Ennustajapeli IV päättynyt, hyvikset vei!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.06.2019 22:58:08

Okei, näköjään mun Raegan valinta on herättänyt pohdintaa. Valitsin hänet, koska siitä on kaikkein pisin aika kun olen nähnyt Raen pelaavan. Ajattelin, että aloitan siitä, josta olen kaikkein epävarmin. Ja nyt kun mä luin kokonaisuudessaan tän päivän, niin huomaan, että peli onkin jo mekaanisesti lähes ratkennut. Mä olisin tässä pelissä ehkä ehdottanut sitä, että yöllä kuolevien ennustajien rooleja ei paljasteta tms. tasapainon vuoksi, mutta en kyllä misään vaiheessa kiinnittänyt huomiota tasapainoon. Joka tapauksessa, Lauchuon on tänän mentävä, olen joko herkkäuskoinen tai noppa, ja huomisten ennustustulosten avulla tän päivän pitäisi kaiketi ratketa.

++Lauchuo
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 20.06.2019 08:58:52

++Lauchuo

Ketä veikkaisit Violet Laun pahiskaveriks?
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Slendie » 20.06.2019 12:15:15

Meillä itseasiassa ON vielä keino hävitä, koska Zey ja Vampire löysi molemmat saman kyläläisen (eli minut). Jos tutkitaan liikaa samoja (vääriä) pelaajia ja peli etenee viidenteen päivään asti.

Korostan vielä sen mikä on tärkeintä ensi yötä ajatellen: Zey ja Vampire on MOLEMMAT mekaanisesti varmistettuja mielenvikaisia!näkijöitä. marzzuu on mekaanisesti varmistettu vainoharhainen!näkijä. Minä olen Zey:n ja Vampire:n varmistama hyvis.

Toisinsanoen seuraavat kaksi yötappoa tulee olemaan Zey ja Vampire. (Zey:nhän olis ilman tätä mekaanista paljastustakin jo olla ekan yön tappo, se on se mihin viittasin sillä että pahikset mokas pahasti)

Joten kaikki tutkimukset ensi yönä tehdään porukkaan Halima-Horaa-Ropsus-Violet. Tuossa nelikossa on aina viimeinen pahis ja vähintään kaksi hyväuskoista ennustajaa: porukassa on lisäksi kolmas hyväuskoinen tai ainoa oikea!ennustaja.

Ja koska pahiksen on pakko tappaa Zey tai Vampire seuraavat kaksi yötä putkeen, sen ei pitäisi olla väliä kenet kukakin tutkii ensi yönä, kunhan tutkimme kaikki TUOSTA porukasta. Seuraavana yönä Zeypire:n viimeinen kuolee, ja sille yölle meidän varmaan on koordinoitava että kuka tutkii ja kenet.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Slendie » 20.06.2019 12:26:40

Senat sakaisin, "kolmatta hyväuskoista" tietenkään enää ei oo vaan on siis nopalla-ennustaja.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Cameron » 20.06.2019 15:20:18

Äänitilanne:
9 Lauchuo (Zey, Lauchuo, Vampire, Halima, Slendie, Marzzuu, Ropsus, Violet, Horaaneko)

Poissaolot:
Ei ole

Äänestyspakko suorittamatta:
Horaaneko, Marzzuu, Ropsus,Vampire

2. päivä päättyy tänään 20.6. klo 22.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6. klo 22.

ViestiKirjoittaja Zey » 20.06.2019 20:57:51

Jos kuolen, ni uskon et Ropsus on toinen pahis.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6. klo 22.

ViestiKirjoittaja Zey » 20.06.2019 20:58:14

Horaa ois toinen mahdollinen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6. klo 22.

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.06.2019 21:00:31

Päivä ompi päättynyt, iltaviestiä seuraa!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Ennustajapeli IV 3. yö päättyy 23.6. klo 22.

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.06.2019 21:10:03

3.Yö

Aleuromantian, eli jauhoista ennustamisen, uskottiin muinaisessa Kreikassa polveutuvan suoraan auringonjumala Apollonilta. Jauhojen ennaltanäkevään voimaan perustuu myös ennusviestien leipominen taikinapallojen sisään, mistä nykyisin tunnetut onnenkeksit ovat modernimpi muoto. Tänään käytän perinteikkäästi siivilöimättömiä vehnäjauhoja tutkaillakseni Lauchuon elämänpolkua. Teknisesti tämä on varsin yksinkertaista toteuttaa, mutta vaatii harjaantuneen näkijän tulkitsemaan lopputulosta oikein. Mieleni on täysin keskittynyt tähän persoonaan, kun heitän jauhot maahan kaksin käsin. Laskeutuessaan ne muodostavatkin oikein mielenkiintoisia kuvioita.

Selvimmin kuvioista pistää silmään suuri portti. Tämä viittaa sinulle aukeneviin uusiin oviin, toisin sanoen onnekkaisiin mahdollisuuksiin. Porttia näyttäisi reunustavan rivi pilareja, mikä tarkoittaa, että saat ystävältäsi tukea tavoitteesi saavuttamiseen. Suosittelen, että tartut rohkeasti näihin uusiin tilaisuuksiin, sillä näen yhden pilarin takaa kurkistavan kaniinin kehottavan sinua jättämään turhat arkailut sikseen. Ja kun oikein tarkkaan tirhustaa, niin eikös vain tuolla reunassa kasva vielä pieni ruusu, joka merkitsee sinun saavuttavan suosiota jonkun silmissä. Joten käy pää pystyssä kohti uusia seikkailuja, ne kantavat varmasti hedelmää!


Äänestystulos:

9 Lauchuo (Zey, Lauchuo, Vampire, Halima, Slendie, Marzzuu, Ropsus, Violet, Horaaneko)

Äänestyspakko:
Kaikki suorittivat äänestyspakkonsa!

Kuolleet:
Raegan - hyväuskoinen ennustaja (1.pv)
jeekaka - vainoharhainen ennustaja (2.yö)
Lauchuo - mielenvikainen ennustaja (2.pv)


3. Yö alkaa nyt ja päättyy juhannusrauhan vuoksi poikkeuksellisesti vasta sunnuntaina klo 21. Yönimet Niacinille ja Cameronille klo 19 mennessä!

Ihanaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille! :-)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22.

ViestiKirjoittaja Niacin » 23.06.2019 20:20:51

3. Aamu

Vanhoissa kelttiläisissä perinteissä Britannian ja Irlannin alueilla juhannusaaton on todettu olevan erittäin otollista aikaa ennustaa tulevaa erilaisin taikakeinoin, hyvin samaan tapaan kuin meillä Suomessakin. Vuoden valoisimman päivän tärkeys on lähtöisin jo neoliittiselta ajalta, jolloin tärkeitä kivihautoja ja merkkejä oli tapana rakentaa tiettyyn linjaan juhannusaaton auringonnousun ja -laskun suunnan mukaan, kuten myös tunnettu nähtävyys Stonehenge. Samaisten kelttien viisauksien mukaan yrteistä erityisesti maruunalla uskottiin olevan psyykkisiä kokemuksia vahvistava vaikutus. Juhannuksen aikaan asetin Marzzuun tyynyn alle kimpun maruunoihin kuluvaa pujoa tuomaan uniin profeetallisia aspekteja. Alla minun tulkintani Marzzuun seuraavana aamuna kuvaileman unen merkityksistä.

Uni oli sijoittunut kesäiselle kukkakedolle. Kesä unen ajankohtana kertoo suotuisista ajoista. Kukkiva keto kertoo täyttyvästä unelmasta, joka voi olla joko suuri tai pieni asia, mutta kuitenkin henkilökohtaiselta tunnemerkitykseltään tärkeä. Kedolla unessa poimitut ruiskaunokit tietävät tulevaan liittyvän heräävää, herkkää tunnetta. Kukkia keräillessä kulku oli unessa käynyt pienen puron yli. Puro tietää iloista mieltä ja onnistumista jossakin arkipävän yrityksessä. Usein se enteilee myös odotettujen vieraiden tuloa.


Kuolleet:
Raegan - hyväuskoinen ennustaja (1.pv)
jeekaka - vainoharhainen ennustaja (2.yö)
Lauchuo - mielenvikainen ennustaja (2.pv)
Marzzuu - mielenvikainen ennustaja (3.yö)

Pahoittelut viiveestä päivän aloituksessa ja virheellisestä iltaviestin otsikoinnista, joka myös pj:tä hämäsi!
3. päivä alkaa nyt ja päättyy 26.6 klo 22!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 23.06.2019 20:25:31

Tarkistin Ropsuksen ja tulos oli pahis. Joko oon siis sittenkin noppa tai oikee ennustaja, jolloin oon saanut koko pahisjoukon kiinni. Vähän epäilen ekaa. Mut kertokaas omat tulokset!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 3.yö päättyy 23.6. klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.06.2019 20:33:13

Tarkistin ++Violet:in ja sain hyviksen.

Zey on nyt siis aina noppa ja Vampire on aina vainoharhainen. Ärsyttää että sain itseni vakuutettua siitä että Zey on aina mielenvikainen mutta eipä voi enää mitään.

Meillä on yks virhelynkkaus. Huomenna pahikset feikkaa aina syyllisosuman jos vain pystyy. Todennäköisesti tänään ei saatu kenestäkään pahis!tulosta mutta aina voi toivoa. Marzzuu-Vampire -coinflip:in tulos oli varsin ikävä.

//zey with a pahis-tulos
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 23.06.2019 20:42:52

No ei ollukkaa nii läpihuutojuttu ku eile kelattii :D
Mä tarkistin Violetin ja sain hyviksen.

Veikkaan, että pahikset löytyy hyvistuloksia saaneista.
Vam on pakosti vainoharhanen. Zeyn on pakko olla noppa tai oikee ennustaja.
Hyvistuloksii on saanu 5: mä, Slendie, Halima, Ropsus ja Violet.
Tässä joukossa on pakosti 2 herkkäuskoista ja noppa/oikee ennustaja (mut ei kummatkin, koska Zey). Tiiän että oon ite joku näistä kolmesta eli se jättää jäljelle 2 ennustajaa ja 2 pahista.

Mielenkiintosta myös et yöl kuoli marzzuu eikä Zey. Joko pahikset yrittää bluffaa ja tehä Slendiestä syyllisen näkösen (koska Zey on ennustanu Slendien pahikseks) tai sit se oli juuriki sitä, eli pahis!Slendie pelkää Zeyn olevan oikee ennustaja ja tulos ois selvinny aamulla.

//Slendie. Mitä tarkotat että pahikset feikkaa syyllisosuman?
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.06.2019 20:53:27

Itseasiassa --Violet.

Eilisen Lauchuo-mislynkkauksen aikana Violet:in ensireaktio oli white knight:ata Lau:ta hieman, kunnes tyytyikin vain seuraamaan vaunua.

Kukaanhan, edes Lau itse, ei esittänyt varsinaisia vastaväitteitä vaunulle. Mutta joukossamme oli kuitenkin kaksi (no, kolme, koska Lau) jotka oikeasti tiesivät perusteiden olevan vääriä. Voi olla että pahikset olivat hyvin vaivihkaisia tietonsa kanssa, mutta Vio:n reaktiossa ketjuun saapuessaan oli edes jotain mikä haiskahti mahdolliselta TMI:ltä (too much information).

Mutta, nyt kun mietin asiaa tarkemmin, ei Vio olisi pahiksena ensireaktiotaan tullut ketjuun esittelemään. ...muuta kuin next level WIFOM-liikkeenä mikä ei kuitenkaan liene todennäköistä.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.06.2019 21:27:19

Tarkistin Ropsuksen ja yllättyneiden määrä on varmaan huikea, kun kerron saaneeni pahistuloksen... Vainoharhainen oon ihan pakosta, mutta musta tuntui siltä jo ekan ennustuksen jälkeen, koska let’s face it, mä olen aina vainoharhainen, jos on variaatiomahdollisuuksia :D

Komppi Horaalle tuosta yöstä. Joko pahikset koittaa bluffata - tai sitten Slendie on pahis, joka pelkää Zeyn olevan the real deal eikä sen takia lynkkaa Zeytä yöllä, koska käry voisi käydä. Zey on meidän ainoa varmistettu hyvis, muut on kuolleita - itse koen objektiivisestikin olevani ns. varmistettu hyvis (todennäköinen vainoharhailija), Slendien suhteen olen tällä hetkellä hyvin varuillani, mutta muut on kysymysmerkkejä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.06.2019 21:29:14

Zey, tarkistitko sä Ropsuksen kahdesti? Sanoit nyt tarkistaneesi Ropsuksen, mutta niin sanoit eilenkin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 23.06.2019 21:39:33

Vampire kirjoitti:Zey, tarkistitko sä Ropsuksen kahdesti? Sanoit nyt tarkistaneesi Ropsuksen, mutta niin sanoit eilenkin.

Vam, mähän eilen jo kerroin, että se mun Ropsuksen tarkastus oli bluffi ja oikeesti tarkistin Laun. Sehän johti Laun kuolemaankin eilen... :D

Ja sä oot varmistettu hyvis, koska kukaan muu ei voi olla vainoharhainen, koska kaikki muut on saaneet vähintään yhden hyvistuloksen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 23.06.2019 22:00:05

Eli Vam on varma hyvis. Mä oon varma hyvis ja oon joko noppa tai ennustaja. Jos oon ennustaja, Ropsus ja Slendie on pahiksia. Jos oon noppa, niin 2 pahista on seuraavien 5 joukossa: Horaaneko, Ropsus, Violet, Halima, Slendie. Slendien uskon hyvikseksi. Jos Horaaneko on ennustaja, niin Ropsus ja Halima on pahiksia. Jos Slendie on ennustaja, niin Ropsus ja Horaaneko on pahiksia. Jos Violet on Halima on ennustaja niin se ei rajaa pahiksia. Jos Violet on ennustaja niin se ei rajaa pahiksia. Jos Ropsus on ennustaja, niin se rajaa vaan Horaan ulos. Näin ollen Ropsus jää oikeestaan kaikissa skenaarioissa, jossa Ropsus ei oo oikea ennustaja, mahdolliseksi pahikseksi. Lisäksi jos mä oon oikea ennustaja, niin Ropsus on pahis. Eli ++Ropsus.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.06.2019 22:16:04

Eiku joo :D mä oon niin hyvin kartalla tästä pelistä
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.06.2019 22:30:59

Vampire, jos Zey olisi oikea!näkijä, todellinen nopalla!näkijä saisi varsin todennäköisesti pahis!tuloksen jo tälle päivälle.

Sitä paitsi, kuten näet Zey:n Ropsus!tutkimuksesta, jos olisin pahis, minulta olisi ollut paha moka jättää mahdollisestioikeanäkijä!Zey henkiin.

Samasta syystä jo ekan yön tuloksen jälkeen pahis!Slendie:ltä on hyvin huono veto jättää Zey henkiin. Zey:n pahis!tulos pahis!Slendie:stä on kumminkin vain 25% ajasta oikea!näkijä joka on saanut minut kiinni. Silloinkin kun 25% ajasta on käynyt huono mäihä, on parempi välittömästi ottaa isku vastaan kuin odottaa, että myös pahisparini jäisi kiinni.

Toisinsanoen voit olla ihan satavarma että olisin pahiksena tappanut Zey:n ekana yönä, Vampire.
Myös oikeiden pahisten olisi aina pitänyt tappaa Zey ekana yönä. Heidän onnekseen Zey ei ollut mielenvikainen. Heillä on peräti vielä saumaa.

Älä lähde epäilemään minua sen tähden, että olin kovaäänisesti väärässä loppupäivästä. Osoita, miten olen ollut pahis, jos haluat minua epäillä. Mutta jätä "vainoharhaisuus" roolinimellesi :)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 23.06.2019 23:10:00

Mm Slendie on kyl iha oikees, meinasin aluks hämmästellä et miten pahiskaveri tuodaan tos tilantees vaaraan, mutta jos nyt oletetaan et Slendie on pahis ja ties Zeyn ekan yön ennusteen olleen oikee, mahollisuudet siit et Zey on oikee ennustaja, nous korkeemmalle ja olis ollu järkevää tappaa Zey ennen ku se tekee lisää ennusteita. Sitä en tosin ymmärrä, miks "pahiksien ylipäätään ois pitäny tappaa Zey heti", kosk jos sä Slendie et oo yks niist pahiksista, eihä niiden silmis ollu yhtää sen suurempaa riskii et Zey on oikee ennustaja? :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.06.2019 23:34:06

Koska Zey oli pahisten silmissä mahdollinen mielenvikainen!ennustaja.

Sitä oli toki myös jeekaka:kin (ja kaikki muutkin pahis!tuloksen ekana yönä saaneet!). Mutta, 1) erityisesti tällaisessa raundissa Zey on se jonka kovimmalla kiireellä haluan eliminoida :')
2) pahisten yötappoon taisi vaikuttaa jeekaka:n pahis!tulos nimenomaan marzzuu:sta. Ja ehkä myös se että jeekaka ei ollut tutkimusten kohteena pahis!tuloksen saaneista. Toisinsanoen halusivat katkaista siivet mahdolliselta mielenvikaiselta... jättämällä tulosten puolesta vaarallisemmat mielenvikaiset saamaan lisää infoa rauhassa, koska ehkä joskus WIFOM auttaa saamaan läpi mislynkkauksen.
Lisäksi, yleisellä tasolla, kun on mahdollisia mielenvikaisia joita on tutkittu PALJON ja jotka mahdollisesti clearaa aktiivisia pelaajia ja ottaa ketjun välittömästi haltuunsa, ne pitää tiputtaa eikä jättää WIFOMin toivossa henkiin.

Vai missaanko jotain?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.06.2019 23:42:03

Mikä kumma on WIFOM??

Slendie, en mä ketään hirteen ole vetämässä pelkästään sen perusteella, että vainoharhailen. Vaikka tää peli ei oo mennyt mulla ihan niin kuin olin ajatellut (en oo ehtinyt paneutua niin paljon kun oisin halunnut/toivonut, koska gradu), niin mutukla en halua enää tässä vaiheessa mennä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 23.06.2019 23:46:53

WIFOM = wine in front of me. Se on siis sama ku mietitään sitä käänteispsykologiaa, käänteiskäänteispsykologiaa, käänteiskäänteiskäänteispsykologiaa jne.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.06.2019 23:57:36

Jep. Käänteis, käänteiskäänteis, jne -psykologiaa. Selitän vielä mistä lyhenne tulee:

Olet pöydän ääressä pahiksen kanssa. Pahis tarjoaa teille molemmille lasin viiniä (wine in front of me).
Tiedät, että pahis haluaa myrkyttää sinut, muttei halua myrkyttää itseään.
Pahis tietää, että saat vapaasti valita, kummasta lasista juot, ja teidän molempien on juotava lasista samanaikaisesti.
Oletatko, että hän on myrkyttänyt lasin edessäsi, vai lasin itsensä edessä?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 24.06.2019 00:04:27

En tietty nää mahdottomana et pahis!Slendie selittelis näi jälkikäteen miks sen ois ollu järkevää tehä pahiksena näi ja näi ja mite ei siis voi ol pahis, just for the laughs tai koska Zeyn yölynkkaus esty syystä x, mut täl hetkel olisin näist hyvistuloksii saaneist viimesimpänä äänestämäs pois Slendiee. Näist kolmest muust on vaikee sanoo oikei mitää ku ollu nii hiljaa, mut onneks Zey osaa ajatella mua paremmi nii mennää ny täs vaihees todennäkösyyksil!

++Ropsus
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 24.06.2019 09:25:12

Tuun nyt nopeasti ennen töitä kertomaan, että ennustin Ropsuksen, ja että sain hyvistuloksen. Mun työ vois olla ennustaa tuleva kuoleva pelaaja :D
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 24.06.2019 20:25:23

Ennustin Horaanekon, sain tulokseksi hyvis. Mietiskelin vaihtoehtoja, koska en halua enää turvautua muiden järkeilyihin.

Alussa oli:
1 oikea ennustaja, joka saa oikeat tulokset tarkkuudella hyvis/pahis.
2 vainoharhaista ennustajaa, jotka saavat tulokseksi aina pahis.
3 herkkäuskoista ennustajaa, jotka saavat tulokseksi aina hyvis.
2 mielenvikaista ennustajaa, jotka näkevät pahikset hyviksinä ja hyvikset pahiksina.
1 nopalla ennustaja, jonka tulokset arvotaan nopalla (1-3=hyvis, 4-6=pahis)
2 pahista

Hengissä olevat:
Zey tutki Slendien, PAHIS. Tutki Lauchuon, HYVIS. Tutki Ropsuksen, PAHIS.
Slendie tutki Zeyn, HYVIS. Tutki Haliman, HYVIS. Tutki Violetin, HYVIS.
Horaaneko tutki Zeyn, HYVIS. Tutki Slendien, HYVIS. Tutki Violetin, HYVIS.
Vampire tutki Zeyn, PAHIS. Tutki Slendien, PAHIS. Tutki Ropsuksen, PAHIS.
Violet tutki Raeganin, HYVIS. Tutki Lauchuon, HYVIS. Tutki Ropsuksen, HYVIS.
Ropsus tutki Horaanekon, HYVIS. Tutki Vampiren, HYVIS.
Halima tutki marzzuun, HYVIS. Tutki Zeyn, HYVIS.

Kuolleet:
Raegan tutki Violetin, HYVIS.
jeekaka tutki marzzuun, PAHIS.
Lauchuo tutki Zeyn, PAHIS. Tutki Marzzuun, PAHIS.
marzzuu tutki Raeganin, PAHIS. Tutki Lauchuon, PAHIS.

Raegan - Herkkäuskoinen ennustaja (aina hyvistulos)
jeekaka - Vainoharhainen ennustaja (aina pahistulos)
Lauchuo - Mielenvikainen ennustaja (käänteiset tulokset)
Marzzuu - Mielenvikainen ennustaja (käänteiset tulokset)

Raeganin ja jeekakan tuloksilla ei ole väliä. Lauchuon tutkimuksista selviää että Zey on varma hyvis, Marzzuun tutkimat ovat molemmat jo kuolleet.

Eli nyt on pelissä jäljellä:
1 oikea ennustaja, joka saa oikeat tulokset tarkkuudella hyvis/pahis.
1 vainoharhainen ennustaja, joka saa tulokseksi aina pahis.
2 herkkäuskoista ennustajaa, jotka saavat tulokseksi aina hyvis.
1 nopalla ennustaja, jonka tulokset arvotaan nopalla (1-3=hyvis, 4-6=pahis)
2 pahista.

Zey voi olla oikea ennustaja (Slendie ja Ropsus pahikset) tai noppa (ei tuloksia).
Slendie voi olla oikea ennustaja (Zey, Halima ja Violet hyviksiä), herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia) tai nopalla ennustaja (ei tuloksia).
Horaaneko voi olla oikea ennustaja (Zey, Slendie ja Violet hyviksiä), herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia) tai nopalla ennustaja (ei tuloksia).
Vampire voi olla vainoharhainen ennustaja (ei tuloksia) tai nopalla ennustaja (ei tuloksia).
Violet voi olla oikea ennustaja (Raegan, Lauchuo ja Ropsus hyviksiä), herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia) tai nopalla ennustaja (ei tuloksia).
Ropsus voi olla oikea ennustaja (Horaaneko ja Vampire hyviksiä), herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia) tai nopalla ennustaja (ei tuloksia).
Halima voi olla oikea ennustaja (Marzzuu, Zey ja Horaaneko hyviksiä), herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia) tai nopalla ennustaja (ei tuloksia).

Nyt aion tehdä niin julkean oletuksen, että oletan että Zey-oikeaennustaja ei olisi osunut pelin kahteen pahikseen, jolloin Zey olisi noppa. Tämä vähentää vaihtoehtoja huomattavasti:

Zey voi olla noppa (ei tuloksia).
Slendie voi olla oikea ennustaja (Zey, Halima ja Violet hyviksiä) tai herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia).
Horaaneko voi olla oikea ennustaja (Zey, Slendie ja Violet hyviksiä) tai herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia).
Vampire voi olla vainoharhainen ennustaja (ei tuloksia).
Violet voi olla oikea ennustaja (Raegan, Lauchuo ja Ropsus hyviksiä) tai herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia).
Ropsus voi olla oikea ennustaja (Horaaneko ja Vampire hyviksiä) tai herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia).
Halima voi olla oikea ennustaja (Marzzuu, Zey ja Horaaneko hyviksiä)tai herkkäuskoinen ennustaja (ei tuloksia).

Tästä suoraan voidaan päätellä, että koska kukaan muu ei voi olla jäljellä oleva vainoharhainen kuin Vampire, Vampire on vainoharhainen ja näinollen varmistettu hyvis.

Pahisvaihtoehdoiksi jää Slendie, Horaaneko, Violet, Ropsus ja minä.
Yksi seuraavista kolmikoista on oikean ennustajan hyviksiksi ennustama:
Zey, Halima, Violet (Slendie ennusti)
Zey, Slendie ja Violet (Horaaneko ennusti)
Raegan, Lauchuo ja Ropsus (Violet ennusti)
Horaaneko, Vampire ja ? (Ropsus ennusti)
Marzzuu, Zey ja Horaaneko (Halima ennusti)

Nyt mun järkeily törmää umpikujaan. En osaa näistä enää päätellä kuka ois hyvis ja kuka pahis, kuka tahansa mun nähdäkseni vois olla herkkäuskoinen ennustaja, oikea ennustaja tai pahis.

Ehdotan että lynkataan tänään noista yksi, ehkä sellainen jonka kohteet ovat vielä hengissä, jotta jos osutaankin oikeaan ennustajaan, saadaan siitä paljon infoa. Ehdotan myös, että seuraavana yönä jokainen jäljellä oleva ennustaa tästä viisikosta sellaisen jota ei ole vielä ennustanut.

Näillä puhein, ++Ropsus
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Slendie » 25.06.2019 10:18:30

Ropsus:en "läsnäolo" ketjussa on sellainen että hän aivan hyvin voi olla pahis. Mutta kun koko ketjussa ei ole tapahtunut mitään, pelottaa se ajatus aika paljon että mitä jos hän ei olekaan!

Pelottaa myös se ajatus että haistan epämääräistä halua mislynkata minut (niinkuin myös yötapoista on näkynyt) mutta pahikset ei uskalla sitä ääneen sanoa kun Zey on hengissä (tai kun kukaan kyläläinen ei sitä vaunua ole aloittanut). Toki voi olla että pahikset suunnittelevat Zey:n hengissäpitämistä loppuun asti, kun alusta asti ovat WIFOM-linjalle pyrkineet, mutta siitä huolimatta.

Pelottaa myös se että loppujen lopuksi teidän lukeminen tuntuu kolikonheittämiseltä tässä vaiheessa.

Joten voitaisko oikeasti yrittää käyttää tää päivä hyödyksi? Mikäs siinä, kiva jos pahikset voittaa kun kylä ei voittoa ansainnut. Mut noloa siinä mielessä että tän kyl piti oikeasti olla mekaanisen voiton meille.

Halima varmaan ihan aidosti vasta äsken alkas "crunch:aamaan" numeroita, ja varmaan tuo Ropsus:en äänestysposti oli siis hyvis!telli. Toisaalta, mitä jos Halima vain oli ihan hiton epämotivoitunut pelin vaikeusasteen tähden (pahiksena) ja lähti vasta nyt yrittämään kun kumpikaan ei vielä olekaan jäänyt kiinni?

Violet... olis kyl kiva nähdä niitä sanoja oikeasti vieläkin, mutta kai hieman todennäköisempi hyviksenä.

Horaa... ollut aktiivisin Zey:n (ja Vampire:n?) jälkeen, joten siinä mielessä ikävä sanoa näin mutta sen perusteella, millainen rooli ollut ketjussa, minun mielestäni todennäköisin pahis. Koska oletan että joku pahis on yrittänyt jotain interaktion kaltaista kuitenkin saada aikaan julkisesti -- Ropsus ei ole tehnyt yhtään mitään, ja Halima ja Violet on olleet super-inaktiivisia.

Ei sillä, Horaa-Ropsus on itseasiassa todennäköisimmän kuuloinen pari. Olettaen, että tulkintani siitä, miten pahis!Violet reagoisi eiliseen Lauchuo-vaunuun, on oikea. Mutta käytetään tämä päivä hyödyksi eikä vain heitetä kolikkoa Zey:n ekan äänen jälkeen, ihmiset! Jooko?

Onko jollakulla teistä esimerkiksi mitään erityisen voimakkaita mielipiteitä sen suhteen, että miksi joku tietty pelaaja on hyvin todennäköinen kyläläinen?

Ropsus, miksi olet tutkinut ne pelaajat jotka olet? Mitä mieltä olet hengissäolevista pelaajista, ketkä vaikuttavat sun mielestäs hyviksiltä tai pahiksilta?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 3.päivä päättyy 26.6. klo 22

ViestiKirjoittaja Slendie » 25.06.2019 10:42:51

Lisään Halima:n crunchaus-postiin vielä:

Jos Slendie on oikea!ennustaja, pahistiimi on Horaa-Ropsus.
Jos Horaaneko on oikea!ennustaja, pahistiimi on Halima-Ropsus.
Jos Violet on oikea!ennustaja, pahistiimi on Horaa-Halima(-Slendie).
Jos Ropsus on oikea!ennustaja, pahistiimistä ei tietoa.
Jos Halima on oikea!ennustaja, pahistiimi on Ropsus-Violet(-Slendie).
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa

cron