Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

Kaikki juonittelu- tai kylä-aiheinen keskustelu kuuluu yökerhoon. Höpise harhalynkkauskaavasta, kylän tulevaisuudesta ja kylämiiteistä sydämesi kyllyydestä! Muista kuitenkin, että käynnissä olevista peleistä puhuminen on kielletty!

Haluatko Kylään käyttöön hymiöt

Äänestys päättyi 08.07.2017 19:00:42

Kyllä, ehdottomasti!
2
13%
No voishan se olla ihan kiva.
3
19%
Ihan sama.
4
25%
Mieluummin ehkä ei.
2
13%
Ehdottomasti ei, Kylän pitää pysyä sellaisena kuin se on aina ollut!
5
31%
 
Ääniä yhteensä : 16

Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Halima » 02.07.2017 19:00:42

Kylässä perinteisesti hymiöt ovat olleet poissa käytöstä. Voit siis käyttää tällaisia hymiöitä: :) :D XD ;_; jne, mutta sellaiset keltaiset pallopäät loistavat poissaolollaan. Mitä mieltä olette, pistettäisiinkö hymiöt käyttöön?

Alunperinhän tuo hymiöttömyys on todennäköisesti johtunut siitä, että jos on hidas netti ja sivulla on paljon hymiöitä, sivun lataaminen kestää huomattavasti kauemmin. Nykyään kuitenkin varmaan aika harvalla on niin hidas netti, että muutama hymiö mihinkään vaikuttaisi, eli minun mielestäni hymiöt voitaisiin hyvinkin ottaa käyttöön.

Mielipiteitä puolesta ja vastaan? Kirjoita toki myös sanallinen vastaus äänestämisen lisäksi, koska juttelu on mukavaa!

Niin joo ja Jitachi meinasi, että vaikka hymiöt otettaisiinkin yleisesti käyttöön, niin ne voi omista asetuksistaan ottaa pois käytöstä. En toki tiedä miltä se hymiökohta sitten näyttäisi... :shrug:
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 02.07.2017 19:09:27

Äänestin vaihtoehtoa no voisihan se olla ihan kiva.

En itse juurikaan hymiöi, enhän edes tiedä mitä ne eri hymiöt tarkoittaa. Pakko niitä ei siis ole saada. Vaan ei ne sinänsä haittaakaan, joskus voisi olla kiva livauttaa sekaan joku hymiö pahennusta ja väärinkäsityksiä aiheuttamaan. (toki joillain muilla foorumeilla on jotain tyyppejä, jotka ei muuta teekään kuin hymiöi, ne on vähän ärsyttäviä)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:31:29

Vastasin "ihan sama" ja toivon että tähänkin tunteeseen löytyy sitten hymiö
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 02.07.2017 19:38:29

Minusta hymiöt ovat hauskoja ja sopivasti käytettyinä elävöittävät keskustelua, eli äänestin hymiöiden puolesta.☺
Jos ymmärsin Jitachin ajatuksen oikein, tuntuisi järkevältä, että hymiöt voisi myös laittaa omista asetuksista pois päältä.
☺ näkyisi silloin varmaan :) hymiönä?
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 20:03:57

Jitachi meinasi, että vaikka hymiöt otettaisiinkin yleisesti käyttöön, niin ne voi omista asetuksistaan ottaa pois käytöstä.

Kannatan tätä. Muuten ihan sama
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Halima » 06.07.2017 11:14:12

Pistetäänpä tähän äänestykseen deadline, eli äänestää voi (tai ääntään vaihtaa jos on tullut uusiin aatoksiin) ylihuomiseen, 8.7. klo 22:00 asti.

Tällä hetkellä näyttää siltä että hymiöttömyys on voittamassa. Toivoisin kyllä perusteluja tälle päätökselle, koska kukaan ei ole julkisesti kertonut olevansa sillä kannalla.

Näille jotka ei haluais hymiöitä kylään: Haluatteko ehdottomasti että muutkaan eivät saa hymiöitä käyttää, vai onko kaikki ok, jos te itse voitte ottaa asetuksista hymiöt pois käytöstä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja justy » 06.07.2017 13:22:34

Mä äänestin hymiöitä vastaan ihan vain siksi etten pidä niistä esteettisistä syistä. Siis niistä keltaisista palloista, se ei haittaa jos tekstiin laittaa old school hymiöitä, käytän niitä itsekin. :)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja justy » 06.07.2017 13:24:08

justy kirjoitti:Mä äänestin hymiöitä vastaan ihan vain siksi etten pidä niistä esteettisistä syistä. Siis niistä keltaisista palloista, se ei haittaa jos tekstiin laittaa old school hymiöitä, käytän niitä itsekin. :)


Ja sitten vaikka ne saisi itse pois päältä, niin muiden käyttämät eroikoisemmat hymiöt ovat tekstinä niin outoja, etten niistä enää tajua mitä hymiöllä yritetään sanoa...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Jita » 06.07.2017 13:34:42

Itse asiassa kantani on varovainen ei. Ei ole mitenkään maailmanloppu jos hymiökylään päädytään, mutta itse lähinnä pelkään viestejen hymiöiden poiskytkennän seurauksia. En itse suostu ainakaan henkilökohtaisesti niitä käyttämään koska esteettiset syyt, ja kuten justy heittikin jo hyvän pointin, kaikkea ei tekstimuotoisena välttämättä tajua. En valitettavasti tiedä miten Kylä suodattaa hymiöt ja pelkään etukäteen pahinta mahdollista ratkaisua eli koko hymiön suodattamista pois tekstistä jolloin luettavuus kärsii x_x Etenkin jos pelaaja, jonka viestiä yrität lukea ei käytä välimerkkejä lauseessa jonka perässä on hymiö. :D
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 06.07.2017 14:37:42

Ymmärrän kyllä pointin, miksi kenties ei hymiöivää Kylää, mutta siis oma kantani on suora "kyllä" hymiöille, perustelen oman kantani sillä, että minusta hymiöt ovat hauskoja kohtuullisesti käytettynä.
Esim 1
Spoiler:
Moi :D Minulla oli tänään matikankokeet >:( mutta ne menivät tosi hyvin♡


Esim 2
Spoiler:
Moi! :) Minulla oli tänään matikankokeet. Ne menivätkin hyvin, vaikka en pidä matikasta. :)


Jotain tuollaista mietin, että viesti täynnä hymiöitä olisi kyllä aika ärsyttävän näköinen luettava, mutta toisaalta, yksi hymiö sinne tai tänne vain piristää viestiä ainakin minusta. :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja justy » 06.07.2017 14:41:03

Entäs: Argh, mulla oli tänään matikankokeet. :( Mut jee, ne meni hyvin! :D
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 06.07.2017 15:32:54

justy kirjoitti:Entäs: Argh, mulla oli tänään matikankokeet. :( Mut jee, ne meni hyvin! :D


Hm. Ei yhtään tuokaan huonolta näyttäisi, joka sanan tai lauseen perässä komeileva hymiö ei näytä hyvältä, mutta oikeassa kohdassa hymiö auttaa ilmaisemaan kirjoittajan tuntemuksia, ja ainakin itseni on silloin helpompi tietää mitä kirjoittaja ajattelee aiheesta, josta oltiin puhumassa, pelkässä kirjotetussa tekstissä kun on aina se vaara, että ymmärtää väärin mitä toinen on tarkoittanut, ja itse ajattelen hymiöiden vastaavan ikäänkuin ihmisten ilmeitä tosielämän keskusteluissa.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Zey » 06.07.2017 15:56:47

Itse äänestin eitä, koska en pidä hymiöiden ulkonäöistä ja jos taas asetuksista vain ottaisi pois, niin se vaikuttaisi mun pelaamiseen. Juurikin se, että jos se hymiö katoaa tai tilalle ilmestyy vain random teksti, niin se ei mulle kerro yhtään mitään ja voi aiheuttaa vaikeuksia kommunikoinnissa kun ymmärtää toisen tarkoituksen väärin. Sen sijaan kaikki :D :) :> :< >:( "vanhat" hymiöt on oikein tervetulleita tekstiin. Kaikki näkee sen samalla tavalla ja siitä selviää sävy hyvin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Halima » 06.07.2017 17:03:18

Noissa vanhoissa hymiöissä on se huono puoli, että kaikki ei oikeasti ymmärrä niitä. Esim. itse aloitin kyläurani vuonna 2010 ja mun piti kysyä tyypeiltä mitä ne tarkoittaa esim. tällä ;_; kun en tajunnut. Nykyaikaiset hymiöt kuitenkin oikeasti näyttää siltä miltä sen ilmeen kuuluisikin, niin ei tarvi arvailla että mitähän ne :> tai D-: tarkoittavat.

Sitäpaitsi nykyhymiöissä on joitakin tosi kivoja. En tietenkään vielä tiedä millaisia kylän hymiöt olisivat, mutta esim. chearleading-huiskia heiluttava hymiö on minusta kiva. Ja muutenkin hymiöt tuovat vähän väriä ja eloa muuten kovin monotoniseen tekstiin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Zey » 06.07.2017 17:42:05

Halima kirjoitti:Sitäpaitsi nykyhymiöissä on joitakin tosi kivoja. En tietenkään vielä tiedä millaisia kylän hymiöt olisivat, mutta esim. chearleading-huiskia heiluttava hymiö on minusta kiva. Ja muutenkin hymiöt tuovat vähän väriä ja eloa muuten kovin monotoniseen tekstiin.

Ihanaa, miten eri tavalla ihmiset ajattelee. :D Mulle kun kaikki monotonisesta tekstistä "pomppaavat" on just ruman näkösiä. x) Jos olisi jotain värittömiä paikalla pysyviä ja mahdollisimman pelkistettyjä hymiöitä, niin ne olis kiva. (Mut tähän mun kuvaukseen ei taida oikeen muut sopia kuin nää vanhan ajan hymiöt. :P)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Ronen » 06.07.2017 21:31:38

Mulle ihan sama. Riippuu oikeastaan tosi paljon millaisia kuvahymiöt olisivat, koska jotkin niistä on ihan kamalia ja jotkin ihan kivoja. Ilmankin pärjää. :p
Avatar
Ronen
Kyläläinen
 
Viestit: 12
Liittynyt: 05.07.2017 17:44:26

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 06.07.2017 21:54:51

Mielipiteitä ainakin riittää. :)
Oma kantani tul jo käsiteltyä, ilmeisesti "Ei" kanta on suositumpi joten jos ei niin sitten ei, ja olen yhden tyypin oppositio, jonka mielestä hymiöt ovat kivoja (järkevästi käytettyinä). :D
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Halima » 08.07.2017 22:09:16

Äänestysaika on päättynyt. Näyttää siltä, että hymiöttömyys voitti, eli Kylä pysyy sellaisena kuin se on ennenkin ollut. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Miltä tuntuisi hymiöivä Kylä?

ViestiKirjoittaja Upin työttömyyskassa » 17.08.2017 12:55:00

Erinomainen päätös! Paras pysyä kaukana hymiöistä ja emojeista ja muista sellaisista nuorisonpilaimista. Nostan olematonta hattuani tälle panostukselle tulevien sukupolvien ilmaisutapojen jalostamiseksi.
Upin työttömyyskassa
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 5
Liittynyt: 25.11.2013 21:34:22
Palkinnot: 2


Paluu Yökerho

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron