PJ: Violet
APJ: Jinmuru/Halima
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: X
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jitachi
Olipa kerran hiljainen kylä, joka oli hiljalleen katoamassa maailmankartalta. Nuoriso kylästä kun oli siirtynyt läheisiin metropoleihin, mitä kyläläiset eivät ymmärtäneet. Mitä kaupungeissa on, mitä kylässä ei, lukuun ottamatta ympärivuorokautista yöelämää, yliopistoja sekä vapaata ilmapiiriä ilman kyylääviä naapureita? Onhan kylässä sentään käpylehiä, ja näkyradiokin saatiin kunnantalolle, tosin se on mustavalkoinen ja neuvostoajalta. Nykyajan nuorisolle ei sitten kelpaa mikään.
Kylä kuitenkin palasi maailmankartalle hetkeksi, kun paikallinen käpylehmänväkertäjälahjakkuus pääsi suuriin kisoihin mukaan. Kyläläiset innostuivat, ja alkoivat itsekin kehittämään taitojaan, seuraavat kisat kirkkaina mielessä. Kaikki rakensivat käpylehmiään innokkaammin kuin koskaan. Nöyrinä taiteensa edessä, kyläläiset asettivat suurimmat ja kauneimmat käpylehmänsä pihoillensa näytille. Tämä jatkui, kunnes eräänä yönä katkeruus ja kateus kylän tyynen pinnan alla johti suuren, jouluvaloin koristellun käpyehmän tuhoutumiseen yön aikana. Inhimillinen pelko oman käpylehmän tuhoutumisesta täytti kyläläisten sydämet - sabotöörit on saatava kiinni hinnalla millä hyvänsä!
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Lisää tietoa varanimenpuuttumismenettelyistä löytyy varanimenpuuttumismenettely -topickista - muokattava aina erikseen ko. peliin sopivaksi.
PJ:n omien menojen vuoksi päiviä tai öitä saatetaan pidentää. Tästä ilmoitetaan aina etukäteen.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
2 vapaamuuraria, jotka tuntevattoisensa, ja voivat keskustella keskenään peliketjun ulkopuolella. Vapaamuurarit voittavat, kun kaikki pahikset ovat poissa pelistä.
13 tavallista kyläläistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Pahat:
4 pahista, jotka tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana:
Meiz 7.yö
Ariel 6. päivä
Blckter -> Jeku
justy
Mursumus 6. yö
porkkana 5. yö
einari
dzinni -> Ares 7.päivä
Tetradynamia -> Herkkuoone -> Vampire
jiikare
Anblick 5.päivä
Ilmoittautuneet varapelaajat:
Herkkuoone
Tingle
Jeku
Jos rooliviestissäsi oli epäselvyyksiä tai et ole sellaista saanut, ota yhteyttä minuun tai apuPJ Jinmuruun.