Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Mair » 30.12.2018 16:00:01

miina!

Tää on just se mistä varotin.
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Zey » 30.12.2018 16:01:47

Päivä on päättynyt!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli 3. yö päättyy 31.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Zey » 30.12.2018 16:18:17

3. ilta

Kuva

Äänet:
5 Meiz & Pyramidi (Savu, Cameron, Mair, Niacin, Black Fox)
4 Cameron & Mair (miina, Halima, Meiz, Pyramidi)
2 Halima & Jinmuru (Aelina, Horaaneko)
1 Black Fox & miina (Jinmuru)

Puhepakot:
Kaikki suorittaneet puhepakkonsa! n___n

Poissa:
Cameron 28.12.-1.1.

Kuolleet (5/10):
1. päivä: Lauchuo & flawless - tavallinen hyvis
1. yö: Aelina & Odo - tavallinen hyvis
2. päivä: jeekaka & pilkkuvirhe - tavallinen hyvis
2. yö: justy & Marzzuu - kertakäyttöinen ennustaja
3. päivä: Meiz & Pyramidi - tavallinen hyvis

Järistyttävä yö päättyy huomenna kello 16:00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Zey » 31.12.2018 16:00:02

4. aamu

Kuva

Kuolleet (6/10):
1. päivä: Lauchuo & flawless - tavallinen hyvis
1. yö: Aelina & Odo - tavallinen hyvis
2. päivä: jeekaka & pilkkuvirhe - tavallinen hyvis
2. yö: justy & Marzzuu - kertakäyttöinen ennustaja
3. päivä: Meiz & Pyramidi - tavallinen hyvis
3. yö: Cameron & Mair - tavallinen hyvis
Halima & Jinmuru - tavallinen hyvis
Niacin & Savu - onnekas

Uskomattoman hykerryttävän tyrmistyttävä peli päättyi siis pahisparien Horaaneko & Aelina ja miina & Black Fox voitoon, onnittelut! <3

Kuva

Rooliviestit spoilerin takana.

Aelina&Odo:
Spoiler:
Kuva

Olet tavallinen pari Odon/Aelinan kanssa. Saat keskustella parisi kanssa peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin yritätte saada pahikset lynkattua ja öisin nukutte kiltisti. Voitatte, kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea matkaan!


justy&Marzzuu:
Spoiler:
Kuva

Olet kertakäytöinen ennustajapari justyn/Marzzuu kanssa. Saat keskustella parisi kanssa peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin yritätte saada pahikset lynkattua. Voitte kerran pelin aikana yöllä lähettää minulle sen parin nimen, jonka haluatte tarkistaa. Saatte vastauksen hyvis/pahis -tarkkuudella. Voitatte, kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea matkaan!


Savu&Niacin:
Spoiler:
Kuva

Olet tavallinen pari Niacinin/Savun kanssa. Saat keskustella parisi kanssa peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin yritätte saada pahikset lynkattua ja öisin nukutte kiltisti. Voitatte, kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea matkaan!


Pyramidi&Meiz:
Spoiler:
Kuva

Olet tavallinen pari Meizin/Pyramidin kanssa. Saat keskustella parisi kanssa peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin yritätte saada pahikset lynkattua ja öisin nukutte kiltisti. Voitatte, kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea matkaan!


Halima&Jinmuru:
Spoiler:
Kuva

Olet tavallinen pari Jinmurun/Haliman kanssa. Saat keskustella parisi kanssa peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin yritätte saada pahikset lynkattua ja öisin nukutte kiltisti. Voitatte, kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea matkaan!


Cameron&Mair:
Spoiler:
Kuva

Olet tavallinen pari Mairin/Cameronin kanssa. Saat keskustella parisi kanssa peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin yritätte saada pahikset lynkattua ja öisin nukutte kiltisti. Voitatte, kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea matkaan!


pilkkuvirhe&jeekaka:
Spoiler:
Kuva

Olet tavallinen pari jeekakan/pilkkuvirheen kanssa. Saat keskustella parisi kanssa peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin yritätte saada pahikset lynkattua ja öisin nukutte kiltisti. Voitatte, kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea matkaan!


Lauchuo&flawless:
Spoiler:
Kuva

Olet tavallinen pari flawlessin/Lauchuon kanssa. Saat keskustella parisi kanssa peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin yritätte saada pahikset lynkattua ja öisin nukutte kiltisti. Voitatte, kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Onnea matkaan!


miina&Black Fox:
Spoiler:
Kuva

Olet pelin toinen pahispari Black Foxin/miinan kanssa. Pahisparikaverina on Horaaneko & Jitachi. Saatte keskustella neljästään peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin leikitte viatonta ja öisin valitsette jonkun pelaajista kuolemaan. Voitatte, kun teitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä. Onnea matkaan!


Jitachi&Horaaneko:
Spoiler:
Kuva

Olet pelin toinen pahispari Jitachin/Horaanekon kanssa. Pahisparikaverina on miina & Black Fox. Saatte keskustella neljästään peliketjun ulkopuolella haluamallanne yksityisellä tavalla. Päivisin leikitte viatonta ja öisin valitsette jonkun pelaajista kuolemaan. Voitatte, kun teitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä. Onnea matkaan!


Kuva

Yönimet:

1. yö:
Pahikset: Aelina & Odo

2. yö:
Pahikset: Marzzuu & justy
Kertakäyttöinen ennustaja: Pyramidi & Meiz

3. yö: Cameron & Mair

Kuva

Kiitos pelistä! <3333

Kuva
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli 3. yö päättyy 31.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 31.12.2018 16:01:19

Jes! Oli hyvä yötappovalinta, kiitos BF! :D
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Meiz » 31.12.2018 16:03:38

No olipahan hyvin pelattu pahiksilta, en tiedä miten tämä peli olisi pitänyt voittaa :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Aelina » 31.12.2018 16:05:30

https://discord.gg/S6VpvNz

Pahischat. Tuun myöhemmin puhumaan lisää. :D

// Muoks: linkin pitäisi taas toimia.
Viimeksi muokannut Aelina päivämäärä 31.12.2018 17:54:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Meiz » 31.12.2018 16:06:13

Varmaan mukavan rento peli pahiksille?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Zey » 31.12.2018 16:06:21

Mulla (ja varmaan pahiksillakin) oli jännät paikat siinä vaiheessa kun 3. päivän iltana yhtäkkiä alkoi toi miina&BF vaunu saamaan ääniä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja miina » 31.12.2018 16:08:19

Huh me selvittiin! Oli teissä kyllä ihan älyttömiä salapoliiseja. Vähän pelotti että Millon joutuu Meizin/pyramidin/mairin/savun kynsiin. Joku alko siellä väläytellä jo meitäkin, huh.

Mutta olipa rankka rypäsy tähän joulun alle. Samoin tuo eilinen oli mulle iha kaoottinen.

Kiitos kaikille! Erityisesti black foxille ja horalina/chille..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 31.12.2018 16:09:27

Nicee hyvä me !! <3 Tuun puhelee lisää ku paremmi aikaa
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Black Fox » 31.12.2018 16:10:54

Kiitos pelista ja luojan kiitos se on ohi!

Mä olin totaalisen tietämätön siitä kuinka paljon mä ja miina saatiin ääniä, olin tosiaan itse asioilla koko päivän. Viimeisin 24 tuntia on mennyt kyllä ihan täysin stressin alaisena, eikä Zey ole kyllä yhtään auttanut asiaa...

Mä en vieläkään ymmärrä kuinka mä oikeasti sain niin hyvät hyvispisteet mun viesteistä :D Vähän pelotti kun alkoi oikeaa paritusta nouseen ehdotuksissa ja aika alkuun jo ekan kerran. Odolle pisteet, ekassa viestissä hei oikein taas kerran! Seuraavan kerran luottakaa Odoon!
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Meiz » 31.12.2018 16:11:20

miina kirjoitti:Huh me selvittiin! Oli teissä kyllä ihan älyttömiä salapoliiseja. Vähän pelotti että Millon joutuu Meizin/pyramidin/mairin/savun kynsiin. Joku alko siellä väläytellä jo meitäkin, huh.

No ei kuule mitään hätää näillä salapoliistaidoilla :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Zey » 31.12.2018 16:27:37

Black Fox kirjoitti:Viimeisin 24 tuntia on mennyt kyllä ihan täysin stressin alaisena, eikä Zey ole kyllä yhtään auttanut asiaa...

Kyllä mä parhaani yritin lisätä stressiä! 0:>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 31.12.2018 16:28:28

Viimesen tunnin ku oikeesti jaksoin/ehin/pystyin/huvitti pelata oli hauskaa ja veikkasin sit pahiksetki oikeen mut ei teitä oikeesti kyl hoksannu, hyvää peliä pahiksilta! Kiitos pelistä, mää alan nyt virallisesti tauolle pitkistä peleistä, ei musta oo panostamaan näin pitkään kerrallaan :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Niacin » 31.12.2018 16:40:17

Voeee nenä. :D Nappisuoritus pahiksilta kyllä, hyvä te! <3

Me oltiin jo Savun kans eilen ihan melkein vaihtamassa ääniä Camairille, mutta just ku päätettiin niin täällä alkoki semmonen hässäkkä kun yhtäkkiä se juna yhtäkkiä vaihtuki Blackmiinaan, eikä enää keretty ajatella uusiksi mitä tehään ku päivä jo loppu. Blackmiinasta ei ollut mitään kunnnon hajua niin ei haluttu sinne päin heittää mitään viimehetken paniikkiääntä. Yön ajan harmiteltiin että no Mairhan se ihan selvästi olis pitäny pudottaa, niin pahismaisesti hihitteli päivän lopulla! Että juu, ei ois kyllä horaliinablackmiina jääny ainakaan mun haaviin. :D

Lupasin myös nauraa itselleni jos pahisparit on juurikin nämä tässä, joten...... HAH! XD
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Zey » 31.12.2018 16:41:59

Mä kyllä Jin kattelin vikana päivänä, et hienosti sä äänestelit pahiksia, et kyl sun intuitios ihan oikeessa oli!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Zey » 31.12.2018 16:45:50

Niacin kirjoitti:Lupasin myös nauraa itselleni jos pahisparit on juurikin nämä tässä, joten...... HAH! XD

Ihana. <3 :'D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 31.12.2018 16:56:01

Olisi vaan pitänyt luottaa siihen alkuperäiseen intuitioon, että tuo horaaneko&Jitachin närkästyminen oli pahiksen närkästymistä, kun epäillään "epäreilusta" pelitavasta. Mutta meiz vakuutteli ettei se miina&Black Fox voi olla ja tuli keskityttyä vikasuuntiin. horaaneko, saattoi tuon ensimmäisen päivän loppu olla aika stressaava?

Ja kyllähän sitä arvelin silloin, että Black Fox&Miina on pahiksia sen jälkeen, kun tulivat kolmantena parina mukaan äänestämään minua ja Meiziä. Arveluja oli, muttei koskaan arvannut lähteä ajamaan niitä eteenpäin. Ja sitten joka ikinen päivä meni lopulta kahteen eri hyvisjunaan niin tämä peli olikin sitten siinä.

Ja seuraavassa paripelissä tiedän sitten uskoa omiin vaistoihini enemmän enkä kuuntele niin vahvasti mitä pari sanoo. Muuten hyvin pelattu, oli hauskaa. Varsinkin tuo edellisen päivän loppu. Kiitos parilleni.

Anteeksi myös kaikille pelaajilla, jotka loukkaantuivat viestieni äänensävystä.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja justy » 31.12.2018 17:03:17

Onnittelut pahiksille! Oma pelini oli tällä kertaa ihan roskaa. Osittain siksi etten tajunnut kahden pelin menevän päällekkäin ja tulin tähän peliin aikamoiselta takamatkalta. Mut eipä se mun peliin tokana päivänä käyttämä aikakaan mitenkään pahisten nappaamista edistänyt.

Horaanekon pahispeli solahtaa mun pahisverkoista näemmä läpi kuin vettä vaan. Edellisessä pelissäkin osasin häntä epäillä oikeastaan vasta kun oli jotain äänestysdataa apuna - tässä pelissä en muistaakseni missään vaiheessa saanut hänestä mitään pahisvibaa. No en sentään myöskään erityisen hyviksenä muistaakseni pitänyt. Miina oli kans tässä pelissä vakuuttava, annoin hälle jopa hyvispisteitä ekan päivän aktiivisuudesta äänestyksessä. Black Fox taisi myös saada multa hyvispisteitä ekan päivän äänestämisestään. Aelinan tai Jitan viesteistä en muista yhdenkään herättäneen mitään epäilyitä.

Kiitos kaikille vielä mukavasta pelistä! Toivottavasti nähdään mahdollisimman monen kanssa tammikuun pelissä. Ja toivottavasti kellekään ei nyt tän pelin takia jäänyt oloa, ettei hänen pelityylinsä ole tervetullut Kylään. Musta näitä pelejä saa ja pitää pelata eri tyyleillä - ja kaikkien tyylien pitää mahtua samaan peliin. Toki sit voi yrittää järjestää vaikkapa superaktiivisen pelin, jossa kaikkien on pakko postata 100 viestiä IRL-päivän aikana, jos siltä tuntuu (tai LIGHT-pelin, jossa moottoriturvat pakotetaan ykkösvaihteelle). Mutta jos pelin säännöissä ei tällaisia vaatimuksia esitetä, kaikki mukaan vaan omalla tyylillään taaplaamaan.

(Loppukevennyksenä: Meillä oli Marzzuun kanssa tarkoitus yrittää esittää onnekasta vikana päivänä, kun tulin esiin ennustajana. Mut eihän onnekas tässä pelissä tainnut edes tietää olevansa onnekas, joten ei mennyt ihan putkeen sekään... :D)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 31.12.2018 17:08:00

Jepjep. Haluun sanoo et mun ärsyyntyminen täs pelis ei johtunu pahisroolista, ei oo mulle tyypillist ottaa tunteit mukaa olin sit hyvis tai pahis eli olisin luultavasti reagoinu ihan samalla tavalla hyviksenä, kosk noi alkupelin epäilyt mua kohtaan oli vaan ikävii. Toi alkupeli muutenki kyl heitti pelimotivaation ihan nollaan ja hyviksenä olisin pudottautunu mut sit ku Jitachikin mietti pudottautumist nii en halunnu jättää miinaa ja foxii ihan tyhjän päälle. Onneks sit Aeli hyppäs messiin ja loppuje lopuks oli iha kivaaki, varsinki pahischatin puolella eli kiitos teille <3 Ei mikää paras pahispeli mitä oon vetäny mut välil näi. Ja kiitti viel Jitachille alkupelist (<3), PJ:lle (sori omast puolest et ei ollu paikottai nii ilonen paripeli :<) ja muillekki pelaajille!

//Justy
Hähä (:< Mul oli itse asias tarkotuksena täs pelis vetää mahd isoo kontrastii tohon edellisee ja pelaa vähän sekavammin/rennommin mut se jäi sit siihe et ihmiset vaati rakentavampii mielipiteit et tää jäi vähä sinne välimaastoon. Pelityylijutust ihan samaa mieltä.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 31.12.2018 17:14:26

Ja Pyra ei nyt oikeestaa, melkei Jitan kaa toivottii et tiputtais :''''D Ei nyt sillee hirvee tosissaa mut tos vaihees kaikil oli vähä sellane mentaliteetti et jos tää peli kusee ni sit kusee. Onneks ei kuitenkaa tiputtu!
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Mair » 31.12.2018 17:56:56

No sehän meni ihan tosi hyvin :DDD Mut ainakin oli yritystä!

Välillä teki mieli pudottautua ja pelit täällä jää kyllä mun osalta tähän, mutta olen silti loppujen lopuksi tyytyväinen, että päätettiin yrittää vielä tuo viimeinenkin päivä. Kaikki tai ei mitään ja loppuun asti mennään vaikka mikä olis!

Todella hyvin pelattu miinalta, Black Foxilta ja uudelleensyntyneeltä Aelinalta. Vaikutitte kaikki tosi hyvismäisiltä. Onnea! Teidän kanssa oli kiva pelata vaikka olittekin kieroja pahiksia :>

Meiz, sanoit jossain vaiheessa peliä, että meidän ajatukset menee hyvin yksiin. Niin menee! Olin salaa jopa vähän samaa mieltä siitä ennustaja-jutusta. Olin aavistuksen öörgh mitä tänne on lisätty, kun peliä pienennettiin ja siellä olikin ennustaja mukana. Olisin halunnut tosi simppelin peruspelin ilman mitään erikoisia. (Silti harmi, että meidän ennustajille kävi niin kuin kävi :( Olisi ollut kiva saada se ennustus ja pelata justyn ja Marzzuunkin kanssa enemmänkin. Ja muidenkin!)

Ja hei, kaikki kunnioitus siitä, että Meiz ja Pyra jaksoitte joka päivä puolustautua milloin ketäkin vastaan, ei ole varmasti ollu kevyttä. Oikeasti tykkäsin tosi paljon pelata teidän kanssa enkä mä ainakaan (tuota vikan illan uhkailua ja sitä kamalaa rakkaan parini kunnianloukkausta ò_Ó lukuun ottamatta) kokenu teidän asiallisuutta mitenkään ikäväksi. Pahoittelut, että usko teidän hyvikseyteen loppui viimeisenä päivänä (ja jaksaminen ja motivaatio lueskella ihan kaikkea uudelleen). Ainakin teillä näytti olleen kiva loppuchatti!

Kiitokset myös pelinjohtajalle, söpöjä oli kuvat! :>

Kaikista isoin kiitos silti mun ihanalle parille. Cameron, kiitos, halaus ja kumarrus. <3 Mennään sinne Suokkiin vetää se skumppa puoliksi ensi kesänä, mä tarjoan!

Sitten pari asiaa, jotka sanon senkin uhalla, että taas tulee jotain paskaa niskaan. *ottaa sateenvarjon esiin* Jos joku ei halua lukea mielipiteitäni, voitte skipata :>
Spoiler:
Inhoan ihan uskomattoman paljon kaikkea tunteiden manipulaatioon tähtäävää meininkiä. Kevyt marttyrointi on yksi asia, ymmärrän sen jossain määrin. Mutta se, että puolustautuu alkamalla syyllistää epäilijää törkeäksi ja ikäväksi ihmiseksi ja sitten vielä jatkaa tästä vihjailua vaikka toinen ei enää mitenkään asiaan palaa… enpä äkkiseltään keksi myrkyllisempää pelitaktiikkaa. En halua pelata peliä, jossa tätä taktiikkaa käytetään ja se sallitaan.

Teknisesti ottaen se on ihan toimiva pahistaktiikka, joo, mutta pelien yleisen hengen takia seison sen takana, että mielestäni jokainen, joka noin lähtee tekemään, pitäisi ensitilassa lynkata ulos pelistä. Ensinnäkin se on pahismaista, pahis toi nytkin oli. Jos tuollaisen annetaan mennä läpi, se palkitsee tuota taktiikkaa ja lisää sitä todennäköisyyttä, että väki sitä käyttää. Lisäksi se, että joku pakotetaan valitsemaan a) epäiletkö pahista ja olet ilkeä ihminen vai b) jätätkö sen huomiotta ja olet kiva, on todella syvältä kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Syy, miksi en koko henkilöön enää halunnut tai jaksanut koskea pitkällä tikullakaan ensimmäisen päivän jälkeen tai esittää epäilyksiä tai edes kunnolla lukea niitä viestejä, oli että päivän iltapuolella olin jo ihan x_X ja kysyin pariltani, mitä ihmettä pitäisi tehdä, kun jokainen yritys selittää ja tarjota joulutorttuja vain johtaa pahempaan palkokasvi-inhalaatioon siellä päässä. Se neuvoi ignoraamaan koko henkilön, minkä sitten teinkin. No, auttoi oman pelin motivaatiota ja pelistä nauttimista jonkin verran, vaikka vastapuoli aiheesta jatkoikin. Valitettavasti se oli samalla palkinto pahikselle, joka tätä taktiikkaa käytti (tietoisesti tai tiedostamattaan).

Painotan nyt vielä, Horaaneko, en pidä sinua IRL huonona ihmisenä. En tunne sinua yhtään, mutta olet varmasti ihan kiva. Tämä on enemmänkin yleinen kommentti siihen, minkä näen isoksi viaksi näissä peleissä ja vastustus tuolla pelitaktiikalle, ei sinulle henkilönä. Haluaisin pelata pelit pelinä ja painotan sitäkin, että mikään mitä sanoin tai sanon tässä ei ole tarkoitettu loukkaukseksi, pahoittelen jos joku pahoitti mielensä näistä.

(Ps. Päätin pelin aikana myös tietoisesti enää olla yrittämättäkään selventää, mitä olin yrittänyt sanoa tästä englantiasiasta mutta heitetään sekin nyt tähän, kun vauhtiin pääsin! Mä en missään vaiheessa kieltänyt ketään käyttämästä puhekieltä tai sanonut, että tyyli on paska. Enhän mä itsekään kirjota kirjakieltä täysin? Ainoa, mitä sanoin, oli että arvostaisin, jos puhuttaisi suomea, koska olen vasta rekannut ja termit ovat muutenkin vaikeita ja sekoittavat ja lisäksi tämä on suomenkielinen foorumi.
Odotin vastaukseksi jotain ymmärtävää ”ok, yritän ainakin vähän vähentää” tai ”joo toi tarkoittaa tätä” tai "tässä on linkki meidän sanakirjaan" tai "kysy, jos et ymmärrä jotain termiä" tai edes rauhallista selitystä, miksi ei nyt voi, en aggressiivista räjähdystä että käytä enemmän aikaa siihen googlailuun pilaat mun pelin! Emt, tää ei vaan mun mielestä ehkä nyt ole kauhean hyvä taktiikka auttaa vasta rekanneita mukaan peliin? :D Ei siihen auttamiseen velvollisuutta ole ja selvisin kyllä ilmankin (kiitos pari <3), mutta kun täällä valitetaan tätä hiljaisuutta niin :D Joku vähän rauhallisemmin muotoiltu ja vähemmän henkilöönkäyvä kieltäytyminenkin antaisi jo ihan eri vaikutelman tän paikan hengestä.)


Silti, siksi ja siitä huolimatta,
terve ja kiitos kaloista! :)
Viimeksi muokannut Mair päivämäärä 31.12.2018 23:13:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 31.12.2018 18:20:00

Mair, ymmärrän täysin mitä tarkoitat tuolla marttyroinnilla ja olen pahoillani siitä. Minulla oli vain oikeasti kurkkua myöten täynnä se, että kaksi ekaa päivää menee käytänössä jatkuvaan puolustamiseen ja sitten kolmas päivä tuntui, ettei ole enää virtaa pelata ns. "asiallisesti", koska kaikki minkä yritti sanoa kääntyi todisteeksi ja tuntui kuin kiville puhuisi. Yleensä en ole tätä tehnyt missään pelissäni näin voimakkaasti.

Tämä peli meni vain niin pieleen hyviksiltä siinä, että joka päivä tuli vain se yksi juna minun ja Meizin lisäksi ja ne vastajunat olivat kaikki vielä hyviksiä. Nyt jälkikäteen vilkaisten miinan ja Black Foxin viestejä, siellä on pientä pahismaisuutta havaittavissa, muttei niihin tullut tartuttua silloin, kun keskittyi vain tutkimaan sen vastapuolen viestejä. Tämä oli juuri se vahvin pudotus tähän peliin, itse kukin keskittyi vain muutamiin pelaajiin voimakkaasti ja loput pääsivät hiihtelemään kevyesti ohi.

Sitten en edelleenkään ymmärrä, mistä nuo luotot miinalle kumpuaa viestien "miinamaisuudesta". Ajattelin pelin aikana, että voisi lähteä tekemään juttua miinaa vastaan, mutta parin kanssa mietittyä tultiin siihen tulokseen ettei kukaan lähtisi siihen mukaan. Tähän tiiviistyy jälleen kerran tärkein opetus, minkä olen juonaireissa saanut. Älä koskaan anna hyvispisteitä toisen viestien tyylistä.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja justy » 31.12.2018 18:40:05

Harmi juttu Mair jos sun pelailut jäi tähän. :( En tiedä onko sillä vaikutusta, mut yleensä Kylän pelit ovat ainakin viime vuosina olleet kevyempiä kokemuksia - sekä viestien määrän että tunnelman osalta. Mitä tulee sun ja Horaan konfliktiin: voin olla väärässä, mut en usko että siinä oli kyse Horaan pahisroolista, vaan väitän että hän olisi voinut reagoida samalla tapaa hyviksenäkin. Ainakin omien kokemusteni mukaan kaks hyvistä voi ihan hyvin ajautua vastaavaan tilanteeseen.

Pyramidin kanssa samaa mieltä että miinan tunnistaminen hyvikseksi tai pahikseksi puhtaasti tyylin puolesta on tuhoon tuomittu yritys. Ylipäänsä kukapa nyt pelais täysin eri tavalla hyviksenä tai pahiksena.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja miina » 31.12.2018 20:56:46

Ja teidän täytyy vaan uskoa että mie oon ihan roolista riippumatta välillä hölmö :D Ihana kun ihmisillä on oletuksia, että kyllähän pahis nyt tän asian selvittäisi. Joo, kyllä, mutta jos se unohtuu samalla sekunnilla niin ei siitä oo apua. Esim. jossain vaiheessa peliä mulle selvis että mukana on onnekas!! Shock!!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 01.01.2019 04:25:58

Mair, oon pahoillani et sul jäi ikävä fiilis, mut haluun viel painottaa et toi ei ollu mikää taktiikka, mul jäi ikävä fiilis sun epäilyistä jotka pohjas asioihin mille en voinu mitää (pelis aktivoituminen, hymiöinti), plus parist sun kommentist tuli mul oikeest vähä kiusattu olo :') Et pliiis mieti kans sun omaa peliä. Olisin reagoinu samal taval myös hyviksenä, toi ei ollu pahistaktiikka. Mä tykkään pelaa pahiksena enkä ikinä valitsis mukasuuttuvani taktiikaks, mul on kuitenki ylpeyteni :'D Mul ei oo oikeest mitää pahaa verta sua kohtaan mut harmittaa et sait must noinkin ikävän kuvan, kun ei oikeest ollu tarkotus. Omast mielest käyttäydyttii kummatki tökerösti. Mut ei oo silti ehk sult oikeutettuu sanoo mun pelii myrkylliseks... blähh, en tiiä. Mut mul oli loppupelin ihan samat fiilikset, en halunnu lähtee käsittelee teit yhtää sen enempää ku oli tarpeen kosk pelkäsin uutta konfliktii. Siitä yhest hölmöst vitsist oon oikeest pahoillani, heittelen sellasii kokoaja kavereille mut pitäis muistaa et ihmiset ei tunne mua irl eikä tiiä etten koskaan tarkota pahaa. Vihaan riitoja irl ja missä vaa. (Also en mielestäni enää jatkanu tota keissii ton ekan päivän jälkee tota vitsii lukuunottamatta et oot käsittäny sit varmaa jotai väärin)
Viimeksi muokannut Horaaneko päivämäärä 01.01.2019 11:42:31, muokattu yhteensä 1 kerran
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.01.2019 10:22:08

Oli kiva pelata myös sun kanssa Mair, ja toivon että kuitenkin törmätään vielä jossain tulevaisuuden pelissä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Mair » 01.01.2019 13:04:12

Pyramidi, joo tää oli vähän tällanen hyvikset syyttelee toisiaan -peli :D Paitsi se ekan päivän HoraaJita-juna ja toi hetkellinen massaus Blackmiinan suuntaan vikana iltana.

Meiz, kiitos.

justy, hmm niin. Tulin kuikuilemaan tänne joskus lokakuun lopulla. Se jälkeen täällä on jälkipuitu / pelattu neljä peliä, joista kolmessa on ollut ilmapiiriongelmia. :/

minä itse kirjoitti:Lisäksi se, että joku pakotetaan valitsemaan a) epäiletkö pahista (tai hyvistäkin) ja olet ilkeä ihminen vai b) jätätkö sen huomiotta ja olet kiva, on todella syvältä kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Tämä on se pointti, mitä yritän sanoa. Se, että pelin nimi vaihdetaan epäilyksiin vastatessa ”mafia”:sta ”oletko inhottava ihminen”-peliin on pelin hengelle myrkkyä riippumatta siitä, tekeekö sitä hyvis vai pahis.
(Pahikselle vain siitä on lisäksi pelillistä etua. Pahis ei kärsi yhtään siitä, että hyvis joutuu ignoraamaan tätä. Hyvisten peli sen sijaan kärsii.)

Jos epäilysperusteet eivät ole omasta mielestä hyvät, sitten se sanotaan asiallisesti, pelin sisällä, ja selitetään rauhassa, mitä oikeasti tarkoitettiin. Ei se sen ihmeellisempää ole.
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

Re: Iloinen paripeli

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 01.01.2019 15:24:52

Mair, ois ollu tietty kiva jos olisit ottanu yhteyttä muhun yv:llä vaikka PJ:n kautta ja oltais sovittu asia kun se oli ajankohtanen. Ei tietenkään oo ok et on fiilis ettei uskalla puhua toisesta pelaajasta eikä se kuulu juonareihin eikä kylän henkeen. Meil on oikeest tosi kiva yhteisö, usko pois. Mut ollaan kaikki ihmisii ja ihmiset ei oo täydellisiä.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa

cron