Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 26.10.2015 18:50:16

Pitäisi varmaan alkaa käydä pelaajia ajatuksella läpi.

Hupin jutuista suurinosa on sellaisia, joka kyllä periaatteessa ovat epäilyttäviä, mutta sitten kun ottaa huomioon aloittelijuuden ja kaiken muun Hupin puuhan, niin ne alkaa mennä aika neutraaleiksi. Ainoa erityisesti huomiota kiinnittävä asia on oikeastaan tuo "syyttäkää aloittelijuutta" kommentti, joka tuntuu hakevan huomiota. En ole vieläkään varma mitä tämä kertoo Hupin roolista, joten kaipa hän on neutraali. //Hupilla onkin ilmeisesti jonkinlainen tausta juonittelupeleistä. En ole koskaan pelannut facebookissa, mutten kuitenkaan usko sen eroavan hirveästi foorumilla pelattavasta pelistä luonteeltaan/fiilikseltään, joten alkaa kyllä mietityttämään miten paljon Hupin jutuista onkaan sitä aloittelijuutta, vai onko pahis vain keksinyt helpon tavan saada virheitään anteeksi.

Ariel ei ole paljoa pelissä mitään sanonut, eikä itsessään ole tehnyt mitään sellaista, joka saisi mut pitämään hyvismäisenä/pahismaisena. Lähinnä oikeastaan ainoa syy, miksi olen alkanut pohtia Arielia enemmän on se, että olen alkanut pohtia Hupia enemmän. Tai siis sikäli uskoisin, että moni pelissä olevista kokeneista olisi jotain koittanut neuvoa Hupille mitä kannattaa tehdä ja sanoa. Ainoa, jota en sikäli niinkään entuudesta tiedä/josta en ole saanut vielä kuvaa on Ariel, joka sinällään olisi mahdollinen pahiskaveri, joka ei niinkään Hupia neuvoisi. Ja Hupi kuitenkin tuntuu olevan sitä mieltä, että äänestää nimenomaa jotain hiljaista, muttei kuitenkaan ole mitenkään (erityisemmin) noteerannut Arielia. Yhtälailla Ariel lupasi tulla pian puhumaan lisää, mutta kuitenkin vain Jii ja Raegan olivat Hupille mahdollisia äänestettäviä. Lisäksi Ariel mietti/jollain tasolla epäili Hupia, mutta Hupi ei noteerannut asiaa mitenkään, vaikka muiden epäilyksiin on tarjonnut paljon selityksiä ja jopa lähtenyt vastaepäilyksiin asti. Alkaa mietityttämään, että tiesikö Hupi, ettei Arielin epäilykset muutu mitenkään hänelle itselleen ongelmaksi, kun ovat kerran pahiskavereita?

Jitachilta tuli mielenkiintoinen reaktio Hupiin. Yleinen suhtautuminen pelissä Hupiin tuntuu olevan suhteellisen neutraali, joten sikäli pidän riskialttiina siirtona Jitachilta lähteä Hupin perään, joka on saanut vähän helpon kohteen leimaa, sillä niin tekemällä hän antaa muille syyn äänestää häntä. Mikäli Jitachi olisi pahis ja Hupi hyvis, niin Jitachilla ei olisi moiseen mitään tarvetta, se toisi vain turhaa riskiä. Jos taas Jitachi olisi pahis yhdessä Hupin kanssa, niin en silti uskoisi, että Jitachi lähtisi näin Hupin perään. Todennäköisempänä pitäisin sitä, että Jitachi antaisi Hupin kaikessa rauhassa puuhailla kaikkea, niin mahdollisesti muut keskittyisivät enemmän Hupin touhuihin kun taas Jitachi saisi kehitellä omia juoniaan. Onhan Jitachi yleensä pahiksenakin rohkea pelaaja, mutta jotenkin en näe Jitachin viesteissä mitään viitteitä siitä, että tämä olisi joku harkittu taktiikka tai vastaavaa ja Jitachi kuitenkin on ehkä enemmän juurikin harkitusti toimiva. Eli mun silmiini Jitachi vaikuttaa hyvismäiseltä.

Livingstone on kivasti puhellut, nyttemmin tosin ekä hieman hiljentynyt kun huomio ei ole enää hänessä. Lähinnä mieleen on jäänyt Ropsus&Tetradynamia paritus, joka omasta mielestä tuntuu hieman kaukaa haetulta, kun ainakin itse pidän selvänä, että syy Ropsuksen ekan viestin kommentoimattomuuteen on nimen omaa se, ettei siitä oikein keksi mitään edes hitusen järkevää kommentoitavaa. Lisäksi en näe Tetralta Ropsuksen pahiskaverina mitään syytä olla kommentoimatta Ropsuksen viestiä vain tuon pahiskaveruuden takia, kun olisi yhtähyvin voinut heittää Violetille osoitetun tyyppisen kysymyksen myös Ropsukselle (joka tosin olisi todella väkisin väännetty, mutta se nyt liittyy vain Ropsuksen viestin sisältöön) eikä mitään sen enempää olisi seurannut. Eli joo, tuntuu ehkä kiinnittävän enemmän huomiota Tetraan kuin mitä itse näen tarpeelliseksi. Olisi kiva kuulla jotain muitakin mielipiteitä häneltä, kuin Tetraa koskevia. //Paljon voimia sinnepäin, toivottavasti ei ole pahasti käynyt!

Tetradynamian kohdalla kallistuisin vieläkin enemmän kyllä hyvikseen kuin pahikseen. Tykkään miten hän on peliä edistänyt ja oon sanut sellaisen vaikutelman, että hänelle se oma nahka ei ole tärkein.

Jos minä olen ”Fifty shades of Grey”, niin voisin kyllä väittää Violetia ”Fifty shades of Violet” iksi. Ollut aktiivinen, mutta lähinnä mieleen ei ole jäänyt mitään muuta kuin ehkä normaalia hilpeämpi olemus. (Ja tykkään kyllä nyt tavastasi kirjoittaa! Jaksaa piristää pitkää luku-urakkaa!)

Hajuttomaan pakkaan laittaisinkin loput, eli Raeganin, Ropsuksen, Jiin ja Horaanekon.

Jotain tällaista jäi mieleen topan lukaisun jälkeen. Toivoisin, että jotain vielä tapahtuisi ennen päivän loppua, joka mahdollisesti vähän selkeyttäisi ajatuksiani. Nyt kuitenkin eniten kiinnostaa Hupin&Arielin roolit, mutta Hupikin on kuin jollain kiikkulaudalla – välillä kallistun sille puolelle, että kyllä nyt pahis noin voisi käyttäytyä ja välillä taas ajattelen, ettei pahis kyllä noin käyttäydy. Kauhea psykologian, käänteispsykologian, käänteiskäänteispsykologian ja ties minkä verkko.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 26.10.2015 18:53:08

Väliaikalaskenta

Äänet
1 Hupi (Jitachi)
1 Jii (Hupi)

Putoamassa on Hupi ensiksi saadulla äänellä.

Äänestyspakot
Ei ole.

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy tänään kello 21.00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 19:57:33

Jitachi kirjoitti:Hupi: Mua saa kyllä kutsua Jitaksi, kuten muutkin jotka ei tykkää jämähdellä virallisiin nikkeihin :) On totta että tunnut tällä hetkellä luettuani pari viimeisintä viestiä enemmänkin sähläilijältä kuin oikeasti pahikselta, ja... Tällä hetkellä mun tekisi mieli jopa ehkä poistella ääntäni, mutta se tarkoittaisi myös sitä että Jii, joka ei ole kunnolla herännyt, potentiaalisesti kuolisi. Sitä puolestaan ei ensimmäisenä päivänä moraalinen kompassini salli... Joka tapauksessa, vaikka mokaisit kerran, sun ei ikinä kannata luovuttaa pelissä ennen kuin päivä on oikeasti päättynyt! Ihmeitä tapahtuu ja muutama todella hyvä pelin edistys saattaa yhtäkkiä muuttaa ihmisten mielipiteet susta. Tärkeintä on että taistelet loppuun asti, ja yrität napata pahiksia viimeiseen hengenvetoosi asti! Ja jos satut kuolemaan, on aina hyvä idea nousta takaisin varapelaajana: jo sillä edesauttaa peliä, koska antiaktiivisuuskuolemia ei tule niin paljoa.


Siis Jita, koskapa en tykkää jämähtää virallisiin nikkeihin :)
Periksi en toki aio antaa, vaan taistella puolentoista tunnin aikana sitkeästi, ja jos lopputulos olisikin putoaminen, niin palaan...
Varapelaajana, mikäli antiaktiivisuuskuolemia osuu pelin varrelle. Vähän rupesin miettimään tuota Jii-ääntäni.
Jos äänen pystyisi poistamaan, tekisin niin, mutta toisaalta, se ei paljoa auttaisi tässä tilanteessa, kun putoaja on jo näinkin varma.
Ei! En lähde hanskat tiskiin ja luovutan-tyyllillä, vaan pää pystyssä ja valmiina palaamaan. Tai ehkä olenkin vielä yön jälkeen
hengissä. Kaikki kun on mahdollista. Mutta se Jii-ääni, plaah... No, olkoon.

Zey:
Mietit miksen reagoinut Arielin pahispohdintoihin?
Huomasin ne toki, mutta jotenkin vain en kiinnittänyt niihin huomiota työkiireessä, vähän kyllä mietin toimisiko pahis siten, että
on ensin epäilemässä omaa pahiskaveriaan, ja sitten nukahtaisi kokonaan? Hm.
Ariel tottapuhuen käväisi myös mielessä, kun pähkäsin ääntäni, mutta toisaalta, yhtä hyvin pahis voi olla myös joku äänekkäistä, joten
yhtä hyvin olisin voinut äänestää jotain puheliastakin tyyppiä, mutta toisaaltatoisaalta, en haluaisi vielä pudottaa ketään äänekästä pois
pelistä, koska siinä on se vaara, että peliin jää vain nukkuvia pelaajia, ja peli kuolee antiaktiivisuuteen. Ei kiitos, jos multa kysytään.


Kokemukseeni juonareista vielä nopeasti, niin tämä on ensimmäinen foorumijuonarini, facessa alla muutamia pelejä
-pikavilkaisu viimeiseen peliin facebookissa- Jaa. Ilmeisesti putosin ja kuolin viimeisessä juonarissani.. No, aina ei voi voittaa.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2015 20:02:08

Hupi, äänen pystyy poistamaan...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 26.10.2015 20:04:39

Hupi kirjoitti:Ariel tottapuhuen käväisi myös mielessä, kun pähkäsin ääntäni, mutta toisaalta, yhtä hyvin pahis voi olla myös joku äänekkäistä, joten
yhtä hyvin olisin voinut äänestää jotain puheliastakin tyyppiä, mutta toisaaltatoisaalta, en haluaisi vielä pudottaa ketään äänekästä pois
pelistä, koska siinä on se vaara, että peliin jää vain nukkuvia pelaajia, ja peli kuolee antiaktiivisuuteen. Ei kiitos, jos multa kysytään.

Jos Ariel kerran käväisi mielessäsi, niin mikset kirjoittanut mahdollisesti äänestäväsi häntä samalla kun ilmoitit asian Jiistä ja Raeganista? Yhtälaillahan heidänkin kohdallaan pätee se, että pahis voi olla joku äänekkäistä, mutta silti ilmoitit mahdollisesti äänestäväsi heitä, joten mikä teki Arielista niin erikoisen?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 20:18:45

Zey kirjoitti:
Hupi kirjoitti:Ariel tottapuhuen käväisi myös mielessä, kun pähkäsin ääntäni, mutta toisaalta, yhtä hyvin pahis voi olla myös joku äänekkäistä, joten
yhtä hyvin olisin voinut äänestää jotain puheliastakin tyyppiä, mutta toisaaltatoisaalta, en haluaisi vielä pudottaa ketään äänekästä pois
pelistä, koska siinä on se vaara, että peliin jää vain nukkuvia pelaajia, ja peli kuolee antiaktiivisuuteen. Ei kiitos, jos multa kysytään.

Jos Ariel kerran käväisi mielessäsi, niin mikset kirjoittanut mahdollisesti äänestäväsi häntä samalla kun ilmoitit asian Jiistä ja Raeganista? Yhtälaillahan heidänkin kohdallaan pätee se, että pahis voi olla joku äänekkäistä, mutta silti ilmoitit mahdollisesti äänestäväsi heitä, joten mikä teki Arielista niin erikoisen?

Totta, itse asiassa oli tarkoitus mainita myös Arielista, mutta puhelimen netti päätti tietysti kiukutella juuri, kun olin lähettämässä
viestiä, ja kolme viimeistä riviä viestistä hävisivät bittiavaruuteen, murr..
Joten en voinut lähettää ilmoitusta, että olisin voinut sanoa Arielinkin olevan äänestysvaaran alaisuudessa, ja sitten tuntui turhalta ryhtyä selittämään Arielista, kun kuitenki olin jo ehtinyt laittaa ääneni Jii:lle.

Violet:
Ai pystyykö, no, eihän tässä sitten ole hätää, kun vain kello olisi kaveri ja ehtisin poistamaan Jii:n äänen..
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 20:22:16

Noh, siis

--Jii

Toivottavasti meni oikein...
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 26.10.2015 20:23:57

Hupi kirjoitti:Totta, itse asiassa oli tarkoitus mainita myös Arielista, mutta puhelimen netti päätti tietysti kiukutella juuri, kun olin lähettämässä
viestiä, ja kolme viimeistä riviä viestistä hävisivät bittiavaruuteen, murr..
Joten en voinut lähettää ilmoitusta, että olisin voinut sanoa Arielinkin olevan äänestysvaaran alaisuudessa, ja sitten tuntui turhalta ryhtyä selittämään Arielista, kun kuitenki olin jo ehtinyt laittaa ääneni Jii:lle.

Ennen ääntäsi Jiille olet kirjoittanut kolme viestiä jossa viittaat/mainitset siitä, että äänestät varmaankin Jiitä tai Raegania. Jos yhdestä viestistä netti imaisi Arielin maininnan, niin miten kahdessa muussa viestissä kävi?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Ariel » 26.10.2015 20:30:48

Ehdin sitten kirjoittamaan tätä aika paljon myöhemmin kuin olin ajatellut.

Tetran tarttuminen Liviin alussa vaikuttaa vain pelin herättelyltä, mutta voisi olla myös pahiksille hyvä keino tehdä pesäeroa, että tuon alun perusteella en sulkisi pois mitään vaihtoehtoa. Tällä hetkellä en kuitenkaan uskoisi heitä pahispariksi, sillä Liv tuntuu ohjaavan muiden huomiota Tetraan lähes jokaisessa viestissään.

Tetradynamia kirjoitti:Kaveeraako tässä, ylistäessään Zeyn osaamista, (ehkä uusi) Livingstone (kokeneen) Zeyn kanssa, yrittäen päästä tämän suojaan ja suosioon ja edelleen (jos Livingstone paljastuu pahikseksi) Zeytä epäiltäisiin myös pahikseksi kaveerauksen nojalla, jolloin pahis-Livingstonen todellinen pari jäisi (ainakin hetkeksi) huomaamatta?

Livingstone ei ole vastannut tähän. Tuli mieleen, että tuo on oikein, etkä keksi mitään hyvää selitystä sille, miksi olet toiminut noin joten et vastaa ollenkaan.

Silmiin osui myös Livingstonen huomautus, että pahisten on yleensä vaikeampi epäillä muita. Tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että Liv on pahis, joka uskoo pystyvänsä epäilemään muita ja mainitsemalla tuon yrittää.. Äh, en osaa selittää. Jotenkin näin sen ajattelin, että sanoo pahisten olevan vaikeampaa epäillä muita ja kun itse epäilee, muut alkavat ajatella, ettei ole pahis, koska epäilee ja se on vaikeaa pahiksille. Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.

Hupin viestit tuntuvat olevan enimmäkseen listausta pelaajista aktiivisuuden perusteella, mikä ei auta peliä, jos sitä samaa toistetaan joka viestissä ja muidenkin sekavien listausten tekemistä (tai olivat aiemmin, nyt niissä tuntuu olevan enemmän järkeä). Sitten en ymmärrä miksi Hupi valehtelee pelikokemuksestaan ja vielä myöntää sen. Hupissa myös ihmetyttää se miksei vastannut mulle, mutta selitti samaa asiaa muille myöhemmin. En osaa sanoa, onko Hupin käytös aloittelevan hyviksen sähläämistä vai aloittelevan pahiksen sähläämistä, jään tarkkailemaan.

Zey, kun tartuit tohon ettei Hupi vastannut mulle, mikset sitten huomauttanut siitä, kun Liv ei vastannut Tetralle?

//Hupi, Violet, Zey, Hupi uudestaan, Hupi vielä kerran ja Zey väliin
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 20:33:24

Zey kirjoitti:
Hupi kirjoitti:Totta, itse asiassa oli tarkoitus mainita myös Arielista, mutta puhelimen netti päätti tietysti kiukutella juuri, kun olin lähettämässä
viestiä, ja kolme viimeistä riviä viestistä hävisivät bittiavaruuteen, murr..
Joten en voinut lähettää ilmoitusta, että olisin voinut sanoa Arielinkin olevan äänestysvaaran alaisuudessa, ja sitten tuntui turhalta ryhtyä selittämään Arielista, kun kuitenki olin jo ehtinyt laittaa ääneni Jii:lle.

Ennen ääntäsi Jiille olet kirjoittanut kolme viestiä jossa viittaat/mainitset siitä, että äänestät varmaankin Jiitä tai Raegania. Jos yhdestä viestistä netti imaisi Arielin maininnan, niin miten kahdessa muussa viestissä kävi?

Jotenkin tuntui vain turhalta ryhtyä enää tyyliin kahden viestin päästä ruveta änkemään Ariel-juttua mukaan, kun se oli jo kertaaleen
päätynyt netin syövereihin, näin jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä pitänyt se tieto vielä viimeiseen viestiin änkeä mukaan.
Taas opetus jatkoon, että ei näin.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 20:34:51

Ja Ariel kiilautui ennen minua...
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2015 20:42:19

Näyttää siltä, että Hupin kootut selitykset alkavat kaatumaan dominojen lailla. Älä yritä valehdella liikaa, etenkään turhista asioista. Valehtelu kun on pohjimmiltaan asteikolta pahismaisesta hyvismäiseen mikroaaltouuni, eli aika vakavaa.

Ariel heräilee jälleen. Huomiot tuntuvat olevan enemmänkin pelin alkupuolelta, mitäpä mieltä olet vähän tuoreemmista juonikuvioista?

Zeyn Jitachi pohdinnoista: Niissä on kyllä pointti, mutta Jitachi pelaa tunteella. Vaikka pelaajan ei tuossa vaiheessa pahiksena kannattaisi lähteä epäilemään Hupia kovakouraiseesti (toisaalta tässä on se vasta-argumentti että kannattaa. Jos hän on pahis, niin hyvinhän tämä on tähän asti mennyt, paitsi että tappelut Tetran kanssa toivat molemmille ikävää huomiota.), niin en sinäänsä usko, että Jitachi katsoisi Hupin touhuja hyvällä oli hän sitten hyvis tai pahis.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 26.10.2015 20:48:47

Ariel kirjoitti:Zey, kun tartuit tohon ettei Hupi vastannut mulle, mikset sitten huomauttanut siitä, kun Liv ei vastannut Tetralle?

Koska en pitänyt outona käytöksenä jättää vastaamatta tuohon, kun kerran oli enemmän yleisen pohdinnan oloinen, ei niinkään suora kysymys, joka on osoitettu juuri Liville. Sen sijaan Hupi on käytöksellään osoittanut olevansa sellainen pelaaja, joka vastaa ja kommentoi, oli kyseessä sitten pohdinta tai kysymys, joten pidin häneltä outona käytöksenä olla huomioimatta asiaa.

Hmm, vähän jotenkin vaikuttaa keksityltä tuo Hupin selitys. En ymmärrä miten voisi olla turhaa mainita, että harkitsee äänestävänsä toista. Tai siis jos sen kerran näkee tarpeelliseksi toistaa muista, niin miksei näe tarpeelliseksi kertoa yhtä tietoa laisinkaan. Lisäksi mun on vaikea nähdä, että Hupi olisi vain "unohtanut" Arielin epäilevän häntä (eikä olisi muistanut/huomannut sitä myöhemmin vaikka kuinka on ilmeisesti topaa lukenut läpi), kun vaikuttaa olevan kuitenkin suhteellisen perillä kaikista itseään koskevista pohdinnoista. Kyllä kiinnostaa tietää hänen roolinsa, joten ++Hupi

//Violet. En uskokaan, että Jita katselisi Hupin touhuja hyvällä, uskoisin vain hänen miettivän pahiksena enemmän ja analysoivan tarkemmin ja tulevan siihen tulokseen, että Hupin huomion keruu on kuitenkin parempi kuin kuollut pahis, niin kauan kun vain Hupi ymmärtää olla sotkematta Jitaa touhuihinsa. Eli toisinsanoen uskoisin Jitalla löytyvän pahiksena enemmän halua työntää tunteet syrjään ja analysoida tilanne.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.10.2015 21:21:09

Päivä on päättynyt, iltaviesti tulee pian.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.10.2015 23:57:40

Äänet
2 Hupi (Jitachi, Zey)

Entä jos minä en olekaan minä? Entä jos minä olen tietämättäni yksi Wanmun miehistä? Ei, se olisi typerää... Sinitukkainen nainen katsoi tyhjyyteen huoneen ovelta, ja vaikka hän oli maailman älykkäin nainen, hän ei ymmärtänyt. Hän oli koko päivän tarkkaillut ystäviään, lastaan, miestään, mutta kukaan heistä ei ollut mitenkään erilainen. Hän oli jopa kysellyt heiltä kaikilta kysymyksiä, joihin heidän ei olisi pitänyt pystyä vastaamaan, jos he olivat huijareita. "Mikä lohikäärmekuula oli sinun isoisäsi? Minkä ikäisenä me tapasimme? Mitä sen vaaleanpunaisen paidan selkämyksessä luki? Kuka voitti toisen turnauksen, johon osallistuitte?" ja niin edelleen. He kaikki osasivat vastata, vaikka osa heistä olikin hieman outoja. Mutta toisaalta Bulmakin tunsi olonsa oudoksi. Hän katsoi valkoista tyhjyyttä ja ymmärsi viimeinkin. Jos hän vain...

"Nainen." Hän kuuli tutun ärähdyksen selkänsä takaa ja hätkähti. Vegeta nojasi seinään hänen takanaan kädet puuskassa ja selkä suorana niin kuin prinssi vain voi.
"Vegeta", Bulma hymähti ja hymyili hiukan. Oliko Vegetakaan totta?
"Haahka käskee syömään." Bulma virnisti. Jos Vegeta oli huijari, niin hänen täytyi olla todella hyvä sellainen.

***

Illallinen kului hiljaisissa merkeissä. Kun kaikki olivat syöneet, Bulma yskäisi saadakseen kaikkien huomion.
"Minä olen vähän miettinyt tätä tilannetta, ja olen tullut siihen tulokseen, ettei tämä ole totta." Monien silmät levisivät.
"Mitä?" Piccolo ärähti.
"Ei tämä ole totta. Olen kysellyt teiltä asioita, ja kaikki ovat osanneet vastata oikein. Me kaikki olemme käyttäytyneet niin kuin yleensäkin käyttäytyisimme. Tämä ei siis ole totta", Bulma totesi iloisesti.
Hiljaisuus laskeutui heidän välilleen.
"Tarkoitatko, että tämä on unta?" Gohan kysyi epäuskoisena.
"Kyllä! Minun täytyy vain kuolla, niin herään."
"Äiti, sinä katsot liikaa elokuvia", Trunks vitsaili, mutta näytti järkyttyneeltä. Bulma vain hymyili: "Älä huolehdi, Trunks-rakas, ei minulle käy mitään." Bulma nousi ylös ja lähti kohti ovea. Bulman vieressä istuva Goku reagoi nopeasti ja otti Bulmaa kädestä kiinni. Bulma katsoi Gokua hämmentyneenä.

"Goku, minä en tunne oloani normaaliksi", Bulma sanoi vakavoituen katsoen Gokua silmiin.
"Tämä huone tekee sitä. Se on se tyhjyys, Bulma. Ei sinulla ole mitään hätää." Goku rauhoitteli ystäväänsä.
"Tämä on unta, Goku. Minun uneni ovat tällaisia, minä seikkailen ja keksin uusia keksintöjä. Keksin jo päivällä yhden uuden, toivottavasti muistan sen vielä kun herään..."
"Ei tämä ole unta, Nainen!" Vegeta ärähti. Joku olisi voinut jopa luulla, että hän oli huolissaan.
"Itse asiassa... minustakin tuntuu oudolta", Chi-Chi sanoi, ja nyt katseet kääntyivät häneen.
"Bulma saattaa olla oikeassa, minustakaan tämä ei tunnu oikealta", hän jatkoi.
"Naurettavaa", Vegeta ja Piccolo tokaisivat yhtä aikaa, ja mulkaisivat toisiaan.
"Älkää riidelkö", Gohan pyysi vakavana. Katseet kääntyivät häneen.
"Bulma voi olla oikeassa, mutta vaikka hän ei olisikaan... siis jos tämä Wanmu on olemassa ja hän oikeasti lukitsi meidät tänne, meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin totella häntä." Gohan vilkaisi Piccoloa sanoessaan näin, ja Piccolo nyökkäsi tyytyväisenä siitä, että edes hänen oppilaansa kuunteli häntä. "Meidän täytyy pelata tätä peliä. Mutta meillä on silti lohikäärmekuulat."
"Niin, jos Dendeä ei ole tapettu. Mutta ainahan on Namekin lohikäärmekuulat", Piccolo huomautti.
"Ni-niin", Gohan änkytti.
"Ehdotatko sinä, että meidän pitäisi tappaa joku?" Videl kysyi järkyttyneenä. Gohan epäröi. Goku huokaisi ja sulki silmänsä epätyypillisen vakavana.

"Se voin olla minä", Bulma sanoi. Vegeta ja Trunks nousivat molemmat ylös ja alkoivat huutaa hänelle.
"Olkaa hiljaa", Bulma pyysi rauhallisesti. Yllättäen hänen miehensä ja lapsensa tottelivat häntä.
"Olen edelleen sitä mieltä, että tämä on unta, mutta vaikkei olisikaan, niin silti jonkun meistä täytyy kuolla ja minä en... minä en voi enää tehdä mitään. Olen jo miettinyt tämän tilanteen puhki, eikä tämä tilanne ratkea enää minun älylläni. Pahimmassa tapauksessa te joudutte taistelemaan itsenne täältä ulos, enkä minä pysty siihen. Te pärjäätte ilman minuakin." Kukaan ei osannut sanoa mitään, mutta Vegeta paiskasi tuolinsa lattialle ja käveli pois huoneesta. Bulma hymyili muille anteeksipyytävästi ja lähti hänen peräänsä.

Vegeta katsoi tyhjyyteen. Bulma värähti, vältti katsomasta sinne, käveli Vegetan eteen, ja laski kätensä hänen olkapäille.
"En minä kuole lopullisesti, hölmö", Bulma kiusoitteli Vegetaa, joka katsoi häntä tummin silmin.
"Et tiedä sitä." Niin moni asia voisi mennä pieleen...
"No, kohtaamme sitten Tuonpuoleisessa", Bulma vitsaili. Vegetaa ei naurattanut.
"Vegeta, ei tämä voi olla todellisuutta. Ei näin tapahtu oikeassa elämässä. Minä näen unta. En ole oikeastaan koskaan kuollut unessani, onkohan se erilaista kuin oikeasti kuoleminen?" Bulma kysyi mietteliäänä. Vegeta katsoi Naistaan silmiin.
"Tämä huone ei tee hyvää sinulle."
"Ei niin", Bulma myönsi.
"Ja sinä haluat...?" Vegeta ei pystynyt lopettamaan kysymystään.
"Niin." Bulma hymyili ja suuteli Vegetaa huulille. Vegeta ei vastustellut, vaikka kuulikin Trunksin askeleiden lähestyvän.

"Äiti?" Trunks kysyi hieman pelokkaasti.
"Hei, Trunks", Bulma totesi ja kumartui halaamaan poikaansa.
"Eikö meidän pitäisi löytää ne pahikset? Ethän sinä ole paha?" Trunks kysyi. Hän kuulosti enää harvoin yhtä nuorelta kuin hän kuulosti nyt.
"En usko, että täällä on mitään pahiksia, Trunks. Tämä on kaikki niin epäloogista ja outoa." Bulma olisi halunnut selittää Trunksille paremmin, muttei osannut.
"Minä tiedän, ettei meille käy kuinkaan. Luota minuun." Bulma katsoi Trunksia silmiin. Hänen poikansa nyökkäsi, ja Bulma painoi suukon hänen otsalleen. Hän oli valmis.
"Vegeta, voisitko sinä... vai pyydänkö Gokua...?" Bulma kysyi, muttei osannut lopettaa lausettaan. Vegeta tuijotti Bulmaa hetken, ja nyökkäsi sitten.
"Trunks, mene muiden luo." Vegeta komensi. Trunks halasi äitiään vielä kyyneleet silmissään, ja totteli sitten. Vegetan käskyjä ei kannattanut jättää noudattamatta. Bulma halasi myös Vegetaa, joka yllättäen kietoi kätensä Bulman ympärille. Bulma hymyili: juuri tällainen Vegeta oli hänen unissaankin, hieman tavallista hellempi.
"Minä rakastan sinua." Bulma kuiskasi hänen korvaansa. Vegeta nyökkäsi ja löi kämmensyrjällään Naistaan niskaan. Bulma lyyhistyi hänen syliinsä. Kivuton kuolema sotakentällä, Vegeta mietti ja kuiskasi sitten:

"Minäkin sinua, Bulma."


Pelissä mukana (kursivoidut kuolleet):
Ariel
Horaaneko
Hupi — tavis (Bulma)
Jii
Jitachi
Livingstone
Raegan
Ropsus
Tetradynamia
Violet
Zey

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna 27.10. kello 21. Erikoishahmojen tulee lähettää yönimet ennen sitä.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Re: Varo, Son Goku!! 2 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 27.10.2015 21:25:48

Vegeta kantoi Bulman ruumiin pieneen varastotilaan. Trunks itki, mutta Goten lohdutti häntä parhaansa mukaan, niin hyvin kuin kahdeksanvuotias lapsi vain voi. Olihan heillä vielä lohikäärmekuulat.

Kukaan ei yllättynyt, kun Wanmun pilkkaava ääni kertoi heille, että he olivat väärässä. Vegeta poistui vilkaisemattakaan Trunksiin, jolloin Chi-Chi ja Kuririn jäivät huolehtimaan Trunksista ja keskustelemaan kuiskaten siitä, miten hän olisi voinut sanoa pojalleen edes jotain. Goten roikkui pelokkaana isoveljensä Gohanin kädessä, ja jopa Piccolosta tilanne oli epämiellyttävä, vaikkei hän koskaan Bulmasta välittänytkään.

***

Vegeta ei ollut palannut, kun muut päättivät viimeinkin mennä nukkumaan. Gohan ja Videl saivat toisen sängyn, Kuririn ja 18 toisen, loput nukkuivat varastosta löytyneillä futoneilla. Goku oli ilmoittanut olevansa ensimmäisenä vahtivuorossa siltä varalta, että jotkut heistä todella yrittäisivät tappaa jonkun...

***

Udon heräsi kuullessaan Wanmun äänen päässään: On aika käydä töihin. Dama makasi hänen vieressään silmät auki: hänen synkästä katseestaan huomasi, että hän kuuli saman. He kuitenkin ilahtuivat huomatessaan, että he näyttivät taas omilta itseiltään. Udon hymyili ja puristi nopeasti Daman kättä rohkaisevasti. Dama kurkisti varovaisesti nurkkaan, jossa Gokun oli tarkoitus vahtia heitä: mies kuorsasi sikeästi.
Minun tekosiani, tietenkin, Wanmu hymähti.
Niinpä tietenkin, Dama ajatteli kyllästyneenä. He nousivat ylös ja katselivat ympärilleen. Kenet heistä...?
Tappakaa Vegetan lapsi.

Udon ja Dama vilkaisivat toisiaan ja olivat hetken hiljaa. Eiväthän he mitään puhtaita pulmusia olleet, mutta lapsen tappaminen...
Tottelette, tai olette kohta itse murskana tuolla tyhjyydessä.

Heillä ei ilmeisesti ollut vaihtoehtoa.

***

Aamulla Vegeta palasi ja kertoi löytäneensä ulkopuolelta sen, mitä Trunksin ruumiista oli vielä jäljellä.


Pelissä mukana (kursivoidut kuolleet):
Ariel
Horaaneko — tavis (Trunks)
Hupi — tavis (Bulma)
Jii
Jitachi
Livingstone
Raegan
Ropsus
Tetradynamia
Violet
Zey

Äänestyspakot
Ariel, Jii, Livingstone, Raegan, Ropsus, Tetradynamia, Violet

Lohikäärmekuulia etsimässä
Ei kukaan.

Päivä päättyy lauantaina 31.10. kello 21!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 27.10.2015 21:40:11

Hyvät puolet: Kaikki pelaajat ovat hereilläolevia!

Huonot puolet: Yö ja päivätaposta on vähän hankala tehdä pohdintoja, sillä Hupi melko lailla aiheutti kuolemansa itse. Pahisten ei siis todennäköisesti olisi tarvinnut puuttua tilanteeseen. Oikeastaan olen ehkä kallistumassa sille puolelle, että Hupin säilyttäminen olisi voinut olla pahiksille edullista, sillä häntä vastaan olisi ollut helppo kääntyä hetkinä, jolloin pahis olisi itse putoamassa. Ensimmäisenä päivänä taas oltaisiin pudotettu joku muu joillain muilla perusteilla, esimerkiksi Hupin ylenpalttisella hiillostamisella. Sinäänsä mielenkiinto kohdistuu Tetraan, joka välillä kohteli Hupia yllättävän pehmeästi ottaen huomioon kaiken mitä hän teki.

En ole vielä varma mitä ajatella tuosta Zeyn viime hetken äänestyksestä. Jotenkin tuntuu, ettei tämäntyyppisissä äänissä ole syynä pudotus (Hupin putoaminen oli jo erittäin selkeää), vaan kannanotto. Miksi tehdä sellainen pelaajaa vastaan, joka on muutenkin putoamassa? Mikä oli motiivisi äänelle?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 27.10.2015 23:00:04

Violet kirjoitti:Jotenkin tuntuu, ettei tämäntyyppisissä äänissä ole syynä pudotus (Hupin putoaminen oli jo erittäin selkeää), vaan kannanotto. Miksi tehdä sellainen pelaajaa vastaan, joka on muutenkin putoamassa? Mikä oli motiivisi äänelle?

En tiedä oliko mulla oikeastaan mitään sen ihmeellisempää motiivia äänelle, kun en lainkaan pysähtynyt pohtimaan onko äänestys tarpeellista vai ei. Tai siis mulla nyt vaan on tapana äänestää sitä pelaajaa, jonka haluaisin tippuvan. Kun Hupin kiikkulautailu mun päässäni alkoi rauhoittumaan ja pidin todennäköisempänä hänen käytöksen takana on jotain muutakin kuin pelkkä "aloittelijuus", niin äänestin häntä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 28.10.2015 05:32:02

Violet: Vai "yllättävän pehmeästi"? Mikä siinä oikeastaan sinua yllätti? Minä näin Hupissa ennen kaikkea sähläävän aloittelijan ja ajattelin, että hänestä saisi enemmän irti (ja hänen roolistaan enemmän selkoa), "pehmeämmällä" lähestymistavalla. (verrattuna kovakouraiseen hiilostamiseen, joka omassa mielessäni olisi saattanut saada Hupin hermostumaan ja sähläämään vielä enemmän)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 29.10.2015 00:15:40

Tetradynamia kirjoitti:Violet: Vai "yllättävän pehmeästi"? Mikä siinä oikeastaan sinua yllätti? Minä näin Hupissa ennen kaikkea sähläävän aloittelijan ja ajattelin, että hänestä saisi enemmän irti (ja hänen roolistaan enemmän selkoa), "pehmeämmällä" lähestymistavalla. (verrattuna kovakouraiseen hiilostamiseen, joka omassa mielessäni olisi saattanut saada Hupin hermostumaan ja sähläämään vielä enemmän)


Skaala ihmetyttää. Ja vaikka voinkin ymmärtää motiivisi, niin se, ettet sanonut Hupista (muistaakseni) yhtäkään pahaa sanaa erottaa sinut vahvasti joukosta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 29.10.2015 16:44:13

Alatteko puhumaan vai keräänkö huomionne mielivaltaisella äänestämisellä?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 29.10.2015 19:33:41

Violet. Luulen kyseessä olevan ainoastaan arki, kiireet ja että porukka tulee aktivoitumaan enemmän viikonlopun aikana. Kärsivällisyyttä siis näköjään kaivataan. Omalta osaltani kanssa Hupin paljastuminen hyvikseksi ainakin söi jonkin verran pelimotivaatiota: pelissä pitäisi ainoastaan jahdata pahiksia, eikä jotakuta joka menee leikkimään valepahista ja tapattamaan itsensä. En ihmettelisi myöskään sitä jos muiden pelaajien moraali pelata peli loppuun asti olisi tapauksen myötä laskenut.

Mitä tarkoitat väitteellä, että Hupin putoaminen oli päivänselvää? Onko tämä pahiksen ylimielisyyttä vai ihan puhdasta huolimattomuutta? Ennen kuin Zey äänesti Hupia, ainoastaan mä olin antanut Hupille ääneni. Jos olisin poistanut Hupilta äänen, mun olisi käytännössä ollut pakko myös äänestää jotakuta muuta jo sen vuoksi, että jos olisin ainoastaan poistanut Hupilta äänen hän olisi ollut Zeyn äänen myötä uudelleen tulilinjalla. Ja kun Zey antoi äänensä, hän käytännössä myös varmisti että teen mä mitä tahansa, Hupi olisi joka tapauksessa tulilinjalla. Ja vieläpä olisi ollut todennäköistä että Hupi olisi todennäköisesti kuollut. Olin totta puhuen epävarma koko pudotuksesta loppuvaiheessa joten teoriassa äänen poistuminen olisi ollut mahdollista. Käytännössä kuitenkin näen tässä ainoastaan Zeyn, joka ei tykkää siitä että hänellä on on äänestyspakkoa. Tosin jos hän on pahis, äänen motiivina saattoi olla myös käsieni sitominen.

Tetra ihmetyttää kanssa hieman. En tajua miten pystyt olemaan rauhallinen ja ainoastaan kommentoida Hupin käytöstä. Jos hän mielestäsi oli sähläävä aloittelija, mikset yrittänyt ohjata häntä oikeaan suuntaan sen sijaan että tyydyit ainoastaan huomioimaan hänet kommenteilla? Halusitko välttää että joku tarttuisi käytökseesi ja rupeaisi epäilemään että yrität tahallisesti manipuloida toista pelaajaa omaksi eduksesi?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 29.10.2015 19:41:57

Hiljaista on.

Hassua, ettei kukaan sen kummemmin pohtinut yötappoa? Vai onko yötappo ja sen syyt ihan itsestäänselvää kaikille? Violet vain mainitsi yötaposta olevan hankala tehdä pohdintoja. Horaaneko ei suutaan topassa avannut, joten yötapon suurin motiivi lienee siis hiljaisen pelaajan pudottaminen. Tämä taas mielestäni kertoo pahiksista sen verran, ettei kumpikaan ole ihan aloittelijoita, kun pudotaan yöllä sellainen henkilö mihin pahiksilla ei varmasti ole mitään kontaktia. Aloittelija kun taas olisi voinut nähdä yötapossa mahdollisuuden pudottaa häntä hiillostava pelaaja.

Hupin pudottaminen pelistä sai kyllä omat kulmani kohoamaan. Hupin sekoilusta paistoi aloittelijaisuus niin vahvasti esille, että ihmetyttää miksi Hupista nopeasti eroon pääseminen oli niin tärkeää Jitachille ja Zeylle. Ei Hupi välttämättä peliä mitenkään edistänyt, mutta itse en olisi nähnyt siinä mitään haittaakaan miksi Hupi ei olisi voinut olla pidempään mukana pelissä. Jitachi taisikin perustella osaksi ääntään sillä, ettei halua Hupin olevan pelin loppupuolella mukana tilanteessa missä olisi jäljellä enää yksi pahis, hyvis ja Hupi. Peli kuitenkin on vasta alussa. (varsinkin) Zeyn ja Jitachin toiminta vaikuttaisi vähän siltä, kuin nämä olisivat etsineet äänilleen helppoa kohdetta välttyäkseen seuraavan päivän äänestyspakolta.

Toisin kuin Violet, itse näin Tetradynamian "lempeän otteen" Hupiin hyödyllisenä pelin kannalta. Hiilostetusta ja entistä hätääntyneestä Hupista kukaan meistä ei olisi saanut mitään kunnollista irti. Tetran toiminta, jossa tämä auttoi kysymyksiä esittämällä Hupia miettimään syitä sille, miksi tämä vaikkapa epäili jotakin. Taisi Tetra tuossa alempana vastatakin Violetin viestiin perustelemalla "pehmeämmän" otteensa sillä, että näki Hupissa sähläävän aloittelijan.

Hupista vielä sen verran, että loppuhätäilyn valkoiset valheet, joista Hupi sitten jäikin kiinni puhuttuaan itsensä ympäri, eivät kyllä auttaneet hyvisleiman lyömisessä otsaan.

No joo, tässä päällimäiset ajatukset, palailen taas takaisin jossain vaiheessa, kun taas kunnolla kerkiää.

// Jitachi pomppasi väliin.
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 29.10.2015 20:00:29

Jitachi: Niin no, en vain osannut Hupia tuon paremmin auttaa. Päivän loppua kohden toistuvat yhteenotot sinun kanssasi söivät myös energiaa (ja pelimotivaatiota), eivätkä arjen kiireet ja stressi juuri auta asiaa. [näin nopeasti kevätlaitumella kirmaavasta varsasta tulee loppuun ajettu makkaratehtaalle valmis luuska].

Pitää ottaa itseä niskasta kiinni heti huomenna, nyt ei vaan pysty.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 29.10.2015 20:22:32

Jitachi kirjoitti:Violet. Luulen kyseessä olevan ainoastaan arki, kiireet ja että porukka tulee aktivoitumaan enemmän viikonlopun aikana. Kärsivällisyyttä siis näköjään kaivataan. Omalta osaltani kanssa Hupin paljastuminen hyvikseksi ainakin söi jonkin verran pelimotivaatiota: pelissä pitäisi ainoastaan jahdata pahiksia, eikä jotakuta joka menee leikkimään valepahista ja tapattamaan itsensä. En ihmettelisi myöskään sitä jos muiden pelaajien moraali pelata peli loppuun asti olisi tapauksen myötä laskenut.

Mitä tarkoitat väitteellä, että Hupin putoaminen oli päivänselvää? Onko tämä pahiksen ylimielisyyttä vai ihan puhdasta huolimattomuutta? Ennen kuin Zey äänesti Hupia, ainoastaan mä olin antanut Hupille ääneni. Jos olisin poistanut Hupilta äänen, mun olisi käytännössä ollut pakko myös äänestää jotakuta muuta jo sen vuoksi, että jos olisin ainoastaan poistanut Hupilta äänen hän olisi ollut Zeyn äänen myötä uudelleen tulilinjalla. Ja kun Zey antoi äänensä, hän käytännössä myös varmisti että teen mä mitä tahansa, Hupi olisi joka tapauksessa tulilinjalla. Ja vieläpä olisi ollut todennäköistä että Hupi olisi todennäköisesti kuollut. Olin totta puhuen epävarma koko pudotuksesta loppuvaiheessa joten teoriassa äänen poistuminen olisi ollut mahdollista. Käytännössä kuitenkin näen tässä ainoastaan Zeyn, joka ei tykkää siitä että hänellä on on äänestyspakkoa. Tosin jos hän on pahis, äänen motiivina saattoi olla myös käsieni sitominen.


1. Zey äänesti 12 minuuttia ennen päivän loppua
2. En uskonut, että vaihtaisit ääntä siinä vaiheessa. Olit ollut sen verran Hupivastainen. Hupin teot ennen päivän loppua (mihin et muistaakseni ollut vielä ehtinyt tarttua) eivät myöskään herättäneet minkäänlaista luottamusta.
3. Samassa viestissä toteat, että Hupi valepahisteli ja tapatti itsensä (=putoaminen oli ihan oma syy), mutta puhut myös siitä, että olisit saattanut poistaa äänesi epävarmuudesta. Mietityttää, että kuinka teoreettinen todennäköisyys sinun äänenvaihdollesi loppujen lopuksi olisi ollut.
4. Jos sinun olisi täytynyt vaihtaa äänesi jollekulle muulle, niin kuka oli sinusta epäilyttävempi kuin Hupi? Jos pelissä on tälläinen henkilö, niin mikset ole ahdistellut häntä tämän päivän aikana?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 29.10.2015 20:34:46

Veikkailisin, että osa syy hiljaisuuteen on myös ihan 2.päivä. Jotenkin 2.päivä on aina peleissä hiljaisempi, kunnes päivä alkaa olla päättymäisillään ja äänestyspakkoiset ryntäävät äänestämään. En tiedä mikä siinä aina on, mutta niin se vain tuntuu menevän.

Violet, miksi tyydyit vain uhkailemaan mielivaltaisella äänestämisellä? Jos kerran koet, että se mahdollisesti ratkaisee hiljaisuuden, niin mikset saman tien tehnyt niin?

Jitachi kirjoitti:Tosin jos hän on pahis, äänen motiivina saattoi olla myös käsieni sitominen.

Miten ääneni sitoi kätesi? Tai siis mun mielestä sulla olisi ollut vielä ääneni jälkeenkin parhaimmat mahdollisuudet pelastaa Hupi äänestämällä ihan ketä tahansa muuta, sillä uskoisin, että Hupi olisi varmasti äänestänyt sinun perässäsi samaa pelaajaa.

Livingstone kirjoitti:Tämä taas mielestäni kertoo pahiksista sen verran, ettei kumpikaan ole ihan aloittelijoita, kun pudotaan yöllä sellainen henkilö mihin pahiksilla ei varmasti ole mitään kontaktia.

En ymmärrä, miksei kumpikaan voisi olla aloittelija? Tai siis eikö riitä, että toinen heistä on kokenut, sillä silloinhan hän voi sanoa aloittelijalle, että "hei, tapetaanpas sellainen pelaaja, johon meillä ei ole kontaktia"?

Livingstone kirjoitti:Hupin pudottaminen pelistä sai kyllä omat kulmani kohoamaan. Hupin sekoilusta paistoi aloittelijaisuus niin vahvasti esille, että ihmetyttää miksi Hupista nopeasti eroon pääseminen oli niin tärkeää Jitachille ja Zeylle. Ei Hupi välttämättä peliä mitenkään edistänyt, mutta itse en olisi nähnyt siinä mitään haittaakaan miksi Hupi ei olisi voinut olla pidempään mukana pelissä.

Eli mielestäsi Hupi ei edistänyt mitenkään peliä ja hän sekoili (mikä yleensä vie huomiota tärkeämmistä asioista, kuten oikeista pahiksista), mutta olisit pitänyt hänet pelissä? Miksi? Ja kenen mielestäsi olisi sitten kuulunut tippua?

//Tetra ja Violet väliin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 29.10.2015 20:51:19

Violet kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:3. Samassa viestissä toteat, että Hupi valepahisteli ja tapatti itsensä (=putoaminen oli ihan oma syy), mutta puhut myös siitä, että olisit saattanut poistaa äänesi epävarmuudesta. Mietityttää, että kuinka teoreettinen todennäköisyys sinun äänenvaihdollesi loppujen lopuksi olisi ollut.


Epäilykseni heräsivät siinä vaiheessa kun huomasin Zeyn äänestäneen häntä. Siinä vaiheessa oli kuitenkin mahdotonta tehdä yhtään mitään koska päivä oli jo päätynyt. Voisi siis sanoa, että kyseessä on todellakin teoreettinen mahdollisuus. Kuten sanoit, Zey äänesti vain 12 minuuttia ennen päivän päättymistä joka tarkoittaa, että ellet satu olemaan passissa, sun on todella vaikeaa reagoida siihen mitenkään. Tämä taas pistää mut miettimään, miksi hän teki sen niin viime tingassa vaikka hänellä olisi ilmiselvästi ollut mahdollisuuksia siihen jopa aikaisemmin, ehkä jotta reagointi olis vaikeampaa?

4. Jos sinun olisi täytynyt vaihtaa äänesi jollekulle muulle, niin kuka oli sinusta epäilyttävempi kuin Hupi? Jos pelissä on tälläinen henkilö, niin mikset ole ahdistellut häntä tämän päivän aikana?


Olisin ottanut tuolloin mieluiten äänestyspakon. Mutta koska operaatio Pelasta Hupi ei tällä tavalla ikinä onnistuisi, olisin äänestänyt mitä todennäköisimmin jota kuta hiljaisista ulos. Termi ahdistelu on hyvin ikävä ja kolkolta kuulostava, enkä edes varsinaisesti koe omaa toimintaa ahdisteluna. Hän silmätikkuili liikaa ja halusin saada asioihin selvyyden. Ikävä kyllä asiat eteni kuin etenivät, hän sähläili ja aiheutti sen myötä vielä enemmän epäilystä. Kaikki tämä ihan puhtaan väärinymmärryksen vuoksi, hän teki ihan itse showsta shown ja aiheutti sen, että sai mut kimppuuni. On hyvin todennäköistä että olisin vain jäänyt muussa tapauksessa paikoilleni.

//Zey. Zey. Zey. Kyseessä on jo alkupelissä ajoitus. On temppu saada 2 pelaajaa toimimaan alle 10 minuutissa jotta toinen pelastuisi. ja mahdollisesti kolmannen äänen poisto. Tärkeämpänä, äänesi kuitenkin esti käytännössä puhtaasti äänen poiston, ja olisi pakottanut mut äänestämään ja luottamaan siihen että Hupi olisi peesannut pelastuakseen. Mikä ongelma tässä taas olisi? Joutuisin itse päättämään Hupin vuoksi uhrattavan pelaajan johon en vain yksinkertaisesti olisi kyennyt.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 29.10.2015 20:59:19

Zey: Aattelin, että pelkkä kommentointi riittää herättämään porukkaa. Näin jälkeenpäin ajatellen äänestäminen olisi ehkä ollut parempi vaihtoehto. Olisin kylläkin joutunut kamppailemaan uuden kännykän kanssa noista boldeista, mutte eiköhän se olisi onnistunut. Lisäksi näen mielivaltaisen äänestämisen äänestyspakon alaisena sinäänsä ongelmallisena, sillä ne äänet helposti jäävät kohteille turvaamaan omaa selustaa. Ehkä kuitenkin olisi aika ahdistella pelaajia.

Livi, olisitko ottanut sen riskin, että säästäisit Hupin pelissä? Aloittelijana hän sähläisi oli hän hyvis tai pahis. Kriittisen hetken tullessa hän olisi myös saattanut olla helppo kohde pahisten manipulaatiiolle. Puolustelet Hupin statusta aloittelijuudella, millä ei ole osuutta hänen rooliinsa. Tämän jälkeen syyllistät Jitaa ja Zeytä Hupin pudottamisesta, vaikka perustelusi Hupin roolille eivät ole valideja. Lisäksi et anna meille kohdetta, jonka olisit mielummin tappanut eilen.

++Livingstone

Livillä on pointti siinä, että todennäköisesti toinen pahiksista on kokenut (ainakin tilastollisesti todennäköistä). Suhteellisen uutena kylätulokkaana tämän korostaminen käy mainiosti, vaikkei Liv olekkaan uusi juonittelupelien suhteen.

// Joo, ahdistelu on ikävä termi. Olisi pitänyt valita sanat huolellisemmin. Mutta hiljaisen ulosäänestäminen ei taas olisi kertonut meille mitään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 29.10.2015 21:12:00

Jitachi kirjoitti:Zey. Zey. Zey. Kyseessä on jo alkupelissä ajoitus. On temppu saada 2 pelaajaa toimimaan alle 10 minuutissa jotta toinen pelastuisi. ja mahdollisesti kolmannen äänen poisto. Tärkeämpänä, äänesi kuitenkin esti käytännössä puhtaasti äänen poiston, ja olisi pakottanut mut äänestämään ja luottamaan siihen että Hupi olisi peesannut pelastuakseen. Mikä ongelma tässä taas olisi? Joutuisin itse päättämään Hupin vuoksi uhrattavan pelaajan johon en vain yksinkertaisesti olisi kyennyt.

Hupi ainakin oli paikalla ja seurasi peliä, kun kerran kävi mun kanssa keskustelua, joten oikeastaan tuo temppu olisi vaatinut vain sen, että sä olet paikalla ja seuraat keskustelua. Mut en kyllä ymmärrä miten mun ääneni sitoi sun käsiä. Tai siis yhtä lailla kun sä äänestit Hupia, niin sidoit sitten kaikkien muiden kädet, sillä heidänkin olisi yhtälailla pitänyt valita kuka muu pitäisi uhrata Hupin puolesta, jos olisivat hänet halunneet pitää hengissä. Niin se vaan äänestyksessä menee, että niillä äänillä on oikeasti joku arvo. :D

//Violet väliin.
Violet kirjoitti:Livillä on pointti siinä, että todennäköisesti toinen pahiksista on kokenut (ainakin tilastollisesti todennäköistä). Suhteellisen uutena kylätulokkaana tämän korostaminen käy mainiosti, vaikkei Liv olekkaan uusi juonittelupelien suhteen.

Ainakin mun mielestä on täysi fakta, että ainakin toinen pahiksista on kokenut. Tai siis pelissä on vain yksi aloittelija ja pahiksia on kaksi, joten on mahdotonta, ettei yhtään kokenutta olisi pahiksena.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 29.10.2015 21:25:01

Zey: Johon voisin sanoa iloisesti, että hupsista, ajatuskatko näköjään mun osaltani :D

Joo, käytännössähän Livin 'pointti' ei edes ole minkään lainen pointti juurikin tuon takia. Lisäksi mua oikeasti kummastuttaa Livin ajatus siitä että etsitään helppoja äänestyskohteita jotta vältyttäisiin äänestyspakolta. Rehellisesti sanoen en edes pidä äänestyspakkoa mitenkään ihmeellisenä, oikeastaan ainakin omasta mielestäni välillä, etenkin alkupelissä pahiksen olisi parempi ottaa äänestyspakko, koska myöhempinä päivinä voi olla helpompaa keksiä 'epäilyjä' ja äänestyspakkoa voi viime kädessä käyttää myös "hätä-äänen" verukkeena ilman että se kohottaa tavallista enemmän kulmia. Liv: Perustele miksi Hupin pitäminen pelissä ei olisi ollut vahingollista, ja miten olisit toiminut äänestyskuvioiden suhteen jos sulla olisi mahdollisuus palata ajassa taaksepäin?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa

cron