Yleistä löpinää

Kaikki juonittelu- tai kylä-aiheinen keskustelu kuuluu yökerhoon. Höpise harhalynkkauskaavasta, kylän tulevaisuudesta ja kylämiiteistä sydämesi kyllyydestä! Muista kuitenkin, että käynnissä olevista peleistä puhuminen on kielletty!

Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 23.05.2017 17:59:35

Mun tekis hirveesti mieli jutella niitä näitä teidän kaikkien kanssa. Kiinnostaisko ketään muuta?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 23.05.2017 18:03:25

Oisko meillä mitään paikkaa missä vois jutella reaaliaikaisesti? Irkissähän edelleen on #juonittelupelit -kanava, mutta tykkäättekö te irkkiä käyttää? Minusta tämä kesä nyt kun championshipit on käynnissä, ois aivan loistavaa aikaa yrittää herätellä kylää henkiin, mutta parhaiten se onnistuisi kun voisi jutella jossain ihan kunnolla. Ehdotuksia?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Zey » 23.05.2017 19:50:45

Mää höpöttelen kyl mielelläni aina kun vaan aikaa riittää. :> Tykkään kyllä irckistä, eli jos ihmiset innostuu sinne taas, niin kyllä mäkin innostun.

(Just nyt oon kyl ihan ällikällä lyöty, kun yhtäkkiä tuli Violetin peliin oikea ryntäys ja peliäkin täytyy kasvattaa. Musta tuntuu, että Halimalla on siinä sormensa pelissä, joten iso kiitos hänelle ja kaikille ilmoittautuneille. Oon niin innoissani, että pian päästään taas pelaamaan ja toivottavasti siitä tulee mahdollisimman iso peli. (Jos se yltää 20 pelaajaan, niin sit mä kyllä jo alan itkemään ilosta. Sit kaikki olis melkein niin kuin ennen.) n____n)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 23.05.2017 20:06:05

Joo saatoin vähän mainita pelistä muutamalle vanhalle kivalle pelaajalle facebookissa. :P

Mietiskelin tossa muuten, että ei mun mielestä oo mitään järkeä lopettaa koko kylän toimintaa, kun kerran kutsumalla tälleen tyyliin kerran vuodessa saa kuitenkin sen noin 15 pelaajaa suhteellisen helposti kasaan. Jos täällä ei ookaan jatkuvasti aktiivisuutta, niin mitäpä se haittaa että pidettäis kylä pystyssä ja silloin tällöin pelattais?

Toki elättelen toiveita että ihmiset innostuis taas ihan tosissaan, jo parillakymmenellä pelaajalla sais pidettyä yhtä peliä käynnissä suurimman osan aikaa, uskoisin. Eikä se ois mikään mahdoton juttu mun mielestä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Violet » 23.05.2017 20:31:17

Kiinnostusta peleihin ilmeisesti edelleen on, mutta pelaajiin ei vain näemmä aina saada yhteyttä, ja pelien ilmoittautumisesta ei saada tietoa. Jos pelejä pidettäisiin säännöllisesti järkevillä väleillä sillä porukalla mikä saadaan kasaan, saisi kylään ainakin jotain eloa. Esim ilmoittautumiseen ja peliin voisi kehitellä jonkinpituiset syklit. Jäsentelen ajatuksiani enemmän, kun pääsen koneelle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 23.05.2017 20:40:45

Joo se oiskin hyvä idea, että esim. joka kuun 1.-10. päivä ois ilmoittautumisaika uuteen peliin, 12. päivä peli alkaa. Kaikki tietäis tämän ja osais tulla kuun alussa katsomaan minkälaista peliä tällä kertaa on tarjolla. Ja tällä nykyisellä aktiivisuudella kaikki tarjolla olevat pelit pitäis olla pienennettävissä ainakin johonkin 9 pelaajaan tarvittaessa.

Toinen mitä mietin, ois Kylän facebook-sivun aktivointi. Nykyään kaikki on facebookissa, ja siellä ois helppo kertoa milloin on tulossa minkäkinlaista peliä, julkaista pelien voittajia jne. Siellä vois keskustella myös kaikesta muusta, ei tarvis vanhanaikaiseen irkkiin enää lähteä!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Zey » 23.05.2017 21:18:28

Lähinnä sellainen silloin tällöin pelaaminen vaatii vain sen, että joku aina herättelee kaikki sieltä horroksesta pelaamaan. Mitä olen käyttäjien paikkalla oloja seuraillut, niin hirveän moni ei käy täällä usein, joten pelkästää Kylässä huutelu tuolloin ei toimi (ainakaan hirveän lyhyellä väliajalla), vaan täytyy jossain muuallakin käydä huutelemassa. Kylän sivut facebookissa voisi ajaa asian, vai kuinka moni mahdollinen pelaaja sitä seurailee?

Jaa-a, varmaan ei auta kuin katsoa mihin suuntaan tilanne tässä kesän aikana kehittyy. Nyt kesän aikana kun innostus taitaa olla suurimmillaan, kun kerran nuo mestaruuspelit on käynnissä ja kesällä on monilla enemmän aikaakin. Vähän vain pelkään, että syksyn tullen katoaa taas loputkin ihmiset. :/ Periaatteessa esim. kesäisin pelaaminen voisi toimia, mutta siinä sitten olisi juurikin se pelaajien herätteleminen, että kuinka moni sitten muistaa seurata Kylän tilannetta yli puolen vuoden hiljaisuuden jälkeen.

//Oho, Violet ja Halima väliin. Tässähän ollaan oikein aktiivisia. :D

Tuo syklisyys on kyllä mielenkiintoinen idea, joka vois toimia! Ainakin olisi selkeä.

Mitä muuta muutettavaa tulee mieleen? Onko juurikin niin hyvä, että ilmoittautuminen on aina vakio aika, eli pelejä suurennetaan mikäli enemmän ilmoittautuu tuona aikana (okei, tuskin tulee olemaan yleinen ongelma :D)? Riittääkö tässä tapauksessa pelaajille tieto, että ilmoittautumisvaiheessa tiedetään varmaksi vain se, mikä on äänestyssysteemi, päivän ja yön kestot yms. ja onko pelissä erikoisia vai ei? (Eli kun tasapainottaminen tapahtuu vasta ilmoittautumisen loputtua, niin mahdollisesti erikoisroolit voi vaihtua jne.) Miten aktiivisuuskäytännöt? Onko niissä jotain yleisesti muutettavaa (esim. voisi laittaa toisen peruspelin pohjan eri aktiivisuus säännöillä, jotta pelinjohtajat käyttäisivät sitä enemmän), joka voisi innostaa pelaamaan enemmän? Antiaktiivit nopeammin pois? Mestaruuspelien tapaan jokin päivittäinen viestimäärä, joka tulisi saada täyteen?

Miten taas päivien pituudet? Minkälaisia pelejä ihmiset ovat etsimässä? Onko nuo 4vrk päivät ihan hyviä? Vai kestääkö pelit tällöin liian pitkään, jolloin ei uskalla sitoutua? Houkuttelisiko esim. yhdeksi vkl suunniteltu peli?

Facebookia ilmeisesti ihmiset siis yhä käyttävät aktiivisesti? Jos pelinjohtajan tehtäviin lisättäisiin Kylän fb sivuille pelin tietojen laitto, nostaisiko se kynnystä ryhtyä pelinjohtajaksi? Entä mitkä kaikki tiedot tuntuvat tarpellisilta laittaa fb:n sivuille? Ilmoittautumisen alkaminen nyt ainakin ja varmaan pelin tiedot lyhyesti olisi kiva, mutta olisiko hyvä esim. myös öiden ja päivien päättymisajat?

Entä kuinka pitkälle fb:ssä olisi hyvä nähdä? Olisiko se aina silloin sen pelin tiedot kun kyseisen pelin ilmoittautuminen alkaa? Vai kiinnostaisiko tieto (mikäli pelejä on tulevissa enemmän), niin myös muiden pelien? Että tarkistuksen jälkeen jo heti sovittaisiin pelinjohtajan kanssa pelin kuukausi ja ilmoitettaisiin fb:ssä? Tosin tässä voi tulla se, ettei pj välttämättä tiedä vielä kaikkia menojaan, jos hirveän kauas mennään. Eli joku pari peliä eteenpäin?

Itseä kyllä harmittaa, jos Kylä vain kuolee, joten kaikki kommentit ovat tervetulleita. Pureudutaan nyt oikein kunnolla, että mikä mättää nykyisessä systeemissä, jos saataisiin asiat korjattua.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.05.2017 21:46:04

Mulla on ainakin Kylä-aktiivisuuteen vaikuttanut voimakkaasti se, että unohdin salasanani pitkäks aikaa ja tässä on ollut ylläpitovelvollisuuksia aikalailla 4 vuotta muualla, mikä syö oman siivunsa ajasta + pitäis alkaa kohta valmistua koulustakin... Mielellään mä kyl itse ainakin osallistun peleihin aina silloin, kun mulla vaan on aikaa, kesät on tavallaan mun kannalta hankalia ajankohtia, koska en oikeestaan koskaan tiedä, missä olen ja pääsenkö koneelle/järkevästi pelaamaan, koska osan kesästä asun vanhempieni luona ja osan kesästä taas miehen luona ja siellä harvemmin tulee liiemmälti käytettyä tietokonetta, kun ykkösprioriteettina on yhdessäolo, kun etäsuhde on kuitenkin aika rankkaa, vaikka johan tässä on sitä melkein 5 vuotta eletty. Kesät on vähän sellasia, että varmaan koko ajan enenevässä määrin olen miehen luona ja samalla siihen vähitellen tulee se tietokoneaikakin mukaan (vielä painotus on yhdessäolossa), kun vähitellen koitetaan päästä kohti oikeasti yhdessä asumista ja kihlautumista.

Facebook on itselleni vähän sellanen, että kyllä mä siellä käyn, mutta en juurikaan sitä enää käytä ja Kylän sivuakaan ei ole/tule kauheasti seurattua. Mulle itselleni myös lisäys face-sivun päivittelystä PJ:n tehtäviin toimis PJ:ksi ryhtymisen kynnystä kohottavasti. Päivien kestot sen sijaan peleissä on mun mielestä tällä hetkellä ihan hyviä, toki voisi myös käyttää 3 vrk päiviä ja vaikka 1 vrk öitä, niin peli pyörisi pikkasen nopeammin, mutta olisi edelleen aikaa oikeasti ajatella eikä homma kaatuisi siihen, ettei koko ajan pysty päivystämään koneella. Nopeatempoiset pelit ehkä toimivat parhaiten irc-tyyppisessä ympäristössä, joten en ehkä itse kannata sitä, että olisi esim. yhden viikonlopun ajaksi suunniteltu peli.

Noin yleisesti en kannata liiemmälti sitä, että pelien sääntöjä lähdetään tiukentamaan kamalasti. Pelit on mulle kuitenkin suht rentoa ajanvietettä ja mä oon jo tähän mennessäkin välillä joutunut tiputtautumaan peleistä pois kokonaan sen takia, että koen liian rankaksi sen, että pitäisi olla koko ajan aktiivinen tai puhua niin ja niin monta kertaa. Toki en oo pelannut Kylässä aikoihin, niin tää ei ehkä ole täällä ollut ihan samassa mittakaavassa kuin mikä fiilis välillä on Finin peleissä tullut.

En toisaalta myöskään ihan kannata sitä, että tarkastuksen yhteydessä sovittaisiin jo, milloin suunnilleen peli vedettäisiin. Toki se vois tuoda jotain vakautta systeemiin ja varmuuden siitä, että peli on tulossa ajankohtana X, mutta omalta kohdalta se kyllä toimisi kynnystä kohottavana tekijänä, koska välillä en tiedä omia aikataulujani edes viikkoa eteenpäin saati sitten yhtään enempää, jotta pystyisi edes alustavasti tai millään muullakaan epämääräiselläkään tasolla sanomaan tai arvioimaan, milloin pystyisi vetämään peliä.

Mut ircissä tulee kyllä pyörittyä itse, joten mua ei haittaisi, vaikka ircissä elvyteltäisiin taas höpöttelyä. Plus irccaan jo muutenkin aika paljon, niin eipä siihen n. viiden muun kannun lisäksi Kylän kannu olis mitenkään mahdottoman suuri lisä. Plus kaipailen vähän irc-pelejä, olis ihanaa, jos vielä jossain välissä joskus saataisiin sellainenkin vedettyä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 23.05.2017 21:56:04

Oho, tulipa sulta Zey monta hyvää kysymystä. :)

Mä luulen että nää mestaruuskisat vois hyvinkin olla avain innostuksen uudelleennostattamiseen. Nimittäin eihän nämä kisat todellakaan jää kylän ainoiksi, vaan ensi vuonna lähetetään seuraava edustaja, olettaen että kylä on vielä olemassa. Ja tottakai me pelataan ja harjoitellaan ihan jo senkin takia, että saadaan hyvä edustaja ensi vuoden kisoihin, eikö vain? Mä oon tämän vuoden finalistina ensi vuoden tuomari, ja oispa tylsää ja noloa, jos meiltä ei ois ens vuonna edustajaa ollenkaan.

Mua ei ainakaan haittais roolien vaihtuminen pelin alkaessa. Ilmoittautumisvaiheessa pelistä voisi olla tiedossa teema ja jotain mahdollisia rooleja, ja lopullinen roolijako tehdä vasta ilmoittautumisajan loputtua. Äänestyssysteemiä ei välttämättä ees tarvi mainita, koska se on todennäköisesti yleensä aina tuo nykyinen. Sitten tietysti jos joku haluaa käyttää jotain toista äänestyssysteemiä niin siitä pitää mainita.

Aktiivisuuskäytäntöihin kaipaan todellakin muutosta. Äänestyspakko joka toinen päivä on ihan liian vähän, varsinkin jos oletetaan että osassa peleistä on jopa alle 10 pelaajaa. Ehdotan että jos on esim. 4 vuorokauden päivä, niin jokaisen täytyy kirjoittaa päivän aikana vähintään 4 viestiä. Ja esim. puolessa välissä päivää, jos pelaaja ei ole vielä kirjoittanut mitään, pj voi laittaa yksityisviestiä/huhuilla facebookissa että muistapa että pelisi on alkanut. Tiedän että kylässä on ollut pelaajia, jotka ovat aktiivisuussääntöjen tiivistämistä vastaan, mutta musta tuntuu että tämä porukka joka nyt on kiinnostunut pelaamaan, tykkäis kun ois aktiivisia pelejä, eli jonkinlainen aktiivisuuden nostaminen ois hyväksi. Ja siis minusta äänestyspakosta voisi ihan hyvin luopua kokonaan ja korvata se jokapäiväisella kirjoittamispakolla. Toki tähänkin poissaoloilla voisi saada helpotusta. :)

Päivän ja yön kestoilla ei oo mulle niin kauheasti väliä, mutta tästähän vois laittaa vaikka sinne facebookkiin kyselyn, että minkälaiset päivänpituudet porukkaa miellyttää. Ja tietysti voi tehdä vaihtelevia pelejä. Joku peli vaikka tuolla mestaruuskisoista tutulla 36/12 tuntia aikataululla, ja toisessa vois olla hyvin vaikka 6vrk päivä ja 1vrk yö. Vaihtelu virkistää. :)

Minusta se ei olisi paha homma jos pj:n täytyisi ilmoittaa facebookkiin pelistään vaikkapa pari kertaa. Ensimmäinen postaus kun ilmoittautuminen alkaa, jossa voisi tietysti kertoa pääpiirteittäin teemaa, erikoishahmoja ja ne päivän ja yön pituudet. Sitten vielä pari päivää ennen ilmoittautumisajan päättymistä voisi käydä muistuttamassa että kohta ilmoittautuminen päättyy, tulisiko vielä pelaajia. Jos vielä jaksaisi, niin minusta ois kiva jos pelin päätyttyä facebookkiin tulisi tieto tyyliin "peli on päättynyt, pahikset voittivat. Onnea se ja se ja se pahis!"

Mielestäni riittää että fb:ssä mainostetaan aina yhtä peliä kerrallaan, loput voisivat olla täällä kylässä tulevien jonossa kuten ennenkin.

/Vampire väliin. Jos tuo facebookkiin pelin ilmoittaminen tuntuu hankalalta, niin mä voisin vaikka ruveta "facebook-vastaavaksi", joka aina ilmoittautumisajan alkaessa ilmoittaa pelistä facebookissa. Eipähän tulis enempää hommaa pelinjohtajalle. Ja kun tuo tulee rutiiniksi, niin ei siinä varmaan menis mulla paria minuuttia kauempaa. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Zey » 23.05.2017 22:28:55

Entä miten paljon kaikki nuo pelin teknisyydet vaikuttavat teidän ilmoittautumiseen? Olisiko hyvä systeemi, mikäli olisi aina tiettyinä päivinä äänestys käynnissä, jossa saisi äänestää esim. äänestystyyppiä (UÄ, VÄ, ...), onko pelissä erikoisia (peruspaketti eli suojelija + vapaamuurarit, vai jokin erikoisempi sekoitus) vai ei, päivän pituutta jne. ja sitten tehtäisiin äänestyksen voittanut peli? Toki varattaisiin aikoja myös pelinjohtajien oman mielikuvituksen seurauksena syntyneille peleille.

//Halima tulee ja kiilaa. :D

Muistan monien valittaneen, että peleissä vaaditaan liikaa (tai vaadittiin, silloin kun niitä vielä oli). Onko tämä sellainen kulttuuri kysymys, johon ei voida kuin pikkuhiljaa vaikuttaa, vai voisiko noilla aktiivisuussännöillä olla sormensa pelissä. Ainakin itse ajattelin noissa mestaruuspeleissä, että se 10 viestiä on aivan valtavasti vaadittu kaikilta per päivä, varsinkin kun päivät ovat niin lyhyitä. Mutta peli lähtikin mukavasti käyntiin, eikä viesteissä ollutkaan samanlaista vaatimustasoa. Esimerkiksi harvemmin nähtiin kylälle ominaisia listauksia, eikä sellaisten perään edes itketty. Voisiko siis viestimäärä vaatimukset olla osana laskemassa kyläläisten toisiltaan vaatimaa tasoa ja näin rennontamassa pelejä? Vai tulisiko niistä vain ahdistusta, vaikka ne voisivatkin olla vaikka vain yksirivisiä viestejä?

Entä jotain muuta kannustavaa puuhaa? KEPPI-gaalaa ei ole vähään aikaa vedetty, kun kerran pelejä ei ole juurikaan ollut. Joskus kokeiltiin sitä, että pelimodet kommentoivat muutamaa pelaajaa positiivisesti, jotta pelien jälkeiset keskustelut elpyisivät, mutta tästä ei ollut juurikaan apua. Olisiko muutaman pelaajan äänestäminen aina pelin jälkeen hyvä tapa pitää peli intoa yllä, vai loisiko se vain lisää stressiä pelien suhteen? Kyseessä ei tarvitsisi olla edes parhaimman pelaajan äänestys, vaan esimerkiksi pelaajaa, jonka viestejä oli aina kiva/hauska lukea tms. Pelaajat saisivat mestaruuspelien tapaan itse äänestää ja mielensä mukaan heittää vaikka perustelun.

Ja sitten siihen yhteen suureen ongelmaan. Ne muut alueet. Oon monesti pohtinut, että mikä mättää, kun pelaajat ei pysy, niin uskoisin sen olevan kaiken muun keskustelun puuttuminen. Aina ei ehdi pelata, mutta tällöin olisi hyvä, jos olisi jotain muuta, joka pitäisi kyläläisen silti Kylässä ja näin ollen myöhemmin kyseiselle pelaajalle voisi tulla mieleen, että olispa kiva taas pelata. Epätodennäköisemmin se tulee mieleen, jos ei millään tavalla ole kosketuksissa peleihin liittyviin juttuihin. Mutta, mikä kannustaisi muuta keskustelua? Innostaisiko puhua pläpättämään se, jos jaettaisiin vaikka aina kuukauden keskustelija titteliä? Onko uusien aiheiden tekoon suuri kynnys? Alentaisiko tätä kynnystä myös jokin tästä palkitseva titteli? Entä nostaisiko se aktiivisuutta, mikäli poistettaisiin se kahden peräkkäisen viestin kirjoittamisen sääntö? Vai jotain kilpailuja? Tyyliin piirrustuskilpailu, kirjoituskilpailu tai avatarkilpailu?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Cameron » 23.05.2017 22:38:57

Kiva topa ^.^ Mietin että nykyisin myös whatsupp-ryhmät on tosi käteviä! Jos Kylälle tekis oman whatsupin niin siellä vois jutustella rennosti niitä näitä mutta myös hoksautella pelien alkamisesta. Halukkaat sais liittyä :) Ja jos tuo yleinen Kylä-sivu tuntuu liian julkiselta peleistä ilmoittamiseen niin ainahan voi myös tehdä suljetun ryhmän, se taas tosin sulkee uusia tulokkaita tiedottamisen piiristä pois..

Uskon että monelle riittäisi hyvin simppelit tiedot ilmovaiheessa peliä.
Uusista aktivisuussäännöistä ehkä lähinnä se joka päivän puhepakko vois olla musta järkevä :) (tosin nyt kun luen Zeyn viestiä rennommasta pelityylistä niin voisihan se isompikin viestimääräpakko päivälle toimia :D)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 23.05.2017 22:44:06

Mun mielestä ois hyvä pitää tää nyt ainakin alkuun mahdollisimman yksinkertaisena. Toki voi esim. syksyn mittaan tulla jotain äänestyksiä, minkälaisia pelejä halutaan, mutta pääsääntöisesti pelinjohtaja tekee pelin ja ne sitten ilmoittautuu ketä kiinnostaa. Ja mä nimenomaan koen että se, että pitäisi kirjoittaa useampi viesti päivässä johtaisi siihen, että yhdessä viestissä ei vaadittaisi niin paljoa. Eli voisi helpottaa sitä uusien mukaan tuloa.

Keppi-gaalaa voisi harkita ensi vuodelle jos nyt saataisiin säännöllisesti pelit pyörimään. Olisihan se kiva jakaa kunniamainintoja ansiokkaille pelaajille. :) Pelinjälkeiskeskusteluihin en tiedä mitään elvyttävää, mutta luulen että nekin elpyvät jos yleinen aktiivisuus muutenkin paranee. En koe hyödylliseksi mitään pakollisia äänestyksiä tai mainintoja hyvistä pelaajista. Pidetään tämäkin simppelinä.

Kylän muut alueet ei totta puhuakseni kauheasti houkuttele mua juttelemaan. Mä oon kylässä juonitellakseni ja jutellakseni juonittelupeleistä. Ei mua kiinnosta taide, kirjallisuus tai muu, tai jos kiinnostaa niin juttelen niistä jossain muualla. Teidän kanssa haluan ensisijaisesti puhua juonittelusta, ja tässä juonittelun maailmassakin on hirmu paljon juteltavaa kun vain aloittaa. :D

Kannattaisin sitä, että keskustelualueita kuitenkin vapautettaisiin. Ehdottomasti kahden peräkkäisen viestin kirjoittamisen sääntö pois, mitä sillä tekee? Mun mielestä pitäisi saada aloittaa keskustelu mistä tahansa aiheesta ainakin tänne kahvilaan, koska juttelu on kivaa jos on kiva aihe. :)

// Cameron väliin. Whatsapp-ryhmä voisi toimia myös! Ja facebook-ryhmän vois hyvinkin laittaa suljetuksi, pääseehän sinne sitten kuitenkin toiveesta mukaan. Eipähän haittais mitä siellä löpisee kun höpötykset näkyis vain juonittelijoille. Toisaalta myös julkinen ryhmä ois sinänsä hyvä, että sillä kylä saisi vähän mainosta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Zey » 23.05.2017 23:12:18

Voisiko juttelua helpottaa siis esimerkiksi Kahvilan, Pizzerian ja Teatterin yhdistäminen, jolloin ei tarvitsisi miettiä minne sitä keskustelua lähtee aloittelemaan?

Whatsapp-ryhmä kuulostaa ihan mukavalta ja simppeliltä. Facebook-ryhmän suhteen järkevintä olisi varmaan tehdä toinen suljettu muuta höpötystä varten, kun taas nykyisen pitäisi Kylälle mainoksena ja sisältäisi näitä virallisempia puolia. Olisiko kuitenkin parempi perustaa vain joko whatsapp-ryhmä tai facebook-ryhmä, jotta keskustelu pysyisi tietyssä paikkaa? Keskustelua tuskin kun riittää aluksi kahteen paikkaan. Näistä kahdesta itse ainakin kannattaisin enemmän whatsapp-ryhmää, sillä tuntuisi itselle helpommalta.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 23.05.2017 23:18:07

Joo, samaa mieltä kaikista. Eli yhdistellään keskustelualueet, että saa jutella kaikesta mahdollisesta samassa paikassa. Julkinen facebook ja suljettu whatsapp-ryhmä kuulostaa hyvältä. Ja saahan näitä sitten säädettyä jos joku tuntuu huonolta ajatukselta myöhemmin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Meiz » 24.05.2017 07:08:13

Zey kirjoitti:Miten aktiivisuuskäytännöt? Onko niissä jotain yleisesti muutettavaa (esim. voisi laittaa toisen peruspelin pohjan eri aktiivisuus säännöillä, jotta pelinjohtajat käyttäisivät sitä enemmän), joka voisi innostaa pelaamaan enemmän? Antiaktiivit nopeammin pois? Mestaruuspelien tapaan jokin päivittäinen viestimäärä, joka tulisi saada täyteen?

Miten taas päivien pituudet? Minkälaisia pelejä ihmiset ovat etsimässä? Onko nuo 4vrk päivät ihan hyviä? Vai kestääkö pelit tällöin liian pitkään, jolloin ei uskalla sitoutua? Houkuttelisiko esim. yhdeksi vkl suunniteltu peli?


En juurikaan muista kylästä tuoreempia pelejä joissa joku pelaajista ei olisi tippunut antiaktiivisuuteen. Erityisesti 4 päivän pelipäivien kanssa tämä prosessi on tuntunut todella hitaalta, eli kaipaisin siihen kyllä jonkinlaista kiristystä. Nimenomaan pelaajiin jotka eivät käy kirjoittamassa mitään pelitopicciin, saatika loggaa edes forumille. Näin muuten omaan makuun tuo 4vrk päivä tuntuu liian pitkältä ja melkein vaivuttaa sellaiseen uneliaisuuteen :] Esim. 3 päivää on enemmän kuin tarpeeksi ja nopeuttaisi näitä pelejä suht pajon.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 24.05.2017 09:09:25

Näin yleisen löpinän merkeissä nyt on pakko todeta, että onpa ihanaa kun kylässä on pitkästä aikaa eloa! Tuossa Violetin pelissä on nyt osallistujia (jos pj + apj lasketaan) jo 17, eli lähentelee sitä kahtakymmentä, jolla luulisin että kylän saisi nipin napin pidettyä kasassa! :)

Ja kiva kun lähdette mukaan miettimään miten tätä hommaa voisi edistää. Tässä ketjussa on tullut jo tosi monta hyvää ideaa, mä vähän listaan tähän niin on helpompi itellekin pysyä kärryillä mistä kaikesta tässä nyt puhutaankaan. :)

- sykliset pelit (esim. joka kuukausi samana päivänä alkavat pelit)
- peleissä joustava osallistujamäärä - vasta ilmoittautumisajan päätyttyä tehdään lopullinen roolijako
- facebookkiin ilmoitukset tulevista peleistä
- muutenkin facebookin aktivointia, siellä on hyvä mainostaa ja jutella yleisempiäkin asioita
- aktiivisuuskäytäntöjen tiukentaminen (ehkä äänestyspakko pois ja tilalle puhepakko X kertaa joka päivä)
- pelipäivien pituudet (tämä vois mun puolesta vaihdella suurestikin pelistä toiseen)
- yleisen keskustelun vapauttaminen (keskustelut samalla alueella, kahden peräkkäisen viestin kirjoituksen kiellon poistaminen, jotain kilpailuja?)
- kylän whatsupp-ryhmä yleiseen löpinään ja myös tiedottamiseen

Mulle itelle nyt tärkeintä melkein ois se, että saatais kylä pidettyä pystyssä, jotta pystytään lähettämään hyvä edustaja championshippeihin ensi vuonnakin. Ensi talvena voisi pitää vaikka facebookissa KEPPI-gaalan, jonka jälkimainingeissa sitten valittaisiin edustaja ensi vuoden kisoihin?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Cameron » 24.05.2017 09:14:04

Mää voin vaikka perustaa sen wa-ryhmän. Halukkaat laittakaa yksärinä puhelinnumeroa niin pistän ryhmän kasaan :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 24.05.2017 16:30:53

Whatsupp-ryhmässä keskusteltua:

- Jinmuru lupasi pitää koko kylän loppuelämän pelit niin muut saa pelata ;)
- heinäkuun peliksi on tulossa kissa-aiheinen peruspeli (Jinmuru johtaa pelin)
- Sora lupasi tehdä isompiresoluutioisen kuvan Kylän logosta facebookkia ja tulevaisuutta varten
- pidetään kesällä joskus Oulussa Kylämiitti
- jatkossa tehdään kylään äänestyksiä, mikä peli tulee seuraavan kuukauden peliksi

Jos haluat mukaan whatsupp-ryhmään laita puhelinnumerosi yksityisviestillä Cameronille (tai minulle).
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Meiz » 26.05.2017 08:44:10

Olisi kiva saada vaihtelun vuoksi erikoisia mukaan seuraavaan peliin :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Violet » 26.05.2017 13:09:10

Itse ajattelin pitäväni pelin, jossa otetaan Kylässä ennennäkemättömiä hahmoja mafia universen roolilistasta. Aluksi suunnittelin peliä pelkästään näillä hahmoilla, mutta menee monella tavalla ongelmalliseksi, etenkin kun tulee mieleen niin monta konseptia, joita on vaikea sovittaa yhteen. Saapi nähdä mitä siitä vielä kehkeytyy.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja justy » 26.05.2017 13:55:40

Hei vaan!

Kannatan kanssa aktiivisuussääntöjen tiukennusta. Peli on paljon mielekkäämpää, jos kaikki pelaajat osallistuvat. Ja tuo säännölliset alkamisajat peleille on hyvä idea, koska nykyisin muistan aika harvakseltaan käydä katsomassa onko täällä uusia pelejä tulossa.

Myös äänestys siitä millaisia pelejä kaivataan on ihan hyvä idea, mutta toki pelinjohtajalle pitää jättää taiteellinen vapaus pelin suunnitteluun. Itse en kauheasti tykkää peleistä joissa mekaniikka on pääosassa, mutta kyllä niitäkin pelaa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 26.05.2017 14:11:13

Olettehan kaikki muuten tykänneet Kylän facebook-sivusta? Se on täällä: https://www.facebook.com/Kyl%C3%A4-357739264242504/

Voisin tehdä uuden esittelyketjun sinne, kun edellinen on vuodelta nakki ja muussi. Tulkaa tykkäämään kylästä niin sieltä tulee sitten tietoa aina uusista alkavista peleistä! :)

Niin ja meillä on tosiaan nyt se whatsupp-ryhmäkin, sinne pääsee kun laittaa puhelinnumeronsa yksityisviestillä joko Cameronille tai minulle.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Nego » 26.05.2017 20:14:39

Mulla ei ole facebookkia, eikä whatsappiakaan, joten pysyttelen ihan täällä foorumien puolella. Toivottavasti siis täälläkin infotaan tärkeistä asioista.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 26.05.2017 20:27:48

Nego kirjoitti:Mulla ei ole facebookkia, eikä whatsappiakaan, joten pysyttelen ihan täällä foorumien puolella. Toivottavasti siis täälläkin infotaan tärkeistä asioista.

Minäkin pysyn etuasiassa foorumin puolella, eli sama toive kuin Negolla, että täälläkin tiedotettaisiin tärkeistä asioista. :)
//Okei, joskus vähän käyn ircissä kurkkimassa, Haliman kanssa viimeksi vaihdoinkin ircissä sanasen ennen kuin jouduin lähtemään kännykäksi haukutun älyluurini äärestä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 26.05.2017 21:01:37

Nego kirjoitti:Mulla ei ole facebookkia, eikä whatsappiakaan, joten pysyttelen ihan täällä foorumien puolella. Toivottavasti siis täälläkin infotaan tärkeistä asioista.

Tarkoitus todellakin on että kaikki tärkeä on täällä foorumin puolella. Äänestykset tulevista kuukauden peleistä, ilmoittautumiset ja itse pelit pysyvät täällä. Facebook on vain apuväline muistuttamaan pelaajia että uusi peli on alkamassa jne. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Jita » 27.05.2017 07:20:44

Hetkinen, mitä täällä on tapahtunut sillä aikaa kun mä oon ollut projektin takia hiljaisempi :D Kylähän on yhtäkkiä herännyt taas henkiin ^^ Mä en kyllä hyväksy sitä että Jinmuru tulee pitämään kaikkia pelejä, määkin tahron vetää pari kokeilullista ideaa jotka ovat mielessä pyörineet jo jonkin aikaa :P Henkilökohtaisesti oon kyllä itse sitä mieltä että Irc keskustelualueena on nykyaikana hieman epäintuitiivinen: ainakin omalla kohdalla Discord ajaa lähes saman asian ja on omalla koneella käytännössä aina auki silloin kun olen paikalla plus kännykässäkin. Lisäksi pidän Discobotteja yleisesti kivempina :3 Säännölliset alkamisajat on todellakin mun mielestäni jees idea, mun mielestäni sitä voisi soveltaa kuukauden peruspeliin, jonka lisäksi vanhalla systeemillä olisi erikoisten ja kokeilullisten jono, oletuksella että joku haluaa niitä kirjoitella. Mua ei itseäni oikeastaan innosta että pj:n luovuutta rajoitetaan :D

Ainakaan tällä hetkellä en halua antaa omaa numeroani wa:ta varten: toisin kuin suomessa, Japanissa mobiilidata on aika kallista ja mun pitäisi aina keskustellakseni mennä joko 7-Eleveniin tai koulun labraan wifistä nauttiakseni ^^'
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Nego » 27.05.2017 18:34:16

Mulla on myös Discord käytössä päivittäin alunperin MU:n takia, joten sitä kautta kyllä tavoittaa mutkin, mikäli tarvetta. IRC:iä en ole käyttänyt vuosikausiin, eikä se enää nykypäivänä kiinnosta. Mun ei tietenkään tartte keskusteluissa olla mukana. :D
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 28.05.2017 13:07:36

Tulin sanomaan moi. Näköjään täällä on tapahtunut sitten viime sisäänkirjautumiseni.

//Oho ja näköjään multa meni just alkanut peli sivu suun. Olisi nyt kesällä voinutkin olla aikaa osallistuu
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja Halima » 28.05.2017 13:17:19

Joo mä just hoksasin että sä oot paikalla ja harmiteltiin whatsupin puolella että just myöhästyit pelistä. Tuu lohdutukseksi whatsuppiin juttelemaan? Ja onhan se hyvinkin mahdollista että pääset varapelaajaksi. :) Niin ja jos kaikki menee hyvin ja jatkossa ois pelejä joka kuukausi niin heinäkuussa sitten?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Yleistä löpinää

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 28.05.2017 13:44:14

Suhtaudun nuivasti whatsappiin, kun mulle tulee sinne jo muutenkin valtavasti spämmii. Katotaan jos saan tästä Kylän uudesta honeymoonista jotain irti :)
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Seuraava

Paluu Yökerho

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron