Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 23.10.2015 00:05:18

Varo, Son Goku!! Hyökkäys Ajan ja mielen huoneessa

PJ: Jinmuru
APJ: Zey
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestystapa:
Pelimode: Zey
Ingame: Peli saattaa sisältää minimaalisia spoilereita Dragon Ball-sarjasta, mutta pelin tapahtumat ja pahikset ovat omiani: sarjaa ei tarvitse tuntea voidakseen osallistua peliin. Ingamessa ei ole minkäänlaisia vihjailuja pahisten henkilöllisyydestä. Ingame sijoittuu vuoteen 775, siis vuosi Kid Buun voittamisen jälkeen. Dragon Ballin omistaa ylijumala Akira Toriyama. <3

***

Goku avasi hitaasti silmänsä ja tuijotti tuttua kattoa. Hän oli tuijottanut sitä satoja aamuja ja iltoja ennenkin. Katto vain ei ollut se, jonka alla hän oli viimeksi nukahtanut.

Hän nousi nopeasti istumaan. Hänen päänsä oli pyörällä ja häntä heikotti. Mitä ihmettä täällä tapahtuu? Ja miksi hän oli täällä?

Goku tunsi jotain jalkojensa päällä: hänen nuorempi poikansa Goten käytti Gokun jalkaa tyynynä ja kuorsasi tyytyväisenä. Goku olisi hymyillyt, jos hän ei olisi ollut niin huolissaan. Seuraavaksi hän huomasi Bulman, joka makasi sängyllä hänen vasemmalla puolellaan (Miksi minä olen lattialla?) ja sitten vaimonsa Chi-Chin, joka makasi toisessa sängyssä ja hengitti rauhallisesti.

”Sinä valehtelit minulle, Kakarot”, kuului kylmä ääni Gokun takaa. Goku kääntyi katsomaan Vegetaa, joka nojasi ovenkarmiin ja tuijotti häntä. Vegeta käänsi katseensa pienen asuintilan ulkopuolella odottavaan tyhjyyteen. ”Sanoit, että vain kaksi henkilöä voi olla täällä samaan aikaan”, Vegeta tokaisi vihaisena. Goku virnisti: ”Et olisi muuten suostunut treenaamaan Trunksin kanssa...” Vegeta mulkaisi Gokua, mutta ei sanonut mitään.

Goku nosti Gotenin syliinsä, nousi seisomaan ja katsoi ympärilleen. Piccolo meditoi keittiön lattialla istuen ja Kuririn ja 18 nukkuivat lattialla. Gohan nukkui kylpyammeessa Videl sylissään, Trunks lojui suihkutilassa... Oliko heitä täällä vieläkin enemmän? Goku laski Gotenin äitinsä Chi-Chin viereen sängylle ja yritti aistia muiden kitä, elämänvoimaa. Hän ei aistinut mitään. Kylmä paniikki alkoi levitä hänen sisällään. ”Vegeta... aistitko sinä ketään?” Goku kysyi varovaisesti. Vegeta pudisti päätään katsoen edelleen ulos.

Goku huokaisi syvään. Toisaalta oli hyvä tietää, ettei hän ollut ainoa ilman kitä, mutta jos he joutuisivat nyt taistelemaan... Miksi he edes olivat täällä?! Goku päätti tarkistaa loputkin tilat – ruokakomeron ja vessan – ennen kuin hän alkaisi herättelemään muita, mutta ketään muuta ei näkynyt missään. Piccolo lopetti meditoimisen ja alkoi herätellä Gohania samalla, kun Goku polvistui Chi-Chin eteen ja ravisteli häntä hellästi. Nainen heräsi ja haukotteli makeasti.

”Mikä hätänä, Goku? Tahdotko aamiaista?” Chi-Chi kysyi. Silloin Goku tajusi olevansa nälkäinen. ”Kyllä mielellään, mutta ei ehkä vielä”, Goku aloitti varovaisesti, ”emme nimittäin ole kotona.” Chi-Chi loikkasi heti pystyyn. ”Missä me olemme?!” Hän huusi ja herätti Gotenin, joka mutisi jotain hämmentyneenä.

Goku tarttui Chi-Chiä olkapäistä ja katsoi häntä silmiin. ”Rauhoitu, Chi-Chi! Olemme Ajan ja mielen huoneessa. Treenasimme täällä Gohanin kanssa ennen Cellin turnausta, muistatko?” Chi-Chi nyökkäili hätääntyneenä. Goku jatkoi: ”En tiedä miksi olemme täällä, mutta nyt... voisitko tehdä aamupalaa?”

***

Jonkin ajan kuluttua he olivat kaikki hereillä ja söivät aivan liian pienessä keittiössä Chi-Chin laittamaa herkullista aamiaista (lukuun ottamatta Piccoloa ja 18:a, jotka vain joivat vettä). ”Kuunnelkaa”, Piccolo keskeytti muiden puheensorinan. ”Ovi on tuhottu ulkoa päin, joten emme pääse täältä pois –” ”Mutta Piccolo! Mehän pääsimme täältä pois silloin kun Buu tuhosi oven! Meidän pitää vain huutaa isoooon ääneen!” Goten huusi, ja Trunks nyökytteli. Piccolo huokaisi.

”Meillä ei ole kitä, joten te ette voi muuttua supersaiyalaisiksi. Huutaminen ei pelasta meitä tällä kertaa”, Piccolo tokaisi. ”Meillä on monta ongelmaa. Teitä huolettaa varmaankin se, että ruokaa on varattu vain kahdelle ihmiselle vuoden ajaksi, ja syöjiä on täällä 10.” Piccolon toteamus aiheutti huolestunutta hälinää varsinkin saiyalaisissa, jotka tunnetusti syövät epäinhimillisiä määriä vain yhdellä aterialla. ”HILJAA!” Piccolo karjaisi, ja kaikki hiljenivät heti. ”Meillä ei ole pakotietä, ja ruoka ja vesi tulee loppumaan muutamassa kuukaudessa. Emme tiedä, että kuka on laittanut meidät tänne, mutta on mahdollista, että Denden ja Popon kimppuun on hyökätty. Herra Popo on se, joka tänne loitsii ruoat ja veden, joten jos hän ei ole yhtäkkiä kääntynyt pahaksi...” Piccolo piti tauon. Jos Dende on kuollut... Piccolo jatkoi: ”Jos vietämme täällä enemmän kuin kaksi vuotta, emme koskaan pääse pois. En tiedä, että kauanko olemme jo olleet täällä, joten aikaa ei välttämättä ole paljon. Lisäksi moni meistä on jo viettänyt täällä paljon aikaa.” Piccolo katsoi merkitsevästi Vegetaa, joka tuhahti.

Hän jatkoi: ”Ilmeisesti tänne voi tulla useamminkin kuin kaksi kertaa elämän aikana, mutta voi olla, että vastustajamme on joku vahva, joka pystyi...”

”Pystyi mihin? Rikkomaan sääntöjä?” Huvittunut miehen ääni kaikui tilassa ja sai kaikki hätkähtämään. ”Piccolo, sinä olet niin fiksu. Luulin, että olisin saanut katsella kärvistelyänne kauemmin. Älkää huolehtiko, pikkuystävänne ovat elossa... vielä...” Ääni nauroi kylmästi. ”KUKA SINÄ OLET?” Goku karjaisi ja nousi seisomaan. ”Aina yhtä malttamaton, Goku! Nimeni on Wanmu, ja ei, emme ole tavanneet aikaisemmin. Saatte vielä mahdollisuuden siihen... Ehkä”, Wanmuksi esittäytynyt ääni totesi pahaenteisesti.

”Kuten Piccolo ystävällisesti kertoikin, teillä ei ole pakokeinoa. Mutta ei hätää, minä olen reilu mies. Annan teille mahdollisuuden päästä pois! Ei tosin kannata tuhlata liikaa aikaa, jos ette halua tulla hulluiksi. Ikuinen tyhjyys voi tehdä kummallisia asioita heikoimmille mielille.”
”Mitä sinä haluat?” Piccolo murahti.

”Haluan pelata. Haluan nähdä, kuinka te sekoatte ja käännytte toisianne vastaan... Mutta jos voitatte, niin päästän teidät ulos ja voitte tulla haastamaan minut reiluun taisteluun. Tässä tulevat säännöt, kuunnelkaa tarkasti! ... Teidän joukossanne on kaksi minun miestäni.” Kaikki katsoivat toisiaan järkyttyneinä. Mutta... eihän se ole mahdollista!

”Tiedän, mitä ajattelette, mutta uskokaa pois: tämä on vain yksi minun tempuistani. Haluan, että te löydätte joukostanne minun mieheni, ja tapatte heidät. Mutta aina, kun menette nukkumaan, he tappavat yhden teistä. Ilmeisesti tällaiset leikit ovat suosittuja jossakin päin universumia! Voitatte, kun mieheni ovat kuolleet. Mutta jos minä voitan, taidan joutua tuhoamaan tämän planeetan ilman teidän kohtaamistanne. Se olisi todella surullista, joten pyydän, yrittäkää parhaanne.”

”E-emmehän me tottele tuota hullua?” Bulma kysyi ja katseli pelokkaana muita. Hän oli heistä kaikkein heikoin...

”Voi, Bulma, teillä ei taida olla vaihtoehtoja. Paitsi tietenkin jos haluatte kuolla kaikki nälkään...”

***

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Hahmot:

Hyvät:
Goku on maailman vahvin, moraalisin ja ehkä myös hölmöin uhkarohkein mies. Gokun molemmat kuolemat johtuivat siitä, että hän uhrautui suojellakseen muita. Tämä peli ei ole poikkeus: Goku voi valita (tai olla valitsematta) itselleen suojeltavan, jonka puolesta hän kuolee, mikäli suojeltava tapetaan päivällä tai yöllä. Goku voi vaihtaa suojeltavaa missä vaiheessa peliä tahansa (sekä päivällä että yöllä) ja niin monta kertaa kuin haluaa. (Marttyyri)

8 tavallista Z-soturia nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan pahikset ja äänestää nämä pois. Z-soturien tavoite on löytää ja tappaa pahikset.

Pahat:
2 pahista, Udon ja Dama, tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö.

Pelissä ovat mukana seuraavat hahmot: Goku, Vegeta, Gohan, Goten, Trunks, Piccolo, Kuririn, Bulma, Chi-Chi, Androidi 18 ja Videl. Näistä kaksi ovat kuitenkin Udon ja Dama, eli pelin pahikset, valeasussa.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.

Pelissä mukana (kursivoidut kuolleet):
Ariel
Horaaneko — tavis (Trunks)
Hupi — tavis (Bulma)
Jii — marttyyri (Goku)
Jitachi --> Livingstone — tavis (Chi-Chi)
Livingstone — tavis (Vegeta)
Raegan --> Hupi
Ropsus --> Horaaneko
Tetradynamia
Violet — tavis (Piccolo)
Zey
Viimeksi muokannut Jinmuru päivämäärä 05.11.2015 23:16:36, muokattu yhteensä 7 kertaa
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 23.10.2015 00:15:24

1. aamu

Piccolo huokaisi ärtyneenä. Olisiko heillä muita vaihtoehtoja? Piccolo tiesi, etteivät he pääsisi pois huoneesta ilman kitä.

”Emme tee sitä.” Goku totesi yksiselitteisesti, hymyili ja jatkoi syömistä. Kaikki kääntyivät katsomaan häntä.
”Emme ala tappamaan toisiamme, se olisi hullua.” Hän sanoi suu täynnä ruokaa. Chi-Chi läpsäisi hänen kättään ja käski hänen syödä kunnolla.
”Goku on oikeassa”, Bulma sanoi hieman huvittuneena, ”ja jos joku meistä on huijari, niin kyllähän me sen huomaamme.”
Gohan nyökkäsi ja laittoi kätensä Videlin olkapäille. Saiyalaiset söivät vieläkin aamiaistaan.

”Emme voi odottaa ikuisesti. Ruoka ja vesi loppuu muutamassa kuukaudessa”, Piccolo totesi.
”Ja Marron on jossain tuolla ulkopuolella! Ei häntä voi jättää sinne yksin!” Kuririn huudahti ja otti 18:a kädestä.
”Kaikki järjestyy kyllä. Yamcha ja muut huomaavat kyllä, että olemme kadonneet, he löytävät varmasti Marronin jostain”, Bulma lohdutti.
”Se idiootti ei huomaa mitään”, Vegeta mutisi. Bulma vain tuhahti Vegetan haukkuessa hänen ex-poikaystäväänsä. Oli kyllä mahdollista, etteivät muut huomaisi mitään, jos he eivät erikseen etsisi muiden kitä, mutta Bulma halusi ajatella optimistisesti.

”Eli me odotamme.” Piccolo tiivisti.
”Ja treenaamme!” Goten ja Trunks hihkuivat. Piccolo huokaisi taas ja peitti kasvonsa kämmenellään.
”Ette voi mennä ulos tyhjyyteen ilman kitä. Murskaantuisitte heti.” Lapset olivat kyllä vahvoja, mutta eivät heidän kehonsa kestäisi sitä. ”Minä, Goku, Vegeta, Gohan ja 18 kestämme kymmenkertaisen painovoiman.” Piccolo vilkaisi Kuririnia. Hän oli lapsen kokoinen, eli luultavasti hän ei kestäisi sitä… ”Kukaan muu ei astu ulos tästä huoneesta.” Piccolo komensi painokkaasti Gotenin ja Trunksin valittaessa tekemisen puutteesta.

Äänestyspakossa
Ei kukaan!

Lohikäärmekuulia etsimässä
Ei kukaan!

Päivä päättyy maanantaina 26.10.
Peli alkaa!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 23.10.2015 00:39:47

Hei vaan kaikille tasapuolisesti!

Ihanaa päästä taas pitkän tauon jälkeen pelailemaan, olen odottanut tätä hetkeä kovasti! En ole varmaankaan monelle tuttu näky, sillä olen kyläläisenä varsin uusi tuttavuus. :)

Viestin pääpointtina oli kertoa, että hereillä ollaan! :)
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 23.10.2015 06:10:07

Livingstone: Mikä merkitys on sillä, että olet, ainakin omasta mielstäsi, "uusi tuttavuus"? Mietin vain, että eiköhän jokainen osaa asiantilan (oletko uusi tuttavuus vai et) omalta kohdaltaan ratkaista ihan itse ilman, että sinä sen heille kerrot?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 23.10.2015 07:12:16

Jes, kiva päästä vihdoinkin pelaamaan pitkästä aikaa. Eli hei vaan uusille ja vanhoille tutuille. Ilmottelen nyt, että olen hereillä. Porukka ei välttämättä kovinkaan nopeasti hereile näin pitkän ilmoitusajan jälkeen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Ropsus » 23.10.2015 09:23:20

Mieki täällä hereillä, moikka vaan kaikille :) nyt kuitenkin englannin kielioppia, myöhemmin lisää!
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 23.10.2015 09:40:21

Tetradynamia kirjoitti:Livingstone: Mikä merkitys on sillä, että olet, ainakin omasta mielstäsi, "uusi tuttavuus"? Mietin vain, että eiköhän jokainen osaa asiantilan (oletko uusi tuttavuus vai et) omalta kohdaltaan ratkaista ihan itse ilman, että sinä sen heille kerrot?
Ihan vaikka vaan viestin täytteeksi kerroin asian? :D
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 23.10.2015 10:56:34

Livingstone: "Vaikka vaan"?? Onko siis useampia syitä josita valitset, sanotaan nyt vaikka, viestin täytteen? Voisiko eräs näistä muista syistä olla, että Livingstone on pahis ja siksi aivan erityisen täpinöissään pelin alusta, (tässä tietenkin huomattava, että pelejä on niin tuskallisen arvoin nykyään, että olo voi hyvin olla kuin varsalla kesälaitumella), ja koska Livingstone on uusi, on hän siksikin innoissaan ja haluaa aivan erityisesti korostaa, että: "Hei! Minä olen uusi! Älkää lynkatko minua! (koska olen uusi ja siksi ehkä pelaan teidän mielestänne epäilyttävästi)"

Mitäs mieltä muut ovat tällaisesta teoriasta? Onko todennäköinen? Miksi? Miksi ei?

Violet taas näyttäisi pelaavan toista kulmaa. Herää hyvissä ajoin, ja toteaa sinänsä oikein ja perustellusti, että muut eivät välttämättä herää yhtä sukkelaan. Mahdollisesti Pahis-Violetin aikomuksena nyt sitten vajota hiljaiseen massaan, kun on kuitenkin tietyllä tapaa herännyt ja siten erottuu, edukseen. todellisesta hiljaisesta massasta?

Todennäköistä? Vai ei?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 23.10.2015 11:21:20

Tetradynamia: Nyt kyllä omalta suunnalta saat kovasti tarkkailevia katseita. Kovasti sinulla tuntuu olla tarve saada joku syytettävä heti pelin alusta alkaen, vaikuttaisi vähän siltä, että yrität oikein väkisin kehitellä epäilyksiä muista. Miksi näin? Siksikö, että muita on vaikea lähteä epäilemään, kun sattuu itse kuulumaan siihen pahiskaksikkoon, jota täällä metsästetään?

Ja vastauksena viestiisi; ei, minulla ei ollut mitään sen ihmeellisempää tarkoitusta kertoa olevani kyläläisenä uusi, kuin ihan vain se, että oli jotain muutakin sanottavaa kuin vain että hereillä ollaan. Ja kyllä, olen täpinöissäni kuin varsa kevätlaitumella! Jaa miksi olen täpinöissäni? No ihan vain siksi, että viime pelistä on vierähtänyt liikaa aikaa ja juonittelukärpäinen pääsi taas puraisemaan. Niin ja joo kyläläisenä ehkä olen uusi, mutta ei ole todellakaan ensimmäinen pelini, että jos tämän pelin aikana jotain tulen sähläämään, niin ei johdu ensikertalaisuudestani.
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 23.10.2015 11:34:10

Hereillä ollaan! Ei Livingstone sentään kaikille uusi tuttavuus ole, sillä mä kyllä muistan hänet, ainakin jotenkin. Nimimerkki ja ava ovat molemmat samoja kuin mitä K3:ssa ollessa, mutta sitä en kyllä saa päähäni, että mistä Livingstone on jäänyt mieleen, että ollaanko pelattu jossain samassa pelissä vai mitä.

Tetradynamian teoriaan Livingstonesta en kuitenkaan ihan lähtisi uskomaan, sillä vaikka Livingstone kutsui itseään uudeksi tuttavuudeksi, hän kuitenkin myös kertoi samalla, että osa voi hänet muistaa ja että hän on pelannut aiemmin juonittelupelejä. Mikäli hän haluaisi, että hän saisi uudella pelaajalla olevan "turvan", niin silloin hänen olisi kannattanut ihan vain sanoa "kiva päästä pelamaan" ja jättää pitkät tauot pois kokonaan. Näin joku voisi pitää häntä uutena ihan juonittelupelien parissa ja sitten taas ne, jotka hänet muistavat, pitäisivät kommenttia kuitenkin normaalina. Nyt siis koko tekstistä jää itselle ainakin maku, että Livingstone on konkari juonittelupelien joukossa, mutta siitä nyt vain sattuu olemaan hetki kun hän viimeksi pelasi. Ja tuo mielikuva ei nyt oikein vastaa sitä, että hän yrittäisi päästä helpolla. Pidän siis kommenttia neutraalina.

Mitä tulee taas Tetradynamian Violetia koskevaan teoriaan, niin en siihenkään uskoisi. Itse pidän Violetia enemmän sellaisena pelaajana, joka tykkää ottaa pelin haltuunsa. Hiljaisessakin pelissä näkisin enemmin Violetin ottavan dominoivan aseman pelissä, eikä jäävän hiljaiseksi sivusta katselijaksi. Eli pidän siis hiljaista Violetia kokonaan Violetin luonteen vastaisena käytöksenä, joten en usko, että näemme hiljaista Violetia.

Tetradynamia itse taas on aktiivisesti liikkeellä pelissä. Tällä kertaa en taida luottaa omiin teorioihini Tetradynamian käytöksestä pahiksena ja hyviksenä, sillä Tetradynamia kumosi viimeksi yhteisessä pelissämme mun hienon teorian siitä, että pahiksena Tetra ei ole niin peliin kantaanottava. Mutta, tällä hetkellä voisin varovaisesti luottaa Tetradynamiaan, sillä hän on kuitenkin saanut kivasti peliä eteenpäin ja esittänyt jopa kaikille kysymyksiä.

//Livingstone väliin. Hmm, nyt väittää olevansa uusi Kylässä. Miksi näin?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 23.10.2015 11:47:05

Livingstone: Olet oikeassa (tietyllä tapaa) siinä, että yritän kehitellä epäilyksiä "väkisin". Syy tähän on se, että haluan, että peli on mahdollisimman aktiivinen alusta alkaen, koska uskon sen pitkässä juoksussa auttavan edustamaani puolta. Nähdäkseni, koska peli on näin alussa ja, kuten jo todettua, koska pitkästä ilmoittautumisajasta johtuen pelaajat saattavan hyvinkin ottaa aikakansa herätäkseen, en näe mitään syytä vetkutella epäilysten (vaikka väkinäistenkin) kanssa. Jos jäädään liiaksi odottelemaan "ei-väkinäisten" epäilysten muodostumista, voidaan joutua odottelemaan kauan, mikä ei ole yhtään hauskaa.

Nähdäkseni sillä, mitä puolta pelaaja edustaa, ei ole vaikutusta siihen, kuinka helppoa tai vaikeaa muiden epäileminen on.

Olen imarreltu siitä, että saan tarkkailevia katseita suunnastasi, mutta muista toki vilkuilla välillä muitakin! (ymmärrän hyvin, että se voi olla vaikeaa, olenhan melkoinen katseenvangitsija! (vaikka itse sanokin :)))

//Zey väliin...
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 23.10.2015 12:53:34

Zey kirjoitti:Hereillä ollaan! Ei Livingstone sentään kaikille uusi tuttavuus ole, sillä mä kyllä muistan hänet, ainakin jotenkin. Nimimerkki ja ava ovat molemmat samoja kuin mitä K3:ssa ollessa, mutta sitä en kyllä saa päähäni, että mistä Livingstone on jäänyt mieleen, että ollaanko pelattu jossain samassa pelissä vai mitä.

----

//Livingstone väliin. Hmm, nyt väittää olevansa uusi Kylässä. Miksi näin?
Joo siis, pieni selvennys. Tarkoitin sillä, kun sanoin olevani uusi sitä, että muistaakseni rekisteröidyin joskus kylään muutamia vuosia sitten (varmaankin juuri silloin K3 aikoihin niin kuin Zey mainitsi) mutta omien muistikuvieni mukaan en kuitenkaan koskaan uskaltanut osallistua mihinkään varsinaiseen peliin täällä(= koska en tuntenut ketään kyläläistä :D). Joten koen itse olevani kyläläisenä uusi tuttavuus, kun jopa osallistunkin johonkin kylän peliin, enkä vain haahuile taustalla. :D

Hmm.. Zey vaikuttaisi myös vanhalta konkarilta, vaikuttaisi vähän siltä, että monen kyläläisen pelitaktiikat ovat hyvin tuttuja jo ennestään. Ainakin Violetin ja Tetradynamian pelitaktiikoiden tuntemus näyttäisi olevan hyvin hallussa. Mielenkiintoista kuunnella teorioita muiden taktiikoista, mutta voihan olla että Zey johdattelee harhaan? Eihän sitä tiedä vaikka Zey ja Tetradynamia olisivat kimpassa? Haluatte nyt varmasti kovasti tietää, mistä tämmöinen ajatus pälkähti päähäni? No siitä, kuinka Zey ilmaisee jo varovaista luottamusta Tetradynamiaa kohtaan, perustellen luottamustaan edellisen juonarin tapahtumilla. Olenko se vain minä, joka näkisi tämän niin, että Zey yrittäisi varovaisesti jakaa luottamustaan Tetradynamiaa (= pahistoveriaan) kohtaan?

Jos olisi niin, että sattuisin osumaan oikeaan ja Zey sekä Tetradynamia paljastuisivatkin pahispariksi, olisi se kieltämättä aikamoinen veto pahiksilta. Kuka muka osaisi odottaa, että pahikset toisivat itseään heti pelin alusta alkaen näin vahvasti ja vieläpä oma-aloitteisesti esille?

// Ja Tetradynamia sopivasti väliytyikin näköjään! Oi miten ihanaa, että olet imarreltu tarkkaavaisista katseistani, sinulla näyttäisi ainakin olevan asenne kohdillaan! Älä kuitenkaan huoli, tarkkaavaista katsettani riittää myös muille, vaikka sinua tarkkailisinkin!

Ja kyllä, olen pitkälti kanssasi samaa mieltä siinä, ettei pelkkä hiljaisuus ja/tai "moi, hereillä ollaan"-viestit auta mitään puolta pääsemään päämääräänsä. Mutta erimieltä olen kyllä sen asian suhteen, että kaikkien roolien pelaajien olisi yhtä hankala epäillä muita. Omaan kokemukseeni perustuen olen todennut, että pahiksen roolia pelattaessa katotaa helposti muiden pelaajien epäilyttävät ominaisuudet, kun kaikki aika menee siihen kun koittaa kuumeisesti vain miettiä miten itse välttyy epäilyiltä ja saa pelastettua samalla myös pahistoverinsa pinteestä. Pahiksena kun tietää 100% varmuudella jo valmiiksi ketkä ne pahikset todellisuudessa ovat, ei olekaan enää niin helppoa yrittää asennoitua toiseen rooliin ja miettiä jos en olisi pahis kuka näistä muista vaikuttaisi kaikkein epäilyttävimmältä.

Tavisten aika ei mene siihen, että pelkäisi sanovansa jotain minkä takia jää kiinni (okei myönnän, harva haluaa joutua epäilysten kohteeksi oli rooli mikä tahansa ja pudota pelistä, mutta pahisten kohdalla putoamisen pelko on paljon kuumottavampaa) ja silloin tulee katsottua peliä erilaisesta näkökulmasta.
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 23.10.2015 13:55:16

Tetradynamia vastailee ensiksi ihan vakavissaan (=normaalisti perustellen) Livingstonen epäilyksiin, mutta sitten heittääkin huumoria lopuksi kehiin. Hmm, ei kai siellä tarkoituksella yritetty luoda rentoa kuvaa?

