"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Blckter » 31.05.2017 22:45:24

Blckter kirjoitti:En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin.

Hyvisvibasi Arielille tuskin menee koneen hajoamisen ansiosta, eli mikä Arielin viesteissä on miellyttänyt?[/quote]

Tulee tosiaan hyvispisteitä Arielille tai saattaa olla että enemmän symppispisteitä :) johtuneeko tuosta vähäisestä viestien määrästä kuten itselläkin+että kone hajosi. On sillä hyvä tuo avatarkin :)

_________________________
Nego kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Tuntuu ikävältä tämä hiljaisten ahdistelu mutta kyllähän sillä toisaalta saadaan porukkaa hereillä paremmin.

Tuntuu siltä että jos pelaajat jäävät hiljaisuuden varjoon, eikä heistä saada irti mitään he ovat todennäköisiä pahiksia, koska piilottelevat ja seuraavat sivusta. Jos taas pelaa aktiivisesti epäillen, äänestäen ja pähkäillen, seuraa että valtaosa pitää hyviksenä. Kokeneet pelaajat varmaan pelaavat aktiivisesti molemmissa rooleissa...ehkä pahiksena vielä aktiivisemmin jotta varmasti näyttäisi hyvikseltä. Toisaalta joku sanoi että pahis ei lähtis nuin aktiivisesti äänestämään/vaihtamaan ääntä kuin esim Halima.

En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin.

Meizin käpylehmä oli kyllä loistava aloitus. Hyvis viboja tuli...mutta eikö tämä olisi pahiksena loistava veto. Aika turvassa saa olla.

Halima, Justy, Meiz, Nego, Cameron Zey tuntuvat aktiivisimmilta pelaajilta. Mutta en ota vielä viestiketjuihin kantaa. On sen verran asiaa:)

Tässä viestissä näyttäis olevan paljon asiaa, mut ei oikeestaan mitään suoraa tai selvää.

Miten sä luet pelaajat, jotka listasit aktiivisimmiksi? Onko ne hyviksiä vai pahiksia?

Ja mikä oikeastaan Meizin käpylehmässä sai sut näkemään sen hyviksenä? Miksi se olis pahiksena loistava veto? En ymmärrä.




En ole vielä tarkemmin osannut analysoida...myöhemmin. Mutta todennäköistä joukkoon mahtuu yksi pahiskin joka on kokeneempi pelaaja ja osaa pelata...

Viestejä lukiessa käpylehmä oli se joka aiheutti puhetta ja nosti"tekijän" nimen esille. Itselle jäi fiilis että lopputulos oli loistava...hyvisviboja antava.Eikä taida olla meizillä nytkään yhtään ääntä. Eli pahiksena tuo olisi mielestäni hyvä heitto pelin alkuun.

Vastaako tämä myös Einarin kysymykseen?
Mutta edelleenkään en anna ääntä kenellekkään. Liian vähän kerinnyt lukea näitä.
Avatar
Blckter
Kyläläinen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.05.2017 22:47:05

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 31.05.2017 23:07:04

Zey kirjoitti:Ainoa, mikä osui omaan silmään oli Anblickin epäileminen Haliman "pussittamisesta". Selkeästi Ariel on lukenut Anblickin toisen viestin, kun kerran tiesi tarttua siihen, että Anblick pitää hyvistelyä pahismaisena. Lähinnä ihmetyttää miksi Ariel on sitten jättänyt huomiotta sen, että Anblick samassa viestissään sanoi, ettei odottanut Haliman vastaavan kysymykseensä, mikä vie pohjan "pussittamiselta".

Ei se mun mielestä vie pohjaa siitä. Oletuksena kuitenkin on, että kysymyksiin vastataan, joten jälkeenpäin sanottu "ei siihen ois tarvinnu vastata" ei muuta tilannetta paljonkaan. Se ois sit eri asia, jos ois jo ensimmäisessä viestissä sanonut, ettei tarvii vastata.

Halima kirjoitti:Mitä mieltä olet Anblickista kun hän vähän niinkuin "pussitti" minut tuolla "oletko hyvis... vai pahis..." johon ei olisi saanut vastata että hyvis?

Pidän Anblickia neutraalina, koska muuten Anblick ei oo vaikuttanut pahikselta.

justy kirjoitti:3) Tällä hetkellä ääniä on seuraavilla pelaajilla: Blackr, Cameron, einari, Halima, justy. Onko mikään heidän käytöksessään kiinnittänyt huomiosi?
4) Onko kohdan kolme epäillyistä joku, joka ei mielestäsi ole pahis? Kuka ja miksi?

Näistä ainoa kuka on kiinnittänyt mun huomion on Blckter, muut on neutraaleja.

Blckterissä ihmettelen nyt hyvispisteiden antamista mulle koneen hajoamisesta. Se ei liity mitenkään rooliin, joten ihmettelen, miksi Blckter antaa siitä hyvispisteitä. Ihan yhtä lailla pahiksenkin kone voi hajota. En kuitenkaan tiedä, onko Blckter pahis vai vaan pihalla oleva aloittelija.

Nego: Miksi jiikare on hyvismäinen? Miksi sä oot listannu mut hyvismäisiin vaikka oot sanonu et musta ei tuu hyvisfiiliksiä? Miksi sä kyselet muilta perusteluja viboille kun et itsekään selitä omiasi? Ja miksi sä pidät dzinniä pahismaisena, vaikka sanoit, ettei oo mitään ajatuksia?

Ihmettelen myös jiikarea, kun ensin sanoo, että aktiiviset vaikuttaa kääntävän huomiota hiljaisiin, ja samassa viestissä itse äänestää hiljaista. Mä en ymmärrä sitäkään kun äänestää herättelyäänellä heti einarin jälkeen. Eikö yksi herättelyääni riitä?

//Blckter väliin

Blckter kirjoitti:Viestejä lukiessa käpylehmä oli se joka aiheutti puhetta ja nosti"tekijän" nimen esille. Itselle jäi fiilis että lopputulos oli loistava...hyvisviboja antava.Eikä taida olla meizillä nytkään yhtään ääntä. Eli pahiksena tuo olisi mielestäni hyvä heitto pelin alkuun.

Se, ettei Meizillä ole ääniä, tuskin liittyy käpylehmään. Jos Meiz olis muuten pelannu pahismaisesti, sitä ois äänestetty käpylehmästä huolimatta.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 01.06.2017 10:07:28

Meiz kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Oletko edelleen samaa mieltä justyn pelistä?

Kyllä vain. Mitä mieltä itse olet hänen pelistä?

Cameronille esitetyssä kysymyksessä pointtina ei ole justyn puolustelu, vaan yritys saada Cameronia avaamaan tarkemmin millä perustein hän päätyy noihin kommentteihin.

Äänestän epäilyttävintä pelaajaa tällä hetkellä.

Avaan alla mielipiteeni justystä. Ja tuota ääntä en ollutkaan huomannut/en muistanut enää viestiä kirjoittaessa. :D Ja huomioni kiinnittyi erityisesti sanoihisi ”En myöskään käsitä” ennen itse kysymystä, kuin olisit loukkaantunut justyn puolesta. Mikä on mielipiteesi Cameronista?

einari kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli saa kyllä epäilemään pahikseksi, mutta en ainakaan vielä olisi lynkkaamassa Halimaa.

Millä perusteella tää saa epäilemään pahikseksi? Eikö näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli ole nimenomaan pahikselle epäedullinen?

On toki, ja siksi kaikki ajattelevatkin että ei Halima pahis voi olla, sillä ei pahis noin tekisi. ;) Ja suoraan näkyvä ja erottuva pelityyli eivät saa epäilemään pahikseksi, vaan Haliman tapa äänestää vibapohjalta ja selitellä asioita "no se nyt vain on niin" antaa pahisvibaa. Viittasiin siis kommentillani Haliman käytökseen, en siihen mikä yleisesti saa epäilemään pahikseksi.

Zey
Neutraali, en usko Cameronin kanssa pahispariksi pitkän "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?" -keskustelun perusteella: pahis olisi varmaan antanut olla jossain kohtaa eikä tenttaa pahiskaveria niin paljoa, kun Zey yrittää todella selvittää mitä Cameron tarkoittaa puheillaan. Ja koska epäilen Cameronia, antaa tämä hieman hyvisvibaa Zeyn suuntaan.

justy
Mielestäni hyvää peliä, paljon kysymyksiä eri pelaajille. Komppailee paljon, mutta on kuitenkin tuonut mielestäni hyvin omiakin mielipiteitä esiin kun mietitään, että nyt pelataan vielä ensimmäistä päivää (vaikka sivuja on kuusi kappaletta). justy myös esittää kysymyksiä pelaajille jotka kokevat pelin vaikeaksi, sekä antaa listauksen pelaajista. Nämä kaksi antavat sellaisen olon, että justy vain yrittää kerätä hyvispisteitä näennäisaktiivisuudella. Listauksessa lähes kaikki ovat neutraaleja, joka ei paljoa auta peliä eteenpäin. Tokikaan tässä kohtaa vahvoja mielipiteitä ei ole vielä muodostunutkaan, mutta miksei keskittyä selkeästi hyvismäisiin ja selkeästi pahismaisiin nopean listauksen sijaan? Tuntuu, että pelin alussa justyltä tuli paljon paremmin mielipiteitä ja kysymyksiä pelaajille verrattuna listaukseen.

Nego kirjoitti:4) Halima tosiaan siirtyi alemmaksi listallani, mutta pysytteli yhä hyviksien puolelle.

Oliko Halima siis listallasi hyvis vailla epäilyksiä, vai hyvismäisempi hyvis? Ariel esitti hyviä kysymyksiä Negolle, haluan myös kuulla vastaukset näihin ristiriitaisuuksiin.

Tämän lisäksi on joukko josta joko ei ole mielipidettä, koen hyvismäisiksi (einari, Vampire) tai joilta ei ole tullut tarpeeksi viestejä, että voisin muodostaa kunnollista mielipidettä. Esimerkiksi jiikare ja Blckter epäilyttävät epämääräisien viestien kanssa, joka normaalisti pahisvibattaisi, mutta annan sen vielä mennä aloittelijuuden piikkiin ja odotan mitä jatkossa tulee. Rohkeasti vain epäilemään ja esittämään kysymyksiä, mllna myös! :>
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 01.06.2017 11:00:51

dzinni kirjoitti:
Nego kirjoitti:3) Ääni dzinnille on myös reaktionkalastelua, sillä mulla ei ole mitään muistikuvaa dzinnin viesteistä ja se on yleensä merkki siitä, että painostamiselle on tarvetta. Vasta mun vika ääni tulee olemaan aidosti epäilyääni.

Nego kirjoitti:Lisää mun äänestä dzinnille löytyy tuosta ylempää vastauksestani justylle. Valitettavasti ääni ei avannu mitään dzinnistä, mutta toisaalta sen eka viesti ääneni jälkeen ei kyllä herättänyt mitään viboja suuntaan tai toiseen. Pidän hänet listan loppupäässä.

Eli sinulla ei ollut minkäänlaisia muistikuvia minusta ennen ääntäsi ja äänen jälkeinen viestinikään ei herättänyt viboja suuntaan tai toiseen, mutta silti olen sinun pahislistalla. Lopulta poistit vielä äänesi minulle. Luulisi, että jos pitäisit minua pahiksena ja olisin mielestäsi tehnyt jotain sinua epäilyttävää niin olisit pitänyt äänesi minulle. Myöskin Blckter oli listallasi pahiksena, vaikka en nopealla vilkaisulla huomannut, että olisit häntäkään sen kummoisemmin epäillyt mistään. Eikö sinun olisi ollut järkevä pitää äänesti minulle, jos olen niin epäilyttävä, vai miksi vielä peruit sen?

1) Oot mun pahislistalla, koska en näe, että sun viestisi sisältäis mitään, mikä veis peliä eteenpäin. Poistin ääneni sulta, koska et oo mun listallani pahismaisin, eikä mulla ole syytä pitää ääntäni sulla enää reaktionkalastelumielessäkään, kun se juna meni jo. Vai miksi mun olis pitänyt pitää ääneni sulla, kun epäilen muita vahvemmin?
2) Vastasin Blckterin viestiin täällä ja kuten ehkä rivien välistä näet, en kokenut, että Blckterin viestissä olis ollut mitään asiaa vaan pelkkää tyhjän pyörittelyä, mikä on enemmän pahismaista käytöstä kuin hyvismäistä. Siksi siis Blckter on mun pahismaisella listalla.


****************************


Blckter kirjoitti:
Blckter kirjoitti:En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin.

Hyvisvibasi Arielille tuskin menee koneen hajoamisen ansiosta, eli mikä Arielin viesteissä on miellyttänyt?


Tulee tosiaan hyvispisteitä Arielille tai saattaa olla että enemmän symppispisteitä :) johtuneeko tuosta vähäisestä viestien määrästä kuten itselläkin+että kone hajosi. On sillä hyvä tuo avatarkin :)
Toivon, että tämä on vitsailua.

Nego kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Tuntuu ikävältä tämä hiljaisten ahdistelu mutta kyllähän sillä toisaalta saadaan porukkaa hereillä paremmin.

Tuntuu siltä että jos pelaajat jäävät hiljaisuuden varjoon, eikä heistä saada irti mitään he ovat todennäköisiä pahiksia, koska piilottelevat ja seuraavat sivusta. Jos taas pelaa aktiivisesti epäillen, äänestäen ja pähkäillen, seuraa että valtaosa pitää hyviksenä. Kokeneet pelaajat varmaan pelaavat aktiivisesti molemmissa rooleissa...ehkä pahiksena vielä aktiivisemmin jotta varmasti näyttäisi hyvikseltä. Toisaalta joku sanoi että pahis ei lähtis nuin aktiivisesti äänestämään/vaihtamaan ääntä kuin esim Halima.

En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin.

Meizin käpylehmä oli kyllä loistava aloitus. Hyvis viboja tuli...mutta eikö tämä olisi pahiksena loistava veto. Aika turvassa saa olla.

Halima, Justy, Meiz, Nego, Cameron Zey tuntuvat aktiivisimmilta pelaajilta. Mutta en ota vielä viestiketjuihin kantaa. On sen verran asiaa:)

Tässä viestissä näyttäis olevan paljon asiaa, mut ei oikeestaan mitään suoraa tai selvää.

Miten sä luet pelaajat, jotka listasit aktiivisimmiksi? Onko ne hyviksiä vai pahiksia?

Ja mikä oikeastaan Meizin käpylehmässä sai sut näkemään sen hyviksenä? Miksi se olis pahiksena loistava veto? En ymmärrä.




En ole vielä tarkemmin osannut analysoida...myöhemmin. Mutta todennäköistä joukkoon mahtuu yksi pahiskin joka on kokeneempi pelaaja ja osaa pelata...

Viestejä lukiessa käpylehmä oli se joka aiheutti puhetta ja nosti"tekijän" nimen esille. Itselle jäi fiilis että lopputulos oli loistava...hyvisviboja antava.Eikä taida olla meizillä nytkään yhtään ääntä. Eli pahiksena tuo olisi mielestäni hyvä heitto pelin alkuun.

Vastaako tämä myös Einarin kysymykseen?
Mutta edelleenkään en anna ääntä kenellekkään. Liian vähän kerinnyt lukea näitä.

Eli myönnät viestisi olleen tyhjän jauhamista? Vapaasti referoituna "Aktiivisemmat vaikuttaa monesta hyviksiltä, mutta voi ne olla pahiksiakin, enkä mä en ota vielä kantaa." Tässä alkaa aika loppua, joten kannatanee ryhtyä toimeen. ;)

En vieläkään tajua, miten käpylehmäkuva vaikuttaa millään tavalla Meizin hyvis-/pahis-suuntautumiseen. Mun hyvispisteet Meizille perustuu sen muihin viesteihin, eikä käpylehmäkuvaan. Oon myös aika varma, että moni muu on mun kanssa samaa mieltä. Vaikuttaa siltä, että yrität saada Meizin hyvismäisyyden perustumaan pelkkään yksittäiseen kuvaan, jotta se olis helpompi murtaa myöhemmin ja lynkata. Eli mikäli olet pahis, nostan Meizin mun listalla "hyvikset ilman epäilystä" -kohtaan.

++Blckter


****************************


Ariel kirjoitti:Nego: Miksi jiikare on hyvismäinen? Miksi sä oot listannu mut hyvismäisiin vaikka oot sanonu et musta ei tuu hyvisfiiliksiä? Miksi sä kyselet muilta perusteluja viboille kun et itsekään selitä omiasi? Ja miksi sä pidät dzinniä pahismaisena, vaikka sanoit, ettei oo mitään ajatuksia?

jiikare: Ekat viestit oli hyviä ja näin sen ajatuksenkulun. Myönnän, että myöhemmät viestit ovat olleet huonompia, mut ei tarpeeks laskeakseni sitä pahismaiseksi. Suuri miinus, jonka jiikarelle lasken on kyllä ristiriitaisuus siihen liittyen, miten hiljaisia pitäis kohdella.
Ariel: Aluksi susta ei tullutkaan hyvisfiiliksiä, mutta myöhemmät viestis on ollut parempia ja oon sekä nähnyt sun ajatuksenjuoksun, että nyökytellyt päätäni niitä lukiessa.
Viboista: Selitän silloin, kun pystyn, mut mutuviboja en pysty selittää.
dzinni: kts. ylempää vastaukseni dzinnille.


****************************


porkkana kirjoitti:
Nego kirjoitti:4) Halima tosiaan siirtyi alemmaksi listallani, mutta pysytteli yhä hyviksien puolelle.

Oliko Halima siis listallasi hyvis vailla epäilyksiä, vai hyvismäisempi hyvis? Ariel esitti hyviä kysymyksiä Negolle, haluan myös kuulla vastaukset näihin ristiriitaisuuksiin.

Kukaan ei oo vielä missään vaiheessa ollut hyvis vailla epäilyksiä, eikä yleensä koskaan olekaan näin aikaisessa vaiheessa. Halima oli hyvismäisten listalla ihan ensimmäisten joukossa, mutta tiputin sen ensin toka alimpaan joukkoon ja sitten alimpaan. Avasinkin tätä ryhmittelyä listani yläpuolella, mutta luen nyt sun ristiriitaisuusväitteen ihan huolimattomuudeksi.



***************************


Onko täällä muuten mitään keinoa lukea yksittäisten pelaajien viestejä tyhjiössä? Yleensä pelaan parhaiten eristämällä käyttäjien viestit ja katsomalla, miten niiden ajatuksenkulku muuttuu viestistä toiseen, sekä analysoimalla lynkkausääniä. Tällaiselle mun kaltaiselle ADHD-tapaukselle pitkien viestin lukeminen on kyllä hankalaa, kun ei pysty samalla helposti tarkistaa, miten yhdenmukaisia ajatukset on viestien välillä.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 11:20:30

Vampire kirjoitti:Jotenkin justyn pelaamisesta tulee mieleen oma pelaaminen silloin joskus, kun olin aika paljon nuorempi. Vähän ehkä tuollainen fiilis, että aika kärkkäästi ollaan kieltelemässä epäilyjä tai kummasteluja (mm. Blckterin puolustelu). Sinällään ihan jännää, koska tunnistan tän itsestäni niin voimakkaasti, niin on ihan hauska huomata, että jollain muulla tuntuu olevan vähän samaa taipumusta.


En kyllä varsinaisesti yrittänyt puolustella Blckteria, vaan ymmärtää hänen epäilijöidensä ajatuksenjuoksua. Mielestäni puolustin paljon enemmän jiikaretta kuin Blckteria.

Ja syy miksi näihin puutuin on se, että epäaktiivisten yksittäisten viestien perusteella epäily/äänestäminen on mielestäni hyvin helppo tapa pahikselle välttää aktiivista osallistumista peliin. Toki voi olla että nämä epäilyt ovat aktivoineet Blckterin ja jiikareen osallistumaan aktiivisemmin, jolloin niillä on ehkä paikkansa. Mutta silti haluaisin mielelläni käyttää tilaisuuden hyväksi ja kuulla lisää näiden epäilijöiden perusteluista, jotta he eivät voi vain jäädä tyytyväisinä odottamaan mitä epäilty tekee.

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Noin muuten Haliman peli ei ole heilauttanut minua suuntaan tai toiseen, tosin hänen haluttomuutensa vastata kysymyksiini ihmetyttää

Mihin kysymyksiin Halima ei ole vastannut?


Tällä hetkellä hän on vastannut kaikkiin kysymyksiin (tosin vastaus on ollut ettei hän osaa vastata). Tuon lainaamasi viestin aikaan kyse oli hänen Tetra-viboistaan.

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Itse asiassa yksi syy jonka takia minun on vaikea nähdä Halimaa pahiksena on se, että hän on tehnyt aktiivisella äänestyksellään ja äänien mutuperusteluilla elämänsä aika hankalaksi. Haluaisiko pahis vetää puoleensa noin paljon huomiota? Ehkä, etenkin jos Haliman innokkuus päästä pelaamaan ylitti taktisen ajattelun.

Taas hyvä pointti justylta. Halima on vähän tässä tehnyt itselleen varsin ahtaat paikat ja toisaalta tuntuu hankalalta kuvitella, että pahis oikeasti kaivaisi itsensä niin syvälle kuoppaan, ja omakin fiilis kyllä sanoo, että Halima on ihan hyvis, mutta ei juonareita oikein voi pelata fiilispohjalla. Äänille ja epäilyille (ja epäilemättä jättämiselle) on oltava perusteet ja syyt ja fiilis ei ihan mielestäni kata sitä määritelmää "kattava peruste".

Mua kiinnostaa myös tietää, että mikä Blckterissa oikein epäilyttää, koska itselleni hän ei ole oikeastaan näyttäytynyt tässä vaiheessa pahismaisena tai hyvismäisenä. Yhdestä kahdesta viestistä on paha yrittää vetää mitään johtopäätöstä, joten ihan mielelläni kuulisin mikä niissä teitä epäilyttää, jotka Blckteria epäilette?

justy kirjoitti: tosin olen itse ehkä kuitenkin sitä mieltä että Haliman tuuliviirimäisyys on ehkä kuitenkin huomiotaherättävyydessään huono pahistaktiikka.

Mä olen kans sitä mieltä, et huono pahistaktiikka se on, mutta ei sitä silti voi tietää, vaikka pahikset oliskin lähteneet syystä tai toisesta huonolla taktiikalla liikkeelle. Huono pahistaktiikka ei siis vähennä omaa epäilyäni ketään kohtaan, toki se pistää miettimään, mutta silloin pitää punnita asioita vähän eri tavalla tasatulla vaa'alla. Tällä hetkellä tuo vaaka näyttää sitä, että pidän ääneni ainakin toistaiseksi Halimalla.


Olen myös sitä mieltä, ettei huonolta pahistaktiikalta vaikuttava pelaaminen tarkoita että pelaaja olisi hyvis. En kuitenkaan kutsuisi kuitenkaan näkemystäni siitä, että pahis-Halima tekisi elämänsä vaikeaksi pelaamalla tällä tapaa olisi fiilis, johon juonarin pelaamista ei voi perustaa. Tässä vaiheessa olen aivan tyytyväinen päätökseeni olla tällä hetkellä äänestämättä Halimaa osittain juuri tämän fiiliksen pohjalta (muita syitä ovat korkea aktiivisuustaso ja paljon informaatiota tarjoava pelitapa). Kattavan perusteen vaatiminen jokaiselle päätökselle äänestää tai olla äänestämättä jotain pelaajaa on hyvä ideaali, mutta ainakaan 1. pelipäivänä informaatiota sellaisiin perusteisiin ei kyllä ole tarjolla.

En siis kysenalaista päätöstäsi äänestää Halimaa, mutta omasta mielestäni esim. Negon tai Cameronin peli on raskauttavampaa kuin Haliman (plus uskon että heistä on vaikeampaa saada infoa tulevaisuudessa - varsinkin Negon pelitapa on niin riskejä välttelevää).

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Kuten Zey huomasi, Cameronin vastaus Negon ihmettelyyn pyrki siirtämään huomion asiasta Negoon itseensä. Lisäksi Cameronin vastaus Zeyn kommenttiin oli jo lähes paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä, aivan kuin Cameron olisi tuntenut jäävänsä kiinni jostain pahanteosta.

Tästä tulee vähän sellainen fiilis, että äänestäisit jonkun muun perusteilla. Ehkä se on tuo "kuten Zey huomasi"-kommentti tässä alussa, mutta siitä tulee fiilis, että toimit jonkun toisen havaintojen perusteella etkä niinkään omien pohdintojesi.


Ihan oikea fiilis. Zeyn perusteet saivat minut kiinnittämään tarkempaa huomiota Cameroniin, ja hänen havaintonsa on tärkeä osa ääntäni. Mielestäni tässä ei ole mitään vikaa - sitä vartenhan me havaintojamme tässä ketjussa jaamme, jotta muut voivat ottaa niistä vaikutteita.

Enemmän Cameron-äänestäni olikin jo ylempänä tässä viestissä kun vastasin Cameronille.

Vampire kirjoitti:Hmm, mitenkäs tätä oikein lähtisi summailemaan tätä mun mammuttiviestiä... Vähän tuntuu, että yrittääkö porukka täällä vähän lähteä helppojen kohteiden perään (etenkin Blckter helppona kohteena). Noin muuten en kyllä yhtään tiedä, miten tätä omaa romaania oikein pitäs lähteä vetämään yhteen, joten taidan ainakin tähän hätään jättää sen tekemättä tätä kummemmin. Ennemmin koitan vaikka tehdä jotain vähän selkeämpää viestiä kokoamiseen sitten, kun sellaiselle koen oikeasti kriittistä tarvetta tai alan saada turhan paljon kyselyä, että mitämitämitä. Mulla on kuitenkin tänäänkin vielä parempaakin tekemistä kuin käyttää 3 tuntia ja ylikin yhden juonariviestin kirjoittamiseen siitäkin huolimatta, että oon kesälomalla. Plus, tää viesti alkaa olla jo vähän turhankin mammuttiviesti. Pitäis opetella taas kirjoittamaan lyhyempiä viestejä useamman kerran päivässä, vaikka tällä hetkellä omat aikataulut huomioiden tämä on se toimivampi tapa. Oon varmaan tosiaan tekemässä jossain välikössä jotain vähän selkeämpää viestiä epäilyistä ja muista, en listausta, koska sille en koe olevan aika vielä enkä tiedä tuleeko listauksille tarvetta koko pelin aikana ollenkaan, mutta varmaan joku vähän romaania lyhyempi ja selkeämpi selvitys ajatuksista vois olla ihan kiva :D


Valittelit josasin myöhemmässä viestissäsi miten sinulta vaaditaan koonteja. Ainakin oma toiveeni koonneista perustuu siihen, että tällainen viestin lopetus jättää minulle olon, ettet täysin sitoudu viestissä esittämiisi mielipiteisiin, kun sanot että kokoat ne yhteen vasta myöhemmin. Tämä ei tee viesteistäsi merkityksettömiä, mutta se tuntuu vähentävän vastuutasi viestin sisällöistä tehtävistä tulkinnoista. Vastuun välttäminen on hyödyllistä pahiksille.

Lisäksi sinulla on selvästi paljon ajatuksia pelaajista, joten uskon että pelkkien kysymysten lisäksi voisit saada aikaan painetta muillekin pahisepäilyille kuin Halimalle, jos vähän summaisit ajatuksiasi ja heittäisit syytöksiä. Toki jos Halima on yhä ainoa joka herättää epäilyksiä, et tätä tietenkään voisi edes tehdä.

Nyt täytyy lähteä töihin. Jatkan tästä eteenpäin illalla, ainakin Negon ja Cameronin välillä täytyy tehdä äänestysvalinta.

// Nego, valitse sivun alareunasta "järjestä"-kenttään kirjoittaja, niin saat viestit kirjoittajan mukaan aakkosjärjestykseen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 11:25:39

Toinen tapa lukea yksittäisiä pelaajia on mennä peliketjun 1. sivulle ja vaihtaa osoiteriviin "viewtopic" sanaksi "search" ja laittaa urlin loppuun "&author=pelaajannimi"

Eli esimerkiksi minun viestini tässä pelissä saa tällaisella rimpsulla: search.php?f=9&t=377&author=justy

Mutta nyt sinne töihin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 11:26:58

justy kirjoitti:Toinen tapa lukea yksittäisiä pelaajia on mennä peliketjun 1. sivulle ja vaihtaa osoiteriviin "viewtopic" sanaksi "search" ja laittaa urlin loppuun "&author=pelaajannimi"

Eli esimerkiksi minun viestini tässä pelissä saa tällaisella rimpsulla: http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=9&t=377&author=justy

Mutta nyt sinne töihin.


Osoitteen kanssa tuli näköjään jokin formatointivirhe, korjattu.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 12:05:25

Meneepäs nyt sekavaksi tämä mun viesteily. Huomasin onneksi, että en ollutkaan lähettänyt ennen Vampirelle vastaamistani kirjoittamaani viestiä. Joten tää tulee nyt vähän hassuun kohtaan, mutta ei voi mitään.

***

Jos olisin tiennyt etukäteen etten ehdi keskiviikkona pelata, olisin varmaankin käyttänyt tiistai-illan viestejä kommentoiden listauksen kirjoittamisen sijaan. Mutta vielähän tässä on 10 tuntia aikaa ennen kuin päivä päättyy...

Halima kirjoitti:Justyn kysymyksiin: En tiedä olisiko Tetra saanut samat hyvisvibat kommentilla Meizin avatarista. Tetra-hyvisviba oli kuitenkin viba, eli nimenomaan perustelematon hyvisfiilis pelaajasta. Lisäksi on vähän hölmöä kertoa Tetra-hyvisvibatuksistani nyt, kun Tetran (samoin kuin Arielin) hyvispisteet ovat vauhdilla ropisemassa kun lisää viestejä ei kuulu.

justy kirjoitti:Et myöskään vastannut kysymykseeni siitä, että miksi näet ristiriidan kun kyseenalaistan perusteesi hyvisvibojen jakamiseen vaikka itse jaan hyvisviboja? Etkö hyväksy perustelujani, vai pitäisikö minun hyväksyä perustelusi ("Tetran kriittisyys edisti peliä") kysymättä sen tarkempaa selitystä?

Miksi näen ristiriidan. Hmm, hirveän vaikea kysymys. Ehkä tässä oli vähän samaa kuin sullakin (oletan) että toisen hyvisviboja on vaikea hyväksyä kun itse on saanut päinvastaisen viban. Mielestäni kenenkään ei tarvitse "hyväksyä" toisen perusteluja, perustelut ovat olemassa oli se toinen samaa mieltä niistä tai ei. Jatkokysymyksiä voi tietenkin aina kysellä, mutta itse mieluummin jo siirtyisin tästä Tetra-hyvisviba-asiasta eteenpäin edellämainituista syistä.


Meillä oli selvästi eri oletukset siitä mitä viboilla tarkoitetaan ja miksi niistä puhutaan. Mä jotenkin ajattelin että vibailun koko pointti olisi siinä, että kun niitä perustelee ja niistä keskustelee muiden kanssa, saadaan lisää infoa joiden perusteella voidaan lukea muita pelaajia. En siis ollut kiinnostunut perusteluistasi siksi että voisin olla samaa mieltä viboistasi (parin viestin perusteella annetut vibat tuskin kantavat pitkälle), vaan halusin kuulla perustelujasi ymmärtääkseni ajatteluasi ja kyetäkseni lukemaan sinua. Siksi vähän hämmensi kun kieltäydyit perustelemasta vibojasi ja sitten epäilit minua pahikseksi kun kyselin perustelujasi.

Ja niin kuin taisin jo sanoa, mun puolesta voidaan siirtyä Tetra-hyvisviba-asiasta eteenpäin.


Cameron kirjoitti:
justy kirjoitti:++Cameron saa kuitenkin nyt ääneni. Kuten Zey huomasi, Cameronin vastaus Negon ihmettelyyn pyrki siirtämään huomion asiasta Negoon itseensä. Lisäksi Cameronin vastaus Zeyn kommenttiin oli jo lähes paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä, aivan kuin Cameron olisi tuntenut jäävänsä kiinni jostain pahanteosta.

Paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä? Ehkä hiukkasen yliampuva analyysi! En tiiä onko se tämä mun hymiöiden liikakäyttö josta saat tällaisen vaikutelman, omasta puolestani voin sanoa että on ollut mukavan rentoa pelata tätä peliä :D


No joo, ehkä kuvaukseni oli vähän yliampuva. ;) Mutta syynä ei ollut varsinaisesti hymiöiden käyttö, vaan miten aloit vähätellä koko epäilyäsi Halimaa kohtaan "jokainen pelaa tyylillään ... Halima tuossa näköjään avaskin vähän uuden pelityylinsä taustaa") ja löit asian leikiksi (Aina Inkeri -lainaus). Tämä on mielestäni aika vahva reaktio, varsinkin kun pelisi siihen asti oli keskittynyt Haliman äänestyskäyttäytymisen epäilyyn. Mielestäni tämä reaktio sopii hyvin pahikselle, joka kokee jääneensä kiinni pahanteosta yleensä herkemmin kuin hyvis kokee.

Cameron kirjoitti:
justy kirjoitti:Cameron, mitä tarkoitat kun sanoit että sinulla meni tapahtumajärjestys sekaisin. Pystytkö kertomaan mitä ajattelit ja miten luulit tapahtumien kulkeneen kun kyseenalaistit Negon kysymyksen sinulle?

Tarkoitin tapahtumien sekaantumisella tätä: Alkuun ihmettelin Haliman nopeaa ääntä Negolle ja sitä, miksi äänen pitää olla koko ajan jollakulla. Tähän kysyttiin multa selitystä, ja totesin että jos kerran ääniä laitetaan ja otetaan pois pelaajilta niin nopeasti etteivät he ehdi reagoida niihin, näen ne pointittomina. Tähän Zey kommentoi, että eihän Halima ollut ottanut vielä ääntään pois silloin kun kommentoin tuon "pitääkö äänen aina olla jollakulla", joten se ei voi olla perustelu. Joka tapauksessa äänen nopea vaihtelu ja sen hatarilla perusteilla heittely vie painoarvoa ääneltä. Tapahtumajärjestyksessä sekaantuminen ei liittynyt tähän Negon kysymykseen. Millä tavalla muuten koet että kyseenalaistin Negon kysymyksen minulle? Minusta kysymys oli ihan perusteltu ja mielestäni vastasin siihen.


Minusta kyseenalaistusta oli se lopun kommentti, jossa sanoit että tokihan muuttunut tilanne sopii Negolle, koska Haliman ääni siirtyi pois häneltä.

Sinänsä tämä sekaannus ei mielestäni suoraan kerro mitään Cameronin puolesta. Pahis saattoi unohtaa mistä hän syytti Halimaa koska syytös oli valheellisin perustein rakennettu. Tai hyvis saattoi siirtyä puhumaan yleisemmin äänestämisestä alkuperäisen tilanteen sijaan. Mutta tuo säikähtänyt reaktio Zeyn kysymykseen ja samalla koko Halima-epäilyjen merkityksen vähättely viittaa mielestäni enemmän pahikseen joka säikähti huomiota kuin hyvikseen.


Cameron kirjoitti:justy
justy kirjoitti:Näin me kaikki kyläläiset voimme selvittää ketkä ovat meidän puolellamme, jolloin epäselvät tapaukset ovat sitten pahiksia.

Tämä nosti niskavilloja pystyyn. Me Kaikki Kyläläiset, Meidän Puolellamme...haisee vähän hyvistelylle.
Lisäksi justy kirjoittelee kyllä paljon, mutta tuntuu että enemmän on sellaista juontajamaista asennetta näissä viesteissä kuin varsinaisia mielipiteitä.


Siellä missä olen enemmän pelannut on kanssa väännetty aina välillä näistä että onko epäilyttävää jos kutsuu itseään hyvikseksi, vai pitäisikö puhua hyviksistä yleisesti. Mielestäni käytän näitä sekaisin, mutta joskus tuntuu oudolta kirjoittaa hyvisten toiminnasta ilman että laskee itseään mukaan. Mutta olen kyllä mielestäni tämän asian suhteen toiminut samalla tapaa puolesta riippumatta.

Mielipiteiden puutteeseen en osaa oikein kommentoida mitään. Olen niitä kyllä yrittänyt antaa, mutta on totta ettei mulla ole esim. useimmasta pelaajasta vielä mielipidettä suuntaan tai toiseen. Plus on paljon tekoja ja toimia, joista voi olla tällä hetkellä vielä vaikea sanoa mitään (esim. pelaajien perustelemattomat vibat toisistaan).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 01.06.2017 12:37:29

Vampirelta jälleen hyvää pelaajapohdintaa eteenkin Halimasta ja enarista. Ajatteletko Vam että nämä kaksi voisivat olla pahiskaksikko?

einari, tällä hetkellä Nego taitaa olla tippumassa. Mitä mieltä olet Negosta?

Meiz kirjoitti:En ymmärrä kommenttiasi justyn juontajamaisesta asenteesta. Viittaatko hänen tapaansa esittää paljon kysymyksiä? En myöskään käsitä mihin perustat kommentin siitä ettei häneltä olisi tullut tarpeeksi mielipiteitä.

Viittaan, ja lisäksi tuo multipostaaminen näköjään hämää mua. Luin nuo 4. sivun justyn viestit uudelleen läpi, joihin viittasin tuolla kommentilla ja 3/7 on sellaisia jotka sisältävät selkeitä mielipiteitä muista pelaajista. Tuntuu, että sellainen yleisen keskustelun ylläpitäminen vaikuttaa näennäisen aktiiviselta, mutta jos keskustelusta jää puuttumaan mielipiteet pelaajista, ei siitä saa niin paljon irti. Mutta tosiaan tähän multipostaamiseen vasta totuttelen. On eri asia jos nää kaikki lainaukset ja mielipiteet on samassa viestissä, sillon näkee että haa onhan täällä ajatuksia muistakin pelaajista kuin että jos siinä on neljä viestiä välissä joissa ei oo. No vanha koira yrittää opetella uusia temppuja :D

Itse näen tuon Blckterin hämärän viestin lähinnä aloittelijan viestinä. Tule Blckter kertomaan rohkeasti mielipiteitäsi pelinkulusta :)

Ja taas Nego tarttuu helppoon kohteeseen.
Nego kirjoitti:En vieläkään tajua, miten käpylehmäkuva vaikuttaa millään tavalla Meizin hyvis-/pahis-suuntautumiseen. Mun hyvispisteet Meizille perustuu sen muihin viesteihin, eikä käpylehmäkuvaan. Oon myös aika varma, että moni muu on mun kanssa samaa mieltä. Vaikuttaa siltä, että yrität saada Meizin hyvismäisyyden perustumaan pelkkään yksittäiseen kuvaan, jotta se olis helpompi murtaa myöhemmin ja lynkata. Eli mikäli olet pahis, nostan Meizin mun listalla "hyvikset ilman epäilystä" -kohtaan.

Muistatkohan Nego että Blckter pelaa nyt ekaa peliään? :D Epäilen että kukaan ekassa pelissään suunnittelisi käpylehmäkuvan varjolla "murtavansa" ketään myöhempinä päivinä, eteenkin kun suurimman osan pelaajien mielestä ko. pelaaja on aika hyvismäinen.

Nego kirjoitti:Onko täällä muuten mitään keinoa lukea yksittäisten pelaajien viestejä tyhjiössä?

justy selittikin jo yhden tavan, toinen on mennä pelaajan profiiliin ja siitä "Etsi käyttäjän viesteistä" -> näkee kaikki viestit kerralla, tosin ne täytyy klikkailla yksitellen auki...

Vampire kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Voi Zey :D olinko mää noin epäselvä viestissäni? Tiesin kyllä ketä Halima äänesti.

Miks mulla tuli tästä niin mieleen Dumbledore??? ::::D Jotenkin sellainen "Voi Harry, poikaseni"-fiilis (terveisin Vam, joka on lukenut viimeset päivät yhtä pitkää HP-ficciä ja ficcaillut itsekin) [/pakollinen kevennys :::D]

:'DD Tuota kukaan ei ookkaan sanonu aikasemmin musta! Voispa aina kuulostaa yhtä viisaalta.

//ja justy väliin x4
justy kirjoitti:
Cameron kirjoitti:
justy kirjoitti:++Cameron saa kuitenkin nyt ääneni. Kuten Zey huomasi, Cameronin vastaus Negon ihmettelyyn pyrki siirtämään huomion asiasta Negoon itseensä. Lisäksi Cameronin vastaus Zeyn kommenttiin oli jo lähes paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä, aivan kuin Cameron olisi tuntenut jäävänsä kiinni jostain pahanteosta.

Paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä? Ehkä hiukkasen yliampuva analyysi! En tiiä onko se tämä mun hymiöiden liikakäyttö josta saat tällaisen vaikutelman, omasta puolestani voin sanoa että on ollut mukavan rentoa pelata tätä peliä :D


No joo, ehkä kuvaukseni oli vähän yliampuva. ;) Mutta syynä ei ollut varsinaisesti hymiöiden käyttö, vaan miten aloit vähätellä koko epäilyäsi Halimaa kohtaan "jokainen pelaa tyylillään ... Halima tuossa näköjään avaskin vähän uuden pelityylinsä taustaa") ja löit asian leikiksi (Aina Inkeri -lainaus). Tämä on mielestäni aika vahva reaktio, varsinkin kun pelisi siihen asti oli keskittynyt Haliman äänestyskäyttäytymisen epäilyyn. Mielestäni tämä reaktio sopii hyvin pahikselle, joka kokee jääneensä kiinni pahanteosta yleensä herkemmin kuin hyvis kokee.

Minusta taas on vähän turha jäädä roikkumaan johonkin tiettyyn epäilyyn pitkäksi aikaa, jos pelaajalta saa perusteluja miksi tämä on käyttäytynyt näin ja ymmärtää silloin tämän käyttäytymistä paremmin.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 01.06.2017 13:22:20

Viuh! Nyt alkaa pikkuhiljaa tulla jotakin oloja eri pelaajista. En osaa sanoa mihin ne oikein perustuu, ehkä täytyy näin aloittelijana luottaa tuntumaan. Toisaalta, niin taitaa tehdä vielä tässä vaiheessa moni muukin.

Tämän viimeisimmän sivun/tuntien aikana tulleista viesteistä päällimäiseksi jäi mieleen ehkäpä Nego, jonka viestit on jotenkin kärkkäitä ja sarkastisia, mm. tämä mukaan lukien:

Nego kirjoitti:Toivon, että tämä on vitsailua.


Itsehän en ole nähnyt Blckterin viesteissä mitään epäilyttävää, olkoon mulle ihan neutraali.
Sen sijaan Nego siis aiheuttaa pahisvärinää, yksi vaihtoehto illan äänelle.

Mulla on pienesti pahisepäilyt myös mm. Cameronista ja Justystä, mutta esim. Nego ja Cameron vaikuttavat olevan niin mutkalla toistensa kanssa etten oikein tiedä, että voisko ne olla pahiskavereita vai just sen takia ottavatkin selkeää pesäeroa?

Kuulostelen vielä ennen äänen antoa..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 14:02:23

Nego kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta Nego, miksi tulkitsit Tetran viestin pelin alussa hyvismäiseksi? Miten metan puute Tetrasta eroaa metan puutteesta Arielista? Tai mikä viesteissä eroaa ratkaisevasti?

Ihan se, että Arielin viesti töksähtelevänä ei tuonu mulle hyvisviboja, kun taas Tetran viestin sävy oli hyvä.


Mutta sanoit että Arielin viestin tulkitseminen vaatisi metatietoa:

Nego kirjoitti:Ok. Musta toi riippuu ihan siitä, miten Ariel kirjoittaa yleensä tai käyttäytyy paineen alla. En siis ilman metatietoa ainakaan lähtis kutsumaan Arielia hyvikseks vain ton viestin perusteella.


Lähinnä siis ihmettelen miksi koit Tetran viestin sävyn hyväksi ilman metatietoa Tetrasta, mutta Arielin viestistä et metatiedon puutteen vuoksi voinut sanoa juuta etkä jaata.

Ehkä tässä on vähän sama juttu kuin Haliman tapauksessa, että jotenkin olettaisin vibojen/fiilisten olevan perusteltavissa myös muille. Tällaisten perustelun ulkopuolella olevien fiilisten jakaminen ei kauheasti helpota niiden antajan lukemista.


Nego kirjoitti:En usko, että einari tai justy on pahiksia. Halima on kiikun kaakun ja Blckterin viesteihin en oo kiinnittänyt huomiota. Cameronin nään pahismaisimpana.


Osaisitko vähän avata syitäsi pitää Cameronia pahismaisimpana? Olet sanonut että Cameronin kysymys "miksi äänen pitää koko ajan olla jollain" pisti sua silmään, mutta kun luen vastauksiasi Cameronin posteihin en oikein näe mitään muuta kuin erimielisyyden siitä miten hyödyllistä on äänestää koko ajan jotakuta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 01.06.2017 14:41:15

Väliaikalaskenta:

2 Nego (Cameron, Halima)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 Tetradynamia (Meiz)

Kuolemassa on Nego ensin saaduilla äänillä. Päivää on jäljellä hieman alle 5,5 tuntia, eli pelipäivä päättyy kello 21:00.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 01.06.2017 14:48:04

Meiz kirjoitti:Pakko todeta että nämä kaksi quotea ovat aika ironisia keskenään, koska jätit huomiotta Anblicking viestistä ylemmän osion, jossa hän nimenomaan käy läpi Haliman peliä ja syytä miksei häntä nyt äänestäisi (vibattaa sekä hyviksenä että pahiksena).

En jättänyt? Omaan silmään ainakin tuo ylempi osio viestissä oli vain Haliman pohdintaa, jonka tuloksena tuntui olevan se, että Anblick on hämmentynyt Halimasta ja vasta justyn pohdinnan jälkeen tuli siihen lopputulokseen, ettei äänestäisi Halimaakaan.

Haluatko Nego avata listauksessasi ihmisten paikkojen syitä? Ilman sitä siitä ei ole paljoa hyötyä.

einari kirjoitti:Tarkoitatko siis, ettet ole ihan varma äänestätkö ylipäänsä, vai että äänestätkö Halimaa vai jotakuta muuta? Onko Halima kuitenkin ykköskohteesi tällä hetkellä?

Ääni multa lähtee kyllä jollekulle, se kenelle, on vielä epävarmaa. Mikäli Halima vaikuttaa vielä epäilyttävimmältä loputkin pelaajat läpi luettua, niin ääni menee Halimalle.

Huomasin, että Blckerin viestit oli näköjään mennyt ohi pilaten mun hienon aakkosjärjestyksen, joten jatketaan nyt hänestä.

Blcker ei ole vielä paljoa kirjoitellut, joten paljoa ei ole kiinnittänyt huomiotanikaan. Tosin uusin viesti ihmetyttää:
Blcker kirjoitti:
Blcker kirjoitti:En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin.

Hyvisvibasi Arielille tuskin menee koneen hajoamisen ansiosta, eli mikä Arielin viesteissä on miellyttänyt?

Tulee tosiaan hyvispisteitä Arielille tai saattaa olla että enemmän symppispisteitä :) johtuneeko tuosta vähäisestä viestien määrästä kuten itselläkin+että kone hajosi. On sillä hyvä tuo avatarkin :)

Etkö siis usko Arielin olevan pahis, koska hänellä on vähän viestejä ja että hänen koneensa hajosi? Miksi pahiksen kone ei voisi hajota? Entä miksi pahiksella ei voisi olla vähän viestejä, varsinkin jos pahiksen kone on hajonnut? Ja miksi pahiksella ei voisi olla kivaa avaa? Itse en ainakaan varmaksi osaa edes sanoa, laittoiko Ariel avansa ennen vai jälkeen saatuaan tietää roolinsa, joten en uskaltaisi siitä lähteä vetämään mitään johtopäätöksiä. Eikä silti, vaikka Ariel vaihtaisi kesken kaiken peliä avansa, niin en usko roolin vaikuttavan siihen, miten ihminen valitsee kivan kuvan.

einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin (sano jopa Haliman olevan perinteisen halimamainen, mikä tässä pelissä ei musta kyllä pidä paikkaansa). Omaan silmään Halima on pelannut kuitenkin niin häiritsevää peliä, että sikäli mietityttää onko einari oikeasti sitä mieltä, että Halima on perinteisen halimamainen vai onko Haliman hyvismäisyyteen jokin muu syy.

Halimasta olenkin jo aika paljon puhunut, eikä hänen epäilyttävyytensä hälventynyt. Ihmeellisistä asioista hyviksenä pitämisiä, vähän outoa äänestyskäyttäytymistä, vibattelukyselyihin oli aluksi aika vahva reaktio ja muutenkin välillä vähän outoa puolustautumista (Tetran hyvisvibattelun perusteita Halima puolusteli sillä, että se oli perusteeton, vaikka selkeästi Halima sitä oli vibattelun sanoessaan vähän perustellut). Aktiivinen pelaaja, mutta välillä sellaista näennäishyödyllisyyttä ilmassa. Listaus on hieman enemmän normaalia Halimaa, eikä vibojakaan ole enää niin paljoa lennellyt. Tiedä sitten johtuiko negatiivisen huomion saamisesta vaiko sattumalta vain rauhottui (vaikka lupaili kyllä, ettei tyyli epäilyksistä huolimatta muuttuisi).

dzinni kirjoitti: Ja toisaalta eikö se aina, kun joku kertoo epäilevänsä henkilöä x, syystä y, kerro pahiksille millaista käytöstä kannattaa vältellä.

Osittain kyllä. Yleensä kuitenkin epäillessä käsitellään enemmän tilannekohtaisesti asiaa, eikä niinkään yleispätevästi.

Ariel kirjoitti: Ei se mun mielestä vie pohjaa siitä. Oletuksena kuitenkin on, että kysymyksiin vastataan, joten jälkeenpäin sanottu "ei siihen ois tarvinnu vastata" ei muuta tilannetta paljonkaan. Se ois sit eri asia, jos ois jo ensimmäisessä viestissä sanonut, ettei tarvii vastata.

Ei ainakaan mulle ole oletuksena, että kaikkiin kysymyksiin vastataan, enemmän vain niihin, jotka mulle osoitetaan. Aika usein kysymyksiä heitetään ilmaan ihan vain omana pohdintana ilman, että niitä olisi tarkoitettu kenellekään ja yleensä ne tunnistetaankin sävyltään pohdinnaksi.

Jekulta ei ole montaa viestiä kiire ja niissäkin pääasiassa tuntuu olevan muille vastailu ja kiireen valittelu. Toivottavasti pian tulee sen verran aikaa, että jotain mielipiteitäkin kerkeää heittelemään.

jiikaressa se mielenkiintoisin asia onkin Blckerin ääni. Hiljaisia ja seurailijoita on useampia, joten kiinnostaisi tietää miksi juuri Blcker. Muutenkin hiljaisten ja seurailijoiden hätistely tuntuu oudolta, jos sinne itsekin kuuluu. Mahdollisesti vain aloittelija, joka koittaa katsoa topan yleistä tapaa ja sen takia lähti herättelemään, tai sitten pahis, joka ajatteli herättelyäänen olevan hyvä tapa vaikuttaa aktiiviselta pelin herättelijältä olematta sitä kuitenkaan. Lisää materiaalia siis kaivattaisiin.

justysta olen aikalailla samaa mieltä mitä ennenkin, eli hyvismäinen pelaaja. Mitä nyt vähän pisti silmään hyvistely omassa listauksessaan, minkä pointti meni kyllä ohi ja tuntui turhalta. Mut tästä nyt hieman sivuraiteille: Anblick, jos pidät hyvistelyä aina epäilyttävänä, niin miksi et tarttunut justyn hyvistelyyn?

Lenune on vain lyhyesti heräillyt. Odottelen jotain pidempää häneltä.

Meizistä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Ihan hyvin on kommentoinut kaikkea, mutta päällimäiseksi on jäänyt mieleen lyhyt ja kyselevä tyyli, eikä niinkään mielipiteet. Olisikin kiva kuulla jotain lyhyttä listauksen tapaista, niin pääsisin paremmin kartalle.

mllnalta on tullut vain pari viestiä ja niissä ei niin hirveästi ole asiaa. Vähän tuntuu olevan pallo hukassa, mistä hieman saan hyvisfiilistä. Jos olisi pahis, niin saisi varmasti neuvoja pahiskavereilta, milloin voisi olla helpompaa epäilyksien muodostaminen.

Mursumus lupaili jonkinlaista listausta, joten sitä odotellessa. Muuten ollut aika neutraali, ehkä jotain pienoista Jekun puolustelua tuon hiljaisuuden kanssa, mutta kuten joku totesi, ehkä se on vain yhteinen koulukiire, mikä yhdisti.

Negosta lähinnä jää mieleen tuo alun ylivarovaisuus pyydellessään etukäteen anteeksi, sekä tietynlainen salailevuus. Useampaan otteeseen Negolta tuli kommenttia, että nyt joku siirtyy ylemmäs tai alemmas listalla, ilman sen enempää listan selittelyä. Jos lista on olemassa, niin miksei sitten heti jakaisi sitä? Varsinkin kun lopulta Nego julkaisi listan, niin siinä ei ollut mitään perusteluja miksi kukin on missä on. Ei siis voi sanoa, että Nego odotti listan julkaisua, jotta saisi enemmän aikaa sen kirjoittamiseen – 18 nimen kirjoittamiseen kun ei kauaa aikaa mene. Lisäksi nyt vielä on syyt piilossa. Ei siis voi sanoa, että Nego olisi mitenkään avulias hyvis.

Nego kirjoitti: Onko täällä muuten mitään keinoa lukea yksittäisten pelaajien viestejä tyhjiössä?

Pikavastauksen alapuolella on kolme valintapainiketta, joista keskimmäisessä lukee järjestä ja valittuna on päiväys. Sä voit sen muuttaa kirjoittajaksi, milloin pelitopassa viestit on järjestetty kirjoittajan nimen mukaan aakkosjärjestykseen, eli yhden pelaajan viestit on kaikki peräkkäin.

porkkana ei ole tehnyt mitään sellaista, josta mun tuntosarvet värähtelisivät suuntaan taikka toiseen, joten neutraali.

Tetradynamia onkin tullut vain muutama hassu viesti. Muiden hyvisvibattelujen kritisoimisesta saan varovaista hyvistunnetta Tetradynamiasta, mutta muuten hän ei ole hirveästi pahisten nappauksessa autellut.

Vampirelta on tullut hyvin asiaa ja hän on monipuolisesti kommentoinut kaikkea. En lähtisi häntä ensimmäisten joukossa lynkkaamaan, mutta koska Vam on taitava pelaaja, en ihan hirveästi uskalla luottoakaan antaa.

No niin, sainpas tämän viimein valmiiksi! Itsellä pahismaisimmat kolme pelaajaa menevät tässä järjestyksessä: Halima, Nego ja Cameron. Ääni lähtee ++Halima. Halima tuntuu paitsi epäilyttävimmältä, niin myös vois hänen roolinsa tietäminen helpottaa muidenkin roolien pohtimista. Mikäli kuitenkin alkaa näyttää, että Haliman lynkkaus ei innosta ihmisiä, niin mahdollisesti vaihdan ääneni Negolle tai Cameronille, jos edes joku itselle pahismaisimmista saataisiin lynkattua.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 01.06.2017 16:36:35

Ajattelin mennä lukemaan vielä ajatuksella viimeiset pari sivua läpi, mutta nyt nopealla läpiselailulla pari asiaa joihin huomioni kiinnittyi. Ensinnäkin tämä:
Blckter kirjoitti:Tulee tosiaan hyvispisteitä Arielille tai saattaa olla että enemmän symppispisteitä :) johtuneeko tuosta vähäisestä viestien määrästä kuten itselläkin+että kone hajosi. On sillä hyvä tuo avatarkin :)

Miten ihmeessä ihmiset näkee Blckterissä pahiksen? Minusta tämä on niin selvästi aloittelevan pelaajan pelaamista kuin voi olla, ja kyllä varmaan tähän mennessä pahiskaverit ois jo vähän kertoneet miten kuuluu epäillä ja miten ei. :) Yritän siis sanoa, että pahis ei varmasti enää tässä vaiheessa päivää tekisi mitään noin selkeän pahismaista kuin jakaisi hyvisvibaa avatarista.

Sitten toisena tämä:
Nego kirjoitti:
Blckter kirjoitti:En ole vielä tarkemmin osannut analysoida...myöhemmin. Mutta todennäköistä joukkoon mahtuu yksi pahiskin joka on kokeneempi pelaaja ja osaa pelata...

Viestejä lukiessa käpylehmä oli se joka aiheutti puhetta ja nosti"tekijän" nimen esille. Itselle jäi fiilis että lopputulos oli loistava...hyvisviboja antava.Eikä taida olla meizillä nytkään yhtään ääntä. Eli pahiksena tuo olisi mielestäni hyvä heitto pelin alkuun.

Vastaako tämä myös Einarin kysymykseen?
Mutta edelleenkään en anna ääntä kenellekkään. Liian vähän kerinnyt lukea näitä.

Eli myönnät viestisi olleen tyhjän jauhamista? Vapaasti referoituna "Aktiivisemmat vaikuttaa monesta hyviksiltä, mutta voi ne olla pahiksiakin, enkä mä en ota vielä kantaa." Tässä alkaa aika loppua, joten kannatanee ryhtyä toimeen. ;)

En vieläkään tajua, miten käpylehmäkuva vaikuttaa millään tavalla Meizin hyvis-/pahis-suuntautumiseen. Mun hyvispisteet Meizille perustuu sen muihin viesteihin, eikä käpylehmäkuvaan. Oon myös aika varma, että moni muu on mun kanssa samaa mieltä. Vaikuttaa siltä, että yrität saada Meizin hyvismäisyyden perustumaan pelkkään yksittäiseen kuvaan, jotta se olis helpompi murtaa myöhemmin ja lynkata. Eli mikäli olet pahis, nostan Meizin mun listalla "hyvikset ilman epäilystä" -kohtaan.

++Blckter

Tämä on Negolta niin helppoon tarttumista, että jos Nego ei oo pahis niin mä en oikeasti ymmärrä sen ajatuksenkulkua. :D Niin ja jos Nego on pahis niin nostan Blckterin mun listalla "hyvikset ilman epäilystä" -kohtaan. :P

Sitten vielä tämä:
Zey kirjoitti:Halimasta olenkin jo aika paljon puhunut, eikä hänen epäilyttävyytensä hälventynyt. Ihmeellisistä asioista hyviksenä pitämisiä, vähän outoa äänestyskäyttäytymistä, vibattelukyselyihin oli aluksi aika vahva reaktio ja muutenkin välillä vähän outoa puolustautumista (Tetran hyvisvibattelun perusteita Halima puolusteli sillä, että se oli perusteeton, vaikka selkeästi Halima sitä oli vibattelun sanoessaan vähän perustellut). Aktiivinen pelaaja, mutta välillä sellaista näennäishyödyllisyyttä ilmassa. Listaus on hieman enemmän normaalia Halimaa, eikä vibojakaan ole enää niin paljoa lennellyt. Tiedä sitten johtuiko negatiivisen huomion saamisesta vaiko sattumalta vain rauhottui (vaikka lupaili kyllä, ettei tyyli epäilyksistä huolimatta muuttuisi).

Mun pelityylin rauhoittuminen johtui joo negatiivisen huomion saamisesta, mutta ei siitä että mua epäiltiin tai äänestettiin, vaan siitä että musta saatiin kiusaaja-fiiliksiä. Mulla oikeasti meni vähän fiilis koko peliin sen kommentin luettuani, ja ei ollut enää samanlaista intoa säntäillä paikasta toiseen. Eli jos tykkäätte enemmän tästä nykytyylistä niin kiitokset mllnalle. Ja siis ei mulla koko peliin ole mennyt into, haluan kyllä edelleen pelata ja aion tehdä voitavani oman puoleni voittoon, mutta se suurin yli-innostus laantui tuosta kommentista.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 17:06:48

einari kirjoitti:Justylta hyvä idea heitellä kysymyksiä, joilla pyrkii yleisesti herättelemään hiljaisia. Toivottavasti näihin joku innostuisi vastailemaan. :) Voi olla että suoraan henkilölle suunnatut kysymykset (ja äänet) toimivat parempina herätyksinä. Huomioni kyllä kiinnittää "Miten luulet että pahis käyttäytyisi tässä pelissä?" -kysymys. Siitä, että tuota kysymystä moni pelissä pohtii ääneen, on hyötyä pahiksille, sillä näin nämä osaavat vältellä muiden mielestä pahismaista käytöstä. Tietysti voisi olla kätevää ujuttaa kysymyspatteriinsa yksi itselle hyödyllinen kysymys...


Tätä kysymystä taisi joku muukin jo kritisoida. Ihan aiheellista kritisointia, en ollut ottanut tuota asiaa huomioon. Kysymykseni tarkoituksena oli herätellä aloittelijoita pohtimaan miten pahiksen voisi tällaisessa pelissä erottaa hyviksestä. On toki riski että pahikset saavat samalla ideoita (tai aloitteleva pahis hyötyy asian pohdinnasta pahispelissään), mutta uskoisin että kokeneemmat pahispelaajat tuntevat ne kikat, joita aloittelijoille tulee ensimmäisenä mieleen.


Jiikare vastailee äänestään nousseisiin epäilyksiin täällä. Ihan pätevän oloisia vastauksia. Sellainen ajatus jiikare sinulle pohdittavaksi, että jos jollakulla pelaajalla on jo yksi herättelyääni, tuoko sinun herättelyviestisi lisätehoa herättelyyn? Tämä ei siis ole retorinen kysymys, vaan olen kiinnostunut kuulemaan mielipiteesi.

Olisiko pelissä muita pelaajia, joita voisi herätellä? Ja entä nyt kun Blcker saattaa tulla lynkatuksi, koska äänestät häntä? Oletko tyytyväinen tähän, vai olisiko pelissä joku jota epäilet pahikseksi?

Halima kirjoitti:justy
Justy on ihanan aktiivisesti mukana pelissä, ja antaa omia huomioitaan asioista. Kyselee paljon ja kyselee myös jatkokysymyksiä vastauksiin. Tämä tuntuu hyvismäiseltä, lähinnä että ne vastaukset oikeasti kiinnostavat justyä eikä hän vain kysele kyselläkseen ja vaikuttaakseen hyvismäiseltä. Mua kiinnostaa: millä foorumilla oot pelannut englanniksi?


Olen pelannut Diplomacy-lautapelin pelaamiseen tarkoitetun Play Diplomacy Online -sivuston foorumeilla.

Halima kirjoitti:mllna
Kolme lyhyttä viestiä, joista jotenkin paistaa läpi varovaisuus. Tämä voi olla aloittelijankin varovaisuutta, mutta mulla on kyllä tutina, että siellä taustalla voisi olla myös pahisrooli. Mielipiteitä muista pelaajista kovasti kaipailen.


Meinasin kirjoittaa jotain saman suuntaista kun tein omaa listaustani, mutta jätin sitten kuitenkin miinan neutraaliksi. On niin vaikeaa lukea pelaajaa, varsinkin uutta pelaajaa, parin lyhyen viestin perusteella.


dzinni kirjoitti:
justy kirjoitti:@dzinni, millä perusteella meinasit valita ketä äänestät tänään? Onko kukaan vähemmän aktiivisista epäilyttävämpi kuin muut?


Yleensä tapanani on ollut äänestää ekana päivänä päivän loppupuolella ja ellei minulla ole suurempia epäilyjä kenestäkään äänestän suureksi osaksi epäilyttävän äänestyskäyttäytymisen perusteella. Myöskin päivän ensimmäisten äänien joukossa annetut äänet, joita pidetään voimassa päivän loppuun asti ovat minusta aina hiukan epäilyttäviä. Ne tarjoavat pahiksille ensimmäisen äänen turvan, varsinkin jos pelissä muutetaan tiheään ääniä, eikä kenellekkään tule yhtä ääntä enempää.


Kuulostaa pätevältä taktiikalta äänestämiseen, toki on kiva jos esität epäilyitä ja huomiota jo aiemmin.

Nyt kun päivää alkaa olla enää nelisen tuntia jäljellä, onko jokin äänestyksessä kiinnittänyt huomiotasi?


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:@Halima, mitkä ovat tämän hetken ajatuksesi Negosta? Oletko saanut häneltä vastaukset jotka ovat sammuttaneet alkupelisi epäilyt? Nego ei ollut vastannut silloin kun äänestit minua, mutten muista myöskään että olisit palannut epäilyihisi myöhemmin pelissä. Ja jos et enää epäile Negoa, ketä äänestäisit jos päivä nyt päättyisi?

Listaukseni varmaan vastasi jo tähän kysymykseen. Mutta nyt vasta tajusin, että sulla on kyllä hieno listaus itselläsikin, mutta kolmea pelaajaa lukuunottamatta olet lajitellut kaikki neutraaleiksi. Kiva toki kun olet sanallisesti avannut mietteitäsi pelaajista, mutta voisko tuolla "neutraali" -kategorian sisällä olla alakategoriat "hitusen pahismainen" ja "hitusen hyvismäinen"? Näin saisi vähän enemmän irti sun ajatuksenjuoksusta.


Voisin yrittää kehitellä tarkempaa kategorisointia 2. päiväksi. Muistaakseni en siihen ryhtynyt kun olin käsitellyt muutaman pari viestiä kirjoittaneen pelaajan, joista en oikein osaa yhtään mitään sanoa. Mutta koetan laajentaa kategorisointia seuraavalla kerralla.

Meiz kirjoitti:
dzinni kirjoitti:Nyt äänestäisin ehkä Tetraa, jos pitäisi heti äänestää. Luulin, että olin kirjoittanut viimeviestiin, että jos joku pahisviboja herättävä pitäisi mainita se olisi Tetra, mutta näköjään en kirjoittanutkaan. Cameron sanoi, että hän pelaa rennon oloisesti, mutta mielestäni hänen viestinsä vaikuttivat harkitun ylirennoilta. Sopivasti uhoamista, mutta ei kuitenkaan liian kärkästä. Toki haluaisin kuulla häneltä vielä vähän lisää ajatuksia, koska hän ei ole tainnut kirjoittaa peliin ekan sivun jälkeen.

Komppaan tätä. Tetra on pidättäytynyt postaamasta mitään peliin liittyen, joka tekee taas hänen roolinsa arvuuttelusta mahdotonta. Ehkä hän luottaa siihen ettei tällä taktiikalla erotu liikaa hiljaisten joukosta ensimmäisenä päivänä. Pelin voi sitten aloittaa toisena päivänä, jossa taas keskitytään vahvasti ensimmäisen päivän tapahtumiin joista hän on ollut täysin ulkona. Ei jatkoon ++Tetradynamia


Onko tämä nyt siis ääni, jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, ääni joka menee suurimmalle pahisepäillyllesi, vai aktivointiääni?

Jos tämä on ääni jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, sinun kannattaisi nyt alkaa markkinoida meille muillekin sitä miksi tänään kannattaa lynkata epäaktiivinen. Tai harkita äänen siirtämistä kohteelle, jolla on kaksi ääntä (tai jota äänestämällä voit saada ehdokkaasi kahteen ääneen). Tällaisenaan äänesi menee hukkaan, koska minulla ei ole sellaista kuvaa, että Tetra (tai epäaktiivinen ylipäänsä) olisi kovinkaan monen listoilla äänestyskohteena. Voin olla väärässäkin.


***

Täytyy mennä takas töihin, palaan tähän vielä ennen deadlinea. Nyt näyttäisi siltä että Cameronista ja Negosta Nego on saanut enemmän ääniä. Lisäksi hän on tasoissa Blckterin, jiikareen ja Haliman kanssa, joiden lynkkausta en kannata. Siispä teen näin:

--Cameron
++Nego

Cameron oli herättänyt kiinnostusta muissakin, joten toivottavasti saadaan vielä keskustelua Cameron vs Nego -lynkkauksesta (ja keskustelen mielelläni muistakin vaihtoehdoista). Harmittaa vähän etten ole kunnolla sisäistänyt kaikkia postauksia, joten Cameronin ja Negon keskinäinen järjestys on tällä hetkellä vähän hämärä itselleni.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.06.2017 17:25:12

porkkana kirjoitti:huomioni kiinnittyi erityisesti sanoihisi ”En myöskään käsitä” ennen itse kysymystä, kuin olisit loukkaantunut justyn puolesta. Mikä on mielipiteesi Cameronista?

en käsitä = mielestäni justyltä tullu paljonkin mielipiteitä. Cameron selitti kommentin hyvin viimeisimmässä viestissään. Muuten fiilis Cameronista on ristiriitainen, viimeisimmän viestin jälkeen ehkä hiukan positiivisempaan suuntaan.
Jokin hänen kirjoitustyylissä jättää fiilikset mauttomaksi, mutta muistelen lynkanneeni(tai ainakin kovasti yrittäneen) hänet aiemmassa pelissä samasta vibapohjasta, jossa hän paljastui hyvikseksi. Ei ykköskohde äänelleni.

Sivuhuomiona porkkanan viestittelyt muuttuneet silmissäni hyvismäisempään suuntaan tuon vähän vaisun alun jälkeen.
mllna kirjoitti:
Tämän viimeisimmän sivun/tuntien aikana tulleista viesteistä päällimäiseksi jäi mieleen ehkäpä Nego, jonka viestit on jotenkin kärkkäitä ja sarkastisia, mm. tämä mukaan lukien:

Nego kirjoitti:Toivon, että tämä on vitsailua.

Itsehän en ole nähnyt Blckterin viesteissä mitään epäilyttävää, olkoon mulle ihan neutraali.
Sen sijaan Nego siis aiheuttaa pahisvärinää, yksi vaihtoehto illan äänelle.

Siis tuleeko pahisviba sarkastisesta tyylistä vai myös viestien sisällössä? Jos näin niin mistä?
Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Pakko todeta että nämä kaksi quotea ovat aika ironisia keskenään, koska jätit huomiotta Anblicking viestistä ylemmän osion, jossa hän nimenomaan käy läpi Haliman peliä ja syytä miksei häntä nyt äänestäisi (vibattaa sekä hyviksenä että pahiksena).

En jättänyt? Omaan silmään ainakin tuo ylempi osio viestissä oli vain Haliman pohdintaa, jonka tuloksena tuntui olevan se, että Anblick on hämmentynyt Halimasta ja vasta justyn pohdinnan jälkeen tuli siihen lopputulokseen, ettei äänestäisi Halimaakaan.

Joo tavallaan, mutta ainakin mulle on selkeää että myös hyvisviboja antavaa pelaaja ei välttämättä kiinnostaa äänestää tässä vaiheessa.
Halima kirjoitti:Mun pelityylin rauhoittuminen johtui joo negatiivisen huomion saamisesta, mutta ei siitä että mua epäiltiin tai äänestettiin, vaan siitä että musta saatiin kiusaaja-fiiliksiä. Mulla oikeasti meni vähän fiilis koko peliin sen kommentin luettuani, ja ei ollut enää samanlaista intoa säntäillä paikasta toiseen. Eli jos tykkäätte enemmän tästä nykytyylistä niin kiitokset mllnalle. Ja siis ei mulla koko peliin ole mennyt into, haluan kyllä edelleen pelata ja aion tehdä voitavani oman puoleni voittoon, mutta se suurin yli-innostus laantui tuosta kommentista.

Ymmärrän täysin, mutta tämä on jo täysin pelin ulkopuolista tavaraa, eikä aiheesta kannata jatkaa pidempää. Uskon vahvasti että tässä on ollut kyse vain huonosta sananvalinnasta.

---

Näin muuten en oikein näe Negoa pahiksena. Pysyn hyvinkin kärryillä hänen ajatuksenkulustaan pidemmissä viesteissä (viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=120#p5637 sekä viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=120#p5650), eikä viestit herätä mulle epäilyksiä. Hänen pelityyli (kevyt äänestäminen jne.) toki on erilainen kuin täällä, mutta hyvinkin tutunoloinen omista kokemuksista muilta foorumeilta. Nuo listaukset eivät mielestäni kerro suuntaan tai toiseen (itsekin käytän vastaavia) ja listojen täällä näyttäminen sopii yhtä hyvin hyvikselle kuin pahiksellekin hyvisvibojen hakuun.

//crosspost justyn viestiin
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.06.2017 17:35:40

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
dzinni kirjoitti:Nyt äänestäisin ehkä Tetraa, jos pitäisi heti äänestää. Luulin, että olin kirjoittanut viimeviestiin, että jos joku pahisviboja herättävä pitäisi mainita se olisi Tetra, mutta näköjään en kirjoittanutkaan. Cameron sanoi, että hän pelaa rennon oloisesti, mutta mielestäni hänen viestinsä vaikuttivat harkitun ylirennoilta. Sopivasti uhoamista, mutta ei kuitenkaan liian kärkästä. Toki haluaisin kuulla häneltä vielä vähän lisää ajatuksia, koska hän ei ole tainnut kirjoittaa peliin ekan sivun jälkeen.

Komppaan tätä. Tetra on pidättäytynyt postaamasta mitään peliin liittyen, joka tekee taas hänen roolinsa arvuuttelusta mahdotonta. Ehkä hän luottaa siihen ettei tällä taktiikalla erotu liikaa hiljaisten joukosta ensimmäisenä päivänä. Pelin voi sitten aloittaa toisena päivänä, jossa taas keskitytään vahvasti ensimmäisen päivän tapahtumiin joista hän on ollut täysin ulkona. Ei jatkoon ++Tetradynamia


Onko tämä nyt siis ääni, jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, ääni joka menee suurimmalle pahisepäillyllesi, vai aktivointiääni?

Jos tämä on ääni jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, sinun kannattaisi nyt alkaa markkinoida meille muillekin sitä miksi tänään kannattaa lynkata epäaktiivinen. Tai harkita äänen siirtämistä kohteelle, jolla on kaksi ääntä (tai jota äänestämällä voit saada ehdokkaasi kahteen ääneen). Tällaisenaan äänesi menee hukkaan, koska minulla ei ole sellaista kuvaa, että Tetra (tai epäaktiivinen ylipäänsä) olisi kovinkaan monen listoilla äänestyskohteena. Voin olla väärässäkin.

Oot oikeassa tästä markkinoinnista, se on vain melko vaikeaa pelaajasta joka on ollut hiljaa koko pelin. Tetra ei ole aloittelija, tietää pelin alkaneen ja silti on pidättäytynyt osallistumasta peliin. Mikäli hän jatkaa pelaamista nyt päivän päätteeksi ja/tai seuraavina päivinä, ainakin mulla tulee kummittelemaan päässä tuo esittämäni ajatus mahdollisesta pahiksen taktiikasta, ja tod. näk. tulen äänestämään häntä myöhemminkin ellei hänen aloittama pelaaminen osoittaudu poskettoman hyväksi. Erityisesti kun hän ei ole saanut juurikaan negatiivista kommenttia muilta, ja kyseessä kuitenkin pelaaja johon pahisten olisi erittäin helppo tarttua vaikka sitten pienin sivulausein. Mutta jos tähän ajatukseen ja äänestämiseen ei muut lähde mukaan niinvaihdan ääntä johonkin millä on enemmän merkitystä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 01.06.2017 17:49:43

justy kirjoitti:Itse asiassa yksi syy jonka takia minun on vaikea nähdä Halimaa pahiksena on se, että hän on tehnyt aktiivisella äänestyksellään ja äänien mutuperusteluilla elämänsä aika hankalaksi. Haluaisiko pahis vetää puoleensa noin paljon huomiota? Ehkä, etenkin jos Haliman innokkuus päästä pelaamaan ylitti taktisen ajattelun.

Tähän voisin ihan vain sivuhuomautuksena sanoa, että mä en kyllä innostu pahisroolista niin paljoa että se ylittäis taktista ajattelua. Mä tykkään todella paljon enemmän pelata hyvistä, koska mun mielestä tän pelin suola on se, että saa oikeasti etsiä niitä pahiksia. Pahiksena koko homma on vain piilottelua ja valehtelua, mikä ei oo ollenkaan niin mielekästä mulle. Mä varmaan oon parempi pahispelaaja kuin hyvispelaaja (päätellen parista viimeisimmästä pelistä, missä pahiksena oon voittanut mutta hyviksenä ollut äänimagneetti jo ekana päivänä), mutta tykkään kyllä paljon enemmän hyviksen peluusta. :)

justy kirjoitti:Olen samaa mieltä, mutta sellaisen lisäyksen haluaisin tehdä että vahva pelaaja ei välttämättä ole sellainen, joka saa pahiksia kiinni helposti. Kylä voittaa, jos pystymme löytämään pahikset TAI olemaan varmoja siitä ketkä ovat hyviksiä. Eli vahva peli on sitäkin, että pistää itsensä likoon, esittää ajatuksia ja on valmis selittämään niitä. Näin me kaikki kyläläiset voimme selvittää ketkä ovat meidän puolellamme, jolloin epäselvät tapaukset ovat sitten pahiksia. :)

Joo oon pitkälti samaa mieltä kyllä. Tärkeintä on se, että pystyy osoittamaan itsensä hyvikseksi. Toiseksi tärkeintä se, että osallistuu pahisjahtiin aktiivisesti. Kolmanneksi tärkeintä on se, että löytää niitä pahiksia.

Nego kirjoitti:Ja totisesti toivon, että joka iikka äänestää ekana päivänä, koska se kertoo paljon porukan tarkoituksista ja auttaa lukemaan muita.

Tästä oon täysin samaa mieltä. Lisäksi toivoisin, että niitä ääniä rupeaisi tulemaan nyt, eikä puoli tuntia ennen päivän päättymistä. Päivän päättymisestä tulee varmasti tarpeeksi kaoottinen ilman sitäkin, että porukka panttaa ääniään viimeiseen asti. Se on hyvisten etu, että äänestykset ovat paikoillaan jo hyvissä ajoin, jotta syytetyt ehtivät puolustautua ja mahdolliset erikoiset ehtivät tulla esiin ennen lynkkautumistaan.

---------------

Negon rinnalle mun ykkösepäillyksi on noussut Mllna. Hän pelaa ensimmäistä peliään, mutta ei oo tehnyt mitään aloittelijalle yleisiä virheitä (oisko saanut pahiskavereilta neuvoja?). Mllna on pysytellyt tosi hiljaisena ja avannut mielipiteitään vain vähän, mutta kuitenkin sen verran ettei vedä suurempaa epäilystä päälleen ensikertalaisena. Lisäksi se, että Nego ei ole maininnut mllnaa ollenkaan tukee oletustani, että mllna ja Nego olisivat pahiskavereita.

Mua itseasiassa kiinnostais kuulla sekä mllnalta että Negolta, mitä mieltä olette toistenne pelistä ja puolesta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 18:51:26

Blckter kirjoitti:Tuntuu siltä että jos pelaajat jäävät hiljaisuuden varjoon, eikä heistä saada irti mitään he ovat todennäköisiä pahiksia, koska piilottelevat ja seuraavat sivusta. Jos taas pelaa aktiivisesti epäillen, äänestäen ja pähkäillen, seuraa että valtaosa pitää hyviksenä. Kokeneet pelaajat varmaan pelaavat aktiivisesti molemmissa rooleissa...ehkä pahiksena vielä aktiivisemmin jotta varmasti näyttäisi hyvikseltä. Toisaalta joku sanoi että pahis ei lähtis nuin aktiivisesti äänestämään/vaihtamaan ääntä kuin esim Halima.


Tämä peli herättää usein väärinymmärretyksi tulemisen ja epäreilun kohtelun tuntemuksia. Mutta tälläkin hetkellä aktiiviset ovat kyllä saaneet osansa äänistä, Negolla on kolme ääntä ja Halimalla kaksi.

Sinun kannattaisi ehkä käyttää aikasi ennen päivän loppumista (jos siis vielä ehdit osallistua) siten, että mietit ketä haluaisit äänestää. Sinulla on itselläsikin kaksi ääntä, eli suosittelen harkitsemaan sellaisen äänestämistä, jolla on myös ennalta ääniä. Näin pystyt taistelemaan oman selviytymisei puolesta.

Toki jos sinulle on tullut ahaa-elämys jonkun vielä ääniä saamattoman syyllisyydestä, niin nopeasti vaan syytöksiä ilmaan. Voi olla että sinulle tulee kuitenkin aika kiire saada muut taivuteltua äänesi kannalle.


Ja tässä vielä kaikille päivitetty äänestystilanne:

2 Nego (Cameron, Halima, justy)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Tetradynamia (Meiz)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 18:52:10

justy kirjoitti:
Ja tässä vielä kaikille päivitetty äänestystilanne:

3 Nego (Cameron, Halima, justy)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Tetradynamia (Meiz)


Negolta unohtui kolmonen nimen edestä... Päivitetty.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 01.06.2017 18:57:47

Heippa. Lupailin analysoida pelaajia eiliseksi, mutta aamun optikkokäynti meni piilareiden opettelun kanssa sellaiseksi perseilyksi että illalla silmät veristivät, niin pahasti ettei voinut näyttöä vahdata :D
Nyt menee jo niin lähelle päivän loppua, että koitan tehdä tälläisen pariosaisen pika-analyysin

***

justy kirjoitti:Sellainen ajatus jiikare sinulle pohdittavaksi, että jos jollakulla pelaajalla on jo yksi herättelyääni, tuoko sinun herättelyviestisi lisätehoa herättelyyn? Tämä ei siis ole retorinen kysymys, vaan olen kiinnostunut kuulemaan mielipiteesi.

Nimenomaan toisella äänellä ajoin takaa tätä lisätehoa. Mielestäni tuolla ei loppujenlopuksi ollut vaikutusta.
Jonkin verran Blckter on kuitenkin ollut äänessä tämän jälkeen. Näiden viestien perusteella poistan ääneni --Blckter . Erikoista kuitenkin tarrautua meiz:n käpylehmään tuolla kommentilla "hyvisviboja antava | pahiksena hyvä heitto alkuun". Itse näen tuon hyvin suorana ilmaisuna "olen hyvis", mutta analysoidessani häntä pelaajana piilotan tuon viestin kokonaan.

Seuraavassa viestissä pika-analyysi ja mahdollinen ääni ->
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 01.06.2017 18:58:45

justy kirjoitti:Kuulostaa pätevältä taktiikalta äänestämiseen, toki on kiva jos esität epäilyitä ja huomiota jo aiemmin.

Nyt kun päivää alkaa olla enää nelisen tuntia jäljellä, onko jokin äänestyksessä kiinnittänyt huomiotasi?

Joo yritän kyllä. Myöhempinä päivinä yleensä kyllä osaan jo epäillä päivän alkupuolellakin, koska on edellisen illan ja yön tapahtumat auttamassa. Muutenkin minulla on ollut huono tapa kirjoittaa vähän vihjailevia viestejä, vaikka mielessäni minulla olisikin selkeä epäilty joka on pistänyt silmään. Yritän kyllä tehdä viesteistäni suorempia ja osoittaa asiani selkeämmin kohteille, mutta se on vanha tapa, josta on hankala päästä eroon.

Negon äänestyskäyttäytyminen on ollut mielestäni todella outoa, koska jos hän kerta epäili sekä minua ja Blckteria niin miksi hän vaihtoi äänensä blckterille. Minusta perustelut blckterin äänestämiselle ei olleet sen kummoisemmat mitä minun äänestämiselle. Olisiko syynä ollut se, että jollain pahiksista oli ääniä ja hän vaihtoi äänensä, koska blctkterilla oli jo yksi ääni pohjalla ja minulla ei yhtään?
Muutenkaan en ole saanut hänen epäilyidensä syistä oikein mitään selkoa.

Tetralta haluaisin vielä kuulla jotain, ennenkun häntä äänestäisin, joten ääni taitaa mennä tälläkertaa Negolle sekavan äänestyskäyttäytymisen takia. Tuntuu, että hän ensin äänestää ja epäilee ilman, mutta syyt keksii vasta vähän myöhemmin, kun niitä muut pelaajat haluavat. Einarille annettu äänikin oli mielestäni niin hepposilla syillä annettu, että itse olisin jättänyt kyllä äänestämättä.

eli
++Nego
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:11:44

Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Suurin kysymysmerkki Anblickin pelissä on miksi hän ei ole vielä äänestänyt - postien perusteella hänellä on kuitenkin selkeitä epäilyjä minusta ja Halimasta.

Epäilyjä kyllä, muttei kovinkaan selkeitä sellaisia. Halima vibattaa vuorotellen hyviksen ja pahiksen suuntaan – hänen pelityylinsä on välillä varsin hämmentävä, mutta toisaalta hän on mielestäni vastaillut monesti rauhallisesti ja hyvin hänelle kohdistettuihin kysymyksiin ja epäilyihin. Ilmeisesti hän kuitenkin on kokenut pelaaja, mikä osaltaan hämmentää mua entistä enemmän. Oletettavasti siis tempoileva pelityyli ei ole kokemattomuutta (ts. esim. aloittelevan pahiksen paniikkia) vaan tarkoituksellinen strategia – mutta voiko sen perusteella silloin oikeasti päätellä mitään Haliman roolista?


Ilman Halima-metaa (olen pelannut yhden pelin hänen kanssaan ... vuosi sitten? ... mutten kauheasti muista siitä) yleisellä tasolla ajattelen että pahikset mieluusti välttävät strategioita jotka vetävät heihin huomiota. Eli jos Halima on pahis, veikkaan että hänellä on ainakin yksi pahiskaveri, joka on hänelle tuttu ja jota hän pitää hyvänä pelaajana. Tällaisessa tilanteessa näkisin ihan mahdollisena, että pahis-Halima ottaa riskejä ja revittelee.

Itse asiassa Haliman loukkaantuminen miinan kiusaajasyytöksistä ja sitä seurannut kiinnostus äänestää miinaa antaa Halimalle roppakaupalla hyvispisteitä. Jotenkin kuvittelisin että pahis, jota kiusaajasyytökset loukkaa, ottaisi etäisyyttä syyttäjään koska hän tietää että pyrkimys siirtää huomiota epäaktiivisiin perustui pahiksen epärehellisiin motiiveihin. Tällaisessa tilanteessa pahis saattaisi kokea ylittäneensä jonkin rajan ja jättävän hyvispelaajan rauhaan. Se että Halima nyt epäilee miinaa viittaa mielestäni siihen että Halima lähestyi aktiivisuuskysymystä hyviksen näkökulmasta, eikä koe tehneensä mitään ikävää tai epärehellistä.

Vähän on tällaista keittiöpsykologiaa, tiedän.

(Sivukommenttina: mielestäni Halima et kiusannut ketään ehdottamalla epäaktiivisten lynkkaamista. Harmi jos sinulta on peli-ilo nyt karissut. Ja miina, olet aktivoitunut jo tosi paljon pelissä, toivottavasti jatkat samaan malliin. Ja kannattaa myös muistaa että tähän peliin kuuluu syyttely, epäily ja toisten lynkkauksesta puhuminen. Ihan hyvä että kerrot jos joku kommetti tuntuu asiattomalta, vaikka se ei sellaiseksi ollut tarkoitettukaan).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 01.06.2017 19:28:24

porkkana kirjoitti:Tämä saa hieman epäilemään Meiziä ja justyä pahispariksi, mutta toisaalta tuo komppaaminen ja puolustelu on ollut jollain tapaa todella selkeää läpi pelin. Toisaalta onhan se ihan huomaamatta voinut tulla se pahiskaverin puolustelu. Muuten Meiz on kyllä osallistunut hyvin peliin eikä peli ole mitenkään justyyn keskittynyttä, ja Meiziltä on tullut mielestäni hyviä kommentteja ja pointteja.

-----

Näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli saa kyllä epäilemään pahikseksi, mutta en ainakaan vielä olisi lynkkaamassa Halimaa.

------

Cameron kritisoi heti alkuun Jekun hiljaisuutta sekä Haliman jatkuvaa äänestämistä. Lisäksi toteaa Haliman ja Arielin olevan epätodennäköiset pahisparit äänenvaihdon vuoksi, jota jo aikaisemmin ihmettelinkin. Cameronin sekoilu tapahtumajärjestyksessä vaikuttaa oudolta, ihan kuin Cameronilla olisi ollut kiire tulla puolustautumaan.
- tekstiä leikattu -
Pahis olisi saattanut olla hieman tarkempi siitä, mitä sanoo ja miten perustelee, mutta toisaalta jos on tullut kiire päästä äkkiä puolustautumaan ei sitä ole välttämättä mietitty niin tarkkaan. Epäilyttää.

Porkkana on noussut (tai siis laskenut) mun epäilyttävimpien pelaajien joukkoon. Porkkanan kaikki epäilyt tuntuvat olevan luokkaa "juupas tai sittenkin eipäs eikun enpäs tiedäkään".

Vampire kirjoitti:Okei, elikkäs.. Joku koonti mun viesteistä on ilmeisesti ihan toivottua. En tee listausta, koska en koe sitä hyödylliseksi tässä vaiheessa ja muutenkin listaaminen ekan päivän aikana tuntuu lähinnä näennäiseltä. Toisaalta myös koen vähän koomisena sen, että ekana päivänä ollaan odottamassa selkeitä koonteja mielipiteistä ja ollaan melkein sitä mieltä, että koonnin tekemättä jättäminen vähentää pelaajan hyvismäisyyttä.

En tiedä kuka sun mielestä oli tuota mieltä, mutta itse ainakin toivoin vain että tekisit pientä referointia viestin loppuun. Kun viesti on monta sivua pitkä, sen jaksaa kyllä lukea läpi, mutta ei siitä kauheasti jää mieleen. Sellainen pääkohtien lyhyesti toistaminen viestin loppuun olisi minusta mukava. Minä ainakaan en ole vaatinut/pyytänyt sinulta mitään listausta vielä.

Vampire: Pidätkö edelleen mua pahismaisimpana, vai onko joku muu ohittanut mut epäilyttävyydessä?

Nego kirjoitti:Ei mun äänet näin aikasessa vaiheessa vielä oo epäilyttävimmälle vaan sille, josta en oo vielä varma. Lisäks mua auttaa se, kun näen ketkä ääneeni oikein reagoivat ja millä tavalla. Mun on helpompi lukea muita, kun ne epäilee mua, sillä yleensä pahikset yrittää tarttuu johonkin pieneen ja merkityksettömään tai vaan peesata muita.

Mitä reaktioita voi odottaa äänestä, joka näyttää lähinnä vitsiltä? Jos olisit sanonut edes jotain pientä epäilykseen viittaavaa dzinniä kohtaan, olisit saattanut saada paljastavamman reaktion. Nyt tuo oli niin selvä ei-epäilyääni, että miten tuohon nyt voisi reagoida?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 01.06.2017 19:34:24

Halima kirjoitti:Mun pelityylin rauhoittuminen johtui joo negatiivisen huomion saamisesta, mutta ei siitä että mua epäiltiin tai äänestettiin, vaan siitä että musta saatiin kiusaaja-fiiliksiä. Mulla oikeasti meni vähän fiilis koko peliin sen kommentin luettuani, ja ei ollut enää samanlaista intoa säntäillä paikasta toiseen. Eli jos tykkäätte enemmän tästä nykytyylistä niin kiitokset mllnalle. Ja siis ei mulla koko peliin ole mennyt into, haluan kyllä edelleen pelata ja aion tehdä voitavani oman puoleni voittoon, mutta se suurin yli-innostus laantui tuosta kommentista.


Äh, mie oon tästä Halima pahoillani, väärä sanavalinta alunperin kuten Meiz tuolla jo epäilikin. My bad, jatka entiseen malliin!

Halima kirjoitti:Mua itseasiassa kiinnostais kuulla sekä mllnalta että Negolta, mitä mieltä olette toistenne pelistä ja puolesta.


Meiz kirjoitti:Siis tuleeko pahisviba sarkastisesta tyylistä vai myös viestien sisällössä? Jos näin niin mistä?


Mulla ei oikeestaan ole Negon viestien sisältöön hirveän rakentavaa mainittavaa, enemmänkin juuri sävyyn. Hieman syytteleväänkin sellaiseen. Useammassa viestissä Nego on miun mielestä vastaillut melko kärkkäästi asioihin, joihin en itse näe syytä. Se nyt ei välttämättä ole mikään oikea peruste, siksipä tuntuukin jotenkin pahalta äänestää vaan tuntuman pohjalta, onks pakko, jos ei taho? Veikkaan, että Negolla ei ole kauheasti mainittavaa mun pelistä kun materiaalia niin vähän on ollut tarjolla miun osalta tarjolla..

Mutta menköön nyt kumminkin.

++Nego

Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:38:43

Nego kirjoitti:Mun äänet alkupelistä on aina reaktioiden kalastelua. Zey oli tossa vaiheessa jo mun listalla hyviksenä sen muiden viestien takia, mutta einari oli kysymysmerkki, joten äänestin häntä.


justy kirjoitti:Nego

Lievästi pahiksen puolella. Negoakin jo kommentoin aiemmin ja hänen vastauksensa perusteella olin ilmeisesti tulkinnut hänen einari-äänensä väärin. Äänen tehtävänä oli ilmeisesti vain saada aikaan reaktioita, eikä einari vaikuttanut pahismaiselta?

Nego sanoi että sai einarilta tätä äänestämällä mitä halusikin. Einarin kommentti äänestysperusteisiisi oli tämä:

einari kirjoitti:Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D


Jos tämä oli tyydyttävä reaktio, etkö olisi saanut saman aikaan ihan vain kysymällä kysymyksen? Einari on kuitenkin aktiivisesti vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin. En oikein ymmärrä mitä lisäarvoa äänestäminen toi. Ja nyt uusin äänesi dzinnille on sellainen ettei se oikeastaan kerro mitään epäilyistäsi. Ja kuitenkin kritisoit Halimaa ja siirsit hänet alemmaksi listallasi koska hän halusi äänestää epäaktiivisia.

Jotenkin Negon posteista jää olo, että hän on tyytyväinen asioiden nykytilaan ja keskittyy antamaan reaktioita kalastelevia ääniä, ilman että pistää kuitenkaan mitään painetta äänten taa (yksi vastaus einarilta riittää, sitten ”mitä kuuluu” –ääni dzinnille.

1) Totta kai einari vaikutti pahismaiselta, mut suurin syy mun äänelleni oli reaktio. Cameron oli jo silloin pahismaisempi, mut mun ei olis ollut mitään järkeä äänestää sitä, kun saatoin äänestää jotakuta muuta, josta en ollut yhtä varma.
2) Reaktio ei ollut pelkästään se, mikä sai mut ajattelemaan einarista toisin vaan se koko viesti, jonka sisällä einari ääneeni reagoi. Mainitsin sen tuossa ylempänä jo, mutta sanotaan uudestaan.
3) Ääni dzinnille on myös reaktionkalastelua, sillä mulla ei ole mitään muistikuvaa dzinnin viesteistä ja se on yleensä merkki siitä, että painostamiselle on tarvetta. Vasta mun vika ääni tulee olemaan aidosti epäilyääni.
4) Halima tosiaan siirtyi alemmaksi listallani, mutta pysytteli yhä hyviksien puolelle. Kritisoin sitä yhdestä postauksesta. En kyllä ymmärrä, miksi sen edes nostat esiin. Mitä se kertoo sinulle? Miksi se on merkittävää puhuessasi mun äänistä?[/quote]

Tässä on pari lainausta Negolta, jotka ovat vieläpä saman viestin sisältä. Mua hämää tämä kun välillä äänesi tuntuvat olevan reaktioiden kalastelua (ylempi lainaus, kohta 3 listassa) ja välillä ne ovatkin pahisepäiltyjen äänestämistä (kohta 1 listassa). Ja en vaan oikein näe niitä perusteluja pahisepäilyille (esim. Einarin sekoilu äänissä)

2) Mitä einarin reaktio sinulle siis kertoi? Miten se vei pahisepäilysi, jotka syntyivät hänen äänestyssekoilustaan?

4) Kritisoit Halimaa siitä, että tämä halusi äänestää epäaktiivisia. Olet itse äänestänyt Dzinniä, joka oli epäaktiivinen. Miksi Haliman halu on epäilyttävä, jos itse teet samaa?

Nego kirjoitti:Ei mun äänet näin aikasessa vaiheessa vielä oo epäilyttävimmälle vaan sille, josta en oo vielä varma. Lisäks mua auttaa se, kun näen ketkä ääneeni oikein reagoivat ja millä tavalla. Mun on helpompi lukea muita, kun ne epäilee mua, sillä yleensä pahikset yrittää tarttuu johonkin pieneen ja merkityksettömään tai vaan peesata muita.

Tähän mennessä huomio kiinnittyy lähinnä justyn ja Haliman reaktioihin. En osaa sanoa, paistaako niistä pahis sentään, mut justyn reaktio oli kyllä Haliman reaktiota parempi ja ymmärrettävämpi.


Ja taas sun äänesi ovatkin jotain muuta kuin ääniä epäilyttäville. Kun tähän yhdistää sen, ettet ole oikein edes jahdannut Cameronia, jonka pitäisi olla se epäilyttävin, niin en oikein ymmärrä tätä sun pelitapaasi hyviksen pelitaktiikkana. Sen sijaan pahikselle tämä sopisi kantaaottamattomuudessaan oikein hyvin.


Nego kirjoitti:Lisää mun äänestä dzinnille löytyy tuosta ylempää vastauksestani justylle. Valitettavasti ääni ei avannu mitään dzinnistä, mutta toisaalta sen eka viesti ääneni jälkeen ei kyllä herättänyt mitään viboja suuntaan tai toiseen. Pidän hänet listan loppupäässä.


Eli nyt dzinni olikin sitten epäilyttävä ja pysyy listasi loppupäässä, vaikket muistanut hänen posteistaan mitään kun äänestit häntä?


Palaan noihin Blckter-kommentteihin myöhemmin, mutta postaan tämän jo nyt koska toivon kovasti että Nego on tän päivän lynkkaus.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:40:49

mllna kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mun pelityylin rauhoittuminen johtui joo negatiivisen huomion saamisesta, mutta ei siitä että mua epäiltiin tai äänestettiin, vaan siitä että musta saatiin kiusaaja-fiiliksiä. Mulla oikeasti meni vähän fiilis koko peliin sen kommentin luettuani, ja ei ollut enää samanlaista intoa säntäillä paikasta toiseen. Eli jos tykkäätte enemmän tästä nykytyylistä niin kiitokset mllnalle. Ja siis ei mulla koko peliin ole mennyt into, haluan kyllä edelleen pelata ja aion tehdä voitavani oman puoleni voittoon, mutta se suurin yli-innostus laantui tuosta kommentista.


Äh, mie oon tästä Halima pahoillani, väärä sanavalinta alunperin kuten Meiz tuolla jo epäilikin. My bad, jatka entiseen malliin!

Halima kirjoitti:Mua itseasiassa kiinnostais kuulla sekä mllnalta että Negolta, mitä mieltä olette toistenne pelistä ja puolesta.


Meiz kirjoitti:Siis tuleeko pahisviba sarkastisesta tyylistä vai myös viestien sisällössä? Jos näin niin mistä?


Mulla ei oikeestaan ole Negon viestien sisältöön hirveän rakentavaa mainittavaa, enemmänkin juuri sävyyn. Hieman syytteleväänkin sellaiseen. Useammassa viestissä Nego on miun mielestä vastaillut melko kärkkäästi asioihin, joihin en itse näe syytä. Se nyt ei välttämättä ole mikään oikea peruste, siksipä tuntuukin jotenkin pahalta äänestää vaan tuntuman pohjalta, onks pakko, jos ei taho? Veikkaan, että Negolla ei ole kauheasti mainittavaa mun pelistä kun materiaalia niin vähän on ollut tarjolla miun osalta tarjolla..

Mutta menköön nyt kumminkin.

++Nego

Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..


Nyt sun kannattaa ehdottomasti puhua niistä pahisviboista, jotta voit vaikuttaa äänestykseen. Äläkä ihmeessä äänestä Negoa jos et häntä halua äänestää. Nego on minun paras veikkaukseni pahikseksi, mutta sinun kannattaisi äänestää (ja perustella äänesi) sellaista pelaajaa, joka sinua epäilyttää.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:42:10

(Korjattu ulkoasu Nego-postiini)

Nego kirjoitti:Mun äänet alkupelistä on aina reaktioiden kalastelua. Zey oli tossa vaiheessa jo mun listalla hyviksenä sen muiden viestien takia, mutta einari oli kysymysmerkki, joten äänestin häntä.


Nego kirjoitti:
justy kirjoitti:Nego

Lievästi pahiksen puolella. Negoakin jo kommentoin aiemmin ja hänen vastauksensa perusteella olin ilmeisesti tulkinnut hänen einari-äänensä väärin. Äänen tehtävänä oli ilmeisesti vain saada aikaan reaktioita, eikä einari vaikuttanut pahismaiselta?

Nego sanoi että sai einarilta tätä äänestämällä mitä halusikin. Einarin kommentti äänestysperusteisiisi oli tämä:

einari kirjoitti:Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D


Jos tämä oli tyydyttävä reaktio, etkö olisi saanut saman aikaan ihan vain kysymällä kysymyksen? Einari on kuitenkin aktiivisesti vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin. En oikein ymmärrä mitä lisäarvoa äänestäminen toi. Ja nyt uusin äänesi dzinnille on sellainen ettei se oikeastaan kerro mitään epäilyistäsi. Ja kuitenkin kritisoit Halimaa ja siirsit hänet alemmaksi listallasi koska hän halusi äänestää epäaktiivisia.

Jotenkin Negon posteista jää olo, että hän on tyytyväinen asioiden nykytilaan ja keskittyy antamaan reaktioita kalastelevia ääniä, ilman että pistää kuitenkaan mitään painetta äänten taa (yksi vastaus einarilta riittää, sitten ”mitä kuuluu” –ääni dzinnille.

1) Totta kai einari vaikutti pahismaiselta, mut suurin syy mun äänelleni oli reaktio. Cameron oli jo silloin pahismaisempi, mut mun ei olis ollut mitään järkeä äänestää sitä, kun saatoin äänestää jotakuta muuta, josta en ollut yhtä varma.
2) Reaktio ei ollut pelkästään se, mikä sai mut ajattelemaan einarista toisin vaan se koko viesti, jonka sisällä einari ääneeni reagoi. Mainitsin sen tuossa ylempänä jo, mutta sanotaan uudestaan.
3) Ääni dzinnille on myös reaktionkalastelua, sillä mulla ei ole mitään muistikuvaa dzinnin viesteistä ja se on yleensä merkki siitä, että painostamiselle on tarvetta. Vasta mun vika ääni tulee olemaan aidosti epäilyääni.
4) Halima tosiaan siirtyi alemmaksi listallani, mutta pysytteli yhä hyviksien puolelle. Kritisoin sitä yhdestä postauksesta. En kyllä ymmärrä, miksi sen edes nostat esiin. Mitä se kertoo sinulle? Miksi se on merkittävää puhuessasi mun äänistä?


Tässä on pari lainausta Negolta, jotka ovat vieläpä saman viestin sisältä. Mua hämää tämä kun välillä äänesi tuntuvat olevan reaktioiden kalastelua (ylempi lainaus, kohta 3 listassa) ja välillä ne ovatkin pahisepäiltyjen äänestämistä (kohta 1 listassa). Ja en vaan oikein näe niitä perusteluja pahisepäilyille (esim. Einarin sekoilu äänissä)

2) Mitä einarin reaktio sinulle siis kertoi? Miten se vei pahisepäilysi, jotka syntyivät hänen äänestyssekoilustaan?

4) Kritisoit Halimaa siitä, että tämä halusi äänestää epäaktiivisia. Olet itse äänestänyt Dzinniä, joka oli epäaktiivinen. Miksi Haliman halu on epäilyttävä, jos itse teet samaa?

Nego kirjoitti:Ei mun äänet näin aikasessa vaiheessa vielä oo epäilyttävimmälle vaan sille, josta en oo vielä varma. Lisäks mua auttaa se, kun näen ketkä ääneeni oikein reagoivat ja millä tavalla. Mun on helpompi lukea muita, kun ne epäilee mua, sillä yleensä pahikset yrittää tarttuu johonkin pieneen ja merkityksettömään tai vaan peesata muita.

Tähän mennessä huomio kiinnittyy lähinnä justyn ja Haliman reaktioihin. En osaa sanoa, paistaako niistä pahis sentään, mut justyn reaktio oli kyllä Haliman reaktiota parempi ja ymmärrettävämpi.


Ja taas sun äänesi ovatkin jotain muuta kuin ääniä epäilyttäville. Kun tähän yhdistää sen, ettet ole oikein edes jahdannut Cameronia, jonka pitäisi olla se epäilyttävin, niin en oikein ymmärrä tätä sun pelitapaasi hyviksen pelitaktiikkana. Sen sijaan pahikselle tämä sopisi kantaaottamattomuudessaan oikein hyvin.


Nego kirjoitti:Lisää mun äänestä dzinnille löytyy tuosta ylempää vastauksestani justylle. Valitettavasti ääni ei avannu mitään dzinnistä, mutta toisaalta sen eka viesti ääneni jälkeen ei kyllä herättänyt mitään viboja suuntaan tai toiseen. Pidän hänet listan loppupäässä.


Eli nyt dzinni olikin sitten epäilyttävä ja pysyy listasi loppupäässä, vaikket muistanut hänen posteistaan mitään kun äänestit häntä?


Palaan noihin Blckter-kommentteihin myöhemmin, mutta postaan tämän jo nyt koska toivon kovasti että Nego on tän päivän lynkkaus.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 01.06.2017 19:44:46

einari kirjoitti:Halimalta myöskin kokoavaa viestiä. Huomioit, että sekä dzinniltä että Lenunelta oli tullut vasta yksi viesti, joista ei voi vielä paljoa päätellä. Kuitenkin Lenune on keskikastissa ja dzinni lievästi epäilyttävä. Miksi?

Dzinnin viesti oli sen sävyinen, että voisin kuvitella sen helposti pahiksen kirjoittamaksi. Lenunen viesti sen sijaan oli jotenkin reippaamman kuuloinen, ja ei herättänyt minkäänlaisia epäilyksiä (jos ei toki hyvisvibojakaan).

Nyt myöhemmissä viesteissään dzinni on jutellut ihan hyvismäisen oloisesti, eli hän on noussut listallani keskikastiin. Lenunea odotan kovasti kirjoittamaan, mutta epäilen että viestiä ei ole tänään tulossa. Lieneekö Lenune taas unohtanut koko pelin?

--------

Kuutossivu taitaa jäädä multa tarkemmin läpikäymättä, koska aika käy vähiin. Pitää aloittaa analysointi sitten huomenna siitä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 01.06.2017 19:47:06

Justy: Joo, Nego on se ken eniten epäilyttää, mutta tuntuu hurjalta äänestää epäilyn takia. Peli ei vielä niin tuttu tapa toimia, että se tulisi luonnostaan. Pakko kai se vaan on alkaa äänestämään jonkun asian perusteella kun ei parempaakaan ole.

Muista tullee vibat ovat olleet häilyviä ja ehkä sellasia vaan, että jonkun kommentin kohdilla käynyt mielessä jotakin negatiivissävytteistä, mutta ei sen kummempaa johon haluaisin vielä tarttua.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa

cron