Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 04.11.2015 20:27:20

Toivottavasti muistin mainita kaikki vähintään kerran, pahoittelut jos en.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 04.11.2015 20:32:23

Tetra aloitti pelin suht. tyypillisesti alussa. Alkupelin pohjalta en osaisi häntä puhtaasti sijoittaa mihinkään. Nyt kuitenkin sijoittaisin hänet hyvismäisiin, sillä häneltä on tullut jatkuvasti hyviä pointteja ja vastakkaisia näkemyksiä. Peliä on viety tehokkaasti eteenpäin ja esitetyt mielipiteet selkeitä. Nyt viime aikoina tälläisiä ovat olleet antamani käsitys siitä, että pahiksia kannattaa etsiä jo äänestäneistä (okei, hän tulkitsi, että en epäilisi heräämättömiä kovinkaan paljoa, mutta siltikin, pahisten sijoittuminen näihin korvattaviin pelaajiin oli todennäköisesti se worst-case-scenario, missä olin kyllä väärässä) ja hänen antama tulkinta Jitachin käytöksestä. Suhteet Jitachiin ovat olleet sellainen pyörremysrsky, etten jaksa uskoa, että tässä olisi meidän pahisparimme, vaikka Tetran tulkinnalla nyt perustellaankin Jitachin hyvis statusta. Hän vei tahalteen huomiota hiljaisia kohti, joten en usko, että korvatut pelaajat sopivat hänen pariksi. Ariel ehkäkin, kun hän on käsitellyt tätä aika vähän, mutta kenen pahiksi Ariel ei sopisi?

Sinäänsä jännää nyt, että kun Hupin tyylinmuutosta alettiin kutsumaan "radikaaliksi", niin hän ei enää alkanut postaamaan. Mainitsenpa vain välihuomautuksena ennen Zeytä.

Zey tuntuu jotenkin taustavaikuttajalta tässä pelissä. Tuntuu vähän siltä, että kaikki pelin tapahtumaketjut häilyisivät ja juonilangat katkeaisivat häntä kohti. Zeyn kirjoitukset ovat olleet melko lailla analyysiä, joissa ei oteta paljoakaan kontaktia pelaajiin. Suhteellisen turvallinen valinta pahikselle. Vasta toisen päivän loppupuolella Zey alkaa pelaamaan aktiivisemmin ja kunnolla aloitti vasta kolmantena. Itseäni häiritsee tämä asteittainen itsensä likoon paneminen pelissä, sillä noin henkilö pysyy aktiivisena alkupelissä saaden hyvällä tuurilla hyvispisteitä ja voi loppupelissä alkupelin pohjalta alkaa ottamaan tilannetta haltuunsa. En voi osoittaa yhtä kohtaa, missä Zey olisi osoittanut pahismaisuuden merkkejä, mutta kokonaiskuvaltaan hänen tyylinsä sopisi hyvin pahikselle.

Zeyn pahiskaverina voisi olla Jitachi, mistä taisin esittääkkin tulkinnan. Huvittavaa nyt katsoa vanhoja viestejä:

Zey kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:(Ja Zey: Myönnän heti syyllistyneeni keskustelun suunnitteluun pahiksena itse parikin kertaa~)

(Mä oon luullu, että kyseessä on joku myytti vaan, mutta näköjään oikeesti jotkut jaksaa sunnitella keskusteluja. Oon vaikuttunut!)

Kuvio menee tällä hetkellä mielestäni niin, että Zeyn ollessa pahis myös Jitachi/Livi voi olla sellainen. Muut eivät sovi yhtä hyvin Livin pariksi. Zeylle käy oikeastaan pahispariksi lähes kuka tahansa, mutta Tetra ei ole ehkä yhtä todennäköinen kuin muut. Heidän vuorovaikutus ei muistaakseni ollut aina sulavaa. Horaaneko on kanssa aika mahdollinen pari.

Eli jos nyt pitäisi miettiä, että mistä lähtisin etsimään pahiksia, niin etenisin poissulkutekniikalla. Pelaajia on kuusi lisäkseni, eli Ariel, Livi, Hupi, Horaaneko, Tetra ja Zey. Tetra on vähiten pahismainen ja Livi sopii lähinnä Zeyn pahispariksi (eikä ole tällöinkään ainut mahdollinen pari), niin heidät sulkisin ulkopuolelle. Jäljelle jää Ariel, Hupi, Horaaneko ja Zey. Veikkaisin, että näistä lähtisin itse pudottamaan Zeytä, koska loppujen lopuksi Ardeesta on mahdotonta sanoa mitään.

--Ariel
++Zey

Jos huomenna meinaatte päätyä Arielin pudotuskannalle, niin suosittelen miettimään tarkasti. Toivottavasti hänkin aktivisoituu huomiseksi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 04.11.2015 20:38:53

Zeylle viime hetken ääni Violetilta?
Oma ääneni pysyy Arielilla, vaikka se olisikin lopulta virhe.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 04.11.2015 20:42:27

Hupi ei ainakaan vähennä omaa epäilyttävyyttään. Siis ymmärrän hyvin, että voi olla kiire (ja usein onkin), mutta on vaikea käsittää, miten se voisi näin paljon vaikuttaa pelaajan tyyliin. Sitten on tämä: "jos aamulla olen yhä pelissä..." Minulle tuo pistää hälytyskellot soimaan ja kovaa. Pahis sanoo noin yliyrittäessään vaikuttaa hyvikseltä.


//Hupi, Violet, Hupi
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 04.11.2015 20:43:48

Violet kirjoitti:Vasta toisen päivän loppupuolella Zey alkaa pelaamaan aktiivisemmin ja kunnolla aloitti vasta kolmantena. Itseäni häiritsee tämä asteittainen itsensä likoon paneminen pelissä, sillä noin henkilö pysyy aktiivisena alkupelissä saaden hyvällä tuurilla hyvispisteitä ja voi loppupelissä alkupelin pohjalta alkaa ottamaan tilannetta haltuunsa.

Mä olen kyllä omasta mielestäni ollut hiljaisempi pelin loppupuolella kuin alkupuolella? Mitä tarkoitat sillä, että aloitin kunnolla pelaamaan vasta kolmantena päivänä?

//Hupi, Tetra
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 04.11.2015 20:46:55

Kaikki lainaukset Zeyn. On esteettisesti karmivaa luettavaa, varoitan etukäteen.

Vähän kuin piilottaisi porkkanoita muun ruuan joukkoon, jotta lapsi söisi ne, mutta sitten viime hetkellä sanookin lapselle, että siinä on muuten porkkanoita.

Tässä tilanteessa oli paljon muuttujie, joidenka varaan laskin. Liian yksinkertainen rinnastus, joka ei toimi.

Jos ajatuksesi taas oli saada tietoon Jitachin mahdollinen pahispari ja ylipäätään pahikseus selväksi ja se motiivinasi vinkkasit Liville äänen vaihdosta, niin mikset ryhtynyt tuumasta toimeen kun tapahtui juuri se asia mitä odotit: mahdollinen pahiskaveri tuli ja pelasti. Olisit voinut vaihtaa äänesi Jitachille, jolloin Jitachi olisi kuollut ja olisit saanut selville hänen roolinsa, sekä sen, ollaanko Jita ja minä mahdollisesti pahiskavereita, sen sijaan, että huomautit vain Jitachin pilkutuksesta.

Siis pidin Jitachia ja Liviä molempia todennäköisinä pahiskandidaatteina. Ajattelin toisen pudotessa lähestyä toista tämän päivän aikana hyväksikäyttäen pelastuskuviossa tullutta tietoa. Tetran selitys kuitenkin muutti tilanteen.

Onko sulla noista jotain kysyttävää vai muuten vain kysymysmerkit perässä?

Ihan vain kyseenalaistamassa pointtien pätevyyttä.

Eikö todennäköisyys saada varapelaaja olisi silloin ollut paljon suurempi, kun kerran Hupi oli ennen 1.päivän kuolemaansa ilmoittanut tulevansa varapelaajana takaisin jos vain tarve vaatii. Silloinhan ei olisi kukaan muu ollut kilpailemassa varapelaajasta, vaan Jita olisi varmasti korvattu.

En Jitachin aiemman käytöksen perusteella usko, että hän olisi halunnut korvata itseään Hupilla. Etenkään kun mukana on toinen henkilö (pahiskaveri), jota tulisi ajatella.

Esim. joku muu olisi voinut ehtiä äänestää Liviä ennen kuin Liv huomaa äänen Jitalle mahdolliseksi pelastuskeinoksi ja näin ollen Liv olisi ihan oikeasti voinut joutua sellaiseen tilanteeseen, missä pahiskaveria olisi tarvittu. Lisäksi joku muu olisi voinut huomauttaa Liville tästä mahdollisuudesta, milloin voisit pohtia heidän välistä suhdetta ja lisäksi saada saman tilanteen aikaiseksi, jonka nyt itse sait ja jota pidät hyödyllisenä tilanteena.


Sori jos en halunnut jäädä passiiviseksi sivustakatsojaksi. Ja olisinko voinut luottaa, että tähän hyödylliseen tilanteeseen olisi voitu päästä? Kommenttiesi perusteella et ainakaan olisi minun asemassani vinkannut äänestä.

Mä olen kyllä omasta mielestäni ollut hiljaisempi pelin loppupuolella kuin alkupuolella? Mitä tarkoitat sillä, että aloitin kunnolla pelaamaan vasta kolmantena päivänä?

En puhunut tuossa hiljaisuudesta, vaan katsoin enemmänkin kantaaottavuutta. Tuntuu, että olit pelin alkupuolella enemmänkin analysointipuolella ja vasta toisen päivän lopulla/nyt kolmantena päivänä ottanut enempi kontakteja pelaajiin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 04.11.2015 20:48:14

Hupi, enkö ole tarpeeksi epäilyttävä sinun ääntäsi varten? Vai haluatko säilyttää viimeiselle päivälle selkeän kohteen suojaamaan selustaasi?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 04.11.2015 20:51:47

Tetra, kuten sanoin, olen yrittänyt viedä nyt peliä eteenpäin.
Alku oli toki erilainen mutta siips kai tyyli muuttuu pelin myötä?
Mutta jos päädytte mun pudotukseen, niin eipä siinä mitään.

//Violet, annoit juuri aiheen epäilykseen, joten

--Ariel
++Violet
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 04.11.2015 20:55:59

--Zey
++Violet

Musta jotenkin tuntuu, että tässä topassa on tarpeeksi perusteluja mun ulos massaamiselle huomenna. Jos Ariel siis putoaa tänään, niin peli on käytännössä menetetty. Hänen pahisstatukselle ei ole tarpeeksi perusteluita. Zey on ainut potentiaalinen kaveri, sillä todennäköisesti jonkun muun ollessa kumppanina tämä kumppani olisi jo heittänyt äänen minulle, jolloin Ariel säilyy huomiseksi.


Näköjään en sitten joudukkaan äänestämään itseäni.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 04.11.2015 20:57:19

Hupi: Aika vähän tyyli yksittäisen pelin aikana muuttuu. En ole koskaan nähnyt ketään, jolla muuttuisi yhtä paljon (useidenkaan pelien aikana) kuin sinulla tässä pelissä.

Jännästi Hupi epäilee Violetia enemmän ja minä puolestani vähemmän viimeisen viestin jälkeen.

//Violet
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 04.11.2015 20:59:11

Perustelen vielä Arielin sopimattomuutta pahikseksi sillä, että kukaan ei, Hupin äänenvaihtoa lukuunottamatta, yrittänyt mitenkään puolustella häntä. Minusta kyllä maalattiin epäilyä, mutta Zeyn jälkeen ääniä ei sadellut.

Pyydän vielä anteeksi osaltani huonosti mennyttä peliä. Tässä vaiheessa ei oo väliä kuulostanko martyrisoivalta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 04.11.2015 23:57:21

(Anteeks taas kamalasti tää myöhästyminen, luulin et oisin päässy ajoisa kämpille...)

Äänet
2 Violet (Zey, Hupi)
1 Zey (Violet)

Violet kuolee äänienemmistöllä.


Chi-Chi ja Goten rauhoittuivat pikkuhiljaa päivän mittaan. Goten meni päiväunille valittaen itkemisestä tullutta päänsärkyään ja Piccolo lähti ulkopuolelle meditoimaan. Chi-Chi teki ruokaa Videlin kanssa, ja Gohan, Kuririn ja 18 istuivat pöydän ääressä pitämässä heille seuraa.

Kuririn yskäisi.
"Minä luotan teihin muihin, mutta eikä Piccolo ole jotenkin... hiljainen ja outo?" Chi-Chi lopetti lihan leikkaamisen hetkeksi ja kääntyi katsomaan häntä ja nyökkäsi.
"Ette te tunne häntä, hän on aina tuollainen", Gohan puolusti opettajaansa, "sitä paitsi hän olisi kyllä voinut tappaa isän ilman apuvälinettäkin."
"Ehkä se oli hämäystä! Sitä paitsi hän on kyllä hiljentynyt paljon siitä, kun jouduimme tänne..."
"Gohan, tiedän, että hän on tärkeä sinulle, mutta meidän täytyy tehdä jotain", Videl mutisi ja katsoi Gohania lohduttavasti silmiin.
Gohan hiljeni, ja Videl kumartui kuiskaamaan Chi-Chille: "Minun mielestäni 18 on myös hieman epäilyttävä..."

***

Gohan lähestyi ulkopuolella, mutta melko lähellä huonetta meditoivaa Piccoloa, joka avasi silmänsä. Gohan hätkähti hieman ja epäröi.
"Minä kuulin jo."
"Ai niin, superkuulo", Gohan mumisi ja huokaisi, "he ovat kaikki samaa mieltä. Olen pahoillani." Piccolo nyökkäsi.
"Olette väärässä, mutta olen kyllä utelias näkemään, mitä on meneillään", Piccolo vastasi ja hymyili vinosti. Gohan virnisti hänelle.

***

Kun kävi ilmi, että Piccolo todellakin oli vain Piccolo, he lannistuivat. Yöllä joku heistä olisi taas mennyttä, ja sitten heitä olisi jäljellä enää viisi. Kaksi heistä kuitenkin iloisivat salaa.


Pelissä mukana (kursivoidut kuolleet):
Ariel
Horaaneko — tavis (Trunks)
Hupi — tavis (Bulma)
Jii — marttyyri (Goku)
Jitachi --> Livingstone
Livingstone — tavis (Vegeta)
Raegan --> Hupi
Ropsus --> Horaaneko
Tetradynamia
Violet — tavis (Piccolo)
Zey

Äänestyspakot
Ei ole.
Poissa:
Ei kukaan.

Yö päättyy huomenna 5.11. kello 21.00! Yönimet ennen sitä.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. yö --> 5.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 05.11.2015 23:15:59

Chi-Chi löytyi aamulla keittiöstä paistinpannulla hakattuna. Gohan piti huolen siitä, ettei Goten nähnyt häntä. Heitä oli enää viisi...

Pelissä mukana (kursivoidut kuolleet):
Ariel
Horaaneko — tavis (Trunks)
Hupi — tavis (Bulma)
Jii — marttyyri (Goku)
Jitachi --> Livingstone — tavis (Chi-Chi)
Livingstone — tavis (Vegeta)
Raegan --> Hupi
Ropsus --> Horaaneko
Tetradynamia
Violet — tavis (Piccolo)
Zey

Äänestyspakot
Ariel, Horaaneko, Tetradynamia

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy maanantaina 9.11. kello 21.00!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 06.11.2015 01:09:10

Jaha.
Viisikko jäljellä. Jos ei tänään saada pahista kiinni niin hyvisten voitto oli siinä.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 07.11.2015 15:09:23

Puhetta, kiitos, näköjään Jitachi ->Livingstone olikin sitten hyvis.
Jäljellä ovat siis Zey, Horaaneko, Tetradynamia, Ariel ja minä.
Hmmm.
Horaanekosta en vielä osaa sanoa paljon mitään, tällä hetkellä asteikolla hyvismäinen-pahismainen
Zey, Tetra jäävät hyvispuolelle, vielä. Ariel ja Horaa, Horaaneko jää vielä neutraaliksi.
Arielia lupaan katsoa epäilevästi koska tuntuu hiljenneen täysin.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 07.11.2015 15:47:46

Hupi: Auttaisi kovasti, jos vaikka perustelisit laveammin, miksi kukin pelaaja on mielestäsi hyvismäinen / pahismainen.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 07.11.2015 17:14:17

Horaaneko
Hm ja hm Viestit ovat olleet häneltä pitkiä ja pohtivia, neutraali.


Ariel
Tule sanomaan jotain.

Tetra
Esittänyt kysymyksiä ja tuntunut vievän peliä eteenpäin.
Jotenkin mietityttää, voisihan olla, että toinen pahis olisi äänekäs?


Zey
Kallistuu hyvismäiseen suuntaan, vienyt peliä eteenpäin ja kirjoittanut hyviä viestejä.
Joko pahistutkani on oikosulussa tai sitten en vain osaa tulkita Zeyn pelityyliä.


Pahoittelen tekstin laatua, kirjoitan nopeasti puhelimella, mutta yritän huomenna tai maanantaina
väsätä kunnon pohdintoja.

Violetin eräänlainen "äänestä minua" veto mietityttää.
Eipä ole ennen tullut vastaan pelaajaa, joka melkein äänestää itseään.
Mietin vain, koska Violet oli lopulta hyvis.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 07.11.2015 17:42:59

No Violet ilmeisesti oli vakuuttunut Arielin hyvikseydestä ja halusi uhrautua tämän puolesta. Violet saattoi ajatella, että Ariel sai ääniä vain, koska on hiljaa, kun taas kun taas pelaajilla (kuten minulla), oli vankempia perusteita Violetia vastaan. Jos Ariel olisi lynkattu eilen (Violetin uskomuksen mukaan hyvis), niin Violet itse olisi ollut tälle päivälle "helppo kohde" ja pahikset voittaisivat. Tietyllä tavalla Violetin pelissä oli mielestäni järkeäkin.

Hupi; Sanot, että olen vienyt peliä eteenpäin, mutta mietit, että toinen pahis voisi olla äänekäs. Missä kohtaa ero Zeyhyn syntyy? Eikö Zey voisi olla äänekäs, peliä eteenpäin vievä pahis?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.11.2015 18:41:47

Sori että oon ollut hiljaa, kiirettä pitää ;-; Yritän tänään illemmalla saada tutkittua viestejä tarkemmin kunhan kouluhommat on tehty. Ainakin Zeyn ja Tetran viestit pitää syväluodata koska kuva heistä sen verran hatara..
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 07.11.2015 19:22:50

Tetradynamia kirjoitti:No Violet ilmeisesti oli vakuuttunut Arielin hyvikseydestä ja halusi uhrautua tämän puolesta. Violet saattoi ajatella, että Ariel sai ääniä vain, koska on hiljaa, kun taas kun taas pelaajilla (kuten minulla), oli vankempia perusteita Violetia vastaan. Jos Ariel olisi lynkattu eilen (Violetin uskomuksen mukaan hyvis), niin Violet itse olisi ollut tälle päivälle "helppo kohde" ja pahikset voittaisivat. Tietyllä tavalla Violetin pelissä oli mielestäni järkeäkin.

Hupi; Sanot, että olen vienyt peliä eteenpäin, mutta mietit, että toinen pahis voisi olla äänekäs. Missä kohtaa ero Zeyhyn syntyy? Eikö Zey voisi olla äänekäs, peliä eteenpäin vievä pahis?

Totta, lähinnä mietin, että jos Ariel olisikin lopulta pahis.

Lähinnä tarkotin, että Zeyn kohdalla en ole vielä täysin varma epäilyistäni.
Epäilyni on lähinnä vibapohjaista, joten voin yhtä hyvin erehtyä kuin olla oikeassa.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 08.11.2015 23:26:08

Väliaikalaskenta

Goten oli shokissa, Gohan ja Videl huolehtivat hänestä kaikin mahdollisin keinoin ja Kuririn ja 18 eivät enää tienneet, mitä tehdä.

Kahdelle heistä tilanne oli ideaalinen.

Äänet
Ei ole.

Äänestyspakot
Ariel, Horaaneko, Tetradynamia

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy huomenna kello 21.00!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 09.11.2015 13:15:52

Jos äänestetään kaikki samaa tänään?
Tää on tietty aika riskialtista jos tuohon mennään mutta nyt sillä ei periaatteessa enää ole
nyt väliä kunpahisvoitto on todennäköisesti tulossa.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 09.11.2015 15:15:19

Isänpäivät on nyt juhlittu, joten nyt olisi taas aika keskittyä tähän.

Arielin ja Hupin en usko olevan pahiskavereita, sillä vaikka eilen Hupi ei tuntunut tahtovan antaa ääntään Arielille, tuntui hän olevan myös vastahakoinen äänen poisoton kanssa. Uskoisin, että mikäli Violet ei olisi alkanut kyseenalaistamaan Hupin äänenpitämisen tarkoitusperiä, Hupi ei olisi ääntään vaihtanut, vaan olisi antanut Arielin kuolla.

Ariel oli myös eilen aika pitkään pudotusuhan alla, muttei sanonut sanaakaan. Eikö uskaltanut pahiksena sanoa mitään, vai eikö hyviksenä vain välittänyt asiasta? Mitään suurta pelastusoperaatiota ei ilmestynyt (edes Arielin itse tekemää) ja Ariel tuntuikin pelastuvan lähinnä sattumalta. Luulisi, että pahikset olisivat jotenkin reagoineet, mikäli Ariel pahiksena olisi tippumassa.

Horaanekon eilinen äänestämättömyys taas kiinnostaa. Horaalla oli kuitenkin epäilyjä, muttei kuitenkaan tullut omaa näkökaantaansa sanomaan. Kuitenkin eilen äänestettiin vain hänelle epäilyttäviä henkilöitä (Arielia, Violetia ja minua) ja Horaan olisi ollut helppo vaikuttaa äänestyksen tulokseen. Lopputulos ei kiinnostanut, kunhan vain ei oma pahiskaveri ollut tulilinjalla?

Horaaneko & Ariel pahisparituskaan ei tunnu sopivan, sillä Horaaneko kuitenkin oli varmaan ensimmäinen, joka oikeasti epäili Arielia. Lisäksi Horaanekon olisi ollut eilen helppo tulla pelastamaan Arielia äänestämällä Violetia, toista epäilyään. (Tai ainakin Horaa olisi kannustanut Arielia pelastamaan itsensä.) Joten jos Horaa on pahis, niin uskoisin, että hänen pahisparinsa on joko Tetra tai Hupi.

Hupi kirjoitti:Lähinnä tarkotin, että Zeyn kohdalla en ole vielä täysin varma epäilyistäni. 
Epäilyni on lähinnä vibapohjaista, joten voin yhtä hyvin erehtyä kuin olla oikeassa.

Olenko siis epäilyttävä vai hyvismäinen? Tai siis aikaisemmin sanoit pitäväsi minua hyvismäisenä mutta nyt sinulla onkin epäilyksiä minua kohtaan.

Hupi kirjoitti:Jos äänestetään kaikki samaa tänään? 
Tää on tietty aika riskialtista jos tuohon mennään mutta nyt sillä ei periaatteessa enää ole
nyt väliä kunpahisvoitto on todennäköisesti tulossa.

Mitä hyötyä ajattelet olevan sillä, että äänestetään kaikki samaa?

Itse kannatan sitä, että ääniä harkitaan tarkkaan, sillä yksikin ääni väärälle tarjoaa pahiksille mahdollisuuden voittoon. Ja itse en kyllä lähtisi siihen, että kaikki äänestetään samaa, sillä mielestäni silloin saadaan vähemmän tietoa. Jos saamme tänään pahiksen kiinni äänestämällä kaikki samaa, niin silloin seuraavana päivänä olisi entistä enemmän vaikeuksia saada toista pahista kiinni, kun ei voitaisi pohtia edes sitä, että miksi kukakin äänesti ketäkin ja milloin. Enkä näe mitään hyötyäkään siitä, että kaikki äänestettäisiin samaa.

Tällä hetkellä itse pohdin pahisparia Horaa&Hupi, lähinnä sen takia, kun Tetra on kerran koko pelin ajan ollut hyvismäinen ja Arielin eilinen melkein pudotus viittaisi siihen, ettei hän ole pahis. Muita ajatuksia?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 09.11.2015 15:28:40

Olen koko lailla samoilla linjoilla Zeyn kanssa tässä äänestysasiassa.

Omat epäilykset ovat tällä hetkellä suunnalla Zey - Hupi. Arielia en usko pahikseksi ja Horaaneko on viiksen vipatuksen verran vähemän epäilyttävä, kuin toiset.

Zey: Kumpaa, Horaata vai Hupia, epäilet enemmän (äänestäisit) ja miksi?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 09.11.2015 15:36:54

Tetra kirjoitti:Zey: Kumpaa, Horaata vai Hupia, epäilet enemmän (äänestäisit) ja miksi?

Suoraan sanottuna kumpikaan ei epäilytä mitenkään erityisesti, mutta poissulku taktiikalla jäivät jäljelle. Todennäköisesti kuitenkin lähtisin äänestämään Horaata, sillä Arielin hyvikseyden perustelut ovat vahvemmat mitä Tetran, joten uskoisin ennemmin erehtyväni Tetran suhteen, enkä Arielin. Tetra taas ei sovi oikeastaan Hupin kanssa pahispariksi niin hyvin, kun on kerran ollut Hupin paluusta asti epäilemässä Hupia, vaikkei yleinen ilmapiiri olekaan mitenkään Hupia epäilevä. Näin ollen Mikäli Horaa&Hupi ei ole pahispari, niin Horaa&Tetra olisi toinen, vaikkakin epätodennäköisempi vaihtoehto. Näin ollen Horaa tuntuu varmimmalta vaihtoehdolta.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 09.11.2015 16:01:35

Zey:
Pidän sinua edelleen hyvismäisenä, näköjään jokin ajatussolmu minulla aiemmin, lähinnä epäilen
Horaa - Tetra kaksikkoa. Tässä pelissä on kokeneet pahikset, väitän.
Äänestysvaarassa eniten Horaa, Tetra ja Ariel.

En oikein haluaisi Arielia pudottaa, koska hän näyttää unohtaneen koko pelin.
Jos Violet ei olisi kysynyt mitään, olisin antanut Arielin kuolla, koska jos en olisi tehnyt niin, olisin
varmaan itse ollut tulilinjalla.
Miksi äänestäisimme samaa? Koska äänestämätön olisi melko varma pahis
joka ei äänestä itseään.
Toisaalta, Zeyn perustelut miksi ei näin kuulostavat järkeenkäyviltä.
Odotan vielä.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 09.11.2015 17:38:59

Edit
Zey pompahti väliin ennen ekaa viestiäni.
Varmaan oma ääni lähtee Tetralle, koska
hän epäilyttää minua vibapohjalta.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 09.11.2015 17:52:17

Jaa. Enpä oikein tiedä, miten Hupin vibaepäilyyn pitäisi suhtautua. Tuntuu kyllä siltä, että pahis vain haluaa dumpata äänensä jollekin, piittaamatta oikeastaan kenelle, En ole Hupilta saanut vieläkään vastausta, mikä tekee Zeystä, lopulta, hyvismäisen. Aiemmin Hupi kiersi kysymykseni sanomalla, ettei ollut Zeyn suhteen varma ja myöhemmin Zeylle kommentoi tämän olevan, ajatussolmun jäkeen, hyvismäinen. Tuntuu Hupi kiertävän Zeytä kuin pahisparia konsanaan.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 09.11.2015 18:22:43

Tetra:
Enpä koe Zeytä kiertäväni, tarkoitus ei ollut ignoorata kysymystä.
Zey on alusta asti tuntunut jotenkin hyvismäiseltä, en vaun osannut muuttaa
tuntemusta aiemmin sanoiksi.
Tai jotain.

Arvaan jo olevani Tetran epäiltyjen listalla.
Hm.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.11.2015 19:36:29

Okei, yritän nyt saada jotain kirjoteltua. En voi luvata että tästä tulee mitään (sain tietää tuossa tunti sitten että Adam Lambert tulee taas keikalle suomeen ;___;;)

Aattelin käydä iha viesti viestiltä läpi elossa olevat. Alotan nyt viisaana Zeystä, että jaksan vielä keskittyäkin tällä kertaa!

Zey aloittaa puhumalla Tetradynamiasta ja tämän teorioista (jotka kumoaa). Oikeastaan joka kappaleessa on asiaa Tetrasta. Lopussa pistää hänelle vähän luottamusta. Ottaisiko pahis toveriinsa heti näin alkuun näin rohkeasti kantaa? Miksipä ei, itse asiassa tuo olisi aika hauska taktiikka. On muuten jännää, että Tetra ignooraa Zeyn viestin täysin, vaikka se oli osoitettu lähes kokonaan Tetralle. Seuraavassa viestissä ohittaa taas tämän viestin sisällön (vastaa kyllä muuten lyhyesti Zeylle). Seuraavaksi Tetradynamia heittää, ettei Zeyn pelitaktiikkapohdintoihin pidä kiinnittää liikaa huomiota. Tässä tulee mieleen, että Tetra voisi haluta luoda Zeystä sellaista pelottavaa uhkakuvaa, josta kannattaa pysyä kaukana koska Zeyn Mahtavaa Pelitaktikointia kun nyt ei vaan voi murtaa -> Zeytä ei edes kannata pohtia. Taktikointia? Tetra mainitsee vielä myöhemmin, että Zey on hankala ja häntä on vaikea lähteä pohtimaan.
Seuraavassa viestissä Zey antaa varovaista luottoa Tetralle, taas.
Olisi muuten hauskaa jos Zey&Tetradynamia olisivat pahispari ja taktikoineet pelissä, ottaen huomioon et Zey heitti ilmoille tuon "suunnittelevatko pahikset keskustelunsa o:" -kommentin.
Seuraavalla sivulla Zey pohtii aika paljon Hupia, eli ei mitään ihmeellistä.. Eron tekee muiden suhteen siinä, ettei tuomitse Hupia suoralta kädeltä vaan pistää hänet "epävarmaksi pelaajaksi".
Häiritsee tosi pahasti, että Zey listaa Tetraa vaan muutamalla sanalla listauksessaan, jossa esim hiljaiselle Arielille antaa monenmonta riviä tilaa. Tetra oli mun mielestä tuossa vaiheessa tehnyt paljonkin kommentoinnin arvoisia asioita, joten miksi päätyy vaan toistamaan samaa mantraa, eli varovaista luottoa ja että Tetra on vienyt peliä eteenpäin?
Tuo Hupille annettu ääni hämmentää. En koe sitä tarpeellisena pahikselle; Hupista oli paljon eriäviä kommentteja ja Zey varmaankin tiesi riskin joutua puheen kohteeksi seuraavana päivänä - ottaisko pahis tällaista riskiä? Vai menikö Zey vaan flown mukana ja teki mikä tuntui hyvältä? Itse välillä unohdan pahista pelatessani ylipäätään olevani pahis, eli en ihmettelisi tuotakaan. Kuitenkin, näen Hupin äänestämisen tuossa vaiheessa tarpeettomana. Seuraavana päivänä Zey myöntääkin, ettei hirveämmin jäänyt pohtimaan tuota ääntä.
Toisena päivänä Zey lähinnä vastailee motiiveihinsa äänestää Hupia. Äänestää Livingstonea, koska ei usko Jitachin olevan pahis. En kyllä ymmärrä mistä tuo Liv tuohon pomppasi, kun ei häntä koko päivänä edes pohtinut. Eli jo toinen häiritsevä ääni Zeyltä..
Listauksensa aikana mulle taas tulee olo, ettei ole kenenkään pahiskaveri. Jotenkin teksti on kaikkien kohdalla tosi aitoa, ehkä vähän hakevampaa mitä Zeyltä olen yleensä nähnyt (=ei niin suunniteltua) mikä toisaalta tuo vähän hyvismäistä kuvaa ja tässä kohtaa kun muistaa tuon Hupille heitetyn äänen, tuntuu että Zey pelaa aika spontaanisti sen tarkempia miettimättä.

Ja tähän väliin Zeylle, en äänestänyt ihan sen takia että ei ollut aikaa. P: Miun pitäis tälläkin hetkellä olla piirtämässä huomista tehtävää............ Hups.

Näin lopputuloksena. Argh. En tiiä! Miulle iski tuossa jossain vaiheessa kirjotellessani mieleen sellanen vuosisadan ahaa-elämys, että Zey ja Tetra on pahispari koska heidän välisensä kanssakäyminen on ollut läpi pelin niin ihmeellisen vaisua, ja koska muistelin ettei Zey oo vielä sanonut mitään tänä päivänä => pahis-Zeyllä on aktiivinen pahispari joten pystyy olee vähän aikaa hiljaa näinkin tärkeänä päivänä => Tetra on aktiivinen => tadaa. Mutta Zey onkin puhunut. Damn.

No, käyn nyt läpi Tetran viestejä niin katotaan selviääkö tää yhtään. :'D
(ja tässä välissä pyydän sadannen kerran että hommatkaa avatarittomat ihmiset vaikka musta laatikko kuvaksi, noita viestejä on tosi vaikea löytää kaikkien muiden viestien keskeltä ilman kuvaa......)

Ensimmäisissä viesteissä Tetra lähinnä provosoi ihmisiä sen kummempia mielipiteitä antamatta. Puhelee myös aika paljon itsestään. Sen jälkeen menee Jitan kanssa vähän henkilökohtaisuuksiin ("ilkeä" on aika vahva sana kuvaamaan Jitachin käytöstä - pahiksen marttyyrisointia?) tämä:

No nyt kun olet nokkelasti tehnyt tyhjäksi tekosyyni olla epäilemättä Zeytä mistään päiväkausiin, niin voitko ystävällisesti, mikäli siitä ei ole sinulle liiallista ja kohtuutonta vaivaa, pitää huolta ettei niin pääse käymään? Arvostaisin sitä todella ja siitä olisi varmasti hyötyä myös pelin kokonaisuuden kannalta
.

Jatkaa sitä samaa marttyyrisointi-linjaa. Tuntuu että Tetralla on jotain pahastikin Liviä vastaan jollain ihmeen henkilökohtaisella tasolla, vaikken näin uskokaan olevan. Miksi kokee tarpeelliseksi mennä tämmöiselle tasolle pelissä?
Ohhoo, ihmettelihän Tetra vähän Zeyn toimintaa. Eli heidän välisensä kanssakäyminen ei olekaan niin pehmoista pullamössöä sentään. Tai no, tuo epäilys ei kyllä sitten kasvanut mihinkään, että tiedäppä tuosta.
Aha, näköjään Tetrakin oli sitä mieltä että Hupi on epävarma pelaaja.
Hm, Tetra pohtii Jitan ja Hupin pahispariutta mutta jättää jutun vähän ilmaan, vähän kuin muiden ratkottavaksi.
Tetra jatkaa Hupin lynkkaamisen jälkeen marttyyrimaisella sävyllä Jitachille avautumista, että heidän välisensä väittely vei häneltä pelimotivaatiota. Miusta tää kohta tuntuu kärkkäästi/provosoivasti pelaavalta Tetralta vähän tekaistulta, ja saa vähän varpailleen. On kyllä aika huvittavaa miten syyttää Jitaa siitä että tämä on pitänyt hirveää älämölöä, mutta Tetran kommentit on läpi pelin itselläänkin ollut aika ihmeellisiä.
Tetra mainitsee jälleen epäilyttäviä pointteja Zeystä ja jopa heittää että tätä tekisi mieli äänestää, muttei kuitenkaan niin tee. Jotenkin häiritsevää miten Tetra on joka päivä nostanut Zeystä esille jotain vähän epäilyttävää, mutta se ei ole koskaan johtanut sitä yhtä viestiä pidemmälle. Toisaalta ymmärrän, koska Zeystä ON vaikea saada mielipidettä aikaiseksi. Mutta se, että Tetra ripottelee noita epäilyjä tuolla tavalla, eikä puhu niistä enää jälkeenpäin, on jotenkin häiritsevää.

Arielia ja Hupia en osaa pohtia, tai Arielista oonkin jo jotain heittänyt eikä kuva ole muuttunut koska Ariel ei ole puhunut. Tylsäähän tuo on, jos Ariel on pahis koska mitään tarttumapintaa ei ole. Hupi taas, no, niin. Tän päivän viestit ollut taas aika kiitettävää sekoilua, vaikka tuossa yhdessä vaiheessa tuntuikin että olisi päässyt vähän kärryille. Hupin Zey-myötäily on kyllä mielenkiintoista. Hupin pelaaminen on siinä mielessä jännää, että se on loppujen lopuksi kummallisen vilpittömän oloista. Tai siis, kun Hupi sanoo epäilevänsä Tetraa, tulee heti sellainen olo ettei tässä ole meidän pahispari. En siis sano että Hupi ei olisi pahis, mutta häntä on myös oudon helppoa lukea. Sen takia pahispari Zey-Hupi tuntuu järkeenkäyvältä. Mut niin, Zey taas sitten on asia erikseen. :D

Tetra tai Zey. Uskon, että jommankumman on pakko olla pahis. Tai siis en usko vaan tiedän, ihan noiden yötappojen takia.

No, katotaas.
++Zey
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron