Salemin kylä, 5. päivä päättyy 25.7. kello 21

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 06.07.2016 19:18:19

No, kirjoittelen nyt viestiäni loppuun, niin enköhän sitten lähetä tiedot. Jos aine ehtii tätä ennen ilmoittamaan roolinsa mulle, niin hyvä vaan hänelle, sillä nyt aikalailla mun ajatukseni pyörii siinä, että hän vain välttelee. Eli ei kauhean tukevalla maalla seiso.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja flyra » 06.07.2016 19:37:37

Joo, tuo kuulostaa hyvältä. Aine on epäilyttävä kyllä - vaikka olisikin unohtanut pelin, niin epäilyttävää. Mietin kyllä toistakin vaihtoehtoa sen lisäksi, että mafioso/SM välttelisi roolipaljastusta, voisiko aine olla muuttunut yön aikana Teloittajasta Narriksi (hyvinkin mahdollista että kohdeo lisi kuollut) ja tämä radiohiljaisuus olisi ovela tapa voittaa peli? Aika helppoa nimittäin saaha itsensä sopivan epäilyttäväksi olemalla hiljaa...tämän kertomisen jälkeen kyllä ei välttämättä enää. :D

Voi Raegan Raegan. En tykkää kyllä yhtään tästä. Jos siellä nyt vaan on pystyynnukahtanut hyvis niin todella paska homma, koska aine todnäk kuolee huomisaamuna. :| Joten, Zeyn infot ja analyysi on hyvä saaha tässä kyllä. (Btw, missä horaa? Hänhän meinasi laittaa poissaolon mutta sitä ei koskaan näkynyt? Ei kai oo unohtanut peliä, vaikka info ei ehkä ole tarpeen niin ääni kyllä?)
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 06.07.2016 20:10:37

Ok, eli nyt siis ennustukseeni. Horaaneko on vartija, eli joko vanginvartija tai vartiomies. Nyt vaan odotellaan, että Horaa tulee kertomaan tarkemmin ja pidän peukkuja pystyssä, että hän on vartiomies.

Justy – vartiomies, Raegan – ei kukaan
flyra – vartiomies, Zey – ei kukaan
Halima – seuralainen, Justy
Ropsus – seuralainen, Horaa
Ariel – vartiomies, Justy – ei kukaan
aine -
Raegan -

Lisäksi Justy ja flyra lähettivät muutakin tekstiä, ja koska jakaminen kannattaa, eikä niissä ainakaan mitään sellaista ole, mikä kääntyisi hyviksiä vastaan, niin laitan ne tähän. Mikäli joku haluaa tarkan muodon muistakin kuiskauksista, niin toki, mutta ne sisälsivät aikalailla vain sen roolin ja ekanyön.

Justy kirjoitti:Hei,

Tässä on nyt tämä roolikuiskaukseni. Pahoittelut että kesti. 

Olen Edward Cullen, vartiomies. Yötoimista minulla ei ole kauheasti raportoitavaa, sillä vartioin Raeganin taloa, eikä siellä käynyt kukaan yöllä. Kohteen valitsin itse asiassa siksi, että luin jostain aiemmasta pelistä (taisi olla Pastalautasen kosto) ainakin sinulla olevan tapana tappaa epäkatiivisia pelaajia pahiksena. No, et ollut pahis eikä kukaan muukaan lähtenyt tälle linjalle.

Yritin eilen illalla vielä miettiä olisiko mitään tapaa pelastaa sinua yötapolta, jos tosiaan olet tutkija niinkuin nyt näyttää. Ainoa tapa minkä keksin olisi että sinä ja Horaaneko väittäisitte että roolinne olivatkin niinpäin että Horaaneko on tutkija ja sinä vanginvartija. Voisit sanoa vangineesi Horaanekon, joka sitten paljasti roolinsa ja keksitte tämän juonen. Tämä vaatisi varmaan sitä että kuiskaat Horaanekolle asiasta ja sovitte jutun etukäteen. Enkä kyllä ole varma olisiko tästä oikeasti apua, mutta on kyllä aika paha juttu meille jos menetämme tutkijankin vielä sheriffin ja tohtorin lisäksi.

No, ei mulla muuta. Toivottavasti saat tarpeeksi kuiskauksia tänään.


flyra kirjoitti:Eli, tässä nyt testamenttini. Olen siis Vartiomies hei, ja kattelin sua viime yönä. Ei kukaan käynyt vaikka koko pirun yön kykin sun luona! >:(
Spoiler: 
Hei alle sammen. 
Tämän testamentin on kirjoittanut Flyra Vartiomiehentytär, joka jatkaa isänsä ammatissa vähän tylsänpuoleisen sukunimensä kanssa. Eli vartiomiehenä. Koska tämä nyt on päätynyt paikallislehteen, Suuren Kylän Pienet Sanomat (toivottavasti ette nyt vaan laittanu tätä niiden hupitestamenttien viereen, ei muuten kukaan usko…), voinette päätellä, että nirri on mennyt. Ikävällä tavalla. Sitä varten olen päättänyt jättää teille muutaman sanan ja tavan jakaa maallisen omaisuuteni. 

Ensiksi, ennen kuin kerron teille yöllisistä seikkailustani Muumilaaksossa eiku siis Kylässä, sinä pirulainen, joka tapoit minut. KEHTAATKIN! PITÄISI JÄTTÄÄ ILOISET HÖPÖTTELIJÄT RAUHAAN, SINÄ ILKIÖ! Olen opettanut purohyrräni tappamaan ja suolistamaan ruumiita ja Aatu-kissani tykkää pahoista ihmissieluista – arvaat varmaan mikä sinua odottaa? NIIN, SIETÄÄKIN VÄHÄN TÄRISTÄ SIELLÄ JA PYYDELLÄ PAREMMILTA JUMALILTA ANTEEKSI, SILLÄ PUROHYRRÄT EIVÄT UNOHDA!

Ensimmäisenä yönä yksin uudessa tehtävässäni, oli synkkää ja myrskyisää. Onneksi tykkään ukkosesta, niin ei pelottanut lähteä ulos talosta. Polku Zeyn talolle oli mutainen ja pienelle hobittimökille päästessäni olin kuin uitettu koira asettuessani pyöreän ikkunan alle kukkapenkkiin. Onneksi Zey osaa olla vähän hömelö ja oli asentanut kukkapenkkiin lämmittimet, jotta tässä Kylän ”kylmässä” ja ”lumisessa” talvessa ei kukatkaan kärsi ikävistä jääpisaroista tai uniikeista lumihiutaleista. En ollut osannut valita monen mielenkiintoisen persoonan välillä – en osaa lukea mafian tai sarjamurhaajan ajatuksia, joten toivoin, että joku hyvis olisi päättänyt käydä kovistelemassa Zeytä. Koko yön jännityksestä kihisten ja itsekseni hiljaa norjaksi laulaen kyttäilin ja kuuntelin, josko ovi aukeasi ja sahaava kuorsaus loppuisi. Mutta ei. Koko perhanan yö turhan takia. Vaikka viereisissä mökeissä välillä kuului naurua, itkua, kirkumista, kilistelyä, kovistelua, kalinaa ja viuluharjoituksia (pliis ihmiset, jos ette osaa soittaa niin ÄLKÄÄ SOITTAKO KESKELLÄ YÖTÄ), en poistunut vartiopaikaltani. Tottahan nyt jotakuta kiinnostaa onko Zey immuuni tai mikä tämän Oikea Rooli olisi, kun teloittajuutta oltiin jo päivällä spekuloitu! Kun aamuaurinko alkoi nousta ja kukkalämmitin meni pois päältä, päätin luovuttaa – kuka nyt uskaltaisi aamuauringossa ketään tappaa tai kuulustella? – hiippailin omaan kotiini. En päässyt kurkkimaan sisälle asuntoon. Olisin niiiiin halunnut nähdä, oliko Zeyllä nyt Laulumaan kalusteet niin kuin hän ylpeänä selitti, vai Ikean halvimpia jakkaroita. Pettymykseni on suuri.

Toivottavasti elän toisenkin yön. On masentavaa jos ei pääse näkemään kenenkään talon sisustusta, vaikka epäilen, ettei kellään muulla ole kukkapenkissä lämmittimiä, niin kuin Zeyllä.

