Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 16.03.2021 23:41:48

äng-äänne kirjoitti:Kyl mä täällä varmaan toistekin uskallan pelata, ja ihan varmasti samaan tyyliin kun tässäkin pelissä. Eli saakelin pitkiä soutaa huopaa viestejä ja tommonen kakkospäivän finaalistuntti loppuun. Ihan vaan koska mä voin. :)

:DDD Oikee asenne!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja jeekaka » 16.03.2021 23:48:41

Zey kirjoitti:Mun muuten Marzzuun viestiin liittyen pointtina oli (jos joku ei tajunnut), et älkää kertoko Marzzuulle, että Halima tai änkkä ois tarkempi yötappo, et jos kumminki Marzzuu on pahis. :D


Joo mä aattelin sen silleen, että koska pahis!rayn äänesti Meiziä nostaakseen sen toiseksi vankkuriksi se tarkoittais että Meiz on varmasti hyvis raynin flipin jälkeen. Mut sit aattelin että voiko tollainen ajatus tulla muuten kuin siitä että tietää jo raynin pahikseksi X) Että vaikka Meiz ei oiskaan kuollut yöllä niin oisin hyvin todennäköisesti tossa kohtaa kääntänyt kelkkani äänetämään Marzzua :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 16.03.2021 23:51:04

Zey kirjoitti:Erityisinä mainintoina änkkä, joka veti hyvin, ei paljoa 10 vuoden tauko haitannut!


No siis... "hyvin" on suhteellinen käsite. :----D
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 16.03.2021 23:55:11

Kehu tuntuu aina hyvältä, oli sitten pelaaja, pj tai mitä hyvänsä siltä väliltä. :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 16.03.2021 23:55:23

äng-äänne kirjoitti:
Zey kirjoitti:Erityisinä mainintoina änkkä, joka veti hyvin, ei paljoa 10 vuoden tauko haitannut!


No siis... "hyvin" on suhteellinen käsite. :----D

No mikä muka meni sit ei-hyvin? Sä kuitenkin onnistuit 2. päivänä vakuuttaa ihmisiä hyvikseydestä ja 2. illan jutusta nyt ei tiedetä, kun homma jäi kesken, et miten ois käyny. Mut esim. mä 2. yönä kyl kallistuin silti siihen, et oisit hyvis. :)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 17.03.2021 00:00:33

Spoiler:
Peli tulee saamaan jatko-osan vaihtoehtotulevaisuudessa, jossa ootte herännyt metsästä epäilyttävien sienten keskeltä, teidät viedään sairaalaan ambulanssipotilaina ja väitätte siellä kivenkovaan, että yhdellä hoitajista on pystykorvat - eli pysykää linjoilla!*

*muutaman kuukauden päässä
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 17.03.2021 00:13:33

Tuntu tosi haastavalta tulla pelaajaksi "tyhjiöstä" - silleen että ei oo kokemusta esim. englanninkielisistä peleistä/siitä kulttuurista (ja termeistä), Kylän uudenlaisesta tyylistä pelata, pelaajista ja niiden pelityyleistä (ja pelaajien välisistä suhteista), mitä taas tuntu että monilla muilla pelaajilla on. Sit tavallaan monesti pelasi silleen miten 'vanha vaisto sanoo' ja takaisin tulee "miksi teet näin, miksi kirjoitit tolleen, miksi pelaat tälleen" Ja siis tiedän että homman nimi on epäillä kaikkia mut mulle tuli oikeasti semmoinen olo että oon haudasta noussu muumio joka yrittää sulautua takas normaaliyhteiskuntaan eikä ymmärrä et on jotenki erilainen. :--D Siinä tuli monesti semmonen fiilis että oli kaksi askelta muita perässä ja yritti vaan suurin piirtein pysyä peruspelissä kärryillä.

Tän ei ollu tarkoitus olla mikään "säälikää mua" viesti, mutta ajattelin avata tätä "experiencea" ainoana pelaajana tässä pelissä jonka viestiluku on kaksinumeroinen. :D
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.03.2021 11:06:10

Toisaalta olit myös pahisten harhalynkkaustargettina äng, mikä tekee kokemuksesta kans vähän sellaisen kun sua syytetään asioista mitä et tehnyt, tai ainakin koitetaan nähdä kaikki mitä oot tehnyt pahismaisessa valossa :D Mä en ainakaan pitänyt sun pelityyliä mitenkään silmiinpistävän erilaisena tai outona, ja esim munhan oli lopulta aika helppoo saada susta hyvisreadi. Mutta oon kuullut sanottavan, että ei-tutussa porukassa on itseasiassa helpompi pelata pahista kuin hyvistä.

Omasta puolesta pahoittelut finglishin käytöstä X) Englanniksi on vaan paljon sellaisia hyviä termejä mitkä ei oikein yhtä sujuvasti käänny suomeksi, niin sitten ne tarttuu kielenkäyttöön.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 17.03.2021 11:36:49

äng-äänne kirjoitti:Kyl mä täällä varmaan toistekin uskallan pelata, ja ihan varmasti samaan tyyliin kun tässäkin pelissä. Eli saakelin pitkiä soutaa huopaa viestejä ja tommonen kakkospäivän finaalistuntti loppuun. Ihan vaan koska mä voin. :)

Mahtava homma että pelaat toisteki! Ja mä kyllä tykkään sun pelityylistä, että pidä se. :)

Zey kirjoitti:Sit jeeksulle ja Halimalle <333, mulle tuli tässä pelissä semmonen olo, et oltiin me vastaan muu maailma.

<3 On aina kivaa kun saa suhteellisen varman hyvisblokin, siitä on hurjan paljon helpompi jatkaa eteenpäin ja on kivempi miettiä asioita kun tuntee että voi luottaa toisten mielipiteisiin. :)

äng-äänne kirjoitti:Tuntu tosi haastavalta tulla pelaajaksi "tyhjiöstä" - silleen että ei oo kokemusta esim. englanninkielisistä peleistä/siitä kulttuurista (ja termeistä), Kylän uudenlaisesta tyylistä pelata, pelaajista ja niiden pelityyleistä (ja pelaajien välisistä suhteista), mitä taas tuntu että monilla muilla pelaajilla on.

Hei, mulla on ehdotus! Nyt ensin tietty hengaat discossa ja tutustut kaikkiin -> tiedät seuraavassa pelissä yhtä paljo ku muutki. Sitte joskus jos meidät taas kelpuutetaan Champpareihin ni meet edustaan Kylää! Saat sitä kansainvälistä kokemusta. :)

Ja joo samaa mieltä jeeksun kanssa, että änkkä ei kovin monen hyviksen mielestä ollut kovis pahismainen, lähinnä ne pahikset yritti mustamaalata sua, eli älä ota ittees. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.03.2021 11:49:15

Häh, mähän olin ängin suurin kannattaja!
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 17.03.2021 11:55:02

Kiitos pelinjohtajalle pelinvedosta ja kanssapelaajille peliseurasta. Oli kivaa, ja jään odottamaan jatko-osaa.

Tämän pelin perusteella Kylässä voisi kyllä vähän siirtää setupin tasapainoa neutraalimmaksi. Ymmärrän, että hyviksiä on haluttu suosia kun pelit ovat olleet hiljaisia ja pahisten jahtaaminen sen vuoksi lähes mahdotonta - olen pelannut sellaisessa itsekin. Mutta näin aktiivinen pelaajajoukko ei ois tarvinnut noin paljoa peliteknisiä apuja hyviksille. Vaikka vaikea kai sitä on ennen peliä tietää, miten aktiivinen pelistä tulee...

Ja Zeylle pisteet ekan päivän Meiz-readista. Ois vaan pitänyt antaa teidän lynkata kenet haluatte. :D
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.03.2021 11:55:28

Meiz kirjoitti:Häh, mähän olin ängin suurin kannattaja!


Joo mut rayn ei, ja muistan kun olin joskus samassa tilanteessa niin kokemus oli niin intensiivinen että kävin oikeasti lukemassa mun rooliviestin uudestaan että enhän nyt oo erehtynyt roolistani ja ookkin oikeasti pahis :-----D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.03.2021 12:07:38

justy kirjoitti:Tämän pelin perusteella Kylässä voisi kyllä vähän siirtää setupin tasapainoa neutraalimmaksi. Ymmärrän, että hyviksiä on haluttu suosia kun pelit ovat olleet hiljaisia ja pahisten jahtaaminen sen vuoksi lähes mahdotonta - olen pelannut sellaisessa itsekin. Mutta näin aktiivinen pelaajajoukko ei ois tarvinnut noin paljoa peliteknisiä apuja hyviksille. Vaikka vaikea kai sitä on ennen peliä tietää, miten aktiivinen pelistä tulee...


Tämä kävi itselläkin mielessä. En henk. koht. oikein välitä ennustajan 100% tuloksista, vaan vähän kevyemmistä versioista. Esim. rooli joka kertoo tekikö pelaaja yöllä jotain olisi hyvä balanssi, kun kyseessä voi olla suojelija tai pahis. Tai kohde oli pahis joka ei suorittanutkaan yötappoa. Muitakin vaihtoehtoja löytyy.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 17.03.2021 13:50:05

Änkkä: No mut ei kannata niin välittää siitä, että pelaa eri tavalla kuin muut, muut vaan saa sit tosiaan tottua siihen. ;) Mut siis musta sait älyttömän nopsaan mielipiteitä pelaajista, vaikka tosiaan et oo vähään aikaan meijän kaa pelannut. :D Itse kerran pelasin tuntemattomalla porukalla ja vitsit kun ei yhtään tiennyt miten pitäis muita lukea. Mulla kesti älyttömän kauan, ennen kuin sain mitään otetta peliin. Eli mä olin oikeesti vaikuttunut kun heti ekana päivänä alusta asti sulta löyty mielipiteitä! Eli nyt unohdat muumiopölyt ja taputat itseäs olalle. Etkä edes ollut pahismainen (paitsi ehkä vähän 2. iltana alko miettii uudestaan, mut no, se tempaus oli mielenkiintonen ja kaikkien ajatusten arvoinen! :D). :)

Halima kirjoitti:<3 On aina kivaa kun saa suhteellisen varman hyvisblokin, siitä on hurjan paljon helpompi jatkaa eteenpäin ja on kivempi miettiä asioita kun tuntee että voi luottaa toisten mielipiteisiin

Näinpä!

Halima kirjoitti:Hei, mulla on ehdotus! Nyt ensin tietty hengaat discossa ja tutustut kaikkiin -> tiedät seuraavassa pelissä yhtä paljo ku muutki. Sitte joskus jos meidät taas kelpuutetaan Champpareihin ni meet edustaan Kylää! Saat sitä kansainvälistä kokemusta. :)

Just näin. Ja among usissa tietyllä tapaa oppii kans hieman tuntemaan pelaajia ja viimeistään pelatessa juonaria niin oppii tuntemaan. Ja nyt änkällä on yks peli allakin, eli voi lähteä jo pohtimaan, että onkos se Halima nyt yhtä unohtelias kuin viimeksi. :P

justy kirjoitti:Ja Zeylle pisteet ekan päivän Meiz-readista. Ois vaan pitänyt antaa teidän lynkata kenet haluatte. :D

Noh, ne pisteet karisi kun päästin 2. päivänä Meizin liian helpolla. :'D Mut ens kerralla muistan, et Meiz on armottoman rehellinen pahiksenakin!

Mut hei, itse kannattaisin ehdottomasti ihan vaan tavis-hyviksiä ja tavis-pahiksia ens peliin! Musta se on parhain muoto, kun kaikki hommat on tehtävä ihan kunnolla päättelyllä. :3
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 17.03.2021 13:51:35

Tässä kohtaa vois sanoa, et ihan hirveetä arkena pelata samalla kun on töitäkin tehtävänä, MUTTA voisko uus peli tulla ilmoon niinku nyt? 0:> Juonarimonsteri sisälläni heräsi. :(
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 17.03.2021 14:59:13

Zey kirjoitti:Tässä kohtaa vois sanoa, et ihan hirveetä arkena pelata samalla kun on töitäkin tehtävänä, MUTTA voisko uus peli tulla ilmoon niinku nyt? 0:> Juonarimonsteri sisälläni heräsi. :(

Mä en ehkä kykene ainakaan heti pelaamaan, mut periaatteessa voin olla pj jos muut haluaa pelata. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 17.03.2021 15:32:21

Mulla vois myös kiinnostaa sana/viestimäärältään rajoitetut pelit mistä tuolla tietotoimiston yhdessä topassa puhuttiin. Aktiivisuushan on mahtavaa ja ihanaa, mutta mulla ainakin meni tän koko pelitopan selailuun ihan hitokseen aikaa ja oli suht työteliästä lähteä tarkistamaan yhtä "henkilö x sanoi tän jossain kakkospäivän alkupuolella". En tiedä onko tämmöistä rajoitettua peliä jossain järkätty, että saako sen toimimaan tasapainoisesti. Mutta se madaltaisi varmaan kaikkien kynnystä hieman kun pelitopa olis lyhyempi ja muiden pelaajien viestit olis lyhyempiä/ytimekkäämpiä.

(Jossakin kauhuteemaisessa pelissähän siihen olisi ihan in-game syy miksi sana/viestimäärät on rajoitettu: jos puhuu liikaa niin joku pahishirviömonsteri tulee ja vie :D Tai radiopuhelimesta loppuu akku.)
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 17.03.2021 16:00:52

Mun täytyy kanssa pitää vähän taukoa, ainakin loppukuu.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 17.03.2021 19:05:38

äng-äänne kirjoitti:Jossakin kauhuteemaisessa pelissähän siihen olisi ihan in-game syy miksi sana/viestimäärät on rajoitettu: jos puhuu liikaa niin joku pahishirviömonsteri tulee ja vie :D Tai radiopuhelimesta loppuu akku

Haluun että tää konsepti tapahtuu?? Tai oikeestaan haluun kirjottaa ingamen tälle??? AAAaa inspiraatio iski 0:<

Hei, kiitti pelistä! Oli oikeen kivaa, ja hyvin veditte kaii. Kiitos totta kai myös Violle pelin järkkäämisestä!

Pääs jopa ihan hetkeks pelaa vähä rennomminkin niinku olin suunnitellu, vaikka toi alku meniki massiivista peliä ahdistushiki otsalla läpi kauhoes :-----D Olin nii pettyny ku olinki kuollu yöl ku just iski se pelidrive päälle!! Toi tokan illan sekoaminen muistutti mulle miks oikeesti tykkään juonareista (iltojen vikojen minuuttien takia ku ihmiset vaipuu tiloihin ja päätyy tekemään asioita mitä puidaan sit koko seuraava päivä kunnes on aika taas lähtee kaikist henkseleist... Eli kiitos täst änkkä, vaik mua ärsyttiki tää veto sillä hetkellä justyn puolest, toi se kyl paljon viihdettä peliin! :D)

Toi sana/viestimäärärajotus seuraavaan peliin ois kyl oikeest kiva, ku meil kaikil selkeest on aika kiire.

Mut seuraavasta pelistä jätetään sit pois haistattelut ja henkilökohtasuuksiin menemiset, en jaksa yhtään katella :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 17.03.2021 19:07:30

Ainii ja! Pakko viel sanoo et oli nii jännää huomaa tän pelin aikana et välil luin teidän viestei teiän omil äänil?? Kosk nykyää jopa tiiän milt osa teist kuulostaa??? Wild!!
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Edellinen

Paluu Keskusaukio

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron