PJ: Zey
VPJ/APJ: justy
Pelityyppi: Paripeli
Pelaajamäärä: 20
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: justy
Ingame:
Ingame tulee olemaan mieltä piristäviä kuvia.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi&Nimi. Esimerkiksi jos Zey ja Zeyppä olisivat pari, ääni merkittäisiin ++Zey&Zeyppä. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Kuitenkin &-merkin kummallakin puolella saa käyttää välilyöntiä niin halutessaan. Jokaisella pelaajalla on oma ääni. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi&Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä, sekä hänen parinsa. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan parinsa kanssa. Jos ääniä ei ole, lynkattava pari arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.
Pahiksien yötapon kohteen lisäksi kyseisen pelaajan pari kuolee myös.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Kun pelaaja tippuu epäaktiivisuuden takia pelistä, hänen parinsa jatkaa pelaamista normaalisti. Tippunut pelaaja korvataan mahdollisimman pian, kun vain varapelaaja löytyy. Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa. Jos kuitenkin parin toinenkin osapuoli tippuu, eikä kummallekaan pelaajalle löydetä varapelaajaa, pari tapetaan seuraavana aamuna. Mikäli usealle pelaajalle tarvitaan varapelaajaa, mutta kaikille ei saada, arvotaan ketä varapelaaja menee varittamaan. Tässä otetaan kuitenkin kiireellisyys huomioon: mikäli pelissä on pari/pareja, joiden kumpikin osapuoli on tippunut, kyseiset parit ovat etusijalla.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
6 hyvisparia nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
1 tavallista onnekkaampi pari, joka selviää yhdestä yötappoyrityksestä hengissä. Eivät tiedä olevansa onnekkaita.
1 kertakäyttöinen ennustajapari, joka saa kerran pelin aikana tarkistaa jonkun parin puolen.
Pahat:
2 pahisparia tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Parit:
Pelissä pelataan pareittain. Voit valita parisi vapaasti, muista vain ilmoittaa kuka parisi on ilmoittautumistopassa. Mikäli ilmoittautumisajan päättyessä kaikki eivät ole pariaan ilmoittaneet, PJ arpoo parittomeista kyläläisistä parit. Parit jakavat saman roolin ja saavat keskustella pelin aikana toistensa kanssa valitsemallaan yksityisellä tavalla. Kaikki parit ovat tiedossa läpi pelin.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana:
Niacin & Savu
miina & Black Fox
Horaaneko & Jitachi->Aelina
Halima & Jinmuru
Peli ei ole vielä käynnissä, joten hys hys vielä.