Livingstone kirjoitti:Tarkoitin sillä, kun sanoin olevani uusi sitä, että muistaakseni rekisteröidyin joskus kylään muutamia vuosia sitten (varmaankin juuri silloin K3 aikoihin niin kuin Zey mainitsi) mutta omien muistikuvieni mukaan en kuitenkaan koskaan uskaltanut osallistua mihinkään varsinaiseen peliin täällä(= koska en tuntenut ketään kyläläistä :D).

Kyllä sä jotain viestiä oot laittanut, kun kerran mulla on muistikuva tosta avastakin. Siihen aikoihin en kauheasti muulla pyörinyt kuin pelien ääressä, joten veikkaisin että oot johonkin peliin osallistunut, mutta mahdollisesti kuollut sitten tyyliin 1.yönä tai vastaavaa. Kuulostaako Aloittelijaparipeli IV tutulta? Siitä on joku 4 vuotta aikaa. Silloin muita aloittelijoita oli ainakin Rigel, Affu ja Dice, jotka ainakin mun mielestä sopisivat samaan "juonarisukupolveen". (Vitsi, olisi pitänyt vaan säästellä niitä vanhojen pelien kopiota vielä kauemmin! (Ja kyllä, saan pakkomielteen, jos en muista jotakin.))

Livingstone kirjoitti: No siitä, kuinka Zey ilmaisee jo varovaista luottamusta Tetradynamiaa kohtaan, perustellen luottamustaan edellisen juonarin tapahtumilla.

Itseasiassa sanoin etten luota omiin teorioihini (=käsityksiini edellisten juonareiden tapahtumista), vaan nimen omaa annoin varovaista luottamusta ihan vain tämän käytöksen perusteella tässä nimenomaisessa pelissä.

Livingstone kirjoitti:Mielenkiintoista kuunnella teorioita muiden taktiikoista, mutta voihan olla että Zey johdattelee harhaan?

Ehdottomasti voi. Ehkäpä Violet onkin todellisuudessa aina hiljainen ja minulla onkin selvä käsitys Tetradynamian käyttäytymisestä erilaisissa rooleissa. ;)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 23.10.2015 14:35:50

Zey: En yritä luoda rentoa kuvaa, olen vaan rento yrittämättäkin. Vähän kuin se varsa siellä laitumella. Syö ensin ruohoa kuin ei mitään, mutta kirmaa sitten laukkaan ja pukittelee silkasta riemusta mennessään.

Mielenkiintoista, että Livingstone tekee numeron siitä, että pahiksen on vaikeampi epäillä muita. Asettaa paineita lähinnä itselleen, koska jos nyt ei epäilyksiä irtoa, on Livingstone omien kriteeriensä mukaan pahis. Miten tämä suhtautuu siihen, että pahis (väitetysti) kuluttaa aikaa sen miettimiseen, miten välttää epäilyksiä?

En lähtisi liikaa (jos yhtään) lukemaan Zeyn pelitaktiikka-pohdintoihin. Zey kun voi tosiaan johtaa tahallaan harhaan, tai sitten Zeytä itse on harhapolulla, tai molempia samalla kertaa. (tämä siis sillä perusteella, että jos minä olen jossain pelissä onnistunut harhauttamaan Zeyn taktiikkaa vaihtelemalla, niin ei se voi kovin vaikeaa olla joten onnistuu varmasti muiltakin).

Kaveeraako tässä, ylistäessään Zeyn osaamista, (ehkä uusi) Livingstone (kokeneen) Zeyn kanssa, yrittäen päästä tämän suojaan ja suosioon ja edelleen (jos Livingstone paljastuu pahikseksi) Zeytä epäiltäisiin myös pahikseksi kaveerauksen nojalla, jolloin pahis-Livingstonen todellinen pari jäisi (ainakin hetkeksi) huomaamatta?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 23.10.2015 14:56:36

Zey kirjoitti:
Livingstone kirjoitti:Tarkoitin sillä, kun sanoin olevani uusi sitä, että muistaakseni rekisteröidyin joskus kylään muutamia vuosia sitten (varmaankin juuri silloin K3 aikoihin niin kuin Zey mainitsi) mutta omien muistikuvieni mukaan en kuitenkaan koskaan uskaltanut osallistua mihinkään varsinaiseen peliin täällä(= koska en tuntenut ketään kyläläistä :D).

Kyllä sä jotain viestiä oot laittanut, kun kerran mulla on muistikuva tosta avastakin. Siihen aikoihin en kauheasti muulla pyörinyt kuin pelien ääressä, joten veikkaisin että oot johonkin peliin osallistunut, mutta mahdollisesti kuollut sitten tyyliin 1.yönä tai vastaavaa. Kuulostaako Aloittelijaparipeli IV tutulta? Siitä on joku 4 vuotta aikaa. Silloin muita aloittelijoita oli ainakin Rigel, Affu ja Dice, jotka ainakin mun mielestä sopisivat samaan "juonarisukupolveen". (Vitsi, olisi pitänyt vaan säästellä niitä vanhojen pelien kopiota vielä kauemmin! (Ja kyllä, saan pakkomielteen, jos en muista jotakin.))
Siis Affu sai nyt kyllä jonkun herätyskellon soimaan päässä, muistaakseni liityttiin ainakin samaan aikaan, kun jonkun juonarin päätteeksi vinkattiin, että täältä löytyy lisää juonareita! Mutta mä en kyllä valitettavasti muista olleeni missään pelissä mukana. :D Ehkä mä oon sitten heti tippunut pois, niin siksi tämmöinen kuva. :D Mutta en oo ainakaan tossa Aloittelijaparipelissä ollut, koska ainoat paripelini oon pelannu vuotiksessa. Mutta jos nimi ja ava on kerran sulle Zey tuttuja etkä muualla ole pyörinyt kuin juonarien parissa (emmekä ole tuttuja vuotiksen tai finin kautta?) niin kai sun täytyy olla oikeessa, ei siinä kai kauheesti muita vaihtoehtoja ole. :D

// Väliytyjä Tetra (<- voimme kai olla jo tuttavallisia?) havaittavissa

En minä mitään numeroa ole tehnyt, toin vain mielipiteeni asiasta esille niin että ajatukseni/mielipiteeni aukeaa myös muille. Ja miksi minun tulisi tuntea paineita siitä, etten ole vielä kerennyt epäilemään ketään kunnolla? Puolet pelaajista on vielä unten mailla, enkä oleta, että kaikki nukkujat olisivat kilttejä pikku taviksia. Mikäs sen mukavempaa kuin köllötellä mukavasti poissa katseilta muiden nukkuvien joukossa? Vaikeaa epäillä semmoista, joka ei ole vielä sanonut sanaakaan.
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 23.10.2015 15:07:16

// Paitsi hei nyt kun rupesin oikein urakalla pohtimaan kaikkia pelaamiani juonareita niin eihän kylässä ole pelattu n. 2011 jotain ihmissusiaiheista juonaria (muistaako kukaan)? :D Koska oon mä sellaiseen osallistunut, omasta mielestäni kyllä finissä (mutta fini on asiasta eri mieltä (tai juonari on poistettu finistä)).
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 23.10.2015 15:20:00

Livingstone: Ollaan toki tuttavallisia, niin ovat kaikki muutkin. :)

En tarkoittanut, että juuri tässä hetkessä kasaisit itsellesi paineita, mutta pelin edetessä tilanne on kokonaan toinen. Kun avoimesti ilmoitat, että sinun on pahiksena vaikeampi epäillä muita, koska tiedät silloin puhuvasi puppua, niin kaikkea mitä ikinä tässä pelissä (ja kaikissa tulevissa peleissä, joissa joku muistaa tämän) teetkin, peilataan (muun ohessa toki) tuota lausumaasi vasten.

Jännästi puolustudut kuitenkin vedoten vain tämänhetkiseen tilanteeseen. Joko puntti tutisee? Vai mistä moinen lyhytnäköisyys?

//Livingstone...
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 23.10.2015 15:41:10

Tetra: No hienoa. :) Kutsu siis Liviksi jatkossa vain, niin ne kaikki muutkin tekee!

Aivan, niinhän se menee, että kaikkea sanomaamme käytetään meitä vastaan, eikös se kuulu pelin henkeen? Peilasin vain omaa kokemustani asiaan sinun käytökseesi keksiä väkisin epäilyksiä. Koska kenen muun tarvitsee kehitellä heti ensimmäisestä viestistä alkaen väkisin vääntämällä epäilyksiä, kuin sellaisen, jolle koko pelin aikana epäilyksien vääntäminen on hankalaa (esim. pahiksen)? Ja eikö juuri pahiksen ole hyvä perustella äänestäneensä henkilö x sillä, että ehti epäillä tätä ensin! Koska kukaan ei voisi tällöin väittää tämän pahiksen liittyneen massaamiseen tai matkineen jonkun toisen henkilö x äänestäneen perusteluja.

Mutta onhan se mielenkiintoista ja ehkä myös hyväkin asia, että meillä tuntuu olevan hyvin erilaisia näkemyksiä asioihin.

Ja mitä tulee "lyhytnäköisyyteeni" niin Tetra-hyvä, olet ristiriitainen;

Hetki sitten sanoit näin:
Tetradynamia kirjoitti:Asettaa paineita lähinnä itselleen, koska jos nyt ei epäilyksiä irtoa, on Livingstone omien kriteeriensä mukaan pahis.


Ja nyt sanot ettet tarkoittanutkaan, että juuri tässä hetkessä asetan paineita itselleni ja syytät minua koska puolustaudun vain tämänhetkiseen tilanteeseen vedoten. No miksiköhän näin? Koska tuossa yllä puhut tästä hetkestä, etkös puhukin? Eikös juuri tämä hetki ja nyt tarkoita samaa asiaa, vai olenko nukkunut äidinkielen tunneilla?
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 23.10.2015 16:03:36

Liv: Tuossa lainaamassasi kohdassa en suinkaan puhu tästä hetkestä, enpäs puhukaan! En tarkoita sitä niin. Puhun pelistä kokonaisuutena. Toki "nyt" ja "tämä hetki" tarkoittavat tietyssä katsannossa samaa, mutta lainaamassasi kohdassa nyt viittaa siihen, että tietty ehto on asetettu. (ja mitä sen jälkeen tapahtuu tai ehdosta seuraa)

Tässä ehto on "Pahiksena Livingstonen on vaikea(mpi) keksiä epäilyjä toisista." Nyt, kun tämä ehto on asetettu, sen nojalla voidaan sanoa: Jos Livingston ei tässä pelissä esitä (kohtuullista määrää) epäilyksiä toisista pelaajista on hän, koska ehto täyttyy, pahis.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 23.10.2015 16:10:32

Tetra: Ahaa, pahoitteluni! Olin ymmärtänyt tuon kohdan ihan eri tavalla, mutta kiitos selvennyksestäsi. Nyt tajusin mitä tarkoitit sillä. :)
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 23.10.2015 17:03:45

Tetra, arvostan kovasti yritystäsi provosoida minua liikkeelle. Mitään yritystä ei kuitenkaan liiemmilti tarvita, sillä en ajatellut jäädä taustalle, nyt kun pitkästä aikaa päästään pelailemaan.

Mitään suurempaa analyysiä en nyt lähipäivinä kuitenkaan kykene kirjoittamaan, mutta mitä nyt on tullut mieleeni, niin:

1) Tetra on aloittanut itselleen tyypillisellä tavalla, eli agressiivisesti ja kärkevästi. Miksi Zey antaa hänelle varovaista luottoa? Itse en antaisi.

2) Zey kuitenkin huomioi myöhemmin sen, että Tetra saattaa pyrkiä tietoisesti luomaan itsestään rentoa kuvaa. Lauseen muotoilu viittaa siihen, että tahallinen rentous olisi paha asia, ja että Tetra ehkä yrittää rentoudellaan voittaa Livin puolelleen. Entä jos Tetra ei vain halunnut käsitellä "uusia"/uudeksi uskomaansa tulokkaita kovakouraisesti?

3) Tämän hetkisen keskustelun perusteella olisin taipuvainen uskomaan, että Tetra ja Liv eivät ole pahispari. Keskustelu vaikuttaa ennalta suunnittelemattomalta ja kummatkin heittävät toisiinsa epäilyjä, joihin joku muu voisi tarttua.Liv ja Zey voivat olla pahispari. Heidän keskustelunsa vaikuttaa siltä, että se ainakin olisi helpompi suunnitella ennalta kuin Tetran ja Livin dynaaminen vuorovaikuus. Mikään ei kuitenkaan tästä parista tee erityisen epäilyttävää näin pintasilmäyksellä. Zeyn ja Tetran välinen vuorovaikutus on ollut sen verran vähäistä, että siitä en menisi tekemään vielä kovinkaan pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Tuntuu kuitenkin siltä, että Tetra keskittyy pitkälti Liviin. Mitä ykyisistä vuorovaikutussuhteista voi päätellä?

4) Livin väärinymmärtämä lainaus Tetralta. Todiste siitä, etteivätkö he ole pari vaiko yhteinen juoni sen uskottelemiseksi?

Nuo pinnalliset huomiot osuivat nyt silmiini. Yritän tulla illemmalla puhumaan jostain oikeasti järkevästä asiasta. Nyt joku varmaan kärkevästi kysyisi, että miksi edes julkaisin nämä, jos en pidä näitä oikeasti järkevinä. Mielestäni olisi hyvä tietää, mitä mieltä mut ovat näistä huomioistani -kannattaako niitä tarkkailla, ovatko huomiot täysin vääriä, mutta noita asioita kannattaa pohtia vai onko Violet vain kirjoitellut jotain houreissaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 23.10.2015 17:35:02

Violet on, jos ei nyt ihan houreissaan, niin ainakin hitusen pielessä joissain kohdin.

En koe olleeni tässä pelissä sen paremmin aggressiivinen kuin kärkeväkään. (toisaalta en ehkä itse huomaa asiaa, koska olen siihen niin tottunut) En ole myöskään provosoinut Violetia yhtään mitenkään (vielä). Minulla ei ole tapana käsitellä pelaajia, sen paremmin uusia kuin vanhojakaan, silkkihansikkain. (toisaalta en myöskään yritä tai halua olla erityisen/tarpeettoman kovakourainen)

Myönnän toki, että olen keskittynyt paljolti Livingstoneen. Tämä johtuu yhtäältä siitä, että Liv tarjoaa dialogin mahdollisuuden ja toisaalta siitä, että Zey on minusta aina jotenkin hankala, joissain peleissä on mennyt monta päivää ennen kuin saan Zeystä irti mitään. Loput pelaajat sitten, no, heitä odotellessa (Ropsus näköjään on sanonut jotain englannin kieliopista...).
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 23.10.2015 18:43:44

Liv: Joo, kyllähän täällä pelattiin useampikin. Kyseinen peli voi olla Mafia vs. Ihmissudet, osuisi ainakin oikeisiin aikoihin ja muistaakseni oli peruspeli, eli sikäli helppo aloittaa. :>

Violet kirjoitti:1) Tetra on aloittanut itselleen tyypillisellä tavalla, eli agressiivisesti ja kärkevästi. Miksi Zey antaa hänelle varovaista luottoa? Itse en antaisi.

Koska oon nähnyt Tetralta myös pelejä, joissa hän ei ole kauheasti peliä kommentoinut. Jos siis Tetra menisi tässä pelissä samalla tavalla (eli jättäisi suuremmat kommentoinnit muille), niin kukaan ei ihmettelisi asiaa sen enempää. Hän ei kuitenkaan tehnyt näin vaan päin vastoin edistää peliä, joten siitä varovaista luottoa hänelle.

Violet kirjoitti:2) Zey kuitenkin huomioi myöhemmin sen, että Tetra saattaa pyrkiä tietoisesti luomaan itsestään rentoa kuvaa. Lauseen muotoilu viittaa siihen, että tahallinen rentous olisi paha asia, ja että Tetra ehkä yrittää rentoudellaan voittaa Livin puolelleen. Entä jos Tetra ei vain halunnut käsitellä "uusia"/uudeksi uskomaansa tulokkaita kovakouraisesti?

Itse asiassa lauseen muotoilulla koitin viitata siihen, että kenties Tetra halusi tahallisella rentoudellaan korostaa sitä seikkaa, ettei hän pitänyt Livingstonen epäilyjä (eli siis Tetraan kohdistuvia epäilyjä) mitenkään vakavana tai hermostuttavana asiana, kuten pahis voisi pitää.

Itse en ehkä vielä lähtisi sulkemaan pois Tetra&Liv -pahiskaksikkoa, sillä omasta mielestäni heidän välillä on ollut vain pientä toisen tökkimistä (jota paikoittain on ollut keventämässä huumori), yksi väärinymmärrys ja nyt ilmeisesti alkoi tapauksen taaksejättämisen vaihe.

(Ja psst. Suunnitteleeko joku pahiksena oikeasti keskustelunsa? :o Itse en oo vielä ainakaan semmoiseen törmännyt, korkeintaan pientä kysymistä että "hei, sopiiko jos epäilen sua tästä". Ja sitäkin lähinnä kun kyseessä on ollut isommat epäilykset...)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 24.10.2015 01:22:38

Jaahas, pelihän on näemmä alkanut, Tetradynamia on oma aurinkoinen itsensä ja heti kyseenalaistamassa Livingstonea keskustelunavauksineen. Tällä kertaa tosin joudun tosin toteamaan että mun mielestäni Tetran ajatusmalli on valitettavasti hullua trollilogiikkaa. En rehellisesti sanoen ymmärrä itsekään, miten pelikokemuksestaan kertominen antaisi suojaa ensikertalaiselle ja hänen tekemilleen virheille: niistä kertominen itse asiassa tarkoittaa omaan jalkaan ampumista jos myöhemmin jostain syystä Liv yrittäisikin piiloitella aloittelijaleiman takana (Ps. en muista kovin montaa peliä, jossa aloittelijatemppu olisi edes onnistunut :D) Tosin on kyllä myönnettävä, että mun korviini Livingstonen värikkäät kielikuvat hieman särähtävät korviin, tosin tässä vaiheessa olen vielä valmis veikkaamaan että kyseessä on lähinnä aloittelijainnostus joka kyllä tulee laantumaan ajan myötä ja todelliset värit rakkaasta tohtoristamme paljastuvat. Violetin hukuttautuminen hiljaiseen massaan pahiksena puolestaan... Tetra, oon yleisesti tästä väitteestä suhun rehellisesti sanoen todella pettynyt! Violet ei ole ainakaan mun muistikuvani mukaan juuri ikinä hiljainen, ja kaikkein vähiten sitä nimen omaan pahiksena.

Livingstonelta puolestaan tuli mielestäni erityisen oivallinen huomio siitä, että taviksena voi pelata rohkeammin kuin pahiksena, sillä yhden taviksen menettäminen ei ole niin iso menetys kuin yhden pahiksen. Tässä on kuitenkin muistettava fakta, että pelityylejä pahiksena on monta erilaista, ja tiedän että jotkut tästäkin peliporukasta on valmiita menemään pahiksena todella pitkälle jotta eivät paljastuisi. Mutta todellakin, mielestäni huolta paljastumisesta ja homman kusemisesta ei voi ikinä täydellisesti peittää. Jos joku meistä siinä jotenkin onnistuisi, hän todennäköisesti keksisi taidolleen jotain olellisempaa funktiota kuin Kylässä hengailun ja meidän kanssa pelaamisen. Toisaalta, Zeyn esittäessä huomioitaan huomioni kiinnittyi Liviin ja hänen... Eh, "värikkääseen" kieleen. Rehellisesti sanoen hänen Zey-ylistyksensä haiskahtaa lievästi nuoleskelulta sen sijaan että olisi vilpitöntä ihailua, tosin tämä saattaa mielestäni mennä siihen kategoriaan että en pidä Zeyn huomioita oikeastaan mitenkään erityisinä katsoessani konkarin näkökulmasta: kun pelejä on alla, pelityylit ja normaalit aktiivisuustasot alkaa jäädä päähän.

Toisin kuin Zey, mä en uskalla antaa Tetralle minkään laista luottamusta tai epäluottamusta mihinkään suuntaan: pelihän saattaa mennä mihin suuntaan tahansa ja tää alkupeli on ollut niin tyypillistä Tetraa, että hän voi ainakin mun mielestäni olla kumpaa tahansa: hyviksenä pelin viemisellä eteenpäin hän oikeasti auttaa hyvisten agendaa, pahiksena puolestaan hän kerää heti alkupelissä luottamusta, joka puolestaan on pahikselle tosi hyvä juttu. En menisi sanomaan mihinkään suuntaan, kuka on kenenkin pahispari, sillä kaikki eivät ole heränneet, pahiksia saattaa olla myös unikeoissa ja alkutökkimisistä on mielestäni hyvin huono tehdä minkään laisia päättelyitä, aktiivisuus heti alusta tosin on todella hyvä juttu: pahiksella on enemmän tilaisuuksia sössiä omissa puheissaan!

(Ja Zey: Myönnän heti syyllistyneeni keskustelun suunnitteluun pahiksena itse parikin kertaa~)

Vielä hieman Violetista... Musta tuntuu totta puhuen hieman omituiselta, että hän turvautuu itselleen hieman epätyypillisesti itseironiaan (?) viestissään loppupuolella. Hmm...

Rehellisesti sanoen mun kannalta tää pelin alku sattuikin juuri siihen huonoimpaan väliin, sillä pitäisi saada kirjallisuuskatsaus sekä kaikki koulun toimeksiannot tehtyä aika lailla parin viikon sisään. Mauh.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 24.10.2015 05:55:48

Jitachi: Huomioithan itsekin Livingstonen Zey-nuoleskelun, joten miten se, että minä huomion saman on "hullua trollilogiikkaa"?? Toisekseen, ikävä tuottaa pettymys, mutta en minä juuri muista millainen Violet (tai kukaan) on hyviksenä/pahiksena. En suinkaan väittänyt Violetin käytöksestä mitään, vaan otin asian esille kysymyksenä, jotta saisin asiaan lisävalaistusta.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 24.10.2015 09:47:10

Tetra, en pidä sitä ollenkaan hulluna trollilogikkana, vaan Livingstonen ottamista hampaisiisi heti jo siitä syystä että hän yksinkertaisesti mainitsee ettei hän ole Kyläläisille entuudestaan tuttu, vaikka hän onkin pelannut aikaisemmin juonareita. Lue tekstit ajatuksella ennen kuin provosoidut.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 24.10.2015 10:09:43

Tetra: Itse luokittelisin pelityylisi ainakin kylän asteikolla agressiiviseksi. Nytkin olet lähtenyt voimakkaasti kyseenalaistamaan suhteellisen viattomia asioita ja provosoinut Liviä jonkin verran. Mielestäni olet kyllä provosoinut minua viestissäsi, jossa pohdit minun tulevaa aktiivisuuttani. Jos sen viestin tarkoitus ei ollut saada minulta reaktiota, niin mikä? Jos olisit epäillyt minun todella käyttäytyvän noin, niin eikö olisi ollut järkevämpää odottaa jonkin verran ja katsoa jatkanko mielestäsi pahismaisen hiljaisella linjalla?

Jitachin listausta pitänee tutkia lisää paremmalla ajalla, mutta näin ensisilmäyksellä sen sisältö vaikuttaa neutraalinsävyiseltä, paitsi ehkä Livin kohdalla (okei, siinä on negatiivisia konnotaatioita Tetraa kohtaan, mutta roolista ei sanota mitään). Livissäkin otetaan aloittelijuus vahvasti esille. Ja mitä tulee noihin alkujuttujen perusteella tehtyihin pahispariveikkauksiin, niin eiväthän ne yksinään ole kovinkaan hyödyllisiä. Itse katson niitä sillä silmällä, että kuinkakohan heränneiden pelaajien välit tulevat kehittymään. Aikaisen aktiivisuuden hyvä puoli on suurempi vuorovaikutus, jonka pohjalta on helpompi myöhemmin setviä sitä ihmissuhdesotkua.

Niin, ja onko kukaan koskaan pelannut peliä, jossa on marttyyri? Kummaa, ettei tämä hahmo ole vielä tullut puheenaiheeksi. Ainakin meillä on 1 varma hyvis. En ole varma onko puolesta kuolemisessa mitään järkevää, koomisimmassa tilanteessa martyyri pelastaisi pahiksen päivätapolta. Miten tätä roolia kannattaisi pelata?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 24.10.2015 10:21:28

Joo, oon hereillä.
Mielenkiintoisia pohdintoja, katseet käyvät Zeyn, Tetran ja Jitachin suunnalla.
Violet mettii marttyyin roolia, ja kuinka tuota roolia pelattaisiin?
Koitan myöhemmin kirjoittaa enemmän, kun on aikaa.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 24.10.2015 10:45:31

Jitachi: Enpä koe provosoituneeni tässä pelissä vielä mistään. Tuntuu, että sinä olet meistä se joka on provosoitunut, kun katsot asiaksesi neuvoa minua (kärkevään sävyyn) viestien lukemisessa.

Violet: Viestini tarkoitus oli saada reaktioita ensi sijassa kaikilta muilta, kuin sinulta. Pyrin kysymyksellä nimenomaan selvittämään yleistä mielipidettä. Tyyliini ei juuri kuulu odotella ja katsoa, vaan mieluummin hämmennän soppaa maukkaiden sattumien toivossa.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 24.10.2015 11:23:19

Sittenhän meitä on kaksi, oikein kammottavaksi asti! En ymmärrä oikeastaan, mistä mun tulisi provosoitua, enkä tunne itse provosoituneeni mistään. "Neuvomisen" tosin allekirjoitan täydellisesti, sillä koin sun ymmärtäneen viestiäni väärin, ja mielestäni on aina parempi korjata väärinkäsitys kuin antaa sen olla.

Violet: Marttyyri... Mielestäni kannattaa ajatella sitä suojelijana, joka kuoleekin itse. Tosin, päivä-äänestys ja mahdollisuus kuolla niissä itse suojeltavan sijaan tuo pari muuttuujaa, joten ei kannata suojelua ihan päättömästi antaa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa

cron