Mutta, sitten tavaroiden jakoon nyt. Koska kuolleillekin voi antaa lahjoja ja tykkään teistä kaikista aivan hirmuisesti, niin jokainen saa esineen!
Ainelle lahjoitan ainetta. Se on siinä jännittävässä Harry Potter –purkissa. Sitä ei ole koskaan avattu, joten odotan jännityksellä mitä sieltä löytyy. 
Arese saa sähisevän sisiliskoni, kun kehtasi rikkoa sääntöjä. Kannattaa varoa myrkkyä.
Arielille lahjoitan purjelautani, jos merenneitoilu sujuu vähän heikosti. Purjeen joudut kyllä itse ostamaan.
Halimalle lahjoitan Rubikin kuution ja kirjoituskonetontun tuomaan viesteihisi kompleksisuutta ja pituutta. On jäänyt niitä vähän ikävä – en tarkoita tätä pahalla, ehkä kirjoituskonetonttu luo kanssasi hienoja tarinoita tuleville sukupuolville!
Horaaneko saa naapurini kissan nimeltä Neko. Eiks oo kiva, kun nimi mätsää kissan kanssa? (Varoitan, se naukuu ja mouruaa tauotta. Suosittelen unijuomaa molemmille. Nukun haudassani paremmin ilman sitä.)
justy saa Virallisen Lainaajamasiinan, joka nopeuttaa viestiesi kirjoittamista ja hoitaa lainaukset aina prikulleen oikein. Voi myös hyödyntää tavaroiden ”lainaamiseen”.
Lenune saa sieluni mustimmat palaset – meediolle sopivaa, eikö? Teet niistä varmasti hyvää piirakkaa. 
Raeganille lahjoitan viittomakielen oppaani. Jos puhuminen tuottaa ongelmia, käsiä kannattaa käyttää!
Ropsus saa arvokkaimman kultakolikkoni, keksit sille varmasti jotain hyvää käyttöä. Ropisee ainakin kivasti muiden kolikkojen kanssa, kuten nimesi.
Violet saa violetin hiustupsuni mätsäämään nimensä kanssa – sävy sävyyn, asustus on tärkeää!
Zeylle lahjoitan toisen naapurini afasian. Tällä hetkellä puhe- ja ajatustesi avaamisen taidot ovat huomattavasti korkeammalla tasolla kuin omani. Pitää antaa vähän tasoitusta muille.
(Selkokielellä: Flyra the Vartiomies täällä hei
yö 1: Zey – ei stalkkereita)
End of Testamentti. Rakkaudella, flyraliininne


Aattelin seurailla sua kans ens yön, nyt kun kerta oot tutkija ja kuolemariski on korkea. :D Jos vaikka näkisin murhaajan kivasti. Vai onko parempaa ehotusta, onko vanginvartija kriittisempi (jos vielä tiedät kuka on vanginvartija)? Mää näkisin että sää kyllä. Mua tosiaan vähän epäilyttää justy, ja kuumottaa että Raegan on hyvis ja tippuu antiaktiivisuuteen. Toivon sydämestäni että se on mafiaa ja jos ei tänään aio puhua niin tippukoot. Ropsus, aine, Ariel on pysyny sen verran sivussa etten osaa sanoa – veikkaan että joku neutraali/pahis tuosta joukosta löytyy. Halima mietityttää toisaalta myös, taktinen pelaaja kun on niin osaisi varmasti feikkailla että joo kannatan kuiskauksia, kuitenkin kun tyyli on niin erilainen aiemmin niin epäilyttää. Tietty IRL-elämä voi olla oikeasti tiellä ja innostus hävinnyt, mutta kiinnittäisin huomiota. En osaa päättää kumpi, neutraalipahis vai hyvis (mafiafiiliksiä mulle kyllä ei tullut, Teloittaja/SM ennemminkin - ehkä mafian jäsenenä Halima ois aktiivisempi ja yrittäis pitää huolta että oma sakki ei ole lähimpänä hirttopuuta, mutta tää on aika mututuntumaa). 
Mietityttää myös se että Ropsus kiinnitti huomiota vaan muhun ja justyyn – nimesi siis käytännössä yhden mielestään hyviksen ja mielestään pahiksen, mutta jätti muut. Yrittääkö suojella mafiatovereita sopivalla hiljaisuudella ja pelaajakommentoinnilla? Tai hankkia propseja itelleen, että hänet jätettäis sivuun?
Ja jos Lenune ottaa suhun yhteyttä (kun oot nyt se varma hyvis) niin muista kirjoittaa siis testamenttiin mitä puhutte ajoissa että mekin nähdään se, kun riski että pahikset tappaa sut on aikasta korkea. (En nyt oleta ettet hoksais mutta ihan vaan koska mää saattaisin unohtaa jos ei kukaan muistuttelis… :D)
Kysyttävää?




Halima ja Ariel eivät ainakaan molemmat ole hyviksiä, sillä Arielin mukaan kukaan ei käynyt Justyn luona, kun taas Halima sanoo käyneensä.

Halima väittää lukinneensa Justyn. Itse pidän tätä todella outona asiana, sillä ensimmäisenä päivänä Halima piti Justya hyvismäisenä, kun taas mua ja Horaata pahismaisina. Miksi hän siis olisi lukinnut hyvismäisen pelaajan? Epäilen, että koko Justyn lukitseminen on keksitty, ehkä jopa unohti, että piti Justya hyvismäisenä. Epäilemiään pelaajia taas hän ei voi väittää lukitseneensa, sillä mä selvästikin olen voinut yöllä toimia ja Horaasta, varmasta hyviksestä, Halima ei tiedä, joten ei uskalla ottaa sitä riskiä, sillä jos Horaa väittäisi toista niin Halima olisi aika mennyttä. Lisäksi tänään Halima taas piti justya epäilyttävänä, enkä ymmärrä miksi hän pitäisi, jos todella lukitsi tämän. Tällöinhän hän tietää, ettei justy ole mafiooso tai sarjamurhaaja (no okei, jos justy olisi sarjamurhaaja, Halima olisi kuollut, mutta kuitenkin), niin luulisi, että tämä olisi vähentänyt epäilyksiä justya kohtaan, eikä lisännyt niitä.

Mistä päästäänkin toiseen asiaan, nimittäin Ropsukseen, joka sanoo lukinneensa Horaan. Sanoisin, että se on hullunrohkea väitös, mikäli hän ei oikeasti ole seuralainen, sillä koko juttu murenisi heti kun Horaa avaa suunsa. Eli uskoisin Ropsuksen olevan se oikea seuralainen, mutta Horaata odotellessa vielä epävarma asia.

Mitä tulee vartiomiehiin, niin se onkin vaikeampi puuha. Arielin vartiomieheys olisi mahdollinen, koska Halima tuskin on seuralainen. Lisäksi kyseessä olisi looginen valinta, sillä Justya pidettiin yleisesti hyvismäisenä 1.päivänä, milloin on luonnollista olettaa, että pahikset/SM voisivat tähdätä Justyyn.

Mitä tulee Justyyn, niin perustelut Raeganin tappamiselle on hyvät, mä tosiaan aina, jos ei ole erikoisia näköpiirissä, tapan hiljaisia. Mutta kun mennään seuraavaan kohtaan, niin mun vakuuttumiseni Justyn vartiomieheyteen aikalailla katoaa. Toi suunnitelma on nimittäin sellainen, että jos siihen olisi lähtenyt, niin se todennäköisesti olisi aikalailla tappanut mut tänään. Tai siis se vaatisi, että kuiskaisin horaalle ennen tietoja ja sitten vielä valehtelisin roolistani. Sanoisin, että koska mulla on nyt muutenkin hyvin pieni häivä luottamusta takana, niin toi veis senkin pois. Lähinnä tuosta muodostuisi se kuva, että mä ja horaa ollaan mafiaa ja ollaan suunniteltu tämä. Eli toisaalta hänellä on hyvismäiset perustelut miksi olisi Raegania vartioinut ja tämä osoittaa selkeästi, että on ainakin jollain tavalla pohtinut mun tappotyyliä. Toisaalta tuo ehdotus taas vaikuttaa siltä, ettei hän olisi hyvis. Lisäksi mua ihmetyttää toi, että olettaa Horaan olevan vanginvartija. Tai siis pelissä on kuitenkin vielä seuralainenkin vanginvartijan ja vartiomiehen lisäksi. Varsinkin kun mä olen nimen omaa koittanut sanoa välillä, että kerron Horaan roolin luodakseni kuvaa siitä, että vahingossa paljastan, että oikeasti tietäisin tarkan roolin, ja näin osa voisi luulla, että Horaa olisi seuralainen (ja näin mahdollisimman harva väittäisi olevansa seuralainen). Toisaalta tää herättää ajatuksen myös narri halimasta, sillä lähti väittämään olevansa seuralainen. Mut joo, en tiedä oikein mistä tuo Horaan roolin oletus kertoo. Tai no, siitä että hän unohti seuralaisen, mutta en tiedä sitten että kertooko se roolista.

Ja sitten on flyra. Hänestä en oikein tiedä, tuo mun vartioimiseni on tavallaan kivasti perusteltu, mutta toisaalta ei ehkä kuitenkaan sellainen ratkaisu, minkä itse vartiomiehenä olisin tehnyt. Mut toisaalta, hän ei olekaan mää vaan flyra. Että jaa-a.

Oikeastaan se, mikä mietityttää nyt eniten flyrassa, on se, jos hän on mafiaa Haliman kanssa. Lähinnä tää tuli mun mieleen, kun sekä flyra että Halima käänsivät kelkkansa Justyn suhteen tänään. Kumpikin oli jollain tavalla hyvismäisenä pitänyt eilen (flyra tosin neutraalina hyvismäisellä tavalla, mutta kuitenkin hyvismäisellä tavalla) justya, mutta tänään he epäilivät häntä. Voisiko siis olla, että mafia suunnitteli viime yönä, että lähtevät epäilemään samaa henkilöä luodakseen tästä epäilyttävän fiiliksen topaan, milloin parempien puutteessa muutkin alkaisivat harkitsemaan justyn äänestystä. Jaa-a. En tiedä. Toisaalta tän takia mun huomioni kiinnitti myös flyran kuiskauksessa se, että Halima on vähän epäilyttävä, mutta ei kuitenkaan pidä tätä mafiana.

