"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 30.05.2017 15:57:22

justy kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Miten aloittaisit pelin jos pelaisit ensimmäistä kertaa?

Mä en totta puhuen ole varma, mitä kysymykselläsi tarkoitat. Pointtina mulla oli, että sain Blckterin viestistä sellaisen käsityksen, että hän haluaa kuitata mahdolliset tulevat kompurointinsa aloittelijuuden piikkiin, mutta ei se poista mahdollisuutta, että kompuroinnin takana voisi olla (myös) pahikseus. Toki tämä koko haparointi nyt on täysin hypoteettinen tilanne, koska Blckterista ei ole vielä kuulunut enempää :)


Tarkoitin sitä, että jos itse sellaisen pelaajan asemaan, joka ei ole koskaan pelannut tätä peliä, eikä seurannut peliä koskaan pelattavan, ei Blackr:n viesti mielestäni ole mitenkään pahismainen. Mielestäni se, että haluaisi peitellä mahdollisia pahiskompurointejaan vaatii jo jonkinlaista metatietoa pelistä (esim. että pahikset jäävät usein kiinni kompurointiensa vuoksi). Kysymykseni tavoitteena oli kartoittaa millaisena sinä näet täysin uuden pelaajan aloituksen ja miten siitä käsityksestä päädyit pahisviboihin.

Aa, aivan, nyt ymmärsin! Blckter on ollut sen verran hiljaa, ettei mulla tosiaan ole hänestä oikeastaan sen ihmeemmin pahis- tai hyvisvibojakaan. Olen kuitenkin varuillani hänen(kin) suhteensa, koska kuten aiemmin olen todennut, kaikkia (mahdollisia) haparointeja ei voi välttämättä laittaa pelkän aloittelijuuden piikkiin. Ajattelisin niin, että ekakertalainenkin ymmärtää, että tällaisessa viestimuotoisessa pelissä pahikset saadaan kiinni nimenomaan epäilyttävien puheiden yms. avulla. Mutta toisaalta mä en totta puhuen muista tai osaa kuvitella, miten paljon itsekään ymmärsin pelaamisesta ekassa pelissäni.

Nego kirjoitti:Eeeeeeeeeh. Eka viesti Halimalta, joka saa mut haluu siirtää sen alemmas mun listalla.

Onko listan kärjessä siis hyvismäiset vai pahismaiset?

Nego kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta Nego, miksi tulkitsit Tetran viestin pelin alussa hyvismäiseksi? Miten metan puute Tetrasta eroaa metan puutteesta Arielista? Tai mikä viesteissä eroaa ratkaisevasti?


Ihan se, että Arielin viesti töksähtelevänä ei tuonu mulle hyvisviboja, kun taas Tetran viestin sävy oli hyvä.

Tätä on aiemminkin taidettu aika moneen otteeseen kommentoida, mutta edelleen pidän hassuna, että Arielin "töksähtelevä" viesti ei ollut hyvismäinen, kun taas Tetran uhoamisviesti toi hyvisviboja :D Viboille nyt ei välttämättä puhtaita järkiperusteita löydy muttamutta.

Ariel kirjoitti:Anblick kysyi/pohti ääneen, onko Halima hyvis joka yrittää herätellä peliä, vai pahis, joka yrittää hämätä, ja kun Halima vastasi olevansa hyvis, Anblick epäili Halimaa siitä, että tämä sanoi olevansa hyvis. Miten Haliman ois sit pitäny vastata, jos ei sanomalla olevansa hyvis?

Uskon, että jos joku jatkuvasti hyvistelee ohimennen (mitä en ole kyllä tässä pelissä vielä huomannut), niin se voi vaikuttaa jonkun mielipiteeseen toisen roolista ihan tiedostamattakin. Lisäksi on periaatteessa hyödytöntä sanoa olevansa hyvis, koska siitä saadaan varmat takeet vasta kuolemassa. Mun muistaakseni joskus Finissä hyvistelyä pidettiin suunnilleen perisyntinä, mutta en tiedä, millainen suhtautuminen siihen nykyään yleisesti ottaen on. Itse en kuitenkaan tosiaan sitä fanita em. syistä.


//Porkkana väliin ja hänellä näköjään sama kysymys Negolle kuin mullakin :> Samoin vampire, mutta viesti on niin pitkä, etten kyllä pysty nyt lukemaan sitä.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 30.05.2017 18:53:01

Vampire: Anna kun vastaan kaikkiin sun kysymyksiin kerralla. Joo, mun pelin ensimmäiset kaksi päivää on nimenomaan "tikun tikusta asian vetämistä". Halusin kokeilla tuollaista tuuliviiripelityyliä, ja saavutinkin sillä sen mitä toivoin, eli keskustelua pelaajista alusta asti. Ikävä kyllä nyt keskustelu on aika pitkälti vääntynyt minun ympärilleni, mutta on tällä keskustelulla onneksi muitakin sivujuonteita. Mä en ole yrittänytkään perustella vedenpitävästi vibatuksiani, joita olen saanut joidenkin pelaajien pelin ainoasta yhden rivin mittaisesta viestistä. Eipä niistä nyt hirveästi perusteita tule, mutta kun on tullut hyvisviba niin olen sanonut sen ääneen. Olisiko pitänyt olla sanomatta?

Randomäänistä: Mä en niitä muista paljon käytettäneen, mutta mehän ollaan pelattu osittain eri aikoina, eli voi hyvinkin olla että ne on tulleet "muotiin" enemmän mun aktiiviajan jälkeen tms. Ja kokonaan äänetöntä ekaa päivää ei munkaan peliaikana ole ollut (niinkuin olisit voinut lukea jo mun aiemmasta viestistä), mutta olen kuullut että niitä joskus ammoisina aikoina on ollut.

Niin ja Vampire, oon eri mieltä fiiliksestä. Vaikka jonkun epäilemiselle ois hyvätkin perusteet, niin jos fiilis sanoo että se toinen on hyvis niin en kyllä yleensä lähtisi äänestämään. Toki tässäkin joku raja, eli jos on hyvin selviä syitä toisen pahikseudelle, en pelkän pelikarisman takia puhdistaisi toista. :D

Vampire kirjoitti:Oho, oho. Aika kovaa puhetta Halimalta ja ihan ihmeellisestä syystä. Ropiseeko samalla tavalla joltain muulta hyvispisteet pois, jos esim. sanoo, että koittaa ehtiä seuraavana päivänä puhumaan ja sitten ei syystä tai toisesta kiireiltään ehdi? Kaikkien elämä ei pyöri juonittelupelin ympärillä ja tietokoneen korjaamistilanne ei vaikuta yhtään kenenkään rooliin.

Siis tarkoitin tuolla sitä, että kun Arielista saatu hyvisviba oli kuitenkin aika pieni (eli yhdestä viestistä tullut hyvä fiilis), niin jos Ariel on seuraavat pari päivää hiljaa niin eipä sitä pientä hyvismäistä fiilistä enää paljon muista. Pelin edetessä tietysti vaatimukset kasvavat, ja kukaan ei pysy pelin ensimmäisen viestin avulla hyvismäisenä kovin pitkään.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 30.05.2017 19:12:02

Halima kirjoitti:Joka tapauksessa sekä Blckterillä että jiikarella oli jossain määrin pahismainen aloitus mun mielestä. Tulkaapa juttelemaan lisää niin teistä voi saada jotain selkoa!

Meiz kirjoitti:Oon tässä samoilla linjoilla ja oma ääni olisi tällä hetkellä menossa jiikaren suuntaan näistä kahdesta mainitusta.

Halima ja Meiz kiinnittivät molemmat huomionsa jiikareen.

jiikare kirjoitti:Tuntuu että aktiiviksemmat koittaa saada nyt käännytettyä huomiota nyt meihin seurailijoihin(?). Itseni ainakin sellaiseksi tällä hetkellä lasken niinkuin ensimmäisessä viestissänikin mainitsin. Toki voipi olla, että halima ja meiz koittaa vain saada meitä sitten kirjoittelemaan enemmän :)

Zey ja einari tuossa avasivatkin jo paljon omia epäilyjäni mitä itse en osannut lähtä kyseenalaistamaan. Tästä syystä saan heistä hyvisvibaa jonninverran. Tosin täysin hiljaisten ja kaltaisteni seurailijoiden kommentit kiinnostavat. Auttaisiko etenemään ++Blckter Katsotaan mitä sieltä tulee.

Tämän jälkeen jiikare pompsahti esiin melko ristiriitaisella viestillä, ja heitti äänensä Blckterille. Tästä tulee sellainen fiilis, että jiikare säikähti saamaansa huomiota ja tuli nopeasti antamaan äänen kanssaan epäilyjä saaneelle pelastaakseen itsensä. Lisäksi jiikare toteaa ensin aktiivisten yrittävän käännyttää huomion seurailijoihin, mutta sen jälkeen sanoo itsekin haluavansa hiljaisten ja seurailijoiden kommentteja ja äänestää melko hiljaiseksi jäänyttä Blckteriä.

--Blckter

++jiikare


[OFF]Halimalle oon valmis antamaan täysin varauksettoman hyviksen leiman ja nostamaan hänet ylimmälle kultatuolille, sillä hän linkkasi keskusteluun DANNYÄ. <3___<3[/OFF]

Halima kirjoitti:Eli loogisesti tästä päästään sellaiseen ajatuskulkuun, että meidän kannattaa pitää kylä mahdollisimman vahvana mahdollisimman pitkään. Jos lynkataan kaikki vahvat pelaajat pois pelistä jo ensimmäisinä päivinä, pelin ratkaisijoiksi jäävät ne hiljaiset ja aloittelijat.

Musta tässä on nyt ehkä vähän jännä ajatuskulku. Oon siitä samaa mieltä, että antiaktiiviset pelaajat tekevät pelille hallaa, mutta mun mielestä aloittelijoita ei voi niputtaa tuohon samaan kastin. Aloittelijuus ei mitenkään tarkoita sitä, etteikö voisi olla hyvä ja pelille hyödyllinen pelaaja. Ja peliä on pelattu sen verran vähän, että tällä hetkellä hiljaiset voivat vielä aktivoitua. :) Siitä oon kyllä samaa mieltä, että myös aloittelijoita ja hiljaisia voi ja kannattaa ahdistella ihan yhtälailla kuin kokeneempia ja äänekkäämpiä.

Vampire ihmettelee ekassa viestissään paljon pelaajien nopeaa hyvis- ja pahisvibojen heittelyä ja tuntuu korostavan sitä, että tarvitsee itse enemmän aikaa mielipiteiden muodostamiseen. Kuitenkin hän päätyy heittämään viestinsä lopussa äänen Halimalle, vaikkei ole edes vielä lukenut siihen asti käytyä peliä kokonaan läpi...? Muutenkin Vampiren huomio on aika paljon Halimassa.

Blckter kirjoitti:Jatkan lukemista ennenkuin alan ketään nimeämään pahikseksi/äänestään

Tulisitko pian kertomaan mielipiteitäsi? :)

Justylta hyvä idea heitellä kysymyksiä, joilla pyrkii yleisesti herättelemään hiljaisia. Toivottavasti näihin joku innostuisi vastailemaan. :) Voi olla että suoraan henkilölle suunnatut kysymykset (ja äänet) toimivat parempina herätyksinä. Huomioni kyllä kiinnittää "Miten luulet että pahis käyttäytyisi tässä pelissä?" -kysymys. Siitä, että tuota kysymystä moni pelissä pohtii ääneen, on hyötyä pahiksille, sillä näin nämä osaavat vältellä muiden mielestä pahismaista käytöstä. Tietysti voisi olla kätevää ujuttaa kysymyspatteriinsa yksi itselle hyödyllinen kysymys...

Vampire kirjoitti:
einari kirjoitti:Kiinnitin lähinnä huomiota siihen, että yleisesti Halimasta oli keskusteltu paljon, en niinkään kehenkään yksittäiseen pelaajaan. Tuntuu, että tosi usein aktiiviset pelaajat joutuvat "silmätikuiksi" ihan vaan sen takia, että ovat aktiivisia, mikä on harmi.

Mistä siun mielestä sitten pitäisi keskustella? Odottaa jossain nurkassa ja toivoa, että ne hiljaisemmatkin maagisesti tulevat puhumaan?

Sanoin tätä ennen siis:
einari kirjoitti:Halima on ollut aktiivinen ja kerännyt sen vuoksi aika paljon huomiota. Tämä on tietysti luonnollista, koska enemmän viestejä -> enemmän materiaalia, johon tarttua, mutta tähän on myös helppo muiden piiloutua.

Eli on toki luonnollista, että Halima saa paljon huomiota, koska on aktiivinen, mutta olisi hyvä muistaa, että osa siitä huomiosta johtuu nimenomaan siitä, että Halima on aktiivinen - ei välttämättä tämän roolista. Koen myös, että Halima on aktiivisuutensa ja aika erikoisen pelityylinsä takia aika helppo kohde.

Vampire kirjoitti:
einari kirjoitti:Mitään varsinaista pahiksennappaamistaktiikkaa Zey ei keksinyt, mutta informoi meitä ystävällisesti kuitenkin siitä, missä vaiheessa pahikset pitää olla lynkattuna.

Ei ole keksinyt kukaan muukaan, mutta et tartu siihen. Toki nimenomaan Zey oli se, joka informoi koska on pakko osua, mutta en näe sitä yksityiskohtana, joka velvoittaa keksimään keinon saada pahikset kiinni. Kenties sinulla on jokin idea pahisten nappaamiseksi, kun kerran sitä yrität vaatia muilta?

En vaatinut Zeyltä pahiksennappaamistaktiikoita. Zey sanoi omassa viestissään "On tullut niitäkin pelejä vastaan, jossa pahis on lähtenyt ehdottamaan jotain hyvältä tuntuvaa pahistennappaus strategiaa peliteknisyyksien pohjalta ihan vain saadakseen hyvispisteitä." Toisessa viestissään Zey huomautti siitä, että pahis on napattava viimeistään kuudentena päivänä. Linkitin nämä asiat yhteen: Zey sanoi ensin, että pahiskin saattaa tuoda peliin hyvän pahistennappausstrategian saadakseen hyvispisteitä, ja toi sitten pahistennappaamiskeskustelun kannalta hyödyllisen asian esiin eli sen, että viimeistään kuudentena päivänä pitää saada napattua pahis.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 19:48:51

Koska tänään ei töissä tapahtunut kauheasti mitään, aloin laatia listausta pelaajista. Teen tämän nyt kotona loppuun ja osa alkupään ajatuksista saattaa olla vanhentuneita sillä ihan uusimmat viestit olen vasta selaillut läpi sen kummemmin niitä pohtimatta.

Pelaajat aakkosjärjestyksessä.

Anblick

Neutraali. Selkeitä posteja, joissa on hyviä huomioita pelistä. Näitä lukisi mieluusti enemmänkin. Suurin kysymysmerkki Anblickin pelissä on miksi hän ei ole vielä äänestänyt - postien perusteella hänellä on kuitenkin selkeitä epäilyjä minusta ja Halimasta.

Ariel

Tällä hetkellä neutraali. Ymmärsin ilmeisesti hänen aloituksensa väärin ja rikkinäinen kone on hyvä syy olla hiljaa.

Uusi viesti olikin tullut kun jatkoin tätä postia kotona. Siitä tuli positiiviset fiilikset, Ariel kysyi hyviä kysymyksiä ja esitti hyviä ajatuksia. Suuri ero kännykkäpostauksiin!

Blcker

Neutraali. Rohkeasti vaan Blckter postaamaan! Vaikket vielä ketään haluaisi äänestääkään, kirjaisitko meille edes luettavaksi mitä tuntemuksia sinulle jää posteista ja pelaajista mieleen.

Cameron

Paras arvaus pahikseksi. Perustelut laitoinkin äänestyspostiini.

(Cameron olikin jo vastannut minulle, palaan hänen vastauksiinsa myöhemmin erillisessä postissa)

dzinni

Neutraali. Esittää epäilyjä Halimasta mutta ei halua äänestää aktiivisia.

@dzinni, millä perusteella meinasit valita ketä äänestät tänään? Onko kukaan vähemmän aktiivisista epäilyttävämpi kuin muut?


einari

Vaikuttaa hyvikseltä. Tämä perustuu hänen kyselevään pelityyliinsä, tosin valitettavasti hänen kysymyksiinsä ei ole juuri vastattu. Olisi nimittäin hauska nähdä miten einari vie keskustelua näistä vastauksista eteenpäin.

Ääni Blckerille ihmetyttää. Ilmeisesti sen tarkoituksena on kannustaa aktiivisuuteen (ns. whip vote), mutta eikö olisi enemmän aihetta piiskata vaikkapa Jekua, Negoa, Arielia tai Meiziä, jotka eivät ole vastanneet kysymyksiisi?

(on mahdollista että osa on vastannutkin, luen nimittäin nyt ketjua kirjoittajien mukaan järjestettynä. Mutta ainakaan einari ei ole näitä vasatuksia noteerannut omissa posteissaan).

Halima

Ei enää hyvispisteitä vapaamuurarien neuvomisesta. ;) Kuitenkin aktiivinen ja uutta kokeileva pelityyli saavat Haliman vaikuttamaan hyvikseltä. Muistan että joku (ehkä Vampire) tätä ajattelutapaani kritisoi uusissa postauksissa, ja ihan aiheesta. En kuitenkaan tällä hetkellä halua lynkata Halimaa, koska jos hän jatkaa yhtä aktiivista ja joka asiaan kantaaottavaa pelitapaansa, hän on pahiksena tulevina päivinä kyllä vaikeuksissa.

Minulla on vielä ihmetyksiä Haliman Tetra-viboista, mutta Halima toivoi että se asia voisi hetkeksi jäädä ja on kyllä totta että pelissä on tapahtunut paljon sitten ensimmäisten viestien perusteella annettujen vibojen. Ja kun Arielkin on nyt näyttänyt uuden puolen itsestään, tuntuu että Haliman metavibat Arielista saattoivat osua oikeaankin.

Olen sitä mieltä että vibojen kertominen aikaisessa pelivaiheessa on hyvä juttu, koska sillä tapaa syntyy keskustelunaiheita. Toki keskustelua vaikeuttaa, jos näitä viboja ei pysty mitenkään sanallisesti selittämään. Sanallisten perustelujen puute ihmetytti Haliman Tetra-viboissa, mutta en ole kyllä varma onko tämä mitenkään hyvikseydestä tai pahikseudesta kertova juttu.

@Halima, mitkä ovat tämän hetken ajatuksesi Negosta? Oletko saanut häneltä vastaukset jotka ovat sammuttaneet alkupelisi epäilyt? Nego ei ollut vastannut silloin kun äänestit minua, mutten muista myöskään että olisit palannut epäilyihisi myöhemmin pelissä. Ja jos et enää epäile Negoa, ketä äänestäisit jos päivä nyt päättyisi?


Jeku

Neutraali. Toivottavasti koulukiireet helpottavat ja pääset vastailemaan ihmisten kysymyksiin ja kertomaan omia ajatuksiasi. :)

jiikare

Neutraali. Odotan innolla jatkoa jiikareen alulle. Toisessa viestissä saatiin jo ääni, seuraavaksi olisi kiva kuulla vähän lisää perusteluja sille, sekä jiikareen muita ajatuksia pelistä.

justy

Selvä hyvis. ;)

Meiz

Neutraali. Meiz sai vähän pisteitä käpylehmästään. Tämän jälkeen hän puolustaa minua kevyesti (tukee näkemyksiäni Haliman Tetra-viboihin liittyen) ja lukee minut hyvikseksi. Tarkkanäköinen hyvis, vai pahis joka haluaa pysyä hänestä hyvisviboja saaneen hyviksen suosiossa?

Sitten Meiz kääntää huomionsa lähes täysin epäaktiivisiin. Komppaa Halimaa siinä, että aktiiviset saavat epäilyksiä osakseen vain koska ovat aktiivisia ja kertoo että äänestäisi tällä hetkellä jiikaretta. Tämän jälkeen keskittyy pitkälti epäaktiivisiin (jiikare, porkkana, Ariel), poikkeuksina Cameron ja Anblick. Tämä on helppo ratkaisu pahikselle, koska siinä ei tarvitse kummemmin vuorovaikuttaa kohteensa kanssa. Tai siten Meiz on hyvis, joka vaan haluaa aloittaa lynkkauksen epäaktiivisista. Siltikin toivoisin häneltä enemmän huomiota myös aktiivisiin pelaajiin epäaktiivisten patistelun lisäksi.

(Sivuhuomio: Jos Meiz on pahis, on aktiivisissa pelaajissa varmaankin ainakin 1-2 pahista, koska muuten pahisten kannattaisi varmaankin koettaa napsia aktiiviset hyvikset mahdollisimman pian pois pelistä.)

miina

Neutraali. Kolmannen viestin perusteella minulle jäi käsitys, että miina epäilee Halimaa pahikseksi? Ymmärsinkö miina oikein? Jos ymmärsin, onko sinulla muita ajatuksia Haliman pelistä?

Mursumus

Neutraali. Mursumus ei ole postannut paljon, mutta hänen ajatuksensa ovat olleet hyviä. Pyrkinyt rauhoittelemaan muiden epäilyjä, mitä itse teen pahiksena paljon mutta mikä toisaalta on kyllä hyödyllisempää hyviksille. Hänen puolustuksensa Jekulle ei minua ihmetyttänyt – jos itse tuskailee koulutöiden parissa, niin helposti varmaan kiinnittää huomiota muihin samassa tilanteessa oleviin ja puolustaa heidän oikeuttaan käyttää vähän aikaa peliin.

Nego

Lievästi pahiksen puolella. Negoakin jo kommentoin aiemmin ja hänen vastauksensa perusteella olin ilmeisesti tulkinnut hänen einari-äänensä väärin. Äänen tehtävänä oli ilmeisesti vain saada aikaan reaktioita, eikä einari vaikuttanut pahismaiselta?

Nego sanoi että sai einarilta tätä äänestämällä mitä halusikin. Einarin kommentti äänestysperusteisiisi oli tämä:

einari kirjoitti:Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D


Jos tämä oli tyydyttävä reaktio, etkö olisi saanut saman aikaan ihan vain kysymällä kysymyksen? Einari on kuitenkin aktiivisesti vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin. En oikein ymmärrä mitä lisäarvoa äänestäminen toi. Ja nyt uusin äänesi dzinnille on sellainen ettei se oikeastaan kerro mitään epäilyistäsi. Ja kuitenkin kritisoit Halimaa ja siirsit hänet alemmaksi listallasi koska hän halusi äänestää epäaktiivisia.

Jotenkin Negon posteista jää olo, että hän on tyytyväinen asioiden nykytilaan ja keskittyy antamaan reaktioita kalastelevia ääniä, ilman että pistää kuitenkaan mitään painetta äänten taa (yksi vastaus einarilta riittää, sitten ”mitä kuuluu” –ääni dzinnille.

porkkana

Neutraali, lievästi hyviksen puolella. Porkkana on esittänyt hyviä kysymyksiä ja lähtenyt haastamaan muita pelaajia. Alun perusteella odotan innolla jatkoa.

Tetradynamia

Neutraali. Esittänyt mielipiteitään alkupelin silmään pistäneistä tapahtumista, mutta tässä vaiheessa peliä noin aikaisten kommenttien perusteella en oikein enää osaa häntä arvioida. Toivottavasti saadaan vielä tämän päivän puolella Tetran mielipiteitä myöhemmistä tapahtumistakin.

Vampire

Neutraali tai hyvis, en oikein osaa päättää. Vampiren tajunnanvirtaa lähentelevät postaukset vaikuttavat sellaisilta, että ne olisivat pahikselle aika haastava tapa pelata. Toisaalta Vampire vaikuttaa hyvältä pelaajalta, joten vaikea sanoa pelaisiko hän näin pahiksenakin. Pidin siitä että Halimaan kohdistuvat epäilyt saivat nopeasti äänen tuekseen, mutta Vampiren tulkitsemista vaikeuttaa se että hän ei ole oikein vielä kertaakaan ehtinyt vetää ajatuksiaan yhteen, vaan mietteet pitää itse tulkita pitkien viestien palasista.

Zey

Neutraali. Hyviä kommentteja ja havaintoja pelistä. Eniten huomiota Halimassa ja vähän ihmettelen viestien sävyn perusteella miksei Zey ole vielä Halimaa äänestänyt. Tosin Zeyn pelityyli vaikuttaa olevan tarkkaileva ja analyyttinen, eli ehkä hän ei mielellään äänestä ennen kuin päivä lähestyy loppuaan.



Tässä menikin sen verran aikaa, etten taida enää jaksaa kommentoida uusimpia viestejä. Palaan asiaan huomenna!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.05.2017 20:03:17

Cameron kirjoitti:
Meiz kirjoitti:@Cameron, reagoit mielestäni yli-dramaattisesti Haliman äänenvaihtoon, siis lähinnä että vaihto olisi laittanut Arielin putoamisvaaraan (teknisesti tämä on totta, mutta käytännössä vaaraa ei tässä vaiheessa ole). Miten ihmeessä päädyit jo tässä vaiheessa mielipiteeseen että Ariel ja Halima eivät olisi todennäköisesti pahiskavereita? Näin muuten viestisi ovat pitkiä, mutten saa ollenkaan irti ketä oikeastaan epäilet tai olisit tällä hetkellä äänestämässä.

En ajatellut vielä tuossa vaiheessa että ihmiset äänestäisivät näin paljon tai että peli jatkuisi koko ajan näin aktiivisena. Silloin kun pelasin enemmänkin, tuntuu että ääniä tuli ekan päivän aikana yleensä se 2-4 kappaletta, jolloin tuon tapainen äänestys olisi voinut ihan hyvin päätyä lopputulokseksi. Ihan hyvä vissiin tulla välillä päivittymään tänne.

Ok, tavallaan ymmärrän tämän kun muistelen kylän pelikulttuuria. Hieman jää silti kaivelemaan ettet huomioinut mahdollista pahisten etäännyttämistä toisistaan vaan päädyit melko vahvasti tuohon teoriaan.
Cameron kirjoitti:Missä kohti muuten minulla katosi punainen lanka ajatuksissani? Vaikka tapahtumajärjestys oli eri, toiminta oli ihan samankaltaista ennen ja jälkeen, joten en näe sillä olevan hirveästi merkitystä.

Viittasin juurikin tapahtumajärjestyksen unohtamiseen, en itse pointtiin.

En ymmärrä kommenttiasi justyn juontajamaisesta asenteesta. Viittaatko hänen tapaansa esittää paljon kysymyksiä? En myöskään käsitä mihin perustat kommentin siitä ettei häneltä olisi tullut tarpeeksi mielipiteitä.

Vampire kirjoitti:
einari kirjoitti:Paljastitko vahingossa oman taktiikkasi pahiksena?

Tartutko nyt vähän tikkuun? En näe tuossa Zeyn peliteknisyyskommentissa yhtään mitään, mikä millään muotoa tarkoittaisi, että Zey olisi pahis tai olisi paljastanut oman taktiikkansa. Samaahan miekin kommentoin tuolla edellisessä viestissäni, että peliteknisyydet ovat vähän turhia ja tarjoavat aina pahiksille vinkkejä toimimiseen - enkä ole nähnyt, että olisit tullut minulle vielä ulisemaan, että olenko pahis.

Pakko todeta tähän väliin etten koe tätä "tikkuun tarttumisten" dissausta kovinkaan peliä edistävänä. Ymmärrän jos tikkuun tarttumisesta epäillään pelaajaa, mutta kyllä mä kannustan tökkimään pienistäkin asioista. Esimerkiksi mua kiinnostaa Zeyn vastaukset einarin kommentteihin, ei sen takia että hän vahingossa tunnustaisi olevansa pahis (mutta anna mennä vain jos olet ;)), vaan ihan vain nähdäkseni tästä syntyvän keskustelun ja sen sävyn.

Vampire kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Mun lista henkilöistä keitä en lynkkaisi tänään: Halima, Zey, just, einari, vampire. Kaikki käsitelleet peliä hyvinkin laajasti ja omia mielipiteitä esittäen.

Pidätkö siis tämän ryhmän jäseniä hyvismäisinä? Siihen suuntaan tuo vähän tuntuisi viittaavan, mutta onko heidän mahdolliselle hyvismäisyydellä muita perusteita? Ei tuossakaan mitään vikaa, mutta vähän laaja määritelmä ehkä. Yhtä lailla pahis voisi toimia tuolla tavoin laajasti kommentoiden ja omia mielipiteitä esittäen.

Vampire kirjoitti://Meiz väliin. Haluatko mahdollisesti itsekin vastata justyn kysymyksiin, kun kerran vaadit muita vastaamaan?

Kyllä, en ole kokenut että kommentit ja mielipiteet olisivat tulleet pahiksen näkökulmasta. Toki hyvä pahis voi hämätä hyvällä pelillä, mutta nyt toistaiseksi en keksi mitään syytä hankkiutua eroon tästä poppoosta.

Käsittelin justyn kysymiä aiheita jo viestissäni viewtopic.php?f=9&t=377&start=90#p5602

//crosspost justyn mega-eepoksen kanssa
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Lenune » 30.05.2017 20:12:18

Ach, unohdin ihan pelin alkamisen. No mut täällä ollaan nyt ja fiilikeni oli aika wtf is happening, kun viestejä on 5 sivua... Luin kaksi ekaa sivua, mutta koska en halua spämmätä samoja asioita, jotka mahdollisesti tulevat esille myöhemmin muiden toimesta, en ala ajatuksiani vielä kirjoitella tänne. Palaan asiaan huomenna :D

Mutta että hereillä ollaan, se tämän pointti lähinnä!
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.05.2017 20:30:40

Väliaikalaskenta:

1 Blckter (jiikare)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 dzinni (Nego)
1 Nego (Cameron)
1 jiikare (einari)

Pakko sanoa, että teidän ääniä on hieman hankala seurata! Näiden pitäisi nyt olla siinä järjestyksessä, missä ne on annettukin. Putoamassa on Blckter ensimmäisenä saadulla äänellä. 1. päivä päättyy hieman alle kahden vuorokauden päästä eli torstaina 1.6. kello 21:00.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.05.2017 20:31:05

justy kirjoitti:Meiz
Sitten Meiz kääntää huomionsa lähes täysin epäaktiivisiin. Komppaa Halimaa siinä, että aktiiviset saavat epäilyksiä osakseen vain koska ovat aktiivisia ja kertoo että äänestäisi tällä hetkellä jiikaretta.

(Halimaa komppasin siis tästä osuudesta)
"Tästä päästäänkin siihen ongelmaan, että mun seuraavat pahisvibat on aloittelevilta pelaajilta, joita en ehkä haluaisi ensimmäisenä päivänä hulluna painostaa, koska haluaisin että he tulisivat pelaamaan uudestaankin. Lisäksi aloittelevista pelaajista (varsinkin sen yhden ainoan viestin perusteella) on melko mahdoton sanoa onko siellä taustalla pahisrooli, vai onko se "pahismaisuus" vain sitä aloittelijan jännitystä ja sitä ettei vielä tiedä pelikulttuuria ja mitä pidetään pahismaisena. Toisaalta pakkohan näitä ensikertalaisia on ruveta painostamaan, jos ilman painostusta viestimäärä näyttää jäävän tosi pieneksi."
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 30.05.2017 21:43:15

Huh, päivä töissä ja taas ziljoona luettavaa ja vastattavaa, katotaas :

Anblick kirjoitti:Jiikare sen sijaan saa mussa pahisviboja aikaan, koska viesti tuntuu niin ristiriitaiselta ja omituiselta. Hän myöntää itse olevansa seurailija, mutta haluaa enemmän viestejä muilta hiljaisilta. Lisäksi hän ilmeisesti epäilee, että pohjimmiltaan hiljaisten herättelyn tarkoituksena on epäilysten kääntäminen pois aktiivisista eikä niinkään pelin aktivointi. Musta tämä on vähän hassu ajatus, koska hiljaa oleminen on johonkin asti oiva tapa piiloutua huomiolta ja sitä kautta lynkkaukselta. Sikäli hiljaisten patistelu ei musta ole huono juttu, kunhan ei unohdeta aktiivisempien pelaajien tarkastelua (mitä ei varmaan helposti käy). Sitten hän peesaa einaria ja äänestää Blckteria, muttei oikeastaan perustele ääntään mitenkään. Blckter on nyt pudotusvaarassa, joten ääni oli sikäli huomattavasti radikaalimpi kuin jos jiikare olisi äänestänyt esimerkiksi jotakuta, joka ei ole laittanut yhtään viestiä. Tietääkö jiikare rooleista jotain, mitä hyvikset eivät tiedä?

Tämä blckterin ääni oli tosiaan täysin herättelyääni, joka tuskin jää voimaan loppuun asti. Tässä äänessä oikeastaan komppasin sinun aiempaa kirjoittamaa (Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?) ja haliman hiljaisten herättelyä.

Zey kirjoitti:Mä en tiedä onko multa mennyt jotain ohi, mutta mitä epäilyksiä mä olen avannut?


Suurin "?" mielestäni pelin alusta lähtien ollut haliman tuuliviirimäisyys. Halimaa on nyt pommitettu tämän jälkeen monesta suuntaa ja hänen vastauksensa ovat olleet mielestäni ihan päteviä, joten epäilykseni ovat tuon suhteen pienenneet.

Meiz kirjoitti:@jiikare, viestisi ei vakuuttanut juurikaan vaan keskityit ennemminkin sympatian hakemiseen muilta hiljaisilta ("aktiiviset ovat meitä vastaan"). Kaipaan sinulta laajempaa pohdintaa pelin tapahtumista ja muista pelaajista. Ääni edelleen menossa suuntaasi nykyisellä tahdilla.


Mainitsin myös, että todennäköisesti herättelette tällä myös hiljaisia. Samassa viestissä sitten komppasinkin tätä ajatusta äänestäen herätysäänen. Pahisvibojen saaminen näin aikaisessa vaiheessa peliä yhden viestin perusteella tuntuu melko aggressiiviselta herättelyltä.

Olisiko sinulla jotain kysymyksiä joihin haluaisit seurailijoilta ja hiljaisilta kommentteja? Tai jotain aiheita? Joskus se että kysyy kysymyksen auttaa aktivoimaan toisen vastaamaan.

Summaisitko vielä omin sanoin, mikä Blckterissa epäilyttää?

Koitan huomenna selata ketjua ajan kanssa enemmän ja summata omia mielipiteitäni muista kyläläisistä. Niinkuin yllä quotesin niin blckterin ääni on herätysääni. Mutta en ole sitä vielä vaihtamassa poiskaan, koska se ei ole tuottanut tulosta & en tiedä toista äänen kohdetta vielä.

Ariel kirjoitti:jiikare, miks sä äänestit Blckteria heti einarin jälkeen? Mitä hyötyä sä ajattelit tosta äänestä olevan?

Haluaisin toisenkin aloittelijan tänne kirjoittelemaan. Tämä elävöittäisi ketjua hiukan, ettei olisi pelkästään kokemuksen ääntä täällä.
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 30.05.2017 22:01:40

Hyvismäiset
Ariel
Joku varmaan saattoi huomatakin (hekoheko), että annoin Arielille hyvisvibaa hänen töksähtelevästä viestistään. Nyt häneltä on tullut yksi pitempikin viesti, ja edelleen tykkään viestin sävystä. Ariel: puhut viestissäsi lähinnä Blckteristä, jiikaresta ja Anblickistä. Ilmeisesti et epäile Blckteriä, epäiletkö jiikarea tuon äänen takia? Mitä mieltä olet Anblickista kun hän vähän niinkuin "pussitti" minut tuolla "oletko hyvis... vai pahis..." johon ei olisi saanut vastata että hyvis?

Cameron
Cameron on sekoiluillaan vetänyt jonkin verran epäilyksiä puoleensa, mutta mä edelleen näen tässä ihan vain hyvis-Cameronin. Viestien sävy on välitön, ei tunnu pakotetulta eikä jännittyneeltä. Positiivisesti yllätyin siitä, että Cameronilta tuli jo vähän listausta pelaajista, en muista että Cam olisi yleensä vielä ekan päivän aikana juurikaan edes antanut mielipiteitä pelaajien puolista. Mutta positiivinen kehityssuunta ehdottomasti!

einari
Tykkään einarin pelityylistä, hän rohkeasti ottaa kantaa kaikkiin asioihin ja huomaa usein asioita, jotka jäävät toisilta huomaamatta. Kun tähän lisätään rennon kuuloiset viestit, uskon einarin olevan hyvis.

Lievästi hyviksen puolella
Vampire
Tykkään siitä, kuinka Vampire käy ketjua läpi kronologisesti ja kommentoi kaikkea sitä mukaa kun se tulee vastaan. Toki tiivistelmä lopussa olisi kiva, mutta aina ei voi kaikkea saada. :D Vampire on antanut hyvin mielipiteitään aika lailla kaikista päivänpolttavista aiheista, ja lähtee rohkeasti heti ensimmäisessä viestissään äänestämään. Ei mitään syytä epäillä pahikseksi.

Zey
Zeyn viestit vaikuttavat hyvismäisiltä ja hän käsittelee laajasti eri asioita. Vähän olen vielä varuillani Zeyn kanssa, sillä hän on kyllä todella vakuuttava myös pahispelaajana. Kuitenkaan juuri tällä hetkellä en näe mitään syytä epäillä pahikseksi.

justy
Justy on ihanan aktiivisesti mukana pelissä, ja antaa omia huomioitaan asioista. Kyselee paljon ja kyselee myös jatkokysymyksiä vastauksiin. Tämä tuntuu hyvismäiseltä, lähinnä että ne vastaukset oikeasti kiinnostavat justyä eikä hän vain kysele kyselläkseen ja vaikuttaakseen hyvismäiseltä. Mua kiinnostaa: millä foorumilla oot pelannut englanniksi?

Meiz
Meiz on osallistunut aktiivisesti keskusteluun ja antanut omia mielipiteitään. Viestit vaikuttavat asiallisilta, ja kun vielä suurimmasta osasta olen samaa mieltä, en näe Meizissä pahista.

Keskikasti
Tetradynamia
Tetralta on tullut neljä hyvin lyhyttä viestiä. Viestien sävy on mielestäni hyvä, jopa hyvisviban arvoinen, mutta hyvikseltä toivoisin kyllä enemmän asiaa ja mielipiteitä. Tetra: Jos sinun pitäisi äänestää nyt, ketä äänestäisit?

Anblick
Tykkään Anblickin posiitiivisen sävyisistä viesteistä. Mun ja justyn pahiskavereiksi yhdistely oli kummallista, mutta nojoo, ei välttämättä pahismaista. Anblick saa pahisviboja jiikaresta, mutta ei äänestä. Onko sinulla jokin syy olla äänestämättä? Onko sinulla muita epäilyjä kuin jiikare?

Lenune
Kiva kun heräsit peliin! Viestejä ja epäilyksiä odotellessa saat majailla keskikastissa.

Jeku
Ihan neutraalia jutustelua tähän asti. Epäilyksiä kaipailen kovasti, mutta ymmärrän kyllä että matikankokeet ajaa juonittelun edelle. Ehtisitkö vielä tämän päivän puolella tulla kertomaan epäilyksistäsi?

Vähän epäilyttävät
Blckter
Blcteriltä ollaan saatu hurjat kaksi viestiä, joten ihan jo viestimäärän takia menee vähintäänkin vähän epäilyttäviin. Tuo "älkää ihmetelkö mitä täältä tulee" olisi tosi epäilyttävä kommentti kokeneemmalta pelaajalta, mutta ensikertalaiselta ehkä menee aloittelijuuden piikkiin. Toinen viesti on vähän parempi, jotenkin tykkään tuosta "joo turvaan selustaani mutta lähinnä ettei niin nolottaisi kun alan tehdä ensimmäisiä johtopäätöksiä/syytöksiä mahdollisista pahiksista" -selityksestä, sillä se kuulostaa aidolta. Lievästi pahismaisten kastissa kuitenkin, sillä tällaisella pelityylillä (ei anneta epäilyksiä eikä oikein mitään tarttumapintaa) on liian helppo päästä luikertelemaan pahiksena.

porkkana
Ihan ok kysymyksiä, mutta niitä on liian vähän ja jotenkin liian valikoidusti. Lisäksi kaipaan omia mielipiteitä ja jotain persoonaa peliin. Jotenkin hajuton ja mauton pelityyli, ja kun en osaa sanoa mitään niin jossain määrin epäilyttää.

Mursumus
Kolme viestiä, joista nyt ei ihan kamalasti saa irti. Toteaa että aikainen äänestys aiheuttaa keskustelua, eli on hyvismäistä, mutta ei kuitenkaan itse äänestä (eikä keskustele :D ). Tule kertomaan epäilyksistäsi ja heitä vaikka samalla se keskustelua-aiheuttava ääni heti kun kouluhommilta ehdit!

dzinni
Dzinniltä on tullut vain yksi viesti. Se oli pelin avausviestiksi ihan ok, jonkin verran asiaakin, mutta toisaalta tuollainen viesti olisi varsin helppoa kirjoittaa pahiksenakin. Dzinni: tarkoitatko että et saa kenestäkään mitään hyvis/pahisviboja ennen kuin päivän loppuja ja öitä on käyty läpi? Toivottavasti et, sillä mielestäni tässä päivässä on jo sen verran asiaa, että luulisi sieltä nyt joku muita epäilyttävämpi löytyvän. Aiotko äänestää jotakuta tänään? Jos, niin ketä todennäköisesti?

Pahismaiset
mllna
Kolme lyhyttä viestiä, joista jotenkin paistaa läpi varovaisuus. Tämä voi olla aloittelijankin varovaisuutta, mutta mulla on kyllä tutina, että siellä taustalla voisi olla myös pahisrooli. Mielipiteitä muista pelaajista kovasti kaipailen.

jiikare
Jiikarelta on tullut kaksi viestiä. Ensimmäinen oli sekava, mutta aloittelijalle ymmärrettävä. Toinen sen sijaan nostatti epäilyksiä. Jotenkin tuli fiilis että jiikare lähti äänestämään Blckteriä lähinnä oman nahkansa pelastaakseen: "olette epäilleet minua ja Blckteriä, katsokaa ennemmin häntä, hän se epäilyttävä on enkä minä." Selvennyksiä tähän Blckter-epäilykseen ja Zey- ja einari-hyvisviboihin kaipaan. Miksi Blckter on epäilyttävin ja onko kukaan muu pelaaja vaikuttanut epäilyttävältä?

Nego
Varovainen aloitus anteeksipyytelyineen, tuntuu jotenkin tunnustelevan kylän tunnelmaa että mitä täällä uskaltaa sanoa ja mitä ei ettei vain joutuisi epäilyksiin. Pitemmissä viesteissä on jo enemmän asiaa ja yritystä, mutta odotin Negolta kyllä enemmän. Jotenkin kaikista pahismaisinta on se, että viimeisessä viestissään tänään, kun juttelua ja epäilyksenaiheita on jo ketju täynnä, hän heittää ilmeisesti herättelyäänen dzinnille. Eikö olisi kannattanut äänestää epäilyttävintä ja kysyä muuten vaan dzinniltä mitä kuuluu? Vai epäiletkö dzinniä?

Näillä puhein heitän äänen takaisin epäilyttävimmälle.
++Nego
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 30.05.2017 22:39:14

justy kirjoitti:@dzinni, millä perusteella meinasit valita ketä äänestät tänään? Onko kukaan vähemmän aktiivisista epäilyttävämpi kuin muut?


Yleensä tapanani on ollut äänestää ekana päivänä päivän loppupuolella ja ellei minulla ole suurempia epäilyjä kenestäkään äänestän suureksi osaksi epäilyttävän äänestyskäyttäytymisen perusteella. Myöskin päivän ensimmäisten äänien joukossa annetut äänet, joita pidetään voimassa päivän loppuun asti ovat minusta aina hiukan epäilyttäviä. Ne tarjoavat pahiksille ensimmäisen äänen turvan, varsinkin jos pelissä muutetaan tiheään ääniä, eikä kenellekkään tule yhtä ääntä enempää.

Nego kirjoitti:Okei, aika äänestää. Toivottavasti tällä kertaa onnistuu.


++dzinni

Hyvää huomenta. Mitä kuuluu?


En oikein ymmärrä onko äänesi herättelyääni vai mikä, koska olin juuri edellisyönä kirjoittanut peliin. En ainakaan huomannut, että olisit kertaakaan kirjoittanut minusta tänne, joten on aika outoa, että äänestät minua, koska et ole ilmaissut mitään siihen suuntaan, että olisin mielestäsi epäilyttävä. Mutta kiitos kysymästä, hyvää kuuluu! :D

Halima kirjoitti:dzinni
Dzinniltä on tullut vain yksi viesti. Se oli pelin avausviestiksi ihan ok, jonkin verran asiaakin, mutta toisaalta tuollainen viesti olisi varsin helppoa kirjoittaa pahiksenakin. Dzinni: tarkoitatko että et saa kenestäkään mitään hyvis/pahisviboja ennen kuin päivän loppuja ja öitä on käyty läpi? Toivottavasti et, sillä mielestäni tässä päivässä on jo sen verran asiaa, että luulisi sieltä nyt joku muita epäilyttävämpi löytyvän. Aiotko äänestää jotakuta tänään? Jos, niin ketä todennäköisesti?


Saan kyllä pahis/hyvisviboja ihan ekasta päivästä lähtien, mutta en ihan niiden perusteella uskolla lähteä heti äänestämään, ellei nyt joku sitten vaikuta ihan superpahikselta. Tottakai loppujenlopuksi äänestän sitä, joka vaikuttaa kaikista epälyttävimmältä, mutta tykkään ottaa huomioon myös kyseisen henkilön äänestyskäyttäytymisen päivän alku-ja loppupuolelta.

Nyt äänestäisin ehkä Tetraa, jos pitäisi heti äänestää. Luulin, että olin kirjoittanut viimeviestiin, että jos joku pahisviboja herättävä pitäisi mainita se olisi Tetra, mutta näköjään en kirjoittanutkaan. Cameron sanoi, että hän pelaa rennon oloisesti, mutta mielestäni hänen viestinsä vaikuttivat harkitun ylirennoilta. Sopivasti uhoamista, mutta ei kuitenkaan liian kärkästä. Toki haluaisin kuulla häneltä vielä vähän lisää ajatuksia, koska hän ei ole tainnut kirjoittaa peliin ekan sivun jälkeen.
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 30.05.2017 22:43:24

VIhdoin pääsin töistä ja ihan kivasti näköjään tänne on sillä aikaa tullut puhetta. Ei muuta kuin kahlaamaan läpi. :>

dzinni kirjoitti:Täällä kyllä jaellaan herkästi hyvisviboja henkilöille, jotka vähänkään kyseenalaistavat muiden viestejä. Mielestäni pahiksena ei kannata olla liian kiltti, joten mua aina epäilyttää tuollainen varovainen kyseenalaistaminen tai uhoaminen.

Multa meni tän pointti vähän ohi. Onko joku siis varovaisesti kyseenalaistanut tai uhonnut, mikä epäilyttää sua, vai muuten vain ilmoitit, mitä pahisten kannattaa välttää tekemästä, jottei saa sun epäilyksiä niskaan?

Nego kirjoitti:On totta joo, että 6. päivänä täytyy viimeistään pahis lynkata, mut mieluummin lynkkaisin jo tänään. Ekan kerran kun luin ton Zeyn viestin, mulle tuli sellainen olo, ettei Zeyn mukaan vielä tartte pahiksia metsästää, mikä ei lupais hyvää.

Aina tarttee pahiksia metsästää, sehän on koko pelin idea. Mut aikaa tässä tuntuu olevan ruhtinaallisesti, kun on tottunut siihen, että 3.päivänä täytyy jo osua pahikseen ja tässä nyt sama tilanne on vasta 6.päivänä.

Haluatko Nego avata mielipidettäsi einarista? Ilmeisesti siis einarin reaktio "ääneesi" oli hyvismäinen? Mikä siinä oli hyvismäistä?

Halima kirjoitti: Olen ottanut sen lähestymistavan peliin, että kaikki pienetkin fiilikset ja vibatukset kerron teille, mutta kaikille ei tässä vaiheessa peliä ole vielä järjellisiä perusteluja. Olen varma että kunhan peli tästä vähän etenee, niitä perustelujakin alkaa tulla.

Mut jostain ne johtuu, eikö? Se, että saat hyvisvibatusta jostain, johtuu jostain, mitä tämä henkilö on tehnyt. Aina sitä ei osaa pukea sanoiksi heti, mistä fiilis johtuu, mutta sieltä viesteistä sen syyn kuitenkin pitäisi löytyä kun etsii. Muussa tapauksessahan niillä vibatuksilla ei olisi minkään näköistä painoarvoa, jolloin niitä olisi myös turha kertoa. Joten ei siinä tarvitse odotella pelin etenemistä, kun ne viestit, joista olet vibat saanut, on kerran jo lähetetty.

Halima kirjoitti: En tiedä olisiko Tetra saanut samat hyvisvibat kommentilla Meizin avatarista. Tetra-hyvisviba oli kuitenkin viba, eli nimenomaan perustelematon hyvisfiilis pelaajasta.

Sä kyllä perustelit sitä vibaa. ;)

Vam kirjoitti:Ei mitään muuta syytä lainata tätä, mutta olinkin tässä miettinyt, että koska joku sanoo mua Vamiksi :3 Oon ollut niin pitkään vain Vladdy, että Vam kuulostaa kauhean nostalgiselta..

Mulle sä oot aina Vam. :3

justy kirjoitti:Eniten huomiota Halimassa ja vähän ihmettelen viestien sävyn perusteella miksei Zey ole vielä Halimaa äänestänyt.

Koska en ole varma vielä siitä, haluanko äänestää Halimaa. Kuten olen sanonut, Halima epäilyttää, mutta hän tuntuu myös epäilyttävän liikaa. Vamin sanoin Halima on käyttäytynyt kuin oppikirjasta napattu pahis, mikä saa miettimään voiko Halima olla pahis. Mulla pitäisi olla huominen ja ylihuominen vapaita, joten tarkoitus olisi ehtiä käymään ennen päivän päättymistä vielä kaikki pelaajat läpi ja katsoa sitten mihin päädyn Haliman suhteen.

Tulipahan ne viestit kahlattua läpi, tosin tuntuu, että puoliakaan en muista, sen verran väsynyt oon työpäivän jälkeen. (Ja mä aloin lukemaan topaa (ja samalla kirjoittamana tätä viestiä) jo joskus kymmeneltä. Ihmeen kauan kesti. :D) Taidan häipyä nukkumaan ja palata huomenna toivottavasti vähän virkeämpänä.

//dzinni välii. Taitaa jäädä se viesti suosiolla huomiseen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 30.05.2017 22:57:27

Apuaa, tännehän on taas ilmaantunut läjä viestejä, luenpisimmätmyöhemmin, ja näköjään minuakin jo kaivattiin.
Koulukiireen keskeltäkin, ja ennen kuin matkustan Höyhensaarille, koitan kommentoida peliä hiukan.
Tarkoitus ei ole inoorata kenenkään kysymyksiä, vastaan kun olen hereillä. :D Halima ehkä hiukan kohotuttaa kulmiani, okei, perusteluni olin aikonutsanoa aiemmin, joten ne ovat ehkä vanhentuneeseen tietoon pohjautuvia, mutta siis mulla jäi kuuitenkin häiriköimään alun nopeahko ääni mulle, painun lukemaan topaa sadannen kerran läpi ja jatkan sitten juttuani.

// Zey ehtikin edelle
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 30.05.2017 22:59:17

justy kirjoitti:@Halima, mitkä ovat tämän hetken ajatuksesi Negosta? Oletko saanut häneltä vastaukset jotka ovat sammuttaneet alkupelisi epäilyt? Nego ei ollut vastannut silloin kun äänestit minua, mutten muista myöskään että olisit palannut epäilyihisi myöhemmin pelissä. Ja jos et enää epäile Negoa, ketä äänestäisit jos päivä nyt päättyisi?

Listaukseni varmaan vastasi jo tähän kysymykseen. Mutta nyt vasta tajusin, että sulla on kyllä hieno listaus itselläsikin, mutta kolmea pelaajaa lukuunottamatta olet lajitellut kaikki neutraaleiksi. Kiva toki kun olet sanallisesti avannut mietteitäsi pelaajista, mutta voisko tuolla "neutraali" -kategorian sisällä olla alakategoriat "hitusen pahismainen" ja "hitusen hyvismäinen"? Näin saisi vähän enemmän irti sun ajatuksenjuoksusta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Blckter » 30.05.2017 23:29:29

Tuntuu ikävältä tämä hiljaisten ahdistelu mutta kyllähän sillä toisaalta saadaan porukkaa hereillä paremmin.

Tuntuu siltä että jos pelaajat jäävät hiljaisuuden varjoon, eikä heistä saada irti mitään he ovat todennäköisiä pahiksia, koska piilottelevat ja seuraavat sivusta. Jos taas pelaa aktiivisesti epäillen, äänestäen ja pähkäillen, seuraa että valtaosa pitää hyviksenä. Kokeneet pelaajat varmaan pelaavat aktiivisesti molemmissa rooleissa...ehkä pahiksena vielä aktiivisemmin jotta varmasti näyttäisi hyvikseltä. Toisaalta joku sanoi että pahis ei lähtis nuin aktiivisesti äänestämään/vaihtamaan ääntä kuin esim Halima.

En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin.

Meizin käpylehmä oli kyllä loistava aloitus. Hyvis viboja tuli...mutta eikö tämä olisi pahiksena loistava veto. Aika turvassa saa olla.

Halima, Justy, Meiz, Nego, Cameron Zey tuntuvat aktiivisimmilta pelaajilta. Mutta en ota vielä viestiketjuihin kantaa. On sen verran asiaa:)
Avatar
Blckter
Kyläläinen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.05.2017 22:47:05

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 31.05.2017 07:25:18

jiikare kirjoitti:
Meiz kirjoitti:@jiikare, viestisi ei vakuuttanut juurikaan vaan keskityit ennemminkin sympatian hakemiseen muilta hiljaisilta ("aktiiviset ovat meitä vastaan"). Kaipaan sinulta laajempaa pohdintaa pelin tapahtumista ja muista pelaajista. Ääni edelleen menossa suuntaasi nykyisellä tahdilla.


Mainitsin myös, että todennäköisesti herättelette tällä myös hiljaisia. Samassa viestissä sitten komppasinkin tätä ajatusta äänestäen herätysäänen. Pahisvibojen saaminen näin aikaisessa vaiheessa peliä yhden viestin perusteella tuntuu melko aggressiiviselta herättelyltä.

Pahisvibat tulivat ennemminkin siitä mitä _et_ tee. Kun kommentointisi on toistaiseksi jäänyt suht lyhyehköiksi viesteiksi ja mielestäni suppealla näkökulmalla, en meinaa saada mitään irti roolistasi. Esimerkiksi pelkästään justyn esittämiin kysymyksiin vastaaminen avaisi peliäsi jo huomattavasti. Jään siis odottelemaan summaustasi.

Halima kirjoitti:Ariel
Mitä mieltä olet Anblickista kun hän vähän niinkuin "pussitti" minut tuolla "oletko hyvis... vai pahis..." johon ei olisi saanut vastata että hyvis?

Mitä mieltä olit Anblickin selityksistä tuohon kommenttiin liittyen?

Halima kirjoitti:Tetradynamia
Tetralta on tullut neljä hyvin lyhyttä viestiä. Viestien sävy on mielestäni hyvä, jopa hyvisviban arvoinen, mutta hyvikseltä toivoisin kyllä enemmän asiaa ja mielipiteitä. Tetra: Jos sinun pitäisi äänestää nyt, ketä äänestäisit?

Eikö tuo sävy kerro enemmän vain pelaajan persoonasta. En usko hänen pelaavan yhtään eri sävyllä pahiksena.

dzinni kirjoitti:Nyt äänestäisin ehkä Tetraa, jos pitäisi heti äänestää. Luulin, että olin kirjoittanut viimeviestiin, että jos joku pahisviboja herättävä pitäisi mainita se olisi Tetra, mutta näköjään en kirjoittanutkaan. Cameron sanoi, että hän pelaa rennon oloisesti, mutta mielestäni hänen viestinsä vaikuttivat harkitun ylirennoilta. Sopivasti uhoamista, mutta ei kuitenkaan liian kärkästä. Toki haluaisin kuulla häneltä vielä vähän lisää ajatuksia, koska hän ei ole tainnut kirjoittaa peliin ekan sivun jälkeen.

Komppaan tätä. Tetra on pidättäytynyt postaamasta mitään peliin liittyen, joka tekee taas hänen roolinsa arvuuttelusta mahdotonta. Ehkä hän luottaa siihen ettei tällä taktiikalla erotu liikaa hiljaisten joukosta ensimmäisenä päivänä. Pelin voi sitten aloittaa toisena päivänä, jossa taas keskitytään vahvasti ensimmäisen päivän tapahtumiin joista hän on ollut täysin ulkona. Ei jatkoon ++Tetradynamia


Blckter kirjoitti:Tuntuu siltä että jos pelaajat jäävät hiljaisuuden varjoon, eikä heistä saada irti mitään he ovat todennäköisiä pahiksia, koska piilottelevat ja seuraavat sivusta. Jos taas pelaa aktiivisesti epäillen, äänestäen ja pähkäillen, seuraa että valtaosa pitää hyviksenä. Kokeneet pelaajat varmaan pelaavat aktiivisesti molemmissa rooleissa...ehkä pahiksena vielä aktiivisemmin jotta varmasti näyttäisi hyvikseltä. Toisaalta joku sanoi että pahis ei lähtis nuin aktiivisesti äänestämään/vaihtamaan ääntä kuin esim Halima.

En itse ainakaan oleta pahisten pelaavan automaattisesti hiljaisella taktiikalla, mutta paljon ja avarasti postaaminen on huomattavasti vaikeampaa pahiksena, jolloinka pelaajat jotka tähän pystyvät luonnollisen oloisesti herättävät hyvisvibaa.

Blckter kirjoitti:En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin.

Hyvisvibasi Arielille tuskin menee koneen hajoamisen ansiosta, eli mikä Arielin viesteissä on miellyttänyt?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 31.05.2017 07:30:21

@Zey, musta tuntuu että jumitat nyt pahasti Halimassa ja tämä taas jättää aika neutraalin kuvan muista epäilyistäsi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 31.05.2017 08:31:30

Kylläpä on taas tuoreelle luettavaa ja pähkäiltävää. Itellä hieman haasteellista pysyä kaikkien ajatusten perässä. Mutta mennään mutulla.. :D

justy kirjoitti:miina

Neutraali. Kolmannen viestin perusteella minulle jäi käsitys, että miina epäilee Halimaa pahikseksi? Ymmärsinkö miina oikein? Jos ymmärsin, onko sinulla muita ajatuksia Haliman pelistä?



Joo, pahikseksi alkuun lähdin tuosta epäilemään, mutta pikkuhiljaa alkanut ajatella, että melko pitkän mutkan takaa pahis alkaisi tehdä noin huomattavaa peliä. Ellei sitten olisi käänteispsykologian käänteisestä kyse..

Mie en oikein osaa vielä lajitella, että ken olis hyvis ja kuka pahis. Ehkä se tässä ajan kanssa selkiintyy. Tänään pitää ruveta jo ääntä miettimään, ääks!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 31.05.2017 09:36:28

justy kirjoitti:Suurin kysymysmerkki Anblickin pelissä on miksi hän ei ole vielä äänestänyt - postien perusteella hänellä on kuitenkin selkeitä epäilyjä minusta ja Halimasta.

Epäilyjä kyllä, muttei kovinkaan selkeitä sellaisia. Halima vibattaa vuorotellen hyviksen ja pahiksen suuntaan – hänen pelityylinsä on välillä varsin hämmentävä, mutta toisaalta hän on mielestäni vastaillut monesti rauhallisesti ja hyvin hänelle kohdistettuihin kysymyksiin ja epäilyihin. Ilmeisesti hän kuitenkin on kokenut pelaaja, mikä osaltaan hämmentää mua entistä enemmän. Oletettavasti siis tempoileva pelityyli ei ole kokemattomuutta (ts. esim. aloittelevan pahiksen paniikkia) vaan tarkoituksellinen strategia – mutta voiko sen perusteella silloin oikeasti päätellä mitään Haliman roolista?

Justyn ja Haliman yhteisestä pahikseudesta olen myös laukonut epäilyjä alussa, mutta justyn myöhemmissä viesteissä on ollut rakentava sävy, joten hän itse asiassa kallistuu ennemmin ehkä hyvikseksi mun näkökulmastani. Kuten joku (Halima, nyt kun tarkistin) sanoikin, justy tuntuu kyselevän viedäkseen peliä oikeasti eteenpäin eikä vain vaikuttaakseen hyvismäiseltä. Näillä perustein en ole äänestämässä justya tai Halimaa ainakaan ihan heti, vaikka en myöskään ole täysin hylkäämässä teoriaani heidän pahikseudestaan.

Niin ja lisäksi mun täytyy kompata einaria... :D
einari kirjoitti:[OFF]Halimalle oon valmis antamaan täysin varauksettoman hyviksen leiman ja nostamaan hänet ylimmälle kultatuolille, sillä hän linkkasi keskusteluun DANNYÄ. <3___<3[/OFF]


jiikare kirjoitti:Tämä blckterin ääni oli tosiaan täysin herättelyääni, joka tuskin jää voimaan loppuun asti. Tässä äänessä oikeastaan komppasin sinun aiempaa kirjoittamaa (Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?) ja haliman hiljaisten herättelyä.

Herättelyääni ja sen mahdollinen takaisinveto kuulostaa ihan järkevältä perustelulta, mutta musta on edelleen mielenkiintoista, että äänestit juuri Blckteria, jolla oli jo ennestään herättelyääni ja näin siirsit hänet lynkkausuhan alle. Vaikuttaa siis mun mielestäni siltä, että puhut kyllä herättelyäänestä, mutta kyseessä ei välttämättä olisi puhtaasti sellainen. Vieläkin tulee mieleen, että tiedät rooleista enemmän kuin hyvis.

Halima kirjoitti:Anblick saa pahisviboja jiikaresta, mutta ei äänestä. Onko sinulla jokin syy olla äänestämättä? Onko sinulla muita epäilyjä kuin jiikare?

Mä en yleensäkään haluaisi äänestää kesken päivän (jos ei lasketa herättelyääniä), kun asioista voi vielä keskustella rauhassa. Toki äänen voi vetää takaisin, mutta en henk.koht. piittaa näin toimia. Epäilyistäni vähän kirjoittelin aiemmassa viestissäni, mutta jos pitäisi epäilyttävimmät valita, niin jiikare, Halima ja Nego. Halima tosiaan vibattaa myös hyviksen suuntaan, enkä oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella. Haluaisin siis jäädä tarkkailemaan tilannetta. Jiikareesta kirjoitin jo aiemmin ja Negosta en ole muistaakseni tainnut montaa sanaa vielä raapustaa, koska en ole jatkuvasti viitsinyt lähteä toistamaan aiemmin sanottua. Hänellä on kuitenkin epämääräisiä, perustelemattomia viboja ja hän tuntuu heittelevän kysymyksiä ilmaan paneutumatta sen kummemmin mihinkään. Paha sanoa, onko tämä hänelle luonteenomaista pelityyliä vai voisiko taustalla olla pahisrooli.

Lisäksi moni vain vähän puhunut saa mut varuilleen (Tetradynamia, Blckter ja mllna näin muutaman mainitakseni), mutta toivottavasti he ehtivisät mahdollisimman pian kertoa pidemminkin omista ajatuksistaan ja epäilyistään :>

Mulla menee ainakin huominen ja mahdollisesti myös tämä 31.5. kokonaan muuttotouhuihini (jee!), mutta tällä hetkellä selvimmin mua epäilyttää

++jiikare
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 31.05.2017 09:37:02

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ariel
Mitä mieltä olet Anblickista kun hän vähän niinkuin "pussitti" minut tuolla "oletko hyvis... vai pahis..." johon ei olisi saanut vastata että hyvis?

Mitä mieltä olit Anblickin selityksistä tuohon kommenttiin liittyen?

Ymmärrän että se on joskus jossakin ollut tapana, että "oman hyvikseyden painottaminen" on pahismaista. En siis näe tuota viestiä Anblickiltä pahismaisena, enkä usko että hän tahallaan pussitti minua. Toisaalta olen kyllä Anblickin kanssa eri mieltä tästä asiasta. Minusta ei ole mitään väärää siinä, että toteaa olevansa hyvis. Kaikkihan me joko ollaan hyviksiä tai yritetään esittää hyvistä, eli mitä väliä sillä on jos sen sanoo ääneen?

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tetradynamia
Tetralta on tullut neljä hyvin lyhyttä viestiä. Viestien sävy on mielestäni hyvä, jopa hyvisviban arvoinen, mutta hyvikseltä toivoisin kyllä enemmän asiaa ja mielipiteitä. Tetra: Jos sinun pitäisi äänestää nyt, ketä äänestäisit?

Eikö tuo sävy kerro enemmän vain pelaajan persoonasta. En usko hänen pelaavan yhtään eri sävyllä pahiksena.

Saattaa se kertoa persoonastakin, mutta mulla on oikeasti aika vahva epäilyhistoria Tetran kanssa. Tetra on aina ollut mun mielestä tosi pahismainen heti ekoista viesteistä lähtien. Se, että nyt ei ole vaikuttaa kyllä mun mielestä johonkin. Toki on myös se mahdollisuus, että Tetra on nyt sitten pahis ja valikoi sanansa eri tavalla, joten en pidä Tetraa varmana hyviksenä (niinkuin voit ehkä huomata sijoittelusta, Tetra on keskikastissa), ja lisäviestejä kaipaan kyllä, sillä Tetran neljä viestiä olivat kaikki ihan siellä alkupäässä ketjua ja mielipiteitä pelaajista niissä ei juuri ollut.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 31.05.2017 09:49:59

Meiz
Meiz aloittaa pelin hyvin paljon keskustelua herättävällä käpylehmäpostauksella, joka kaikkien (ainakin minun) pettymykseksi oli netistä kaapattu. :( Antaa hyvisvibaa Tetralle ensimmäisessä viestissä, toisessa viestissä kertoo justyn herättävän luottamusta, sekä komppaa tätä Negon anteeksipyyntelyn olevan ymmärrettävää.
Meiz kirjoitti:
porkkana kirjoitti:
Meiz kirjoitti:justyn viestittelyt herättää mussa jo luottamusta.

Mikä justyn viestittelyssä herättää tämän luottamuksen?

Hän käsitteli pelin tapahtumia laajasti ja mielestäni hyvin kantaa ottaen. Ei vain tuntunut pahiksen näkökulmasta kirjoitetulta.

Oletko edelleen samaa mieltä justyn pelistä?

Justy ainakin listaa Meizin hyvismäiseksi. Meiz myös komppailee justyä muun muassa sen Negon anteeksipyyntelyn osalta. Lisäksi Meiz on monesti ottanut kantaa justyyn liittyvissä asioissa. Esimerkiksi vastaus Cameronin justy-kommenttiin:
Meiz kirjoitti:En ymmärrä kommenttiasi justyn juontajamaisesta asenteesta. Viittaatko hänen tapaansa esittää paljon kysymyksiä? En myöskään käsitä mihin perustat kommentin siitä ettei häneltä olisi tullut tarpeeksi mielipiteitä.

Tämä saa hieman epäilemään Meiziä ja justyä pahispariksi, mutta toisaalta tuo komppaaminen ja puolustelu on ollut jollain tapaa todella selkeää läpi pelin. Toisaalta onhan se ihan huomaamatta voinut tulla se pahiskaverin puolustelu. Muuten Meiz on kyllä osallistunut hyvin peliin eikä peli ole mitenkään justyyn keskittynyttä, ja Meiziltä on tullut mielestäni hyviä kommentteja ja pointteja. Meiz, kuka on mielestäsi tällä hetkellä epäilyttävin?

Halima
Nyt Haliman peli on muuttunut hieman enemmän sellaiseksi, jollaisen muistelinkin Haliman pelin olevan. :> Pohdiskelevaa ja hyviä mielipiteitä listauksessa, ei pelkkää tuuliviireilyä vibapohjalta. Näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli saa kyllä epäilemään pahikseksi, mutta en ainakaan vielä olisi lynkkaamassa Halimaa.

Cameron
Cameron kritisoi heti alkuun Jekun hiljaisuutta sekä Haliman jatkuvaa äänestämistä. Lisäksi toteaa Haliman ja Arielin olevan epätodennäköiset pahisparit äänenvaihdon vuoksi, jota jo aikaisemmin ihmettelinkin. Cameronin sekoilu tapahtumajärjestyksessä vaikuttaa oudolta, ihan kuin Cameronilla olisi ollut kiire tulla puolustautumaan.
Zey kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Sen sijaan Haliman toinen ääni on minusta jo aika perusteeton. Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla? Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

Cameron kirjoitti:
Nego kirjoitti:Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"

Jos äänestää jotakuta, minusta äänellä pitää olla joku syy. Joko äänestää omasta mielestä pahismaisinta pelaajaa tai haluaa nähdä miten pelaaja reagoi saamaansa ääneen. Jos ääntä vaihtelee ääntä eri pelaajille ilman että äänestetty pelaaja edes ehtii reagoida saamaansa ääneen, ääni on turha. Toki ymmärrän että olet varmaan tyytyväinen että ääni lähti sinulta ilman että sinun tarvitsi tehdä yhtään mitään?

Miksi sä Cameron käänsit huomion pois Negon kysymyksestä takaisin Negoon? Eihän tuo sun sanoma lause ”Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?” voi liittyä siihen, että Halima otti äänensä pois Negolta, kun kerran kommentoit viestissään sitä, miten Halima antoi äänensä Negolle. Eikä Halima ollut edes vielä siinä vaiheessa, kun viestisi kirjoitit, ottanut ääntään Negolta pois ja Haliman edellinen kohde kyllä ehti reagoida, joten en kyllä ihan usko, että tuo selityksesi pätee kommenttiisi. Vähän ihmeellistä touhua.

Pahis olisi saattanut olla hieman tarkempi siitä, mitä sanoo ja miten perustelee, mutta toisaalta jos on tullut kiire päästä äkkiä puolustautumaan ei sitä ole välttämättä mietitty niin tarkkaan. Epäilyttää.

--

En nyt sitten ehtinytkään kommentoimaan muita tarkemmin, mutta yritän illalla tai viimeistään huomenna saada käytyä läpi hieman tarkemmin myös muita pelaajia. Tuntuu, ettei oikein ole otetta tähän peliin vielä. :D Mutta tällä hetkellä epäilyttävimmät ovat mielestäni Cameronin lisäksi Jeku. Odotan tältä edelleen vastauksia kysymyksiini, toivottavasti ehdit tulemaan kertomaan myös epäilyksiä! Myös muilta hiljaisilta seuraajilta kaipaisin kommenttia, kuka pistää eniten silmään epäilyttävällä käytöksellä teidän mielestä? Pelistä on huomattavasti helpompi saada kokonaisvaltaista kuvaa (tuntuu että sellaista ei nyt oikein saa) kun kaikki osallistuvat mielipiteillään. :)

//Anblick ja Halima väliin
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 31.05.2017 10:52:19

porkkana kirjoitti:Oletko edelleen samaa mieltä justyn pelistä?

Kyllä vain. Mitä mieltä itse olet hänen pelistä?

Cameronille esitetyssä kysymyksessä pointtina ei ole justyn puolustelu, vaan yritys saada Cameronia avaamaan tarkemmin millä perustein hän päätyy noihin kommentteihin.

Äänestän epäilyttävintä pelaajaa tällä hetkellä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 31.05.2017 12:23:48

@Zey, kummastelit aiemmin Cameronin viestiä, mutta nyt uudemmassa viestissäsi et huomioinut häntä tai kommentoinut Cameronin vastauksiin. Mikä on nykyinen fiilis Cameronista?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 31.05.2017 13:02:52

Meiz kirjoitti:@Zey, musta tuntuu että jumitat nyt pahasti Halimassa ja tämä taas jättää aika neutraalin kuvan muista epäilyistäsi.

Niin jumitankin. Ehkä onkin siis korkea aika lukea topa taas läpi, niin tiedän mitä oikein tehdä Haliman kanssa. Josko sitten pääsisi taas vähän eteenpäin.

Anblickin viestit ovat olleet aika neutraaleja, eikä niitä lukemalla silmään pompannut oikeastaan mikään muu kuin tämä kohta:
Anblick kirjoitti:Kuten joku (Halima, nyt kun tarkistin) sanoikin, justy tuntuu kyselevän viedäkseen peliä oikeasti eteenpäin eikä vain vaikuttaakseen hyvismäiseltä. Näillä perustein en ole äänestämässä justya tai Halimaa ainakaan ihan heti, vaikka en myöskään ole täysin hylkäämässä teoriaani heidän pahikseudestaan.

Mua ihmetyttää, että vaikka Anblick on koko päivän ajan ihmetellyt ja epäillyt Halimaa, niin silti hän toteaa, ettei aio äänestää Halimaa, koska justy on hyvismäinen. Ymmärrän, että justyn hyvismäisyys heikentää teoriaa siitä, että justy ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään, mutten ymmärrä miten se heikentää Haliman pahismaisuutta. Lähinnä alkaa mun mielessä kutkutella ajatus, että Anblick ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään ja Anblick olisi tehnyt hieman hajurakoa hänen ja Haliman väliin ja nyt koitti löytää perustelut miksei äänestä Halimaa epäilyksistään huolimatta.

Ariel vaikuttaa olevan Ariel. Oon nähnyt hänet sekä hyviksenä, että pahiksena ja aika samalla lailla hän kummassakin roolissa pelasi ja samalla tavalla tuntuu nytkin. Ainoa, mikä osui omaan silmään oli Anblickin epäileminen Haliman "pussittamisesta". Selkeästi Ariel on lukenut Anblickin toisen viestin, kun kerran tiesi tarttua siihen, että Anblick pitää hyvistelyä pahismaisena. Lähinnä ihmetyttää miksi Ariel on sitten jättänyt huomiotta sen, että Anblick samassa viestissään sanoi, ettei odottanut Haliman vastaavan kysymykseensä, mikä vie pohjan "pussittamiselta". Vähän siis väkisin väännetyn epäilyksen makua tässä.

Cameronissa silmään pistää se Negon kysymykseen vastaus jupakka. Hyviksellä nyt harvemmin menee oman ajatuksiensa selittäminen mönkiin, kun taas pahiksena niin voi helpommin käydä. Lisäksi huomiota jupakassa myös herätti se, miten Cameron käänsi epäilystä takaisin Negoon. Tuli sellainen tunne, että Cameron yrittää saada tilanteen vaikuttamaan siltä, että hänen kommenttinsa ei ole epäilyttävä, mutta siihen tarttuminen on.

Ja Meiziltä kysymystä tässä välissä:
Meiz kirjoitti:@Zey, kummastelit aiemmin Cameronin viestiä, mutta nyt uudemmassa viestissäsi et huomioinut häntä tai kommentoinut Cameronin vastauksiin. Mikä on nykyinen fiilis Cameronista?

Ei mulla ollut Cameronin vastaukseen mitään kommentoitavaa. Vastaus oli mun korvaan neutraali: ei vienyt mun epäilyksiä pois, muttei vahvistanutkaan.

dzinnissä huomion kiinnittää lähinnä vihjaileva tyyli. Hän tuntuu enemmän puhuvan siitä, millä eri tavoin hänen epäilyksensä saa niskoihin, sen sijaan, että kertoisi kuka sitten häntä epäilyttää. En nyt näe tätä mitenkään pahismaisena asiana, kun en tiedä miten dzinni tästä pahiksena hyötyisi, mutten näe myöskään hyvikselle järkeväksi vihjailla pahiksille millä tavoin pysyä kaukana hänen epäilyttävien listalta.

Nyt täytyykin lähteä koiran kanssa lenkille, joten jääköön listaus nyt kesken. Kunhan pääsen takaisin, niin einarista jatketaan. :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 31.05.2017 13:17:41

Zey kirjoitti:Anblickin viestit ovat olleet aika neutraaleja, eikä niitä lukemalla silmään pompannut oikeastaan mikään muu kuin tämä kohta:
Anblick kirjoitti:Kuten joku (Halima, nyt kun tarkistin) sanoikin, justy tuntuu kyselevän viedäkseen peliä oikeasti eteenpäin eikä vain vaikuttaakseen hyvismäiseltä. Näillä perustein en ole äänestämässä justya tai Halimaa ainakaan ihan heti, vaikka en myöskään ole täysin hylkäämässä teoriaani heidän pahikseudestaan.

Mua ihmetyttää, että vaikka Anblick on koko päivän ajan ihmetellyt ja epäillyt Halimaa, niin silti hän toteaa, ettei aio äänestää Halimaa, koska justy on hyvismäinen. Ymmärrän, että justyn hyvismäisyys heikentää teoriaa siitä, että justy ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään, mutten ymmärrä miten se heikentää Haliman pahismaisuutta. Lähinnä alkaa mun mielessä kutkutella ajatus, että Anblick ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään ja Anblick olisi tehnyt hieman hajurakoa hänen ja Haliman väliin ja nyt koitti löytää perustelut miksei äänestä Halimaa epäilyksistään huolimatta.

Zey kirjoitti:Ainoa, mikä osui omaan silmään oli Anblickin epäileminen Haliman "pussittamisesta". Selkeästi Ariel on lukenut Anblickin toisen viestin, kun kerran tiesi tarttua siihen, että Anblick pitää hyvistelyä pahismaisena. Lähinnä ihmetyttää miksi Ariel on sitten jättänyt huomiotta sen, että Anblick samassa viestissään sanoi, ettei odottanut Haliman vastaavan kysymykseensä, mikä vie pohjan "pussittamiselta". Vähän siis väkisin väännetyn epäilyksen makua tässä.

Pakko todeta että nämä kaksi quotea ovat aika ironisia keskenään, koska jätit huomiotta Anblicking viestistä ylemmän osion, jossa hän nimenomaan käy läpi Haliman peliä ja syytä miksei häntä nyt äänestäisi (vibattaa sekä hyviksenä että pahiksena).
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Vampire » 31.05.2017 14:34:09

Okei, elikkäs.. Joku koonti mun viesteistä on ilmeisesti ihan toivottua. En tee listausta, koska en koe sitä hyödylliseksi tässä vaiheessa ja muutenkin listaaminen ekan päivän aikana tuntuu lähinnä näennäiseltä. Toisaalta myös koen vähän koomisena sen, että ekana päivänä ollaan odottamassa selkeitä koonteja mielipiteistä ja ollaan melkein sitä mieltä, että koonnin tekemättä jättäminen vähentää pelaajan hyvismäisyyttä. Kaikki eivät kuitenkaan ole puhuneet niin paljon, että siitä olisi oikeasti vedettävissä jotain johtopäätöstä ja itse pidän pitkälti listausta, joka listaa suurimman osan enemmän tai vähemmän neutraaleiksi täysin turhina. Ja ainakin imo juonareissa avainasemassa on myös rivien välistä lukeminen ja miusta epäilyt pystyy tuomaan esille ilmankin, että kissankokoisilla kirjaimilla korostaa, että tämä on epäily. Omasta mielestäni oon tuonut varsin selvästi esille tähän mennessä esimerkiksi ajatukseni Halimasta ja se, että tarvii nojautua siihen, että erikseen oikein korostaa ekana päivänä sitä että "tämä on pahismainen" tai "tämä on epäilyttävää" on vähän ehkä laiskuutta. Omasta mielestäni oon aika selvästi tuonut esille mietteitäni, mutta ilmeisesti multa halutaan jotain muuta, joten ihan selvyyden vuoksi tässä on pikainen koonti tähän mennessä heränneistä aatoksista. Ensin koontia ja sen jälkeen uutta asiaa.

Halima. Se on varmaan jo käynyt aika selväksi, että pidän Halimaa tällä hetkellä varsin epäilyttävänä. Tuo tuuliviirimäinen käytös kummastuttaa, kun olen tottunut näkemään Haliman suhteellisen tasaisena ja harkitsevana pelaajana, joka ei niinkään sinkoile päättömästi suunnasta toiseen. Toisaalta taas juurikin tämä melkein oppikirjamainen pahiskäyttäytyminen saa miettimään, että oikeastiko niin kokenut pelaaja kuin Halima käyttäytyisi pahiksena tällä tavalla. Olen aika paljon nostellut Haliman juttuja esille ja en lähde niitä tässä toista kertaa sen kummemmin avaamaan, koska olen kuitenkin kirjoittanut Halimasta(kin) aika pitkälti noissa edellisissä viesteissä. Tämän hetken fiilikset Haliman suhteen ovat siis varsin kahtiajakoiset. Haliman tapa heitellä ääniä vähän minne sattuu vähän millä lie perusteilla tuntuu kuitenkin vähän kummalta, vaikka toki näin ekana päivänä täysin loogisten perusteiden kehittely on vaikeaa. Silti en aina ihan ymmärrä Haliman logiikkaa toimintojen takana. Tällä hetkellä ristiriitaisista ja kahtiajakoisista fiiliksistä huolimatta Halima on kyllä tässä pelissä yksiä minua eniten epäilyttäviä pelaajia.

einari on tähän mennessä jotenkin onnistunut herättämään hieman hyvismäisiä fiiliksiä, toki tämäkin on vielä äärimmäisen huteraa, mikä on ehkä odotettavissakin, kun muistaa, että tänään on todellakin vasta ensimmäinen pelipäivä. einari on kuitenkin tehnyt tähän mennessä pelistä ihan hyviä nostoja, välillä ehkä tuntunut lähinnä tarraavan epätoivoisesti johonkin tikkuun saadakseen asiaa, jota pyöritellä, mutta en menisi tässä vaiheessa kuitenkaan vielä sanomaan, että einari olisi yhtenä ehdokkaana pahisjoukkoon - toisaalta en myöskään menisi sanomaan, että pidän häntä hyviksenä. Materiaalia ei vain yksinkertaisesti ole vielä riittävästi.

Cameron on tähän mennessä jo ehtinyt kummastuttaa hieman sillä, että alkoi todella nopeasti veistelemään Halimasta ja Arielista pahiskaksikkoa, mikä tuntuu vähän epätoivoiselta vedolta.

porkkana on kanssa onnistunut tähän mennessä herättämään mussa lähinnä hyvismäisiä fiiliksiä. justy kuuluu omalta osaltaan suunnilleen samaan porukkaan porkkanan ja osaltaan myös einarin kanssa. Toki mie kaipailen aika paljon enemmän materiaalia, josta vois mahdollisesti lähteä vetämään vielä pidemmälle kehittyneitä pohdintoja ja saada ehkä mielipiteitäkin enemmän eikä tarvitsisi mennä niin voimakkaasti pelkällä fiiliksellä. justylla on tosin myös vähän sitä fiilistä ilmassa, että ihan kuin äänestäisi muiden perusteilla (kuten edellisessä viestissäni sanoinkin).

jiikare kuuluu tällä hetkellä myös tähän porukkaan, joka hämmentää mua. Kauheasti tuntuu olevan peesailua ja ehkä vähän sitä kautta myös muiden mietteillä ratsastamista, joten mielelläni näkisin jiikarelta vielä enemmän sitä omaa pohdintaa. En sanoisi kuitenkaan, että jiikare olis suoranaisesti pahismainen, mutta tällä hetkellä kyllä varsin mielenkiintoinen ja hämmentävä tapaus, jota kyllä ajattelin seurailla tässä vielä pelin aikana tarkemminkin.

Loput sitten ovatkin enemmän tai vähemmän neutraaleja eli en varsinaisesti näe, että tästäkään koonnista olisi liiemmälti hyötyä, koska tämä tuntuu ainakin miusta lähinnä vain näennäisaktiivisuudelta, koska kaiken tämän olen sanonut jo vähän pidemmässä ja perusteellisemmassa muodossa aikaisemmin, joten tuntuu ihan turhalta lähteä kirjoittelemaan sitä vielä erikseen tiivistettynä versiona. Mutta koska halusitte koontia, niin tässä se on enkä tiedä onko tästä mitään muuta hyötyä kuin se, että pääsee vähän helpommin kun ei tarvitse ihan niin paljon lukea rivien välistä ja samalla saada kaikkea sitä informaatiota, jonka olen saanut irti pelistä. Mä en tykkää kirjoitella turhia viestejä ja tää koonti vaan tuntuu turhalta. Tismalleen samat tiedot kun löytyy myös noista mun pidemmistä viesteistä.

Mutta, sitten siihen uuteen osioon tässä viestissä ja samalla siihen osioon, joka ei ole pitkälti turha... Tuo yllä oleva koonti tulee olemaan koonti tuohon astisista mietteistä, sen jälkeiset mietteet voivat muuttaa ja luultavasti muuttavatkin noita mietteitä vielä lisää, joten niitä ei parane ottaa absoluuttisena totuutena vaan enemmänkin katsauksena siihen, mitä tähän asti on tapahtunut.

Halima kirjoitti:Vampire: Anna kun vastaan kaikkiin sun kysymyksiin kerralla. Joo, mun pelin ensimmäiset kaksi päivää on nimenomaan "tikun tikusta asian vetämistä". Halusin kokeilla tuollaista tuuliviiripelityyliä, ja saavutinkin sillä sen mitä toivoin, eli keskustelua pelaajista alusta asti. Ikävä kyllä nyt keskustelu on aika pitkälti vääntynyt minun ympärilleni, mutta on tällä keskustelulla onneksi muitakin sivujuonteita. Mä en ole yrittänytkään perustella vedenpitävästi vibatuksiani, joita olen saanut joidenkin pelaajien pelin ainoasta yhden rivin mittaisesta viestistä. Eipä niistä nyt hirveästi perusteita tule, mutta kun on tullut hyvisviba niin olen sanonut sen ääneen. Olisiko pitänyt olla sanomatta?

Ensinnäkin, JES! Vihdoin rauhallisempaa Halimaa, tätä mä olen odottanutkin. Tässä ehkä näkee, että meillä on ihan erilainen taktiikka ja ehkä vähän myös tyyli pelata - etenkin tässä pelissä. Siinä missä sie olet tässä lähtenyt jakelemaan vibaa todella herkästi, niin mie olen enemmän sitä sorttia, et en tykkää puhua ns. "turhaan" eli puhun, jos mulla on oikeasti asiaa. Siun osalta varmaan oli oikeasti hyvä, että jakelit viboja niin herkästi, koska se tosiaan käynnisti peliä, mutta mie itse olisin jättänyt sanomatta. Mutta tässä kohtaa voin myös suoraan sanoa, että omalta osaltaan tuo miun ääni Halimalle oli myös osittain, ehkä jopa suuremmalta osalta, pyrkimys katsoa, miten äänen olemassa olo vaikuttaa. Jatkuuko tuuliviirimäisyys vai muuttuuko pelityyli enemmän siksi Halimaksi, johon itse oon tottunut.

Halima kirjoitti:Randomäänistä: Mä en niitä muista paljon käytettäneen, mutta mehän ollaan pelattu osittain eri aikoina, eli voi hyvinkin olla että ne on tulleet "muotiin" enemmän mun aktiiviajan jälkeen tms. Ja kokonaan äänetöntä ekaa päivää ei munkaan peliaikana ole ollut (niinkuin olisit voinut lukea jo mun aiemmasta viestistä), mutta olen kuullut että niitä joskus ammoisina aikoina on ollut.

Mä muistelisin, että randomääniä on ollut jos suht kauan "muodissa", mut en kyl kuollaksenikaan muista, koska ne tuli. Ihan hyvin voi siis olla, et ne on tulleet enemmän vasta sun aktiivikauden jälkeen tms. Ja kyllä, luin sen kyllä sun viestistä, mutta välillä tekee hyvää vähän kärjistää ;) Sillä saa välillä ihan hyviä reaktioita.

einari kirjoitti:Vampire ihmettelee ekassa viestissään paljon pelaajien nopeaa hyvis- ja pahisvibojen heittelyä ja tuntuu korostavan sitä, että tarvitsee itse enemmän aikaa mielipiteiden muodostamiseen. Kuitenkin hän päätyy heittämään viestinsä lopussa äänen Halimalle, vaikkei ole edes vielä lukenut siihen asti käytyä peliä kokonaan läpi...? Muutenkin Vampiren huomio on aika paljon Halimassa.

Joo, niin on ollut huomio Halimassa, mutta sille on ollut syynsä. Mä olin tuohon ääneen mennessä olleen pelin lukenut läpi, kolmossivu tosin huomattavasti heikommalla keskittymisellä (aka en ollut reagoinut asioihin yhtä perusteellisesti, mutta olin lukenut ja sisäistänyt). En myöskään näe, että kommentit ajan tarvitsemisesta ovat epäkorrekteja, koska kuten aika monta kertaa oon jo itsekin maininnut, tänään on vasta eka päivä ja tuntuu kohtuuttomalta ajatukselta, että heti ekana päivänä pitäis olla valmis muodostamaan samalla tavalla epäilyjä kuin myöhemmin pelissä. Halimaan oon osaltani keskittynyt paljon jo sen takia, että paljon sieltä on ollut kommentoitavaa ja esiin nostettavaa, mutta toisaalta oon tavallaan halunnut myös pitää prässin Halimassa, jotta näen, miten tämän käyttäytyminen ja reagointi päivän jatkuessa muotoutuu ja esim. lähteekö se muuttumaan. Puoliksi siis taktinen valinta ja puoliksi ihan kiinni siitä, että aktiivisena pelaajana Halimasta oikeasti saa paljon asiaa irti.

einari kirjoitti:Eli on toki luonnollista, että Halima saa paljon huomiota, koska on aktiivinen, mutta olisi hyvä muistaa, että osa siitä huomiosta johtuu nimenomaan siitä, että Halima on aktiivinen - ei välttämättä tämän roolista. Koen myös, että Halima on aktiivisuutensa ja aika erikoisen pelityylinsä takia aika helppo kohde.

Niin on. Samalla tavalla helppoja kohteita on myös hiljaisemmat ja mahdollisesti myös ekaa/ekoja pelejään pelaavat. Mutta joo, ymmärrän kyllä pointin. Kyl mä mielelläni näkisin niitä hiljaisiakin enemmän puhumassa, mutta silloin kun he eivät puhu, niin on vähän pakko pärjätä sillä, mitä sillä hetkellä on - eli aktiivisemmilla pelaajilla. Aktiivisia pelaajia ei voida jättää huomiotta hiljaisten hyväksi eikä hiljaisia voi jättää huomiotta aktiivisten hyväksi. Pitäis huomioida molempia puolia, mutta siinä vaiheessa, kun materiaalia on näinkin vähän, niin on pakko tehdä valintoja.

justyn listaus ei kyllä ainakaan omissa silmissäni näyttäydy mitenkään erityisen hyvismäisenä. En vain näe järkeä tai logiikkaa siinä, että pitää kirjoittaa pitkä viesti listaukselle, jossa suurimman osan toteaa neutraaleiksi. Listaukset alkavat tulle mielestäni hyödyllisiksi vasta siinä vaiheessa, kun niitä neutraaleja on oikeasti jäljellä enää korkeintaan muutama. Sitä ennen, kun pystyy kategorioimaan vain muutaman pelaajan on miusta järkevämpää vain mainita nämä muutamat pelaajat sen sijaan, että lähtee täyttämään viestiä turhaan sillä, että erikseen luettelee neutraalit pelaajat ja jokaisen kohdalla erikseen mainitsee, että tämä on neutraali syystä x, kun syyt useimmiten ovat hiljaisuus tai syyt muuten pystyy pukemaan pariin hassuun lauseeseen tai sanaan.

Meiz kirjoitti:Käsittelin justyn kysymiä aiheita jo viestissäni viewtopic.php?f=9&t=377&start=90#p5602

Äh, my bad. Näköjään oli ongelmia sisälukutaidon kanssa :D

Halima kirjoitti:Nyt häneltä on tullut yksi pitempikin viesti, ja edelleen tykkään viestin sävystä.

Musta jotenkin tuntuu, että vähintään osa tästä mun ongelmasta viestien sävyjen perusteella hyvisvibattelussa ja pahisvibattelussa on se, että mä en aspergerini takia tunnista näitä eri sävyjä. Vähän samaan tapaan kuin se, että mä en esim. livenä tunnista yleensä sarkasmia (miehekkeen sarkasmin tunnistan välillä, koska oon tuntenut hänet vuosia ja silloinkin oli alussa hankalaa) tai välttämättä edes tunteita. Mä en vain osaa samalla tavalla lukea viestien sävyjä rivien välistä, koska mulle kaikki viestit näyttää pitkälti tismalleen samalta - ja jos tunnistan sen sävyn, niin todennäköisesti tunnistan väärin. Uskoisin, et samasta syystä omatkin viestit saattaa esim. joissain peleissä ja joissain tilanteissa olla vaikuttaneet hermostuneilta, vaikka en olisi hermostunut ollut. Mä en vain osaa tunnistaa näitä sävyjä tai osaa mitenkään hallita niitä omissa viesteissäni. Ehkä siinä on myös yks syy sille, miks mua on sanottu aikalailla koko mun juonitteluaikani ajan tunnepelaajaksi :D Mua vaan jotenkin turhauttaa aina nää viestien fiiliksiin tai sävyihin pohjautuvat epäilyperusteet tai vibatteluperusteet, koska mistäs pirusta mä ne tunnistaisin! En yhtään mistään :D

Tästä tulikin näköjään vähän tälläinen viesti, mutta tuli huomattua, että tosi hankala on yrittää keskittyä analysoimaan viestejä, kun on melkein lamauttava päänsärky. Koitan siis seuraavan kerran kirjoitellessani saaha otettua taas hieman enemmän kontaktia ja miettiä vähän tuota ääntäkin, että mitäs sen kanssa tekisin. Sinällään houkuttelisi pitää se edelleen Halimalla, joka tällä hetkellä on kaiken huomioiden miuta eniten epäilyttävä pelaaja, mutta toisaalta sille äänelle olisi varmaan parempaakin käyttöä kuin pitää se pelaajalla, jonka kohdalla fiilikset ovat niin voimakkaan kahtiajakoiset. Tällä hetkellä päänsärky ei salli mitään yhtään syvällisempää ajattelua ja särkylääkekään ei auta niin hyvin kuin toivoisi.

//Meiz kiilaili välikköön.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 31.05.2017 14:56:42

Jätän osaan teidän viesteistä vastaamatta, kun kysymykset on päällekäisiä toistensa kanssa (einari-vibat etenkin).


Cameron kirjoitti:Epäilyttävät
Nego tuntuu tarttuvan paljolti "helppoihin kohteisiin", kuten Arielin ilmaisutapaan, Haliman antiaktiivien lynkkaysintoon jne.
Nego kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?

Tämä jäi mietityttämään. Jos Jeku ymmärtää äänen antamisen, eikö se kuulosta sinusta positiiviselta? Miten siinä voisi näkyä pahis?
Myös tuo ääni einarille (ilmeisesti sitä tosin ei ole laskettu nyt mukaan) on mielestäni vähintäänkin hassusti perusteltu. einari ymmärsi mun kirjoittaman viestin väärin, niin kuin myös esimerkiksi Zey. Miksi näistä päätit äänestää nimenomaan einaria? Nyt näköjään herättelyääntä dzinnin suuntaan.

Mun äänet alkupelistä on aina reaktioiden kalastelua. Zey oli tossa vaiheessa jo mun listalla hyviksenä sen muiden viestien takia, mutta einari oli kysymysmerkki, joten äänestin häntä.

Mitä tulee tohon ensimmäiseen, halusin nähdä, mitä Jeku ajattelee. Viestissä kuitenkin oli pari pistettä perässä, mikä mun mielestä viestii epävarmuutta tai epäilevyyttä.


********************


porkkana kirjoitti:
Nego kirjoitti:Nostan muuten einarin korkeemmalle listallani.

Ylemmäs listalla tarkoittaa ilmeisesti sitä, että pelaaja on hyvismäinen? Mikä einarin vastauksissa oli mielestäsi hyvismäistä? Ja saadaanko me muutkin nähdä tämä lista. :>

Juu, lista menee hyvismäisimmästä pahismaisempaan. Laitan päivitetyn listan tän viestin perään.

Viittasin einarin vastauksella tähän viestiin. Vastaus mun epäilyyn ja ääneen oli napakka ja selvä, minkä lisäks tykkäsin koko postauksen sisällöstä. En oo samaa mieltä einarin pahislistasta, mut näen sen ajatuksenjuoksun ja ymmärrän sitä.


********************


Vampire kirjoitti:Halima jatkaa kolmossivulla kummastuttamistaan tuolla listauksellaan, jossa luettelee pelissä mukana olijat järjestyksessä hyvismäisestä pahismaiseen. Peli on kuitenkin alkanut 28. päivä - eli ollut pyörimässä tuon viestin kirjoittamisen hetkellä vuorokauden. Kokonaisuutena siis sanoisin, että tuo listaus on pitkälti täysin turha, koska se ei sen kummemmin tuo peliin uutta tietoa. Listaus on hankalaselkoinen ja perustelematon - käytännössä siis listaus siitä, keitä pelissä on mukana satunnaisessa järjestyksessä, jolle ei tarjota perusteluja. Omaan silmääni näyttäytyy siis pitkälti puhtaalta näennäisyysaktiivisuudelta ja viestin täytteeltä, jotta viestit näyttäisivät pidemmiltä ja ehkä samalla Halimasta tulisi hyvismäisempi ja hyödyllisempi fiilis. Toki tässä on sekin aspekti, että en kyllä tiedä, toimisiko pahis oikeasti näin erikoisesti, koska se olisi ainakin miusta äärimmäisen huono taktiikka, kun on melkein taattua, että tuollainen peli kerää huomiota itseensä ja mahdollisesti jopa ääniä. Toisaalta ei tuo kyllä ainakaan tällä hetkellä ihan puhtaasti hyvismäiseltä toiminnaltakaan vaikuta, että otas siitä sitten selvää.

Tähän mä en kiinnittäis huomiota, sillä oon tollasiin listauksiin tottunut ihan sekä hyviksiltä että pahiksilta. Tässä kappaleessa on aika paljon asiaa tästä, joten jollet olis mun listalla hyvismäisissä, näkisin tän automaattisesti yrityksenä näyttää perustelummalta kuin mitä se on.

Ja tietenkin osittain sanon tämän siksi, kun oma listani on samankaltainen. :D

Nego kirjoitti:Oon aika eri mieltä sun kanssas Cameronin reaktiosta, mut toisaalta sulla on metatietoa siitä.

Mitä metatietoa? En tiedä onko mulla jotenkin eri määritelmä termistä "metatieto" juonareissa, kun mun mielestä se tarkoittaa pelin ulkopuolista tietoa, esim. tietoa, jonka saa pahistovereiltaan.
Mulle metatieto on tietoa siitä, miten porukka yleensä pelaa kutakin roolia, sillä näin se on englanninkielisissä peleissä määritelty. Kun en oo pelannut muiden kanssa ennen, mulla ei metatietoa ole. Haliman championship-peliä seurasin kyllä, kun sen järjestinkin, joten siitä mulla jotain metatietoa.

Nego kirjoitti:Ihan se, että Arielin viesti töksähtelevänä ei tuonu mulle hyvisviboja, kun taas Tetran viestin sävy oli hyvä.

Mikä Tetran sävyssä oli hyvää, jos Arielin töksähtelevyys ei tuonut hyvisvibaa?
Kuten aikasemmin mainitsin, mä en perustele sävyhuomioita, kun niitä en osaa perustella. Pelaan paljonkin mutulla, koska siihen oon oppinut luottamaan. Tetran viestistä mutu sanoi, että oli hyvä. Siinä se.

Nego kirjoitti:On totta joo, että 6. päivänä täytyy viimeistään pahis lynkata, mut mieluummin lynkkaisin jo tänään. Ekan kerran kun luin ton Zeyn viestin, mulle tuli sellainen olo, ettei Zeyn mukaan vielä tartte pahiksia metsästää, mikä ei lupais hyvää.

Totta kai tarvii koko ajan metsästää pahiksia, mutta tuohon 6. päivään asti on varaa osua vikaan. Se kun on auttamattoman todennäköistä, että harhalynkkauksia tulee, mutta se kuuluu juonareihin. Musta tuntuu vähän hassulta, et tuntuu, et sä et jotenkin muistaisi tai tietäisi sitä, että harhalynkkaukset kuuluvat juonareihin. Ihan samalla tavalla mäkin haluaisin, että jo ekana päivänä osuttaisiin pahikseen ja alettaisiin heti saada pahiksia pois pelistä, mutta samalla tiedän sen äärimmäisen epätodennäköiseksi, kun 4 pelaajaa 19 joukosta on pahiksia.
Tää on kyllä aika johdattelevaa analyysia sulta, sillä mun viestistäni ei kyllä mitenkään pitäis välittyä, etten muka muistais tai tietäis sitä, että harhalynkkauksen kuuluu juonareihin. Et tainnu ihan ymmärtää, mitä tarkoitin tai sitten koitat tahallas saada tota näyttämään pahemmalta kuin mitä se onkaan.


*********************


justy kirjoitti:einari

Vaikuttaa hyvikseltä. Tämä perustuu hänen kyselevään pelityyliinsä, tosin valitettavasti hänen kysymyksiinsä ei ole juuri vastattu. Olisi nimittäin hauska nähdä miten einari vie keskustelua näistä vastauksista eteenpäin.

Ääni Blckerille ihmetyttää. Ilmeisesti sen tarkoituksena on kannustaa aktiivisuuteen (ns. whip vote), mutta eikö olisi enemmän aihetta piiskata vaikkapa Jekua, Negoa, Arielia tai Meiziä, jotka eivät ole vastanneet kysymyksiisi?

(on mahdollista että osa on vastannutkin, luen nimittäin nyt ketjua kirjoittajien mukaan järjestettynä. Mutta ainakaan einari ei ole näitä vasatuksia noteerannut omissa posteissaan).
Olis kiva, jos sulla olis aikaa näyttää, mitä einari on multa kysynyt, kun en taida olla huomannut niitä, ellen ole jo vastannut.

justy kirjoitti:Nego

Lievästi pahiksen puolella. Negoakin jo kommentoin aiemmin ja hänen vastauksensa perusteella olin ilmeisesti tulkinnut hänen einari-äänensä väärin. Äänen tehtävänä oli ilmeisesti vain saada aikaan reaktioita, eikä einari vaikuttanut pahismaiselta?

Nego sanoi että sai einarilta tätä äänestämällä mitä halusikin. Einarin kommentti äänestysperusteisiisi oli tämä:

einari kirjoitti:Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D


Jos tämä oli tyydyttävä reaktio, etkö olisi saanut saman aikaan ihan vain kysymällä kysymyksen? Einari on kuitenkin aktiivisesti vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin. En oikein ymmärrä mitä lisäarvoa äänestäminen toi. Ja nyt uusin äänesi dzinnille on sellainen ettei se oikeastaan kerro mitään epäilyistäsi. Ja kuitenkin kritisoit Halimaa ja siirsit hänet alemmaksi listallasi koska hän halusi äänestää epäaktiivisia.

Jotenkin Negon posteista jää olo, että hän on tyytyväinen asioiden nykytilaan ja keskittyy antamaan reaktioita kalastelevia ääniä, ilman että pistää kuitenkaan mitään painetta äänten taa (yksi vastaus einarilta riittää, sitten ”mitä kuuluu” –ääni dzinnille.

1) Totta kai einari vaikutti pahismaiselta, mut suurin syy mun äänelleni oli reaktio. Cameron oli jo silloin pahismaisempi, mut mun ei olis ollut mitään järkeä äänestää sitä, kun saatoin äänestää jotakuta muuta, josta en ollut yhtä varma.
2) Reaktio ei ollut pelkästään se, mikä sai mut ajattelemaan einarista toisin vaan se koko viesti, jonka sisällä einari ääneeni reagoi. Mainitsin sen tuossa ylempänä jo, mutta sanotaan uudestaan.
3) Ääni dzinnille on myös reaktionkalastelua, sillä mulla ei ole mitään muistikuvaa dzinnin viesteistä ja se on yleensä merkki siitä, että painostamiselle on tarvetta. Vasta mun vika ääni tulee olemaan aidosti epäilyääni.
4) Halima tosiaan siirtyi alemmaksi listallani, mutta pysytteli yhä hyviksien puolelle. Kritisoin sitä yhdestä postauksesta. En kyllä ymmärrä, miksi sen edes nostat esiin. Mitä se kertoo sinulle? Miksi se on merkittävää puhuessasi mun äänistä?


****************************


Halima kirjoitti:Nego
Varovainen aloitus anteeksipyytelyineen, tuntuu jotenkin tunnustelevan kylän tunnelmaa että mitä täällä uskaltaa sanoa ja mitä ei ettei vain joutuisi epäilyksiin. Pitemmissä viesteissä on jo enemmän asiaa ja yritystä, mutta odotin Negolta kyllä enemmän. Jotenkin kaikista pahismaisinta on se, että viimeisessä viestissään tänään, kun juttelua ja epäilyksenaiheita on jo ketju täynnä, hän heittää ilmeisesti herättelyäänen dzinnille. Eikö olisi kannattanut äänestää epäilyttävintä ja kysyä muuten vaan dzinniltä mitä kuuluu? Vai epäiletkö dzinniä?
Ei mun äänet näin aikasessa vaiheessa vielä oo epäilyttävimmälle vaan sille, josta en oo vielä varma. Lisäks mua auttaa se, kun näen ketkä ääneeni oikein reagoivat ja millä tavalla. Mun on helpompi lukea muita, kun ne epäilee mua, sillä yleensä pahikset yrittää tarttuu johonkin pieneen ja merkityksettömään tai vaan peesata muita.

Tähän mennessä huomio kiinnittyy lähinnä justyn ja Haliman reaktioihin. En osaa sanoa, paistaako niistä pahis sentään, mut justyn reaktio oli kyllä Haliman reaktiota parempi ja ymmärrettävämpi.


Lisää mun äänestä dzinnille löytyy tuosta ylempää vastauksestani justylle. Valitettavasti ääni ei avannu mitään dzinnistä, mutta toisaalta sen eka viesti ääneni jälkeen ei kyllä herättänyt mitään viboja suuntaan tai toiseen. Pidän hänet listan loppupäässä.

Mut toistaiseksi tehdään näin:

--dzinni


****************************


Blckter kirjoitti:Tuntuu ikävältä tämä hiljaisten ahdistelu mutta kyllähän sillä toisaalta saadaan porukkaa hereillä paremmin.

Tuntuu siltä että jos pelaajat jäävät hiljaisuuden varjoon, eikä heistä saada irti mitään he ovat todennäköisiä pahiksia, koska piilottelevat ja seuraavat sivusta. Jos taas pelaa aktiivisesti epäillen, äänestäen ja pähkäillen, seuraa että valtaosa pitää hyviksenä. Kokeneet pelaajat varmaan pelaavat aktiivisesti molemmissa rooleissa...ehkä pahiksena vielä aktiivisemmin jotta varmasti näyttäisi hyvikseltä. Toisaalta joku sanoi että pahis ei lähtis nuin aktiivisesti äänestämään/vaihtamaan ääntä kuin esim Halima.

En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin.

Meizin käpylehmä oli kyllä loistava aloitus. Hyvis viboja tuli...mutta eikö tämä olisi pahiksena loistava veto. Aika turvassa saa olla.

Halima, Justy, Meiz, Nego, Cameron Zey tuntuvat aktiivisimmilta pelaajilta. Mutta en ota vielä viestiketjuihin kantaa. On sen verran asiaa:)

Tässä viestissä näyttäis olevan paljon asiaa, mut ei oikeestaan mitään suoraa tai selvää.

Miten sä luet pelaajat, jotka listasit aktiivisimmiksi? Onko ne hyviksiä vai pahiksia?

Ja mikä oikeastaan Meizin käpylehmässä sai sut näkemään sen hyviksenä? Miksi se olis pahiksena loistava veto? En ymmärrä.


***************************


Nyt valitettavasti loppuu aika kesken, joten jatkan myöhemmin tästä viestistä. Sen jälkeisiä viestejä en oo lukenut, joten seuraava lista perustuu sitä edeltäviin viesteihin:

H+ = hyvis ilman epäilyksiä
H = hyvismäinen
N = neutraali / tällä hetkellä määrittämätön
P = pahismainen
P+ = pahis ilman epäilyksiä

Toistensa kanssa samaan kasaan niputetut pelaajat on samalla viivalla toistensa kanssa.

H+

H
Meiz
Vampire

Tetradynamia
Ariel

einari
jiikare

Zey

justy
Halima

N
Anblick
mllna

Jeku
Mursumus
Lenune
porkkana

P
dzinni

Blckter

Cameron

P+
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 31.05.2017 17:29:15

justy kirjoitti:Ääni Blckerille ihmetyttää. Ilmeisesti sen tarkoituksena on kannustaa aktiivisuuteen (ns. whip vote), mutta eikö olisi enemmän aihetta piiskata vaikkapa Jekua, Negoa, Arielia tai Meiziä, jotka eivät ole vastanneet kysymyksiisi?

(on mahdollista että osa on vastannutkin, luen nimittäin nyt ketjua kirjoittajien mukaan järjestettynä. Mutta ainakaan einari ei ole näitä vasatuksia noteerannut omissa posteissaan).

En yleensä noteeraa saamiani vastauksia sen enempää, ellei niistä ilmene lisäkysymyksiä. Mielestäni kaikki ovat vastanneet esittämiini kysymyksiin, paitsi Jekulta en ole saanut vastausta tähän:
einari kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.

Lisää soutamista ja huopamista. Ymmärtää Haliman nopean äänen, mutta kuitenkin ehkä vähän nopeaa äänestää yhden sanan perusteella, ehkä. Mihin suuntaan siis kallistut? Ymmärrätkö Haliman äänen vai pahistuttaako sittenkin?

Tämän kysymykseni jälkeen Jeku on käynyt vain nopeasti piipahtamassa ja vedonnut koulukiireisiin (ihan validi syy kyllä), joten oletin, ettei hän ole vielä ehtinyt lukea peliä kunnolla läpi. Jekun pohdintoja olisi kyllä mukava kuulla, toivottavasti löydät jostain aikaa pelille. :)

Justylta hyvä listaus pelaajista. Suurin osa jäi neutraaleiksi, jonkinsorttisia hyvispisteitä saivat einari (eli mää), Halima, porkkana ja Vampire, ja pahispisteitä vain Nego ja Cameron. Ymmärrän, että tässä vaiheessa suurin osa jää neutraaliksi, mutta pahiksia on kuitenkin neljä kappaletta. Kenet yhdistäisit esim. äänestämäsi Camin pahistovereiksi?

Kiva että Lenune heräsit! Innolla odotan millaisia ajatuksia sieltä tulee, kun Lenune pääsee ikään kuin "puhtaalta pöydältä" lukemaan koko pelin läpi.

jiikare kirjoitti:Tämä blckterin ääni oli tosiaan täysin herättelyääni, joka tuskin jää voimaan loppuun asti. Tässä äänessä oikeastaan komppasin sinun aiempaa kirjoittamaa (Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?) ja haliman hiljaisten herättelyä.

Blckter kävi heräilemässä, millaisen fiiliksen sait hänen viestissään? Sanoit, että ääni jää tuskin voimaan loppuun asti, muttet ottanut sitä pois, vaikka Blckter heräsi?

Tää hiukan ristiriitainen viesti mua vielä ihmetyttää:
jiikare kirjoitti:Tuntuu että aktiiviksemmat koittaa saada nyt käännytettyä huomiota nyt meihin seurailijoihin(?). Itseni ainakin sellaiseksi tällä hetkellä lasken niinkuin ensimmäisessä viestissänikin mainitsin. --- Tosin täysin hiljaisten ja kaltaisteni seurailijoiden kommentit kiinnostavat.

(Poistin välistä tavaraa ja korvasin --- -merkinnällä, tuossa ei siis ole jiikaren koko viestiä.)
Sain tästä viestistä sen kuvan, että kritisoit huomion kääntämistä hiljaisiin. Kuitenkin päädyit tämän jälkeen itse herättelemään hiljaisia ja antamaan äänen Blckterille. Onko mielestäsi hyvä vai huono asia, että aktiiviset yrittävät käännyttää huomiota seurailijoihin?

jiikare kirjoitti:Haluaisin toisenkin aloittelijan tänne kirjoittelemaan. Tämä elävöittäisi ketjua hiukan, ettei olisi pelkästään kokemuksen ääntä täällä.

Se on kyllä totta, että on kiva että pelissä on aloittelijoitakin kirjoittelemassa, tulee erilaista näkökulmaa. ^_^

Halimalta myöskin kokoavaa viestiä. Huomioit, että sekä dzinniltä että Lenunelta oli tullut vasta yksi viesti, joista ei voi vielä paljoa päätellä. Kuitenkin Lenune on keskikastissa ja dzinni lievästi epäilyttävä. Miksi?

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Eniten huomiota Halimassa ja vähän ihmettelen viestien sävyn perusteella miksei Zey ole vielä Halimaa äänestänyt.

Koska en ole varma vielä siitä, haluanko äänestää Halimaa.

Tarkoitatko siis, ettet ole ihan varma äänestätkö ylipäänsä, vai että äänestätkö Halimaa vai jotakuta muuta? Onko Halima kuitenkin ykköskohteesi tällä hetkellä?

Blckter kirjoitti:Tuntuu ikävältä tämä hiljaisten ahdistelu mutta kyllähän sillä toisaalta saadaan porukkaa hereillä paremmin.

Niin, siinä on just se että jos joku ei puhu pelitopicissa mitään, ei hänen roolistaankaan voida tehdä mitään arvauksia. Sitä parempi mitä enemmän puhutaan, sillä sitä enemmän on materiaalia, josta tehdä päätelmiä.

Blckter kirjoitti:Meizin käpylehmä oli kyllä loistava aloitus. Hyvis viboja tuli...mutta eikö tämä olisi pahiksena loistava veto. Aika turvassa saa olla.

Oliko käpylehmä todella niin hyvisviboja jakava veto? Miksi annat Meizille hyvisviboja tästä?

Anblick kirjoitti:Mä en yleensäkään haluaisi äänestää kesken päivän (jos ei lasketa herättelyääniä), kun asioista voi vielä keskustella rauhassa. Toki äänen voi vetää takaisin, mutta en henk.koht. piittaa näin toimia.

Eikö äänestämisellä just nimenomaan saa reaktioita aikaan? Lisäksi äänestämällä aikaisin on äänen kohteella enemmän aikaa reagoida, jolloin ei tule esim. vahingossa lynkattua erikoishahmoa.

Anblickiltä vähän puolivillainen viesti, ensin vähän kumotaan aiempia epäilyjä (Halima ja justy), sitten ääni jiikarelle aiempien epäilyjen perusteella, ja epäilyttävä on myös Nego, mutta kyseessä voi olla myös hänelle luonteenomainen pelityyli. Halima vibattaa sekä hyvis- että pahismaisesti? Ymmärrän, ettei tässä vaiheessa ole vielä kovin vahvoja epäilyjä, mutta tuntuu ettet uskalla oikein kunnolla epäillä ketään? Ja tsemppiä muuttohommiin! :D

porkkana kirjoitti:Näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli saa kyllä epäilemään pahikseksi, mutta en ainakaan vielä olisi lynkkaamassa Halimaa.

Millä perusteella tää saa epäilemään pahikseksi? Eikö näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli ole nimenomaan pahikselle epäedullinen?

Vampire kirjoitti:Toisaalta myös koen vähän koomisena sen, että ekana päivänä ollaan odottamassa selkeitä koonteja mielipiteistä ja ollaan melkein sitä mieltä, että koonnin tekemättä jättäminen vähentää pelaajan hyvismäisyyttä.

Kuka tällaista on vaatinut? En muista muuta kuin Haliman aika kepeään sävyyn todenneen, että olisi kiva saada Vampirelta jotain kokoamisia omien viestiensä loppuun. Sinänsä hyvä pointti kyllä siitä, että listaukset ovat välillä vähän "tyhjää täynnä" kun yritetään väkisin laittaa mielipide kaikista pelaajista, joista ei välttämättä sitten olekaan mitään mielipidettä. (Tunnistin heti itseni tästä. :D) Toisaalta on kuitenkin hyvä pyrkiä pohtimaan kaikkia pelaajia, koska kuka tahansa voi olla pahis.

Vampire kirjoitti:Mua vaan jotenkin turhauttaa aina nää viestien fiiliksiin tai sävyihin pohjautuvat epäilyperusteet tai vibatteluperusteet, koska mistäs pirusta mä ne tunnistaisin! En yhtään mistään :D

Toisaalta sulla on ihan erilainen näkökanta viesteihin siinä mielessä, että kukaan ei esim. pysty hämäämään sua kirjoittamalla kepeällä sävyllä. Pystyt paremmin keskittymään viestien sisältämään asiaan. :D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 31.05.2017 18:30:34

einari kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.

Lisää soutamista ja huopamista. Ymmärtää Haliman nopean äänen, mutta kuitenkin ehkä vähän nopeaa äänestää yhden sanan perusteella, ehkä. Mihin suuntaan siis kallistut? Ymmärrätkö Haliman äänen vai pahistuttaako sittenkin?

Tämän kysymykseni jälkeen Jeku on käynyt vain nopeasti piipahtamassa ja vedonnut koulukiireisiin (ihan validi syy kyllä), joten oletin, ettei hän ole vielä ehtinyt lukea peliä kunnolla läpi. Jekun pohdintoja olisi kyllä mukava kuulla, toivottavasti löydät jostain aikaa pelille. :) [/quote]
Sorry einari, ei ollut tarkoitus ignoorata sun kysymystä, mutta joo, koulu on istuttu tämän päivän osalta, joten vastaus kysymykseen tulee tässä. :)

Ymmärsin Haliman nopean äänen minulle, on noita ennenkin nähty muualla, mutta.
Jokin Haliman viest(eissä)issä häiritsi ja häiritsee mua. Tuuliviirimäisyyttä onkin jo ehditty miettiä täällä, joten en tartu kummemmin siihen enää, Halima kuuluu tälllä hetkellä epäilyksen alaisiin itsellä, ja nyt vissiinkin kaikki ovat heränneet, hienoa.
Arielin hajonnut tietokone oli hyvä syy hiljaisuudelle, ja sen jälkeen luulen jopa nähneeni häneltä pitkänkin viestin, ellen ihan höpöhöpöjä muistele?

Muita yritän muistaa myöhemmin, koska joudun vielä uppoamaan koulukirjojen maailmaan. :/
//++älypuhelin, jolla kirjoittaminen_on_hidasta...
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 31.05.2017 19:25:10

Zey kirjoitti:
dzinni kirjoitti:Täällä kyllä jaellaan herkästi hyvisviboja henkilöille, jotka vähänkään kyseenalaistavat muiden viestejä. Mielestäni pahiksena ei kannata olla liian kiltti, joten mua aina epäilyttää tuollainen varovainen kyseenalaistaminen tai uhoaminen.

Multa meni tän pointti vähän ohi. Onko joku siis varovaisesti kyseenalaistanut tai uhonnut, mikä epäilyttää sua, vai muuten vain ilmoitit, mitä pahisten kannattaa välttää tekemästä, jottei saa sun epäilyksiä niskaan?


Alkupään viesteissä esim. Meiz ja Tetra harrasti pientä uhoamista ja jotkut antoivat niistä hyvispisteitä. Toisaalta Tetra myös kritisoi tuota uhoamista ja siitäkin sai hyvispisteitä. Itse taas näen tuollaisen varovaisen kritisoimisen epäilyttävänä, enkä hyvismäiseltä. Toisaalta tuo viestini kertoo suoraan mitä pahisten kannattaa vältellä, jos ei halua herättää epäilyksiäni, mutta puhuin lähinnä aikaisemmin kirjoitetuista viesteistä. Ja toisaalta eikö se aina, kun joku kertoo epäilevänsä henkilöä x, syystä y, kerro pahiksille millaista käytöstä kannattaa vältellä. Mutta minua siis epäilyttää hieman tuo Tetran rennon kyseenalaistava pelityyli, mikä esim. Haliman mielestä on herättää harvinaisia hyvisviboja tetran tyyliksi. Itse en ole Tetran kanssa koskaan tietääkseni pelannut, joten en osaa verrata tuota tyyliä Tetran aikaisempiin peleihin.

Nego kirjoitti:3) Ääni dzinnille on myös reaktionkalastelua, sillä mulla ei ole mitään muistikuvaa dzinnin viesteistä ja se on yleensä merkki siitä, että painostamiselle on tarvetta. Vasta mun vika ääni tulee olemaan aidosti epäilyääni.

Nego kirjoitti:Lisää mun äänestä dzinnille löytyy tuosta ylempää vastauksestani justylle. Valitettavasti ääni ei avannu mitään dzinnistä, mutta toisaalta sen eka viesti ääneni jälkeen ei kyllä herättänyt mitään viboja suuntaan tai toiseen. Pidän hänet listan loppupäässä.

Eli sinulla ei ollut minkäänlaisia muistikuvia minusta ennen ääntäsi ja äänen jälkeinen viestinikään ei herättänyt viboja suuntaan tai toiseen, mutta silti olen sinun pahislistalla. Lopulta poistit vielä äänesi minulle. Luulisi, että jos pitäisit minua pahiksena ja olisin mielestäsi tehnyt jotain sinua epäilyttävää niin olisit pitänyt äänesi minulle. Myöskin Blckter oli listallasi pahiksena, vaikka en nopealla vilkaisulla huomannut, että olisit häntäkään sen kummoisemmin epäillyt mistään. Eikö sinun olisi ollut järkevä pitää äänesti minulle, jos olen niin epäilyttävä, vai miksi vielä peruit sen?
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa

cron