"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 29.05.2017 11:13:10

Jei, jälleen pitkästä aikaa pelailemaan. :> Hei vain minultakin kaikille uusille ja vanhoille!

Jeku kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Kun tässä pelissä on pakko epäilyksiä olla.
Jeku kirjoitti:Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.

Kovin epäselvää ja jotenkin epävarmaa, kaipaan itsekin hieman selvennystä oliko sinusta Haliman ääni oikeutettu vai ei, antaako hyvis vai pahisvibaa?

Meiz kirjoitti:justyn viestittelyt herättää mussa jo luottamusta.

Mikä justyn viestittelyssä herättää tämän luottamuksen?

Cameron kirjoitti:Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

Tämähän olisi hyvää pesäeron tekoa alussa, sillä on hyvin epätodennäköistä, että Ariel tämän äänenvaihdon vuoksi olisi putoamassa. Varsinkaan kun eletään näin varhaista vaihetta päivää ja äänet tuntuvat vaihtuvan pelaajalta toiselle tiuhaan tahtiin.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.05.2017 11:18:09

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Hyvisvibojen jakamisessa pienistäkään syistä ei ole yhtään mitään vikaa. Mutta jos itse en onnistu näkemään perusteita viballe niin kyllä se antaa aihetta miettiä onko pelaajalla ylimääräistä tietoa toisen roolista.

Kenen viboihin sinä nyt näit perusteet ja kenen et?

einari kirjoitti:Eikö just nimenomaan hyvis tarvitse parempia perusteluja hyvisvibatteluille? Pahishan tietää ketkä ovat hyviksiä, ja voi näin ollen jakaa hyvisviboja aika rennolla otteella, mutta hyviksen on oltava varuillaan kaikkien suhteen. Sanoit myös että hyvisvibojen jakamisessa pienistäkään syistä ei ole mitään vikaa. Millä perusteella?

@Halima, viittasin Tetralle antamaasi vibaan josta en itse saanut yhtään mitään irti suuntaan tai toiseen. Ymmärsin siis justyn näkökulman tuohon epäilyyn liittyen.

@einari, kuvittelen että pahis kiinnittäisi hyvistä enemmän huomiota siihen että viballe on perustelut, ettei sitä päästä kyseenalaistamaan. Hyviksenä taasen vibat voi usein tulla jostain alitajunnasta ilman sen suurempia faktoja.
Jälkimmäiseen kysymykseen taas, mielestäni hyvisten kannattaa pitää pelinsä mahdollisimman avoimena, eli kerrotaan fiiliksistä pelaajia kohtaan oli asia kuinka pieni tahansa.

Anblick kirjoitti:Mielenkiintoista tosin, että Halima rientää tekemään pesäeroa justyyn ja ihmettelee, miksi justy saisi jaella viboja hatarin perustein, jos muut eivät saa. Sinänsä pätevä kysymys, mutta onko tässä kenties pahiskaksikko? Onko justy ensin puolustellut Halimaa liikaakin (ainakin Haliman mielestä) ja nyt Halima yrittää korjailla heidän välejään etäisemmiksi kyseenalaistamalla justyn argumentit?

Miten tähän teoriaan vaikuttaa se että justy pisti sekä hyvisvibaa Halimalle, että kyseenalaisti Haliman antamaa vibaa Tetralle samassa viestissään?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 11:19:01

Zey kirjoitti:Halima sen sijaan vaihtaa äänensä Negolta justylle. Tää alkaa jo hieman kohotuttamaan kulmia, sillä Nego ei ehtinyt edes reagoida kun äänen kohde jo vaihtui, joten äänen laittaminen Negolle oli yhtä tyhjän kanssa. Oliko muuten ne justyn suunnalta epäilyttävät asiat tuo hyvisvibojen jakelun ristiriitaisuus vai onko sieltä tullut jotain muutakin?

Joo, mietin itsekin että kannattaako vaihtaa ääntä kun Nego ei ole vielä ehtinyt reagoida, mutta toisaalta tuntuisi tyhmältä pitää ääntä siellä kun joku toinen epäilyttää enemmän. Ääneni kuuluu sinne, missä suurin epäilyksenikin on. Justyssä epäilyttää eniten tuo hyvisvibojen jakelun ristiriitaisuus, vaikka jokin justyn kirjoituksessa sai mut pistämään justyä pahismaisempaan kastiin jo ensimmäisen viestinsä kohdalla. En osaa eritellä mikä se oli.

Mulla siis tosiaan jo tässä vaiheessa päivää on pelaajat listattuna järjestykseen, ja kun siitä nyt tuli puhe niin saatanpa vilauttaa sitä teillekin. Tässä siis lista hyvismäisimmästä pahismaisimpaan mun mielestä (tällä hetkellä).

Ariel
Tetradynamia
Zey
Anblick
einari
Cameron
Jeku
Meiz
Lenune
Vampire
dzinni
mllna
Mursumus
porkkana
jiikare
Blckter
Nego
justy

Siellä keskellä keikkuu vielä kolme heräämätöntä, jotka luonnollisesti ovat vielä täysin neutraaleja. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 29.05.2017 11:21:32

Zey kirjoitti:Jekun anteeksi pyytelyn sijaan mua mietityttää Negon anteeksi pyytely:
Nego kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?



Pyydän jo nyt anteeks, mikäli mun kyselyni vaikuttaa epäystävälliseltä tai piinaavalta. Se ei oo tarkotus, mutta oon tottunut kysymään paljon.

Jekun anteeksi pyynnössä oli sentään joku pointti, kun hän pyysi anteeksi tekemäänsä virhettä. Nego sen sijaan pyytelee anteeksi jo samassa viestissään ja mielestäni aika normaalia asioita. Kysyminen on juonareissa normaali asia ja Negon kysymykset ei edes mitenkään ole kummallisia, joten vähän ihmetyttää, että sellaisia jo etukäteen pyydellään anteeksi. Pahis, joka haluaa varmistaa, ettei kukaan vain ota nokkiinsa ja sen takia lähde epäilemään häntä?
Pyytelin anteeksi ihan sen takia, kun tollanen kysely suomeksi kuulostaa mun korvaan töykeältä. Oon pelannut juonareita englanniksi vuodesta 2008 asti ja tää on mun eka foorumipeli suomeksi, joten en oo tähän vielä tottunut.

Tetradynamian Haliman epäily sen sijaan saa mun tuntosarveni värisemään hyviksen puolelle. Vielä en kuitenkaan ihan hirveästi painoarvoa tälle anna, sen verran monta peliä on takana, joissa oon ollut ihan pihalla Tetran roolista. Mutta en nyt ainakaan ensimmäisenä lähtisi lynkkaamaan.
Peesaan tätä ja sanon perään, että tykkään Tetran viesteistä muutenkin.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 29.05.2017 11:21:48

Jeku kirjoitti:
Nego kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?



Pyydän jo nyt anteeks, mikäli mun kyselyni vaikuttaa epäystävälliseltä tai piinaavalta. Se ei oo tarkotus, mutta oon tottunut kysymään paljon.

Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.

Mä en näe sitä liian nopeana ollenkaan, vaan ymmärrän Haliman äänestysinnon täysin. Tässä vaiheessa se on vielä satunnaisvaihteella, mut saan siitä silti hyvisvibat.

Ainoa, mikä Haliman äänissä kummastuttaa on se, miten nopeasti se vaihtoi äänensä musta Justyyn. En edes ehtinyt siihen reagoida millään tavalla.

Ja siitä puheen ollen ihmettelen Einarin sekoilua Haliman äänissä. Ariel ja Nego ei oo niminä kovinkaan lähellä toisiaan.

++Einari

Se oli muuten justy, joka äänesti Arielia.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 29.05.2017 11:22:06

justy kirjoitti:Hei kaikille, kiva päästä taas pelaamaan! Tämä on toinen pelini tällä foorumilla, englanniksi olen pelannut ehkä kymmenkunta peliä toisaalla.

***

Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.
Mä en näe sitä kyllä yhtään sellaisena juttuna, joka paljastais mitään roolista.

Nego kirjoitti:
Tetradynamia kirjoitti:Kyllä jään raapimaan päätäni, kun Halima saa minusta hyvisvibaa. Yritääkö vaikuttaa minuun siten, että katsosisin häntä puolestani suopeammin? Nego, josta en tiedä mitään, hyppää hanakasti peesaamaan Halimaa, Mietityttää sekin. Nego: Miksi?

Uhoamisviestis sävy oli hyvä, mut ei tietenkään tarkota, että oot automaattisesti hyvis. Mut tykkäsin siitä viestistä.


Nego, miksi uhoamisviestin sävy oli hyvä?
Sävyä on vaikea perustella, mut mutu sanoo niin. Se on sellanen, mitä en selittele, mut mihin oon pystyny aika hyvin luottaa siihen vuosien varrella.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 29.05.2017 11:22:44

Halima kirjoitti:Mua itseasiassa vähän pahisvibattaa tuo Negonkin anteeksipyytely, ja nyt en tiiä kumman anteeksipyytely (Jekun vai Negon) on pahismaisempaa. :D Olkoon ääneni vielä Jekulla ja katsotaan miten tilanne etenee. Jospa saatais isompi osa porukasta osallistumaan!

:thumbsup:


Halima kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Sen sijaan Haliman toinen ääni on minusta jo aika perusteeton. Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla? Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.
Ariel taas on minusta aina pelannut tuolleen aika suoraviivaisesti, joten en näe hänen pelinaloitustaan mitenkään pahismaisena.

En äänestänyt Arielia vaan Negoa. Itse pidän Arielia tällä hetkellä pelin hyvismäisimpänä pelaajana. Ja kyllä, myös ääneni Negolle on hyvin pienellä perustelulla, ja harkitsenkin sen siirtämistä justylle, koska sieltä suunnasta on tullut enemmän epäilyttävää asiaa kuin Negolta.

Niin ja mun mielestä ääni sais hyvinkin aina olla jollakulla, koska äänestäminen pistää vähän paineita äänen saaneelle, jolloin hänestä ehkä saadaan jokin reaktio. Reaktioista voi ehkä päätellä paremmin toisen puolta, eli ne ovat hyvä asia. Ja kun on kerran äänestyssysteemi, jossa ääntään voi vaihtaa rajattoman määrän kertoja, niin miksi panttaisin ääntäni?
Millainen fiilis sulle jäi tosta Cameronin reaktiosta?






Näköjään täällä ei voi oksentaa viestejä heti toistensa perään, joten teen seuraavalla kerralla sitten pitemmän, kokoavan postauksen.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.05.2017 11:26:30

porkkana kirjoitti:
Meiz kirjoitti:justyn viestittelyt herättää mussa jo luottamusta.

Mikä justyn viestittelyssä herättää tämän luottamuksen?

Hän käsitteli pelin tapahtumia laajasti ja mielestäni hyvin kantaa ottaen. Ei vain tuntunut pahiksen näkökulmasta kirjoitetulta. En suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan mistä Halima saa nykyiset pahisvibansa esim. justyn avauviestiin liittyen. Voisitko Halima yrittää kuitenkin avata tätä tarkemmin?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 11:29:02

Nego kirjoitti:Ja siitä puheen ollen ihmettelen Einarin sekoilua Haliman äänissä. Ariel ja Nego ei oo niminä kovinkaan lähellä toisiaan.

++Einari

Se oli muuten justy, joka äänesti Arielia.

einari kirjoitetaan pienellä ja täällä on tiukat säännöt että ääntä ei lasketa jos se ei ole oikein kirjoitettu. Ihan tiedoksi vaan. :D

Nego kirjoitti:Millainen fiilis sulle jäi tosta Cameronin reaktiosta?

Ei minkäänlainen. :D Tuntuu normi-Cameronilta, en osaa tuosta reaktiosta sanoa puolesta enkä vastaan oikein mitään. Muuten viestien fiiliksen pohjalta Cameron on mun listan hyvispuolella, mutta tuo lista on vielä hyvin alustava, eli saa nähdä mihin se kehittyy.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 29.05.2017 11:31:23

Ai niin, unohin kommentoida Haliman hyvisvibaa Arielista.

Mihin se perustuu? Musta kun tuntuu, etten muista oikeestaan mitään, mitä Ariel on sanonu.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 11:31:48

Meiz kirjoitti:En suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan mistä Halima saa nykyiset pahisvibansa esim. justyn avauviestiin liittyen. Voisitko Halima yrittää kuitenkin avata tätä tarkemmin?

No sillä saattoi olla jotain tekemistä sen kanssa, että musta tuntui että justy ensin antaa mulle hyvispisteitä täysin turhasta asiasta ja sitten on kuitenkin lähes kaikesta eri mieltä mun kanssa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 11:33:35

Nego kirjoitti:Ai niin, unohin kommentoida Haliman hyvisvibaa Arielista.

Mihin se perustuu? Musta kun tuntuu, etten muista oikeestaan mitään, mitä Ariel on sanonu.

Siihen yhteen töksähtelevään viestiin jonka lainasinkin jo aiemmin. Voin mä lainata sen tähän sulle uudestaankin. :)

Halima kirjoitti:
Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?

Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)

Haha, tämän viestin ei voi ihan hirveästi edistävän peliä, mutta mulle tuli tästäkin jonkinlainen hyvisfiilis. Kuvittelisin että pahis yrittäisi vastata jotenkin sulavammin. Tämä töksähtelevyys jostain syystä nosti mulle hymyn kasvoille ja tuntuu aidon hyvismäiseltä. Mutta Ariel: luuletko että saat koneen korjattua jossain vaiheessa, jotta pystyt osallistumaan peliin kunnolla?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 29.05.2017 11:33:50

Halima kirjoitti:
Nego kirjoitti:Ja siitä puheen ollen ihmettelen Einarin sekoilua Haliman äänissä. Ariel ja Nego ei oo niminä kovinkaan lähellä toisiaan.

++Einari

Se oli muuten justy, joka äänesti Arielia.

einari kirjoitetaan pienellä ja täällä on tiukat säännöt että ääntä ei lasketa jos se ei ole oikein kirjoitettu. Ihan tiedoksi vaan. :D

Nego kirjoitti:Millainen fiilis sulle jäi tosta Cameronin reaktiosta?

Ei minkäänlainen. :D Tuntuu normi-Cameronilta, en osaa tuosta reaktiosta sanoa puolesta enkä vastaan oikein mitään. Muuten viestien fiiliksen pohjalta Cameron on mun listan hyvispuolella, mutta tuo lista on vielä hyvin alustava, eli saa nähdä mihin se kehittyy.

Kiitti tiedosta.

--Einari
++einari



Oon aika eri mieltä sun kanssas Cameronin reaktiosta, mut toisaalta sulla on metatietoa siitä. Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 29.05.2017 11:35:15

Halima kirjoitti:
Nego kirjoitti:Ai niin, unohin kommentoida Haliman hyvisvibaa Arielista.

Mihin se perustuu? Musta kun tuntuu, etten muista oikeestaan mitään, mitä Ariel on sanonu.

Siihen yhteen töksähtelevään viestiin jonka lainasinkin jo aiemmin. Voin mä lainata sen tähän sulle uudestaankin. :)

Halima kirjoitti:
Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?

Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)

Haha, tämän viestin ei voi ihan hirveästi edistävän peliä, mutta mulle tuli tästäkin jonkinlainen hyvisfiilis. Kuvittelisin että pahis yrittäisi vastata jotenkin sulavammin. Tämä töksähtelevyys jostain syystä nosti mulle hymyn kasvoille ja tuntuu aidon hyvismäiseltä. Mutta Ariel: luuletko että saat koneen korjattua jossain vaiheessa, jotta pystyt osallistumaan peliin kunnolla?

Ok. Musta toi riippuu ihan siitä, miten Ariel kirjoittaa yleensä tai käyttäytyy paineen alla. En siis ilman metatietoa ainakaan lähtis kutsumaan Arielia hyvikseks vain ton viestin perusteella.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 11:43:24

Nego kirjoitti:Oon aika eri mieltä sun kanssas Cameronin reaktiosta, mut toisaalta sulla on metatietoa siitä. Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"

Luin vielä uudestaan Cameronin viestit läpi, ja en löydä niistä mitään epäilyttävää. Kylässä ei ole oikein ollut tällaista randomäänestämisen kulttuuria, ja ensimmäisenä päivänä yleensä enemmistö ei ole äänestänyt ketään, ja joku on monesti lynkkautunut yhdellä tai kahdella äänellä. Olen niistäkin peleistä kuullut, kun lynkattava on arvottu, kun yhtään ääntä ei ole annettu, mutta näin ei ole (jostain syystä :D ) käynyt sen jälkeen kun itse aloitin pelaamisen.

Ja joo, Arielin pelityyli on kyllä ollut tuollaista lyhyttä viestiä ennenkin, mutta mä sain tuosta hyvisvibat ja sille ei nyt mitään mahda. :D Alustava lista on alustava lista ja se varmasti elää pelin aikana, mutta ensimmäisten parin sivun jälkeen Ariel on mun ykköshyvis.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 11:44:20

Niin ja sun äänestyksistä puuttui nyt boldaukset. :D En haluais marmattaa, oon ite sitä mieltä että äänestys pitäis laskea jos siitä saa selvän ketä sillä tarkoitetaan, mutta säännöt on säännöt.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.05.2017 11:46:02

Nego kirjoitti:Oon aika eri mieltä sun kanssas Cameronin reaktiosta, mut toisaalta sulla on metatietoa siitä. Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"

Alkoi kiinnostamaan mitä olen missannut tästä sananvaihdosta. Avaatko lisää?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 29.05.2017 12:04:38

Nego kirjoitti: Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"

Jos äänestää jotakuta, minusta äänellä pitää olla joku syy. Joko äänestää omasta mielestä pahismaisinta pelaajaa tai haluaa nähdä miten pelaaja reagoi saamaansa ääneen. Jos ääntä vaihtelee ääntä eri pelaajille ilman että äänestetty pelaaja edes ehtii reagoida saamaansa ääneen, ääni on turha. Toki ymmärrän että olet varmaan tyytyväinen että ääni lähti sinulta ilman että sinun tarvitsi tehdä yhtään mitään?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.05.2017 15:19:32

Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia? Toisaalta eka peli voi varmasti tuntua hankalahkolta ihan roolista riippumatta. Blckterista (ja myös muista, jotka eivät ole kommentoineet paljoa tai ollenkaan) olisi kiva kuulla enemmänkin, vaikka toki tässä on vielä päivää jäljellä :>


Miten aloittaisit pelin jos pelaisit ensimmäistä kertaa?

Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Periaatteessa olisi kuitenkin ollut mahdollista että varomaton vapaamuurari olisi paljastanut itsensä ennen kuin kukaan kokeneempi ehtii heitä siitä varoittaa. Ehkä tämä on pelityylikysymys, mutta itse en ainakaan pahiksena kiirehdi auttamaan kyläläisiä, siksi saan kyläläisviboja haliman toiminnasta tässä kohtaa.

Mä pidän tätä kyllä melko epätodennäköisenä skenaariona, koska vapareita on kuitenkin kaksi ja mitä nyt ilmoittautumisketjua selailin, niin loppujen lopuksi melko harva on täysin kokematon juonarien saralla. On toki mahdollista, että molemmat olisivat aloittelijoita ja pitäisivät roolien ilmoittamista hyvänä ideana, mutta todennäköisempänä pidän, ettei roolista neuvominen muuttanut heidän pelitaktiikkaansa suuntaan tai toiseen.


Kävin kanssa katsomassa ilmoketjun ja totta, ensikertalaisiksi ilmoittautuvia olikin vain kolme. Kuvittelin että heitä olisi enemmän... Joo, ehkä mun kyläläispisteet Halimalle olivat perusteettomat.

Anblick kirjoitti:Mielenkiintoista tosin, että Halima rientää tekemään pesäeroa justyyn ja ihmettelee, miksi justy saisi jaella viboja hatarin perustein, jos muut eivät saa. Sinänsä pätevä kysymys, mutta onko tässä kenties pahiskaksikko? Onko justy ensin puolustellut Halimaa liikaakin (ainakin Haliman mielestä) ja nyt Halima yrittää korjailla heidän välejään etäisemmiksi kyseenalaistamalla justyn argumentit?


Luulen, että Halima ajattelee minun olevan tekopyhä kun kyselen hänen motiiveistaan, vaikka itsekin annoin hyvispisteitä helposti. Mielestäni en ole kyllä puolustanut Halimaa tässä pelissä, ellet sitten laske puolustukseksi sen että annoin hänelle hyvispisteitä? Ei kai Halima silloin kenenkään hyökkäyksen kohteena ollut?


Zey kirjoitti:Peliteknisyydet ovat yleensä sellaisia asioita, joista pahikset ovat napanneet kaiken mahdollisen irti. Peliteknisyydet ovat sen verran kuitenkin "itsestäänselviä", että jos jotain keksii sanoa, niin sen keksii varmasti joku muukin. Tällöin pahikselle on paljon edullisempaa sanoa asia itse, sillä parhaimmassa tapauksessa siitä voi saada hyvispisteitä, pahimmassa tapauksessa pysyy neutraalina, muttei ainakaan kukaan hyviskään saa hyvispisteitä sen asian sanomisesta. On tullut niitäkin pelejä vastaan, jossa pahis on lähtenyt ehdottamaan jotain hyvältä tuntuvaa pahistennappaus strategiaa peliteknisyyksien pohjalta ihan vain saadakseen hyvispisteitä.


Oon samaa mieltä siitä että peliteknisyyksistä keskustelu on pahiksille helppoja aiheita ja että pahikset saattavat ehdottaa hyviä suunnitelmia saadakseen hyvispisteitä. En siis missään nimessä ole lukitsemassa Halimaa hyvikseksi, mutta haluan kuitenkin antaa hyvispisteitä hyvistä teoista, olkoot ne sitten kuinka triviaaleja tahansa.

Noin muuten Haliman peli ei ole heilauttanut minua suuntaan tai toiseen, tosin hänen haluttomuutensa vastata kysymyksiini ihmetyttää. En osaa sanoa kertooko se mitään hänen roolistaan, voihan häntä vaikkapa ärsyttää kysymykseni.


porkkana kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

Tämähän olisi hyvää pesäeron tekoa alussa, sillä on hyvin epätodennäköistä, että Ariel tämän äänenvaihdon vuoksi olisi putoamassa. Varsinkaan kun eletään näin varhaista vaihetta päivää ja äänet tuntuvat vaihtuvan pelaajalta toiselle tiuhaan tahtiin.


Porkkanan kanssa samaa mieltä. En usko että Halima (tai kukaan muukaan) roikkuisi koko päivää aivan päivän alussa annetussa viestissä, vaikka pahiskaveria äänestettäisiinkin. En tosin osaa kauhean hyvin kuvitella miten pahikset käyttäytyisivät pelissä, jossa yksittäiset äänet saattavat johtaa lynkkaukseen kun tapana ei ole äänestää 1. päivänä. Niissä peleissä joihin olen tottunut ryhmäpaine pakottaa käytännössä kaikki äänestämään joka päivä. Se on mielestäni hyvä, sillä näitä ääniä analysoimalla pahiksia on helpompaa sitten napata.


Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:Halima sen sijaan vaihtaa äänensä Negolta justylle. Tää alkaa jo hieman kohotuttamaan kulmia, sillä Nego ei ehtinyt edes reagoida kun äänen kohde jo vaihtui, joten äänen laittaminen Negolle oli yhtä tyhjän kanssa. Oliko muuten ne justyn suunnalta epäilyttävät asiat tuo hyvisvibojen jakelun ristiriitaisuus vai onko sieltä tullut jotain muutakin?

Joo, mietin itsekin että kannattaako vaihtaa ääntä kun Nego ei ole vielä ehtinyt reagoida, mutta toisaalta tuntuisi tyhmältä pitää ääntä siellä kun joku toinen epäilyttää enemmän. Ääneni kuuluu sinne, missä suurin epäilyksenikin on. Justyssä epäilyttää eniten tuo hyvisvibojen jakelun ristiriitaisuus, vaikka jokin justyn kirjoituksessa sai mut pistämään justyä pahismaisempaan kastiin jo ensimmäisen viestinsä kohdalla. En osaa eritellä mikä se oli.


Epäilyttääkö sinua siis se, että kyselen perusteitasi hyvisviboillesi, vaikka olen itsekin antanut hyvispisteitä? Vai se, että annoin sinulle hyvispiseitä vaikka samalla kyselen perusteitasi?

Kuten jo aiemmin kirjoitin, olen yrittänyt selittää omien vibojeni perusteita. Olen myös hyväksynyt niitä vastaan esitettyjä argumentteja - etenkin Zey ja Anblick ovat esittäneet hyviä syitä, joiden takia saamasi pisteet ovat pienentyneet vielä entisestään. Mutta sinä et kuitenkaan ole osannut/suostunut perustelemaan omia vibojasi, minkä takia olen sinulta niistä kysellyt. Mielestäni tämä ei tarkoita että toimintani on ristiriitaista, ja äänesi tuntuu enemmän puolustukselta hyökkäyksen avulla, kuin aidolta pahisepäilyyn perustuvalta ääneltä.

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:En suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan mistä Halima saa nykyiset pahisvibansa esim. justyn avauviestiin liittyen. Voisitko Halima yrittää kuitenkin avata tätä tarkemmin?

No sillä saattoi olla jotain tekemistä sen kanssa, että musta tuntui että justy ensin antaa mulle hyvispisteitä täysin turhasta asiasta ja sitten on kuitenkin lähes kaikesta eri mieltä mun kanssa.


Ei ole tarkoitus olla kanssasi kaikesta eri mieltä, lähinnä mua kiinnostaa kuulla miten vastaat kysymyksiin ja perustelet tekojasi. Ja se että joku saa hyvispisteistä aiheesta x ei tietysti tarkoita ettei asia y saman pelaajan puheissa voisi herättää epäilyksiä.

Varmaan olen kiinnittänyt peliisi huomiota senkin takia, että olet ollut aktiivisin pelaaja, jolloin pelistäsi herää helposti kysymyksiä.


Cameron kirjoitti:
Nego kirjoitti: Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"

Jos äänestää jotakuta, minusta äänellä pitää olla joku syy. Joko äänestää omasta mielestä pahismaisinta pelaajaa tai haluaa nähdä miten pelaaja reagoi saamaansa ääneen. Jos ääntä vaihtelee ääntä eri pelaajille ilman että äänestetty pelaaja edes ehtii reagoida saamaansa ääneen, ääni on turha. Toki ymmärrän että olet varmaan tyytyväinen että ääni lähti sinulta ilman että sinun tarvitsi tehdä yhtään mitään?


Itse yleensä yritän aina äänestää pelaajaa, jonka haluaisin lynkata jos päivä päättyisi juuri sillä hetkellä. Ymmärrän siis hyvin että Halima äänestää minua vaikka Nego ei olekaan reagoinut, jos Halima uskoo että olen todennäköisemmin pahis kuin Nego. En vain oikein vielä ymmärrä Haliman antamia perusteluja hänen äänelleen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.05.2017 15:21:12

Nego kirjoitti:Oon aika eri mieltä sun kanssas Cameronin reaktiosta, mut toisaalta sulla on metatietoa siitä. Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"



Mikä tekee einarista epäilyttävämmän kuin Cameron? Toinen sekoili siinä ketä Halima äänesti, toinen soittaa hälytyskellojasi kommentillaan. Pystytkö vertailemaan fiiliksiäsi näiden kahden pelaajan välillä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.05.2017 15:25:06

Nego kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Ariel kirjoitti:Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)

Haha, tämän viestin ei voi ihan hirveästi edistävän peliä, mutta mulle tuli tästäkin jonkinlainen hyvisfiilis. Kuvittelisin että pahis yrittäisi vastata jotenkin sulavammin. Tämä töksähtelevyys jostain syystä nosti mulle hymyn kasvoille ja tuntuu aidon hyvismäiseltä. Mutta Ariel: luuletko että saat koneen korjattua jossain vaiheessa, jotta pystyt osallistumaan peliin kunnolla?

Ok. Musta toi riippuu ihan siitä, miten Ariel kirjoittaa yleensä tai käyttäytyy paineen alla. En siis ilman metatietoa ainakaan lähtis kutsumaan Arielia hyvikseks vain ton viestin perusteella.[/quote]

Samat johtopäätökset kuin Negolla, en osaa tulkita Arielin viestiä suuntaan tai toiseen. Toki se on rohkea siinä mielessä ettei se selittele mitään.

Mutta Nego, miksi tulkitsit Tetran viestin pelin alussa hyvismäiseksi? Miten metan puute Tetrasta eroaa metan puutteesta Arielista? Tai mikä viesteissä eroaa ratkaisevasti?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 29.05.2017 16:11:15

Ajattelin ilmoittaa, että parin viimeisen koulutyön takia en juuri ehdi kirjoitella tänne tänään ja huomenna. Tällä hetkellä suunnittelen hoitavani koulujutut nopeasti pois alta ja sitten koota jonkinlaiseen muotoon, ketkä on saanu hyvis/pahisvibejä kenestäkin ja sen avulla päättää, ketä äänestän, jos mahdollista. Jaan myös tänne kaiken informaation. Sen jälkeen kaikkien häiritsevien velvollisuuksien pitäisi olla poissa tieltä.

Cameron kirjoitti: Mielenkiintoinen tuo Haliman eka ääni hyvin heiveröisin perustein Jekulle, reaktion hakemista, olettaisin. Voisin kuvitella että Halima tekisi näin roolista riippumatta, kuten Zey totesikin. Jeku suhtautuu ääneen aika rauhallisesti, mikä vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta jää pitkäksi aikaa vähän puollustelukannalle eikä löydä pelistä tuona aikana muuta kommentoitavaa, mikä taas on pahiksille monesti tyypillinen ja helppo ratkaisu. Itse asiassa Jeku ei ole puollusteluidensa jälkeen kirjoittanut peliin mitään muuta. Yritätkö saada pölyn laskeutumaan että ihmiset katselisivat muihin suuntiin ennen kuin uskallat tulla taas kommentoimaan vai mistä tämä radiohiljaisuus? Kenet/ketkä koet epäilyttäväksi tällä hetkellä?


Jeku kirjoitti ihan aluksi, että hän viimeisten koulukiireiden ohella yrittää olla aktiivinen. Koulutyöt on ihan hyvä syy hiljaisuuteen.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 29.05.2017 17:35:02

Zey kirjoitti:
einari kirjoitti:Halima on ollut aktiivinen ja kerännyt sen vuoksi aika paljon huomiota. Tämä on tietysti luonnollista, koska enemmän viestejä -> enemmän materiaalia, johon tarttua, mutta tähän on myös helppo muiden piiloutua.

Onko joku mielestäsi sitten piiloutunut kiinnittämällä huomiota Halimaan, vai haluatko vain ohjata huomion pois Halimasta?

Kiinnitin lähinnä huomiota siihen, että yleisesti Halimasta oli keskusteltu paljon, en niinkään kehenkään yksittäiseen pelaajaan. Tuntuu, että tosi usein aktiiviset pelaajat joutuvat "silmätikuiksi" ihan vaan sen takia, että ovat aktiivisia, mikä on harmi.

Nego kirjoitti:Ja siitä puheen ollen ihmettelen Einarin sekoilua Haliman äänissä. Ariel ja Nego ei oo niminä kovinkaan lähellä toisiaan.

Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D

Lueskelin pelin uudestaan läpi, tässä vähän huomion kiinnittäneitä seikkoja:

Zeyn viestit ovat sävyltään neutraalin hyvismäisiä, mutta mulla on sellainen tunne, että ne ovat sitä aina.
Zey kirjoitti:6.päivänä täytyy viimeistään pahis lynkata, joten ihan mukavasti tässä on aikaa.

Tämä pisti silmään, koska olen huomioinut, että pahikset tykkäävät usein jutella omasta roolistaan. :D Zey myös itse myöhemmin totesi, että pahikset saattavat välillä jopa keksiä hyödyllisiä pahiksennappaamistaktiikoita saadakseen hyvispisteitä JA että pahisten on helppo jutella peliteknisyyksiä, kuten Zey omassa ensimmäisessä viestissäänkin teki. Mitään varsinaista pahiksennappaamistaktiikkaa Zey ei keksinyt, mutta informoi meitä ystävällisesti kuitenkin siitä, missä vaiheessa pahikset pitää olla lynkattuna.
Zey kirjoitti:Peliteknisyydet ovat yleensä sellaisia asioita, joista pahikset ovat napanneet kaiken mahdollisen irti. Peliteknisyydet ovat sen verran kuitenkin "itsestäänselviä", että jos jotain keksii sanoa, niin sen keksii varmasti joku muukin. Tällöin pahikselle on paljon edullisempaa sanoa asia itse, sillä parhaimmassa tapauksessa siitä voi saada hyvispisteitä, pahimmassa tapauksessa pysyy neutraalina, muttei ainakaan kukaan hyviskään saa hyvispisteitä sen asian sanomisesta. On tullut niitäkin pelejä vastaan, jossa pahis on lähtenyt ehdottamaan jotain hyvältä tuntuvaa pahistennappaus strategiaa peliteknisyyksien pohjalta ihan vain saadakseen hyvispisteitä.

Paljastitko vahingossa oman taktiikkasi pahiksena?

Halima on ollut tosi aktiivinen ja mielestäni aika perinteisen halimamainen. Kerännyt paljon huomiota itseensä ja heitellyt ahkerasti ääniäkin. Oon saanut sen kuvan, että Halima koittaa oikeasti edistää peliä ja etsiä pahiksia, joten tällä hetkellä sanoisin Haliman olevan enemmän hyvismäinen. Haliman viesteissä on jotain hassuja juttuja, mutta musta tuntuu että ne ovat sellaisia "mokia", joita hän ei pahiksena tekisi. Itseäni ehkä eniten Halimassa häiritsee se, miten anteliaasti hän jakelee hyvisviboja.

Nego
Minusta mielenkiintoinen veto se, että hän ilmoitti tykkäävänsä Tetradynamian ensimmäisestä viestistä (ja muistakin). Tämän jälkeen Tetra puolustelee Negoa pienimuotoisesti:
Tetradynamia kirjoitti:Ei niin, että Jeku mitenkään huikean epäilyttävä tuon perusteella olisi, mutta "virhe" jota hän anteeksi pyytää on pahimmillaankin olematon, mutta Negon "anteeksipyytely" on (minulle) helppo ymmärtää, eikä sillä sinällään ole mitään tekoa roolin kanssa.

Jännä myös, että Nego pitää Cameronin reaktiota Haliman äänestämisiin vahvana. Mun mielestä reaktio vaikutti aika neutraalilta, vaikken itse asiasta Camin kanssa olekaan samaa mieltä.

Jeku tuntuu kovasti soutavan ja huopaavan viesteissään - "näin mutta noin mutta toisaalta ja en tiiä", esim.
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Jeku kirjoitti:Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.

Vähän tällaista virkkeen aikana pohdiskelua ja vähän pyörretään omia mielipiteitä ja tuodaan molempia kantoja esiin. Tuntuu vähän siltä, ettei Jeku uskalla ilmaista mielipiteitään - ehkä, koska ei halua kiinnittää huomiota itseensä?

Blckter
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Joku tämän jo huomasikin, mutta tästä tulee vähän sellainen fiilis, että pedataan jo valmiiksi omia pahismokia. Blckter ei ole tämän jälkeen avainnut sanaista arkkuaan, säikähditkö saamaasi huomiota?

justy
justy kirjoitti:Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.

Vähän tikusta revittyä asiaa. Mun mielestä vapaamuurareiden selittäminen ja pelitekninen keskustelu heti alkuun on yksinkertaisesti vain helppo tapa aloittaa, oli sitten hyvis tai pahis.
Muutenkin justy jakelee ekassa viestissään lähinnä auliisti hyvisviboja, mikä on pahikselle toki helpompaa kuin pahisvibojen antaminen, kun tietää ketkä ovat hyviksiä, eikä halua jakaa pahistovereilleen pahisvibaa. Aika turvallinen aloitus siis siinä mielessä. Justy tosin heitti heti ekassa viestissään rohkeasti äänen, mutta sekin aika kepoinen herättelyääni(?) Arielille. Ekan viestinsä jälkeen justy on kyllä heitellyt myös epäilyjä, mutta edelleen saan jotenkin pahismaista vibaa hänestä.

Cameron
Cam kirjoitti:Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?

Tätä vähän ihmettelen edelleen, varsinkin koska Camin perustelu ei mielestäni vastannut kysymykseen. Oon samaa mieltä siinä, ettei äänen vaihtamisessa oo järkeä ellei toinen oo ehtinyt siihen jo reagoida, mutta siinä on kyse enemmänkin siitä, ettei kannata poistaa ääntä toiselta ennen kuin siihen on reagoitu - ei niinkään siitä, kokeeko tarpeelliseksi olla koko ajan äänestämässä jotakuta vai ei. Mun mielestä on ihan perusteltua pitää koko ajan ääni jollakulla, mikäli siihen löytyy edes jonkinsorttiset perustelut. Tuntuu vähän jotenkin väkinäiseltä huomiolta Cameronilta.

Laskelmieni mukaan edelleen heräämättä ovat Lenune, Vampire ja dzinni. :(

Tää nyt ei ollut sellainen perinteinen listaus, jossa käsittelen kaikki pelaajat erikseen, vaan lähinnä mieleen tulevia huomioita pelin läpi lukaistessa. Aika moni ei vielä kunnolla ole avannut omaa peliään, joten siinä mielessä nää on aika pienestä otoksesta tehtyjä huomioita. Tällä hetkellä kuitenkin pahismaisesti silmään pistävät Zey, Jeku, Blckter, Nego, justy ja Cameron.

++Blckter voisi tulla kertomaan oman näkökantansa.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 19:22:21

justy kirjoitti:Noin muuten Haliman peli ei ole heilauttanut minua suuntaan tai toiseen, tosin hänen haluttomuutensa vastata kysymyksiini ihmetyttää. En osaa sanoa kertooko se mitään hänen roolistaan, voihan häntä vaikkapa ärsyttää kysymykseni.

Mikä haluttomuus? Oonko mä missannut jonkun kysymyksen?

justy kirjoitti:Mutta sinä et kuitenkaan ole osannut/suostunut perustelemaan omia vibojasi, minkä takia olen sinulta niistä kysellyt.

Mielestäni olen perustellut kaikki vibat, joista on kyselty, ja tuosta listastani olen perustellut kaksi ylintä ja kaksi alinta. Loput ovat todella huteralla pohjalla, mutta jos kysytään niin voin mä niistäkin jotain avata.

einari kirjoitti:Tuntuu, että tosi usein aktiiviset pelaajat joutuvat "silmätikuiksi" ihan vaan sen takia, että ovat aktiivisia, mikä on harmi.

Tämä. Mä oon ollut äänessä -> oon saanut epäilyksiä osakseni. Justy on ollut äänessä -> epäilyttää minua ja vissiin joitakin muitakin. Vaikkakin justyn viimeisimmät viestit olivat kyllä aika vakuuttavat, enkä enää pidä justyä yhtä pahismaisena.

Tästä päästäänkin siihen ongelmaan, että mun seuraavat pahisvibat on aloittelevilta pelaajilta, joita en ehkä haluaisi ensimmäisenä päivänä hulluna painostaa, koska haluaisin että he tulisivat pelaamaan uudestaankin. Lisäksi aloittelevista pelaajista (varsinkin sen yhden ainoan viestin perusteella) on melko mahdoton sanoa onko siellä taustalla pahisrooli, vai onko se "pahismaisuus" vain sitä aloittelijan jännitystä ja sitä ettei vielä tiedä pelikulttuuria ja mitä pidetään pahismaisena. Toisaalta pakkohan näitä ensikertalaisia on ruveta painostamaan, jos ilman painostusta viestimäärä näyttää jäävän tosi pieneksi.

Joka tapauksessa sekä Blckterillä että jiikarella oli jossain määrin pahismainen aloitus mun mielestä. Tulkaapa juttelemaan lisää niin teistä voi saada jotain selkoa!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.05.2017 19:42:09

Halima kirjoitti:
einari kirjoitti:Tuntuu, että tosi usein aktiiviset pelaajat joutuvat "silmätikuiksi" ihan vaan sen takia, että ovat aktiivisia, mikä on harmi.

Tämä. Mä oon ollut äänessä -> oon saanut epäilyksiä osakseni. Justy on ollut äänessä -> epäilyttää minua ja vissiin joitakin muitakin. Vaikkakin justyn viimeisimmät viestit olivat kyllä aika vakuuttavat, enkä enää pidä justyä yhtä pahismaisena.

Tästä päästäänkin siihen ongelmaan, että mun seuraavat pahisvibat on aloittelevilta pelaajilta, joita en ehkä haluaisi ensimmäisenä päivänä hulluna painostaa, koska haluaisin että he tulisivat pelaamaan uudestaankin. Lisäksi aloittelevista pelaajista (varsinkin sen yhden ainoan viestin perusteella) on melko mahdoton sanoa onko siellä taustalla pahisrooli, vai onko se "pahismaisuus" vain sitä aloittelijan jännitystä ja sitä ettei vielä tiedä pelikulttuuria ja mitä pidetään pahismaisena. Toisaalta pakkohan näitä ensikertalaisia on ruveta painostamaan, jos ilman painostusta viestimäärä näyttää jäävän tosi pieneksi.

Joka tapauksessa sekä Blckterillä että jiikarella oli jossain määrin pahismainen aloitus mun mielestä. Tulkaapa juttelemaan lisää niin teistä voi saada jotain selkoa!

Oon tässä samoilla linjoilla ja oma ääni olisi tällä hetkellä menossa jiikaren suuntaan näistä kahdesta mainitusta. Aloituksessa pientä harmitonta epäilyä jota ei tarvitse jatkaa sen pidemmälle, jos muut pelaajat eivät näihin epäilyihin tarttuisi. Olisi tärkeää kuulla heiltä nyt mielipiteet pelin tapahtumiin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 29.05.2017 20:35:55

Huh hui, täällä odottelikin viesti kavereineen, luen ne ajan kanssa kunnolla, mulla tosiaan koulu vie peliaikaa, mutta juujuu ja joojoo: löpinät seis, täällä ollaan ja koetan saada jotain pohdintoja jossain kohtaa esille, Halimasta jo aikaisemmin puhuinkin, enkä kyllä oikein yhäkään ole hänestä täysin vakuuttunut.
Vampire, Lenune ja dzinni, hohoi? Oletteko huomanneet pelin alkamisen?
Ymmärrän kyllä kiireen, mutta olisi kiva kuulla heidänkin ajatuksiaan.
Pahoittelen jo nyt viestin laatua: kirjoitan paremmin kun pää ei höyryä matikankokeen jäljiltä.
//Ja IRL suuntana jääkaappi, minun on nälkä :D
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 29.05.2017 20:36:51

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:
einari kirjoitti:Tuntuu, että tosi usein aktiiviset pelaajat joutuvat "silmätikuiksi" ihan vaan sen takia, että ovat aktiivisia, mikä on harmi.

Tämä. Mä oon ollut äänessä -> oon saanut epäilyksiä osakseni. Justy on ollut äänessä -> epäilyttää minua ja vissiin joitakin muitakin. Vaikkakin justyn viimeisimmät viestit olivat kyllä aika vakuuttavat, enkä enää pidä justyä yhtä pahismaisena.

Tästä päästäänkin siihen ongelmaan, että mun seuraavat pahisvibat on aloittelevilta pelaajilta, joita en ehkä haluaisi ensimmäisenä päivänä hulluna painostaa, koska haluaisin että he tulisivat pelaamaan uudestaankin. Lisäksi aloittelevista pelaajista (varsinkin sen yhden ainoan viestin perusteella) on melko mahdoton sanoa onko siellä taustalla pahisrooli, vai onko se "pahismaisuus" vain sitä aloittelijan jännitystä ja sitä ettei vielä tiedä pelikulttuuria ja mitä pidetään pahismaisena. Toisaalta pakkohan näitä ensikertalaisia on ruveta painostamaan, jos ilman painostusta viestimäärä näyttää jäävän tosi pieneksi.

Joka tapauksessa sekä Blckterillä että jiikarella oli jossain määrin pahismainen aloitus mun mielestä. Tulkaapa juttelemaan lisää niin teistä voi saada jotain selkoa!

Oon tässä samoilla linjoilla ja oma ääni olisi tällä hetkellä menossa jiikaren suuntaan näistä kahdesta mainitusta. Aloituksessa pientä harmitonta epäilyä jota ei tarvitse jatkaa sen pidemmälle, jos muut pelaajat eivät näihin epäilyihin tarttuisi. Olisi tärkeää kuulla heiltä nyt mielipiteet pelin tapahtumiin.

Tuntuu että aktiiviksemmat koittaa saada nyt käännytettyä huomiota nyt meihin seurailijoihin(?). Itseni ainakin sellaiseksi tällä hetkellä lasken niinkuin ensimmäisessä viestissänikin mainitsin. Toki voipi olla, että halima ja meiz koittaa vain saada meitä sitten kirjoittelemaan enemmän :)

Zey ja einari tuossa avasivatkin jo paljon omia epäilyjäni mitä itse en osannut lähtä kyseenalaistamaan. Tästä syystä saan heistä hyvisvibaa jonninverran. Tosin täysin hiljaisten ja kaltaisteni seurailijoiden kommentit kiinnostavat. Auttaisiko etenemään ++Blckter Katsotaan mitä sieltä tulee.
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 20:41:14

Arvatkaa mikä on soinut päässä tänä iltana?

Mähän ihan just viime viestissä sanoin että ei tekis mieli painostaa uusia pelaajia ku haluaisin että ne pelaa uudestaankin jne. Mutta sitten rupesin miettimään vähän toiselta kantilta. Nimittäin kylähän (siis hyvikset) on periaatteessa tasan niin vahva/hyvä kuin sen heikoin elossaoleva jäsen. Siinä vaiheessa kun ollaan Lynch or lose -tilanteessa (LyLo), on pakko saada lynkattua pahis tai kylä häviää pelin. Silloin yksikään hyviksen ääni ei saa olla toisella hyviksellä, tai pahikset voivat massaamalla siirtää äänensä sille hyvikselle päivän lopuksi ja se oli siinä.

Eli loogisesti tästä päästään sellaiseen ajatuskulkuun, että meidän kannattaa pitää kylä mahdollisimman vahvana mahdollisimman pitkään. Jos lynkataan kaikki vahvat pelaajat pois pelistä jo ensimmäisinä päivinä, pelin ratkaisijoiksi jäävät ne hiljaiset ja aloittelijat. Ei kuulosta houkuttelevalta mun mielestä.

Ja sitten taas miten ne uudet pelaajat kehittyy hyviksi jos niitä ei yhtään painosteta? Joo okei ylipuhuin itseni ja lähden aloittelija/hiljaispelaajajahtiin! :D

Aattelin vielä tänään (tai viimeistään huomenna jos en tänään ehdi/jaksa) tehdä einarit ja lukaista koko ketjun uudestaan läpi. Saapa nähdä paljonko se vaikuttaa mielipiteisiini. Jatkoa seuraa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 29.05.2017 20:57:02

justy kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia? Toisaalta eka peli voi varmasti tuntua hankalahkolta ihan roolista riippumatta. Blckterista (ja myös muista, jotka eivät ole kommentoineet paljoa tai ollenkaan) olisi kiva kuulla enemmänkin, vaikka toki tässä on vielä päivää jäljellä :>


Miten aloittaisit pelin jos pelaisit ensimmäistä kertaa?

Mä en totta puhuen ole varma, mitä kysymykselläsi tarkoitat. Pointtina mulla oli, että sain Blckterin viestistä sellaisen käsityksen, että hän haluaa kuitata mahdolliset tulevat kompurointinsa aloittelijuuden piikkiin, mutta ei se poista mahdollisuutta, että kompuroinnin takana voisi olla (myös) pahikseus. Toki tämä koko haparointi nyt on täysin hypoteettinen tilanne, koska Blckterista ei ole vielä kuulunut enempää :)

justy kirjoitti:Mielestäni en ole kyllä puolustanut Halimaa tässä pelissä, ellet sitten laske puolustukseksi sen että annoin hänelle hyvispisteitä?

Joo, puolustelu oli vähän kehno sanavalinta. Puolien pitämistä (tarkemmin just hyvispisteiden antamista) tarkoitin joka tapauksessa, vaikken niinkään hyökkäyksentorjumismielessä.

Ehkä mua vähän hämmentää, miten heppoisin perustein Halima on nimennyt Arielin uskottavimmaksi hyvikseksi. Toisaalta pidän aika epätodennäköisenä, että ilmeisen kokenut pelaaja nostaisi pahiskaverinsa niin selvästi hyvislistauksensa kärkeen -- tai ehkä tässä on käänteispsykologinen ajatus, ettei heitä uskota pahiskaksikoksi, jos Halima käyttäytyy noin?

Mutta kuten edellä on jo todettu, on harmi (ja toisaalta ymmärrettävää), että aktiiviset pelaajat saavat eniten negatiivista huomiota niskaansa. Mä en ainakaan osaa lähteä hirveästi jakelemaan hyvis- tai pahisviboja yksittäisten lyhyiden viestien perusteella, koska mulla ei ole sitä metatietoa, josta täällä on pariin otteeseen jo mainittukin.

//Jeku ja jiikare väliin. Jekun viesti ei hirveästi itse peliä koskenut, vaikka toisaalta hän sittemmin huhuilee muita aktivoitumaan. Tosin matikankoe on kohtalaisen pätevä peruste sille, etteivät aivot sillä hetkellä toimi, hahah :D Jään siltikin odottelemaan jotain konkreettisempaa Jekulta, että hänestä voisi muodostaa jonkinlaista kuvaa.

Jiikare sen sijaan saa mussa pahisviboja aikaan, koska viesti tuntuu niin ristiriitaiselta ja omituiselta. Hän myöntää itse olevansa seurailija, mutta haluaa enemmän viestejä muilta hiljaisilta. Lisäksi hän ilmeisesti epäilee, että pohjimmiltaan hiljaisten herättelyn tarkoituksena on epäilysten kääntäminen pois aktiivisista eikä niinkään pelin aktivointi. Musta tämä on vähän hassu ajatus, koska hiljaa oleminen on johonkin asti oiva tapa piiloutua huomiolta ja sitä kautta lynkkaukselta. Sikäli hiljaisten patistelu ei musta ole huono juttu, kunhan ei unohdeta aktiivisempien pelaajien tarkastelua (mitä ei varmaan helposti käy). Sitten hän peesaa einaria ja äänestää Blckteria, muttei oikeastaan perustele ääntään mitenkään. Blckter on nyt pudotusvaarassa, joten ääni oli sikäli huomattavasti radikaalimpi kuin jos jiikare olisi äänestänyt esimerkiksi jotakuta, joka ei ole laittanut yhtään viestiä. Tietääkö jiikare rooleista jotain, mitä hyvikset eivät tiedä?

//Halima väliin. Ehkä pitäisi kirjoittaa vähän vikkelämmin eikä touhuta kotitöitä tässä sivussa :D
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.05.2017 21:19:21

Se fiilis, kun ehtii jo unohtaa, että olis pelikin alkamassa ja sitten kun vihdoin muistaa sen, niin sitten tekstiä on KOLME sivua ::::D No, eipä siinä oikein muuta voi tehdä, kuin alkaa kahlaamaan topicia läpi ja koittaa päästää perille, että mitäs pirua täällä on tapahtunut. Eli tästä viestistä ei todennäköisesti tule kovinkaan loogista vaan lähinnä sirpaleinen sekamelska, kun nostelen asioita satunnaisesti esiin sitä mukaa, kun jotain pöllähtää mieleen ja siinä samalla yritän opetella uudelleen pelaamaan.

Halima tulee heti esittämään ohjeita vapareille... Tosin siitä voin kyllä olla samaa mieltä, että vaparit pysyköön piilossa niin kauan kuin mahdollista ja esiintulo on ehdottoman viimeinen keino välttyä putoamiselta. Tosin mun kulmia vähän kohotuttelee se, että Halima on nurisemassa tosi aikaisessa vaiheessa siitä, että on paljon porukkaa puhumatta ja vielä itse toteaa, että peli on ollut tuossa vaiheessa käynnissä vasta pari tuntia. Sanoisin, että aika kovia vaatimuksia odottaa sen suurempaa aktiivisuutta siinä vaiheessa, kun peli on käytännössä juuri alkanut... Monikaan ei varmasti huomaa pelin alkua heti ekojen tuntien aikana (esim. mie muistin sen vasta nyt). Tosi nopeasti ja helposti kyllä lähtee myös antamaan hyvisvibaa Tetradynamialle. Eipä tuo Tetran eka viesti ole musta ollenkaan sellanen, että siitä pystyis erityisemmin sanomaan yhtään mitään tai sen kummemmin saamaan yhtään minkäänlaista vibaa. Tosi helpolla myös lähtee vibatteleen Jekun suuntaan asiasta, joka mun mielestä näyttäytyy varsin viattomana virheenä (viattomana, koska ainakin miusta tuo on ihan ymmärrettävä moka siinä tilanteessa, jos on eka juonittelupeli Kylässä edessä, kun täällä on suht erilainen kulttuuri pelata kuin muualla). Tässä mielessä Haliman reaktiot tuntuvat ehkä hippusen turhan hätäisiltä, vaikka toki se voi olla ihan vain provosointia ja yritystä saada useampia tyyppejä puhumaan edes jotain. En myöskään näe, miten Jekun viestistä saa mitenkään selittelevää ja imo mie olen välillä paljon pahempi selittelijä.

Tetra tarttuu myös tuohon Haliman nopeaan hyvisvibatteluun, mikä tosiaan kiinnitti myös miun huomion. En toisaalta myöskään ihan sulata tuota Haliman vastausta tuohon nopeaan hyvisvibatteluun. Minusta ihan normaalia Tetraa ollut tähän mennessä. Noin muutenkin mulla on jo tässä vaiheessa vähän alkanut pistää silmään tuo Haliman todella helppo viban heittely milloin mihinkin suuntaan. En tiedä, onko Kylässä jotenkin pelikulttuuri muuttunut tässä vuoden aikana, mutta mulla tuollainen toiminta nostattelee kulmia, kun peli ei ole ollut käynnissäkään tuossa vaiheessa vielä kovinkaan kauaa ja vibat tulevat lähinnä yhden tai korkeintaan muutaman viestin perusteella, mikä on miusta todella nopeasti. Tosin en ehkä itsekään menisi tässä vaiheessa vielä niin pitkälle, että sanoisin pitäväni Halimaa erityisen epäilyttävänä. Korkeintaan tähän mennessä lukemieni viestien perusteella lähinnä kummastuttavana ja kulmiakohotuttelevana. Tosiaan tässä vaiheessa menen ekan sivun puolivälissä, joten materiaalia ei ole kovin paljon vielä ja tämänkin viestin edetessä voi mieli muuttua, kun saa luettua peliä vähän pidemmälle.

Pikku sivuhuomiona, jotenkin hämmentävän ja ehkä jopa huvittavankin nopeasti tuntuu hyvisviba (ja pahisviba) lentelevän täällä... Ehkä pelikulttuurissa on tapahtunut jotain muutosta tässä mun viime pelin jälkeen, mutta tuntuu et mie oon ehkä vähän hitaampi niiden kanssa taas.

Negossa silmiin pistää se, että pitää jo etukäteen pyydellä anteeksi. Eroaa minusta Jekun toiminnasta siinä, että Jeku pahoittelee ajatusepäselvyyksiään jälkikäteen, mutta Nego pahoittelee etukäteen, mistä tulee vähän mieleen se, että ihan kuin yritettäisiin jo etukäteen vähän petailla mahdollisuutta mahdollisesti välttyä epäilyiltä, kun hyökkäävyyden tai piinaavuuden voi laittaa tahattomuuden piikkiin, kun "sitä on jo pyydetty anteeksi".

Zey kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa, etten ole Haliman kanssa samaa mieltä Tetrasta. Eihän Tetra edes heittänyt epäilyksiä Meizin suuntaan, sen kun vain kommentoi, ettei tykkää uhoamisesta (mikä on aika Tetramainen juttu). En siis ymmärrä miten ihmeessä Tetra oli laittamassa peliä käyntiin? Miten Tetran viesti oli enemmän pelin käyntiin laittamista kuin esim. Arielin, joka tarttui Jekun viestiin ilmoittaen ristiriidasta?

Tälle täytyy kyllä antaa isot kompit. Samaa olen tässä itsekin mietiskellyt, vaikkakaan en ehkä ihan yhtä tiivissanaisesti.

justy kirjoitti:Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä

Samalla tavalla pahis voi miettiä vapareita, ei peliteknisyyksien läpikäyminen kerro yhtään mitään pelaajan roolista. Peliteknisyyksien läpikäyminen on vähän kaksipiippuinen asia, koska toisaalta se voi tarjota erikoisille toimintatapoja, mutta toisaalta myös vinkata pahiksille mahdollisia juonia. Mie itse mieluiten jättäisin peliteknisyydet kokonaan käsittelemättä tällaisissa peleissä, jossa erikoisroolit ovat niin simppeleitä kuin voi olla (käytännössä siis vain kaksi pelaajaa, jotka voivat jutella pelin ulkopuolella), koska usein peliteknisyydet sellaisissa tilanteissa ovat pitkälti itsestäänselvyyksiä - ja ainakin omissa silmissäni näyttäytyvät ehkä lähinnä täytteeltä viesteihin tilanteessa, joissa sitä ei oikeastaan tarvita.

justy liittyy myös omalta osaltaan tähän helppoja viboja heittelevään porukkaan pitäessään Meizin lehmäpostausta hyvismäisenä. Miksi se on hyvismäinen? Minusta tuo on aikalailla perus eka viesti peliin, koska ekat viestit harvoin on kauheasti muuta kuin persoonallisia tapoja ilmaista olevansa hereillä.

Halima näköjään jatkaa sillä linjalla, että heittelee ehkä vähän turhankin helposti vibaa vähän sinne sun tänne. En tiedä onko siitä vaan ihan liian kauan, kun oon viimeksi Haliman kanssa pelannut, mutta tää toiminta alkaa kohotuttelemaan enemmän ja enemmän kulmia. Koska mun mielestä tuntuu ihan omituiselta lähteä antamaan vibaa tosiaan muutaman viestin (tai sen yhden) perusteella, mutta Halima tuntuu sitä harrastavan koko ajan. Pakko sanoa, että mie en ihan ymmärrä noita perusteita, joilla Halima sanoo jonkun olevan hyvisvibatteleva tai pahisvibatteleva. Esim. Arielin varsin lyhyt kommentti tietokoneen hajoamisesta sai Haliman hyvisvibattelemaan Arielia. Anteeksi, mitä? Jotenkin tuntuu jännältä tää Haliman peli tässä pelissä, kun tuntuu enemmänkin tuuliviipperältä, joka pyörii minne sattuu ilman mitään johdonmukaisuutta. Vibat muuttuvat todella nopeasti ja välillä melkein ilman mitään loogista syytä. Pakko sanoa, että olen tällä hetkellä tästä varsin häkeltynyt.

Jaha, Anblick on näköjään kanssa puhunut Halimasta tuuliviipperämäisenä pelaajana ja kuten tässä viestissä on varmaan jo tullut aika selvästi ilmi, niin olen itsekin varsin voimakkaasti sitä mieltä, että varsin erikoista peliä Halimalta tähän mennessä ja todellakin tuuliviirimäistä sinkoilua.

Halima kirjoitti:Tuuliviirimäisyys johtunee siitä, että kun eka päivä on vasta alkanut, yritän tunnustella pelaajia ja saada otetta edes joistakin.

Tätä pidin ehkä vähän erikoisena kommenttina, koska jotenkin en itse osaa pitää tuollaista sinkoilua "tunnusteluna" tai "otteen ottamisena". Enemmänkin se tuntuu vain lähinnä juurikin sinkoilulta paikasta ja pelaajasta toiseen ilman mitään, mihin sen voisi perustaa. Siitä voin olla samaa mieltä, että on pahismaista olla ihan hyshys epäilyistään, mutta toisaalta pidän sitä myös kummastuttavana, että käyttäytyy kuin tuuliviiri. Okei, ekana päivänä tässä suhteessa tasapainon löytäminen on hankalaa ja siitä syystä en itse esim. ekana päivänä vielä oikein pysty yleensäkään muodostamaan mitään kovin vakaita epäilyjä, vaan kaikki menee lähinnä vibapohjalta, mutta silti miusta tälläinen Halima-tason sinkoilu ei ole ainakaan sitä hyvisvibaa kovinkaan suuresti nostattavaa. Toki osan siitä varmaan voi kuitata sillä, että varmasti kivaa pelata suht pitkästä aikaa Kylässä, mutta ei sekään silti ihan kaikkea sinkoilua selitä. Kokonaiskuva siis tällä hetkellä hippuisen epämääräinen. Plus tuo hyvistely pistää kyllä vähän silmään :D

einarilta kyllä hyviä nostoja esimerkiksi Jekusta ja eipä tullut itse noita ihan tuolla tavalla mietittyä ollenkaan. Hyvää tarttumista toisaalta myös justyyn, en silti kuitenkaan menisi vielä heittämään hyvisvibaa tästä, koska haluan noin yleisestikin enemmän kaikupohjaa omille pohdinnoilleni ennen kuin lähden edes harkitsemaan miettimistä roolista.

Mua myös vähän hämmästyttää se, miten Halima tuntuu melkein lähtevän vähän hyökkäyslinjalle, kun justy kyseenalaistaa hänen vibattelunsa ja vibattelee sitten toisaalle. Puhun siis tästä:
ua vähän ihmetyttää nämä justyn juttelut. Mä en sais antaa Tetralle hyvisvibaa kun sitä hänen viestistään sain, mutta hän itse kyllä saa antaa mulle ja Meizille hyvisvibaa hyvin pienten asioiden pohjalta. Miksi sinua häiritsee että annan hyvisvibaa Tetralle? Se ei todellakaan tarkoita etten olisi valmis epäilemään häntä jos aihetta ilmenee, mutta toistaiseksi ei ole ilmennyt. Miksi itse jakelet hyvisviboja niin helposti jos muiden hyvisvibattelut häiritsevät sinua? Epäjohdonmukaista toimintaa mielestäni justyltä, ja niin ollen hitusen epäilyttävää.

Vähän tulee sellainen fiilis, että tässä on vähän epäilyä ja pahisvibattelua justyn suuntaan siksi, että tämä on kritisoinut Haliman nopeaa hyvisvibailua. Mun mielestä kuitenkin justyn ja Haliman vibatteluissa on olemassa sävyero, koska Halimasta tulee kokonaisuutena tuuliviirimäinen fiilis ja justy on jotenkin ottanut ehkä hieman rauhallisemman otteen, vaikka se onkin totaalisen väärä sanavalinta tähän yhteyteen. Itse en näe, että se vibojen jakaminen ylipäänsä oli itsessään ongelma, vaan itse esim. alan pitämään sitä kummastuttavana siinä vaiheessa, kun se saa isommat mittakaavat tai muuttuu luonteeltaan tuuliviirimäiseksi. Esim. Haliman kohdalla miuta kummastuttaa a) nopeus (eli se, että heti pelin ekojen tuntien aikana yhden viestin perusteella ollaan jo sanomassa, et hyvisvibaa) ja b) tuo nopeus, jolla Halima muuttelee vibojaan ja muutenkin tuo kokonaisuus, josta tulee mieleen lähinnä tuuliviiri.

Cameron kirjoitti:Sen sijaan Haliman toinen ääni on minusta jo aika perusteeton. Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla? Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

Mun mielestä ekan päivän alun äänistä ei voida vielä vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä siitä ovatko äänestäjät pahiskavereita vai eivät. Äänet kuitenkin tulevat vielä muuttumaan useaan kertaan ja on todennäköistä, että vaikka ääni pelipäivän alussa asettaisi toisen putoamisvaaraan, se ei siinä suunnassa kuitenkaan pysy iltaan asti, joten tästä ei voida vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä pahistoveruudesta mihinkään suuntaan.

Haliman ääni justylle kyllä saa epäilyt Haliman suuntaan nousemaan taas yhdellä pykälällä, koska mitä tuossa ylempänä jo vähän puhuin, niin en voi mitään sille, että tästä tulee ihan pikkuisen mieleen, että mikä pesäeron tekeminen nyt on oikein menossa - tai että tilanne vaikuttaa lähinnä kostoepäilyiltä, ja nyt myös hieman kostoääneltä. Olen myös hieman eri mieltä tuosta, että ääni loisi paineita äänestyksen kohteeseen tai saisi irti jotain reaktioita. Ehkä myöhemmässä vaiheessa peliä, mutta tässä vaiheessa ei ehkä niinkään, joten itse pidän kyllä äänien painostusvaikutusta äärimmäisen pienenä.

Pakko kyllä sanoa, että oon tällä hetkellä aika hämmentynyt koko pelistä, koska tuntuu, että pelikulttuuri on muuttunut aika voimakkaasti - tai sitten se on pysynyt samana, mutta olen itse unohtanut, kun en ole ainakaan vuoteenpariin pelannut oikeastaan ollenkaan Kylässä.

Näköjään tässä kolmannen sivun puolella on alkanut keskittyminen vähän herpaantumaan, joten palailen huomenna vielä tarkemmin tuon kolmossivun puoleen. Hieman huvittaa tämä oma keskittymiskyvyttömyys, kun muistelee, miten oman juonittelun kulta-aikoina saatoin kirjoittaa yhtä listausviestiä 6 tuntia putkeen (silloin, kun vielä oli käyttää niin kauaa pelille, nykyään se on pitkälti mahdottomuus, kun on muitakin velvollisuuksia niin paljon)... Palailen siis tosiaan huomenissa taas pelin pariin, kunhan pääsen yliopistolta kotiin, mutta sanon jo tässä alussa sen verran, että tämä peli ei ole mulla se ykkösprioriteetti (koska oon mm. Finissä ylläpidossa mukana ja se vie aikaa) ja on todennäköisempää, että kirjoittelen pidempiä viestejä harvemmin kuin lyhyitä viestejä koko ajan. Mutta pyrin kuitenkin olemaan aktiivinen ja tulemaan puhumaan aina, kun mulla on jotain uutta sanottavaa ja tarkentavia kysymyksiähän saa ja pitää kysyä, mä avaan mielelläni sanojani, jos niiden suhteen jää jotain kysyttävää tai mietityttämään (mikä todennäköisesti on itsestään selvyys).. Mutta nyt menen nukkumaan, huomenna on aikainen herätys tenttiin..

// Jeku kiilaili väliin.

Jeku kirjoitti:Vampire, Lenune ja dzinni, hohoi? Oletteko huomanneet pelin alkamisen?

Joo :D Mulla ei ole tapana jättää pelejä ihan kokonaan unholaan, nyt vaan oli niin paljon muuta mielessä, että pääsi lipsahtamaan pois mielestä, että niin tämänhän piti alkaa just. Joten olen vähän myöhässä :::D

//jiikarekin kiili.

Ehkä pikkuista marttyyrimaisuutta tuossa viestissä ("Tuntuu että aktiiviksemmat koittaa saada nyt käännytettyä huomiota nyt meihin seurailijoihin(?)"), mutta toisaalta kyllä ihan ymmärrettävä ajatus, vaikka itse en ehkä tässä vaiheessa menisi sanomaan ihan niin jyrkästi, että yritettäisiin kääntää huomiota hiljaisempiin... Toki mulla jäi väsymyksen ja keskittymiskyvyttömyyden takia vähän tuo kolmossivun lukeminen heikommalle kantimelle.

//Halima kiili.
//Anblick kiili kans.

Tässä tuli vähän sellainen fiilis tuosta Anblickin lainaamasta justyn Blcker-kommentista, että kummasti justy tuntuu loikkaamaan puolustelemaan Blckteria. Eiköhän Blckter osaa itsekin tulla puolustamaan itseään mikäli sen tarpeelliseksi kokee ilman, että muiden tarvitsee tulla jalkaväkeilemään. Jännä reaktio siis justylta ja saa kyllä oman huomioni kiinnittymään enemmän nyt myös justyn suuntaan.

Mutta joo, tästä tuli vähän ehkä turhankin pitkä viesti ja summauksena voisi ehkä sanoa, että tällä hetkellä ehdottomasti eniten kummastuttavat Halima ja justy. Kolmossivu kaipaa vielä syväluotaavampaa paneutumista, mutta paneutunen seuraavaksi siihen, että luen koko pelin taas kertaalleen läpi ja koitan katsella tällä kertaa vähän tarkemmin.

++Halima

Haluan vähän makustella tilannetta ja on tässä viestissä vähän myös tullut jo esille syitä siihen, miksi Halima miuta kummastuttaa. Katsotaan, miten tästä eteenpäin jatkaisi, mutta siihen palaan sitten, kun on oikeasti huomenna aikaa eikä tarvitse samalla tavalla yrittää kipittää aikaisin petin puolelle, että ei ihan nukahtaisi pystyyn evoluutiobiologian tentissä, vaan osais jopa vastaillakin niihin kysymyksiin.

ja P.S. Nego, sun ääni einarille on boldaamaton... Sitä ei valitettavasti lasketa, joten jos haluat, että se hyväksytään äänitilanteeseen, niin suosittelen korjaamaan :)
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa

cron