Mutta! Nyt kun oon ainakin oman laskujen mukaan käynyt kaikista roolikuiskailijoiden kuiskauksista ajatukset läpi, joten sitten ehkäpä aika siirtyä teorisointiin niistä, jotka eivät kuiskanneet, ja ennen kaikkea roolia jota ei kuiskattu.

Vanginvartijaan siis. Mielestäni tässä on kolme vaihtoehtoa, sillä kukaan ei sanonut olleensa vangittuna.
1)Horaaneko on VV ja Ropsus lukitsi hänet eli ketään ei vangittu.
2)aine on VV, milloin Horaaneko on ollut vangittuna viime yön (Raegania ei olisi kenenkään ollut järkevä vangita). Tätä pidän kuitenkin epätodennäköisimpänä vaihtoehtona, johtuen lähinnä aineen hiljaisuudesta. Mutta horaaneko pystyy varmistamaan tämän.
3) Raegan on VV ja koska tämä ei taida olla pelin alkamisesta selvillä, ei hän myöskään vanginnut ketään.

Sitten aattelin siirtyä seuraavaan yöhön. Eli ehkäpä vartiomiehen (ja niiden kaikkien, jotka nyt tuntevat yllättävää henkistä yhteyttä vartiomiehen kanssa) kannattaisi viettää ens yönsä mun luona. Jos mut tapetaan, niin silloin vartiomiehet kertovat tietonsa ja on lisää vertailtavaa. Jos taas säilyn hengissä, niin mulla voi olla uusi ennustus kerrottavana. Plus mahdollisesti huomenna on jo Violetinkin ennustus, mikäli siitä on Violetin ja Lenunen mielestä hyötyä. Tätä vartiomies juttua tosin tarvii varmaan yhdessäkin pohtia vielä tänään, tai no, ainakin haluan horaan ajatuksia siihen.

Eli lyhyesti:
Ropsuksen uskon olevan seuralainen. Horaaneko on vanginvartija tai vartiomies. Mikäli Horaa on vartiomies, niin Raegan on aika varmasti vanginvartija. Jos Horaa on VV, niin vartiomies on vielä hakusessa.

Mut joo, mitä tän päivän lynkkaukseen liittyy, niin tällä hetkellä mun ajatukset on lähinnä Haliman suunnassa.

Haliman ja Justyn en usko olevan samalla puolella, juurikin tuon mielipiteen vaihdon takia ja sen, että tuli tuo fiilis, että nyt koitetaan kääntää yleistä ilmapiiriä Justy vastaiseksi. Eli en usko, että Justy on mafiaa, mutta SM hän voisi olla. aine taas voisi olla myös mafiaa, sillä vaikka viime viestissään Halima kertoi, että aine on hänestä joka tapauksessa epäilyttävä, hän myös kannusti kertomaan nyt roolipaljastukset odottamatta ainetta. Toisin sanoen jos aine on kerran jo epäilyttävä, niin eikö silloin parhain vaihtoehto hänelle olisi se, että hän saa edes mahdollisuuden sanoa sitten sellaisen roolin, jota voidaan uskoa. Ja toi Halima&flyra kombo mietityttää. Mutta joo, nää oli nyt päälimmäisiä fiiliksiä. Ehkäpä topan lukeminen voisi auttaa. Jos en sitä ehdi tehdä huomisen aikana, niin koitan saada yöllä tehtyä, että mahdolliset uudet ajatukset ehtivät vielä mun testamenttiin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja flyra » 06.07.2016 23:09:45

Yrittävät pirulaiset viedä mun roolia! >:( Ei saa valehdella siellä, mokomat pahikset!

Eli odotellaan horaata paikalle. Ikävä kyllä, vaikka toivomalla että horaa olisi vartiomies niin näin ei ole koska minätäällähei, ja toivoisin silti, että horaa olisi vanginvartija. Vaikkaa vartiomies-horaa antaisi vastauksia kysymyksiin, se ei siltikään ratkaise ketkä vartiomiehistä ovat feikkejä (koska vaikka kyläläiset ovat ihanaa porukkaa, en aina uskalla luottaa siihen että muhun luotetaan xd) ja millaisia feikkejä he ovat. Vanginvartija-horaa on nimittäin paljon hyödyllisempi, sillä hän voi teloittaa pahiksia. Mikä helpottaa hyvisten peliä huomattavasti jos öisin saadaan ilkiöitä hengiltä.

(Kiitos kun jaoit mun testamentin. :D Teille, jotka ette jaksa lukea, niin vika kappale on ehkä pelin kannalta oleellisin. Vaikka Zeyn sisustus onkin hyyyvin tärkeä piirre tässä elämässä.) Justylla on tietty ihan pointti tuossa Zey-tappaa-epäaktiivisia (plus ihailtavaa vanhojen pelien selaamista), mutta, oisko silti ollu fiksumpaa tappaa vähän puhuva epäaktiivinen kuin sellainen, joka vaikuttaa hyvinkin heräämättömältä tähän peliin? Vähän aktiivisilla saattaa kuitenkin olla tärkeä rooli ja yllättävää infoa, toisin kuni niillä, jotka peliin eivät ole reagoineet.
Zeyllä myös hyvät pointit Halimasta, nyökyttelen täällä. Tilannetta mutkistaa se, että justy sanoo katsoneensa Raeganin taloa – eikä hän näe rooliblokattuna kuka siellä kävisi. Joten, jos Halima on seuralainen, justy valehtelisi että ei tullut rooliblokatuksi ja hyviksenä tässä ei olisi järkeä. Tärkeä pointti myös se, että miksi blokata hyvismäiseltä tuntuva pelaaja. En siis erityisemmin usko Halimaan, mutta en myöskään justyyn. :D Pysyn myös osittain kannassani, että Halimasta tulee SM/Teloittaja-viboja ennemmin kuin mafia, koska voisin kuvitella Haliman pelaavan aggressivisemmin mafiana. Ja anteeksi, todella anteeksi sitä että nyt lähdetään vertailemaan aiempiin peleihin. :( Ehkä siis paremmin voi perustella tämän silleen, että Halima on sopivasti keskiössä (eli puhuu) jotta saisi kohteensa hengiltä ja vaikuttaisi hyvikseltä, muttei liian, ettei mafia tapa häntä. Sarjamurhaaja taas siten, että on pois antiaktiivisuustutkan alta muttei myöskään pääse vahingossa lipsauttelemaan mitään. Mafiakin on toki mahdollinen – erilainen mafiataktiikkakin voi olla mahdollinen, tai sitten Halima on myös harmaalla alueella johon ei kiinnitetä huomiota ja salakähmäilee kuitenkin sivussa. Ja sopivasti kommentoi kuiskimisjuttuja. Hmm, en nyt tiedä oikein mihin kallistua. Tai sitten roolista riippumatta Halimalla on elämä tiellä ja kesä kutsuu. Eniten kuumottaa, että Halima on Narri nyt, ja tämän lynkkaaminen on riski, jos hän nyt kääntyy mafian messiin ja tappaisi kyläläisen.
Uskon siis myös Ropsukseen – kukaan muu ei ole sanonut tulleensa rooliblokatuksi, ja horaata on edellisenä päivänä epäilty -> loogista (eikä Ropsus ole vibattanut missään vaiheessa, toisin kuin Halima tässä tänään alkanut mietityttämänä enempi).

MUTTA, jos horaa on VV, niin joku on silti vangittu. Jos vanginvartija blokataan, tällöin estetään, että vanginvartija ei voi teloittaa. Joku silti vangitaan, sillä VV käyttää toimintonsa (eli valintansa) päivällä, mutta seuralainen yöllä eli blokkaa teloitustoiminnon kun joku on jo vankilassa.

Justy sitten, kun Arieliin mula ei oo enempää kommentoitavaa kuin Zeyllä. Justyn jostain syystä näkisin todennäköisemmin mafiassa/sarjamurhaajana. (Ei kai se ole ihme että hän olettaa horaan olevan vanginvartija, kun itse esittää vartiomiestä… :D) Eli sinällään kannattaisin justyn tappamista ennemmin kuin Haliman, koska itse näen Haliman riskaabelimpana Narrina kuin justyn (joka on käyttäytynyt hyvismäisesti, tehnyt valideja pointteja jnejne.), joka on ”aidommin” ollut hyvis ja pelannut taktisemmin, kuin Narri ehkä vaivautuisi (liian hyvis -> ei kuolemaa päivällä vaan max yöllä, liian obvious pahis -> ei kuolemaa päivällä eikä välttes yöllä, jos mafia rekryää). Veikkaan, että tällä tavalla saadaan siis todennäköisemmin pelistä pois mafiaa/SM = vähemmän pelaajia hengiltä ensi yönä. Tämä siis perustuu ihan puhtaasti intuitioon täällä, joten en osaa sen fiksummin perustella tätä narri-Halima-tunnetta. Pahoitteluni.
Zey kirjoitti:Oikeastaan se, mikä mietityttää nyt eniten flyrassa, on se, jos hän on mafiaa Haliman kanssa. Lähinnä tää tuli mun mieleen, kun sekä flyra että Halima käänsivät kelkkansa Justyn suhteen tänään. Kumpikin oli jollain tavalla hyvismäisenä pitänyt eilen (flyra tosin neutraalina hyvismäisellä tavalla, mutta kuitenkin hyvismäisellä tavalla) justya, mutta tänään he epäilivät häntä. Voisiko siis olla, että mafia suunnitteli viime yönä, että lähtevät epäilemään samaa henkilöä luodakseen tästä epäilyttävän fiiliksen topaan, milloin parempien puutteessa muutkin alkaisivat harkitsemaan justyn äänestystä.

Jos olisin mafiaa ja vieläpä Haliman kanssa, vähän turhan obvious suunnitelma, sanoisinko. :P (Enkä deittaile kirveen/muun yli 7cm pituisen terävän esineen omistavien ihmisten kanssa, joihin Halima kuuluu, oli hän sitten teloittaja, mafiaa tai SM.) Ja kuulostaisi enemmänkni siltä, mitä Teloittaja haluaisi, että huomioi kiinnitettäisiin vain yhteen tyyppiin, kun mafialle riittää että se on ihan kuka tahansa muu kuin he. Ja, viime yönä en puhunut muille kuin itselleni ja kukkapenkinlämmittimellesi. Plus, miksi antaisin toista mafiaa pois edes vähän epäilyttävänä ei-mafiana, jos se voi saaha sen hengiltä? (Jos sitä katso otiettenkin tämän viestin valossa, jossa toistuvasti sanon, että Halima tuntuu Narrilta, niin kieltämättä näyttää epäilyttävältä. Mutta, tästä ei ole kyse. Flyra joka katsoisi tätä peliä ulkopuoleltakin olisi sitä mieltä. :D /nyt loppuu Halima-Narri-lobbaus. Ja myös viimeisin Haliman viesti vaikutti aidosti innostuneelta kuulemana rooliclaimeja, mutta toisaalta, kertooko se mitään hyvikseyden puolesta…)

Ongelmia ehkä tulee aiheuttamaan se, jos justy että horaa sanovat tulleensa rooliblokatuiksi. Tämä ehkä kertoisi jotain muuta Haliman ja justyn suhteesta, mutta ehkä justy olisi sen jo kertonut jos onkin Haliman kanssa samalla puolella ja feikkaavat hyviksiä. Olen kans eri mieltä kun Zey, koska itse näen Haliman toiminnan narrimaisena ToS-pohjalta ja vibattaa sellaisena ja justyn mafiana/Sarjamurhaajana, ja Zey näkisi Haliman mafiana ja justyn sarjamurhaajana. Omat pontimeni siis äänestää justya tänään ovat, että 1) jos hän onkin narri ja Halima muuten vaan heiluu kirveen kanssa, niin ansaitsee voittonsa, 2) mututuntumani sanoo justyn olevan tappava rooli ja Haliman narri -> jos justy kuolee, ensi yönä kuolee 1-2 pelaajaa (todnäk yksi mafia ja yksi hyvis, jos SM ymmärtää oman parhaansa eikä justy ole SM) ja jos Halima on narri, ensi yönä kuolee 2-3 pelaaja (riippuen kehen kukakin osuu, ja joista todnäk ainakin yksi on hyvis.), 3) tänä päivänä vasta havahduin justyn viestien vibattavuuteen, kun aamupäivän viesteissä alkoi joku hiertää, joten haluan ennemmin hänet hengiltä. (Enkä edelleenkään tiedä justyn mielipiteitä pelaajista. Miksei niitä voi kertoa, vaikka tähäno n keskitytty? Pahis siellä kuumottelee omaa kuoleemansa).

Ja siis noiden kuolemien lisäksi tulee Raeganin todennäköinen poismeno, joka ei ole kovin yllättävä jos niin käy. Jolloin, huomenna kuolee Rooli Random (kun Raeganista ei ole tietoa) sekä hyvis+mafia tai hyvis+mafia+random tai random+random (en enää jaksa miettiä mitä komboja voi olla milläkin ehdoilla). Zey kyllä osaa paremmin näitä laskea miten Kylän käy jos kuolee Narri tai jos ei kuole SM/Mafia jne., joten ehkä jätän ne suosiolla sinne. :D Jos kuitenkin muut on sitä mieltä että Halimalta lähtee pää, niin sitten lähtee ja minä äänestän sen mukaan. Äänestäminen ois kuitenkin aika tärkeää (vaikka näyttää vähän heikolta sen suhteen…) Nyt loppuu jaksaminen, minä lähden unille. Puhukaa immeiset!
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja justy » 06.07.2016 23:33:54

Zey kirjoitti:Ok, eli nyt siis ennustukseeni. Horaaneko on vartija, eli joko vanginvartija tai vartiomies. Nyt vaan odotellaan, että Horaa tulee kertomaan tarkemmin ja pidän peukkuja pystyssä, että hän on vartiomies.

Justy – vartiomies, Raegan – ei kukaan
flyra – vartiomies, Zey – ei kukaan
Halima – seuralainen, Justy
Ropsus – seuralainen, Horaa
Ariel – vartiomies, Justy – ei kukaan
aine -
Raegan -


Eli Ariel ja flyra ovat joko pahiksia tai neutraaleja tai jokin yhdistelmä näitä. Oletan, että jos Halima olisi todella seuralainen ja kohdistanut kykynsä minuun, olisin saanut siitä jonkin ilmoituksen sen sijaan että minulle kerrottiin etten nähnyt kenenkään vierailevan Raeganin luona? No, joka tapauksessa Zeylla oli hyvää pohdintaa Halimasta ja Ropsuksesta. Toivottavasti Horaaneko pääsee osallistumaan ketjuun ja vahvistamaan epäonnistuiko hän oman kykynsä käyttämisessä.

Nyt pitäisi sitten tietää ovatko Ariel ja flyra (ja Halima tai Ropsus) pahiksia vai neutraaleja. Kuten Zey aiemmin sanoi, nyt täytyy lynkata mafiaa, eli vaikka sarjamurhaajan paljastuminen olisi kiva juttu, hänen lynkkaamisensa mafian sijaan ei olisi ensi yönä hyvä juttu. Valitettavasti vaan minulla ei ole oikein mitään ideoita siitä miten pääsisin kiinni Arielin ja flyran rooleihin. Varsinkin Ariel on ollut niin hiljaa että mahdotonta sanoa onko hän teloittaja, sarjamurhaaja vai mafiooso. JOS hänen hiljaisuutensa on merkki jostain roolista, niin ehkä sitten sarjamurhaajasta? Sarjamurhaajan kun ei kauheasti tarvitse välittää siitä kuka lynkataan, toisin kuin teloittajan ja mafioson.

Zeyllä oli pohdintaa siitä voisivatko Halima ja flyra olla mafiatiimi. Näistä kahdesta Halima vaikuttaa epäilyttävämmältä. Hän tuntui haluttomalta keskustella muiden kanssa, sen sijaan hän on vain tehnyt pari postausta joissa on esittänyt arvionsa eri pelaajista. Eniten hiertää ja epäilyttää hänen tapansa käsitellä kuiskimsita: hän ei ole ottanut kantaa siitä käytyyn keskusteluun (arvioinut hyötyjä ja haittoja), mutta on kuitenkin kannattanut sitä. Flyra on ollut aktiivinen, ja vaikka olenkin vähän ihmetellyt hänen epäilyksiään minua kohtaan, en koe että hän olisi erityisesti hyökännyt kimppuuni sen enempää kuin muidenkaan kimppuun. On kuitenkin luonnollista että aktiiviset pelaajat ruotivat toisiaan, kun epäaktiivissa on aika vähän ruodittavaa.

Eli lopputulema: jos Horaaneko pystyy vahvistamaan että hänen roolinsa blokattiin viime yönä, äänestän Halimaa. Jos Horaanekosta ei kuulu mitään, teen valinnan Arielin ja flyran välillä koska tiedän että he eivät ainakaan ole kaupunkilaisia.



Zey kirjoitti:Mitä tulee Justyyn, niin perustelut Raeganin tappamiselle on hyvät, mä tosiaan aina, jos ei ole erikoisia näköpiirissä, tapan hiljaisia. Mutta kun mennään seuraavaan kohtaan, niin mun vakuuttumiseni Justyn vartiomieheyteen aikalailla katoaa. Toi suunnitelma on nimittäin sellainen, että jos siihen olisi lähtenyt, niin se todennäköisesti olisi aikalailla tappanut mut tänään. Tai siis se vaatisi, että kuiskaisin horaalle ennen tietoja ja sitten vielä valehtelisin roolistani. Sanoisin, että koska mulla on nyt muutenkin hyvin pieni häivä luottamusta takana, niin toi veis senkin pois. Lähinnä tuosta muodostuisi se kuva, että mä ja horaa ollaan mafiaa ja ollaan suunniteltu tämä. Eli toisaalta hänellä on hyvismäiset perustelut miksi olisi Raegania vartioinut ja tämä osoittaa selkeästi, että on ainakin jollain tavalla pohtinut mun tappotyyliä. Toisaalta tuo ehdotus taas vaikuttaa siltä, ettei hän olisi hyvis. Lisäksi mua ihmetyttää toi, että olettaa Horaan olevan vanginvartija. Tai siis pelissä on kuitenkin vielä seuralainenkin vanginvartijan ja vartiomiehen lisäksi. Varsinkin kun mä olen nimen omaa koittanut sanoa välillä, että kerron Horaan roolin luodakseni kuvaa siitä, että vahingossa paljastan, että oikeasti tietäisin tarkan roolin, ja näin osa voisi luulla, että Horaa olisi seuralainen (ja näin mahdollisimman harva väittäisi olevansa seuralainen). Toisaalta tää herättää ajatuksen myös narri halimasta, sillä lähti väittämään olevansa seuralainen. Mut joo, en tiedä oikein mistä tuo Horaan roolin oletus kertoo. Tai no, siitä että hän unohti seuralaisen, mutta en tiedä sitten että kertooko se roolista.


Oikeastaan se Raeganin vahtiminen ei ollut pelkästään sinua vastaan suunnattu. Yötapoissa tuntuu olevan kanssa erilaisia kulttuureja, ja yritin miettiä millainen kohde olisi täällä tavallinen (siellä missä yleensä pelaan kulttuuri on siirtynyt vahvojen pelaajien tappamisesta sellaisten tappamiseen, joiden kuolemasta saadaan mahdollisimman vähän infoa siitä kuka pahis on). Muistin lukeneeni keskustelua epäaktiivisten yötaposta ja kun kaivoin sen kohdan esiin, huomasin että sen oli jopa sanonut joku tässä pelissä oleva, jonka pelissä olin havainnut jotain epäilyttävää. Toivoin toki että se olisi yleisempikin käytäntö kuin vain sinun suosima.

Ja en suunnitelmassani olettanut että Horaaneko on vanginvartija. Ajattelin että vanginvartija/tutkija-yhdistelmä on ainoa joka olisi ehdottamani suunnitelman voinut yön aikana laatia, joten jos haluaisit yrittää suojata identiteettiäsi, tämä yhdistelmä olisi välttämätön.

Ja tiedän myös, että suunnitelmassa olisi ollut aika suuret riskit siihen että sinä kuolet. Ajattelin kuitenkin että sen perusteella miten eilen pystyit saamaan kaikki suunnitelmasi taakse, onnistuisit ehkä siinä. Ja näin hankalassa tilanteessa kuin missä nyt ollaan, ajattelin että ehkä epätoivoinen suunnitelma olisi parempi kuin se että sinä tutkijanamme kuolet ensi yönä varmasti.

Jo se, että Ropsus sanoi blokanneensa Horan olisi kyllä estänyt tän suunnitelman järkevän toteutuksen, koska sitten Ropsustakin olisi pitänyt epäillä.

Ja totta kai aion nyt vartioida taloasi yövieraiden varalta. Mutta meillä on kuitenkin kolme vartiomieheksi itseään väittävää pelaajaa pelissä: jos kaikki eivät usko sitä että minä olen vartija, eivät he välttämättä usko huomenna minua kun kerron kuka luonasi vieraili.

//flyran viesti väliin. Oma viestini toivottavasti selittää miksi Horaan olisi pitänyt olla vanginvartija suunnitelman kannalta.

Muuten flyran viesti vaikuttaa kyllä siltä että hän ja Halima voisivat hyvinkin olla mafiatiimin jäseniä. Eli jos Horaaneko pystyy vahvistamaan että hänen yötoimintonsa blokattiin, äänestän Halimaa. Jos Horaanekosta ei kuulu, äänestän flyraa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.07.2016 01:55:05

Öäh perkule tää peli menee multa nyt vauhilla ohi! o: Oon näköjään paljastunu hyvikseksi ::D

Ja vissiin multa haluttiin tarkkaa roolia? Oon vartiomies! Tässä kylässä on vaan yksi glitteröivä vampyyri ja se olen minä! Ja mun roolini blokattiin eilen yöllä.
Öähh eli kun Justy väitti samaa roolia niin eikös täs sitten ole meille yksi pahis? Tai narri??

(Oikeesti oon niin ulkona tästä pelistä ettei mitään rajaa.. Tänään piti ehtiä kirjottelemaan, mut kello on 3 aamuyöllä ja mul on herätys neljän tunnin päästä. Way to go me.)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.07.2016 01:58:17

Hetkinen, eli eiks tää meinaa myös sitä että Ropsus on oikea seuralainen ja Halima feikkaa? Kun mut kerta blokattiin. Näköjään tästä esiintulosta on ihan kivasti hyötyä :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 07.07.2016 06:18:44

Täytyy tässä valmistautua töihin lähtöön, joten en nyt ala suuremmin pohtimaan, mutta täytyy kyllä sanoa, että mun virne on aika leveä. :D Jes!

Eli siis hyvikset ovat minä, horaa, Ropsus ja Raegan, kun taas ei-hyviksiä on flyra, Halima, Justy, Ariel ja aine. Nyt täytyisi vain erotella mafiasta SM ja T/N. Rupeen töistä päästyäni pohtimaan tätä viisikkoa.

Horaan ja Ropsuksen kannattaa myös alkaa pohtimaan ja jos yöllä tulee lisää mietintöjä, niin päivittää testamenttiin. Mut joo, jatkan kun pääsen töistä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 07.07.2016 08:06:59

Jee, kiinni saitte kaikki! Nyt vaan tosiaan etsimään ne pahikset joukosta. Voin kertoa että mua ei kannata vielä tänään lynkata, sillä mä en kuulu mafiaan. Sen sijaan uskon että ainakin Justy ja Ariel kuuluu mafiaan, lähinnä tämän takia:
justy kirjoitti:Nyt pitäisi sitten tietää ovatko Ariel ja flyra (ja Halima tai Ropsus) pahiksia vai neutraaleja. Kuten Zey aiemmin sanoi, nyt täytyy lynkata mafiaa, eli vaikka sarjamurhaajan paljastuminen olisi kiva juttu, hänen lynkkaamisensa mafian sijaan ei olisi ensi yönä hyvä juttu. Valitettavasti vaan minulla ei ole oikein mitään ideoita siitä miten pääsisin kiinni Arielin ja flyran rooleihin. Varsinkin Ariel on ollut niin hiljaa että mahdotonta sanoa onko hän teloittaja, sarjamurhaaja vai mafiooso. JOS hänen hiljaisuutensa on merkki jostain roolista, niin ehkä sitten sarjamurhaajasta? Sarjamurhaajan kun ei kauheasti tarvitse välittää siitä kuka lynkataan, toisin kuin teloittajan ja mafioson.


Kolmanneksi mafialaiseksi uskoisin Ainen, koska justy ei sanonut hänestä mitään, ja koska flyra ei oo vaikuttanut mafialta. Mutta tästä on heikompi tuntuma kuin justystä ja Arielista. Mä lähtisin tänään lynkkaamaan justyä tai Arielia.

Ite oon myös tänään lähdössä reissuun koko viikonlopuksi, eli mun pelin parissa käyttämä aika ei ainakaan kasva. Varmasti kännykällä tulen lukemaan viestejä, mutta kännyllä ei paljon lainailla, enkä jaksa pitkiä viestejä kirjoittaa. Eli siis melko hiljaista tiedossa multa jatkossakin, sori.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja justy » 07.07.2016 09:14:24

++Halima

Seuralainen on sen verran vaarallisempi rooli valehdella etten usko neutraalin siihen lähtevän. Halima on siis varmastikin yöllä pahiskaverinsa kanssa sopinut mitkä heidän valeroolinsa ovat. Tämä viittaa siihen että flyra on pahiskaveri, sillä flyraa epäiltiin vähemmän kuin Halimaa ekana päivänä.

Ariel on varmaan sarjamurhaaja, koska sarjamurhaaja tuskin on täysin epäaktiivinen Raegan, sillä sarjamurhaaja pn yöllä valinnut kohteen.

Tästä onkin helppo päätellä että minä olen teloittajia. En kerro kuka kohteeni on, mutta eipä sitäkään varmaan vaikeaa ole arvata. Tän pelin voittaminen on mulle enää aika vaikeaa, mutta kannustan nyt sitten kyläläisiä ja lupaan äänestää enemmistönne mukana, paitsi en tietenkään itseäni vastaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 07.07.2016 10:06:04

Hei, mulla on teille idea! On aika selvää että minä ja justy ei olla molemmat pahiksia (tai ainaki mulle on selvä, tokihan oltais voitu tää suunnitella viime yönä, mut no, ite tiiän että ei olla. :D ). No kuitenkin, jos uskotte että me ei molemmat olla pahiksia niin silloinhan kannattaa lynkata tänään joku niistä kolmesta muusta neutraalista/mafialaisesta. Jos minä ja justy ollaan eri puolilla, lopuille kolmelle jää kaksi mafiaroolia ja yksi neutraali. Heistä jotakuta tähtäämällä on siis 2/3 todennäköisyys (66,7%) osua mafiaan. Jos taas lynkkaatte randomilla minut/justyn, mafiaanosumisprosentti on vain 50.

Ihan vain ehdotus mietittäväksi. :) Niin ja sama kai se on julkistaa, että minä oon se sarjamurhaaja, eli älkää ainakaan mua tappako tänään jos haluatte voittaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.07.2016 10:57:29

En kyl mielellään kuunfelis ideoita pelaajilta jotka ei ainakaan oo hyviksiä.. Saan ite Justysta jotenkin tosi vahvoja pahisviboja, enkä usko että tämä on narri (ei ole hirveämmin yrittänyt saada itseään hirteen eikä tuntunut panikoivan vaikka ihmiset ovat luottaneet häneen). On kyllä vaikee sanoo, kuka se narri sit vois olla.. Öäh mietin tätä paremmin kun pääsen töistä! Vois vaikka yrittää väsää jotain listausta, nyt kun ois aika tärkeetä osuu pahikseen.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja flyra » 07.07.2016 11:03:07

Heh heh, terve vaan horaaneko. 0:> Huono juttu hyviksille, että vanginvartija on epäaktiivinen, sillä oltaisiin saatu peliin lisää syvyyttä. (Eiks mulla ollu hieno testamentti!)

Asiaan siis jälleen. Meillä on vielä kuolleiden puheet kuulematta, joten Arielin rooli voidaan todeta vasta sen jälken (koska tästä nyt voidaan ehkä päätellä, että Ariel ei ole hyvis -> ennustaja näkee jos hän on Sarjamurhaaja, tai sitten mafiana (eli mafioso/lavastaja) tai hyviksenä, jolloin Ariel voi olla kummisetä tai teloittaja). Arielin kohdalla riski että lynkataan Teloittaja on siis ¼ tai tällä hetkellä hyvä-jättää-huomiselle eli Sarjamurhaajana myös 1/4 joten fifty-fifty tappaa mafiaa. Aine taas… noh, kyseessä voi olla joko Narri-taktiikka, epäaktiivinen mafia tai välttelevä SM. Jumalat yksin tietävät. Riskit ohilynkata (=osua muuhun kuni mafiaan) ovat siis hyviksille kans kohtalaisen korkeat (niinku about meistä jokaisen kohdalla :D ja yli puolet äänistäkin varmaan aikea vaikea saaha, jos 7/9 puhuu jotain, heistä 3 on hyviksiä ja 2 hyvistä vähempi aktiivisia ja me muut ollaan selvästi vähän eri mieltä kenet tappaa xd)
En nyt ihan tiedä mitä mieltä olisin justysta ja Halimasta ja heidän väittämistään rooleista.
Justy mua epäilyttää yhä enemmän – Halimalla on hyvä quote, mikä vahvistaa epäilyjä (sopivasti skipataan Ariel (”ei roolista voi mitään päätellä”) joten huomio Halimaan (jonka justy tietäisi ei-mafiaksi ja epäilyttäväksi joten hyvä kohde) ja yhteys aineen sopisi myös. Myös justy toteaa olevansa teloittaja – minkä SM ja Kummisetä varmasti toteaisivat, koska kaikki ovat yöimmuuneja. Myöskin, teloittaja voi olla muuttunut narriksi, mutta miksipä justy sitä kertoisi. (Tämä kyllä sotii mun ajatusta Halima-Narria vastaan. Nyt vaan itlanteet muuttuu vähän turhan nopeasti.) Ja miksi ihmeessä justy loikkaisi kyläläisten kelkkaan, jotka eivät varmasti anna hänelle voittoa Teloittajana (ja narrinakin vain mahdollisesti, kun Mafia ja SM on kriittisempiä) ja lupautuisi äänestämään enemmistön mukana? Kuulostaa mielistelevältä mafialta.
justy kirjoitti:Seuralainen on sen verran vaarallisempi rooli valehdella etten usko neutraalin siihen lähtevän. Halima on siis varmastikin yöllä pahiskaverinsa kanssa sopinut mitkä heidän valeroolinsa ovat. Tämä viittaa siihen että flyra on pahiskaveri, sillä flyraa epäiltiin vähemmän kuin Halimaa ekana päivänä.

Miten niin seuralainen olisi vaarallisempi rooli valehdella? Neutraalin Narrin/Teloittajan tähän olisi kohtuuhelppokin lähteä, hyvä tapa yrittää saaha itsensä hengiltä. On se mafiallekin riski että kaikki claimaa saman roolin (esim Vartiomiehen), joten sillä, että joku claimaa jotain muuta, saahaan hämmennystä aikaiseksi. Plus, justy yhä välttelee Arielia mafiana, vaan veikkaa sarjamurhaajaksi. Ja ajatus siitä, että mää oisin Haliman pahiskaveri siksi etät mua epäiltiin vähemmän kuin Halimaa (eihän Halimaakaan oikein epäilty?) tuntuu erikoiselta. Ja lopun lause ”En kerro kuka kohteeni on, mutta eipä sitäkään varmaan vaikeaa ole arvata.” Ainoa järkevä kohde minkä sun puheiden perusteella keksisi, on Halima – joka ei voi olla sun kohde koska Halima on neutraali/mafiaa. Myös väite siitä, että tuskin Raegan on epäaktiivinen, on hassu, kun Zey jo totesi että Raegan on VV. Käytännösäs varmasit, koska ketään ei ole vangittu ja ainoastaan sitä roolia kukaan ei ole claimannut. :D

Joko justy siis olisi jo narriutunut ja kaipaa voittoa (en tunne vetoa tätä ajatusta kohtaan – miten niin olisi aika vaikea voittaa, jos sun kohde on esim. Zey niin kun Zeyltä viedään henki tokana tai kolmanteja yönä -> muutut narriksi -> sun spekseillä ei kauhean vaikea saaha iteltäsi pää pois) tai mafia, joka yrittää saaha mafiakaverinsa suojaan ja sarjamurhaajan pois pelistä (mafiakavereina Ariel + joku muu, ehkä se aine ja yrittää pelata SM-Halimaa ulos, kun tuntuu uskovan Haliman vaaraksi muttei mitenkään reagoinu mun aiempiin ajatuksini Halimasta Narrina, mikä on riski).

Sitten. Halimalla on joo ajatus siitä, että hän ja justy ei olla molemmat pahiksia (minkä ajatukset justy ignoorasi), mitä pidän aivan mahdollisena. Tämä voi kyllä olla errittäin kova mafiataktiikka, mutta tuo sarjamurhaajuuden väittäminen tuntuu oudolta. Ehkä oikea sarjamurhaaja olisi claimannut Teloittajaa juurikin todetakseen immuunin ja välttääkseen tutka-alueen ja juonitellen tiensä seiniä pitkni hiippailen voittoon. Toisaalta, ehkä Halima nyt vain haluaa ennemmin Kylän voittavan kuin mafian ja toteaa etät SM:n claimaaminen toimisi. Tai sitten ajatteli, että HÄHÄÄ nytpä kukaan ei usko mua narriksi ja lynkkaavat mut! tai HÄHÄÄ nytpä ne luulee että oon narri eivätkä lynkkaa mua! Tai jotain. En tiedä. Oli Halima mitä roolia tahansa, mulla on silti justysta paljon vahvempi fiilis mafiana kuin Teloittajana kuin mikä hän väittäisi olevansa (ja tää on juonittelupeli – miks kukaan ihan suorilta käsin vain kertoisi oman roolinsa kun näyttää vähän epätodennäköiseltä? Teloittajana ehkä ei enää voita, mutta Narrina voi hyvinkin onnistua. En siis usko, että justyn että Haliman claimaukset on molemmat totta.)

Noh jotta saahaan peliä johonki suuntaan niin
++justy
Kaikella rakkaudella, en vakuuttunut tappamisesi turhuudesta. Halima haluaa sut tai Arielin, mää haluan sut tai Haliman, sää haluat Haliman, joten äänillä tätä nyt sitten ohjataan. :D Saa nähä kenet Zey ja Ariel ja aine ja horaa ja Ropsus haluaa.

//Katos horaa väliin. Sori nyt vaan, mutta tässä pelissä on 4/9 hyvistä ja tarvitte ainakin jotain neutraaleja puolellenne voittaaksenne errrittäin todennäköisesti, kun Raegan todnäk kuolee aamulla ja silleesti. (Muakin kyllä vähän skeptistyttää tuo Haliman ehdotus - on aluksi justyntappamsimyönteinen, mutta keksiikin että HETKONEN tapetaas sittenki joku muu! Ja nää jotkut muut ei hirveästi puhu, plus, me saadaan Arielin rooli todennäköisesti huomenna selville -> Sheriffin info on semiturhaa, jos esim. Ariel lynkataan tänään. Halimakin tuntuu siis uskovan, että justy on mafiaa kun ei mainitse uskovan tämän olevan teloittaja (etenkni jos teitää itsensä olevan SM/Teloittaja) mutta jostain syystä ei kuitenkaan laita panoksia justylle (SM haluaisi mafian hengiltä, Halima-Narrille ei niin väliksi kunhan ite kuolee, hyvä bluffi tämmönen ehotus). Ovelaa välttelytaktiikkaa yrittää tämmösillä ohjata peliä ja olla äänestämättä ja pohtimatta muita, sanoen vaan että hei keskittykääs näihin tyyppeihin. Sopisi hyvin teoriaan, että kyseessä olisi hyvä mafiataktiikka. En siis kyllä nyt ihan tiedä, mutta justy muakin vibattaa.)
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Ariel » 07.07.2016 15:21:00

Mä uskon Haliman ja flyran mafiaksi. Halima ja flyra ei kumpikaan pidä toista mafiana ja he molemmat epäilivät justya tänään, vaikka eilen sanoivat hyvismäiseksi. aine on varmaan sitten kolmas, justya en mafiaksi usko. Ois justykin mahdollinen, mutta Halima ja flyra ovat molemmat epäilleet häntä ja flyra äänestikin, ja justy äänesti Halimaa, en usko että mafia äänestäisi toisiaan tässä vaiheessa.
++Halima
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 07.07.2016 15:41:15

Väliaikalaskenta

Äänet:
Halima 2 (justy, Ariel)
justy 1 (flyra)

Putoamiseen vaaditaan 5 ääntä.

Puhepakot:
Raegan

Poissa:
Ei kukaan.

Raegan on putoamassa antiaktiivisuuteen.

Päivä päättyy tänään kello 21.00!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 07.07.2016 17:33:56

Ja nyt sitten pohtimaan!

Eli jäljellä on 3 mafiaa, sarjamurhaaja ja teloittaja/narri. Ja näistä rooleista kilpailevat flyra, Halima, Justy, aine ja Ariel.

Aine on hankala tapaus, kun on vain yhden viestin kirjoittanut.Toisaalta se, että hän on vain sen yhden viestin kirjoittanut, voi ehkä merkitä sitä, että on epävarma ja ettei ole niitä muita auttamassa, kannustamassa ja pakottamassa kirjoittamaan. Eli sikäli sarjamurhaaja tai teloittaja/narri vaikuttaisi todennäköisemmältä. Toisaalta taas hän ei puhunut mitään pelaajista ja teloittajan roolin luulisi kannustavan juuri siihen, että alkaisi pelaajia käymään läpi, jotta voisi sitä omaa kohdettaa alkaa työntämään näytille. Jaa-a. Vähän hankala tapaus, aina kun aloitan miettimään, että joo, ehkä hän on roolia X, niin mieleen tulee vain, että no voisi hän olla roolia Y:kin. Ehkäpä hänen roolinsa selviää muiden rooleista.

Ariel taas on ollut aikalailla oma itsensä. Ainoa, mikä vois viitata rooliin on tää kohta oikeastaan:
Ariel kirjoitti:Mä ite en ainakaan kieltäis kuiskailua kokonaan, joko niin et saa kuiskailla millon haluaa tai sit niin et saa kuiskailla vaan lynkkauksen jälkeisen tunnin aikana (millon siit ei ois mitään apua pahiksille, mut ei myöskään niin paljon apua hyviksille jos joku ei oo hereillä just sillon). Mä en tiiä kumpi noista ois hyödyllisempi.

Ariel ei mitenkään perustele miksi ei kieltäisi kuiskailua kokonaan. Lähinnä tulee mieleen, että sarjamurhaajalle/teloittajalle on tavallaan se ja sama, kuiskaillaanko vai ei, kun hän ei saa siitä samanlaisia etuja (mafialle kavereille kuiskiminen, hyviksille tietojen jakaminen). Niinpä luulisi, että silloin olisi sitä vastaan, jotta voisi ehkä saada siitä hyvispisteitä. Että ehkä uskoisin kuitenkin mafiaan eniten. Mutta, Arielia nyt ei kannata lähteä lynkkaamaan, sillä huomenna tiedetään varmaankin Violetin ennustus hänestä, milloin ollaan taas hieman viisaampia.

Mitä tulee Justyyn, niin en näe häntä mafiana. Jotenkin tuo Raegan ”yönimi” on liian harkittu. Tai siis, mafiana sitä tuskin niin kauheasti tutustuisi kylän tappo tapoihin, kun kerran olisi ne muutkin mafiosot siinä auttamassa. Kun taas sarjamurhaajana se voisi olla fiksua, kun saisi tietoa siitä, miten yleensä tapetaan (vahvat vs hiljaiset tyyliin), niin tietää miten itse kannattaisi tappaa, ettei osu samaan. Lisäksi lähinnä mulle tulee mieleen, että jos Justy olisi ollut mafiassa, niin ehkä hän olisi sitten tappanut hiljaisen, jotta olisi voinut esimerkiksi mut lavastaa mafiaksi. Nyt Justy sanoo olevansa teloittaja, mitä en ihan menisi uskomaan, sillä näin hän varmistaisi häviönsä. Sarjamurhaaja tuntuu logisemmalta, sillä teloittajaa väittäessään hän voi periaatteessa saada suojan loppu peliksi (jos häntä uskotaan).

Halima taas väittää olevansa sarjamurhaaja, mitä (yllätys yllätys :D) en usko. Jos hän olisi sarjamurhaaja, hän tuskin sanoisi omaa rooliaan, vaan väittäisi olevansa teloittaja, sillä näin hän voisi saada suojaa loppu pelin ajaksi. Sarjamurhaajasta ollaan nyt puhuttu vain, että tänään häntä ei saa tappaa, milloin omasta roolistaan Halima ei saa välttämättä turvaa kuin täksi päiväksi. Jos Halima olisi esittänyt roolinsa vasta myöhemmin, ollessaan kuolemassa, asia olisi eri, mutta nyt se tuntuu vähän turhalta. Sen sijaan narri voisi tuosta tykätä. Lisäksi mafiallekin tuo olisi kätevämpi, sillä välttämättä, mikäli Halima pysyy tänään hengissä, eikä kukaan muukaan mafialainen kuole nyt, niin hän ei tarvitsekaan sitä hengissä pysymistä kauempaa kuin huomiseksi.

Flyra taas. No, tällä hetkellä mä uskoisin, että hän on mafiaa. Ensiksi on tietenkin tuo Halima & flyra yhteys, mutta lisäksi hänen viimeisin viestinsä kiinnitti huomion nimittäin tällä:
flyra kirjoitti:En nyt ihan tiedä mitä mieltä olisin justysta ja Halimasta ja heidän väittämistään rooleista.

Jos flyra olisi T/N tai SM, niin kai hän tietäisi mitä mieltä olla justysta ja Halimasta ja heidän väittämistä rooleista – tai ainakin toisen heistä. Lisäksi itselle on jäänyt flyrasta lähinnä mieleen sen, että tuntui pysyttelevän aika pitkään peliteknisyyksissä, mikä olisi teloittajalle huono ratkaisu, sillä tavalla kun ei saada kohdetta lynkattua. Ja sitten flyra on aika usein tuntunut varoittelevan SM:stä ja narrista, ja jotenkin mafia on jäänyt sinne taka-alalle. Luulisi, että SM olisi eniten huolissaan mafiasta ja siksi kiinnittäisi mafiaan enempi huomiota. Eli uskoisisin että flyra on mafiaa.

Tällä hetkellä siis uskoisin Justyn olevan SM, flyran ja Arielin olevan mafiaa, Haliman olevan mafia tai T/N (todennäköisempi mafia) ja aineen olevan mafia tai T/N (todennäköisempi T/N).

Näin ollen ++flyra. Horaalta ja Ropsukselta haluaisin kuulla pohdintaa ja kaikilta muilta haluaisin kuulla, miksi he eivät äänestäisi flyyraa (tämän kysymyksen voi kyllä välttää äänestämällä häntä 0:>).

Ääniä tappamiseen tarvitaan viisi ja meillä on 4 hyvistä, 1 sarjamurhaaja, 1 teloittaja/narri ja 3 mafiaa. Koska 1 hyviksistä nukkuu vielä, voi käydä niin, ettei tänään saada ketään tapettua. Mutta koitetaan nyt kuitenkin. Mikäli flyra ei tänään kuole, suosittelen lämpimästi sarjamurhaajan tappamaan hänet yöllä. Lisäksi sanoisin, että kannattaa tutkia näitä päivän viime hetkiä kun miettii yö juttuja - jos esimerkiksi käy niin, että flyra on kuolemassa tänään, mutta joku viime hetkillä ottaa äänen pois, niin tämä on todennäköisesti mafiaa. Lisäksi flyran äänestämisestä kieltäytyviä kannattaa aina pohtia.

Mitä tulee muuten yöhön, niin Horaan kannattaa varmaankin olla mun luona, jotta musta on jotain hyötyä joko kuolleena tai elävänä. Ropsuksen kannattaa tähdätä mafiaan, sillä se nyt ens yönä on tärkeämpää, kun SM:n täytyisi koittaa päästä mafiasta eroon ennen niiden ylivoimaa. Mafia sen sijaan lähtee jahtamaan meidän nahkoja, joten niitä siis viihdyttämään. (Ja no, sarjamurhaaja tappaisi seuralaisen, joten sekin on hyvä syy pitää vähän väliä. :D)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Ropsus » 07.07.2016 18:05:30

Roikunkin tän illan näköjään kännykän varassa enkä oo varma ehinkö enää myöhemmin kyläillä, joten nopea äänestysviesti tähä välii. Eli miusta Zeyn pohdinta kuulostas iha järkevältä, joten ++flyra. Tän enempää en ehi täl hetkel kirjottaa, joten jättäkäämme loput asiat testamenttiin (joita ei kyl montaa oo, miu pää on iha solmus täst pelist).
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 07.07.2016 18:08:53

Mulle sopii flyra, eli ++flyra.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja justy » 07.07.2016 18:31:26

--Halima

++flyra
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja flyra » 07.07.2016 18:40:17

Ai täähän menee nythyvin. xd en ehi kunnolla koneelle tänä iltana välttes puolustautumaan sen enempiä (enkä tiiäkiinnostaako teitä se edes xd) mutta suosittelen lämpimästi vielä harkitsemaan uudelleen. ;> Osaan puhua paljon ja varottelut SMsta ja Narriteloittajasta ei aina liity muihin.

Zeylle se vielä, että meinasin etten tiiä justysta ja halimaata ihan tarkkaan kumpi ois kumpi, mutta viestinijatkuessa hyvinki saatoit huomata mun lopullisen mielipiteen heistä ("lopullisen"). Oman roolini perusteella tiedän kumpi kumpikaan ei ole, mutta sen päätteleminen kumpi on mafiaa ja kumpi oikeasti se toinen rooli ei olekaan aina niin helppoa t psykanopiskelija. Suosittelen jos nyt mut tapatte kuitenki kattomaan uudelleen ihmisten rooleja näiden äänien perusteella. Horaan herkkiin käsiin taitaa mun kohtalo jäähä, ah ja voi. Ehinköhän kirjottaa testamenti. Loppuun ennen 21...
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 07.07.2016 18:45:19

Jos meidän pitäisi harkita uudelleen, niin mikä sinä sitten olet rooliltasi, flyra? :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja flyra » 07.07.2016 19:33:38

Teloittaja/Narri (pidän teitä jännityksessä vielä hetken ;>). Ja voin kertoa, että kyllä - Teloittaja liittyy pahisten/neutraalien puolelle. Ei olis kannattanu epäillä sitä silloin aluksi, oisin saattanu vielä harkita uudelleen. :< Siitäs saatte, mokomat.
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 07.07.2016 19:37:52

Ei kyllä ihan vielä innosta lähteä sua pelastamaan (tai no, mitään pelastamista ei vielä edes tarvita, vaan vasta jos horaa äänestää). Teloittajaksi en näe sulla kohdetta, Narriksi taas olet ollut oudon kiinnostunut pitämään henkesi. Mutta toki kuuntelen hyviä perusteluja. :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja flyra » 07.07.2016 19:44:05

Oon aina oudon kiinnostunut pitämään henkeni - ja olisi aika obvious jos oisin halunnu kuolla... :D Plus, tekniikoita on monia, +400 pelin kokemuksella oppii kaikenlaista ja soveltaminen on hauskaa. Eikä pelastaa välttämättä tarvikaan, teistähän se on kiinni nyt. ;> Voin vaan perustella siten, että kylä häviää, jos mut tapetaan. Ja jos oon Narri, kyläläinen lähtee mun mukana. Ja jos oon Teloittaja, nini onpa mafialla suuremmat tsänssit osua epäimmuuniin yöllä.
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 07.07.2016 19:50:34

No, Horaa ei taida tulla paikalle, niin eipä sillä väliä. :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 07.07.2016 20:06:37

1. ilta
Ingamen arvottu tyyli: meta

"Ehkä pitäisi vain tappaa joku. Niin ne aina tekevät niissä peleissä. Internetissä", Edward selitti, kun muut eivät ymmärtäneet, mistä hän puhui.
"Mielenkiintoista, että kirjoittaja päätti antaa noin hyvän idean omasta mielestään huonolle hahmolle", Sherlock totesi kuivaan sävyyn. Edward hyppäsi loukkaantuneena puuhun, koska kirjoittajan mielestä se on hauskaa.
"Olkaa kiitollisia, kirjoittaja ei tiedä meistä mitään eikä jaksa keksiä meille edes omia vuorosanoja", mafian jäsenet Vito Corleone, Al Capone ja Henry Hill valittivat kuorossa.
"Entäs minä sitten, koko Salemin yksi ja ainoa naishahmo", Belle valitti, "ja sekin on huora!"

Ihan totta. Eikä edes LGBTQIA+ -representaatiota missään. Ja kirjoittaja on muka feministi!

"Kuka tuon sanoi?!" Walden huusi ja heilui kirveensä kanssa.
"Kirjoittaja järkyttyi omista valinnoistaan", Sherlock selitti.

"Eikös joku puutu?" Hannibal kysyi yhtäkkiä, sillä kirjoittaja ei keksinyt enää sopivia aasinsiltoja eikä Hannibalille oltu annettu vielä puheenvuoroa.
"Totta", Sherlock totesi, "John Bennettiä ei ole näkynyt koko pelin aikana."
Kaikki lähtivät Johnin talolle. Siellä heitä odotti surkea näky: John Bennett istui sohvalla lehtien ympäröimänä, läppäri sylissään ja kuulokkeet korvissaan. Miehen suusta tuli vaahtoa ja silmät tuijottivat tyhjästi läppäriä. Henry Hill potkaisi yhtä lehteä nähdäkseen sen kannen, koska kirjoittajalla tuli paha mieli siitä, että kaikki mafian jäsenet oli niputettu yhteen.
"Seiskoja. Kymmenittäin."
Sherlock nosti läppärin miehen käsistä. MTV Katsomosta pyöri Salkkareiden uusin spinoff-sarja samalla, kun Spotify tuuttasi (heh, olipa hauska verbi) Antti Tuiskun uusinta albumia. Kaikki katsoivat järkyttyneinä miehen kohtaloa.
"Onko mitään enää tehtävissä?" Belle kysyi.
"Tohtori olisi voinut pelastaa hänet, jos hänellä olisi ollut pää paikallaan", Sherlock mutisi, ja laski läppärin alas. Miehen ruumiista olisi sentään hänelle materiaalia uusiin kokeiluihin: hän oli jo pitkään halunnut tutkia, että näkyisikö antiaktiivisuus kielessä vielä kuoleman jälkeenkin.

"Tuota ei kyllä syö enää kukaan", Hannibal totesi.
"Mitä?"
"Ei mitään."
"Jaaha."

Tuon kohtaamisen jälkeen kukaan ei enää edes muistanut, että heidän olisi pitänyt metsästää pahiksia.

Äänet:
flyra 4 (Zey, Ropsus, Halima, justy)
Halima 1 (Ariel)
justy 1 (flyra)

Ketään ei lynkata. Raegan kuoli antiaktiivisuuteen.

Kuolleet:
1. yö: Lenune, Meedio (tappaja: mafian jäsen)
1. yö: Violet, Sheriffi (tappaja: Sarjamurhaaja)
1. yö: Arese, Tohtori (pudotettu pelistä)
2. päivä: Raegan, Vanginvartija (antiaktiivisuuskuolema)

Poissa:
Ei kukaan

Päivä on päättynyt. Yö alkaa tunnin päästä eli kello 22:05. Sitä ennen voitte vielä keskustella.
Viimeksi muokannut Jinmuru päivämäärä 07.07.2016 21:06:38, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 07.07.2016 20:20:45

Eipä taida olla flyra narri. :D Odotin, että hän olisi tullut ja äänestänyt itseään, mut ei sitten. (Olin jopa valmiiksi kirjoittanut äänen perumisen ja päivittelin parin sekunnin välein topaa, mut ei sitten. Oon vähän pettynyt. :( :D) Eli joo, mun uskoni flyran mafiuuteen kyllä kasvo ihan kivasti.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja flyra » 07.07.2016 20:41:55

Voiko tässä äänestää itseään? :oo ei hitto en tajunnu, ku ToSissa ei voi äänestää itseään. Noooh, elämä aikaa! (Ja kuka sano että oon jo Narri? ;> Sarjamurhaaja - immuunia ei kannata tappaa, kantsii valita kohde hyödyllisemmin.)
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 07.07.2016 20:43:20

Sääntöihin on lisätty kohta "Itseään ei voi äänestää".
Tämä on näitä ToS:in pelaajalle itsestäänselviä asioita, joita ei muista kirjoittaa sääntöihin. Anteeksi sekaannus.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Salemin kylä, 2. päivä päättyy 7.7. kello 21

ViestiKirjoittaja flyra » 07.07.2016 20:45:13

No sitä minäki. :D Zeyn kyttäyseni nyt ihan hukkaan. :(
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron