Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 11.07.2017 22:37:54

Kissan viikset!

PJ: Jinmuru
VPJ: justy
APJ: Cameron
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 17
Äänestystapa:
Pelimode: justy

"Tule meille ja kato mun kaa
Kissavideoita, kissavideoita..."

On heinäkuinen, auringon paahtama päivä Kylässä. Rolle, George ja Badding pötköttelevät raja-aidan tuntumassa ja naapurin radio pauhaa ikkunalaudalla.

"Tule meille ja kato mun kaa
Kissavideoita, kissavideoita
Ne meitä hyväilee
eikä ne pääty milloinkaan..."

Rolle alkaa murista matalalta, George lyö tassut korviensa päälle rajusti ja Badding alkaa hivuttaa kepillä radiota alas ikkunalaudalta.
"Kissavideoita! Kissakuvia! Tuntuu että koko Kylä on mennyt sekaisin jostakin pahuksen kateista!" Rolle haukahtaa tuohtuneena.
"Kuulitteko että Sydänmetsillekin oli tullut kissa viime viikolla? Joku kauhean pitkäkarvainen!" George ulisee lohduttomana.
Badding saa viimein ujutettua kepillä radion alas ikkunalaudalta ja syöksähtää salamana alta pois radion räsähtäessä lujaa kiveyskeen. Laulu loppuu ja radion rätinäkin vaikenee hiljalleen. Myös koirien välille laskeutuu syvä hiljaisuus. Badding kääntää katseensa tovereihinsa ja virnistää pahaenteisesti.
"Olen samaa mieltä kanssasi, Rolle. Meidän on aika ryhtyä toimenpiteisiin."


Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Ennustaja: ei ennusta, jollei ole tätä erikseen ilmoittanut tekevänsä.
Pahikset: Tappavat sen, jota viimeksi on joku pahis äänestänyt. Jos jostain syystä nämä menettelyt eivät ole mahdollisia (pahikset eivät ole vielä äänestäneet ketään), yönimi arvotaan.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Hahmot:

Hyvät:

Francesca
Tiedät sen porautuvan katseen... tuntuu, että kissa näkee sielusi läpi. Francescalla on juuri sellainen katse. Yön hämärässä näet vain välähtävät, tarkkaavaiset silmät. Pystyy kertaalleen pelin aikana tarkistamaan toisen pelaajan roolin yön aikana. Saa tietää tarkan roolin. (Kertakäyttöinen ennustaja)

Hektor & Koistinen
Nämä kaksi maatiaista tuntevat toisensa jo pentuajoilta ja tietävät toisensa varmoiksi hyviksiksi. Saavat keskustella vapaasti topicin ulkopuolella keskenään. (Vapaamuurarit)

Lucky
Tämä kissa on oikea onnenmyyräkissa! Lucky on onnekas, ja selviää yhdestä yötaposta hengissä. Jos Luckya yritetään tappaa, yötappo epäonnistuu, kukaan ei kuole kyseisenä yönä ja onnekas muuntuu tavikseksi. Onnekas ei kuitenkaan tiedä omaamastaan kyvystä, vaan kuvittelee autuaasti olevansa alusta asti tavallinen tavis. Tappoyrityksen jälkeenkään onnekas ei saa tietää olleensa onnekas.

Jenkins
Jenkins ei ole niin laiska kuin muut kissat. Se käy töissä! Työmatkalaisena se on poissa kylästä aina parilliset yöt, jolloin pahikset eivät häntä pysty löytämään eivätkä siis tappamaankaan. Parittomina öinä Jenkins sen sijaan kuolee normaalisti. Erikoishyvikset voivat käyttää kuitenkin voimiaan työmatkalaiseen kaikkina öinä.

9 tavallista kissaa (tavallista kyläläistä) nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan koirat (pahikset) ja äänestää nämä ulos.

Kyläläisten tavoite on saada kaikki koirat (pahikset) pois pelistä.

Pahat:

Kurjat Koirat (3)

Rolle
Rolle on kylän koiravanhus ja kantaa huolta kylän koirakannasta. Viime aikoina elektroniset varashälyttimet, valvontakamerat ja turvalukot ovat tuntuneet sysäävän syrjään vanhan kunnon vahtikoirakulttuurin! Nykyään koirat tuntuvat olevan ihmisille vain velvollisuus, kun taas kissat ovat "niin helppoja" ja "ratkaisevat samalla hiiriongelman". Ja pah! Eivätkö ihmiset ole kuulleet hiirenloukuista???

George
Georgella oli onnellinen pentuaika. Hän eleli maaseutulähiössä mukavassa lapsiperheessä vanhemman koiran, Frankin kanssa. Eräänä surullisena päivänä Frank ei kuitenkaan enää noussut heidän yhteiseltä pediltään. George oli surun murtama. Iltalenkeille metsään lähdettiin enää vain isännän tai hänen poikansa kanssa, eikä heistä ollut kaivelemaan yhdessä vanhoja hiirenraatoja esiin tai merkkailemaan yhteistä reviiriä. Perhe huomasi Georgen alakulon ja perheen tyttö oli aina halunnut kissan. Niinpä eräänä aurinkoisena iltapäivänä pihaan rupsahti perheen mukana pieni teräväkyntinen karvapallo. Ja millainen riiviö siitä tulikaan! Sen päivän jälkeen Georgella ei ole ollut hetken rauhaa, sillä tämä Karate kid, tutummille pelkkä Kid, syöksähtelee jatkuvasti jostain nurkan takaa pahaa-aavistamattoman Georgen eteen ja toisinaan he joutuvat aina törmäyskurssille. Jatkuva varuillaan olo on ajanut Georgen jo hermoraunioksi, eikä tämä haluaisi mitään enempää kuin lähettää jokaisen kissan sinne mistä nämä ovat tulleetkin.

Badding
Badding ostettiin suoraan kasvattajalta siinä uskossa, että hän tulee hyvin toimeen perheen kahden vanhemman kissan kanssa. Baddingin tultua taloon kuitenkin mystisesti kissojen ruokakupit ovat usein tyhjillään, vesikupit kaatuneet ja kissat myös usein tuntuvat telkeytyvän kuin itsestään huoneisiin.

Kurjat koirat tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden kissoista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kisun kuolemaan. Koirien tavoite on tappaa niin monta kissaa, että koiria on saman verran tai enemmistö kylässä.

Voittaminen:
Hyvikset (kissat) voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset (koirat) voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.


Osallistujat, elossa 4/17
Anblick- tavis, 4. yö
Ares - tavis, 8. päivä
Cameron - vapaamuurari, 3. yö
Halima - työmatkalainen, 1. yö
Jamsteri - tavis, 2. päivä
Jeku - vapaamuurari. 5. yö
Jitachi - pahis
Meiz - tavis, 6. yö
miina - ennustaja, 1. päivä
Monni -> Hukka - pahis, 3. päivä
Mursumus - tavis, 4. päivä
Niacin - pahis, 6. päivä
porkkana - tavis, 7. päivä
Ronen -> jiikare - tavis (antiaktiivisuuskuolema 3. yönä)
Tetradynamia --> Violet - tavis (onnekas)
Violet - tavis, 2. yö
Zey - tavis, 5. päivä

Varalla (jos haluat varalle, laita yksäriä!):
-
Viimeksi muokannut Jinmuru päivämäärä 18.08.2017 22:25:03, muokattu yhteensä 15 kertaa
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 11.07.2017 23:01:10

1. aamu

Yhdessä koirat keksivät nerokkaan suunnitelman. Ne sieppaisivat joka yö yhden kissan ja piilottaisivat ne Wichmannin perheen tilusten kaukaiseen vanhaan perunakellariin, joka ei ole ollut käytössä pitkiin aikoihin. Sieltä kukaan ei löytäisi niitä! IKINÄ!

Päivän pakollinen kissavideo

Kuolleet:
Ei vielä

Äänestyspakot:
Ei vielä

Poissaolot:
Ei

1. päivä alkaa nyt ja päättyy lauantaina 15.7. kello 23!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset!

ViestiKirjoittaja Violet » 11.07.2017 23:17:26

Tervehdys kaikille, niin uusille kuin vanhoillekin pelaajille :) , olen nyt vähän kiireinen parin ensimmäisen päivän ajan mafia universumin anniversary pelin vuoksi, mutta kiva pelata vaihteeksi pelissä, jossa on jotain järkeä :)

Erikoishahmot ovat melko selkeät ainakin minulle. Ainut vinkki mitä pitäisi ehkä mainita, niin päivää ennen kuin on pakko napata pahis, työmatkalaisella saattaa olla mahdollisuus paljastaa roolinsa jo aikaisemmin, jolloin saamme yhden varman hyviksen ylimääräiseksi päiväksi. Tämä siis jos kyseistä päivää edeltävä yö on pariton, en ole vielä laskenut sitä. Ja vaikkei laskelma osukkaan kohdilleen (eiköhän sen joku lähiaikoina laske, matikkapää ei oikein toimi), niin osuminen onnekkaaseen voi kääntää päivät siten, että viimeinen mahdollisuus napata pahiksia siirtyy päivällä, jolloin täm yö voisikin olla suojattu. Toivottavasti kaikki pysyitte nyt kärryillä siitä, mitä meinaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset!

ViestiKirjoittaja Ares » 11.07.2017 23:37:28

Iltaa kaikille, hereillä ollaan - toistaiseksi. Tää on nyt toinen pelini, tosin eka, jossa oon pelannut alusta asti. Toivottavasti tää olisi aktiivinen peli, mutta nyt nukkumaan. Huomenna on töitä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset!

ViestiKirjoittaja Cameron » 11.07.2017 23:38:52

Jahuu tämä alkoi! Huippua päästä pelaileen :>
Violet pohtikin jo tuossa työmatkalaisen roolia. Mun käsittääkseni työmatkalaisen ois järkevintä tulla viimeistään 6. Aamuna esille jos ei olla saatu yhtään pahista vielä siihen mennessä kiinni (sillon ois 7 pelaajaa jäljellä ja työmatkalaisen ois turvassa seuraavan yön). Ja tuollon 6. Päivänä pitäis teoriassa viimeistään saada eka pahis kiinni, tosin sitte menee kyllä jo tosi tiukille...eli voi olla että työmatkalaisen kannattaa kuitenkin tulla jo 4. Aamuna esille, mutta oikean tilanteenpa näkee vasta sitten.
//Ares väliin. Hyvää myöhäisiltaa :>
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 12.07.2017 02:37:35

Helei! Sama juttu tällä hetkellä kuin Violetilla, eli tän lisäksi mukana ainakin toistaiseksi MU:n jättipelissä. Myös Halima ja Zey ovat mukana (lol). Lisäksi pyydän jo etukäteen anteeksi mahdollisia päivän loppumisen missauksia: Japanista kun ei missään tapauksessa saada mitään järkevää puhetta aikaan 4-5 aikaan aamuyöllä. Niille siis jotka eivät tiedä niin olen 21.päivään asti Japanissa, toisin sanoen karkeasti laskettuna kaksi ensimmäistä pelipäivää ja kolmannen aikana paluu Suomeen jolloin tulen olemaan poissa pari päivää lentojen vuoksi :> Pikalaskennalla pahimmassa dystopiatapauksessa, eli pahikset osuvat joka yö kohteeseen jolla ei ole kilpeä ja hyvikset onnistuvat ainoastaan harhalynkkaamaan, lylo-tilanne onkin itse asiassa 6. päivänä. Työmatkalainen on parilliset yöt poissa joten tällä laskennalla 4. yö olisi viimeinen jolloin hän olisi turvassa. Jos yhtäkään pahiksista ei onnistuta sitä ennen nappaamaan (osuman arvo on pelin piteneminen yhdellä päivällä) jotta peli pitenisi kilpien vuoksi pitäisi tapahtua kaksi tapotonta yötä. Tämä siis siksi koska yksi yötappo on arvoltaan puoli pelipäivää, ja peli on dystopiatapauksessa päättymässä kuudenteen iltaan jos ketään ei saada kiinni. Yksi tapoton yö siis vain pidentäisi koko peliä 6. yöhön asti joka ei hyviksille ole tarpeeksi aikaa. Näin siis lyhyesti työmatkalaisesta: nyt mun on pakko häipyä luennoimaan~
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 12.07.2017 06:25:48

Huomentaaa!

Piti ennen ensimmäistä viestiä lisätä uusi hieno avatarkuva, pitkään meni sen kanssa taistellessa, toivottavasti ees onnistu! Tietotekniikka ei ole lajini! (Ja apuahan ei voi siltä toiselta osaavalta kysyä :D). Mutta peliin, luulin, että nuo erikoishahmot olis ollu mulle selviä, mutta en kyllä nyt ihan pysy perillä tuosta työmatkalaisesta, hyvä, että joku tajuaa, luotan teihin! Tuo laskeminen ei näköjään myöskään ole lajini! Ja eikös me nyt tähdätä siihen, että vähintään jokunen koira on selvitetty ennen kuudetta päivää? Ja jos toisilla on ison pelin kanssa kiireitä, niin mulle on tulossa kummityttö viikoks käymään, jaiks! Kokeilen keretä!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 12.07.2017 07:26:54

Totta kai, on kyllä harvinaisen surkeaa peliä jos ei yksikään kiinni jää :D Loppupeleissä se on kuitenkin ihan työmatkalaisesta itsestään kiinni koska tulee esille, vaikka muut tietenkin voivat vinkata hyviä tilaisuuksia. Etenkin ekana päivänä kun materiaalia on hirveän vähän niin peliteknisyydet ovat olleet hyvinkin suosittu ensimmäisen päivän puheenaihe. Työmatkalainen sekä kertakäyttöennustaja ovat kuitenkin loppupeleissä esilletultuaan yhteensä kaksi varmaa hyvistä ja kolmas kaupan päälle tai vaihtoehtoisesti varma pahis. Mieluusti panttaisin loppuun asti tota ennustajaa kunnes tulee hyvä väli mutta aikaisempi kokemus kertoo että yleensä kolmatta tai neljättä yötä pidemmälle ei oikein kannata mennä: todennäköisyydet ennenaikaiselle kuolemalle ainoastaan suurenevat pelin edetessä vaikka vastaavasti todennäköisyydet osua pahikseen kasvavat myös. Sanoisin että loppupeleissä ennustaja tarvitsee hyvää tilannetajua päättäessään minä yönä käyttää kykyään, mielellään kohteena joku yleisesti epäilty pelaaja koska jos hän on hyvis, pelaajat voivat keskittyä oikeiden pahisten jahtiin. Vastaavasti jos kyseessä on pahis, sehän on vain lottovoitto koska nehän tässä hirteen halutaan.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset!

ViestiKirjoittaja Halima » 12.07.2017 07:47:30

Joo tosiaan sama peli ja sama kiireisyys vaivaa myös minua kuin muutamaa muuta. :D Mutta joo, tämä peli varmaan kestää pitempään kuin tuo Anniversary, eli eiköhän tähänkin ehdi panostaa aina välillä. :)

Mun mielestä erikoishahmojen suhteen oleellisinta ois nyt se, että toistaiseksi kaikki erikoiset pysyvät piilossa (elleivät ole lähellä päivän loppua vaarassa lynkkautua), jotta erikoiset pysyisivät hengissä mahdollisimman pitkään. Ennustajan kannattaa itse arvioida omaa peliään, että milloin kannattaa se ainokainen ennustus käyttää. Tyyliin jos olet ollut joidenkin mielestä epäilyttävä edellisenä päivänä -> saattaa kannattaa käyttää ennen kuin joutuu lynkkausvaaraan. Jos taas olet ollut kaikkien mielestä ihan varma hyvis -> saattaa kannattaa käyttää ennen kuin pahikset tappaa yöllä. Tasapainottelua, kun kuitenkin sitä suurempi hyöty ennustuksesta saadaan mitä myöhemmin se tehdään.

Sitten jos käy niin hyvin, että esim. neljäntenä päivänä meillä on vielä vapaamuurarit (tai edes toinen) ja työmatkalainen hengissä, niin kannattais ehkä tehdä esiintulo silleen, että erikoiset kertovat olevansa erikoisia, eivätkä tarkkaa rooliaan! Silloin pahikset eivät voi tietää kuka kyseisistä erikoisista on seuraavan yön suojassa, eli saattaisi tulla tapoton yö (tai sitten pahikset eivät uskalla tappaa ketään erikoisista, jolloin ois enemmän varmoja hyviksiä seuraavana päivänä).
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 12.07.2017 08:18:29

Jes, tämähän lähtikin ajoissa käyntiin :) Aika monta uutta nimeä pelissä mukana, löytyykö teiltä kuinka paljon juonarikokemusta ennestään?

Näin muuten, hyvä idea tuo että työmatkalainen ja muurarit eivät kertoisi tarkkoja roolejaan heti esiintullessaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 12.07.2017 10:21:19

Täällä ollaan, ja kannatan sitä, että muurarit ja työmatkalainen eivät heti esiintullessa kertoisi tarkkoja roolejaan. :)
Mä olen muutenkin sillä kannalla, että vapaamuurarien kannattaa tulla esiin vasta viimeisenä, koska silloin tiedettäisiin kaksi varmaa hyvistä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja porkkana » 12.07.2017 10:40:14

Huomenta tähän päivään minunkin puolestani, ja hei kaikille uusille pelaajille! Minullakin tulee olemaan hieman kiireistä, sillä minulle tulee ylihuomenna koiranpentu, mutta uskon että ehdin pelailemaan siitä huolimatta ihan hyvin. Yritän ainakin parhaani. :D

Erikoisiin ei muuta kommentoitavaa, kuin se, että molempien vapaamuurarien ei missään tapauksessa kannata tulla molempien esiin jos toinen on vaikka vaarassa pudota päivällä. Silloin lynkkausuhan alla oleva saa tulla esiin, ja mielellään sellaiseen aikaan että kaikki ehtii käydä siirtämässä äänet jollekin muulle. :)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.07.2017 12:59:12

Hassua että Jitachi tuli heti mun perään sanomaan täsmälleen samat asiat mitä olin juuri edellisessä viestissä sanonu? :D Kertaus on toki opintojen äiti mutta väliä oli kuitenkin kolme tuntia... Luulisi että Jitachi olisi halutessaan ehtinyt lukea mun viestin ennen omansa kirjottamista. Luitko Jita mun viestiä?
(Ja uusille tiedoksi että lylo-tlanne tarkoittaa lynch or lose -tilannetta = lynkkaa pahis tai häviät)

mIIna: oikein hieno kissa-avatar! :)

Jeku kirjoitti:Mä olen muutenkin sillä kannalla, että vapaamuurarien kannattaa tulla esiin vasta viimeisenä, koska silloin tiedettäisiin kaksi varmaa hyvistä.

Mutta sama tilannehan on ennustajankin kanssa? Ennustajan mukana saadaan myös "huonoimmassakin" tilanteessa selville kaksi varmaa hyvistä, parhaimmillaan varma hyvis ja varma pahis. Ennustajan parasta esiintuloaikaa on vähän hankala arvioida kun se riippuu niin monesta tekijästä (ennustuksen tuloksesta, milloin ennustaa, onko vielä yhtään pahista kiinni jne.) Omasta mielestäni jos ennustaja ennustaa pahiksen kannattaa tulla heti ennustamisen jälkeen kertomaan se.

Halima kirjoitti:Sitten jos käy niin hyvin, että esim. neljäntenä päivänä meillä on vielä vapaamuurarit (tai edes toinen) ja työmatkalainen hengissä, niin kannattais ehkä tehdä esiintulo silleen, että erikoiset kertovat olevansa erikoisia, eivätkä tarkkaa rooliaan! Silloin pahikset eivät voi tietää kuka kyseisistä erikoisista on seuraavan yön suojassa, eli saattaisi tulla tapoton yö (tai sitten pahikset eivät uskalla tappaa ketään erikoisista, jolloin ois enemmän varmoja hyviksiä seuraavana päivänä).

Periaatteessa ihan hyvä idea, mutta toisaalta pahisten on helpompi tulla esittämään erikoista tällaisessa tilanteessa, jossa tarkkoja rooleja ei sanota heti. Toki jos pahikset lähtevät tällaiseen mukaan niin he jäävät aika nopeasti siitä myös (toivottavasti) kiinni. Jos roolien kanssa tullaan esiin niin vapaamuurarit voivat todistaa toisensa hyviksiksi (jos molemmat ovat hengissä)... Mutta toisaalta näitä on tosi turhaa puida kovin tilannekohtaisesti kun ei ne kuitenkaan mee koskaan niin :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Mursumus » 12.07.2017 14:13:26

Tervehdys kaikille, mukava päästä juonittelemaan näin nopeasti uudelleen. Tällä kertaa on jopa aikaa lukea posteja jo alkupelissä, kun ei ole koulukiireitä. Pelin teemasta tulee kyllä hiukan huono omatunto: joka kerta kun tapahtuu harhalynkkaus, ylimääräinen kissanpentu suljetaan tyrmään...

Yksin, ilman mitään toivoa pelastuksesta...

Määräämättömäksi ajaksi, vailla rakkautta ja huolenpitoa...

Noh, ehkä kuitenkin pärjään ilman terapiaa.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ronen » 12.07.2017 15:16:27

Heissulivei.

Ekana nappaan tuohon Meizin kysymykseen: juonarikokemusta on kymmenien pelien verran Kongregate-sivustolta englanniksi, suomenkielisiä pelejä oon pelannut tasan yhden Finfanfunin puolella. Jos ei tuota yksittäistä peliä lasketa, niin viimeisestä kunnon juonittelusta on kyllä helposti varmaan reilusti yli vuosi, joten saattaapi mennä vähän haparoinniksi! Enkuksi pelit on aika usein olleet ns. suljettuja eli erikoishyviksistä on ollut periaatteessa mahdotonta spekuloida. Siksi katson vähän nyrpeänä tätä erikoishyviskeskustelua, eritoten kun se on pääasiallisesti hyvin kauaskantoista, mutta kai silläkin pelin saa käyntiin. Itse näkisin, että tässä vaiheessa peliä on kaikkein järkevintä peliteknisyyksissä keskittyä spekuloimaan ennustajan kyvyn käyttöajankohtaa, sillä se on erikoiskyvyistä selvästikin "arvokkain" - vapaamuurarit sun muut tulevat sitten esiin, kun se on ajankohtaista. (Tätä Halimakin tuolla aiemmin heitteli.)
Avatar
Ronen
Kyläläinen
 
Viestit: 12
Liittynyt: 05.07.2017 17:44:26

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 12.07.2017 16:01:59

Cameron kirjoitti:Hassua että Jitachi tuli heti mun perään sanomaan täsmälleen samat asiat mitä olin juuri edellisessä viestissä sanonu? :D Kertaus on toki opintojen äiti mutta väliä oli kuitenkin kolme tuntia... Luulisi että Jitachi olisi halutessaan ehtinyt lukea mun viestin ennen omansa kirjottamista. Luitko Jita mun viestiä?
(Ja uusille tiedoksi että lylo-tlanne tarkoittaa lynch or lose -tilannetta = lynkkaa pahis tai häviät)



Luin toki, mutta mun mielestä en tosin sanonut täsmälleen samoja asioita :D Mun viesti oli enemmänkin 'numeroiden takana'-analyysiä. Tää tilanne on silmissäni vähän kuin sä puhuisit autosta ja mä auton teknisistä tiedoista.
Cameron kirjoitti:

Cameron kirjoitti:
Halima kirjoitti:Sitten jos käy niin hyvin, että esim. neljäntenä päivänä meillä on vielä vapaamuurarit (tai edes toinen) ja työmatkalainen hengissä, niin kannattais ehkä tehdä esiintulo silleen, että erikoiset kertovat olevansa erikoisia, eivätkä tarkkaa rooliaan! Silloin pahikset eivät voi tietää kuka kyseisistä erikoisista on seuraavan yön suojassa, eli saattaisi tulla tapoton yö (tai sitten pahikset eivät uskalla tappaa ketään erikoisista, jolloin ois enemmän varmoja hyviksiä seuraavana päivänä).

Periaatteessa ihan hyvä idea, mutta toisaalta pahisten on helpompi tulla esittämään erikoista tällaisessa tilanteessa, jossa tarkkoja rooleja ei sanota heti. Toki jos pahikset lähtevät tällaiseen mukaan niin he jäävät aika nopeasti siitä myös (toivottavasti) kiinni. Jos roolien kanssa tullaan esiin niin vapaamuurarit voivat todistaa toisensa hyviksiksi (jos molemmat ovat hengissä)... Mutta toisaalta näitä on tosi turhaa puida kovin tilannekohtaisesti kun ei ne kuitenkaan mee koskaan niin :D


Uskaltaisin väittää että jos pahiksilla on resursseja siihen, niin mahdollisesti yksi heistä tulee sekoittamaan pakkaa: tässä kuitenkin puhutaan 'varmoista' hyviksistä ja yhden pahiksen lisääminen pakkaan käytännössä katsoen aiheuttaa sen, että jotta pahis saataisiin ulostettua pelistä jonkun erikoisista on pakko paljastaa roolinsa jolloin tämä koko alkuperäinen tarkoitus piilottelulle on käytännössä nollattu. Toki hyvikset siinä askeleen lähempänä voittoa ovat hetkellisesti, mutta pahiksille on edullisempaa saada varmat hyvikset pois mahdollisimman nopeasti: pelaajan uhraaminen jotta saadaan 3-5 varmaa paljastamaan roolinsa? Loppupeleissä koska pahikset voivat tappaa vain yhden pelaajan yössä, sanoisin vaihtokaupan olevan aika huono jos kaikki erikoiset hengissä on. Todennäköisempää tosin on että erikoisia on jäljellä kuudentena päivänä max 2-3, jolloin vaihtokauppa olisi pahiksen kannalta paljon parempi juttu. Mäkin sanon että tota kannattaa puida enemmän siinä vaiheessa kun tiedämme mihin suuntaan peli oikeastaan on etenemässä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Monni » 12.07.2017 16:20:00

Mauskis kaikille! Nyt alkuun se heippaviesti että olen ihan uutukainen ja peli ei ole entuudestaan lainkaan tuttu. Koittakee kestää! En ihan ole sisällä pelin etenemisestä tai näissä erikoishahmoissa, mutta jospa kuviot selkenee pelin edetessä. Kovasti tuntuu kokeneet spekuloivan milloin erikoisten kannattaa tulla esiin. Koitan jo kovasti nuuhkia hyvis/pahisviboja teksteistä, mutta tää on kyllä todella hankalaa! En uskalla ottaa kantaa itse vielä noihin erikoisrooleihin kun en tajua niitä ^^'
Avatar
Monni
Kyläläinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 09.07.2017 08:07:25

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 12.07.2017 16:40:53

Monni, juonareihin on lopulta aika helppoa päästä mukaan, muistan oman ensimmäisen juonarini toisella foorumilla ja ensimmäisenä ajattelin, että a-p-u-a, eihän tätä peliä opi ikinä.
Olin väärässä, ja täällä sitä juonaroin enemmän tai vähemmän hyvin. :)

Pahisviboja pitäisi siis alkaa hakea, olenkohan ainoa, josta ensimmäinen päivä on "pahin" juonittelupäivä kun ei vielä ole materiaalia yhtä paljon käytettävissä?
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 12.07.2017 16:53:23

Mun on pakko kompata sua, Jeku. Eka päivä ja äänestely ainakin ensi alkuun mututuntumalla on suoraan sanoen mun mielestäni hirveintä, mutta onneksi tilanne helpottuu ensimmäisen lynkkauksen ja yötapon jälkeen: ekan päivän puheetkin saavat kivasti uutta valoa niiden myötä.

Monni, lyhyesti ja ytimekkäästi: ole aktiivinen, muista tehdä muistiinpanoja ja älä luota täysin kehenkään joka ei oikeasti ole vahvistettu hyvis.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 12.07.2017 16:58:21

Ainiin, ja heti meinasi unohtua puoliunessa kaikille uusille eli Anblick, Ares, Jamsteri, Jeku, miina, Monni, Mursumus, Niacin ja Ronen (ja miksei myös vanhoille :D) joiden kanssa en ookaan päässyt pelailemaan. Kiva kun liityitte peliin, toivottavasti tästä tulee mukavaa~

Oho, suunnilleen puolet pelaajista onkin mulle tuntemattomampaa porukkaa :D Mä oon ihan täpinöissäni <3
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 12.07.2017 17:27:25

Työoäivä on vihdoinkin pulkassa ja kerkesin nyt lukea viestit ajatuksella läpi.

Minustakin eka päivä on kaikista pahin: tuntuu, että kaikki ovat hyviksiä viestiensä perusteella. :D Lynkkauskin on hankala paikka. Yritän tämän pelin aikana kirjoittaa muistiinpanoja. Aiemmin en ole niin tehnyt.

Viime pelissä keskustelua herätti Meizin käpylehmäkuva. Nyt miinan profiilikuvan vaihdos oli vähän samantyylinen juttu. Minusta aika neutraali toimenpide. Onko muilla mielipiteitä?

Nämä viisi pelaajat eivät ole vielä heränneet: Anblick, Jamsteri, Niacin, Tetradynamia ja Zey.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 12.07.2017 17:49:47

Ares kirjoitti:Viime pelissä keskustelua herätti Meizin käpylehmäkuva. Nyt miinan profiilikuvan vaihdos oli vähän samantyylinen juttu. Minusta aika neutraali toimenpide. Onko muilla mielipiteitä?


Ajattelinkin samaa käpylehmää, että tuleeko sanomista, mutta kissat niiin lähellä sydäntä, että päätin ottaa riskin hyvän asian puolesta! :)

Ne muuten kenen kanssa pelailin edellisen pelin niin huomatkaa helpotettu nimimerkkini, alkuperänen tuotti liikaa hankaluuksia useimmille.

Ja kiitos Jitachi vinkistä, muistiinpanot olis saattaneet helpottaa myös ekaa peliä..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 12.07.2017 17:52:09

Siis olet mlina edellisestä? :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 12.07.2017 18:19:29

Meiz kirjoitti:Siis olet mlina edellisestä? :D


Jep, tai siis mllna! :) tässä se taas nähtiin. Mutta josko se nyt olis helpompi..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 12.07.2017 18:22:06

miina kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Siis olet mlina edellisestä? :D


Jep, tai siis mllna! :) tässä se taas nähtiin. Mutta josko se nyt olis helpompi..

Voiskin sanoa että tein tuon tahallani...
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Violet » 12.07.2017 18:25:56

Hyvikset ovat tässä pelissä kissoja. Kylän säännöissä sanotaan, ettei omaa roolia saa vihjata allekirjoituksessa. Esim. Jos olisin ennustaja, en saisi kirjoittaa allekirjoitukseeni "ennustaja". Laajentava tulkinta katsoo avatarin muuntamisen varmasti samanlaiseksi toimenpiteeksi, esim. En varmastikaan saisi laittaa avatarikseni kyseisessä tilanteessa tekstiä "ennustaja". Koska hyvikset ovat kissoja, on Miina nyt ilmeisesti vihjaamassa jotain, mikä tekee hänestä mafian palveluksessa olevan kriminaalin ja äänestyskelpoisen yksilön, joka ansaitsee vähintään tuhannen vuoden juonittelupelikiellon sekä vankeutta:<

Jos nyt ihan vakavissaan ollaan, niin mielestäni viestien sisältö ja avatarien vaihtaminen on aika eri asemassa, joten tilanne ei mielestäni ole verrattavissa Meizin käpylehmään. Ja ihan siltä varalta, että joku ei tätä mieltä ole, niin vaihdoin avatarini mafiamaiseksi ennen roolien jakoa.

Siis ihan oikeasti, miinan kuva on mielestäni ok, ei ole bännejä tulossa
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 12.07.2017 19:06:18

Tervepä terve! :)

Itse en kyllä erityisesti lämpene ajatukselle siitä, että julkisesti voisi vain ilmoittautua erikoiseksi. Kuten ainakin Cameron jo totesi, pahiksenkin on helppo tekeytyä erikoiseksi, jos riittää vain sanoa saaneensa erikoisroolin. Niin kauan kuin erikoisia on hengissä enemmän kuin kaksi, niin mun järkeni mukaan pahis ei jäisi valheestaan kiinni, jos häntä uskottaisiin ihan sokkona. Jos jompikumpi vapareista on kuollut, niin vaaditaan vähimmillään vain kaksi erikoista, jotta valhe ei paljastuisi heti. Kyllähän valhe jossain vaiheessa ilmenisi, kun oikeat erikoiset hupenisivat, mutta silti.

Monni kirjoitti:En uskalla ottaa kantaa itse vielä noihin erikoisrooleihin kun en tajua niitä ^^'

https://www.finfanfun.fi/index.php?topi ... #msg840475 Täältä ainakin löytyy tarkat kuvaukset rooleista :) Näköjään ne on kopioitu Kylästä, mutta en löytänyt samoja juttuja tältä puolelta, vaikka muistelen kyllä itsekin lukeneeni niitä joskus nimenomaan täältä.

Miina, pakko sanoa sivumennen, että olin tosi hämmentynyt sun nimimerkkivaihdoksesi jälkeen, siis ennen kuin nyt mainitsit siitä :D Ihmettelin, olenko alun perin lukenut sen jatkuvasti väärin vai miten paljon mulla silmissä tai päässä heittää, kun nyttemmin se näytti ihan miinalta eikä enää mllnalta :D Mutta hyvä kuulla, että oot oikeastikin vaihtanut sen enkä vaan näe väärin, hahah.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 12.07.2017 19:32:03

Eikös kyse olisi nimenomaan siitä jos sekä vaparit että työmatkalainen tulisivat samaan aikaan esiin esim. neljäntenä päivänä. Jos 4 pelaajaa ilmoittautuu erikoisiksi niin voidaan paljastaa tarkemmat roolit ja metsästää pahis tästä porukasta. Se on kyllä totta että yksittäisen pelaajan paljastamana tuo ei toimi yhtä hyvin, koska pahis ei jäisi valheesta kiinni niin helposti.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 12.07.2017 20:07:56

Violet kirjoitti:Hyvikset ovat tässä pelissä kissoja. Kylän säännöissä sanotaan, ettei omaa roolia saa vihjata allekirjoituksessa. Esim. Jos olisin ennustaja, en saisi kirjoittaa allekirjoitukseeni "ennustaja". Laajentava tulkinta katsoo avatarin muuntamisen varmasti samanlaiseksi toimenpiteeksi, esim. En varmastikaan saisi laittaa avatarikseni kyseisessä tilanteessa tekstiä "ennustaja". Koska hyvikset ovat kissoja, on Miina nyt ilmeisesti vihjaamassa jotain, mikä tekee hänestä mafian palveluksessa olevan kriminaalin ja äänestyskelpoisen yksilön, joka ansaitsee vähintään tuhannen vuoden juonittelupelikiellon sekä vankeutta:<

Jos nyt ihan vakavissaan ollaan, niin mielestäni viestien sisältö ja avatarien vaihtaminen on aika eri asemassa, joten tilanne ei mielestäni ole verrattavissa Meizin käpylehmään. Ja ihan siltä varalta, että joku ei tätä mieltä ole, niin vaihdoin avatarini mafiamaiseksi ennen roolien jakoa.

Siis ihan oikeasti, miinan kuva on mielestäni ok, ei ole bännejä tulossa


Ou shit! Säännöt selvästikin mulla lukematta, ja aika moni muukin sadoista viestiketjuista kylässä!

Ja tosiaan, tuli ihan ylläpidolta noottia miun hankalasta nickistä joka saattaisi haitata äänestämistä niin vaihoin helpompaan, ette nää harhoja!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 12.07.2017 20:15:33

Meiz kirjoitti:Eikös kyse olisi nimenomaan siitä jos sekä vaparit että työmatkalainen tulisivat samaan aikaan esiin esim. neljäntenä päivänä. Jos 4 pelaajaa ilmoittautuu erikoisiksi niin voidaan paljastaa tarkemmat roolit ja metsästää pahis tästä porukasta. Se on kyllä totta että yksittäisen pelaajan paljastamana tuo ei toimi yhtä hyvin, koska pahis ei jäisi valheesta kiinni niin helposti.

Aa, totta, nyt kuin luin uudemman kerran Haliman viestin, niin massaesiintuloa hän tosiaan taisikin tarkoittaa. Siinä tilanteessa se voisikin toimia, etenkin jos kaikki oikeat erikoiset ehtisivät tulemaan esiin mieluusti jo samana päivänä.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa

cron