007 - Elä ja anna toisten kuolla - ohi on! Onnea pahikset!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.yö päättyy 5.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.12.2018 22:07:37

Hetkinen, mitä tapahtui Vampirelle?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.yö päättyy 5.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.12.2018 22:09:11

Eikun tulihan se myös sieltä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.12.2018 22:16:37

Okei, annan teille kotiläksyksi lynkata huomenna joko justyn tai Marzzuun, koska molemmat vaihtoi äänet pois Savulta heti kun Zey tuli uskottavaksi vaihtoehdoksi, ja justy jopa suoraan myönsi että mun epäilyissä on järkeä jos Zey (tai Marzzuu) on pahiksia, joten totta kai Zeyn paljastuminen hyvikseksi ois kotiinpäin.

Mutta meillä on se kolmas pahis vielä jossain, ja se ei löydy yhtä laiskalla pelillä kuin eilen.

++Violet

We want more.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja miina » 05.12.2018 22:36:24

Ei oo totta! Mie luulin täysin että tänään vasta olis päättyny päivä. Cameron miitissä ystävällisesti muistutti ettei kukaan kaipaa multa viestiä kun on yö. Oon ollu aivan superkiireinen. Nyt siis jäljellä marzzuu, hora, justy, savu, alpacino, pilkkuvirhe, violet. Näissä kaksi pahista. Ääh.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 05.12.2018 23:26:21

Mul o huomen !! v a p a a p ä i v ä !! (kiitos suomen itsenäisyys ku toit mulle tän pidennetyn viikonlopun) joten yritän ainaki ne pelaajat jotka enite mietityttää käydä läpi. Laskinks oikei et viimeistää huomen pitäis saada pahis kii ettei tuu tasatilannetta?

miina kirjoitti:Nyt siis jäljellä marzzuu, hora, justy, savu, alpacino, pilkkuvirhe, violet. Näissä kaksi pahista. Ääh.

Jäiks petturi tahallaa huomioimatta :)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 06.12.2018 08:59:14

jeekaka kirjoitti:Okei, annan teille kotiläksyksi lynkata huomenna joko justyn tai Marzzuun, koska molemmat vaihtoi äänet pois Savulta heti kun Zey tuli uskottavaksi vaihtoehdoksi, ja justy jopa suoraan myönsi että mun epäilyissä on järkeä jos Zey (tai Marzzuu) on pahiksia, joten totta kai Zeyn paljastuminen hyvikseksi ois kotiinpäin.

Mutta meillä on se kolmas pahis vielä jossain, ja se ei löydy yhtä laiskalla pelillä kuin eilen.

++Violet

We want more.


Mä sanoin eilen jo aikaisessa vaiheessa, että Zeyn infolynkkaus voisi olla tokalle päivälle paras ratkaisu, mutta että infolynkkausta ei kannata ruveta kovin aikasessa vaiheessa päivää puskemaan, koska se passivoi. Joten yritin siis puskea lynkkausuhan alle pelaajia, jotka mua 1. päivänä epäilyttivät: miinaa ja Savua. Ongelmaksi tuli se, että molemmat alkoivat näyttää hyvismäisemmiltä kun luin heidät uudestaan.

Noin yleisesti näistä sun epäilyistäsi: Oon muistaakseni vastannut kaikkiin sun kommentteihin ja epäilyihin mua kohtaan. Jos vastaukset eivät tyydytä muttet osaa esittää mitään tarkentavia kysymyksiä, niin enpä mä sitten sun epäilyillesi kauheasti mitään voi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 06.12.2018 09:03:14

Horaaneko kirjoitti:Mul o huomen !! v a p a a p ä i v ä !! (kiitos suomen itsenäisyys ku toit mulle tän pidennetyn viikonlopun) joten yritän ainaki ne pelaajat jotka enite mietityttää käydä läpi. Laskinks oikei et viimeistää huomen pitäis saada pahis kii ettei tuu tasatilannetta?

miina kirjoitti:Nyt siis jäljellä marzzuu, hora, justy, savu, alpacino, pilkkuvirhe, violet. Näissä kaksi pahista. Ääh.

Jäiks petturi tahallaa huomioimatta :)


Samaa mietin. Ja vielä varmuuden vuoksi: petturin tappaminen ois oikeesti ihan hyvä juttu. Tässä vaiheessa alkaa jo tuntua se, että pahiksilla on kolme ääntä käytössään. Plus huominen on käytännössä vika päivä lynkata pahis/petturi, koska 5. päivä ois 3 hyvistä vs petturi + 2 pahista - eli pahistiimi voisi stormata voittoon saamalla kolme ääntä jollekin hyvikselle heti päivän alkuun. Tän jälkeen he olisivat voittaneet, koska ensin äänensä saaneet lynkataan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.12.2018 10:40:02

justy kirjoitti:Mä sanoin eilen jo aikaisessa vaiheessa, että Zeyn infolynkkaus voisi olla tokalle päivälle paras ratkaisu, mutta että infolynkkausta ei kannata ruveta kovin aikasessa vaiheessa päivää puskemaan, koska se passivoi. Joten yritin siis puskea lynkkausuhan alle pelaajia, jotka mua 1. päivänä epäilyttivät: miinaa ja Savua. Ongelmaksi tuli se, että molemmat alkoivat näyttää hyvismäisemmiltä kun luin heidät uudestaan.

Noin yleisesti näistä sun epäilyistäsi: Oon muistaakseni vastannut kaikkiin sun kommentteihin ja epäilyihin mua kohtaan. Jos vastaukset eivät tyydytä muttet osaa esittää mitään tarkentavia kysymyksiä, niin enpä mä sitten sun epäilyillesi kauheasti mitään voi.


Ongelma sun vastauksissa on se, että tasan pystyisit pahiksenakin keksimään vakuuttavat selvitykset sille mitä oot tehnyt :D Mitäs särjit mun sydämen siinä SM-pelissä, en luota suhun enää ikinä ;______;
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 06.12.2018 10:48:19

jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Mä sanoin eilen jo aikaisessa vaiheessa, että Zeyn infolynkkaus voisi olla tokalle päivälle paras ratkaisu, mutta että infolynkkausta ei kannata ruveta kovin aikasessa vaiheessa päivää puskemaan, koska se passivoi. Joten yritin siis puskea lynkkausuhan alle pelaajia, jotka mua 1. päivänä epäilyttivät: miinaa ja Savua. Ongelmaksi tuli se, että molemmat alkoivat näyttää hyvismäisemmiltä kun luin heidät uudestaan.

Noin yleisesti näistä sun epäilyistäsi: Oon muistaakseni vastannut kaikkiin sun kommentteihin ja epäilyihin mua kohtaan. Jos vastaukset eivät tyydytä muttet osaa esittää mitään tarkentavia kysymyksiä, niin enpä mä sitten sun epäilyillesi kauheasti mitään voi.


Ongelma sun vastauksissa on se, että tasan pystyisit pahiksenakin keksimään vakuuttavat selvitykset sille mitä oot tehnyt :D Mitäs särjit mun sydämen siinä SM-pelissä, en luota suhun enää ikinä ;______;


Mä sanoisin tähän että mietipä miks pahikset säästivät just sut eivätkä Keturinia - mut kun te molemmat ootte nyt puoltoista pelipäivää epäillyt mua ja Zeytä, niin en tiedä oliko heidän valintansa takana oikeesti ajatusta siitä kumpi puskis harhalynkkausta todennäköisemmin eteenpäin. :D
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja justy » 06.12.2018 11:09:17

Eka päivä, revisited:
Spoiler:
Cameron kirjoitti:Äänet:
4 Zey (miina, AlPacino, jeekaka, Keturin)
3 Vampire (justy, Zey, Jinmuru)
1,Keturin (Marzzuu)
1 jeekaka (Savu)


Tää oli äänestystilanne ekan päivän vikan IRL-päivän alkaessa. Aika synkkää: kaikki wagonit hyviksiä, minkä lisäksi myös kahdesta loppupäivän wagonista (Halima ja Marzzuu) ainakin toinen oli myös hyvis.

Oletus tilanteesta: pahiksilla ei oo ollut alkupäivässä ihan kauheasti panoksia. Heillä tuskin on loppupäivässäkään kauheasti panoksia, ainoa ehkä pahis-Marzzuun pelastaminen. Eli pahiksille on suuri kiusaus pelata passiivisesti ja antaa kyläläisten meuhkata keskenään.

Muistini mukaan ennen vikaa IRL-päivää, passiivisia olivat olleet:
miina
Savu
Jii
AlPacino
Pilkkuvirhe
Vampire

Sit Marzzuu, joka oli aika passiivinen, mutta toisaalta omaan perustasoonsa nähden aktiivinen.


Tokan päivän analyysistäni löysin tällaisen äänestystilanteen 7 h ennen päivän päättymistä.
4 Zey (miina, AlPacino, jeekaka, Keturin)
4 Vampire (justy, Zey, Jinmuru, Halima)
1 Keturin (Marzzuu)
1 jeekaka (Savu)


Synkältä näyttää taas. Tän jälkeen nousivat Halima-wagon ja sit vähän myöhemmin Marzzuu-wagon. Oikeastaan ainoa motivaatio minkä keksisin Zeytä äänestäville pahiksille kehitellä uusia wagoneja on se, että jos sekä miina että AlPacino ovat pahiksia. Tällöin he eivät ehkä haluaisi olla yhdessä pudottamassa Zeytä, jos sitten alettaisiin epäillä Zeytä äänestäneitä. Tää voisi selittää miksi pahis-miina on päivän lopussa aktiivinen etsimään uutta wagonia. Mut palataan siihen vähän myöhemmin.


Tän jälkeen Vampire tulee kertomaan motivaatio-ongelmistaan. Wagonit muokkautuvat näin:

5 Zey (miina, AlPacino, jeekaka, Keturin, Jinmuru)
2 miina (justy, Halima)
1 Vampire (Zey)
1 Keturin (Marzzuu)
1 jeekaka (Savu)

Sitten alkaa Halima-wagonin kasaus. Keturin ja jeekaka aloittavat, Horaaneko hyppää mukaan. Tilanne:

3 Zey (miina, AlPacino, jinmuru)
3 Halima (Keturin, jeekaka, Horaaneko)
2 miina (justy, Halima)
1 Vampire (Zey)

Mä kyselin jo eilen tuosta Horaanekon äänestä - miksi Halima Zeyn sijaan, jos Halima-epäily perustui pahis-Zeylle. Nyt kun Vampire paljastui hyvikseksi, en nää tätä enää niin pahismaisena. Pahis-Horaa ois voinut äänestää Vampireakin, jota oli epäillyt aiemmin. Oikeestaan ainoa motivaatio pahis-Horaalle äänestää Halimaa Zeyn tai Vampiren yli vois olla se että miina on pahis, ja Horaa halusi turvata miinaa (äänestämällä jonkun muun kolmeen ääneen). Tällöin pahis-Horaa ei ehkä äänestäisi Zeytä, koska siellä on jo pahis-miinan ääni. Mut jos miina ei oo pahis, ei mulla oo enää tän asian suhteen mitään Horaa-epäilyitä.

Ennen Marzzuu-wagonin syntymistä, tilanne on tämä:
4 Halima (jeekaka, Keturin, Horaaneko, Jinmuru)
3 Vampire (Zey, justy, Halima)
2 Zey (miina, AlPacino)
1 Keturin (Marzzuu)
1 jeekaka (Savu)

Kukaan pahis ei voi olla lynkkautumisvaarassa. Eli Marzzuu-vaunun käynnistäminen pahiksille on järkevää vain jos:
- heillä on tarve hajauttaa ääniään
- he haluavat kerätä hyvispisteitä

Missään nimessä en usko, että pahikset starttaisivat vaunua pahiskaveriaan vastaan. Tää tarkoittaa että:
-jos Marzzuu on pahis, miina on hyvis
- jos miina on pahis, Marzzuu on hyvis

Muita huomioita: tää on se tilanne, jossa pilkkuvirhe tulee sanomaan, että Halima epäilyttää mutta Vampire ja Zey eivät. Koska tiedän että Vampire-wagonissa ei ole pahiksia, olis pahis-pilkkuvirhe voinut hyvin esittää jotain Vampire-epäilyitä. Toisaalta ehkä hänellä ei ollut mitään käsitystä Vampiren pelistä, koska tämä ei ollut postannut pitkään aikaan, eikä siksi osannut esittää tästä mitään epäilyitä. Jos Pilkkuvirhe on pahis, luulen ettei hän tässä äänestänyt koska ei halunnut:
-joko äänestää putoavaa hyvistä
-tai äänestää pahiskaverinsa kanssa


Sit tulee Marzzuu-wagon + pilkkuvirheen ääni Halimalle.
5 Halima (jeekaka, Keturin, Horaaneko, Jinmuru, pilkkuvirhe)
3 Marzzuu (miina, Zey, Halima)
1 Vampire (justy)
1 jeekaka (Savu)
1 Zey (AlPacino)

Jos pilkkuvirhe on pahis, äänen motivaationa on ehkä kavereilta tullut kehoitus äänestää, koska äänestämättä jättäminen vois epäilyttää.

Sit tulevat vielä:
- Savun äänensiirto Vampirelle
- justyn äänensiirto Halimalle

Savun äänensiirto vaikuttaa sinänsä hyvismäiseltä, että tuli ylipäänsä tekemään. Toisaalta, parikyt minuuttia ennen päivän päättymistä ei Vampire-vaunu varmaankaan enää nouse, eli käytännössä äänellään oli ottamatta kantaa putoajaan. Sinänsä ihan hyvät syyt olla äänestämättä Marzzuuta, mutta toisaalta, Savu sanoi pelin alussa näin:

Savu kirjoitti:Marzzuu: Marzzuusta ei saa yleensä mitään tolkkua, ellei se paljasta itseään vahingossa (kuten luolaseikkailu 3:ssa). Fact of life. Musta on aivan turhaa että puolet viimeisten parin sivun viesteistä käsittelee sitä onko Marzzuu hyvis vai pahis ja onko Marzzuuta epäilevät hyviksiä vai pahiksia. Joidenki mielestä tollasen kysymysmerkin pitäminen pelissä ei oo kannattavaa. Toisten mielestä sen viesteistä voi päätellä jotain rooliin viittaavaa tai sit voi koittaa kalastella siltä jotain oikeaa lipsautusta. Ite kuulun ensimmäiseen ryhmään eli jos ei oo vielä vahvaa readia kenestäkään niin äänestän aina mieluummin ulos pelaajan joka ei sano mitään järkevää. Niistä puheeliaammista pelaajista ehtii ottaa selvää sitten myöhemminkin. Eipä muuta lisättävää tähän aiheeseen :D


Eli ton perusteella voisi kuvitella, että pudottaisi mielummin Marzzuun kuin Haliman.

@Savu muistatko enää sun ekan päivän lopun mietteitäs sen verran hyvin, että osaisit tuota äänestyspäätöstäsi avata? Miksi Vampire, vaikka tän pudottaminen ei enää ollut kovin todennäköistä? Miksei Marzzuulle ääni mahdollisesti Haliman pelastamiseksi?


***

Tän perusteella sanoisin että:

- Miina ja Marzuu eivät molemmat ole pahiksia.

- Jos AlPacino on pahis, miina vois hyvin olla hänen pahiskaverinsa, joka koki tarvetta etsiä eri vankkuria päivän lopussa. Toisaalta, Zeyn putoaminen ei ollut kauhean todennäköistä enää siinä kohtaa kun miina vaihtoi ääntään.

- Jos AlPacino/miina on pahis, se voisi selittää Horaanekon äänen Halimalle Zeyn sijaan. Vahvempi tää selitys on, jos miina on pahis, koska silloin pahis-Horaaneko ei olis halunnut äänestää myöskään Vampirea, jolla oli vähemmän ääniä kuin miinalla.

- Jos Marzzuu on pahis, Savu voisi olla hänen kaverinsa, koska ei halunnut äänestää Marzzuuta päivän loppumetreillä, vaikka oli päivän alussa todennut että tällaisessa tilanteessa Marzzuun pudottaminen voisi olla fiksua.

- Jos Marzzuu on pahis, hän ei äänestänyt itsepuolustukseksi päivän lopussa. Mutta oliko edes paikalla?

Ekan päivän perusteella voisin äänestää:
AlPacino
Violet
Marzzuu

Perusteluina juuri tuo ekan päivän hyviksiin keskittynyt äänestely. Pahiksilla on varmasti ollut suuri kiusaus istua käsillään ja katsoa vierestä kun äänet vellovat hyvikseltä toiselle. Ainoastaan miinan ja Marzzuun ekan päivän lopulla keräämät äänet saattoivat olla sellaisia, että ne vaativat pahiksilta reaktioita - näistä mahdollisista pahisreaktioista oonkin kirjoittanut yllä.


No sitten tokaan pävään:

Spoiler:
-jeekaka äänestää justyä

- miinalle pikkusen hyvispisteitä siitä että on reaktiotasolla suojelijan esiintuloa vastaan. Ei ois mahdotonta että pahis-miina feikkaa tän, mutta lähtökohtaisesti voisi olettaa että pahikset ovat enemmän innolla tuomassa puuttuvaa roolia vielä esiin. Tai ainakin välttäisivät ottamasta kantaa asiaan ketjussa, jos suojelija vaikka innostuisi.

justy äänestää Savua. Ekan päivän epäilyiden jatkeena.

- Marzzuun random ääni Savulle on outo, mutta sotii kyllä mun jos Marzzuu pahis, Savu ehkä tän pahiskaveri -teoriaa vastaan.

Muutenkin Marzzuun tokan päivän peli oli jotenkin tosi erilaista kuin ekan päivän peli. Etenkin se totaalinen katoaminen päivän edetessä.
@Marzzuu, osaatko yhtään avata ajatuksiasi tokasta päivästä? Onko siellä mitään pahismaista toimintaa kenenkään taholta? Ketä epäilet eniten tokan päivän jälkeen?

- miina äänestää justyä. Tästä olenkin miinalta kysellyt, että miksi justy eikä Marzzuu. Miina ei tiennyt, poisti myöhemmin äänensä.

- Savu äänestää Zeytä. Perusteluna että Zey on avain mysteeriin. Muita epäiltyjä justy, Horaa, Vampire ja Marzzuu. Tässä on mun mielestä taas sellaista Marzzuu-pohdintaa, jonka perusteella olisin voinut kuvitella Marzzuun saavan ekana päivänä Savun äänen.

Sit Zey käy äänestämässä Savua ja Keturin Zeytä.

Tokana IRL-päivänä ollaan tällaisessa tilanteessa:
Cameron kirjoitti:Väliaikatilanne:
3 Savu (justy, Marzzuu, Zey)
2 justy (jeekaka, miina)
2 Zey (Savu, Keturin)


Tän jälkeen Marzzuu käy poistamassa äänensä Savulta. Ei perusteluja poistolle. Äänensä poistettuaan Marzzuu kertoo miten meinasi pudottautua ekan päivän jälkeen, kun se oli niin aktiivinen. Tää on tässä kohtaa vähän outo huomio, koska toka päivä on ollut niin hidastempoinen.

Myöhemmin Marzzuu perustelee poistoa. Ei epäillyt Savua, vaan oli turhautunut ekan päivän peliinsä ja siihen ettei silloin äänestänyt.

En tiedä mitä tästä ajatella. Toisaalta Marzzuun äänenpoisto näyttää pahiksen paniikilta, kun kaveri johtaakin lynkkaustilastoa. Toisaalta tuo turhautumisperustelu vaikuttaa jotenkin rehelliseltä. Mut on kai mahdollista, että pahis-Marzzuu ois turhautunut ekan päivän loppuun. Pahiksenahan hän turhaan veti itseensä huomiota Vampire-pahisreadillaan. Tai sit Marzzuuta turhauttais pahiksena se, että hän joutuukin perumaan etäännyttämisäänensä kaveriltaan, kun tää kerää enemmänkin ääniä.

Sit jeekaka tulee esiin. Marzzuulta tähän outo kommentti:

Marzzuu kirjoitti:Tässä syy miksi en jeekakakaa äänestänyt: jotenkin aavistin tän jeen viesteistä ja näköjään hyvis!tutkani osui ja oli oikeassa :D


Musta tää on outo kommentti, koska Marzzuu on ennen tätä viestiä puhunut jeekakasta vain kerran, ihan pelin alussa. Marzzuu, milloin sulle tuli tää jeekaka-hyvisreadi? Ja mikset tuonut tätä hyvisreadiasi muille tiedoksi?

2. päivän vikan IRL-päivän aamuna:

1 justy (jeekaka)
1 Zey (Keturin)
1 Savu (Zey)[/quote]
1 Pilkkuvirhe (Savu)

Sit iltapäivällä Savu siirtää äänensä Zeylle. Sit justy siirtää äänensä Zeylle pari viestiä myöhemmin.

Illalla Pilkkuvirhe tulee sanomaan ettei ole mielipidettä kenestäkään.
Horaaneko tulee äänestämään miinaa. Muita epäilyttäviä olivat justy ja Marzzuu.

@Horaaneko, mikset äänestänyt mua miinan sijaan? Oisit voinut saada kilpailijan Zey-vankkurille yhdestä epäilemästäsi pelaajasta?

Kun jinmuru vielä äänestää miinaa vähän ennen päivän päättymistä, saadaan tällainen tulos:

3 Zey (Savu, Keturin, justy)
2 miina (Horaaneko, Jinmuru)
1 justy (jeekaka)
1 Savu (Zey)

Tällä hetkellä mulla ei oo mitään erityisiä ajatuksia tosta tokan päivän lopputulemasta. Se oli muutenkin niin epäaktiivinen päivä. Ehkä päällimmäinen lisäajatus oli se, että Marzzuu-Savu-tiimi sai tästä tukea, jos jompikumpi on pahis. Näistä kahdesta aloittaisin edelleen Marzzuusta.

Eli epäilyttävimmät ovat yhtä:
AlPacino, Marzzuu ja Violet. Violet siis lähinnä siksi, että nää molemmat päivät näyttävät keskittyneen lähinnä hyviksiin, jolloin pahiksella on vähemmän tarvetta nipistää kiireiltään aikaa pelaamiseen.

Äänestän nyt ++AlPacino. Hän on pelannut aiemminkin, joten voisi olettaa että enemmänkin irtoaa kuin tähän mennessä on irronnut. Vähintään kaipaisin jotain päivitettyjä oikeita ajatuksia pelistä. Tokana päivänä hän esim. puhui pelkästä suojelijasta, vaikka viestimäärä ei varmastikaan voinut olla mahdoton handlata.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.12.2018 11:39:32

Ja mä en ees puske sun lynkkaamista! Sori pahikset.

Käytännössä justyn Savu-keissi aiemmin tarkoittaa, että jompikumpi näistä on ainakin hyvis, koska pari mahdollista tilannetta tuolla missä justy ois voinut laittaa Savun putoamaan. (Savu äänesti myös Zeytä tilanteessa jossa ois voinut vahvistaa asemiaan äänestämällä justya... Jossain määrin Savun äänet on eka päivänä aika pelistä irrallisia, ehkä myös se pilkkuvirheääni, vaikka toisaalta siinä oli mun mielestä ajatus taustalla. Jiitä Savu tais äänestää eka päivänä kans hakuammulla, en jaksa käydä topaa läpi jos muistan väärin niin saa korjata :D)

Sovitaan sitten että kukaan ei antanut mitään tyhmiä hämäysääniä pahiksille, jookos? :D

justy ja Savu ei oo pahiskavereita. Savu ei oo myöskään luultavasti pahiskaveri pilkkuvirheen tai Violetin kanssa, eikä myöskään Marzzuun kanssa (sovitaan myös ettei Marzzuu ois tehnyt tollasta äänestys-äänenpoisto-moovia pahiskaverille.)

justyn miina keissi oli D1 illalla ihan varteenotettava jopa, eli uskon että miina ja justy ei ole pahiskavereita, ei myöskään miina ja Horaa. Marzzuu-keississä miina tais olla D1 liikkeellepaneva voima.

AlPacino ei oo koko pelissä äänesetänyt muita ku Zeytä eikä sitä oo äänestänyt kukaan.

justy ois siis pahis joko Marzzuun,Horaan, pilkkuvirheen, tai Violetin kanssa. Savu vois olla pahis miinan,Marzzuun, Horaan, AlPacinon kanssa. miina vois olla pahis Savun, AlPan, pilkkuvirheen, Violetin kaa.Marzzuu vois olla justyn, Savun, Horaan, pilkkuvirheen, Violetin, AlPacinon kanssa. En jaksa jatkaa tätä luetteloa :D Violet ja pilkkuvirhe vois olla kaikkien muiden paitsi Savun kaa, AlPa vois olla kaikkien kaa, paitsi näköjään nyt justyn.

Marzzuu ei tee mitään kun on nousemassa kakkosvankkuriksi D1. Marzzuu on kumminkin äänestänyt jo aiemmin, mutta sitten tositilanteessa jättää äänestämättä ja on vielä silleen että Halima on kyl varmaan hyvis :D Mun on ehkä pakko poistaa Marzzuu nyt mun pahislistalta kumminkin XD

Yhyy jos Horaa on pahis niin mun sydän särkyy taas ;________;

musta miinan vainoharhaisuus tossa justyn Savu-keississä on sinänsä hyvismäistä. Jos miina ois pahis, se saattaiskin ihan hyvin lähteä tollaiseen koska tietäis että justy on hyvis :D Siis ehkä sillä poikkeuksella että Savu on sen pahiskaveri. Vaikka miinalla ei kyllä todistetusti oo mitään ongelmaa bussata pahiskaveria niin ehkä tois ois silti liian OOTB?

Jaahas justy. Story of my life, vaikka mut petetään ja satutetaan ja kaikkea niin silti aina annan vielä uuden mahdollisuuden. --Violet ++AlPacino
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.12.2018 11:51:21

Näköjään tultiin justyn kaa ihan eri tulokseen Marzzuusta. Mitä mieltä oot justy mun huomiosta?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 06.12.2018 12:00:07

Marzzuun nousu vankkuriksihan alkoi kun hän sanoi ettei Zey eikä Halima epäilytä mutta Vampire epäilyttää. Eli hän ei ois voinut tossa enää epäillä Halimaa. Toki hän ois voinut itsepuolustukseksi äänestää Halimaa, mut sen kanssa kannattaisi odottaa ihan viime tippaan.

Plus Savun Vampire-ääni sopisi Marzzuun pahiskaverin antamaksi, mut tää on relevanttia vain jos toinen paljastuu pahikseksi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.12.2018 12:01:28

jeekaka kirjoitti:Käytännössä justyn Savu-keissi aiemmin tarkoittaa, että jompikumpi näistä on ainakin hyvis, koska pari mahdollista tilannetta tuolla missä justy ois voinut laittaa Savun putoamaan. (Savu äänesti myös Zeytä tilanteessa jossa ois voinut vahvistaa asemiaan äänestämällä justya... Jossain määrin Savun äänet on eka päivänä aika pelistä irrallisia, ehkä myös se pilkkuvirheääni, vaikka toisaalta siinä oli mun mielestä ajatus taustalla. Jiitä Savu tais äänestää eka päivänä kans hakuammulla, en jaksa käydä topaa läpi jos muistan väärin niin saa korjata :D)


Niin ja siis selvennän tässä itseäni, että toi suluissa oleva on siis yleisesti pohdintaa Savusta, ei siitä että oisko ne justyn kanssa pari :D Sinänsä hyvismäistä siis äänestä Zeytä jolla ei ollut yhtään ääntä sen sijaan että äänestäisi kaksi ääntä saanutta justya, mutta ääni justylle ois tietty ehkä voinut näyttää kostoääneltä ja liikaa itsesuojelulta.

Nostan tuolta justyn spoilereista vähän helpommin huomattavaan muotoon tän kysymyksen Savulle:

justy kirjoitti:Savun äänensiirto vaikuttaa sinänsä hyvismäiseltä, että tuli ylipäänsä tekemään. Toisaalta, parikyt minuuttia ennen päivän päättymistä ei Vampire-vaunu varmaankaan enää nouse, eli käytännössä äänellään oli ottamatta kantaa putoajaan. Sinänsä ihan hyvät syyt olla äänestämättä Marzzuuta, mutta toisaalta, Savu sanoi pelin alussa näin:

Savu kirjoitti:Marzzuu: Marzzuusta ei saa yleensä mitään tolkkua, ellei se paljasta itseään vahingossa (kuten luolaseikkailu 3:ssa). Fact of life. Musta on aivan turhaa että puolet viimeisten parin sivun viesteistä käsittelee sitä onko Marzzuu hyvis vai pahis ja onko Marzzuuta epäilevät hyviksiä vai pahiksia. Joidenki mielestä tollasen kysymysmerkin pitäminen pelissä ei oo kannattavaa. Toisten mielestä sen viesteistä voi päätellä jotain rooliin viittaavaa tai sit voi koittaa kalastella siltä jotain oikeaa lipsautusta. Ite kuulun ensimmäiseen ryhmään eli jos ei oo vielä vahvaa readia kenestäkään niin äänestän aina mieluummin ulos pelaajan joka ei sano mitään järkevää. Niistä puheeliaammista pelaajista ehtii ottaa selvää sitten myöhemminkin. Eipä muuta lisättävää tähän aiheeseen :D


Eli ton perusteella voisi kuvitella, että pudottaisi mielummin Marzzuun kuin Haliman.

@Savu muistatko enää sun ekan päivän lopun mietteitäs sen verran hyvin, että osaisit tuota äänestyspäätöstäsi avata? Miksi Vampire, vaikka tän pudottaminen ei enää ollut kovin todennäköistä? Miksei Marzzuulle ääni mahdollisesti Haliman pelastamiseksi?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 06.12.2018 12:02:32

Sinänsä en kyl tiedä miksi Marzzuu sanois pahiksena ettei Halima tai Zey epäilytä? Ehkä siksi ettei keksinyt näistä mitään hyvää epäilyä? Tosin Halima-juna ois ollut niin helppo hänelle loikata.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.12.2018 12:12:58

Joo ja korjaus tohon mun listaan, se oli Halima joka äänesti Jiitä joten Violet on vielä vapaata riistaa paritettavaksi kaikille.

Hmm. No ehkä pahis!Marzzuu vaan pööpöilee et en mä haluu äänestää ketään ja en mä haluu että Halima kuolee samalla kun pahis!pilkkuvirhe viimeistelee Haliman :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.12.2018 12:43:33

justy kirjoitti:Musta tää on outo kommentti, koska Marzzuu on ennen tätä viestiä puhunut jeekakasta vain kerran, ihan pelin alussa. Marzzuu, milloin sulle tuli tää jeekaka-hyvisreadi? Ja mikset tuonut tätä hyvisreadiasi muille tiedoksi?


Ainiin ja säästän vähän Marzzuun aikaa, 28.11.2018 kello 14:20 tuli hyvisreadi ja se tuotiin muille tiedoksi:

Marzzuu kirjoitti:Ja tuskin oon päässy sanomasta, että justy ja Vampire saa multa hyvispisteitä, kun jo lisään jeekakan samaan sakkiin :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 06.12.2018 14:36:36

Joo, musta tuntuu kans ettei äänekkäimmät nyt oo pahiksia, ku ei vibata. Siispä äänestän:

++AlPacino
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja Mair » 06.12.2018 21:39:01

Väliaikalaskentaa ja tunnelmaa kohottavaa teemamusiikkia!

You Know My Name (James Bond 007 - Casino Royale)

Äänitilanne:
3 AlPacino (justy, jeekaka, Jinmuru)

Poissa:
ei kukaan

Puhepakko hoitamatta:
AlPacino, Violet, Marzzuu, pilkkuvirhe, Savu

Päivä päättyy sunnuntaina 9.12. kello 22.00
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 07.12.2018 08:25:54

Tää on nyt vähän vaikeeta. Eilen 90 % viesteistä oli mun tai varmojen hyvisten kirjoittamia. Näiden lisäksi äänessä olivat Marzzuu, miina ja Savu. Jotenkin tuntuu että helposti menee sitten epäilytkin siihen porukkaan joka puhuu, kuten näkee mun Savu ja Marzzuu-pohdinnasta.

Mut alkaa tuntua että mielummin häviän aktiiviselle pahistiimille kuin lurkkaavalle pahistiimille, eli en kyllä aio ääntäni siirtää äänekkäisiin pelaajiin ihan helposti.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.12.2018 17:02:55

Noni hemmetti, jos nyt vihdoi sitä listausta. Eilen en malttanu ku olin nii innoissani vapaapäiväst ja lojuin vaa sängys koko päivän :^D Tääki viesti o varmaa iha täynnä ajatusvirheit ja tärkeit missattui juttui mut koittakaa jaksaa mua, olo ei oo hirvee skarppi

Justy
Spoiler:
Toi alun interaction marzzuun kans (pitää marzua hyvismäisenä metan perusteella ja kysyy, milloin tää on viimeksi pelannut pahista) olis mielenkiintonen siltä kannalta, jos marzu ja justy ois pahispari. Kätevästi ohjaa porukkaa ajattelemaan marzust paremmin ja kiinnostus miten pelaa pahiksena ois hyvinmietitty heitto kaverille. Kyselee myös paljon muilt pelaajilta Marzusta mut tota en pidä Justylta outona koska puolusteli/kyseli myös paljon muiden kommentteja Zeystä eli tuntuu kuuluvan aik lail Justyn tyyliin.

Justyn alkupeli pyörii aika lailla Vampiren, Jeekakan, Haliman, Zeyn ja Marzzuun ympärillä. Perusteet epäilyille tuntuu mun silmään loogisilt. Vaik Justyn peli on sillee karkeesti arvioituna 80% kysymyksii pelaajille mikä normaalisti saattais häiritä mua (ja tätä oonki jo selittäny), Justyn agenda on tosi selkeesti viedä pelii eteenpäi. Tällane fiilis jää kätee ekojen sivuje jälkee

Sit tulee tää Justyn ekan päivän äänestyshässäkkä jost mullon edelleen outo fiilis. Kontrasti ton alun loogisuuden kanssa ei vaa täsmää mulle tässä. Tää:

Vampire ei näytä osallistuvan enää peliin, joten en usko sen wagonin tuovan tässä vaiheessa päivää mitään mielenkiintoista. Ehkä Savu toisi.


mietityttää. Tuntuu että tiesit jo ettei Vampire oo pahis. Tai niinku eiks täs kohtaa tullu mielee esim, että pahisVampiren pahiskaverit ois voinu tul huuteleen jotai. Eihän ite Vampiren hiljeneminen siihe vaikuttais? Mikset pitänyt ääntä Vampirella esim samalla syyllä millä äänestit Halimaa:

Justy kirjoitti:En äänestänyt halimaa päästäkseni pohtimaan kuka bussaa Halimaa, vaan mietin ääneni jälkeenmitä nopeasti noussut Halima-wagon voisi kertoa, jos Halima on pahis. Kun (minun näkökulmastani) kolme neljästä sun äänen jälkeen äänestäneistä oli hyviksiä, se oikeastaan osoitti vain Horaanekoon mahdollisena pahis-haliman kaverina, joka yrittää ottaa jotain hyötyä irti kaverinsa lynkkautumisesta.


minä iha ite kirjoitti: Sit toi ääni Halimalle. Ensin miettii mont rivii viestis et joo kyl Halima hyvismäine o ollu mut sit kuitenki päätyy äänestään tätä

-en oo pitänyt Halimaa hyvismäisenä, se on ollut mun epäiltyjen tai semi-epäiltyjen joukossa pitkin ekaa päivää

Mua epäilytti Haliman Marzzuu-suhde, joka tuntui vaihtelevan periaatteellisen äänen (herätellään Marzzuuta tai lynkataan epävarma tekijä) ja pahisreadiin perustuvan äänen välillä. Tästä Haliman kanssa keskusteltiin ja hän vastaili ihan fiksuja juttuja mulle, minkä takia en nyt Halimaa olisi ekana pudottamassa - ainakaan ennen kuin esim. Savusta tai miinasta sais samalla tapaa fiksuja juttuja irti.


Joo tää oli mun moka, en ollu lukenu viestei ajatuksen kanssa (also mä tykkään kärjistää mu sanomisii mikä on ehk vähä paha tapa juonareis :D) mut toi mun pointti on edellee relevantti. Pidit Halimaa pahismaisena alkupelist joo, mut must tuntuu vaa absrudilt et samas viestis jossa et haluu äänestää Halimaa, päädyt äänestään tätä. Tai lähinnä se, miks "Tosin ehkä Halima vähän enemmän yrittää ratkaista peliä viime pelissä? Eli se pahisreadien ja pahisjahdin puute mikä tässä pelissä on mua välillä häirinnyt on kyllä eroa tuohon edelliseen" menee Savu- ja miina-epäilyjen edelle?
Emmä tiä, kaikille tulee mielijohteit ja mielipitee muutoksii ja ne voi ol yhtäkkisii (oon malliesimerkki) mut ehk mikä mua itteeni täs hämää on se miten se ei sovi sun muuten tosi pitkällevietyy pelityyliin.

Tää Justy/miina/Savu trio on mielenkiintonen. Justy on hanakasti kumpaaki epäilemässä, mutta mieluummin äänestää Halimaa koska tämä "ei yhtä hanakasti yritä saada pahiksia kiinni". Savu saa äänen mut se lähtee melkein heti. Miinan tuntuu kyl olevan aidosti turhautunu ku hää ei tajuu Justyn pointtii et en sit tost tiiä. Mut en näe Justy-Savuu iha mahdottomana

Mä repeen aina tolle Horaan ”voi veljet” -allekirjoitukselle. Varsinkin tokana päivän se on kyl kuvannut hyvin mun omiak fiiliksiäni tosi hyvin kirjoitettuani viestin tänne.

Hyvä et se tuo iloo muillekki :D big juonari mood

en oo pitänyt Zeytä hyvismäisenä, se on ollut neutraaleissa pitkin peliä


Totta. Sun vankkumaton Zey-myönteisyys hämäs mua, varsinkin kun osa sun Zeykommenteist on niiiiin rajal et ne vois melkee laskee hyvisviboiks. Mun piti mennä iha tarkistaan taaksepäi su kommenttei Zeyst ja itse asias nyt mua häiritsee enemmän sun pettämätön tarkkuus siit ettet vaa anna Zeyst minkäänlaist mielipidettä :DD Iha viimesee asti puolustelit sitä, muttet loppuje lopuks jaksanu lukee Zeyn viestei kunnol läpi ja muodostaa siit mielipidettä ja tää tuntuu mulle ristiriitaselta. Olkoonki sitte että ne puolustelut liitty Zeyn pelityyliin mikä on neutraali aihe, mut kuitenki pyörsit niil pelaajien epäilyjä ja must on kummallista ettet missää vaihees miettiny näit ihmisten epäilyjä kaks kertaa ja menny itekki legit lukee Zeyn viestei.

In conclusion... Ööäähh. Justy epäilyttää mua, nyt enemmän kun eilen ku siit puhelin. Se vaan, et Justy on tehny monii juttui joille en löydä selkeet pahismotivaatioo (tai lähin et miks pahis tekis niin) enkä oikei tiiä keneen Justy vois pahiksena linkittäytyy. Savu ei imo oo mahdoton vaik Justy tätä äänestikin. miina vähä niin ja näin, mun pitää miinan viestit lukee uudestaa läpi. Lähinnä miinan puolest en usko justymiina kaveriutta ton miinan eilisen äänen takii. Marzzuun en usko enää pahiskaverina. Sit on nää meidän hiljaset veijarit pilkkuvirhe ja AlPacino ja Violet, joist ei ny ota paljoo selvää mut pitää lukee heidänki viestit uusiks läpi.

Eli joo, Justy ois mun mielest potentiaaline pahis mut must tuntuu et lopulline mielipide muokkautuu vast sit ku saan loputki pelaajat käytyy läpi.


Savu

Spoiler:
Hm, mikä mul oli jääny Savust mielee oli Zey-keskeisyys, mut nyt ku luen näit viestei must tuntuu et se vaikutelma on tullu enemmä sen puolest miten paljon justy on keskittyny Savun Zey-epäilyihin :D Nyt ku luin noit viestei uudelleen Savun perusteet epäillä Zeytä tuntuu paljo järkevämmiltä. Edellee tää kohta tökkii mua silmään:

Ton viestitykityksen mä nään edelleen pahismaisena sillä hän kirjotti kolmasosan eilisen viesteistä ja oli sitä myöten tiputtamassa kärryiltä ainaki minut ja ilmeisesti monet muutkin


Kosk tosiaa samast asiast vois syyttää vaiks Justyy ja Jeekakaa, mut ehk mua kuitenki häiritsee täs loppuje lopuks enemmä sanavalinnat ("tiputtaa kärryiltä" epäilyn perusteena for e.g)

Savu on monee kertaa nostanu nyt esille mite kivaa ku marzzuu on !! kirjottanu enemmän !! :) (ei mut oikeest.. se on tosi kivaa), melkei voisin nähdä tällasen sellasti hellänä painostuksena et älkää nyt hemmetti marzua äänestäkö ku silt kerranki saadaa sisältöö, mut toi Marzun Savu-ääni ei sovi kuvaan, en usko että olis Savun pahiskaverina tehny tollee. Ellei sit kolmikko oo Marzzuu/Savu/Justy mut... Mä en jotenki nää tätä :D

Savu, mitkä fiilikset nyt ku Zey paljastu hyvikseks? Se oli "sun epäilysten ydin", joten mitä epäilyksille kuuluu nyt?

Sä sanot jatkuvasti että pelkkä tyyli ei sais olla peruste äänestämiseen, vaan pitäis löytää myös pahismotivaatio, mutta jos sille tyylille löytyy pahismotivaatio niin eikö se sit ole riittävä peruste?


Kuitenki sä sanoit sivuu aiemmin, että tyyli pelkästään ei ollu sun peruste epäillä Zeytä...?

Savun miina-kommentointi o aiks ympäripyöreet soutaa huopaa, sopis pahiskaverille.

MMmm, en oikei tiiä mitä kelaa tost Savun iltaäänestyksestä. Ymmärrän pointin tos hiljasen äänestämisessä kosk kyl muaki pelottaa tää hiljasten massa joka alkaa painaa niskaa ku lähestytää vikaa harhalynkkauspäivää, mut sit taas toi ois kätevä taktiikka pahikselle, äänestää hajuton pelaaja ja jatkaaa turvallisesti seuraavana päivänä saman epäillyn parissa. Tost tekee oudompaa se, et savu sano Zeyn olevan avain kaikkiin sen epäilyksiin joten kai sellasen nyt haluis pois äänestää? Mut sit taas, kosk vaihto äänen nopeest takas Zeylle en oikei tiiä.

Summattuna, haluisin Savult vastauksii näihi muutamii juttuihi mitä nostin täs esille ja päivitettyi mielipiteit pelaajist. Toi alkupeli tuntuu mul hyvismäiselt ja samanlaiselt mitä oon tottunu Savult näkee, mut täs loppupuolel on ollu muutamii juttui jotka tökkii.


miina

Spoiler:
Tbh mun tekis mieli miinan pelinalotusviestin perusteel sanoo jo suoralt kädelt et se o hyvis :D Kosk niinku... Kelle ois tullu mielee tollane pahiksena. en vaa nää tota mitenkää. Ellei tällast keksitty yhes pahischatis mut emmä tiä.
Mut sit taas... Hm. Miina ei olevinaa tienny ees et pelissä on suojelija. Se ettei oo lukenu pelinavausviestei ees kertaallee läpi tuntuu vaa uskomattomalt, kai ne roolit nyt ees jotenki ois sinne mielee jääny. miina on kuitenkin suht skarppina sen epäilyksien kaa joten en tiiä vakuuttaaks tää sekoilu mua.

Miinan toisen päivän alotus on outo, eka on sillee !! NONNI ja nyt se suojelija ja suojeltu esii, sit nopeest korjaa ku porukka o ollu sillee no ei ny hitos, et joo tietty vaa jos suojelija suojeli jotai muut ku vaparia. Toi Justyn ääni tulee jeekakan perään ilman _mitään_ perustelui. Idk tulee tollane ihme hännystely-fiilis et kulkee vaa ihmisten lahkeesta toisee.
Mä ymmärrän ajatusmaailman tollasen äkkinäisen äänen takana kosk mulle tulee usein tollasii hetkii et äänestän tavallaa siin in the heat of the moment enk sit jälkeenpäi enää ees muist miks äänestin :D Mut mä nään tos liian vahvan linkittymän Justylle aiemmin annettuun ääneen, etten iha osta tota ettei miina ajatellu tos kohtaa muka mitään. Mun mielest täs yritettiin saada aikaseks Justy-vankkureita, miina selvästi katsoo peliä myös sieltä vinkkelistä ketkä pelaajat on ns vaarallisimpia, koska mietti tota Savunkin kohdalla, enkä ihmettele jos miina näkee aktiivisen ja paljon äänii heittelevän Justyn vaarallisena - varsinki kun Justyn epäilyt roikku viel miinan seläs täs vaihees.

Noh, sitte miina poistaa Justyn äänen uudestaa :-------D syytettäköön viiniä

Mm, tän läpiluvun jälkee oon viel vakuuttuneempi siit et miina on pahis.


Marzzuu

Spoiler:
Marzzuun alkupeli oli tosi, no perusmarzuu. Mua on marzussa useemminki häirinny toi miten tuntuu ottavan muide pelaajie viesteist suoraa pointtei ja puolustelui omiin viesteihinsä eikä tunnu ajattelevan ns itsenäisesti (esim toi miten sanoo pelaavansa tunteella ja turhautuvan ku sitä aina epäillään, kun muut otti tätä samaa esiin. Tho mä kyl ymmärrän tän ja oli varmaa iha rehellinen reaktioki).
Pitää hyvismäisenä Justyy koska tää vaikutti "sovittelevalta", mutta sanoo laittaneensa lainausmerkit jos on "erehtyny", täst tulee fiilis ettei marzu oo itekkää varma sanoks Justy näi mikä on kyl vähä outo peruste mielipiteelle :D

Tost Marzzuun Haliman puolustelusta, en tällee uudestaa näit viestei läpi lukies oikei näe mite tost nii moni on saanu hyvisviboi. Tuntuu et moni ajattelee täs ettei marzzuu osaa ajatella omil aivoillaa, et joo totta kai marzu hyppää mukaan kaikkei aktiivisimpaan junaan. Miks? Miksei marzu pahiksena osais taktikoida ja esim ajatella että koska tietää Halin hyvikseksi, ei lähde siihen junaan koska ennakoi et seuraavana päivänä Haliman äänestäjii syynätään. Pahiksen ois tos tilanteessa iha järkevää äänestää ei nii todennäköistä kärryy ja hajuttomampaa Vampirea.

päivästä_turhautunut_hyvis!Marzzuu_äänesti-ja-perui_turhatuneean-annetun_äänenssä.


Tästä tulee mulle taas fiilis, et käytetään hyväksi puolusteluita mitä Marzzuu on aiemmin pelissä saanu, eli just tota turhautumista josta marzun kohdal puhuttii paljon pelin alussa.

Tää on kyl jännä mite eri fiilikset mul tulee pelaajist nyt ku lukee topaa ajatuksen kaa läpi :D Olin saanu Marzzuust fiiliksen et on ollu _paljon_ aktiivisempi ja rakentavampi viesteissää ja joo, kyl täs on selkeet kehityst tapahtunu marzun aiempiin peleihi verrattuna mut imo mikää ei puhu sen puolest et Marzu ois hyvis. eik niinku varsinkaa toi halimakeissi, en iha hiffaa vielkää miks siit vedettii hyvisreadei. Marzzuu putoo mahdolliste pahiste joukkoon


Noni sit meiä hiljaiste kaarti

No Violetist ei oo paljoo sanottavaa. Jii puheli jotai marzust ja puolusteli Justyy, ei mitää raskauttavaa. Violet on moikannu Zeytä :)

AlPacino
(pls... Hanki joku ava ;_; sun viestei o tosi vaikee bongaa kaikkie näide seast)

Noh, AlPastakaa ei oo kyl paljoo sanottavaa. Toi Zey ääni oli aluks vähän öhh kosk siit ei selkeest tullu esille et pitää Zeytä petturina enk käsitä miksei sanonu sitä jo ekas viestissä, mut perusteli imo hyvin seuraavassa viestissää kaikkee. AlPa tuntuu pelaajalt jost vois saada paljonkin irti jos se vaa, nii, laittais jotai viestii :---D Ajatuksii tuntuu olevan mut tyhjäst o paha nyhjästä.

Pilkkuvirhe
Joo-oh, jos alpan pelaamine o ollu hajutont nii pilkun peli vetää nextille levelille :D Tost Haliman äänestämisest en osaa sanoo suuntaa tai toisee, mut tää kiinnitti huomion:
(Edit: Lisäks tapana on et pelkään usein sanovani tai tekeväni jotain typerää)

Koska mietin et kehtaisko pahis sanoo tällast suoraa, ehkei ees alottelevalle pahikelle tulis mielee ol näi rehelline.
Mm nii ja siinhä ne viestit sit oliki.

Täs hilljaste kohal onki nyt hyvä kysymys jos niit päädytää äänestään, et kenest ois parhaat mahdollisuudet saada ees _jotai_ irti. Veikkaan AlPaa kosk sen pohdinnois on ollu jotai järkee, mut toisaalt toi pointti minkä nostin pilkust ästen esille + miten rehellisesti puhuu siit et tää pelaaminen ahdistaa ja haluis vaa pudota puhuis mulle enemmän hyvisroolin puolest. Tbh en usko et Violet jaksaa yrittää käydä pelii enää läpi. I have zero faith in u man :( (no ei vaa, kiva oikeest jos tulisit puhuun. toi eka päivä o suurimmaks osaks zeyt ja jeekakaa eik niit tarvii ees välttis käydä läpi jos haluut pääst kärryille et)

Elikkäs, listaan tähä nyt imo mahdollisii pahisparei:

Justy - Savu (tho en ehk iha täysii usko tähän)
Justy - pilkkuvirhe
Justy - Violet
(Justy - AlPa)
vika suluissa kosk mietin lähtiskö pahis kaveriaa äänestään heti päivän alust, ku ois voinu iha hyvin valita myös pilkkuvirheen - ääni ku aik vahvasti nojaa siihe et AlPa o ollu hiljane

Savu - miina
(Savu - Justy)
Savu - AlPa
Savu - pilkkuvirhe
Savu - Violet
Savu - Marzzuu

miina - Savu
miina - AlPa
miina - pilkkuvirhe
miina - Violet

AlPa - kaikki paitsi ehkei Justy

pilkkuvirhe - kaikki

Violet - kaikki

Sit niit trioi:
Oon aika satavarma et yks näist hiljasist on pahiskolmikos. Jos mietitää pelkkii aktiivisempii (Savu, miina, Justy) nii en kyl mitenkää saa sullottuu nät kaikkii yhtee syssyyn :D Tai ois vähintää ollu tosi villii pahispelii. Savu-miina menis tosiaa jotenkuten imo yhteen. Justy menis ehk just just Savun kaa kimppaan mut iha vaa mututuntumal en nää tätä hirvee mahdollisena.

Mahdollisia:
Savu/miina/violetalpapilkku
Savu/marzzuu/hiljainen
miina/hiljainen/hiljainen

Mahdollinen mut epätodennäköisempi
miina/marzu/hiljainen
(kosk miina äänesti marzuu)
Justy/pilkkuvirhe/Violet
(täs mietin vaa, olisko Jii eli nykyinen Violet heti ekas viestissää heittäny hyvisviboi justylle. Iha mahdollist tietty mut vähentää mu silmis vähä tän todennäköisyyttä)
marzzuu/hiljainen/hiljainen
(ei mahdoton, mut mietin vaa tota marzun muuttunutta tyyliä ja sitä, oisko kaks antiaktiivia innostanu pelaa sitä aktiivisemmin)
Justy/marzzuu/pilkkuvirhe
(Vois muute ol iha mahdolline mut mietin vaa tota marzun ääntä Savulle Justyn peräs)
Justy/Savu/pilkkuvirhe
(en iha täysii usko SavuJustyyn mut en jätä pois laskuist)

epätodennäköinen:
Savu/miina/Justy
pilkkuvirhe/AlPacino/VIolet
(en sanois et tää on mahdoton mut en vaa haluu uskoo tähän kosk. helevetti)

Mun ei pitäis tehä tällasii taulukkoi sekotan vaa oman pääni :DD Ajattelin et nää listattua voisin vaa kattoo kuka linkittyy parhaite kehenki mut en mä osaa kattoo tota itekkkää sillee :----D Anyway, mul o vahva tunne et joko miina tai marzzuu on pahis. Ja joku hiljasista. Justy epäilyttää mua, mut en näe sille oikei mitää mahdollist pahistrioo paitsi toi marzu/pilkkuvirhe. Mikä vois selittää kans sen, miks Justy lähti tänää työntämää nimenomaa AlPan lynkkausta eikä pilkkuvirheen. Mut sit tos on toi Marzzuu, joka ei iha täysii sovi kuvioo. Ehk Justy/Savu/pilkkuvirhe? Itse asias nyt ku katon tota nii Savu linkittyy aik nätisti kaikkii muihin paitsi ehkei Justyyn. Savust en itessää saa mitää major pahisviboi tho, haluun kuulla siit ainaki viel enemmä ennen ku teen mitää

MMm. Mä oon yleisesti hiljasten äänestämist vastaa, mut toi hiljaste joukko kyl alkaa lowkey ahistaa :D Jos tänää lynkataa joku aktiivisempi pelaaja ja se osottautuu hyvikseks, huomisest tulee aik arpapeliä. Jos tänää lähtee yks hiljane ja se osottautuu hyvikseks, huomenna ollaa sit hiljaiste kaa 50-50 tilantees, oletuksel et kumpikaa ei oo tullu tuomaa topicii mitää materiaalii. Ja sit mua täs samal kalvaa ajatus et joku Justy o täs nyt yrittämäs hiljaste massamurhaa et katseet siirtyis muista pelaajista niihi. Mut sit ku jos Justy o pahis sil o melkei pakko olla hiljanen pahiskaveri ::DD ÄÄÄähähäh. Mä en osaa ajatella enää, oon käyttäny tähän listauksee jonku kaks tuntii. Meen nyt ottaa shotin.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.12.2018 18:54:32

Jos justy on pahis, AlPacino ei oo, koska justy tuuttais hiljaisista täysillä sitä joka ei oo pahis koska ne voittais huomenna.

Oon aika varma et kolmikko löytyy joukosta AlPa/Savu/miina/Violet. Ei toi AlPa/Violet/pilkkukaan oo ihan mahdoton koska Violetkin on ollu noin duck it -meiningillä :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.12.2018 19:03:20

Ehhhkä Marzzuun hyvikseyden puolesta puhuis myös se, että mä olin aika juszzuuu meiningeillä eilen, ja Ketu kumminkin kuoli yöllä ja se epäili vaan justya. Jos siis pahiksilla on ollu joku sellanen suunnitelma hihassa. Viime hetken suojelija-claimia ootellessa :-------D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja Savu » 07.12.2018 19:31:41

Hepskukkuu, pahoittelut hiljaisuudesta. Eilen oli tarkoitus kirjoittaa mutta suunnitelmat meni mönkään enkä ehtinytkään koneen ääreen. Lisäksi flunssa vaan yltyy niin ei oo energiatasotkaan ihan tapissa.

justy kirjoitti:Savu muistatko enää sun ekan päivän lopun mietteitäs sen verran hyvin, että osaisit tuota äänestyspäätöstäsi avata? Miksi Vampire, vaikka tän pudottaminen ei enää ollut kovin todennäköistä? Miksei Marzzuulle ääni mahdollisesti Haliman pelastamiseksi?

Muistan :( Aloin kirjottaan tuota töiden lomassa tilanteessa, jossa Vampirella oli vielä kaks ääntä. Lopulta alko aikaraja tulla vastaan, joten lähetin viestin enkä noteerannu että Halima oli poistanu äänensä siinä välissä tai muutoinkaan seurannu äänestystä loppuun asti.

justy kirjoitti:Tää on nyt vähän vaikeeta. Eilen 90 % viesteistä oli mun tai varmojen hyvisten kirjoittamia. Näiden lisäksi äänessä olivat Marzzuu, miina ja Savu. Jotenkin tuntuu että helposti menee sitten epäilytkin siihen porukkaan joka puhuu, kuten näkee mun Savu ja Marzzuu-pohdinnasta.

Tätä samaa vähän mietin kun aattelin eilen äänestää Pilkkuvirhettä Zeyn sijaan.

Jeekaka kirjoitti:Jiitä Savu tais äänestää eka päivänä kans hakuammulla, en jaksa käydä topaa läpi jos muistan väärin niin saa korjata :D)

En oo äänestäny Jiitä :D Keturinia ja sinua äänestin ekana päivänä ennen Vamppia.

Horaaneko kirjoitti:Savu, mitkä fiilikset nyt ku Zey paljastu hyvikseks? Se oli "sun epäilysten ydin", joten mitä epäilyksille kuuluu nyt?

No sanotaanko niin että nyt on vähä tyhjä olo ku mun teorioilta putos keralla pohja :( Mulla ei tuu nyt selkäytimestä mitään pahisviboja kenestäkään, että periaatteessa kuka vaan vois olla pahis. Samaan tulokseen tulit näköjään itekkin :D Oon tässä yrittäny käydä viestejä läpi mutta oon saanu vasta muutamia pareja rajattua pois eikä se oo hirveästi auttanu.

Horaaneko kirjoitti:Kuitenki sä sanoit sivuu aiemmin, että tyyli pelkästään ei ollu sun peruste epäillä Zeytä...?

Joo mulla oli paljon muitakin syitä äänestää Zeytä, mutta yritin tällä lähinnä kiinnittää huomiota siihen että toi Justyn “ei kannata äänestää Zeytä tällä perusteella" oli vähän ristiriitainen huomio.

Horaaneko kirjoitti:mut sit taas toi ois kätevä taktiikka pahikselle, äänestää hajuton pelaaja ja jatkaaa turvallisesti seuraavana päivänä saman epäillyn parissa. Tost tekee oudompaa se, et savu sano Zeyn olevan avain kaikkiin sen epäilyksiin joten kai sellasen nyt haluis pois äänestää?

No etkö muka nähny mitään järkeä siinä että ois ollu kivempi pitää yks aktiivinen pelaaja pelissä jos Vampire ois paljastunu ensin pahikseksi? :D Mulla oli kaks teoriaa joista Zeyhyn uskoin vähän enemmän, mutta ihan tämmösistä pelin mielekkyyteen liittyvistä syistä olisin halunnu tarkistaa sen Vampiren ensin. Kyl mä tän mielestäni siinä yhteydessä jos selitin!

Mitäs meinasitte tehdä jos hiljaset ei tule tänäänkään puhumaan ja on putoamassa epäaktiivisuuteen? AlPacino on käyny paikalla viimeks 4. päivää sitte ja Pilkkuvirhekki on vaan lurkannu siitä asti. Periaatteessa voidaan hävitä jo tänään jos kolme hyvistä tippuu kerralla. Imho pitäis varmaan yrittää äänestää niin että korkeintaan 2 pelaajaa tippuu tänään. Jos menee huti niin huominen on vielä jäljellä mutta saatiin rajattua joukkoa pienemmäksi. Eli jos kaks pelaajaa on tippumassa epäaktiivisuuteen, niin ois varmaan hyvä äänestää niistä toista.

Että sinällään mulla ei nyt oo yhtään motivaatiota pelaajien analysoimiseen ku näyttää ettei tässä voi tehdä mitään valintaa kuitenkaan. Vähän ikävää mutta jos joku näistä hiljasista nyt tuleeki avaamaan suunsa ja sanoo et “en oo ehtiny pelata sori" niin sitä on vaikea olla näkemättä muuna ku kaverien painostamana aktiivisuuskiintiön täyttämisenä. Että jos tuutte niin sanokaa sitte ees jotaki järkevää x)

Mulla ei nyt oikeen raksuta muuta ku että Horaaneko ja Miina ei voi olla pari koska eilinen ois voinu vielä kääntyä Miinalle. Justy vois olla oikeestaan kenen tahansa pari. Miina ei sovi oikeastaan kenellekkään (paitsi ilmeisesti mulle), koska melkein kaikki on sitä ollu lynkkaamassa. Horaaneko ja Justyki vois olla ihan mahdollinen pari, en oo nähny mitään todellista äänestyshalua kumpaankaan suuntaan.. Ja sit kuka tahansa hiljainen vois olla kenen tahansa aktiivisen pari.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.12.2018 19:56:12

Savu kirjoitti:Mitäs meinasitte tehdä jos hiljaset ei tule tänäänkään puhumaan ja on putoamassa epäaktiivisuuteen? AlPacino on käyny paikalla viimeks 4. päivää sitte ja Pilkkuvirhekki on vaan lurkannu siitä asti. Periaatteessa voidaan hävitä jo tänään jos kolme hyvistä tippuu kerralla. Imho pitäis varmaan yrittää äänestää niin että korkeintaan 2 pelaajaa tippuu tänään. Jos menee huti niin huominen on vielä jäljellä mutta saatiin rajattua joukkoa pienemmäksi. Eli jos kaks pelaajaa on tippumassa epäaktiivisuuteen, niin ois varmaan hyvä äänestää niistä toista.


Eipä tässä oikeesti voi hirveesti tehdä, jos porukka ei tule puhumaan. Pahikset voi tulla heittämään jonkun "sori siitä" -viestin päivän lopuks ja sitten massaamaan huomenna, eli käytännössä hyvikset häviää tän pelin tänään joka tapauksessa, jos ei nyt osuta pahiksiin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.12.2018 20:14:05

Eikun olinkin liian pessimistinen :D Mutta huomenna täytyy silti käytännössä kaikkien hyvisten onnistua koordinoimaan äänensä samalle pelaajalle.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.12.2018 20:21:55

Kysymys kaikille: Kenet olisitte ajatelleet tappavanne N1 ja miksi?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.12.2018 20:22:59

Jos olisitte olleet pahis siis obv :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.12.2018 20:39:10

jeekaka kirjoitti:Ei toi AlPa/Violet/pilkkukaan oo ihan mahdoton koska Violetkin on ollu noin duck it -meiningillä :D

Joo ei oo mahdoton mut rage quittaan pelaamise jos väänsin ton äskeise viestin vereslihal ja pahispoppoo onki täynnä antiaktiivei :DDD

jeekaka kirjoitti:Ehhhkä Marzzuun hyvikseyden puolesta puhuis myös se, että mä olin aika juszzuuu meiningeillä eilen, ja Ketu kumminkin kuoli yöllä ja se epäili vaan justya. Jos siis pahiksilla on ollu joku sellanen suunnitelma hihassa. Viime hetken suojelija-claimia ootellessa :-------D


Mm joo voi ol et tää on ollu ajatuskaari, tho ehk ite kallistusin siihe enemmä et keturinin lynkkauksen takan o ollu vaa se et ketu oli aktiivisempi ja enemmän peliä eteenpäi puskeva pelaaja. Jinil on (paha) tapa mennä usei massan mukana ja sen päätä on varmasti helpompi käännyttää. Mene ja tiedä, mut siis wow mä kyl näkisin suojelijaclaimin täs vaihees aiks hiton hasardina :DD

Savu kirjoitti:Samaan tulokseen tulit näköjään itekkin :D

Älä kuule muuta viserrä :----D Olo aika hito vainoharhanen atm

No etkö muka nähny mitään järkeä siinä että ois ollu kivempi pitää yks aktiivinen pelaaja pelissä jos Vampire ois paljastunu ensin pahikseksi? :D Mulla oli kaks teoriaa joista Zeyhyn uskoin vähän enemmän, mutta ihan tämmösistä pelin mielekkyyteen liittyvistä syistä olisin halunnu tarkistaa sen Vampiren ensin. Kyl mä tän mielestäni siinä yhteydessä jos selitin!

Jea kyl mä ymmärrän ton näkökannan. Tho tota su pointtii laskee ehk vähä se et pelis oli kuitenki jäljel mont aktiivistaki ja Zey oli ollu aik hiljaa koko päivän. Mut joo, päädyit kuitenki äänestää Zeyt loppuje lopuks, jos olisit yrittäny jättää Zeytä tähä päivää keissi ois eri

Onks muka jo tänää jotkut putoomas antiaktiivisuutee..?pitää käydä tsekkaa mite toi puhepakko toimii 0:

//jeekaka
Ööööääähh. Varmaa keturinin? Kosk se oli paljo aktiivisempi ja isompi uhka. Mut olisin kans saattanu kikkailla ja päätyy Jiniin kosk olisin ajatellu et suojelija ajattelee just noi :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 3.pv päättyy 9.12. kl

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 07.12.2018 20:44:23

jeekaka kirjoitti:Kysymys kaikille: Kenet olisitte ajatelleet tappavanne N1 ja miksi?

Ömmm.... Jos mä oisin ollu pahis, oisin varmastikin äänestänyt Vamia, olkoonkin ettei Vampire epäilyttänyt mua kunnolla vaan epäily pohjautui jollekin-jota-en-osaa-nimetä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron