Missä olet pelannut juonittelupelejä?

Kaikki juonittelu- tai kylä-aiheinen keskustelu kuuluu yökerhoon. Höpise harhalynkkauskaavasta, kylän tulevaisuudesta ja kylämiiteistä sydämesi kyllyydestä! Muista kuitenkin, että käynnissä olevista peleistä puhuminen on kielletty!

Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 22:02:14

Mua kiinnostaa missä kaikkialla ihmiset on pelanneet juonareita. Tuolla pelissä kävikin jo ilmi että ainakin kolme muuta pelaajaa mun lisäksi on pelannut muuallakin kuin kylässä, varmaan enemmänkin, en vaan muista kaikkia. Tule siis paljastamaan kaikki pelipaikkasi!

Minäpä aloitan. Itse pelasin ensimmäisen juonarini lautapeliseuran foorumilla talvella 2009. Innostuin ja ihastuin ikihyviksi, mutta tuon pelin jälkeen siellä muiden pelaajien into laski niin, ettei siellä sen jälkeen ole juonareita pelattu. Etsin pitkään jotain muuta paikkaa missä juonareita voisi pelata, mutta kun en osannut hakea oikealla hakusanalla, en löytänyt. (Lautapeliseuran foorumilla juonareita pelattiin nimellä Werewolf, eli sillä nimellä lähinnä yritin etsiä). Fun fact: Kylän vanhat pelit ovat hävinneet bittiavaruuteen, mutta mun kaikkien aikojen ensimmäinen foorumijuonari on tallessa, täällä.

Sitten lopulta toukokuussa 2010 löysin Kylän (en muista mitä hakusanaa käytin tai mitä kautta tänne löysin), ja voi sitä riemun määrää. Täällä pelasin hullun lailla loppuvuoden 2010 ja koko vuoden 2011, kunnes joulukuussa 2011 meidän ensimmäinen lapsi syntyi ja vei aivotoiminnan. Yritin vielä joitakin pelejä pelata vuonna 2012, mutta ei siitä oikein enää tullut mitään.

Jossain tuossa välissä (varmaan vuonna 2011) olin niin innostunut juonareista että Kylän 2-3 yhtäaikaista peliä ei enää riittänyt vaan lähdin vilkuilemaan vieraisiin pöytiin. Silloin kävin Mafiascum-foorumilla pelaamassa ensimmäisen englanninkielisen juonarini. Mafiascum-sivustolla pelipäivät ovat järkyttävän pitkiä (mulla ois semmoinen muistikuva, että 3 viikkoa yks päivä, mutta en tiedä voiko se oikeasti pitää paikkaansa), ja siinä pelissä menikin sitten pit-kään. En todellakaan jäänyt sinne vakituiseksi pelaajaksi, vaan tämä yksi kokeilu jäi ainoakseni.

Sitten joskus, olisiko ollut puolitoista vuotta sitten, löysin vahingossa facebookista juonittelupeliryhmän, johon liityin ja jossa pelasin muistaakseni kaksi peliä. Yritin houkutella sieltä myös Kylään porukkaa kun viime vuonna järjestettiin nostalgiapeli, johon saatiin ihan kivasti vanhoja pelaajia mukaan.

Nyt uusimpana foorumina mulle tietysti on Mafia Universe, missä olen toistaiseksi pelannut vain yhden pelin eli Mafia Championshipsien alkukarsintapelin. Siellä tykkäsin kyllä tosi paljon pelata! Se foorumisofta on ihan mahtava, yhdestä napista painamalla saa äänestystilanteen ketjuun, toisesta napista painamalla näkee jonkun tietyn pelaajan viestit. Kolmannesta napista pääsee valitsemaan keiden tiettyjen pelaajien viestit haluaa lukea eristyksessä muista viesteistä. Juonittelu to the max! Odotan tietysti innolla finaalipeliä, joka pelataan elokuussa, ja todennäköisesti pelailen MU:lla vielä muitakin pelejä joskus myöhemmin kun on aikaa.

Noniin, teidän vuoro!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.06.2017 22:32:42

Fun fact, löysin kylän lautapeliseuran forumin kautta, mahdollisesti sinun mainostuksesta(?) :D En siis koskaan osallistunut tuolla peleihin vaan lueskelin vanhoja pelejä mielenkiinnosta. Vuosilukuja ei tässä vaiheessa muista sitten ollenkaan, mutta olen paljon tuoreempi naama kylässä ja aika harva satunnainen peli täällä takana (alle 10 varmasti).

