Ennustajapeli IV päättynyt, hyvikset vei!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Vampire » 17.06.2019 22:34:16

Horaaneko tutki Slendien, HYVIS.

Unohtui listalta, ei pitäs tehdä tähän aikaan päivästä enää muuta kun mennä nukkuun...
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Slendie » 18.06.2019 11:16:44

Tän pitäis tosiaan olla läpihuutojutun kylälle näillä rooleilla mutta jos inaktivoidutaan (niinkuin eilisenkin lopussa kävi että vain kourallinen pelaajia oli edes paikalla), annetaan kyl suotta saumaa pahiksille.

Tähän mennessä paljastaneet on kaikki siis saaneet saman tuloksen kuin ekana yönä. Raegan oli herkkäuskoinen ja jeeksu oli vainoharhainen -> aikalailla parhaat mahdolliset ekat kyläläiskuolemat mekaanisen pelinratkomisen kannalta.

Zey ja Vampire on saaneet kaks pahistulosta putkeen. Zey tutki mut ja Ropsuksen, Vampire tutki Zey:n ja mut.
Jompikumpi on erittäin todennäköisesti löytänyt kaksi kyläläistä putkeen mielenvikaisena ennustajana.
Minä löydyn itse molemmilta listoilta mikä on ihan kiva homma koska todennäköisyyteni olla hyväuskoinen kasvaa.
Zey:n idea kleimata mielenvikainen perustuu todnäk sille että haluaa joko A) olla oikeassa ja saada kaksi kyläläistä clearattua ASAP tai B) jos onkin vainoharhainen, haluaa "syödä luodin" tulevana yönä.
Zey tokkopa on pahis, niin tai näin. Ja sori Zey, jos olen oikeassa "kleimisi" suhteen, mutta parempi itseasias samantien vain ilmoittaa ketjulle läpinäkyvyyden nimissä, että olisi mahdollisimman vähän turhaa misinformaatiota. Pahikset joka tapauksessa mokas jo tosi pahasti tappamalla jeeksun, joten sen ei ole väliä leikitkö "bodyguard:ia" vai et.

Kaksi hyvistä putkeen vuorostaan on saaneet minä, Halima ja Horaaneko.
Kuten jo todettiin oon sekä Zey:n että Horaa:n listoilla joten todella lähellä varmistettua hyvistä.
Tupla-hyvis ois helpoin feikata pahikselle. Joukkoomme ei mahdu määräänsä enempää hyväuskoisia, ja minä olen melko varmasti toinen niistä. Tämä lisää Horaa:n ja Halima:n pahis-todennäköisyyksiä hyvin paljon.
(Vaihtoehtona tälle olisi, että joku meistä on oikea ennustaja joka on löytänyt kaksi kyläläistä putkeen: minun tapauksessani kyläläiset olis Zey ja Halima, Halima:n tapauksessa marzzuu ja Zey, ja Horaa:n tapauksessa Zey ja minä. Tässä skenaariossa Zey on aina mekaanisesti varmistettu hyvis.
Myös nopalla ennustaja on häröilyvaihtoehtona, mutta siinä tapauksessa... itseasiassa pitääkin viedä koira pihalle, ehkä tämä on muutenkin hyvä hetki katkaista ajatus ja antaa vähän "food for thought" ketjulle)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.06.2019 11:21:41

Sori Slen, mut en leiki bodyguardia. Mun on pakosti oltava mielenvikainen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Vampire » 18.06.2019 11:43:15

Kaksi pahistulosta ei mun käsittääkseni missään skenaariossa ekvaloidu siihen, että lopputulos olisi ”vain mielenvikainen on mahdollinen”. Millä tavalla esim. Zeyn tuplapahistulos eroaa omastani (muut ei oo tainnut tuoda tuplapahistuloksia esiin)? Se on toki mahdollista, mutta näyttöjen perusteella sen todennäköisyys on periaatteessa 1/3, koska niitä potentiaalisia muita variaatioita on se kolme - ja tähän mennessä mikään ei ole vielä ilmentänyt mitään siihen suuntaan, että näistä mikään olisi pätevämpi. Tällä hetkellä Zeyn claim on siis mun näkökulmasta pitkälti tyhjä, koska sillä ei ole taustaa. Käytännössä ainoat skenaariot, jotka itselle tulee mieleen, joissa tuo claim taustattomana ois mahdollinen olis se, että Zeyllä olisi jotain ylimääräistä tietoa/Zey olisi pahis - mutta tätä pidän epätodennäköisenä.

Toki samaan hengenvetoon totean, että itse oon melko varma siitä, että olen itse vainoharhainen. Tälle tosin on olemassa se taista, että tunnen oman tuurini ja tähän mennessä oon aina jos on ollut eri ennustajavariaatioita mukana ollut nimenomaan vainoharhainen ennustaja. Aina.

Mut nyt järjestän itseni yliopistolle, mulla olis tälle päivälle ihan riittävästi puuhaa.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 18.06.2019 14:37:53

Ennustin viime yönä Marzzuun ja sain tulokseksi pahis. En usko Marzzuun olevan Zeyn kanssa pahiksia joten oon pakosti joko mielenvikainen ennustaja (jolloin oon osunut kahteen hyvikseen), vainoharhainen ennustaja tai nopalla ennustaja.

Raegas ennusti Violetista hyvistuloksen mutta koska oli herkkäuskoinen niin Violet voi (luonnollisesti) olla yhtä lailla pahis kuin hyvis. Tähän mennessä kukaan ei ole sanonut viime yönä ennustaneensa Violetia.

Violetin ja Marzzuun tulokset ois nyt tosi tärkeitä saada tietää asap.

Zey, mikset voi selittä auki logiikkaasi, kun se voisi auttaa meitä muita selvittämään omat roolimme?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.06.2019 14:40:28

Miksi Lau ennustit Marzzuun?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.06.2019 14:53:32

Tai oikeastaan toi oli tyhmä ja tarpeeton kysymys.

Mä en ennustanut Ropsusta viime yönä, vaan Lauchuon ja sain tulokseksi hyvis. Oon siis joko ennustaja, noppa tai mielenvikainen ja ennustaja ja noppa ovat epätodennäköistä, kun mietti miten hyvis ja pahis tulokset jakautuivat 1. yönä. Toisin sanoen ++Lauchuo.

Tällä hetkellä siis Marzzuusta ja Vampiresta toinen on mielenvikainen ja toinen on vainoharhainen. Joka tapauksessa kumpikin on hyviksiä hyyyvin todennäköisesti. Slendie on mun avulla varmistettu hyvis. Jäljelle jää Halima, Horaaneko, Ropsus ja Violet. Päätellen Lauchuon reaktiosta mun väitteeseen, että Ropsus on varmistettu hyvis, niin Ropsus ois ihan mahdollinen pahiskaveri Laulle. Ts. Lau on kuitenkin aggressiivinen pelaaja (mistä tykkään, en siis kritisoi, kunhan kuvailen. :D), joten noin laimea reaktio tähän "Ropsus on varma hyvis" -juttuun viittais siihen, että Ropsus ois pahiskaveri. Oisin odottanut, että jos Ropsus ois hyvis, niin Lau olis ollut aggressiivisemmin sanomassa, miten on mahdotonta, että näillä tiedoilla tietäisin Ropsuksen varmaksi hyvikseksi, koska Ropsuksen pitäminen hyviksenä ei olis hänen intressiensä mukaista. Mut nyt hän tuntui enemmän täyttävän velvollisuutensa, että jotain oli pakko sanoa tähän munkin juttuun ja ihmetellä, muttei suoranaista halua ollut oikaista mua.

Ja kirsikkana kakun päällä: Haliman "kootkaa te muut tulokset" kuulostaa enemmän laiskalta hyvikseltä kuin pahikselta. Pahiksille kun kuitenkin on tosi oleellista kerätä se info ja sen perusteella suunnitella myös ketä lähtis päivällä ajamaan lynkattavaksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Slendie » 18.06.2019 15:23:21

Koitetaas hieman helle-lyysiä ketjun ratoksi:

Omasta perspektiivistäni tiedän että Zey voi vain ja ainoastaan olla mielenvikainen tai nopalla-näkijä, jos ja kun on hyvis.

Näin ollen porukkaan Lauchuo-Vampire-marzzuu jää varmuudella yksi vainoharhainen.
Kahden muun täytyy olla joku kombinaatio seuraavista; mielenvikainen (kaksi pelissä), nopalla näkijä (1 kpl), valehteleva pahis.
(Jos mielenvikaisia on kaksi, Zey on aina nopalla näkijä koska sekä Vampire että Lauchuo tsekkasivat Zey:n.)
(Valehtelevia pahiksia tässä porukassa voi olla korkeintaan 1 kpl, koska ekana yönä marzzuu:sta saatiin hyvis!tulos.)
Jos tässä triossa ei ole mielenvikaista näkijää, Zey:n lisäksi myös toinen mielenvikainen on aina löytänyt pahiksen (mutta ekana päivänä). Tällöin toisen mielenvikaisen täytyisi olla Ropsus (löytänyt Horaa:n) mutta kukaan muu se ei voi olla, koska Violet tutki Raegan:in.
Toisinsanoen tiedämme että kaksi mielenvikaista löytyy aina tästä viisikosta: Zey (erittäin todennäköinen), Lauchuo, marzzuu, Ropsus, Vampire.
Samasta viisikosta voimme olettaa löytyvän yhden pahiksen, yhden nopalla ennustavan, ja viimeisen jäljelläolevan vainoharhaisen.

Jäljelle jää Halima-Horaa-Violet sellaisena kolmikkona missä kaikki eivät todnäk ole hyväuskoisia, ja odd-one-out lienee pahis. Violet on itseasiassa hyvinkin mahdollinen koska Horaa:lta tutkimuskohteet Zey ja Slendie ois hyvin vaikea pelinalku hyväuskoista feikkaavalle pahikselle. Kun taas Violet:in mystinen ekan-yön-Raegan -valinta kiinnostaa aina vaan enemmän ja enemmän.

For the sake of wagon-o-mics, ++Violet.

Slendie kirjoitti:..
Kuten jo todettiin oon sekä Zey:n että HoraaVampire:n listoilla joten todella lähellä varmistettua hyvistä.
...
Fix'd.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Ropsus » 18.06.2019 15:35:03

Mite tää meni taas tähä et en kerkee yhtään keskittyy peliin vaikka piti olla aikaa :D No anyways, täällä taas, ainakin hetken.

Voin sanoo, et oon aika kujalla koko pelistä ja jotenkin miu aivot ei vaan osaa taipuu ajattelemaan näitä ennustajia kunnolla, aina tuntuu jotakin unohtuvan. Vierailin ite viime yönä Vampiren luona ja sain tulokseksi hyvis. Vampire siksi, että mitä nyt vähän ehin topaa silmäillä, ni ihmisillä tuntu olevan ristiriitaisia näkemyksiä hänen suhteen, joten mietin, että vois olla toimiva kohde. Sitä en sitten tiiä miten järkevää tai tuottavaa tää meikäläisen ennustaminen on, koska tosiaan en ihan ole kärryillä noin niinkun mistään. Mutta ilmeisesti voisin olla oikea ennustaja (jolloin Horaa ja Vam ois hyviksiä), herkkäuskoinen, mielenvikainen (jolloin Horaa ja Vam ois pahiksia) tai noppa, jos nyt oikein käsitin. Näistä oikea ennustaja, noppa ja mielenvikainen on ehkä kaukaa haettuja, koska todennäköisyydet.

Slendie ja Zey vaikuttaa miusta hyvismäisiltä, kun ovat niin aktiivisesti olleet mukana ja yrittäneet selkeästi viedä peliä eteenpäin. Voihan se tietty olla pahistaktiikkakin :D Zeyn päätelmät Lauchuosta kuulostaa ihan päteviltä, itelläni ei Lausta oo hirveesti mielikuvaa vielä.

Muista pelaajista en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata.

Nyt täytyy kuitenkin taas rientää, toivottavasti ehdin vielä huomenna tentin jälkeen juttusille.

//Slendie väliytyi
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 18.06.2019 15:39:54

Ei se kyllä ole Zey yhtään epätodennäköisempää että olisit nopalla ennustava tai oikea ennustaja kuin että olisit mielenvikainen. Paitsi että minähän nyt tiedän, ettet ole mielenvikainen vaan juurikin jompikumpi noista muista, tai sitten pahis. Itseasiassa pidän melko todennäköisenä tän tiedon valossa että olisit pahis, koska mun nähdäkseni hyviksellä ei olisi mitenkään erityisen suuria intressejä lähteä ajamaan noin epävarmaa teoriaa ja lisäksi tulla ensin topaan sanomaan ihan väärät tulokset. Mutta jos oot pahispari Slendien kanssa niin tuohan olisi just hyvä teoria heittää topaan tässä vaiheessa, koska myöhemmin voit sanoa että oho, olit sittenkin nopalla ennustava (tässä vaiheessa et enää tietenkään uskoisi oikeaan ennustajuuteen koska et haluaisi että Slendie tapettaisiin ja toisaalta jos esität nopalla ennustajaa, se tuo Slendielle turvaa).

Mutta itseasiassa mun lynkkaaminen tässä tilanteessa taitaa antaa kaikista eniten informaatiota. Saadaan tietää mun rooli, jos olen vainoharhainen niin ei menetetä kauheasti, ja seuraavana päivänä voitte lynkata joko Zeyn tai Slendien. Zeyn tietysti jos on vielä hengissä ensi yön jälkeen ja Slendien jos Zey kuolee yöllä. Jos mä oon nopalla ennustaja, niin sama homma eikä edelleenkään menetetä kauheasti. Jos mä oon mielenvikainen niin tiiätte kaks hyvistä. Jos mä oon oikea ennustaja niin tiedätte pahikset.

Joten kiitos Zey, luultavasti ratkaisit tän pelin hyviksille olit sitten kumpi vaan :) ++Lauchuo
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 18.06.2019 15:46:36

Itseasiassa jättäkää tuosta edellisestä viestistäni alkuosan Zey + Slendie homma huomiotta, on se mahdollista mutta mun perusteet tuolle jutulle oli typerät.

Slendie jätit itsesi pois tuosta listauksestasi joten mihin kategoriaan sitten itse kuulut? Pahiksiin?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Slendie » 18.06.2019 15:55:50

Todennäköisesti hyväuskoinen niinkuin aiemmassa postissani jo totesin. Tarkka ja noppa ei oo mahdottomia mut noppa löytynee tosta viisikosta minkä viime postissa mainitsin.

Muiden tutkimukset on aika tehokkaasti clear:anneet mut täs vaihees, kuten myös totesin.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Vampire » 18.06.2019 16:05:55

Mä oon tällä hetkellä itse melko varma siitä, että Slendie on hyvis. Kaiken logiikan perusteella tällä hetkellä saadut ennustustulokset osoittanevat siihen suuntaan, että ei pitäis olla mitenkään mahdollista että Slendie olisi pahis. Joten siitä näkökulmasta tuntuu kummalliselta, että Lau olisi sitä mieltä että Slendie olisi pahis tai kannattava lynkata. Ei ole missään vaiheessa kannattavaa lynkata pelaajaa, joka on suhteellisen varmasti hyvis - ellei tietenkin ole pahis, jolloin jokainen lynkattu hyvis on plussaa.

++Lauchuo näin alkuun, koitan vielä pohtia enemmänkin ja palailen jossain välissä uudelleen astiaan. Nyt ruokaa.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.06.2019 16:49:05

Mietitään sitten laajemmin.

Jos kumpikin mielenvikainen ei ole ensimmäisenä päivänä pahistulosten joukossa, niin mielenvikaisen on pakko olla Ropsus, koska Violet sai Raeganista oikean tuloksen ja tiedän Horaan, Haliman ja Slendien saaneen musta oikean tuloksen. Ropsus kuitenkin ennusti Vamin ja Horaan kummankin hyviksiksi, niin silloin se tarkoittais, että tää kaksikko ois meidän pahiskaksikko. Tää on kuitenkin hyvin epätodennäköistä, että mielenvikainen ois edes kaks kertaa osunut pahikseen + uskon Vamin olevan hyvis. Näin ollen mun, Laun, Vampiren ja Marzzuun joukossa pitäis olla 2 mielenvikaista ja yks vainoharhainen. Tän lisäksi yks pahis tai yks noppa tai yks ennustaja. Omaan ennustajuuteeni en usko, koska en usko, että Slendie on pahis. Ja Lau ja Vam on mun näkökulmasta varmoja ei-ennustajia. Marzzuu on yleisesti varma ei-ennustaja. Jos oon noppa, niin se tarkoittaa sitä, että joko molemmat pahikset on sanoneet 1. päivänä hyvistuloksen (mitä pidän hyvin epätodennäköisenä, koska se ei olis kauhean fiksu siirto) tai sitten mielenvikanen on osunut pahikseen, mistä sanoinkin, että se on epätodennäköistä.

Noppa on siis musta vielä epätodennäköisempää kuin oikea ennustajuus, joten jos Lau paljastuiskin hyvikseksi, niin Slendie ois seuraavana listalla. Mut Lauchuon viestin jälkeen ei tunnu siltä, että Lau ois hyvis. Ihan vaan se, että hyökkäs mun kimppuun, huolimatta siitä, että on hyvin epätodennäköistä, että oisin pahis. Ennustustulosten mukaan jos oon pahis, niin mun on pakko olla joko Slendien tai Haliman pahiskaveri. Koska tein peliliikkeen, joka käytännössä katsoen asettaa Slendien vaaraan, jos Lau onkin hyvis, niin koko Zey&Slendiessä ei oo järkeä. Toki voisin toivoa, että mua pidettäis hyviksenä Slendien kuoltua, mut monet on ennustaneet mut, joten mä paljastuisin hyvin nopeasti. Jos mä ja Slendie oltais pahiksia, niin ois ollut järkevämpää, että Slendie ois uhrannut mut, eikä toiste päin. Zey&Halimassa ois sentään vähän enemmän järkeä, mut siinäkin tapauksessa mun peliliike ois huono koska skenaariossa Zey&Halima Slendie on pakosti mielenvikainen ja se, että jos Lau ei paljastu pahikseksi, todennäköisesti Slendie tapetaan -> osoittautuu mielenvikaiseksi -> Zey&Halima häviää pelin. Niin tai näin, tää ois multa huono peliliike pahiksena, joten sen muuksi vääntäminen ei vakuuta. Lisäksi itsensä äänestäminen haiskahtaa siltä, että Lau tietää kuolevansa ja haluaa minimoida sanomisensa muista pelaajista, ettei niistä voisi päätellä enempää.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 18.06.2019 16:57:54

Heitän tähän nyt alkuu listauksen jonk väänsin eilen, jotkut jutut ei nii relevanttei enää ja vähä mitäänsanomaton mut menköö

Spoiler:
Zey
Zeyn eka päivä painottu aik pitkälti Raeganiin, mikä ei ehk Zeyn tapaukses tunnu niin oudolt ku vois tuntuu jonkun toisen pelaajan kohdal, kosk Zey tuntuu olevan yksii näist pelaajist jotka tykkää lähtee yksittäisten keissien perään ja muut sit vähä unohtuu. Tuntuu kans hyvismäiselt miten Zey ensin jakeli perustelemattomia mielipiteitä ja otti ne sit mukaan pelaajapohdintaan sen perusteel miten porukka niihin reagoi.

Slendie
Mhmhmh mua lähin täs pelottaa nyt Slendie-Zey -parin mahdollisuus kosk nää kaks veteli eilist päivää menemää aik nätisti :D Slendien pelinalotus tuntu mul hyvismäiselt, toi ittesä ennustaminen + peliteknisyydet. Sit taas Slendie vaikuttaa pelaajalta joka pysyy helposti kärryil teknisist jutuist, ja voisin kuvitella et on jo ennen pelii tutustunu vähän tän mekaniikkaan – tää kaikki ois siis helppo feikkaa myös pahiksena, joten yritän olla vetämättä mun mielipiteit slendiest peliteknisyyksien pohjalta. Slendie on kyl osallistunu ihan mukavasti pelaajistakin puhumiseen, pääpaino tietty Raes, mut miettiny kyl muitaki. Toi äänen panttaaminen Raelle häiritsi mua jossain vaiheessa, koska mainitsi ääneen pari kertaa et Rae ois Vamia parempi äänestyskohde, mut ääntä ei sit kuitenkaan lähtenyt. Tää vissiin liitty jotenkin bändikärryihin ja porukan äänestyskohteiden tulkitsemiseen, mut haluisitko Slendie viel selventää miks et äänestänyt Raea aikasemmin vaik tää selkeest sua enemmän epäilytti?

Ropsus
Ropsuksest ei oo jääny legit mitää mielee :'D Ei oo tainnu topaankaa hirveemmi kirjotel, et jään oottaa lisää.

Lauchuo
Ku aloin lukeee Lauchuon viestei mun eka ajatus oli et tää teksti on niin harkitun olost ja siistii et sopis kyl täydellisest pahikselle. Mut ehken ala epäilee toisii niide kirjotusasun perusteel :--D Lauchuo tais vähän puolustella Raee mut aika nopeesti lähti sit päivän lopussa äänestää tätä. Jos Zey tai Vampire paljastuu pahikseks lähtisin osottelee sormel Lauchuoo, kosk tää vois ol varmisteluu ettei kumpikaa näist vaa putoo (luultavammin siis Vampiren kohal, kosk Zeyn ääni oli Violetin päivänalun perseilyä ja Vamii ihan oikeesti epäiltiin). Muuten ei Lauchuost oikei viel sen kummempaa sanottavaa.

Violet
Violetin pelinalku tuntu iha hyvismäiselt, jään oottelee lisää kunha palaa elävie kirjoihi

Vampire
Slendien kanssa kyl siinä samaa mieltä et no, paljon tekstii vähän asiaa :D Mut niinku sanoin jo aiemmin, tää on Vamille ominaista ja tuo tekstin pituus ja jaaritteleminen ei itessään kiinnitä huomiota. Vampiren toinen viesti kyl hämmentää, mut tuntuu kyl toisaalt kans vähän silt et Vampire vaan suutahti Slendielle. Halimalle vastaa kyl aika samanlainen maku suussa. Tässäkin kohtaa olis voinut puhuu jotain muista pelaajista, mutta jatkaa vaan puolustelua. En kans vaa jotenki usko ettei Vampirel tos vaihees ois ollu mitään mielipidettä kenestäkään, kun kaikil muil pelaajil on? (also.. Kukaa ei oo Vampire mun mielestä hyökännyt sun pelityylin kimppuun :D Ihmiset on kommentoinut sisällöttömyyttä. Ne perustelemattomat mutuvibatkin on parempi ku pitkät viestit täynnä puolustelua)

Marzzuu
Mulle, niinku vissii paril muullekki, tuli jossai vaihees vibatuntuma et Marzu vois olla hyvis, nimenomaa just ton takii mitä jeekaki sano, että tuntuu olevan hyviksenä hyväntuulisempi. Nyt kuitenki ollu taas sen verran hiljaa + ei tarpeeks painava syy pitää hyviksenä, nii heitän neutraaliks.

Jeekaka
(must tuntuu et vaik kui lupaisin et en taskuta sua nii et usko and i can't blame you :''D mut siis tosiaa toi hyvisviba tos kohtaa johtu ihan puhtaast sun ennustuksest)
Jeeka on ollu ehk vähän vaisumpi mitä oon tottunu näkee sen viime aikoin? Eik siis vaan viestimäärän puolest vaa iha mielipiteiden ja näin. Tho voi olla et jeekan viestit vaan hukku jonnekki Zeyn ja Slendien kilometriviestie välii mun mieles ku luin topaa läpi :D

Halima
Halima on ollu nyt vähän hajuton. Pointti Raeganista, missä miettii että hyvikselle on todennäköisempää lähteä epäilemään epäilijöitään oli kyl hyvin hoksattu, kosk tuntuu tosiaan et toi on useinki totta. Mietin vaan, et täs vaihees pahiksen ois myös hyvä lähteä puolustamaan Raegania, kun alkaa näyttämään et ääniä lähtee ropisemaan, ja voi sit seuraavana päivänä lähtee epäilee näit ihmisiä. Halima tosin äänesti Vampirea saaden sen täs vaihees äänijohtoon, joten ehk ei Haliman kohdal pidä paikkaasa.


Ja sit vähä freesimpiä ajatuksia

Mä yritin tehä jotai listaa päässäni näist ennustuksist ja mahollisist rooleist mut meni liia vaikeeks, nii aion nyt vaa sit luottaa muiden laskemiin todennäköisyyksii Slendien hyvikseydest kosk osaatte varmast näit juttui paremmi :D Mun mieles kaivelee edellee Zey-Slendie -pari, mut jos ootte oikeest pahiksii nii mä luovutan tän pelin voiton iha hyvil mielin teille kosk niinku... good job. Mut täs kohtaa uskaltaisin olettaa et ei näin oo ja voisin aik varmaks veikkaa et ainakin slendie on hyvis.

Tuo Zeyn "huijaus" ois oikeestaan asia minkä voisin kuvitella sekä hyvis- että pahistaktiikaks. Zeyllä tuntuu olevan tapana tehä hyviksenä aika spontaanejakin temppuja, ja tää vois olla yks niistä. Pahiksena taas joo, vois tehä noi mitä Lauchuo ehotti. Mut ku mietin, millasii ennustuksia pahiksen ois tällä hetkellä järkevää feikata, kallistun enemmän siihen suuntaan että tässä ois kysees hyvistaktikointii.

Lauchuon vastaus kuulostaa omaan korvaan semi pahismaiselta. Löiskö hyvis noin nopeesti hanskat tiskiin? Ei pelis oo tärkeint saada "informaatiota", vaan nappaa pahikset. Jää vähä fiilis et Lau tietää et porukka kuuntelee Zeytä, eikä oikei keksi tilanteest mitää poispääsyy nii äänestää sit itteää.

Haluisko joku vääntää mulle viel rautalangast, miks Marzzuu ei oo todennäkönen pahis? (Zey täst muistaakseni mainitsi) Mietin tota eilist yötappoo, kun jeekaka sai marzust pahistuloksen, että oisko siin yritetty saada kiinni oikeeta ennustajaa - oletuksella et marzu on pahis.

(((Nii ja en varmaa koskaa varmentanu sitä, mut panttasin tosiaa mun eilist jeeksuvibaa siks mitä slendie arvelikin - huomasin et jeeka aatteli samal taval ku mä zeytä ennustaessa, et yritti valita suositun kohteen. En halunnu kertoo sitä ennen kaikkii ennustuksii, kosk pahis ois voinu kerää hyvispojoi feikkaamalla ennustaneen esim just marzun (tai sit se ois ollu aito ennustus mut must ois tullu vaa tosi vainoharhanen :D)

Must tuntuu et mul oli jotenki selkeempii mielipiteit pelaajist ku aloin kirjottaa tätä mut en pysty yhtää ajattelee täs heltees, nii lähetän tän nyt näi ja palailen asiaan ehk myöhemmi vähä selkeemmäl setil :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 18.06.2019 17:12:47

Horaa, mä en kyllä puolustellut Raegania missään välissä.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Halima » 18.06.2019 17:26:51

Mulla on rehellisesti sanottuna vähän motivaatio hukassa. Kuten Slendie on jo sanonut, tämä peli on naurettavan helppo hyviksille, ja varmaan viimeistään huomenna meillä on tiedossa pahikset, tai vähintään piiiitkä liuta varmoja hyviksiä. Nyt olen valmis menemään Zeyn järkeilyn mukana, luotan Zeyn hyvikseksi ja uskon että hän on laskenut oikein.

++Lauchuo
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 18.06.2019 18:06:40

Lau, sori, sekotin sut varmaa jeekakaan? Tai johki muuhu :D No anyway, ei mitenkää raskauttavaa joten ei muuta mun mielipidettä susta.

Komppaan kyl Halimaa, tai lähin sen puolest ettei oikee motii lähtee kunnol pohtii pelaajii ku tuntuu et tää on pelkäl mekaniikal ratkastu viimestää huomen :''DD
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.06.2019 18:13:57

Horaaneko kirjoitti:Haluisko joku vääntää mulle viel rautalangast, miks Marzzuu ei oo todennäkönen pahis? (Zey täst muistaakseni mainitsi) Mietin tota eilist yötappoo, kun jeekaka sai marzust pahistuloksen, että oisko siin yritetty saada kiinni oikeeta ennustajaa - oletuksella et marzu on pahis.

Mä menin silloin pahisparituksilla, että Marzzuulla tuntu olevan tosi vähän niitä, keiden kanssa sopi pahispariksi. Mut tällä hetkellä heittäisin Marzzuun hyvikseksi jo ihan sen takia, et 1. yönä sai pahistuloksen ja toiseksi Lau "ennusti" Marzzuun tokana yönä pahikseksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Vampire » 18.06.2019 21:15:21

Horaa, en oo tietääkseni missään kohtaa väittänytkään, että kukaan ois hyökännyt mun pelityyliäni kohtaan, mutta ne asiat joista puolustauduin oli pitkälti asioita, jotka on joko pelityylillisiä seikkoja tai jotka vaan on osa mun persoonaani ja joille en sitä kautta voi oikeastaan mitään.

Ja juu, minäkin liityn niiden joukkoon, joilla motivaatio on vähän hukassa, kun tuntuu että peli kuitenkin ratkeaa tyyliin seuraavana päivänä :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Niacin » 18.06.2019 21:50:35

Äänitilanne:
4 Lauchuo (Zey, Lauchuo, Vampire, Halima)
1 Violet (Slendie)

Poissaolot:
Ei ole

Äänestyspakko suorittamatta:
Horaaneko, Marzzuu, Ropsus, Vampire

2. päivä päättyy torstaina 20.6 klo 22.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Slendie » 18.06.2019 22:49:10

Tärkein yksityiskohta havaita: Zey on aina kyläläinen, koska sekä Lauchuo että Vampire saivat pahis!tuloksen hänestä. Vähintään toisen parivaljakosta Lauchuo/Vampire täytyy aina olla mielenvikainen!näkijä, jos Zey ei sitä ole.
Koska muuten meillä olisi mielenvikainen!näkijä, joka on löytänyt koko pahistiimin, mikä olisi mahdotonta muiden saatujen tutkimusten valossa.

Lähdetään tutkimaan ketjua niin että Zey on mielenvikainen!näkijä:
->Slendie on varmistettu hyvis (todennäköistä muutenkin), Lauchuo varmistettu pahis
Koska tiedetään jo että jeeksu oli vainoharhainen -> jäljelle jäävä vainoharhainen voi olla vain Vampire tai marzzuu, ja mikä vielä parempaa, toisen jäljellejäävistä TÄYTYY silloin olla mielenvikainen#2, koska muuten mielenvikainen #2 on saanut kaksi muiden-tutkimusten-valossa-mahdotonta pahis!tulosta. (Tämä voidaan todeta koska sekä marzzuu että Violet, ainoat poissaolijat, tutkivat ekana yönä Raegan:in!)
[Huomioitakoon huvin vuoksi että ennen Ropsus:in tokaa raporttia oli vielä mahdollista että hän olisi ollut mielenvikainen#2, jolloin Horaa olisi ollut hänen pahis!check:insä ekalta yöltä.]

Mitä jos Zey sitten on nopalla!ennustaja? Tällöin olisi mahdollista että Lauchuo-marzzuu-Vampire -kolmikko jakaa keskenään roolit "mielenvikainen x2, vainoharhainen x1" jossain järjestyksessä. Lauchuo todennäköisesti kuolisi marttyyrikuoleman, mutta vaikka hän paljastuisi vainoharhaiseksi, Vampire:n tulos takaisi että Zey on kuitenkin kyläläinen.

Muut skenaariot Zey:n suhteen eivät ole olennaisia.
Pahis? Vakuuttava show muttei auta pahis!tiimiä pysymään hengissä. Erityisesti kun minun silmääni vaikuttaisi siltä että se olisi yksinkertaisesti mekaanisesti mahdotonta, koska ei pysty mitenkään saamaan kahta mielenvikaista!näkijää sopimaan pahis!Zey:n kanssa. Liikaa samanvärisiä tuloksia ihmisillä.
Tarkka!näkijä? Ei millään tavalla paha skenaario, varsinkaan kun minä jäisin kiinni universaalina kyläläis!riidinä [toki tiedän ettei Zey voi olla tarkka!näkijä mutta pointtina nyt onkin että kenenkään muunkaan kannalta sen ei pitäisi olla "huolestuttavan" vaihtoehdon.]
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.06.2019 09:28:57

Vampire kirjoitti:
*Marzzuu poisti tekstiä*
Ja juu, minäkin liityn niiden joukkoon, joilla motivaatio on vähän hukassa,
kun jotenkin vaan tuntuu että omat työasiat pyörivät nyt karusellia päässä.

Ennustin Lauchuon ja sain pahis!tuloksen.

Tuo Zeyn "huijaus" ois oikeestaan asia minkä voisin kuvitella sekä hyvis- että pahistaktiikaks. Zeyllä tuntuu olevan tapana tehä hyviksenä aika spontaanejakin temppuja, ja tää vois olla yks niistä. Pahiksena taas joo, vois tehä noi mitä Lauchuo ehotti. Mut ku mietin, millasii ennustuksia pahiksen ois tällä hetkellä järkevää feikata, kallistun enemmän siihen suuntaan että tässä ois kysees hyvistaktikointii.

Allekirjoitan tämän.
Zeyn tyyli tuo mulle enempi mieleen hyvis!Zeyn kuin pahis!Zeyn mitä oon yrittäny vanhoja pelejä lueskella.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 19.06.2019 09:38:39

Miks ennustit marzzuu Lauchuon?
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.06.2019 09:47:30

Horaaneko kirjoitti:Miks ennustit marzzuu Lauchuon?

Ja syy miksi ennustin juuri Laun ekä jotakuta muuta, oli se, että omasta mielestäni, liittyipä mun mielipide peliin hyvin tahi huonosti, kannattaa varmistaa mahdottomatkin teoriat vaikka homma alkaisikin olla selvä. (Joo, meen muualle hölisemään :D )
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Slendie » 19.06.2019 10:09:33

Asiaa voikin itseasiassa yksinkertaistaa vielä enemmän kuin tuossa eilisessä postissani yksinkertaistin, koska torkahdin marzzuu:n suhteen.

Zey on aina hyvis, koska aiemman postini perustelut.
marzzuu on aina hyvis, koska aiemman postini perustelut (joista puuttui että marzzuu:n TÄYTYY olla vainoharhainen koska ei voi olla mielenvikainen, joten...)
...Vampire on aina hyvis, koska aina mielenvikainen!näkijä, joten...
...Slendie:kin on aina mekaanisesti varmistettu, ja...
...Lauchuo on aina pahis koska Zey:nkin täytyy olla mielenvikainen, ei noppa, muuten Lauchuo olisi hyvis.

Ja --Violet näkee tämän kaiken kun näkee joten otan vaunu-tiede-ääneni pois, ++Lauchuo.
==========
Keitä ovat mahdolliset tarkat ennustajat? Minä, Halima, Ropsus, Violet. Itse ajattelin ainakin tutkia Violet:in ensi yönä.
Zey ja Vampire on varmat mielenvikaiset mikä on the next best thing.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.06.2019 17:55:25

++Lauchuo, koska en ole varma ehdinkö enää tänään ja ennen juhannusrauhaa enää sanomaan mitään.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Ropsus » 19.06.2019 18:28:52

Näillä eväillä täältä myös ++Lauchuo. En todennäköisesti ehdi enää ennen juhannusrauhaa tänne, koska huomenna on matkustuspäivä.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Niacin » 19.06.2019 20:12:50

Äänitilanne:
7 Lauchuo (Zey, Lauchuo, Vampire, Halima, Slendie, Marzzuu, Ropsus)

Poissaolot:
Ei ole

Äänestyspakko suorittamatta:
Horaaneko, Marzzuu, Ropsus,Vampire

2. päivä päättyy torstaina 20.6 klo 22.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Ennustajapeli IV 2.päivä päättyy 20.6 klo 22.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.06.2019 22:44:50

Mä tulen pitkän hiljaiselon jälkeen katsomaan peliä, ja mitä tämä on! Lauchuota lynkataan.

Mä luen tän perustelut tarkemmin läpi pian, mutta Lauchuo oli mun ennustuskohde yöllä, ja katsoin hänet hyvikseksi. Raeganin kuolema paljasti, että olin jo kerran ainakin oikeassa, mutta en tiedä onko tällä paljoa painoarvoa - saatan olla herkkäuskoinen. Nyt lukemaan topaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa

cron