"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 04.06.2017 17:12:29

Eikö minulla pitäisi muuten olla äänestyspakko? Ja tervetuloa Herkkuoone minunkin puolestani peliin, toivottavasti kuullaan sinusta pian. :>

Halima kirjoitti:Porkkana on noussut (tai siis laskenut) mun epäilyttävimpien pelaajien joukkoon. Porkkanan kaikki epäilyt tuntuvat olevan luokkaa "juupas tai sittenkin eipäs eikun enpäs tiedäkään".

Olen sellainen mielipiteissäni irl-elämässäkin, jos en ole vahvasti mitään mieltä niin ajattelen asiaa monelta kannalta ja mielestäni on parempi tuoda kaikki ajatukset esiin, joka saattaisi auttaa pahisten nappaamisessa. :)

Halima kirjoitti:Zey. Kiitos koonnista, mutta ei tuokaan kyllä ihan hirveästi sua hyvistänyt. Enemmistö pelaajista näyttää silti olevan neutraalissa, tai sitten sellaisia että "jos tuo on pahis niin sitten tuokin" tms. Tällaiset ehto-epäilyt on pahikselle ihan tosi käteviä, kun jos se ensimmäinen ehto ei koskaan täyty niin sitä toistakaan ei tarvitse sitten koskaan epäillä. Eli esim tuo "Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen" lause voisi hyvinkin olla sun pahiksena ja jopa Anblickin pahiskaverina sanomaa. Sillä kun mä en paljastu pahikseksi niin sun ei tarvi epäillä Anblickia.

Hyvä pointti, sai katseeni kääntymään enemmän Zeyn ja Anblickin suuntaan.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Eli toisin sanoen joka tapauksessa epäilisit einaria? :P

Joo, sori vaan einarille. :D

Epäiletkö einaria muuten? Paljastaako einarin rooli puolestaan jotain Haliman roolista?

Nyt palaan takaisin sänkyyn kuumeeni kanssa. Tulen vielä osallistumaan paremmin päivän aikana, mutta juuri nyt musta ei irtoa enempää.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Blckter » 04.06.2017 17:43:28

Pahikset tiputtivat Vampiren ja kun lueskelee läpi mitä vampire on pohtinut/äänestänyt niin
Onko Halima/Cameron kokenut Vampiren uhaksi kun on osunut oikeaan.

Vampire kirjoitti:Cameron on tähän mennessä jo ehtinyt kummastuttaa hieman sillä, että alkoi todella nopeasti veistelemään Halimasta ja Arielista pahiskaksikkoa, mikä tuntuu vähän epätoivoiselta vedolta.

Onko Cameron sitten yrittänyt pelin alussa maalata Halimasta ja Arielista pahiskaksikkoa jottei häntä voida yhdistää myöhemmin Haliman pahiskaveriksi tai toisinpäin.

Cameron ja Halima ovat molemmat olleet aktiivisia joten oletan että osaisivat pelata pahiksena hyvin.
Halima ja Cameron pahiksia ja joku ei aktiivisista pahiksista komppaa kolmannen äänen.
Miksi annoitte äänen Vampirelle?


Teen nyt tuon äänestyspakon edessä ensimmäisen äänestyksen
++Cameron
Avatar
Blckter
Kyläläinen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.05.2017 22:47:05

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.06.2017 18:36:35

Blckter kirjoitti:Pahikset tiputtivat Vampiren ja kun lueskelee läpi mitä vampire on pohtinut/äänestänyt niin
Onko Halima/Cameron kokenut Vampiren uhaksi kun on osunut oikeaan.

Vampire kirjoitti:Cameron on tähän mennessä jo ehtinyt kummastuttaa hieman sillä, että alkoi todella nopeasti veistelemään Halimasta ja Arielista pahiskaksikkoa, mikä tuntuu vähän epätoivoiselta vedolta.

Onko Cameron sitten yrittänyt pelin alussa maalata Halimasta ja Arielista pahiskaksikkoa jottei häntä voida yhdistää myöhemmin Haliman pahiskaveriksi tai toisinpäin.

Cameron ja Halima ovat molemmat olleet aktiivisia joten oletan että osaisivat pelata pahiksena hyvin.
Halima ja Cameron pahiksia ja joku ei aktiivisista pahiksista komppaa kolmannen äänen.
Miksi annoitte äänen Vampirelle?


Teen nyt tuon äänestyspakon edessä ensimmäisen äänestyksen
++Cameron


Vampire kirjoitti viestinsä virheellisesti. Cameron nimenomaan epäili että Ariel ja Halima _eivät_ olisi pahiskamuja keskenään.

Luitko Cameronin viestejä läpi ennen äänesi antamista? Entä mitä tarkoitat äänien antamisella Vampirelle?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 04.06.2017 19:44:13

Meiz kirjoitti:Epäilet tästä einaria mutta jätät mainitsematta että olen tehnyt about saman, mutta varmasti vielä vahvemmalla mielipiteellä.

Missä? Voitko heittää linkkiä kyseiseen viestiisi? Koitin lukea viestejäsi läpi, mutten huomannut sellaista kohtaa.

Meiz kirjoitti: Kyllä! Muutenkin Zeyn ja Anblickin välillä on tuollaista jatkuvaa kevyttä epäilyä/dialogia, ilman että kumpikaan joutuu toisen pahismaiset listalle tai ykkös-äänestettäväksi(esim. Zeyn tapauksessa juuri tuo ehto pahis-Halimasta Anblickin syyllisyydelle). Paras arvaukseni pahispariksi tässä vaiheessa.

Onko sulla sitten esittää mulle perustelut, miksi Anblickin kuuluisi olla mun pahismaiset listalla tai ykkös-äänestettävä? Koska mä en ainakaan ole huomannut tällaista, enkä näe mitään järkeä ruveta keksimäänkään muita epäilyksen aiheita tai olemaan sanomatta, jos näen Anblickin ja Haliman linkittyvän toisiinsa, vain jottei tämä olisi ainoa epäilyksen aihe. Miten muuten oma Anblickin epäilyksesi eroaa nyt minun Anblickin epäilyksestä? En ainakaan ole huomannut, että epäilisit häntä mistään muusta kuin minuun linkittymisestä.

Ja nyt lukemaan tarkemmin päivän loppua.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.06.2017 20:03:42

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Epäilet tästä einaria mutta jätät mainitsematta että olen tehnyt about saman, mutta varmasti vielä vahvemmalla mielipiteellä.

Missä? Voitko heittää linkkiä kyseiseen viestiisi? Koitin lukea viestejäsi läpi, mutten huomannut sellaista kohtaa.

Meiz kirjoitti: Kyllä! Muutenkin Zeyn ja Anblickin välillä on tuollaista jatkuvaa kevyttä epäilyä/dialogia, ilman että kumpikaan joutuu toisen pahismaiset listalle tai ykkös-äänestettäväksi(esim. Zeyn tapauksessa juuri tuo ehto pahis-Halimasta Anblickin syyllisyydelle). Paras arvaukseni pahispariksi tässä vaiheessa.

Onko sulla sitten esittää mulle perustelut, miksi Anblickin kuuluisi olla mun pahismaiset listalla tai ykkös-äänestettävä? Koska mä en ainakaan ole huomannut tällaista, enkä näe mitään järkeä ruveta keksimäänkään muita epäilyksen aiheita tai olemaan sanomatta, jos näen Anblickin ja Haliman linkittyvän toisiinsa, vain jottei tämä olisi ainoa epäilyksen aihe. Miten muuten oma Anblickin epäilyksesi eroaa nyt minun Anblickin epäilyksestä? En ainakaan ole huomannut, että epäilisit häntä mistään muusta kuin minuun linkittymisestä.

Siis et löydä viesteistäni kohtaa jossa kutsun Halimaa suht varauksetta hyvikseksi? :) Vai onko einarin tapa jotenkin erilainen minuun verrattuna? Jälkimmäiseen en voi kuin todeta että se oli maininnan arvoinen teoria mahdollisesta pahistaktiikasta. Pointtisi lienee se, että myös hyvis voisi kommentoida tästä asiasta samaan tapaan? Siinä olet oikeassa :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 04.06.2017 20:17:43

Meiz kirjoitti: Siis et löydä viesteistäni kohtaa jossa kutsun Halimaa suht varauksetta hyvikseksi? :) Vai onko einarin tapa jotenkin erilainen minuun verrattuna? Jälkimmäiseen en voi kuin todeta että se oli maininnan arvoinen teoria mahdollisesta pahistaktiikasta. Pointtisi lienee se, että myös hyvis voisi kommentoida tästä asiasta samaan tapaan? Siinä olet oikeassa :)

Joo, mun pointti oli, että jollet koe itseäsi pahikseksi, niin ilmeisesti myös hyvis voi noin kommentoida.
Mut nyt alko kyl häiritsee ihan hirveesti, toi että missä muka oot noin sanonut. :D Siis kun ainoo, minkä voisin tulkita, että olisit pitänyt Halimaa hyviksenä on musta tää kohta:
Meiz kirjoitti: Mun lista henkilöistä keitä en lynkkaisi tänään: Halima, Zey, just, einari, vampire. Kaikki käsitelleet peliä hyvinkin laajasti ja omia mielipiteitä esittäen.

Mut en mä kyllä tästäkään kommentista varmaksi vois sanoo, et Halima oli susta hyvismäinen (eikä ole esimerkiksi ihan aktiivisuutensa pohjalta tuossa listassa), enkä kuvais tätä kyllä einarin kommenttia vahvemmaksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.06.2017 20:34:20

Nyt tajuan, unohdin tässä välissä että kertasit ensimmäisen päivän listaa ja otin tuon suoraan nykyisiksi mielipiteiksi ja epäilyiksi. Kun tänään taas toitotin jo aika suoraan pitäväni Halimaa hyviksenä ja viittasin siis siihen. Eli epäilet einaria nyt, koska antoi Halimalle hyvisvibat liian helposti ekana päivänä. Ei tuo silti mahdu mun päähän miksen sitten minä olisi samalla viivalla tämän päivän kommenttien perusteella.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 04.06.2017 20:52:26

No mä jo miettisin, että mitä ihmettä mä oikein olen missannut. :D Mut joo, et ole tämän päivän kommenttien perusteella samalla viivalla kuin einari, koska teillä eroaa aika + sanavalinnat. Sä kuitenkin tulit siihen tulokseen vasta 2.päivänä, kun taas einari ilmoitti mielipiteensä jo 1.päivän 2.irlpäivänä ja totesi Haliman olleen perinteisen Halimamainen, vaikka omaan silmään Haliman peli erosi aika paljonkin perinteisestä Halimasta ja kaikessa epäilyttävyydessä ja hämmentävyydessä tuntui/tuntuu tosi oudolta, että einari silti laittoi Haliman noin vain hyvismäiseksi.

Mut nyt kun oon selannut sun viestejä läpi yhä uudestaan ja uudestaan, niin pyydämpä nyt toisen kerran. Jos vaan sulta aikaa löytyy, niin tekisitkö jonkinlaisen listauksen tapaisen? Sun mielipiteet pelaajista ja syyt niihin on mulle aika epäselviä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 04.06.2017 21:28:13

Pahoittelut epäaktiivisuudesta. Mulla alkoi tänään kesäloma, ja vikat työpäivät olivat aika hektisiä. Näköjään myös tämä ensimmäinen lomapäivä.

Negon paljastuminen hyvikseksi harmittaa. Tuntuu että tämä olisi ollut vältettävissä (tai ainakin oma ääneni Negolle), jos mulla olisi ollut aikaa lukea ja reagoida hänen posteihinsa aiemmin kuin 4 tuntia ennen päivän päättymistä. Nego kuitenkin osallistui peliin aktiivisesti, joten jos hänelle olisi antanut aikaa reagoida syytöksiin, hän olisi voinut hyvinkin kyetä selittämään toimintaansa.


Alla pari vastausta kommentteihin, joihin en ehtinyt ennen 1. päivän päättymistä reagoida. Osaan näistä on saatettu saada vastaus 2. päivän aikana, jolloin pahoittelen hitautta. Mutta haluan nyt postata tämän ennen kuin alan lukea 2. päivää ajatuksella.

porkkana kirjoitti:justy
Mielestäni hyvää peliä, paljon kysymyksiä eri pelaajille. Komppailee paljon, mutta on kuitenkin tuonut mielestäni hyvin omiakin mielipiteitä esiin kun mietitään, että nyt pelataan vielä ensimmäistä päivää (vaikka sivuja on kuusi kappaletta). justy myös esittää kysymyksiä pelaajille jotka kokevat pelin vaikeaksi, sekä antaa listauksen pelaajista. Nämä kaksi antavat sellaisen olon, että justy vain yrittää kerätä hyvispisteitä näennäisaktiivisuudella. Listauksessa lähes kaikki ovat neutraaleja, joka ei paljoa auta peliä eteenpäin. Tokikaan tässä kohtaa vahvoja mielipiteitä ei ole vielä muodostunutkaan, mutta miksei keskittyä selkeästi hyvismäisiin ja selkeästi pahismaisiin nopean listauksen sijaan? Tuntuu, että pelin alussa justyltä tuli paljon paremmin mielipiteitä ja kysymyksiä pelaajille verrattuna listaukseen.


Listaus pelaajista oli turha ja väärin käytettyä aktiivisuutta. Aloitin sen työpäivän aikana, kun mulla oli hetki aikaa ja halusin käyttää ajan pelin pohtimiseen. Sitten päätin jatkaa sen illalla loppuun kotiin palattuani, vaikka olisinkin käyttänyt aikani paremmin kommentoimalla pelin uusimpia tapahtumia. Jotenkin vaan en halunnut jättää listausta kesken kun olin sen jo aloittanut.

Kysymysten esittäminen pelaajille, jotka kokevat pelin vaikeaksi on mielestäni hyödyllistä ajankäyttöä. Pahisten löytämisen lisäksi pitää löytää myös hyvikset, ja se on vaiekaa jos pelaajat ei osallistu peliin. Olen nähnyt kysymysten toimivan hyvänä herättelynä muissa peleissä, joten päätin kokeilla sitä itsekin tässä pelissä.

Selkeästi hyvismäisiin pelaajiin keskittymisen pointtia en oikein ymmärtänyt. Miten haluaisit porkkana minun keskittyvän hyvismäisiin pelaajiin? Pahismaisiin pelaajiin olen mielestäni kiinnittänyt hyvin huomiota, eli siis Cameroniin ja Negoon. Toki minun olisi pitänyt käyttää listauksen sijaan aikaa Negon uusien viestien lukemiseen ja kommentointiin, sen myönnän. Loppupäivästä tuli kiireisempi kuin kuvittelin.

Cameron kirjoitti:
Meiz kirjoitti:En ymmärrä kommenttiasi justyn juontajamaisesta asenteesta. Viittaatko hänen tapaansa esittää paljon kysymyksiä? En myöskään käsitä mihin perustat kommentin siitä ettei häneltä olisi tullut tarpeeksi mielipiteitä.

Viittaan, ja lisäksi tuo multipostaaminen näköjään hämää mua. Luin nuo 4. sivun justyn viestit uudelleen läpi, joihin viittasin tuolla kommentilla ja 3/7 on sellaisia jotka sisältävät selkeitä mielipiteitä muista pelaajista. Tuntuu, että sellainen yleisen keskustelun ylläpitäminen vaikuttaa näennäisen aktiiviselta, mutta jos keskustelusta jää puuttumaan mielipiteet pelaajista, ei siitä saa niin paljon irti. Mutta tosiaan tähän multipostaamiseen vasta totuttelen. On eri asia jos nää kaikki lainaukset ja mielipiteet on samassa viestissä, sillon näkee että haa onhan täällä ajatuksia muistakin pelaajista kuin että jos siinä on neljä viestiä välissä joissa ei oo. No vanha koira yrittää opetella uusia temppuja :D


Käytin aikaa aktiivisuuden kannustamiseen, jotta olisi enemmän ainesta, jonka perusteella voisi mielipiteen muodostaa. Jos joku on postannut pari viestiä, en oikein osaa niistä vielä mitään tulkintoja tehdä.

Ja jos on jokin asia, josta haluaisit kuulla mielipiteeni ja jota en ole kommentoinut, kysy ihmessä.



Cameron kirjoitti:No joo, ehkä kuvaukseni oli vähän yliampuva. ;) Mutta syynä ei ollut varsinaisesti hymiöiden käyttö, vaan miten aloit vähätellä koko epäilyäsi Halimaa kohtaan "jokainen pelaa tyylillään ... Halima tuossa näköjään avaskin vähän uuden pelityylinsä taustaa") ja löit asian leikiksi (Aina Inkeri -lainaus). Tämä on mielestäni aika vahva reaktio, varsinkin kun pelisi siihen asti oli keskittynyt Haliman äänestyskäyttäytymisen epäilyyn. Mielestäni tämä reaktio sopii hyvin pahikselle, joka kokee jääneensä kiinni pahanteosta yleensä herkemmin kuin hyvis kokee.

Minusta taas on vähän turha jäädä roikkumaan johonkin tiettyyn epäilyyn pitkäksi aikaa, jos pelaajalta saa perusteluja miksi tämä on käyttäytynyt näin ja ymmärtää silloin tämän käyttäytymistä paremmin.[/quote]

Ehkä minua hämää sitten puolestaan se, että et erottele Zeyn kyselyihin reagointia Halima-epäilyidesi analysoinnista. Nyt postistasi ei välittynyt se että muutit mielesi Halimasta tämän vastausten perusteella, vaan tuntui että yhtäkkiä Halima-epäilysi vain katosivat samalla kun puolustauduit.


Zey kirjoitti:einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin (sano jopa Haliman olevan perinteisen halimamainen, mikä tässä pelissä ei musta kyllä pidä paikkaansa). Omaan silmään Halima on pelannut kuitenkin niin häiritsevää peliä, että sikäli mietityttää onko einari oikeasti sitä mieltä, että Halima on perinteisen halimamainen vai onko Haliman hyvismäisyyteen jokin muu syy.


Taas hyvä havainto Zeyltä. Muistan kanssa huomanneeni että einari on eri linjoilla kuin muut Haliman kanssa pelanneet (Zey, Vampire, olikohan joku muukin?) siitä pelaako Halima tässä pelissä samalla tapaa kuin aiemmin.

Zey kirjoitti:Halimasta olenkin jo aika paljon puhunut, eikä hänen epäilyttävyytensä hälventynyt. Ihmeellisistä asioista hyviksenä pitämisiä, vähän outoa äänestyskäyttäytymistä, vibattelukyselyihin oli aluksi aika vahva reaktio ja muutenkin välillä vähän outoa puolustautumista (Tetran hyvisvibattelun perusteita Halima puolusteli sillä, että se oli perusteeton, vaikka selkeästi Halima sitä oli vibattelun sanoessaan vähän perustellut). Aktiivinen pelaaja, mutta välillä sellaista näennäishyödyllisyyttä ilmassa. Listaus on hieman enemmän normaalia Halimaa, eikä vibojakaan ole enää niin paljoa lennellyt. Tiedä sitten johtuiko negatiivisen huomion saamisesta vaiko sattumalta vain rauhottui (vaikka lupaili kyllä, ettei tyyli epäilyksistä huolimatta muuttuisi).


Onko Halimalla ollut outoja hyviksenä pitämisiä vielä 1. päivän alun jälkeen? Mun on vaikea laittaa kauhean suurta painoarvoa alkupelin vibojen outoudelle, kun pelin alussa on niin vähän mistä voi tarttua kiinni. Toki se ettei osaa sitten perustella mitenkään niitä vibojaan on vähän outoa, mutta Negolla oli vissiin sama ongelma 1. päivän aikana, ja hän paljastui hyvikseksi.

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Onko tämä nyt siis ääni, jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, ääni joka menee suurimmalle pahisepäillyllesi, vai aktivointiääni?

Jos tämä on ääni jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, sinun kannattaisi nyt alkaa markkinoida meille muillekin sitä miksi tänään kannattaa lynkata epäaktiivinen. Tai harkita äänen siirtämistä kohteelle, jolla on kaksi ääntä (tai jota äänestämällä voit saada ehdokkaasi kahteen ääneen). Tällaisenaan äänesi menee hukkaan, koska minulla ei ole sellaista kuvaa, että Tetra (tai epäaktiivinen ylipäänsä) olisi kovinkaan monen listoilla äänestyskohteena. Voin olla väärässäkin.

Oot oikeassa tästä markkinoinnista, se on vain melko vaikeaa pelaajasta joka on ollut hiljaa koko pelin. Tetra ei ole aloittelija, tietää pelin alkaneen ja silti on pidättäytynyt osallistumasta peliin. Mikäli hän jatkaa pelaamista nyt päivän päätteeksi ja/tai seuraavina päivinä, ainakin mulla tulee kummittelemaan päässä tuo esittämäni ajatus mahdollisesta pahiksen taktiikasta, ja tod. näk. tulen äänestämään häntä myöhemminkin ellei hänen aloittama pelaaminen osoittaudu poskettoman hyväksi. Erityisesti kun hän ei ole saanut juurikaan negatiivista kommenttia muilta, ja kyseessä kuitenkin pelaaja johon pahisten olisi erittäin helppo tarttua vaikka sitten pienin sivulausein. Mutta jos tähän ajatukseen ja äänestämiseen ei muut lähde mukaan niinvaihdan ääntä johonkin millä on enemmän merkitystä.


Tarkoitin tällä enemmänkin sitä, että mielestäni sinun olisi pitänyt markkinoida epäaktiivisen lynkkaamista validina vaihtoehtona epäilyttävimmän lynkkaamiselle. Lisäksi tuo toteamuksesi Tetran epäaktiivisen alun kummittelusta myöhemmin kuulostaa oudolta - et ole muuten tässä pelissä mielestäni vaikuttanut siltä että olisit tuolla tavalla ... vainoharhainen? Ei ole oikea sana, mutta siis tarkoitan sitä ettet ole kauheasti tuntunut pelkäävän että pahikset tekisivät tuollaisia juonia.

Tuo ajatuksesi siitä että pahikset olisivat tarttuneet hyvis-Tetran epäaktiivisuuteen on mielenkiintoinen. Onko joku tässä pelissä mielestäsi kohdistanut samaa taktiikka jotakuta muuta epäaktiivista pelaajaa kohtaan?

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Itse asiassa yksi syy jonka takia minun on vaikea nähdä Halimaa pahiksena on se, että hän on tehnyt aktiivisella äänestyksellään ja äänien mutuperusteluilla elämänsä aika hankalaksi. Haluaisiko pahis vetää puoleensa noin paljon huomiota? Ehkä, etenkin jos Haliman innokkuus päästä pelaamaan ylitti taktisen ajattelun.

Tähän voisin ihan vain sivuhuomautuksena sanoa, että mä en kyllä innostu pahisroolista niin paljoa että se ylittäis taktista ajattelua. Mä tykkään todella paljon enemmän pelata hyvistä, koska mun mielestä tän pelin suola on se, että saa oikeasti etsiä niitä pahiksia. Pahiksena koko homma on vain piilottelua ja valehtelua, mikä ei oo ollenkaan niin mielekästä mulle. Mä varmaan oon parempi pahispelaaja kuin hyvispelaaja (päätellen parista viimeisimmästä pelistä, missä pahiksena oon voittanut mutta hyviksenä ollut äänimagneetti jo ekana päivänä), mutta tykkään kyllä paljon enemmän hyviksen peluusta. :)


Ajatukseni olikin, että innostuisit ylipäänsä pelin alkamisesta niin paljon että se ylittäisi taktisen ajattelusi. (ja olen samaa mieltä, hyviksen pelaaminen on paljon kivempaa, tosin olen huomannut että pahiksen pelaaminen on mulle paljon helpompaa).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 04.06.2017 21:28:35

Tilanne 1.6. klo 15.54 väliaikalaskennassa:

2 Nego (Cameron, Halima)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 Tetradynamia (Meiz)

Klo 15:48 Zey äänestää Halimaa. Tilanne:

2 Nego (Cameron, Halima)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Cameron (justy)
1 Tetradynamia (Meiz)

Klo 18.06 justyn ääni siirtyy Cameronilta Negolle. Tilanne:

3 Nego (Cameron, Halima, justy)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Tetradynamia (Meiz)

Klo 19:08 Dzinni äänestää Negoa. Tilanne:

4 Nego (Cameron, Halima, justy, Dzinni)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Tetradynamia (Meiz)

Klo 19:57 jiikare poistaa äänensä Blckterilta. Tilanne:

4 Nego (Cameron, Halima, justy, Dzinni)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Blckter (Nego)
1 Tetradynamia (Meiz)

Klo 20:34 miina äänestää Negoa. Tilanne:

5 Nego (Cameron, Halima, justy, Dzinni, miina)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Blckter (Nego)
1 Tetradynamia (Meiz)

Klo 20:52 jiikare toteaa, ettei enää äänestä ketään.

Klo 20:54 Mursumus äänestää Cameronia. Tilanne:

5 Nego (Cameron, Halima, justy, Dzinni, miina)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Blckter (Nego)
1 Tetradynamia (Meiz)
1 Cameron (Mursumus)

(ja näköjään Mursumuksen tarkoituksena on ollut laatia tällainen samanlainen listaus. Katsotaan teenkö tätä turhaan...)

Tästä tilastosta tulee hyödyllisempi kunhan saadaan joku pahis kiinni, ainakin jos tällä pahiksella oli ääniä 1. päivänä. Nyt minusta epäilyttävimmältä vaikuttaa Meizin Tetra-ääni, etenkin kun Meiz sanoi että muuttaa ääntään mikäli sille on tarvetta. Mursumuksen Cameron-ääni puolestaan tuli niin myöhään, ettei hänellä ollut mitään toivoa saada Cameronia lynkattua. Ainakaan niissä peleissä joita olen aiemmin pelannut päivän päättyessä ei ole tärkeintä äänestää suurinta epäiltyään, vaan yrittää saada eniten ääniä keränneistä mielestään epäilyttävin lynkattua.

Mursumus ja Meiz: olivatko Nego, jiikare ja Halima kaikki teidän mielestänne niin hyvismäisiä, ettette halunneet ketään heistä lynkattavan? Meiziltä voisi vielä kysyä Blckterista, jolla oli myös 2 ääntä kun viimeksi olit äänestämässä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 04.06.2017 22:49:08

Multa muuten jäi porkkanan kysymys huomaamatta.
porkkana kirjoitti:Epäiletkö einaria muuten? Paljastaako einarin rooli puolestaan jotain Haliman roolista?

Kuten listauksessani sanoin, niin einari on muuten ollut neutraali, eikä einarilta ole tullut sen jälkeen mitään uusiakaan viestejä, joten ei hän ole päässyt herättämään mun epäilyksiä vielä muuten. Ja einarin rooli ei niinkään paljasta Haliman roolista, kuten ei Haliman roolikaan einarista.

Justyltä pari pitkää pätkää.

justy kirjoitti:
Cameron kirjoitti:No joo, ehkä kuvaukseni oli vähän yliampuva. ;) Mutta syynä ei ollut varsinaisesti hymiöiden käyttö, vaan miten aloit vähätellä koko epäilyäsi Halimaa kohtaan "jokainen pelaa tyylillään ... Halima tuossa näköjään avaskin vähän uuden pelityylinsä taustaa") ja löit asian leikiksi (Aina Inkeri -lainaus). Tämä on mielestäni aika vahva reaktio, varsinkin kun pelisi siihen asti oli keskittynyt Haliman äänestyskäyttäytymisen epäilyyn. Mielestäni tämä reaktio sopii hyvin pahikselle, joka kokee jääneensä kiinni pahanteosta yleensä herkemmin kuin hyvis kokee.

Minusta taas on vähän turha jäädä roikkumaan johonkin tiettyyn epäilyyn pitkäksi aikaa, jos pelaajalta saa perusteluja miksi tämä on käyttäytynyt näin ja ymmärtää silloin tämän käyttäytymistä paremmin.[/*quote]
Ehkä minua hämää sitten puolestaan se, että et erottele Zeyn kyselyihin reagointia Halima-epäilyidesi analysoinnista. Nyt postistasi ei välittynyt se että muutit mielesi Halimasta tämän vastausten perusteella, vaan tuntui että yhtäkkiä Halima-epäilysi vain katosivat samalla kun puolustauduit.

Tätä kohtaa en tajunnut. Oliko toi Cameron quote jonkun toisen quoten sisällä, kun ainakin ylimääräinen [/quote] löytyy? Ja mitkä mun kyselyt ja kuka ei erottele?

Tykkäsin kyllä justyn äänilistasta. Selkeytti mukavasti eilisillan tapahtumia. Lisäksi ton pohjalta sanoisin, ettei justy ainakaan ole jiikaren, Blckerin tai Haliman pahiskaveri, koska tällöin justy tuskin olisi tuota listaa tehnyt. justy kuitenkin asetti nämä kolme vähemmälle putoamisvaaralle kun antoi Negolle kolmannen äänen, mikä voisi olla pahiskaverin pelastus. Jos kuitenkin kyseessä olisi ollut pelastus (tai vaikka ei ollut tarkoituksella pelastus, mutta joku muista olisi justyn pahiskaveri ja näin ollen joku voisi tulkita äänen olevan pelastus ja päätyä justyn mahdollisesti kuollessa oikean pahiskaverin kimppuun), niin justy tuskin olisi tuota postannut, sillä ei olisi halunnut kiinnittää siihen ihmisten huomiota. Eli kaiken kaikkiaan justyn äänilista postaus vain vahvisti mun mielikuvaa hänen hyvikseydestä.

Mut nyt on kyl pakko painua nukkumaan, kun täytyis vielä ennen kuutta päästä ylös. D:
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 04.06.2017 22:53:03

Anblick kirjoitti:Negolle tuli aika monta ääntä päivän loppuvaiheilla. Sinänsä se ei yllätä, koska mullakin Nego sai pahisviboja aikaan, mutta toki kun ääniä kertyy 5, vaikkei ole edes äänestyspakkoja, alkaa miettiä, onko joukossa pahiksia, jotka yrittivät ”piiloutua” äänestämällä ns. suosittua kohdetta. Justy on näköjään antanut äänensä iltakuudelta ja mllna ja dzinni vielä sen jälkeen. Sitä ennen äänet antoivat Cameron (30.5.) ja Halima (31.5). Näistä etenkin mllna on ollut melko harvasanainen pelaaja ja puhunut lähinnä tuntumastaan ilman sen kummempia perusteluja ja äänesti Negoakin ilmeisesti fiilispohjalta. Tavallaan ymmärrän tällaisen etenkin aloittelijalta ja näin alkuvaiheessa peliä, mutta Negon äänestäminen ihan päivän loppuvaiheessa näyttää musta olleen aika ”turvallinen” vaihtoehto, koska moni oli jo pohjustanut epäilyjä Negoa kohtaan. Onko kyseessä pahis, joka halusi ratsastaa valmiiksi pohjustetulla lynkkauksella, jotta voisi seuraavan päivän pysytellä hiljempaa ja jättää vaikka äänestämättäkin?


Minun ääneni tärkein motivaatio oli se, että Nego, jiikare, Halima ja Blckter olivat kaikki kahdessa äänessä, kun taas siihen saakka äänestämäni Cameron oli 1. äänessä. Mielestäni Nego oli selvästi epäilyttävin kahden äänen pelaajista, ja halusin vaikuttaa siihen että hänet lynkataan ennemmin kuin joku muu kakkoskerholainen. Jos olisin ollut kykenevä pelaamaan enemmän ja aikaisemmin, olisin saattanut sen sijaan yrittää markkinoida Cameronia kohteena. Mutta tuossa vaiheessa Cameron ja Nego olivat molemmat epäilyttäviä, enkä ollut ehtinyt kunnolla lukea kaikkia uusimpia postauksia.

Sinällään olen kyllä samaa mieltä tuosta ajatuksesta, että Nego oli hyvä ja helppo paikka piilottaa ääni. Mitä mieltä olet Anblick Dzinnin perusteista äänestää Negoa, et niitä kommentoinut tuossa lainkaan?

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:Cameronissa silmään pistää se Negon kysymykseen vastaus jupakka. Hyviksellä nyt harvemmin menee oman ajatuksiensa selittäminen mönkiin, kun taas pahiksena niin voi helpommin käydä.

Mulla taas on olo, että pahiksena yleensä katsoo tarkemmin että varmasti selittää kaiken oikein, hyviksenä taas se ei oo niin nöpö nuukaa ja saattaa tulla isojakin asiavirheitä.

Zeyn "vähän niinkuin listauksessa" Zey kyllä kirjoittaa pelaajista jotain, mutta esimerkiksi Blckterin, Arielin, Jekun, dzinnin jne (turha edes luetella kun näitä on niin monta) hyvis-pahis-akselille sijoittumisesta ei ole mitään mainintaa. Avaisitko Zey näitä? Lopuistakin pelaajista mielipide tuntui olevan vähän samaa kuin porkkanallakin "vähän pahismaista mutta kuitenkin sitten hyvismäistä". Mun muistikuvissa Zey on kyllä yleensä ollut hyviksenä selkeämpi pelaaja. Voisiko tässä olla taustalla pahisrooli, jonka takia Zey ei tahdo antaa selkeää mielipidettään kovin monesta pelaajasta?


Halima, voisitko kerrata miksi Cameron on sinun mielestäsi hyvismäinen? Nyt tuntuu että selittelet Cameronin epätarkkuuksia hyvismäisinä ja seuraavassa kappaleessa epäilet Zeytä pahikseksi kun hän ei ole esittänyt ajatuksiaan kauhean tarkasti.

Mitä Zeyhyn tulee, niin mielestäni hän on pelannut tässä pelissä aika varovaisesti ja varman päälle. En oikein tiedä onko tämä hänen tyylinsä vaiko pahismaista. Jostain syystä se tuntuu hänen tyyliltään, olisiko joku muistuma vuosi sitten pelaamastani pelistä.

Halima kirjoitti:Minusta on kummallista asennoitua, että äänestäminen on kummallista ilman äänestyspakkoa. Ääni on jokaisen pelaajan paras ase, ja oli kyseessä sitten hyvis tai pahis, minusta on lähinnä kummallista olla käyttämättä ääntään joka päivä. Ja itse olisin kyllä nimenomaan antamassa mllnalle hitusen hyvisvibatusta tuosta myöhäisestä äänestä Negolle, sillä jos mllna on pahis, hänhän olisi tiennyt äänestävänsä hyvistä - pahikselle voisi nimenomaan tulla mieleen että mieluummin jättäisi kokonaan äänestämättä tai äänestäisi jotakuta muuta, jottei joutuisi "vastuuseen" hyviksen lynkkaamisesta.


