"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:48:16

Negolla nyt neljä ääntä, eli kiire tulee jos joku haluaa hänet pelastaa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.06.2017 19:49:19

Eikös niitä ole 5?


5 Nego (Cameron, Halima, justy, dzinni, mllna)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Tetradynamia (Meiz)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.06.2017 19:50:53

Paitsi jiikare poisti vielä oman äänensä eli Blcterilla 1 ääni.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 01.06.2017 19:52:40

Aika loppumassa enkä mitään rakentavaa analyysiä kerkeä kyllä saada aikaiseksi. Tartun siin tähän tilanteeseen :

Tällä hetkellä Nego on tippumassa, jota ovat äänestäneet : Cameron, Halima, justy, dzinni & mllna

Äänestäjistä justy ja halima ovat olleet todella aktiivisia. justy:stä on jäänyt fiilis, että keräilee kysymyksillään ja kommenteillaan hyviksiä kasaan (hyvis). Halimaa taas alussa epäilin, mutta epäilyt ovat pienenneet pelin edettyä.

En osaa nyt ennen päivän päättymistä äänestää ketään ilman perusteluja, joten ääneni jää tämän päivän osalta käyttämättä. Toivottavasti kerkeän olla aktiivisempi seuraavina päivinä
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 01.06.2017 19:54:05

Zey kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:
Cameron kirjoitti: Mielenkiintoinen tuo Haliman eka ääni hyvin heiveröisin perustein Jekulle, reaktion hakemista, olettaisin. Voisin kuvitella että Halima tekisi näin roolista riippumatta, kuten Zey totesikin. Jeku suhtautuu ääneen aika rauhallisesti, mikä vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta jää pitkäksi aikaa vähän puollustelukannalle eikä löydä pelistä tuona aikana muuta kommentoitavaa, mikä taas on pahiksille monesti tyypillinen ja helppo ratkaisu. Itse asiassa Jeku ei ole puollusteluidensa jälkeen kirjoittanut peliin mitään muuta. Yritätkö saada pölyn laskeutumaan että ihmiset katselisivat muihin suuntiin ennen kuin uskallat tulla taas kommentoimaan vai mistä tämä radiohiljaisuus? Kenet/ketkä koet epäilyttäväksi tällä hetkellä?

Jeku kirjoitti ihan aluksi, että hän viimeisten koulukiireiden ohella yrittää olla aktiivinen. Koulutyöt on ihan hyvä syy hiljaisuuteen.

Tää herätti hieman mun mielenkiinnon. Miksi koet tarpeelliseksi selitellä Jekun hiljaisuutta?


En pitänyt siitä, miten aggressiivisesti Cameron alkoi syyttelemään niin mitättömän ajankulun takia, varsinkin kun vaihtoehtoinen syy on tarjolla koulukiireiden muodossa. En osaa sanoa Jekun hyvis- tai pahismaisuudesta mitään, mutta Cameron ei ainakaan omissa silmissäni hyvismäisyyttään lisännyt. Only the sith deal in absolutes.

Vampire kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:sitten koota jonkinlaiseen muotoon, ketkä on saanu hyvis/pahisvibejä kenestäkin ja sen avulla päättää, ketä äänestän, jos mahdollista. Jaan myös tänne kaiken informaation.

Eikö tämä ole suht oletusarvo, että pelistä heränneet ajatukset ja informaatiot jaetaan pelitopicissa? Ellet sitten ole pahis ja jaa tietoa kavereidesi kanssa. En ihan ymmärrä, miksi tämä pitää erikseen mainita, kun oletusarvo on se, että epäilyt sun muut mielipiteet kerrotaan topicissa. Mursumus myös vähän tuntuu puolustelevan Jekua tullessaan mainitsemaan tämän koulukiireistä.


Lisäsin tuon lauseen informaation jakamisesta vielä viime hetkellä ennen kuin lähetin viestin, ettei kukaan kommentoisi, että "Jaa tämä taulukko tänne sitten kun se on valmis". Tähän olisin voinut vastata kömpelösti vasta parin päivän kuluttua.

Ja taulukosta: yritin siis tehdä taulukkoa, josta näkisi, kuka on saanut hyvis/pahisvibejä keneltäkin ja kuka on epäillyt ketä. Olin kuitenkin aliarvioinut tänne tulevan tiedon määrän, ja taulukosta tuli käyttökelvoton epäkelpo hirviö, josta ei olisi mitään hyötyä kenelläkään. Sen sijaan tyydyn vain listaamaan ensimmäisen päivän äänestyksen loputtua, kuka äänesti ketä, ketkä ovat vaihtaneet ääniään, mihin he vaihtoivat ne, ja miltä foorumin sivulta viesti, jossa ääntä vaihdettiin on, että perustelut löytyy nopeasti.


Nego kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta Nego, miksi tulkitsit Tetran viestin pelin alussa hyvismäiseksi? Miten metan puute Tetrasta eroaa metan puutteesta Arielista? Tai mikä viesteissä eroaa ratkaisevasti?

Ihan se, että Arielin viesti töksähtelevänä ei tuonu mulle hyvisviboja, kun taas Tetran viestin sävy oli hyvä.


En oikein tiedä näistä perusteluista. Tiedän, että ihmiset ovat sanoneet, että joidenkin mukaan on hyvä jakaa jokainen ajatuksensa ja pienimpiäkin viboja, mutta jos kaikki alkaa jakamaan täysin perusteettomia viboja ihan vain fiilispohjalta, johtaako se mihinkään? Itsellenä tuli joitain tälläisiä viboja ja jaoinkin niistä muutaman aivan aluksi, mutta auttaako se oikeasti lopulta pahiksien löytämisessä vai onko se vaan oman kilven kiillottelua? Tai ehkä pitäisi kysyä näin: kuinka usein jossain pelin keski- ja loppuvaiheilla ihmiset tarkastelee ihan alkuvaiheen niitä pienimpiä ja lyhyimpiä viestejä ja löytää jotain arvokasta tietoa?

Kuitenkin, ääneni menee henkilölle ++Cameron muun muassa agressiivisen syytöspostin ja sekoilun takia. Myönnän, että perustelut eivät ole erityisen vedenpitävät: syytöspostin ainut tarkoitus saattoi aivan hyvin olla yksinkertaisesti keskustelun aiheuttaminen, ja sekoilu pelkkä vahinko. En ole myöskään uppoutunut uusimpiin posteihin erityisen syvällisesti, ja nyt ei ainakaan ehdi, joten päätös ei ota huomioon kaikkia uusia postauksia. Tällä nyt kuitenkin mennään.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:55:15

einari kirjoitti:Justylta hyvä listaus pelaajista. Suurin osa jäi neutraaleiksi, jonkinsorttisia hyvispisteitä saivat einari (eli mää), Halima, porkkana ja Vampire, ja pahispisteitä vain Nego ja Cameron. Ymmärrän, että tässä vaiheessa suurin osa jää neutraaliksi, mutta pahiksia on kuitenkin neljä kappaletta. Kenet yhdistäisit esim. äänestämäsi Camin pahistovereiksi?


Oon tosi huono etsimään pahisyhteyksiä muusta kuin äänestyskäyttäytymisestä, joten en tässä vaiheessa ole vielä analysoinut peliä juurikaan tuolta näkökannalta.

Jeku kirjoitti:Ymmärsin Haliman nopean äänen minulle, on noita ennenkin nähty muualla, mutta.
Jokin Haliman viest(eissä)issä häiritsi ja häiritsee mua. Tuuliviirimäisyyttä onkin jo ehditty miettiä täällä, joten en tartu kummemmin siihen enää, Halima kuuluu tälllä hetkellä epäilyksen alaisiin itsellä, ja nyt vissiinkin kaikki ovat heränneet, hienoa.
Arielin hajonnut tietokone oli hyvä syy hiljaisuudelle, ja sen jälkeen luulen jopa nähneeni häneltä pitkänkin viestin, ellen ihan höpöhöpöjä muistele?


Olisi kiva jos 2. päivän aikana pystyisit vähän avaamaan, että mikä Halimassa häiritsee. Ja että mitä tarkoitat tuuliviirimäisyydellä, en ole ihan varma ovatko kaikki Halimaa siitä syyttäneet käyttäneet termiä samalla tapaa.

Tässä vähän kiinnittää huomiota tuo Arielin nostaminen Haliman rinnalle. Miksi kiinnität huomiota juuri Arieliin viestissäsi?

// Okei, olin unohtanut dzinnin äänen..
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. yö päättyy 2.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 01.06.2017 20:07:44

1. ilta
Muistutus uusille pelaajille: ingamessa esiintyvät nimet, tilanteet ym. ovat täysin irrallisia varsinaisesta pelistä! Ingamesta ei löydy vinkkejä pelaajien rooleihin.

Kokoonnuit kylän torille muiden mukana. Syytöksiä lenteli puolelta toiselle, etkä tiennyt mitä ajatella.
"Minun nuoruudessani käpylehmiä pidettiin kuin kukkaa kämmenellä!" Huudahti naapurissasi asuva Halima-mummo kärttyisenä. "Nykynuoriso on pilannut kaiken! Ei nuoret enää välitä käpylehmistä!"
Hippikommuunissa elävät Ariel, porkkana ja mIIna protestoivat äänekkäästi. Heillähän niitä käpylehmiä oli enemmän kuin kellään!

Cameron, joka työskenteli käpylehmämuseossa, yritti rauhoitella tilannetta. Huuto kuitenkin yltyi.
"Kuka pitää minun käpylehmäni turvassa yöllä?! Olen juuri uusinut sen viiksetkin!" Meiz itki lohduttomasti.

Pelko levisi sinuunkin. Jotain täytyisi tehdä.

Jonkinlaisella enemmistön päätöksellä tulitte siihen tulokseen, että Nego oli aivan liian rauhallinen. Hän oli jopa jättänyt käpylehmänsä kotiin! Hänen asunnoltaan löytyi kuitenkin vain ehjiä ja kauniita käpylehmiä, eikä mitään todisteita käpylehmävihasta.

Palasit kotiisi peläten seuraavaa yötä.

Äänet
5 Nego (Cameron, Halima, justy, dzinni, mIIna)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Blckter (Nego)
1 Tetradynamia (Meiz)
1 Cameron (Mursumus)

Nego lynkattiin äänienemmistöllä.

Kuolleet
1. päivä: Nego - tavallinen kyläläinen

Äänestyspakot
Ei ollut

Poissa
Ei kukaan

Yö alkaa nyt ja loppuu huomenna 2.6. kello 21:00. Lähettäkää yönimet sekä minulle että Violetille!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. Päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 02.06.2017 20:00:15

2. Aamu

Heräät yltä päältä hiestä, sillä painajaiset jatkuvat. Eilinen näytös todistaa, että kaikki keinot ovat sallittuja tässä julmassa pelissä elämästä ja käpylehmistä. Nouset ylös suunnaten kohti keittiötä. Astut ensimmäiset askeleet portaista, mutta jokin on pielessä. Naapurisi, jolla on täysin sama päivärytmi, ei astele portaissa samanaikaisesti. Huterien seinien vuoksi kuulisit sen. Et kuitenkaan vaivaa tällä liikaa päätäsi. Keittiössä keittäisit itsellesi mukavat kahvit, ja mietit uuden kassakaapin tilaamista käpylehmällesi. Ehkäpä Mursumus tai dzinni osaisi auttaa sinua valitsemaan, mutta voiko heihin luottaa? Lenuneen nyt ainakin voi. Voihan?

Keittiössä et kuitenkaan ehdi edes keittää vettä, kun kuulet alati voimistuvaa nyyhkytystä. Menet koputtamaan naapurisi oveen, mutta kukaan ei avaa. Ikkunasta näet, että paras ystäväsi, Vampire on romahtanut keittiön lattialle, hänen sudenturkkinen käpylehmänsä säpäleinä hänen sylissään.

Kuolleet
1. päivä: Nego - tavallinen kyläläinen
1, yö: Vampire - vapaamuurari

Äänestyspakot
Blckter, jiikare, Lenune, Jeku, Ariel, justy, porkkana

Poissa
justy 6.6. - 13.6.

Tetradynamia on pudottautunut pelistä, ja hänelle etsitään varapelaajaa. Herkkuooneen on jo otettu yhteyttä, ja hän on etusijalla varapelaajuuden suhteen.

Päivä alkaa nyt, ja loppuu 6.6. klo 21:00. Lähettäkää yönimet sekä minulle että Jinmurulle jatkossakin!
Viimeksi muokannut Violet päivämäärä 04.06.2017 17:15:26, muokattu yhteensä 2 kertaa
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.06.2017 20:16:57

Erikoisen kuolema ekana yönä :F Eikä voi edes yllättyä kun tässä on jo kyse kylän traditiosta.

Ihan kiva että Tetra pudottautui vapaahetoisesti tässä vaiheessa, toivottavasti saadaan mahdollisimman aktiivinen pelaaja tilalle.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 02.06.2017 20:33:48

Yksi tavis ja yksi vapaamuurari siis menetetty. Negon lynkkaus ei ollut sinänsä yllättävä tai ihmeellinen musta, koska itseänikin hän epäilytti, mutta yötappojen takana oleva logiikka sen sijaan on toki yleensä erilainen kuin päivisin. Tuntuu kuitenkin epäuskottavalta, että Vampire olisi tiedetty vapaamuurariksi näin varhaisessa vaiheessa peliä.

Loppuviestin olen kirjoittanut pääosin yön aikana, kun luin loppupäivän asiat läpi, ja nyt uuden päivän alettua olen täydennellyt paria kohtaa :)

Nyt on muutto siinä vaiheessa, että voin taas paneutua peliin parin päivän epäaktiivisuuden jälkeen :) (Mulla on tosin pahvilaatikko atm pöytänä, eli ei urakka ihan valmis vielä ole, hahah.)
Zey kirjoitti:Mua ihmetyttää, että vaikka Anblick on koko päivän ajan ihmetellyt ja epäillyt Halimaa, niin silti hän toteaa, ettei aio äänestää Halimaa, koska justy on hyvismäinen. Ymmärrän, että justyn hyvismäisyys heikentää teoriaa siitä, että justy ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään, mutten ymmärrä miten se heikentää Haliman pahismaisuutta. Lähinnä alkaa mun mielessä kutkutella ajatus, että Anblick ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään ja Anblick olisi tehnyt hieman hajurakoa hänen ja Haliman väliin ja nyt koitti löytää perustelut miksei äänestä Halimaa epäilyksistään huolimatta.

Mun viestini oli kieltämättä epäselvästi jäsennelty, nyt kun luin sitä uudestaan. Summa summarum: Haliman suhteen olen hyvin hämmentynyt, joten en ole äänestämässä häntä ainakaan nykyisten tietojen varassa. Justy vaikuttaa selkeämmin hyvismäisemmältä eli häntäkään en ole äänestämässä. Nämä eivät suoranaisesti liity toisiinsa enää, mutta olisihan se nyt musta henk.koht. huikeaa, jos ekoissa viesteissä ilmaan heitetty spekulointi pahiskaksikosta pitäisi paikkansa :D

Einari kirjoitti:Eikö äänestämisellä just nimenomaan saa reaktioita aikaan? Lisäksi äänestämällä aikaisin on äänen kohteella enemmän aikaa reagoida, jolloin ei tule esim. vahingossa lynkattua erikoishahmoa.

Anblickiltä vähän puolivillainen viesti, ensin vähän kumotaan aiempia epäilyjä (Halima ja justy), sitten ääni jiikarelle aiempien epäilyjen perusteella, ja epäilyttävä on myös Nego, mutta kyseessä voi olla myös hänelle luonteenomainen pelityyli. Halima vibattaa sekä hyvis- että pahismaisesti? Ymmärrän, ettei tässä vaiheessa ole vielä kovin vahvoja epäilyjä, mutta tuntuu ettet uskalla oikein kunnolla epäillä ketään?

Erikoishahmopointti on kyllä hyvä. Mä kuitenkin näkisin, että usein kyseleminen ja kommentoiminen riittää reaktioiden aikaansaamiseen, jos ajatuksena ei kuitenkaan ole pantata ääntä päivän viimeisille minuuteille. Ja joo, ennen kaikkea näin aikaisessa vaiheessa peliä musta on ihan aidosti vaikeaa olla ehdottomasti jotain mieltä, koska asioilla voi olla useampi puoli eikä etenkään juonareissa voi luottaa paljon mihinkään. Se ei ole mulla roolisidonnaista. Esimerkiksi Negon viimeiset viestit näyttävät musta edelleen epäilyttäviltä, mutta onhan se nyt jo uskottava, että lynkattiin tavallinen kyläläinen :b Eli ilmeisesti kyseessä nimenomaan oli luonteenomainen pelityyli.

Ariel kirjoitti:
Zey kirjoitti:Ainoa, mikä osui omaan silmään oli Anblickin epäileminen Haliman "pussittamisesta". Selkeästi Ariel on lukenut Anblickin toisen viestin, kun kerran tiesi tarttua siihen, että Anblick pitää hyvistelyä pahismaisena. Lähinnä ihmetyttää miksi Ariel on sitten jättänyt huomiotta sen, että Anblick samassa viestissään sanoi, ettei odottanut Haliman vastaavan kysymykseensä, mikä vie pohjan "pussittamiselta".

Ei se mun mielestä vie pohjaa siitä. Oletuksena kuitenkin on, että kysymyksiin vastataan, joten jälkeenpäin sanottu "ei siihen ois tarvinnu vastata" ei muuta tilannetta paljonkaan. Se ois sit eri asia, jos ois jo ensimmäisessä viestissä sanonut, ettei tarvii vastata.

Menee jo vähän tulkintakysymykseksi, mutta mä tarkoitin kyselyni lähinnä spekulaatioksi. Totta kai spekulointiinkin saa vastata, jos tykkää, mutta ei mulla tosiaan ollut mielessä, että nytpäs ajan Haliman nurkkaan ja pakotan sen hyvistelemään, jotta pääsisin sanomaan, että onpas epäilyttävää.

Zey kirjoitti:Anblick, jos pidät hyvistelyä aina epäilyttävänä, niin miksi et tarttunut justyn hyvistelyyn?

Se meni mulla ensiksi ohi, koska justy puhui kyläläisistä eikä hyviksistä. Huomasin sen vasta, kun joku muu oli tarttunut siihen, enkä viitsinyt lähteä toistamaan.

Jiikare siis poisti ennen päivän päättymistä äänensä Blckterilta ja selitti hakeneensa sillä lisätehoa, mutta enpä tiedä sitten. Toivottavasti jiikare tosiaan ehdit tänään jutella enemmän, niin susta saa laajempaakin kuvaa kuin vain tämä herättelyäänestys, mikä ainakin mulla on jäänyt päällimmäisenä mieleen :)

Negolle tuli aika monta ääntä päivän loppuvaiheilla. Sinänsä se ei yllätä, koska mullakin Nego sai pahisviboja aikaan, mutta toki kun ääniä kertyy 5, vaikkei ole edes äänestyspakkoja, alkaa miettiä, onko joukossa pahiksia, jotka yrittivät ”piiloutua” äänestämällä ns. suosittua kohdetta. Justy on näköjään antanut äänensä iltakuudelta ja mllna ja dzinni vielä sen jälkeen. Sitä ennen äänet antoivat Cameron (30.5.) ja Halima (31.5). Näistä etenkin mllna on ollut melko harvasanainen pelaaja ja puhunut lähinnä tuntumastaan ilman sen kummempia perusteluja ja äänesti Negoakin ilmeisesti fiilispohjalta. Tavallaan ymmärrän tällaisen etenkin aloittelijalta ja näin alkuvaiheessa peliä, mutta Negon äänestäminen ihan päivän loppuvaiheessa näyttää musta olleen aika ”turvallinen” vaihtoehto, koska moni oli jo pohjustanut epäilyjä Negoa kohtaan. Onko kyseessä pahis, joka halusi ratsastaa valmiiksi pohjustetulla lynkkauksella, jotta voisi seuraavan päivän pysytellä hiljempaa ja jättää vaikka äänestämättäkin?

Niin ja äänestyspakosta sen verran, että mulla ei pitäisi sellaista vissiin olla, kun äänestin jiikaretta eilen :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.06.2017 20:39:13

Tiedä sitten oliko pahiksilla haisua Vampiren roolista vai valittiinko vain hyvismäisin pelaaja kohteeksi, kun en muista kenenkää epäilleen vampirea missään vaiheessa (veikkaan jälkimmäistä). Vampiren ykköskohde oli Halima, totesi kyllä lopussa olevansa kiikunkaakun tämän suhteen. En nyt vieläkään usko Halimaa pahikseksi ja tätä syyksi Vampiren kuolemaan. Vampiren viesteistä saan kuitenkin lisää hyvisvibaa einarille, porkkanalle ja justylle näiden parin lainauksen takia. Vaikka mielipiteet nyt eivät ole vahvimpia mahdollisia (eka päivä ja Vampire on aika varovainen näiden kanssa), on mielestäni epätodennäköistä että pahis-einari/-porkkana/-justy olisi halunnut eroon Vampiresta, ellei sitten myös Halima olisi pahis.

"einari on tähän mennessä jotenkin onnistunut herättämään hieman hyvismäisiä fiiliksiä, toki tämäkin on vielä äärimmäisen huteraa, mikä on ehkä odotettavissakin, kun muistaa, että tänään on todellakin vasta ensimmäinen pelipäivä. einari on kuitenkin tehnyt tähän mennessä pelistä ihan hyviä nostoja, välillä ehkä tuntunut lähinnä tarraavan epätoivoisesti johonkin tikkuun saadakseen asiaa, jota pyöritellä, mutta en menisi tässä vaiheessa kuitenkaan vielä sanomaan, että einari olisi yhtenä ehdokkaana pahisjoukkoon - toisaalta en myöskään menisi sanomaan, että pidän häntä hyviksenä. Materiaalia ei vain yksinkertaisesti ole vielä riittävästi."

"porkkana on kanssa onnistunut tähän mennessä herättämään mussa lähinnä hyvismäisiä fiiliksiä. justy kuuluu omalta osaltaan suunnilleen samaan porukkaan porkkanan ja osaltaan myös einarin kanssa. Toki mie kaipailen aika paljon enemmän materiaalia, josta vois mahdollisesti lähteä vetämään vielä pidemmälle kehittyneitä pohdintoja ja saada ehkä mielipiteitäkin enemmän eikä tarvitsisi mennä niin voimakkaasti pelkällä fiiliksellä. justylla on tosin myös vähän sitä fiilistä ilmassa, että ihan kuin äänestäisi muiden perusteilla (kuten edellisessä viestissäni sanoinkin). "
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 21:02:08

Zey kirjoitti:Mua ihmetyttää, että vaikka Anblick on koko päivän ajan ihmetellyt ja epäillyt Halimaa, niin silti hän toteaa, ettei aio äänestää Halimaa, koska justy on hyvismäinen. Ymmärrän, että justyn hyvismäisyys heikentää teoriaa siitä, että justy ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään, mutten ymmärrä miten se heikentää Haliman pahismaisuutta. Lähinnä alkaa mun mielessä kutkutella ajatus, että Anblick ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään ja Anblick olisi tehnyt hieman hajurakoa hänen ja Haliman väliin ja nyt koitti löytää perustelut miksei äänestä Halimaa epäilyksistään huolimatta.

Tässä vielä tuo Anblickin viestin mua koskeva osuus:
Anblick kirjoitti:Epäilyjä kyllä, muttei kovinkaan selkeitä sellaisia. Halima vibattaa vuorotellen hyviksen ja pahiksen suuntaan – hänen pelityylinsä on välillä varsin hämmentävä, mutta toisaalta hän on mielestäni vastaillut monesti rauhallisesti ja hyvin hänelle kohdistettuihin kysymyksiin ja epäilyihin. Ilmeisesti hän kuitenkin on kokenut pelaaja, mikä osaltaan hämmentää mua entistä enemmän. Oletettavasti siis tempoileva pelityyli ei ole kokemattomuutta (ts. esim. aloittelevan pahiksen paniikkia) vaan tarkoituksellinen strategia – mutta voiko sen perusteella silloin oikeasti päätellä mitään Haliman roolista?

Mulle kyllä tuli Anblickin viestistä sellainen olo, että Anblick ei tiennyt mitä musta ajattelisi (eli ehkä neutraali), eikä sen takia äänestänyt mua. Ei sillä justy-pohdinnalla varmaan ollut juuri mitään tekemistä mun äänestämättömyyden kanssa.

Zey kirjoitti:Cameronissa silmään pistää se Negon kysymykseen vastaus jupakka. Hyviksellä nyt harvemmin menee oman ajatuksiensa selittäminen mönkiin, kun taas pahiksena niin voi helpommin käydä.

Mulla taas on olo, että pahiksena yleensä katsoo tarkemmin että varmasti selittää kaiken oikein, hyviksenä taas se ei oo niin nöpö nuukaa ja saattaa tulla isojakin asiavirheitä.

Zeyn "vähän niinkuin listauksessa" Zey kyllä kirjoittaa pelaajista jotain, mutta esimerkiksi Blckterin, Arielin, Jekun, dzinnin jne (turha edes luetella kun näitä on niin monta) hyvis-pahis-akselille sijoittumisesta ei ole mitään mainintaa. Avaisitko Zey näitä? Lopuistakin pelaajista mielipide tuntui olevan vähän samaa kuin porkkanallakin "vähän pahismaista mutta kuitenkin sitten hyvismäistä". Mun muistikuvissa Zey on kyllä yleensä ollut hyviksenä selkeämpi pelaaja. Voisiko tässä olla taustalla pahisrooli, jonka takia Zey ei tahdo antaa selkeää mielipidettään kovin monesta pelaajasta?

Zey kirjoitti:Halima tuntuu paitsi epäilyttävimmältä, niin myös vois hänen roolinsa tietäminen helpottaa muidenkin roolien pohtimista.

Mitä johtopäätöksiä sinä tekisit muiden rooleista jos saisit tietää että minä olen hyvis?

-----------------
mllna kirjoitti:Äh, mie oon tästä Halima pahoillani, väärä sanavalinta alunperin kuten Meiz tuolla jo epäilikin. My bad, jatka entiseen malliin!

Anteeksipyyntö hyväksytty, kiitos. :)

mllna kirjoitti:Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..

Kertoisitko lisää näistä pahisvivahteista?

--------------------
Mursumus kirjoitti:En oikein tiedä näistä perusteluista. Tiedän, että ihmiset ovat sanoneet, että joidenkin mukaan on hyvä jakaa jokainen ajatuksensa ja pienimpiäkin viboja, mutta jos kaikki alkaa jakamaan täysin perusteettomia viboja ihan vain fiilispohjalta, johtaako se mihinkään? Itsellenä tuli joitain tälläisiä viboja ja jaoinkin niistä muutaman aivan aluksi, mutta auttaako se oikeasti lopulta pahiksien löytämisessä vai onko se vaan oman kilven kiillottelua? Tai ehkä pitäisi kysyä näin: kuinka usein jossain pelin keski- ja loppuvaiheilla ihmiset tarkastelee ihan alkuvaiheen niitä pienimpiä ja lyhyimpiä viestejä ja löytää jotain arvokasta tietoa?

Siinä vaiheessa kun ensimmäinen pahis on lynkattu, ne pienetkin vibat sitä tiedossa olevaa pahista kohtaan ovat merkityksellisiä. Niistä saadaan tärkeää tietoa kuka on todennäköinen ja kuka epätodennäköinen pahiskaveri sille lynkatulle pahikselle. Ne ovat siis mielestäni hyvinkin merkityksellisiä, ja aina on parempi sanoa vibatuksensa ääneen kuin olla sanomatta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. Päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 21:18:16

Sitten tähän päivään.

Anblick kirjoitti:
Zey kirjoitti:Anblick, jos pidät hyvistelyä aina epäilyttävänä, niin miksi et tarttunut justyn hyvistelyyn?

Se meni mulla ensiksi ohi, koska justy puhui kyläläisistä eikä hyviksistä. Huomasin sen vasta, kun joku muu oli tarttunut siihen, enkä viitsinyt lähteä toistamaan.

Oletko kuitenkin edelleen sitä mieltä että hyvistely on pahismaista (ja näin ollen sekä minä että justy ollaan kerätty lisää pahispisteitä)?

Anblick kirjoitti:Negolle tuli aika monta ääntä päivän loppuvaiheilla. Sinänsä se ei yllätä, koska mullakin Nego sai pahisviboja aikaan, mutta toki kun ääniä kertyy 5, vaikkei ole edes äänestyspakkoja, alkaa miettiä, onko joukossa pahiksia, jotka yrittivät ”piiloutua” äänestämällä ns. suosittua kohdetta. Justy on näköjään antanut äänensä iltakuudelta ja mllna ja dzinni vielä sen jälkeen. Sitä ennen äänet antoivat Cameron (30.5.) ja Halima (31.5). Näistä etenkin mllna on ollut melko harvasanainen pelaaja ja puhunut lähinnä tuntumastaan ilman sen kummempia perusteluja ja äänesti Negoakin ilmeisesti fiilispohjalta. Tavallaan ymmärrän tällaisen etenkin aloittelijalta ja näin alkuvaiheessa peliä, mutta Negon äänestäminen ihan päivän loppuvaiheessa näyttää musta olleen aika ”turvallinen” vaihtoehto, koska moni oli jo pohjustanut epäilyjä Negoa kohtaan. Onko kyseessä pahis, joka halusi ratsastaa valmiiksi pohjustetulla lynkkauksella, jotta voisi seuraavan päivän pysytellä hiljempaa ja jättää vaikka äänestämättäkin?

Minusta on kummallista asennoitua, että äänestäminen on kummallista ilman äänestyspakkoa. Ääni on jokaisen pelaajan paras ase, ja oli kyseessä sitten hyvis tai pahis, minusta on lähinnä kummallista olla käyttämättä ääntään joka päivä. Ja itse olisin kyllä nimenomaan antamassa mllnalle hitusen hyvisvibatusta tuosta myöhäisestä äänestä Negolle, sillä jos mllna on pahis, hänhän olisi tiennyt äänestävänsä hyvistä - pahikselle voisi nimenomaan tulla mieleen että mieluummin jättäisi kokonaan äänestämättä tai äänestäisi jotakuta muuta, jottei joutuisi "vastuuseen" hyviksen lynkkaamisesta.

Meiz kirjoitti:Tiedä sitten oliko pahiksilla haisua Vampiren roolista vai valittiinko vain hyvismäisin pelaaja kohteeksi, kun en muista kenenkää epäilleen vampirea missään vaiheessa (veikkaan jälkimmäistä). Vampiren ykköskohde oli Halima, totesi kyllä lopussa olevansa kiikunkaakun tämän suhteen. En nyt vieläkään usko Halimaa pahikseksi ja tätä syyksi Vampiren kuolemaan. Vampiren viesteistä saan kuitenkin lisää hyvisvibaa einarille, porkkanalle ja justylle näiden parin lainauksen takia. Vaikka mielipiteet nyt eivät ole vahvimpia mahdollisia (eka päivä ja Vampire on aika varovainen näiden kanssa), on mielestäni epätodennäköistä että pahis-einari/-porkkana/-justy olisi halunnut eroon Vampiresta, ellei sitten myös Halima olisi pahis.

Minusta ei kannata vetää johtopäätöksiä pelaajien puolista sen mukaan kuka on tapettu yöllä. Ensinnäkin luulen (kuten sinäkin), että Vampire on tapettu nimenomaan siksi, että häntä ei kukaan juurikaan epäillyt, ja toisekseen pahisten ajatuksenjuoksua ei vain voi tietää. Joo voi olla että pahikset on ajatelleet just noin miten sä sanoit, tai sitte voi olla että pahis-einari, pahis-porkkana ja pahis-justy ovat ajatelleet että "hähää, nytpä meitä ei ainakaan ajatella pahiksiksi kun tapettiin Vampire!"

Meillä ei vaan ole mitään keinoa tietää mitä pahikset ovat ajatelleet yötappoa valitessaan, joten minusta sen spekulointi on aika turhaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.06.2017 21:22:30

Halima kirjoitti:Zeyn "vähän niinkuin listauksessa" Zey kyllä kirjoittaa pelaajista jotain, mutta esimerkiksi Blckterin, Arielin, Jekun, dzinnin jne (turha edes luetella kun näitä on niin monta) hyvis-pahis-akselille sijoittumisesta ei ole mitään mainintaa. Avaisitko Zey näitä? Lopuistakin pelaajista mielipide tuntui olevan vähän samaa kuin porkkanallakin "vähän pahismaista mutta kuitenkin sitten hyvismäistä". Mun muistikuvissa Zey on kyllä yleensä ollut hyviksenä selkeämpi pelaaja. Voisiko tässä olla taustalla pahisrooli, jonka takia Zey ei tahdo antaa selkeää mielipidettään kovin monesta pelaajasta?

Mä itse kallistun parhaillaan siihen suuntaan että Zey olisi pahis. Epäilyttää tuo tapa jolla hän tavallaan jätti osan Anblickin viestistä ymmärtämättä (vaikka selittikin sitä minulle myöhemmin), kun ei minusta ollut missään selvää epäselvää miksi Anblick ei Halimaa halua nyt äänestää. Samoin tuntuu siltä että ääni päätyi Halimallekin hieman väkisin, eli kuin hän jättäisi huomiotta ne kaikki seikat mitkä taasen viittaisivat Haliman olevan hyvis. Samoin Negon pelaajalistauksen käyttäminen hänen epäilyyn vaikutti väkinäiseltä, listaus ei mielestäni kerro pelaajan roolista yhtikäs mitään.

Viestissä viewtopic.php?f=9&t=377&start=150#p5660 päätyi lopputulemaan:
"Itsellä pahismaisimmat kolme pelaajaa menevät tässä järjestyksessä: Halima, Nego ja Cameron. Ääni lähtee ++Halima. Halima tuntuu paitsi epäilyttävimmältä, niin myös vois hänen roolinsa tietäminen helpottaa muidenkin roolien pohtimista. Mikäli kuitenkin alkaa näyttää, että Haliman lynkkaus ei innosta ihmisiä, niin mahdollisesti vaihdan ääneni Negolle tai Cameronille, jos edes joku itselle pahismaisimmista saataisiin lynkattua."

Nego oli hyvis. Oon melko varma että Halima on hyvis. Ja mikäli Cameron on hyvis myös, tässä on pahiksella aika hyvät eväät seuraaviin päiviin pedattuna.

//crosspost Haliman kanssa
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. Päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.06.2017 21:26:32

Halima kirjoitti:Ja itse olisin kyllä nimenomaan antamassa mllnalle hitusen hyvisvibatusta tuosta myöhäisestä äänestä Negolle, sillä jos mllna on pahis, hänhän olisi tiennyt äänestävänsä hyvistä - pahikselle voisi nimenomaan tulla mieleen että mieluummin jättäisi kokonaan äänestämättä tai äänestäisi jotakuta muuta, jottei joutuisi "vastuuseen" hyviksen lynkkaamisesta.

Ajattelin samaa :)

Halima kirjoitti:Minusta ei kannata vetää johtopäätöksiä pelaajien puolista sen mukaan kuka on tapettu yöllä. Ensinnäkin luulen (kuten sinäkin), että Vampire on tapettu nimenomaan siksi, että häntä ei kukaan juurikaan epäillyt, ja toisekseen pahisten ajatuksenjuoksua ei vain voi tietää. Joo voi olla että pahikset on ajatelleet just noin miten sä sanoit, tai sitte voi olla että pahis-einari, pahis-porkkana ja pahis-justy ovat ajatelleet että "hähää, nytpä meitä ei ainakaan ajatella pahiksiksi kun tapettiin Vampire!"

Meillä ei vaan ole mitään keinoa tietää mitä pahikset ovat ajatelleet yötappoa valitessaan, joten minusta sen spekulointi on aika turhaa.

Mä mietin tätä kyllä, ja samasta syystä mietin postaanko edes koko viestiäni. Käänteispsykologia jne.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 21:28:34

Näin toisen päivän alkuun voisin ilmoittaa kaikille vielä, että mun ekan päivän lista on vähän elänyt, jotkut pelaajat ovat olleet hyvismäisempiä ja toiset pahismaisempia kuin aikaisemmin. Tällä hetkellä mua eniten epäilyttävät jiikare, Jeku, Anblick, Zey, porkkana ja Mursumus. Olen hyvin tietoinen siitä, että monen näistä epäilylle en ole vielä esittänyt mitään perusteita, mutta tällä hetkellä moni näistä onkin tässä listassa lähinnä siksi, että ei ole tehnyt mitään mikä vakuuttaisi mut heidän hyvikseydestään.

Näin päivän alkuun haluaisin kysyä kaikilta: Jos tämän päivän lynkattava pitäisi valita tuosta listasta, kenet valitsisit ja miksi?

Mun mielestä ois myös kiva saada toisilta pelaajilta vastaavanlaisia "lynkkauspooleja" eli kenen lynkkausta vastaan et olisi jos lynkkaus tapahtuisi nyt.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 02.06.2017 22:50:22

Halima kirjoitti:Oletko kuitenkin edelleen sitä mieltä että hyvistely on pahismaista (ja näin ollen sekä minä että justy ollaan kerätty lisää pahispisteitä)?

Ainakin jos hyvistely on toistuvaa, niin kyllä. Kuitenkin esimerkiksi justysta mulla on sen verran hyvismäinen kuva, ettei se siinä vaa’assa ihan äärettömästi paina.

Halima kirjoitti:Minusta on kummallista asennoitua, että äänestäminen on kummallista ilman äänestyspakkoa. Ääni on jokaisen pelaajan paras ase, ja oli kyseessä sitten hyvis tai pahis, minusta on lähinnä kummallista olla käyttämättä ääntään joka päivä. Ja itse olisin kyllä nimenomaan antamassa mllnalle hitusen hyvisvibatusta tuosta myöhäisestä äänestä Negolle, sillä jos mllna on pahis, hänhän olisi tiennyt äänestävänsä hyvistä - pahikselle voisi nimenomaan tulla mieleen että mieluummin jättäisi kokonaan äänestämättä tai äänestäisi jotakuta muuta, jottei joutuisi "vastuuseen" hyviksen lynkkaamisesta.

Ei se itsessään kummallista olekaan, mutta mun pelaamissani peleissä on tuntunut siltä, että moni äänestää vain pakon edessä tai vältelläkseen äänestyspakkoa. Onhan tässäkin pelissä muutama epäröinyt äänen antamista ja epäilemistä sillä perusteella, ettei ole seurannut tarpeeksi aktiivisesti tai kokee, ettei muuten vaan ole tarpeeksi pohjaa äänestää. Mä näkisin niin, että eilen äänestäminen saattoi olla taktikointia -- jos äänesti eilen, tänään ei ole pakko äänestää, jos ei tulekaan sopivaa ehdokasta. Jos taas ei eilen äänestänyt, tänään pitäisi repiä epäilyjä vaikka sitten ihan tyhjästä. Ja Negohan oli aika ”helppo” valinta äänestettäväksi sikäli, että tosi moni epäili häntä ainakin jossain määrin.

Ihan mielenkiintoista, että Halima tempaisee takataskustaan listan mielestään pahismaisista pelaajista ja kysyy sitten yleisesti, että miten tehdään, kuka näistä lynkattaisiin :D Jos Halima osoittautuu pahikseksi, epäilen, ettei hänen listastaan löydy kuin maksimissaan yksi pahistoveri (hämäyksen vuoksi), koska jos lista nyt saa kovasti huomiota ja keskustelua aikaan, se olisi oletettavasti haitaksi nimenomaan listan henkilöille. Vaikka eipä siinä, onhan tämäkin tapa avata uutta keskustelua :) Itse kuitenkin jatkaisin eilisellä linjalla ja äänestäisin jiikaretta, vaikka saisi valita listan ulkopuoleltakin. Jekusta, porkkanasta ja Mursumuksesta mulla ei ole ehtinyt hirveästi syntyä mielikuvaa ja Zey puolestaan on tehnyt ihan näppäriä huomioita, mutta jäänyt hänkin aika neutraalina mun mieleeni, vaikka tekeekin ehkä välillä tikusta asiaa.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 02.06.2017 23:55:15

Halima kirjoitti:Mulla taas on olo, että pahiksena yleensä katsoo tarkemmin että varmasti selittää kaiken oikein, hyviksenä taas se ei oo niin nöpö nuukaa ja saattaa tulla isojakin asiavirheitä.

Joo, hyviksenä se ei oo niin nöpönuukaa, mut luulisi hyviksen kuitenkin tietävän mitä on ajatellut. Pahiksena taas Cameron ei ole ehkä niinkään ajatellut niin tarkemmin asiaa, mitä väittää ajatelleensa vaan ehkä enemmän kokonaiskuvaa, joka muille siitä syntyy. Tällöin voi myöhemmin joutuessa selittämään mennä asiat helpommin ristiin, jos joutuu selittämään jotain mitä mukamas on ajatellut.

Halima kirjoitti:Zeyn "vähän niinkuin listauksessa" Zey kyllä kirjoittaa pelaajista jotain, mutta esimerkiksi Blckterin, Arielin, Jekun, dzinnin jne (turha edes luetella kun näitä on niin monta) hyvis-pahis-akselille sijoittumisesta ei ole mitään mainintaa. Avaisitko Zey näitä?

Ja mä kun aattelin olleeni niin selvä, ettei mitään kokoamisjuttua tarttisi kirjoittaa, mut näköjään en sitten. :D

Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen. Eli listauksessa Ariel oli lievästi pahismainen. Hänen vastauksensa kuitenkin tuohon miksei huomioinut Anblickin koko viestiä, oli musta aito ja uskon, ettei hän todella erottanut retorista kysymystä. Eli oli lievästi pahismainen, mutta palasi neutraaliin listauksen jälkeen. dzinnin näen neutraalina, joskin on ansainnut mun erityisen silmälläpidon. Blocker oli listauksessa hämmentävä, mutta neutraali. Lähinnä halusin/haluan kuulla häneltä vähän enemmän tosta Arielista. Mutta kuten joku sanoi (Halima?), luulisi pahisten opastaneen Blockeria edes hieman epäilyksien teossa. einari on lievästi pahismainen, tuon Halima hyviksenä pitämisen kanssa. Musta toi hyvis statuksen Halimalle anto oli vain liian helposti tehty, eli joko a)Haluaa kenties näin erottua massasta, kun muut tuntuvat empivän Haliman suhteen ja mikäli Halima kuolisi ja paljastuisi pahikseksi tai b)einari tietää Haliman hyvikseksi ja tämän takia päätti pitää Halimaa hyvismäisenä, jotta mikäli Halima jossain vaiheessa lynkataan, niin hän voi saada hyvispisteitä siitä, ettei ollut mukana (tai ainakaan huomio ei kiinnity häneen, mikäli seuraavana päivänä pohditaan Haliman lynkkaajia). Jeku on neutraali, koska häneltä ei ole paljoakaan mitään pohdintaa tullut. jiikare on neutraali. Lenunesta nyt on varmaan turha mainitakin, että neutraali. Meiz on neutraali. mllna lievästi hyvismäinen, koska hänelle epäilysten muodostaminen ei ole niin helppoa, kuin luulisi pahiskavereiden tuella tehtyjen epäilysten olevan. Mursumus on neutraali, joskin jos Jeku paljastuu pahikseksi niin Mursumus menee lievästi pahismaisiin (ja päin vastoin). Tetrasta olisin laittanut listauksessa inan hyvismäisen puolelle, mutta koska Tetra pudottautui, niin se heikentään lievän hyvismäisyyden heikkenemistä sen takia, ettei puhunut paljoakaan -> ei tainnut olla niinkään roolista kiinni hiljaisuus -> hiljaisuuden huomiotta jättäminen -> lievästi hyvismäinen. Vampire taas meni lievästi hyvismäisiin, sillä tuntui hyödylliseltä ja avuliaalta, mutten sen enempää uskaltanut luottaa, koska Vam on sen verran hyvä pelaaja pahiksenakin.

Siinä ne tais olla? Sitten oli justyn hyvismäisyys ja Haliman, Negon ja Cameronin pahismaisuus, mut ne nyt ainakin oli selkeästi ilmaistu.

Halima kirjoitti:Mulle kyllä tuli Anblickin viestistä sellainen olo, että Anblick ei tiennyt mitä musta ajattelisi (eli ehkä neutraali), eikä sen takia äänestänyt mua. Ei sillä justy-pohdinnalla varmaan ollut juuri mitään tekemistä mun äänestämättömyyden kanssa.


Anblick kirjoitti:Epäilyjä kyllä, muttei kovinkaan selkeitä sellaisia. Halima vibattaa vuorotellen hyviksen ja pahiksen suuntaan – hänen pelityylinsä on välillä varsin hämmentävä, mutta toisaalta hän on mielestäni vastaillut monesti rauhallisesti ja hyvin hänelle kohdistettuihin kysymyksiin ja epäilyihin. Ilmeisesti hän kuitenkin on kokenut pelaaja, mikä osaltaan hämmentää mua entistä enemmän. Oletettavasti siis tempoileva pelityyli ei ole kokemattomuutta (ts. esim. aloittelevan pahiksen paniikkia) vaan tarkoituksellinen strategia – mutta voiko sen perusteella silloin oikeasti päätellä mitään Haliman roolista?

Justyn ja Haliman yhteisestä pahikseudesta olen myös laukonut epäilyjä alussa, mutta justyn myöhemmissä viesteissä on ollut rakentava sävy, joten hän itse asiassa kallistuu ennemmin ehkä hyvikseksi mun näkökulmastani. Kuten joku (Halima, nyt kun tarkistin) sanoikin, justy tuntuu kyselevän viedäkseen peliä oikeasti eteenpäin eikä vain vaikuttaakseen hyvismäiseltä. Näillä perustein en ole äänestämässä justya tai Halimaa ainakaan ihan heti, vaikka en myöskään ole täysin hylkäämässä teoriaani heidän pahikseudestaan.


Omaan silmään toi näyttää siltä, että Anblick jatkoi sun ihmettelemistä tossa ekassa kappaleessa, mut sama pohtiminen jatkuu tokassa kappaleessa miettien sitä justy&Halima -pahispariteorian näkökannasta. Koska justy on hyvismäinen justy&Halima pari on epätodennäköinen -> ei äänestä justya eikä Halimaa. Päätös siis musta tuntuu syntyneen vasta justyn hyvismäisyyden myötä, että jos justy ei oliskaan ollut hyvismäinen, niin sitten olis voinut lähteä jompaa kumpaa teistä äänestämään.

Halima kirjoitti:Mitä johtopäätöksiä sinä tekisit muiden rooleista jos saisit tietää että minä olen hyvis?

Jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin lähtisin epäilemään einaria vahvemmin. (Plus jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin ehkä mä pääsisin susta ylitse. Nyt mun pääkopassa tuntuu olevan muiden pelaajien kohdalla enemmän Halimatutka, kuin pahistutka. :D) Jos taas saisin tietää sun olevan pahis, niin pohtisin einarin kohdalta sitä, että onko tää nyt vaan väärässä oleva hyvis, vai koittaako pahis keräillä hyvispisteitä. Anblick olis semmonen, jonka uskoisin voivan olla pahiskaveri. mllnaata en uskoisi tällöin pahikseksi, sillä toi kiusaamis-episodi olis varmaan ollut pienempi, jos oisitte pahiskavereita (eli olisitte keskustelleet asiasta jossain topan ulkopuolella, etkä olis täällä ollut niin aidon tuntuisesti harmissas, kun asia olis voitu käsitellä jo ja todeta, että kaikki on ok).

Meiz kirjoitti: Samoin tuntuu siltä että ääni päätyi Halimallekin hieman väkisin, eli kuin hän jättäisi huomiotta ne kaikki seikat mitkä taasen viittaisivat Haliman olevan hyvis.

Haluatko sä kertoa mulle mitkä seikat viittaa Haliman hyvismäisyyteen? Mun päässä kun on vaan se, että Halima on tosi pahismainen pahikseksi ja totesin, et se ei oo oikein hyvä syy miks Halima olis hyvis... :D Mut ei se kyl ihan helppo päätös ollut ja edelleen häiritsee noin pahismainen käytös.

[offtopic]Näin muuten yks yö ihan unta tästä pelistä ja siinä unessa Halima vaati, et olis GUNNER-kierros. Violet piti sitä hyvänä ideana, joten yhtäkkiä GUNNER tuli tähän peliin mukaan ja rupes ehdottelemaan kaikille kumppanuutta. Olin kyl vähän wtf siinä. :D[/offtopic]

Halima kirjoitti:Jos tämän päivän lynkattava pitäisi valita tuosta listasta, kenet valitsisit ja miksi?

jiikaresta, Jekusta, Anblickistä, porkkanasta ja Mursumusista valitsisin Anblickin. porkkana ei oo tehnyt oikeastaan mitään, mikä sais mitään liikkumaan mun pääkopassa. Mursumus ja Jeku on lähinnä herättänyt mun huomion mahdollisella linkityksellään, mut koska molemmat on neutraaleja, niin ei pääse kumpikaan ykkössijoille. jiikaresta ihmetyttää vain Blckerin ääni, joka voi johtua sekä aloittelijuudesta, että pahikseudesta, eikä mulla oo vielä hajua kummasta. Anblick taas linkittyy mun pääepäiltyyn, joten hän nousee joukon johtajaksi.

Halima kirjoitti:Mun mielestä ois myös kiva saada toisilta pelaajilta vastaavanlaisia "lynkkauspooleja" eli kenen lynkkausta vastaan et olisi jos lynkkaus tapahtuisi nyt.

En viitsi tehdä lynkkauspoolia, sillä siitä tulisi ainakin sun määritelmällä vaan hirveen pitkä, sillä oon tällä hetkellä vaan justyn, Tetran ja mllnaan lynkkausta vastaan. Mut mun top 3 on Halima, Cameron, einari.

Mut nyt täytyy kyl men nukkumaan, et jaksais vielä aamulla herätä töihinkin. Huomenna sitten taas.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 03.06.2017 04:16:18

Herkkuoone on saapunut varittamaan Tetradynamiaa!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 03.06.2017 09:07:56

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti: Samoin tuntuu siltä että ääni päätyi Halimallekin hieman väkisin, eli kuin hän jättäisi huomiotta ne kaikki seikat mitkä taasen viittaisivat Haliman olevan hyvis.

Haluatko sä kertoa mulle mitkä seikat viittaa Haliman hyvismäisyyteen? Mun päässä kun on vaan se, että Halima on tosi pahismainen pahikseksi ja totesin, et se ei oo oikein hyvä syy miks Halima olis hyvis... :D Mut ei se kyl ihan helppo päätös ollut ja edelleen häiritsee noin pahismainen käytös.

Sua häiritsee Haliman noin pahismainen käytös, kun taas itse pysyn hyvin kärryillä hänen ajatuksenjuoksussaan ja mielipiteissä kun luen viestejä läpi. Samaan tyyliin kuin koin Negonkin hyvismäiseksi, vaikka moni listasi häneltä yksittäisiä asioita tai ääniä pahismaiseen kastiin. En oikein näe einariakaan pahiksena samasta syystä. Viba ei siis varsinaisesti tule mistään yksittäisestä toimesta jota jaksaisin alkaa tässä luettelmaan. Me ollaan sinun kanssa niin eri linjoilla tämän pelin suhteen, että se herättää väkisinkin mussa epäilyä.

Oletko muuten Tetran lynkkausta vastaan pelaajan vaihtumisen vuoksi, vai Tetran pelin vuoksi?

Tervetuloa peliin Herkkuoone :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 03.06.2017 09:42:41

Huomenta!

Tässä on hieman tullut vietettyä suruaikaa, kun tuli itsekin äänestettyä hyvistä :( Ja Vampiren menetys tuntuu pahalta, varsinkin kun itse miettii omaa asemaa, joka kuitenkin koetaan suhteellisen selkeästi hyvikseksi. Näinköhän seuraavana yönä tulee itse katoamaan kartalta.. Ptäisiköhän tässä siis alkaa ihan himpun herättämään epälyksiä (sitä kyllä taisin esim. Anblickissä tehdäkin) omasta hyvyydestään kuitenkin?

Halima kirjoitti:
mllna kirjoitti:Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..

Kertoisitko lisää näistä pahisvivahteista?


Taisin tähän alunperin laittaa Cameronin, Justyn ja sinut. Täytyy ehkä ihan kunnolla käydä noita viestejä läpi, koska nyt en äkkiseltään saa mieleen mitään yksittäistä juttua mikä on saanut tämän lausahduksen ylös kirjottamaan :D Ja toisaalta, täytyyhän tätä nyt pohtia, äänestin tietämättäni hyvistä, jota myös kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti, onko teillä jotakin muuta tietoa mitä mulla ei ole? Ja olinko tosissani näin johdateltavissa mikäli te nyt hypoteettisesti olisittekin pahiksia.. Tosissani en teitä siis mitenkään pahismaisina nää enää.

Nyt remppahommiin!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 03.06.2017 10:43:35

Anblick kirjoitti:Onhan tässäkin pelissä muutama epäröinyt äänen antamista ja epäilemistä sillä perusteella, ettei ole seurannut tarpeeksi aktiivisesti tai kokee, ettei muuten vaan ole tarpeeksi pohjaa äänestää. Mä näkisin niin, että eilen äänestäminen saattoi olla taktikointia -- jos äänesti eilen, tänään ei ole pakko äänestää, jos ei tulekaan sopivaa ehdokasta. Jos taas ei eilen äänestänyt, tänään pitäisi repiä epäilyjä vaikka sitten ihan tyhjästä. Ja Negohan oli aika ”helppo” valinta äänestettäväksi sikäli, että tosi moni epäili häntä ainakin jossain määrin.

Jos joku eilisistä äänistä olisi tuollaista taktikointia, niin minä ennemmin syyttäisin Mursumusia, joka aika kevyellä perustelulla äänesti Cameronia 6 minuuttia ennen päivän päättymistä. Cameronilla ei ollut alla yhtään ääntä, Negolla jo viisi, eli Cameron ei todellakaan ollut missään vaarassa joutua lynkattavaksi.

Anblick kirjoitti:Ihan mielenkiintoista, että Halima tempaisee takataskustaan listan mielestään pahismaisista pelaajista ja kysyy sitten yleisesti, että miten tehdään, kuka näistä lynkattaisiin :D Jos Halima osoittautuu pahikseksi, epäilen, ettei hänen listastaan löydy kuin maksimissaan yksi pahistoveri (hämäyksen vuoksi), koska jos lista nyt saa kovasti huomiota ja keskustelua aikaan, se olisi oletettavasti haitaksi nimenomaan listan henkilöille. Vaikka eipä siinä, onhan tämäkin tapa avata uutta keskustelua :) Itse kuitenkin jatkaisin eilisellä linjalla ja äänestäisin jiikaretta, vaikka saisi valita listan ulkopuoleltakin. Jekusta, porkkanasta ja Mursumuksesta mulla ei ole ehtinyt hirveästi syntyä mielikuvaa ja Zey puolestaan on tehnyt ihan näppäriä huomioita, mutta jäänyt hänkin aika neutraalina mun mieleeni, vaikka tekeekin ehkä välillä tikusta asiaa.

En kysynyt kuka näistä lynkattaisiin, vaan jos joku näistä lynkattaisiin niin kuka mieluiten. Ja Anblick, saisiko sinulta listaa ketkä sinun mielestäsi kuuluisivat mahdollisten lynkattavien listalle?

----------------------
Zey. Kiitos koonnista, mutta ei tuokaan kyllä ihan hirveästi sua hyvistänyt. Enemmistö pelaajista näyttää silti olevan neutraalissa, tai sitten sellaisia että "jos tuo on pahis niin sitten tuokin" tms. Tällaiset ehto-epäilyt on pahikselle ihan tosi käteviä, kun jos se ensimmäinen ehto ei koskaan täyty niin sitä toistakaan ei tarvitse sitten koskaan epäillä. Eli esim tuo "Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen" lause voisi hyvinkin olla sun pahiksena ja jopa Anblickin pahiskaverina sanomaa. Sillä kun mä en paljastu pahikseksi niin sun ei tarvi epäillä Anblickia.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mitä johtopäätöksiä sinä tekisit muiden rooleista jos saisit tietää että minä olen hyvis?

Jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin lähtisin epäilemään einaria vahvemmin. (Plus jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin ehkä mä pääsisin susta ylitse. Nyt mun pääkopassa tuntuu olevan muiden pelaajien kohdalla enemmän Halimatutka, kuin pahistutka. :D) Jos taas saisin tietää sun olevan pahis, niin pohtisin einarin kohdalta sitä, että onko tää nyt vaan väärässä oleva hyvis, vai koittaako pahis keräillä hyvispisteitä.

Eli toisin sanoen joka tapauksessa epäilisit einaria? :P

Zey kirjoitti:[offtopic]Näin muuten yks yö ihan unta tästä pelistä ja siinä unessa Halima vaati, et olis GUNNER-kierros. Violet piti sitä hyvänä ideana, joten yhtäkkiä GUNNER tuli tähän peliin mukaan ja rupes ehdottelemaan kaikille kumppanuutta. Olin kyl vähän wtf siinä. :D[/offtopic]

LOL. Mahtavaa että pelit ja GUNNERit tulee jo uniinkin! :DDD

------------------
Kiva että saatiin Herkkuoone varittamaan! Tänään toivoisinkin sekä Herkkuoonelta että vain yhdellä viestillä heränneeltä Lenunelta hyvää panosta peliin. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 03.06.2017 10:55:22

mllna kirjoitti:Tässä on hieman tullut vietettyä suruaikaa, kun tuli itsekin äänestettyä hyvistä :( Ja Vampiren menetys tuntuu pahalta, varsinkin kun itse miettii omaa asemaa, joka kuitenkin koetaan suhteellisen selkeästi hyvikseksi. Näinköhän seuraavana yönä tulee itse katoamaan kartalta.. Ptäisiköhän tässä siis alkaa ihan himpun herättämään epälyksiä (sitä kyllä taisin esim. Anblickissä tehdäkin) omasta hyvyydestään kuitenkin?

Ei kannata ruveta tahallaan herättämään epäilyksiä. Hyviksen tärkein tehtävä on kuitenkin se, että muut hyvikset voivat luottaa tämän hyvikseyteen ja näin puhdistaa osan pelaajista epäilyksiltä. Pelin todellisuus vain on sellainen, että tämä "luottopiiri" yleensä pienenee joka yö, mutta sitä suuremmalla syyllä pitää saada mahdollisimman suuri osa pelaajista luotettavien puolelle. Hyviksen tärkein tehtävä kuitenkaan ei ole pysyä hengissä, vaan ensimmäisinä öinä pahisten tappamaksi joutuminen tarkoittaa yleensä juuri sitä että on pelannut hyvin hyviksenä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 03.06.2017 14:59:41

ZEy kirjoitti:Omaan silmään toi näyttää siltä, että Anblick jatkoi sun ihmettelemistä tossa ekassa kappaleessa, mut sama pohtiminen jatkuu tokassa kappaleessa miettien sitä justy&Halima -pahispariteorian näkökannasta. Koska justy on hyvismäinen justy&Halima pari on epätodennäköinen -> ei äänestä justya eikä Halimaa. Päätös siis musta tuntuu syntyneen vasta justyn hyvismäisyyden myötä, että jos justy ei oliskaan ollut hyvismäinen, niin sitten olis voinut lähteä jompaa kumpaa teistä äänestämään.

Mä kyllä tavallaan ymmärrän, miksi käsität näin, kun kerran aloitin toisen kappaleen mainitsemalla justy&Halima-teoriani. Pointtina tässä maininnassa oli kuitenkin se, ettei mulla ollut missään vaiheessa oikein muita perusteita epäillä justyä kuin tämä linkitys Halimaan. Kuten viestissä totesin, justy (yksittäisenä pelaajana) ei kuitenkaan muuten ole epäilyttänyt ja sitten kokoavasti meinasin, että näiden kahden kappaleen perusteella en äänestäisi Halimaa enkä justya sillä hetkellä. Jäsentely oli kyllä huono.

mllna kirjoitti:Täytyy ehkä ihan kunnolla käydä noita viestejä läpi, koska nyt en äkkiseltään saa mieleen mitään yksittäistä juttua mikä on saanut tämän lausahduksen ylös kirjottamaan :D Ja toisaalta, täytyyhän tätä nyt pohtia, äänestin tietämättäni hyvistä, jota myös kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti, onko teillä jotakin muuta tietoa mitä mulla ei ole? Ja olinko tosissani näin johdateltavissa mikäli te nyt hypoteettisesti olisittekin pahiksia.. Tosissani en teitä siis mitenkään pahismaisina nää enää.

Olet kirjoittanut tämän puolitoista päivää ennen tuota lausahdustasi, mutta et osaa enää perustella kenenkään (Cameron, justy, Halima) kohdalta, miksi olet heitä joskus epäillyt? Odotan kyllä, että saataisiin kuulla sinulta konkreettisempaa keskustelua pelistä, kun Negon lynkkaukseenkin ilmeisesti siis menit mukaan ihan vain muiden puheiden perusteella :) Toki muidenkin esittämiä perusteluja saa ja melkeinpä jopa pitää hyödyntää, mutta on vähän epäilyttävää, jos omia mielipiteitä ei löydy lainkaan. Ja no. Hyvistelystä saan pahisviboja, ja sitä viestissäsi vilisi roppakaupalla.

Mllnalle esitetty aktivoitumistoive koskee tietty myös muita hiljaisia. Erityishuomiona ex-Tetra eli Herkkuoone, tervetuloa mukaan peliin :)

Halima kirjoitti:Jos joku eilisistä äänistä olisi tuollaista taktikointia, niin minä ennemmin syyttäisin Mursumusia, joka aika kevyellä perustelulla äänesti Cameronia 6 minuuttia ennen päivän päättymistä. Cameronilla ei ollut alla yhtään ääntä, Negolla jo viisi, eli Cameron ei todellakaan ollut missään vaarassa joutua lynkattavaksi.

Hyvä huomio. Mulla ei ole Mursumuksesta jäänyt juuri mitään kuvaa (paitsi nimi on mahtava, siitä en pääse yli :D), mutta pitää perehtyä häneenkin ja muutenkin vielä käydä eilisen ääniä läpi. Tosin se ei silti tarkoita mun silmissäni, etteikö myös mllna voisi olla epäilyttävä.

Halima kirjoitti:En kysynyt kuka näistä lynkattaisiin, vaan jos joku näistä lynkattaisiin niin kuka mieluiten. Ja Anblick, saisiko sinulta listaa ketkä sinun mielestäsi kuuluisivat mahdollisten lynkattavien listalle?

Joo, lähdinkin kärjistämään, koska yhden listauksen pohjalta keskustelu voi viedä fokusta ehkä turhan paljon juuri niihin listan henkilöihin. Tosin tänään on vielä ollut sen verran hiljaista, ettei tällaista ole ainakana vielä päässyt käymään :)

Mahdollisiin lynkattaviin mulla kuuluu suunnilleen kaikki, koska lähtökohtaisesti mihinkään ei voi luottaa juonareissa. Justysta oon saanut hyvismäisen kuvan ja Herkkuoone/ex-Tetra olisi höpsöä lynkata ennen kuin uusi pelaaja on ehtinyt saada edes suutaan auki. Samoin olisi kiva kuulla taas esimerkiksi Lenunesta. Pelaajia on vielä niin paljon, että useimmista mulla on melkoisen neutraali kuva, mutta lynkkauslistan kärjessä mulla on tällä hetkellä jiikare, mllna ja Halima. Jiikaresta olen puhunut muutaman kerran, mllnasta ylempänä ja tänään Halima on saanut lähinnä pahispisteitä asettumalla useammin kuin kerran melko hanakasti mllnan puolelle, kun olen esittänyt epäilyksiä tätä kohtaan. Halima&justy-skenaariosta olen siirtymässä Halima&mllna-mahdollisuuteen. Pahistoverit voisivat toki keskustella asioista yksityisestikin, mutta onko Haliman tarkoituksena nimenomaan neuvoa (esim. että mllnan ei kannata alkaa väkisin keräämään epäilyjä) ja puhella (kiusaamistapaus) mllnan kanssa topicissa, jotta syntyisi kuva, ettei muuta keskusteluyhteyttä ole?
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 03.06.2017 22:55:18

Tervetuloa peliin, Herkkuoone!

Meiz kirjoitti:Oletko muuten Tetran lynkkausta vastaan pelaajan vaihtumisen vuoksi, vai Tetran pelin vuoksi?

Oon Tetran lynkkausta vastaan, koska Tetra näyttäytyy mulle lievästi hyvismäisenä.

Halima kirjoitti:Enemmistö pelaajista näyttää silti olevan neutraalissa, tai sitten sellaisia että "jos tuo on pahis niin sitten tuokin" tms.

No, itse ainakin oon ihan tyytyväinen siihen, että sain jonkinlaisen kuvan 8 ihmisestä ensimmäisenä päivänä, kun en muista koska olis noin hyvä tilanne ollut viimeksi. :D

Halima kirjoitti: Eli toisin sanoen joka tapauksessa epäilisit einaria? :P

Joo, sori vaan einarille. :D

Mun piti tänään lukea tuo päivän loppu hyvin, mut tää päivä ei oo ihan mennyt niin kuin strömsössä, joten jääköön se huomiseksi. Josko sillon olis parempi päivä ja pääsis ihan koneellekin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Blckter » 04.06.2017 12:14:33

justy kirjoitti:3) Tällä hetkellä ääniä on seuraavilla pelaajilla: Blackr, Cameron, einari, Halima, justy. Onko mikään heidän käytöksessään kiinnittänyt huomiosi?
4) Onko kohdan kolme epäillyistä joku, joka ei mielestäsi ole pahis? Kuka ja miksi?

Näistä ainoa kuka on kiinnittänyt mun huomion on Blckter, muut on neutraaleja.

Blckterissä ihmettelen nyt hyvispisteiden antamista mulle koneen hajoamisesta. Se ei liity mitenkään rooliin, joten ihmettelen, miksi Blckter antaa siitä hyvispisteitä. Ihan yhtä lailla pahiksenkin kone voi hajota. En kuitenkaan tiedä, onko Blckter pahis vai vaan pihalla oleva aloittelija.

Blckter kirjoitti:Viestejä lukiessa käpylehmä oli se joka aiheutti puhetta ja nosti"tekijän" nimen esille. Itselle jäi fiilis että lopputulos oli loistava...hyvisviboja antava.Eikä taida olla meizillä nytkään yhtään ääntä. Eli pahiksena tuo olisi mielestäni hyvä heitto pelin alkuun.

Se, ettei Meizillä ole ääniä, tuskin liittyy käpylehmään. Jos Meiz olis muuten pelannu pahismaisesti, sitä ois äänestetty käpylehmästä huolimatta.[/quote]

Pääsin vissiin pahislistalle. Mutta myös paremmin peliin kiinni. Tähän johtopäätöksenä: En usko että olisit pahiksena lähtenyt ihmettelemään hyvispisteiden antamista sinulle, joten tämä vahvistaa käsitystäni. Toki kokenut pelaaja ihmettelisi, mutta viestien määrän perusteella et ole aktiivisimmasta päästä -->pidän hyviksenä.

Totta tuo mitä laitoit meizistä. Tässä vaiheessa en epäile pahikseksi, mutta en hyvikseksikään, vaikka tuota hyvisvibaa käpylehmä aiheutti. Lukenut liian vähän hänen kommenttejaan.
Avatar
Blckter
Kyläläinen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.05.2017 22:47:05

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 04.06.2017 13:11:40

Blckter, kannattaa esikatsella viestit ja tarkistaa että kaikki lainaukset menee oikein ennen kuin lähetät viestisi. Tuossa edellisessä viestissä puhut vissiin Arielista, koska muistaakseni hän sanoi noin. Kuitenkin jos en muistaisi kuka on sanonut mitäkin, en voisi mistään tietää ketä nyt pidät hyviksenä.

Jos pääsit paremmin peliin kiinni niin kerrohan vähän lisää mielipiteitäsi. Arielia pidät hyviksenä ja Meiziä neutraalina, nyt on enää 14 muuta pelaajaa käsittelemättä! :P

--------------------------
On kyllä tylsän hitaasti lähtenyt käyntiin tämä päivä. Miksei ihmiset puhu? Tekis mieli ruveta äänestämään tai tekemään jotain että sais aktiivisuutta nostettua, mutta en vielä tiedä ketä äänestäisin ja jotenkin en usko että äänestäminenkään saisi ihmisiä paikalle. Tulkaa juttelemaan!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 04.06.2017 14:27:37

Hellurei, olen mukana ja tietoinen pelistä, eilen en ehtinyt juonitella muun ohella, mutta nyt voin sanoa: ohi on, ohi on, tämä koulutie nyt ohi on: ammattiopisto istuttu kunnialla ja kaverin lakkiaisissakin tuli piipahdettua iltapäivällä ennen omia valmistujaisjuhlia. :)
Ja asiaan, yritän tulla vielä myöhemmin vastaamaan minulle osoitettuihin kysymyksiin ja miettimään peliä laajemminkin, tähän hätään vain ilmoitus, että muistan pelin olemassaolon.
Minä palaan! :D
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.06.2017 16:03:26

Zey kirjoitti:einari on lievästi pahismainen, tuon Halima hyviksenä pitämisen kanssa. Musta toi hyvis statuksen Halimalle anto oli vain liian helposti tehty, eli joko a)Haluaa kenties näin erottua massasta, kun muut tuntuvat empivän Haliman suhteen ja mikäli Halima kuolisi ja paljastuisi pahikseksi tai b)einari tietää Haliman hyvikseksi ja tämän takia päätti pitää Halimaa hyvismäisenä, jotta mikäli Halima jossain vaiheessa lynkataan, niin hän voi saada hyvispisteitä siitä, ettei ollut mukana (tai ainakaan huomio ei kiinnity häneen, mikäli seuraavana päivänä pohditaan Haliman lynkkaajia).

Epäilet tästä einaria mutta jätät mainitsematta että olen tehnyt about saman, mutta varmasti vielä vahvemmalla mielipiteellä.

Halima kirjoitti:Zey. Kiitos koonnista, mutta ei tuokaan kyllä ihan hirveästi sua hyvistänyt. Enemmistö pelaajista näyttää silti olevan neutraalissa, tai sitten sellaisia että "jos tuo on pahis niin sitten tuokin" tms. Tällaiset ehto-epäilyt on pahikselle ihan tosi käteviä, kun jos se ensimmäinen ehto ei koskaan täyty niin sitä toistakaan ei tarvitse sitten koskaan epäillä. Eli esim tuo "Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen" lause voisi hyvinkin olla sun pahiksena ja jopa Anblickin pahiskaverina sanomaa. Sillä kun mä en paljastu pahikseksi niin sun ei tarvi epäillä Anblickia.

Kyllä! Muutenkin Zeyn ja Anblickin välillä on tuollaista jatkuvaa kevyttä epäilyä/dialogia, ilman että kumpikaan joutuu toisen pahismaiset listalle tai ykkös-äänestettäväksi(esim. Zeyn tapauksessa juuri tuo ehto pahis-Halimasta Anblickin syyllisyydelle). Paras arvaukseni pahispariksi tässä vaiheessa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Blckter » 04.06.2017 16:47:24

Kiitokset Halimalle. Vähän opettelua.

Arielista siinä oli kyse.
Avatar
Blckter
Kyläläinen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.05.2017 22:47:05

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa

cron