Erilainen kylä III | Peli on ohi.

Erilainen kylä III | Peli on ohi.

ViestiKirjoittaja Mus » 14.11.2013 21:49:48

Jii kirjoitti:Erilainen kylä III

PJ jii
VPJ piikkisiili
Pelityyppi Erikoispeli (voittosäännöt, yötön)
Pelaajamäärä 9
Äänestystapa
Pelimode Zey :>

"Minä en jaksa enää! Tee tätä, tee sitä, suojele minua, pelasta minut, etsi pahis, saata meidät voittoon ja ole minun kuninkaani!"
"Sanopa muuta! Mäkämäkä, mikset kertonut tulostasi, miksi ennustit tuon, miksi suojelit väärää, miksi, miksi, miksi?"
"Turhauttavaa! Olemme ihan tavallisia kyläläisiä, siinä missä kaikki muutkin! En enää jaksa tätä erikoiskohtelua! En enää jaksa olla se, josta koko peli on kiinni. Se, jonka kuolema on automaattisesti häviö ja jonka pieni teko saattaa kaiken voittoon, ihan tuosta noin vaan!"

Erikoishyvikset valittivat kaikki yhteen ääneen. Kukaan ei tuntunut olevan tyytyväinen osaansa, Kylä oli muuttunut täysin mahdottomaksi paikaksi erikoishyvikselle elää. Asiaan tuntui olevan vain yksi ratkaisu.

"Jos häviäisimme ja kuolisimme ihan tahallaan? Jätettäisiin ne mokomat tavalliset tänne ihan yksin, ehkä ne sitten oppisivat, että ilman meitäkin voi pärjätä ja että ilman meitäkin on mahdollista löytää joukossamme lymyilevät ihmissudet ja mafiosot?"
"Oi! Kerrassaan mainio ajatus!"

Kauempana salakuunnelleet tavalliset kyläläiset eivät tukeneet tätä esille noussutta ajatusta. Elämä ilman erikoisia? Pitäisikö heidän etsiä pahikset aivan yksin? Ilman mitään voimia, ilman yhtään mitään? Kyllähän kaikki tiesivät, ettei tavallisilla kyläläisillä ollut aivoja nimeksikään, miten sellaisilla oltaisiin löydetty joukosta äärimmäisen taitavasti naamioitunut pahis? Pyh, hullujen hommaa.

"Hei, toverit. Entä jos yrittäisimme samaa taktiikkaa? Jos erikoishyvikset pääsisivät enemmistöön, ehkä he eivät tuntisi oloaan noin... Erikoisiksi, uniikeiksi. Ehkä hekin ymmärtäisivät olevansa osa kyläämme, osa tiivistä ja tasa-arvoista yhteisöämme!"


Kierros ja äänestys (UÄ)
Kierros kestää aina 4 vuorokautta, eikä pelissä ole öitä. Kierros päättyy ennaltamäärättynä aikana ja uusi kierros alkaa heti, kun PJ on laittanut iltaviestin näkyville, joka toimii samalla aamuviestinä.

Kierroksen aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Itseään ei saa äänestää. Ääntään saa vaihtaa kierroksen aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan. Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista. Kierroksen lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.

Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.


Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen kierroksen päätteeksi sen kierroksen äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy kahteen vuorokauteen mennessä, pelaaja tapetaan. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, lynkattavat antiaktiivit arvotaan. Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken kierroksen, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.

Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden kierroksesta. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen kierroksen päätteeksi. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Kaikki antiaktiivisuuteen pudonneet pelaajat häviävät pelin automaattisesti. Aktiivisuus on siten suotavaa, joten harkitse peliin osallistumista, mikäli tiedät, ettet ehdi osallistumaan peliin kunnolla.


Hahmot

Hyvät
(Tavallinen kyläläinen, 6kpl) Tavalliset yrittävät äänestää omiaan ja saada erikoiset enemmistöön.

Pahat
(Pahis, 2kpl) Erikoishyvikset eivät enää millään jaksaisi enää olla Kylän edelläkävijöitä ja avaimia voittoon. Yrittävätkin siis tehdä kaikkensa, että juuri heidät asetetaan hirttolavalle kohtaamaan tuomionsa. Tuntevat toisensa sekä petturin ja voivat keskustella keskenään haluamallaan tavalla.

(Petturi, 1kpl) Superhypermegahyvis ei oikein tiedä, mitä ajatella meneillään olevasta tilanteesta. On selvää, ettei hän kuulu tavallisten joukkon, mutta onhan hän sentään niin upea ilmestys, ettei millään haluaisi kuolla. Yrittää saada kuitenkin toverinsa kuolemaan.


Voittaminen
Pahikset voittavat, kun he ovat kaikki kuolleet.
Hyvikset voittavat, kun heitä on hengissä yhtä paljon kuin pahiksia.
Petturia ei tarvitse tappaa pahisten voittoon.
Petturia ei lasketa hyvikseksi hyvisten voittoon.
Antiaktiivisuuteen pudonneet häviävät pelin.


Ilmoittautuneet
Hagrid
horaaneko, tavis
Iku, tavis
Jite, pahis
Kayu, tavis
Lunella -> Gomhog
Raegan
Valve, tavis
zeremi


Jii kirjoitti:1. kierros

Jälleen kerran kyläläiset olivat kokoontuneet keskelle pientä ja onnetonta kyläänsä. He tuijottivat toisiaan epäillen, kuten jokainen uuden pelin alettua, eihän nyt tässä vaiheessa vielä uskaltanut luottaa kehenkään. Tällä kertaa jokin tuntui kuitenkin olevan pahasti pielessä. Ilmassa ei haissut susi saati mafioso, eikä heidän joukossaan ollut ketään kuollutta. Nuori herra jii, kylän arvostettu pormestari, seisoi heidän edessään niin elossaolevana, kuin suinkin oli mahdollista, vaikka yleensä kaikki hänenkaltaisensa oltiin tapettu heti ensimmäisenä aamuna.

”Me haluamme kuolla.”

No se tuli nopeasti. Pieni joukko erikoishyviksiä astui varjoista, ja suorastaan rynni hirttolavalle hirttoköydestä fantasioiden. Ei kulunut kauaakaan, kun saman viattoman köyden kimpussa olivat myös tuiki tavalliset kyläläiset – jokin merkillinen asia oli saanut kaikki pelaajat haluamaan kuolla.

”Noh noh lapsukaiset, yksi kerrallaan. Jos teillä on noin kova hinku kuolla, astella hirttolavalle, mikä tapa nyt onkaan mielessänne, niin eihän tästä pelistä tule yhtään mitään”, jii selitteli silinterihattuaan samalla kiillotellen, ”Entä jos yrittäisimme ratkaista kinanne tuttuun tapaan äänestämällä? Siten jokainen pääsee toteuttamaan halujaan vuorollaan – jos muut sen siis sallivat.”

Väki rauhoittui ja mumisi hiljaa, osa nyökkäili päitään. Epäilyttävät ilmeet ja vedenpitämättömät alibit löysivät tiensä kyläläisten keskuuteen, puhumattakaan verisistä murha-aseista ja kaikista muista niistä asioista, millä he saisivat muiden epäilyt itselleen...


Poissa
Kayu 25.-31.7.

Äänestyspakot
-

1. kierros päättyy lauantaina 27.7 kello 21:00.


Hagrid kirjoitti:Ai katos, tämäkin alkoi :) Kiva päästä juonittelemaan, kannatti valvoa pitkään. Mut ei täs mitään herättynä ollaan mites muut?


Kayu kirjoitti:Kappas, alkoko tää jo .D no, hereilläpä olen, ja vieläpä aika ajoissa. Poissaolokin alkaa vasta kohta, eli jospas nyt yrittäsin pysytellä perillä tästäkin vielä sen päivän pari. On hirveen paljon töitä yrittää käsittää pelin idea, koska aivot ei suostu sisäistämään tietoa. Ihanaa.

Että moi vaan.


Iku kirjoitti:Huomenta vaan kaikille. Tämän pelin alkua onkin jo odotettu. Pelin idea on varsin mielenkiintoinen ja uskon että pelistä tulee mieleenpainuva. Kerronpa näin alkuun jo, etten ole tänään kovinkaan aktiivinen, mutta keskiviikkona olen taas täysillä mukana.

Uskoisin että käänteispsykologia tulee olemaan tässä pelissä kova sana, koska tavallisuudesta poiketen yritetään tappaa omaa puolta. Yöttömyys on myös hieman erikoista, mutta se selkeyttää peliä. Ääh. Tänne tarvitaan joku fiksumpi ja kokeneempi vääntämään peliteknillisyyksiä, koska en saa niistä mitään kauhean järkevää irti. zeremi! Jite! Horaa! Teitä tarvitaan!


zeremi kirjoitti:Iku: Kiitos kunniasta peliteknisyyksistä, vaikka en kyllä aina ajattele kaikkea loppuun asti tai osaa ottaa kaikkea huomioon (kuten muutamassa viime pelissä on käynyt). :D

Itsekin ilmoittelen olevani nyt hereillä. Aijon myös panostaa tähän peliin, ku viimenen meni aika antiaktiivisesti ja pitäähän tätä "aktiivisimman" pelaajan roolia yrittää pitää yllä, muutenhan se on turha ja tekopyhä titteli. :D

Sinäänsä teknisyyksistä itellä ei ole muuta sanottavaa kuin se, että pitää huomioida paljon, miten eri pelaajat suhtautuvat toisiinsa. Tarkoituksenahan pelissä on siis saada ittensä näyttämään niin hyvikselle, että muut äänestävät sut pihalle. Käänteiskäänteisseteistä on vaikea arvioida etukäteen. Kuitenkin pahikset tietää toisensa ja voi sepittää toisistaan niin hyvis- kuin pahisvibaa, joten sitä kautta itsessään saadaan mitään hyötyä. Tosin pelaajien kertomat hyvis- ja pahisvibat toisistaan on avainasemassa sitten jos ja kun eka pahis tippuu pelistä. Tälleen alkuun on vaikea antaa luottoa tai pahisvibaa. Ekana päivänä en myöskään usko pahisten lähtevän kovinkaan voimakkaasti äänestämään toisiaan, koska se tietäisi automaattista häviötä. Mahdollisesti pahisten äänestäminen toisiaan on luultavasti huono taktiikka, koska tällöin linkittäytyminen on todella selvä.

Eipä mulla muuta tähän väliin. Nyt nukkumaan yövuoron jälkeen. :)


Valve kirjoitti:Hereillä ollaan!

Piristävää, että pahiksiin osumattomuus on tässä pelissä juhlinnan arvoinen asia :D Mä en ole kyllä vieläkään suoraansanottuna sisäistänyt tätä peliä, vaikka oon yrittänyt, kun mun aivot menee solmuun tästä nurinkurisuudesta... Tätä ei voi kyllä verrata normaaliin juonariin mitenkään :D
Periaatteessahan tässä pelissä voi olla rohkeampikin epäilysten ja äänien suhteen, kun "putoamisvaaraa" ei ole. Toisaalta luulisi pahisten yrittävän olla esillä mahdollisimman paljon, sillä huomion itseensä kiinnittäminen on aika hyvä tapa saada itsensä putoamaan nopeammin. Vai onko sittenkään? Äh, taas aivot meni solmuun!


Jite kirjoitti:Eli siis näköjään porukalla on vaikeuksia sisäistää koko pelin nurinkurisuus. Helpotetaampa urakkaa hieman, kertaamalla lyhyesti, mistä on kyse. Käytännössähän tässä voidaan ajatella, että meillä on iso lauma he yrittävät tappaa omiaan voittaakseen. Ja heitä vastassa on vapaamuurarit, jotka koittavat sulautua laumaan, ja tulla lynkatuksi ison lauman sijasta. Ja he siis voittavat kuoltuaan. Käytännössä tästä voi vetää lyhennelmän, että hyviksillä ja pahiksilla on toistensa voittoehdot.

Itse ainakin ajattelisin tässä tilanteessa, että peliteknisyydet sekoittavat ainoastaan jokaisen pääkopan, yksinkertaistetaan tätä pähkäilyä hieman, ja todetaan vain, että pelataan käytännössä muuten normaalisti, mutta äänestetäänkin päivän lopuksi sitä hyvismäisintä :3 Paitsi että ilman sitä yötappoa todellakin voi olla hieman rohkeampi niiden sanojensa kanssa, mutta on silti varottava niitä jonkin verran. Virheliikkeethän tarkoittavat pahimmillaan pelissä loppuun asti junnaamista.


Lunella kirjoitti:Hereillä minäkin. En ole ikinä tämäntyyppistä peliä pelannut, joten mullakin meni hetki sisäistää pelin idea. Hyvikseen osumisen todennäköisyys on melko suuri, mutta koska pahiksia on vain kaksi (+petturi), niin harhalynkkauksia ei saisi tulla kuin maksimissaan sen kerran (tai kaksi kertaa, jos osutaan petturiin).

Itse en muuten usko, että pahiksia saa kiinni sen perusteella, onko ne äänekkäitä, hiljaisia vai siltä väliltä. Se riippuu niin paljon pelaajan irl-menoista yms. että minun mielestä ei sovi jättää yhtään ketään epäilyksettä vain sen vuoksi, kuinka aktiivinen pelaaja on.


horaaneko kirjoitti:Terve pirpanat! _〆(。。)

Nopeaa heräilyä. c: Varotan nyt sitten jo tässä vaiheessa että oon ma, ke ja pe hiljaa 8-15 ja ti&to 9-17. Pääsen silloin enintään nopeasti lukaisemaan viestejä cuz of kesätyöt. >""<

Oon muistaakseni kerran pelannut ennen tällaista peliä mutta taisin olla antiaktiivi kun en siitä muista yhtään mitään. Mutta siis ideana tää on tosi mahtava! Harmi että pelin kokoa jouduttiin pienentämään mutta toisaalta, tällaisessa pelissä se ei paljon haitanne. Pieneltä porukalta edellytetään sit vaan enemmän aktiivisuutta.

Iku, turha multa odottaa peliteknisyyksiä. XD Oon niissä niin surkee että naurattaa.

Hmmm, zeremin peliteknisyydet oli vähän sellaista liibanlaabaa, tuon nyt tajuis kuka vaan. Oletko pahis joka yrittää näyttää hyvikseltä puhelemalla kuin perushyviszeremi?

Erm, Violet, en tiedä tuosta, tietty huomion kiinnittäminen niin että vaikuttaa hyvikseltä, mutta kaikenmoinen älämölö "trolol äänestä mua jee!" varmaan vaan karkottaa äänestäjiä.
(lol ihan kun puhusin politiikasta täällä xD) Siis kun se periaate on kummaltakin osapuolelta vaikuttaa mahd. hyvismäiseltä, jos mä(kään) nyt olen oikein käsittänyt. :D

Jiten eskariopeilu (jee) vähän hämmentää, mutta on ihan hyvä neuvo että kaikkien tulisi vaan käyttäytyä normaalisti. Hyvisten kun ei tartte esittää mitään mutta pahisten pitää ja siinä jo yksi mahis saada pahiz kiikkiin.

Jebo, ei nyt muuta, nukkumaan----»


zeremi kirjoitti:
horaaneko kirjoitti:Hmmm, zeremin peliteknisyydet oli vähän sellaista liibanlaabaa, tuon nyt tajuis kuka vaan. Oletko pahis joka yrittää näyttää hyvikseltä puhelemalla kuin perushyviszeremi?

Vai olenko vain perushyviszeremi?

horaaneko kirjoitti:Siis kun se periaate on kummaltakin osapuolelta vaikuttaa mahd. hyvismäiseltä, jos mä(kään) nyt olen oikein käsittänyt. :D

Oli peli mikä vaan, niin aina kaikki yrittää näyttää hyviksiltä. :D

horaaneko kirjoitti:Jiten eskariopeilu (jee) vähän hämmentää, mutta on ihan hyvä neuvo että kaikkien tulisi vaan käyttäytyä normaalisti. Hyvisten kun ei tartte esittää mitään mutta pahisten pitää ja siinä jo yksi mahis saada pahiz kiikkiin.

Periaatteessa, jos kaikki yrittää pelata kuten ennenkin, niin eihän sillä hyviksenä näyttäytymisellä ole mitään virkaa. Sen kuin vertailee sitten edellisiin peleihin ja tekee omat johtopäätökset? :D


Valve kirjoitti:Jite: Joo, ehkä parasta, ettei ala yön pimeinä tunteina miettiä tän pelin peliteknisyyksiä sen syvemmin... Olennainen juttu tätä peliä lienee tämä: siinä missä tavallisessa pelissä pahisten on käytävä jonkun hyviksen kimppuun ja käännyttää muut pelaajat tätä vastaan, tässä pitäisi saada oma pahistoveri näyttämään tapettavalta. Paitsi jos pahikset yrittää saada hyviksiä näyttämään liian hyviksiltä eli pahiksilta... eiku... Eli paras pelata vaan niinku normaalisti!

Horaaneko: Tarkoitit varmaan minua, kun Violet ei ole mukana tässä pelissä ^^ ja olen samaa mieltä siitä, että "jee tappakaa mut niin hyvikset voittaa!"- huutelu ei taida toimia :D


zeremi kirjoitti:Valve: Tässä pelissä pitää olla kyllä tosi tarkkana, miten luottoa annetaan ja mihin suuntaan.

Mietin, että tekisinkö samanlaista taulukkoa kuin Sis Veneficassa? Se helpotti seurata linkityksiä. :)


Iku kirjoitti:Tämä "päivä" venähti hieman matikan kokeen takia. Sitten kun tuli viimein tauko, jumituin piirtämään erään pikkutytön kanssa ja 10min sisällä on taas oltava tunnilla.

Jite onnistui tiivistämään pelin idean tosi hyvin, kiitos! Lunellan pointti käyttäytymisestä on myös hyvä.

Mietit valve aiemmin, että tällä kertaa omien epäilyjen kanssa voi olla rohkeampi, miten uskot tämän vaikuttavan peliin?

zeremi tee vaan! Kaikki taulukot ym. on tosi kivoja ja selkeyttävät älyttömästi. Harmittaa että itellä ekat päivät menee näin älyttömän kiireisiksi.


zeremi kirjoitti:Iku: Täytyy yrittää tehä semmonen. //OFF// Matikan tunti keskellä kesää? :D //OFF//


Raegan kirjoitti:Huomenia, minäkin heräsin! Vitsit että ootan tältä peliltä paljon, idea on ihan huippu. Ehkä vähän vaikea sisäistää aluksi mutta eiköhän tämä tästä. :) Vaikein ehkä saada alkuun, kun ei ole juuri peliteknisyyksiäkään pohdittavana.

++Iku


Hagrid kirjoitti:Hahhah, kiitti, Jite tosta sun demonstraatiosta, sillä mun pää oli pitkään ullalla tän pelin ideasta. Mut joka tapauksessa: Mun mielestä Jite ja Iku vaikuttaa hyvismäisiltä, ja jos oikein ymmärsin niin hyvismäisimmät pitää saada ulos :O Eli annan ääneni Jitelle.

++Jite


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
1 Iku (Raegan)
1 Jite (Hagrid)

Poissa
Kayu 25.7. - 31.7.

1. kierros päättyy lauantaina 27.7 kello 21:00.


horaaneko kirjoitti:Zeremi, jaa, sitä mä en voi tietää onko siellä peruszeremi vai pahiszeremi. :) Toisaalta uudemmat viestisi ovat vaikuttaneet rennommilta aka hyviszeremiltä, mutta olet vaan saattanut oppia viime pahispelistä muuttamaan tyyliäsi, so cannot say. Tuo, että aiot tehdä samanlaisen listauksen kuin pahispelissäsi, voisi olla sellaista "enhän mä nyt tekis samaa asiaa ku viime pahispelissäni jos olisin nyt pahis!" -piiloviestintää. (eikös tuo ollut meidän se yhteinen pahistelu? Think so.)

zeremi, tuo olikin vaan ihan perus nyrkkisääntö eikä taktiikka. Mutta noinhan se on.

Oho, sori Valve. xD En oo vielä tottunut sun nickiin!

Öhhhhhh Raeganin ääni?? Petustelut olis hauskoja yms.
Hagridin äänikin tuli aika puun takaa. Kun ollaan puhuttu tässä että yrittääköhän pahikset äänestää kavereitaan, niin käyttikö jompikumpi heistä ehkä käänteispsykologiaa ja päätti tehdä juuri niin?

Oonks se vaan mä vai onko tän pelin alku ollu jotenkin erikoisen sopuisa? (vaimikäsesananyon) Kaikki on vaan silleen "jee oot kiva oot aika hyvis kiitos kun teit sitä ja tätä" :D


zeremi kirjoitti:horaa: Listaus selkeytti peliä tosi paljon ja siitä näki helposti kaikkien äänet ja mietteet, joten miksi semmosta ei voisi tehdä?

Tosiaan äänet tuli vähän puun takaa. Raeganista on paha mennä sanoo mitään, kun ei edes perustelua antanut, mutta vois kyllä olla aika riskialtista äänestää pahistoveriaan heti alkuun ilman perusteluja. Hagrid puolestaan antaa luottoa Jitelle, koska Jiten heräämisviesti oli luotettavin (piti Jiteä hyvismäisimpänä), mikä omasta mielestäni kuulostaa kyllä yhtä tyhjänpäiväseltä kuin Raeganinkin ääni. Ite kyllä ehkä uskoisin, että molemmat, Raegan ja Hadrig vois olla hyviksiä, koska pahiksena vois olla aika riskiä toimintaa noin pienillä perusteilla äänestäminen. Siitä luottoa siis molemmille hiekan jyvän verran. Äänestyksen kohteista, Ikusta ja Jitesta, on turha mennä heittämään arviota, mutta jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, niin kyllä pitäisin äänestysparia aika vahvasti myös pahiksena tai petturina, joka voi äänestää vähän rohkeemmin omia tovereitaan.


Iku kirjoitti:Hagrid, juu, olet ymmärtynyt oikein. Kuten horaneeko mainitsi peli on tosiaan lähtenyt sopuisasti käyntiin, ehkä pelin pienuuden takia, mutta ainakin henkilökohtaisesti pidän siitä. Tulen varmaan muistamaan aina ekan kylän pelini alussa vallinneen tunteen, miksi kaikki ovat niin kylmiä toisisaan kohtaa, vaikka oikeasti tulevat hyvin toimeen keskenään. Ei juonittelupelien tarvi olla kylmiä, vaikka kaikki epäilevätkin toisiaan. Sitten takaisin tähän peliin.

Olisi tosiaan kiva kuulla perusteluja reaganin ja Hagridin äänille. Voit sanoa pitäväsi enemmän irc-peleistä kuin foorumi-peleistä, mutta se ei herätä keskustelua, ellet sitä perustele. Sama pätee tähän peliin, juonittelupelejä pelatessa keskustelu on pelin kannalta lähestulkoon elinehto.

Hora. Listaukset kuvaavat todella hyvin ja selkeästi pelaajan mielipiteitä toisista pelaajista, enkä itse kyllä näe zeremin toiminnassa mitään piiloviestintää. Jos hän uskoo veneficassa käyttämänsä listaustavan toimivan parhaiten, en usko että päätökseen vaikuttaa hänen roolinsa kyseisessä pelissä. Mikä saa sinut uskomaan että listaustapa linkittyy pelattavana olevaan rooliin? Ja minkälainen tapa on mielestäsi paras omien mielipiteiden esittämiseen?:D


Lunella kirjoitti:
zeremi kirjoitti:Äänestyksen kohteista, Ikusta ja Jitesta, on turha mennä heittämään arviota, mutta jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, niin kyllä pitäisin äänestysparia aika vahvasti myös pahiksena tai petturina, joka voi äänestää vähän rohkeemmin omia tovereitaan.

Mutta linkittyisivätkö pahikset niin suoraan toisiinsa? Petturi tosiaan voi toimia vähän rohkeammin joo, mutta silti. Jos esim. Iku paljastuisi nyt pahikseksi, niin eikö ole aika selvää, että ainakin osa epäilyistä silloin kääntyy Raeganin suuntaan ja muut pelaajat eivät niin helposti lähde häntä äänestelemään poiskaan?

Perustelut äänille olisi silti kiva saada. <:

Ja tuosta pelin sopuisuudesta. Luulen, että sopuisuus voi osin johtua siitäkin, että tällä kertaa äänestetään pois hyviksiä, joita on enemmän kuin pahiksia > tulee tunne, että peli olisi jotenkin helpompi, kun todennäköisyys osua oikeaan on suurempi > ei stressata niin paljoa. :D


Jite kirjoitti:
Lunella kirjoitti:
zeremi kirjoitti:Äänestyksen kohteista, Ikusta ja Jitesta, on turha mennä heittämään arviota, mutta jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, niin kyllä pitäisin äänestysparia aika vahvasti myös pahiksena tai petturina, joka voi äänestää vähän rohkeemmin omia tovereitaan.

Mutta linkittyisivätkö pahikset niin suoraan toisiinsa? Petturi tosiaan voi toimia vähän rohkeammin joo, mutta silti. Jos esim. Iku paljastuisi nyt pahikseksi, niin eikö ole aika selvää, että ainakin osa epäilyistä silloin kääntyy Raeganin suuntaan ja muut pelaajat eivät niin helposti lähde häntä äänestelemään poiskaan?


Noinhan stereotyyppinen pahis toimisi? Itse ainakin uskoisin pahisten nimen omaan välttelevän linkittymistä pelin tässä vaiheessa, jos yksi saadaan pois, niin on todennäköistä, ettei pahista poisäänestäneillä olisi ainakaan parina seuraavana päivänä kovinkaan suurta todennäköisyyttä päästä pelistä pois.

Ja tuosta pelin sopuisuudesta. Luulen, että sopuisuus voi osin johtua siitäkin, että tällä kertaa äänestetään pois hyviksiä, joita on enemmän kuin pahiksia > tulee tunne, että peli olisi jotenkin helpompi, kun todennäköisyys osua oikeaan on suurempi > ei stressata niin paljoa. :D


Joo, hyvisjahti pahisjahdin sijasta totta puhuen on hauskaa vaihtelua :D


Raegan kirjoitti:
horaaneko kirjoitti:Oonks se vaan mä vai onko tän pelin alku ollu jotenkin erikoisen sopuisa?

On, erittäin sopuisa, kukaan ei sen suuremmin motkottanut mun äänestä. :D Yleensä tällaisilla äänillä saadaan vähän eloa peliin mutta nyt se ohitettiin aika lailla olkia kohauttauen. :( Vaikka aika mutuntuntumalla vielä tietysti mennään, mun mielestä Ikun viestit oli sellaisia hyvismäisiä "liibanlaaboja" -niin kuin asian hienosti ilmaisit. Tuntuu omituiselta äänestää omasta mielestä hyvismäisintä mutta eiks se tän pelin pointti ollut? :D

Mistä päästäänkin siihen että tätä peliä on oikeesti aika vaikea saada käyntiin. Kun normipeleissä joku epäilee jotakuta vaikka jostain ihan pienestä, mihin toinen puolustautuu ja kenties sit muutkin osallistuu väittelyyn, silloin on puhepaketti valmis. Tässä pelissä kaikki on valmiita kuolemaan mikä johtaa siihen ettei kukaan oikeen puolusta itseään - peli on aika rauhallista ja no - hiljaista. Toki meidän on varmaan melko helppo osua hyvikseen ekalla kierroksella mutta entä toisella, jos puhetta ei ole juuri syntynyt? Pitäiskö keksiä meille joku "tehtävä"? Esim. jokainen kertoo miksi juuri hänen pitäisi kuolla seuraavalla kierroksella. Onko ihan tyhmä idea? Jos ei, onko jotain ideoita "tehtäväksi"? Ja pointtihan ei siis ole viedä huomiota muulta keskustelulta mutta että ois jotain lisämaustetta. Mitä sanotte?


Iku kirjoitti:Reagen, Ainakin minä pidän tuota ihan hyvänä ideana. Toki hieman huolestuttaa se että pelaaminen menee pelkästään päivän kysymykseen vastaamiseen ja sitten ajatellaan että on tehnyt oman osuutensa ja istutaan tuppisuuna nurkassa. Ainoa kysymyksien ulkopuolella syntyvä keskustelu on ne muutama aktiivista jotka kokeilevat herätellä muita. Onko sinulla konkreettisia ideoita miten tälläiselta tilanteelta voidaan välttyä, vai toivommeko vain ettei näin kävisi? Olen samaa mieltä että hiljaisuus ei edistä peliä lainkaan.

Kysymykset on oikeastaan ihan kivoja ja ainakin niiden pohjalta saa loistavasti tilastoa ihmisten mielipiteistä ja asenteista. Tuo esimerkki kysymys miksi minun pitäisi kuolla on jotenkin huvittava. Tulee mieleen livemafia, jossa porukka kuuntelee järjestyksessä kaikkien puollustuspuheet ja siirtyy seuraavaan jos puhe ei ole liian epäilyttävä. Tällä kertaa vain vastaaminen olisi vaikeampaa, koska kaikki haluavat kuolla, mutta itseään ei saa tyrkyttää liikaa tai liian vähän ja silti uskon kaikilla elävän sisällään kipinä: en halua kuolla vielä vaan jatkaa pelaamista vielä pari päivää. (Tulee niin mieleen kirjekyyhkyt.):D


zeremi kirjoitti:
Jite kirjoitti:
Lunella kirjoitti:
zeremi kirjoitti:Äänestyksen kohteista, Ikusta ja Jitesta, on turha mennä heittämään arviota, mutta jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, niin kyllä pitäisin äänestysparia aika vahvasti myös pahiksena tai petturina, joka voi äänestää vähän rohkeemmin omia tovereitaan.


Mutta linkittyisivätkö pahikset niin suoraan toisiinsa? Petturi tosiaan voi toimia vähän rohkeammin joo, mutta silti. Jos esim. Iku paljastuisi nyt pahikseksi, niin eikö ole aika selvää, että ainakin osa epäilyistä silloin kääntyy Raeganin suuntaan ja muut pelaajat eivät niin helposti lähde häntä äänestelemään poiskaan?


Noinhan stereotyyppinen pahis toimisi? Itse ainakin uskoisin pahisten nimen omaan välttelevän linkittymistä pelin tässä vaiheessa, jos yksi saadaan pois, niin on todennäköistä, ettei pahista poisäänestäneillä olisi ainakaan parina seuraavana päivänä kovinkaan suurta todennäköisyyttä päästä pelistä pois.


Lunella: Enkös mä juuri tuota samaa selittänyt? Jos esimerkistä Iku tippuu, niin Raegania pidettäisiin pahiksena/petturina, jolloin loogista, pelin sääntöjen puitteissa, on jättää äänestämättä Raegania.
Jite: Niin mäkin luulisin, mutta aina on mahis, että pahikset käyttää sitä hyväkseen, koska täällä on jo ainakin kolme sanonut sitä, että linkittäytyminen turhan riskialtista.

Raegan: En mä ite oikeen pitäis tommosta päivän kysymysgalluppia kovinkaan toimivana. Iku tuokin siihen erään syyn miksi.
Iku: Oon samaa mieltä sun kanssas siitä, että itsensä tyrkyttäminen tuskin suosii ketään ja onhan se aina kiva olla pelissä pidempään mukana pohtimassa kuka se pahis on, kun pelissä ollessa siihen voi vaikuttaa, toisin kuin kuolleena. Tässä pelissä on kuitenkin loppupeleissä tarkoitus uhrautua tiiminsä puolesta, joten jokainen voi toimia omalla tavallaan "petturina". :D


Raegan kirjoitti:
Iku kirjoitti:Toki hieman huolestuttaa se että pelaaminen menee pelkästään päivän kysymykseen vastaamiseen ja sitten ajatellaan että on tehnyt oman osuutensa ja istutaan tuppisuuna nurkassa.

Ajattelin tätä kyllä ja viittasin siihen tuolla viimeisellä lauseellani ettei sen ole tarkoitus viedä huomiota muulta keskustelulta. En usko että kysymyksiin vastaaminen menisi siihen - kun ottaa huomioon pelin koon. Olettaisin että se on lähinnä suurempien pelien ongelma, missä on muutama aktiivinen ja loput keikkuvat taustalla, jolloin kysymykseen vastaaminen tuo näennäisaktiivisuutta. Nyt meitä on vain 9, mikä helpottaa selkeästi koko pelin hahmottamista ja siihen osallistumista muullakin tavoin kuin kysymyksiin vastaamalla.

Eikä kysymyksen siis tietenkään tarvitse olla se "miksi juuri minä", vaan teiltä kyselinkin olisiko parempiakin ehdotuksia tarjolla. :)


Valve kirjoitti:Iku: Vaikea kysymys! En osaa vastata tuohon.

Raegan kirjoitti:Mistä päästäänkin siihen että tätä peliä on oikeesti aika vaikea saada käyntiin. Kun normipeleissä joku epäilee jotakuta vaikka jostain ihan pienestä, mihin toinen puolustautuu ja kenties sit muutkin osallistuu väittelyyn, silloin on puhepaketti valmis. Tässä pelissä kaikki on valmiita kuolemaan mikä johtaa siihen ettei kukaan oikeen puolusta itseään - peli on aika rauhallista ja no - hiljaista. Toki meidän on varmaan melko helppo osua hyvikseen ekalla kierroksella mutta entä toisella, jos puhetta ei ole juuri syntynyt? Pitäiskö keksiä meille joku "tehtävä"? Esim. jokainen kertoo miksi juuri hänen pitäisi kuolla seuraavalla kierroksella. Onko ihan tyhmä idea? Jos ei, onko jotain ideoita "tehtäväksi"? Ja pointtihan ei siis ole viedä huomiota muulta keskustelulta mutta että ois jotain lisämaustetta. Mitä sanotte?


Miksei nytkin voisi epäillä jotakuta pahikseksi, puollustautua ja väitellä? Vaikka suurempi rooli tässä pelissä on hyvisten "pois päästämisellä", ei se poista sitä mahdollisuutta, että voisi yrittää bongata pahiksia. En suoranaisesti vastusta tai kannata tuota ehdotustasi tehtävistä, jos sinua kiinnostaa kuulla muilta pelaajilta perusteluja siitä, miksi juuri heidät pitäisi äänestää pois, niin senkun kysyt, ja kaikki jotka haluavat vastata vastaavat :D


horaaneko kirjoitti:Jei, viikonloppu, datailun kaunista kulta-aikaa.

zeremi kirjoitti:horaa: Listaus selkeytti peliä tosi paljon ja siitä näki helposti kaikkien äänet ja mietteet, joten miksi semmosta ei voisi tehdä?


Kuka kielsi tekemästä sitä? :D Kunhan analysoin. Älä vie hernettä liian lähelle naamaa, sen voi vetää nenään!

Hm, ite en kyllä menis antamaan luottoa vaan tuon takia, että äänestivät rohkeasti. Pahistaktiikat on kulutettu puhki ja aina keksitään jotain uutta, ja asiaa vain yhdeltä kannalta katsominen on vähän haitallista. Tuosta äänitempusta menisin sanomaan että pahis tai hyvis, who knows.

Iku, ha, joo, nykysin tunnutaan olevan vielä kylmempiä peleissä. :D Se on varmaan vaikuttanut muhunkin joka olin ennen silleen "jee pelataan yhdessä ootte kivoja halataan ^___^;;" (no, kärjistetysti) Ha, no joo. Sitten heti jos jotkut kaveeraa niin ne on pahiskavereita tai muuten vaan outoja. Siihenhän se menee kun pelejä pelataan liian pitkälle, ei kai sille mittään mahda.

Iku kirjoitti:Hora. Listaukset kuvaavat todella hyvin ja selkeästi pelaajan mielipiteitä toisista pelaajista, enkä itse kyllä näe zeremin toiminnassa mitään piiloviestintää. Jos hän uskoo veneficassa käyttämänsä listaustavan toimivan parhaiten, en usko että päätökseen vaikuttaa hänen roolinsa kyseisessä pelissä. Mikä saa sinut uskomaan että listaustapa linkittyy pelattavana olevaan rooliin? Ja minkälainen tapa on mielestäsi paras omien mielipiteiden esittämiseen?:D


No listaus tietenkin!
En mä siinä listauksessa mitään pahismaista näe vaan siinä, että zeremi otti listausjutun esille juuri sen jälkeen kun olin häntä epäillyt kuin todistaakseen, että tekee saman jutun kuin viime pahispelissään, joten järkevällä käänteispsykologialla ajatellen eihän hän nyt olisi pahis. Mikä puolustuspuhe zeremin puolesta tämä ny oli? :D

Mm, "stressitön" peli on kyllä ihan kiva. Sitten kun puhuttiin tuosta, että epäilyt eivät johda mihinkään kun kaikki haluaa vaan pudota, niin totta kai ne johtaa! Itse asiassa tässä pelissä voi tulla epäilyjen kohteelle vielä tukalampi olo: kun sua topicissa epäillään pahikseksi, sua ei äänestetä, ja sitten on hauskaa katsoa miten yrität saada ihmiset äänestämään sua. En todellakaan usko että pelistä on tulossa tylsä.

Raeganin kysymysjuttu oli miun mielestä ihan hyvä. Eihän nyt yhdellä kysymyksellä pelaajia antiaktiivisuuteen ajeta, tai sitten on kyllä luottamus vähissä pelaajien keskuudessa. :D Mun mielestä jotain tuollaista kysymys, yms, -tyylistä aktivoimista voisi olla joka pelissä - jos ei hyötykäytössä, niin ainakin viihteeksi.
Iku kirjoitti:Tuo esimerkki kysymys miksi minun pitäisi kuolla on jotenkin huvittava. Tulee mieleen livemafia, jossa porukka kuuntelee järjestyksessä kaikkien puollustuspuheet ja siirtyy seuraavaan jos puhe ei ole liian epäilyttävä. Tällä kertaa vain vastaaminen olisi vaikeampaa, koska kaikki haluavat kuolla, mutta itseään ei saa tyrkyttää liikaa tai liian vähän ja silti uskon kaikilla elävän sisällään kipinä: en halua kuolla vielä vaan jatkaa pelaamista vielä pari päivää. (Tulee niin mieleen kirjekyyhkyt.):D


Just tämän takia tuo kymysysjuttu kiinnostais, koska tuotaisiin vähän lifemafiaa peliin! Ja ihmisten puheita on aina hauskaa kuunnella. Uskon tosiaan myös tuohon, ettei kukaan ihan oikeasti halua kuolla heti alussa, siis mielellään. Totta kai siinä vaiheessa kun ääniä aletaan latoa, niin äänestettävä varmaan on mukisematta.

Ha, zeremi, kysyithän itsekin eräässä yksäripelissä ihmisiltä puolustuspuheita! Eikö ees semmonen kiinnostais? :D

Hmhm. Pelaajista. zeremiä en halua äänestää, hän on epäilyttävä. Iku häiritsee, ei epäilytä mutta on jotenkin jännä. (upeatanalyysit.fi) Raegan tuntuu semihyvismäiseltä, Lunella on neutraali ja Valve kanssa. Jitestä mä en saa (taaskaan) selvää. Hagrid on Hagrid. xD Jajajajajaja Kayu taitaa olla poissaololla or something. Mjuu. Raeganille olisi varmaan tällä hetkellä menossa ääni, koska äänesti tosiaan ekana ja otti aktiivisesti kantaa asioihin (oli tuo oma ehdotuskin) Toisaalta sitten taas ei tekisi mieli äänestää näitä aktiivikansalaisia. :D Mut mää vielä mietin.


zeremi kirjoitti:
horaaneko kirjoitti:Ha, zeremi, kysyithän itsekin eräässä yksäripelissä ihmisiltä puolustuspuheita! Eikö ees semmonen kiinnostais? :D

Miten mä kysyin puolustuspuheita, kun en epäillyt mun viestissäni ketään. Kysyin kaikilta vain kantaa omaan rooliinsa, en syyttänyt missään. :D

horaa: Mitä tarkoitat sillä, että Hagrid on Hagdrid? :D


Hagrid kirjoitti:Hagrid on hagrid? Lihava, pitkä ja parrakas vai hömelö ja eräjorma vai sympaattinen, kiltti ja ystävällinen? Pitäisikö ottaa loukkauksena - ei vaiskaan.

Teen itsekkin tähän jonkinmoisen listauksen.

Iku: Neutraali
Jite: Hyvismäinen
Lunella: Neutraali
zeremi: Hyvismäinen
horaaneeko: Hyvismäinen
Valve: Neutraali
Raegan: Saattaa olla pahis

Hagrid: hagridmainen

Päivän kysymys: Ketä pidätte eniten pahismaisena? Mikä on teidän lempi piz.. eiku siis... Ja joku vois selvetää onko tässä kaksi pahista vai vapaamuurarit.


horaaneko kirjoitti:zeremi, mis puhuttiin mistään syyttämisestä? :0 Ja puhuin siis siitä kun kysyit ihmisiltä että "miksi juuri sinua ei tulisi tappaaa?" (or smthng), eiks se oo iha sama asia ku tää

Mä en jaksanu laittaa niin monesta että "x on xmäinen, y on neutraali, en saa tästä selvää" joten neutraali-sanan korvaten, Hagrid on Hagrid. :D


horaaneko kirjoitti:Siis hä, mikä tuo Hagridin vika kysymys oli? Pelissä om 2 pahista+petturi eikä yhtään vapaamuuraria... Meniks multa nyt jotain ohi?


Jite kirjoitti:Horaaneko: Hagrid taisi sekoittaa pahikset vapaamuurareihin mun aikaisemman selitykseni vuoksi, koska käytin koko termiä. Käytännössä pahikset ilman tappotaitoa ovat kuin vapaamuurareita, paitsi että ovat pahoja :D

Mun on paha vastata tohon Hagridin kysymykseen siitä kuka on oikeastaan pahismaisin, suurin osa on tavalla tai toisella neutraaleja. Silmiini on kuitenkin osunut kaksi pelaajaa, joita pidän hyvismäisinä, horaaneko ja Iku. Ikua ajattelen sen vuoksi, että hänen kirjoituksistaan tulee hyvin erilainen fiilis kuin normaalisti Ikun peleissä. Tai sitten pelityyli on vain vaihtunut niin paljon lyhyessä ajassa, etten huomaa jekkua. Halusi kuitenkin pysyä pelissä hieman aikaa mukana, en pysty näkemään syytä, miksi pahis haluaisi tehdä sen. Uskoisin lähinnä viimeisen syyn takia atm, että olisi enintään petturi. horaanekoa taas ajattelen hyviksenä aika lailla kommenttiensa vuoksi, ja hän on ollut myös yksi suurimmista peliä johtavista voimista. Ja hagridin toiseen kysymykseen, olen kebabihmisiä :D


Jite kirjoitti:horaaneko, se on mustakin melkein sama asia, mutta toisin kuin yksäripelissä, sen on vaikeampi ampua hyviksiä kuolettavasti jalkaan, kuten lopulta siinä kävi.


Hagrid kirjoitti:Aijaa. Kato muistan että joku olis puhunu vapaamuurareista nii sitä ajattelin, mut hyvä että siihenki tuli selvyys. Mul o nyt 2 prosenttia akkua että siks tää viresti on näin lyhyt hehe.


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
1 Iku (Raegan)
1 Jite (Hagrid)

Poissa
Kayu 25.7. - 31.7.

1. kierros päättyy tänään kello 21:00.


Iku kirjoitti:Viimeinen tunti alkaa taas kohta ja ope ei takuulla päästä meitä etuajassa, joten tämä taitaa olla viimeinen viestini tälle päivällä.

Hagridin päivän kysymykseen vastaus on erittäin vaikea, koska en näe ketään selvästi pahismaisena. Horaneeko pistää silmään ehkä eniten, mutten voi sanoa häntä siltikään oikein pahismaiseksi.ääh. En tiedä.

Reagen, Constuckissa nähtiin viimeksi miten lisämausteeksi tarkoitettu listaus joka päivä muuttui peliä halliksevaksi ja söi keskustelua aika paljon. (Ainakin itse muistelisin postanneeni lähinnä listauksia.)

Hora, se ei oikeastaan ollut mikään zeremin puollustus puhe vaan halusin enemminkin tietää kätkeytyykö listausten ja roolien välille kytköksiä mielestäni. (En ole vielä koskaan ehtinyt tutkia kunnolla tätä wikin ja hautausmaan kanssa, mutta joskus vielä teen sen.:D)

Sitten pientä listan poikasta.

Kayu on isottelemassa muualla...

Valve tuntuu aavistuksen verran hyvikselle, koska tuntuisi että pahikselle kynnys jättää kysymykseen vastaamatta olisi korkeampi, kuin hyvikselle.

Horan luonnehdinta Hagrid on Hagrid pitää kyllä hyvin paikanssa. En tiedä ketään toista pelaaja joka pelaisi samalla tavalla kuin hän. Hagrid on neutraali.

Horaneeko pelaa jotenkin jännästi, en oikei tiedäu onko se positiivista vai negatiivista tai mistä tuo tunne juontaa juurensa, joten sijoittaisin hänet toistaiseksi neutraaleihin.

Jite sen sijaan vaikuttaa paljon rennommalta kuin tavallisesti ja viesteistä saa positiivisen kuvan. Pidän häntä hyviksenä.

Olen pahoillani, mutta muista pelaajista minulla ei ole mitääm selkeää mielipidettä ja tässä tulee älytön kiire tunnille, niin tämä jäi vähän kesken. :(


zeremi kirjoitti:
horaaneko kirjoitti:zeremi, mis puhuttiin mistään syyttämisestä? :0 Ja puhuin siis siitä kun kysyit ihmisiltä että "miksi juuri sinua ei tulisi tappaaa?" (or smthng), eiks se oo iha sama asia ku tää

Logiikka menee näin. :)
syytös -> puolustuspuhe
kysymys -> mielipide

Joten jos olen kerran kysellyt puolustuspuheita, pitäis olla ensin syytöksiä. Näin ollen sun olettamas oli väärässä ja korjasin sitä. :D

horaaneko kirjoitti:Siis hä, mikä tuo Hagridin vika kysymys oli? Pelissä om 2 pahista+petturi eikä yhtään vapaamuuraria... Meniks multa nyt jotain ohi?

Luulen, että Hagrid viittas vapaamuurareilla siihen, että pahikset tietää toistensa roolin. Ja kun voittosysteemi on päinvastainen, niin voiko ajatella, että pahikset on vähän kuin vapaamuuraripari? Sinäänsä logiikka ei toimi tässä, koska vapaamuurarit yrittää yhdessä löytää pahikset (tässä pelissä siis toistepäin eli hyvikset) ja äänestää niitä ulos, mutta pelin idea on saada itsensä ulos. Eli pahikset != vapaamuurit. (!= tarkoittaa erisuuri)

Hagrid kirjoitti:Päivän kysymys: Ketä pidätte eniten pahismaisena?

Mä en osaa epäillä vielä ketään. Hagridista itestään en osaa sanoa myöskään mitään. En taida olla ees pelannu hänen kanssa ennen (kait?). Normaalisti siis äänestän varmaankin vasta huomenna, kun on oikeesti jotain materiaalia, jota pohtia.


horaaneko kirjoitti:Hm, Hagridin erehdys vaikuttaa puhtaasti hyviksen mokalta. Totta kai tässä voi olla kyse taktikoinnista ja hyvispointsien keräilystä sillä että esittää ettei tiedä mitä rooleja pelissä on, mutta sitten on kyllä hyvin toteutettu taktiikka. Oikeestaan tuon takia voisin laittaa

++Hagrid


Hm, Jitellä aika vahva mielipide, ettei usko Ikua pahikseksi vaan yhden kommentin takia. Ite en näe vielä hirveen hyvismäisenä mainintaa hengissä pysymisestä, koska se on käyny varmasti mielessä kaikilla ja siitä on vaan luonnollista puhua. Ikusta näin niinku yleisesti en osaa vieläkään sanoa.

Iku, joo, huomaan itekin että pelaan eri tavalla, mulla tulee mieleen esim koko ajan heittää jotain sarkastista läppää pohdinnan väliin. xD Että joo en tiiä mistä johtuu, mulla menee varmaan IRL paremmin tai jotain.

Ah, zeremi, tuo selvensi paljon!


zeremi kirjoitti:++Jite


Jii kirjoitti:Kierros on päättynyt. Tuli yllättävää menoa, niin viesti tulee tuossa 23-24 aikaan kunhan pääsen koneelle, olkaa hyst siihen asti.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Erilainen kylä III | Peli on ohi.

ViestiKirjoittaja Mus » 14.11.2013 22:08:17

Jii kirjoitti:2. kierros

2 Jite (Hagrid, zeremi)
1 Iku (Raegan)
1 Hagrid (horaaneko)

Yön läpi toistensa kanssa kinastelleet kyläläiset olivat vihdoin päässeet sopuun siitä, kuka ansaitsisi kuolla. Jite, kylän oma kultakalakalastaja, juoksi leveä hymy kasvoillaan hirttolavalle. Ennen kuolemaansa hän halusi jakaa vielä muutaman kauniin sanan rakkaille ystävilleen.

"Kylä! Rakas kyläni! Rakkaat kyläläiset ja rakkaat kultakalat! Vihdoin on koittanut päivä, jolloin pääsen eroon kultakaloista, niiden kiiltävistä suomuistaan ja haisevista olemuksistaan! Tätä päivää olen odottanut kauan, ja nyt se on vihdoin täällä. Haluan kiittää kaikkia yhteisistä hetkistämme, mutta nyt teidän täytyy jatkaa eteenpäin ilman minua. Tiedän sen olevan vaikeaa, mutta yrittäkää kestää, Jiten kanssa samassa kylässä eläminen ei ole lopullista."

jii kuunteli Jiten sanoja liikuttuneena ja pyyhki kyyneliä paitaansa, kuten muukin kylän väki, minkä siis kateellisuudeltansa ehtivät. Pian jii kuitenkin tokeni menetyksestä, ja astui lähemmäs Jiteä.
"Kiitos kauniista sanoistasi. Nyt kun olet lähtemässä luotamme, haluan myös mainita muutaman sanan. Onneksi olkoon, Jite! Minä tämän kylän pormestarina voin myöntää sinulle tämän kimmeltävän ja kauniin mitalin, sekä sen lisäksi suurimman näkemäsi pokaalin ja paljon muuta krääsää", jii selitteli ja ojensi Jitelle kädet täyteen ylistyksiä ja palkintoja, "Olethan nimittäin kylämme ensimmäinen erikoishyvis, tai pahis, kuten teitä tässä pelissä nimitetään, joka onnistui kuolemaan! Se on suuri saavutus!"

Jite antoi hirttoköyden viedä mennessään, ja niin Jitestä oli tullut kylän ensimmäinen kuollut. Jäljellä oli enää yksi erikoishyvis, ja pian kylä saisi elää onnellisesti erikoishyviksetöntä elämää.

Kuolleet
1. kierros / Jite, pahis

Poissa
Kayu 25. - 31.7.

Äänestyspakot
Iku, Lunella, Valve

2. kierros päättyy keskiviikkona 31.7. kello 21:00. 31. päivänä on itsellä sopivasti muutto, mutta sen nyt luulisi olevan iltaan mennessä hoidettuna, varoitan kuitenkin jo etukäteen, että viesti saattaa hieman myöhästyä tai olla kännykkälaatua. :D


Hagrid kirjoitti:....... Kautta äänienemmistöllä lynkatun ennustajan, näin huono tuuri ei voi olla.

Veikkaisin ainakin Ikun, Raeganin & horaaneekon olevan hyviksiä.

++Iku


horaaneko kirjoitti:Jaahas. Jaaaaahasss. zeremin ääni tuli niin selkeenä että jos olis pahis niin uskois ettei olis noin näkyvää linkittymistä luonu. Tai ei oo ainakaan järkevää. Taktikointimahdollisuus on tietty silti, mut hiljasessa/pienessä pelissä en usko pahisten harrastavan mitään superhyperkäänteispsykojuttua. Mut niin. Hagridinkin äänestä on nyt tosi paha sanoa. Vaikutti kyllä ton pihalla olemisen takia hyvikseltä.. Äääh jospa mä jätän tän pohdinnan nyt suosiolla huomiselle ku aivot ei pelaa. :D Mut siis en tiiä yhtään nyt mitä sanoa Hagridin ja zeremin äänistä.

Ps. Se kaunis tunne kun vaistomaisesti iloitset nähdessäsi että pahis kuoli ja muistat sitten mitä peliä pelataan.


Valve kirjoitti:No huh huh! Voiko enää surkeampaa tuuria olla? En tiedä uskaltaisivatko petturi tai pahis sekaantua jo heti ensimmäiseen tappoon... kieltämättä zeremin ääni tuli kuin salama taivaalta, naula pahisarkun kanteen.
Jite itse epäili pahisten tuskin sekaantuvan tappoihin --> käänteispsykologiaa eli sekaantuivat? Joka tapauksessa, en ainakaan itse aio äänestää zeremiä ainakaan tänä päivänä, ihan varmuuden vuoksi! Jälkeenpäin kun lukee Jiten viestejä, niissä on jopa yli-hyvis-meininki: avuliaisuutta ja muutenkin hyviä viestejä. Olisi hyvin voinut olla hyvis, mutta onko liika hyvistely jo liikaa? Yksi tällainen "onko liian hyvis ollakseen hyvis"-henkilö on ollut Iku.

Horaaneko: hyvismäinen
Iku: pahismainen
zeremi: lievästi pahismainen
Raegan: lievästi hyvismäinen
Kayusta ja Lunellasta en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, Hagrid taas hämmentää minua, enkä tiedä kumpaan suuntaan kallistuisin hänen kohdallaan.

++horaaneko


Iku kirjoitti:zeremiltä olisi todella kiva kuulla perusteluja, mutta ainakaan näillä näkymin en aio zeremille ääntäni antaa ellei ihme tapahdu. Sen sijaan valve tuntuu aidosti hyvikseltä, joten ++Valve,ettei äänestyspakko jää roikkumaan.

(Luokkakaveri tuli juttelemaan junassa niin palaan asiaan illemmalla.)


zeremi kirjoitti:En millää kerenny kirjottaa illalla pidempää viestiä. Ite siis pelkäsin, että pahis käyttäis tota jakautuvaa äänitilannetta hyväkseen, että äänestäis päivän lopussa, kun oli jo niin monella yks ääni, joten oli suuri mahis pahiksen olla myöskin äänestettyjen joukossa. Ja nähtävästi olikin. :/

Miksikö päädyin sitten just Jiteen? Ajattelin, että kun Hagrid sai hyvää palautetta myös muilta, niin Hagridin ääni ois kaikista vilpittömin. Tän takia sitten komppasin Hagridia.

Musta on kuitenkin nyt vaikea kuvitella, että Hagrid ois äänestäny pahiksena pahistoveriaan, niin annan hänelle äänen. Petturina hän olisi voinutkin äänestää Jiteä, koska se ei paljastaisi toista pahista. Äänessä on myös se pointti, että jos Hagrid on petturi, niin tiputtamalla hänet me saadaan petturilta pois tämän ääni, jolla petturi vois pelin jatkossa avustaa pahista tippumaan. Eli hyvikset hyötyy siis joka tapauksessa Hagridin putoamisesta, oli hyvis tai petturi.

++Hagrid


horaaneko kirjoitti:zeremi: jos pidit Hagridin ääntä kaikkein vilpittömimpänä, mikset äänestänyt suoraan häntä? Hagrid vilpitön = oletan että pidit häntä hyvismäisenä. Sitä taas kun ei voi tietää, että äänestääkö hyvis hyvistä vai pahista vahingossa, joten tuo sun perustelu on vähän kummallinen, että mikset äänestänyt hyvismäistä Hagridia vaan Jiteä, jolle tämä oli kohdistanut äänensä.

Hmm, mäkin saan Valveesta tällä hetkellä hyvisvibaa, voi olla yks äänestysvaihtoehto. (Raegan myös edelleen) Mutta kun Iku, jota en pidä niin hyvismäisenä, äänesti kanssa Valvetta, niin seurailen/tutkin vielä tilannetta. P:

Dundundun ei kai mulla muuta tähän hätään. :D


horaaneko kirjoitti:Ainiin siitä piti vielä sanoa, että jännä miten kova kiire ihmisillä on äänestää heti ekoissa viesteissään. :D Päivä loppuu kuitenkin vasta keskiviikkona. Tai sit mä oon hidas ja vanha ja raihnainen enkä pysy teidän nuorien (luultavasti vanhempien) perässä. Ehöh. Vois olla sitäkin, että pahis haluaa varmistaa pahiskaverin tippuvan, mutta toisaalta, Valve äänesti mua, että ei ainakaan sitä vastaan ole mulla mitään. xD


Hagrid kirjoitti:Nyt kun mietin tässä oikeastaan zeremi voisi olla petturi ^^ ja ei, en sano sen takia koska hän antoi äänensä minulle, vaan koska kun olin antanut ääneni jitelle, joka ei ollut kumminkaan tippumassa, hän voisi salakavalasti yhtyä kanssani äänestämään jiteä, ja sen jälkeen syyttää minua petturiksi, ottaen ne epäilyt pois omasta niskastaan. Ja äänelle tietenkin perusteluksi että Hagridin ääni oli vilpittömin. Toinen juttu - olenko nyt missannut jotain vai sainko äänestäni positiivista palautetta? Nimittäin huomasin että jotkut pitivät jiteä hyvismäisenä, mutta..

Jätän epäilyt muhinlimaan päähäni, ja tulen antamaan lopullisen ääneni jossain välissä pelipäivää.


zeremi kirjoitti:Hagrid: Katos joo, aloin miettii tota, ku huomautit. Oli niin kiire, että sekotin sut horaaseen, kun horaa äänesti sua ja horaasta oli se hyvismäinen kuva monella. Piti siis äänetää sua, ei Jiteä. Tosiaan jäi viestien lukemisen jälkeen sekunteja äänestää, kun olin huolissani tosta mahdollisuudesta, joten tuli aika paha kämmi ja sun kohdetta Jiteä äänestin siinä luulossa, että äänestin horaan kohdetta.

Pahoittelen tätä syvästi! Mun vika, että saatetaan hävii tää peli. :/


zeremi kirjoitti:Hagrid: Enkä yritä tehä susta mitää petturia. Se on kuitenkin mahdollista, joten win-win tilanne sua tiputtaessa. Eikö?


Hagrid kirjoitti:Joo, eli sun ei ollut tarkotus äänestää Jiteä vaan mua? kuulostaa vähän hätäsel selitykseltä kun eka selitit miksi äänestit jiteä ja miksi äänestit mun kanssa samaa, jonka jälkeen sanot että sun ei ollutkaan tarkotus äänestää jiteä? Musta tuntuu että olet joko pahis joka yrittää näyttää hyvikseltä tekemällä hätäisiä päätöksiä tai petturi joka ei halua lynkkaantua.


zeremi kirjoitti:Hagrid: Ymmärrän täysin tän tilanteen, koska todella epäilevästi toista kohtaan samassa tilanteessa. Vaikeahan tässä on puolustautua täydellisen mokan jälkeen.


Raegan kirjoitti:
Valve kirjoitti:Miksei nytkin voisi epäillä jotakuta pahikseksi, puollustautua ja väitellä? Vaikka suurempi rooli tässä pelissä on hyvisten "pois päästämisellä", ei se poista sitä mahdollisuutta, että voisi yrittää bongata pahiksia.

Tottakai voi, mutta koska se ei ole ensisijainen tehtävä, se jää sivummalle. Suhdelukujen mukaan hyvikseen on helpompi osua kuin pahikseen, joten pahisten etsimiseen ei tuhlata aikaa.

Hagrid kirjoitti:Raegan: Saattaa olla pahis

Hagrid kirjoitti:Veikkaisin ainakin Ikun, Raeganin & horaaneekon olevan hyviksiä.

Mikäs mielenmuutos tässä kävi? ;)

Iku kirjoitti:Reagen, Constuckissa nähtiin viimeksi miten lisämausteeksi tarkoitettu listaus joka päivä muuttui peliä halliksevaksi ja söi keskustelua aika paljon.

Raegan :) Ei hätää, et ole ainoa joka tän virheen tekee, oon valinnu liian hankalan nickin. :( Mutta siis joo, se Constuck oli 15 hengen peli, nyt meitä on paljon vähemmän. Tosin en mä tiedä liekö se enää niin tarpeellinen, tää peli on lähtenyt nyt aika hyvin käyntiin.

horaaneko kirjoitti:Ainiin siitä piti vielä sanoa, että jännä miten kova kiire ihmisillä on äänestää heti ekoissa viesteissään. :D

Musta se on tavallaan kiva, ehtii reagoimaan ääniin, toisin kuin eilen... vaikka en tiedä miten eiliseen ois pitänyt reagoida, koska mustakin Jite oli aika hyvismäinen ja oisin voinut itsekin häntä äänestää. En siis lähde zeremiä tuomitsemaan ainakaan nyt heti vaikka selitykset ontuvatkin. Itsellekin käynyt kerran vähän samalla lailla. Mutta luottoa enkä ääntä siis anna, mikä ei vielä haittaakaan kun mulla on muita hyvismäisempiä äänestettäviä mielessä. :)

Mistä päästäänkin siihen että hyvismäisimpänä pidän tällä hetkellä ehkä horaanekoa ja Hagridia, Ikukaan ei ole edelleenkään mikään huono vaihtoehto. Epäilyksiä herättää eniten zeremi, Lunellaa ja Kayua ei ole näkynyt juuri. Valvesta en osaa sanoa vielä mitään. Mutta näillä näkymin ääni lentämässä ehkä horaanekon tai Hagridin suuntaan. Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt on pieni kiirus.


Raegan kirjoitti:Heiii, missä kaikki on?


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
1 Iku (Hagrid)
1 horaaneko (Valve)
1 Valve (Iku)
1 Hagrid (zeremi)

Äänestyspakot
Iku, Lunella, Valve

Poissa
Kayu 25. - 31.7.

2. kierros päättyy keskiviikkona 31.7 kello 21:00.


Iku kirjoitti:Hups tämä "iltani" pääsi hieman venähtämään kun kotona kaikilla oli niin paljon asiaa, vaikka olin poissa vain viikon.

En voi mitään mutta zeremin vakuuttelut ja sekoilu eivät oikein iskeneet. (zeremi ajattele positiivisesti, saat ainakin pysytellä pelissä viimeiseen asti mukana jos se vain on minun päätettävissäni. :))

Raegan, sori! Voi kertoa ettet ole suinkaan ainoa jonka nickin kanssa olen typonnyt. Viime pelissäni putosin kun en osanut kirjoittaa Hagridia oikein ja hävettää vieläkin se eka kylä peli, jossa sähelsin zeremin nimen kanssa toivottoman useasti. (zeremi usko tai älä, mutta mä oon oppinu jo kirjoittamaan sun nickis :))

Hora, mä ainakin halusin päästä siitä mahdollisimman pian eroon, koska se on ihan liian helppo unohtaa. Ääntään voi kuitenkin vaihtaa jos mieli muuttuu, niin se ei oo niin älyttömän vakavaa. Pelottaa vaan vähän petturin mahdollisuus massata toinen pahis pihalle (tämä tietenkin vaatisi, että hänellä on jo yksi ääni, mistä emme voi olla varmoja.)

Nyt lähden nukkumaan, jotta jaksan huomenna juonitella kunnolla.


Hagrid kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Raegan: Saattaa olla pahis

Hagrid kirjoitti:Veikkaisin ainakin Ikun, Raeganin & horaaneekon olevan hyviksiä.

Mikäs mielenmuutos tässä kävi? ;)
Enpä tiedä - onko sitten sekoilua vai äkkinen mielenmuutos, mutta tällä hetkellä pidän sua hyviksenä.

Heiii, missä kaikki on?

Itse olen ainakin ollut viime päivät mökillä, kaveri on nyt yötä ja huomenna mennään keskustaan päiväks. Kun kesäloman viimeisiä viikkoja tässä vietetään, niin kaikki varmaan haluaa olla frendejensä kanssa, ja sen takia tää topic on yhtä tyhjä ku mun lompakko.

Yhdyn täysin Ikuun. Zeremin sähläykset ja selittelyt ei uppoo, uskon edelleen hänen olevan petturi tai pahis - sen takia en lähekkään äänestämään häntä pois :D

Pidän tällä hetkellä Ikua, Raegania ja horaanekoa hyviksinä.

Kayu, Lunella ja Valve on täysin neutraaleja mun silmissä, Valve kääntyy ehkä vähän hyviksen puolelle.

Zeremiä pidän taas petturinä/pahiksena. On tosin tosi paha lähteä äänestämään zeremiä pois petturi mielessä, koska meillä ei oo varaa menettää yhtäkään pahista enään pelistä. (kuulostaa tosi oudolta sanoa että pahikset ei saa tippua -_-)


zeremi kirjoitti:Hagrid: Mäkin pidän Ikua hyviksenä. ;)

--Hagrid
++Iku


Hagrid kirjoitti:Pakko sanoa että mua alkoi hieman epäilyttämään Ikun hyvismäisyys. Veikkaisin oikeasaan että pahiksena ovat Jite ja Iku ja zeremi on petturina. Tuo ääni ilman muita perusteita kuin että hän on samaa mieltä kanssani, ja yrittää saada Ikun nyt ulos.

--Iku

Jep, eli veikkaan että on Jite-Iku-zeremi pahiksina ja zeremi siellä petturina.

Jos nyt mietitään muita vaihtoehtoja, eli Raegania, horaanekoa ja ehkä Valvetta, uskaltaisin kääntyä horaanekoa kohti.

++horaaneko


Iku kirjoitti:Hagrid, multa tais mennä jokin pointti ohi. Selitätkö vielä miksi zeremin lähes perusteeton ääni tekee musta muka pahiksen?


zeremi kirjoitti:--Iku
++horaaneko

Kyllä mulle horaakin kelpaa. ;)


Iku kirjoitti:Hitsit zeremi tosissaan on kai petturi ja nyt hän yrittää saada ihmiset vetämään äänensä pois, jotta hän saisi pudotettua pahiksen pois. Epäilisin pahikseksi siis jotakuta jota on jo äänestetty. Pitäsisikö kaikkien kokeilla vetää äänet pois, vai onko turvallisempaa yrittää tiputtaa joku niin ettei zeremi pääsis valitsemaan kohdetta?


Valve kirjoitti:Öö, mitähän ihmettä täällä nyt oikein tapahtuu :D ?

Hagrid kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Raegan: Saattaa olla pahis

Hagrid kirjoitti:Veikkaisin ainakin Ikun, Raeganin & horaaneekon olevan hyviksiä.

Mikäs mielenmuutos tässä kävi? ;)
Enpä tiedä - onko sitten sekoilua vai äkkinen mielenmuutos, mutta tällä hetkellä pidän sua hyviksenä.

Taitavat molemmat, zeremi ja Hagrid, syyllistyä aika sekavaan mielialanheittelyyn vailla perusteita.
En tiedä, kumpi ei halua olla samaa mieltä toisen kanssa, mutta on aika vakavaa, jos äänestää jotakuta vaan sen perusteella, että "yyyh, en halua äänestää samaa kuin toi, niin äänestän tota!!". Ei tässä tarvita kuin yksi harhalynkkaus ja pahiksia ei enää ole, game over.

Iku kirjoitti:Hitsit zeremi tosissaan on kai petturi ja nyt hän yrittää saada ihmiset vetämään äänensä pois, jotta hän saisi pudotettua pahiksen pois. Epäilisin pahikseksi siis jotakuta jota on jo äänestetty. Pitäsisikö kaikkien kokeilla vetää äänet pois, vai onko turvallisempaa yrittää tiputtaa joku niin ettei zeremi pääsis valitsemaan kohdetta?

Tähän mennessä äänestettyjä: Iku, Horaaneko, Hagrid, minä-Valve.
Ikun ehdotuksessa on siinä mielessä järkeä, että mikäli joku sekoilijoista (ts. zeremi tai Hagrid) tai heidän äänestämistään (Iku, Valve) olisi pahis/petturi, niin ei ainakaan olisi hirveää vaaraa tiputtaa tätä. Toisaalta, tässä listassa voi hyvinkin olla mukana petturi, muttei pahista ---> ei äänestetä ketään tästä listasta, jolloin suurempi mahdollisuus osua (Kayu, Raegan, Lunella, horaa) itse pahikseen.

Olen edelleen äänestämässä horaanekoa.
Olis kiva kuulla Lunellasta jotakin, ja pian Kayustakin, kunhan hänen poissaolonsa päättyy!


Hagrid kirjoitti:
Valve kirjoitti:Öö, mitähän ihmettä täällä nyt oikein tapahtuu :D ?

Hagrid kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Raegan: Saattaa olla pahis

Hagrid kirjoitti:Veikkaisin ainakin Ikun, Raeganin & horaaneekon olevan hyviksiä.

Mikäs mielenmuutos tässä kävi? ;)
Enpä tiedä - onko sitten sekoilua vai äkkinen mielenmuutos, mutta tällä hetkellä pidän sua hyviksenä.

Taitavat molemmat, zeremi ja Hagrid, syyllistyä aika sekavaan mielialanheittelyyn vailla perusteita.


Ensinnäkin "aika sekavaan", koska vaihdoin mieltäni kerran? :D juonarit ei toimisi ellei pelaajat muuttais mieltään "noh, toi on selvä pahis mut kerkesin jo merkata sen hyvikseks nii en voi äänestää sitä". selvä, mennään sun logiikalla.

Toiseksi, kukaan ei tietääkseni ole vielä äänestänyt sinua?

Iku: Jep, zeremi näyttäisi olevan pahis/pettyri joka yrittää sekoittaa pakkaa aika lailla.


Iku kirjoitti:Valve, viestissäsi on asia virhe. Mä oon äänestäny sua eikä sekoilijat. Taisit tarkoittaa Hagridia? Alussa hagrid äänesti mua ja zeremi hagridia, sitten molemmat mua, ja nyt molemmat (sun lisäksi) horaneekoa. Uskoisin muutes Kayun ehtivän tämänpelipäivän puolella kyläilemään.

Hagrid, minä olen äänestänyt valvea.

Mielenkiintoista miten valve kannattaa listalta äänestämistä, vaikka ainakin oma pääni sanoisi, että äänestettyjen ulkopuolelta äänestäminen olisi tässä vaiheessa järkevämpää ja silloin mahdollisuus osua pahikseen olisi pienempi. Onko mun logiikka kieroutunutta, vai kumpi teistä tuntuu kannattavammalta?


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
3 horaaneko (Valve, Hagrid, zeremi)
1 Valve (Iku)

Äänestyspakot
Iku, Lunella, Valve

Poissa
Kayu 25. - 31.7.

2. kierros päättyy keskiviikkona 31.7 kello 21:00.


zeremi kirjoitti:Päivä päättyy illalla ja peli jatkuu. :D


Valve kirjoitti:Iku: Oho, niimpäs onkin. Mä vaan kun vilkaisin tuota pj:n laittamaa väliaikalaskentaa ja pomppas nickit jotenki sekaisin!
Ja siis tuo "porukan sisäpuolisten" äänestäminen olisi ollut järkevää vain siinä tapauksessa, että oltaisiin melko varmoja, että mukana porukassa on VAIN petturi, ei pahista! (Jolloin pahis olisi ulkopuolisessa joukossa ---> suurempi mahis tappaa PAHIS, joka on siis hyvisten kannalta huonompi kuin petturi?) Tämä oli siis vain spekulointia. En osaa sanoa mitään turvallista ratkaisua äänestää - aina on riski osua pahikseen.

Hagrid: En ole sanonut, ettei kellään olisi oikeutta muuttaa mieltään :) Mutta perustelut äänenvaihdokselle... Jotenkin tuntuu turhalta sekoilulta noi äkkinäiset äänenvaihdot.

zeremillä ei ilmeisesti ole mitään muuta sanottavaa? Eikö sinulla ole mitään halua puollustaa itseäsi, vaikka sinua syytetään pahikseksi/petturiksi? Ei ainakaan hirveästi vaikuta hyvismäiseltä käytökseltä.

Missä kaikki muut pelaajat? Mitä mieltä tilanteesta?


Iku kirjoitti:Onnistuin delotoimaan tän viestin jo kahesti... ehkä nyt onnistuu.

Valve oon huomannu että Hagridin pelityyli on sellanen, ettei hän kauhean vahvasti perustele mitään, jolloin hän vaikuttaa aina tuuliviiriltä.

zeremin edellinen lausahdus on hieman ihmeelllinen. Mitä ajat tuolla takaa vai höpisetkö vain höpimisen ilosta?

Peli tilanne on jotakin oudon ja mielenkiintoisen väliltä. zeremi on varmaan petturi, mutta toisesta pahiksesta ei oikein oo mitään havaintoa. Hagrid soittaa myös hälytyskelloja, mutta en oikein saa häntä täsmäämään pahispalapeliin. Moni on aivan liian hiljaa. Huhuu ihmiset tulkaa puhumaan jotakin. :D


zeremi kirjoitti:Valve: Tartteeko sitä selitellä, kun täällä porukka päätti kuitenkin jo, että oon pahis/petturi. En usko, että saisin teitä uskomaan mun mokanneen enää millään tavalla.


zeremi kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että antiaktiivisuussääntö on ihan päin hanuria tässä pelissä. Eihän antiaktiivia voi lynkata, koska se edesauttaa omaa puoltaan. Toisin sanoen kaikki hyvikset vois jättää äänestämättä ja voittaa, tai toistepäin, että pahis jättää äänestämättä ja voittaa. Aika kieroa? Tosin antiaktiivit häviää pelin aina, mutta loput tiimistä voittaa.. Aika huono juttu. :D


zeremi kirjoitti:Tuli vaan mieleen, kun Lunellalla on äänestyspakko. :D


Valve kirjoitti:zeremi: No, ajattelitko roikkua pelissä mukana hamaan loppuun asti sanomatta mitään sen kummempaa :D ? Hakkaat nyt itse nauloja petturin arkkuusi!
Ja hyvä huomio antiaktiivisuus/äänestyspakkosäännöstä... Eihän tässä olisi mitään järkeä, jos kaikki vaan jättäisivät äänestämättä ja kuolisivat xD Parasta kai, ettei niin tehdä? Vaikka kaikki meistä palavasti jo haluaisivat astua armolliseen loppuun :D


horaaneko kirjoitti:Moi en kerkii tänään enää koneelle kun kaveri tuli kiduttamaan. :D Ei oo mitään sitä vastaan et mua äänestetään. Ölöööö silti

++Raegan


Hagrid kirjoitti:Valve: Tarkotinkin sitä, että joka kerta kun olen saannut lisää todisteita, olen joutunut vaihtamaan ääntäni - niin tämä peli toimii. Ja tässä pelissä ei ole oikeastaan paljon muita perusteluita kuin, "tuon viestit näyttää hyvismäisiltä", paitsi jos yritetään selvittää kuka on petturia/pahista, siinä tapauksessa saattaa olla muitakin perusteita käytettävänä.

ööää, oon ollu kokopäivän lintsillä ja tää viesti jäi vähän kesken. mua alko tässä vikoilla sekunneilla mietittymään, että onkohan horaaneeko sittenkin pahis. noh, pakkohan se on jonkun lähteä.

zeremi: mainio huomio, pakko myöntää :D


Jii kirjoitti:Kierros on päättynyt. :> Uusi alkaa tässä illan aikana kunhan kerkeän, ootelkaa rauhassa siihen asti.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Erilainen kylä III | Peli on ohi.

ViestiKirjoittaja Mus » 14.11.2013 22:15:55

Jii kirjoitti:3. kierros

3 horaaneko (Valve, Hagrid, zeremi)
1 Valve (Iku)
1 Raegan (horaaneko)

Äänestyspakot
Iku, Lunella, Valve
Lunella ei suorittanut äänestyspakkoaan. :( Buu, täten hän hävisi pelin. Lunellan tilalle etsitään varapelaajaa 2 vuorokauden ajan.

Kylä kokoontui jälleen tappamaan yhtä onnekasta kyläläistä. Tällä kertaa uhriksi oli valittu horaaneko, kylän oma haitarinsoittaja, joka viihdytti muita menevillä ja pirteillä soitoillaan aamusta iltaan, joskus jopa yöhön asti.

Nuori pormestari jii oli kuitenkin hyvin kiireinen, joten aikaa turhalle lässytykselle ei ollut. Hän passitti horaanekon hirteen ja hymy nousi lähes jokaisen läsnäolijan huulille; kylä oli saanut ensimmäisen hyvän uhrinsa. Jihuu!

Kuolleet
1. kierros / Jite, pahis
2. kierros / horaaneko, tavis

Poissa
Kayu 25. - 31.7.

Äänestyspakot
Kayu, Raegan

3. kierros päättyy sunnuntaina 4.8. kello 21:00.

// Lunellaa saapuu varapelaamaan Gomhog. :)


Hagrid kirjoitti:Huhhuh, olin jo ihan varma että horaa oliski pahis ja peli olis menetetty. Seuraavaks lähtisin tästä .. Enpä tiedä kenen perään. Comhogista/Lunellasta on paha sanoa vielä mtään kun Lunella oli aika epäaktiivinen ja Comhog vasta liittty peliin eikä ole ehtinyt kirjottamaan viestiä.

Valveesta on tullu sellanen ylihyvis-kuva, mutta onks se sit liian hyvis ollakseen hyvis, jos tajuutte mitä meinaan.

Raegan on mulle tällä hetkellä neutraali. Eka se oli mulle varma hyvis mut nyt se tuntuu olevan vähän kiikun kaakun.

Kayu taas on ollu aika mitäänsanomaton koko pelin ajan.

Iku on mlle tällä hetkellä paras hyvis ehdokas. Iku vaikuttaa hyvikseltä, ei mulla paljon muita perusteita ole.


zeremi kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Huhhuh, olin jo ihan varma että horaa oliski pahis ja peli olis menetetty.

Minkä takia sitten pidit äänen horaalla? Eikö tarkotus ole nimenomaan äänestää hyvismäisintä? Ootko petturi tai pahis itse?

Hagrid: Ai Iku on paras vaihtoehto? Miksi et sitten tee näin? :D

++Iku


Kayu kirjoitti:Täällä taas, riparilta isostelemasta kotiuduttu x3x aivot on vieläkin sulaa puuroa ja hernot riekaleina, mutta mukana olisi tarkotus pysytellä vielä jonkin aikaa, ellette halua äänestää mua ulos. E olis mitään sitä vastaan, lol.

Mutta. Mitä jos pahikset löytyvät kuitenkin horaanekon äänestäjien joukosta, ja yrittävätkin vain näyttää hyvismäisiltä äänestäessään hyviksen ulos pelistä? Kumminkin yksi pahis enää jäljellä, joten heillä on silti paremmat voittomahdollisuudet, jos vain saavat kohta muutkin äänestämään pahista. Kun taas hyviksiä on silti enemmän.

Ja ++Iku, en tiedä sitten siitä miten hyvä idea tämä on, mutta äänestyspakko nyt on pakko.


Hagrid kirjoitti:
zeremi kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Huhhuh, olin jo ihan varma että horaa oliski pahis ja peli olis menetetty.

Minkä takia sitten pidit äänen horaalla? Eikö tarkotus ole nimenomaan äänestää hyvismäisintä? Ootko petturi tai pahis itse?

Hagrid: Ai Iku on paras vaihtoehto? Miksi et sitten tee näin? :D

++Iku


Ensimmäiseksi, koska aavistin että horaa oli hyvis, mutta koska sä äänestit häntä niin nopeasti ilman mitään perusteita, niin ajattelin että jos sä oot petturi niin horaa vois hyvin olla pahis.

Toiseksi, koska mulla ei ole tuli perseessä, enkä koe tarvetta äänestää päivän ensimmäisessä viestissä.


zeremi kirjoitti:Mieli vaihtuu ja äänestät toistepäin kuin juuri oot puhunut. Horaa oli susta epäilyttävästi pahis, mutta pidit äänen. Ja nyt pidät Ikua hyvismäisimpänä, mutta panttaat ääntäs.

Eli puhut muuta ku teet tässä pelissä. Miksi?


Hagrid kirjoitti:
zeremi kirjoitti:Mieli vaihtuu ja äänestät toistepäin kuin juuri oot puhunut. Horaa oli susta epäilyttävästi pahis, mutta pidit äänen. Ja nyt pidät Ikua hyvismäisimpänä, mutta panttaat ääntäs.

Eli puhut muuta ku teet tässä pelissä. Miksi?


Ei, en pitänyt horaa pahiksena, vaan pidän sua petturina :D Ja petturi saisi helposti pahiskaverinsa äänestettyä ulos. Tää oli mun ainoa syy epäillä horaa. Mun mielestä se oli kaikesta huolimatta enemmän hyvis kuin pahis ja siksi pidin ääneni. Ja muotoilin tuon mun alotusviestin lauseen väärin, ei en tarkoittanut "olin varma että horaa olisi pahis" vaan että "pelkäsin jo hieman että horaa olisi pahis."

Edelleen, meillä on neljä pelipäivää aikaa äänestää, zeremi hyvä, ei tarvitse heti olla tuli perseessä äänestämässä jotain pelaajaa ulos.


zeremi kirjoitti:Hadrig: Se, että pidät hyvismäisimpänä ja et äänestä, kertoo, että oot epävarma lausahduksesi kanssa. :D


Hagrid kirjoitti:Ei, se että äänestää heti ketä pitää hyvismäisimpänä tarkoittaa että sulla on helvetinmoinen kiire äänestää, joka on aivan liian hätiköityä, kun voit katsoa pari viestiä Ikulta ja myöhemmin antaa lopullinen ääni. Huomioidaan nyt että meillä on vain yksi pahis jäljellä, ja jos se kuolla kupsahtaa peli on menetetty.

Kyllä, jos Ikun viestit tulevat olemaan samantapaisia ja saman tyylisiä kuin edelliset, tulen äänestämään häntä, mutta haluan olla varma äänestäni.


Iku kirjoitti:(Kauheaa Kayu on vaihtanut avaa. Onhan se ihan nätti mutten totu siihen hetkeen.)

Olen Kayun kanssa samoilla linjoilla. Uskon että pahis (ja petturi) löytyy aktiivisten pelaajien joukosta.

Hagridin ja zeremin keskustelua on mielenkiintoinen seurata. Mikä ihme saa zeremin viemään peliä eteenpäin vaikka hänen pois putoaminen näyttää jo erittäin epätodennäköiseltä? zeremin kysymykset ja pointit ovat myös hyviä. Palloilen vähän kolmen vaiheilla. A) zeremi on pahis/petturi B) hagrid on pahis/kautta petturi C) molemmat ovat ja D) mä oon täysin väärässä.

A:n puolesta puhuu The Yleinen Mielipide ja zeremin äänestely. Tuntuu kuin yrittäisit härnätä Hagridia koko ajan.
B:n puolesta puhuu Hagridin äänestely (yleensäkin heikot perustelut ). Toisaalta Hagrid ei tiennyt onko pelissä pahiksia vai vapaa muurareita. Petturin olemassa olon hän kyllä muisti. Mahdollisesti kun on se itse? Hagrid on muutenkin ailahteleva. Vähä aikaa sitten olin vielä toinen pahis, mutta nyt taas olen paras putoaja kandidaatti. Ainakaan itse en näe tuossa välissä mitään muuta mielipiteenmuutosta kuin vain toteamuksesi. Maailma ei ole musta valkoinen ja ihmisten mielipiteet vaihtelevat harvoin äärilaidasta toiseen noin nopeasti.

C olisi melkoinen näytelmä. Toisaalta se olisi loogista. Tehdään zeremistä varma petturi ja sitten petturi ja pahis keskustelisivat julkisesti. Jolloin Hagridista jäisi positiivinen kuva kun hän on niin erimieltä kuin zeremi. Hagrid äänestettäisiin pihalle ja pahikset voittaisivat. Pelottavaa, en taida varmuuden vuoksi äänestää heitä kumpaakaan,

D en jaksa itse ainakaan uskoa, mutta kaikki on mahdollista niin kauan että toisin todistetaan.


Hagrid kirjoitti:
Iku kirjoitti:
B:n puolesta puhuu Hagridin äänestely (yleensäkin heikot perustelut ). Toisaalta Hagrid ei tiennyt onko pelissä pahiksia vai vapaa muurareita. Petturin olemassa olon hän kyllä muisti. Mahdollisesti kun on se itse? Hagrid on muutenkin ailahteleva. Vähä aikaa sitten olin vielä toinen pahis, mutta nyt taas olen paras putoaja kandidaatti. Ainakaan itse en näe tuossa välissä mitään muuta mielipiteenmuutosta kuin vain toteamuksesi. Maailma ei ole musta valkoinen ja ihmisten mielipiteet vaihtelevat harvoin äärilaidasta toiseen noin nopeasti.


Alan pikku hiljaa kyllästyä tuohon "heikot perustelut" ja "pelityyli on se ettei perustele ääniään" perusteluihin :D


Raegan kirjoitti:Vaikea ehkä saada alkuun, kun ei ole juuri peliteknisyyksiäkään pohdittavana.

++Iku


Hagrid kirjoitti:Mut joka tapauksessa: Mun mielestä Jite ja Iku vaikuttaa hyvismäisiltä, ja jos oikein ymmärsin niin hyvismäisimmät pitää saada ulos :O Eli annan ääneni Jitelle.

++Jite


horaaneko kirjoitti:Hm, Hagridin erehdys vaikuttaa puhtaasti hyviksen mokalta. Totta kai tässä voi olla kyse taktikoinnista ja hyvispointsien keräilystä sillä että esittää ettei tiedä mitä rooleja pelissä on, mutta sitten on kyllä hyvin toteutettu taktiikka. Oikeestaan tuon takia voisin laittaa

++Hagrid


zeremi kirjoitti:++Jite


[
Hagrid kirjoitti:Veikkaisin ainakin Ikun, Raeganin & horaaneekon olevan hyviksiä.

++Iku


Valve kirjoitti:Horaaneko: hyvismäinen
Iku: pahismainen
zeremi: lievästi pahismainen
Raegan: lievästi hyvismäinen
Kayusta ja Lunellasta en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, Hagrid taas hämmentää minua, enkä tiedä kumpaan suuntaan kallistuisin hänen kohdallaan.

++horaaneko


Iku kirjoitti:Sen sijaan valve tuntuu aidosti hyvikseltä, joten ++Valve,ettei äänestyspakko jää roikkumaan.


zeremi kirjoitti:Musta on kuitenkin nyt vaikea kuvitella, että Hagrid ois äänestäny pahiksena pahistoveriaan, niin annan hänelle äänen. Petturina hän olisi voinutkin äänestää Jiteä, koska se ei paljastaisi toista pahista. Äänessä on myös se pointti, että jos Hagrid on petturi, niin tiputtamalla hänet me saadaan petturilta pois tämän ääni, jolla petturi vois pelin jatkossa avustaa pahista tippumaan. Eli hyvikset hyötyy siis joka tapauksessa Hagridin putoamisesta, oli hyvis tai petturi.

++Hagrid


zeremi kirjoitti:Hagrid: Mäkin pidän Ikua hyviksenä. ;)

--Hagrid
++Iku


Hagrid kirjoitti:Jos nyt mietitään muita (hyvis) vaihtoehtoja, eli Raegania, horaanekoa ja ehkä Valvetta, uskaltaisin kääntyä horaanekoa kohti.

++horaaneko


zeremi kirjoitti:--Iku
++horaaneko

Kyllä mulle horaakin kelpaa. ;)


horaaneko kirjoitti:Moi en kerkii tänään enää koneelle kun kaveri tuli kiduttamaan. :D Ei oo mitään sitä vastaan et mua äänestetään. Ölöööö silti

++Raegan


zeremi kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Huhhuh, olin jo ihan varma että horaa oliski pahis ja peli olis menetetty.

Minkä takia sitten pidit äänen horaalla? Eikö tarkotus ole nimenomaan äänestää hyvismäisintä? Ootko petturi tai pahis itse?

Hagrid: Ai Iku on paras vaihtoehto? Miksi et sitten tee näin? :D

++Iku


Kayu kirjoitti:Ja ++Iku, en tiedä sitten siitä miten hyvä idea tämä on, mutta äänestyspakko nyt on pakko.


Laskeskelin tossa että tässä pelissä on annettu 14 ääntä joista 1 perusteltu jollain muulla tapaa kuin "on hyvismäisin" tai "äänestyspakko niin heitän ääneni randomilla."

Kuten huomaatte, paljon muita perusteluita ei ole käytettävänä kuin yllämainitut, eli kiitos, älkää käyttäkö sitä enään perusteluna.


zeremi kirjoitti:Tais osua pahikseen, kun noin vakaasti lähti hakemaan quoteja. Sinäänsä oisit voinut sanoa vaan noi viimeset kaks riviä. Mut hienoo, että jaksoit vaivautua. :)


zeremi kirjoitti:// Oho jäi pois.

Loppujen lopuks Hagridille vähän hyvispisteitä, koska toimisin ite samalla tapaa kuin hän. Eli siis ihan pilkkua huutaen itekin jokaisen quoten äänistä. :D


Gomhog kirjoitti:Hei vaan kaikille!

Ensimmäinen ajatukseni pelaajista oli zeremin melko selkeältä vaikuttava petturuus, ja hän tuntui luovuttaneen puolustelussa osittain toisen päivän aikana.

Petturi-zeremin lähtökohdasta on luonnollista miettiä Ikun puolta, sillä ilman zeremin ääntä ensimmäisenä päivänä Iku olisi pudonnut Jiten sijaan. Hyvis!Ikun tapauksessa pahisten ehdottomasti kannatti tiputtaa Jite Ikun sijaan petturin äänellä. Jos Iku olisi toinen pahis, niin tämä olisi varsin hieno harhautus, jos molemmat pahikset kerran saivat äänen ensimmäisenä päivänä: kuka uskoisi äkkiseltään, että petturi paljastuisi suojellen pahista?

En kyllä tänään olisi pudottamassa Hagridia tuon lievän sekoilun vuoksi ja on mahdollista, että molemmat tiimiläiset olisivat äänestäneet Jiteä ensimmäisenä päivänä: toinen "hakuammuntana", toinen pikaäänenä päivän lopussa.

Kayun uusimmasta viestistä löytyy jokseenkin hyvismäisiä arvioita. Häneltä kuulisin mielelläni lisää.

Valveesta ja Raeganista en ole kovinkaan voimakkaasti kallistumassa suuntaan tai toiseen, silmiin pistää lähinnä Valveen painostus zeremille toisen päivän aikana. Tosin kumpi tahansa osapuoli olisi halunnut paljastaa zeremin petturina.

Myöhempinä päivinä zeremin puheisiin ei kannata tuhlata liikaa aikaa, sillä jos hän on petturi (kuten uskon), niin viestit on tarkoitettu sekoittamaan peliä. Pitää vielä miettiä ääntä, tällä hetkellä pidän Kayua ja ehkä Ikua hyvinä vaihtoehtoina.


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
2 Iku (zeremi, Kayu)

Poissa
Hagrid 2.8. - 4.8.

Äänestyspakot
Kayu, Raegan

3. kierros päättyy sunnuntaina 4.8. kello 21:00.


Raegan kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Raegan: Saattaa olla pahis

Hagrid kirjoitti:Veikkaisin ainakin Ikun, Raeganin & horaaneekon olevan hyviksiä.

Hagrid kirjoitti:Pidän tällä hetkellä Ikua, Raegania ja horaanekoa hyviksinä.

Hagrid kirjoitti:Raegan on mulle tällä hetkellä neutraali. Eka se oli mulle varma hyvis mut nyt se tuntuu olevan vähän kiikun kaakun.

Niin siis mitä ajattelet nyt? :DD

Pahoittelut muutaman päivän poissaolosta, unohtui laittaa poissaolotopicciin mutta ei anneta sen häiritä, oon täällä taas!
Peli on saanut aika mielenkiintoisen suunnan, täytyy myöntää. Jokseenkin selkeesti zeremi on nyt itsensä julistanut petturiksi(/pahikseksi?) käytöksellään ja ottanut Hagridin kanssa vähän yhteen. En tiedä mitä ajatella Hagridista - itse pidän mielipiteiden kanssa sekoilua pikemminkin hyvismäisenä kuin pahismaisena piirteenä, koska olettaisin että pahis olisi tarkempi mielipiteidensä suhteen. Muutenkin koska lähtökohtaisesti oletan zeremin olevan pahojen puolella, ihmettelen suuresti miksi zeremi tahallaan häiritsisi Hagridia ja yrittäisi saada tätä kyseenalaiseen valoon. Siksi ainakin tällä hetkellä ++Hagrid.

Muuten ei uusia huomioita pelaajista, ellei nyt Gomhogin viestistä sen verran että hyviä huomioita, vaikuttaa ainakin yhden viestin perusteella jo ihan hyvismäiselle, mielenkiinnolla odotan uusia viestejä.


Hagrid kirjoitti:Tuo ensimmäinen oli yksinkertaisesti ajatteluvirhe, oli tarkoitus kirjoittaa luultavasti hyvis :D Toisella ja kolmannella kirjoitin ihan oikein, että olit mielestäni hyvis, ja olet nyt neutraali, tosin hieman enemmän hyviksen puolella.

Ja zeremi, ei, osuitte helposti ärsyyntyvään jätkään, joka ärsyyntyy kun ei pistetä kaikkia faktoja peliin.

Edelleen, Iku on paras hyvisvaihtoehto tällä hetkellä eli:

++Iku


Gomhog kirjoitti:Hagrid: Minua häiritsee hieman se, miten paljon kiinnität huomiotasi zeremiin. Onko muita hyvismäisiä pelaajia kuin Iku?

Raegan: Tarkistan: pidätkö Hagridia hyviksenä sekoilun ja zeremin vuoksi?

Kayu ja Iku: Uskotteko siis pahisten olevan aktiivisten joukossa? Mitä mieltä olette toisistanne? (Kayu äänesti Ikua, joten ilmeisesti pitää tätä hyviksenä?)

Valve: Kommentoi jotain tänä päivänä sanotusta.

zeremi: ...Jos huvittaa, voit vaikka tehdä samanlaisia taulukoita kuin Sis Veneficassa.


Hagrid kirjoitti:Comhog: En mä itselleni mitään voi ^^ Mun silmät huomioi eri asiat eri tavalla ja tämä nyt sattui osumaan silmiin.


Iku kirjoitti:Gomhog (sulla on vaikea nimi...) kyllä uskon juuri näin. En oikeastaan uskoa Kayua pahikseksi, hän ei ole poissaolonsa takia ollut hirvittävän aktiivinen. Haluan kuitenkin seurata tilannetta vielä ennen kuin äänestän, mutta tällä hetkellä sinä ja Kayu olette ne parhaat vaihtoehdot ääneni saajiksi.


zeremi kirjoitti:Mielenkiintoinen selitys Hagrid. :D

Reagan: Otatko sen riskin, että Hadrig ois hyvis? ;)

Iku: Mikä Kayussa ja Gomhogissa siis on erityisen hyvismäistä, että he ovat ne parhaat vaihtoehdot äänelles?


Valve kirjoitti:Hagrid: Minuakin kiinnostaa tietää, mitä ajattelet muista pelaajista (pois lukein zeremi ja Iku)? Et vastannut Gomhogin kysymykseen.

Ikun suhteen mulla on edelleen sellainen "liian hyvis ollakseen hyvis"-tuntemus, johtuen alkuvaiheen viesteistä, joskin nyt tyyli on tasoittunut neutraalimpaan suuntaan. Alun ensivaikutelman takia siis näin. Mutta näilläkänymin hänellä on kannatusta monen pelaajan suunnalta, joten toivon, että olen väärässä ja Iku on sittenkin vain hyvismäinen hyvis.

En kyllä oikeastaan osaa tällähetkellä edes nimetä mielestäni hyvismäisintä pelaajaa. Zeremi on edelleen viime aikojen petturi-epäilysten huonossa valossa, Hagrid taas pelityylinsä takia nostaa mulle edelleen vähän vibatuksia pintaan. Gomhog ja Kayu ovat muihin pelaajiin nähden kirjoittaneet vasta sen verran vähän viestejä, ettei niistä saa mitään varmuuksia irti. Toistaiseksi kumpikin siis neutraaleja. Raegan on ollut mulle hyvismäinen pelaaja, mutta tuo Hagridille mennyt ääni sai nyt taas minut epäilemään.
Zeremi voi olla petturi, toisaalta, Hagrid on "luonut" ahkerasti zeremistä petturia (tähän toki muutkin pelaajat syyllistyneet), mutta ihan hyvin kiihkeimpien syyttelijöiden joukosta voi löytyä oikeat pahis ja/tai petturi. Jos zeremi ei ole petturi, niin oikea petturihan (ja pahis) tästä hyötyy, ja paljon. Tarkoituksenani ei ole puollustella zeremiä, mutta minä ainakaan en koskaan pidä mitään itsestäänselvyytenä ennen kuin on vedenpitävät todisteet tai totuus. Viittaan nyt siihen, että useat pelaajat ovat vain kuitanneet "zeremi on petturi"-tyyliin, ja musta olisi siis otettava huomioon myös se, että petturin roolia voi kantaa kuka tahansa muukin kuin zeremi.


zeremi kirjoitti:Valve: Mistään ei voi olla varma ennen kuin äänestää pelaajan pihalle.

Ihan yleisestä näkökulmasta yritän nyt tuoda teille järkeä. Hyviksillä tilanne on tämä. Jos kumpikaan (minä tai Hagrid) ei oo pahis, niin hyvisten täytyy tappaa ainakin toinen meistä ja lopussa elossa oleva osua viimeseen hyvikseen, tai tappaa molemmat meistä ja jäädä hyvis eloon.

Toisin sanoen, voitte äänestää mut ja Hagridin ulos. Jos ollaan hyviksiä - win. Jos toinen on petturi - win. En ymmärrä, miks minä tai Hagrid ei oo saatu vielä kunnolla ääniä. Ja muutenkin, kun on yks pahis jälellä, niin hyvisten pitää saada viimeseen asti omat pihalle. Lopussa viimeistään on jompikumpi tilanne:

4 pelaajaa
kaks hyvistä, petturi ja pahis
- Tässä tilanteessa petturi pääsee vielä vaikuttamaan äänestykseen.

3 pelaajaa
kaks hyvistä ja pahis
- Tässä tilanteessa ensimmäiseksi äänestänyt hyvis päättää 50/50 mahiksilla pelin ratkasun, koska pahis tuskin pitää ääntään päivän päättyessä, koska haluaa tippua pelistä.


Eli jokos uskotte, että mut ja Hagrid kannattaa tiputtaa?


Gomhog kirjoitti:Valve: Vaikka zeremin komentittomalle viime hetken äänelle ensimmäisenä päivänä voi olla muukin selitys kuin petturuus, niin ei hänen käytöksensä myöhemmin pelissä hälvennä epäilyksiä.

Iku: Miten kommentoit mahdollisuutta, että ensimmäinen pelipäivä olisi ollut massiivinen vedätys sinulta, zeremiltä ja Jiteltä?

Ahaa, ai tuota zeremi siis yrittää. Kuitenkaan: emme ole pudottamassa zeremiä lähiaikoina, sillä tuo petturi, pahis ja kaksi hyvistä ei ole niin huono kuin miltä kuulostaa äkkiä. Oletko tyytymätön kun et pääse pelistä pois, zeremi? Muut, älkää piitatko zeremin uhoamisesta.

Ja kiitokset zeremille muistutuksesta: on muuten erittäin tärkeää, ettei hyviksellä ole poissaoloa viimeisenä pelipäivänä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.


zeremi kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:Oletko tyytymätön kun et pääse pelistä pois, zeremi?

Tietenkin olen. Onhan pelissä päämääränä tippua.


Iku kirjoitti:zeremi: Kayu ja Gomhog ovat ainoat, joita en ole epäillyt jossakin vaiheessa pääni sisällä pahikseksi. Raegan ja valve ovat seuraavaksi vähiten epäilyttävät ja sinä pidät hagridin kanssa perää. Uskon edelleen että pahis löytyy aktiivisempien pelaajien joukosta ja kummaltakaan Kayulta tai Gomilta ei ole kauheasti viestejä tullut. Gom on ottanut peliin hyvin kantaa ja huomioinut kaikki, siitä hänelle plusaa, ehkä Gom vie siis voiton ++Gomhog (kirjoitinhan nimen oikein?)

Gomhog: Tuo "paritus" on niin absurdi etten suoraan sanottuna osaa kommentoida sitä.


Gomhog kirjoitti:Iku: Muotoilenpa kysymyksen uudestaan. Kuvitellaan, että sinä ja Jite olisitte pahikset ja zeremi petturi. Sekä sinä että Jite saatte ensimmäisenä pelipäivänä äänen. Uskotko, että joku teistä kolmesta olisi saanut idean pistää zeremin äänestämään Jiteä viime hetkellä, jotta sinua luultaisiin hyvikseksi? Ja kuka teistä olisi keksinyt tämän tuossa tapauksessa?

Oikein kyllä kirjoitit nimimerkin. Ja tämä voi ehkä kuulostaa erikoiselta, mutta olisin mielelläni pelissä mukana, kunnes neljä pelaajaa on jäljellä.


Iku kirjoitti:Gom kukapa meistä ei haluaisi.:-)

Ulkopuolisen silmin tarkasteltuna: Voisi olla mahdollista, en usko että zeremi olisi lähtenyt sooloilemaan. Itse olisin varmaan pelannut varovaisemmin. Zeremillä ei oo kauheesti pahiskokemusta, joten uskon että hänkin olisi ottanut varmemman lähestymistavan. Jite sen sijaan pelaa pahiksena kai rohkeammin, (Mummoleirillä hänen klisee tyylinsä esimerkiksi) joten siinä tilanteessa hän varmaan olisi ollut idean isä. Toisaalta hän varmaan olisi tuossa tilanteessa jäänyt itse peliin ja heivannut mut pihalle.

Ihan itsenäni voisin todeta, etten usko että Jiten putoaminen mitenkään vaikutti ihmisten käsitykseen minusta.


Gomhog kirjoitti:Iku: Omasta näkökulmastani zeremin ääni sai aikaan kaksi asiaa: ensinnäkin sai Jiten putoamaan, ja toiseksi esti sinua putoamasta. Jos sinä olisit pahis, niin zeremi olisi voinut vain pyöritellä peukaloitaan, sinä olisit pudonnut eikä kukaan yhdistäisi tätä zeremiin. Sen vuoksi täytyi ottaa huomioon mahdollisuus, että tämä olisi juuri se, mitä meidän haluttiin huomaavan. En enää pidä todennäköisenä, että tuossa kohtaa meitä vedätettiin. Siten ++Iku.

Kayulta olisi kiva kuulla lisää.


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
4 Iku (zeremi, Kayu, Hagrid, Gomhog)
1 Hagrid (Raegan)
1 Gomhog (Iku)

Poissa
Hagrid 2.8. - 4.8.

Äänestyspakot
Kayu, Raegan

3. kierros päättyy tänään kello 21:00.


Jii kirjoitti:Kierros on päättynyt ja uutta alkaa kohta. :>
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Erilainen kylä III | Peli on ohi.

ViestiKirjoittaja Mus » 14.11.2013 22:20:17

Jii kirjoitti:4. kierros

4 Iku (zeremi, Kayu, Hagrid, Gomhog)
1 Hagrid (Raegan)
1 Gomhog (Iku)

Äänestyspakot
Kayu, Raegan

Tällä kertaa kylän jo hieman vähälukuisemmaksi käynyt kansa oli selvästi yksimielisempi, kuin aikaisempina vuorokausina. Enää tapettavan takia ei jouduttu tappelemaan päiväkausia, vaan selkeä mielipide syntyi jo miltei heti. Siten Iku, sirkuksen ikioma leijonankesyttäjä, olikin päässyt valmistautumaan jäähyväisiin jo hyvissä ajoin. Hän ruokki leijonansa hienommalla ruoalla kuin aikaisemmin ja nukutti nämä uneen leppoisen iltasadun avustuksella. Ja mikä tärkeintä, hän ehti miettiä kuolinhetkeään huolella.

Iku mietti ja toteutti suunnitelmaansa huolellisesti. Ensin hän ottaisi tasan seitsemän askelta hirttolavalle, hirttoköyden edeen. Sitten hän asettaisi köyden kaulalleen juuri oikeaan kulmaan, juuri oikeaan kohtaan. Ja sitten hän laskisi kolmeentoista, ja antaisi köyden viedä mukanaan...

Kylän suuri soittokunta alkoi soittaa ilosäveliä, kun Ikun taskusta tippui paljon hyviksyyteen viittaavia todisteitä ja muut alkoivat tanssimaan musiikin tahtiin.

Kuolleet
1. kierros / Jite, pahis
2. kierros / horaaneko, tavis
3. kierros / Iku, tavis

Poissa
Hagrid 2.8. - 4.8.

Äänestyspakot
Valve

4. kierros päättyy torstaina 8.8. kello 21:00.


Gomhog kirjoitti:Uusi sääntö: pelaaja, joka äänestää minua tällä tai seuraavalla kierroksella on pahis.

Kayu tuntuu hyvismäiseltä, mutta hänen sopisi tulla kertomaan lisää mielipiteitään. ++Kayu

Valveesta ja Raeganista haluan kuulla myös enemmän.


zeremi kirjoitti:Gomhog: Mitä ihmettä sä oikee säädät? Väität siis, että Iku on pahis, jos ei tuu ja vaihda ääntään? En ymmärrä sun logiikkaa. Jos oot hyvis, niin eiks porukoiden nimenomaan pitäis äänestää sua? Jos taas oot pahis, niin kalasteletko ittelles hyvispisteitä sitä seuraavalle kierrokselle?


zeremi kirjoitti:Gomhog: Eiku ei mitää. :D En mä tajunnu ollenkaa, että päivä loppu jo. Unohda äskeinen. :D


Hagrid kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:Uusi sääntö: pelaaja, joka äänestää minua tällä tai seuraavalla kierroksella on pahis.


En ymmärrä. Miksi ihminen joka äänestää sua olis pahis?

Toisekseen, Iku oli hyvis, jippikaijee. Seuraavaks tähtöidin Raeganiin, Valveen tai Kayuun. Comhog on mulle suhteellisen neutraali ja zeremiä pidän petturina/pahiksena.

Mieluiten lähtisin ehkä Kayun perään, sillä hänen viestinsö on antanut hyvispisteitä ainakin mulle.

++Kayu


Gomhog kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:En ymmärrä. Miksi ihminen joka äänestää sua olis pahis?


Koska väitän, että on erittäin hyvä syy sille, miksi minun kannattaa olla mukana pelissä silloin, kun pelaajia on neljä jäljellä.

Ja vastaisuuden varalle: nimimerkki alkaa G-kirjaimella. Tämä voi tulla tarpeeseen kuudennella kierroksella.


Valve kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:En ymmärrä. Miksi ihminen joka äänestää sua olis pahis?


Koska väitän, että on erittäin hyvä syy sille, miksi minun kannattaa olla mukana pelissä silloin, kun pelaajia on neljä jäljellä.

Öö, samaa mieltä? Nimittäin jos olet pahis niin ihan mukavaa, että peli ei lopu vielä hetkeen :) En ymmärrä suunnitelmaasi. Vai oletko petturi, ja suunnittelet hyppäämistä hyvispuolelle (saako niin edes tehdä?? en ole ikinä kuullut niin tehtävän).
Joka tapauksessa, Gomhog ei ole minun silmissäni hirmuisen hyvismäinen, joten ääntä tuskin minulta ainakaan tulee hänelle.

++Raegan, toistaiseksi, jos mieleni ei muutu. Raeganista on jäänyt hyvismäisin kuva jäljellä olevista pelaajista, mutta toisaalta hän ei ole viime aikoina kovin aktiivisesti kirjoitellut, joten mielipide pohjautuu vanhempiin viesteihin. Kayu ei myöskään olisi huono vaihtoehto... MUTTA. JOS zeremi ei olisikaan petturi, niin seuraavaksi todennäköisimpänä vaihtoehtona pitäisin joko Hagridia tai Gomhogia, jotka molemmat ovat äänestäneet Kayua... Joten koen Raeganin tällähetkellä turvallisimmaksi äänestettäväksi.


Raegan kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:Raegan: Tarkistan: pidätkö Hagridia hyviksenä sekoilun ja zeremin vuoksi?

Pidän, onko perusteissani jotain vikaa? :D

Valve kirjoitti:Raegan on ollut mulle hyvismäinen pelaaja, mutta tuo Hagridille mennyt ääni sai nyt taas minut epäilemään.

Miksi? :) Itse olen lähtökohtaisesti aina pitänyt massaamista pahismaisena ja mielikuvituksettomana piirteenä ja näin ollen sitä pyrkinyt itse välttämään jokaikisessä Kylä-pelissäni eikä tämä ole poikkeus. Pidin itsekin Ikua hyvismäisenä mutten näe Hagridissakaan vikaa. Besides, ihmisten äänestelyistä saa hurjan paljon enemmän informaatiota jos kaikki eivät ole saman henkilön kimpussa.

Valve kirjoitti:Zeremi voi olla petturi, toisaalta, Hagrid on "luonut" ahkerasti zeremistä petturia (tähän toki muutkin pelaajat syyllistyneet), mutta ihan hyvin kiihkeimpien syyttelijöiden joukosta voi löytyä oikeat pahis ja/tai petturi.

Onko sulla sitten jotain esimerkkejä näyttää, että zeremi ei olisi petturi? Nopea äänestäminen päivän lopussa itsessään voisi jo viitata paheellisuuteen mutta olin sitä itsekin jo antamassa aikaisemmin anteeksi, niin voi käydä kiireessä kenelle tahansa, mutta seuraavan päivän omituinen äänestely ja etenkin pelin tahallinen sekoittaminen ei mun mielestä kuulu hyviksen tehtäviin. :) Toki voi olla että hän on tavis, mene ja tiedä, mutta epäilyttävä hän vähintäänkin on ja ainakin mun osalta jää ääni hälle antamatta.


Gomhog kirjoitti:
Valve kirjoitti:Öö, samaa mieltä? Nimittäin jos olet pahis niin ihan mukavaa, että peli ei lopu vielä hetkeen :) En ymmärrä suunnitelmaasi. Vai oletko petturi, ja suunnittelet hyppäämistä hyvispuolelle (saako niin edes tehdä?? en ole ikinä kuullut niin tehtävän).
Joka tapauksessa, Gomhog ei ole minun silmissäni hirmuisen hyvismäinen, joten ääntä tuskin minulta ainakaan tulee hänelle.


Haluaisitko selittää näkemystäsi? Toteat "jos olet pahis" ja kysyt olenko petturi, muttet kerro, miksi olisin pahismainen.

Raegan kirjoitti:Pidän, onko perusteissani jotain vikaa? :D


Mielestäni zeremin käytös ei ole toimiva perustelu, sillä hänellä tuntuu olevan tällä hetkellä tavoitteena pelin sekoittaminen.

Raegan kirjoitti:Miksi? :) Itse olen lähtökohtaisesti aina pitänyt massaamista pahismaisena ja mielikuvituksettomana piirteenä ja näin ollen sitä pyrkinyt itse välttämään jokaikisessä Kylä-pelissäni eikä tämä ole poikkeus. Pidin itsekin Ikua hyvismäisenä mutten näe Hagridissakaan vikaa. Besides, ihmisten äänestelyistä saa hurjan paljon enemmän informaatiota jos kaikki eivät ole saman henkilön kimpussa.


Kullakin on omat mielipiteensä, mutta minusta tässä pelissä on tärkeämpää, ettei anneta petturille tilaisuutta vaikuttaa tulokseen. Siksi mielestäni mitä selvemmin äänet keskittyvät yhdelle pelaajalle, sitä parempi.

Enkä usko, että äänestelyistä saadaan paljoakaan tietoa pahiksesta. Kukin jäljellä olevista pelaajista on joko hyvis, joka yrittää äänestää muita hyviksiä, tai petturi, jonka äänestelyistä ei saa selvää, tai pahis, joka äänestää näitä hyviksiä.

Lisäksi:

zeremi kirjoitti:En ymmärrä sun logiikkaa.

Hagrid kirjoitti:En ymmärrä.

Valve kirjoitti:En ymmärrä suunnitelmaasi.


No sitten teidän ei auta kuin odottaa.


zeremi kirjoitti:Gomhog: Väitätkö ettei toi sun väite (sua äänestävä on pahis), oo hämäävä? Tuntuu vähän hyvistelyltä, joka taas saa sut näyttämään enemmän pahikselta. Odotetaan vissiin sitten.
Reagan: Toi sun selittely on aika jännää. Miks ihmeessä sun pitää noin selkeesti tuoda esille massaamisen mielipitees?

Niin joo, Hagrid: Mulle kelpaa niin ikään myös Kayu. ;)

++Kayu


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
3 Kayu (Gomhog, Hagrid, zeremi)
1 Raegan (Valve)

Äänestyspakot
Valve

4. kierros päättyy torstaina 8.8. kello 21:00.


Raegan kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:Enkä usko, että äänestelyistä saadaan paljoakaan tietoa pahiksesta. Kukin jäljellä olevista pelaajista on joko hyvis, joka yrittää äänestää muita hyviksiä, tai petturi, jonka äänestelyistä ei saa selvää, tai pahis, joka äänestää näitä hyviksiä.

Hyvä on, myönnettäköön, tässä pelissä äänestelytulkinta on melki mahdotonta, mutta olen silti sitä mieltä että massaäänestyksissä yleensä on myös pahis mukana.
zeremi kirjoitti:Reagan: Toi sun selittely on aika jännää. Miks ihmeessä sun pitää noin selkeesti tuoda esille massaamisen mielipitees?

Koska olen pyhimys, lololo.

Aika hiljaista täällä tänään, joten ihmiset, kuka on hyvismäisin pelaaja mielestänne nyt? Tai pahismaisin?


zeremi kirjoitti:Hyvismäisin on tietty minä itte. Itteensä on vähän tyhmä epäillä. :D

Tosiaan aika hiljasta ollu. Porukkaa alko lakkoilee. :(


Gomhog kirjoitti:Raegan: Tarvitseeko pahismaista edes sanoa, sillä skenaariot, joissa zeremi on hyvis, menevät melkoisen epäuskottaviksi? Tällä hetkellä mielessäni on vähän salaliittoteorialta kuulostava idea, että zeremin ja Hagridin välinen interaktio olisi pelkkää teatteria ja he olisivat ne pahikset.

Hyviksistä Kayun lisäksi olen tällä hetkellä kiikun kaakun, luotanko enemmän sinuun vai Valveeseen.


Hagrid kirjoitti:Joo, hiljasta on tänään ollu.

Kayu edelleen hyvismäisin mun mielestä, mut tjoo. Ei oo oikeastaan mitään kirjotettavaa, ku miyää radikaalia ei oo tapahtunu.

Aktiivisuutta ihmiset!
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Erilainen kylä III | Peli on ohi.

ViestiKirjoittaja Mus » 14.11.2013 22:26:53

Jii kirjoitti:5. kierros

3 Kayu (Gomhog, Hagrid, zeremi)
1 Raegan (Valve)

Äänestyspakot
Valve

Kylä oli päättänyt kehitellä Kayulle jotain aivan erityistä, olihan hirttoköysi jo ikivanha keksintö, eikä sitä voinut kovin muodikkaaksikaan enää sanoa. Hänet tunnettiin myös kylän ikiomana arkkitehtina, joten jokin taloihin liittyvä olisi ollut kerrassaan mainiota.

"Hei Kayu, tulepa tänne!"

Kayu käveli hämmästyneenä erään kyläläisen perässä suureen kartanoon. Kun hän astui sen sisälle, tuntui jokin heti oudolta - hän alkoi vajota lattian läpi.
"Oho, eihän tämä lattian betoni ole edes vielä kuivunut!"
Kayu yritti räpiköidä pois liemestä - kirjaimellisesti - kunnes lopulta muisti, että tätähän hän oikeastaan halusikin. Hiljalleen hänen päänsä vajosi pinnan alle ja Kayusta tuli osa kylän arkkitehtuuria, syvällä talon perustuksissa. Vuosien päästä huomattiin myös se, ettei talo alkanut kummittelemaankaan Kayun kohtalon jälkeen, joten eihän hän voinut kovin paha tyyppi olla!

Kuolleet
1. kierros / Jite, pahis
2. kierros / horaaneko, tavis
3. kierros / Iku, tavis
4. kierros / Kayu, tavis

Poissa
-

Äänestyspakot
Raegan

5. kierros päättyy maanantaina 12.8. kello 21:00.


Valve kirjoitti:Oukei. Tulenpas korkkaamaan tämän pelipäivän pienillä pohdinnoilla.
Jäljellä 5 pelaajaa (Valve, Hagrid, Gomhog, zeremi, Raegan), joista yksi on pahis, yksi petturi ja kolme hyvistä. Parin viime pelipäivän aikana porukka on ollut aika yksimielistä, mutta miten käy nyt? Hajaantuvatko äänet nyt suuremmin? Sanomattakin selvää, ettei harhalynkkausiin ole varaa.
Ehkä keskustelua saataisiin aikaan, jos hyvismäisimmän pelaajan lisäksi keskusteltaisiin myös pahiksen henkilöllisyydestä?

Minäpä aloitan. Edelleen pidän hyvismäisimpänä äänestysvaihtoehtona Raegania. Zeremistä, Hagridista ja Gomhogista en osaa sanoa, kuka olisi hyvismäisin. Jos oletetaan, että zeremi olisi petturi, kuka olisi todennäköisin pahistoveri, Gomhog, Raegan vai Hagrid? Jos pahistoveri olisi Hagrid, niin kaikki heidän välisensä olisi feikattua. Gomhog voisi olla myös yksi vaitoehto pahikseksi, sillä:
Gomhog kirjoitti:Raegan: Tarvitseeko pahismaista edes sanoa, sillä skenaariot, joissa zeremi on hyvis, menevät melkoisen epäuskottaviksi? Tällä hetkellä mielessäni on vähän salaliittoteorialta kuulostava idea, että zeremin ja Hagridin välinen interaktio olisi pelkkää teatteria ja he olisivat ne pahikset.

Hyviksistä Kayun lisäksi olen tällä hetkellä kiikun kaakun, luotanko enemmän sinuun vai Valveeseen.

Minä en edelleenkään olisi noin 100% varma zeremistä petturina, vai oletko itse pahis, ja tiedät asian todeksi? Ketä pidät pahismaisimpana, jos kerran minä ja Raegan vaikutamme hyvismäisiltä, mutta et usko Hagridin olevan pahis? Oletkohan nyt ajatellut kaikkea ihan loppuun asti. Tämä voisi olla pahiksen huolimattomuutta - unohtaa ajatella ketään pahismaiseksi, kun itse on pahis...


Hagrid kirjoitti:Noniin, hyvää tekstiä Valvelta! Uskoisin Valven ja Raeganin olevan hyviksiä, sillä viestistä on rivien väleistä voinnut lukea "olen viaton - vaikka haluankin kuolla"

Juttuhan on, että minä voisin uhrata itteni for the common good, jolloin saataisiin yksi varma hyvis pois pelistä.

Tosin musta vahvasti tuntuu että zeremi on petturi tai tosi messed up hyvis. Ja kumpi vaan olis hyvä saada pelistä pois.

++zeremi


zeremi kirjoitti:Valve: Kiitos! Vihdoin joku sanoo sen ääneen!

Hagrid: Enkös mä ole tässä jo pitkään yrittäny kertoa teille tota, että mut kannattaa äänestää pois joka tapauksessa?


Gomhog kirjoitti:Valve:

Valve kirjoitti:Minä en edelleenkään olisi noin 100% varma zeremistä petturina, vai oletko itse pahis, ja tiedät asian todeksi?


En mainitse lainaamassasi viestissä sanallakaan petturia, mistä petturi siis tuli sinun mieleesi?

Valve kirjoitti:et usko Hagridin olevan pahis?


[citation needed]. Nimenomaan uskon, ja sanonkin, että se voi kuulostaa aika oudolta.

Hagrid:

Hagrid kirjoitti:Tosin musta vahvasti tuntuu että zeremi on petturi tai tosi messed up hyvis. Ja kumpi vaan olis hyvä saada pelistä pois.


Kerro lisää. Miksi ihmeessä haluaisimme lynkata petturin?

zeremi:

zeremi kirjoitti:(jotain)


Et sitten vastaa ylläolevaan kysymykseen. Se on tarkoitettu Hagridille.

++Raegan


Hagrid kirjoitti:Comhog: Koska petturi voi helposti sotkea peliä ja antaa pahiksille oikeuden saada itsensä ulos erittäinkin helposti.


Gomhog kirjoitti:Hagrid: Kolme asiaa. Ensinnäkin nimimerkissäni on vain neljää eri kirjainta, etkä saanut sitä huomautuksesta huolimatta kirjoitettua oikein. Toiseksi, petturi ei saa mitään aikaiseksi, jos hyvis ehtii ensimmäisenä äänestämään toista hyvistä. Kolmanneksi, miksei zeremi muka ole pahis petturin sijaan? Joka tapauksessa, tällä kierroksella hyviksen pudotus on paras lähestymistapa.


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
1 zeremi (Hagrid)
1 Raegan (Gomhog)

Äänestyspakot
Raegan

Poissa
-

5. kierros päättyy maanantaina 12.8 kello 21:00.


Gomhog kirjoitti:Esitetään seuraava konjektuuri.

Jos tarkastelee zeremin pelaamista, niin hänen on lähes mahdotonta olla hyvis (ensimmäisen päivän loppuäänestys, pelin sekoittaminen). Hän tuntuu suorastaan yrittävän olla niin petturimainen kuin mahdollista. Niinpä herää kysymys: entä jos hän onkin pahis, joka yrittää esittää petturia ja tulla lynkatuksi sillä tavalla?

Constuckissa nähtiin, ettei ajatus siitä, että pahis esittää petturia, ole zeremille vieras. Kyseisessä pelissä äänestin zeremiä ulos, koska hän esti pahiksia juonittelemasta huonosti. Ei nimittäin ollut mitään syytä olla lynkkaamatta petturia myöhemmin.

Tässä pelissä hän taitaa olla itse juonittelemassa kyseisellä huonolla tavalla, mutta nyt se on edelleen huono, mutta vastakkaisesta syystä. Nyt nimittäin ei ole väliä, onko zeremi oikeasti pahis vai petturi, sillä meillä ei ole mitään tarvetta lynkata häntä.

Itse huomaan, että Hagrid äänesti ensimmäisenä päivänä varhaisessa vaiheessa Jiteä, on kiinnittänyt turhan paljon huomiota zeremin myöhempien kierrosten viesteihin ja on nyt haluamassa pudottaa häntä. Siksi Hagrid sopisi erinomaisesti petturiksi tässä konjektuurissa. Hän ei myöskään ole reagoinut vastahuomioihini millään tavalla, vaikka onkin Kylässä käynyt.

Tiivistettynä: arvelen tällä hetkellä Hagridin ja zeremin olevan pahiksemme.


zeremi kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:Constuckissa nähtiin, ettei ajatus siitä, että pahis esittää petturia, ole zeremille vieras. Kyseisessä pelissä äänestin zeremiä ulos, koska hän esti pahiksia juonittelemasta huonosti. Ei nimittäin ollut mitään syytä olla lynkkaamatta petturia myöhemmin.

Siis täh? Mä olin Constuckissa hyvis ja mut äänestettiin ekana iltana pihalle. Sinä mm. annoit äänes mulle sen takia, että pidin hyvis-pahis-yhteistyötä liian riskialttiina ja huonona vaihtoehtona, koska pahikset ois voinu juonitella tossa tilanteessa ties millä arvaamattomin tavoin. Lisäksi mainitset, että ei ollu syytä jättää petturia henkiin myöhemmäksi, kuitenkin teijän suunnitelma kaiken kaikkiaan oli antaa petturille tilaisuus päättää ennustettavasta, jolloin petturilla olis sen yhteistyösuunnitelman takia ollut järkeä pitää elossa. Ristiriitaista? Ja miten ihmeessä tuo erikoistilanne on millään verrannollinen tähän peliin? Nämä omat täysin vastakkaiset pelit toisilleen. Tässä ei ole erikoisia, Constuckissa oli erikoisia ja kultti. Tässä voitetaan tappamalla oma tiimi, Constuckissa viholliset.


Gomhog kirjoitti:
zeremi kirjoitti:Tässä voitetaan tappamalla oma tiimi


Tämä on täysin totta, ja siksi Hagridin pitäisi vaihtaa ääntään.

Hmm, koska Raeganilla on äänestyspakko, niin lienee toivoa, että hän tulee tänne vielä tänään äänestämään? --Raegan ++Valve.


Gomhog kirjoitti:Lisäksi: ei kai kukaan aio olla koko seuraavaa kierrosta poissa?


zeremi kirjoitti:Gomhog kuulostaa ite petturilta, kun jättää huomioimatta oman mokansa. Miksi?

++Valve, koska hyvismäisin.

Gomhog kirjoitti:Lisäksi: ei kai kukaan aio olla koko seuraavaa kierrosta poissa?

Miksi kukaan semmosta suunnittelis? Huominen voi olla ratkaiseva päivä.


Gomhog kirjoitti:Muut: älkää hämääntykö, zeremi luultavasti poistaa äänensä viime hetkellä.


zeremi kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:Muut: älkää hämääntykö, zeremi luultavasti poistaa äänensä viime hetkellä.

Miksi poistaisin? :D


piikkisiili kirjoitti:Väliaikalaskenta:
1 zeremi (Hagrid)
2 Valve (Gomhog, zeremi)

Äänestyspakot:
Raegan

Poissa:
-

Päivä päättyy noin tunnin kuluttua.


zeremi kirjoitti:piikkis: Valvella kaksi ääntä.


Raegan kirjoitti:No niin, peli on nyt siinä pisteessä että Raegan on ihan hämmentynyt! Pelaajia on siis itseni lisäksi jäljellä neljä; Valve, Hagrid, zeremi ja Gomhog. Lähtökohtaisesti olen pitänyt zeremiä petturina ja sen kannan muuttamista en edelleenkään ole nähnyt tarpeellisena, jolloin jäljelle jää pahisparin löytäminen. Ongelma vain on, että olen ensimmäistä kertaa juonarissa todella epävarma! :( Hagridia olen pitänyt hyvismäisenä, mutta ei Valve kuten ei myöskään Gomhog ole saanut mulla mitään pahistutkia värisemään.

Hagridin kohdalla tuo zeremin äänestäminen on vähän outoa vaikka ymmärränkin hänen (ja zeremin) pointin. Itse olisin kuitenkin Gomhogin kannalla ja lähtisin tänään äänestämään "varmaa" hyvistä. Siitä päästäänkin ++Valve, jos keskittäminen kerran oli hyvä. Muutenkin häneltä tuli hyvä kierroksen avausviesti eikä muutenkaan moitittavaa.

Ja olen seuraavan kierroksen paikalla.


piikkisiili kirjoitti:Kierros on päättynyt~
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Erilainen kylä III | Peli on ohi.

ViestiKirjoittaja Mus » 14.11.2013 22:39:11

piikkisiili kirjoitti:6. Kierros

1 zeremi (Hagrid)
3 Valve (Gomhog, zeremi, Raegan)

Äänestyspakot
Raegan

Koettiin taas demokratian riemuvoitto, kun Valve valittiin kuolevaksi. Ainakin uhri itse oli riemukas. He kokoontuivat hirttotorille todistamaan lynkkausta.
"Päivää- Anteeksi- Iltaa!"
Eräs henkilö oli oli puskenut reittinsä läpi monilukuisen kyläläisjoukon. Hän kohotti hattuansa kohteliaasti ja puhutteli Valvetta.
"Anteeksi häiriö näin tärkeällä hetkellä kurjan elämäsi hienossa lopussa, mutta haluaisitko yksityisen valokuvaushetken korkeatasoisen ammattilaisvalokuvaajan kanssa?" Henkilö työnsi käyntikorttinsa hämmentyneen Valven käsiin. "Hieno muisto albumisi, hmm? Vain kaksi rahaa!"
He pääsivät sopimukseen keskenään. Valve ripusti hirttoköyden kaulaansa ja valokuvaaja sohi kamerallaan ympäriinsä.
"Hieman vielä vasemmalle, kiitos... Juuri noin... Tuo on kaunis hymy!"
Naps. Pikakamera päästi sisältään kehittyneen kuvan.
"Ah siitähän tuli mainio! Katso-"
Valve ei enää ollut valveilla nähdäkseen kuvaansa. Valokuvan sisältöä tuskin tarvitsee kuvailla. Nyt hänen kuoleilla kasvoillaan roikkui yhä hymy.
"Ahhah", kuvaaja tajusi asiakkaansa olevan kyvytön maksamaan. "Haluaako kukaan? Vain kolme rahaa!"
Kuvaa hän ei saanut myytyä, mutta sai muutaman roposen siitä, että kertoisi Valven roolin. Tavallinen kyläläinen hän oli ollut.

Kuolleet
1. kierros / Jite, pahis
2. kierros / horaaneko, tavis
3. kierros / Iku, tavis
4. kierros / Kayu, tavis
5. kierros / Valve, tavis

Äänestyspakot
-

Poissa
-

6. kierros päättyy 16.8. kello 21 ellei jii toisin ilmoita.


Gomhog kirjoitti:++Raegan


Gomhog kirjoitti:Osuiko oikein?


Hagrid kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:Osuiko oikein?


Taisipa osua. Juttuhan on nyt niin että pelissä on kaksi kyläläistä, yksi petturi ja yksi pahis.

Minä olen näistä toinen kyläläinen. Arvelisin Raeganin olevan toinen ja zeremi petturi ja Comhog pahis.

Kaikki tosin on mahdollista, mutta äänestäkää minua, sillä olen varma hyvis. Quottaisin rooliviestistäni osan mutta en tiedä onko se sallittua :-D


Gomhog kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:
Gomhog kirjoitti:Osuiko oikein?


Taisipa osua. Juttuhan on nyt niin että pelissä on kaksi kyläläistä, yksi petturi ja yksi pahis.

Minä olen näistä toinen kyläläinen. Arvelisin Raeganin olevan toinen ja zeremi petturi ja Comhog pahis.

Kaikki tosin on mahdollista, mutta äänestäkää minua, sillä olen varma hyvis. Quottaisin rooliviestistäni osan mutta en tiedä onko se sallittua :-D


Anteeksi, mutta olet nyt käsittänyt tilanteen väärin. Ainoat kaksi pelaajaa, jotka voi enää lynkata, ovat nyt Gomhog ja Raegan, sillä en aio poistaa ääntäni. Jos haluat tulla äänestetyksi, saat luvan selittää, miksi Raegan&zeremi ovat pahispari sen sijaan, että Hagrid&zeremi olisi.


Gomhog kirjoitti:Ja Hagrid: samalla kun olet täällä, niin voisit selittää, miksi pakoilit edellisen kierroksen.


Hagrid kirjoitti:1. Koska tiedän etten itse ole pahis, ja sinä olet todennäköisin hyvis? :D Tyhmä ksymys.

2. Pakoilin? Oon pahoillani jos ihmisillä ei saa olla muuta elämää kuin kylä :-D, ei mulla mitään niin merkittävää oo poissaolon edestä ollut mutta kaikkea hässäkkää on ollut.


zeremi kirjoitti:++Hagrid, koska Gomhogilla oli turhankin kiire äänestää.


Gomhog kirjoitti:Selvän teki. Jos tarkastellaan zeremin uusinta viestiä, niin ei ole enää epäilystäkään siitä, voiko zeremi olla hyvis.

Jos oletetaan, että zeremi on hyvis, niin hänen äänestysperusteensa on oltava, että hän uskoo Hagridin olevan toinen hyvis. Tässä tapauksessa minun ja Raeganin olisi oltava pahikset. Tällöin ainoa järkevä tilanne, jossa minulla olisi kiire äänestää, olisi tilanne petturi!Gomhog ja pahis!Raegan. Mutta silloin olisi mahdotonta, että zeremin ehdottama lynkkaus tapahtuisi, sillä minä en vaihtaisi ääntäni pois eikä Raegan haluaisi auttaa hyviksiä voittoon. Tällöin zeremin ääni olisi täysin turha. Siispä zeremi ei voi olla hyvis, sillä vain epähyvis voisi yrittää lynkata Hagridia hänen asemassaan.

Hagrid: Hetkinen, muutitko mieltäsi sen suhteen, kumpi minusta ja Raeganista on hyvis? Samalla haluatko kommentoida seuraavia pointteja? En voi itse hyväksyä automaattisesti päättelyketjuja, joissa olet oletuksena hyvis, sillä Raegan voisi sanoa täsmälleen saman.

-Ensimmäisellä kierroksella äänestät Jiteä, joka osoittautuu pahikseksi, ja pidät häntä ja zeremiä pienessä listassasi hyviksinä. Tämä on melko erikoista yhteensattumaksi.

-Myöhemmillä kierroksilla kiinnität tarpeettoman paljon huomiota zeremiin.

-Muuttuipas Kayu muuten nopeasti mitäänsanomattomasta neutraalista hyvismäisimmäksi.

-Yhtäkkiä zeremi onkin niin varmasti petturi eikä pahis, että lähdet äänestämään häntä. Kun tuon esille, ettei petturi ole niin vaarallinen kuin kuvittelet ja erityisesti, että zeremi voi olla myös pahis (mitä pidit itsekin mahdollisena aiempina päivinä), jätät tämän huomiotta. Olet käynyt Kylässä viestini jälkeen, joten on loogista, että näit mitä olin kirjoittanut. Voit myös nyt avata ajatteluasi: miksi zeremi ei ollut enää siinä vaiheessa pahisehdokas, ja miten petturin pudotus olisi ollut hyödyllisempi kuin hyviksen pudotus.

-Et ole äänestänyt tänään. Kumman haluat pudottaa, Raeganin vai minut?

-Raegan ei voi olla pahis!zeremin petturi, sillä muuten hän olisi voinut edellisen kierroksen lopussa äänestää zeremiä ja zeremi olisi poistanut äänensä, jolloin zeremi olisi pudonnut ja peli olisi loppunut pahisvoittoon.

-Raegan ei voi olla petturi!zeremin pahis, sillä zeremi äänesti vasta kun huomautin, että Raeganilla oli äänestyspakko, ja vaihdoin omaa ääntäni. Miksei zeremi olisi aiemmin äänestänyt Raegania, jos hän olisi pahis, ja antanut sen mennä pelin sekottamisen piikkiin?


zeremi kirjoitti:--Hagrid

++Raegan

Gomhog: Taisitpa osua! Niin, siihen oikeaan! ;)


Hagrid kirjoitti:Gomhog: En ketään, koska aluan itse tippuvan. Ja mulla on ailahteleva mieli, deal with it, ei tarvitse mitään viestiä kirjoittaa siitä. Toinen juttu, olen hyvis :D Ei teiän tarvitse sitä uskoa, mutta on suorastaan lapsellista kuinka kokenut pelaaja pitää aina samoja perusteluita pahiksille. "TÄMÄ MUUTTI MIELTÄÄN, SE ON PAHIS!!!" tai "TÄMÄ VAIHTOI ÄÄNTÄÄN PÄIVÄN VIIME HETKILLÄ SE ON PAHIS!" Ei, olen pelaaja ihan kuin tekin mutta en kirjoita samalla tavalla, en käyttäydy samalla tavalla, eikä mua vastaan voi käyttää perusteita jotka tehoaa muita vastaan ^^.

Toinen juttu, jos Raegan ei voi olla pahis, eikä zeremi petturi, meitä olisi 3 hyvistä. Psst, viimeksi kun tarkastin se ei ollut mahdollista. Siinä kohtaa logiikallasi on aukko. Toisekseen, syysi miksi Raegan ei voisi olla pahis ovat paljon pätevämpiä kuin että miksi zeremi ei voisi olla petturi. Toisin sanoen minä ja Raegan ollaan hyviksiä ja zeremi ja Gomhog pahiksia?

Mutta tuossahan Gomhog kertoo itse olevansa pahis :) Hän kertoo ettei zeremi ja Raegan voi olla pahiksia, eli he olisivat hyviksiä, mutta mitä se tekee sinusta? Pahiksen. Ellei sitten ole mahdollista että Raegan on petturi ja zeremi on pahis?

++Raegan


Gomhog kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Gomhog: En ketään, koska aluan itse tippuvan.


Aina ei saa mitä haluaa.

Hagrid kirjoitti:Toinen juttu, olen hyvis :D Ei teiän tarvitse sitä uskoa, mutta on suorastaan lapsellista kuinka kokenut pelaaja pitää aina samoja perusteluita pahiksille.


Eli sinullako ei ole muuta sanottavaa kuin "Olen hyvis!"? Olet selkeästi oikea ääniharava.

Hagrid kirjoitti:Toinen juttu, jos Raegan ei voi olla pahis, eikä zeremi petturi, meitä olisi 3 hyvistä.


...

Gomhog kirjoitti:zeremi ei voi olla hyvis
Gomhog kirjoitti:-Raegan ei voi olla pahis!zeremin petturi
Gomhog kirjoitti:-Raegan ei voi olla petturi!zeremin pahis


Mitä on luetun ymmärtäminen?

Laitetaan lisää vettä myllyyn.

-Gomhog ei voi olla pahis!zeremin petturi samasta syystä kuin Raegankaan. Edellisen kierroksen lopussa olisin voinut äänestää zeremiä ja hän olisi poistanut äänensä, ja peli olisi loppunut pahisvoittoon.

-Gomhog ei voi olla petturi!zeremin pahis, sillä tällä kierroksella molemmat äänestivät Raegania. Ei ole mitään järkevää syytä laittaa molempia pahisporukan jäseniä äänestämään samaa hyvistä, sillä pahikset häviäisivät seuraavan hyviksen pudotessa.

Sinun vuorosi, Hagrid.


Jii kirjoitti:Väliaikalaskentaa
3 Raegan (Gomhog, zeremi, Hagrid)

Ei äänestyspakkoja eikä poissaoloja.

6. kierros päättyy perjantaina 16.8. kello 21:00.


Gomhog kirjoitti:
jii kirjoitti:3 Raegan (Gomhog, zeremi, Hagrid)


En kyllä osannut odottaa, että sekä zeremi että Hagrid hyppäisivät kelkkaani, mutta jos he eivät parempaakaan keksi... Jos muuten olin oikeassa siinä, että Hagrid on petturi ja zeremi pahis, niin heillä olisi ollut mahdollisuus yrittää huijata Raegania minun sijaani seuraavasti: heti oman ääneni jälkeen zeremi olisi äänestänyt minua, ja Hagrid vakuuttelee Raegania siitä, että olisi hyvis. Siinä tilanteessa ainoana "ratkaisuna" olisi, että Raegan ja Hagrid molemmat äänestäisivät zeremiä, ja pahikset voittaisivat. Koska Raegan oli pitänyt Hagridia aiemmin hyviksenä, tämä olisi saattanut onnistua.

Näköjään siis zeremi onkin se petturi, tai hän päätti Hagridin kanssa mieluummin yrittää bluffata minua. Tämä oli vain kuriositeetti, sillä minua ei kamalasti kiinnosta juuri nyt, miten päin pahikset menevät.


Hagrid kirjoitti:lolwut. en ymmäränyt sanaakaan. joka tapauksessa: a) en ole pahis b) musta tuntuu että sä olet pahis c) kayu oli ollut epäaktiivinen koko ajan, ja aktiivistui jolloin muuttui hyvikseksi, en ole ainoa d) jos minä olisin pahis, mikä olisi parempi kuin sä äänestämässä raegania ja mä lähden kelkkaan. sun menettely tavalla raegankin voisi helposti olla pahis

ja Gomhog sun teoria ei käy järkeen. sinä väität olevasi hyvis ja zeremi tai raegan on hyvis, mutta mäkin olen hyvis. eli tässä tapauksessa olisi 3 hyvistä. ei toimi.

luettuani säännöt läpi, missään ei näytä lukevan rooliviestin osittaisesta kopioinnista mitään.


jii kirjoitti:Olet tavis, ja yrität kuolla ja saada muut tavikset kuolemaan. Voitat, kun taviksia on hengissä yhtä paljon kuin pahiksia. Petturia ei lasketa pahikseksi, eikä hyvikseksi hyvisten voittoon.


Nyt kuka vaan hyvis huomaa että olen hyvis :)


Gomhog kirjoitti:...

PJ: Jos pahis/petturi pyytää nähdä hyviksen rooliviestiä, saavatko he nähdä sellaisen?


zeremi kirjoitti:Gomhog: Rooliviestiä ei saa lainata tai muuta vastaavaa.

Lakikirja kirjoitti:- Pelinjohtajan lähettämiä yksäreitä ei lainailla. Mikäli haluat paljastaa roolisi tai kertoa yön tapahtumista, sinun täytyy kertoa se omin sanoin. Myös sana- tai lausemäärien, muotoilujen ynnä muiden paljastaminen esim. pahisten kiinnisaamiseksi on kiellettyä.


Toisin sanoen rooliviesteistä ei puhuta, eikä rooliviestit muutenkaan saa vaikuttaa peliin. Rooliviestin päätarkoitus on kertoa pelaajalle hänen roolinsa. Kaikki muu on pj:n oman työn tulosta piristääkseen ja nostaakseen pelinsä mielenkiintoa.


zeremi kirjoitti:Koska Hagrid mokas, hän joutuu luultavasti pudottautumaan pelistä.

PJ varmaan ilmoittaa sitten virallisesti, mitä tapahtuu.


Gomhog kirjoitti:zeremi: Ikävä kyllä peli ei taida enää olla mielekäs.


zeremi kirjoitti:Tosiaan kannattaa tutustua siis Lakikirjaan.

Ja uusien kannattaa lukea myös Uudelle kyläläiselle opas. :)

((Musin lisäkommentti: Linkit vie wikiin, eli ovat rikkinäisiä linkkejä. Korjataan ehkäjoskus))


Gomhog kirjoitti:Mitä siis nyt pelille tapahtuu? Peli ohi, pahikset voitti? Jos peliä jatketaan, niin hyvisten voitto on taattu.


zeremi kirjoitti:Gomhog: Tiedän. Ollaan kuitenkin varmaan samaa mieltä, että pahikset voitti? Äänin 3-0. :D

Pohdittiin pitkään Raeganin, miten kannattaa äänestää, että sä lähet vielä hanakammin luottamaan Raeganiin. Ilmeisesti ääni Hagridille osu ja uppos. :)

Käytettiin Jiten kohdalla tosiaan tilaisuus vaan hyväksi, vaikka Jite olis varmaan halunnu pelaa kauemmin. :( Olet kuitenkin voittaja myös Jite! Keräsit luottoa ekana päivänä! :)
Myöhemmin ajattelin, että Raegan ois saanu ääniä, kun muutama puhu hänen hyvikseydestään. :P Ite vaan pelleilin Hagridin kustannuksella ja taktiikkana oli äänestää samaa kuin hän, jotta en lähtis teksteissä ja pohdinnoissa vahingossakaan linkittäytymään. Ilmeisesti sekin tehosi porukkaan aika hyvin. :)
Suuri kunnia on kuitenkin Raeganin, joka pelas peliä hyvismäisesti saaden luottoa, jonka varjolla kuitenkin lähitte häntä äänestämään näin vikalla kierroksella. Hyvä Raegan! :)


zeremi kirjoitti:Gomhog: En usko, että peliä jatketaan, mutta sehän on pelinjohtajan harkinnan alla. Toisaalta en ymmärtäisi hyvisten voittoa, koska hyvis rikkoi sääntöjä. Lisäksi tilanteen huomioiden oltaisiin voitettu aika varmasti muutenkin. 3 ääntä Raeganille. Ainoa pelastus tilanteelle olisi ollut, että sinä ja Hagrid olisitte äänestänyt yhdessä minut pihalle, koska ääntä vaihtaessanne, minun ääni Raeganille olisi jäänyt voimaan ensimmäisenä annettua äänenä. Tosin sulla olis ollu selvästikin suuri potentiaali ratkaista toi äänestysongelma, jos olisit lähtenyt epäilemään Raegania vahvasti. :)


zeremi kirjoitti:
Hagrid kirjoitti:Kaikki tosin on mahdollista, mutta äänestäkää minua, sillä olen varma hyvis. Quottaisin rooliviestistäni osan mutta en tiedä onko se sallittua :-D

Nyt tietenkin jälkeenpäin harmittaa, ettei tajunnu linkata tuota Lakikirjan kohtaa aikasemmin. Olis tullut jännittävä peli. :(


Gomhog kirjoitti:zeremi: Olin itse asiassa edellisen kierroksen alkaessa aika epävarma Raeganin, Hagridin ja Valveen välillä (en itse asiassa edes lukenut suurinta osaa viesteistäsi), mutta Hagridin ääni sinulle sai minut täysin vakuuttuneeksi siitä, ettei häneen voi luottaa. Tällä kierroksella Hagridilta tulee hyvin kummallisia viestejä, ja hän osoittaa jättävänsä lukematta olennaisia kohtia viesteistäni. Ja hän ei edes tarttunut logiikkaani tarkoituksella jätettyyn epäkohtaan: selitykseni sille, mikset voisi olla Raeganin petturi, ei toimi, sillä olisit odottanut päivän lopun lähestymistä ennen ääntäsi (ja niin varmaan teit). Eli Hagrid teki puolestanne melkein kaiken työn.

//Pari viestiä lisää zeremiltä. Jos Hagrid olisi seurannut päättelyä, että minä olen hyvis, niin olisin ehdottomasti pyytänyt osoittamaan sen äänestämällä sinua.


Gomhog kirjoitti:Se on kyllä totta, että "korteista ei puhuta" -sääntö on olemassa erittäin hyvästä syystä. Ajatukseni kun Hagrid mainitsi rooliviestin lainaamisesta ensimmäisen kerran oli suunnilleen "ei se voi olla sallittua, yrittää varmasti huijata" ja tuo kysymykseni oli lähinnä epäuskon vallassa kysytty.


zeremi kirjoitti:Gomhog: Uskon, että sä oisit voinutkin ratkaista tän. :) Nyt kuitenkin peli inhimillisen virheen takia vähän lyssähti kasaan.

Hagridille: Ite sekoilin ekan kerran PJ:nä niin pahasti, että Suru joutu jättämään paikkansa pelistä, koska sille meni roolitietoja vahingossa. Kaiken sen ois voinu välttää lukemalla Wikistä, mutta panikoin ja lähetin yksäreitä ylläpidolle mun ongelmasta. Ei tuo sun kömmähdys maailmaa kaada. Kaikille sattuu kämmejä sillon tällön ja niistä voi ottaa opikseen. :)

// Gomhog: Joo. Ehkä tässä ois hyvä idea ylläpidolle saada toi Uudelle kyläläiselle -opas ja Lakikirja jotenkin paremmin näkyviin? Vaikka tuohon linkkeihin Wiki, UKKin ja EPPAn viereen? Tai johonkin muualle helposti löydettäväksi. En muista mainittiinko Wikistä rekisteröitymisen yhteydessä, mutta sitä voisi olla hyvä mainostaa jo silloin. :)


Zey kirjoitti:Peli täytyy tosiaan lopettaa kesken kaiken, kun pahiksillekaan ei asiaa voi mitenkään korvata. PJ-jii tulee kirjoittamaan vielä viimeisen viestin, kunhan paikalle pääsee. Isot pahoittelut kaikille nyt tästä. :(


Jii kirjoitti:Peli tosiaan harmillisesti päättyi. :( Ihan tämä viimeinen lopullinen viesti tulee huomisen puolella, odottakaa siihen asti niin katson miten tämä peli sitten lopulta päätetään. :)


Jii kirjoitti:Lopetan pelin tosiaan nyt pahisten voittoon, kun heidän voitto näytti muutenkin olevan melko varma. :) Oli tosiaan kiva peli, vaikka harmillisesti päättyikin vähän ajoissa!

Loppu

3 Raegan (Gomhog, zeremi, Hagrid)

Oli koittanut suuri ja merkityksellinen päivä. Koko pieni kylä oli kokoontunut jälleen hirttolavan äärelle, jossa jii jo kiillotteli silinterihattuaan hitain ja varmoin liikkein. Kyläläiset näyttivät innostuneilta, olihan tänään sentään määrä päättää jo pitkään kestänyt sota kyläläisten välillä. Erityisen innoissaan näytti olevan nuori Raegan, jonka kyläläiset olivat yksimielisesti päättäneet tänään tappaa. Hän asteli suurin ja nopein askelin kohti hirttolavaa, kuitenkin jaksaen yhä pitää kasvoillaan söpön ja herttaisen hyvisilmeen.

Ei kulunut kuitenkaan kauaakaan, kun hän päästi ilmaan suurimman, kauheimman ja pelottavimman sekä erityisesti ilkeimmän pahisnaurun, mitä kukaan oli koskaan korvillansa todistanut. Hän nauroi ja nauroi vielä vähän lisää, hypätessään kohti hirttoköyttä ja siihen tehtyä silmukkaa, hänen silmänsä hohtivat hulluutta, kauhua ja pahuutta ja suu vääntyi hirveimpiin asentoihin mitä kukaan oli koskaan edes kyennyt kuvittelemaan. Kyläläiset olivat järkyttyneitä. Heidän oma, viaton ja hyvä Raegan oli koko ajan pitänyt sisällään tuon kaiken, jonka he nyt edessään näkivät. Hän oli kaikkea muuta, kuin herttainen, ei hän olisi kuolemaa ansainnut - vaan paikan hullujenhuoneella, valkoisten seinien sisällä.

Mutta oli jo liian myöhäistä. Kylän viimeisetkin erikoiset olivat kuolleet, paitsi supermegahyvis, mutta häntä nyt voitiinkin lähinnä kutsua superylijumalaksi, tavallinen erikoinen hän ei missään nimessä ollut. Mitä he nyt tekisivät? Opettelisivat etsimään pahat heidän joukostaan ilman supervoimia? Eihän se tuntunut lainkaan mahdolliselta! Mutta jos heillä ei muutakaan mahdollisuutta ollut, kai se oli ainoa vaihtoehto...

Kuolleet
1. kierros / Jite, pahis
2. kierros / horaaneko, tavis
3. kierros / Iku, tavis
4. kierros / Kayu, tavis
5. kierros / Valve, tavis
6. kierros / Raegan, pahis

Henkiin jäivät tavikset Gomhog ja Hagrid sekä petturi zeremi, pahikset voittivat siis pelin! :> Onnea voittajille ja kiitos auttajille.

tavis
Spoiler:
Viimeaikoina kylässänne oli alkanut uusi villitys. Jokainen erikoishyvis halusi hirteen niin pian, kuin mahdollista. Omia kykyjä ei enää haluttu käyttää, vaan erikoishyvikset halusivat tavisten – teidän – huomaavan, että ilman heitäkin on mahdollista saada pahikset kiinni. Et halunnut moisen leikin jatkuvan, joten päätit antaa heille takaisin aivan samalla mitalla, ja teit kaikkesi kuollaksesi.

Olet tavis, ja yrität kuolla ja saada muut tavikset kuolemaan. Voitat, kun taviksia on hengissä yhtä paljon kuin pahiksia. Petturia ei lasketa pahikseksi, eikä hyvikseksi hyvisten voittoon.

Antiaktiivisuuteen pudonneet häviävät pelin, eikä itseään saa äänestää.

Onnea peliin!

petturi
Spoiler:
Ennustaja, suojelija, kuningas, kuolleistaherättäjä, puhehäiriöijä... Olit kaikkea, sinussa oli palanen jokaista erikoisvoimaa, mitä saatoit kuvitella! Pelien voittaminen kävisi avullasi leikiten, ja nautit saamastasi kiitoksesta, kadehdinnasta ja ylistyksestä enemmän, kuin mistään muusta. Mitäpä muuta supermegahyvis ansaitsisikaan? Harmillisesti kylän uusin trendi, itsensä kuolemaan saattaminen, ei käynyt yksiin ajatustesi kanssa. Miksi ihmeessä olisit halunnut kuolla, kun sinulla oli niin paljon annettavaa? No, ainakin yritit auttaa muita kuolemaan, vaikka oma kuolemasi ei ollutkaan niin välttämätöntä.

Olet petturi, pahikset ovat Jite ja Raegan. Voitte keskustella keskenään haluamallanne tavalla. Yrität auttaa pahikset kuolemaan, ja voitat, kun pahikset ovat kuolleet, sinun ei tarvitse kuolla.

Antiaktiivisuuteen pudonneet häviävät pelin, eikä itseään saa äänestää.

Onnea peliin!

pahis
Spoiler:
Kuolema oli kaikki mitä tältä peliltä toivoit. Ennen pelin alkua elättelit vielä toivoa hurmaavasta suojelijan, ennustajan tai miksei vaikka kuninkaan roolista, mutta nyt toivoisit olevasi kaikkea muuta, kuin sitä. Erikoiskykysi on aivan liian voimakas! Sinua käytetään pelinappulana, eikä ketään muuta kiinnosta sinussa mikään muu, kuin jokin typerä kertakäyttöinen ennustus tai suojelu, minkä kyvyn nyt omaatkaan! Etkä huomannut mitään muuta keinoa välttyä moiselta kohtelulta, kuin kuoleminen. Harmi, että tavikset keksivät aivan saman tempun, mokomatkin matkijat...

Olet pahis, toinen pahis on Jite ja petturinanne toimii zeremi. Voitte keskustella keskenään haluamallanne tavalla. Yrität kuolla ja saada toisen pahiksen kuolemaan ja voitat, kun pahikset ovat kuolleet, petturin ei tarvitse kuolla.

Antiaktiivisuuteen pudonneet häviävät pelin, eikä itseään saa äänestää.

Onnea peliin!


Raegan kirjoitti:Noo, peli loppui nyt näin, mutta ei se mitään, oli kiva peli ja mukavaa porukkaa! Erityiskiitokset myös zeremille joka suunnitteli meidän taktiikat ja josta paljastui muutenkin huipputyyppi. Kiitos siis kaikesta!♥


piikkisiili kirjoitti:Onnea pelin voittaneille, vaikka vähän höpsösti tulikin :). Itseäni kiinnostaa, miksi pahikset eivät massanneet voittoon. He olisivat voineet kaksistaan ratkaista vikan päivän lopputuloksen. zeremin pudottaminen edeltävällä kierroksella olisi estänyt tämän mahdollisuuden.


Gomhog kirjoitti:piikkisiili: Esittämäsi skenaario olisi mennyt näin:

zeremi: ++Raegan
Gomhog&Hagrid: ++zeremi

Ja zeremi olisi pudonnut. Tulin ajatelleeksi tuota jo aiemmalla kierroksella ja käskin olla lynkkaamatta minua, koska siten tällä kierroksella ainakin yksi hyvis olisi tiennyt tuon.


Jite kirjoitti:Ei peruna, oikeesti >_> Vaikka oon tyytyväinen pahisvoitosta, (jee, eka Erilaisessa kylässä, ja eka voitettu pahispeli :P) olen ainakin henkilökohtaisella tasolla pettynyt siihen, miten viimeisen päivän tapahtumat meni. Ja olisin halunnut hieman pidempään myös olla elossa, jotta olisin voinut käyttää Ikua ja Hagridia hyväkseni; zeremi kuitenkin oli sitä mieltä, että mut on parasta pudottaa heti, koska siihen on mahdollisuus, ja onneksi se osoittautui oikeeksi ratkaisuksi :)

Kiitokset kuitenkin pelistä, jota oli mukava seurata putoamisenkin jälkeen ^^


Nepece kirjoitti:Täysin asiaan liittymätön henkilö tulee: tuossa tilanteessa Gomhogia olisi kandennu trollata sillä lailla, että pahis äänestää petturia.

Tulitko sitä ajatelleeksi?


zeremi kirjoitti:Nepece: Kaikenlaista pohdittiin Raeganin kanssa. Tosi montä näytöllistä tuli viimesen päivän taktiikoita kirjoteltua. Mitä jos tehään näin, kuinka Gomhog ja Hagrid reagoisivat, mitä jos reagoivat näin. Sitten tultiin tulokseen, että mun tulee äänestää ensin Hagridia, joka vakuuttaisi Gomhogia entisestään Raeganista, tai saisi epäilemään itseään vahvasti Hagridin suhteen, minkä jälkeen oltaisiin äänestelty vähän ristiin ja rastiin, jotta peli menis sekasin ja Raegan putois. :D Se tiedettiin, että Gomhog kyllä osaisi päätellä, että petturi kannattaisi tiputtaa, niin Raegan ois äänestäny mua kanssa. Uskoisin Gomhogin halunneen ratkaista pelin kuitenkin myös viimeisen päivän aikana. :) Oli kyllä hauska peli ja pahoittelen Jite sun tiputtamista. :) Tiedän, että pelissä mukana on kivempaa, kun voi vaikuttaa peliin.

Voittobileet med Raegan ja Jite! \o/ :)
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17


Paluu KEPPI 2014 Pelit K3:sta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron