"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:41:19

Ares kirjoitti:
justy kirjoitti:Ares, komentoisitko niitä perusteluja miksi me muutamat emme näe Jekua todennäköisenä pahiksena. Mielestäni katsot Jekua hyvin yksipuolisesti.

En osaa sanoa, miksette näe Jekua pahiksena. Mielestäni Jekun ääni sekä jiikareelle että minulle ovat olleet todella heppoisesti perusteltuja. Hän on ilmestynyt foorumille, perustellut lyhyesti, ja kadonnut foorumeilta. Mielestäni se on epäillyttävää. Sen lisäksi Blckterin peli, mm. hänen ensimmäinen viesti, on ollut epäillyttävää.

Näyttää siltä, että olen tippumassa.

// Jeku ja Meiz väliin.

Ääni ei ole kostoääni, vaan kuten edellispäivänä totesin, pelisi ja äänestyskäyttäytymesi on ollut epäillyttävää. Perustelisitko hiukan enemmän, miksi äänestit jiikaretta, ja miksi minua.


Jeku on jo kerran lynkattu vastaavista syistä ja hän oli silloin hyvis. Blckter pelaa ekaa peliään, joten ainakin mun mielestä 1. viesti voi olla ihan mitä tahansa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:43:32

Vampire kirjoitti:
Vai osaiisko joku linkata pahis-Vampiren peliin tällä foorumilla?

Aika vähän mun pahispelejä enää löytyy Kylästä, Kanalassa on yks, mutta se on aika vanha peli ja mun pelityyli on ehkä vähän muuttunut sen jälkeen. Ajankohtaisempia pahispelejä löytyy Finistä, mutta niitä ei pääse lukemaan kirjautumatta.

En ehdi tänään kirjotella epäilyjä, mutta mua jotenkin huvittaa, miten musta tunnutaan väännettävän pahista ja kuinka vahvasti mun puheita ylianalysoidaan :D Kai mä sit muiden mielestä oon oikein sneaky ja analyyttinen pelaaja, joka varmasti ajaa jotain suunnitelmansuunnitelmansuunnitelmia kuten kunnon luihuinen. Tällä hetkellä mä oon vaan kiireinen ja motivaatio-ongelmainen...


Sulla ei ole ihan kauheasti uutta sisältöä analysoitavaksi. Tarjoaako sitä kertomalla vaikka miksi einari ei epäilytä? Ja oletko tyytyväinen Areksen lynkkaukseen?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:48:28

--einari

++jiikare

Ares ainakin tuottaa uutta sisältöä. Jiikare on taas ollut päivän hiljaa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:50:21

No taktikoin nyt ainakin jiikaren yli Areksen.

--Vampire

++jiikare
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:51:04

--jiikare

++Vampire

Silti preferoin Vampiren putoavan tänään.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 19:52:51

Ennemmin Vampire kuin jiikare. Yritän pelastaa itseni.

--Jeku
++Vampire
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:53:34

Nyt kyllä mietin miten tuo tasatilanneäänestys oikein menee, lieneekö Ares edelleen tippumassa. // no mutta, justy saa ratkaista tämän ellei muut saavu äänestämään.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:53:49

Onko joku muu, joka haluaisi mielummin Vampiren lynkattavaksi kuin jiikareen tai Areksen? Olen periaatteessa valmis Vampireenkin, mutta äänen on nyt tultava nopeasti. 5 min aikaa.

//Ares tulikin jo väliin.

Miksi Vampire ennemmin?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:54:39

--jiikare
++Vampire

Mielummin Vampire kuin Ares.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:55:51

En ole kyllä itsekään varma kumpi olisi pudonnut - jiikare vai Ares. Periaatteessahan Ares oli ensin kahdessa äänessä, vaikka jiikare kävi välillä kolmessa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 19:56:47

En usko, että jiikare on pahis tuollaisella pelaamisella. Hän ei edes vaivaudu puolustautumaan. Miksi jiikare pahiskaverinsa kanssa olisi lynkannut Mursumuksen? Vampire myös sanoi, että pahisten yötappo oli outo -> tekeekö hajurakoa?

Olen valmis äänestämään myös jiikaretta, jos voin pelastaa nahkani. :D

// justy väliin x2
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 19:57:47

Huomenna odotan Jekulta perusteluja, miksi hän äänesti jiikaretta ja minua. Hänen perustelut ontuvat mielestäni edelleen.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:58:11

Ares kirjoitti:Huomenna odotan Jekulta perusteluja, miksi hän äänesti jiikaretta ja minua. Hänen perustelut ontuvat mielestäni edelleen.

Mitkä perustelut? :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:58:38

Mutta Ares, miksi Vampire ennemmin kuin jiikare? Vampire sanoi että hän ei olisi tappanut Mursumusta, mikä oli mielestäsi pahismaista. Ja hän on pelannut oudosti.

Plus sanoit että:

Ares kirjoitti:Uskon, että pahiskaksikon muodostaa aktiivinen ja epäaktiivinen pelaaja. Pahiskaksikko löytyy siis näistä pelaajista Vampire/einari/justy + Jeku/jiikare, Meiziä pidän hyviksenä. En sanoisi einaria aktiiviseksi viime päivien perusteella, mutta hän on kirjoitellut kuitenkin suhteessa pitempiä, analyyttisempia viestejä. Hän on ollut yhtä aktiivinen kuin Vampire.



Eikö Jiikare olisi siis todennäköisempi osuma kuin Vampire?

--Vampire
++Ares
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:59:38

Päädyin nyt samaan veneeseen einarin kanssa, katsotaan miten käy...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 02.07.2017 20:01:09

Ja päivä onpi päättynyt!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 02.07.2017 20:14:30

7. Ilta

Illan hämärtyessä sinulla ei ole vieläkään tietoa siitä, kuka on olut kaikkien näiden tekojen takana. Eikö sinun olisi aika jo luovuttaa, ajattelet itseksesi? Käpylehmäpopulaatiosta yli puolet on jo menehtynyt, miksi enää vaivautuisit. Kaikki perustelusi ovat menneet hukkaan, ja päätätte nyt porukalla lähestulkoon arpoa kenet lynkkaatte. Mutta sitten muistatkin, että näit Areksen kerran Zeyn ja Anblickin seurassa, he kaikki nimittäin jonottivat samaan aikaan kaupassa. Kylässä on vain yksi kauppa, joten se oli ehkä vain sattumaa. Ehkä ei. Epätoivon vimmalla siirrytte tuumasta toimeen.

Äänet:

Ares 3 (Jeku, einari, Justy)
Vampire 2 (Meiz, Ares)
jiikare 1 (Vampire)


Kuolleet:

Kuolleet
1. päivä: Nego - tavallinen kyläläinen
1. yö: Vampire - vapaamuurari
2. päivä: Jeku - tavallinen kyläläinen
2. yö: Halima - tavallinen kyläläinen
3. päivä: Zey - pahis
3. yö: mllna - vapaamuurari
4. päivä: Tingle - tavallinen kyläläinen
4. yö: Cameron - tavallinen kyläläinen
5. päivä: Anblick - pahis
5. yö: porkkana - tavallinen kyläläinen
6. päivä: Ariel - tavallinen kyläläinen
6. yö: Mursumus - tavallinen kyläläinen
7. päivä: Ares - tavallinen kyläläinen

Säännöistä selvennys: Tasatilanteessa äänestetään henkilö, joka sai äänet ensin. Tämä katsotaan siitä, kumpi henkilöille viimeiseksi annetuista voimassa olevista äänistä annettiin ensin. Se, että jonkun äänimäärä on hetkellisesti korkeampi, ei vaikuta putoamiseen, vaan se viestien lähetysaika.

Kukaan ei pudonnut äänestyspakkoon, sillä niitä ei ollut!

Yö alkaa nyt, ja päättyy 3.7. klo 21:00, yönimet tätä ennen minulle sekä Jinmurulle!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 03.07.2017 20:11:00

8.Aamu

Jälleen yksi viaton käpylehmä oli väkivalloin lähtenyt kylästä, tai pikemminkin oikeastaan kaksi. Areksen kohtalo kun ei ollut rauhanomainen, ja sabotöörit iskivät tuttuun tapaansa tämänkin yön aikana. Meiz istui nyt nyyhkyttäen ja voivotellen asuntonsa juurella, käpylehmä palasina. Hänen käpylehmänsä oli ahkerasti käynyt musiikintunneilla, mutta nyt kyseinen lehmä lyötyikin murskattuna suuren mustan flyygelin alta, yhtä muskattuina kuin Meiin unelmat...

Sinusta tuntuu siltä, että asialle on viimeinkin pistettävä loppu!

Kuolleet
1. päivä: Nego - tavallinen kyläläinen
1. yö: Vampire - vapaamuurari
2. päivä: Jeku - tavallinen kyläläinen
2. yö: Halima - tavallinen kyläläinen
3. päivä: Zey - pahis
3. yö: mllna - vapaamuurari
4. päivä: Tingle - tavallinen kyläläinen
4. yö: Cameron - tavallinen kyläläinen
5. päivä: Anblick - pahis
5. yö: porkkana - tavallinen kyläläinen
6. päivä: Ariel - tavallinen kyläläinen
6. yö: Mursumus - tavallinen kyläläinen
7. päivä: Ares - tavallinen kyläläinen
7. yö: Meiz - tavallinen kyläläinen

Äänestyspakot:
jiikare

Päivä alkaa nyt, ja päättyy 7.7. klo 21:00.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.07.2017 21:04:51

Kohta alkaa jo olla varsin vähän epävarmoja pelaajia, kun näillä näkymin pahiskaksikko löytyy porukasta justy, einari, Jeku, jiikare... Eilisilta oli myös varsin mielenkiintonen, varmaan pitäs koittaa katsella huomenissa, onko siellä jotain pelastusoperaatiota ollut käynnissä, koska ainakin näin hyvin ulkomuistista näyttäis siltä, et illalla käynnistyi pieni operaatio jiikaren pelastamiseksi (pitää tarkistaa vielä, en halua mennä pelkän muistin varassa). Todennäköisenä koen myös sen, et musta muotoutuu yksi päivän pääepäillyistä, mikä on mulle riittävän tukala tilanne siihen, et voisin katsoa sen pelin kiinnostavimman osan eli loppupelin käynnistyneen tilanteessa, jossa itse ehkä oon takaa-ajoasemassa. Eli tälläselle motivaatio-ongelmaiselle ihan kiva motivaattori, koska koen keskipelin tylsänä ja tarviin usein sen takaa-ajoaseman tai muuten tukalan tilanteen, jotta nykyään saisin itsestäni kaiken irti.

Mut nyt mä postaan tän ja kaivan kynän ja paperin esiin ja käyn edellisen päivän äänien kimppuun, jos vaikka niistä sais vähän osviittaa epämääräisen nelikon rooleista.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 04.07.2017 12:29:51

Meiz kirjoitti:
einari kirjoitti:Zey sai hyvisvibaa justysta läpi pelin ja nimesi justyn hyvismäisimmäksi pelaajaksi vielä silloinkin, kun oli juuri tullut esiin vaparina. Periaatteessa voisi pohtia, kannattaako pahistoveria hyvistellä noin voimakkaasti? Toisaalta Zey on kokenut pelaaja, joten voi olla, että hän uskaltaa ottaa tuollaisiakin riskejä pahiksena, koska toinen mahdollinen lopputulema on, että noin voimakasta hyvisvibojen jakelua pidetään nimenomaan osoituksena siitä, etteivät Zey ja justy ainakaan ole pahistovereita.

einari kirjoitti:Zey antoi aika hanakasti hyvisvibaa Tetralle muutaman lyhyen viestin perusteella. Tetrasta ei sillä hetkellä toki ollut muuta materiaalia, mutta mun mielestä aika rohkea veto olisi kuitenkin antaa perustelemattoman oloista hyvisvibaa pahiskaverille.

Eikö tässä ole kyse about samasta asiasta, mutta päätelmäsi eroavat keskenään. Miksi ylempi on mahdollinen pahisten taktiikka, mutta alempi epätodennäköistä pahiskavereille?

Avainsana tässä oli nimenomaan se perustelemattomuus. Justylle annettu hyvisviba oli mun mielestä perusteltua, koska justy oli aktiivinen ja silti hyvismäinen, mutta Tetra sai hyvisvibat parin erittäin lyhyen viestin perusteella, ja ne hyvisvibat kestivät aika kauan. Tollasten hyvisvibojen jakaminen on aika huomiota herättävää.

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Kamppailua käydään näköjään tällä hetkellä Cameronin ja Zeyn välillä, ja Zey ymmärrettävästi äänestää Cameronia pelastaakseen itsensä. Molemmat mua epäilyttää, mutta Zey huomattavasti enemmän. Zey on vastaillut tosi aktiivisesti epäilyihin, mutta ne vastaukset ei oo mitenkään karkottaneet ainakaan mun Zey-epäilyksiä. Lisäksi Zey on tällä hetkellä aika monen epäilylistalla, joten siinäkin mielessä Zey kannattaa lynkata nyt, koska luulen että se on kuitenkin ennen pitkää edessä. Mun mielestä turha pitkittää Zey-pohdintoja, kun voidaan ottaa roolista selvää.

Enemmän Zey-epäilyjä mun aikaisemmissa viesteissä, kuten tän päivän listauksessa.

Einarilla on perusteet äänestää Zeytä, mutta toisaalta nuo tässä viestissä mainitu perusteet sopisivat hyvin myös pahiskaverin äänestämiseen - jossain vaiheessa Zey kuitenkin lynkataan, joten sama hoitaa se pois alta.

Aika jännä tarttuminen, kun tuossa erikseen sanotaankin, että mun Zey-epäilyt löytyy aiemmista viesteistä. Lainaamasi viesti on vaan nopea äänestysviesti.

justy kirjoitti:Ja kuitenkin pahisten strategiassa on tapahtunut muutos - alkupelistä yötappojen kohteet olivat aktiivisia pelaajia (Vampire ja Halima), tai pelaajia jotka ovat yleisesti hyvikseksi todettuja (mllna, Cameron, ehkä porkkana). Porkkana ja Mursumus ovat mielestäni muutos tappojen valintaperusteissa, ja yritän nyt löytää sen syyn muutokselle. Yksi syy olisi, että aktiivisten pahisten ympärillä oleva aktiivisten pelaajien bufferi on käynyt liian pieneksi.

Toinen syy voi olla myös se, että Zeyn ja Anblickin kuoltua jäljelle jääneet pahikset on vähemmän aktiivisia, eivätkä ole siksi ehtineet pohtia yötappojen kohteita niin paljoa, kuin täällä pelissä on jälkikäteen pohdittu. Tää teoria viittais Jekuun, Vampireen ja jiikareen.

justy kirjoitti:Varmaan johtuu osittain siitä että tiedän olevani hyvis ja epäilen Meiziä hieman, mutta minusta sinä listasit Meizin kohdassa vähintään yhtä hyviä syitä epäillä hänen hyvismäisyyttään Zeyn perusteella kuin mitä tässä listaat epäillä minun hyvismäisyyttäni Zeyn perusteella. Mikä ero minun ja Meizin välillä siis on? Se että Meiz kyselee enemmän kysymyksiä?

Pelkästään Zeyn ja Anblickin viestejä katsomalla olisit varmaan hyvismäisempi kuin Meiz. Huomaan näin jälkikäteen lukiessani, että viestiini on jäänyt vähän aukkoja kun olen osan pohdinnoista tehnyt vain pääni sisällä, mutta siis Meizin hyvismäisyyteen vaikutti vahvasti se, että hän lähti niin aikaisessa vaiheessa epäilemään sekä Zeytä että Anblickia, arpoi jossain vaiheessa näin välillä, ja päätyi äänestämään Zeytä muistaakseni toisena (?). Ymmärrän pahiskaverin epäilemisen hajuraon vuoksi, mutta Meiz epäili ja äänesti molempia nyt pahikseksi paljastuneita.

justy kirjoitti:Ottaen huomioon miten paljon olet puolustanut dzinniä, minusta on outoa miten Areksen yhden päivän peli tekee hänestä nyt niin epäilyttävän, että päädyt jopa äänestämään häntä. Etenkin kun tämä Ares-kuvaus ei mielestäni anna kauheasti aiheita epäilyille. Pystytkö avaamaan vähän lisää, mitä epäilyttävää Areksen pelissä on?

Mun mielipiteet muuttu/selkeyty tosiaan aika paljon, kun luin peliä paremmin läpi. Olin ehkä turhan vahvasti fiksoutunut dzinnin Cam-ääneen, enkä ollut ajatellut sitä siltä kannalta, että äänestäminen vasta Zeyn esiintulon jälkeen olisi ollut vielä epäilyttävämpää. Areksen peli oli myöskin mun mielestäni kovin epäilyttävää kun luin sitä kunnolla kerralla läpi sen sijaan, että selaan nopeasti muodostaen jonkinsorttisen kokonaiskuvan. Näin jälkikäteen ajatellen nyt kyllä tuntuu, että olisi pitänyt äänestää ennemmin sua (yllättäen, kun Ares paljastui hyvikseksi :D), mutta tossa tilanteessa koin teidät molemmat pahismaisina ja halusin äänestää Aresta senkin vuoksi, että tällä oli jo ääni alla kuten myös minulla, enkä päässyt illalla enää pelaamaan, joten piti mennä turvallisemmalla äänellä.

justy kirjoitti:Mielestäni Zeyltä oli ihan loogista lähteä äänestämään ketä tahansa muuta kuin itseään, oli se toinen pahis tai ei. Ja lisäksi Zey ei koskaan äänestänyt jiikaretta - ainoastaan Meiz siirsi äänensä jiikareelle Zeyn ilmoitettua olevansa vapaamuurari.

Zey ei voinut mitenkään tietää, millainen ryhmä tulisi vielä vaihtamaan ääntään hänen esiintulonsa jälkeen. Jos jiikare olisi päätynyt äänestettäväksi ja paljastunut pahikseksi, olisi menetetty kaksi pahista yhden vapaamuuraritohinan vuoksi, koska ennen pitkää olisi paljastunut myös, että Zey ei ole aito vapaamuurari.

(Mua naurattaa, että jiikare ei käy täällä edes avaamassa sanaista arkkuaan, mutta näköjään hoidan hänen puolustautumisensa. XD)

Vastailin nyt ennen töihin lähtöä nopeasti näihin, kun en eilen ehtinyt. Tuun vielä myöhemmin kirjottelemaan epäilyistäni.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 04.07.2017 20:50:15

Nyt on sitten tosi kyseessä, eli tänään jos ei osuta oikeaan pahikset voittavat.

Hyvä peli Meiz! Nyt kun olen varma että olet hyvis, sinun päättelykykyäsi olisi kaivattu tänään.

Olen edelleen eilisen perusteella sitä mieltä, että einari epäilyttää eniten. Mielestäni hänen Ares-epäilynsä tuli täysin puskista. Ainoa järkevä syy hänelle äänestää Aresta minun sijaani oli se, että Areksella oli yksi ääni pohjalla, jolloin Areksen äänestäminen oli samalla itsepuolustusta.

Vampiren peli oli eilen hyvin passiivista. Hänellä on ilmeisesti IRL-syistä motivaatio-ongelmia, mikä on toki mahdollista. Kontrasti vanhaan on kuitenkin suuri, ja Vampiren äänestysten logiikkaa on ollut vaikea seurata. Vampire kuitenkin äänesti Anblickiä tavalla, joka ei ole kauhean järkevää pahikselle.

@Vampire: Miksi et pidä einaria pahiksena? (kts. minun ja Meizin kysymykset eiliseltä)

Jiikare on yhä kysymysmerkki. Tuntuu että hän on nyt se pelaaja, joka on kaikista eniten selvinnyt kuin koira veräjästä vaikka häntä on epäilty päivästä toiseen. Hänen pelinsä vaikuttaa yleisesti ottaen minusta edelleen enemmän aloitelijamaiselta kuin pahismaiselta, mutta en pidä siitä kuinka hiljainen hän on viime päivinä ollut.

Jeku on myös kysymysmerkki, vielä enemmän kuin Jiikare. Blckter pelasi ensimmäistä peliään, ja hänen harvoja viestejään on tosi vaikea tulkita. Jeku on äänestänyt mielestäni hyvin vähäisin perustein. Niin hän teki aiemminkin, ja oli silloin hyvis. Onko perusteluja nyt vielä vähemmän?

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Kamppailua käydään näköjään tällä hetkellä Cameronin ja Zeyn välillä, ja Zey ymmärrettävästi äänestää Cameronia pelastaakseen itsensä. Molemmat mua epäilyttää, mutta Zey huomattavasti enemmän. Zey on vastaillut tosi aktiivisesti epäilyihin, mutta ne vastaukset ei oo mitenkään karkottaneet ainakaan mun Zey-epäilyksiä. Lisäksi Zey on tällä hetkellä aika monen epäilylistalla, joten siinäkin mielessä Zey kannattaa lynkata nyt, koska luulen että se on kuitenkin ennen pitkää edessä. Mun mielestä turha pitkittää Zey-pohdintoja, kun voidaan ottaa roolista selvää.

Enemmän Zey-epäilyjä mun aikaisemmissa viesteissä, kuten tän päivän listauksessa.

Einarilla on perusteet äänestää Zeytä, mutta toisaalta nuo tässä viestissä mainitu perusteet sopisivat hyvin myös pahiskaverin äänestämiseen - jossain vaiheessa Zey kuitenkin lynkataan, joten sama hoitaa se pois alta.

Aika jännä tarttuminen, kun tuossa erikseen sanotaankin, että mun Zey-epäilyt löytyy aiemmista viesteistä. Lainaamasi viesti on vaan nopea äänestysviesti.


Mutta silti tuo lainaamani viesti välittää ajatuksen siitä että Zey-lynkkaus on vääjäämätön. Mikäli ajattelit niin, olisit mielestäni yhtä hyvin voinut äänestää Zeytä vaikka olisit hänen pahiskaverinsa. En siis kritisoi syitäsi äänestää Zeytä, vaan kritisoin sinulle antamaani hyvisvibaa siitä että äänestit Zeytä tuossa tilanteessa.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Ja kuitenkin pahisten strategiassa on tapahtunut muutos - alkupelistä yötappojen kohteet olivat aktiivisia pelaajia (Vampire ja Halima), tai pelaajia jotka ovat yleisesti hyvikseksi todettuja (mllna, Cameron, ehkä porkkana). Porkkana ja Mursumus ovat mielestäni muutos tappojen valintaperusteissa, ja yritän nyt löytää sen syyn muutokselle. Yksi syy olisi, että aktiivisten pahisten ympärillä oleva aktiivisten pelaajien bufferi on käynyt liian pieneksi.

Toinen syy voi olla myös se, että Zeyn ja Anblickin kuoltua jäljelle jääneet pahikset on vähemmän aktiivisia, eivätkä ole siksi ehtineet pohtia yötappojen kohteita niin paljoa, kuin täällä pelissä on jälkikäteen pohdittu. Tää teoria viittais Jekuun, Vampireen ja jiikareen.


Eikö se viittaa siihen, että molemmat pahikset ovat tuossa joukossa. Epäilet kuitenkin minua pahikseksi, eli et uskone tuohon teoriaan?

Se että Meiz lynkattiin eilen vähentää hieman epäilyitäni sinua kohtaan, koska se osoittaa kahden aktiivisen pahiksen -teoriani vääräksi. Luulen, että olisit pahiksena ehkä lynkannut Meizin aiemmin - minä ainakin olisin. Toki voi olla että Meiz esim. puolusti pahiskaveriasi, mikä viittaisi pahis-Jiikareen suuntaan.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Ottaen huomioon miten paljon olet puolustanut dzinniä, minusta on outoa miten Areksen yhden päivän peli tekee hänestä nyt niin epäilyttävän, että päädyt jopa äänestämään häntä. Etenkin kun tämä Ares-kuvaus ei mielestäni anna kauheasti aiheita epäilyille. Pystytkö avaamaan vähän lisää, mitä epäilyttävää Areksen pelissä on?

Mun mielipiteet muuttu/selkeyty tosiaan aika paljon, kun luin peliä paremmin läpi. Olin ehkä turhan vahvasti fiksoutunut dzinnin Cam-ääneen, enkä ollut ajatellut sitä siltä kannalta, että äänestäminen vasta Zeyn esiintulon jälkeen olisi ollut vielä epäilyttävämpää. Areksen peli oli myöskin mun mielestäni kovin epäilyttävää kun luin sitä kunnolla kerralla läpi sen sijaan, että selaan nopeasti muodostaen jonkinsorttisen kokonaiskuvan. Näin jälkikäteen ajatellen nyt kyllä tuntuu, että olisi pitänyt äänestää ennemmin sua (yllättäen, kun Ares paljastui hyvikseksi :D), mutta tossa tilanteessa koin teidät molemmat pahismaisina ja halusin äänestää Aresta senkin vuoksi, että tällä oli jo ääni alla kuten myös minulla, enkä päässyt illalla enää pelaamaan, joten piti mennä turvallisemmalla äänellä.


Mikä Areksen pelissä sitten epäilytti? En tiedä pystytkö tähän vastaamaan enää kun tiedät että epäilyt olivat vääriä, mutta minua kovasti kiinnostaisi miten sait hänestä niin nopeasti pahisvibat.

Tuon itsepuolustusäänestämisen ymmärrän, mutta äänestysviestisi perusteella en ymmärrä miksi valitsit Areksen Vampiren yli.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Mielestäni Zeyltä oli ihan loogista lähteä äänestämään ketä tahansa muuta kuin itseään, oli se toinen pahis tai ei. Ja lisäksi Zey ei koskaan äänestänyt jiikaretta - ainoastaan Meiz siirsi äänensä jiikareelle Zeyn ilmoitettua olevansa vapaamuurari.

Zey ei voinut mitenkään tietää, millainen ryhmä tulisi vielä vaihtamaan ääntään hänen esiintulonsa jälkeen. Jos jiikare olisi päätynyt äänestettäväksi ja paljastunut pahikseksi, olisi menetetty kaksi pahista yhden vapaamuuraritohinan vuoksi, koska ennen pitkää olisi paljastunut myös, että Zey ei ole aito vapaamuurari.

(Mua naurattaa, että jiikare ei käy täällä edes avaamassa sanaista arkkuaan, mutta näköjään hoidan hänen puolustautumisensa. XD)

Vastailin nyt ennen töihin lähtöä nopeasti näihin, kun en eilen ehtinyt. Tuun vielä myöhemmin kirjottelemaan epäilyistäni.


Tässä on siis viesti, jossa Zey puhui äänestämisestä vapaamuurariväitteensä jälkeen:

Zey kirjoitti:No mua itteeni epäilyttää Cameronin lisäksi sinä, einari, jiikare, Mursumus ja Anblick. Eniten sinä ja einari. Mut en kyllä tiedä miten hyvin tässä saadaan ääniä siirrettyä, et voi olla turha pohtia edes ketään muuta kuin Cameronia. Lähinnä mun päässä sä ja jiikare yhdistytte ja olisitte kiva pahiskaksikko. Cameron ja einari olis toinen. Anblickin sopisi Cameron ja einarin kanssa hyvin, kun en ainakaan muista hänen juurikaan epäilleen heitä? Mursumuksen linkittymisistä muihin en muista, paitsi että Cameron tais häntä nyt yhdistellä muhun, mikä vois olla turvallinen pahisparin epäily. Että tällai yhtäkkiä pohdittua pahisnelikko vois ihan hyvin olla Cameron, einari, Anblick ja Mursumus, joten sikäli olen tyytyväinen siihen, missä ääneni on.


(alleviivaus minun). Mielestäni mikään tässä viestissä ei viittaa siihen, että Zey haluaisi saada jiikareen lynkattua. Hän listaa muka epäilemänsä pelaajat, ja toteaa sitten että Cameron on varmaan ainoa realistinen vaihtoehto Zey:lle tänään. Tämän jälkeen Meiz äänestää jiikaretta, mutta Zey ei tätä ääntä mitenkään promoa.

Toki Zey varmaan tajusi, että jiikare oli ainoa hänen ja Cameronin lisäksi jolla oli ääni alla. Eli siinä mielessä tuo pointtisi pahiskaverin uhrauksesta kun itsekin kuolee feikki-vapaamurariuden vuoksi pian on ihan hyvä. Mutta mielestäni se ei kuitenkaan ole niin vahva kuin väität, koska Zey ei vaikuttanut haluavan lynkata jiikaretta, vaan Cameronin. Jiikare hänen oli pakko mainita, koska oli epäillyt jiikaretta jo aiemmin. Toki sitäkin voidaan pohtia, olisiko Zey nimennyt pahis-Jiikareen toiseksi pääepäillykseen Cameronin lisäksi:

Zey kirjoitti:Toistaiseksi ääniä on tainnut saada minä, justy, Cameron ja jiikare. justyä pidän hyvismäisenä, joten häntä en lähde äänestämään. Cameron ja jiikare ovat molemmat epäilyttäviä. Tällä hetkellä Cameronin lynkkaaminen vaikuttaisi kuitenkin mahdollisemmalta, joten ++Cameron.


Tämä olisi todennäköisesti pakottanut Zeyn jiikareen perään Cameronin paljastuttua hyvikseksi...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 05.07.2017 17:35:16

Nyt ois kyllä kiva kuulla Vampiren, Jekun ja jiikareenkin ajatuksia pelistä. Kriittisiä hetkiä eletään...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 05.07.2017 22:02:13

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Ja kuitenkin pahisten strategiassa on tapahtunut muutos - alkupelistä yötappojen kohteet olivat aktiivisia pelaajia (Vampire ja Halima), tai pelaajia jotka ovat yleisesti hyvikseksi todettuja (mllna, Cameron, ehkä porkkana). Porkkana ja Mursumus ovat mielestäni muutos tappojen valintaperusteissa, ja yritän nyt löytää sen syyn muutokselle. Yksi syy olisi, että aktiivisten pahisten ympärillä oleva aktiivisten pelaajien bufferi on käynyt liian pieneksi.

Toinen syy voi olla myös se, että Zeyn ja Anblickin kuoltua jäljelle jääneet pahikset on vähemmän aktiivisia, eivätkä ole siksi ehtineet pohtia yötappojen kohteita niin paljoa, kuin täällä pelissä on jälkikäteen pohdittu. Tää teoria viittais Jekuun, Vampireen ja jiikareen.

Eikö se viittaa siihen, että molemmat pahikset ovat tuossa joukossa. Epäilet kuitenkin minua pahikseksi, eli et uskone tuohon teoriaan?

Esitin mieleeni tulleen teorian. :D En ole valitettavasti tällä hetkellä varma kenenkään pahikseudesta, muuten olisin jo äänestänyt enkä lätissyt turhia. Mainitsin tuossa myös jiikaren, vaikkei hän kuulukaan pahisepäilyjeni kärkikastiin, eli mikäli tuohon teoriaan sokeasti luottaisin, niin veikkaisin pahiksiksi Jekua ja Vampirea. Yritän kyllä pohtia vielä jiikarettakin laajemmin tänään ja olla takertumatta vaan Anblickin ääniin hänelle. (Toisaalta viimeksi kun hylkäsin yhteen asiaan takertumisesta aiheutuneen hyvisviban, paljastui kyseinen pelaaja hyvikseksi... :D)

justy kirjoitti:Mikä Areksen pelissä sitten epäilytti? En tiedä pystytkö tähän vastaamaan enää kun tiedät että epäilyt olivat vääriä, mutta minua kovasti kiinnostaisi miten sait hänestä niin nopeasti pahisvibat.

Joo on tää kieltämättä kummallista käydä näitä läpi vielä jälkikäteen hyvikseksi paljastuneesta pelaajasta, mutta yritetään.
Ares kirjoitti:Oon pelannu noin pari kautta juonareita. Mulla on jääny sellainen kuva, että jos päätyy pahikseksi, on enemmän "sitoutunut" peliin. Sillä foorumilla varapelaajia haettiin lähinnä hyvikselle. Kyllähän se niin on, että dzinni oli melko epäaktiivinen, mutta mikä järki pahiksella on tiputtautua pelistä? Toki erilaisia tilanteita, kiireitä on, mutta henkilökohtaisesti ajattelen, että pahikset olisivat valppaampia pelin suhteen.

Yritti kovasti vedota siihen, että pahikset eivät pudottaudu pelistä.
Ares kirjoitti:Ensinnäkin olen sitä mieltä, että on aika huono juttua, että vain kolmasosa pelaajista on herännyt. Päivää on aikaa alle kaksi vuorokautta.

Ares kirjoitti:Aion huomenna äänestää sitä pelaajaa, joka ei ole esim. sanonut mitään 6. päivän aikana ja on epäillyttävien listalla.

Ares kirjoitti:Hyvisten kannalta tätä peliä vaikeuttaa huomattavasti tämä epäaktiivisuus.

Ares kirjoitti:Minusta epäaktiivisimmat ovat tällä hetkellä pelin vaarallisimpia pelaajia

Vahvasti epäaktiivisten kimppuun, vaikka oli juhannus. Saa itsensä vaikuttamaan hyödylliseltä + huomio epäaktiivisiin pelaajiin (pois itsestä). Muutenkin Aresin epäilyt tuntuivat keskittyvän epäaktiivisuuteen.
Ares kirjoitti:Tuntuu vähän turhalta käyttää tätä keinoa, jota voivat pahikset käyttää ja tämä saattaa koitua kohtalokseni, eikä tämä kuulu myöskään pelin henkeen, mutta minusta olisi järkevää keskittyä epäaktiivisiin juuri sen takia, että hyvikset katuvat sen jälkeen, jos lynkkaavat minut ja minusta he todellakin ovat uhka. He eivät ainakaan auta hyviksiä yhtään, mä yritän auttaa.

Aika vahvaa uskottelua: katsokaa olen hyödyllinen.
Ares kirjoitti:Äänestäisin Jekua, mutta se on turhaa, koska tämän päivän lynkkaus keskittynee Arieliin, jiikareen ja minuun. Uskon, että Jeku voisi olla niin Arielin ja jiikaren pahiskaveri.

Tämä sen jälkeen, kun ensin perusteli, ettei pudottautunut voi olla pahis? (Jeku pudottautuneen Blckterin korvaaja)
Sen lisäksi kiinnitin huomioni Zeyn ja Anblickin suhtautumiseen dzinniin: molemmat epäilivät vähän turvallisissa rajoissa.

justy kirjoitti:Tuon itsepuolustusäänestämisen ymmärrän, mutta äänestysviestisi perusteella en ymmärrä miksi valitsit Areksen Vampiren yli.

Vampire oli äänestänyt hyvismäisemmin eli Anblickia toisena.
einari kirjoitti:Vamin toisena antama ääni Anblickille oli mun mielestä lievästi hyvismäinen, koska se pisti Anblickin huomattavasti hankalampaan asemaan, kuten oon jo todennutkin.


Tulipa kammottavan ruma lainauskasa tästä viestistä, silmät särkee.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 06.07.2017 00:08:26

justy kirjoitti:Tekisi mieli äänestää Meiziä tai einaria ihan vain koska ovat yhä hengissä, mutta sitten tuntuu että pelaisin varmaan niin kuin pahis toivoisinkin. Sen sijaan äänen saa ++jiikare. Porkkana ja Ariel molemmat halusivat hänet lynkata, ehkä täyty nyt sitten luottaa heihin. Ares epäilyttää yhä drinkin vuoksi, mutta hän ainakin pelaa aktiivisesti ja tarjonnee jotain uutta tänäänkin. Parin edellisen päivän perustella sanaa ei voi odottaa jiikareelta.

Justy äänesti eilen ensin jiikaretta.

Justy vaihtoi sen jälkeen äänensä jiikaresta muhun. Mun mielestä perustelut oli jokseenkin ontuvia:
justy kirjoitti:Mun halu äänestää sinua tai einaria perustuu siihen, että jos olisin itse pahis, lopettaisin aktiivisten, yleisesti hyviksinä pidettyjen pelaajien tappamisen siinä vaiheessa kun ympärilläni olisi vielä bufferia. Se että porkkana tapettiin eilen tuntuu jo vihjaavan siihen, että sekä sinä että einari olette pahiksia, koska olisin itse varmaan vielä tappanut jommankumman teistä ja yrittänyt saada porkkanan lynkattua äänestystulosten analysoinnin avulla.

Täytyy sanoa, että einari on viime päivinä vähän jättäytynyt piiloon, mikä tuo tunteen että hän saattaa olla pahis joka ei halua vaarantaa Zey-lynkkauksesta saamiaan hyvisviboja - tähän sarjaan voi ehkä mennä myös päätös olla äänestämättä jiikaretta tai Anblickiä, vaikka oli esittänyt aiemmin epäilyksiä molemmista.

(tässä puhuttelee Meiziä)
Perustelin syyni "piiloon jättäytymiselle", mutta se ei muuttanut justyn mielipidettä. Eli perustelut eivät sinänsä olleet ontuvia, vaan on ihan hyvä heitellä ääniä ja hakea reaktiota, mutta musta oli jännä, että justy totesi jotain "selitys hyväksytty" -tapaista mulle, muttei kuitenkaan poistanut ääntään siinä vaiheessa.

justy kirjoitti:Anblickin erilainen tapa käsitellä jiikaretta ja Zeytä voi olla myös osa jotain pahisten sopimaa strategiaa. Anblickin tapa käsitellä Zeytä tuntui mielestäni vähän väkinäiseltä, aivan kun hän olisi hakemalla hakenut neutraalia suhtautumista.

Tämäkin tuntuu vähän väkisin väännetyltä epäilyltä - ihan kuin justyllä olisi pakottava tarve tehdä jiikaresta pahis. (Väkinäisistä epäilyistä puheen ollen. :D)

Vampire kirjoitti:Itse kuitenkin oon vähän sitä mieltä edelleen, että ++jiikare vois olla pahis.

Vampire äänesti jiikaretta, ei perustellut tämän enempää äänestysviestissään.

Vampire kirjoitti:
Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?

Ares olis se helpoin veikkaus, mutta tässä tilanteessa melkein enemmän alkaa epäillä, että pahis oliskin porukassa justy, Blckter→Jeku, Meiz, vaikka perusteita on vähän vähemmän. Kaikki kun ovat päässeet suht helpolla tänne asti.

Ympäripyöreä, perustelematon viesti, jossa mainitsi kaikki muut paitsi minut. Miksi?

Jeku kirjoitti:itse jiikaren kohdalla varmaan äänestäisin häntä ihan vain, koska kiinnostaa tietää hänen roolinsa ja hän tuntuu vähän väliä olevan puheenaiheena topassa.

Ympäripyöreää: epäilyttääkö jiikare vai ei?

Jeku kirjoitti:Ares kyllä myös nostattaa mun kulmia.
Hän on kyllä jotain viestejä, perustan oman ajatukseni Ares-äänelle sillä, että tavalla tai toisella keskustelu tuntuu aina osuvan jotenkin Arekseen tai jiikareen, olen ehkä itse paraskin sanomaan aktiivisesta pelistä yhtään mitään, mutta sohaisen nyt ehkä kepillä ampiaispesää, ja äänestän, jotten myöhemmin unohda,

Puolihuolimaton äänestysviesti: ainoita perusteluja Jekun epäilyille eilen tuntuivat olevan se, että keitä muut epäilivät.

justy kirjoitti:Multa Vampire saa hyvispisteitä siitä, ettei hän äänestänyt Arielia kertaakaan eilen. Tiedämme että Ariel oli hyvis, ja Arielista oli aika helppo keksiä epäilyttävää. Pahis-Vampire olisi päässyt helpolla lähtemällä Ariel-kelkkaan, tai pysymällä kiinni jiikareessa, jota hän epäili eilen. Mielestäni siirto jiikareesta Arekseen oli riski pahikselle, koska se kiinnitti huomiota Vampireen, jos lopullinen valinta olisi ollut jiikareen ja Areksen välillä.

Miksi pahis-Vampire haluaisi ingorata hyvis-Arielin epäilyissään? Vai ajattelitko että hän vain teki virheen keksiessään valheellisia syitä epäillä Aresta? Eikö tämä sitten viittaisi jiikareen pahikseuteen, vai mikä oli Vampiren motiivi Ares-epäilyille?

Toki jos jiikare paljastuu pahikseksi, Vampire on epäilyttävä tuon äänensiirron vuoksi.

Hyvisvibaa Vampirelle, mutta kuitenkin huomio, että jos jiikare paljastuu pahikseksi, Vampire voi olla pahis. Eli kovin turvallista pahiskaverin epäilyä hyviksen kautta. Myöhemmin jiikare kuitenkin epäili ja äänesti myös Vampirea.

justy kirjoitti:Blkcter oli minusta alkupelistä epäilyttävämpi kuin jiikare, mutta loppupelistä jiikareen epäilyttävyys on kasvanut, varsinkin kun a) hän selviää aina lynkkauksista ja b) monet todennetut hyvikset ovat epäilleet häntä. Jekun eilinen jiikare-ääni ilman perusteluja antaa minulle lieviä hyvisviboja - ainakaan hänellä ei selvästikään ole aktiivista pahiskaveria auttamassa äänten muotoilussa. Nyt kun tiedetään ettei Ariel ollut pahis, Jeku ei selvästikään yrittänyt äänellään pelastaa kaveriaan.

Hyvisvibaa myös Jekulle, sama "ei ainakaan ole aktiivista pahiskaveria auttamassa", jota on käytetty ennenkin ja johon myös Zey tarttui. (Blckterin kohdalla.)

justy kirjoitti:Muistikuvieni mukaan einari on puolustanut dzinnin hyvismäisyyttä niin vahvasti, etten tajua mistä hänen Ares-äänensä nyt tulee. Tulkitsen sen siis pahiksen toiminnaksi tilanteessa, jossa hän kohtaakin epäilyjä.

Mikä järki tällaisessa tilanteessa olisi yhtäkkiä vaihtaa tuuliviirinä suuntaa epäilyjensä suhteen? Olin tuossa vaiheessa saanut aika kevyitä epäilyjä, joten ei ollut kyllä millään tavalla kannattavaa heittää lisää löylyjä epäilyille. :D

justy kirjoitti:Einarin lisäksi voisin kuvitella äänestäväni Vampirea. Ares jääköön tänään, koska einari häntä äänestää ja einari epäilyttää kovasti. Jiikare saattaa olla pahis, tai saatta olla olemati. Hänellä on kuitenkin kaverina joku aktiivisempi (en usko jiikare-Jeku-kaksikkoon), eli aloitetaan metsästys sieltä aktiivisemmasta.

Tämän jälkeen justy kuitenkin päätyi äänestämään jiikaretta. Ja vaihtoi sitten vielä iltahälinöissä ääntään useampaan otteeseen, päätyen lopulta kuitenkin äänestämään Aresta. Eli pyörsi molemmat lupauksensa siitä, ketä äänestäisi.

Pahiksille hyvä taktiikka eilen olisi ollut pedata ääntään samalle henkilölle tätä päivää varten, mutta kuitenkin niin, ettei se ole liian selkeää. Aattelinkin lähteä pohtimaan eilistä päivää siltä kannalta, mutta tuntuu, että justy, Jeku ja Vampire petasivat kaikki mahdollista jiikare-ääntä. :D Justy oli valmis äänestämään myös Vampirea eilen ja päätyikin äänestämään tätä, mutta vaihtoi lopulta äänensä. Jekua justy ei sen sijaan ole ollut valmis äänestämään. Eli justylta olisi tänään eilisen perusteella "luonnollista" äänestää mua, Vampirea tai jiikaretta. Vampire sen sijaan epäili eilen lähinnä jiikaretta, eikä valottanut oikein muita epäilyjään, eli periaatteessa Vampire voisi eilisen perusteella lähteä mihin suuntaan tahansa, mutta hänelle luonnollisin ääni menisi jiikarelle. Tänäänkin totesi vielä, että vaikuttaa siltä, että eilen oli jonkinsorttinen jiikaren pelastamisoperaatio meneillään. Jeku nyt ei oikeastaan puhunut kuin jiikaresta, joten hänellekin luonnollisin äänestyskohde olisi varmaan tämä, mutta toisaalta Jekukin voisi lähteä moneen eri suuntaan, koska ei eilen avannut epäilyjään kovinkaan avoimesti.

Eilisen äänestyksen kulku:
29.6. 01:21: justy äänesti jiikarea (jiikare 1)
29.6. 22:54: justy vaihtoi äänensä jiikarelta einarille (einari 1)
30.6. 23:25: Meiz äänesti Vampirea (einari 1, Vampire 1)
1.7. 13:08: Vampire äänesti jiikarea (einari 1, Vampire 1, jiikare 1)
1.7. 14:38: Jeku äänesti Aresta (einari 1, Vampire 1, jiikare 1, Ares 1)
2.7. 14:05: einari äänesti Aresta (Ares 2, einari 1, Vampire 1, jiikare 1)
2.7. 17:27: Ares äänesti Jekua (Ares 2, einari 1, Vampire 1, jiikare 1, Jeku 1)
2.7. 20:48: justy vaihtoi äänensä einarilta jiikarelle (Ares 2, jiikare 2, Vampire 1, Jeku 1)
2.7. 20:50: Meiz vaihtoi äänensä Vampirelta jiikarelle (jiikare 3, Ares 2, Jeku 1)
2.7. 20:51: ...ja takaisin (Ares 2, jiikare 2, Vampire 1, Jeku 1)
2.7. 20:52: Ares vaihtoi äänensä Jekulta Vampirelle (Ares 2, jiikare 2, Vampire 2)
2.7. 20:54: justy vaihtoi äänensä jiikarelta Vampirelle (Vampire 3, Ares 2, jiikare 1)
2.7. 20:58: justy vaihtoi äänensä Vampirelta Arekselle (Ares 3, Vampire 2, jiikare 1)

Tässä ei mun mielestä oikein ilmene mitään kovin selkeitä pelastuksia. Ehkä lähinnä tuo justyn viime hetken äänenvaihto, johon olisi kiva kuulla vielä lisäperusteluja. Miksi et äänestänyt Vampirea Areksen yli?

Näissä eilisen päivän pohdinnoissa on se huono puoli, että a) tänään vielä jäljellä olevista justy oli eilen ehdottomasti aktiivisin, joten hän ylikorostuu b) jiikare ei puhunut eilen ollenkaan, joten hän pääsee kuin koira veräjästä. Eli tästä olisi helppo lähteä äänestämään justya, mutta tässä on tosiaan se efekti, että jos keskustellaan täällä justyn kanssa kahdestaan niin väkisinkin alkaa toinen epäilyttää niiden sijaan, jotka eivät sano mitään.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 06.07.2017 02:13:33

Päivitänpäs tässä välissä äänestystulokset. Laitan noihin vain päivän päättymiset.

1. päivä:
5 Nego (Cameron, Halima, justy, dzinni(-Ares), mIIna)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Blckter (Nego)
1 Tetradynamia (Meiz)
1 Cameron (Mursumus)

1. päivänä äänestämättä jättivät: Ariel, Blckter(-Jeku), Jeku, jiikare, Lenune(-Tingle), porkkana ja Tetra(-Herkku-Vampire)


Tämä tulos viittaa mielestäni siihen, että einari ei ole pahis - muuten kaksi pahista olisi yhdessä äänestänyt jiikaretta. Tai ainakaan einari ja jiikare eivät ole molemmat pahiksia.


2. päivä:
Jeku 3 (porkkana, Halima, justy)
Anblick 2 (Meiz, Cameron)
mllna 1 (Anblick)
Cameron 1 (Blckter(-Jeku))
dzinni 1 (jiikare)

Äänestämättä jättivät: Ariel, dzinni(-Ares), einari, (Tetra-)Herkkuoone(-Vampire), Mursumus, mlla, Lenune-(Tingle), Jeku ja Zey


Anblickiä lukuunottamatta kaikki lynkkausvaihtoehdot olivat hyviksiä. Selailin 2. päivän läpi, mutta mielestäni mikään ei viittaa siihen että Anblickiä yritettiin pelastaa päivän lopulla (hän sai 2. äänensä vasta alle tunti ennen päivän loppumista. Blckterin ääni tuli aika pian 2. päivän alussa, eikä hän sen jälkeen osallistunut peliin, mitä nyt vahvisti äänensä vähän Anblickin toisen äänen jälkeen. Myös jiikare äänesti dzinniä vähän Anblickin 2. äänen jälkeen. Nämä tuskin ovat pelastusääniä, ellei sitten Cameronia pedattu vaihtoehdoksi (Zey olisi ainakin voinut tätä äänestää, sillä hänen epäiltyjen kolmikkonsa 2. päivänä olivat Halima, Cameron ja einari). Herkkuoone ei sanonut sanaakaan 2. päivän aikana, eli hänen varaansa pahistiimi tuskin laski mitään?

Tosin jiikare sanoo ettei hän poistanut dzinni-ääntään koska hänellä oli äänestyspakko, eikä hän olisi voinut vaikuttaa 2. päivän lopputulokseen.

3. päivä:
Zey 7 (porkkana, Meiz, einari, (Tetra-)Herkkuoone(-Vampire), mllna, Cameron, Ariel)
Cameron. 3 ( Mursumus, (Lenune-)Tingle, dzinni(-Ares))
mllna 1 (Zey)

Äänestämättä jättivät: Anblick, Blckter(-Jeku), jiikare, justy


Eli kaikki Cameronia päivän päättyessä äänestäneet olivat hyviksiä. Einarista ja Herkusta herkun ääni on mielestäni edelleen epäilyttävämpi. Hänen 2. viestinsä Zeyn vapaamuurarijuonen feilattua hämmentää:

Herkkuoone kirjoitti://paljon populaa väliin ja viestin uudelleenkirjoitus

Kirjoitin jo kivan pitkän viestin, jossa poistin ääneni Zeyltä, mutta annetaanpa olla kun saatiin toinen erikoishyvisclaim.

Nyt kun Zey kerran tuli esiin toisena erikoishyviksistämme, en usko, että kumpikaan tällä hetkellä liipaisimella olevista (Zey & Cameron) on pahis. Cameron ei mua itseäni vibattanut kauheasti aiemminkaan ja lisäksi Cameron juuri poisti oman äänensä Zeyltä ja pudotti itsensä putoamisvaaraan - en millään jaksa uskoa, että pahis tekisi tässä vaiheessa vastaavaa, sillä kahden äänen pelastusoperaatio pahistovereiden toimesta tässä vaiheessa pelipäivää... se ei vain tunnu realistiselta.


(lupaan oikeaa pohdintaa seuraavana pelipäivänä)

//lisää viestejä väliin

Noh, mikäli nyt Zey on oikeasti vapari (en kylläkään tähän kovin vahvasti usko), ainakin sitten tiedämme, kuka lähtee huomenna...


Tuo kuulostaa siltä, että Herkku on pohtinut sitä mitä Zeyn vapaamuurariulostulo tarkoittaa (pitkä viesti aiheesta, jonka lopputulemana ääni pois Zeyltä). Mua vähän hämää että mihin tässä tarvitaan pitkää viestiä, kun kyse on kuitenkin siitä että Zey väittää olevansa kyläläinen ja tää väite jossain vaiheessa kumotaan jos se on valetta. Eli tuosta vähän pahisvibaa Herkun suuntaan. Mutta sitten tuo "Cameron on varmaan myös hyvis" -pohdinta tuossa lopussa taas olisi pahikselta ehkä vähän turhaa? Toisaalta jos suunnitelmana on että Cameron tapetaan sitten yöllä jos tätä ei lynkata, niin miksipä pahis ei noin sanoisi...


4. päivä
7 Tingle (Meiz, Cameron, Mursumus, einari, Anblick, justy, jiikare)
2 Mursumus (porkkana, Tingle)

Äänestämättä jättivät: Ariel, Blckter(-Jeku), (Tetra-)Herkkuoone(-Vampire) ja dzinni(-Ares)



5. päivä:
Äänet:
Anblick 4 (justy, (Tetra-Herkku-)Vampire, Mursumus, Meiz, jiikare)
jiikare 3 (Ariel, Anblick, porkkana)

Äänestämättä jättivät: dzinni(-Ares), einari, (Blckter-)Jeku


Dzinni ja Blckter putosivat tässä kohtaa antiaktiivisuuteen, eli Blckterin äänestämättömyydestä ei varmaan voi mitään päätellä. Samoin se että jiikare äänesti Anblickiä on mielestäni luontevaa riippumatta jiikareen puolesta. Ottaen huomioon että pahis lynkattiin, tämä äänestystulos on yllättävän epäinformatiivinen: pahikset joko jättivät kaverinsa bussin alle (Vampire ja einari), puolustivat itseään (jiikare), tai eivät pelanneet (Blckter).

6. päivä
Ariel 4 (Meiz, einari, Mursumus, jiikare)
jiikare 3 (Ariel, (Blcker)-Jeku, (dzinni)-Ares)
Ares 2 ((Tetra-Herkku)-Vampire, justy)


Jiikare äänestää taas itsepuolustukseksi. Justy ja Vampire äänestävät jiikareen puolustukseksi. Meiz ja einari puolustavat jiikaretta kovasti. Mutta valitettavasti se että jiikareella on paljon puolustajia ei oikein kerro mitään, kun jos jiikare on pahis vain yksi näistä voi olla hänen pahiskaverinsa. Vampire eroaa kuitenkin siinä, että hän on ensin äänestänyt jiikaretta mutta kun jiikare saa kolmannen äänen (Jeku), Vampire vaihtaa kohdetta koska hänestä tuntuu että jiikaretta massataan.

7. päivä
Ares 3 (Jeku, einari, Justy)
Vampire 2 (Meiz, Ares)
jiikare 1 ((Tetra-Herkku)-Vampire)

Äänestämättä jätti jiikare


7. päivänä Vampirea äänesti kaksi hyvistä. Justy äänesti aluksi Vampirea mutta siirsi sitten äänensä Arekselle. Jos en olisi justy, epäilisin itseäni kovasti. (Tosin jos olisin kerennyt nähdä Areksen viimeisen viestin ajoissa, olisin varmaan siirtänyt äänen - se oli mielestäni kovin hyvismäinen lopetusviesti). Jiikare ei osallistunut äänestykseen - ehkä siksi ettei tällä kertaa ollut putoamisvaarassa?


En tiedä saako näistä mitään hyödylistä infoa. 1. päivä viittaa mielestäni siihen että einari ei ole pahis, 3. päivä viittaisi siihen että Vampire on todennäköisemmin pahis kuin einari (mutta luulisin että toinen heistä on pahis).


Katson tähän vielä lopuski vähän Vampiren analyysiä pelaajista:

1. viestissään Herkun korvaajana Vampire toteaa että Meiz ja einari ovat hyvismäisiä.

Lainaan tuon einari-pätkän kokonaan, kun siinä ei ole samanlaista yhteenvetoa kuin noissa muissa

Vampire kirjoitti:einari tuntuu heti alusta lähtien ottavan hyvää kontaktia peliin ja aktiivisesti on nostelemassa pointteja esiin muiden viesteistä, kyseenalaistamassa ja esittämässä kysymyksiä. einari myös on miusta ensimmäinen, joka lähtee epäilemään Zeytä, kuinka leikillään se sitten onkaan. Tästä ei ehkä voida oikeastaan vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan, mutta jotenkin uskoisi, että pahiskaveri nimenomaan ei haluaisi vetää yhtään ylimääräistä huomiota kaveriinsa ekana päivänä. Toki en voi vetää johtopäätöksiä, koska näyttö ei millään muotoa ole riittävää ja uskon, että Zey kokeneena pelaajana kyllä pystyisi tälläisen huomion itseensä aikaisessa vaiheessa haltsaamaan. einarin pelistä jää mulle suhteellisen rauhallinen fiilis, vaikka sysisurkea olenkin arvioimaan kirjallisen tekstin sävyjä edes silloin, kun teksti on omaani. Mulle tuntuu jotenkin kauhean vaikealta varsinaisesti tarttua einariin, koska en vain syystä tai toisesta varsinaisesti koe einarin peluuta tässä vaiheessa mitenkään pahismaisena. Mun mielestä ottaa hyvin kontaktia peliin, ei varsinaisesti jää varjoon, vaikkei olekaan kirjoittamassa ihan joka välissä eikä takerru vain pariin pelaajaan, kuten pahiksilla on välillä tapana tehdä, vaan pohtii kerralla kaikkia tai vähintäänkin suurinta osaa.


porkkana:
Vampire kirjoitti:En menisi sanomaan, että porkkana on tässä vaiheessa millään muotoa varma hyvis, mutta sanoisin, että ei ole millään tavalla korkeimmalla paikalla epäilyideni joukossa.


Neutraaleita:

Mursumus
Vampire kirjoitti:Mursumus on mulle hieman hankala pelaaja, koska hänen kohdallaan tuntuu jälleen kerran, että se varsinainen kontakti jää vähäiseksi. Jotenkin Mursumusin viesteistä en tunnu saavan juuri mitään irti, joten valitettavasti menee neutraalien kastiin tämä.


Ariel
Vampire kirjoitti:Ariel on siis tällä hetkellä valitettavan neutraali.


Neutraalin ja pahiksen rajalla on dzinni
Vampire kirjoitti:Tällä hetkellä dzinni taiteilee jossakin neutraalin ja pahismaisen rajamailla ja myös hieman tuntuisi linkittyvän myös Zeyhyn, joka on tällä hetkellä pelin ainoa varmistettu pahis.


Epäilyttäviä ovat: Blckter-Jeku
Vampire kirjoitti:Lopputuomiona tällä hetkellä Blcker→Jeku vaikuttaa hiukan pahismaiselta, mutta ei suoranaisesti mielestäni linkity Zeyhyn. Kummankin tätä roolia pelanneen pelaajan ote peliin on ollut erikoinen, vähän kontaktiton ja vaikka Blckter pyrki esittämään mielipiteitään, niistä otteen saaminen osoittautui miulle äärimmäisen hankalaksi puuhaksi.


justy
Vampire kirjoitti:Tällä hetkellä kokonaiskuva justysta on varsin ristiriitainen. Paljon on sitä hyvismäistä pelin eteenpäin viemistä, mutta paljon on myös pieniä yksityiskohtia, jotka lähinnä kohotuttelevat kulmia. Kokonaisuus siis neutraalin pahismainen, kuten vähän dzinninkin kohdalla. Yksiä pelin hankalammista pelaajista muodostaa selkeä mielipide.


jiikare
Vampire kirjoitti:Tällä hetkellä siis jiikare liittyy pahismaisten pelaajien porukkaan, vaikka ei liiemmälti Zeyhyn linkitykään muuten kuin komppailuiden osalta. Enemmän jiikare tuntuu lähinnä ohittavan Zeyn, mahdollisesti mahdollisen pahiskaveruuden myötä pahis-Zeystä ei vain ole mitään sanottavaa.


Anblick
Vampire kirjoitti:Kokonaisuuskuva Anblickista siis tällä hetkellä pahismainen, sopisi kyllä Zeyn pahiskaveriksi siinä mielessä, että ei oikein missään välissä kunnolla ottanut kontaktia Zeyhyn ja enemmänkin ohitti tämän pitkälti olankohautuksella ja keskittyi vähän hiljaisempien epäilemiseen ja syyttelyyn.


Viestin lopuksi Vampire äänestää Anblickiä. Ääni on mielestäni hyvin perusteltu, Vampirella on paljon tavaraa joiden vuoksi hän voi epäillä Anblickiä. Paras pahismotivaatio, jonka tuolle äänelle keksisin, on että myös Jiikare on pahis ja pahistiimi totesi että Jiikareella on paremmat mahdollisuudet selvitä pelin loppuun. Vampiren listauksessa Anblick saa myös selvästi enemmän huomiota kuin muut, eli tämän peli on Vampirella tarkemmin hallussa, mikä ehkä voisi viitata siihen että pahistiimi päättää uhrata Anblickin ja Vampire tekee tätä ajatellen mahdollisimman kattavan jutun Anblickistä.

Eli siis: Jos Vampire on pahis, hänen Anblick-äänensä viittaa mielestäni siihen että pahistiimi päätti uhrata Anblickin. Tämä puolestaan viittaa minusta siihen että Jiikare on todennäköisin kandidaatti Vampiren kaveriksi. Myös Einari on mahdollinen, sillä Vampiren perustelut sille miksi hän pitää einaria hyviksenä ovat hyvin laveasti kirjoitetut, mutta silti niissä on hyvin paljon epäilyä. Meizistä ja porkkanasta Vampire kirjoittaa paljon lyhyemmin.

Seuraavana päivänä Vampire epäilee dzinniä ja jiikaretta. Myös Ariel ja Mursumus nostetaan mahdollisiksi pahiksiksi tuossa viestissä. Eli Blckter-Jeku katoaa nyt epäilytjen listalta. Päivän edetessä Vampire äänestää ensin jiikaretta, mutta siirtää sitten äänensä Arekselle.

Seuraavana päivänä Vampire aloittaa äänestämällä jiikaretta. Nyt jiikare-massauksen aiheuttamat epäilyt eiliseltä päivältä ovat ilmeisesti kadonneet. Vaikea sanoa, sillä äänellä ei ole päivitettyjä perusteluja.

Vähän myöhemmin Vampire lisää Meizin kysyessä jiikareen pahiskaverista, että:
Vampire kirjoitti:
Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?

Ares olis se helpoin veikkaus, mutta tässä tilanteessa melkein enemmän alkaa epäillä, että pahis oliskin porukassa justy, Blckter→Jeku, Meiz, vaikka perusteita on vähän vähemmän. Kaikki kun ovat päässeet suht helpolla tänne asti.


Tässä oudointa on että einari puuttuu listalta, vaikka Meiz onkin laskenut hyvisten joukosta tälle listalle.


***

Äänestysten ja Vampiren pelin ailahtelevuuden perusteella ++Vampire. Einari on mielestäni hyvinkin mahdollinen pahiskaveri Vampirelle - pääasiassa siksi että Vampire tuntui unohtavan einarin epäilyttävien pelaajien listalta, ja hänen hyvisvibansa einarista oli mielestäni vähän väkinäisesti muotoiltu... Mutta olen kyllä huono metsästämään pahistiimejä ennen kuin saan jotain selkoa siitä osuuko arvaukseni toisesta pelaajasta oikeaan. Varsinkin kun tuolla on viitteitä Vampire-Blkcterin ja Vampire-jiikareenkin suuntaan.

//einarilta paljon asiaa. Luen ja kommentoin huomenna, mutta nopea kommentti Ares-äänestä. Äänestin häntä lopulta siksi, että minusta hänen äänensä Vampirelle oli oudosti perusteltu, kun hän kuitenkin piti joko jiikaretta tai Jekua pahiksena - miksei siis äänestää jiikaretta kun todennäköisyys osua oikeaan on silloin suurempi kuin Vampirea äänestämällä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 06.07.2017 14:39:24

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Tekisi mieli äänestää Meiziä tai einaria ihan vain koska ovat yhä hengissä, mutta sitten tuntuu että pelaisin varmaan niin kuin pahis toivoisinkin. Sen sijaan äänen saa ++jiikare. Porkkana ja Ariel molemmat halusivat hänet lynkata, ehkä täyty nyt sitten luottaa heihin. Ares epäilyttää yhä drinkin vuoksi, mutta hän ainakin pelaa aktiivisesti ja tarjonnee jotain uutta tänäänkin. Parin edellisen päivän perustella sanaa ei voi odottaa jiikareelta.

Justy äänesti eilen ensin jiikaretta.

Justy vaihtoi sen jälkeen äänensä jiikaresta muhun. Mun mielestä perustelut oli jokseenkin ontuvia:
justy kirjoitti:Mun halu äänestää sinua tai einaria perustuu siihen, että jos olisin itse pahis, lopettaisin aktiivisten, yleisesti hyviksinä pidettyjen pelaajien tappamisen siinä vaiheessa kun ympärilläni olisi vielä bufferia. Se että porkkana tapettiin eilen tuntuu jo vihjaavan siihen, että sekä sinä että einari olette pahiksia, koska olisin itse varmaan vielä tappanut jommankumman teistä ja yrittänyt saada porkkanan lynkattua äänestystulosten analysoinnin avulla.

Täytyy sanoa, että einari on viime päivinä vähän jättäytynyt piiloon, mikä tuo tunteen että hän saattaa olla pahis joka ei halua vaarantaa Zey-lynkkauksesta saamiaan hyvisviboja - tähän sarjaan voi ehkä mennä myös päätös olla äänestämättä jiikaretta tai Anblickiä, vaikka oli esittänyt aiemmin epäilyksiä molemmista.

(tässä puhuttelee Meiziä)
Perustelin syyni "piiloon jättäytymiselle", mutta se ei muuttanut justyn mielipidettä. Eli perustelut eivät sinänsä olleet ontuvia, vaan on ihan hyvä heitellä ääniä ja hakea reaktiota, mutta musta oli jännä, että justy totesi jotain "selitys hyväksytty" -tapaista mulle, muttei kuitenkaan poistanut ääntään siinä vaiheessa.


Sulla oli hyvä syy hiljaisuudelle. Mutta en epäillyt sinua pelkän hiljaisuuden vuoksi, vaan sen vuoksi että yötapot viittasivat mielestäni aktiivisen pahiksen suuntaan. Mielestäni Meiz ei ollut yhtä epäilyttävä, koska hänellä oli koko ajan ollut keskeinen rooli pelin tapahtumissa, mm. pahisten nappaamisessa. Tämän mielestäni sanoin vastauksessani sinulle.

En tiedä olisinko poistanut äänen jos tuo olisi ollut ainoa uusi viesti sinulta, mutta kuten myöhemmin vastausviestissäni kirjoitin, mielestäni pelaajalistauksessasi oli myös outouksia (miten hyvis-dzinnistä tuli yhdessä päivässä pahis-Ares, miten Meiz oli hyvismäisepi kuin justy vaikka listasit enemmän epäilyitä Meizistä), jne. Lisäksi, mielestäni sinua kohtaan oli hyvä antaa painetta, koska olit ollut aika lailla epäilyiden ulkopuolella ja halusin nähdä mitä tapahtuisi jos sinua äänestettäisiin.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Anblickin erilainen tapa käsitellä jiikaretta ja Zeytä voi olla myös osa jotain pahisten sopimaa strategiaa. Anblickin tapa käsitellä Zeytä tuntui mielestäni vähän väkinäiseltä, aivan kun hän olisi hakemalla hakenut neutraalia suhtautumista.

Tämäkin tuntuu vähän väkisin väännetyltä epäilyltä - ihan kuin justyllä olisi pakottava tarve tehdä jiikaresta pahis. (Väkinäisistä epäilyistä puheen ollen. :D)


Hyväksyn syytöksen väkinäisyydestä. Arielin paljastuttua hyvikseksi minusta alkoi tuntua että epäilyni, tai kylän epäilyt yleensäkin, kiertävät ihan väärien pelaajien ympärillä. Omalta kohdaltani se tarkoitti sitä, että halusin etsimällä etsiä jotain pahismaista jiikareesta, koska olin pitkälti pitänyt häntä hyviksenä. Yleisesti se tarkoitti mielestäni sitä, että sinua ja Meiziä täytyi alkaa syynätä, koska käytännössä kaikki olivat pitäneet teitä hyviksinä.

Tällä hetkellä epäilyheilurini on heilahtanut jiikareen suhteen taas toiseen suuntaan. En pidä mahdottomana että hän on pahis, mutta en pidä sitä kyllä niin todennäköisenäkään että jiikaretta kannattaisi äänestää nyt kun meidän on pakko osua oikeaan.

einari kirjoitti:
Vampire kirjoitti:Itse kuitenkin oon vähän sitä mieltä edelleen, että ++jiikare vois olla pahis.

Vampire äänesti jiikaretta, ei perustellut tämän enempää äänestysviestissään.

Vampire kirjoitti:
Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?

Ares olis se helpoin veikkaus, mutta tässä tilanteessa melkein enemmän alkaa epäillä, että pahis oliskin porukassa justy, Blckter→Jeku, Meiz, vaikka perusteita on vähän vähemmän. Kaikki kun ovat päässeet suht helpolla tänne asti.

Ympäripyöreä, perustelematon viesti, jossa mainitsi kaikki muut paitsi minut. Miksi?


Nämä Vampiren puolivillaiset perustelut ja äänen siirtelyt minuakin epäilyttivät, kun viime yönä ketjua luin. Toisaalta vähän huolettaa että nyt ollaan äänestämässä ulos pelaajaa, jota ei peli tällä hetkellä vaan kiinnosta tarpeeksi. Mutta toisaalta jos viidestä pelaajasta kolmella ei ole kiinnostusta tai aikaa pelata, niin vaikeahan tätä on ratkaista.

einari kirjoitti:
Jeku kirjoitti:itse jiikaren kohdalla varmaan äänestäisin häntä ihan vain, koska kiinnostaa tietää hänen roolinsa ja hän tuntuu vähän väliä olevan puheenaiheena topassa.

Ympäripyöreää: epäilyttääkö jiikare vai ei?

Jeku kirjoitti:Ares kyllä myös nostattaa mun kulmia.
Hän on kyllä jotain viestejä, perustan oman ajatukseni Ares-äänelle sillä, että tavalla tai toisella keskustelu tuntuu aina osuvan jotenkin Arekseen tai jiikareen, olen ehkä itse paraskin sanomaan aktiivisesta pelistä yhtään mitään, mutta sohaisen nyt ehkä kepillä ampiaispesää, ja äänestän, jotten myöhemmin unohda,

Puolihuolimaton äänestysviesti: ainoita perusteluja Jekun epäilyille eilen tuntuivat olevan se, että keitä muut epäilivät.


Luin Jekun viestit läpi, ja niissä on ehkä havaittavissa pientä tyylillistä eroa Jekun ensimmäisen ja toisen tulemisen välillä. Mielestäni pelin alussa Jeku pyrki selittämään Halima-epäilyitään ja viestejään kun ne ihmisiä epäilyttivät, nyt hän ei paljoa vaivaudu ääniään tai ajatuksiaan selittämään.

Jekun kirjoitti eilen että:
Jeku kirjoitti:Ääntäni mietin, tässä vaiheessa kun voi äänistä seurata mitä tahansa


Tuossa vaiheessa tilanne oli siis se että einarilla, Vampirella ja jiikareella oli kullakin yksi ääni. Seuraavassa viestissään Jeku äänestää Aresta, jolloin neljä pelaajaa on yhdessä äänessä. Mielenkiintoista tässä mielestäni on se, että Jeku oli edellisenä päivänä äänestänyt jiikaretta. Miksi hän nyt äkkiä vaihtaa Arekseen?

Haluaisitko Jeku tätä kommentoida?

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Multa Vampire saa hyvispisteitä siitä, ettei hän äänestänyt Arielia kertaakaan eilen. Tiedämme että Ariel oli hyvis, ja Arielista oli aika helppo keksiä epäilyttävää. Pahis-Vampire olisi päässyt helpolla lähtemällä Ariel-kelkkaan, tai pysymällä kiinni jiikareessa, jota hän epäili eilen. Mielestäni siirto jiikareesta Arekseen oli riski pahikselle, koska se kiinnitti huomiota Vampireen, jos lopullinen valinta olisi ollut jiikareen ja Areksen välillä.

Miksi pahis-Vampire haluaisi ingorata hyvis-Arielin epäilyissään? Vai ajattelitko että hän vain teki virheen keksiessään valheellisia syitä epäillä Aresta? Eikö tämä sitten viittaisi jiikareen pahikseuteen, vai mikä oli Vampiren motiivi Ares-epäilyille?


Hyvisvibaa Vampirelle, mutta kuitenkin huomio, että jos jiikare paljastuu pahikseksi, Vampire voi olla pahis. Eli kovin turvallista pahiskaverin epäilyä hyviksen kautta. Myöhemmin jiikare kuitenkin epäili ja äänesti myös Vampirea.


Eikös kaikki epäilyt pahispareista ole tässä vaiheessa pahiskille turvallisia, kun on vain kaksi pahista jäjellä? Epäilit mitä paria tahansa, se on joka tapauksessa väärin koska olet itse se toinen pahis. Enkä mielestäni ole sanonut että Vampire on minusta epäilyttävä vain jos jiikare on pahis.

Mutta olen edelleen sitä mieltä että jos jiikare on hyvis, pahis-Vampire olisi turhaan vetänyt itseensä huomiota siirtämällä äänensä jiikareelta Arekselle. Toki pahikset tekevät tuollaisia juttuja esim. hyvispisteiden vuoksi.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Muistikuvieni mukaan einari on puolustanut dzinnin hyvismäisyyttä niin vahvasti, etten tajua mistä hänen Ares-äänensä nyt tulee. Tulkitsen sen siis pahiksen toiminnaksi tilanteessa, jossa hän kohtaakin epäilyjä.

Mikä järki tällaisessa tilanteessa olisi yhtäkkiä vaihtaa tuuliviirinä suuntaa epäilyjensä suhteen? Olin tuossa vaiheessa saanut aika kevyitä epäilyjä, joten ei ollut kyllä millään tavalla kannattavaa heittää lisää löylyjä epäilyille. :D


Luulen että syynä voisi olla se, että sinulta alkoivat epäillyt loppua. Pidit jiikaretta hyvismäisenä, pidit Jekua hyvismäisenä, pidit Meiziä hyvismäisenä, olit pitänyt dzinniä hyvismäisenä, olit epäillyt Herkkua (mutta pitänyt Vampiren Anblick-ääntä hyvismäisenä), olit pitänyt minua hyvismäisenä. Luulen että olit (puolesta riippumatta) tilanteessa, jossa pahisepäillyt alkoivat loppua. Se mikä minua tällä hetkellä meitityttää on se, oliko dzinni-Areksen nouseminen Vampiren ohi luonnollista, vai väkisin väännettyä. Ja viittaako se siihen, että Vampire on pahiskaverisi, jonka halusit pelastaa äänestämällä Aresta tämän sijaan.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Einarin lisäksi voisin kuvitella äänestäväni Vampirea. Ares jääköön tänään, koska einari häntä äänestää ja einari epäilyttää kovasti. Jiikare saattaa olla pahis, tai saatta olla olemati. Hänellä on kuitenkin kaverina joku aktiivisempi (en usko jiikare-Jeku-kaksikkoon), eli aloitetaan metsästys sieltä aktiivisemmasta.

Tämän jälkeen justy kuitenkin päätyi äänestämään jiikaretta. Ja vaihtoi sitten vielä iltahälinöissä ääntään useampaan otteeseen, päätyen lopulta kuitenkin äänestämään Aresta. Eli pyörsi molemmat lupauksensa siitä, ketä äänestäisi.


En tiedä miksi jiikare-epäilyni olivat päivän alussa niin suuret, luultavasti siksi että uskoin olevani väärillä jäljillä. Kuitenkin ne päivän mittaa hälvenivät. Samoin Ares-epäilyni pienenivät, ennen kuin hän aivan päivän lopuksi vaikutti äänestävän oudosti (katso edellisen viestini loppu). Sinun lynkkauksesi ei ollut tapahtumassa, joten sinua oli turha äänestää. Nyt harmittaa etten äänestänyt Vampirea Areksen sijaan, mutta se on jälkiviisautta.

einari kirjoitti:Pahiksille hyvä taktiikka eilen olisi ollut pedata ääntään samalle henkilölle tätä päivää varten, mutta kuitenkin niin, ettei se ole liian selkeää. Aattelinkin lähteä pohtimaan eilistä päivää siltä kannalta, mutta tuntuu, että justy, Jeku ja Vampire petasivat kaikki mahdollista jiikare-ääntä. :D Justy oli valmis äänestämään myös Vampirea eilen ja päätyikin äänestämään tätä, mutta vaihtoi lopulta äänensä. Jekua justy ei sen sijaan ole ollut valmis äänestämään. Eli justylta olisi tänään eilisen perusteella "luonnollista" äänestää mua, Vampirea tai jiikaretta. Vampire sen sijaan epäili eilen lähinnä jiikaretta, eikä valottanut oikein muita epäilyjään, eli periaatteessa Vampire voisi eilisen perusteella lähteä mihin suuntaan tahansa, mutta hänelle luonnollisin ääni menisi jiikarelle. Tänäänkin totesi vielä, että vaikuttaa siltä, että eilen oli jonkinsorttinen jiikaren pelastamisoperaatio meneillään. Jeku nyt ei oikeastaan puhunut kuin jiikaresta, joten hänellekin luonnollisin äänestyskohde olisi varmaan tämä, mutta toisaalta Jekukin voisi lähteä moneen eri suuntaan, koska ei eilen avannut epäilyjään kovinkaan avoimesti.


Tuo mitä sanot yllä on ihan totta, mutta en ole varma miten ajattelit sitä hyödyntää. Otetaan esimerkiksi jiikare ja hänen äänestystään eilen pedanneet kolme pelaajaa. Jos jiikare on pahis, vain yksi noista kolmesta on pahis, eli ajatus ei kauheasti auta hänen kaverinsa löytämisessä - ellei oleta että kaveri puolustaisi jiikaretta henkeen ja vereen. Jos jiikare taas on hyvis, niin pahikset saattaisivat suunnitella hänen äänestystään yhdessä. Mutta toisaalta koska meitä on vain viisi, niin sinun näkökulmastasi nuo kolme jiikareen äänestystä pedanneet ovat varmaan muutenkin ne, joista suunnittelit tänään valitsevasi äänestettävän kohteen, kun olet pitänyt jiikaretta pitkään hyviksenä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (8. päivä 7.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 06.07.2017 16:32:51

Hellurei, Jeku on palannut pelikentille, jiikare ja Vampire ovat mulla tänään tarkkailussa, jiikare ehkä enemmän, koska, kuten jossain aiemmin jo sanoin, hänen roolinsa selvittäminen voisi tuoda uuden näkökulman pelin viime hetkille.
Nyt voi tapahtua mitä vain, ja jotta voisin Vampiresta sanoa kunnolla mitään, mun täytyy lukea vielä kerran Vampiren viestit läpi ja samalla kerrata tapahtumat vielä kerran.
Todennäköisesti ääneni lähtee jiikare-suuntaan tänään.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (8. päivä 7.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 06.07.2017 18:18:31

Ja sanoista tekoihin.
Koska jiikare on epäilyttänyt mua jo pitkään hiljaisuudellaan, toki ymmärrän jos ei ehdi osallistua, ja haluan myös selvittää hänen roolinsa josko se auttaisi mitään pahisjahdissa, joten
++jiikare
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (8. päivä 7.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 07.07.2017 08:15:37

Väliaikalaskenta!

Vampire 1 (Justy)
jiikare 1 (Jeku)

Äänestyspakot:
jiikare

Ja päivähän päätty tänään klo 21.00, äänestäkääpi ennen sitä jos näin mielitte tehdä!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (8. päivä 7.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 07.07.2017 09:12:04

Jeku kirjoitti:Ja sanoista tekoihin.
Koska jiikare on epäilyttänyt mua jo pitkään hiljaisuudellaan, toki ymmärrän jos ei ehdi osallistua, ja haluan myös selvittää hänen roolinsa josko se auttaisi mitään pahisjahdissa, joten
++jiikare


Osaatko kertoa miksi äänestit eilen Aresta etkä Jiikaretta?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 77 vierailijaa

cron