Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Mitä tänään syötäisiin? 4. päivä päättyy ti 13.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 13.11.2018 20:52:39

Jinmuru: Täh,miten ihmeessä Vampire on varmistetumpi hyvis kuin Halima? :D Jos Cameron ei oo pahis niin miksi ihmeen ihmeessä se kertoisi että on ennustanut sarjis!Halimasta taviksen?
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 4. päivä päättyy ti 13.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jii » 13.11.2018 21:00:10

Päivä on päättynyt.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Mitä tänään syötäisiin? 4. päivä päättyy ti 13.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jii » 13.11.2018 21:09:54

NELJÄS ILTA

Tämän illan raaka-aineena toimii... valkosipuli!

Valkosipuli-voipasta

500 g linguine- tai tagliatellepastaa
2 valkosipulinkynttä
50 g parmesaania
50 g voita
mustapippuria myllystä

1. Laita pastavesi kiehumaan.
2. Kuori valkosipulinkynnet ja murskaa ne veitsen leveällä sivulla.
3. Keitä pasta suolalla maustetussa vedessä noin 7 minuuttia.
4. Sulata pannussa voi. Kuullota valkosipulia voissa pastan kiehumisen ajan. Kuullota valkosipulinkynsiä miedolla lämmöllä, mutta älä ruskista.
5. Tee parmesaanista lastuja kuorimaveitsellä valmiiksi viimeistelyä varten.
6. Kun pasta on kypsynyt al denteksi, ota puoli desiä vedestä säästöön ja valuta loput pois.
7. Kaada pasta pannulle ja pyöräytä sekaisin. Jos voi erottuu, lisää keitinvettä pannulle.
8. Nosta lautasille. Viimeistele rouhaisemalla mustapippuria myllystä ja koristelemalla parmesaanilastuilla.

Äänet
4 Cameron (Halima, Vampire, Jinmuru, Niacin)
1 Niacin (Cameron)

Cameron kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet
1. päivä: Savu, psykiatri (juusto)
1. yö: Ei kukaan
2. päivä: Marzzuu, tavallinen kyläläinen (härkis)
2. yö: Horaaneko, kultisti (kurpitsa)
3. päivä: miina, tavallinen kyläläinen (kana)
3. yö: Tube, tavallinen kyläläinen (avokado)
4. päivä: Cameron, sarjamurhaaja ja kertakäyttöinen ennustaja (valkosipuli)

Jäljellä
4 hyvistä

Äänestyspakot
-

Peli on päättynyt hyvisten voittoon! Henkiin jäivät hyvistappaja Vampire, onnekas Jinmuru sekä tavikset Halima ja Niacin. Onnea voittajille ja kiitos kaikille pelistä. :> Tässä vielä pelissä olevat hahmot sekä salaiset voittoehdot ja lista pelissä olevista pelaajista ja näiden rooleista.

Hahmot:
Hyvät:

1 kertakäyttöinen hyvistappaja, joka saa ampua yhtenä vapaavalintaisena yönä haluamansa pelaajan. Hyvistappajaa ei voi käännyttää kulttiin.

1 psykiatri, joka yrittää parantaa jokaisena yönä sarjamurhaajan, jolloin tästä tulee tavallinen kyläläinen. Mikäli sarjamurhaaja kuolee ennen kuin psykiatri parantaa hänet, tulee psykiatrista tavallinen kyläläinen. Psykiatria ei voi käännyttää kulttiin, ei edes sarjamurhaajan kuoltua.

1 onnekas kyläläinen, joka on turvassa ensimmäisestä käännytys- tai tappoyrityksestä yöllä. Ei ole turvassa päivälynkkauksilta. Ei tiedä olevansa onnekas, vaan luulee itseään tavalliseksi kyläläiseksi.

5 tavallista kyläläistä, jotka pyrkivät tappamaan kaikki ei-hyvikset.

Pahat:
1 kultisti, joka käännyttää parittomina öinä (1, 3, 5, ...) yhden pelaajan puolelleen ja voittaa, kun kultin jäseniä on yhtä paljon tai enemmän, kuin muita kyläläisiä. Kultistin voimat siirtyvät kultistin kuollessa hänen ensimmäiselle apurilleen, mutta eivät enää seuraaville. Kaikki kulttiin kuuluvat voivat keskustella keskenään.

1 sarjamurhaaja, joka tappaa parillisina öinä (2, 4, 6, ...) yhden pelaajan. Sarjamurhaajalla on lisäksi käytössään yksi kertakäyttöinen ennustus, jolla saa tietää yhden pelaajan tarkan roolin haluamanaan yönä. Sarjamurhaaja voittaa, kun hän on viimeisenä hengissä. Sarjamurhaajaa ei voi käännyttää kulttiin.

PJ päivittää hyvisten ja ei-hyvisten lukumäärät jokaisessa ilta- ja aamuviestissä.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki ei-hyvikset ovat kuolleet.
Kultti voittaa, kun heitä on yhtä paljon tai enemmän, kuin muita kyläläisiä.
Sarjamurhaaja voittaa, kun hän on viimeisenä hengissä.
Mikäli sarjamurhaaja on hengissä yhden kulttilaisen kanssa, päättyy peli sarjamurhaajan voittoon.


Jinmuru, onnekas (jauheliha)
Savu, psykiatri (juusto)
Tube, tavis (avokado)
Marzzuu, tavis (härkis)
Vampire, hyvistappaja (tomaatti)
Halima, tavis (kukkakaali)
Horaaneko, kultisti (kurpitsa)
Niacin, tavis (lohi)
justy, tavis (kana)
Cameron, sarjamurhaaja (valkosipuli)
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Niacin » 13.11.2018 21:12:24

Oooooo!!! Hurraa! :)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Halima » 13.11.2018 21:15:09

Jee! Hyvin pelattu Cam, mutta ei aina voi voittaa. :D

Tää oli kyllä silleen jännä peli, että mulla oli läpi pelin aika vahvoja hyvisfiiliksiä. Harvoin tulee ehkä ihan noin vahvoja viboja hyvikseyksistä, vaikkakin hyvisviboja tulee yleensä nopeammin kuin pahisviboja.

Kivaa oli, kiitos kanssapelaajille ja Jiille!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.11.2018 21:15:36

TÄÄÄH! :D Cool! Pitiki olla nin hyvismäinen koko pelin XD Mut ehkä se onnekkuus sit siirty siihen, et vaikutin hyvismäiseltä koko pelin :DDD

Kiitos kaikille pelistä!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 4. päivä päättyy ti 13.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.11.2018 21:16:52

Niacin kirjoitti:Jinmuru: Täh,miten ihmeessä Vampire on varmistetumpi hyvis kuin Halima? :D Jos Cameron ei oo pahis niin miksi ihmeen ihmeessä se kertoisi että on ennustanut sarjis!Halimasta taviksen?

Älä ees kysy, oon ihan pihalla nähtävästi :DDDD
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Halima » 13.11.2018 21:17:35

Nyt ois kiva kuulla kaikki yönimet, ja mitä kaikki erikoiset on missäkin tilanteessa miettineet. Niinkuin esim. miks Cameron oikeesti ennustit mut, ja ajattelitko tuolleen niinku mä järkeilin kun päätit tulla esiin? Sullahan oli (kuten itse sanoit) tosi vahva asema pelissä, ja oisit voinut antaa meidän vaan lynkata Vampire.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Niacin » 13.11.2018 21:18:01

Täytyy sanoa että oli harvinaisen mukava peli minusta. :) Kiitos kaikille ja hyvin pelattu ihmiset!! Vampire, oon pahoillani etten änkyränä uskonu sua. :D Mutta onnekas ois myös voinu selittää tapottoman yön! x)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Halima » 13.11.2018 21:19:38

Tässä pelissä erityisen kivaa oli se, että useampi lähti tietoisesti kokeilemaan "kevyempää" tyyliä. Tykkäsin sekä muiden keveyksistä, että omasta yrityksestäni (vaikkakin välillä tuli kyllä aika painavaa asiaa, pahoittelen!).
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Jii » 13.11.2018 21:21:26

1. yö
Horaaneko: käännyttää Cameronin (varanimenä Jinmuru)

2. yö
Cameron: tappaa Horaanekon ja ennustaa Haliman

3. yö
Vampire: tappaa Tuben
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.11.2018 21:24:06

Horaa-parka! Kultti ois varmasti voittanu jos Cameron ois tähänny johonki toiseen.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Vampire » 13.11.2018 21:24:26

JES! Hyvin kyllä mun mielestä Cameron pelasi, en olisi välttämättä osannut alkaa epäillä, ellei olisi tullut väittämään olevansa ennustaja ja ennustaneensa Haliman.

Mutta jes! Hyvä me! Kenet muuten kultti yritti käännyttää ekan yönä?

//Paljon ihmisiä väliin

Kiitos kaikille pelistä!

//Jinmuru :D
//Halima, kieltämättä Cameronin päätös esittää ennustajaa kiinnostaa, koska tossa tilanteessahan olis ehkä voinut olla järkevämpää hankkiutua eroon hyvisroolista, joka ei ollut käyttänyt kykyään ja josta kuitenkin oli uhka omalle pelille. Mä nimittäin harkitsin Tuben tappaessani, että olisin ottanut riskin ja tappanut sittenkin Cameronin, koska mulla oli tullut siitä niin vahva fiilis, että ei ole hyvis tuon ennustajaclaimin jälkeen (mutta paine roolin todistamiseen oli oikeasti valtava, koska en halunnut vahingossakaan joutua siihen tilanteeseen, että osuisin ohi Cameronin kanssa ja sitten peli jatkuis sillä, että joutuisin perusteleen sen (kun tuskin olis uskottu) ja edelleen tippuisin sen takia).

//Lisää kiilailijoita. Nia, välillä mulla kieltämättä oli sellanen fiilis, että mitä mun oikein pitää tehdä, että saisin sut (tai muut) uskomaan, että mä en ole pahis. Jossain kohtaa tuntui, että pitääkö mun alkaa seistä päälläni tai vetää jotain muita kommervenkkejä, että olisin vähemmän pahis teidän silmissä :D koska mulle se alkoi jossain kohtaa näyttäytyä semmosena, että olis ollut se ja sama, vaikka joku Dobby olis tanssinut alasti nenän edessä ja kukaan ei olis sitä nähnyt, koska olivat varmoja, ettei siinä ole mitään kotitonttua :D Mutta ymmärrän sen kuitenkin siinä mielessä, että tossa tilanteessa olisin ollut aivan samanlainen :D

//Jii väliin ja sainkin vastauksen aikaisempaan kysymykseeni.
//Jinmu, gaah! Antakaa mun postata!
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Jii » 13.11.2018 21:27:37

Zeylle kans iso kiitos! <3 Zeyn kanssa saatiin monet naurut. Mietin myös Zeylle useaan otteeseen, että oliko peli epätasapainossa. Tää pelihän nyt toisaalta meni hyvin erilaisesti, kuin mitä ajateltiin. Yleensä pelit missä on kultti, on kultille eduksi, joten halusin mukaan muutaman erikoisen jotta kultin käännytys ei olisi ihan niin todennäköistä eikä se voisi kasvaa järjettömiin kokoihin (myös parittomina päivänä käännyttäminen edesauttoi tätä), mutta sarjamurhaajan käännytys ja kultistin tosi aikainen kuoleminen oli aika huonoa tuuria... :D Ensimmäisenä päivänä kuitenkin käännytysyrityksen onnistumistodennäköisyys on yli 50% (vielä enemmänkin kun psykiatrikin kuoli) ja voimien siirtyminen olisi pitänyt kultin mukana pidempään. Sarjamurhaajallekin aika huonoa tuuria, kun nyt kaikki keskittyi loppupelin ainoastaan sarjamurhaajan etsimiseen. Psykiatri taas on mun mielestä myös sarjamurhaajalle edullinen rooli, koska sarjamurhaajan on aina ollut vaikeaa voittaa yksinään, joten se lisää sarjamurhaajankin voittotodennäköisyyksiä hyvisten mukana. Ehkä loppujen lopuksi olisin poistanut onnekkaan, enintään, mutta peli tosiaan meni vähän hassusti. :D Oli kyllä hauskaa seurata vierestä. Kiitti vielä kaikille!
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 13.11.2018 21:33:29

Hei cool, mun gut feeling oli oikees :D
Harmittaa kyl oman pelin puolest, kosk olis ollu sairaa jees päästä kasvattaa kulttii, mut menin tosiaa ekan yön yrittää cameronii (ja palloilin viel tosi pitkään jinmurun, haliman ja camin välil :D Toi ekan päivän loppu vaa teki valinnast vaikeet ku piti miettii ketä potentiaalisesti voitais lähtee epäilee seuraavana päivänä) ja sit tein sen virheen et lähdin epäilee Cameronii seuraavana päivänä ja uskon et tää on se syy miks Cam tapoit mut..? En oikei keksi muuta, kun Jinmuru petaili mulle epäilystä tos ennen ku kuolin :D Oli vaa liia kutkuttavaa lähtee Cameronin perään kun tiesin et se on joko pahis tai erikoinen.
Mut oli kyl tosi kiva peli kuitenki ja komppaan Halimaa, tykkään tällasist vähä rennommal otteel mentävist peleist ja ehottomasti tällasii jatkossaki hei. Kiitti kaikille kanssapelaajille ja PJ:ille!
//Jii
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.11.2018 21:49:57

Joo, tykkäsin iteki ku oli rennompi peli. <3 Ja Jiille ja Zeylle iso sydän!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 13.11.2018 22:35:40

Jinmuru kirjoitti:TÄÄÄH! :D

Camia en olisi osannut epäillä vaikka todisteet olisivat ruijottaneet suoraan silmiin :D
Kiitos pelistä ja kiitos Jii ja Zey! :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja Cameron » 13.11.2018 22:36:29

Kiitos kaikille pelaajille ja PJ:lle! Itellähän tämä peli meni ihan pipariksi tuon 2. yön jälkeen... aattelin siis tosiaan (kuten Niacin huomas) että Halima aattelee aika samalla tavalla kun mää -> oisko mahdollinen kultisti. Myös tuo ajoittainen aggressiivisuus viittasi siihen. Horaan tapoin ihan vaan siksi että suurin osa pelaajista piti sitä kuitenki hyvismäisenä. Olin suunnitellut jo valmiiksi että tuun 3. päivänä esiin kertisennustajana (mieluiten sillä tuloksella että oon ennustanu kultin -> kukaan tuskin enää epäilisi että oisinko sarjis sen jälkeen). Noooh sittenhän se meni ihan vihkoon ja sitten samaan syssyyn tuli vielä semmonen irl-hässäkkä
Spoiler:
(työpaikka lakkautetaan, jonka vuoksi mun työt siirtyi mun uudelta työnkiertopaikalta 1kk jälkeen takas mun omalle työpaikalle 100km päähän -> työvuorot meni ihan uusiksi ja tuli siis tieto että mulla loppuu työt vuoden lopussa...eli oon ollu melko hajalla tässä viimesen viikon.

että pohdin jo että tiputtaudunko pelistä, mutta totesin etten halua näin huonoihin lähtökohtiin laittaa ketään innokasta varapelaajaa :D Loppuu se into!
Ja sitte olin jo niin poikki että totesin että vaikka oonkin nyt hyvissä kantimissa, en jaksa pelata noin monta päivää enää täysillä, vaan mieluummin otan riskin ja tuun esiin ennustajana ja katon mitä tapahtuu. Selvä itsemurhahan se näin jälkikäteen aatellen oli mutta sillon se tuntu ihan ok ajatukselta sumuisissa aivoissa :> Mutta tää oli silti pelin yleisen tunnelman vuoksi tosi mukava pelata, joten ei kaduttanu yhtään vaikka jäin vielä mukaan roikkuun :) Kiitos kaikille!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

ViestiKirjoittaja miina » 13.11.2018 23:08:36

Hyvä me!

Hienosti Cameron vedit kuitenkin. Mullakin siis siitä samasta syystä ollu vähän veto poissa ja kieltämättä aivan hulluna en jaksanu taistella oman pelissä pysymisen puolesta. Näytti nimittäin melko isolta hommalta se ratas lähtä kääntää. Ja onneks tässä pelissä kerkes vähän meitä taviksia tiputellakkin.

Oli kyllä hauska peli!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. päivä päättyy to 01.11 klo 21

ViestiKirjoittaja Tube » 15.11.2018 13:32:35

Vampire kirjoitti:
Horaa kirjoitti:Mä kyl syön pääni ennen ku uskon et Cameron käyttäis hiljaisuutta legit pahistaktiikkana

Amen.

Saako tämän videolle? :D

Joo, oli kiva peli, vaikka ensimmäisenä päivänä vähän turhautti, kun tuntui taas tulevan peli, jossa on minun niskassa epäilykset. Onneksi sain sitten puolivahingossa vietyä ne epäilyt pois (oikeasti tarkoitukseni oli kuolla, että saatte ekan päivän dialogeista irti, ja siitä olisi ollut hyviksille hyötyä). Pelistä sai silti enemmän irti, kun tuosta puolustuspositiosta pelaaminen voi olla vähän rankkaa. Opetti kyllä taas, että pitää luottaa omiin readeihin, eikä uskoa ketään, kun joku ei ole aiemmin pelannut hiljaista pahista, niin eihän se nytkään voisi!
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron