"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 10.06.2017 22:39:20

Moikka! Pahoittelut siitä että oon ollut niin hiljainen, alko tosiaan kesätyöt tällä viikolla ja kaiken muun ajan oon käyttänyt vikaan tenttiin lukemiseen. Mut nyt on viikonloppu vapaata ja tentti lusittu, joten yritän saada teidät kiinni (höhöhöö). Luen nyt ensin viime viestini jälkeen tulleet viestit ja kirjoitan huomioni niistä, sen jälkeen teen kokoavamman viestin.

Mursumus kirjoitti:Itse tulkitsin tilanteen niin, että Nego tulisi kuolemaan joka tapauksessa, koska hänellä oli niin paljon ääniä (neljä sillä hetkellä kun aloin kirjoittamaan, ja viides ääni tuli postini kirjoittamisen aikana) ja koska joskus noin 20:40 aikoihin foorumin alapuolella siihen aikaan luki, että tällä hetkellä sivustoa lukee Mursumus ja 2 vierailijaa. Sen lisäksi päivä oli päättymäisillään kun aloitin kirjoittamaan viestiä. Tämän takia en ajatellut, että "Kenet jo ääniä saaneista mieluiten lynkkaisin, ja miten voin vaikuttaa lopputulokseen?" vaan "Kuka on epäilyttävin, niin äänestän sitä".

Tää siis puolustautumista Cameronille annettuun "turhaan" ääneen, joka minustakin vaikutti epäilyttävältä. Mielestäni kuitenkin aidon oloista puolustautumista Mursumusilta.

Zey kirjoitti:Miksi koet Haliman olevan helppo kohde? Vain koska hän on aktiivinen? Halima ainakin omaan silmään lähti aika aggressiivisesti puolustautumaan siinä hyvisviba jupakassa, mikä voisi saada monen uudemman tai varovaisemman pelaajan harkitsemaan tarkemmin, lähteekö Halimaa epäilemään.

Palataan nyt vielä Halimaan. :D Helpolla kohteella tarkoitin sitä, että Halima oli aktiivinen ja touhusi paljon -> hänen viesteissään oli paljon materiaalia, johon tarttua. Ei vaatinut kovin perusteellista päänupin vaivaamista keksiäkseen Halimasta epäilyjä. En niinkään tarkoittanut sitä, että Halima olisi ollut helppo lynkattava, vaan sitä, että hänestä puhumalla oli helppo täyttää viestinsä.

Zey kirjoitti:Ihan siten hyppäsit pahismaisimpien joukkoon, että Nego kuoli ja paljastu hyvikseksi, joten en näe häntä syytä epäillä. Sä olit 1.päivänä 4.epäilyttävin, joten luonnollisesti yhden epäilyttävämmän kuollessa tulit 3.epäilyttävimmäksi. Mut joo, oot edelleen lievästi epäilyttävä.

(Tää oli suunnattu minulle, kun ihmettelin, miten olin yhtäkkiä hypännyt pahismaisimpien joukkoon kirjoittamatta välissä yhtään viestiä.)
Tän jälkeen seuraava kysymys onkin, miksi sinulla on tarve pitää juuri KOLMEN epäilyttävimmän listaa? Mikset vaan listannut saman tien kaikkia epäilyttäviä?

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Noista ihan alun äänistä ei oikeastaan voi pahemmin tehdä tulkintoja, koska ne ovat vahvasti herättelyääniä, eivätkä todennäköisesti johda kys. henkilön putoamiseen. Eka huomion kiinnittävä ääni on tuo jiikaren ääni, jonka hän heitti herättelymielessä(?) Blckterille aika pian sen jälkeen, kun olin äänestänyt Blckteria. Tässä vaiheessa putoamisvaarassa oli Ariel, mutta jiikaren ääni siirsi putoamisvaaraan Blckterin. Mitään todellista putoamisvaaraa tuossa vaiheessa ei ollut kenelläkään, mutta uudelle pelaajalle on saattanut kuitenkin tulla paniikki putoamisvaarassa olleen pahiskaverin puolesta? Eli tämä linkittäisi siis jiikaren ja Arielin.

Ehkä kyse on vain omasta rajatusta ymmärryksestäni, mutta epäilen ettei aloittelija välttämättä tajuaisi Arielin yhdellä äänellä olevan putoamisvaarassa.

En ihan ymmärrä, miksei tajuaisi? Äänet on kuitenkin aika selkeä asia juonittelupeleissä.

justy kirjoitti:Halima-Blckter ja justy-x -parit ovat mielestäni jo pätevämpää analyysiä. Olen jo selittänyt perusteluni Negon äänestämiselle, mutta teidän muiden näkökulmasta pahiskaverin pelastaminen on yksi skenaario joka kannattaa pitää mielessä.

Tätäkään en oikein ymmärrä. Miksi hyvis sanoisi, että "kannattaa pitää mielessä" se skenaario, että hän on saattanut lähteä pelastamaan pahiskaveria? Ei sillä, että noin olisi järkevä sanoa pahiksenakaan. Justy ikään kuin kannustaa epäilemään itseään?

Anblick kirjoitti:Päivän alussa sanoin, että epäilen edelleen eniten jiikaretta, mutta hänen täysi hiljaisuutensa tänään on syynä siihen, etten mieluusti lähtisi lynkkaamaan häntä.

(Tää viesti on toiselta päivältä.)
Miksi hiljaisuus on syy sille, ettet haluaisi lähteä lynkkaamaan? Eikö hiljaisia just nimenomaan kannata lynkata, koska näistä ei ole mitään hyötyä pelille? Ja jos jiikare on hiljaa, et voi saada parempaa vihiä hänen roolistaan muuta kuin lynkkaamalla hänet?

Meiz kirjoitti:Näiden pohjilta tekisi mieli heittää ääntä Zeylle, mutta nössönä äänestän ++Anblickia, kärjistetysti viesteistä huokuvan hyvisviban puuttumisen vuoksi.

"nössönä"? :'D Et uskaltanut äänestää Zeytä?

Sitten pääsenkin ketjun lukemisessani vihdoin tämän päivän puolelle.

porkkana kirjoitti:einarilta ei kuitenkaan ole oikein tullut epäilyjä mihinkään suuntaan pahispari-pohdinnan lisäksi, jossa siinäkään ei suoraan epäilty ketään pelaajaa eikä tämän pohjalle voi mielestäni suoraan laittaakaan epäilyksiä, ainakaan vain ensimmäisen päivän perusteella. Keitä epäilet tällä hetkellä eniten?

Haluisin lukea pelin kunnolla läpi ennen kuin lähden lynkkaamaan ketään, muuten epäilyt perustuvat vahvasti vain niihin ihmisten viimeisimpiin viesteihin ja joku, joka ei ole siinä välissä kirjoittanut mitään, pääsee pälkähästä. Tää mun pakkomielteeni kokonaiskuvasta ei oo kuitenkaan ollut nyt selvästikään kovinkaan toimiva ratkaisu, koska en oo ehtinyt kunnolla perehtymään peliin. :D En nyt sanois, etten oo epäillyt ketään, koska oon kyllä tarttunut useampaankin pelaajan, mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. (Ja listaan kohta niitä epäilyttävimpiä.)

Zey kirjoitti:(tosin Jeku kai kuolikin jo)

Mä en tiedä miten tän vois ees tulkita, mutta miten niin KAI?? XD

Tääkin sanavalinta pisti silmään:
Zey kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Tämä tuntuu jotenkin todella ristiriitaiselle. Ensin lähtisit epäilemään einaria oli Halima sitten hyvis tai pahis, mutta miten einari voi sitten olla muuten neutraali? Miksi Halima täytyy ensin lynkata, että voit alkaa epäilemään einaria?

einari voi olla muuten neutraali siten, että mikään muu juttu ei kiinnittänyt mun huomiota (katso Halimalle osoitettu vastaus). Eikä Halimaa tarvitse lynkata ensin einarin epäilemiseen, epäilenhän mä sitä nytkin? :D

"Ei Halimaa tarvitse lynkata einarin epäilemiseen, epäilenhän einaria nytkin" -> ...Halima on kuitenkin tässä vaiheessa jo kuollut.

Mllnan ääntä Camille en oikein ymmärrä.
mllna kirjoitti:Vielä nyt hiljaisista mietityttää erityisesti Cameron, einari ja Blckter, jotka ovat kuitenkin aiemmin kovastikkin kirjoitelleet. Mistä nyt hiljaisuus johtunee?

Minä ja Blckter ollaan varmastikin oltu hiljaisempia, joten pelkkä hiljeneminen ei voi olla syynä Camin äänestämiselle?

mllna kirjoitti:Cameron näköjään laittokin samaan aikaan viestiä ku mie. Ei jännästi kylläkään fooruminpohja siitä ilmottanut, niinkun normaalisti. No, vielä en vaiha ääntäni..

???
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 11.06.2017 00:08:07

Päätin nyt kuitenkin tehdä ihan listauksen, kun nyt tuntuu olevan vähän aikaa ja pääkin tuntuu olevan hyvien unien jälkeen aika hyvässä kunnossa, ettei hommaan menekään (ehkä) ikuisuutta.

Lenune->Tingle
Ihan ensiksi mennään vähän offtopickin puolelle. Ootko Tingle pelannut edellisessä kylässä, mahdollisesti Totodile avana? Häiritsee vain, kun nimi tuntuu niin tutulta, mut voi olla et se oli vain joku vähän samantyylisen nimen omistanut, johon sekoitan.
Ja sitten itse peliin. Tinglen viestit herättää mussa ristiriitaisia tunteita. Toisaalta Tingle lähti rohkeasti peliin heittäen ensimmäiset epäilyksensä ilmoille. Mut toisaalta, samassa viestissään Tingle sanoi, ettei ole edes lukenut koko peliä (enkä kyllä seuraavassa viestissä saanut selkoa, aikooko edelliset sivut lukea, vai vain pysytellä tästä lähtien pelin tapahtumissa mukana). Toi vois kyllä olla helppo tapa pahiksellekin aloittaa. Jos joku kritisoi hänen epäilyjään, niin hän voi aina vain todeta, ettei ole edes topaa lukenut. Mut toisaalta on hänen jollain tasolla täytynyt topaa lukea kun tietää ketä epäilee ja mistä epäilee. Mut olis kyllä pahis voinut valita helpommankin aloituksen, sillä yhtä hyvin hän ois voinut pysyä mielipiteettömänä, sillä senkin ymmärtäisi jonkin aikaa. 10 sivua on aikamoinen määrä luettavaa, joten kaikki olis varmaan ymmärtänyt senkin, jos Tingle olisi vain tullut moikkaamaan ja kertomaan, että lähtee kahlailemaan sivuja läpi.
Oon siis vähän hämmentynyt tästä aloituksesta. Kuitenkin kallistaisin hänet hieman hyviksen puolelle, sillä jos Tinglen tarkoitus oli aloittaa pahiksena helpolla tavalla, niin helpommankin ja vähemmän huomiota herättävän tavan olisi voinut löytää.

Mursumus
Kuten eilen sanoin, Mursumus on lähinnä kertonut mielipiteitään kun niitä on kysytty, eikä sen enempää ole panostellut peliin. Lisäksi tuo myöhäinen ääni 1.päivänä sotii vähän Mursumusin omia mielipiteitä vastaan (piti aikaisin äänestämistä hyvänä, koska se herättää keskustelua ja näin ollen on positiivinen juttu hyviksille). Voisikin olla, että pahis-Mursumus pitää aikaista ääntä hyviksiä auttavana asiana, eikä sellaista halunnut tehdä, varsinkaan jos siitä aiheutuva keskustelu mahdollisesti koskisi häntä itseään. Sen jälkeen Mursumusilta tuli pari viestiä. Ensimmäisessä avasi taas hieman epäilyksiään (vasta kun yllätys yllätys sitä kysyttiin) ja lopulta totesi, että onhan niitä muitakin, muttei enää silloin väsymykseltään jaksanut niitä kirjoittaa. Ihan ok sinällään, ei mikään ihme, että puoli kolmelta yöllä väsyttää. Lähinnä vain ihmetyttää, että silti ainoa asia, mikä tänään hänellä oli mielessä, oli se, miten pahikset valitaan. Mihin ne muut epäilyt jäi? Miksi haluat pantata mielipiteitäsi?
Mitä tulee siihen äänestystaulukkoon, niin mahtaisko ihan kuvankaappaus toimia?

Ariel
Ensimmäisenä päivän perusteella neutraali, eikä sen jälkeen hänestä olekaan mitään kuulunut. Poissaolokin on musta jo loppunut, joten josko sieltä alkaisi pikkuhiljaa jotain taas kuulumaan.

Anblick
Anblick vastauksissaan tuohon mun Anblick-Halima yhdistelyihin on omasta mielestä liian myötäileväinen. Muut olivat kuitenkin tulkinneet Anblickin viestin ainakin Anblickin mukaan oikein, joten vähän tuollainen omaksi syyksi kääntäminen ihmetyttää. Varsinkin kun vastaa mun selvennykseen asiasta (joka oli siis vastaus jollekin toiselle, en muista enää kelle) ja toistaa edelleen, että jäsentely oli huono. Vähän tulee fiilis, että koittaa vaan miellyttää ja siten saada epäilyksiä pois. En myöskään ymmärrä miksi jiikaren hiljaisuus aiheutti sen, ettei Anblick häntä äänestänyt 2.päivänä. Jos epäilyksetkään ei olleet muuttuneet, niin ei ole kyse siitä, ettei jiikarella olisi mahdollisuutta puolustautua epäilyihin, kun tämä mahdollisuus kerran oli jo 1.päivänä. Vaikuttaa siltä, että Anblick halusi vakuuttaa ihmiset siitä, että hän kyllä muodostaa koko ajan uusia epäilyksiä, kun päivän teema tuntui olevan se, että vanhoissa epäilyissä pitäytyminen on epäilyttävää.

Tetradynamia -> Herkkuoone
Eipä ole tullut lisää materiaalia, joten ei ole tullut lisää mielipiteitäkään. Edelleen inasti hyviksen puolella, tuon aidolta tuntuvan kritisoinnin takia.

Blcker
Omaan silmään edelleen liian kömpelöä pahispeluuksi. Eilen lähti äänestämään Cameronia ilmeisesti siksi, koska Vam kuoli yöllä. Tuo ainakin vahvistaa omaa kuvaa siitä, että Blcker olisi hyvis. Luulisi, että pahiskeskusteluissa tuo olisi tullut ilmi ja muut olisivat kehottaneet olemaan koskematta yökuolemiin.

Meiz
Meiz on pelaaja, josta on yllättävän vaikea saada otetta, vaikka onkin aktiivisesti mukana. Tähän ehkä vaikuttaa se, että Meiz itsessään ei tunnu tuovan epäilyttäviä asioita julki, vaan enemmänkin aina tyytyy komppamaan. Esimerkiksi jiikaretta alkoi epäilemään komppaamalla Haliman epäilyjä. Meiz sanoikin kahteen otteeseen, että aikoo äänestää jiikaretta, mutta kun lopulta äänesti, niin Meizin ääni lensikin Tetralle, jota kohtaan Meiz ei ollut aikaisemmin lainkaan esittänyt epäilyjä (ja kun Meiz sitten äänesti ja epäili Tetraa, niin siinäkin kohtaa Meiz komppasi dzinniä, joka puhui Tetran äänestyksestä). Samassa viestissään, jossa Meiz äänesti Tetraa, hän kuitenkin myös avasi jiikarelle, miksi tämä epäilytti häntä, joten ilmeisesti jiikare ei kuitenkaan ollut lakannut epäilyttämästä. Kiinnostaakin siis tietää, mikä sai Meizin muuttamaan suuntaansa noin radikaalisti. Kenties muutoksen syy oli se, että viimeisimmän jiikaren äänellä uhkaamisen ja Tetran äänestyksen välillä jiikare sai yhden äänen ja mikäli Meiz olisi tuossa tilanteessa äänestänyt jiikaretta, niin jiikare olisikin kahdella äänellä ollut lynkkautumassa?
Ensimmäisenä päivänä myös Meizin hyvismielipiteet on olleet sellaisia, että niistä on tarvinnut lähteä kyselemään. Esimerkiksi sanoi vain justyn herättäneen luottamusta vaivautumatta sen enempää perustelemaan, ennen kuin asiasta kysyttiin.
Meiz kirjoitti:Cameron selitti kommentin hyvin viimeisimmässä viestissään. Muuten fiilis Cameronista on ristiriitainen, viimeisimmän viestin jälkeen ehkä hiukan positiivisempaan suuntaan.
Jokin hänen kirjoitustyylissä jättää fiilikset mauttomaksi, mutta muistelen lynkanneeni(tai ainakin kovasti yrittäneen) hänet aiemmassa pelissä samasta vibapohjasta, jossa hän paljastui hyvikseksi. Ei ykköskohde äänelleni.

Ristiriitaisuus ilmeisesti oli tuo, että kirjoitustyyli jättää fiilikset mauttomaksi, mutta esimerkiksi sitä, mikä Cameronin viimeisimmässä viestissä oli hyvismäistä, ei kerrottu.
Meiz kirjoitti:Sivuhuomiona porkkanan viestittelyt muuttuneet silmissäni hyvismäisempään suuntaan tuon vähän vaisun alun jälkeen.

Taas yksi perustelematon mielipide. Mikä porkkanan viesteissä muutti hänet hyvismäisemmäksi?
Toisena päivänä jatkaa komppailuepäilyksiää, tällä kertaa epäilee mua kompaten Halimaa. Heittää muutaman muun perustelun (Haliman ja Negon epäileminen, Anblickin viestiin tarttuminen), mutta mua ihmetyttää, että miksi ne ei ollut jo 1.päivänä epäilyttäviä? Esimerkiksi tuota mun Anblickiin tarttumista kommentoit jo 1.päivänä, mutta miksi et lähtenyt epäilemään siitä jo silloin? Miksi se vaati ensiksi sitä, että Halima epäilee mua?
Meiz kertoo pitäneen 1.päivänä Halimaa jo vahvasti hyviksenä, mutta mua hämmentää miksi sitä ei näy mitenkään viesteissä. Kuten sanoin, luulisi, että varsinkin ensimmäisenä päivänä Meiz olisi nähnyt tarpeelliseksi asian sanomisen, kun kerran monet pohtivat Halimaa ja sai Halima kaksi ääntäkin.
Toisen päivän ääni on myös toinen hämmentävä ääni Meiziltä. Koko päivän hän epäili mua ja itse ainakin luulin olevani hänen ykkösepäiltynsä, mutta sitten ääni lensikin Anblickille taas vähän puskista. Ennen äänestysviestiä kun Anblickin epäily oli ”jos Zey on pahis niin Anblick voisi olla Zeyn pahiskaveri” -tyyppiä ja äänestysviestissäkin tuntui epäilevän mua enemmän mitä Anblickiä. Mut ilmeisesti näin ei ollutkaan, kun sanoi meidän olevan samalla linjalla.

Summarum siis: Pelaaja, jonka mielipiteiden mukana on todella vaikea pysyä mukana. Komppailee todella paljon, mikä olisi pahikselle edullista sillä tällöin on ainakin mielipiteitä, vaikka omien perusteluiden keksiminen olisikin hankalaa. Lisäksi tuo varmistaa, ettei tule hirveästi typoja epäilyksissä. Vähän tuntuu siis enemmän seurailevan peliä ja menevän sen mukana. Äänestyskäyttäytyminen on vähän hämmentävää ja erityisesti tuon 1.päivän äänen kohteen yllättävä muutos kiinnostaa, varsinkin kun ei ole muuten tuntunut hirveästi jatkavan Tetra epäilyjään (vaikka nyt samat perustelut pätisivät jo Tetran varapelaajaan Herkkuooneen, sillä Herkku selvästi on kokenut pelaaja, tietää pelin alkaneen (ja olevansa siinä mukana, kun kerran varmisti oman varapelaajuutensa), eikä silti ole puhunut mitään). Ymmärrän, että ehkä ei heti tee mieli alkaa painostaa uutta peliin tullutta, mutta aikaa on kuitenkin kulunut, eikä vieläkään häneltä ole tullut painostusta. Tämä vähän vahvistaakin ajatusta siitä, että Tetra epäily täytyi vähän vetää hatusta, kun alkoi tuntua, että jiikare ääni voisikin koitua jiikaren kohtaloksi. Muutenkin ollut vähän sellaista, että selitetään myöhemmin jos tarvetta, sen sijaan, että ihan oikeasti haluaisi perustella mielipiteitään ja näin helpottaa muiden työtä saada hänestä mielikuvaa.

Meiz kirjoitti:Mjaa. Laitoin hänet suht selkeästi listalle pelaajista keitä en lynkkaisi ekana päivinä hyvän ja aktiivisen pelin vuoksi.

Sanoit selkeästi, ettet lynkkaisi tänään, mutta ainakaan mä en tuosta kohdasta pystyisi sanomaan, että pidät Halimaa hyvismäisenä, etkä vain juuri aktiivisena ja siten kannattavana pitää.

justy
Näyttäytyy mulle edelleen hyvismäisimpänä pelaajana. Ollut hyvin mukana koko pelin ajan sekä kysellen, että tuoden omia mielipiteitään esiin. Lisäksi kuten sanoin, en usko, että justy pahiksena olisi tuota äänestyskokoonpanoa kirjoittanut.

einari
Edelleen einarin aikaisessa suhtautumisessa Halimaan on mun mielestä jotain hämärää. Koska Halima kuoli ja paljastui hyvikseksi, niin uskon kyseessä olleen taskuhyviksen hakua pahiskaveriin suhtautumisen sijaan. Toinen häiritsevä tekijä einarissa on tuo äänien listaus. Vähän tuli sellainen olo, että justy listasi äänet ja justy sai siitä kehuja, niin einari päätti tehdä samoin, että jos hänkin saisi kehuja. Varsinkin, kun einarilla on ollut 2.päivänä kiireitä, niin vähän mietityttää, että se, mihin hän päättää vähäisen aikansa käyttää on äänien listaus, sen sijaan että toisi mielipiteitä esiin. Itselle ainakin osa einarin 2. (ja 3.päivän) mielipiteistä on epäselviä. Paljon on kysellyt, mutta aika monet noista listauksen jälkeisistä kysymyksistä on mulle kysymysmerkkejä, että mitä mieltä on mistäkin vastauksesta ja ylipäänsä monista hänen kysymyksistään en tiedä onko hän kysymässä, koska asia epäilyttää, se on epäselvä vai muuten vain kiinnostaa kuulla. Einari on muutenkin saanut oudon hyvisleiman. Vaikka jättäisin kaikki einarissa epäilyttävät asiat huomiotta, niin parhaimmillanikin näkisin viesteissä vain perus einarin. Kuitenkin esim. Meiz ei edes viitsinyt käsitellä einaria yksistään, vaan niputti vain yhteen parin muun kanssa.

einari kirjoitti:Tän jälkeen seuraava kysymys onkin, miksi sinulla on tarve pitää juuri KOLMEN epäilyttävimmän listaa? Mikset vaan listannut saman tien kaikkia epäilyttäviä?

Lähinnä halusin kertoa, ketkä epäilyttävissä ihmisissä epäilytti eniten, enkä kokenut tarpeelliseksi listata kaikkia epäilyttäviä, kun ne epäilyt oli kerran siinä samassa viestissä mun listauksessa. Se, miksi se oli juuri kolme ihmistä, jotka mainitsin, niin tais tulla ihan siitä top sanasta. Ts. meillä ainakin oli ala-asteella tapana kirjoitella erilaisista asioista top3 tai top10 listoja, eikä top10 sopinut tilanteeseen.

einari kirjoitti: Mä en tiedä miten tän vois ees tulkita, mutta miten niin KAI?? XD

Ajattelin Jekun kuolleen, mutta koska mulla jostain syystä meinaa koko ajan mennä Jeku ja jiikare sekaisin, niin laitoin varmuuden vuoksi kain, että jos se olikin jiikare, joka kuoli. Ja laiskana ihmisenä en tietenkään jaksanut tarkistaa asiaa, just silloin.

einari kirjoitti:"Ei Halimaa tarvitse lynkata einarin epäilemiseen, epäilenhän einaria nytkin" -> ...Halima on kuitenkin tässä vaiheessa jo kuollut.

Aloitin kirjoittamaan tota viestiä joskus tiistai illalla, kun luulin päivän päättyvän vasta keskiviikkona, enkä heti huomannut, että se olikin jo päättynyt. Joten toi oli tarkotus sanoa 2.päivänä, mut näin 3.päivään muokattuna, jos meni pointti ohi: ”Ei Haliman tarvitse olla kuollut einarin epäilemiseen, epäilinhän mä häntä Haliman ollessa elossakin.”

Nyt on kyl pakko mennä nukkumaan, et pääsen huomenna ylöskin, joten jääköön loput 5 pelaajaa huomiseksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 11.06.2017 02:10:14

jiikare kirjoitti:Pohdin jo etukäteen mitä osaa tapahtumien kulkuun näillä Negoa äänestäneillä olisi, jos hän päätyisi lynkattavaksi. Nämä kaksi nappasin pohdittavaksi juurinkin tuon mainitsemani aktiivisuuden vuoksi. Cameron taisi olla ensimmäinen negoa äänestänyt. Hänellä oli siihen perusteet. Negon äänet ja vibat huopasivat aluksi paikasta toiseen. dzinni tarttui tähän myös ja mllnaa komppasi sitten muita. mllnaa tätä ääntänsä surkutteli jälkikäteen mutta dzinnistä ei ole tänään kuulunut, joten ++dzinni


Ymmärränkö tämän oikein jos saan tästä sen käsityksen, että:

1. Epäilit Halimaa ja justua siksi, että he ovat aktiivisia ja äänestivät Negoa

2. Äänestät dzinniä, koska hän ei ollut kommentoinut tapahtunutta millään tavalla

Voitko hieman selittää aktiivisuuden ja Negon äänestämisen yhteyttä pahismaisuuten kokonaisuutena? Oliko äänesi dzinnille enemmän herättelyyn tähtäävä kuin oikea epäily? Vai olenko vain väärinymmärtänyt logiikkaasi?

Meiz kirjoitti:mllnan kommentit voi tosiaan nähdä pahismaisina, mutta ainakaan minulle ei niistä välity sellainen fiilis.


Miksi ei välity sellainen fiilis?

porkkana kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Äänestin kuitenkin Cameronia, koska pidin häntä epäilyttävämpänä ja koska muiden epäilyt häntä kohtaan tuntuivat hieman hälvenneen.

Kukaan ei ole tainnut tarttua tähän aiemmin jos en aivan väärässä ole. Mutta miksi äänestit siksi, kun muiden epäilyt olivat hälvenneet?

Tämä kuulostaa enemmän pahiskavereiden toiminnalta, kun äänestetään vasta sitten kun ollaan varmoja, että ei se pahiskamu tähän ääneen ole kuolemassa. Ja itseasiassa äänen annon ajankohta sopii tähän teoriaan myös: ääni on tullut kuusi minuuttia ennen päivän päättymistä, jolloin on hyvin epätodennäköistä että kukaan enää lähtisi massaamaan Cameronia ulos. Cameron ei ole paljoa kommentoinut Mursumusta, kysynyt kysymyksiä joista tähän Mursumus ei ole vielä vastannut:


En itse pitänyt Negoa pahiksena vaan neutraalina, mutta suurin osa epäilyistä kääntyi häneen. Tämän takia monet aikaisemmat epäilyt, joita oli pyörinyt esimerkiksi Haliman tuuliviirimäisyyden ja Cameronin aikajanasekoilun ympärillä, tuntuivat jäävän taka-alalle. Koska pidin Cameronia epäilyttävimpänä kaikista henkilöistä, halusin kiinnittää huomion takaisin häneen. Tätä kautta seuraavana päivänä keskustelu liikkuisi toivottavasti enemmän hänen ympärillä, jolloin hänen täytyy reagoida tähän. Toivoin saavani jonkinlaista näyttöä Cameronin pahismaisuudesta, mutta pikemminkin päinvastainen tapahtui, kun Cameronin viestit olivatkin ihan laadukasta pohdiskelua. Tämä lieventää epäilyksiäni hieman.

Cameron kirjoitti:Minusta muuten mielenkiintoista tuossa äänessä oli, että Mursumus koki Haliman äänen antamisen hyvänä keskustelunaloituksena, mutta mun kyselyn Jekulta aggressiivisena ja pahismaisena. Itse koen äänestämisen jotenkin "aggressiivisempana" kuin sanallisen tökkimisen. Tämä voi olla toki pelityylikysymys, miten itse Mursumus näet tän?


Enimmäkseen sävyerot viesteissä, jotka näkyy myös myöhemmissä viesteissä. Yhdessä viestissäsi sanot "ja taas Nego tarttuu helppoon kohteeseen!", mikä kuulostaa käytännössä samalta kuin "siinä on pahis, käykää kimppuun!" Sitten siinä viestissä, mihin viittaat, kutsuit yhden illan hiljaisuutta radiohiljaisuudeksi. Ja sitten on vielä se aikajärjestyskömmähdys viesti joka loppuu sanoihin "toki olet varmaan tyytyväinen, että ääni siirtyy sinulta pois?" joka kuulosta vastahyökkäykseltä jonka tarkoitus on saada Nego puolustuskannalle ja siirtää keskustelu pois sinusta.

Halima taas ekassa äänessään sanoo itsekin, kuinka pienestä ääni tulee (hitusen epäilyttävä, haittaneeko väärän sanan käyttäminen mitään). Tämä sävyero keskusteluissa saattaa tietenkin johtua erilaisista pelityyleistä ja persoonasta, mutta on niissä silti ihan selkeä ero. Sitä, että tämä olisi vain pelityyli/persoonallisuusero, tukee ainakin Haliman ja jonkun toisen henkilön kommentti siitä, miten pelityyli vastaa aikaisempia hyvispelejä

porkkana kirjoitti: ketä epäilet tällä hetkellä eniten


Olen hieman epävarma nyt Cameronista edellisissä viesteissä ja edellä mainituista syistä, mutta ehkä kuitenkin ääni menee ++Cameron:lle. Epäilen jiikarea: toisaalta viesteistä tulee semmoinen olo, että päätöksentekoa on yritelty perustella loogisesti ja sitten sitä logiikkaa puolustellaan Haliman sen kimppuun hyökätessä. Tulee mielikuva hyviksestä, joka haluaa olla vahva ja itsenäinen ja tuoda jotain mukaan peliin. Mutta toisaalta, logiikka ei vaan tunnu kauhean hyvältä, ja pahiksena varmaan pyritään usein loogisilta vaikuttaviin argumentteihin, joissa ei oikeasti ole mitään arvokasta pohdiskelua. Yritin noilla ylemmällä kysymyksillä vähän selventää jiikareen ajatusmaailmaa.

Anblick, porkkana, Zey ja Meiz on semmoisia, joiden haluaisin uskoa olevan hyviksiä koska kaikki kuitenkin kommentoi peliä aktiivisesti ja logiikkaa on helppo seurata. Se olisi kuitenkin absurdia, jos kaikki olisi hyviksiä: pitää varmaan yrittää ennen äänestämistä vielä katsoa näiden viestit läpi ja katsoa, löytyykö mitään mikä saisi jonkun vaikuttamaan selkeästi pahismaisemmalta.

Juu, ja Zey tais kommentoida siitä, miten puhun vain sillon kun kysytään. Itselläni on ongelmia luoda vahvoja mielipiteitä pelaajista, joten pitkät listauksen joissa puhun jokaisesta pelaajasta erikseen ovat ongelmallisia. Myös järkevien ja oikeasti hyödyllisten kysymyksien keksiminen tuntuu vähän vaikealta. Vähitellen tän pelin ymmärtäminen on helpottunut ja alkaa tulemaan jonkinlaista ymmärrystä, mutta vielä ollaan kaukana mistään syvällisistä ja hienoista pahiskaksikoiden miettimisestä ja sen sellaisesta. Kysymyksiin vastailu tuntuu kuitenkin luontevalta ja helpolta, joten niihin tulee useimmiten vastattua.

justu vaikuttaa hyvikseltä, koska on aktiivisesti postaillut ja kysellyt sekä auttanut ihmisiä (selosti, miten käyttää foorumin search työkalua kätevästi) ja suhtautuu avun antamiseen myötämielisesti (kun Halima selitti vapaamuurareita, justy oli heitä jotka eivät kritisoineet häntä siitä vaan antoi hyvisviboja). Selosti myös itselleni, miksi ääneni ensimmäisenä päivänä oli ollut huono, selkeästi. Tuntuu pyrkivän siihen, että hyvikset pelaavat mahdollisimman hyvin ja järkevästi.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 11.06.2017 08:15:22

Moikka

einari kirjoitti:Mllnan ääntä Camille en oikein ymmärrä.
mllna kirjoitti:Vielä nyt hiljaisista mietityttää erityisesti Cameron, einari ja Blckter, jotka ovat kuitenkin aiemmin kovastikkin kirjoitelleet. Mistä nyt hiljaisuus johtunee?

Minä ja Blckter ollaan varmastikin oltu hiljaisempia, joten pelkkä hiljeneminen ei voi olla syynä Camin äänestämiselle?


Cameronia äänestin siitä syystä, että se on äänestänyt Negoa ja julkisesti epäillyt (niinkuin moni muukin) Jekua, ajattelisin, että pahikselle olisi kätevää kyllä epäillä hyvistä, mutta jättää äänestäminen muille, ettei tule yhdistetyksi äänestämään montaa kertaa peräkkäin hyvistä pihalle. Ja einarin ja Blckterin viestit eivät ole alunperinkään mitenkään kauheesti mulla herättäneet tunteita, niin ehkä siitä syystä.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 11.06.2017 09:18:03

einari kirjoitti:"nössönä"? :'D Et uskaltanut äänestää Zeytä?

Elättelin vielä toiveita siitä että hyvis-zey olisi vain jumissa epäilyksissään hyvis-Halimaa kohtaan. Nyt viimeisimmän Zeyn viestin jälkeen alkaa jo kaduttamaan tämä :D
Zey kirjoitti:Oon siis vähän hämmentynyt tästä aloituksesta. Kuitenkin kallistaisin hänet hieman hyviksen puolelle, sillä jos Tinglen tarkoitus oli aloittaa pahiksena helpolla tavalla, niin helpommankin ja vähemmän huomiota herättävän tavan olisi voinut löytää.

Riippuu pitkälti pelaajan kokemuksesta näissä peleissä. Vähemmän pahista pelanneelle ei välttämättä ole kovin selvää mikä on paras taktiikka epäilyjen välttämiseen (esim. kiireisen esittäminen, äänestämisen välttäminen sen perusteella jne.)
Zey kirjoitti:Anblick
Anblick vastauksissaan tuohon mun Anblick-Halima yhdistelyihin on omasta mielestä liian myötäileväinen. Muut olivat kuitenkin tulkinneet Anblickin viestin ainakin Anblickin mukaan oikein, joten vähän tuollainen omaksi syyksi kääntäminen ihmetyttää. Varsinkin kun vastaa mun selvennykseen asiasta (joka oli siis vastaus jollekin toiselle, en muista enää kelle) ja toistaa edelleen, että jäsentely oli huono. Vähän tulee fiilis, että koittaa vaan miellyttää ja siten saada epäilyksiä pois.

Sain samaa fiilistä hänen vastauksistaan minulle.
Zey kirjoitti:Blcker
Omaan silmään edelleen liian kömpelöä pahispeluuksi. Eilen lähti äänestämään Cameronia ilmeisesti siksi, koska Vam kuoli yöllä. Tuo ainakin vahvistaa omaa kuvaa siitä, että Blcker olisi hyvis. Luulisi, että pahiskeskusteluissa tuo olisi tullut ilmi ja muut olisivat kehottaneet olemaan koskematta yökuolemiin.

Jälkimmäinen riippuu täysin pahistiimistä. Olen itse pelannut tiimeissä joissa vaikuttaminen muiden sanomisiin on täysin minimissä. Pahistiimi voisi olla myös kokonaan kokemattomampia pelaajia.
Zey kirjoitti:Tähän ehkä vaikuttaa se, että Meiz itsessään ei tunnu tuovan epäilyttäviä asioita julki, vaan enemmänkin aina tyytyy komppamaan.

En koe että komppailussa on yhtään mitään väärää, jos topicissa tulee esiin hyvä pointti niin ilman muuta korostan sitä ja kerron jos olen samaa mieltä. Toki voit tehdä tästä syytöksen ettei minulla olisi ollenkaan omia mielipiteitä (ja tästä olen toki eri mieltä).
Zey kirjoitti:Meiz sanoikin kahteen otteeseen, että aikoo äänestää jiikaretta, mutta kun lopulta äänesti, niin Meizin ääni lensikin Tetralle, jota kohtaan Meiz ei ollut aikaisemmin lainkaan esittänyt epäilyjä (ja kun Meiz sitten äänesti ja epäili Tetraa, niin siinäkin kohtaa Meiz komppasi dzinniä, joka puhui Tetran äänestyksestä). Samassa viestissään, jossa Meiz äänesti Tetraa, hän kuitenkin myös avasi jiikarelle, miksi tämä epäilytti häntä, joten ilmeisesti jiikare ei kuitenkaan ollut lakannut epäilyttämästä. Kiinnostaakin siis tietää, mikä sai Meizin muuttamaan suuntaansa noin radikaalisti. Kenties muutoksen syy oli se, että viimeisimmän jiikaren äänellä uhkaamisen ja Tetran äänestyksen välillä jiikare sai yhden äänen ja mikäli Meiz olisi tuossa tilanteessa äänestänyt jiikaretta, niin jiikare olisikin kahdella äänellä ollut lynkkautumassa?

Otetaan nyt alkuun huomioon että Tetralla oli muutama viesti pelissä ja esitin epäilyni häntä kohtaan ensimmäsienä päivänä. Syytös siitä etten ollut epäillyt häntä aiemmin on vähintäänkin kummallinen.
Ok, teoria siitä että olisin pahiskamu jiikaren kanssa on vähän validimpi. Oma perusteeni äänelle on kuitenkin siinä, että halusin painetta myös Tetran suuntaan. Mielipiteeni jiikaresta tuossa vaiheessa tuskin jäi kenellekään epäselväksi, vaikkei ääni sinne lähtenytkään. Päivän päättymistä ja syitä miksen lopulta äänestänyt jiikaretta olenkin jo käynyt läpi aiemmissa viesteissäni.
Zey kirjoitti:Ensimmäisenä päivänä myös Meizin hyvismielipiteet on olleet sellaisia, että niistä on tarvinnut lähteä kyselemään. Esimerkiksi sanoi vain justyn herättäneen luottamusta vaivautumatta sen enempää perustelemaan, ennen kuin asiasta kysyttiin.

Mun kohdalla hyvisvibat aktiivisesta pelaajasta tulee usein melko laajalla skaalalla. Jos koen että pelaaja käsittelee hyvin pelin aiheita, pysyn kärryillä pelaajan mielipiteistä ja niiden muuttumisista pelin edetessä, ja olen monelta osin samaa mieltä pelaajan mietteistä, saan tästä pelaajasta hyvisvibaa. Tuskin osaisin alkaa pukemaan sanoiksi jokaista yksittäistä hyvispointtia jota olen saanut paljon peliin kirjoittaneen viesteistä, kuulostaa muutenkin älyttömän työläältä :). Yksittäisiä hyvispointteja tulee korostettua sitten ennemmin pelaajista joiden peli on ollut hiljaisempaa, ja jotka ovat ehkä suuremmassa vaarassa joutua lynkattaviksi (esim. Negon tapaus).
Zey kirjoitti:Taas yksi perustelematon mielipide. Mikä porkkanan viesteissä muutti hänet hyvismäisemmäksi?

porkkanan peli alkoi sillä että hän vain esitti muutamia kysymyksiä pelaajille, suht helppoa myös pahisroolin pelaajalle. Näin epäilyttäväksi, mutta myöhemmissä viesteissä omia mielipiteitä alkoikin tulla jo hyvin ja viestien sävy miellyttää. ks. ylhäällä oleva kohta mun henk. koht. tavasta saada hyvisviboja.
Zey kirjoitti:tällä kertaa epäilee mua kompaten Halimaa. Heittää muutaman muun perustelun (Haliman ja Negon epäileminen, Anblickin viestiin tarttuminen), mutta mua ihmetyttää, että miksi ne ei ollut jo 1.päivänä epäilyttäviä? Esimerkiksi tuota mun Anblickiin tarttumista kommentoit jo 1.päivänä, mutta miksi et lähtenyt epäilemään siitä jo silloin? Miksi se vaati ensiksi sitä, että Halima epäilee mua?

Ei se vaatinut Haliman epäilyjä. Pelaajan viesteihin kiinnittää vain erilailla huomiota kun pelaaja alkaa epäilyttämään ja peli on edennyt pidemmälle. Ensimmäisenä päivänä ajattelin sinua vielä hyviksenä jolla on vain väärä haju Haliman syyllisyydestä. Toisena päivänä aloin jo miettimään josko taustalla olisikin pahiksen motiivit, erityisesti kun et tuntunut mielestäni mukautuvan ollenkaan Haliman jatkuneeseen pelailuun joka herätti edelleen minussa hyvisviboja, vaan Halima oli edelleen sinulle suht yksiselitteisesti epäilyttävin.

Tämän voi kääntää myös toisinpäin, mikset kiinnittänyt näihin pointteihin minua vastaan enemmän huomiota 1. päivänä? (tähän ei tarvitse vastata)
Zey kirjoitti:Meiz kertoo pitäneen 1.päivänä Halimaa jo vahvasti hyviksenä, mutta mua hämmentää miksi sitä ei näy mitenkään viesteissä. Kuten sanoin, luulisi, että varsinkin ensimmäisenä päivänä Meiz olisi nähnyt tarpeelliseksi asian sanomisen, kun kerran monet pohtivat Halimaa ja sai Halima kaksi ääntäkin.

Tämän käyttäminen mun epäilyyn hämmentää edelleen kovasti. Mielestäni aivan älytöntä yrittää syyllistää minua siitä etten ole täysillä toitottanut Halimaa hyvikseksi ensimmäisen päivän perusteella. Se että olen suoraan sanonut ettei häntä tulisi lynkata ensimmäisenä päivänä on mielestäni enemmän kuin tarpeeksi.
Zey kirjoitti:Toisen päivän ääni on myös toinen hämmentävä ääni Meiziltä. Koko päivän hän epäili mua ja itse ainakin luulin olevani hänen ykkösepäiltynsä, mutta sitten ääni lensikin Anblickille taas vähän puskista. Ennen äänestysviestiä kun Anblickin epäily oli ”jos Zey on pahis niin Anblick voisi olla Zeyn pahiskaveri” -tyyppiä ja äänestysviestissäkin tuntui epäilevän mua enemmän mitä Anblickiä. Mut ilmeisesti näin ei ollutkaan, kun sanoi meidän olevan samalla linjalla.

Mikä tässä nyt hämmentää? Ok, luulit olevasi ykkösepäily (ja olitkin, mutta jaetulla sijalla). Syy äänessäni on viestin alussa oleva vastaus einarille.
Zey kirjoitti:Summarum siis: Pelaaja, jonka mielipiteiden mukana on todella vaikea pysyä mukana. Komppailee todella paljon, mikä olisi pahikselle edullista sillä tällöin on ainakin mielipiteitä, vaikka omien perusteluiden keksiminen olisikin hankalaa. Lisäksi tuo varmistaa, ettei tule hirveästi typoja epäilyksissä. Vähän tuntuu siis enemmän seurailevan peliä ja menevän sen mukana. Äänestyskäyttäytyminen on vähän hämmentävää ja erityisesti tuon 1.päivän äänen kohteen yllättävä muutos kiinnostaa, varsinkin kun ei ole muuten tuntunut hirveästi jatkavan Tetra epäilyjään (vaikka nyt samat perustelut pätisivät jo Tetran varapelaajaan Herkkuooneen, sillä Herkku selvästi on kokenut pelaaja, tietää pelin alkaneen (ja olevansa siinä mukana, kun kerran varmisti oman varapelaajuutensa), eikä silti ole puhunut mitään). Ymmärrän, että ehkä ei heti tee mieli alkaa painostaa uutta peliin tullutta, mutta aikaa on kuitenkin kulunut, eikä vieläkään häneltä ole tullut painostusta. Tämä vähän vahvistaakin ajatusta siitä, että Tetra epäily täytyi vähän vetää hatusta, kun alkoi tuntua, että jiikare ääni voisikin koitua jiikaren kohtaloksi. Muutenkin ollut vähän sellaista, että selitetään myöhemmin jos tarvetta, sen sijaan, että ihan oikeasti haluaisi perustella mielipiteitään ja näin helpottaa muiden työtä saada hänestä mielikuvaa.

Summarum, tämä sinun suht jyrkkä käänne nähdä tähän astisen pelini näinkin pahismaisena saa nykyisen ääneni tuntuvan olemaan juurikin oikealla kohteella :)
Tetra epäily pätee edelleen samanlailla kuin aiemminkin, koska yhtään uutta viestiä ei ole tullut pelin alun jälkeen. Kertasin vielä mielipidettä tästä pelaajalistauksessani.
Mursumus kirjoitti:
Meiz kirjoitti:mllnan kommentit voi tosiaan nähdä pahismaisina, mutta ainakaan minulle ei niistä välity sellainen fiilis.


Miksi ei välity sellainen fiilis?

Mun mielikuva pahiksesta on se, että pyritään pysymään hyvin kärryillä omista epäilyistä ja jo ennen niiden esittämistä pyritään siihen, että tätä perusteet pitää olla jos joku alkaa kyselemään. Eli kierolla tavalla pientä hyvisvibaa noista muutamasta lainauksesta. Ei ekana tule mieleen että ensikertalainen-pahis tunnustaisi noin huolettomasti ettei oikein edes muista syitä epäilyynsä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 11.06.2017 10:11:01

Vähän kootummin mielipiteitäni pelaajista kuten menin lupaamaan. Lueskelin samalla peliä läpi virkistääkseni muistiani, mutta mikään perinpohjainen läpikäynti tämä ei ollut, yritin vain saada ajatuksiani koottua. Loppua kohden saattoi vähän puhti loppua ja ilmaisu tiivistyä. XD

Zey on ollut koko pelin ajan mukavan aktiivinen. Musta tuntuu, että alkuun Zeyn viestit oli sävyltään jotenkin sellasia hyväntuulisen neutraaleja, mutta ovat loppua kohden kääntyneet huomattavasti kärkevämmiksi ja turhautuneemmiksi, varsinkin Zeyn vastaukset saamiinsa epäilyihin. Tää muutos tapahtui niillä vaiheilla, kun Zey alkoi saada enemmän epäilyjä osakseen. Zey myöskin tarttui jotenkin tosi vahvasti Halimaan, ja olen edelleen sitä mieltä, että Halima käyttäytyi tavalla, josta on ihan liian helppo vetää pahisepäilyjä. Eli kuten jo sanoin, Halima oli helppo tarttumisen kohde, mutta niin helppo, että luulisi ainakin enemmän Haliman kanssa pelanneen pohtineen, ettei Halima ehkä käyttäytyisi näin epäilyttävästi pahiksena. TOISAALTA, jos Zey on pahis, hän tiesi Haliman hyvikseksi -> kannattaako kehittää noin huomiota herättävää fiksaatiota Halimaan?

Mua ihmetyttää muutenkin Zeyn epäilyt. Hän epäili ensin Halimaa, Negoa ja Cameronia ja totesi että minussa "ehkä hieman häiritsee" se, miten helposti luokittelin Haliman hyvismäiseksi. Negon kuoltua olin kuitenkin yhtäkkiä kolmen pahismaisimman listassa. Zey perusteli tätä sillä, että olin Haliman, Negon ja Cameronin jälkeen neljänneksi epäilyttävin. Hän ei kuitenkaan tätä ennen vaikuttanut juuri edes epäilevän minua. Mikä tarve Zeyllä oli juuri kolmen kärkeen? Zey on tähän einari-Halima-epäilykuvioon vastannut jo kymmenessä viestissä ja sadoin eri sanankääntein (:D), mutta en ole saanut näistä vastauksista mitenkään hyvismäistä fiilistä, vaan ennemminkin vähän paniikkisen kuvan. Tuntuu että Zey on ollut välillä ihan solmussa sen kanssa, että epäilytänkö minä enemmän silloin, jos Halima on pahis vai hyvis vai epäilytänkö sittenkin koko ajan.

Meiz on myöskin ollut aktiivinen ja mukavasti pelissä kiinni. Epäilyt Zeylle siitä syystä, että Zey on niin kovasti eri linjoilla, nostattaa vähän kulmakarvoja (Meizillä oli kyllä muitakin perusteita, tää oli yksi niiden joukossa). Mun mielestä se ei oikein toimi epäilyperusteena, vaikka logiikan tavallaan ymmärränkin. Meizin äänestyskin on vähän ujonoloista (tai nössöä ;D). Toisena päivänä teki mieli äänestää Zeytä, mutta ääni menikin Anblickille nössöys-syistä. Tänään Meiz sen sijaan tuli iloisesti massaamaan Zeytä ja komppaamaan porkkanan perässä. Meiz ei siis uskalla äänestää, ellei joku muukin äänestä?

Arielilta ei oo tullut kovin montaa viestiä. Vähistä viesteistään Ariel on saanut hyvisvibaa. Hyvisvibasta oon samaa mieltä, Arielilla on napakka kirjoitustyyli ja hyviä tarttumisia. Saatuun hyvisvibaan on kuitenkin helppo turvautua ja sitten hiljentyä, Ariel on saanut olla nyt melko rauhassa.

Blckterissa huomion kiinnitti tuo "älkää ihmetelkö mitä täältä tulee", jonka voi tulkita tulevien pahismokien petailuna. Blckterin puolustautuminen saamiinsa syytöksiin ei vaikuttanut ollenkaan hätäiseltä - voisin kuvitella että aloitteleva pelaaja nimenomaan pahiksena helpommin hätääntyisi. Vähän ihmeellisiä hyvispisteitä on jaeltu Arielille rikkoutuneesta koneesta ja avatarista ja Meizille käpylehmästä..? Mun mielestä oli kyllä ihan hyvä pointti se, että mikäli Blckter olisi pahis, luulisi toverien neuvoneen tätä. Jotenkin saan Blckterin viesteistä myös hyvismäistä vibaa, pohdinnat tuntuvat osittaisesta outoudestaan huolimatta aidoilta. Tässä nopeesti viestejä läpi lukaistessa pisti tällainen silmään:
Blckter kirjoitti:Halima ja Cameron pahiksia ja joku ei aktiivisista pahiksista komppaa kolmannen äänen.

Vaikuttaa siltä, kuin Blckter luulisi pahiksia olevan kolme. Pahiksen luulisi tietävän oman joukkonsa koon?

justy on ollut aktiivisesti pelin syrjässä kiinni. Alkuun justyssa pisti silmään hänen innokas hyvispisteiden jakelunsa esim. Meizin käpylehmän perusteella. Tykkään justyn pelissä siitä, että hän on valmis muuttamaan mielipidettään, jos joku osoittaa hänen olleen väärässä. Tää voi kyllä olla pahismaistakin, mutta jotenkin musta tuntuu ennemmin, että justy on aidosti yrittänyt edistää peliä.

Mursumusissa hämmensi tuo Cameronille ekan päivän loppumetreillä annettu ääni, jolla oli häviävän pieni todennäköisyys vaikuttaa yhtään mitenkään lopputulokseen. Mursumusin puolustautuminen saamiinsa epäilyihin oli kuitenkin aidon oloista. Vähän kummallista pohdiskelua siitä, ketkä pelinjohtaja olisi valinnut pahiksiksi.

Lenune-Tinglestä ei oo vielä paljoa sanottavaa. Lenune kävi vaan heräämässä, Tingle ei ole vielä varsinaisesti päässyt peliin sisälle. Ääni justylle tuli vähän kummallisin perustein, mutta kiva, että Tingle kuitenkin teki jotain heti peliin mukaan tultuaan. En ota nyt oikein Tinglestä vielä selvää. :D

porkkana lähti aika varovaiseen juupas-eipäs-tyyliin liikkeelle, mutta on nyt myöhemmin lähtenyt rohkeammin peliin mukaan ja tänäänkin heitti ensimmäisen äänen. Porkkana on pysynyt aktiivisuudestaan huolimatta aika hyvin tuulen alapuolella, eli ei ole kerännyt kummempia epäilyjä osakseen.

Cameron on jotenkin koko ajan saanut vähän epäilyjä, muttei kuitenkaan niin paljoa, että olisi tullut lynkatuksi/ollut edes kovassa vaarassa. (?) Jotenkin oon saanut Cameronin viesteistä välillä vähän hermostunutta kuvaa. Mun huomion kiinnitti myös se, että ekana päivänä Negoa äänestäessään Cameron totesi
Cam kirjoitti:Täytyy sanoa että tuntuu jotenkin vaikeelta saada kokonaisvaltaista kuvaa kun on näin paljon keskustelua, mutta tässä vaiheessa ++Nego

mutta seuraavana päivänä Negon paljastuttua hyvikseksi
Cam kirjoitti:Olin aika varma että Nego ois ollu pahis ja pohdiskelin sille jo mahdollisia pahiskaveriskenarioita mutta pitää nyt lukea topaa uudestaan läpi ilman niitä...

eli mielipide Negosta muuttui aika radikaalistikin, koska Cam ei ollut lainkaan niin varmana lynkkaamassa Negoa, kuin myöhemmin antoi ymmärtää.

dzinni äänesti ekana päivänä Negoa, jolla oli jo useampi ääni ja joka näin ollen oli aika helppo kohde. Dzinni on pysytellyt aika sivussa, mutta käynyt aina välillä tökkimässä muita pelaajia ja puolustautumassa.

Tetradynamia-Herkkuoonesta on vaikea sanoa kauheasti mitään, koska materiaalia ei ole. Pidän oikeastaan hyvin mahdollisena, että Tetra pudottautui pahisroolin vuoksi (musta tuntuu, että hän on tehnyt niin aiemminkin?) ja Herkkuoone on hiljainen senkin takia, että pahiksena on vaikeampi lähteä kirjoittamaan peliin mitään.

jiikarelta pisti ensimmäisenä silmään hänen kritisoitinsa (?) siitä, että aktiiviset koittavat kääntää huomion seurailijoihin, ja sitten kuitenkin ääni Blckterille - ja tämäkin herätysäänen omaisesti, mutta kuitenkin tilanteessa, jossa Blckterilla oli jo yksi ääni. Epäilyt ovat jiikarella muutenkin olleet paljon muiden komppaamista, esim.
jiikare kirjoitti:Zey ja einari tuossa avasivatkin jo paljon omia epäilyjäni mitä itse en osannut lähtä kyseenalaistamaan.

Kummallista oli myös pariin pelaajaan tarttuminen sillä perusteella, että nämä olivat aktiivisimpia Negoa äänestäneistä. Ymmärrän logiikan, että epäillään hyviksen tappamiseen osallistuneita, mutta en sitä, miksi juuri aktiivisimpia heistä?

mllna lähti tosi varovaisesti liikkeelle, mutta on nyt rohkaistunut. Mllna äänesti ensimmäisenä päivänä Negoa massan mukana, ja vähän siihen tyyliin, että "olenkohan nyt ihan varma kuitenkaan, onko pakko, Negoa äänestäneetkin epäilyttää". Tämä on pahikselta tosi hyvä petaus seuraavaan päivään, kun voi sitten hyökätä Negoa äänestäneiden kimppuun, eikä ole kuitenkaan lähtenyt lynkkaamaan hyvistä täydellä höyryllä. Lisäksi mllna epäili Cameronia, justya ja Halimaa, mutta kun perusteluja kysyttiin, oli unohtanut, eikä nähnyt kyseisiä pelaajia enää pahismaisina. Myös ääni Cameronille ihmetyttää kovasti, koska mllna mielestäni aikaisemmin sanoi, ettei oikein ymmärrä miksi oli Cameronia edes epäillyt, mutta nyt ääni siihen suuntaan kuitenkin lähti ja aikalailla perusteetta? Jotenkin tuntuu siltä, ettei mllnalla ole oikeasti mitään epäilyjä ja sen takia käytös on tällaista soutaa-huopaa-enpätiedäsittenkään.

Anblickista mulla on päällimmäisenä sellainen fiilis, että hänen viestinsä ovat olleet jotenkin kevyitä, eikä Anblick ole mulle pelaajana erityisemmin jäänyt mieleen. Haluan nyt mennä aamupalalle enkä muodostaa sitä mielipidettä. :D

Summa summarum: eniten epäilyttävät Zey, Meiz, Cameron, dzinni, Tetraoone, jiikare ja mllna. Tuun myöhemmin äänestämään, meen nyt syömään aamupalaa. :'D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 11.06.2017 11:24:10

jiikare kirjoitti:Jonkin verran Blckter on kuitenkin ollut äänessä tämän jälkeen. Näiden viestien perusteella poistan ääneni --Blckter . Erikoista kuitenkin tarrautua meiz:n käpylehmään tuolla kommentilla "hyvisviboja antava | pahiksena hyvä heitto alkuun". Itse näen tuon hyvin suorana ilmaisuna "olen hyvis", mutta analysoidessani häntä pelaajana piilotan tuon viestin kokonaan.

Miten sä näät ton "olen hyvis" -ilmaisuna? Ja mikset sä huomioi sitä viestiä?

jiikare hämmentää nyt mua. Sä epäilit Halimaa ja justya, koska ne oli äänestänyt Negoa, joka oli hyvis. Mikset sä sitten epäile mllnaa, dzinniä tai Cameronia? Halima ja justy olivat ainoat epäilyttävät, mutta sä äänestät silti dzinniä? Ainoat perustelut dzinnin äänestämiselle vaikutti olevan se, että dzinni oli ollut hiljaa. Mikset sä sit vaihtanut ääntä jollekin sua epäilyttävälle, kun dzinni tuli puhumaan? justy vaikutti hyvikseltä ekana päivänä, mutta muuttui epäilyttäväksi vain koska Nego oli hyvis. Ja miten Jekun äänestäminen vaikuttaa Haliman ja justyn epäilyttävyyteen? Toi vaikuttaa siltä että sä tiesit Jekun olevan hyvis. Jiikaren viestit olivat alussa pelkkää komppailua, ja semmosta "tuntuu tältä, tosin se voi olla noinkin", mikä kuulosti siltä ettei jiikare uskalla olla mitään mieltä mistään.
++jiikare

porkkana kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Äänestin kuitenkin Cameronia, koska pidin häntä epäilyttävämpänä ja koska muiden epäilyt häntä kohtaan tuntuivat hieman hälvenneen.

Kukaan ei ole tainnut tarttua tähän aiemmin jos en aivan väärässä ole. Mutta miksi äänestit siksi, kun muiden epäilyt olivat hälvenneet?

Miksi pitää mainita erikseen ettei muut oo tarttunu siihen?

Meiz kirjoitti:Elättelin vielä toiveita siitä että hyvis-zey olisi vain jumissa epäilyksissään hyvis-Halimaa kohtaan. Nyt viimeisimmän Zeyn viestin jälkeen alkaa jo kaduttamaan tämä :D

Eli Zey on epäilyttävämpi, koska se epäili sua?
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 11.06.2017 14:24:25

dzinni
dzinniltä ei ole juurikaan uusia viestejä tullut sitten 1.päivän listaukseni. 2.päivänä heräili vasta vähän ennen päivän päättymistä, eikä siinäkään viestissä ole oikeastaan mitään, mistä voisin vetää päätelmiä suuntaan taikka toiseen. Tänään sitten ei olekaan vielä edes herännyt. Ainoa, mitä voin näiden viestien perustella sanoa, on että hän on kiireinen.

mllna
Edelleen saan hänestä enemmän aloitteleva hyvis kuvan kuin aloitteleva pahis kuvan. Viestit ja epäilykset ovat kyllä kehittyneet pelin myötä, mutta tuntuu enemmän luonnolliselta kehitykseltä, kuin että kehityttäisiin pahiskavereiden avulla. Lisäksi vieläkin tulee välillä sellaisia asioita, joita en uskoisi pahis-mllnalta tulevan, kuten esimerkiksi Cameronin epäily siinä viestissä, missä Cameronia äänestikin. Uskoisin, että pahiskaverit olis kyllä tähän menneessä ehtinyt painottaa (plus tarkkana pahiksena mllna olis itsekin huomannut asian), että ihan aina kannattaa perustella epäilyksensä, ettei vain vaikuta tuulesta temmatuilta. Ei muutenkaan vaikuta mitenkään aralta tai varovaiselta, kuten aloitteleva pahis voisi olla.

Cameron
Ensimmäisenä päivänä Cameronilla oli se Negon kysymys tapaus, mistä oon edelleen sitä mieltä, että harvemmin hyvikset sotkeutuu omien ajatustensa selittämiseen. Epäilyttävää myös on se, että Cameron tuntui heti vastatessaan kysymykseen kääntävän epäilyksen takaisin Negoon, aivan kuin asiaan tarttuminen olisi epäilyttävää. 2.päivänä Cameronilta tuli pitkää listausta. Kyllä siinä mielipiteitä tuli, mutta silti päällimmäisenä mulle jäi tuosta vähän tekoaktiivinen kuva. Hyvin monessa pelaajassa kuitenkin oli enemmän vain tekojen listausta. Esimerkiksi Halima kohta oli aika pitkä, mutta siinäkin oli enemmän tekojen listaamista ja mielipiteen kertominen Halimasta olikin vain 3 lausetta pitkä, enkä edes näe mitään syytä miksi nuo kaikki teot täytyi listata, kun ei ne ei tuntunut sen erityisemmin edes liittyvän mielipiteeseen. Ainoa, minkä siis näen tuossa tekojen listauksessa hyötynä, on viestin pituuden kasvattaminen ja siten hyödyllisemmältä näyttäminen verrattuna siihen, että esim. Haliman kohta olisi ollut sen 3 lausetta pitkä. Ja kirsikkana kakun päällä: Haluan kuulla Cameronin vastauksen mun pahispoolikysymykseen. Sillä itselle toi pahispoolin kysyminen näyttää ihan samalta, kuin kysyisi ketkä epäilyttää eniten, joten en tiedä mikä siinä on niin loistava uusi strategia. Ja jos se kerran on Cameronista loistava strategia, että kaikki kertoo pahispoolinsa, niin miksei sitten ole jakanut omaansa?

jiikare
jiikaressa ensimmäisenä päivänä huomiota kiinnitti Blckerin ääni, sillä tuntui oudolta hätistellä hiljaisia, jos itsekin ajatteli sinne kuuluvan. Tämä kuitenkin voi olla ihan vain aloittelija hyviksen liike, joka koittaa katsoa topan yleistä tapaa tai sitten aloittelevan pahiksen liike, jonka tarkoituksena oli vaikuttaa aktiiviselta pelin käynnistäjältä suurempia asioita kuitenkaan tekemättä.
Toisena päivänä kuitenkin jatkoi hiljaisten herättelyä, sen sijaan että olisi epäilyjä äänestänyt (epäili Halimaa ja justya, mutta äänesti dzinniä, koska tämä ei ollut vielä herännyt siihen päivään). Mutta kun dzinni sitten heräsi, niin jiikare ei poistanutkaan ääntään dzinniltä, vaikka kyllä varmasti huomasi heräämisen, sillä vastasikin vielä dzinnin kysymykseen. Oliko tämä sittenkin epäilyääni? Jos näin, niin mulla meni kyllä syy ihan ohi.
Lisäksi mun huomion kiinnitti jiikaren perustelu sille, miksi epäilee Halimaa ja justya:
jiikare kirjoitti:Heidän äänensä olivat negolla, nyt jekulla. Täysin tuolla perusteella, en ole viestejä kerennyt tiirata tarkemmin läpi.

jiikare kirjoitti:Ja pahikset yrittävät saada hyviksiä lynkkaamaan toisiaan päivällä.

Mä en ainakaan löytänyt mitään kohtaa, missä jiikare olisi pitänyt Jekua hyviksenä ja jiikare sanoi noin ennen kuin Jeku tippui ja paljastui hyvikseksi. Kuitenkin tuntui perustelevansa epäilyksensä myös sillä, että Halima ja justy äänestivät Jekua, eikä vain Negon äänen perusteella. Olisko tässä lipsahdus, jonka pahis-jiikare teki keksiessään syitä epäillä Halimaa ja justya, eikä vahingossa huomannut, ettei Jekun hyvikseys olekaan kaikkien tiedossa.

porkkana
porkkanalta on tullut nyt ihan hyvin asiaa. Perustelee hyvin epäilyksensä, sekä epäilyksiensä muutot. Helppo pysyä mukana ja tuntuu ajattelevan ihan loogisesti. Lisäksi viesteistä huokuu ainakin omaan silmään rauhallisuus, joten sanoisin, että hyvismäinen.

Meiz kirjoitti:Nyt viimeisimmän Zeyn viestin jälkeen alkaa jo kaduttamaan tämä :D

Miksi? Etkö tykkääkään kun joku alkaa sua epäilemään?

Meiz kirjoitti:Jälkimmäinen riippuu täysin pahistiimistä. Olen itse pelannut tiimeissä joissa vaikuttaminen muiden sanomisiin on täysin minimissä. Pahistiimi voisi olla myös kokonaan kokemattomampia pelaajia.

Toi on totta, että jos pahistiimi on kokonaan kokemattomia, niin silloin Blckerin mokat ei ole hyvismäisiä. Mutta pidän kuitenkin tätä epätodennäköisenä, sillä se tarkoittaisia pahistiimin olevan Blcker, mllna, jiikare ja Mursumus, enkä uskoisi aloittelevan pahis-jiikareen äänestäneen heti 1.päivänä pahis-Blckeria laittaen Blckerin pudotusuhan alle, sillä tossa kokoonpanossa ei ole ketään, kuka osaisi sanoa mitään Kylän tyylistä, että miten paljon ääniä yleensä tulee (eli miten herkästi pelaajat tippuvat).

Meiz kirjoitti:En koe että komppailussa on yhtään mitään väärää, jos topicissa tulee esiin hyvä pointti niin ilman muuta korostan sitä ja kerron jos olen samaa mieltä. Toki voit tehdä tästä syytöksen ettei minulla olisi ollenkaan omia mielipiteitä (ja tästä olen toki eri mieltä).

Ei komppailussa mitään väärää olekaan, mutta tuntuu siltä, että kaikki sun epäilykset on alkaneet siitä, että oot ensin kompannut joitain. Mut mikäli oot erimieltä, niin voit varmaan linkata jonkun sellaisen epäilyksen, joka ei olisi komppailusta alkanut?

Meiz kirjoitti:Otetaan nyt alkuun huomioon että Tetralla oli muutama viesti pelissä ja esitin epäilyni häntä kohtaan ensimmäsienä päivänä. Syytös siitä etten ollut epäillyt häntä aiemmin on vähintäänkin kummallinen.

En tarkoitakkaan, että sun olisi pitänyt häntä pelin alussa epäillä tai mitään, vaan sitä, että ensimmäisen kerran esitit epäileväsi häntä samassa viestissä kuin äänestit. Olit kuitenkin jo pariin otteeseen epäillyt jiikarea ja uhannut häntä äänellä, kun taas Tetraa et ollut epäillyt lainkaan ja yhtäkkiä Tetra muuttui yhdessä viestissä neutraalista jiikareakin epäilyttävämmäksi. Epäily vaikuttaisi mun silmään luonnollisemmalta, mikäli olisit aikaisemmin edes maininnut Tetran hiljentyneen. Nyt se tuntuu lähinnä vain siltä, että äkkiä täytyi saada joku jiikareakin epäilyttävämpi.

Meiz kirjoitti: Mun kohdalla hyvisvibat aktiivisesta pelaajasta tulee usein melko laajalla skaalalla. Jos koen että pelaaja käsittelee hyvin pelin aiheita, pysyn kärryillä pelaajan mielipiteistä ja niiden muuttumisista pelin edetessä, ja olen monelta osin samaa mieltä pelaajan mietteistä, saan tästä pelaajasta hyvisvibaa. Tuskin osaisin alkaa pukemaan sanoiksi jokaista yksittäistä hyvispointtia jota olen saanut paljon peliin kirjoittaneen viesteistä, kuulostaa muutenkin älyttömän työläältä :).

No, miksei sitten voi sanoa ihan esim. justy herättää luottamusta, koska on käsitellyt hyvin pelaajia/pelissä esillä olleita aiheita? Sekin antaisi jo hyvin osviittaa siitä, mistä se hyvisviba tulee, eikä ole mitenkään älyttömän työläs edes kirjoittaa. Kun kyllähän sä niistä osaat lyhyestikin perustella, kun kerran niin olet tehnyt kun niistä on kysytty, joten miksi sä et edes sitten lyhkäsesti perustele?

Meiz kirjoitti:Ensimmäisenä päivänä ajattelin sinua vielä hyviksenä jolla on vain väärä haju Haliman syyllisyydestä. Toisena päivänä aloin jo miettimään josko taustalla olisikin pahiksen motiivit, erityisesti kun et tuntunut mielestäni mukautuvan ollenkaan Haliman jatkuneeseen pelailuun joka herätti edelleen minussa hyvisviboja, vaan Halima oli edelleen sinulle suht yksiselitteisesti epäilyttävin.

Mut silloin kun aloit mua 2.päivänä epäilemään, niin enhän mä ollut vielä koko päivänä edes puhunut, joten miten mä olisin edes voinut mukautua Haliman pelailuun? Enkä muutenkaan näe tossa tapahtuma ketjussa tapahtuneen muuta kuin Haliman epäilemisen mua kohtaan. Ts. ensimmäisen päivän mun viimeisessä viestissä tein listaukseni loppuun + kommentoin miksi sain Anblickin viestistä sellaisen kuvan, että Anblick olisi yhdistänyt Haliman ja justyn toisiinsa. Sulta tuli vielä ensimmäisen päivän iltana viesti jossa olit, että tavallaan näin, muttet kuitenkaan itse asiaa samoin tulkitse. Sitten alkoikin toinen päivä ja Halima epäili mua ja mä en ollut ehtinyt vielä puhuakaan ton mun listauksen loppuni jälkeen, kun sä lähdit komppailemaan Halimaa ja tuo Anblickin viestin tulkinta oli muuttunutkin pahismaiseksi. Joten mun silmiin toi vaikuttaa siltä, että se oli nimen omaa se Haliman viesti, joka asian muunsi.

Meiz kirjoitti:Tämän voi kääntää myös toisinpäin, mikset kiinnittänyt näihin pointteihin minua vastaan enemmän huomiota 1. päivänä? (tähän ei tarvitse vastata)

Voin mä tähän silti vastata. 1.päivänä mun oli vaikea hahmottaa sun epäilyjä, kuten sanoin. Nyt kun aloin lukemaan viestejä, niin edelleen mun oli vaikea hahmottaa sun epäilyjä, eikä se ollut vain 1.päivän juttu, vaan sama vaikeus jatkui myöhemminkin. Nyt oli aikaa ja jaksamista, niin päätin lukea uudelleen sun viestit ja miettiä, että mikä siinä tekee niin vaikeaksi pysyä mukana. Ja tuloksena tuli se, että sun viesteissä tuntuu toistuvan pari asiaa, mitkä tekee sun mielipiteiden tietämisen/ymmärtämisen hankalaksi ja näin hankalaksi myös sun pohtimisen: 1)joku on hyvismäinen, mutta sitä ei yleensä perustella, 2)epäilykset syntyvät komppaamalla jotakuta toista ja 3)et juurikaan epäile äänesi kohdetta ennen kuin äänesi annat, etkä tunnu jatkavan äänesi kohteen epäilyä äänen jälkeen. Mulle ei siis jää mitään käteen siitä, että miten muodostat mielipiteitäsi, kun kerran hyvismäisiä et perustele ja pahismaiset onkin jonkun toisen perustelemia, jolloin en näe sun ajatustyötä lainkaan. Ja koska sun äänesi tuntuu tulevan puskista, niin mun on paha myöskään miettiä miten epäilyksesi kehittyy.

Meiz kirjoitti:Mielestäni aivan älytöntä yrittää syyllistää minua siitä etten ole täysillä toitottanut Halimaa hyvikseksi ensimmäisen päivän perusteella. Se että olen suoraan sanonut ettei häntä tulisi lynkata ensimmäisenä päivänä on mielestäni enemmän kuin tarpeeksi.

En mä väitäkään, että sun olis tarvinnut täysillä toitottaa, että Halima on hyvismäinen sun mielestä. Edes yks ohimenevä maininta ”Halima muuten vaikuttaa hyvismäiseltä aktiivisella pelailullaan” -tyyppisesti olis ollut luontevaa. Miksi et koe tarpeelliseksi kertoa mielipiteitäsi siitä, ketkä on hyvismäisiä? Totesit ensimmäisenä päivänä siihen mun Anblickin viestin tulkintaan, että sulle ainakin on selvää, että jos pelaaja herättää ristiriitaisia tunteita tms, niin sitä ei halua lähteä lynkkaamaan heti ensimmäisenä. Joten mikä sitten meille muille kertoo siitä, että et joitakin pelaajia tahdo lähteä lynkkaamaan ensimmäisenä päivänä, että he olivat sitten hyvismäisiä? Vai olivatko he kaikki edes hyvismäisiä? Mä en tiedä, paitsi että Halima ilmeisesti oli. :D

Meiz kirjoitti:Mikä tässä nyt hämmentää?

Hämmentävää oli se, että ääni tuli taas puskista. Et ollut juurikaan epäillyt Anblickiä ennen äänesi antamista, mutta kun äänestyksen aika tuli, niin Anblick olikin yhtäkkiä se epäilyttävin (tai jaetulla ykkössijalla, mutta kuitenkin sen verran ilmeisesti epäilyttävämpi, että annoit hänelle äänen, etkä mulle).

einari kirjoitti:Tuntuu että Zey on ollut välillä ihan solmussa sen kanssa, että epäilytänkö minä enemmän silloin, jos Halima on pahis vai hyvis vai epäilytänkö sittenkin koko ajan.

En mä musta ole solmussa ollut? Jos Halima on pahis niin sä epäilytät yhtä paljon, kuin jos Halima olisi hengissä. Jos Halima on hyvis, sä epäilytät enemmän kuin jos Halima on pahis tai Halima on hengissä. Ei mitään solmuja. Ensimmäisellä kerralla tästä puhuessani en tosin maininnut sitä, että mihin asteikkoon sä sijoitut, kun Halima on hengissä, mikä johtuu siitä, että multa kysyttiin nimen omaa miten Haliman rooli vaikuttaa suhun tmv.

Toistaiseksi ääniä on tainnut saada minä, justy, Cameron ja jiikare. justyä pidän hyvismäisenä, joten häntä en lähde äänestämään. Cameron ja jiikare ovat molemmat epäilyttäviä. Tällä hetkellä Cameronin lynkkaaminen vaikuttaisi kuitenkin mahdollisemmalta, joten ++Cameron.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 11.06.2017 15:02:26

Kamppailua käydään näköjään tällä hetkellä Cameronin ja Zeyn välillä, ja Zey ymmärrettävästi äänestää Cameronia pelastaakseen itsensä. Molemmat mua epäilyttää, mutta Zey huomattavasti enemmän. Zey on vastaillut tosi aktiivisesti epäilyihin, mutta ne vastaukset ei oo mitenkään karkottaneet ainakaan mun Zey-epäilyksiä. Lisäksi Zey on tällä hetkellä aika monen epäilylistalla, joten siinäkin mielessä Zey kannattaa lynkata nyt, koska luulen että se on kuitenkin ennen pitkää edessä. Mun mielestä turha pitkittää Zey-pohdintoja, kun voidaan ottaa roolista selvää.

Enemmän Zey-epäilyjä mun aikaisemmissa viesteissä, kuten tän päivän listauksessa.

++Zey
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 11.06.2017 15:57:13

Zey, sulle se mun lista ei varmaan näyttäytyny kauheen hyödyllisenä kun olit ite siinä pääepäiltynä. Mun mielikuvat ja epäilyt pelaajista koostuu pitkälti sen pohjalta, mitä pelaajat on tehny minäkin päivänä, jonka vuoksi kokoinen pelaajien tekemisiä. En halunnut lähteä tekemään pahispoolia sen takia, että olisin halunnut lukea siihen kunnolla läpi myös einarin, porkkanan ja Meizin viestit jotta kukaan ei ois jääny kiireen varjoon. Mietin jo etukäteen että laitanko poissaolon koko viikonlopulle koska meillä oli siis koko viikonlopun ratsastuskisat enkä oo sen takia ehtiny lukeen saati kirjottaan kunnolla peliin. (Oon vaan kännykän varassa). Mikä on sääli koska nythän tämä alkais vasta hahmottua kunnolla!

m||na, kyselit miksi ei kannata äänestää mua: Oon hyvis ja luulen että alan olla käryllä ketkä on pahiksia (ja siksihän ne haluaa mut ulos täältä :D) Pahikset myös vie sua kuin pässiä narussa jos uskot näitä niiden epäilyjä.

Epäilen että tässä ollaan pelastamassa Zeytä mun kustannuksella, joka asettaa Mursumusin aika kyseenalaiseen valoon. Kyselit Zey mun pahispoolia niin tällä hetkellä veikkaisin Zey, Anblick, Mursumus ja...Tingle? einari? porkkana? (einari ja porkkana on molemmat pelannu aika hyvismäisesti mutta ne osaa hämätä mua aina ihan satasella). Epäilen edellisten päivien perusteella jo Zeytä, Anblickia ja Mursumusia, mutta tän päivän äänestys on kyllä mielenkiintoisin tähän mennessä.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 11.06.2017 16:21:09

Cameron kirjoitti:Zey, sulle se mun lista ei varmaan näyttäytyny kauheen hyödyllisenä kun olit ite siinä pääepäiltynä.

No olin mä porkkanankin pääepäiltynä hänen listauksessaan, mut silti se näyttäytyy mulle hyvänä ja hyödyllisenä.

Cameron kirjoitti:Mun mielikuvat ja epäilyt pelaajista koostuu pitkälti sen pohjalta, mitä pelaajat on tehny minäkin päivänä, jonka vuoksi kokoinen pelaajien tekemisiä.

No niihin yleensä koostuu kaikkien pelaajien mielikuvat ja epäilyt... :D Mut en ymmärrä vieläkään miks esim. Haliman kohdassa kerroit että Halima heitti hyvisvibaa sinne ja sanoi sitä ja äänesti tota, kun kuitenkin mielipidettä kokoessasi et niihin viitannu tai asioita listatessasi kertonut, mitä mieltä niistä asioista sitten olet. Nyt ne kaikki tekemislistaukset vaikuttaa vaan viestin täytteeltä ja näennäisaktiivisuudelta.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 11.06.2017 16:27:31

Juu olen se sama komea sälli kuin Kylä Kolmosessa.

Cameron kirjoitti:m||na, kyselit miksi ei kannata äänestää mua: Oon hyvis ja luulen että alan olla käryllä ketkä on pahiksia (ja siksihän ne haluaa mut ulos täältä :D) Pahikset myös vie sua kuin pässiä narussa jos uskot näitä niiden epäilyjä.

Onpas aggressiivista uhkailua. Miksi korostat epäilyjesi voimaa itsesuojelutarkoituksella? --justy++Cameron
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Herkkuoone » 11.06.2017 16:32:16

Joo, hei vaan kaikille :> Olin niin innoissani, että pääsen pitkästä aikaa pelailemaan, mutta ilmeisesti joku minua suurempi voima päätti, että ”nope”, koska oon reilun viikon saanu tapella nettiyhteyden kanssa, kun se pätkii 5-10 minuutin välein. Hieman hankaloittaa topicin lukemista ja muistiinpanojen tekemistä/viesteihin vastaamista, kun koko ajan saa olla nykimässä johtoja ja sammuttelemassa laitteita (=ainakaan mun hermot ei piisaa kyseiseen hommaan) D:

Oon koittanu tässä tappelun lomassa topaa lukea, mutta mitään hienoa kokonaisvaltaista kuvaa mulla ei vielä ole. Muutamia yksittäisiä pelaajia kohtaan on epäilyksiä herännyt, mutta joudun kyllä topaa vielä selailemaan, ennen kuin saan neljä parasta palaa paikoilleen pahispalapeliin. Koitan saada puskettua vielä tämän pelipäivän puitteissa nuo epäilyt (tai ainakin osan niistä) tänne topicinkin puolelle, mutta ainakin tältä erää:

++Zey

//Tingle väliin
All magic comes with a price, dearie.
Avatar
Herkkuoone
Kyläläinen
 
Viestit: 11
Liittynyt: 15.11.2013 11:44:45

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 11.06.2017 16:44:24

Tingle kirjoitti:
Cameron kirjoitti:m||na, kyselit miksi ei kannata äänestää mua: Oon hyvis ja luulen että alan olla käryllä ketkä on pahiksia (ja siksihän ne haluaa mut ulos täältä :D) Pahikset myös vie sua kuin pässiä narussa jos uskot näitä niiden epäilyjä.

Onpas aggressiivista uhkailua. Miksi korostat epäilyjesi voimaa itsesuojelutarkoituksella? --justy++Cameron

Mitä tarkoitat tällä kysymyksellä? En käsittääkseni uhkaile ketään, totean vaan kielikuvalla että pahikset saa joukkovoimalla helposti muita mukaan äänestämään. Mutta jos tänään kuolen niin toivon hartaasti että tarkistatte Zeyn kortit huomenna.

Zey, harmi jos se näyttää sinusta näennäisaktiivisuudelta, minusta se usein helpottaa luomaan kokonaiskuvaa pelaajista kun tulee vähän useammalta pelaajalta koontia kaikista pelaajista. Myös jos joku paljastuu pahikseksi, on musta näistä koonneista kivempi lähteä selaileen että ketä se on epäilly/kelle antanut luottoa niin ei tarvi heti kaikkia 11 sivua lähteä kahlaan läpi.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 11.06.2017 17:03:30

Käsittääkseni Cameron esittää epäilynsä Zeyta kohtaan tässä toisen päivän viestissään. Myöhemmät viestit sisältävät myös lisähuomioita.

Cameron kirjoitti:Zey
Ensimmäisenä päivänä ihmettelee Negon anteeksipyytelyä, ymmärtää Jekua. Kyselee Halimalta Jekun viestien sävystä. Tetralle ja Halimalel hyvisviboja, myöhemmin ihmettelee Haliman äänen vaihtamista Negolta justylle. Myöhemmin ihmettelee mun aikajärjestyssekoilua, ihmettelee Haliman käytöstä ja toteaa että se on liian pahismaista pahiksen peliksi, kokee justyn hyvismäisenä ja ihmettelee sitä kun Mursumus puollustelee Jekun hiljaisuutta. Aika paljon siis pyörimistä Haliman ympärillä. Ihmettelee myöhemmin minun "käännöstä" Negolle. dzinnistä juupas-eipäs jutustelua. Sitten listaus, jossa käytännössä kaikki kuulostavat olevan neutraaleja, paitsi justy mainitaan hyvismäiseksi ja Halima, minä ja Nego mainitaan pahismaisimmaksi. Myöhemmin Haliman pyytäessä selvennystä kertoo Arielin olevan lievästi pahismainen, mIInan ja Tetran olevan lievästi hyvismäisiä, loput neutraaleja. Tälle päivälle omaan lynkkauspooliinsa listaa mut, Haliman ja einarin. Jännä että nostat top 3 -pahiksiin einarin vaan sen takia että sen mielestä Halima on hyvismäinen? :D Musta tuntuu että suurin osa pelaajista pitää Halimaa hyvsimäisenä. Tästä Meiz jo kysellytkin Zeyltä. Mutta luulisi että tähän mennessä peliä (matskua on kuitenkin jo 8 sivua) ois jo jotain muitakin epäilyjä. justyn listaa Zey pitää hyvismäisenä.
Pahiksena sitä monesti tahtomattaan ajattelee peliä pahiksen kannalta, joten nämä molemmat kohdat vähän nostattaa niskavilloja pystyyn:
Kuten einari huomioikin, 1. viestissään Zey käy läpi peliteknisyydet ja pari viestiä myöhemmin toteaa että se on pahiksille kannattavaa. Selittää myöhemmin tekevänsä näin roolista riippumatta. Toiseksi tämä:

Zey kirjoitti:
dzinni kirjoitti:Täällä kyllä jaellaan herkästi hyvisviboja henkilöille, jotka vähänkään kyseenalaistavat muiden viestejä. Mielestäni pahiksena ei kannata olla liian kiltti, joten mua aina epäilyttää tuollainen varovainen kyseenalaistaminen tai uhoaminen.

Multa meni tän pointti vähän ohi. Onko joku siis varovaisesti kyseenalaistanut tai uhonnut, mikä epäilyttää sua, vai muuten vain ilmoitit, mitä pahisten kannattaa välttää tekemästä, jottei saa sun epäilyksiä niskaan?

Jännä miten Zey kääntää tämän näin. Itse ajattelin lähinnä peilata tätä siihen, miten dzinni on itse pelannut tähän nähden, mutta Zey pohtii että "pahiksen kannattaa siis välttää tekemästä tätä jottei saa epäilyjä niskaan".


Perustelut ovat mielestäni ihan käyttökelpoiset ja hyväksyttävät, joskin yhtä tulkinnanvaraiset kuin näissä peleissä aina. Mutta kun Cameron joutuukin tulen alle, hänen epäilynsä ovatkin niin varmoja, ettei m||nan kannattaisi äänestää häntä. Mielestäni loikka on suhteeton.
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 11.06.2017 17:04:56

Cameron kirjoitti:Zey, harmi jos se näyttää sinusta näennäisaktiivisuudelta, minusta se usein helpottaa luomaan kokonaiskuvaa pelaajista kun tulee vähän useammalta pelaajalta koontia kaikista pelaajista. Myös jos joku paljastuu pahikseksi, on musta näistä koonneista kivempi lähteä selaileen että ketä se on epäilly/kelle antanut luottoa niin ei tarvi heti kaikkia 11 sivua lähteä kahlaan läpi.

No musta toi sun listaus ei kyl ihan sovi siihenkään tarkotukseen. :D Siitä kyllä selviää kuka on epäillyt ketä ja kelle antanut luottoa, mut en kyllä tota listausta lähtis tuijottamaan, kun siitä ei selviä millä tyylillä kuka on mitäkin sanonut, miten voimakkaaksi se voidaan tulkita jne. Et jos ton pohjalta vaan lähtee tutkimaan, niin materiaali kaventuu aika paljon. (Plus kuten aikaisemmin huomautin, sun faktojen listauksessakin oli pari virhettä, mikä sekin vaan hankaloittais listan tommoseen käyttämistä.)

Äänitilanne taitaa olla tämmönen:

5 Zey (porkkana, Meiz, Cameron, einari, Herkkuoone)
4 Cameron (mllna, Mursumus, Zey, Tingle)
1 jiikare (Ariel)

Vähän kyllä häiritsee, miten Cameron tunnutaan pelastavan koko ajan. Ts. kun oltiin Cameronin kanssa tasoissa, niin einari tuli äkkiä äänestämään mua. Viestissä kuitenkin sanoi, että Cameronkin epäilyttää, joten voisi olla ihan mahdollinen pahiskaveri. Turvallinen tapa koittaa varmistaa mun putoaminen, kun kerran mua ollaan täällä epäilty, joten ääneä ei todennäköisesti tulla epäilemään, mut toisaalta pitää Cameroninkin avoinna. Ja kun taas mentiin tasaan, niin Herkku herääkin yhtäkkiä peliin ja äänestää mua niin nopsaan, ettei saa perusteluitakaan kasaan. (Tosin Herkulle kyllä sympatiat netin kanssa tappelusta.)

//Tingle väliin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 11.06.2017 17:12:41

Zey 5 (porkkana, Meiz, Cameron, einari, Herkkuoone)
Cameron 4 (mllna, Mursumus, Zey, Tingle)
jiikare 1 (Ariel)

Tämän hetken äänestystilanne. Zey epäilyttää edelleen eniten, ja pidän ääneni siinä osoitteessa. Jompaa kumpaa ollaan kyllä nyt pelastamassa. :D Alla hyvin sekalaisessa järjestyksessä huomioita ja vastauksia.

mllna kirjoitti:Ja kun oikein tarkkaan rupesin äänestyksiä miettimään niin 2. illan Jekun äänestäjiähän on olleet Justy, Halima ja Porkkana. Jos nyt Halima hyvikseksi tiedetään ja Justyä en nyt epäilisi juurikaan tuon äänestyskäyttäytymisen takia niin Porkkana ainakin vähän epäilyttää.

Listaat että minä ja justy ollaan äänestetty Jekua, mutta justyn äänestyskäyttäytyminen ei ole epäilyttävää mutta minun on? :D Ja vielä niin, että koska justy ei tämän vuoksi epäilytä niin sen vuoksi minä olen epäilyttävä?

Ariel kirjoitti:
porkkana kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Äänestin kuitenkin Cameronia, koska pidin häntä epäilyttävämpänä ja koska muiden epäilyt häntä kohtaan tuntuivat hieman hälvenneen.

Kukaan ei ole tainnut tarttua tähän aiemmin jos en aivan väärässä ole. Mutta miksi äänestit siksi, kun muiden epäilyt olivat hälvenneet?

Miksi pitää mainita erikseen ettei muut oo tarttunu siihen?

Ei sitä olisi tarvinnutkaan mainita, lähinnä kysymys onko joku jo kysynyt samaa.

Mursumus kirjoitti: En itse pitänyt Negoa pahiksena vaan neutraalina, mutta suurin osa epäilyistä kääntyi häneen. Tämän takia monet aikaisemmat epäilyt, joita oli pyörinyt esimerkiksi Haliman tuuliviirimäisyyden ja Cameronin aikajanasekoilun ympärillä, tuntuivat jäävän taka-alalle. Koska pidin Cameronia epäilyttävimpänä kaikista henkilöistä, halusin kiinnittää huomion takaisin häneen. Tätä kautta seuraavana päivänä keskustelu liikkuisi toivottavasti enemmän hänen ympärillä, jolloin hänen täytyy reagoida tähän. Toivoin saavani jonkinlaista näyttöä Cameronin pahismaisuudesta, mutta pikemminkin päinvastainen tapahtui, kun Cameronin viestit olivatkin ihan laadukasta pohdiskelua. Tämä lieventää epäilyksiäni hieman.
--
Olen hieman epävarma nyt Cameronista edellisissä viesteissä ja edellä mainituista syistä, mutta ehkä kuitenkin ääni menee ++Cameron:lle.

Alleviivattu lause ja viimeinen lause ovat kovasti ristiriidassa keskenään. Cameronilta tulee hyvää pohdiskelua ja epäilyt ovat lieventyneet hyvien viestien myötä, mutta silti äänestät siksi, että olet epävarma Cameronin edellisistä viesteistä + edeltävistä syistä. Lisäksi, miksi et äänestänyt Cameronia (tai ketään ylipäätään) toisena päivänä, vaikka sanot toisena päivänä että Cameron on edelleen pahismainen (” Mutta vaikutelma pahismaisuudestasi säilyy yhä. ”). Miten Cameron on epäilyttävämpi kuin jiikare, jota olet myös epäillyt paljon?

Jos Zey nyt paljastuu tänään pahikseksi, niin Mursumus päätyy ykkösepäilyksi seuraavan päivän aikana.

Anblick kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Mulla vähän särähtää tämä, että aloittelijat ovat pääepäilyjä. Se kun on pahiksena niin helppo epäilyn kohde kun sitä pelikokemusta ei vielä ole, eikä ole vielä sitä samanlaista otetta peliin ja virheitä tulee tehtyä helpommin. En sano, ettei aloittelijoita saisi epäillä, mutta on pahismaista epäillä pelkästään heitä. Sanot että mllna ja jiikare ovat pääepäilysi, onko sinulla muita epäilyjä sitten?

Esimerkiksi eilen mua epäilytti myös Haliman ja Jekun tekemiset (jiikaren ja mllnan lisäksi), mutta ymmärrettävistä syistä he eivät enää voi olla epäiltyjeni joukossa. Mä epäilen lähtökohtaisesti jokaista pelaajaa juonareissa, joten siksi puhuin vahvoista pahisepäilyistä edellä mainittujen kohdalla. Tänään en ole hirveästi pystynyt uutta kuvaa muodostamaan näiden kahden lisäksi, kun on ollut niin hiljaista enkä viitsi takertua vain vanhoihin juttuihin, joita topassa on aiemmin jo puitu :)

En nyt ymmärrä, että miksi et pystyisi muodostamaan 1. ja 2. päivän perusteella kuvaa pelaajista ja perustaa epäilyjä näiden pohjalle? Kaikilla on kuitenkin saman verran materiaalia jonka pohjalle perustaa epäilynsä. :) Nyt materiaalia on kuitenkin tullut enemmän, joten ketä epäilet tällä hetkellä?

//Monta väliin ja Zey laittoi ilmeisesti myös äänitilanteen.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 11.06.2017 18:42:47

Ariel kirjoitti:Eli Zey on epäilyttävämpi, koska se epäili sua?

Jep, varsinkin tuo tyyli kuinka jyrkästi kaikki tekemiseni ovat nyt pahismaista, mielipiteitä minulla ei ole ollut jne.
Zey kirjoitti:Ei komppailussa mitään väärää olekaan, mutta tuntuu siltä, että kaikki sun epäilykset on alkaneet siitä, että oot ensin kompannut joitain. Mut mikäli oot erimieltä, niin voit varmaan linkata jonkun sellaisen epäilyksen, joka ei olisi komppailusta alkanut?

Tää vaatisi koko topicin uudelleenlukemisen mihin ei nyt ole aikaa. Voihan se olla että olen komppaillut jotain toista omien epäilyjeni alkuun. Hyväksi havaitun pointin korostaminen on järkevää hyviksellekin.
Zey kirjoitti:En tarkoitakkaan, että sun olisi pitänyt häntä pelin alussa epäillä tai mitään, vaan sitä, että ensimmäisen kerran esitit epäileväsi häntä samassa viestissä kuin äänestit. Olit kuitenkin jo pariin otteeseen epäillyt jiikarea ja uhannut häntä äänellä, kun taas Tetraa et ollut epäillyt lainkaan ja yhtäkkiä Tetra muuttui yhdessä viestissä neutraalista jiikareakin epäilyttävämmäksi. Epäily vaikuttaisi mun silmään luonnollisemmalta, mikäli olisit aikaisemmin edes maininnut Tetran hiljentyneen. Nyt se tuntuu lähinnä vain siltä, että äkkiä täytyi saada joku jiikareakin epäilyttävämpi.

Huomioitko ollenkaan että pelaajaa ei voi oikein epäillä peliin osallistumattomuudesta pelin alkuvaiheessa. Joten tottakai se epäily tulee "yhtäkkiä" kun peli on edennyt pidemmälle.
Zey kirjoitti:No, miksei sitten voi sanoa ihan esim. justy herättää luottamusta, koska on käsitellyt hyvin pelaajia/pelissä esillä olleita aiheita? Sekin antaisi jo hyvin osviittaa siitä, mistä se hyvisviba tulee, eikä ole mitenkään älyttömän työläs edes kirjoittaa. Kun kyllähän sä niistä osaat lyhyestikin perustella, kun kerran niin olet tehnyt kun niistä on kysytty, joten miksi sä et edes sitten lyhkäsesti perustele?

viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5558
"Hän käsitteli pelin tapahtumia laajasti ja mielestäni hyvin kantaa ottaen. Ei vain tuntunut pahiksen näkökulmasta kirjoitetulta. En suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan mistä Halima saa nykyiset pahisvibansa esim. justyn avauviestiin liittyen."
viewtopic.php?f=9&t=377&start=120#p5615
"en ole kokenut että kommentit ja mielipiteet olisivat tulleet pahiksen näkökulmasta. Toki hyvä pahis voi hämätä hyvällä pelillä, mutta nyt toistaiseksi en keksi mitään syytä hankkiutua eroon tästä poppoosta."
Zey kirjoitti:En mä väitäkään, että sun olis tarvinnut täysillä toitottaa, että Halima on hyvismäinen sun mielestä. Edes yks ohimenevä maininta ”Halima muuten vaikuttaa hyvismäiseltä aktiivisella pelailullaan” -tyyppisesti olis ollut luontevaa. Miksi et koe tarpeelliseksi kertoa mielipiteitäsi siitä, ketkä on hyvismäisiä? Totesit ensimmäisenä päivänä siihen mun Anblickin viestin tulkintaan, että sulle ainakin on selvää, että jos pelaaja herättää ristiriitaisia tunteita tms, niin sitä ei halua lähteä lynkkaamaan heti ensimmäisenä. Joten mikä sitten meille muille kertoo siitä, että et joitakin pelaajia tahdo lähteä lynkkaamaan ensimmäisenä päivänä, että he olivat sitten hyvismäisiä? Vai olivatko he kaikki edes hyvismäisiä? Mä en tiedä, paitsi että Halima ilmeisesti oli. :D

ks. ylläoleva lainaus tästä poppoosta.
Zey kirjoitti:Mut silloin kun aloit mua 2.päivänä epäilemään, niin enhän mä ollut vielä koko päivänä edes puhunut, joten miten mä olisin edes voinut mukautua Haliman pelailuun? Enkä muutenkaan näe tossa tapahtuma ketjussa tapahtuneen muuta kuin Haliman epäilemisen mua kohtaan. Ts. ensimmäisen päivän mun viimeisessä viestissä tein listaukseni loppuun + kommentoin miksi sain Anblickin viestistä sellaisen kuvan, että Anblick olisi yhdistänyt Haliman ja justyn toisiinsa. Sulta tuli vielä ensimmäisen päivän iltana viesti jossa olit, että tavallaan näin, muttet kuitenkaan itse asiaa samoin tulkitse. Sitten alkoikin toinen päivä ja Halima epäili mua ja mä en ollut ehtinyt vielä puhuakaan ton mun listauksen loppuni jälkeen, kun sä lähdit komppailemaan Halimaa ja tuo Anblickin viestin tulkinta oli muuttunutkin pahismaiseksi. Joten mun silmiin toi vaikuttaa siltä, että se oli nimen omaa se Haliman viesti, joka asian muunsi.

Yritän selventää.
"Ensimmäisenä päivänä ajattelin sinua vielä hyviksenä jolla on vain väärä haju Haliman syyllisyydestä. Toisena päivänä aloin jo miettimään josko taustalla olisikin pahiksen motiivit
Jälkimmäiset mietinnät alkoivat muodostumaan yön aikana Negon paljastuttua hyvikseksi, johon seuraavana päivänä kommentoinkin "Nego oli hyvis. Oon melko varma että Halima on hyvis. Ja mikäli Cameron on hyvis myös, tässä on pahiksella aika hyvät eväät seuraaviin päiviin pedattuna.".
Fiilis sitten vahvistui päivän edetessä kun et edelleenkään päästänyt irti Haliman epäilystä.
porkkana kirjoitti:Jompaa kumpaa ollaan kyllä nyt pelastamassa. :D

Kieltämättä nyt on säpinää vähän eri meiningillä kuin aiempina iltoina :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 11.06.2017 19:03:51

Meinasin unohtaa jo koko päivän, kun olin viikonlopun vanhempien luona tekemässä pihatöitä, mutta näköjään muutkin ovat jumittuneet ulos niin en ole onneksi täysin pihalla pelistä. Tämänpäivän äänestystä katsoessa tuli kyllä sellainen tunne, että joko Zey tai Cameron on pahis, joten en itse edes mieti tänään muiden pelaajien äänestämistä. Tietenkin meidän tuurilla pahikset on lähteneet yhdessä joukkopelastamaan viatonta hyvistä, että saisivat huomennakin olla rauhassa.

porkkana kirjoitti:Epäilet ilmeisesti justyä eniten tällä hetkellä? Osittain myös tuon äänestyslistan vuoksi. Miksei einari ole siis puoliepäilyttävien/epäilyttävien listalla? Toteat kyllä ettet ole ehtinyt lukea kunnolla peliä, toivottavasti ehdit tämän päivän aikana paremmin!

dzinni kirjoitti:Puoliepäilyttäviä minusta ovat Cameron, Meiz, Blckter(luovutan kohta tän nikin kanssa :D),Anblick ja porkkana.

Miksi?

Noi oli lähinnä pelaajia, jotka on jostain syystä jäänyt vain mieleen epäilyttävänä. Ilman suurempia epäilyjä, joita voisi erikseen lähteä listaamaan. Einari ei ole pistänyt mitenkään epäilyttävästi silmään, joten en hänen listaansa kiinnittänyt niin paljon huomiota. Lisäksi ehkä vielä enemmän tähän vaikutti se, että justy oli mukana äänestämässä tippunutta pelaajaa, joten hänen listassaan oli hieman erilainen sävy.

++Cameron
Vaikuttaisi siltä kuitenkin, että Cameronia yritetään tässä pelastaa enemmän, kuin Zeytä. Tinglen ääni on ainua joka hieman häiritsee ja olisi zeyn pahikseuden puolella, mutta toisaalta muistelen, että tinglellä on juuri tuollainen tyyli pelata. Tämä on todella hankalaa, mutta mielestäni Zeyn viestit ovat olleet rauhallisempia nyt syytösten keskellä. Lisäksi juurikin Zeytä äänestäneissä on juuri niitä pelaajia, jotka ovat pistäneet silmään tai joita olen epäillyt. Saatan nyt ehkä antaa hieman liikaa aavistukselle valtaa, koska minulla ei ole suurempia perusteluja kummankaan pelaajan äänestämiselle, mutta jos jompikumpi nyt on pahis, niin toisen äänestäminen vähentää pahisten vaikutusvaltaa.
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 11.06.2017 19:09:41

Kandee kuitenkin muistaa että varma hyvis, Halima piti Cameronia hyvinkin vahvasti hyvismäisenä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 11.06.2017 19:14:09

Meiz kirjoitti:Jep, varsinkin tuo tyyli kuinka jyrkästi kaikki tekemiseni ovat nyt pahismaista, mielipiteitä minulla ei ole ollut jne.

Haluatko perustella, miksi mun olis kannattavaa pahiksena lähteä tähän? Sun epäilemises voi herkästi vaikuttaa muiden silmissä kostoepäilyltä, eikä se ainakaan mun asemaani parantaisi.

Meiz kirjoitti:Huomioitko ollenkaan että pelaajaa ei voi oikein epäillä peliin osallistumattomuudesta pelin alkuvaiheessa. Joten tottakai se epäily tulee "yhtäkkiä" kun peli on edennyt pidemmälle.

Huomioin, mutta ei se mun mielestä tarkoita, että epäilyn täytyisi tulla yhtäkkiä. Ihan hyvin olisit edellisenä irl-päivänä voinut todeta Tetran hiljenneen, mikä alkaa epäilyttämään sua.

Meiz kirjoitti: "Hän käsitteli pelin tapahtumia laajasti ja mielestäni hyvin kantaa ottaen. Ei vain tuntunut pahiksen näkökulmasta kirjoitetulta. En suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan mistä Halima saa nykyiset pahisvibansa esim. justyn avauviestiin liittyen."

Ja tää kommentti tuli nimen omaa, vasta kun sulta kysyttiin, että miksi luotat justyyn. Eli ei kyllä musta ihan vastaa siihen, mikset heti perustellut.

Meiz kirjoitti:ks. ylläoleva lainaus tästä poppoosta.

Näköjään ootkin sanonut. Mä oon kokoajan yhdistänyt sitä vaan alempaan Vampire lainaukseen ja luulin sen liittyvän siihen justyn kysymyksiin.

//Meiz väliin. Mut ei Halima tiennyt Cameronin roolia ja ihan kokemuksella voin sanoa, että aika usein on pahiksia pidetty vahvastikin hyvismäisenä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 11.06.2017 19:17:26

Yövuoro alkaa just joten en ehdi enää puollustautumaan, mutta tajusin just että mullahan peli loppuu varmaan kuitenki tähän iltaan ku jos Zey tipahtaa ja paljastuu pahikseksi niin en varmaan mää seuraavaa aamua :D mut lopullinen veikkaus pahisnelikoksi: Zey, Anblick, Mursumus ja dzinni. Hyvikset pitäkää lippu korkeella!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 11.06.2017 19:20:06

Vähän kyllä ärsyttää tulla esille näin aikaisin, kun Vamkin kuoli jo ekana yönä, mut en kyllä enää tän pidempään uskalla odottaa, kun kerran kaikki äänestyspakkolaisetkin on hommansa hoitaneet, eikä kukaan mua äänestäneistä tunnu muuttavan mieltään. Eli täällä toinen vapareista, hei vaan. o/ Josko tapettais joku toinen tänään. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 11.06.2017 19:21:46

Tapetaan ihmeessä. Ootko kuinka vahvasti Cameronia vastaan, en oikein usko että hänkään on pahis.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 11.06.2017 19:23:16

No mä tiedän, että mua ei oo koitettu pelastaa, mut Cameronia on täs mahdollisesti einari ja Herkkuoone. Ja kyl mäkin oon tätä äänestystä pitänyt vähän ihmeellisenä, ihan erilainen vipinä mitä ennen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 11.06.2017 19:23:29

Ei voi olla totta... --Zey
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 11.06.2017 19:24:23

Pahikset kyllä niin nauraa partaansa.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 11.06.2017 19:25:23

Zey kirjoitti:No mä tiedän, että mua ei oo koitettu pelastaa, mut Cameronia on täs mahdollisesti einari ja Herkkuoone. Ja kyl mäkin oon tätä äänestystä pitänyt vähän ihmeellisenä, ihan erilainen vipinä mitä ennen.

Noh tässä on myös äänestyspakot monella ja mikäli ootte molemmat hyviksiä niin pahikset cruisailleet koko päivän. Sä oot nyt kuitenkin varma hyvis joten valitse epäilyttävin (mutta älä minua ;D)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 11.06.2017 19:33:51

No mua itteeni epäilyttää Cameronin lisäksi sinä, einari, jiikare, Mursumus ja Anblick. Eniten sinä ja einari. Mut en kyllä tiedä miten hyvin tässä saadaan ääniä siirrettyä, et voi olla turha pohtia edes ketään muuta kuin Cameronia. Lähinnä mun päässä sä ja jiikare yhdistytte ja olisitte kiva pahiskaksikko. Cameron ja einari olis toinen. Anblickin sopisi Cameron ja einarin kanssa hyvin, kun en ainakaan muista hänen juurikaan epäilleen heitä? Mursumuksen linkittymisistä muihin en muista, paitsi että Cameron tais häntä nyt yhdistellä muhun, mikä vois olla turvallinen pahisparin epäily. Että tällai yhtäkkiä pohdittua pahisnelikko vois ihan hyvin olla Cameron, einari, Anblick ja Mursumus, joten sikäli olen tyytyväinen siihen, missä ääneni on.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 11.06.2017 19:35:53

Noh mä heitän nyt kuitenkin vaihtoehdoksi jiikareen. Me molemmat todettiin hänen mahdollisesti mokanneen ja syyttäneen Halimaa ja justyä Jekun äänestämisestä, ennenkuin Jekun rooli oli edes tiedossa.

--Zey
++jiikare
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa

cron