Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 19.03.2016 09:16:03

Cameron kirjoitti:Nyt kun luin ensimmäisen päivän viestit kunnolla läpi, muinusta olit pahismaisempi kuin Meiz. Jos sinut lynkataan tänään ja paljastut hyvikseksi, riippuu vähän tämän päivän keskusteluista, mutta lähden varmaankin tutkailemaan Meiz-Tinppa-neutraalit -osastoa.

Tuossa samalla siis vastaus myös Meizille, eli kun katson eilistä päivää kokonaisuudessaan, en pelkästään tuota illan äänestyshässäkkää, minusta porkkana on pahismaisempi. Meiziltä pientä listanpätkää, mutta jäin pohtimaan, että mihin nyt sitten ne kunnon epäilyt jäi? Hyvisvibaa tulee einarista, violetista, vamista, teetä ja sympatiaa porkkanalle, marttyrointia Halimalle, piikiksestä ei jää mitään käteen. Marttyroinnin sijaan siis haluaisin pienen tiivistyksen, ketä nyt epäilet ja ketä et?

Sen sijaan että vain kerrot jonkun pelaajan olleen pahismaisempi, niin avaatko tarkemmin syitäsi tähän näkökulmaan?

Cameron kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Vainoharha miettii josko pahis-horaaneko näkee minut tippumassa tänään ja ei siksi halua lähteä mukaan epäilyihin.

Selvennätkö vähän mitä tarkoitat tällä? Jos pahis näkisi sinut tippumassa tänään, miksi hän ei lähtisi mukaan epäilyihin?

Näin hän välttäisi osallistumasta massan mukana menoon ja moni voisi pitää tätä hyvismäisenä.

// Tinpan viesti oli aika selkeää sarkasmia :D

Ja Halimalle. En tietenkään voi olla 100% varma porkkanan roolsita, mutta mun näkökulmaan auttaa oman roolini tietäminen. Voin sulkea pois idean siitä että olisimme pahiskavereita ja tästä näkövinkkelistä katsottuna porkkana ei vain ole pahismainen silmääni. Tunnistin flyran ja lenunen suht hyvin hyviksiksi ja uskon tunnistavani saman myös porkkanan pelistä.

En suoraan sanoen ymmärrä fixaatiota siihen että nimenomaan porkkana pitää äänestä pois ensin, ja mulle tulee tästä väkisinkin mieleen pahisten suunnitelmat. Porkkana halutaan äänestää pois ensin, ja tämän jälkeen voidaankin keskittää seuraava päivä mun äänestämiseen, kun taas toisinpäin käännettynä uskon että roolini paljastus antaisi porukalle mahdollisuuden uudelleenarvioida porkkanan roolia huomattavasti paremmin.

Cameron kaipasi epäilyjäni ja ne kallistuvat tällä hetkellä Cameron & Halima akselille tästä porkkanafixaatiosta johtuen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.03.2016 09:51:40

Meiz kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Nyt kun luin ensimmäisen päivän viestit kunnolla läpi, muinusta olit pahismaisempi kuin Meiz. Jos sinut lynkataan tänään ja paljastut hyvikseksi, riippuu vähän tämän päivän keskusteluista, mutta lähden varmaankin tutkailemaan Meiz-Tinppa-neutraalit -osastoa.

Tuossa samalla siis vastaus myös Meizille, eli kun katson eilistä päivää kokonaisuudessaan, en pelkästään tuota illan äänestyshässäkkää, minusta porkkana on pahismaisempi. Meiziltä pientä listanpätkää, mutta jäin pohtimaan, että mihin nyt sitten ne kunnon epäilyt jäi? Hyvisvibaa tulee einarista, violetista, vamista, teetä ja sympatiaa porkkanalle, marttyrointia Halimalle, piikiksestä ei jää mitään käteen. Marttyroinnin sijaan siis haluaisin pienen tiivistyksen, ketä nyt epäilet ja ketä et?

Sen sijaan että vain kerrot jonkun pelaajan olleen pahismaisempi, niin avaatko tarkemmin syitäsi tähän näkökulmaan?


Siellähän nuo on ylempänä tätä lainattua viestiä edeltävässä viestissä. Eli porkkanaa kohtaan minulla on paljon enemmän epäilyjä jo myös tuosta aiemmin päivältä, sinun käytökseksi muuttui enemmänkin pahismaiseksi vasta äänestyshässäkässä ja tänään. Hämmentää muuten perustella pelaajalle miksi haluan jonkun pelaajan putoavan ennen tätä itseään. Jos puhut porkkanafixaatiosta niin täytyy sanoa että sulla tuntuu olevan käänteinen porkkanafixaatio :D Hyvikset kun on yleensä varmoja vain omasta roolistaan ja sinä tunnut olevan valmis menemään hautaan porkkanan puolesta tämän hyvikseksi todistamisessa.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 19.03.2016 11:21:41

Meiz kirjoitti:Ja Halimalle. En tietenkään voi olla 100% varma porkkanan roolsita, mutta mun näkökulmaan auttaa oman roolini tietäminen. Voin sulkea pois idean siitä että olisimme pahiskavereita ja tästä näkövinkkelistä katsottuna porkkana ei vain ole pahismainen silmääni. Tunnistin flyran ja lenunen suht hyvin hyviksiksi ja uskon tunnistavani saman myös porkkanan pelistä.

No, en vaan ymmärrä miks kukaan hyvis haluaisi että hänet äänestetään pois ennemmin kuin joku muu. Itsestäsihän sinulla on 100% tieto, toisesta pelaajasta ei. Mutta tästä nyt on turha jauhaa, jos sinut tiputetaan tänään niin sitten käy niin. Ja itse asiassa kun jaksat vaan jauhaa ja jauhaa tätä, kohta mä alan ollakin sitä mieltä että sut kannattaisi tiputtaa ensin. Mitä hyötyä meille kuitenkaan on pelaajasta, joka jauhaa vain oman tiputtamisensa puolesta? Ja jos haluat noin paljon ulos pelistä, niin ehkä pitäisi päästää? Porkkana varmaan mielellään pelaa vielä yhden päivän lisää.

Meiz kirjoitti:Cameron kaipasi epäilyjäni ja ne kallistuvat tällä hetkellä Cameron & Halima akselille tästä porkkanafixaatiosta johtuen.

Jos satuit huomaamaan, epäilin porkkanaa jo edellisenä minänäni, joka paljastui hyvikseksi. Eikö sun mielestä ole mahdollista, jopa melko todennäköistä, että saatuani uuden hyvisroolin, epäilykseni pysyvät edelleen porkkanalla?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 19.03.2016 13:51:25

Leikin vaihteeksi ääntenlaskijaa, kun itse tarkistin tilanteen.

2 Meiz (porkkana, Vampire)
2 porkkana (Halima, Cameron)

Äänestyspakot:
Tinppa, Vampire, Xanie, Ariel, Cameron, piikkisiili-Halima

Poissa:
keira 13.3.-20.3.
Xanie 20.3-24.3

Päivää on toki vielä jäljellä huomis-iltaan, mutta mun mielestä kaikkien äänestyspakkoisten (eli vielä Tinppa, Xanie ja Ariel) kannattais tulla äänestämään jo hyvissä ajoin, mieluiten tänään. Nyt ei onneksi ole enää vaaraa että esiin tulee hirmuista erikoisten laumaa, mutta silti ois hyvä että ehdittäisiin kaikkien mielipiteet lukemaan ja niihin reagoimaan ennen päivän päättymistä. Kyllähän tämä kovasti siltä näyttää että Meiz tai porkkana kuolee, mutta kumpi? Sinänsä ei väliä, että mä ainakin luulen että molemmat on pahiksia, ja vaikka ei oiskaan niin epäilen että toisen vuoro tulee sitten huomenna (jos nyt ei mitään maatamullistavaa tapahdu välissä).

Eli lyhyesti: tulkaa kaikki kirjoittamaan mielipiteenne ja äänestämään, mieluummin aikaisemmin kuin myöhemmin!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Xanie » 19.03.2016 13:54:50

Violet kirjoitti:Eiköhän sinunkin olisi aika osallistua?

Olisi :( Olen tosi pahoillani hiljaisuudestani, en tajunnut miten paljon aikaa työt + opiskelu + muutto -kombo vie, plus viimeksi pelatessani pelaaminenkaan ei tuntunut vievän näin paljon aikaa. Miten sitä onkin joskus pystynyt pelaamaan kolmea peliä yhtä aikaa? Mulla alkaa huomisesta poissaolo, joka kestää siihen asti kunnes olen uudessa kodissani, ja aikaa pitäisi siis olla hieman enemmän.

Tätä viestiä kirjoitin jo eilen, mutta en kerinnyt lähettää. Uusia viestejä on tullut sen jälkeenkin, mutta niitä ei ole kunnolla huomioitu tässä viestissä.

Meiz kirjoitti:Tätä teoriaa vastaan haluan puolustautua sillä, että pahiskaverit ovat hyvin tietoisia toistensa kommenteista, mutta näin uudelleenlukiessa huomasin että porkkana on jo kahdesti jättänyt kokonaan vastaamatta kysymykseeni.


Ei automaattisesti. Suurin osa kai mieluiten pelaisi pahista, mutta jos ei olekaan niin innostunut pahikseudesta tai kommunikointi pahiskaverien välillä ei ole hyvää, niin välttämättä sitä ei sitten pelissäkään kiinnitä toiseen niin huomiota. Tai jos yrittää olla yltiövarovainen siltä varalta että toinen jää kiinni -> pahiksen jäädessä kiinni analysoidaan tämän viestejä kuitenkin täikampaakin tiheämmällä kammalla ja koitetaan poimia vinkkejä muista pahiksista.

Jotenkin Meiz-Porkkana pahiskombo tuntuu ”liian helpolta”. Toki voihan joskus pelit ollakin helppoja ja pahikset jäädä kiinni hassun mokan takia, mutta tällä hetkellä en jotenkin usko että tästä löytyy meidän pahiskombo. Jompi kumpi voi hyvinkin olla pahis kyllä. Koitan heihin keritä paneutua yksilöinä tässä illlan aikana. Juuri nyt kaikki vaikuttaa vain isolta epämääräiseltä lankavyyhdiltä.


Tinppa kirjoitti: Suojelija on vielä näkymättömissä, mutta tullee hänkin pian esille.

No toivottavasti ei tule :D Toivottavasti hän pysyy piilossa mahdollisimman pitkään ja onnistuu suojelutehtävässään. Toisaalta jos hän osuu oikeaan, niin siinä olisi yksi varma hyvis tiedossa, jolloin suojelija voi toimia tavallaan kertakäyttöisen ennustajan korvikkeena. Myöhemmässä vaiheessa peliä voi osoittautua varsin kivaksi, jos onnistuu tehtävässään :)

einari kirjoitti:Piikkis epäili lähinnä Cameronia, mutta keskittyi muuten peliteknisyyksiin. Tää ei mun muistaakseni oo piikkikseltä mitään uutta, mutta toki hyvä piiloutumiskeino. Pahiksena voi olla välillä siinä mielessä hankala keksiä epäilyjä, koska tietää vallan hyvin hyvikset ja pahikset, joten erikoishahmopohdiskeluihin on helppo hautautua. Halima hyökkää suoraan Meizin ja porkkanan kimppuun.

Halimahan oli ensimmäiseltä rooliltaan hyvis, joten hänelle oli kerinnyt kertyä jonkinmoista ajatusta muista pelaajista hyviksen näkökulmasta. Siltä pohjalta hänen on hyvä hypätä niin hyviksen kuin pahiksenkin rooliin ja jatkaa pohtimista siitä mihin jäi. Ei siis kannata tuudittautua ainakaan tässä kohtaa siihen, että pahiksilla on vaikea keksiä tyhjästä epäilyjä.

Tinppa kirjoitti:Porkkana-Meiz kaksikko mietityttää minuakin, ja heistä onkin jo ollut puhetta. En nyt vielä epäile kumpaakaan vakavasti, mutta varmaan ääni lähdössä jommalle kummalle jos en ykskaks kun saan kaikki viestit sadanteen kertaan läpikahlattua, löydä epäilyttävämpää äänestettävää.
Näin siksi, että jos nyt vaikka porkkana putoais, niin tietäisimme Meiz:n roolin ja päinvastoin, ja koska mulla on näköjään äänestyspakko. Turhaa hölinää, jonka kaikki tiesivät, joten krr, yritän nyt jotain mietteitä yrittäisi pelaajista väsätä.


Et epäile kumpaakaan vakavasti mutta aiot kuitenkin jompaa kumpaa äänestää, koska äänestyspakko? Aiotko ajatellakaan muita mahdollisuuksia? Ja ei, toisen rooli ei välttämättä kerro mitään toisen roolista. Toinen voi olla pahis, joka on joutunut vahingossa tähän sotkuun mukaan ja koittaa viedä mennessään hyviksiä. Tai toinen voi olla hyvis, joka on sotkeutunut koko soppaan ihan vahingossa. Ei kannata olettaa, että jos toinen paljastuu hyvikseksi, niin myös toinenkin on. Sehän olisi jäljelle jääneen kannalta suorastaan ideaalista, jos tämä olisi pahis ja olettettaisiin hyvikseksi jonkun taviksen tippumisen takia.
Xanie
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 02.12.2013 22:27:47

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Xanie » 19.03.2016 14:12:30

Ajatukseni Halimasta jäi edellisestä viestistä pois:

Meiz kirjoitti:En suoraan sanoen ymmärrä fixaatiota siihen että nimenomaan porkkana pitää äänestä pois ensin, ja mulle tulee tästä väkisinkin mieleen pahisten suunnitelmat. Porkkana halutaan äänestää pois ensin, ja tämän jälkeen voidaankin keskittää seuraava päivä mun äänestämiseen, kun taas toisinpäin käännettynä uskon että roolini paljastus antaisi porukalle mahdollisuuden uudelleenarvioida porkkanan roolia huomattavasti paremmin.


Halima kirjoitti:Kyllähän tämä kovasti siltä näyttää että Meiz tai porkkana kuolee, mutta kumpi? Sinänsä ei väliä, että mä ainakin luulen että molemmat on pahiksia, ja vaikka ei oiskaan niin epäilen että toisen vuoro tulee sitten huomenna (jos nyt ei mitään maatamullistavaa tapahdu välissä).



Halima tuntuu olevan melko varma siitä, että porkkana tai Meiz, tai molemmat, ovat pahiksia. Tässä tilanteessa alan kallistua samaan suuntaan, että ainakin jomman kumman kortit täytyy katsoa, ettei mene useampaa päivää heidän pohtimiseensa. Halima kuitenkin tuntuu nyt petaavan huomistakin päivää jo valmiiksi, että vaikka tänään tippuva paljastuisi hyvikseksi, niin huomenna sitten toinen. ”Mikään ei ole varmaa, kunnes toisin todistetaan” pätee myös juonittelupeleissä. Mikäli Haliman uusi rooli on pahis, hän on saanut siihen hyvät lähtökohdat kun ensimmäisenä päivänä oli tavis ja sai pohtia kaikkia pelaajia tavisnäkökulmasta ja nyt jatkaa pohtimistaan siltä pohjalta. Ja mikäli Meiz ja porkkana ovat hyviksiä (en usko Haliman olevan pahis, mikäli jommasta kummasta, Meizistä tai porkkanasta, paljastuu pahis), niin pahis-Halimalle ja muille pahiksille olisi hyvä saada käytettyä kaksi pelipäivää turhiin äänestyksiin.

Halima kirjoitti:No, en vaan ymmärrä miks kukaan hyvis haluaisi että hänet äänestetään pois ennemmin kuin joku muu.

Hyviksetkin voivat uhrautua ”yhteisen hyvän” vuoksi. Fiksut pelaajat tajuavat milloin ovat niin epäiltyjä, että pelissä pysyminen vaikeuttaa pahisten nappaamista, eivätkä yritä väen vängällä pysyä pelissä mukana vain koska on kiva pelata.

Meizin tai porkkanan äänestys olisi tänään ja mahdollisesti huomenna helppo kohde pahiksille mennä massan mukana ja perustella ääntään samoilla perusteilla joilla muutkin. Olisi kiva, jos ei tuhlattaisi päivää pohtimalla vain näitä kahta, varsinkin jos toinen on petturi, jolloin vielä yksi pahis piileskelee jossain muualla.
Xanie
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 02.12.2013 22:27:47

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Tinppa » 19.03.2016 23:29:12

++Meiz
#koskahaluanselvittäämeiz:ntaiporkkananroolin
Ja Meiz mietityttää mua eniten nyt.
++IRL-työ koska se syö juonitteluaikaani mikä jäisi muuten.
Parempi viesti tulossa kun ehdin.
Mietin vain että joo, kunpa suojelija pysyisi mahdollisimman kauan piilossa.
Mutta jos suojelia olisi putoamassa, niin silloin hänen kai kannattaisi tulla esiin.
(Tinppa hiljaa ja nukkumaan :P)
Tinppa
 

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 20.03.2016 00:56:31

Väliaikalaskenta

Äänet:
3 Meiz (porkkana, Vampire, Tinppa)
2 porkkana (Halima, Cameron)

Meiz on kuolemassa suurimmalla äänimäärällä.

Äänestyspakot:
Tinppa, Vampire, Xanie, Ariel, Cameron

Xanie ja Ariel ovat tippumassa antiaktiivisuuteen.

Poissa:
keira 13.3.-20.3.
Xanie 20.3-24.3

Päivä päättyy tänään kello 21.00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 20.03.2016 12:09:10

Meiz kirjoitti:"Huomioitko ollenkaan, että olin esittänyt osan näistä mielipiteistä jo ennen Haliman viestiä? :D" sekä "Eikös nämä oel hieman ristiriidassa keskenään? Koit myös Arielin viestin epäilyttävänä, mutta minun ääni vaikuttaa tekaistulta? Vai onko kyse nimenomaan tuosta mainitsemasi äänen ajankohdasta?"

Tän vuoksi mainitsin, että huomauttakaa jos oon jättäny vastaamatta johonkin.. :D Eli en huomannu että oli osa mielipiteistä aikaisemmin, taisin siinä viestissä sanoakin että "pikaisen selauksen perusteella" eli en kovin tarkasti etsinyt. Pahoitteluni! Lisäksi äänesi tuntui tulevan todella nopeasti Arielille, vaikka mielestäni Arielin viesti oli kyllä epäilyttävä. Tähän kuitenkin sanoin ennen, että se oli epäilyttävä mutta ei kuitenkaan ihan todella pahismainen mieleeni.

Cameron kirjoitti:Ja kätevästi päästä samalla seuraavan päivän äänestyspakosta eroon ja lynkata seuraavan erikoisen. Toivoisin että myös näissä "kriisi"tilanteissa vähän, lyhyestikkään, perusteltaisiin miksi juuri tämä tyyppi lähdetään lynkkaamaan sillä muuten massalynkkauksissa pahikset pääsee läpi sormien heittelemään ääniä. Toki ymmärrän että tilanne oli kiireinen ja toisaalta oli ihan hyvä että äänet tuli nopeasti, jotta ne ehdittiin vielä Arielilta siirtää pois, mutta jos äänen antamisen kohdetta olisi mietitty kahdesti ennen äänen lätkäisyä niin oltaisiin ehkä päädytty parempaan lopputulokseen. Mene ja tiedä. Tämän Haliman äänen ymmärrän vähän paremmin, siinä vaiheessa aika alkoi jo loppua.

En siinä vaiheessa tietenkään tiennyt, että Ariel olisi myös erikoinen. Siksi hieman erikoinen lause sinulta, että "lynkataan seuraava erikoinen" kun sitä ei voinut etukäteen tietää? :D Ja Arielille lähti ääni sen vuoksi, että flyra saataisiin pelastettua. En kokenut, että se olisi sen kummenpia selittelyjä vaatinut. Halimaa äänestin koska ääni erikoisilta oli saatava pois, ja siinä vaiheessa Halimalla oli jo yksi ääni. Eli erikoisten pelastamisen vuoksi laitoin äänen Halimalle (sekä siksi, että toisena vaihtoehtona oli äänestää itseäni).

Halima kirjoitti:Porkkana varmaan mielellään pelaa vielä yhden päivän lisää.

Niin pelaa! :> Vaikka se meinaisi, että huomenna kuolen niin pelaan kyllä mielelläni! :D

Sitten ainakin vähän pelaajapohdintoja. :)

Cameron kirjoitti:Nyt kun luin ensimmäisen päivän viestit kunnolla läpi, muinusta olit pahismaisempi kuin Meiz. Jos sinut lynkataan tänään ja paljastut hyvikseksi, riippuu vähän tämän päivän keskusteluista, mutta lähden varmaankin tutkailemaan Meiz-Tinppa-neutraalit -osastoa.

Jos Meiz on oikeasti pahis/petturi, niin tämä kuulostaa suht. hyvältä suunnitelmalta pahiskaverille. Lynkataan ensin minut, ja kun osoittaudun hyvikseksi niin Meiz ei olekaan enää niin epäilyttävä ja voidaan jatkaa muualle. Tämä lainaamani kohta ei siis ole ainoa kohta jossa tätä ihmettelin. Tunnut olevan kovin varma minun pahikseudesta, mutta Meiz epäilyttää niin kauan kun minua ei ole lynkattu. Ajat myös kovasti sen asian eteen, että minut lynkattaisiin ensin, ja sitten huomenna Meiz ei välttämättä epäilyttäisikään yhtä paljoa.

Halima kirjoitti:Tää viesti on kyllä niin pahismainen että toista saa hakea. Jos Meiz on hyvis, oma puoli kärsii siitä että hän äänestää itsensä pois. Jos Meiz on pahis, oma puoli kärsii myös, mutta toisaalta tilanne on sellainen, että pahis voisi yrittää auttaa jäljelle jääviä kumppaneitaan poistumalla pelistä mahdollisimman pienellä metelillä. Petturin suuhun tuo viesti kyllä kaikista parhaiten soljahtaisi, varsinkin jos Porkkana on pahis. Viimeiseen asti yritetään pitkittää porkkanan peliä, vaikka sitten itse uhrautumalla?

Halima kirjoitti:Vaikka en olekaan satavarma pahikseudestasi (enkä kyllä porkkanankaan), mun mielestä meillä ei paljon oo muita vaihtoehtoja kuin tarkistaa vähintään jomman kumman puoli, ja mahdollisesti seuraavana päivänä sitten toisen. Ainakin mun omat pahis/hyvisepäilyt nyt ryhmittyy niin kovasti tämän kuvion ympärille, että en usko niistä pääseväni kunnolla selville ennen kuin teidän roolit on selvillä.

Halimalta hyvää pohdintaa minusta ja Meizistä. Jos minä kuolen, Meiz saa mielestäni olla seuraavan päivän uhri. Tämän käytös kun ihmettää ja epäilyttää edelleen. Ja minulle on ok olla huomisen uhri jos Meiz kuolee tänään. :D Ei siis aavistustakaan miksi Meiz uhrautuu ja puhuu näin puolestani. Valitettavasti tähän menee nyt pari päivää selvittää meidän roolit, mutta toivottavasti tässä sivussa tulee tarpeeksi pohdintoja selvittämään pahikset. Toivottavasti kaikki äänestyspakkolaiset tulevat myös äänestämään nyt, ettei turhaan mene mahdollisia hyviksiä ja pahisten voitto helpottuu. :/

Halima ei siis epäilytä, vaikka silmällä tätä pidänkin. Tältä on tullut hyviä pointteja ja pohdintoja, ja ymmärrän keskittymisen minuun ja Meiziin. Toistaalta taas edeltävä Halima epäili minua jo, joten pahiksen on helppo hypätä jatkamaan epäilyjä ilman, että kukaan ihmettelee. Pidetään silmällä, vaikka hyvisvibaa tuleekin. :)

Xanie kirjoitti:Ja ei, toisen rooli ei välttämättä kerro mitään toisen roolista. Toinen voi olla pahis, joka on joutunut vahingossa tähän sotkuun mukaan ja koittaa viedä mennessään hyviksiä. Tai toinen voi olla hyvis, joka on sotkeutunut koko soppaan ihan vahingossa. Ei kannata olettaa, että jos toinen paljastuu hyvikseksi, niin myös toinenkin on. Sehän olisi jäljelle jääneen kannalta suorastaan ideaalista, jos tämä olisi pahis ja olettettaisiin hyvikseksi jonkun taviksen tippumisen takia.

Xanie ei ole lähtenyt minun ja Meizin epäilyihin mukaan. Tämä saattaa olla hyvis, joka ei nyt yksinkertaisesti näe meitä pahiksina tai sitten pahis, joka tietää meidät hyviksiksi ja kerää lopulta hyvispointsit. Tämä lainaamani kohta esimerkiksi on hyvää pohdintaa, jota Cameronin kohdalla mietinkin.

Tinppa kirjoitti:Ja Meiz mietityttää mua eniten nyt.

Miksi?

Tinpalta kaipaisin edelleen enemmän viestejä joissa enemmän sisältöä. Epäilyjä ja pahisvibaa lentää vähän joka suuntaan, mutta perusteluja ei niinkään?

Hieman lyhyeksi pelaajapohdinnaksi jäi nyt kyllä.. Kaiken kaikkiaan siis Cameron ja Meiz vaikuttavat pahiksilta, ja kolmas pahisjengiin kuuluva on varmaan hiljaisten joukossa. Lisäksi mun muistaakseni moni on luvannut pidempiä pohdintoja, niin niitä kaipaisin! Ja Halisman tavoin haluaisin, että kaikki tulisi äänestämään jo. Eli jos on jotain kysymyksiä tai epäilyjä mulle niin kerkiin vielä vastaamaan niihin. :D Etenkin äänestyspakkolaiset saisivat tulla äänestämään..!
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 20.03.2016 12:42:46

Mä taidan nyt kuitenkin siirtää ääneni Meizille. Porkkana on edelleen epäilylistallani todella korkealla, mutta kun ihan yhtä korkealla on Meizkin, ja Meiz tuntuu haluavan pelistä pois ja porkkana ei, niin mulle käy ihan yhtä hyvin näin päin.
--porkkana
++Meiz

Mietiskelin myös sitä, että jos on niinkuin luulen (Meiz petturi ja porkkana pahis), ei oikeastaan ole väliä kummassa järjestyksessä heidät lynkataan. Jos taas Meiz paljastuu oikeasti hyvikseksi, niin kyllähän se niitä epäilyksiä vähän lieventäisi porkkanankin osalta, niin voidaan sitten miettiä huomenna tätä kuviota uudestaan. Lisäksi mä oon melko varma, että Meiz ei oo suojelija. :D Tai jos on niin melko erikoinen taktiikka suojelijalle yrittää saada kaikki mukaan äänestämään hänet pois pelistä.

Mä en todennäköisesti pääse tänään koneelle välillä 18-21, eli jos tulee jotain iltasäpinää niin koittakaa pärjätä ilman mua. Ja jos nyt meinaatte vaihtaa ääniä mun suuntaan niin voisitteko vaikka hihkaista siitä jo nyt? :P
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Xanie » 20.03.2016 16:00:55

En muistanut eilen äänestää sitten kuitenkaan ._x Mulla on poissaolo, mutta jotten tipu tyhmän mokan takia, niin piipahdan tän verran paikalla. Muuten en tääll heilu. ++Meiz Uskon, että Meizin putoaminen voi selkiyttää montaa pohdituttavaa kuviota enemmän kuin porkkanan putoaminen ja antaa siten selkoa peliin. Huomenna toivottavasti viisaampina kohti jatkoa!
Xanie
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 02.12.2013 22:27:47

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Ariel » 20.03.2016 17:47:54

Meiz epäilyttää eniten. Meiz epäili porkkanaa siitä et se syytti flyraa hermostuneisuudesta. Mä en tiiä mikä porkkanan myöhemmissä viesteissä muutti sen epäilyttävästä sen verran hyvismäiseks et on epäilyttävää äänestää sitä. Ja Meiz oli aiemmin pitänyt Halimaa hyvismäisenä, ainoa syy miks Halima muuttu epäilyttäväks oli ääni porkkanalle.

++Meiz
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.03.2016 18:14:05

Jep jep, mun peli oli aika menetetty Ariel äänestyksen ja Haliman tiputtamisen jälkeen. Toivottavasti tällainen "uhrautuminen" ei pilaa kenenkään fiilistä IRL, koen vain että mun pysyminen pelissä jäisi miinuksen puolelle hyvisten peliin, joten näin tällä kertaa. Ensimmäinen päivä oli kyllä erittäin viihdyttävä, oikeestaan poikkeuksellinen kylän viimeaikaisista peleistä, ja toivottavasti jaksatte jatkaa aktiivisesti tällaisen hiljaisen päivän jälkeenkin. Jääköön ++Cameron mun kannanotoksi siihen ketä kannattaa miettiä tosissaan huomenna. Halimalla on tosiaan tavis-roolinsa puolelta ennestään epäilyä porkkanaa kohtaan, joten pieni myönnytys siitä. Suhtautuisin silti varauksella siihen kuinka helposti porkkana on listattu "pahismaiseksi". Veikkaanpa edelleen hänen olevan hyvis ja pahisten tähtäävän hänen pudottamiseen huomenna.

Xanie kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Tätä teoriaa vastaan haluan puolustautua sillä, että pahiskaverit ovat hyvin tietoisia toistensa kommenteista, mutta näin uudelleenlukiessa huomasin että porkkana on jo kahdesti jättänyt kokonaan vastaamatta kysymykseeni.


Ei automaattisesti. Suurin osa kai mieluiten pelaisi pahista, mutta jos ei olekaan niin innostunut pahikseudesta tai kommunikointi pahiskaverien välillä ei ole hyvää, niin välttämättä sitä ei sitten pelissäkään kiinnitä toiseen niin huomiota. Tai jos yrittää olla yltiövarovainen siltä varalta että toinen jää kiinni -> pahiksen jäädessä kiinni analysoidaan tämän viestejä kuitenkin täikampaakin tiheämmällä kammalla ja koitetaan poimia vinkkejä muista pahiksista.

Halimassa hämää esim. ylläolevan kommenttini jättäminen kokonaan huomiotta. Ei sopinut hänen teoriaan "meiz+porkkana kokeneina pahiksina etäännyttämässä toisistaan" ja jätti sen takia vain huomiotta?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Lenune » 20.03.2016 18:32:53

Äh. En ole vieläkään ehtinyt tehdä sitä lupailemaani listausta, mutta toisaalta en tiedä olisiko sille juuri nyt niin tarvettakaan, koska myös minun, kuten monen muunkin epäilykset pyörivät Meiz-porkkana akselilla, mutta olisin toivonut, että ehdin sen listauksen tälle päivälle, koska ei tiiä miten yöllä käy :C

Oon koittanu aina ajattelulle vapaan hetken koittaessa, miettiä, että kumpaa tässä kannattaisi lähteä pudottamaan. Muutama on porkkanan pudottamisen kannalla, mutta itelleni Meiz kyllä näyttäytyy huomattavasti pahismaisempana kaiken kaikkiaan.

++Meiz

Inhottaa olla näin antiaktiivinen, kun eka päivä meni kuitenkin niin kivasti, mutta irl-elämä on liian vilkas.
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 20.03.2016 19:57:10

Lähes koko päivä oon laskenu matikkaa, ni en oo tänään ehtinyt oikein jutella. Meizin ja porkkanan väliltä kallistun ehkä Meizin pudottamiseen, sillä se todennäköisesti selkeyttää kuviota enemmän kuin porkkana, vaikka molemmat nyt tuntuvat pahismaisilta. Jos Meiz on pahis tai etenkin jos hän on petturi, niin porkkanan pudottamista tulee harkita vakavasti. Jos Meiz taas on hyvis, tulee pudottamista jälleen harkita vakavasti. Olen sitä mieltä, että tämän päivän puolella ei missään nimessä tule kuitenkaan lyödä lukkoon huomista kohdetta.

Lenune: Lenune, mä tiiän miten yöllä käy! Joko sinä tai Ariel, hyvässä tapauksessa molemmat, selviytyvät. Jos siis teet listauksen ensi yön puolella ja jaat sen Arielin kanssa, saadan listauksesi huomenna peliin. Ariel voi tehdä samoinl. Tai voitte tehdä yhdessä listan, jolloin toinen teistä pääsee jakmaan listan huomenna.

Hmm. Meiz on jo runsaalla enemmistöllä pudotusuhan alla, joten vaikuttaa turhalta. ++Meiz joka tapauksessa, sillä äänestyspakko ei ylppärien aikana houkuta (suurempi riski unohtaa antaa ääni). Pelaajista toivoisin kyllä etenkin vaparikaksikon aktivoitumista, sillä teistä on kuulunut aika vähän (Arielin mielipiteistä en tiedä juurikaan mitään), ja huomioillenne annan keskimääräistä suuremman painoarvon.

Meiz: Jos vielä oot aktiivinen topassa, niin voisitko vielä summata mielipiteesi Halimasta?Jäi mielestäni hieman epäselviksi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.03.2016 20:54:37

Eipä tuossa ole sen kummempaa kuin että mikäli myös porkkana on hyvis niin pahiksille olisi huomattavasti parempi äänestää hänet ensin pois, koska moni häneen kohdistunut epäily perustuu siihe että olisin pahis. Toisinpäin äänestettynä taas minua vastaan voisi edelleen käyttää tuota ensimmäisen päivän Ariel + Halima ääntä. Tästä johtuen Cameron ja Halima epäilyttää. Neutraalista näkökulmasta mietittynä oikea järjestys on nimenomaan minä ensin, koska näin saadaan selville paljon eilisen päivän mahdollisesta pelastusyrityksestä. Ja näin tuntui moni muukin ajattelevan aika automaattisesti, mutta nämä kaksi ei.

Taas tuo syytös meitä kahta kohtaan oli kirjoitettu siihen malliin, että kaikki vuorovaikutuksemme vain kuitattiin kokeneiden pahisten etäännyttämiseksi. Lisäksi suuri osa oli tapahtumien listausta, eli todella helppoa tekstiä myös pahikselle. Toki tuo on varmasti tarkoituksella tähän tyyliin, teoria kun on. Mutta hämää myös tapa jolla tuo minun puolustuksen pointti ignoorattiin kokonaan (eli mistä yllä postasin).

Tähän loppuun vielä että Violet vaikuttaa edelleen suht hyvismäiseltä ja antaisin luottoa sinne suuntaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 20.03.2016 21:01:15

Päivä on päättynyt!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 20.03.2016 23:00:54

2.ilta:

”Te pääsette helpolla”, Zey lähestulkoon kuiskasi hiljaisuuden jälkeen. ”Joudutte joo jakamaan salaisuutenne, ja toki ootte hetken häpeissänne. Ne kuitenkin unohtuu nopeaan, ja lopulta te ehkä olette jopa tyytyväisiä, ettei teidän tarvi enää peitellä mitään. Tai sitten te voitte päättää teeskentelevänne niinku tätä ei ois tapahtunut. Mutta Charles on kuollut. Ja se kuoli teidän salaisuuksienne vuoksi. Ja te voitte jopa unohtaa sen, teeskennellä, ettei sitäkään koskaan tapahtunut. Mutta kaikki ei voi. Joten piru vieköön te pääsette helpolla.”
”Ehkä tämä voikin olla sellainen puhdistava rituaali”, Cameron pohdiskeli. ”Mennään lähemmäs luontoa ja näin. Mut kyllä tämä toimis paljon paremmin, jos vaan kaikki pukeutuis juuttikankaaseen. Oikeesti, se auttaa tosi hyvin hahmottamaan omaa paikkaansa ja merkitystä maailmankaikkeudessa. Eikä ihoakaan tarvi rasvata kuin kolme-neljä kertaa päivässä.”
”Ja mähän en säkkiä päälleni vedä”, Lenune vastasi tiukasti. Lenune tuntui pitävän erikoisena olemisesta, joten ei tullut yllätyksenä, ettei hän pystynyt kuvittelemaankaan tekevänsä jotain niinkuin toiset teki. Nytkin sähkönsinisine hiuksineen ja itse maalattuine vaatteineen Lenune oli erilainen kuin muut. Olisi luullut, että hän ja Cameron olisivat olleet parhaita ystäviä, kun molemmat vähän erikoisia olivat pikkukylän makuun, mutta ei. Ehkä se johtui siitä, että siinä missä Cameron kulki elämässään pää pilvissä, oli Lenunella taas aina jalat maassa. Mutta kyllä he olivat näyttäneet sietävän toisiaan, nytkin istuivat samassa pöydässä vastatusten. Tosin sekin taisi olla enemmän flyran ansiota.

”Jos ei nyt turhia jauhettaisi, vaan keskityttäisiin olennaiseen”, Violet puuskahti ja hypisteli sateenvarjoaan. Violet oli kylän julkkis. Tai no, ei nyt oikea julkkis, sillä Violet ollut mitään merkittävää tehnyt. Tai vähemmän merkittävääkään, kuten Big Brotherissa ollut. Itseasiassa mies jopa vihasi kaikkea elektronista ja modernia. Edes rannekello ei miehen mieleen sopinut, vaan vilkuili aikaa aina taskukellostaan. Erikoisuudestaan huolimatta Violet oli suosittu kyläläinen. Ikään katsomatta jokainen naispuolinen kyläläinen, sekä osa miespuolisistakin, oli ainakin joskus ollut ihastunut Violetin tummiin salaperäisiin piirteisiin, joita vain korosti iso ja painava nahkatakki. Mies näytti kuin suoraan seikkailuelokuvista hypänneeltä sankarilta, joten ei ollut ihme, että muut alkoivat haaveilemaan. Tai siis kuka nyt ei haluaisi olla se kaunis nainen, joka sulattaa sankarin sydämen ja saa hänet avautumaan? Jopa Zeyn täytyi myöntää, että mies oli pyörinyt aivan liikaa hänen ajatuksissaan. Toisin kaikkien suureksi harmiksi, ajatukset jäivät yleensä vain ajatuksiksi. Violet itse kun tuntui olevan sitä mieltä, ettei hän kaivannut sydämen sulattajaa.

”Jep, mennää ny suoraa asiaan”, piikkisiili myönteli. Hänen toinen kätensä kokeili vihreitä piikkejään, aivan kuin varmistaen, ettei hiuslakka ollut menettänyt tehoaan. ”Musta järkevintä olis kuitenki se, että sä Zey menisit vaa kyselee vähän jätkiltä et mitä ne tietää. Sanot vaan Halima, niin kyl ne alkaa puhumaan.”
Zey tuijotti hölmistyneenä piikkisiiltä. Oliko hänellä nyt mennyt jotain pahasti ohi? Keneltä jätkiltä hänen pitäisi kysyä? Entä miksi ihmeessä hänen pitäisi sanoa maalaistalon rouvan nimi heille?
”Mitäh?” oli ainoa mitä Zey pystyi sanomaan.
”Siis niille mun modarikavereille. Moottoripyöriä, vrom vrom, ju nou. Me käytetää swahililaisii nimii siel, joten ne tuntee mut Halimana.”
”Miks ne tietäis kuka Charlesin tappo?”
”No ne ny tietää yhtä sun toista. Kato elämä kadul opettaa paremmi kun jotku hienot koulut.”
”Ne mitään kadulla elä”, Meiz tuhahti. Taas se häiritsevä ukko, joka pakkasi unohtumaan mielestä. Oikeasti, miksei täällä ollut mitään kohdevaloja, olisi voinut helpottaa miehen paikantamista. ”Ne on vaan joukko keski-ikäisiä miehiä, jotka leikkii rankkaa elämää ja moottoripyörä sankareita.”
”Ja mist sä sen muka tiedät?” piikkisiili kysyi loukkaantuneena. Miehen kasvot olivat vääntäytyneet nyrpeään ilmeeseen, jonka lähinnä uskoisi näkevän pikkulapsen kasvoilla ruokakaupassa, kun äiti on kieltänyt karkkien ostamisen.
”Kaikkihan sen tietää, älä nyt pelihousujas revi piikkis”, Meiz totesi laiskan oloisesti. Silmistä kuitenkin pilkisti pieni innostus piikkisiilen reaktiosta.
”Se o kuule Halima nyt sitten! Parempi sun on kuule oppii vähä kunnioitusta, ja teidä muidenki!” piikkisiili, tai siis Halima murisi. Vähän jopa sylkeä lensi, niin suivaantunut mies oli. Ei ilmeisesti pitänyt siitä, että häntä kyseenalaistettiin. ”Sitä paitsi, mä kyl sanon, et se olit sä Meiz, joka sen äijän tappo. Kuka muu siihen olis pystynyt? Sä oot niin pirun harmaa ja läpinäkyvä äijä, et ei kukaan huomais, vaikka ihan vieressä seisois.”
”Tapoit sä? Mun enon?” Zey alkoi tenttamaan Meiziä.
”Et kai sä nyt ton hullun puheita usko?” Meiz kysyi ja katsoi taas suoraan silmiin Zeytä. Olo tuntui epämiellyttävältä, aivan kuin Meiz näkisi Zeyn läpi. Sille ei kuitenkaan voinut mitään, oli pakko vain puskea eteenpäin. Charlesin vuoksi.
”Ehkäpä uskon. Ehkäpä mä varmistan, ettet sä tuu näkemäänkään sitä lääkettä.”
”No voi tsiisus. En mä nyt kuolemaan ala. Ainoo juttu, jonka Charles tiesi, oli mun vähän epäilyttävämpi menneisyyteni. Olin yksityisetsivä ennen tänne tuloa. Sanotaanko, että menin asiakkaan kanssa vähän liian pitkälle, ja aviomies ei oikein tykännyt. Joten täällä ollaan piilossa, sillä se aviomies ei oikein vaikuttanut anteeksiantavalta ihmiseltä. Tai siis tappo vaimonsa, poltti mun toimiston ja näin. Eipä sillä, ei mua hirveesti haittaa, vaikka te nyt tiedättekin. Mä vaan vaihdan kaiken tän jälkeen taas asuinpaikkaa ja nimeä.”
Mikä äijä, muuta Zey ei voinut ajatella.

Äänet:
8 Meiz (porkkana, Vampire, Tinppa, Halima, Xanie, Ariel, Lenune, Violet)
1 porkkana (Cameron)

Meiz kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet:
1.päivä: Halima – tavallinen kyläläinen
1.yö: flyra – kertakäyttöinen ennustaja
2.päivä: Meiz – tavallinen kyläläinen

Äänestyspakot:
Tinppa, Vampire, Xanie, Ariel, Cameron

Kaikki suorittivat äänestyspakkonsa, jee!

Poissa:
keira 13.3.-20.3.
Xanie 20.3-24.3

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna kello 22.00. Yönimet kuitenkin jo viimeistään kello 20.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 2.yö loppuu 21.3. kello 22.00, yönimet 20.

ViestiKirjoittaja Zey » 21.03.2016 22:00:33

3.aamu:

Vaikka Meizistä ei enää puhuttu, monet tuntuivat silti luovan synkkiä katseita miehen suuntaan. Eniten kuitenkin miestä tuntui mulkoilevan Vampire. Eikä ihme, sillä Zey muisti kuulleensa tytön vanhempien eronneen kun tyttö oli seitsemän vuotta vanha. Ilmeisesti vanhat tunteet palailivat pinnalle.
”Joskus asioita vain tapahtuu”, einari sanoi. Ilmeisesti Zey ei ollut ainoa, joka oli mutinan kuullut.
”Ei pitäisi tapahtua”, Vampire vastasi synkästi.
”No mut elämä on kuitenkin aika yllättävää. Tai siis mäkin luulin, ettei sisarukset sais lapsia, mut niin vaan mun kissa pyöräytti viis pentua. Se oli vielä siihen aikaan, kun mulla oli vaan kaksi kissaa, sisko ja veli”, einari muisteli.
”Eikö toi nyt ole vähän eri asia?” Lenune kysyi.
”Olipa vaan esimerkkinä elämästä. Kaikkea sattuu ja tapahtuu”, einari kohautti olkiaan.
”Mä olen kyllä sitä mieltä, että mitään ei satu ja tapahdu. Kyse on valinnoista. Ihan niin kuin säkin valitsit pitää kaksi sukukypsiksi tullutta vastakkaissukupuolista kissaa leikkaamattomina toistensa ympärillä”, Lenune valisti.
”Miks ihmeessä mä ne olisin leikannut? Eihän niillä mitään sairauksia ollut?” einari kummasteli. Miehen suu oli loksahtanut auki, ja kaikesta näki, että hän oli ihan oikeasti hämmentynyt.
”Etkö sä tiedä mitään kissoista?” Lenune hermostui. Nainen pyyhkäisi sähkönsinisiä hiuksiaan kädellään ja kämmenen poikki kulkeva valkoinen arpi tuli hetkeksi muiden näkyviin. Zey juuri ja juuri kerkesi näkemään arven, kun käsi taas palasi pöydän päälle kämmenpuoli alaspäin. Mistäköhän arpi oli tullut? Se oli aivan liian pitkä ja näkyvä ollakseen jokin vanha paperihaava. Kenelle edes paperihaavoista jäisi arpia? Olisiko syynä siis tapaturma, vai tahallinen teko?

”Väitätkö sä mua huonoksi omistajaksi, häh?” einarin rauhallisuus oli tiessään. ”Kuule kukaan ei rakasta niitä tässä maailmassa yhtä paljon kuin mä rakastan! Niillä on ruokaa ja juomaa kipoissa, säännöllisesti on rokotettu ja tutkittu. Jos niillä on vähän sekavat tunne elämät, mitä mä sille voin? Oot vaan kateellinen siitä, että mulla on perhe. Oon nimittäin kuullut, ettet oo ollut perheesees yhteydessä siitä lähtien kun tänne muutit. Hylkäskö ne sut vai?”
”Mä ne hylkäsin!” Lenune kiljui ja nousi seisomaan, vaikkakin hyvin huteran näköisesti. ”Ihan niin kuin mä olisin voinut antaa niille anteeksi! Ne...” Nainen hiljeni ja istahti takaisin alas. ”Ne ei ansaitse kuulua mun elämään”, hän lopetti.
”Mitä ne sitten teki?” Zey tarttui hanakasti ja toivoi, ettei kyseessä vain ollut mikään teinivaiheen riita, jossa vanhemmat ovat hirveän epäreiluja, teki ne mitä vain.
”Ei sillä ole mitään merkitystä enää.”
”Jos sillä ei ole enää merkitystä, niin mikset kerro?” Tinppa uskaltautui utelemaan.
”Koska sillä ei ole mitään merkitystä”, Lenune vastasi itsepäisesti. Cameron nojautui eteenpäin taputtaakseen rauhoittavasti Lenunen kättä, mutta naisen kylmä katse pysäytti hänet. Vaivautuneena Cameron tyytyi pyyhkäisemään pöydältä leivän muruja ja vaihtamaan asentoaan tuolilla.
”Charles tiesi sen”, Zey huomautti. Ei Zey siitä ollut aivan varma, mutta joskus sitä tarvitsi asettaa ansaa.
”Ehkä, mutta se ei tee siitä merkityksellistä”, Lenune väänsi.
”No pidä vaan merkityksellisyyteesi, mutta muista missä liemessä olet”, Zey huomautti myrkyllisesti. Häntä alkoi ottaa jo päähän koko naisen vänkääminen. Miksi muut eivät vain voineet kiltisti olla auttavaisia, vaan joka asiassa piti harata vastaan? Eivätkö he enää muistaneet missä tilanteessa he olivat? Vai oliko Zey kuitenkin erehtynyt lääkkeen annostuksessa? Olivatko oireet jääneet liian pieniksi, jotta muut ottaisivat tarpeeksi tosissaan tämän?

”Kun mä synnyin, niin mun äiti oli huonossa jamassa. Rahapulaa. Ja kun mun lisäksi synty mun kaksonen, ni se tuli ahneeksi. Yksi lapsi riitti hänelle, joten hän päätti myydä toisen. Joten kun mä vihdoin täytin 18 vuotta, ni mä lähdin. Enää se ei voinut lähettää poliiseja perään. Ja lopulta kun mä olin tutkinut adoptiopapereita, niin mä sain tietää, että mun kaksonen asu täällä, joten täällä ollaan. Enkä aio palata.” Viimeisten sanojensa painoksi Lenune vielä katsoi uhmakkaasti Zeytä silmiin, aivan kuin odottaen tämän sanovan jotain vastaan. Zey ei sanonut.

Kuolleet:
1.päivä: Halima – tavallinen kyläläinen
1.yö: flyra – kertakäyttöinen ennustaja
2.päivä: Meiz – tavallinen kyläläinen
2.yö: Lenune - vapaamuurari

Äänestyspakot:
Horaaneko, einari

Poissa:
Xanie 20.3-24.3

Ilmoitus:
Tinppa ei enää jatka pelissä, joten hänelle etsitään varapelaajaa.

Päivä alkaa nyt ja päättyy perjantaina 25.3. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 21.03.2016 23:12:16

Hmm. Tää peli kyllä rikkoo uuden kylän ennätyksiä. Eniten pelaajia, eniten onnitstuneesti korvattuja pelaajia ja eniten kuolleita erikoisia ensimmäisenä kahtena päivänä.

Meizin hyvis-statuksen paljastuminen tekee porkkanasta luotettavemman. Nyt kuitenkin mietityttää Haliman rooli tässä toiminnassa. Yön aikana itselleni heräsi ainakin ajatus Halimasta petturina, joka aggressiivisesti pyrkii eliminoidaan dominoivalla otteella niin monta pelaajaa kuin mahdollista, jolloin muut, ehkä hiljaiset pahikset, pääsevät etenemään piilossa. Tätä tukee havainnot siitä, että Halima keskittyi eilen aika vahvasti (tosin kyllä oikeutetusti) kahteen pelaajaan (pelin keskittyessä muutaman pelaajan ympärille pahikset voivat piileskellä helpommin), jotka hän vielä pyrki pudottamaan epäedullisessa järjestyksessä (Meizin rooli kertoo enemmän porkkanasta kuin porkkanan rooli Meizistä). Muut pelaajat hän on kuitannut melko ylimalkaisesti. En sinäänsä ihmettelisi, jos petturi-Haliman pahiskaverit löytyvät hiljaisista. Toisaalta Haliman epäilyissä oli kyllä ihan perää, kun nuo ensimmäisen päivän tapahtumat ottaa huomioon.

Muista pelaajista olen Haliman kanssa kuitenkin samaa mieltä siitä, että osa pelaajista on päässyt liian helpolla. Haluaisiko esimerkiksi ++horaaneko tulla puhumaan? Keiralta taisi juuri päättyä poissaolo? Ja Xaniella ilmeisesti alkoi juuri? Arielkin voisi tulla puhumaan aktiivisemmin, vaikkei hänen roolia pidä muitten hiljaisten tavoin lähteä selvittämään. Tinppa on nähtävästi hakemassa varapelaajaa, jolloin saadaan selkeyttä siitä suunnasta. Ikävä puoli on se, että meillä on lähtökohtaisesti aika vähän mitään kasassa Tinpasta, minkä vuoksi roolista on vaikea sanoa mitään.

Nyt tällä viikolla on enää keskiviikkona matematiikan yo, minkä jälkeen on paremmin aikaa pelailla. Toivon nyt, että hiljaisilta, miksei muiltakin, tulisi jotain vähän päivitettyä mielipidettä pelaajista. Itselläni kun tää listan teko on näin venynyt, niin alkaa tuo alkupuoli jo kaivata pienoista päivittämistä. Esim. einarin tulkitseminen ja eritteleminen on jäänyt vähälle, kun taas Vampiren megapostauksiin en ole uskaltanut edes kunnolla kajota.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 21.03.2016 23:23:30

Nyt jälkeenpäin huomasin, etten tuossa sanonut juurikaan mitään porkkanasta. Vegaanivampyyrikombo (porkkana + Vampire), mnkä jo eilen taisin mainita, ei liene aivan mahdoton ajatus. Ja ylipäätänsä voisin todeta, että vaikka Meiz paljastui hyvikseksi, pidän porkkanaa edelleen lievästi pahismaisessa kastissa (jos tänään vaikka myös laajentaisin tätä asteikkoa pahismaisiin ja hyvismäisiin asti). Ehkei kuitenkaan mennä sillä linjalla, että Meizin jälkeen siirrytään suoraan porkkanaan, vaikka tämä ajatus joillain pelaajilla näkyikin vahvana. Sen sijaan keskustellaan, väitellään, huudetaan, väännetään kättä, neuvotellaan sivistyneesti, sekoillaan aktiivisesti viisi minuuttia ennen päivän päättymistä ja päädytään lopulta yhteisymmärryksessä ratkaisuun, joka joko johtaa tai ei johda porkkanan kuolemiseen. Mitä tässä yritän mahdollisimman vaikeaselkoisesti todeta on, että ei tapeta porkkanaa suoraan, vaan keskustellaan, jookos?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 22.03.2016 09:29:03

Siis Meiz oli hyvis?!? Joo tää oli kyllä aika shokki mulle. Yritän päästä tästä yli ja listata jäljellä olevia pahisvaihtoehtoja. Tinppa ja Violet on mun silmiin niin hyvismäisiä, että en nyt edes käsittele heitä tässä postauksessani. Keira on edelleen kirjoittanut vain yhden lyhyen viestin, joten jätän hänetkin käsittelemättä. Lopuista (Vampire, Xanie, Cameron, porkkana, Tetra-Horaa, einari) yritän nyt löytää yhdistäviä ja erottavia tekijöitä.

Listaan tähän nyt lähinnä ihmisten mielipiteitä eri päiviltä, yhteenveto mielipiteistäni löytyy alempaa.

Cameron
Ensimmäisen päivän mielipiteet: Lenune ja Halima vaikuttavat hyvismäisiltä, einari myös vienyt peliä hyvin eteenpäin. Porkkana, Tetra, Meiz ja Tinppa epäilyttävät mitäänsanomattomuuden ja komppailujen vuoksi. Flyrasta ei tiedä, piikkisiili pyörittelee erikoiskeskusteluja, Violet jännän ailahtelevainen.
Toisen päivän aluksi: "Tuostahan voisi pohtia, oisko pahis/petturikaksikkoa porkkana-Meiz-Violet."
Toisena päivänä listauksessaan: "Hyvismäiset: Violet, piikkalima. Neutraalit: einari, Vampire, Xanie, Tetraneko, keira. Pahismaiset: porkkana, Meiz, Tinppa" Äänestää porkkanaa.

einari
Eka päivänä einari puhuu lähinnä flyrasta ja Tinpasta, äänestää flyraa.
Myöhemmin eka päivänä: "flyra tuntuu tekevän nyt pesäeroa Tinppaan, kun heidän komppailuistaan huomautettiin. Kumpikaan ei kuitenkaan vaikuta mielestäni erityisen hermostuneelta saamistaan epäilyistä, mikä viittaa hyvismäiseen suuntaan." Kaipaa porkkanalta perusteluja flyran hermostuneisuudesta ja Tetralta perusteluja peliin osallistumattomuudesta. "flyra on ottanut äänensä melko rennosti, minkä koen jokseenkin hyvismäisenä." Ei kuitenkaan poista ääntään. "Silmään pistää myös Cameron, joka tuntuu jotenkin tosi neutraalilta."
Toisena päivänä epäilee porkkanaa ja Meiziä (kuten muutkin), mutta ei äänestä ketään. Miksi et äänestänyt?

Tetra-Horaaneko
Tetra oli epäilyttävä eikä sanonut mitään hyödyllistä. Horaaneko on ainoassa viestissään tätä mieltä: Tinpasta ei tiedä, Vampire lievästi pahismainen, Xanie-mielipiteestä en saanut selvää, Violet pahiksen ja neutraalin välimaastoon, Meiz ei epäilytä, Horaa vain haluaisi selityksen Meizin Halima-äänestykselle.

porkkana
Ekan päivän epäilykset: "Tetra pahistuttaa, tosin jos Vampirea on uskominen niin tämä on tiputtautunut eli en tiedä kauanko ääni pysyy siellä. Meiz ja ehkä vähän flyra pahisvibattaa, Tinpasta ja Arielista nyt muuten vain haluaisin kuulla lisää. :)"
Toisena päivänä äänestää Meiziä ja toteaa viestin loppuun: "Tämä kun oli lievästi sanottuna aika Cameron-painotteinen viesti.. Ideoita toiseksi ja kolmanneksi pahikseksi on myös, ja tulen selventämään niitä silloin. :)"
Myöhemmin toisena päivänä: "Kaiken kaikkiaan siis Cameron ja Meiz vaikuttavat pahiksilta, ja kolmas pahisjengiin kuuluva on varmaan hiljaisten joukossa."

Vampire
Ekana päivänä ekassa viestissään äänestää flyraa.
Myöhemmässä viestissään pistää epäilyksensä selkeään muotoon: ""Hyvismäiset: einari. Pahismaiset: Tinppa, flyra. Neutraalit: Meiz, Cameron, Tetradynamia, porkkana, Lenune, Keira, Xanie, Ariel. Ei pahismaiset, mutta ei neutraalitkaan: Violet, Halima, piikkisiili.
Saman viestin lopussa kuitenkin vielä: ""Ja tällä hetkellä siis mielipidesummasummarumissani paikkaansa ovat muuttaneet/muuttamassa Meiz ja porkkana. porkkana neutraaleista askelta pahismaisempaa kohti ja Meiz tällä hetkellä jonnekin pahismaisen ja sen lievemmän kategorian väliin.
Ekan päivän lopussa poistaa äänensä flyralta (kun flyra tuli esiin ennustajana), mutta ei äänestä ketään.
Toisena päivänä Vampirelta on vain kaksi lyhyttä viestiä, joissa epäilee ja äänestää Meiziä sekä kyselee Tinpalta miksi Tinppa epäilee Vampirea.

Xanie
Ekan päivän mielipiteitä Xanielta: Tinpan viestit on olleet hajuttomia ja mauttomia, Tetran käytös on sellaista että ansaitsee äänen koska ei auta pahisten nappaamista yhtään, flyralla hirveästi sanahelinää ja einarilta hyviä huomioita. Eli jos oikein tulkitsin niin kevyttä luottoa einarille ja kevyttä epäilystä Tetralle.
Toisena päivänä: "Jotenkin Meiz-Porkkana pahiskombo tuntuu ”liian helpolta”. Koitan heihin keritä paneutua yksilöinä tässä illlan aikana." Myöhemmin lisää vielä vähän epäilystä mun suuntaan ja vielä myöhemmin käy äänestämässä Meiziä.

---------------------------------------------

Oon nyt vähän sekaisin. Mulle kävi nimittäin niin, että kun luin Cameronin viestejä, ajattelin "eihän tää Cameron nyt niin epäilyttävältä vaikutakaan, mutta einari vaikuttaa." Sitten luin einarin viestejä ja mietin: "no ei einari ehkä ookaan pahis, mutta Tetra-Horaa vois olla". Sitten luin Horaanekon viestin ja mietin: "oiskohan tää kuitenkaan pahis. Vampire vaikuttaa enemmän pahismaiselta". Porkkana ja Vampire oli poikkeuksia tähän, heidän viestejään lukiessani tuli samat pahisepäilyt kuin aiemminkin. Xaniesta mulla ei ollut ennakko-epäilystä, eikä niitä nyt oikein noussutkaan.

Eniten siis tällä hetkellä (tai edelleen) epäilyttävät porkkana ja Vampire. Molemmilta kaipaisin nyt tämän päivän pohdintaa, eli miten päin epäilyksenne nyt heilahtivat kun Meiz paljastuikin hyvikseksi? Ja Vampirelta muutenkin kaipaisin lisäpanostusta, koko tokana päivänä tuli tosiaan vain pari lyhyttä viestiä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 22.03.2016 21:17:21

Violet kirjoitti:Hmm. Tää peli kyllä rikkoo uuden kylän ennätyksiä. Eniten pelaajia, eniten onnitstuneesti korvattuja pelaajia ja eniten kuolleita erikoisia ensimmäisenä kahtena päivänä.

Eniten hiljentyneitä pelaajia kolmannen päivän alkuun. Missä te kaikki ootte?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja einari » 22.03.2016 21:21:45

Pahikset luuraavat siis tässä joukossa: horaaneko, Tinppa, keira, Vampire, Xanie, Violet, Cameron, Halima, porkkana. Luulin että vaihtoehtoja ois enää vähän mutta kauhee lössi teitä onkin. :D (Tinppa tosin poistu koko Kylästä ilmeisesti mitä häh? :< Toivottavasti joku innostuis korvaamaan.)

Halima kirjoitti:Tetra epäilytti, Horaaneko ei niinkään.

Tässä välissä tosin itsekin kuolit ja synnyit uudelleen - kenties eri roolissa? Horaanekon listauksestakin puuttui Halima tyystin. Irtoiskos mielipiteitä?

Halima kirjoitti:Ennen Violet oli mun listalla neutraaleissa, nyt ekan päivän lopussa tulleiden viestien perusteella siirtynyt vähän hyvismäisempään suuntaan.

Kui varte?

Meiz kirjoitti:Porkkana halutaan äänestää pois ensin, ja tämän jälkeen voidaankin keskittää seuraava päivä mun äänestämiseen, kun taas toisinpäin käännettynä uskon että roolini paljastus antaisi porukalle mahdollisuuden uudelleenarvioida porkkanan roolia huomattavasti paremmin.

Hmm tässä ihan hyvä pointti mahdollisesti. Porkkanaa innolla lynkkasivat ainakin Halima ja Cameron, tosin Halima sitten päättikin vaihtaa äänensä Meiziin. Sen jälkeen kun Meiz oli tämän huomionsa kertonut. Cameronistakaan en ihan saanut selvää, että miksi porkkana loppujen lopuksi tuntui pahismaisemmalta? Jossain vaiheessa ainakin sekä Meizin että porkkanan mitäänsanomattomuus ja komppailut taisivat ihmetyttää, mutta porkkana kohosi sittenkin enemmän esille?

Halima kirjoitti:Jos satuit huomaamaan, epäilin porkkanaa jo edellisenä minänäni, joka paljastui hyvikseksi.

Entäs Cameron, häntäkin epäilit jo entisenä minänäsi? Eiku hupsis, taisitkin yhdistellä häntä pahikseksi nykyisen minäsi kanssa...

Halima kirjoitti:Sinänsä ei väliä, että mä ainakin luulen että molemmat on pahiksia, ja vaikka ei oiskaan niin epäilen että toisen vuoro tulee sitten huomenna (jos nyt ei mitään maatamullistavaa tapahdu välissä).

Tää on mun mielestä vähän hassu kommentti, mutta pelaa hyvin yhteen porkkanan äänestämisesi kanssa. Koska mun mielestä nyt, kun Meiz paljastui hyvikseksi, porkkana ei vaikuta enää laisinkaan niin pahismaiselta - suurin osa epäilyistä kuin osui häneen ja Meiziin pahisparina.

Xanie huomautti vähän samoista asioista, ja Halima tulikin heti vähän kääntämään takkiaan:
Halima kirjoitti:Mietiskelin myös sitä, että jos on niinkuin luulen (Meiz petturi ja porkkana pahis), ei oikeastaan ole väliä kummassa järjestyksessä heidät lynkataan. Jos taas Meiz paljastuu oikeasti hyvikseksi, niin kyllähän se niitä epäilyksiä vähän lieventäisi porkkanankin osalta, niin voidaan sitten miettiä huomenna tätä kuviota uudestaan.


Porkkana epäili eilen Meiziä ja Cameronia. Mitkä fiilikset nyt, kun Meiz paljastuikin hyvikseksi?

Violetilta lähtee epäilyjä Haliman suuntaan, mutta äänen annat (ilmeisesti herätelläksesi) kuitenkin horaanekolle? Tsemppiä muuten matematiikan yo:hon, hui!

Halima kirjoitti:Toisen päivän aluksi: "Tuostahan voisi pohtia, oisko pahis/petturikaksikkoa porkkana-Meiz-Violet."
Toisena päivänä listauksessaan: "Hyvismäiset: Violet, piikkalima. Neutraalit: einari, Vampire, Xanie, Tetraneko, keira. Pahismaiset: porkkana, Meiz, Tinppa" Äänestää porkkanaa.

Nämä siis Cameronista. Ensin Cameron on yhdistellyt Violetia pahistrioon, mutta myöhemmin listauksessa hän on ollutkin hyvismäisten kastissa?

einari kirjoitti:Toisena päivänä epäilee porkkanaa ja Meiziä (kuten muutkin), mutta ei äänestä ketään. Miksi et äänestänyt?

Koin turhaksi lähteä heittämään ääntä tähän soppaan, jossa oli jo niin monta lusikkaa. Alkuperäistä viestiäni kirjoittaessani en ollut ihan varma, kumpaa halusin äänestää (Meizin lynkkaaminen tuntui informatiivisemmalta, mutta toisaalta miksi molemmat halusivat lynkata juuri Meizin?). Myöhemmin tulin siihen tulokseen, että haluan tarkistaa mieluummin Meizin kortit, mutta äänestys menikin aika tehokkaasti siihen suuntaan, eikä mulla ollut aikaa perehtyä ja kirjoitella sen enempää -> tuntui turhalta lähteä heittämään pelkkää ++Meiz-viestiä.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 23.03.2016 00:26:24

Äähhh oon ihan helkutin pahoillani kun oon ollut niin hiljaa vaikka innoissani lähdinki varittaa, koulu vie kaiken vapaa-ajan ja huomennaki pitäis juoksennella videoneditoinnista näyttelynpystytykseen ja näyttelynavajaisista iltapiirustukseen :'D (ja tää kaikki vaatii unta eli en voi nytkään oikein kirjotella) Mut mie halusin vaan ilmottaa että oon yhä tietonen pelistä ja lupaan kirjottaa huomenna pidemmän viestin!
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 23.03.2016 00:44:14

Ilmoitus:
Tinpan tilalle tulee veare!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 23.03.2016 08:08:53

einari kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tetra epäilytti, Horaaneko ei niinkään.

Tässä välissä tosin itsekin kuolit ja synnyit uudelleen - kenties eri roolissa? Horaanekon listauksestakin puuttui Halima tyystin. Irtoiskos mielipiteitä?

No Horaanekolta on tullut vasta yksi viesti, mutta se on mun mielestä tosi hyvismäinen. Kattavasti pohdittu asioita eri kanteilta jne. En nyt osaa tarkemmin selittää, mulle vaan tuli eilen lukiessa, ja tänään uudestaan sen lukiessa sellainen olo, että tuskin se on pahiksen käsialaa.

einari kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ennen Violet oli mun listalla neutraaleissa, nyt ekan päivän lopussa tulleiden viestien perusteella siirtynyt vähän hyvismäisempään suuntaan.

Kui varte?

Koska Violetin huomautukset ensimmäisen päivän päättyessä (kannattaa keskittää äänet, ei enää Halimalle ääniä jos onkin suojelija) vaikutti aidolta hyviksen huolelta.

einari kirjoitti:
Halima kirjoitti:Jos satuit huomaamaan, epäilin porkkanaa jo edellisenä minänäni, joka paljastui hyvikseksi.

Entäs Cameron, häntäkin epäilit jo entisenä minänäsi? Eiku hupsis, taisitkin yhdistellä häntä pahikseksi nykyisen minäsi kanssa...

Joo Cameronin epäilykset linkittyi aika vahvasti siihen piikkisiilin kanssa käytyyn kommunikointiin. Toki Cameron oli epäilyttävän neutraali ekana päivänä, eli oli hän mun mielestä lievästi pahismainen vielä uudessa roolissanikin. Nyt kuitenkin kun eilen luin kaikki Cameronin viestit peräkanaa, jäi juuri tuollainen olo kuin viestissäni kuvailin, että eihän tää nyt niin pahismaiselta vaikutakaan.

einari kirjoitti:
Halima kirjoitti:Sinänsä ei väliä, että mä ainakin luulen että molemmat on pahiksia, ja vaikka ei oiskaan niin epäilen että toisen vuoro tulee sitten huomenna (jos nyt ei mitään maatamullistavaa tapahdu välissä).

Tää on mun mielestä vähän hassu kommentti, mutta pelaa hyvin yhteen porkkanan äänestämisesi kanssa. Koska mun mielestä nyt, kun Meiz paljastui hyvikseksi, porkkana ei vaikuta enää laisinkaan niin pahismaiselta - suurin osa epäilyistä kuin osui häneen ja Meiziin pahisparina.

Nojoo, suuri osa epäilyistä kuului tuohon pahispareuteen Meizin kanssa, mutta epäilen kyllä porkkanaa edelleen. Tuo lyhyt viesti, jonka kirjoittamiseen porkkanalta meni pitkästi yli tunti, flyran viestin kokeminen hermostuneena, tavis-kommentti kun tarkoitti hyvistä, mun epäilyksen tavis-kommentin takia kääntäminen vitsiksi. Jotenkin myös tuo kahdessa eri viestissä toistettu "Ihana että Halima pääsee mukaan taas" -kommentti tuntuu vähän omituiselta. Mä kuitenkin epäilin häntä ekana päivänä, epäilin häntä tokana päivänä ja epäilen edelleen, miksi mun mukaan tulo nyt oli niiiiin ihanaa, että siitä piti ihan kahdessa eri viestissä mainita? En tiiä johtuuko tää siitä, kun muutenkin epäilen jo porkkanaa, mutta tulee mieleen, että porkkana yrittää pitää positiivista asennetta mun suuntaan että mun epäilykset lopahtais tai jotain.

Nyt kyllä pitäis saada tää peli uudestaan kunnolla käyntiin. Eka päivä oli ihanan aktiivinen, toka päivä pyöri ymmärrettävästi lähinnä Meizin ja porkkanan ympärillä, ja nyt täällä on ihan kuollutta. Kommentteja ja mielipiteitä kaipaan ennen kaikkea keiralta, vearelta, Horaanekolta, Vampirelta, porkkanalta, nojoo oikeastaan kaikilta ketkä ei oo tänään vielä kommentoineet peliä. Tuo Meizin hyvikseys kuitenkin keikautti aika monet pahisepäilyt vinoon, niin olisi kiva kuulla mitä mieltä tänään olette asioista!

Mä lähden huomenna pääsiäisreissuun, ja siellä reissussa pääsen kyllä aina välillä koneelle, mutta mitään pitkiä pohdiskelusessioita en varmastikaan pysty silloin tekemään.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 23.03.2016 10:46:29

Violet kirjoitti:Vegaanivampyyrikombo (porkkana + Vampire), mnkä jo eilen taisin mainita, ei liene aivan mahdoton ajatus. Ja ylipäätänsä voisin todeta, että vaikka Meiz paljastui hyvikseksi, pidän porkkanaa edelleen lievästi pahismaisessa kastissa

Vegaanivampyyrikombo <3 :D Mutta mikä minussa epäilyttää? Lähes kaikki epäilykset perustuivat Meiziin eilisen päivän aikana, joten Meizin paljastuttua hyvikseksi mikä minussa edelleen pahistuttaa?

Itse en lukisi Violetia hyviksiin vain, koska tämä sanoi Haliman voivan olla suojelija. Mietin sitä itsekin ja olisin maininnut sen jos Violet ei olisi ehtinyt ensin, mutta ei se varmasti tekisi minusta yhtään hyvismäisempää kenenkään silmissä vaan olisi enemmän "hyvispointsien kalastelua".

Horaaneko oli ensimmäisenä antamassa tästä hyvispointseja, mutta sen jälkeen tuleva Cameron vaikuttaa erittäin innokkaalta antamaan hyvispointseja. Violet ei ollenkaan voi siis olla enää epäilyttävä, kun tämä mainitsi olemaan varovainen erikois-Haliman mahdollisuudsesta? Vielä kommentti "en lähtisi epäilemään" -> "Älkää epäilkö mun pahiskaveria"?

Näiden jälkeen einarikin tulee antamaan hyvispisteitä Violetille. Myös Halima tulee mukaan antamaan hyvispisteitä erikoisten suojelu-kommentista.
Cameron on epäilyttänyt eilisestä asti, Halima on myös pahismainen mielestäni. Einari on jäänyt niin hyvin varjoihin ettei tästä saa mitään irti, mutta horaanekon kommentti Violetin ja einarin pahiskaveruudesta on kuitenkin mielenkiintoinen:
horaaneko kirjoitti:Tuo einarille loppuun jätetty boldi sai vaan pohtimaan, että oisko tää einarin ja Violetin alussa syntynyt vastakkainasettelu pahistaktikointia, eli pesäeron otto heti alkuun jota jatkavat nyt pienellä kettuilulla toisilleen?

Tällä hetkellä Violet-Cameron-einari tai Violet-Cameron-Halima pahiskombot pyörii mielessä. ++Cameron on kuitenkin kaikkein epäilyttävin eilisen ja tämän perusteella. Eli sen vuoksi, että minut oli tärkeämpi saada ulos ennen Meiziä -> helpompi käyttää tämä päivä Meizin äänestämiseen sekä innokas hyvispointsien anto Violetille.

Loput pelaajista ovatkin melko neutraaleja, en osaa antaa tällä hetkellä oikein kenellekään. :D Voisi kai tehdä taas listauksen, niin saisi koottua ajatuksensa taas..

Kaikki hiljantyivät ihan todella paljon nyt, mitä tapahtui. :( Kaipailisin myös kaikilta pohdintoja ja mahdollisia päätelmiä, sekä tietää ketkä ovat kaikkien mielestä pahismaisimpia ja mahdollisesti keistä saa hyvisvibaa. Toisaalta ymmärrän, muakin vähän ihmetytti Meizin hyvikseys. Jos Meiz on kuitenkin vielä hollilla lukemassa tätä, niin kiitos kun pelastit ja puolustit! <3 :-)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Cameron » 23.03.2016 11:42:55

Ääh turhauttavaa! Päällimmäisin fiilis tällä hetkellä pelistä :D Koska mua ärsyttää (ja on aimminkin pelatessa ärsyttänyt) se miten pitkälle pahikset voi päästä olemalla hiljaa tai heittämällä jotain puolivillaista muutaman kerran peliin tai vetoamalla irl-kiireisiin. Toki se on ymmärrettävää että välillä on kiire, mutta sillon epäilyt väkisinkin kääntyy aktiivisempiin pelaajiin, josta on enemmän näyttöä (molempiin suuntiin). Nyt toivon hartaasti (pelin mielekkyyden kannalta) että pahikset ovat vaan tosi taitavia pelin aktiiveja eivätkä lymyile varjoissa. Haluan myös poissaoleilleet/kiireiset ihmiset sanomaan jotain tänne ennen kuin lähden taas uutta kokonaiskuvaa muodostaan pelistä. Tinpasta ei jääny oikeesti mitään käteen ja nyt se häipy, Tetralta sama homma, toivottavasti horaa kuitenki aktivoituu! Sai näköjään jo herättelyäänenkin Violetilta. keira on poissaoloillu, mutta sekin poissaolo on päättynyt jo kolme päivää sitten :< Lisäksi ois kiva että meidän ainoa varma hyvin Ariel tulis vähän kertoon mielipidettään pelistä!

einari kirjoitti:Ensin Cameron on yhdistellyt Violetia pahistrioon, mutta myöhemmin listauksessa hän on ollutkin hyvismäisten kastissa?

Tämä oli siis lähinnä sen suojelija-kommentin takia, ja tuolloin oli pahismaisempiakin vaihtoehtoja. Rajallisten resurssien vuoksi keskityin silloin enemmän epäilyttävämpiin pelaajiin, mutta nyt täytynee tehdä uudelleenarviointia.

Sitten case porkkana joka heitti mulle jo äänenkin näillä perustein:
porkkana kirjoitti:Horaaneko oli ensimmäisenä antamassa tästä hyvispointseja, mutta sen jälkeen tuleva Cameron vaikuttaa erittäin innokkaalta antamaan hyvispointseja. Violet ei ollenkaan voi siis olla enää epäilyttävä, kun tämä mainitsi olemaan varovainen erikois-Haliman mahdollisuudsesta? Vielä kommentti "en lähtisi epäilemään" -> "Älkää epäilkö mun pahiskaveria"?

porkkana kirjoitti:Tällä hetkellä Violet-Cameron-einari tai Violet-Cameron-Halima pahiskombot pyörii mielessä. ++Cameron on kuitenkin kaikkein epäilyttävin eilisen ja tämän perusteella. Eli sen vuoksi, että minut oli tärkeämpi saada ulos ennen Meiziä -> helpompi käyttää tämä päivä Meizin äänestämiseen sekä innokas hyvispointsien anto Violetille.

Tämän pohjalta lähdin kaivelemaan eilisiä viestejäsi että missä kohti oikein epäilet minua...
porkkana kirjoitti:Jos Meiz on oikeasti pahis/petturi, niin tämä kuulostaa suht. hyvältä suunnitelmalta pahiskaverille. Lynkataan ensin minut, ja kun osoittaudun hyvikseksi niin Meiz ei olekaan enää niin epäilyttävä ja voidaan jatkaa muualle. Tämä lainaamani kohta ei siis ole ainoa kohta jossa tätä ihmettelin. Tunnut olevan kovin varma minun pahikseudesta, mutta Meiz epäilyttää niin kauan kun minua ei ole lynkattu. Ajat myös kovasti sen asian eteen, että minut lynkattaisiin ensin, ja sitten huomenna Meiz ei välttämättä epäilyttäisikään yhtä paljoa.

porkkana kirjoitti:Enemmän mua ihmetyttää se, ettei Cameron tunnu lainkaan keskittyvän Meiziin? Mainitsee tämän olevan pahismainen, toisaalta ei tässä tilanteessa muuta vaihtoehtoa olekaan kun tällä on ollut niin oudot äänestykset. Cameronin Meiz-osiosta löytyy kuitenkin kehua, maininta komppaamisesta mutta nopeasti maininta että se on normaalia ekalle päivälle, ja ei ilmesesti epäilytä niin paljoa kun on selittänyt eilistä ääntään? Jos minut lynkataan tänään ja paljastun hyvikseksi, epäiletkö edelleen Meiziä huomenna?


Kommentoin jo aiemmin, että haluaisin ensin nähdä sinun roolisi, sillä lukuunottamatta tuota erikoisäänestyssähellystä olit minusta pahismaisempi kuin Meiz aiemmissa viesteissäsi, joita aiemmin jo tuonne listasin.
Mutta mielenkiintoista minusta tässä on se, että lähdet äänestämään minua tuon Violet-kommentin pohjalta. Miksi siis valitsit minut, kun juuri äskön sanoit että se vaikutti hyvismäiseltä myös horaanekon ja Haliman silmään? Eiliset epäilysi nimittäin näyttävät pitkälti pohjautuvan siihen, että minä+Meiz oltaisiin pahiskaksikko, joka nyt jo vesittyi. Toivoisin sulta kyllä nyt vähän enemmän perusteluita äänelle, sillä tämä nyt näyttää aika paljon siltä että säikähdit tuota mun eilistä ääntä + epäilyjä ja lähdet sen takia äänestämään minua pois.

einari kirjoitti:Cameronistakaan en ihan saanut selvää, että miksi porkkana loppujen lopuksi tuntui pahismaisemmalta? Jossain vaiheessa ainakin sekä Meizin että porkkanan mitäänsanomattomuus ja komppailut taisivat ihmetyttää, mutta porkkana kohosi sittenkin enemmän esille?

Meiz kommentoi huomattavasti aktiivisemmin muita pelaajia aiempina päivinä, porkkana taas lähinnä vastaili hänelle esitettyihin kysymyksiin eikä oikein lähtenyt epäilemään ketään. Lisää voit lukea tästä http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=258&p=4525#p4525 viestistäni.

Kun pohdiskelen ei-koneella-ollessa peliä (mitä oon huomannu tekeväni yllättävän paljon :D), oon aina viime päivinä palannu siihen ajatukseen että einari ois pahis. Sitten ku luen topaa, koitan miettiä että mistä tää ajatus oikeen tulee ja yleensä viestejä lukiessa en keksi siihen mitään syytä. Onneksi nyt on tulossa pari vapaapäivää niin ehdin vielä lukea peliä paremmin läpi.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 23.03.2016 12:41:53

Halima kirjoitti:Jotenkin myös tuo kahdessa eri viestissä toistettu "Ihana että Halima pääsee mukaan taas" -kommentti tuntuu vähän omituiselta. Mä kuitenkin epäilin häntä ekana päivänä, epäilin häntä tokana päivänä ja epäilen edelleen, miksi mun mukaan tulo nyt oli niiiiin ihanaa, että siitä piti ihan kahdessa eri viestissä mainita? En tiiä johtuuko tää siitä, kun muutenkin epäilen jo porkkanaa, mutta tulee mieleen, että porkkana yrittää pitää positiivista asennetta mun suuntaan että mun epäilykset lopahtais tai jotain.

Tähän unohdin vastata! Elikkäs mun kaksi kommenttia siitä, että ihana kun tulit takaisin. Ekan selitys oli se, että saatiin takaisin aktiivinen pelaaja joka kuoli ekana päivänä. Toinen ihana-kommentti oli hieman sarkastisesti kommentoitu mulle osoitetun epäilys-viestin jälkeen kun olit koonnut siihen kaikki syyt, miksi itsekin olisin lähtenyt epäilemään minua jos siis en omaa rooliani tietäisi. :D Sen takia myös "Olisi pitänyt arvata, että tässä kävisi näin" -> vähän arvelin, että jos ei kukaan muu niin ainakin Halima löytää kaikki epäilyttävät jutut mua kohtaan.

Eli ei, en yritä pitää hyvää ja positiivista asennetta sua kohtaan että lopettaisit epäilyt. :D Sen takia yritän selittää ja selvitellä mitä olen ajatellut viestejä kirjoittaessa. :) Esimerkiksi edelleenkin epäilet mua mun hyvis/tavis-virheestä, ja vielä enemmän kun käänsin sen vitsiksi? Kun siihen ei oikeasti ole mitään suurempia tarinoita selitettävänä..

Cameron kirjoitti:Kommentoin jo aiemmin, että haluaisin ensin nähdä sinun roolisi, sillä lukuunottamatta tuota erikoisäänestyssähellystä olit minusta pahismaisempi kuin Meiz aiemmissa viesteissäsi, joita aiemmin jo tuonne listasin.
Mutta mielenkiintoista minusta tässä on se, että lähdet äänestämään minua tuon Violet-kommentin pohjalta. Miksi siis valitsit minut, kun juuri äskön sanoit että se vaikutti hyvismäiseltä myös horaanekon ja Haliman silmään? Eiliset epäilysi nimittäin näyttävät pitkälti pohjautuvan siihen, että minä+Meiz oltaisiin pahiskaksikko, joka nyt jo vesittyi. Toivoisin sulta kyllä nyt vähän enemmän perusteluita äänelle, sillä tämä nyt näyttää aika paljon siltä että säikähdit tuota mun eilistä ääntä + epäilyjä ja lähdet sen takia äänestämään minua pois.

Olen muistaakseni ainakin suht. hyvin vastaillut sun epäilyihin mua kohtaan ja sulta ei mun muistaakseni niihin ole tullut vastauksia, mutta edelleen epäilet niiden pohjalta?

Ja äänestän sinua Violet-kommentin pohjalta SEKÄ siksi, että sinulle oli tärkeämpi saada minut ulos ennen Meiziä. (Ja edelleen on musta hämäävää ettei Meiziin kiinnitetty lähes lainkaan huomiota muhun verrattuna) Elikkäs: Eilen ajattelin, että olisitte pahiskavereita ja kun mä paljastun hyvikseksi, ei Meiziä tarvitse enää epäillä ja pahiskaveri selviää. Kun Meiz kuitenkin paljastui hyvikseksi, aloin miettiä mitä Meiz jo kommentoikin. Eli Meizin rooli avaa eilistä tilannetta huomattavasti paremmin kuin minun rooli -> jos minut tapetaan ensin ja olen hyvis, voidaan keskittyä Meizin epäilyyn ja lynkkaamiseen (ja tämäkin paljastuu hyvikseksi). Eli pahikset saavat kaksi lisäpäivää lymyillä Meiz-porkkana-epäilyjen seassa.

Toivottavasti avasi hieman ja kaikki ymmärtää mitä tuolla ajatuksella haen takaa! Ja vaikka horaaneko, einari (jonka omasta listastasi unohdit) ja Halima tulivat antamaan hyvispointseja Violetille tuosta, ei se minusta ole tarpeeksi äänen antamiselle kun sinä epäilytät myös muiden syiden takia. Ja ei, en ole säikähtänyt ääntäsi. :D Olen jo eilisen ja tämän päivän ajan ollut varma, että tämä on viimeinen päiväni pelissä. Eli jos jostain tulee äänimyrsky mulle niin en ole kovinkaan yllättynyt saati "säikähtänyt". :D Ihan yksinkertaisesti olet epäilyttävin, niin siksi ääni sinulle! :>
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa

cron