Samaa mieltä miinan äänestä. Se oli hyvismäinen teko, mutta toisaalta se olisi ehkä voinut olla toisten pahisten opastuksesta tehty. Kuitenkin, miinan loppupäivän viestit lupaavat hyvää, hän on selvästi pääsemässä mukaan peliin!

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Tiedä sitten oliko pahiksilla haisua Vampiren roolista vai valittiinko vain hyvismäisin pelaaja kohteeksi, kun en muista kenenkää epäilleen vampirea missään vaiheessa (veikkaan jälkimmäistä). Vampiren ykköskohde oli Halima, totesi kyllä lopussa olevansa kiikunkaakun tämän suhteen. En nyt vieläkään usko Halimaa pahikseksi ja tätä syyksi Vampiren kuolemaan. Vampiren viesteistä saan kuitenkin lisää hyvisvibaa einarille, porkkanalle ja justylle näiden parin lainauksen takia. Vaikka mielipiteet nyt eivät ole vahvimpia mahdollisia (eka päivä ja Vampire on aika varovainen näiden kanssa), on mielestäni epätodennäköistä että pahis-einari/-porkkana/-justy olisi halunnut eroon Vampiresta, ellei sitten myös Halima olisi pahis.

Minusta ei kannata vetää johtopäätöksiä pelaajien puolista sen mukaan kuka on tapettu yöllä. Ensinnäkin luulen (kuten sinäkin), että Vampire on tapettu nimenomaan siksi, että häntä ei kukaan juurikaan epäillyt, ja toisekseen pahisten ajatuksenjuoksua ei vain voi tietää. Joo voi olla että pahikset on ajatelleet just noin miten sä sanoit, tai sitte voi olla että pahis-einari, pahis-porkkana ja pahis-justy ovat ajatelleet että "hähää, nytpä meitä ei ainakaan ajatella pahiksiksi kun tapettiin Vampire!"

Meillä ei vaan ole mitään keinoa tietää mitä pahikset ovat ajatelleet yötappoa valitessaan, joten minusta sen spekulointi on aika turhaa.


En voi välttyä ajatukselta, että jos pahikset päättäisivät tappaa heitä epäilleen kokeneen pelaajan, he kirjoittaisivat jotakin tämän kaltaista seuraavana päivänä. Periaatteessa kaikki mitä sanot on totta, mutta silti: emmehän me voi jättää yötappoja huomioimatta pahiksia metsästäessämme, koska ne ovat kuitenkin suoria seurauksia pahisten päätöksistä. Ensimmäinen yö yksistään ei paljoa kerro, mutta joka yö tietopankkimme kasvaa ja pahisten asema muuttuu tukalammaksi.

Halima kirjoitti:Näin toisen päivän alkuun voisin ilmoittaa kaikille vielä, että mun ekan päivän lista on vähän elänyt, jotkut pelaajat ovat olleet hyvismäisempiä ja toiset pahismaisempia kuin aikaisemmin. Tällä hetkellä mua eniten epäilyttävät jiikare, Jeku, Anblick, Zey, porkkana ja Mursumus. Olen hyvin tietoinen siitä, että monen näistä epäilylle en ole vielä esittänyt mitään perusteita, mutta tällä hetkellä moni näistä onkin tässä listassa lähinnä siksi, että ei ole tehnyt mitään mikä vakuuttaisi mut heidän hyvikseydestään.

Näin päivän alkuun haluaisin kysyä kaikilta: Jos tämän päivän lynkattava pitäisi valita tuosta listasta, kenet valitsisit ja miksi?

Mun mielestä ois myös kiva saada toisilta pelaajilta vastaavanlaisia "lynkkauspooleja" eli kenen lynkkausta vastaan et olisi jos lynkkaus tapahtuisi nyt.


Jeku epäilyttää lähinnä sen takia, että hänen jatkuva hiljaisuutensa voisi viitata siihen, että heti pelin alussa tulleet epäilyt säikäyttivät pahiksen hiljaiseksi. Toisaalta hänellä on ollut validi syy hiljaisuuteen puolesta riippumatta.

Zey epäilyttää hieman varovaisuutensa vuoksi ja sen vuoksi että hän ei tunnu oikein etenevän jutuissaan. Nego, Halima ja Cameron ovat kaikki yksittäisten juttujen pohjalta epäiltyjä (Halimassa ehkä laajin skaala epäilyttävyyksiä). Tuo jälkimmäinen epäilyksen syy on kyllä vähän epäreilu, koska Zey on kuitenkin koko ajan jatkanut näiden kanssa keskustelua ja peli itsessään etenee vaan vähän hitaasti.

Mursumuksen päivän lopun ääni on minusta selkeästi epäilyttävin eilisistä äänistä ja sen vuoksi harkitsen vakavasti Mursumuksen äänestämistä.

Jiikare vaikuttaa minusta edelleen yritteliäältä aloittelijalta. Hänen päätöksensä vetää äänesä Blckterilta eilen ja myöhemmin olla äänestämättä ketään muuta vaikutti minusta hyvismäiseltä. Pahis olisi helposti voinut äänestää Negoa muiden mukana, tai vaikkapa olla palaamatta ketjuun ja jättää äänensä Blckterille.

Porkkana ei ole herättänyt huomiotani suuntaan tai toiseen. Mielestäni hänen postauksensa ovat olleet hyviä, mutta aika neutraaleja.

Anblick on samassa sarjassa porkkanan kanssa. En ole oikein osannut tätä häneen liitettyä "hyvistely on Halimalla pahismaista, justylla ei" -episodiaan pahismaisena, mielestäni selitys siitä että viestintä on ollut epäselvää on ollut hyvä. Ehkä minun pitäisi kiinnittää asiaan tarkempaa huomiota. Osaatko yhtään avata mikä Anblickissä sinua epäilyttää?

Anblick kirjoitti:Ei se itsessään kummallista olekaan, mutta mun pelaamissani peleissä on tuntunut siltä, että moni äänestää vain pakon edessä tai vältelläkseen äänestyspakkoa. Onhan tässäkin pelissä muutama epäröinyt äänen antamista ja epäilemistä sillä perusteella, ettei ole seurannut tarpeeksi aktiivisesti tai kokee, ettei muuten vaan ole tarpeeksi pohjaa äänestää. Mä näkisin niin, että eilen äänestäminen saattoi olla taktikointia -- jos äänesti eilen, tänään ei ole pakko äänestää, jos ei tulekaan sopivaa ehdokasta. Jos taas ei eilen äänestänyt, tänään pitäisi repiä epäilyjä vaikka sitten ihan tyhjästä. Ja Negohan oli aika ”helppo” valinta äänestettäväksi sikäli, että tosi moni epäili häntä ainakin jossain määrin.


Mulle tämä äänestämättä jättämisen yleisyys on taas aiempien pelien jälkeen kulttuurishokki. Normaalisti olisin ihan periaatteesta lynkkaamassa niiden joukosta, jotka eivät äänestäneet (jos sellaisia pelaajia edes olisi), koska en näe mitään syytä miksi hyvikset eivät äänestäisi - varsinkaan pelissä, jossa lynkkaus on ainoa tapa saada pahikset hengiltä!

mllna kirjoitti:
Halima kirjoitti:
mllna kirjoitti:Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..

Kertoisitko lisää näistä pahisvivahteista?


Taisin tähän alunperin laittaa Cameronin, Justyn ja sinut. Täytyy ehkä ihan kunnolla käydä noita viestejä läpi, koska nyt en äkkiseltään saa mieleen mitään yksittäistä juttua mikä on saanut tämän lausahduksen ylös kirjottamaan :D Ja toisaalta, täytyyhän tätä nyt pohtia, äänestin tietämättäni hyvistä, jota myös kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti, onko teillä jotakin muuta tietoa mitä mulla ei ole? Ja olinko tosissani näin johdateltavissa mikäli te nyt hypoteettisesti olisittekin pahiksia.. Tosissani en teitä siis mitenkään pahismaisina nää enää.


Tuo "kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti" kuulostaa vähän siltä, että sinulla olisi enemmän pelikokemusta kuin olet antanut ymmärtää.

Minulla on myös vähän vaikeuksia ymmärtää miksi oikein äänestitkään Negoa, kun selityksesi tuntuu välillä muuttuvan. Aluksi tuntui siltä että äänestit Negoa koska hänen viesteissään oli ikävä sävy, joka epäilytti. Nyt taas tunnut vihjaavan, että äänestit häntä koska muutkin äänestivät, vaikka vielä eilen nämä muut äänestäjät tuntuivat pahismaisilta.

Pystyisitkö yhtään avaamaan miksi minä, Cameron, Halima tai Dzinni tuntui eilen pahismaiselta? Tai edes että ketkä näistä neljästä sinua eilen epäilyttivät?

Blckter kirjoitti:Pääsin vissiin pahislistalle. Mutta myös paremmin peliin kiinni. Tähän johtopäätöksenä: En usko että olisit pahiksena lähtenyt ihmettelemään hyvispisteiden antamista sinulle, joten tämä vahvistaa käsitystäni. Toki kokenut pelaaja ihmettelisi, mutta viestien määrän perusteella et ole aktiivisimmasta päästä -->pidän hyviksenä.

Totta tuo mitä laitoit meizistä. Tässä vaiheessa en epäile pahikseksi, mutta en hyvikseksikään, vaikka tuota hyvisvibaa käpylehmä aiheutti. Lukenut liian vähän hänen kommenttejaan.


Ariel on ymmärtääkseni kokenut pelaaja. Lisäksi muutkin ovat ihmetelleet Arielille antamiasi hyvispisteitä, joten uskon että kokenut pelaaja ihmettelisi kevein perustein saamiaan pisteitä riippumatta siitä oliko hän hyvis vai pahis.

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Zey. Kiitos koonnista, mutta ei tuokaan kyllä ihan hirveästi sua hyvistänyt. Enemmistö pelaajista näyttää silti olevan neutraalissa, tai sitten sellaisia että "jos tuo on pahis niin sitten tuokin" tms. Tällaiset ehto-epäilyt on pahikselle ihan tosi käteviä, kun jos se ensimmäinen ehto ei koskaan täyty niin sitä toistakaan ei tarvitse sitten koskaan epäillä. Eli esim tuo "Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen" lause voisi hyvinkin olla sun pahiksena ja jopa Anblickin pahiskaverina sanomaa. Sillä kun mä en paljastu pahikseksi niin sun ei tarvi epäillä Anblickia.

Kyllä! Muutenkin Zeyn ja Anblickin välillä on tuollaista jatkuvaa kevyttä epäilyä/dialogia, ilman että kumpikaan joutuu toisen pahismaiset listalle tai ykkös-äänestettäväksi(esim. Zeyn tapauksessa juuri tuo ehto pahis-Halimasta Anblickin syyllisyydelle). Paras arvaukseni pahispariksi tässä vaiheessa.


Eikös Zeyn ja Anblickin dialogin epäilyt ole aika yksisuuntaisia? Mielestäni Anblick ei ole (ainakaan 2. päivän aikana, 1. en muista) epäillyt Zeytä mistään, vaan vastannut Zeyn kyselyihin.

Sinänsä tuo Haliman huomio, että Zey pitää Anblickiä neutraalina on mielenkiintoinen, koska Zey kuitenkin epäilee Cameronia epäloogisten puheiden takia, mutta ei Anblickiä.


Tällä hetkellä epäilyttävimmät pelaajat ovat Cameron, Meiz ja Mursumus. Cameron eilisistä syistä. Mursumus ja Meiz äänestyskäyttäytymisensä vuoksi. Lisäksi Meizin olisi olettanut eilisen perusteella äänestävän Tetraa heti kun päivä alkoi, tai edes yrittävän perustella tätä ääntä meille muille, kun se eilen tuntui parhaalta ratkaisulta ja hän sanoi, ettei voisi luottaa Tetraan tämän 1. päivän jälkeen.

++Meiz

//Zey, hyvä huomio, tässä tuo kommentoimasi korjattuna:

justy kirjoitti:
Cameron kirjoitti:
justy kirjoitti:No joo, ehkä kuvaukseni oli vähän yliampuva. ;) Mutta syynä ei ollut varsinaisesti hymiöiden käyttö, vaan miten aloit vähätellä koko epäilyäsi Halimaa kohtaan "jokainen pelaa tyylillään ... Halima tuossa näköjään avaskin vähän uuden pelityylinsä taustaa") ja löit asian leikiksi (Aina Inkeri -lainaus). Tämä on mielestäni aika vahva reaktio, varsinkin kun pelisi siihen asti oli keskittynyt Haliman äänestyskäyttäytymisen epäilyyn. Mielestäni tämä reaktio sopii hyvin pahikselle, joka kokee jääneensä kiinni pahanteosta yleensä herkemmin kuin hyvis kokee.

Minusta taas on vähän turha jäädä roikkumaan johonkin tiettyyn epäilyyn pitkäksi aikaa, jos pelaajalta saa perusteluja miksi tämä on käyttäytynyt näin ja ymmärtää silloin tämän käyttäytymistä paremmin.


Ehkä minua hämää sitten puolestaan se, että et erottele Zeyn kyselyihin reagointia Halima-epäilyidesi analysoinnista. Nyt postistasi ei välittynyt se että muutit mielesi Halimasta tämän vastausten perusteella, vaan tuntui että yhtäkkiä Halima-epäilysi vain katosivat samalla kun puolustauduit.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 04.06.2017 23:50:18

Huomenta! En oo valitettavasti ehtinyt koneelle muutamaan päivään, mutta täällä ollaan edelleen. ^_^ Mulla alkaa ens viikolla työt ja sen lisäks tarvis lukea vielä viimisiin tentteihin, mutta yritän parhaani mukaan ehtiä tännekin horisemaan. Haluaisin saada pelin luettua kunnolla kokonaan läpi ja koottua paremmin ajatuksiani pelaajista.

Zey kirjoitti:einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin (sano jopa Haliman olevan perinteisen halimamainen, mikä tässä pelissä ei musta kyllä pidä paikkaansa). Omaan silmään Halima on pelannut kuitenkin niin häiritsevää peliä, että sikäli mietityttää onko einari oikeasti sitä mieltä, että Halima on perinteisen halimamainen vai onko Haliman hyvismäisyyteen jokin muu syy.

Sanoin tän aika alkuvaiheessa peliä. Lähinnä tarkoitin sillä sitä, että Halima lähti tosi aktiivisesti ja innokkaasti liikkeelle, kuten mun mielikuvani mukaan yleensäkin. En oo myöskään pelannut viime aikoina hirveästi, joten mitenkään kovin vahvaa kuvaa mulla ei ole kenenkään tavallisesta pelityylistä - se kun on saattanut muuttuakin vuosien varrella. :D

Zey kirjoitti:Muiden hyvisvibattelujen kritisoimisesta saan varovaista hyvistunnetta Tetradynamiasta

Miksi? Ovathan täällä muutkin kritisoineet hyvisvibatteluja..?

mllna kirjoitti:Mulla ei oikeestaan ole Negon viestien sisältöön hirveän rakentavaa mainittavaa, enemmänkin juuri sävyyn. Hieman syytteleväänkin sellaiseen. Useammassa viestissä Nego on miun mielestä vastaillut melko kärkkäästi asioihin, joihin en itse näe syytä. Se nyt ei välttämättä ole mikään oikea peruste, siksipä tuntuukin jotenkin pahalta äänestää vaan tuntuman pohjalta, onks pakko, jos ei taho? Veikkaan, että Negolla ei ole kauheasti mainittavaa mun pelistä kun materiaalia niin vähän on ollut tarjolla miun osalta tarjolla..

Mutta menköön nyt kumminkin.

++Nego

Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..

Soutamista ja huopaamista, ääni Negolle, lisää soutamista ja huopaamista. Miksi päädyit kuitenkin äänestämään Negoa?

Anblick kirjoitti:Itse kuitenkin jatkaisin eilisellä linjalla ja äänestäisin jiikaretta, vaikka saisi valita listan ulkopuoleltakin.

Miksi?

Zey kirjoitti:Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen.

Miksi?

Zey kirjoitti:einari on lievästi pahismainen, tuon Halima hyviksenä pitämisen kanssa. Musta toi hyvis statuksen Halimalle anto oli vain liian helposti tehty, eli joko a)Haluaa kenties näin erottua massasta, kun muut tuntuvat empivän Haliman suhteen ja mikäli Halima kuolisi ja paljastuisi pahikseksi tai b)einari tietää Haliman hyvikseksi ja tämän takia päätti pitää Halimaa hyvismäisenä, jotta mikäli Halima jossain vaiheessa lynkataan, niin hän voi saada hyvispisteitä siitä, ettei ollut mukana (tai ainakaan huomio ei kiinnity häneen, mikäli seuraavana päivänä pohditaan Haliman lynkkaajia).

Mä en varsinaisesti oo laittanut Halimaa mihinkään hyvis-kastiin, vaan oon kyllä sitä mieltä, että Halima voi olla pahiskin. Oon saanut Haliman pelityylistä hyvisvibaa, koska hän on ollut jotenkin niin välitön ja innokas, ja sen lisäksi aika huomiota herättävä - tiedostan silti, että Halima voi olla myös hyökkäävämpää pelityyliä kokeileva pahis. Koen kuitenkin, että Halima on helppo kohde ja lisäksi sellainen kohde, joka saa paljon huomiota itseensä toiminnallaan, ja näin ollen voi ikään kuin peittää muut pelaajat - on helppo jäädä keskustelemaan vain Halimasta, koska tästä materiaalia riittää. Ihan tiedostaen jätin Haliman vähän vähemmälle huomiolle, koska koin, että muut pelaajat kyllä hoitivat hänen hiillostamisensa. :D

Ihmettelen myöskin, miten ollaan päästy tästä tilanteesta:
Zey kirjoitti:No niin, sainpas tämän viimein valmiiksi! Itsellä pahismaisimmat kolme pelaajaa menevät tässä järjestyksessä: Halima, Nego ja Cameron.

siihen, että olenkin yhtäkkiä pahismaisimpien joukossa, vaikken ole välissä kirjoittanut yhtään viestiä. :D Totesit samassa viestissä "einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin". Tuossa on vielä "ainoa, mikä EHKÄ HIEMAN häiritsee", mutta tän päivän viesteistäsi oon saanut sen kuvan, ettei enää niin pienesti häiritse. Tuli jotenkin sellainen kuva, että nyt kun Nego paljastui hyvikseksi, Zey tarvitsi nopeasti jonkun tilalle.

mllna kirjoitti:Tässä on hieman tullut vietettyä suruaikaa, kun tuli itsekin äänestettyä hyvistä :( Ja Vampiren menetys tuntuu pahalta, varsinkin kun itse miettii omaa asemaa, joka kuitenkin koetaan suhteellisen selkeästi hyvikseksi. Näinköhän seuraavana yönä tulee itse katoamaan kartalta.. Ptäisiköhän tässä siis alkaa ihan himpun herättämään epälyksiä (sitä kyllä taisin esim. Anblickissä tehdäkin) omasta hyvyydestään kuitenkin?

Menee kyllä aika vahvan "hyvistelyn" puolelle tämä. Oman hyvikseytensä alleviivaaminen on yleisesti pahismaisena pidetty juttu, jota oppii enemmän pelatessaan välttämään, oli rooli mikä hyvänsä, mutta mllna pelaa ensimmäistä peliään, ja voisi näin ollen sortua pahiksenakin tällaiseen mokaan.

Blckter kirjoitti:Teen nyt tuon äänestyspakon edessä ensimmäisen äänestyksen
++Cameron

Ääni täytyy boldata, että se lasketaan. :)
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 05.06.2017 00:13:12

einari kirjoitti:
mllna kirjoitti:Tässä on hieman tullut vietettyä suruaikaa, kun tuli itsekin äänestettyä hyvistä :( Ja Vampiren menetys tuntuu pahalta, varsinkin kun itse miettii omaa asemaa, joka kuitenkin koetaan suhteellisen selkeästi hyvikseksi. Näinköhän seuraavana yönä tulee itse katoamaan kartalta.. Ptäisiköhän tässä siis alkaa ihan himpun herättämään epälyksiä (sitä kyllä taisin esim. Anblickissä tehdäkin) omasta hyvyydestään kuitenkin?

Menee kyllä aika vahvan "hyvistelyn" puolelle tämä. Oman hyvikseytensä alleviivaaminen on yleisesti pahismaisena pidetty juttu, jota oppii enemmän pelatessaan välttämään, oli rooli mikä hyvänsä, mutta mllna pelaa ensimmäistä peliään, ja voisi näin ollen sortua pahiksenakin tällaiseen mokaan.


Onko sulla einari (tai muilla) jotain perustetta sanoa että olisi todennäköisempää että itseään hyvikseksi kutsuva on pahis kuin hyvis? En ole oikein koskaan tajunnut sitä miksi tuota pidetään pahismaisena, vaikka siihen törmääkin aina toisinaan.

Minusta miina esittää tuossa ihan loogisen pohdinnan ("minua pidetään hyviksenä, kuolenkohan ensi yönä?"). En välttämättä ole samaa mieltä miinan kanssa, mutta minusta on hyvä että hän sanoi tuon eikä vaiennut peläten että häntä pidetään pahiksena.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 05.06.2017 00:25:31

justy kirjoitti:Tällä hetkellä epäilyttävimmät pelaajat ovat Cameron, Meiz ja Mursumus. Cameron eilisistä syistä. Mursumus ja Meiz äänestyskäyttäytymisensä vuoksi. Lisäksi Meizin olisi olettanut eilisen perusteella äänestävän Tetraa heti kun päivä alkoi, tai edes yrittävän perustella tätä ääntä meille muille, kun se eilen tuntui parhaalta ratkaisulta ja hän sanoi, ettei voisi luottaa Tetraan tämän 1. päivän jälkeen.

++Meiz


Einarille vastattuani huomasin, että pitkän viestin lopussa en enää oikein osannut ilmaista itseäni. Siispä tässä uusi yritys selittää miksi äänestän Meiziä.

Meiz äänesti eilen Tetraa tilanteessa, jossa vaikutti epätodennäköiseltä että Tetra lynkattaisiin (aikaa vähän, ei muita ääniä). Kun kommentoin että hänen pitäisi yrittää myydä äänensä meille, koska muuten se menisi Tetrassa hukkaan, hän perusteli äänen sillä, että jos Tetra selviäisi, hän epäilisi tätä riippumatta siitä miten Tetra alkaisi pelata.

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
dzinni kirjoitti:Nyt äänestäisin ehkä Tetraa, jos pitäisi heti äänestää. Luulin, että olin kirjoittanut viimeviestiin, että jos joku pahisviboja herättävä pitäisi mainita se olisi Tetra, mutta näköjään en kirjoittanutkaan. Cameron sanoi, että hän pelaa rennon oloisesti, mutta mielestäni hänen viestinsä vaikuttivat harkitun ylirennoilta. Sopivasti uhoamista, mutta ei kuitenkaan liian kärkästä. Toki haluaisin kuulla häneltä vielä vähän lisää ajatuksia, koska hän ei ole tainnut kirjoittaa peliin ekan sivun jälkeen.

Komppaan tätä. Tetra on pidättäytynyt postaamasta mitään peliin liittyen, joka tekee taas hänen roolinsa arvuuttelusta mahdotonta. Ehkä hän luottaa siihen ettei tällä taktiikalla erotu liikaa hiljaisten joukosta ensimmäisenä päivänä. Pelin voi sitten aloittaa toisena päivänä, jossa taas keskitytään vahvasti ensimmäisen päivän tapahtumiin joista hän on ollut täysin ulkona. Ei jatkoon ++Tetradynamia


Onko tämä nyt siis ääni, jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, ääni joka menee suurimmalle pahisepäillyllesi, vai aktivointiääni?

Jos tämä on ääni jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, sinun kannattaisi nyt alkaa markkinoida meille muillekin sitä miksi tänään kannattaa lynkata epäaktiivinen. Tai harkita äänen siirtämistä kohteelle, jolla on kaksi ääntä (tai jota äänestämällä voit saada ehdokkaasi kahteen ääneen). Tällaisenaan äänesi menee hukkaan, koska minulla ei ole sellaista kuvaa, että Tetra (tai epäaktiivinen ylipäänsä) olisi kovinkaan monen listoilla äänestyskohteena. Voin olla väärässäkin.

Oot oikeassa tästä markkinoinnista, se on vain melko vaikeaa pelaajasta joka on ollut hiljaa koko pelin. Tetra ei ole aloittelija, tietää pelin alkaneen ja silti on pidättäytynyt osallistumasta peliin. Mikäli hän jatkaa pelaamista nyt päivän päätteeksi ja/tai seuraavina päivinä, ainakin mulla tulee kummittelemaan päässä tuo esittämäni ajatus mahdollisesta pahiksen taktiikasta, ja tod. näk. tulen äänestämään häntä myöhemminkin ellei hänen aloittama pelaaminen osoittaudu poskettoman hyväksi. Erityisesti kun hän ei ole saanut juurikaan negatiivista kommenttia muilta, ja kyseessä kuitenkin pelaaja johon pahisten olisi erittäin helppo tarttua vaikka sitten pienin sivulausein. Mutta jos tähän ajatukseen ja äänestämiseen ei muut lähde mukaan niinvaihdan ääntä johonkin millä on enemmän merkitystä.


Hän ei kuitenkaan ole 2. päivän aikana palannut koko aiheeseen, eikä ole yrittänyt vakuutta meitä muita Tetran äänestämisestä. Tästä jää olo, että Meizin perustelut Tetra-äänelle olivat vilpillisiä. Lisäksi pahikselle varmasti sopii, jos hän voi äänestää Tetraa samoin perustein vaikkapa koko loppupelin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.06.2017 00:50:59

...hetken jo luulin osaavani pelata tätä peliä :D Olin aika varma että Nego ois ollu pahis ja pohdiskelin sille jo mahdollisia pahiskaveriskenarioita mutta pitää nyt lukea topaa uudestaan läpi ilman niitä... No vastailenpa alkuun näihin.

Blckter kirjoitti:
Vampire kirjoitti:Cameron on tähän mennessä jo ehtinyt kummastuttaa hieman sillä, että alkoi todella nopeasti veistelemään Halimasta ja Arielista pahiskaksikkoa, mikä tuntuu vähän epätoivoiselta vedolta.

Onko Cameron sitten yrittänyt pelin alussa maalata Halimasta ja Arielista pahiskaksikkoa jottei häntä voida yhdistää myöhemmin Haliman pahiskaveriksi tai toisinpäin.

Cameron ja Halima ovat molemmat olleet aktiivisia joten oletan että osaisivat pelata pahiksena hyvin.
Halima ja Cameron pahiksia ja joku ei aktiivisista pahiksista komppaa kolmannen äänen.
Miksi annoitte äänen Vampirelle?


Teen nyt tuon äänestyspakon edessä ensimmäisen äänestyksen
++Cameron

Blckter sulla puuttuu boldaus tuosta äänestä joten sitä ei lasketa tällä hetkellä, ja kuten Meiz korjasi niin nimen omaan epäilin että eivät olisi pahiskaksikko. Tästä yöäänestä onkin jo keskusteltu täällä ja luulen että pahikset ovat äänestäneet yleisesti hyvismäisenä pidettyä pelaajaa.

justy kirjoitti:
Cameron kirjoitti:
justy kirjoitti:No joo, ehkä kuvaukseni oli vähän yliampuva. ;) Mutta syynä ei ollut varsinaisesti hymiöiden käyttö, vaan miten aloit vähätellä koko epäilyäsi Halimaa kohtaan "jokainen pelaa tyylillään ... Halima tuossa näköjään avaskin vähän uuden pelityylinsä taustaa") ja löit asian leikiksi (Aina Inkeri -lainaus). Tämä on mielestäni aika vahva reaktio, varsinkin kun pelisi siihen asti oli keskittynyt Haliman äänestyskäyttäytymisen epäilyyn. Mielestäni tämä reaktio sopii hyvin pahikselle, joka kokee jääneensä kiinni pahanteosta yleensä herkemmin kuin hyvis kokee.

Minusta taas on vähän turha jäädä roikkumaan johonkin tiettyyn epäilyyn pitkäksi aikaa, jos pelaajalta saa perusteluja miksi tämä on käyttäytynyt näin ja ymmärtää silloin tämän käyttäytymistä paremmin.

Ehkä minua hämää sitten puolestaan se, että et erottele Zeyn kyselyihin reagointia Halima-epäilyidesi analysoinnista. Nyt postistasi ei välittynyt se että muutit mielesi Halimasta tämän vastausten perusteella, vaan tuntui että yhtäkkiä Halima-epäilysi vain katosivat samalla kun puolustauduit.

Mitäköhän Halimaepäilyjä tarkoitat? Vastatessani Zeyn viestiin ainoa minkä voi laskea epäilyksi on tämä:
Cameron kirjoitti:Mielenkiintoinen tuo Haliman eka ääni hyvin heiveröisin perustein Jekulle, reaktion hakemista, olettaisin. Voisin kuvitella että Halima tekisi näin roolista riippumatta, kuten Zey totesikin.--
Sen sijaan Haliman toinen ääni on minusta jo aika perusteeton. Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla? Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

En ole siis suuremmin epäillyt Halimaa, ihmetellyt lähinnä hänen äänestämistyyliään pelin alkupuolella. Tämän vuoksi en ymmärrä miksi mun pitäis alkaa erikseen erittelemään ja analysoimaan olemattomia epäilyjäni? Eteenkin kun seuraava viestissäni käsittelin Haliman herättämiä tuntemuksiani:
Cameron kirjoitti:Silmällä pidettävät
--
Halima
Nyt kun lueskelen peliä uudestaan niin silmään kyllä pistää miten nopeasti Halima lähtee tosiaan listailemaan heräämättömät pelaajat ja heitteleen hyvis- ja pahisviboja. Olen tottunut näkemään Halimaa rakenteisempana pelaajana, nyt tosiaan tuntuu että hän tökkii kepillä muurahaispesää sinne tänne ja johdonmukaisuus tuntuu puuttuvan. Se on sitten toinen kysymys, tekeekö hän tätä uuden pelityylin kokeilun innossa, vai siksi että pyrkii hallitsemaan pelin suuntaa ja näin ohjailemaan huomion pois pahiskavereistaan? Viimeisin viesti oli jo vähän perinteisempää Halimaa.

Itse koen että avaan tässä aika selkeästi kantani Halimaan tuossa vaiheessa peliä. Kuinkahan syväluotavaa analyysia olisit kaivannut?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 05.06.2017 08:45:53

Heipä vaan, viikonloppu tullut tehtyä kotihommia, hiljaista sen takia omasta puolesta. Paljon tuli kysymyksiä miunkin suuntaan, toivottavasti osaan kerätä kysymykset viesteistä ja vastata niihin edes jonkin verran selvemmin kuin aiemmin.

Anblick kirjoitti:
mllna kirjoitti:Täytyy ehkä ihan kunnolla käydä noita viestejä läpi, koska nyt en äkkiseltään saa mieleen mitään yksittäistä juttua mikä on saanut tämän lausahduksen ylös kirjottamaan :D Ja toisaalta, täytyyhän tätä nyt pohtia, äänestin tietämättäni hyvistä, jota myös kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti, onko teillä jotakin muuta tietoa mitä mulla ei ole? Ja olinko tosissani näin johdateltavissa mikäli te nyt hypoteettisesti olisittekin pahiksia.. Tosissani en teitä siis mitenkään pahismaisina nää enää.

Olet kirjoittanut tämän puolitoista päivää ennen tuota lausahdustasi, mutta et osaa enää perustella kenenkään (Cameron, justy, Halima) kohdalta, miksi olet heitä joskus epäillyt? Odotan kyllä, että saataisiin kuulla sinulta konkreettisempaa keskustelua pelistä, kun Negon lynkkaukseenkin ilmeisesti siis menit mukaan ihan vain muiden puheiden perusteella :) Toki muidenkin esittämiä perusteluja saa ja melkeinpä jopa pitää hyödyntää, mutta on vähän epäilyttävää, jos omia mielipiteitä ei löydy lainkaan. Ja no. Hyvistelystä saan pahisviboja, ja sitä viestissäsi vilisi roppakaupalla.


justy kirjoitti:Tuo "kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti" kuulostaa vähän siltä, että sinulla olisi enemmän pelikokemusta kuin olet antanut ymmärtää.

Minulla on myös vähän vaikeuksia ymmärtää miksi oikein äänestitkään Negoa, kun selityksesi tuntuu välillä muuttuvan. Aluksi tuntui siltä että äänestit Negoa koska hänen viesteissään oli ikävä sävy, joka epäilytti. Nyt taas tunnut vihjaavan, että äänestit häntä koska muutkin äänestivät, vaikka vielä eilen nämä muut äänestäjät tuntuivat pahismaisilta.

Pystyisitkö yhtään avaamaan miksi minä, Cameron, Halima tai Dzinni tuntui eilen pahismaiselta? Tai edes että ketkä näistä neljästä sinua eilen epäilyttivät?


einari kirjoitti:Soutamista ja huopaamista, ääni Negolle, lisää soutamista ja huopaamista. Miksi päädyit kuitenkin äänestämään Negoa?


Negon lynkkaukseen menin Negon viestien sävyn takia, en sen takia,että muut Negoa äänestävät olisivat mielessäni jotenkin olleet hyviksiä. Tuota jälkimmäistä kommenttiani "kolme kokenutta pelaajaa": tarkotin sillä päivän päättymisen jälkeistä ajatusta, että kolme kokenuttakin äänesti minun lisäksi eikä niinkään, että minä äänestin koska kolme muutakin äänesti. En tiiä saako ajatuksesta kiinni, kirjallinen anti tasoa 4-v (kuten myös suullinen).

Halima nyt vaikutti pahikselta, koska ahisteli minua heikkoa uutta antiaktiivista pelaajaa niihin aikoihin. (Huom. sarkasmi)! Dzinni ei ole herättänyt kyllä mitään tunnetta.. Justy taas viesteissään puolusteli Halimaa, joka noihin aikoihin oli pahislistalla niin olisko tämä aiheuttanut pienen pahisvibailun. Cameron taas, täytyy kyllä myöntää että kun nyt yritän keksiä, miksi muka Cameron on ollut mun pahislistalla, niin ei syytä. Ehkä tässä olen tullut vain muiden johtopäätöksien perässä, koska kommentteja lukiessa olen kyllä monesta melko samaa mieltä.

Jos nyt näistä summasummarum luen omia ajatuksia läpi. Ensimmäisen päivän jälkeen äänestin oman viban pohjalta samaa ihmistä sellaisien pelaajien kanssa sama joiden luulin olevan pahismaisempia, mutta näköjään olenkin pitänyt niitä näin jälkeenpäin ajatellen hyviksinä.

Pitäisköhän miun lukea säännöt uudestaan, ettei tule lisää ilmi uusia juttuja kuten äänestyspakko :D Ajattelin siitä huolimatta äänestää tämänkin päivän päätteeksi, mutta vielä ei käsitystä ketä. Toivottavasti nyt paremmalla onnella kuin edellisellä kerralla.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 05.06.2017 09:03:39

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mitä johtopäätöksiä sinä tekisit muiden rooleista jos saisit tietää että minä olen hyvis?

Jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin lähtisin epäilemään einaria vahvemmin. (Plus jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin ehkä mä pääsisin susta ylitse. Nyt mun pääkopassa tuntuu olevan muiden pelaajien kohdalla enemmän Halimatutka, kuin pahistutka. :D) Jos taas saisin tietää sun olevan pahis, niin pohtisin einarin kohdalta sitä, että onko tää nyt vaan väärässä oleva hyvis, vai koittaako pahis keräillä hyvispisteitä.
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Eli toisin sanoen joka tapauksessa epäilisit einaria? :P

Joo, sori vaan einarille. :D
Zey kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Epäiletkö einaria muuten? Paljastaako einarin rooli puolestaan jotain Haliman roolista?

Kuten listauksessani sanoin, niin einari on muuten ollut neutraali, eikä einarilta ole tullut sen jälkeen mitään uusiakaan viestejä, joten ei hän ole päässyt herättämään mun epäilyksiä vielä muuten. Ja einarin rooli ei niinkään paljasta Haliman roolista, kuten ei Haliman roolikaan einarista.

Tämä tuntuu jotenkin todella ristiriitaiselle. Ensin lähtisit epäilemään einaria oli Halima sitten hyvis tai pahis, mutta miten einari voi sitten olla muuten neutraali? Miksi Halima täytyy ensin lynkata, että voit alkaa epäilemään einaria?

justy kirjoitti:Selkeästi hyvismäisiin pelaajiin keskittymisen pointtia en oikein ymmärtänyt. Miten haluaisit porkkana minun keskittyvän hyvismäisiin pelaajiin? Pahismaisiin pelaajiin olen mielestäni kiinnittänyt hyvin huomiota, eli siis Cameroniin ja Negoon. Toki minun olisi pitänyt käyttää listauksen sijaan aikaa Negon uusien viestien lukemiseen ja kommentointiin, sen myönnän. Loppupäivästä tuli kiireisempi kuin kuvittelin.

Tarkoitin, että miksi et keskittynyt listauksessa kunnollisemmin selkeästi hyvismäisiin ja selkeästi pahismaisiin, vaan sen sijaan teit listan jossa nimitit lähes kaikki neutraaleiksi. Nyt kun lukaisin listauksesi uudestaan huomasin, että eihän siellä ollut ketään jota listasit hyvismäiseksi, vain lievästi hyvismäiseksi. Pahisepäilyjen lisäksi pahisten metsästyksessä on hyvä tietää, ketä kukin pitää hyvismäisenä josta voi jälleen tehdä enemmän johtopäätöksiä ja saadaan ne pahikset helpommin kiinni. :)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 05.06.2017 09:19:26

justy kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Ymmärsin Haliman nopean äänen minulle, on noita ennenkin nähty muualla, mutta.
Jokin Haliman viest(eissä)issä häiritsi ja häiritsee mua. Tuuliviirimäisyyttä onkin jo ehditty miettiä täällä, joten en tartu kummemmin siihen enää, Halima kuuluu tälllä hetkellä epäilyksen alaisiin itsellä, ja nyt vissiinkin kaikki ovat heränneet, hienoa.
Arielin hajonnut tietokone oli hyvä syy hiljaisuudelle, ja sen jälkeen luulen jopa nähneeni häneltä pitkänkin viestin, ellen ihan höpöhöpöjä muistele?


Olisi kiva jos 2. päivän aikana pystyisit vähän avaamaan, että mikä Halimassa häiritsee. Ja että mitä tarkoitat tuuliviirimäisyydellä, en ole ihan varma ovatko kaikki Halimaa siitä syyttäneet käyttäneet termiä samalla tapaa.

Tässä vähän kiinnittää huomiota tuo Arielin nostaminen Haliman rinnalle. Miksi kiinnität huomiota juuri Arieliin viestissäsi?

// Okei, olin unohtanut dzinnin äänen..

Tähän.
Itse tarkoitin tuuliviirimäisyydellä Haliman kohdalla "Äänestän tuota, eiku tuota" äänien vaihtelua henkilöltä toiselle. Kyllä, Halima selitti asian myöhemmin, mutta silti.
Vastaheränneenä ajatus ei ole vielä hereillä kokonaan, pahoittelut siis tekstin kököstä laadusta, varmaan ääni lähdössä
Halima-suuntaan jos ei uusia epäiltyjä
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 05.06.2017 10:21:03

Jeku, eikö sinulla ole ketään muuta joka olisi huomiosi herättänyt Haliman lisäksi, joka epäilyttää tai herättää hyvismäistä vibaa? Pelisi on ollut pelkästään Halimaan keskittynyttä tähän asti ilman kunnollista osallistumista. Epäilin jo ensimmäsenä päivänä Jekua eivätkä epäilykset ole yhtään lieventyneet. Jekun peli ei muutenkaan edistä pahisten nappaamista, vaan on pysytellyt varjoissa - pahikselle erittäin kätevää pysytellä poissa huomiosta. Ei jatkoon. ++Jeku
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 05.06.2017 10:53:14

justy kirjoitti:Onko sulla einari (tai muilla) jotain perustetta sanoa että olisi todennäköisempää että itseään hyvikseksi kutsuva on pahis kuin hyvis?

Mä koen, että se on pahikselle tosi houkuttelevaa lähteä hyvistelemään, ja saattaa tuntua hyvältä taktiikalta. Kaikki haluavat vaikuttaa hyviksiltä, mutta pahiksilla siihen on kovempi paine. Lisäksi pahisten on periaatteessa hyviksiä vaikeampi vakuuttaa hyvikseyttään pelaamisensa kautta, koska, no, ovat pahiksia (:D), joten on tarvetta avulle. Siksi näen hyvistelyn jossain määrin enemmän pahismaisena kuin hyvismäisenä. Aina siihen ei tule edes kiinnitettyä huomiota, mutta mllnan tapauksessa pisti silmään se, miten pitkät pätkät hän höpisi hyvikseytensä puolesta.

Mllnassa huomion kiinnittää myös se, ettei hän osaa perustella epäilyjään, vaan epäilee jotakuta, ja perusteluja kysyttäessä toteaa että jaah, enpä osaa yhtään enää sanoa. Luulisi, että jos joku oikeasti epäilyttää, siitä jäisi jonkinlainen muistijälki? Pahista sitten taas ei oikeasti epäilytä kukaan, joten silloin on ymmärrettävää, ettei aiemmille epäilyille osaa keksiä perusteluja.

Justyn kokoomaviesti eilisen äänistä on hyödyllinen, tosin käsittää vain illan, jolloin nyt hyvikseksi paljastunut Nego on ollut koko ajan tippumisvaarassa. Nego, jiikare ja Blckter olivat tosin aluksi tasoissa (kaikilla 2 ääntä), sitten Zey tuli äänestämään Halimaa, ja laittoi tämänkin samaan kahden äänen kastiin. Tämän jälkeen justy siirsi äänensä Cameronilta Negolle, jolloin Negolla oli kolme ääntä. Tässä voisi siis olla jiikaren, Blckterin tai Haliman pelastusyritys (tai siis yritys saada pahistoveri varmemmille vesille). Zeyta en usko äänestyksen perusteella Haliman pahistoveriksi, koska hän laittoi Haliman vaaravyöhykkeelle.

Tän jälkeen lähtikin pienimuotoinen Nego-massaus, johon on ollut helppo lähteä mukaan. Dzinni ja mllna ovat tarttuneet tähän helppoon kohteeseen. Kuten justy jo huomioikin, Mursumus kävi viimeiseksi heittämässä vielä äänen Cameronille, joka ei ollut lähelläkään putoamista. Ääni oli siis aika turha.

Kokoanpas tähän vielä äänestyksen ennen justyn listausta.

28.5.:
14:14 Halima heitti pelin ekan äänen Jekulle, koska tämä selitteli liikaa.
20:04 justy äänesti Arielia, joka oli esittänyt vain yhden kysymyksen ja kadonnut.
20:32 Halima poisti äänensä Jekulta, joka ei vaikuttanut yhtään pahikselta jatkoviesteissään ja äänesti Negoa, joka pyyteli jo etukäteen anteeksi.
Tilanne:
1 Ariel (justy)
1 Nego (Halima)

29.5.:
11:08 Halima poisti äänensä Negolta ja siirsi sen justylle, jolta oli tullut enemmän epäilyttävää asiaa.
12:21 Nego yritti äänestää einaria, koska einari sekoili Haliman äänissä. (Ääntä ei laskettu.)
18:35 einari äänesti Blckteria ja herätteli tätä vastaamaan saamiinsa epäilyihin.
21:36 jiikare äänesti Blckteria, ilmeisesti koska hiljaisten kommentit kiinnostivat.
22:19 Vampire äänesti Halimaa monesta syystä, esim. liian herkät vibattelut.
Tilanne:
2 Blckter (einari, jiikare)
1 Ariel (justy)
1 justy (Halima)
1 Halima (Vampire)

30.5.:
11:54 justy poisti äänensä Arielilta, koska tämä ei ollut rikkinäisen koneensa vuoksi päässyt vastaamaan, ja siirsi sen Cameronille esim. paniikinomaisen puolustelun takia.
14:37 Nego äänesti dzinniä ilmeisesti herättelynä.
15:10 Halima poisti äänensä justylta, koska ei nähnyt tätä enää pahismaisena.
15:32 Cameron äänesti Negoa, esim. koska tämä tarttui helppoihin kohteisiin.
20:12 einari poisti äänenstä Blckterilta ja siirsi sen jiikarelle, joka oli äänestänyt Blckteria kummallisin perusteluin.
23:01 Halima äänesti Negoa esim. koska anteeksipyytelyt ja outo herättelyääni dzinnille.
Tilanne:
2 Nego (Cameron, Halima)
1 Blckter (jiikare)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 dzinni (Nego)
1 jiikare (einari)

31.5.
08:25 Meiz äänesti Tetradynamiaa, koska tämä ei ollut kommentoinut mitään peliin liittyen.
10:36 Anblick äänesti jiikarea, koska tämä äänesti Blckteria oudoin perustein.
15:56 Nego poisti äänensä dzinniltä, jonka viesti äänen jälkeen ei herättänyt viboja suuntaan eikä toiseen.
Tilanne:
2 Nego (Cameron, Halima)
2 jiikare (einari, Anblick)
1 Blckter (jiikare)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 Tetradynamia (Meiz)

1.6.
12:00 Nego äänesti Blckteria, koska tämä antoi Meizille hyvisvibaa käpylehmäkuvan perusteella.
Tilanne:
2 Nego (Cameron, Halima)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 Tetradynamia (Meiz)
---> Loput koottuna justyn viestissä.

Koitin tiivistää tuohon vähän myös ihmisten äänilleen antamia perusteluja, lähinnä että näkee, onko ääni herättelyääni/perustuuko johonkin epäilyihin. Pahoitteluni jos joku kokee että tein hänen perusteluilleen vääryyttä. :D

Noista ihan alun äänistä ei oikeastaan voi pahemmin tehdä tulkintoja, koska ne ovat vahvasti herättelyääniä, eivätkä todennäköisesti johda kys. henkilön putoamiseen. Eka huomion kiinnittävä ääni on tuo jiikaren ääni, jonka hän heitti herättelymielessä(?) Blckterille aika pian sen jälkeen, kun olin äänestänyt Blckteria. Tässä vaiheessa putoamisvaarassa oli Ariel, mutta jiikaren ääni siirsi putoamisvaaraan Blckterin. Mitään todellista putoamisvaaraa tuossa vaiheessa ei ollut kenelläkään, mutta uudelle pelaajalle on saattanut kuitenkin tulla paniikki putoamisvaarassa olleen pahiskaverin puolesta? Eli tämä linkittäisi siis jiikaren ja Arielin.

Poistin ääneni Blckterilta, mutta tämä jäi edelleen putoamisvaaraan, kunnes Halima äänesti jo yhden äänen omaavaa Negoa, joka siirtyi puolestaan putoamisvaaraan. Anblickin ääni jiikarelle siirsi tämän samaan tilanteeseen (2 ääntä).

Äänestysten perusteella mahdollisia pahispareja:
jiikare-Ariel
Halima-Blckter
justy-jiikare
justy-Blckter
justy-Halima

Äänestyksen perusteella todennäköisesti eivät pahiksia yhdessä:
jiikare-Blckter
jiikare-Anblick
Zey-Halima

Nää siis tosiaan pohdintoja ihan vaan eilisen äänestyksen perusteella. Noi mahdolliset pahisparit on ehkä vähän hataria, niistä vahvin epäily mulla syntyi tuosta jiikare-Arielista, koska jiikaren ääni Blckterille oli vähän kummallinen ja sille mahdollinen selitys olisi se, että jiikare panikoi putoamisvaarassa olevan pahistoverin puolesta. Noista epätoidennäköisistä pahispareista mulla on vähän varmempi kutina.

Tässä oli lähinnä kiinnitetty huomio siihen, ketkä oikeasti vaikuttivat äänestystilanteeseen. Pahikselle voisi toisaalta olla hyödyllistä pysytellä tuulen alapuolella, ja antaa ääniä, joilla ei ole suurta merkitystä äänestystilanteen kannalta - mutta kuitenkin äänestää, ja vaikuttaa näin hyödylliseltä. Jossain määrin turvallisilla vesillä pysyttelivät ainakin dzinni ja mllna, jotka äänestivät jo putoamisvaarassa olevaa Negoa päivän loppupuolella, sekä Mursumus, joka äänesti päivän lopulla Cameronia, mikä ei keikauttanut äänestystä oikein mihinkään suuntaan.

Kaikista turvallisimmilla vesillä ovat ne, jotka eivät äänestäneet eilen ollenkaan, eli Blckter, Lenune, Jeku, Ariel ja porkkana.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. Päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 05.06.2017 10:59:59

Turistibussi kulki juuri asuntosi ohi. Turistibusseja? Kylässäsi? Kylän maine on kasvanut suuremmaksi kuin uskotkaan. Kaikki eivät näistä turisteista kuitenkaan pitäneet, esimerkiksi Tetradynamia lähti heidän takiaan lomamatkoille, mutta kutsui toki ensins sisarensa Herkkuoonen huolehtimaan ruukkukasveistaan, sekä tietysti käpylehmistään.

Turistit kuitenkin huolestuttavat sinua, joka jo pelkäät käpylehmiesi puolesta. Mikä on tämä "partnership", mistä he puhuvat? Uhka vai mahdollisuus? Uhkaava mahdollisuus?

Ääntenlaskenta:
1 Meiz (justy)
1 Jeku (porkkana)

Putoamassa siis Meiz ensiksi saadulla äänellä.

Äänestyspakot
Blckter, jiikare, Lenune, Jeku, Ariel, justy, porkkana

Poissa
justy 6.6. - 13.6.

Päivä loppuu edelleen 6.6. klo 21:00.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 05.06.2017 11:18:29

justy kirjoitti:Mursumus ja Meiz: olivatko Nego, jiikare ja Halima kaikki teidän mielestänne niin hyvismäisiä, ettette halunneet ketään heistä lynkattavan? Meiziltä voisi vielä kysyä Blckterista, jolla oli myös 2 ääntä kun viimeksi olit äänestämässä.


Itse tulkitsin tilanteen niin, että Nego tulisi kuolemaan joka tapauksessa, koska hänellä oli niin paljon ääniä (neljä sillä hetkellä kun aloin kirjoittamaan, ja viides ääni tuli postini kirjoittamisen aikana) ja koska joskus noin 20:40 aikoihin foorumin alapuolella siihen aikaan luki, että tällä hetkellä sivustoa lukee Mursumus ja 2 vierailijaa. Sen lisäksi päivä oli päättymäisillään kun aloitin kirjoittamaan viestiä. Tämän takia en ajatellut, että "Kenet jo ääniä saaneista mieluiten lynkkaisin, ja miten voin vaikuttaa lopputulokseen?" vaan "Kuka on epäilyttävin, niin äänestän sitä".

En edes juuri miettinyt Negon hyvis- tai pahismaisuutta enää tässä vaiheessa: itse en pitänyt monia hänen pelin alussa sanoneita juttuja pahismaisina, joita jotkut kuitenkin pitivät (esimerkiksi anteeksipyyntely kysymyksien esittämisestä), mutta en kuitenkaan hänessä mitään erityisen hyvismäistä nähnyt.

Halimasta en osaa sanoa mitään varmaa: jotkut vertailevat hänen nykyistä pelityyliään aikaisempiin pelityyleihin ja sitä kautta hämmentyvät. Koska itselläni ei ole aikaisempaa kokemusta Halimasta, en osaa sanoa tästä mitään. Aikainen sattumanvaraisuuss äänestämisessä oli hieman outoa, mutta päättelyyn käytettävän materiaalin suurentuessa ja kiusaajaksi kutsumisen jälkeen Halima näyttää rauhoittuneen. Ihan luonnollinen tyylinvaihdos omasta mielestäni: tuuliviirimäisyys ja vibeäänet sopi alkupeliin missä piti herätellä ihmisiä, mutta nyt voi jo yritää analysoida peliä. Oikeastaan kun katson Haliman peliä, niin se on ollut hyviksille melko hyödyllistä: ilman Halimaa keskustelu ei olisi ekoina päivinä lähtenyt käyntiin läheskään yhtä mallikkaasti, ja aktiivinen pelaaminen on jatkunut tasaisesti. En siis Halimaa kuitenkaan lynkkaisi ihan heti. Joo, ja sitten on se "älkää tappako kokeneita pelaajia, muuten häviätte" -viesti, mikä on joko pahismaista tai ihan vaan todella hyvien tapojen vastaista.

jiikare käyttäytyi epäilyttävästi alussa niillä kommenteilla, että aktiiviset ovat meitä vastaan jne. Tämä voi toisaalta olla vain aloittelijan virhe paineen alla: kaksi kokenutta pelaajaa oli juuri sanonut epäilevänsä häntä. Se, miten hän äänesti Blckteria, tuntui oudolta: jiikare itse sanoi että tämä oli pelkkä keskustelun herättelyääni, mutta se oli kovasti ristiriidassa aiemman sanotun kanssa, että aktiiviset painostamassa hiljaisia. Toisaalta hän tästäkin kommentoi että ehkä he vain yrittävät saada keskustelua. Kaiken kaikkiaan jiikare tuntui pelästyvän epäilyjä ja yrittävän paeta niitä syyttämällä epäilijöitä ja synnyttävän uutta keskustelua: se tekee hänestä pelin epäilyttävimpiä tällä hetkellä.

Äänestin kuitenkin Cameronia, koska pidin häntä epäilyttävämpänä ja koska muiden epäilyt häntä kohtaan tuntuivat hieman hälvenneen.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.06.2017 12:32:08

Zey kirjoitti:No mä jo miettisin, että mitä ihmettä mä oikein olen missannut. :D Mut joo, et ole tämän päivän kommenttien perusteella samalla viivalla kuin einari, koska teillä eroaa aika + sanavalinnat. Sä kuitenkin tulit siihen tulokseen vasta 2.päivänä, kun taas einari ilmoitti mielipiteensä jo 1.päivän 2.irlpäivänä ja totesi Haliman olleen perinteisen Halimamainen, vaikka omaan silmään Haliman peli erosi aika paljonkin perinteisestä Halimasta ja kaikessa epäilyttävyydessä ja hämmentävyydessä tuntui/tuntuu tosi oudolta, että einari silti laittoi Haliman noin vain hyvismäiseksi.

Mut nyt kun oon selannut sun viestejä läpi yhä uudestaan ja uudestaan, niin pyydämpä nyt toisen kerran. Jos vaan sulta aikaa löytyy, niin tekisitkö jonkinlaisen listauksen tapaisen? Sun mielipiteet pelaajista ja syyt niihin on mulle aika epäselviä.

Mä en osaa kyseenalaistaa tätä einarin kommenttia, koska olin itse samoilla linjoilla jo ekana päivänä (tosin nyt einari selvensi ettei pitänmyt Halimaa niin hyviksenä kuin tässä oletettu). Luulin myös toitottaneeni tätä ekan päivän aikana, mutta näköjään vain pääkopassani. Listan värkkääminen on varmasti hyvä idea jotta mielipiteet tulisivat selkeämmin esiin, vaikken nyt aiokaan vaivautua kirjaamaan ihmisistä sitä, että ovat minulle neutraaleja ja saisivat kirjoitella enemmän.
justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Onko tämä nyt siis ääni, jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, ääni joka menee suurimmalle pahisepäillyllesi, vai aktivointiääni?

Jos tämä on ääni jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, sinun kannattaisi nyt alkaa markkinoida meille muillekin sitä miksi tänään kannattaa lynkata epäaktiivinen. Tai harkita äänen siirtämistä kohteelle, jolla on kaksi ääntä (tai jota äänestämällä voit saada ehdokkaasi kahteen ääneen). Tällaisenaan äänesi menee hukkaan, koska minulla ei ole sellaista kuvaa, että Tetra (tai epäaktiivinen ylipäänsä) olisi kovinkaan monen listoilla äänestyskohteena. Voin olla väärässäkin.

Oot oikeassa tästä markkinoinnista, se on vain melko vaikeaa pelaajasta joka on ollut hiljaa koko pelin. Tetra ei ole aloittelija, tietää pelin alkaneen ja silti on pidättäytynyt osallistumasta peliin. Mikäli hän jatkaa pelaamista nyt päivän päätteeksi ja/tai seuraavina päivinä, ainakin mulla tulee kummittelemaan päässä tuo esittämäni ajatus mahdollisesta pahiksen taktiikasta, ja tod. näk. tulen äänestämään häntä myöhemminkin ellei hänen aloittama pelaaminen osoittaudu poskettoman hyväksi. Erityisesti kun hän ei ole saanut juurikaan negatiivista kommenttia muilta, ja kyseessä kuitenkin pelaaja johon pahisten olisi erittäin helppo tarttua vaikka sitten pienin sivulausein. Mutta jos tähän ajatukseen ja äänestämiseen ei muut lähde mukaan niinvaihdan ääntä johonkin millä on enemmän merkitystä.

Tarkoitin tällä enemmänkin sitä, että mielestäni sinun olisi pitänyt markkinoida epäaktiivisen lynkkaamista validina vaihtoehtona epäilyttävimmän lynkkaamiselle. Lisäksi tuo toteamuksesi Tetran epäaktiivisen alun kummittelusta myöhemmin kuulostaa oudolta - et ole muuten tässä pelissä mielestäni vaikuttanut siltä että olisit tuolla tavalla ... vainoharhainen? Ei ole oikea sana, mutta siis tarkoitan sitä ettet ole kauheasti tuntunut pelkäävän että pahikset tekisivät tuollaisia juonia.

Tuo ajatuksesi siitä että pahikset olisivat tarttuneet hyvis-Tetran epäaktiivisuuteen on mielenkiintoinen. Onko joku tässä pelissä mielestäsi kohdistanut samaa taktiikka jotakuta muuta epäaktiivista pelaajaa kohtaan?

Vastaukseni kysymykseesi oli että ääni menee epäilyttävimmälle. Eli en ollut ajamassa mitään yleiskampanjaa epäaktiivisia vastaan. Kerroin myös miksi Nego ei ollut mielestäni epäilyttävä, mikä mun mielestä lasketaan mukaan tähän "markkinointiin".
(Kommenttisi vainoharhaisuudesta on hyvinkin osuva kuvaus peliini :D).
Kommenteissa Tetraa kohtaan hämäsi eniten se että hän sai useamman maininnan hyvisviboista, eikä kerännyt juurikaan negatiivista huomiota osakseen, vaikkei hän käytännössä osallistunut peliin ollenkaan. Koin oudoksi.
justy kirjoitti:Tästä tilastosta tulee hyödyllisempi kunhan saadaan joku pahis kiinni, ainakin jos tällä pahiksella oli ääniä 1. päivänä. Nyt minusta epäilyttävimmältä vaikuttaa Meizin Tetra-ääni, etenkin kun Meiz sanoi että muuttaa ääntään mikäli sille on tarvetta. Mursumuksen Cameron-ääni puolestaan tuli niin myöhään, ettei hänellä ollut mitään toivoa saada Cameronia lynkattua. Ainakaan niissä peleissä joita olen aiemmin pelannut päivän päättyessä ei ole tärkeintä äänestää suurinta epäiltyään, vaan yrittää saada eniten ääniä keränneistä mielestään epäilyttävin lynkattua.

Mursumus ja Meiz: olivatko Nego, jiikare ja Halima kaikki teidän mielestänne niin hyvismäisiä, ettette halunneet ketään heistä lynkattavan? Meiziltä voisi vielä kysyä Blckterista, jolla oli myös 2 ääntä kun viimeksi olit äänestämässä.

Olin koko ajan linjoilla, mutta kun Nego jatkoi äänien keräämistä eikä ollut edes paikalla puolustautumassa, en keksinyt syytä alkaa vaihtamaan ääntä. Sanoin vaihtavani ääntä mikäli tarvetta, mutta ei tuossa vaiheessa siitä olisi ollut yhtikäs mitään hyötyä. Niin varma en ollut Negon roolista että olisin alkanut henkeen ja vereen kampanjoimaan hänen puolestaan.

Mikäli äänestys olisi ollut tasaisempi, olisin tod. näk. päätynyt äänestämään jiikarea joka on edelleenkin tuolla harmaassa massassa. Olen tosin samaa mieltä siitä ettei hänen äänensä poisto Blckerilta välttämättä viittaa pahikseen (hyvin pieni pointti tosin). Blcteria en tuossa vaiheessa ollut valmis äänestämään tästä pointista johtuen, viewtopic.php?f=9&t=377&start=150#p5664 Tosin tämän pointin yli ajaa nyt tuo Blckerin ääni Cameronille, joka tuntuu tulleen ilman että hän on lukenu Cameronin viestejä läpi.
Halimaa en olisi äänestänyt yli Negon.

justy kirjoitti:Eikös Zeyn ja Anblickin dialogin epäilyt ole aika yksisuuntaisia? Mielestäni Anblick ei ole (ainakaan 2. päivän aikana, 1. en muista) epäillyt Zeytä mistään, vaan vastannut Zeyn kyselyihin.

Joo olet oikeassa, itse epäilyt ovat kyllä olleet enemmän yksisuuntaisia Zeyn puolelta.

justy kirjoitti:Lisäksi Meizin olisi olettanut eilisen perusteella äänestävän Tetraa heti kun päivä alkoi, tai edes yrittävän perustella tätä ääntä meille muille, kun se eilen tuntui parhaalta ratkaisulta ja hän sanoi, ettei voisi luottaa Tetraan tämän 1. päivän jälkeen.

Ensinnäkin en koe kiirettä äänestää heti, vaan epäilyä voi osoittaa ilman ++ merkkejäkin. Toiseksi en näe järkeä jumittaa pelaajassa joka on ollut hiljaa koko pelin ja joka on juuri saanut uuden varapelaajan. Epäilysi sen takia etten ole nyt usuttamassa kaikkia Tetran kimppuun on suorastaan älytön, kun päivä on vasta alkanut, pahiksia on 4 jäljellä ja Tetrasta ei ole materiaalia pelissä.
justy kirjoitti:Meiz äänesti eilen Tetraa tilanteessa, jossa vaikutti epätodennäköiseltä että Tetra lynkattaisiin (aikaa vähän, ei muita ääniä). Kun kommentoin että hänen pitäisi yrittää myydä äänensä meille, koska muuten se menisi Tetrassa hukkaan, hän perusteli äänen sillä, että jos Tetra selviäisi, hän epäilisi tätä riippumatta siitä miten Tetra alkaisi pelata.

Mä taas koen että mun ääni tuli ihan hyvissä ajoin, ottaen huomioon kuinka vähän ääniä oli jaettu tässä vaiheessa. Lisäksi sanoin että Tetran tulisi pelata poskettoman hyvin jotta tuo ajatus ei jäisi kummittelemaan.

porkkana kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mitä johtopäätöksiä sinä tekisit muiden rooleista jos saisit tietää että minä olen hyvis?

Jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin lähtisin epäilemään einaria vahvemmin. (Plus jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin ehkä mä pääsisin susta ylitse. Nyt mun pääkopassa tuntuu olevan muiden pelaajien kohdalla enemmän Halimatutka, kuin pahistutka. :D) Jos taas saisin tietää sun olevan pahis, niin pohtisin einarin kohdalta sitä, että onko tää nyt vaan väärässä oleva hyvis, vai koittaako pahis keräillä hyvispisteitä.
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Eli toisin sanoen joka tapauksessa epäilisit einaria? :P

Joo, sori vaan einarille. :D
Zey kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Epäiletkö einaria muuten? Paljastaako einarin rooli puolestaan jotain Haliman roolista?

Kuten listauksessani sanoin, niin einari on muuten ollut neutraali, eikä einarilta ole tullut sen jälkeen mitään uusiakaan viestejä, joten ei hän ole päässyt herättämään mun epäilyksiä vielä muuten. Ja einarin rooli ei niinkään paljasta Haliman roolista, kuten ei Haliman roolikaan einarista.

Tämä tuntuu jotenkin todella ristiriitaiselle. Ensin lähtisit epäilemään einaria oli Halima sitten hyvis tai pahis, mutta miten einari voi sitten olla muuten neutraali? Miksi Halima täytyy ensin lynkata, että voit alkaa epäilemään einaria?

Mun alleviivaus, erittäin hyvä kysymys.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.06.2017 13:59:23

Hyvismäiset:
Halima
Paljon juttua ensimmäisenä päivänä. Hyvisviboja Tetralle, Zeylle, Jekulle, Arielille, pahisviboja antaa lähinnä äänestämällä Jekua (sorittelu), Negoa (anteeksipyytely), justya (justy sai antaa pienillä perusteluilla hyvisvibaa mutta Halima ei), listaa pelaajat hyvismäisestä pahismaisempaan (joista 4 viimeistä tällä hetkellä mukana olevaa ovat porkkana, jiikare, Blckter ja justy). Sitten tämä hiljaisten/aloittelijoiden jahti, josta ollaankin jo puhuttu. Vampirelle hyvispointseja. Sitten perusteellisempi listaus pelaajista, jossa epäilee edelleen mukana olevista eniten mIInaa ja jiikarea ja vähän myös Blckteria, porkkanaa, Mursumusia ja dizinniä. Äänestää Negoa. Kolme viestiä myöhemmin kuitenkin ihmettelee, miten kukaan voi nähdä Blcterissa pahista.
Halima kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Tulee tosiaan hyvispisteitä Arielille tai saattaa olla että enemmän symppispisteitä :) johtuneeko tuosta vähäisestä viestien määrästä kuten itselläkin+että kone hajosi. On sillä hyvä tuo avatarkin :)

Miten ihmeessä ihmiset näkee Blckterissä pahiksen? Minusta tämä on niin selvästi aloittelevan pelaajan pelaamista kuin voi olla, ja kyllä varmaan tähän mennessä pahiskaverit ois jo vähän kertoneet miten kuuluu epäillä ja miten ei. :) Yritän siis sanoa, että pahis ei varmasti enää tässä vaiheessa päivää tekisi mitään noin selkeän pahismaista kuin jakaisi hyvisvibaa avatarista.

Eikö Halima sulle tullut mieleen että tässä vois olla aloitteleva pahis? Riippuu toki pahiskavereista, ovatko nämä ehtineet neuvoa vai ei, mutta jos ovat itsekin aloittelevia tai vähemmän aktiivisia niin tämä ois musta kuin oppikirjasta ekaa kertaa pelaava pahis.
Myöhemmin epäilee mIInaa, koska tämä ei ole tehnyt aloittelijalle tyypillisiä virheitä. IRL:n puolelta voin kertoa että mIIna pelaa paljon lautapelejä ja ollaan puhuttu aiemmin juonittelupeleistä jonkun verran, joten uskon että sillä on aika hyvä strateginen silmä :)
Seuraavaksi Halima epäilee porkkanaa (juupaseipäs -viestien perusteella) ja Zeytä vähän samoin perustein:
Halima kirjoitti:Zeyn "vähän niinkuin listauksessa" Zey kyllä kirjoittaa pelaajista jotain, mutta esimerkiksi Blckterin, Arielin, Jekun, dzinnin jne (turha edes luetella kun näitä on niin monta) hyvis-pahis-akselille sijoittumisesta ei ole mitään mainintaa. Avaisitko Zey näitä? Lopuistakin pelaajista mielipide tuntui olevan vähän samaa kuin porkkanallakin "vähän pahismaista mutta kuitenkin sitten hyvismäistä". Mun muistikuvissa Zey on kyllä yleensä ollut hyviksenä selkeämpi pelaaja. Voisiko tässä olla taustalla pahisrooli, jonka takia Zey ei tahdo antaa selkeää mielipidettään kovin monesta pelaajasta?

Täytyy sanoa että mulla on jäänyt vähän samanlainen mielikuva.
Tämän päivän puolella Halima epäilyttäviin kuuluvat jiikare, Jeku, Anblick, Zey, porkkana ja Mursumus, joiden hyvikseydestä tämä ei ole oikein vakuuttunut. Täytyy sanoa että syön kyllä hattuni jos Halima on pahis. En jaksa uskoa että Halima ois ensimmäisenä päivänä alottanut pahiksena tuommosta äänimyllyä ja kerännyt itseensä noin paljon huomiota. Muutenkin Halima edistää tosi paljon peliä hyvisten kannalta aktivoimalla ihmisiä, kertomalla omia mielipiteitään ja esittämällä strategioita (musta tuo jokaisen pahispool-ajatus oli ihan hyvä), joten tällä hetkellä kuuluu kyllä mun listalla hyvismäisimpiin.


Lievästi hyvismäiset:
ArielNeutr/lievästi hyvismäinen
Ilmoittaa Jekun pelanneen aiemminkin ja sen jälkeen koneen rikkoutuneen. Ihmettelee, kun Blckteria äänestetään (einari ja jiikare) ensimmäisen viestin perusteella ja sitä että jiikare ja Halima yrittävät kääntää huomiota hiljaisiin. Pohdiskelee, miten Haliman olisi oikein pitänyt vastata Anblickin oletko hyvis vai pahis -kysymykseen. Epäilee vähän Blackteria koska tämä antaa hänelle hyvispisteitä koneen hajoamisesta. Nämä siis ensimmäisen päivän puolella, tänään ei ole vielä tullut viestejä. Hyviä "tarttumisia", mutta epäilyjä vielä aika vähän. Tyyli on arielmaisen suora, en jotenkin näe yhtään pahismaisena tällä hetkellä, joten olisi kiva kuulla vähän enemmänkin mielipiteitä pelaajista.

mIIna
Eilen epäili minun lisäkseni Negoa viestien sävyn perusteella, ja heitti tälle äänenkin. Minusta mukavanoloista uuden kyläläisen pelailua, joka viesti on vähän edellistä selkeämpi. On myös kertonut rohkeasti epäilyistäänkin, vaikka perusteluja on vielä ehkä ollut aika vähänlaisesti. Tämän kertoi johtuvan lähinnä siitä, ettei peli tunnu oikein vielä luontevalta eikä tiedä mihin asioihin kannattaa tarttua. (Melkein kaikkeen kannattaa, siitä saa keskustelua! :) Vähän ristiriitaisin tunnelmin kokoaa eilisen päivän peliään yhteen, ei oikein tiedä ketä epäilisi tällä hetkellä. Jään mielenkiinnolla odottelemaan tulevia pohdintoja.


Tetradynamia -> Herkkuoone
Tykkäsin Tetran alun leppoisasta, rennosta peliotteesta. Tetra myös heitteli heti alkuun muutaman hyvän kommentin ja mielipiteen, mutta onkin sen jälkeen hiljentynyt totaalisesti. Tervetuloa Herkku mukaan peliin! :)


Neutraalit:
jiikare
Haliman nopea ääni ja sen peruminen pistää silmään (justya lainaten), haluaa kuulla Haliman perusteluita sille (Zeytä lainaten). Myöhemmin toteaa Haliman perustelut ihan hyviksi. Kokee Haliman ja Meizin kääntävän huomiota hiljaisiin (jota epäilee ilmeisesti pahistaktiikaksi), mutta haluaa itsekin kuulla hiljaisista lisää ja herättelee äänestämällä Blckteria (joka on vähän hassua koska einari oli just äänestänyt Blckteria ja Blckter nousi näin ensimmäiseksi 2 ääntä omaavaksi). Valitsi tämän hiljaisista siksi, että halusi toisenkin aloittelijan tänne keskustelemaan. Zeylle ja einarille hyvisvibaa siitä että epäilivät jiikaren kanssa samoja ja osasivat perustella epäilyjänsä (jos nyt ymmärsin oikein). Myöhemmin poistaa äänen kun Blckter on ollut enemmän äänessä. Kertaa viimeisessä viestissään tilannetta ja Negoa äänestäneitä, joista justyn uskoo hyvikseksi kokoavan peliotteen vuoksi ja Halimaa kohtaa epäilyt ovat pienentyneet päivän aikana. Ei äänestä ketään. Minusta ihan hyvää aloittelevan kyläläisen toimintaa, toki vähän ristiriitaisia viestejä (mikä myös voi mennä aloittelijamaisuuden piikkiin), eikä välillä ehkä hahmota kokonaiskuvaa (äänestystilanne). Suurinta osaa pelaajista ei ole kommentoinut millään lailla, ja niistäkin pelaajista, joita on kommentoinut, on saanut lähinnä hyvisviboja. Toivoisin jiikarelta tälle päivälle enemmän pelaajapohdintaa. Ketkä olisivat sinun veikkauksesi tällä hetkellä pahisnelikoksi? Tällä hetkellä neutraali.


Lenune
Vasta heräämisviesti tullut, joten ei mielipiteitä suuntaan tai toiseen.


Mursumus Neutr/liev. pahismain.
Ensimmäisen päivän alkuun pientä hyvisvibaa Halimalle nopeasta äänestä keskustelunavauksena, sen jälkeen käy ilmoittelemassa että on kiireinen koulun kanssa (ja toteaa saman myös Jekun puolesta kun sen perään huutelin). Kertoo tehneensä jonkinlaista epäilytaulukkoa pelaajista ja ihmettelee Negon vibaperusteluja. Myöhemmin äänestää mua päivän lopulla sen vuoksi että kyselin Jekun perään ja sekoilin ajankohdista. Minusta muuten mielenkiintoista tuossa äänessä oli, että Mursumus koki Haliman äänen antamisen hyvänä keskustelunaloituksena, mutta mun kyselyn Jekulta aggressiivisena ja pahismaisena. Itse koen äänestämisen jotenkin "aggressiivisempana" kuin sanallisen tökkimisen. Tämä voi olla toki pelityylikysymys, miten itse Mursumus näet tän? Tämän päivän puolella pitää hyvismäisenä Haliman pelityyliä, mutta pahismaisena aloittelevien pelaajien lynkkausintoa. Epäilee jiikarea. Aika vähänlaisesti on vielä ottanut konkreettisesti kontaktia (kommentoinut/kysellyt) muihin pelaajiin.
Mursumus kirjoitti:Kaiken kaikkiaan jiikare tuntui pelästyvän epäilyjä ja yrittävän paeta niitä syyttämällä epäilijöitä ja synnyttävän uutta keskustelua: se tekee hänestä pelin epäilyttävimpiä tällä hetkellä.

Tästä viestistä saa sen kuvan, että sinulla on muitakin epäilyttäviä, kuin jiikare. Keitäs he ovat ja miksi?


Vähän epäilyttävät:
Blckter
Ensimmäistä kertaa mukana vai ei-sekaannus. Ensimmäisen päivänä ihmettelee viestien määrää. Kokee ikävänä hiljaisten ahdistelun. Kokee, että aktiivisempana pelaaja vaikuttaa joka tapauksessa hyvismäiseltä, jonka vuoksi uskoo pahisten pelaavan aktiivisesti. Hyvisviboja Arielista koneen hajoamisen vuoksi ja sen takia että Ariel kyseenalaisti hänelle annetut hyvisvibat. Pohtii että Meizin käpylehmä olisi hyvä veto pahikselta, mutta antaa siitä silti hyvisvibaa. Epäilee että ainakin yksi pahis aktiivisten joukossa. Tänään epäillyt minun lisäksi Halimaa, molempia Vampiren kuoleman takia hiukka epäloogisin perustein.
Cameron kirjoitti:Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

Blckter kirjoitti:Onko Cameron sitten yrittänyt pelin alussa maalata Halimasta ja Arielista pahiskaksikkoa jottei häntä voida yhdistää myöhemmin Haliman pahiskaveriksi tai toisinpäin.

Mistä siis epäilet minua?
Blckterin pelissä kummastuttaa se, että oikein mistään ei tunnu saavan otetta. Tosi vähän "suoria" epäilyjä pelaajia kohtaan, enemmänkin jutustelee aktiivisuudesta, käpylehmistä ja aidanseipäistä. Voi olla aloittelijamaisuutta, mutta muihin aloittelijoihin nähden selvästi vähemmän mielipiteitä pelaajista, mikä voisi olla ensi kertaa pahiksena pelaavan hankaluuksia keksiä epäilyjä muista pelaajista.


dzinni
Kauhistelee vähän pelin aktiivista alkua ja ihmettelee hyvisvibojen heittelyä noin heppoisilla perusteluilla (viestien kyseenalaistamisella). Saa Tetrasta pieniä pahisviboja. Epäilee lisäksi Halimaa "hajoita ja hallitse" -tekniikasta, jonka kokee toimivan hyvin pahistekniikkana ja Haliman Tetrakommentin perusteella ("en usko, että en saa sinusta pahisviboja"). Ihmettelee Negon herättelyääntä itselleen ja epäilee Tetraa harkitun ylirentojen viestien perusteella, mutta toteaa että materiaalia Tetrasta on vielä melko vähän. Myöhemmin ihmettelee lisää Negon äänestyskäyttäytymistä ja päätyy äänestämään tätä tuntia ennen päivän loppua.
dzinni kirjoitti:Saan kyllä pahis/hyvisviboja ihan ekasta päivästä lähtien, mutta en ihan niiden perusteella uskolla lähteä heti äänestämään, ellei nyt joku sitten vaikuta ihan superpahikselta. Tottakai loppujenlopuksi äänestän sitä, joka vaikuttaa kaikista epälyttävimmältä, mutta tykkään ottaa huomioon myös kyseisen henkilön äänestyskäyttäytymisen päivän alku-ja loppupuolelta.

Pyritkö yleensä siihen että äänesi kohde ehtisi reagoimaan ääneesi? Pahiksellehan on aika yhdentekevää vaikka äänestyksessä menisi esim. erikoishyvis, mutta hyvikset ovat yleensä tarkempia ja pyrkivät äänestämään ajoissa, jotta äänen saanut ehtii siihen jotenkin reagoida.
dzinni kirjoitti:Mielestäni pahiksena ei kannata olla liian kiltti, joten mua aina epäilyttää tuollainen varovainen kyseenalaistaminen tai uhoaminen.

Tämän jälkeen mua kiinnostaa sitten että keitä pidät hyvismäisenä tällä hetkellä ja miksi? (Jos ajattelet että pahiksena pitää reilusti epäillä).
Täytyy sanoa että et ole ainakaan ollut "liian kiltti". :D Kukaan ei ole sinusta ollut vielä hyvismäinen, joten kysynpä, ketkä pelaajista ovat mielestäsi hyvismäisiä tällä hetkellä? Jos kaikkia epäilee vain tasaisesti, se on vähän kuin kukaan ei epäilyttäisi hirveästi.


Jeku
(Onnea valmistumisesta! :))
Ensimmäisenä päivänä sorittelee epäselvyttään (oli pelannut Finissä aiemmin) ja ymmärtää Haliman äänen hänelle tästä, koska pelissä pitää olla epäilyjä ja hän oli "ensimmäinen kohde johon tarttua". Myöhemmin kuitenkin vähän ihmettelee nopeaa äänen antamista. Huutelee hiljaisten perään ja kertoo ettei ole oikein vakuuttunut Halimasta ja että tämä epäilyttää, muttei oikein tiedä miksi. On käynyt monta kertaa ilmoittamassa että on tietoinen pelistä, mutta eri-irl -syiden vuoksi ei ole ehtinyt pelata. Ignooraa justyn Ariel-kysymyksen kokonaan:
Jeku kirjoitti:
justy kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Ymmärsin Haliman nopean äänen minulle, on noita ennenkin nähty muualla, mutta.
Jokin Haliman viest(eissä)issä häiritsi ja häiritsee mua. Tuuliviirimäisyyttä onkin jo ehditty miettiä täällä, joten en tartu kummemmin siihen enää, Halima kuuluu tälllä hetkellä epäilyksen alaisiin itsellä, ja nyt vissiinkin kaikki ovat heränneet, hienoa.
Arielin hajonnut tietokone oli hyvä syy hiljaisuudelle, ja sen jälkeen luulen jopa nähneeni häneltä pitkänkin viestin, ellen ihan höpöhöpöjä muistele?


Olisi kiva jos 2. päivän aikana pystyisit vähän avaamaan, että mikä Halimassa häiritsee. Ja että mitä tarkoitat tuuliviirimäisyydellä, en ole ihan varma ovatko kaikki Halimaa siitä syyttäneet käyttäneet termiä samalla tapaa.

Tässä vähän kiinnittää huomiota tuo Arielin nostaminen Haliman rinnalle. Miksi kiinnität huomiota juuri Arieliin viestissäsi?

// Okei, olin unohtanut dzinnin äänen..

Tähän.
Itse tarkoitin tuuliviirimäisyydellä Haliman kohdalla "Äänestän tuota, eiku tuota" äänien vaihtelua henkilöltä toiselle. Kyllä, Halima selitti asian myöhemmin, mutta silti.
Vastaheränneenä ajatus ei ole vielä hereillä kokonaan, pahoittelut siis tekstin kököstä laadusta, varmaan ääni lähdössä
Halima-suuntaan jos ei uusia epäiltyjä

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, millä perustein ajattelit Halimaa äänestää? Tähän mennessä perustelut ovat "viestit kohotuttavat kulmia" ja "jokin viesteissä häiritsee". Jekulta on tullut peliin 10 viestiä, mutta kaikki epäilyt ovat tässä? Toivon kovasti että ehdit kertomaan lisää epäilyistäsi.

Enemmän epäilyttävät:
Anblick
Ihmettelee ensimmäisenä päivänä Haliman nopeaa äänestämiskäyttäytymistä ja myöhemmin pohtii yrittääkö Halima ottaa pesäeroa justyyn (kun tämä pitää Halimaa kovin hyvismäisenä). Kummaksuu myös Haliman hyviviboja Arielille. Pohdiskelee voiko Blckter kompuroida ensimmäistä kertaa pahiksena ja sen takia pelastella tilannetta jo anteeksipyytelyllä. Epäilee jiikarea tämän viestin ristiriitaisuuden vuoksi. justya ajattelee hyvikseksi rakentavan peliotteen vuoksi. Äänestää jiikarea. Tänään epäilee mIInaa, jiikaretta ja Halimaa. Miksi susta on pahismaista että Halima puollustaa mIInaa? Anblickilla tuntuu olevan aika paljon sellaista puolivillaista puhetta, josta ei saa oikein otetta ja epäiltyjen perusteet ovat vähän kummallisia. En näe että tuo Haliman pahispooli olisi mitenkään pahisten peliä edistävä, sehän on sitten muiden asia jos eivät huomioi mitään muita kuin yhden pelaajan listaamat pelaajat? :D

Zey
Ensimmäisenä päivänä ihmettelee Negon anteeksipyytelyä, ymmärtää Jekua. Kyselee Halimalta Jekun viestien sävystä. Tetralle ja Halimalel hyvisviboja, myöhemmin ihmettelee Haliman äänen vaihtamista Negolta justylle. Myöhemmin ihmettelee mun aikajärjestyssekoilua, ihmettelee Haliman käytöstä ja toteaa että se on liian pahismaista pahiksen peliksi, kokee justyn hyvismäisenä ja ihmettelee sitä kun Mursumus puollustelee Jekun hiljaisuutta. Aika paljon siis pyörimistä Haliman ympärillä. Ihmettelee myöhemmin minun "käännöstä" Negolle. dzinnistä juupas-eipäs jutustelua. Sitten listaus, jossa käytännössä kaikki kuulostavat olevan neutraaleja, paitsi justy mainitaan hyvismäiseksi ja Halima, minä ja Nego mainitaan pahismaisimmaksi. Myöhemmin Haliman pyytäessä selvennystä kertoo Arielin olevan lievästi pahismainen, mIInan ja Tetran olevan lievästi hyvismäisiä, loput neutraaleja. Tälle päivälle omaan lynkkauspooliinsa listaa mut, Haliman ja einarin. Jännä että nostat top 3 -pahiksiin einarin vaan sen takia että sen mielestä Halima on hyvismäinen? :D Musta tuntuu että suurin osa pelaajista pitää Halimaa hyvsimäisenä. Tästä Meiz jo kysellytkin Zeyltä. Mutta luulisi että tähän mennessä peliä (matskua on kuitenkin jo 8 sivua) ois jo jotain muitakin epäilyjä. justyn listaa Zey pitää hyvismäisenä.
Pahiksena sitä monesti tahtomattaan ajattelee peliä pahiksen kannalta, joten nämä molemmat kohdat vähän nostattaa niskavilloja pystyyn:
Kuten einari huomioikin, 1. viestissään Zey käy läpi peliteknisyydet ja pari viestiä myöhemmin toteaa että se on pahiksille kannattavaa. Selittää myöhemmin tekevänsä näin roolista riippumatta. Toiseksi tämä:

Zey kirjoitti:
dzinni kirjoitti:Täällä kyllä jaellaan herkästi hyvisviboja henkilöille, jotka vähänkään kyseenalaistavat muiden viestejä. Mielestäni pahiksena ei kannata olla liian kiltti, joten mua aina epäilyttää tuollainen varovainen kyseenalaistaminen tai uhoaminen.

Multa meni tän pointti vähän ohi. Onko joku siis varovaisesti kyseenalaistanut tai uhonnut, mikä epäilyttää sua, vai muuten vain ilmoitit, mitä pahisten kannattaa välttää tekemästä, jottei saa sun epäilyksiä niskaan?

Jännä miten Zey kääntää tämän näin. Itse ajattelin lähinnä peilata tätä siihen, miten dzinni on itse pelannut tähän nähden, mutta Zey pohtii että "pahiksen kannattaa siis välttää tekemästä tätä jottei saa epäilyjä niskaan".

Huh, nyt jäi vielä käsittelemättä porkkana, Meiz, justy ja einari, jatkan heistä seuraavassa viestissä.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 05.06.2017 16:43:42

Heittelen pikaisesti vastaukset pariin kommenttiin ennen kuin pitää kipaista bussiin! Jos jätin jonkun kysymyksen tai muun vastaavan huomiotta, niin törkätkää mua ihmeessä :) Koitan vielä myöhemmin tänään (siis reaalimaailman ajassa tänään) päästä kirjoittamaan tänne!

justy kirjoitti:Sinällään olen kyllä samaa mieltä tuosta ajatuksesta, että Nego oli hyvä ja helppo paikka piilottaa ääni. Mitä mieltä olet Anblick Dzinnin perusteista äänestää Negoa, et niitä kommentoinut tuossa lainkaan?

Mä selasin ennen tuota viestiäni kohtalaisen nopeasti topicin läpi ja tuumasin, että sä ja Dzinni olitte pohjustaneet ääntänne Negolle jo aikaisemmin, eivätkä äänet siis tulleet niin tyhjästä kuin mllnan. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö jompikumpi (tai molemmat) teistä voisi olla pahis, mutta mllnan ääni tosiaan herätti huomioni nimenomaan sillä, miten tyhjästä kyhätyltä se tuntui.

einari kirjoitti:
Anblick kirjoitti:Itse kuitenkin jatkaisin eilisellä linjalla ja äänestäisin jiikaretta, vaikka saisi valita listan ulkopuoleltakin.

Miksi?

Jiikare epäilytti mua jo eilen ja tänään hänestä ei ole kuulunut tänään pihaustakaan, joten mikään ei ole hälventänyt epäilyksiäni.

Cameron kirjoitti:Miksi susta on pahismaista että Halima puollustaa mIInaa?

Koska mllna on epäilyttänyt mua ja Halima on ollut hänen puolellaan juuri niissä mua epäilyttäneissä asioissa.

Cameron kirjoitti:En näe että tuo Haliman pahispooli olisi mitenkään pahisten peliä edistävä, sehän on sitten muiden asia jos eivät huomioi mitään muita kuin yhden pelaajan listaamat pelaajat? :D

Joo, eihän se Haliman syy olisikaan, jos muut keskittyisivät liikaa hänen pahislistaansa. Mutta mä pidän edelleen mahdollisena, että se veisi fokusta liikaakin – vaikka sitten ihan tiedostamatta – eikä se edistäisi peliä hyvisten kannalta vaan päinvastoin, koska todennäköisesti listassa ei ole kaikkia pahiksia ja aivan varmasti siinä on myös hyviksiä. Näin ei tosiaan tunnu käyneen, mutta mulla on vähän sama ajatus taustalla kuin hyvistelyn suhteen – tiedostamattakin tällaiset jutut voi vaikuttaa pelin kulkuun ja näkemyksiin muista.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 05.06.2017 18:42:08

Kirjoittelen tässä sekaisin vastauksia kysymyksiin ja käyn läpi pelaajien viestejä, jottei taas menisi kaikki aika vain kysymyksiin. Lähetän nyt ensimmäisen pätkän ja jatkan sitten taas kirjoittamista.

justy kirjoitti:Onko Halimalla ollut outoja hyviksenä pitämisiä vielä 1. päivän alun jälkeen? Mun on vaikea laittaa kauhean suurta painoarvoa alkupelin vibojen outoudelle, kun pelin alussa on niin vähän mistä voi tarttua kiinni. Toki se ettei osaa sitten perustella mitenkään niitä vibojaan on vähän outoa, mutta Negolla oli vissiin sama ongelma 1. päivän aikana, ja hän paljastui hyvikseksi.

Teen täänään (toivottavasti) koonnin Halimasta ja heitän aikoja ylös, niin saat ite päättää, mikä on vielä 1.päivän alkua ja mikä ei.

justy kirjoitti:Nego, Halima ja Cameron ovat kaikki yksittäisten juttujen pohjalta epäiltyjä (Halimassa ehkä laajin skaala epäilyttävyyksiä).

Mua jäi kiinnostamaan, että miten muuten voisi olla epäilyttävä, kuin yksittäisten juttujen kokonaisuuden seurauksena?

justy kirjoitti: Sinänsä tuo Haliman huomio, että Zey pitää Anblickiä neutraalina on mielenkiintoinen, koska Zey kuitenkin epäilee Cameronia epäloogisten puheiden takia, mutta ei Anblickiä.

Viittaatko siis Anblickin epäloogisilla puheilla tuohon mun syyhyn linkittää Halima ja Anblick? Cameron sekosi selittäessään omia ajatuksia, mut Anblick ei. Ainoastaan Anblickin syy Haliman äänestämättömyyteen mietityttää, mut en näe että siinä olisi mitään mennyt sekasin, vaan mahdollisesti vain on taustalla motiiveja, joita ei kerro. Ja nää motiivit on järkeviä vain, jos Anblick ja Halima olisi pahiskavereita. En siis näe että Anblickillä olisi tuohon syytä, mikäli Halima olisi hyvis, mutta Anblick pahis, joten sen takia Anblick pysyi neutraalina.

Mursumus
Häneltä onkin tullut pari uutta viestiä. Lähinnä niistä ja edelliset viestit uudelleen läpi luettua jää kuva, että Mursumus antaa tasan sen verran mitä tarvitaan, eikä yhtään enempää. Ensimmäisenä päivänä kertoi vain mielipiteensä Cameronista. Toki Mursumusilla oli kiireitä, joten sikäli ymmärrettävää mikäli ei ehtinyt sen enempää peliä pohtia. Mut tää päivä on jatkunut vähän samalla tavalla, vaikka ilmeisesti koulukiireiden pitäisi olla ohi. Cameronista kerrottiin mielipide, koska äänelle tarvittiin perustelut ja Halimasta, Negosta ja jiikareesta kerrottiin mielipide koska sitä kysyttiin. Muita ei sitten olekaan oikein kommentoinut. Lupaili kyllä tehdä taulukkoa epäilyksistä/luotoista, mutta se sitten vaihtui äänestystaulukkoon ja sekin taisi sitten jäädä tekemättä. Vähän siis näyttää siltä, että enemmän sanoja kuin tekoja. Lisäksi kommentoi 1.päivänä, että aikaisin äänestäminen on hyvä, koska se herättää keskustelua ja sitä parempi hyviksille. Kuitenkin Mursumus itse äänesti aika lailla niin myöhään kuin vain voi. Herääkin kysymys, että eikö hän halunnut herättää keskustelua (mahdollisesti itsestään) ja näin edesauttaa hyviksiä?

porkkana
porkkana kirjoitti: Epäilin jo ensimmäsenä päivänä Jekua eivätkä epäilykset ole yhtään lieventyneet. Jekun peli ei muutenkaan edistä pahisten nappaamista, vaan on pysytellyt varjoissa - pahikselle erittäin kätevää pysytellä poissa huomiosta. Ei jatkoon. ++Jeku

Ilmeisesti ne ovat kuitenkin vahvistuneet? Ensimmäisenä päivänä ainakin sanoit Jekua neutraaliksi, joka on hieman pahismaiseen suuntaan kallistumassa. Sen sijaan Cameron oli eilen selkeästi epäilyttävä, mutta tänään et ole Cameronia tainnut edes mainita. Mihin hän oikein jäi?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 05.06.2017 20:34:09

Zey kirjoitti:Multa muuten jäi porkkanan kysymys huomaamatta.
porkkana kirjoitti:Epäiletkö einaria muuten? Paljastaako einarin rooli puolestaan jotain Haliman roolista?

Kuten listauksessani sanoin, niin einari on muuten ollut neutraali, eikä einarilta ole tullut sen jälkeen mitään uusiakaan viestejä, joten ei hän ole päässyt herättämään mun epäilyksiä vielä muuten. Ja einarin rooli ei niinkään paljasta Haliman roolista, kuten ei Haliman roolikaan einarista.

Öö, pieni ristiriita. Aiemmin kävi ilmi että jos mä paljastun pahikseksi niin epäilet einaria, kuten myös että jos mä paljastun hyvikseksi, epäilet einaria. Sitten kuitenkin kun mä oon vielä hengissä (huom, mä oon joka tapauksessa ihan varmasti joko hyvis tai pahis, eikö?) niin einari on neutraali. En vaan tajua.

justy kirjoitti:Halima, voisitko kerrata miksi Cameron on sinun mielestäsi hyvismäinen? Nyt tuntuu että selittelet Cameronin epätarkkuuksia hyvismäisinä ja seuraavassa kappaleessa epäilet Zeytä pahikseksi kun hän ei ole esittänyt ajatuksiaan kauhean tarkasti.

Palaan tähän.

justy kirjoitti:En voi välttyä ajatukselta, että jos pahikset päättäisivät tappaa heitä epäilleen kokeneen pelaajan, he kirjoittaisivat jotakin tämän kaltaista seuraavana päivänä. Periaatteessa kaikki mitä sanot on totta, mutta silti: emmehän me voi jättää yötappoja huomioimatta pahiksia metsästäessämme, koska ne ovat kuitenkin suoria seurauksia pahisten päätöksistä. Ensimmäinen yö yksistään ei paljoa kerro, mutta joka yö tietopankkimme kasvaa ja pahisten asema muuttuu tukalammaksi.

Nojoo, muutaman yön jälkeen niistä voi ehkä jotain lukeakin, mutta silti oon sitä mieltä että ennemmin kannattaa lukea pelaajien hyvis- ja pahismaisuutta ihan pelin sisällä. Jos meillä on fiksut ja kokeneet pahikset, he voivat nimenomaan yötappojen avulla ohjailla porukkaa äänestämään hyviksiä ja sitten lisää hyviksiä. Mieluummin luotan omaan päättelykykyyni kuin siihen, että pahikset paljastaisivat itsensä yötapoillaan.

justy kirjoitti:Anblick on samassa sarjassa porkkanan kanssa. En ole oikein osannut tätä häneen liitettyä "hyvistely on Halimalla pahismaista, justylla ei" -episodiaan pahismaisena, mielestäni selitys siitä että viestintä on ollut epäselvää on ollut hyvä. Ehkä minun pitäisi kiinnittää asiaan tarkempaa huomiota. Osaatko yhtään avata mikä Anblickissä sinua epäilyttää?

Palaan tähänkin.

------------------
einari kirjoitti:
Zey kirjoitti:No niin, sainpas tämän viimein valmiiksi! Itsellä pahismaisimmat kolme pelaajaa menevät tässä järjestyksessä: Halima, Nego ja Cameron.

siihen, että olenkin yhtäkkiä pahismaisimpien joukossa, vaikken ole välissä kirjoittanut yhtään viestiä. :D Totesit samassa viestissä "einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin". Tuossa on vielä "ainoa, mikä EHKÄ HIEMAN häiritsee", mutta tän päivän viesteistäsi oon saanut sen kuvan, ettei enää niin pienesti häiritse. Tuli jotenkin sellainen kuva, että nyt kun Nego paljastui hyvikseksi, Zey tarvitsi nopeasti jonkun tilalle.

Samaa mietin.

einari kirjoitti:Tässä oli lähinnä kiinnitetty huomio siihen, ketkä oikeasti vaikuttivat äänestystilanteeseen. Pahikselle voisi toisaalta olla hyödyllistä pysytellä tuulen alapuolella, ja antaa ääniä, joilla ei ole suurta merkitystä äänestystilanteen kannalta - mutta kuitenkin äänestää, ja vaikuttaa näin hyödylliseltä. Jossain määrin turvallisilla vesillä pysyttelivät ainakin dzinni ja mllna, jotka äänestivät jo putoamisvaarassa olevaa Negoa päivän loppupuolella, sekä Mursumus, joka äänesti päivän lopulla Cameronia, mikä ei keikauttanut äänestystä oikein mihinkään suuntaan.

Mä itseasiassa luulen, että kaikki kenellä oli eilen päivän loppuessa ääniä, oli hyviksiä. Siinä mielessä pahiksille oli todennäköisesti tosi helppo päivän loppu, sen kun äänesti jotakuta tai jätti äänestämättä, kun kukaan pahiskavereista ei ollut tipahtamisvaarassa. Joo saatan toki olla väärässä, mutta tällä hetkellä on tällainen tutina.

-----------------
Cameron kirjoitti:Eikö Halima sulle tullut mieleen että tässä vois olla aloitteleva pahis? Riippuu toki pahiskavereista, ovatko nämä ehtineet neuvoa vai ei, mutta jos ovat itsekin aloittelevia tai vähemmän aktiivisia niin tämä ois musta kuin oppikirjasta ekaa kertaa pelaava pahis.

Tulihan se, ja olihan Blckter mun vähän epäilyttävien listalla. Mutta nyt en kyllä enää näe Blckterissä pahista. Liian pahismainen ollakseen pahis, sillä pahiskaverit ois varmasti sanoneet jotain tuosta. Tässä pelissä ei ole niin monta aloittelijaa, että pahiksissa ei olisi vähintään yhtä kokeneempaa mukana.

------------------
Ajattelin tänään vielä lukaista Jekun ja Mursumusin viestit läpi, sillä he epäilyttävät minua eniten tällä hetkellä. Jos vaikka osaisin sitten päättää kumpi heistä ansaitsee ääneni. Jos ehdin niin paneudun myös vastaamaan kysymyksiin Cameronin hyvikseydestä ja Anblickin epäilyttävyydestä. Pahasti vaan nyt työt vie aikaa, enkä viitsi valvoa kovin myöhään kun aikainen herätys huomenna. :(
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 05.06.2017 21:53:12

Jekun viestit tiivistettynä:
1. Hieno käpylehmä, yrittää olla aktiivinen vaikka koulu.
2. Vastaus (sorittelu) Arielille "sähän oot pelannut ennenkin" - kommenttiin.
3. "Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen.."
4. "Kun tässä pelissä on pakko epäilyksiä olla."
5. Ymmärtää mun äänen mutta kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella.
6. Koulu, ei ole Halimasta vakuuttunut, herättelee hiljaisia, pahoittelee viestin laatua.
7. Apuaa, aikoo lukea pisimmät viestit myöhemmin. Tarkoitus ei ole ignoorata kenenkään kysymyksiä. Halima kohotuttaa kulmia, häiritsee alun nopeahko ääni Jekulle. Lupaa lukea "sadannen kerran" ja jatkaa sitten juttuaan.
8. "Sorry einari, ei ollut tarkoitus ignoorata sun kysymystä." Ymmärsi Haliman nopean äänen, mutta jokin Haliman viesteissä häiritsi ja häiritsee Jekua.
9. Koulu ohi, tulen myöhemmin miettimään/vastailemaan.
10. Pahoittelee kököstä laadusta, aikoo äänestää Halimaa jos ei uusia epäiltyjä ilmene.

Hömm, mitähän tästä nyt sanois. 4 lupausta aktiivisuuteen, 4 pahoittelua, 6 selittelyä koulusta, 1 pelaajan epäilyttävyyttä kommentoitu koko pelin aikana. Ei vakuuta kyllä yhtään. Mitä jos Jeku jättäisit selittelyt pois ja kirjoittaisit jotain mielipiteitä? Luulisi jotain löytyvän jostain muustakin kuin minusta jos olet kerran 100 kertaa jo lukenut pelin läpi. :P

Mursumusin viestit tiivistettynä:
1. Hei
2. "Toisaalta aikainen äänestys aiheuttaa enemmän keskustelua. Mitä enemmän ihmiset keskustelee täällä, sitä parempaa peli on hyviksille, joten Halimalle pieni hyvisvibe multa."
3. Koulu, sitten lupaa listaa hyvis/pahisviboista ekalta päivältä. Puolustaa Jekun koulukiireitä.
4. Lisää Jekun puolustelua, selittelyä kuinka ei voikaan tehdä taulukkoa, tekee sen sijaan listan äänestyksistä. Pikkuepäilys Negolle pikkusyyllä, isompi epäilys ja ääni Cameronille aggressiivisen syytöspostin ja sekoilun takia.
5. Selittelee äänestystään. Halimasta ei osaa sanoa, mutta ei lähtisi lynkkaamaan. Jiikare pelin epäilyttävimpiä.

Mursumusilla on määrällisesti vähemmän viestejä, mutta viestien pituus ja peliin paneutuvuus on noussut pelin edetessä. Viimeiset pari viestiä on jo ihan pohdiskelevia ja asiaa sisältäviä.

En ole nostamassa Mursumusia pois epäilyttävien listaltani, mutta tämä uudelleenluku varmisti, että ääneni kuuluu tällä hetkellä ehdottomasti Jekulle.

++Jeku
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 05.06.2017 22:14:04

Anblickista: Anblick ei ole sinänsä itse tehnyt mitään pahismaista, vaan hän on pahislistallani lähinnä sen takia, ettei ole tehnyt mitään hyvismäistäkään. Kun moni pelaaja sieltä mun pahiskategoriasta on noussut tikapuilla ylöspäin, keskikasti josta en osaa sanoa oikein mitään, tipahtaa alaspäin. Ja varmaan osa Anblickin epäilyttävyyttä on myös se, kuinka Zey epäilee ensisijaisesti mua, ja jos mä oon pahis niin sitten myös Anblickia. Tämä saa mut miettimään että Anblick voisi olla Zeyn pahiskaveri. Nyt kylläkin kun luin Anblickin viestejä läpi Jekun ja Mursumusin jälkeen, en nähnyt Anblickissa mitään pahismaista, eli ehkä mun pitää nostaa Anblick ainakin toistaiseksi neutraalien puolelle. (tarkoitan siis että Jekuun ja Mursumusiin verrattuna Anblick vaikuttaa suorastaan hyvismäiseltä :D ).

Cameronista sitten: Kuten oon jo aiemminkin todennut, mun mielestä Cameronin viestit on välittömiä ja rentoja, eikä niistä paista pahiksen jännittyneisyys tai varovaisuus. Ja juuri tuon rentouden ja varomattomuuden takia Cameronille onkin varmasti sattunut noita "kömmähdyksiä", joita monet niin kovasti pitävät pahismaisuuksina. Cameron on antanut tosi hyvin mielipiteitään muista pelaajista ja osallistunut peliin sekä kyselevänä että vastailevana osapuolena. En vaan näe Cameronin pelissä mitään pahismaista. Itseasiassa nyt kun luen näitä viestejä läpi niin mun varmuus Cameronin hyvikseydestä vaan nousee. En usko että Cameron ois pystynyt pelaamaan noin rennosti ja kaikista mielipiteitä antaen pahiksena!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron