Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.07.2017 21:17:18

Kerrotko Violet tarkemmin miten/miksi Zeyn nykyinen tökkiminen jarruttaa peliä? Itse koin tämän aika päinvastoin hyvänä keskustelun herättäjänä. Ja Jeku, vastaisitko Zeyn esittämiin kysymyksiin pelkän äänestämisen sijaan?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 13.07.2017 21:23:48

Mielestäni sekä Zey että Cam eivät ole pahiksia. Minusta ennemminkin vaikuttaa, että tässä on nyt vain kaksi hyvistä, jotka ovat tarttuneet vain toisiinsa kiinni, enkä lähtisi heitä epäilemään, ainakaan vielä. Sen sijaan esim. Meizistä ei enää saa ollenkaan hyvismäistä otetta, niin kuin viime pelissä. Voinee johtua siitä, että ei ole vielä paljoa, mihin tarttua kiinni.

En äänestä näin alkuun tunnepohjalta, vaan järkipohjalta. Annetaan herättelyääni: ++Tetradynamia
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 13.07.2017 21:53:23

Joo siis tuo mun "erikoissuunnitelma" oli nimenomaan tarkoitettu siihen tilanteeseen, että erikoisia on 1 tai 2 vaparia, ja työmatkalainen jäljellä. Jotenkin en edes ajatellut ennustajaa ja ennustettua sitä tehdessäni (ehkä siksi, että kylässä on tapana että ennustaja kuolee ekana yönä...). Mutta siis onhan tuo aika spesiaalikeissi, että ois just nuo erikoiset ja vain nuo erikoiset jäljellä just neljäntenä päivänä, että siinä mielessä ymmärrän kyllä kritiikin mun suunnitelmaa kohtaan. Eikä näissä peleissä muutenkaan koskaan mene niin kuin suunnitellaan! :D Kirjoitinpahan vain tuon näkyville kun tuli mieleen.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Violetin miinan avataria koskevasta viestistä pelin eka hyvisviba, onnittelut Violet! :D

Mikä siinä oli hyvismäistä?

Violetin ekasta viestistä sain hyvisvibaa, koska se on rento ja rohkea. Violet toki voisi olla näin rento ja rohkea pahiksenakin (ei voi muistaa, en tiedä milloin viimeksi oon pelannut Violetin kanssa, jos koskaan), mutta enemmän tuo minusta näytti hyviksen kirjoittamalta.

Zey kirjoitti:Ja mikä mun prosenteissa on vikana? Toki ihan hyvin voi olla, kun pääkoppa ei ole parhaimmillaan, mut kerro toki, että missä vika, niin voin tutkia tilannetta uudestaan asian korjaten.

Taisikin olla mun omat ajatukset, jotka heitti häränpyllyä! Kun selitit nuo prosentit tuolla myöhemmin niin kyllä ne ihan oikeilta näytti. En vain tosiaan ajatellut että se erikoishyvisten määrä voisi tuolla tavalla vaihdella eri öinä. :)

Cameron kirjoitti:Anblickin ekasta viestistä saa mukavan rennon kuvan, vähän hyvistyttää.

Haha, hassua! Minusta taas Anblickin eka viesti vaikutti jotenkin pahismaiselta, mikä kylläkin saattoi osittain johtua siitä, että Anblick oli eri mieltä mun kanssa. En siis ihan vielä ole lynkkaamassa Anblickiä tuon yhden viestin perusteella. ;)

Cameron kirjoitti:ymmärsin Haliman idean niin että työmatkalainen ja vaparit tulisivat esiin, mutta kuten tässä on muutama todennutkin niin ideana oli ilmeisesti että kaikki erikoiset tulisivat tällöin esiin.

Alkuperäinen idea oli kyllä juuri niin kuin ensin ymmärsit. En ottanut ennustajaa ollenkaan huomioon tuossa suunnitelmassa.

-------------------------

Olen lukenut nyt vain toisen sivun puoleen väliin asti, mutta haluan katkaista viestini tähän jottei tästä tule liian pitkää (haluan että jaksatte lukea kaiken). Tähän astiset vibatukset/fiilikset pelaajien puolista:

Jitachi epäilyttää jonkin verran, mutta kyseessä saattaa olla vain Halima-syndrooma, eli että Jita on niin innoissaan pelin alusta, että unohtaa pelata hyvismäisesti vaikka on hyvis. :D

Cameronin ja Zeyn sananvaihto näyttää minusta enemmän hyvisten keskenäiseltä keskustelulta. En näe pahismaisuutta kummassakaan tällä hetkellä.

Mursumusin eka viesti oli kyllä kulmiakohotuttavan hyvistelevä. Mikäli parempaa äänestysvaihtoehtoa ei tarjoonnu kun luen ketjun loppuun, äänestän todennäköisesti Mursumusta.

Anblickin eka viesti tosiaan epäilytti mua vähän, mutta toisesta viestistä en saanut enää samanlaista pahisvibatusta. Tarkkailulistalla silti.

Violet ekan rennon viestinsä ansioista vaikuttaa todennäköisemmältä hyvikseltä kuin pahikselta.

Samoin Jekun viestit ovat mielestäni vaikuttaneet enemmän hyvis-Jekulta kuin pahis-Jekulta.

Loput pelaajat ovatkin sitten vielä toistaiseksi välimaastossa neutraaleina. :) Jatkoa seuraa!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Violet » 13.07.2017 22:08:49

Meiz kirjoitti:Kerrotko Violet tarkemmin miten/miksi Zeyn nykyinen tökkiminen jarruttaa peliä? Itse koin tämän aika päinvastoin hyvänä keskustelun herättäjänä. Ja Jeku, vastaisitko Zeyn esittämiin kysymyksiin pelkän äänestämisen sijaan?

Tällä kertaa Zeyn tökkiminen on kohdistunut lähinnä Camerooniin ja koskien lähinnä peliteknisyyksiä. En nyt sanoisi, että tämä on kaikkein paras tapa herättää keskustelua. Ainoat toiset varsinaiset tökkimiset ovat Halimalle "Miksi Violet vibattaa" ja "Mikä prosenteissa on vialla", joista ensimmäinen on jarruttava (viboja ei nyt varmaankaan tarvitse erikseen perustella, sillä ne ovat ne perustuntuma minkä toisen viestistä saa. Tietenkin jos pystyy erottelemaan, mikä viestissä hieman hyvistyttää, niin sen parempi), ja toinen on melko defensiivinen kysymys, joka edelleen pysyy peliteknisyyksissä.

Mitä tulee pelaajien arviointiin, niin Zey lähtee aika varovaiselle linjalle, ehkä korostetustikin. Samalla tuntui kyseenalaistavan muiden pelaajien arvioita toisten hyvismäisyydestä, ja sananvalinta "Mikä siinä oli hyvismäistä" verrattuna esim. "miksi pidät sitä hyvismäisenä" tuntuu hyökkäävemmältä. Tälläinen pelaajien neutraaliksi pakottaminen sopii paremmin pahispeliin, kuin hyvispeliin. Pienet asiat herättivät nyt epäilykseni.

Ja olen kyllä näistä erikoishahmoista sitä mieltä, että tehkööt kuten parhaaksi näkevät. Optimitilanteet, joista teorisoidaan toteutuu aika harvoin, ja todennäköisesti ainakin yksi erikoinen joutuu jossain vaiheessa pudotusuhan alle. Hyvä kuitenkin, että nyt on käyty yleisellä tasolla keskustelua, sillä olisi aika epäilyttävää, jos uusi pelaaja huomenna kysäisee kannattaako ennustajan ennustaa tänä vai seuraavana yönä - nyt hänellä voi olla edes jonkinlaiset suuntaviivat siitä, mitä kannattaa tehdä.

Jeku: Miksi Zey epäilyttää eniten? Ja jos epäilytti jo tuolloin eniten, miksi äänestät vasta nyt? Etkö uskaltanut äänestää ensimmäisenä?

Ares: Mitä hyödyt herätysäänestäsi? Tetra ei todennäköisesti ole vielä edes huomannut pelin alkua, ja nyt kun hän sen huomaa, herää hän vain kärttyisänä ja kärkkäisenä. Eikö olisi parempi herätellä heräämisviestin lähettäneitä henkilöitä, ja kalastella heistä jotain tietoa? Toisaalta Tetra onkin helppo vaihtoehto, sillä heräämättömiä on vain yksi - pahis ainakin mielummin tarttuisi häneen. (Ja jos noitten lainausten kanssa on ongelmia, niin kokeileppa laittaa quoteissa nimi lainausmerkkien sisään :)

Mitä tästä Cameronin ja Zeyn keskustelusta voi miettiä, niin en ainakaan tällä hetkellä sijoittaisi heitä molempia samaan pahistiimiin. Enkä oikein tiedä olisiko Jeku noin innokkaasti laittanut Zeylle toista ääntä, jos molemmat ovat pahiksia, mutta näin aikaisessa pelin vaiheessa se on vielä ihan mahdollista.

// Halima, muistan kyllä valitettavasti viime pelimme. Olin ennustaja, osuin ensimmäisenä yönä pahikseen, mutta samaisena yönä tapoit minut sarjamurhaajana. Oi aikoja, oi tapoja.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 13.07.2017 22:14:31

Violet, mua epäilyttää Zeyssä tuo hönkä, jolla hän lähti Camilta kysymään peliteknisyyksistä, mut mun ääni voi muuttua vielä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Cameron » 13.07.2017 22:34:02

Zey kirjoitti:
Cam kirjoitti:Siis miten sää vääntelet näitä? :D Ensin puhuttiin ihan normi erikoisten massaesiintulosta vs erikoisten anonyymista massaesiintulosta ja nyt puhut siitä että ollaan lynkkaamasta pahista, joka esittää erikoishyvistä, jollon totta kai erikoishyviksen kannattaa tulla esiin? :D Sehän on ihan eri asia...

Esitin toisen tilanteen, jossa olis sama todennäköisyys osua joko erikoiseen tai pahikseen, mutta mitä tuskin pitäisit huonona tilanteena. Joten miksi se sama todennäköisyys toisessa tilanteessa on yhtäkkiä todella huono hyviksille?

Oonko mää sanonut että tää tilanne ois Todella Huono hyviksille? :D

Zey kirjoitti:Tarkoitatko siis, että nyt et vastusta ideaa? Ja miten ymmärrät nyt sen idean, jota et vastusta?

Cameron kirjoitti:Periaatteessa ihan hyvä idea, mutta toisaalta pahisten on helpompi tulla esittämään erikoista tällaisessa tilanteessa, jossa tarkkoja rooleja ei sanota heti. Toki jos pahikset lähtevät tällaiseen mukaan niin he jäävät aika nopeasti siitä myös (toivottavasti) kiinni.

Enkö tässä nimenomaan sano että pahikset jäisivät tässä aika nopeasti kiinni, joten idea ei ole niin huono?
Cameron kirjoitti:Mutta joo vielä tuohon että jos kaikki erikoiset ois hengissä neljäntenä päivänä niin sillon se massaesiintulo ilman tarkkoja rooleja vois olla järkevää.

Cameron kirjoitti:en vastusta massaesiintuloa, mutta se, kannattaako se tehdä anonyyminä vai ei ja ajankohta kannattaa miettiä sitten uudestaan kun peli on päässyt vähän etenemään ja nähdään montako erikoista selviytyy mihinkin päivään.

....monestikkohan tämä pitää sanoa? :D En siis vastusta massaesiintuloa. Se voidaan tehdä anonyymisti jos se tehdään suunnitellusti tietyn päivän alussa että kaikki erikoiset ehtivät varmasti tulla esille. Ja jos ennustaja on jo ennustanut siihen mennessä, en näkisi huonona ideana että hän tulisi tällöin myös ennustustuloksensa kanssa esille. Työmatkalainen huomioiden tämä olisi järkevintä tehdä neljäntenä päivänä. Mutta edelleenkin tämä on aika turhaa kun ei tiedetä mikä kokoonpano meillä on erikoisista sitten jäljellä.

No niin jos sitten ehtis keskittyyn vähän pelaajiinkin...
Violet heitti näköjään jo äänenkin Zeylle. Minusta ihan ok perustein, tosin mietin että vääntääkö Zey vaan innokkaana hyviksenä tästä asiasta. Violetin toinen viesti äänestysperusteista on jo vakuuttava, lievää hyvisvibaa sinne. Tuntuu että viesti on rauhallinen ja lähtee jo herättelemään pelaajien välisistä suhteista puhumista.

Ares kirjoitti:Meizistä ei enää saa ollenkaan hyvismäistä otetta, niin kuin viime pelissä. Voinee johtua siitä, että ei ole vielä paljoa, mihin tarttua kiinni.

Tarkoitatko että Meizin viestien lukumäärä vai sisältö on vähemmän hyvismäinen kuin viime pelissä? Jos Meiz epäilyttää sinua, miksi lähdit äänestämään Tetraa?

Jeku lähti näköjään äänestämään Zeytä Violetin perässä. Sanoit, että Zey epäilyttää tuo hönkä millä lähti puhumaan peliteknisyyksistä. Mikä siinä höngässä epäilyttää? Eikö se voisi olla vain alkuinnostusta pelistä?

Meinasin heittää Halimalle jo herättelyäänen kun se ei oo puhunu täällä mitään mutta tulihan siltä yksi (Haliman mittapuulla) lyhyt viesti ja lähinnä ihan ekat huomiot pelaajista, ei edes mitään kysymyksiä kenellekkään! Toki jos on lukenut vasta 1,5sivua pelistä niin asiaa ei ehkä oo kauheasti. Tää on kyllä hyvin epä-Halimamaista käytöstä, jota voisin pitää jopa pahismaisena. Toki ymmärrän että toisaalla se suuri ja mahtava Neuv- Megapeli vie aikaa mutta tuuppa välillä tännekin pelaan sieltä isosta maailmasta! :D Ei vähän reilu 2 sivua oo ees kovin paljon sulle lukemista.

Violet kirjoitti:Halima, muistan kyllä valitettavasti viime pelimme. Olin ennustaja, osuin ensimmäisenä yönä pahikseen, mutta samaisena yönä tapoit minut sarjamurhaajana. Oi aikoja, oi tapoja.
Lämpimiä muistoja :''DDD Ilmankos Halima ajatteli että ennustajat aina jotenki kummallisesti kuolee ekana yönä... ^^'
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 13.07.2017 22:53:18

Ronen kirjoitti:1. Pelaatteko mieluummin hyvisten vai pahisten puolella?
2. Entä erikoisroolit? Pelaatteko mielellään sellaisia pelejä, joissa niitä on, vai tykkäättekö enemmän "vaniljapeleistä"
3. Miten hiljaisia, juuri ja juuri aktiivisuusvaatimukset täyttäviä pelaajia pitäisi kohdella? Pitäisikö äänestää ulos vai jättää pyörimään jalkoihin?

Kivoja kysymyksiä!
1. Todellakin mieluummin hyvisten! Mun mielestä juonittelupelien suola on se, että saa oikeasti pähkäillä ja etsiä niitä pahiksia. Pahiksena pelaaminen on pelkkää valehtelua ja piilottelua, joka ei ole ollenkaan niin mielekästä.
2. Vaihtelu virkistää! Tykkään tosi paljon "vaniljapeleistä", koska niissä juonittelu on puhtaimmillaan ja jo ekana päivänä puhutaan muustakin kuin rooleista. Toisaalta ainakin nyt tuntuu tosi kivalta pitkästä aikaa pelata pelissä, missä on useampi erikoisrooli. :)
3. Oon sitä mieltä, että kannattaisi äänestää ulos ennen loppupeliä. Ja siis onhan se nyt pahismaistakin olla niin hiljaa ettei pelaajasta saada mitään kuvaa. Jos on hiljainen pelaaja, josta kuitenkin saan hyvismäisen kuvan, saa hän kaikin mokomin pysyä pelissä mukana.
-----
Jitachi kirjoitti:En tiedä olinko epähuomiossa hieman epäselkeä vai ymmärsitkö sä tahallasi koko pohdintani vaihtokaupan edullisuudesta väärin. Mainitsemassani tilanteessa vaihtokauppa todellakin on huono - pahiksille. Miten muka varmojen hyvisten eloon jääminen olisi hyviksille huono juttu.

Varmaan sä sitten olit epäselkeä, koska ainakaan mä en tahallani ymmärtänyt väärin. :D
-----
miina kirjoitti:1. Tämä on toinen pelini joten kokemus melko vähäistä. Tykkäsin hirveesti pelata hyvistä, mutta huomasin väärien äänien käyvän live-omatunnon päälle. Tätähän ei pahiksena tarvihtis miettiä, lynkkaisin tietoisesti niitä samoja hyviksiä!

Tästä miinalle hitunen hyvisvibatusta. Musta tuntuu että toista peliä pelaava pahis (ensimmäistä pahispeliään pelaava vieläpä) ei sanoisi pelaavansa mieluummin pahista. Mut siis todellakin ihan pikkupikku hitunen vain, ei mennyt mun hyvislistan huipulle vielä tällä!
-----
Ares kirjoitti:1. Mieluummin ehkä pahiksena, jolloin on pahistoverit auttamassa. Hyviksenä on hankala vetää johtopäätöksiä kenestäkään. Pahiksena on helppo tarttua (määrätietoisesti) johonkin ja roikkua mukana. Tietenkin kun kokemusta kertyy, niin mielipide ehkä muuttuu tässäkin asiassa. Näin aloittelevana pelaajana viestien analysoiminen ei ole kovin helppoa.

Tästä en niinkään tiedä. Tuntuu hölmöltä antaa toiselle hyvisvibaa asiasta, ja olla toiselle antamatta, mutta jotenkin tämä tekstin muotoilu (ja se, että miina sanoi sen ensin) vaikuttaa muhun niin, että Ares ei tästä kuitenkaan hyvisvibaa saa. Ei kuitenkaan pahisvibaakaan, vaan pysyy siellä neutraalissa kastissa.
-----
Meiz kirjoitti:3. Mulle myöskään hiljaisten tappaminen ei ole pelin tarkoitus ja suoraan sanottuna se tekee pelistä tylsän. Tässä tärkeintä olisi se että kaikki hyvikset ymmärtävät hiljaisuuden tekevän hallaa pelille. Pahiksille nämä pelaajat ovat niitä jotka roikotetaan pelin loppuun ja lynkataan sitten voiton saamiseksi. Pahisten nappaamisen lisäksi yhtä tärkeää on osoittaa muille pelaajille oma hyvismäisyys, eikä siis aiheuttaa sitä että myös hyvikset jäävät jumiin epäilemään väärää kohdetta. Pyrkikää kommentoimaan kaikkea pelissä tapahtuvaa, esittäkää omat mielipiteenne myös muiden pelaajien mielipiteistä jne.

Tämä oli Meiziltä niin hyvä vastaus, että haluan laittaa sen tähän vielä, että kaikki lukevat sen (toivottavasti) toistamiseen läpi. Lukekaa ja sisäistäkää tämä neuvo, niin tulee hyvä peli eikä tarvitse niistä antiaktiiveista huolehtia! :)
-----
miina kirjoitti:Apua siis nyt tajusin että päivät loppuu klo 23!! Häh, en minä IKINÄ valvo tarkotuksella sinne asti! Mulla niin jää päivän päätteet näkemättä..

Mä kans mieluummin päättäisin päiväni kymmeneen mennessä. Jos pyydettäis oikein nätisti Jinmurulta, voisikohan päivänpäättymisaikaa siirtää seuraaviksi päiviksi aikaisemmaksi?
-----
Violet kirjoitti:Zeyltä on tullut pitkiä viestejä, ja kommentteja, mutta ne luettuani pidän Zeytä enemmän jarruttavana kuin edistävänä. Esim. aihe, mistä Zey puhui eniten, eli peliteknisyydet, lähti liikkeelle, kun Zey käsitteli Haliman suunnitelman puutteita.

++Zey

Mun mielestä Zey ei ole pahis tuon jankkaamisensa takia, mutta toisaalta hyväksyn tämän "näpäytyksen" Zeylle, koska todellakin alkaa mennä jankkaamisen puolelle ja jos oisin Cameron, mua rasittais jo tosi kovasti. :D Chill out Zey!
-----
Cameron kirjoitti:Meinasin heittää Halimalle jo herättelyäänen kun se ei oo puhunu täällä mitään mutta tulihan siltä yksi (Haliman mittapuulla) lyhyt viesti ja lähinnä ihan ekat huomiot pelaajista, ei edes mitään kysymyksiä kenellekkään! Toki jos on lukenut vasta 1,5sivua pelistä niin asiaa ei ehkä oo kauheasti. Tää on kyllä hyvin epä-Halimamaista käytöstä, jota voisin pitää jopa pahismaisena. Toki ymmärrän että toisaalla se suuri ja mahtava Neuv- Megapeli vie aikaa mutta tuuppa välillä tännekin pelaan sieltä isosta maailmasta! :D Ei vähän reilu 2 sivua oo ees kovin paljon sulle lukemista.

Ha, kiitos vaan luottamuksesta! Itse asiassa mä yleensäkään en ihan hirveästi kysele pelaajilta. Mä annan omia mielipiteitäni ja annan sitten tyyppien vastata niihin. Tai tällainen kuva mulla on omasta pelistäni, en tiiä tietenkään näkeekö muut sen samanlaisena. Ja jipii, tipahdin tänään sieltä megapelistä, niin nyt on aikaa johonkin muuhunkin! \o/
----
Niin ja mahtava muisto Violet! Harmi kun itellä on niin huono tällaisten asioitten muisti, ei todellakaan mitään hajua tuosta pelistä. :/
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 13.07.2017 23:06:17

Oon varmaan likinäköinen, mut en löydä Zeyn mulle esittämiä kysymyksiä?
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 13.07.2017 23:07:20

Violet kirjoitti:Ares: Mitä hyödyt herätysäänestäsi? Tetra ei todennäköisesti ole vielä edes huomannut pelin alkua, ja nyt kun hän sen huomaa, herää hän vain kärttyisänä ja kärkkäisenä. Eikö olisi parempi herätellä heräämisviestin lähettäneitä henkilöitä, ja kalastella heistä jotain tietoa? Toisaalta Tetra onkin helppo vaihtoehto, sillä heräämättömiä on vain yksi - pahis ainakin mielummin tarttuisi häneen. (Ja jos noitten lainausten kanssa on ongelmia, niin kokeileppa laittaa quoteissa nimi lainausmerkkien sisään :)

Luultavasti ei ole huomannut, mutta edellisellä foorumilla oli tapana käyttää herätysääniä. Ei niistä mitään haittaa ole. Jos Tetra ei edes heräisi tämän päivän aikana, voitaisiin harkita jopa hänen lynkkaamista ellei parempaa kohdetta ole. Tämä on vain mun mielipide. Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

// Jeku väliin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Niacin » 13.07.2017 23:14:24

Mulla menee aivan yli hilseen nämä väittelyt ja analyysit, vaikea muodostaa kenestäkään mielipidettä suuntaan tai toiseen. :< En osaa oikein olla avuksi meille nyt, anteeksi! Paremman puutteessa voisin kuitenkin vastailla kyssäreihin:

1. Hyvisten vai pahisten puolella mielummin?
-> En siis ole aiemmin foorumeilla pelannut, mutta muun kokemuksen mukaan tykkään enemmän hyvisroolista vähemmän kuumotuksen vuoksi. Sekin on musta tosin kauhuttavaa, jos itse joutuu hyviksenä epäiltyjen listalle. Ainakin live-peleissä saatan olla hyvinkin epäilyttävä, koska punastelen ja takeltelen heti kun huomio kohdistuu muhun, vaikkei oliskaan mitään salattavaa. :D Olisinkin varmasti kaikista tyytyväisin pelinjohtajana, kun voisi kaikessa rauhassa itsekseen vaan hykerrellä muiden pähkäilyille.

2. Entä erikoisroolit?
-> Minusta erikoishahmot on hauska lisä, mutta tuohan ne kyllä myös haasteita näin alkuun. Kun on itselle ihan vieraita erikoisrooleja, niin ei oikein hoksaa, että milloin ja miten niitä voi ja kannattaa käyttää ja mihin kaikkeen ne vaikuttaa.

3. Hiljaisten äänestäminen?
-> Oon varmasti ite yksi hiljaisimmista täällä, en vastusta itseäni! Ajattelisin, että riippuu paljon hiljaisuuden syystä. Kaikki ei tietenkään pysty yhtä intensiivisesti täällä keskustelua seuraamaan päivän mittaan, ja varsinkin uutena pelaajana on tosi vaikea keksiä mitään sanottavaa. Se on minusta ihan ok, jos kuitenkin yrittää parhaansa omien taitojen ja käytössä olevan ajan puitteissa. Jos taas joku selvästi vaikuttaisi siltä ettei vain kiinnosta osallistua, niin silloin olisi ehkä kivempi antaa mielummin jatkoa aktiiviselle pelaajalle, joka oikeasti haluaa olla mukana. Mutta tuskinpa täällä juuri sellaisia "ei kiinnosta" -pelaajia on? :-) Tietysti tärkeintä on se, tuntuuko joku epäilyttävältä, mutta ajattelin nyt lähinnä tilannetta jossa ei ole mitään muita perusteluja äänestää ketään.

Lähden itse huomenna anoppilaan viettään viikonloppua, mutta käyn jossain välissä kurkkailemassa täällä. o/
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Zey » 13.07.2017 23:25:28

Violet kirjoitti:Mielenkiintoista, että Zey kommentoi aloitusviestissään melkein jokaista herännyttä pelaajaa minua lukuunottamatta, ja heti meni kyseenalaistamaan Haliman minulle antamia hyvispisteitä.

En kyl kommentoinut puoliakaan heränneistä pelaajista mun alotusviestissä. :D Ja musta jokainen ilman perusteluja (tai huonojen perusteluiden kanssa heitetty) asia on kyseenalaistamisen arvoinen. Eikö susta?

Violet kirjoitti:Ronenin viestistä noteeraat "nyrpeän asetelman peliteknisyyksiin", muttet lähde kysymään tästä mitään.

Mulle ei tullut mitään kysyttävää mieleen. Mut jos sulle tuli, niin kysy kaikin mokomin itse.

Violet kirjoitti:Ääni Cameronille lähtee peliteknisyyksist, mikä on mielestäni mielenkiintoista. Ainakaan itse en ole nähnyt huonon erikoishahmostrategian esittämäistä tai siinä väärässä olemista käytettävänä pahisstrategiana.

Pointti oli (ja on) se, että pahikset harvemmin niistä pahisten nappaamiseksi tehtävistä suunnitelmista tykkää. Tällöin toki haluaa mielummin löytää niitä huonoja puolia suunnitelmissa, jottei sitä toteutettaisi. Nyt Camin perustelut on olleet huonoja miksi Haliman suunnitelma ei toimisi. Vaikka ottaisin Camin kaikki selitykset miten tajusi väärin, niin edes niihin tilanteisiin ne perustelut ei päde. Cam on kokenut pelaaja, joten tää on musta kyllä tosi ihmeellistä. Joko tässä voi olla takana se, että tää on oikeesti tahallista, tai sitten siinä voi olla ihan se eri lähtökohtakin takana, mikä nyt sekottaa ajattelun: pahis lähtee ajattelussaan liikkeelle siitä, että ei halua suunnitelman toimivan, kun taas hyvis nimenomaa haluaisi sen toimivan -> helppo arvata kummalla ajattelutavalla voi luulla löytäneensä sen reiän suunnitelmassa, kun pahis kerta hengähtää tällöin helpottuneena ja hyvis taas miettii ärsyyntyneenä, että pilaako toi asia tosiaan tän suunnitelman. Eli joka tapauksessa, oli toi tahallista tai ei, niin Camin oudot perustelut on musta outoja, eikä hänen ajattelussaan oikein logiikka tunnu toimivan - ainakaan hyvikselle.

Violet kirjoitti:Olet varsin oikeassa. Pitääisikö peliin julistaa status quo, kunnes saadaan tilalle peli, jonka teema ei vetoa ihmisten tunteisiin? Semmonen perinteinen, joka sisältää ihmisten lynkkaamista, jookos?

Teemattomat pelit ois oiva ratkaisu tähän ongelmaan, ja olis paljon helpompaa PJ:llekin (niin työmäärältään kuin henkisestikin, kun ei tarttisi tappaa/lukita/huumata/tms ketään). :>

Ares: Oletatko Tetradynamian seuraavan peliä? Mikäli uskot, mitä Tetradynamian hiljaisuus mielestäsi kertoo hänen roolistaan?

Halima kirjoitti:Samoin Jekun viestit ovat mielestäni vaikuttaneet enemmän hyvis-Jekulta kuin pahis-Jekulta.

Tästä mä haluan kuulla lisää. Mulle nimittäin tuli sama fiilis, että viestit olis enemmän hyvis-Jekua, mut kun luin pientä peruspeliä, niin en huomannutkaan eroa Jekun pahis ja hyvis peluussa, joten heitin teorian roskiin. Joten olisi kiva kuulla mikä sun mielestä on se hyvis-Jekun ja pahis-Jekun ero.

Violet kirjoitti:viboja ei nyt varmaankaan tarvitse erikseen perustella, sillä ne ovat ne perustuntuma minkä toisen viestistä saa. Tietenkin jos pystyy erottelemaan, mikä viestissä hieman hyvistyttää, niin sen parempi

Viba joo tarkoittaa perustelematonta, mutta edellisessä pelissäkin Halima käytti sitä termiä vaikka sen sitten saikin perusteltua (se miten hyvin, on toinen juttu), joten musta oli siitä oli aihetta kysyä josko taas löytyisikin perustelu (ja löytyihän sieltä, toki vielä epämääräinen mutta kuitenkin).

Violet kirjoitti:toinen on melko defensiivinen kysymys, joka edelleen pysyy peliteknisyyksissä.

Tää koski siis mun todennäköisyyksiä. Ja täytyy sanoa, että koitin kyllä poistaa siitä kysymyksestä sen loukkaantuneisuuden, mitä matemaatikko mun sisällä tunsi. :P Siinä vaiheessa kun on viettänyt kaks vuotta yliopistossa opiskellen matikkaa ja joku tulee ja sanoo, ettei mun tavalliset todennäköisyyslaskutkaan toimi, eikä ees perustele miks ei, niin se saa mun sisäisen pikku matemaatikon nyrpistämään nenäänsä. :D

Jeku, sä ohitit mun kysymykset, sekä Meizin pyynnön vastata mun kysymyksiin. Lisäksi vastasit vain osaan Violetin kysymyksistä ja ohitit muut. Miksi? Laitan nyt vielä nää uudelleen tähän, että niistä olis vaikeempi kiemurrella ohi.
Jeku kirjoitti:Jeku lähetti nopsaan viestiä ja lupaili pidempää viestiä myöhemmin. Sitten kun tuli sitä pidempää viestiä, niin sekin keskittyi musta siihen epäoleellisimpaan asiaan, vaikka olisi voinut jatkaa edellisestä viestistään. Ei sikäli kyllä epäilytä, kun edellisessä pelissäkin tuntui olevan vähän samankaltaisia juttuja. Mutta musta olis ainakin oleellisempaa kuulla lisää siitä aiheesta, jonka ekassa viestissäsi (tänään) jo aloititkin. Et näe Camin viestejä pahismaisena -> onko Cam siis hyvismäinen vai neutraali? Mikäli hyvismäinen, niin miksi? Sanoit myös, että mä kohotutan sun kulmia. Tarkoitatko, että epäilytän sua, vai tykkäätkö muuten vain pitää niitä kulmia ylhäällä? Ja johtuuko tämä nimenomaa siitä, että et näe Camia pahismaisena, vai jostain muustakin? Mää kaipaan kuule vähän enemmän pohdintaa!

Violet kirjoitti:Ja jos epäilytti jo tuolloin eniten, miksi äänestät vasta nyt? Etkö uskaltanut äänestää ensimmäisenä?

Vastaa samalla myös, että miksi toi hönkä on pahismaista?

//Cam tässä välissä, kuten myös Halima.

Cam kirjoitti:Oonko mää sanonut että tää tilanne ois Todella Huono hyviksille? :D

Cam kirjoitti:Mutta sillon on myös 50% mahdollisuus osua erikoishyvikseen, mikä ei oo kiva.

Tästä mä ainakin sain sen kuvan, että pidät tilannetta huonona.

Oon saanut sen kuvan, että vastustat esille tuloa näissä kohdissa:
Cam kirjoitti:Periaatteessa ihan hyvä idea, mutta toisaalta pahisten on helpompi tulla esittämään erikoista tällaisessa tilanteessa, jossa tarkkoja rooleja ei sanota heti. Toki jos pahikset lähtevät tällaiseen mukaan niin he jäävät aika nopeasti siitä myös (toivottavasti) kiinni.

Ensin kehuja, että kiva idea, mutta sit mennäänkin siihen, että ei toimi (vaikka toi perustelu ei sikäli ole validi, miksi se ei toimisi, vaan olisi päin vastoin plussaa hyviksille, että pahisten olisi helpompi tulla esittämään erikoista).
Cam kirjoitti:Mutta sillon on myös 50% mahdollisuus osua erikoishyvikseen, mikä ei oo kiva. Toki tää on vaan työmatkalaisen kohdalla ja pahis saataisiin pois päiväjärjestyksestä seuraavana päivänä, mutta worst case -skenaariossa pahikset sitten listis yöllä toisen vapareista ja hups seuraavana päivänä ois esiintulleista erikoisista enää yksi hengissä. Toki saadaan sillon varmasti pahis kiinni mutta on vähän heikot eväät sitten seuraavan kahden pahiksen nappaamiseen.

Cam kirjoitti:eli Meizin kysymykseen: en vastusta massaesiintuloa, mutta se, kannattaako se tehdä anonyyminä vai ei ja ajankohta kannattaa miettiä sitten uudestaan kun peli on päässyt vähän etenemään ja nähdään montako erikoista selviytyy mihinkin päivään.

Noi on semmosia kohtia, joissa musta on negatiivista suhtautumista tohon salaiseen esilletuloon, mutta ilman, että olisit tuonut mun mielestä validia pointtia siitä, mistä tuo negatiivinen suhtautuminen salaiseen esilletuloon johtuu.

Cam kirjoitti:Se voidaan tehdä anonyymisti jos se tehdään suunnitellusti tietyn päivän alussa että kaikki erikoiset ehtivät varmasti tulla esille. Ja jos ennustaja on jo ennustanut siihen mennessä, en näkisi huonona ideana että hän tulisi tällöin myös ennustustuloksensa kanssa esille.

Tää on myös mielenkiintoinen näkemys, sillä aikaisemmin myös perustelit miksi näit salaisen esilletulon negatiivisena, oli se, että siitä aiheutuu häslinkiä. Nyt kun ennustaja tulisi ennustetun kanssa, niin koko suunnitelma olisi täysin turha (kuten aikaisemmin kommentoin, pahikset vaan tappavat parillisena yönä niitä varmoja rooleja ja parittomina sitten niitä epävarmoja) ja siitä ei enää muuta aiheutuisikaan kuin turhaa häslinkiä. Eli sikäli jännää, et nyt toi seikka, joka vie koko suunnitelmasta pointin, ei ole lainkaan huono idea susta. x) Halusin heittää Camille äänen, mutta koska mun ääneni on siellä jo, niin tyydyn lisäämään henkisen äänen ++Cameron :P

Halima kirjoitti:Mä kans mieluummin päättäisin päiväni kymmeneen mennessä. Jos pyydettäis oikein nätisti Jinmurulta, voisikohan päivänpäättymisaikaa siirtää seuraaviksi päiviksi aikaisemmaksi?

Taitaa riippua ihan pj:n menoista, eikä mistään satunnaisesta mieliteosta laittaa ilta päättymään myöhemmin.

Halima kirjoitti:Mun mielestä Zey ei ole pahis tuon jankkaamisensa takia, mutta toisaalta hyväksyn tämän "näpäytyksen" Zeylle, koska todellakin alkaa mennä jankkaamisen puolelle ja jos oisin Cameron, mua rasittais jo tosi kovasti. :D Chill out Zey!

Mä kyllä vastaan, jos Cameron kysyy/ihmettelee ja huomautan tulevaisuudessakin kaikesta epäloogisuudesta mitä tässä pelissä tulee vastaan. Se on musta tän pelin pointti, eli jos häiritsee, niin ei voi mitään. :P

//Jeku, Ares ja Niacin väliin.
Jeku, kysymykset löytyy nyt tästä viestistä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 13.07.2017 23:37:45

Zey kirjoitti:Ares: Oletatko Tetradynamian seuraavan peliä? Mikäli uskot, mitä Tetradynamian hiljaisuus mielestäsi kertoo hänen roolistaan?

Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis. Jos hän ei seuraa peliä, rooli voi olla mikä tahansa, hankala sanoa. Herätysäänen luonne on mielestäni hyvin neutraali.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Violet » 13.07.2017 23:48:34

Ares kirjoitti:
Zey kirjoitti:Ares: Oletatko Tetradynamian seuraavan peliä? Mikäli uskot, mitä Tetradynamian hiljaisuus mielestäsi kertoo hänen roolistaan?

Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis. Jos hän ei seuraa peliä, rooli voi olla mikä tahansa, hankala sanoa. Herätysäänen luonne on mielestäni hyvin neutraali.


Neutraali? Eli hiljaisen/heräämättömän pelaajan aktivointiko ei mielestäsi ole hyvismäistä? Vai etkö vain kehtaa julkisesti mainita toimineesi hyvismäisesti? Oli migen oli, itse näen herätysviestin lähettäneen henkilön herättelyn hyödyllisempänä kuin täysin heräämättömän.

Mä vastaan Zeylle ihan suosiolla myöhemmin, kun olen koneella jälleen, enkä selaile kännykällä. Muistaakseni viime pelissä pahisJeku vastaili huonommin kysymyksiin kuin hyvisJeku, joten ääneni voi hyvinkin löytää pian uuden osoitteen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.07.2017 00:26:08

Joo, sori Zey ja Meiz, ei ollut tarkoitus ohittaa Zeyn kysymyksiä tai Meizin viestiä. Korjaan tilanteen nyt:

Violetin kysymyksiin oli tarkoitus vastata kerralla, olin sukulaisen 60-vuotisjuhlissa ja viesti jäi kesken, vastaan loppukysymyksiin kun saan puhelimella naputeltua tämän viestin valmiiksi. :)

Cam sijoittuu mielestäni hiuksen verran hyvismäiseen neutraaliin, tahtoo sanoa, ettei vaikuta oikein pahiksen toiminnalta, voi olla tai olla olematta hyvis tai pahis, kuitenkin väittäisin, että kallistuu neutraalista hyvikseen.
Sitten, sie (Zey) taasen sait miulle hienoisen pahismaisen tunteen aikaan, kun kyselit niin paljon Camilta peliteknisyyksistä, sillä, että Cam tuntuu musta neutraalilta, en koe olevan merkittävää vaikutusta.

/Pahoittelen viestin hirveää laatua, vastailen jos unohdin jotain vielä :)
//Kiitti Zey, nyt näin sun kysymykset :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 14.07.2017 00:30:46

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mä kans mieluummin päättäisin päiväni kymmeneen mennessä. Jos pyydettäis oikein nätisti Jinmurulta, voisikohan päivänpäättymisaikaa siirtää seuraaviksi päiviksi aikaisemmaksi?

Taitaa riippua ihan pj:n menoista, eikä mistään satunnaisesta mieliteosta laittaa ilta päättymään myöhemmin.


Päivän voi kyllä lopettaa milloin vain, mutta joka tapauksessa saatte odottaa yhteentoista tai kahteentoista asti, että ehdin päättämään päivän.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ronen » 14.07.2017 00:40:09

Venähti vähän, mutta palailen kysymyksiini.

1. Hyvis/pahis?
Tykkään itse enemmän hyviksenä pelaamisesta, pitkälti samasta syystä kuin Niacin - ei tule niin jumalatonta painetta siitä, että pettää oman tiiminsä, jos sattuukin mokaamaan. Muutenkin hyviksenä pelaaminen on tavallaan helpompaa, kun lähtöoletuksena suurin osa pelaajista on samalla puolella ja saa rauhassa keskittyä etsimään epäjohdonmukaisuuksia tms. muiden toiminnasta.

2. Erikoisroolit/vanilja?
Erikoisroolit on kivoja. Vaikka voimallisissa rooleissa (vrt. esimerkiksi viihderoolit tai vapaamuurarityyppiset roolit) onkin paljon vastuuta järkevästä käytöstä, ne sopivat pelityyliini (ks. seuraavan kysymyksen vastaus). Ja kuten pari muutakin edellä on todennut, vapaamuurari on ihana rooli, kun on joku, jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia ja johon voi luottaa!

3. Hiljaisten käsittely?
Täytyy myöntää, että oon itse pelityyliltäni pitkälti hiljaisempaa tyyppiä. Tykkään seurata sivusta, tehdä havaintoja ja tökätä niissä kohdissa, joista on jotain sanottavaa tai kysyttävää. (Sen takia tykkään pelata erikoisrooleja, sillä välttämättä pelityylini ei auta näkyvästi niin paljon, mutta erikoisroolin voimalla voi auttaa omaa puoltaan topan ulkopuolella. :>) Ihanteellinen tilannehan olisi tuo, että ei olisi hiljaisia pelaajia, mutta sitä ei voi millään saavuttaa. Niinpä komppaan tässä kohtaa Halimaa:
Halima kirjoitti:Oon sitä mieltä, että kannattaisi äänestää ulos ennen loppupeliä. Ja siis onhan se nyt pahismaistakin olla niin hiljaa ettei pelaajasta saada mitään kuvaa. Jos on hiljainen pelaaja, josta kuitenkin saan hyvismäisen kuvan, saa hän kaikin mokomin pysyä pelissä mukana.


Kun silmäsin tuossa topan läpi, oikeastaan mikään nyt ei pompannut kovin pahasti silmille. Tähän erikoisten massaulostulo -keskusteluun osallistuneista Jitachin kommentit herättivät eniten huomiota, koska niiden näkökulma vaikutti ottavan aika paljon huomioon sen, mitä pahikset tekisivät tilanteissa sen sijaan, mitä hyvisten kannattaisi. Halima ja Violet ovat oikeastaan sanoneet ne asiat, mistä olen kaikkein eniten samaa mieltä tällä hetkellä, joten:

Halima kirjoitti:Jitachi epäilyttää jonkin verran, mutta kyseessä saattaa olla vain Halima-syndrooma, eli että Jita on niin innoissaan pelin alusta, että unohtaa pelata hyvismäisesti vaikka on hyvis.

Violet kirjoitti:Ja olen kyllä näistä erikoishahmoista sitä mieltä, että tehkööt kuten parhaaksi näkevät.


Ja dediksillä ei oo niin väliä, yhentoista deadlinet on ihan ookoo täällä. Jos on mennyt ohi kysymyksiä, niin nyppäiskää vaan hihasta.
Avatar
Ronen
Kyläläinen
 
Viestit: 12
Liittynyt: 05.07.2017 17:44:26

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 08:14:52

Violet kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Zey kirjoitti:Ares: Oletatko Tetradynamian seuraavan peliä? Mikäli uskot, mitä Tetradynamian hiljaisuus mielestäsi kertoo hänen roolistaan?

Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis. Jos hän ei seuraa peliä, rooli voi olla mikä tahansa, hankala sanoa. Herätysäänen luonne on mielestäni hyvin neutraali.


Neutraali? Eli hiljaisen/heräämättömän pelaajan aktivointiko ei mielestäsi ole hyvismäistä? Vai etkö vain kehtaa julkisesti mainita toimineesi hyvismäisesti? Oli migen oli, itse näen herätysviestin lähettäneen henkilön herättelyn hyödyllisempänä kuin täysin heräämättömän.

Tässä meidän ajatusmaailmamme eivät kyllä kohtaa. Jos meillä on pelaaja A, joka ei ole herännyt ja pelaaja B, joka on laittanut yhden viestin, laittaisin herätysäänen nimenomaan pelaajalle A, ellei pelaaja B ole ensimmäisessä viestissään kirjoittanut mitään kovin epäillyttävää. Tuolla herätysäänen neutralilla luonteella tarkoitin lähinnä sitä, että se on no big deal. Eli se poistuu, kun Tetradynamia herää. Ellei hän nyt kovin pahismaiseksi heittäydy. :D
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 14.07.2017 08:30:02

Ares kirjoitti:Jos Tetra ei edes heräisi tämän päivän aikana, voitaisiin harkita jopa hänen lynkkaamista ellei parempaa kohdetta ole. Tämä on vain mun mielipide. Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

Mä taas en kyllä mieluummin lynkkais heräämätöntä pelaajaa, koska ensinnäkin hän voi olla hyviserikoinen ja toisekseen, jos hän ei herää, hänelle saadaan varapelaaja. Hiljainen pelaaja on eri asia kuin heräämätön pelaaja. Lisäksi mua kummastuttaa tämä sun vastaus. Mitä tapahtui pahisten lynkkaamiselle? Tai siis miksi sulla vaihtoehtoina on lynkata hiljainen hyvis tai epäilyttävä hyvis? Mitä jos yritettäisiin osua pahikseen?

Niacin kirjoitti:Olisinkin varmasti kaikista tyytyväisin pelinjohtajana, kun voisi kaikessa rauhassa itsekseen vaan hykerrellä muiden pähkäilyille.

Jes, tuleva pelinjohtaja! Niitä aina tarvitaan. :) Ikävä kyllä sinun pitää ensin pelata kolme peliä ennen kuin saat ruveta pelinjohtajaksi.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Samoin Jekun viestit ovat mielestäni vaikuttaneet enemmän hyvis-Jekulta kuin pahis-Jekulta.

Tästä mä haluan kuulla lisää. Mulle nimittäin tuli sama fiilis, että viestit olis enemmän hyvis-Jekua, mut kun luin pientä peruspeliä, niin en huomannutkaan eroa Jekun pahis ja hyvis peluussa, joten heitin teorian roskiin. Joten olisi kiva kuulla mikä sun mielestä on se hyvis-Jekun ja pahis-Jekun ero.

Paneudun tähän myöhemmin, nyt ei oo aikaa ruveta lukemaan uudestaan vanhoja viestejä.

Unohdin muuten viime viestissäni äänestää (ja yllätyin nyt, että kukaan ei tullut multa siitä kyselemään, mulla kun ei oo tapana unohtaa tällaista tärkeää asiaa, varsinkaan kun siitä jo aiemmin mainitsin)! Kukaan nyt ei ole kauheasti hyppinyt silmille pahismaisuudellaan, eli menen sillä mitä yhdessä viestissäni jo suunnittelin.

++Mursumus
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 08:41:38

Halima kirjoitti:
Ares kirjoitti:Jos Tetra ei edes heräisi tämän päivän aikana, voitaisiin harkita jopa hänen lynkkaamista ellei parempaa kohdetta ole. Tämä on vain mun mielipide. Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

Mä taas en kyllä mieluummin lynkkais heräämätöntä pelaajaa, koska ensinnäkin hän voi olla hyviserikoinen ja toisekseen, jos hän ei herää, hänelle saadaan varapelaaja. Hiljainen pelaaja on eri asia kuin heräämätön pelaaja. Lisäksi mua kummastuttaa tämä sun vastaus. Mitä tapahtui pahisten lynkkaamiselle? Tai siis miksi sulla vaihtoehtoina on lynkata hiljainen hyvis tai epäilyttävä hyvis? Mitä jos yritettäisiin osua pahikseen?

Ares kirjoitti:Viime pelissä minulla muodostui tähän hyvin vahva mielipide. Mielestäni epäaktiivisia pitäisi äänestää jo aikaisemmin ulos. Viime pelissä jiikare jäi sekoittamaan pakkaa aika pahasti, ja se teki hallaa hyvisten pelaamiselle. Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana.

Totta kai pahisten lynkkaaminen on ykkösprioriteetti, mutta pelin alussa on kyllä hankala sanoa, kuka on pahis ja kuka hyvis. Lähinnä voi todeta, että hän on epäillyttävä/hyvismäinen.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja porkkana » 14.07.2017 09:16:36

Noniin, jos nyt ehtisi taas paneutua tänne töiden ja kaiken pentu-järjestelyn keskeltä. :) Eniten palstatilaa on saanut Zeyn ja Cameronin väittely erikoisista, mutta en kyllä tällä hetkellä myöskään näe kumpaakaan suoraan pahismaisena.

Halima kirjoitti:Zeylle hyvispropseja siitä, että sait heti ekan päivän näin alussa noin hyvin mielipiteitä pelaajista. Muistaakseni viimeksi kun pelasit pahista, roikuit ekat kaks päivää mun kimpussa (kunnes sitten kuolin), joten tämä vaikuttaa kyllä enemmän hyvismäiseltä kuin se.

Tämän huomion jälkeen Zey on roikkunut Cameronissa koko päivän kommentoimatta juuri muita, mutta en tiedä vielä mitä mieltä olla tästä. Toisaalta aikaa on mennyt vasta vähän ja Zey selvästi haluaa saada selvyyden siitä, mitä Cameron tarkoitti/leimata tämän pahikseksi, mutta toisaalta taas ei Cameron mielestäni suoraan torpannut ideaa alunperinkään joten en sinänsä ymmärrä miksi aiheesta tuli näin suuri keskustelu. :D

Cameron tuntuu vastailevan todella rennosti, hyvisvibaa siitä. Pitäisi kyllä varmaan lukea ajatuksella koko keskustelu läpi ja katsoa muuttuuko Cameronin mielipide niin vahvasti kuin Zey antaa ymmärtää. Ei Kylässä varmaan ole sellaista toimintoa, että yksittäisen pelaajan viestien etsinnän sijaan saisi kahden pelaajan viestit aikajärjestykseen luettavaksi? :-D

Cam kirjoitti: Mutta vaikuttaahan se pahisten rajausmahdollisuuksiin, jos kerralla tulee vaan työmatkalainen ja vaparit esille vs. jos kerralla tulee työmatkalainen, vaparit, ennustaja tuloksen kanssa ja onnekas esille?

Onnekas ei tiedä olevansa onnekas, ajatusvirhe?

Zey kirjoitti:
miina kirjoitti:Tajusin nyt aamusta, että oon jo muutaman viestin kirjottanu, mutta ne on liittyny pelkästään meijän Sissi-sipulin kuvaan tai nickin vaihtoon: ei kauheen hedelmällistä pelin suhteen. Ja viime pelissä opin että se jos mikä nähtiin pahismaisena, varsinkin kun lopussa ruvettiin tarkastelemaan alkuviestien sanamuotoja :D

Tää pisti kyllä vähän silmään. miina tuntuu olevan omasta käytöksestään huolestuneempi sen takia, että se voidaan nähdä pahismaisena kuin että ei saisi sillä tavalla pahiksia kiinni.

Kiinnitin myös huomiota tähän.

Halima kirjoitti:
miina kirjoitti:1. Tämä on toinen pelini joten kokemus melko vähäistä. Tykkäsin hirveesti pelata hyvistä, mutta huomasin väärien äänien käyvän live-omatunnon päälle. Tätähän ei pahiksena tarvihtis miettiä, lynkkaisin tietoisesti niitä samoja hyviksiä!

Tästä miinalle hitunen hyvisvibatusta. Musta tuntuu että toista peliä pelaava pahis (ensimmäistä pahispeliään pelaava vieläpä) ei sanoisi pelaavansa mieluummin pahista. Mut siis todellakin ihan pikkupikku hitunen vain, ei mennyt mun hyvislistan huipulle vielä tällä!

Minulle tämä taas antoi hieman pahisvibaa. :D Siihen saattaa vaikuttaa kyllä tuo mennyt aikamuoto "Tykkäsin", joka viittaisi edeltävään hyvisrooliin ja nyt olisi jokin muu rooli? miinasta kyllä sellainen positiivinen huomio, että on ollut paljon aktiivisempi ja rennomman oloinen tässä pelissä. :> (Toisaalta voiko tässäkin olla taustalla huojennus pahisroolista, joka ei kävisi omatunnolle?)

Ares kirjoitti: Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

Vain pahiksilla on varma tieto kaikista hyviksistä. Tämä särähtää kovin pahasti korvaani, että miksi äänestät mieluummin hiljaista kuin epäilyttävää pelaajaa? Pelaajista saadaan tietää ovatko nämä hyviksiä vai pahiksia vasta lynkkaamisen jälkeen, ei kai kukaan tahallaan äänestä hyvistä. :D

Ares kirjoitti: Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis. Jos hän ei seuraa peliä, rooli voi olla mikä tahansa, hankala sanoa.

Meillä on niin monta erikoista hyvisten joukossa, että olisitko oikeasti valmis ottamaan riskin ja äänestät ulos erikoisen, joka ei ole edes huomannut pelin alkua?

Ares kirjoitti:Viime pelissä minulla muodostui tähän hyvin vahva mielipide. Mielestäni epäaktiivisia pitäisi äänestää jo aikaisemmin ulos. Viime pelissä jiikare jäi sekoittamaan pakkaa aika pahasti, ja se teki hallaa hyvisten pelaamiselle. Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana.

Jiikare-kommenttiin kommentoin sen verran, että se ei ollut jiikaren hiljaisuus joka sekoitti pakkaa vaan tämän viime hetken äänestykset ja muuten pelaajien mielestä pahismainen käytös. Ei se ollut yksin hiljaisuuden syytä, että tämä oli sekoittamassa pakkaa. Mutta nyt takaisin tähän peliin, olin jo muutenkin kuollut kun tulit mukaan edeltävään peliin. :D

Ares kirjoitti:Totta kai pahisten lynkkaaminen on ykkösprioriteetti, mutta pelin alussa on kyllä hankala sanoa, kuka on pahis ja kuka hyvis. Lähinnä voi todeta, että hän on epäillyttävä/hyvismäinen.

Kuten sanoin, vain pahiksilla on varmaa tietoa pahis ja hyvisrooleista, hyvikset voivat vain seurata epäilyjään ja äänestää siksi sitä epäilyttävintä pelaajaa. Ja kun on äänestänyt mielestään epäilyttävintä, voi toivoa parasta, että kyseinen pelaaja osoittautuu pahikseksi.

++Ares, syynä outo fiksaatio hiljaisten lynkkaamiselle (pahisroolin lisäksi pelaaja voi olla myös hiljainen ihan vain koska se on pelaajan tyyli pelata, sekä myös erikoisroolin omaava pelaaja voi helpommin jäädä hiljaiseksi) sekä outo sanavalinta ”hiljainen hyvis vs epäilyttävä hyvis”, ei epäilyttävä pelaaja vaan nimenomaan hyvis.

--

Tässä myös vielä vastaukset Ronen kysymyksiin:

1. Pelaatteko mieluummin hyvisten vai pahisten puolella?
- Välillä on sellainen olo, että haluaisin pelata pitkästä aikaa pahista, mutta muistan kun aikanaan pahista pelasin ja kuinka stressaavaa se oli, ja kuinka pelkäsi pilaavansa kaiken tiimijäseniltään. :D Eli hyvistä pelaan mielummin, on paljon hauskempaa oikeasti metsästää niitä pahiksia kuin joutua piileskelemään ja varomaan sanojaan. :)

2. Entä erikoisroolit? Pelaatteko mielellään sellaisia ja/tai pelejä, joissa niitä on, vai tykkäättekö enemmän "vaniljapeleistä" (eli sellaisista joissa on vain tavallisia kyläläisiä ja pahiksia)?
- Molemmat on kivoja. En jaksa kauheasti keskittyä peliteknisiin asioihin ja laskea koska erikoisten kannattaa tulla esiin tai vastaavia, mutta on hauskaa vaihtelua että pelissä on myös korkeamman mahdin omaavia pelaajia. :) Erikoista on myös ihan hauska pelata, ainakin pari kertaa olen saanut erikoisroolin (taas joskus monta vuotta sitten) ja ainakin ennustajana kuolin ensimmäisenä yönä.. Samaten siinäkin on se stressi, että täytyy käyttää voimansa oikein. :D Kyllä perus taviksena on kaikkein hauskinta ja vähiten stressaavaa.

3. Miten hiljaisia, juuri ja juuri aktiivisuusvaatimukset täyttäviä pelaajia pitäisi kohdella? Pitäisikö äänestää ulos vai jättää pyörimään jalkoihin?
- Kuten joku jo mainitsi, niin se riippuu siitä millä tavalla on hiljainen. Jos osallistuu harvoin mutta kattavasti ja on järkeviä ajatuksia sekä epäilyjä, on se aivan eri kuin tulla silloin tällöin äänestämään ilman ajatuksia pelin kulkuun. Pelkkä hiljaisuus ei ole pahismaista, mutta hiljainen pelaaja joka ei edes yritä etsiä pahiksia on pahismainen.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.07.2017 10:11:20

Jeku kirjoitti:Violet, mua epäilyttää Zeyssä tuo hönkä, jolla hän lähti Camilta kysymään peliteknisyyksistä, mut mun ääni voi muuttua vielä.

Jatkuu, äänestin vasta silloin, kun äänestin, koska halusin ensin hiukan tarkkailla ja odottaa tuntuisko Zey yhä epäilyttävältä ja koska näin oli, annoin ääneni hänelle, ja tässä samalla oikeastaan vastaankin jo kysymykseen miksen äänestänyt ekana.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.07.2017 10:30:49

Halima kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Anblickin ekasta viestistä saa mukavan rennon kuvan, vähän hyvistyttää.

Haha, hassua! Minusta taas Anblickin eka viesti vaikutti jotenkin pahismaiselta, mikä kylläkin saattoi osittain johtua siitä, että Anblick oli eri mieltä mun kanssa. En siis ihan vielä ole lynkkaamassa Anblickiä tuon yhden viestin perusteella. ;)

Pahisvibaa siitäkin huolimatta että Anblick oli selkeästi käsittänyt idean hieman väärin ja korjasi mielipidettään seuraavassa viestissään? Eli hän kannattikin ideaa. Kerroit että Anblickin toinen viesti oli hyvismäisempi, eli tuo eri mieltä - väite ei enää pätisi sinulle. Mikä siis Anblickin viestissä herätti pahisvibaa?

Violet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Kerrotko Violet tarkemmin miten/miksi Zeyn nykyinen tökkiminen jarruttaa peliä? Itse koin tämän aika päinvastoin hyvänä keskustelun herättäjänä. Ja Jeku, vastaisitko Zeyn esittämiin kysymyksiin pelkän äänestämisen sijaan?

Tällä kertaa Zeyn tökkiminen on kohdistunut lähinnä Camerooniin ja koskien lähinnä peliteknisyyksiä. En nyt sanoisi, että tämä on kaikkein paras tapa herättää keskustelua. Ainoat toiset varsinaiset tökkimiset ovat Halimalle "Miksi Violet vibattaa" ja "Mikä prosenteissa on vialla", joista ensimmäinen on jarruttava (viboja ei nyt varmaankaan tarvitse erikseen perustella, sillä ne ovat ne perustuntuma minkä toisen viestistä saa. Tietenkin jos pystyy erottelemaan, mikä viestissä hieman hyvistyttää, niin sen parempi), ja toinen on melko defensiivinen kysymys, joka edelleen pysyy peliteknisyyksissä.

Mitä tulee pelaajien arviointiin, niin Zey lähtee aika varovaiselle linjalle, ehkä korostetustikin. Samalla tuntui kyseenalaistavan muiden pelaajien arvioita toisten hyvismäisyydestä, ja sananvalinta "Mikä siinä oli hyvismäistä" verrattuna esim. "miksi pidät sitä hyvismäisenä" tuntuu hyökkäävemmältä. Tälläinen pelaajien neutraaliksi pakottaminen sopii paremmin pahispeliin, kuin hyvispeliin. Pienet asiat herättivät nyt epäilykseni.

Ensinnäkin kuinka paljon sinulla on kokemusta hyvis-Zeyn kanssa pelaamisesta? Onko nykyinen peli kovinkin erilainen hänen hyvispeleihin verraten? Hyvisvibojen perustelujen utelu ei ole pelin jarruttamista, päinvastoin. Etkö itsekin kaipaisi lisäinfoa siltä varalta että hyvisvibat tulevat pahikselta joka jo tietäisi sinun olevan hyvis?

Näin muuten pelaajista, kummastelin alkuun Areksen nostoa minun nykypelistäni joka ei vastaisi edellistä peliä. Cameron kyseli tästä lisätietoja, jotka Ares sivuutti jatkoviesteissään. Saan tästä pientä hyvisvibaa, uskoisin että pahiksena Ares olisi jo kehitellyt jonkinlaista ideaa millä voi alkaa maalaamaan minua pahikseksi.

Miinasta saan hyvismäistä kuvaa viestien rentouden perusteella. Harmittelu deadlinen ajankohdasta ja sen missaamisesta vaikutti aidolta ja hyviksen näkökulmasta kirjoitetulta.

porkkanan uusin viesti ja erityisesti ääni Arekselle vaikuttaa väkinäiseltä. Ensinnäkin tarttuminen tuohon Miina "tykkäsin" sanamuotoon on outo, ei mielestäni ole yhtään epäselvää mitä siinä tarkoitettiin. Samoin en pidä tuosta hyökkäyksestä Aresta kohtaan. Kuumottaa tuota ideaa hiljaisen lynkkaamisesta, vaikka Ares on juuri todennut että kyseessä on herättelyääni joka poistuu jo pelkästään sillä että Tetra herää peliin. Ei ole mielestäni epäselvää ettei Areksen pointti olisi pahisten nappaaminen mikäli mahdollista, mutta mikäli hyvis päätyy lynkattavaksi niin parempi ettei kyseessä ole niin aktiivinen pelaaja. Tuo hyvis sanan käyttö epäilyttävän sijaan äänestysperusteissa ei vakuuta ollenkaan, ++porkkana

Jinmuru kirjoitti:Päivän voi kyllä lopettaa milloin vain, mutta joka tapauksessa saatte odottaa yhteentoista tai kahteentoista asti, että ehdin päättämään päivän.

En tiedä miten tämän kanssa kannattaisi toimia, mutta kannattaisin päivän päättymistä klo 21 ja tulokset tulevat kun tulevat.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 14.07.2017 11:41:31

Jinmuru kirjoitti:Päivän voi kyllä lopettaa milloin vain, mutta joka tapauksessa saatte odottaa yhteentoista tai kahteentoista asti, että ehdin päättämään päivän.


Miun takia ei tarvihe, voin yrittää valvoa huomenna pidempään, jos vaan muistan. Ehkä se onnistunee joka neljäs päivä.. :D

porkkana kirjoitti:
Zey kirjoitti:
miina kirjoitti:Tajusin nyt aamusta, että oon jo muutaman viestin kirjottanu, mutta ne on liittyny pelkästään meijän Sissi-sipulin kuvaan tai nickin vaihtoon: ei kauheen hedelmällistä pelin suhteen. Ja viime pelissä opin että se jos mikä nähtiin pahismaisena, varsinkin kun lopussa ruvettiin tarkastelemaan alkuviestien sanamuotoja :D

Tää pisti kyllä vähän silmään. miina tuntuu olevan omasta käytöksestään huolestuneempi sen takia, että se voidaan nähdä pahismaisena kuin että ei saisi sillä tavalla pahiksia kiinni.

Kiinnitin myös huomiota tähän.


Mulla on vielä hankaluuksia löytää pahistuntumaa kenestäkään, joten ainut keino selvitä seuraavaan päivään ja alkaa ymmärtämään jotakin on osoittaa oma hyvyytensä, ettei minnuu vaan heti lynkattais.. Voihan se tietty yölläkin tapahtua jos pahikset minut niin vaaralliseksi näkevät :D

porkkana kirjoitti:
Halima kirjoitti:
miina kirjoitti:1. Tämä on toinen pelini joten kokemus melko vähäistä. Tykkäsin hirveesti pelata hyvistä, mutta huomasin väärien äänien käyvän live-omatunnon päälle. Tätähän ei pahiksena tarvihtis miettiä, lynkkaisin tietoisesti niitä samoja hyviksiä!

Tästä miinalle hitunen hyvisvibatusta. Musta tuntuu että toista peliä pelaava pahis (ensimmäistä pahispeliään pelaava vieläpä) ei sanoisi pelaavansa mieluummin pahista. Mut siis todellakin ihan pikkupikku hitunen vain, ei mennyt mun hyvislistan huipulle vielä tällä!

Minulle tämä taas antoi hieman pahisvibaa. :D Siihen saattaa vaikuttaa kyllä tuo mennyt aikamuoto "Tykkäsin", joka viittaisi edeltävään hyvisrooliin ja nyt olisi jokin muu rooli? miinasta kyllä sellainen positiivinen huomio, että on ollut paljon aktiivisempi ja rennomman oloinen tässä pelissä. :> (Toisaalta voiko tässäkin olla taustalla huojennus pahisroolista, joka ei kävisi omatunnolle?)



Onpas päässyt sellanen sanamuoto, etten osannu ajatella, että tuollaisesta jäisin kiinni. Lähinnä tuolla ehkä viittasin siihen, että nyt on alkupeli ja peli vasta käynnistymässä, eikä varmuutta tykkäänkö enää toista kertaa hyvistä pelata, koska eri peli. Ja rentous johtunee ehkä siitä, että pakko osallistua tässä vaiheessa peliä mahdollisimman paljon kun vielä voi ja ekasta pelistä tajusin, että sanoopa asian miten vaan, niin sen voi kyllä ymmärtää aivan eritavalla kun mitä tarkotus oli.

Tässähän pitäis alkaa äänestämään, ettei jää viime tinkaan. Pitää vielä miettiä, koska suuria ajatuksia ei kenestäkään ole. Porkkana nyt melko tiukasti tarttui miun tekemisiin.. mietitään.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 14.07.2017 12:57:55

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Samoin Jekun viestit ovat mielestäni vaikuttaneet enemmän hyvis-Jekulta kuin pahis-Jekulta.

Tästä mä haluan kuulla lisää. Mulle nimittäin tuli sama fiilis, että viestit olis enemmän hyvis-Jekua, mut kun luin pientä peruspeliä, niin en huomannutkaan eroa Jekun pahis ja hyvis peluussa, joten heitin teorian roskiin. Joten olisi kiva kuulla mikä sun mielestä on se hyvis-Jekun ja pahis-Jekun ero.

Mä nyt vähän kävin vilkaisemassa Jekun viestejä tuolta pienestä peruspelistä, ja mun mielestä siellä oli pieniä eroja hyvis- ja pahispelaamisen välillä. Edelleen olen sitä mieltä, että Jekun nykyinen peli vaikuttaa enemmän hyvis-Jekulta, mutta en halua ihan vielä kertoa mitä nämä pienet erot oli, koska haluan seurata Jekua vähän pitempään ennen kuin paljastan mitä asioita huomasin. :)

Muistuta mua vaikka kolmantena päivänä tästä asiasta niin selitän sitten!

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Anblickin ekasta viestistä saa mukavan rennon kuvan, vähän hyvistyttää.

Haha, hassua! Minusta taas Anblickin eka viesti vaikutti jotenkin pahismaiselta, mikä kylläkin saattoi osittain johtua siitä, että Anblick oli eri mieltä mun kanssa. En siis ihan vielä ole lynkkaamassa Anblickiä tuon yhden viestin perusteella. ;)

Pahisvibaa siitäkin huolimatta että Anblick oli selkeästi käsittänyt idean hieman väärin ja korjasi mielipidettään seuraavassa viestissään? Eli hän kannattikin ideaa. Kerroit että Anblickin toinen viesti oli hyvismäisempi, eli tuo eri mieltä - väite ei enää pätisi sinulle. Mikä siis Anblickin viestissä herätti pahisvibaa?

No siis nimenomaan tuosta ekasta viestistä sain pahisvibaa, toisesta enää en. Eli kokonaistulos on hyvin lähellä neutraalia. Anblick saisi kyllä tulle juttelemaan lisää. :)

Meiz kirjoitti:Näin muuten pelaajista, kummastelin alkuun Areksen nostoa minun nykypelistäni joka ei vastaisi edellistä peliä. Cameron kyseli tästä lisätietoja, jotka Ares sivuutti jatkoviesteissään. Saan tästä pientä hyvisvibaa, uskoisin että pahiksena Ares olisi jo kehitellyt jonkinlaista ideaa millä voi alkaa maalaamaan minua pahikseksi.

Tämä kyllä kuulostaa enemmän pahis-näkökannalta kuin hyvis-näkökannalta. Meiz antaa Arekselle hyvisvibaa, koska Ares ei jatkanut epäilystään Meiziä kohtaan? Mitä hyvismäistä on siinä, että sivuuttaa aikaisemmat epäilyksensä? Muutenkin jotenkin kummallinen sanajärjestys tässä, mun oli jotenkin vaikea ymmärtää koko kappaletta. Täytyy laittaa Meiz seurantaan, josko siellä tällä kertaa olisikin pahisrooli.

Meiz sopis muuten hyvin pahiskaveriksi miinan tai Areksen kanssa. Porkkana epäili vähän miinaa ja äänestää Aresta -> Meiz tulee toteamaan että saa miinasta hyvismäisen kuvan ja rupeaa epäilemään porkkanaa (ja myös äänestää porkkanaa).

Miina itsessään ei mua aikaisempien viestien perusteella epäilyttänyt, mutta nyt tämä:
miina kirjoitti:
porkkana kirjoitti:
Halima kirjoitti:
miina kirjoitti:1. Tämä on toinen pelini joten kokemus melko vähäistä. Tykkäsin hirveesti pelata hyvistä, mutta huomasin väärien äänien käyvän live-omatunnon päälle. Tätähän ei pahiksena tarvihtis miettiä, lynkkaisin tietoisesti niitä samoja hyviksiä!

Tästä miinalle hitunen hyvisvibatusta. Musta tuntuu että toista peliä pelaava pahis (ensimmäistä pahispeliään pelaava vieläpä) ei sanoisi pelaavansa mieluummin pahista. Mut siis todellakin ihan pikkupikku hitunen vain, ei mennyt mun hyvislistan huipulle vielä tällä!

Minulle tämä taas antoi hieman pahisvibaa. :D Siihen saattaa vaikuttaa kyllä tuo mennyt aikamuoto "Tykkäsin", joka viittaisi edeltävään hyvisrooliin ja nyt olisi jokin muu rooli? miinasta kyllä sellainen positiivinen huomio, että on ollut paljon aktiivisempi ja rennomman oloinen tässä pelissä. :> (Toisaalta voiko tässäkin olla taustalla huojennus pahisroolista, joka ei kävisi omatunnolle?)

Onpas päässyt sellanen sanamuoto, etten osannu ajatella, että tuollaisesta jäisin kiinni. Lähinnä tuolla ehkä viittasin siihen, että nyt on alkupeli ja peli vasta käynnistymässä, eikä varmuutta tykkäänkö enää toista kertaa hyvistä pelata, koska eri peli. Ja rentous johtunee ehkä siitä, että pakko osallistua tässä vaiheessa peliä mahdollisimman paljon kun vielä voi ja ekasta pelistä tajusin, että sanoopa asian miten vaan, niin sen voi kyllä ymmärtää aivan eritavalla kun mitä tarkotus oli.

Tässähän pitäis alkaa äänestämään, ettei jää viime tinkaan. Pitää vielä miettiä, koska suuria ajatuksia ei kenestäkään ole. Porkkana nyt melko tiukasti tarttui miun tekemisiin.. mietitään.

Tuo alleviivattu osuus vaikuttaa siltä että miina on oikeasti jäänyt kiinni, eli siis on oikeasti pahis. Itse en ainakaan hyviksenä käyttäisi lausetta "enpä ajatellut että tuosta jäisin kiinni", kun en voi jäädä kiinni kun en ole pahis. Hankala selittää, toivottavasti ymmärrätte mitä ajan tällä takaa.

Nyt siis mietinnässä Meiz, miina ja Ares, kaikki on mielestäni jossain määrin pahismaisia ja sopisivat toistensa pahiskavereiksi. En kuitenkaan halua (ainakaan vielä) siirtää ääntäni Mursumusilta, sillä hänen avausviestinsä oli kyllä jossain määrin pahismainen, ja en halua päästää pelaajaa pälkähästä vain siksi että hän on ollut sen jälkeen hiljaa ja muut ovat puhuneet.

Tule siis Mursumus juttelemaan, jos vakuutat mut hyvikseydestäsi niin ääneni liikahtaa todennäköisesti jollekin noista kolmesta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 14.07.2017 13:41:23

Puhelimella kauheen vaikee lainata mutta tuohon Haliman epäilyyn minusta. Ymmärrän mitä haet takaa ja tiiän että se kuulosti hurjalta, mutta kyllä nyt luulisi pahiksen miettivän sanojaan himpun enemmän. Käytin liian kärjistettyä ilmaisua..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.07.2017 15:57:18

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Näin muuten pelaajista, kummastelin alkuun Areksen nostoa minun nykypelistäni joka ei vastaisi edellistä peliä. Cameron kyseli tästä lisätietoja, jotka Ares sivuutti jatkoviesteissään. Saan tästä pientä hyvisvibaa, uskoisin että pahiksena Ares olisi jo kehitellyt jonkinlaista ideaa millä voi alkaa maalaamaan minua pahikseksi.

Tämä kyllä kuulostaa enemmän pahis-näkökannalta kuin hyvis-näkökannalta. Meiz antaa Arekselle hyvisvibaa, koska Ares ei jatkanut epäilystään Meiziä kohtaan? Mitä hyvismäistä on siinä, että sivuuttaa aikaisemmat epäilyksensä? Muutenkin jotenkin kummallinen sanajärjestys tässä, mun oli jotenkin vaikea ymmärtää koko kappaletta. Täytyy laittaa Meiz seurantaan, josko siellä tällä kertaa olisikin pahisrooli.

Areshan ei kovinkaan vahvasti epäillyt minua, koska totesi itsekin ettei pelissä vielä ole paljoa mihin tarttua. Onko siis tämän sivuttaminen sinusta pahismaista Arekselta? Pahiksena hänellä olisi ollut pahismotivaatiota nostaa nimeni esiin tulevaa epäilyä varten, joten Cameronin kysymyksen ohittaminen antaa mulle kuvan ettei hän pyrkinytkään maalaamaan minusta pahista, sain siis tästä hyvisvibaa. Selvensikö, vai oletko kovasti eri mieltä tästä tulkinnasta?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Mursumus » 14.07.2017 16:17:02

Zey kirjoitti:Mursumus lähti kommentoimaan pelin ingamea antaen sympatiat kissoille. Mistä moinen valinta sympatian kohteille? En näkisi koirienkaan heittämistä tyrmään mitenkään ylevänä asiana.


Hieman outo kommentti tuo "miksi moinen valinta sympatian kohteille?" Ei koirien heittäminen tyrmään mieluisaa ole, mutta he ovat kissojen kärsimyksen lähde. Kissanpennut taas ovat viattomia. Syytetäänkö minua tässä siis siitä, että en puolustanut pahiksia? Vai kysytäänkö tässä epäsuorasti miksi hyvistelen tällä tavalla?

Syy viestin kissapuolusteluun tuli hetken mielijohteesta. Luettuani jinmurun 1. Aamun viestin siitä, miten kissat lukitaan pimeään perunakellariin josta kukaan ei koskaan löytäisi niitä IKINÄ, loi mielikuvia tapauksesta. Koska aioin muutenkin lähettää olen hereillä/terve kaikille- viestin, ajattelin lisätä vielä loppuun jotain siitä, miten kamala omatunto tästä pelistä tulee, jos ja kun tapahtuu harhalynkkauksia.

Violet herätti itsessäni ainakin luottamusta sillä, miten hän perusteli epäilynsä Zeytä kohtaan. Kertoo myös harkitsevansa vaihtavansa äänensä Jekulle, koska hän tuntuu pahismaiselta. Avoimuus epäilyjen suhteen on hyvismäistä, mikä vahvistaa luottamustani vielä hiukan. Vain hiukan, koska pienten epäilyjen lausuminen ja oikeasti toimiminen kyseisten epäilyjen pohjalta on eri asioita. Aina voi vain sanoa epäilevänsä jotakuta muuta hiukan enemmän, jolloin ei tarvitse käsitellä alkuperäistä pieniä epäilyjä saanutta kauhean monipuolisesti. Tämä jättää mahdollisuuden tarpeen tullessa joko puolustaa tai uhrata sen. jolle osoitti vain pieniä epäilyjä. Tämä ei luonnollisesti koske vain Violettia, vaan kaikkia pieniä ja ei niin perusteellisesti käsiteltyjä epäilyjä, jotka eivät johda äänestämiseen.

Halima antoi myös viestien rentoudesta hyvisvibaa, mutta itselleni sitä ei oikein tullut: voisin itsekin väsätä jotain kaunopuheista kertomusta jekun allekirjoituksen ja Cameronin profiilikuvan kautta löytyvistä varmoista todisteista pahiskaksikosta, mutta ei se omasta mielestäni kerro hyvis- tai pahismaisuudesta vaan kirjoittajan pelityylistä ja persoonasta. Silti Violetille luottamusta juuri perusteiden laadun ja avoimien epäilyjen perusteella.

Zeyn ja Cameronin puheet matematiikasta ovat enemmän yritystä osoittaa oman matematiikkansa/logiikkansa paremmuutta kuin mitään mistä repiä irti hyvis- tai pahisviboja. Voi tietenkin olla, että jommankumman tavoitteena on kerätä näennäisaktiivisuutta tai jarruttaa peliä tai jotain muuta, mutta itse en tässä sellaista näe. Ja vaikka jompi kumpi olisi tehnyt laskuvirheen tai pienen loogisen kömmähdyksen, ei se ole vielä merkki pahismaisuudesta.

Halimalta tullut hieman rauhallisempi alku verrattuna viime peliin, johtuen varmaankin muista kiireistä. Useiden henkilöiden käsittely ja lupaukset muuttaa ääntä antaa jonkin verran hyvisvibaa. Epäilyt tullut aika heppoisin perustein, esimerkiksi miinan yhden lauseen perusteella epäillään, mutta alkupelin vaillinaisen tiedon vuoksi ihan ymmärrettävää. Toisaalta Halima pelasi viimeksi melko samalla tavalla hyviksenä: pieniä epäilyjä vähän siellä täällä ja melko aikaista äänestämistä (ja ääntenvaihtoa) ja sitten pelin edetessä kootumpia mielipiteitä. Antaa itselleni hieman luottamusta Halimalle.

Pahiksista en uskalla sanoa vielä mitään, koska mitään ei ole oikein pistänyt silmään. Pitää vielä lukea pari kertaa viestiketjua läpi, että huomaa uusia yksityiskohtia ja että saa vähän parempaa tuntumaa vielä.

Ne kolme kysymystä:

1. Ainakin livenä mafiaa pelatessani pidin enemmän pahiksen roolista, koska onnistunut manipulointi johtaa suureen voitonriemuun ja on muutenkin kivaa. Foorumipeleissä kuvittelisin pahispelaajilla olevan aika isot paineet onnistua: monipäiväinen ja monisivuinen foorumimafia on kuitenkin paljon isompi juttu kuin joitakin tunteja kestävä livemafia.

2. Itse pidän muutamasta erikoishahmosta, koska se tasapainottaa peliä hieman hyvisten puolelle. Vaniljamafia on tasapainossa silloin, jos hyvikset pelaa aktiivisesti ja hyvin, mikä ei aina tapahdu.

3. Hiljaisuus itsessään ei mielestäni ole epäilyttävää: se voi johtua oikean elämän tapahtumista tai motivaation puutteesta tai ihan vain siitä, että unohtaa. Hiljaisuus vain johtaa helposti epäilyihin: henkilö, joka ei puolustaudu vaikka syytöksiä alkaa kasautumaan häntä vastaan, ei tee itsestään ainakaan vähemmän epäilyttävää aktiivisuuden puutteella.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 14.07.2017 17:47:55

Meiz kirjoitti:Areshan ei kovinkaan vahvasti epäillyt minua, koska totesi itsekin ettei pelissä vielä ole paljoa mihin tarttua. Onko siis tämän sivuttaminen sinusta pahismaista Arekselta? Pahiksena hänellä olisi ollut pahismotivaatiota nostaa nimeni esiin tulevaa epäilyä varten, joten Cameronin kysymyksen ohittaminen antaa mulle kuvan ettei hän pyrkinytkään maalaamaan minusta pahista, sain siis tästä hyvisvibaa. Selvensikö, vai oletko kovasti eri mieltä tästä tulkinnasta?

Luin nyt tähän liittyvät viestit uudestaan:
Cameron kirjoitti:
Ares kirjoitti:Meizistä ei enää saa ollenkaan hyvismäistä otetta, niin kuin viime pelissä. Voinee johtua siitä, että ei ole vielä paljoa, mihin tarttua kiinni.

Tarkoitatko että Meizin viestien lukumäärä vai sisältö on vähemmän hyvismäinen kuin viime pelissä? Jos Meiz epäilyttää sinua, miksi lähdit äänestämään Tetraa?

Tämän jälkeen on tullut Arekselta jo 4 viestiä, mutta ei mitään kommenttia tai vastausta tähän. Tai siis tuoho Tetra-osioon jokseenkin on tullut vastaus, mutta Meiz-osioon ei.

En tiedä onko se nyt erityisesti pahismaista Arekselta jättää huomiotta tuo Cameronin kysymys (vaikkakin mielelläni kuulisin siihen vastauksen), mutta en mä kyllä Arekselle siitä hyvisvibaa ainakaan antais (niin kuin Meiz antoi). Tästä syystä Meizille hitunen pahisvibaa, ja siinä sivussa myös Arekselle, koska Ares sopis Meizin pahiskaveriksi.

Mursumukselta tuli ensimmäinen oikea peliviesti, ja sen perusteella en nyt enää lähtisi ensimmäisenä lynkkaamaan Mursumusta, eli
--Mursumus

Äänestystilanne on nyt muuten mun laskujen mukaan seuraavanlainen:
2 Zey (Violet, Jeku)
1 Cameron (Zey)
1 Tetradynamia (Ares)
1 Ares (porkkana)
1 porkkana (Meiz)

Zeytä, Cameronia ja Tetraa en näistä ainakaan äänestäisi (kahta ekaa siksi että uskon hyviksiksi ja kolmatta heräämättömyyden vuoksi -> ei voisi kertoa erikoisuudestaan jos lynkattaisiin ja Tetra ei huomaisi). Lisäksi porkkanan viestistä en kyllä nyt toisellakaan lukukerralla löytänyt sitä epäilyttävää mitä Meiz siitä löysi, eli en haluaisi lynkata porkkanaakaan.

Meizin epäilyttävyys sen sijaan nousi siitä, että epäili porkkanaa (mun mielestä turhasta) -> viime pelissä oltiin tosi samanmielisiä Meizin kanssa kun oltiin molemmat hyviksiä, voisiko nyt samanmielisyyden puutteen selittää se, että Meiz olisikin tällä kertaa pahis?

++Meiz

Olisin valmis äänestämään myös ainakin Aresta ja miinaa, mutta tällä hetkellä Meiz epäilyttää eniten, joten siksi ääni hänelle.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 14.07.2017 17:55:16

Mäpä laitan vielä teille näkyville tämän listan pelaajista, jota olen itselleni koonnut (lähinnä ajatuksiani selventääkseni ja pysyäkseni kärryillä missä mennään).

Hyvismäiset
Cameron
Zey

Hyvikseen kallellaan
Violet
porkkana
Jeku
Mursumus

Ei mielipidettä = neutraalit
Ronen
Niacin
Monni
Jamsteri

Pahikseen kallellaan
Jitachi
Anblick

Pahismaiset
miina
Ares
Meiz

Ainakin pahismaisista, hyvismäisistä ja pahikseen kallellaan olevista olen jo antanutkin perusteluita jossain edellisistä viesteistäni, mutta jos kaipaatte lisäperusteluita jonkin pelaajan paikkaan, kysymällä selviää. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 18:05:51

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti: Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

Vain pahiksilla on varma tieto kaikista hyviksistä. Tämä särähtää kovin pahasti korvaani, että miksi äänestät mieluummin hiljaista kuin epäilyttävää pelaajaa? Pelaajista saadaan tietää ovatko nämä hyviksiä vai pahiksia vasta lynkkaamisen jälkeen, ei kai kukaan tahallaan äänestä hyvistä. :D

Ares kirjoitti: Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis. Jos hän ei seuraa peliä, rooli voi olla mikä tahansa, hankala sanoa.

Meillä on niin monta erikoista hyvisten joukossa, että olisitko oikeasti valmis ottamaan riskin ja äänestät ulos erikoisen, joka ei ole edes huomannut pelin alkua?

Ares kirjoitti:Viime pelissä minulla muodostui tähän hyvin vahva mielipide. Mielestäni epäaktiivisia pitäisi äänestää jo aikaisemmin ulos. Viime pelissä jiikare jäi sekoittamaan pakkaa aika pahasti, ja se teki hallaa hyvisten pelaamiselle. Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana.

Jiikare-kommenttiin kommentoin sen verran, että se ei ollut jiikaren hiljaisuus joka sekoitti pakkaa vaan tämän viime hetken äänestykset ja muuten pelaajien mielestä pahismainen käytös. Ei se ollut yksin hiljaisuuden syytä, että tämä oli sekoittamassa pakkaa. Mutta nyt takaisin tähän peliin, olin jo muutenkin kuollut kun tulit mukaan edeltävään peliin. :D

Ares kirjoitti:Totta kai pahisten lynkkaaminen on ykkösprioriteetti, mutta pelin alussa on kyllä hankala sanoa, kuka on pahis ja kuka hyvis. Lähinnä voi todeta, että hän on epäillyttävä/hyvismäinen.

Kuten sanoin, vain pahiksilla on varmaa tietoa pahis ja hyvisrooleista, hyvikset voivat vain seurata epäilyjään ja äänestää siksi sitä epäilyttävintä pelaajaa. Ja kun on äänestänyt mielestään epäilyttävintä, voi toivoa parasta, että kyseinen pelaaja osoittautuu pahikseksi.

++Ares, syynä outo fiksaatio hiljaisten lynkkaamiselle (pahisroolin lisäksi pelaaja voi olla myös hiljainen ihan vain koska se on pelaajan tyyli pelata, sekä myös erikoisroolin omaava pelaaja voi helpommin jäädä hiljaiseksi) sekä outo sanavalinta ”hiljainen hyvis vs epäilyttävä hyvis”, ei epäilyttävä pelaaja vaan nimenomaan hyvis.


Ensinnäkin on puhuttu järkisyistä, miksi joku ei ole herännyt. Mielestäni kuitenkin on hiukan outoa ilmoittautua peliin, mutta sitten olla kuitenkin epäaktiivinen.

Tuo sanavalintani hiljainen/epäillyttävä hyvis on näemmä ollut aika hämmentävä. Tässä pelissähän lähdetään siitä, että myös pahikset yrittävät esittää hyvistä. Noh, pointtini oli kuitenkin se, että äänestäisin ennemminkin hiljaista kuin epäillyttävää pelaajaa juurikin siksi, koska jos hiljainen ei tuota materiaalia, hänestä tulee rasite loppupeleissä. Riski on aina olemassa, mutta niin myös epäillyttävää pelaajaa lynkatessa.

Cameron kirjoitti:Tarkoitatko että Meizin viestien lukumäärä vai sisältö on vähemmän hyvismäinen kuin viime pelissä? Jos Meiz epäilyttää sinua, miksi lähdit äänestämään Tetraa?

Olin missannut tämän kokonaan. :D Lähinnä mielestäni Meizin viestien sisältö on vähemmän hyvismäistä kuin viime pelissä. Äänestin kuitenkin Tetraa nimenomaan järkisyistä: hän ei ole vielä herännyt. Ja kuten totesin jo, ääni siirtyy toiselle pelaajalle heti, kun Tetra herää. Jos olisin äänestänyt Meiziä, se olisi ollut enemmän tunnesyistä, mikä ei näin aikaisessa vaiheessa ole järkevää.

Halima kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä, että Jekun nykyinen peli vaikuttaa enemmän hyvis-Jekulta, mutta en halua ihan vielä kertoa mitä nämä pienet erot oli, koska haluan seurata Jekua vähän pitempään ennen kuin paljastan mitä asioita huomasin. :)

Tämä on hiukan outo perustelu sivuuttaa Zeyn kysymys. Vaikuttanee siltä, että Halima yrittää pitää salassa nämä "pienet erot". Miksi et halua vielä jakaa niitä muiden kanssa? Vähän jännää, että haluat seurata häntä, koska kerroit sen jo julkisesti - Jeku voinee nyt miettiä kirjoitustyyliään. Mikset siis heti voi kertoa?

// Halima väliin.
Halima, mihin kohtaan sijoittaisit Tetradynamian?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa

cron