Enemmän pelasin sitten englanniksi Realms Beyond - yhteisön forumilla (http://www.realmsbeyond.net/forums/foru ... .php?fid=9), joka keskittyy pääosin civilization peleihin, mutta siinä sivussa paljon muuhunkin. Ekat pelit omalta osaltani ovat vuodelta 2011, ja pelejä takana yhteensä ehkä se 20 kpl siellä. Viimeisin peli tällä forumilla on vuoden takainen, eli yhteisö on sen osalta aika kuollut. Edustaja on kuitenkin tuoltakin lähetetty Mafia Championshippeihin (DP101, joka oli voittamassa pahiksena peliä 4). Enkä yllättyisi jos uusi peli putkahtaa satunnaisesti käyntiin tuollakin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 22:39:03

Hei mahtavaa Meiz! Tosi kiva tietää että mun mainostuksesta oli ainakin jotain hyötyä. :D Minähän se tosiaan siellä Kylää mainostin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Nego » 03.06.2017 01:12:46

Mä pelasin ensimmäiset pelini vuonna 2008 Court Records -sivustolla, joka on Ace Attorney -pelisarjan fanisivusto. Siellä pelit kävi nopeasti todella mutkikkaiksi ja suuriksi, kun pelaajamäärät kapus yli kolmenkymmenen ja mukaan otettiin kaiken maailman esineitä perusroolien lisäksi. Se meni alottelevalla juonaripelaajalla niin yli hilseen, että kun yksi kaveri, joka sillä oli myös pelannut aloitti oman fooruminsa, VG Mafian, hyppäsin kelkkaan saman tien. CR:llä mafia oli niin suosittu, että serverit meni tukkoon ja koko mafia-osio lakkautettiin. Niinpä sitten pelaajat perusti oman fooruminsa, CR Mafian, jolla pelasin yhden muistaakseni yhden pelin. Pari kaveria sai mut houkuteltua pelaamaan myös Ace Attorney Online -sivustolla, jonka mafiaporukka lopulta perusti oman sivustonsa, AAO Mafian, josta tuli lopulta Saccharyne Park.

Noista kolmesta sivusta koin VG Mafian eniten omakseni, koska pelit oli sisällöltään yksinkertaisia. Suurin osa pelaajista oli kyllä samoja kaikilla kolmella sivulla, mikä myös vähensi pelaajamääriä. VG Mafia kuoli jo, kunnes sitten minä parin muun pelaajan kanssa päätettiin herättää se uudelleen henkiin paremmalla foorumisoftalla. Sekään ei kyllä lopulta auttanut, sillä pelaajakunta oli vieläkin lähes täysin sama kaikilla kolmella sivustolla ja se vaikutti jokaisen sivuston toimintaan. Päätimme sitten yhdessä CRM:n ja SP:n johtajien kanssa aloittaa neuvottelut yhdistymisestä. Siitä sitten lopulta syntyi Vendetta Strada, kolmen sivuston yhdistänyt foorumi. Se toimikin useamman vuoden ajan: pelasimme paljon ja porukka pysyi kasassa. Kunnes sitten pelaajakunta alkoi olla niin vanhaa, että moni hyppäsi työelämään. Nykyään sivusto on aika kuollut.

Viime vuonna pääsin edustamaan Vendetta Stradaa Championshipeissä, joten olen kesästä 2016 asti pelannut enimmäkseen Mafia Universessä. Championshippien pudotuspelini meni erittäin hyvin, mutta sain valitettavasti vain kolmanneksi eniten ääniä, kun en tajunnut kampanjoida niiden eteen. Pääsin kuitenkin villikorttipeliin, joka sitten meni kohtalaisesti. Sen jälkeen olen kuitenkin pelaillut MU:ssä mitä olen työkiireiltä ehtinyt. Ja nyt tietty Kylässä! :)

Ja toki olen pelannut joitakin kertoja Epic Mafia -sivustolla, mutta se on vähän eri juttu.



Ekan kerran törmäsin Kylään jo vuosia sitten Wikipedian kautta, mutta päätin keskittyä englannin taitojen parantamiseen ja tutussa porukassa pelaamiseen. Kylä oli kuitenkin pitkään mielessäni ja pohdin pitkään, josko pelaisin täälläkin jonkun pelin.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Halima » 03.06.2017 09:20:50

Kävin katsomassa wikipedian mafioso-sivuston ja siellä näyttäisi olevan vanhentunut linkki. Osaisiko joku käydä muuttamassa sinne tuoreen linkin Kylään? Tiedä vaikka sieltä joku eksyisi paikalle. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Jita » 03.06.2017 11:32:56

Halima kirjoitti:Kävin katsomassa wikipedian mafioso-sivuston ja siellä näyttäisi olevan vanhentunut linkki. Osaisiko joku käydä muuttamassa sinne tuoreen linkin Kylään? Tiedä vaikka sieltä joku eksyisi paikalle. :)


Fiksattu!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 03.06.2017 13:54:38

Mä aloitin viime vuonna pelaamaan juonareita kun FinFanFun-sivustolla alkoi joku juonari, jota katselin ja päätin änkeytyä mukaan pelaamaan ja tässä oli tulos: aloin pelailla Finissä ja Finin puolella joku, olisiko ollut Vampire, puhui joskus Kylästä, ja niin sitten otin ja etsin Finin Kylästä kopsattujen juonariohjeiden kätköistä linkin Kylään ja rekkasin ja täällä ollaan. :)

Enkunkielisiä juonareita en uskalla kokeilla omalla enkuntaidollani :D
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.06.2017 16:37:37

Mä olen kanssa tutustunut alunperin juonareiden maailmaan Finissä, jo vuonna 2010 ja sieltä sitten ekan pelini jälkeen tulin Kylään ja tänne on vähän jääty sen jälkeen. Ekan pelini jälkeen oon tullut yllättävän paljon pelanneeksi, Kylässä pelkästään päälle 70 peliä ja siihen päälle toki vielä Finin puolella ja Vuotiksessa pelatut pelit. Finissä tuli pelailtua ihan alkuun nimimerkillä Katriona, mutta nykyään siellä pyörin ja pelailen Vladina ja joskus tulin tutkineeksi, niin olen yhtä lukuunottamatta ollut pelaajana kaikissa Finin puolella koskaan järjestetyissä peleissä ja siellä oon koittanut suht aktiivisesti mainostella Kylää ja vähän toimia linkkinä Kylän ja Finin välillä (mm. tiedottanut Kylän lopettamisesta, joka ei sit toteutunutkaan).

Kylän, Vuotiksen ja Finin lisäks oon pelannut myös toki Kylän irkissä ja ihan livenä, ihan ekan kosketukseni mafian maailmaan taisin saada joskus kesällä 2010, kun mut tutustutettiin livemafian pariin. Noin muuten en ole kauheasti kokenut tarpeelliseksi lähteä pelaamaan englanniksi MU:ssa tai jossain muualla. Suomeksi on ollut kiva pelata, vaikkakin vähän hiljaisempaa ja mun innokkuuteni juonitella on parhaassakin tapauksessa kausiluonteista ja varmasti vain tulee kausiluonteistumaan tästä eteenpäinkin perheen ja muun myötä vuosien edetessä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.06.2017 17:10:54

Pelasin ensimmäiseni Vuotiksessa jotain kymmenen vuotta sitten (en muista enää tarkkaan). Sieltä sitten Kylään. Pelasin joskus myös yhden pelin Mafiascumissa, mutta siihen se siellä jäi. (en oikein ollut vireessä silloin ja meininki siellä oli niin erilaista, en oikein sopeutunut)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja justy » 04.06.2017 23:02:49

Minä aloitin tosiaan juonittelupelien pelaamisen englanninkielisellä Play Diplomacy Online -sivuston foorumilla, jossa olen pelannut ehkä kymmenisen peliä viimeisten 2 vuoden aikana. Tuon foorumin pelityyli on aika intensiivinen, ja siellä keskustellaan todella paljon pelin aikana. Peliketjut paisuvat yleensä yli tuhanteen viestiin, vaikka pelaajia on harvoin enempää kuin 10. Pelaaminen onkin usein aika raskasta, varsinkin kun joutuu pelaamaan kolmannella kotimaisella.

Vuosi sitten turhauduinkin englanniksi pelaamiseen ja etsiskelin tietoa suomenkielisistä foorumeista, jolloin löysin Kylään. Kerran olen yrittänyt pelata mafiaa livenä, mutta en saanut porukkaa oikein innostumaan siitä.

Toivottavasti tämä kylän uusi tuleminen onnistuu, ja pelejä pyörisi täällä useamminkin. On niin paljon helpompaa yrittää selittää ajatuksiaan suomeksi. :)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Missä olet pelannut juonittelupelejä?

ViestiKirjoittaja Aelina » 04.02.2019 01:22:16

Rekisteröidyin Kylään viime kesänä. Tajusin vasta syksyllä, että varsinaisesti juonittelupelejä pelasin ensimmäisen kerran lapsena (josta en paljoa muistakaan) ja edellisenä keväänä, kun eräs kerholaisistani innokkaana opetti mafiosan muille kerholaisille ja meille ohjaajille. Kerholaiset tykkäsi tosi paljon tästä pelistä. Meillähän pelattiin paljon myös esim silmäniskumurhaajaa ja jotain toista murhausleikkiä. Olisiko ollut kylä nukkuu tmv?

Sitten rekisteröidyin Finiin reilu vuosi sitten. Innostuin juonareista ja taisin lukea kaikki läpi, kunnes ne loppuivat. Aloin lukea Kylästä juonareita läpi. Sitten kesällä kyllästyin odottamiseen ja rekisteröidyin Kylään. Seuraavassa kuussa sitten aloitin varsinaisen pelaamisen. :> Sen jälkeen olen keskittynyt kyllä vain Kylässä pelaamiseen. Välillä tulee pelattua myös Discossa. Miiteissä ollaan kyllä pelattu livenäkin. Finissä olen myös yrittänyt pelata, mutta taitaa mennä nyt pelkäksi pelinjohtamiseksi minun puolelta. :D
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1


Paluu Yökerho

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron