Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 25.10.2015 16:24:20

Zey kirjoitti:Livingstonen pidempi viesti taas nostatti hieman kulmia, sillä juurihan Liv itse syytti Tetraa epäilysten väkisinvääntämisestä (eli ei pidä kyseistä käytöstä mitenkään hyvikselle tarpeellisena), mutta kuitenkin tuo Ropsus&Tetradynamia pari hänen omissa pohdinnoissaan vaikutti omaan silmään väkisinväännetyltä. Muutenkin tuntuu jotenkin jääneen junnaamaan Tetran kohdille, sillä minua ja Jitachia ei pohdittu lainkaan yksittäisinä pelaajina, vain käyttäytymistämme Tetran kanssa. Vähän tulee sellainen olo, että Liv pahiksena päätti, että Tetran olisi hyvä tippua, onhan Tetra jonkun verran Liviä syytellyt ja on potentiaalinen Livin äänestäjä, ja nyt sitten vain keräillään jotain syitä, miksi Tetra olisi pahis.

Miksi jätin esim. sut ja Jitachin vähemmälle pohdinnalle ja keskityin enemmän teidän ja Tetran väliseen suhteeseen? No juuri sen takia, ettei itselläni ollut teistä yksilönä kauheasti sitä enempää sanottavaa ja en katsonut mitään syytä sille, miksi olisin alkanut väkisinvääntämäänkään teistä lisää kirjoitettavaa. Ja ei, en edelleenkään pidä varsinkaan ihanihan pelin alussa väkisin epäilyksien kehittämisen kovinkaan tarpeellisena, kyllä niitä epäilyksiä tulee jos on tullakseen ihan luonnostaankin pelin edetessä.

Mitä tulee Tetradynamian ja Ropsuksen yhdistämiseen mahdollisena pahisparina, oli huomio minkä tein selaillessani pelin alkua (juuri se, että Tetra tarttui muiden aloitusviestien yksityiskohtiin kärkkäästi, mutta ei edes maininnut Ropsusta (paitsi vasta myöhemmässä viestissään, niin kuin Tetra tuossa vähän aikaa sitten korjasi)), joka sai itseni miettimään miksi Ropsus jäi jäille huomiota.

Ja Tetrasta puheenollen, miksi kirjoitan niin paljon Tetrasta? Siitä syystä, että Tetra on tällä hetkellä kaikkein eniten esillä, tämän pelityyli pistää silmään (aloituksessa pikkuyksityiskohtiin takertuminen, aggressiivissävytteinen puolustus (Tetraa epäillään, tämä vastaa epäilyihin sanamuodoilla joista jotkut ainakin itse tulkitsen ärtymiseksi tai heittämällä kärkkään vastaepäilyn.)) ja myös siitä syystä, että pidän Tetraa yhtenä (en kuitenkaan ainoana) pelaajana, joka voisi hyvinkin paljastua pahikseksi.

-

Toinen pelaaja joka tällä hetkellä nousee vahvasti esille on Hupi. Hupin viestit ovat täynnä kohtia, kuten "tai en tiiä", "tai sitten olen väärässä ja säädän vaan jotain", "syyttäkää aloittelijuutta", "(sarjassamme surkeita selityksiä Hupilta)", mitkä antavat sellaisen kuvan, ettei Hupi oikein itsekään usko siihen mitä kirjoittaa tai että Hupi yrittää noilla sanavalinnoilla minimoida sen, että muut tarttuisivat Hupin kirjoittamiin epäilyskiin tai tämän selityksiin sen suuremmin, sillä tämähän vain sääti eikä oikein itsekään tiennyt tarkoittiko mitä sanoi, sillä onhan hän vain aloittelija.

Itse uskon Hupin olevan aloittelija, niin kuin tämä on moneen kertaan maininnut. Mutta pelkkä aloittelijana oleminen ei tarkoita sitä, että Hupi olisi varma hyvis. Se vain tekee hankalammaksi päätellä johtuuko Hupin hätäileminen pelkästä aloittelijuudesta vai siitä, että on aloittelija, jolle on sattunut sen lisäksi osumaan pahisrooli. Tällä hetkellä näyttää siltä, että Hupi heittää hätääntyneenä epäilyksiä sinne ja tänne ja tulee sitten "perustelemaan" heittämiään epäilyksiä vedoten joko aloittelijuuteen tai siihen että säätää jotain.
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 25.10.2015 17:25:14

Zey: Niin, voihan aloittelija ajatella noinkin, vaikka itselle se ei mieleen juolahtanutkaan (ei nyt eikä aloittelijanakaan). Tietysti on hyvin yksilöllistä, miten kukin toimii jännittävässä tilanteessa. Mielestäni kuitenkin aloittelijuuden syyttäminen on linjassa Hupin toistuvan "itsen vähättelyn" kanssa (kuten Livingstonekin toteaa).
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 25.10.2015 17:50:35

Aktiivisimmat pelissä tuntuvat olevan minä, Tetra, Zey, Livingstone, Jitachi.

Ropsus, Raegan, Jii, Ariel.
Heränneet, luvanneet parempia pohdintoja. Odotamme näitä pohdintoja.
Violet
Harmaata aluetta.
Horaaneko
Näyttää unohtaneen koko pelin.


Ömm, ajstustyhjiö-keskity-peliin
Jitachi aika kärkkäästi(?) totesi kommenttinsa minusta.
Mitä tuosta pitäisi ajatella?
Ropsukselta odotan vielä pidempää viestiä, ja Horaaneko saisi herätä.


Huomenna olen varmaan epäaktiivi töiden takia mutta yritän ehtiä äänestämään.
Taitaa lähteä heräteääni Horaanekolle, mutta katsotaan nyt vielä.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Ropsus » 25.10.2015 18:34:56

Jaa, täällä onki ehtiny tapahtua. Tosiaan miun myöhempi oliki paljon myöhempi ku aattelin, mut kouluhommat paino päälle. Nyt kuitenkin tässä.

Eniten huomiotani kiinnittää tässä vaiheessa Hupi, Tetra ja Livingstone.

Hupi, koska hänen viestinsä tuntuu olevan täynnä ”aloittelijuutta” ja ihmeellisiä pieniä katsauksia peliin sen kummemmin mitään kuitenkaan tarjoamatta. Tuntuu että hän myös tarttuu vähän kaikkiin, mikä tietysti voisi myöhemmin olla pahikselle hyödyksi, kun epäilyjä voi kenestä vaan lähteä kehittämään.

Tetra, koska tosiaan on ollu aikalailla äänessä ja siksi jäänyt mieleeni. En oikein osaa sanoa onko se hyvä vai huono. Itse olen kyllä sitä mieltä, että Tetran alun epäilyt Liviä kohtaan ovat vaan yritys saada peliä liikkeelle, onnistuneesti näin jälkeenpäin ajateltuna.

Livingstone on jäänyt lähinnä mieleen koska teorioi miun ja Tetran olevan pahispari (kyllä, olen niin itsekeskeinen että luen viestit paremmin jos minut niissä mainitaan). En oikein tiedä mitä tästä nyt pitäs aatella, koska hyvin Livingstone voisi itse olla pahis ja esittää tälläsen teorian ja toivovan että muut lähtee mukaan, mutta toisaalta voisi olla myös hyviksen puhetta, koska epäilyjähän tässä on tarkoitus esittää.

Tässä vaiheessa en kuitenkaan näistä kolmesta vielä lähtis sanomaan juuta enkä jaata, mutta he kuitenkin ovat jääneet päällimmäisinä mieleeni.

Yritän huomenna lukea topaa hyppärillä uudestaan ja ehtiä vielä illalla tulla kommentoimaan paremmin.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 25.10.2015 20:01:20

Väliaikalaskenta

Ensimmäinen päivä kului verkkaisesti Ajan ja mielen huoneessa. Vegeta, Goku lähtivät treenaamaan pientä asuintilaa ympyröivään tyhjyyteen, Piccolo lähti meditoimaan ja 18 tutkimaan tyhjyyttä, kunhan Piccolo ensin valisti häntä huoneen vaaroista. Gohan jäi mieluummin sisälle Videlin kanssa: he istuivat sängyllä Videl Gohanin kainalossa ja kuiskivat jotain toisilleen vakavina. Bulma, Chi-Chi ja Kuririn istuivat pöydän ääressä katselemassa heitä.
"Ihan kuin minä ja Yamcha nuorena", Bulma kikatti.
"Miten niin, tehän riitelitte aina!" Kuririn virnuili ja ansaitsi heitostaan lyönnin käsivarteen.
"Äitiiii..." Trunks ilmestyi yhtäkkiä pöydän viereen Goten vanavedessään.
"Ei, Trunks, te ette voi mennä ulos", Bulma ärähti. Paikoillaanolo ei oikein sopinut heidän lapsilleen.
"Tulkaa keittiöön minun kanssani", Chi-Chi komensi salaa iloisena siitä, että saa tehdä ruokaa näin isolle joukolle. Pojat lähtivät nuristen hänen perässään kohti keittiötä.


Äänet
Ei ole.

Äänestyspakot
Ei ole.

Lohikäärmekuulia etsimässä
Ei kukaan.

Päivä päättyy huomenna 26.10. kello 21!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2015 00:01:32

Ropsus, olet paha itsekeskeinen ihminen. Nyt kun olen maininnut sinut viestini ensimmäisessä lauseessa olen kiinnittänyt huomiosi. Mitä mieltä olet Jitachista? Hän on kuitenkin ollut melko äänekäs topikissa.

Hupi, ei, en ole harmaata aluetta. Olen violettia. Sinäänsä mielenkiintoista, että luokittelet muut aktiivisuuden perusteella, mutta minut värin/hyvis-pahis akselin avulla. Mistä moinen eroavaisuus? Jos minä olen ainoana harmaalla alueella, niin oletettavasti muut eivät ole, jolloin luokittelu pelkästään aktiivisuuden perusteella ei liene kannattavinta.

Mitä tulee tuohon Livin ehdottamaan Tetra/Ropsus pahisjuonikuvioon, niin eihän sille oikeasti ole vahvoja perusteluja. Eikö kuitenkin ole parempi että pienimmätkin epäilyt ja mahdollisuudet mainitaan? Yhden pelin olen jo hävinnyt, koska en kertonut kaikkia epäilyjäni (tämä eeppisen voiton menetys kaduttaa). Liv ei ajanut epäilyksiään niin voimakkaasti että alkaisin epäilemään häntä tästä.

Mitä tulee harmauteen, niin Zeyn posteista voi koota uuden "fifty shades of Grey" kirjan, tosin tästä tulisi paljon laadukkaampi versio. Kaikki johtopäätökset täytyy kaivaa esile.

Jos Jii ja Raegan eivät kommentoi huomenna mitään, niin lupaan katsoa heitä syyllistävästi.

Liv toteaa, että Tetra voi hyvinkin paljastua pahikseksi. Mainitset ettei hän ole ainoa, mutta mainitsemalla hänet erikseen annat hänelle erityisaseman. Pidätkö Tetraa niin epäilyttävänä, että olisit valmis äänestämään häntä? Jos olet valmis äänestämään häntä, niin eikö nyt olisi aika siihen, jotta Tetralle jäisi aikaa puolustautua?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2015 00:06:33

Niin, ja unohdin nyt mainita, että yritän huomenna analysoida jotain Zeystä. Sen tekeminen on aina yhtä tuskaa, mutta pakko mikä pakko.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 00:42:02

Höh.
Vaikea tehdä kunnon alyysejä kun tnne pelityylejänne.
Tällä hetkellä äänekkään joukon topassa muodostavat Zey, Jitachi, Tetra.
Voisiko pahis olla joku äänekkäistä?
Taktisesti hyvä, koska hiljaisia katsotaan usein pahasti näissä peleissä.
Raegan ja Jii saisivat sanoa jotain, ja Ariel voisi myös kommentoida.
Toisaalta Jitachi mietityttää, mutta en tiedä.

Tietysti Violet on violettia aluetta, olinpa hassu.
Enpä tajunnut luokittelevani eritavoin Violetin ja muut, hups.
Kun nyt luen viestiäni, mietin että kirjoitinko minä tosiaan noin.

Harmauteen, lähinnä tarkoitin, etten ollut vielä sinusta sen ihmeempää
ajatusta muodostanut.

Raegan ja Jii alkavat täälläkin epäilyttää mikäli eivät kommentoi huomenna.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 26.10.2015 00:42:28

Hupi: Anteeksi nyt ensimmäisenä, mutta mitä kettua sä oikein tarkoitat Jitachi-Hupi-episodilla? Oma näkemys koko asiasta on se, että kaikki mitä oon tehnyt suhun liittyen on että olen vain antanut mielipiteeni susta. Trollaamisella puolestaan tarkoitan sitä, että käytännössä et ole mun mielestäni saanut aikaan yhtään peliä edes hieman edistävää kommenttia; ainoastaan sitä että muut ovat kurtistelleet kulmia ja päivitelleet sua. Yritätkö sä ihan oikeasti tapattaa itsesi ensimmäisenä vai mikä ihme sua vaivaa? Aloittelijasählingin pystyn antamaan anteeksi, pelin tahallista häiriköintiä en! Muutenkin, jos sanon että epäilen sua, tekeekö se automaattisesti musta sun silmissäsi pahiksen? Ottaen huomioon, että käytännössä kohtelet Zeytä juuri mainitulla tavalla pidän hyvinkin todennäköisenä tätä. Ja kuten Violet myös mainitsi juuri, miten on oikeesti edes mahdollista luokitella pelaajia puhtaasti aktiivisuuden perusteella? Ei tää peli oo aktiivisuuskisa, vaan pahisjahti, PA-HIS-JAH-TI! Ymmärretty? Aktiivisuus ei automaattisesti tarkoita hyvismäisyyttä, jota oletan sun luulevan tällä hetkellä. Lyhyesti kuitenkin: Ota pliis itseäsi niskasta kiinni, ja osoita että sun kanssa on oikeasti kiva pelata: siinä voittavat ihan jokainen roolista riippumatta!

Ja koska tällä hetkellä nää fiilikset niin tuskin tulee yllärinä: ++Hupi
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 26.10.2015 00:45:25

Ja koska Hupi meni kiilaamaan, kysyn että mikä mussa oikein mietityttää, muu kuin että olen suoraan todennut etten tykkää sun asenteestasi peliä kohden. Olisin kiitollinen jos vastaukseesi saisi kulutettua vähintään kaksi riviä ilman minkäänlaisia rivinvaihtoja.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 26.10.2015 01:04:24

Nyt en kyllä yhtään ymmärrä, miten Jitachi noin vaahtoaa. Tuntuu ikävän henkilökohtaiselta kampanjalta Hupia vastaan. Toivottavasti, Jitachi, noudatat myös itse omaa ohjettasi:

Jitachi kirjoitti:Ota pliis itseäsi niskasta kiinni, ja osoita että sun kanssa on oikeasti kiva pelata: siinä voittavat ihan jokainen roolista riippumatta!
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 01:21:12

Tetradynamia kirjoitti:Nyt en kyllä yhtään ymmärrä, miten Jitachi noin vaahtoaa. Tuntuu ikävän henkilökohtaiselta kampanjalta Hupia vastaan. Toivottavasti, Jitachi, noudatat myös itse omaa ohjettasi:

Jitachi kirjoitti:Ota pliis itseäsi niskasta kiinni, ja osoita että sun kanssa on oikeasti kiva pelata: siinä voittavat ihan jokainen roolista riippumatta!

Samanlaiset mietelmät Tetran kanssa. En ole missään kohtaa häiriköinyt tietääkseni tarkoituksella peliä, ja se episodi-sana oli silkka
erehdys minulta, vailla loukkaamistarkoitusta. Anteeksi, jos olen loukannut jotenkin. Vastaan nyt vain näin, ja jos minua äänestetään, niin onnea väärän pelaajan pudottamisesta. Pelin idea on myös tuttu, tapa arvostella aktiivisuuden perusteella lienee jäänyt Facebookin puolelta.
Duh.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 02:31:45

Ja, anteeksi mutta epäilin myös Jiitä ja Raegania. Heistä kun ei ole paljoa kuulunut. Enpä sanoisi, että kukaan automaattisesti olisi minkään vuoksi mun silmissä pahis tai hyvis. Epäillä pitää, muuta toisaalta ei saisi epäillä... Öhh mitä?
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 26.10.2015 09:31:58

Tetradynamia kirjoitti:Nyt en kyllä yhtään ymmärrä, miten Jitachi noin vaahtoaa. Tuntuu ikävän henkilökohtaiselta kampanjalta Hupia vastaan. Toivottavasti, Jitachi, noudatat myös itse omaa ohjettasi:

Jitachi kirjoitti:Ota pliis itseäsi niskasta kiinni, ja osoita että sun kanssa on oikeasti kiva pelata: siinä voittavat ihan jokainen roolista riippumatta!


Tetra: Olen pahoillani, jos tämä, mitä olen tehnyt kuulostaa henkilökohtaiselta hyökkäykseltä. Olen vihainen Hupille erityisesti itsesäälistä, marttyrisoinnista ja aloittelijuuteen vetoamisesta. Jos tilanne olisi toinen, saattaisin oikeasti harkita Hupin pudottamista uudelleen. Ikävä kyllä viimeisen viestini jälkeen hän rupesikin marttyrisoimaan, joka automaattisesti pistää pahistutkan soimaan kunnolla. Otetaanpa kertauksen vuoksi ote Hupin parhaita höystettynä omilla kommenteillani. Ei ole missään varsinaisessa järjestyksessä.

Hupi kirjoitti:
Jos olisin pahis, en kai sekolisi näin pahasti, koska se olisi sama kuin
suora roolinsa kertominen.
Toisaalta, mikään ei ole varmaa.


Jos et olisi pahis, et edes ottaisi koko asiaa esille, etkä varsinkaan käyttäisi tuota viimeistä lausetta. Kai nyt ainakin sä olet itse varma sun roolistasi? Katson koko lauseen olemassaolon aika lailla harhautuksena.
Hupi kirjoitti:Sainkos mä nyt aikaan pahis-Hupi epäilyn, hups :D



Ja tää siis oli reaktio Zeyn viestiin jossa luki:
Zey kirjoitti:Hupin "syttäkää aloittelijuutta" -kommentti on hämmentävä. Pelissä on kuitenkin suhteellisen paljon keskitytty siihen, että aloittelijuus voi joissakin tapauksissa olla ominaisuus, joka saa muut katsomaan läpi sormien asioita. Kuitenkin on myös aika paljon vaahdottu siitä, miten aloittelijuuden korostaminen on epäilyttävää. En oikeastaan tiedä yhtään, mitä tästä kommentista pitäisi ajatella, mutta häiritsee. Aivan kuin Hupi haluaisi tahallaan epäilyjä, mitä hyvis ei kyllä haluaisi, mutten ymmärrä miksi pahiskaan haluaisi. Olen hämmentynyt.


Oma näkemykseni tähän: Zey ainoastaan kummasteli Hupin kommenttia -> Hupi reagoi siihen ajattelemalla, että Zey ajattelee häntä pahiksena.
Hupi kirjoitti: Vastaan nyt vain näin, ja jos minua äänestetään, niin onnea väärän pelaajan pudottamisesta.


Olen täydellisesti tietoinen, että väärä pelaaja saattaa pudota, ja otan tietoisesti sen riskin. Loppupeleissä se vaikuttaa, että onko pahikset saatu ajoissa kiinni, ei uhrien lukumäärä.

Hupi kirjoitti:
Zey kirjoitti:Hupi: Mikä siis siinä, että uskot minun epäilevän sinua, tekee minusta epäilyttävän?

Niin, no sinänsähän näissä peleissä kaikki ovat epäiltyjä kunnes pelaaja a putoaa ja huomataan, että heippa hyvis/pahis.
Miksi sinä olet epäilyttävä, koska uskon, että epäilet minua?
Siis, en tiedä, mutta jotenkin mun pahistutka heräs.
Tai sitten olen väärässä ja säädän vaan jotain.

(Sarjassamme surkeita selityksiä Hupilta)
Hupi kirjoitti:Minä
Sählä, joka ei osaa keskittyä peliin täysin.

Hupi kirjoitti:
Eikä hyviksen ja pahiksen roolit eroa välttämättä yhtään toisistaan.
Pointtini oli, ettei pahiksen kannata sekoilulla tehdä itsestään helppoa maalia.
Hyvis voi selittää sekoilun aloitteljuudella tms. Tai en tiiä.

Hyvis ei voi selittää sekoiluaan yhtikäs millään kuin sillä että on mokaillut.

Hupi kirjoitti:Syyttäkää aloittelijuutta.


Toisaalta lukiessani näitä nää antavat ristiriitaisen kuvan... Jos Hupin pahispari on hyvinkin aktiivinen pelaaja, pidän todennäköisenä että hän ainakin olisi yrittänyt ohjeistaa Hupia sammakoiden osalta, ellei sitten Hupi ole vetänyt sooloilua. Jälkimmäinen tapaus on mun silmissäni kauhuskenaario, koska tällöin toisiin pelaajiin linkittäminen on aika lailla mahdotonta. Kysymys kuuluukin sisälläni, onko Hupi tarpeeksi uhkarohkea yrittääkseen huomiostunttia heti pahiksena. Mä menisin veikkaamaan, että kyllä.

Ai niin, Ja Tetra. Kiitos märästä rätistä kasvoilleni. Tarvitsin sitä todella kipeästi!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 12:48:21

Jitachi:
Olen tietoinen roolistai, pointtini oli, että teoriassa jos se tilanne tulee eteen periaatteessa kuka vaan voi
sanoa: moi, olen pahis, mitäh, pahiksia on liikaa, eli oikea(t) ja feikkipahis.
Riskinä on, että menetetään kaksi hyvistä, jos osutaan feikin sijaan hyvikseen.
Tai feikki valehtelee olevansa aito pahis, ja koko päivä menee feikin jahtaamiseen.
(Tiedän näin käyneen)
Hrr, toi on ehkä pahin skenaario, mitä voi tapahtua.

En ehkä itse lähtisi vain arvaamaan pahista, koska hätäisesti annettu ääni voi johtaa ei toivottuun tulokseen
jos hullusti käy. Noh, se tästä aiheesta.
Itsellä taitaa ääni mennä joko Raegan tai Jii suuntaan..
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 26.10.2015 12:53:43

Jitachilla on pointti siinä, että jos Hupi on pahis, niin luulisi pahisparin yrittäneen jotenkin ohjata Hupia. Jitachi nostaa esille myös sen, että Hupi vähät välittää (mahdollisesta) ohjauksesta huolimatta sooloilee. Kun ottaa huomioon Jitachin jyrkän suhtautumisen Hupiin, niin mieleeni johtui ajatus, että Jitachi ja Hupi ovat pahispari. Jitachi on yrittänyt opastaa Hupia ja turhautuu nyt, kun ei ole saanut toivottua (tai mitään) vaikutusta Hupin pelaamiseen. Turhautunut Jitachi yrittää nyt pelastaa, mitä pelastettavissa on tyrkkäämällä itse Hupin bussin alle.

Todennäköistä vai ei?

//Hupi väliin jonkin ajatuskuvion kanssa, josta en saa tolkkua. Haluatko, Hupi, yrittää muotoilla ajatuksesi uudelleen?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 13:20:03

Eli, siis, yritin aiemmin selittää, etttää vastaan voisi tulla pahimmillaan tilanne, jossa roolit paljastetaan.
Tällöin voi syntyä tilanne, että yritetään hämätä esittämällä vastapuolen pelaajaa. Jolloin koko peli on sekaisin.
Olipa fiksun kuuloista, epätoivoinen Hupi yrittää pelastaa itsensä.

No siis, eikö hyvis puolustaudu epäilyksien edessä?
Tai koita pelastaa itseään. Voi kuulostaa järjettömän hullulta, mutta mietin vain.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 26.10.2015 13:26:12

Tetra, pidän ajatustasi hyvinkin mielenkiintoisena, mutta loppujen lopuksi toi kuulostaa silti aika absurdilta. Enkö mä tuolloin yrittäisi päästä eroon Hupista jollain muulla keinolla kuin yrittämällä räikeästi teloittaa hänet koska uppiniskaisesta pahiskaverista on paljon enemmän hyötyä kuin pahiksen itse teloituttamasta pahiskaverista, josta hän ei voi edes voittaa hirveästi hyvispisteitä? Ainakin omasta näkökulmastani katsoen Hupiahan olisi paljon hupaisampaa käyttää syöttilintuna ja sekoilla rauhassa. Kysymykseni siis on, jos olisin Hupin pahisparina, mitä hyötyä mulla on hänen pudottamisessaan tässä vaiheessa peliä?

Hupi: pointtina on, ettei kukaan täysjärkinen pelaaja kerro, että hän on pahis, eikä edes väläyttele ajatusta muuten kuin analysoinnissa. Miksi muuten taviksen pitäisi väittää olevansa pahis? Mä en käsitä feikkipahisten motiivia. Jos sitä jahdataan niin eikö alkupelissä vika loppujen lopuksi ole siinä joka väittää olevansa pahis?

//Hupi, tajuan entistä vähemmän. Roolien paljastushan ei toimi ensinnäkään sen vuoksi, että pahiksilla on valenimet ja hekin voivat esittää olevansa hyviksiä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2015 13:32:38

Hupi, mistä sinulla on aikaisempaa kokemusta? Kuulostaa siltä, että kaikki olisi mennyt pahasti pieleen joskus. Mietityttää vaan että toisaalta annat vaikutelmaa siitä että olet pelannut, mutta toisaalta olet hukassa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Raegan » 26.10.2015 13:37:39

No jopas, Jitachi? Oon suorastaan hämmentynyt sun aggressiosta. Melkein sanoisin et sun peli on menossa kohta jo pelietiketin ulkopuolelle. Kyllä, tässä pelissä voi ihmisiä vähän hiillostaa pahisten nappaamiseksi mutta henkilökohtaisiin loukkauksiin (joihin sun viestit on yhä enemmän menossa) meneminen on vähän liikaa. Mitä itse Hupiin tulee, en oikeen osaa sanoa mitään - tunnistan tietyn aloittelijatyypin joita on näkynyt Kylässä ennenkin, vaikea sanoa vielä suuntaan tai toiseen, tällainen käytös kun voi kyseiselle pelaajatyypille olla joko pahiksen tai hyviksen.

Jitachi kirjoitti:Olen täydellisesti tietoinen, että väärä pelaaja saattaa pudota, ja otan tietoisesti sen riskin. Loppupeleissä se vaikuttaa, että onko pahikset saatu ajoissa kiinni, ei uhrien lukumäärä.

Jaa?? No mut kun kuule kun jos vaan ensin tiputellaan sua ärsyttäneet pelaajat, ei jää kauheesti mahdollisuuksia keskittyä siihen pahisjahtiin. Jokainen tiputus merkitsee. Tekis melkein silkasta ärsytyksestä mieli sua äänestää, mutta koska pistän pelin oman ärtymyksen edelle, en sitä tee, ja toivon että tekisit samoin. Tässähän kun suorastaan sanot ettet oikeen Hupia epäile, kunhan vaan ärsyttää?

En osaa sanoa mitä Jitachista ajatella. Käytös on hämmentävää mut aika epätyypillistä pahis-Jitachille. Olis myös jännä jos noin selkeästi ilmaisis pahiksena vaan huvikseen haluavansa tiputtaa jonkun? Pidän silmät auki.

Livingstone hiljentynyt vähän alkujupakan jälkeen, ei epäilyksiä juuri nyt sen erikoisemmin. Ropsukselta todella ympäripyöreitä epäilyjä? Tetradynamia jatkaa samalla mallilla kuin aloittikin, hyviä kysymyksiä pelaajille, tulee peliä edistävä fiilis. Violet vielä violetilla alueella, Zey on saippuapala niinku aina, normaalia hiljaisempi?

//Hupi, Jitachi, Violet...
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.10.2015 13:58:03

Väliaikalaskenta

Ympyröivä loputon tyhjyys vaati veronsa tottumattomien mielissä, ja yksi heistä alkoi jo epäillä...

Äänet
1 Hupi (Jitachi)

Putoamassa on Hupi yhdellä äänellä.

Äänestyspakot
Ei ole.

Lohikäärmekuulia etsimässä
Ei kukaan.

Päivä päättyy tänään kello 21!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 14:01:56

[quote"]Hupi, mistä sinulla on aikaisempaa kokemusta? Kuulostaa siltä, että kaikki olisi mennyt pahasti pieleen joskus. Mietityttää vaan että toisaalta annat vaikutelmaa siitä että olet pelannut, mutta toisaalta olet hukassa.[/quote]
Pelasin joskus facebookissa.
Siitä jonkinlainen pelikokemus.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 14:03:08

Tuo oli Violetin viestiin.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 26.10.2015 14:06:53

Raegan, ellet ole noteerannut, olet napannut tuon, niin hassua kuin se onkin, kontekstin ulkopuolelta. Samassa viestissä mietiskelin mahdollisuutta, että onko Hupi mahdollisesti pahis, ja jos on, mikä on ollut hänen motivaationsa näin toimimiselle. Jos kyseessä olisi pelkkä ärtymys, poistaisin äänen ajan myötä mutta jos uudempia viestejäni Hupiin liittyen on vähänkään keskittyneesti lukenut, pitäisi olla aika selvää että mä epäilen häntä, ja vieläpä syyt miksi niin teen. Myönnän äänen antohetkellä tunteiden ohjailleen mua, mutta epäilysten pitäneen äänen hänellä.

//Hupi, eli käytännössä olet valehdellut statuksestasi?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 14:17:05

Jitachi:
Myönnän, valehtelin vähän statustani.
En ole foorumeilla pelannut, mutta Facebookissa kyllä.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 14:32:42

Mä nyt teen inhoamani asian, eli annan heräteäänen kuitenkin
Jii:lle heräteääno


++Jii
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2015 17:55:45

Facebook pelaaminen selittää jotain viestimistavastasi. Ovatko rivinvaihdot sitä varten, että peliä voi lukea helpommin kännykästä?

Hupi on nyt siis valehdellut kokemuksestaan ja nyt myöntänyt valehtelunsa, mikä oli oikeastaan se vielä typerämpi teko. Jos nämä ehdot toteutuvat, eli a) hän on pahis b) pahiskaveri kykenee neuvomaan, eli ei ole nukkuva ja c) Hupi pelaa jotensakin tosissaan, niin pahiskaveri olisi varmaan estänyt tätä tapahtumasta. Olen kallistumassa sille kannalle, että Hupi on sähläävä hyvis, tosin edelleen suurella varauksella. Minua kuitenkin pelottaa ajatus viimeisestä päivästä, jonka trio muodostuu hyviksestä, pahiksesta sekä Hupista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 26.10.2015 17:57:48

Joo nyt alkujärkytyksestä toivuttuani tulin vain kertomaan, että omat ajatukset ovat tällä hetkellä ihan muualla kuin pelissä. Perheenjäseneni joutui tänään kolariin ja odotellaan edelleen tarkempaa tietoa tilasta. Pahoittelen, mutta nyt ei vain pysty eikä kykene yhtään mihinkään.
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 26.10.2015 18:13:35

Violet kirjoitti:Facebook pelaaminen selittää jotain viestimistavastasi. Ovatko rivinvaihdot sitä varten, että peliä voi lukea helpommin kännykästä?

Hupi on nyt siis valehdellut kokemuksestaan ja nyt myöntänyt valehtelunsa, mikä oli oikeastaan se vielä typerämpi teko. Jos nämä ehdot toteutuvat, eli a) hän on pahis b) pahiskaveri kykenee neuvomaan, eli ei ole nukkuva ja c) Hupi pelaa jotensakin tosissaan, niin pahiskaveri olisi varmaan estänyt tätä tapahtumasta. Olen kallistumassa sille kannalle, että Hupi on sähläävä hyvis, tosin edelleen suurella varauksella. Minua kuitenkin pelottaa ajatus viimeisestä päivästä, jonka trio muodostuu hyviksestä, pahiksesta sekä Hupista.


Rivinvaihdot ovat tosiaan siksi, että peli olisi helpommin luettavissa kännykällä.
Okei, oli tyhmää myöntää valheensa, mutta se on nyt sanottu.
Sähläämiseni johtui sitä, että olin en keskittynyt kunnolla peliin, ja yritin viime jotain heitellä mukaan, jottei olisi peli ihan jämähtänyt.
Katsoin Vuotiksen puolella joitain pelejä, ja totesin tomineeni aika tyhmästi säheltäessäni.
Opetus tuleviin peleihin, jos niihin nyt osallistun, koska nyt näyttää vahvasti siltä, että Jitachin epäluulot heittävät minut pelistä
pois ellei jostain pelmahda viime hetkellä laumaa äänestäjiä pamauttamaan montaa ääntä samalle tai ihmeitä tapahdu.


//Voi Liv, voimia sinne! :(
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 26.10.2015 18:39:29

Hupi: Mua saa kyllä kutsua Jitaksi, kuten muutkin jotka ei tykkää jämähdellä virallisiin nikkeihin :) On totta että tunnut tällä hetkellä luettuani pari viimeisintä viestiä enemmänkin sähläilijältä kuin oikeasti pahikselta, ja... Tällä hetkellä mun tekisi mieli jopa ehkä poistella ääntäni, mutta se tarkoittaisi myös sitä että Jii, joka ei ole kunnolla herännyt, potentiaalisesti kuolisi. Sitä puolestaan ei ensimmäisenä päivänä moraalinen kompassini salli... Joka tapauksessa, vaikka mokaisit kerran, sun ei ikinä kannata luovuttaa pelissä ennen kuin päivä on oikeasti päättynyt! Ihmeitä tapahtuu ja muutama todella hyvä pelin edistys saattaa yhtäkkiä muuttaa ihmisten mielipiteet susta. Tärkeintä on että taistelet loppuun asti, ja yrität napata pahiksia viimeiseen hengenvetoosi asti! Ja jos satut kuolemaan, on aina hyvä idea nousta takaisin varapelaajana: jo sillä edesauttaa peliä, koska antiaktiivisuuskuolemia ei tule niin paljoa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa

cron