Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Tube » 08.11.2018 20:03:07

Ollaanko me muuten edes varmoja, että sarjamurhaaja saa tappaa joka yö? Mitä jos meillä ei ole suojelijaroolia, vaan sarjamurhaaja tappaa parillisina öinä? Ensimmäisenä yönä kultisti, eli Horaaneko, yritti käännyttää sarjamurhaajaa, ja siksi ei tapahtunut mitään. Sarjamurhaaja ei voinut tai halunnut tappaa. Ei muita erikoisrooleja hengissä. Voisiko pj olla miettinyt, että sarjamurhaaja, joka tappaa joka toinen yö, plus kultisti olisi tarpeeksi tehokas kombo pahiksille yhdellä vastaroolilla? Jos ajattelisimme, että ainoat erikoisroolit kymmenen joukossa ovat joka toinen yö tappava sarjamurhaaja, kultisti ja psykiatri (eli Vampire valehtelee), niin olisiko se tarpeeksi tasapainoinen peli, että sellaisen voitaisiin launchata? Vai tarvitsisiko tuollainen jo pelinä jonkun toisen hyvisten erikoisroolin, esimerkiksi kertakäyttöisen hyvistappajan, jotta se voi toimia? Enemmän pelejä vetäneet, etenkin teidän kommenttia kaipaan tähän ja myös siihen, että miten paljon tuohon yhtälöön edes vaikuttaisi hyvistappajan mukanaolo. Joo, peliteknisyyksiä, mutta koska nämä pelit nyt ovat kuitenkin yleensä molemmille osapuolille mahdollisia voittaa, niin voidaan jo siitä seikasta ehkä päätellä jotain erikoisrooleista. Me tiedetään, että meillä ei voi tässä pelissä olla kolmea ennustajaa, koska se ei vaan olisi mahdollinen peli pahiksille. Miten tarkkaan tulokseen näillä voi päästä, sitä en ihan osaa sanoa, mutta kaipaan tosiaan inputtia. :P

Roolinlukitsija olisi varmaan jo marssinut esiin ja kertonut, ketä lukotti ensimmäisenä yönä. Kai? Miten suojelija? Hänen esiintulolla saataisiin selville se, että ketä hän suojeli ja täten meillä olisi kaksi kohtalaisen varmaa hyvistä, koska sarjamurhaaja tuskin yrittää tappaa itseään. Tämä toki olettaa sen, että "suojelija" ei olisi petkuttava sarjamurhaaja, mutta olisiko se oikeasti kestävä strategia? Ensimmäinen yö saattoi olla myös tapoton esimerkiksi sen takia, että sarjamurhaajalta oli kielletty ensimmäisen yön tappo tai hän päätti itse jostain kumman syystä jättää tapon tekemättä. Tällöin suojelijan esiintulo saattaisi jopa vain sotkea pakkaa, jos hän olisi vaikka pahimmassa tapauksessa suojellut sarjamurhaajaa itseään, ja sarjamurhaajan yötapottomuus ei johtunut suojelemisen onnistumisesta. Ensimmäinen yö saattoi olla myös tapoton vaikka siksi, että meillä on työmatkalainen tai joku muu vastaava rooli mukana pelissä, jonka olemassaolo ei oikein antaisi meille mitään lisää informaatiota, jolloin roolin esiintulossa ei olisi ihan niin paljoa järkeä. Tuleeko mieleen jotain hyvisten erikoisrooleja, jotka voisivat täysin sotkea pakan?

Olisi erittäin hyödyllistä saada tietää, tappaako meidän sarjamurhaaja joka yö vai joka toinen yö. Meinasin jo ehdottaa, että mahdollinen suojelurooli voisi tulla esiin (tai pikemminkin varmistaa muilta, onko moiseen kehottaminen fiksua). Nyt vähän pohdittuani, en ole enää niin varma. Ainakin, jos meillä on suojelija, ja hän tulee esiin, niin silloin olisi vähän pakko tulla muidenkin erikoisroolien esiin, jotta saataisiin mahdollisimman tarkka kuva siitä, mitä ekana yönä oikein tapahtui, mutta varmaan siinä kohtaa tulisi myös sarjamurhaaja esiin jekuttamaan jotain sopivaa erikoisroolia. Tältä kannalta voisi tietysti olla ihan kätevääkin, jos suojelija tulisi esiin, niin muista esiintuloista voisi päätellä jotain.

Vampire puhui itseään vähän parempaan suuntaan, mutta mitä enemmän mietin, niin sitä enemmän hän on silti edelleen kaikkein epäilyttävin.

Vampire kirjoitti:
Tube kirjoitti:Annoin ääneni jo eilen Vampirelle, eikä tämä lisäperuste ainakaan vähennä syitä tehdä niin, kun vastaargumentti ei ainakaan vielä vakuuta.

Mikä sun mielestä sitten olisi vakuuttava vasta-argumentti, jos erikoishyvisrooli ei sellainen ole? :D

No siis, noiden roolien valehteleminen tässä pelissä on aivan liian helppoa. En oikein osaa sanoa, millaista strategiaa tämän väitetyn hyvistappajan roolin suhteen voitaisiin käyttää. Se tuntuu vähän jopa liian hyvältä peiteroolilta juuri tähän tilanteeseen, mutta se ei vielä tietenkään tarkoita mitään.

Jos yhdessä äänestettäisiin hyvis!Vampiren kohde, niin jos Vampire puhuu totta, sekä sarjamurhaaja että hän tähtäisivät samaan tyyppiin, jolloin me ei saada siitä oikein mitään irti. Joko Vampire on hyvis tai pahis, mutta hänet "pitää" tappaa ihan samalla tavalla kuin nytkin, koska tuo ei lainkaan laimentaisi epäilyjä. Eli mun mielestä tätä vaihtoehtoa ei ainakaan voida käyttää.

Jos ei yhdessä sovita, ketä Vampiren kannattaisi äänestää, niin todennäköisyys sille, että hyvis!Vampire ja sarjamurhaaja osuvat samaan kohteeseen olisi yksi kuudesta, mikä mun mielestä olisi tarpeeksi pieni osumatarkkuus, että siltä kannalta voisi luottaa tällaiseen strategiaan. Tämä strategia joutuu kuitenkin olettamaan sen, että sarjamurhaaja pystyy tappamaan joka yö ja ensimmäinen yö oli muusta syystä tapoton. Olisiko sarjamurhaajalla mitään syytä jättää yötappoa tekemättä tällaisessa tilanteessa, vai onko tuo yksi neljästä lylo -tilanne vaan niin hyvä, että siihen tähtääminen olisi paljon järkevämpää? Eli voisiko sarjamurhaaja jättää oman tapponsa tekemättä pitääkseen paineen hyvis!Vampiren niskassa, kun ei saadakaan kahden tapon yötä, vaikka olisi lylo tarjolla ja hän pystyisi tappamaan joka yö?

Jos meidän sarjamurhaaja tappaa kuitenkin vain joka toinen yö, ja hyvis!Vampire ei tapa ketään, niin saataisiin toinen tapoton yö. Vaikka Vampire olisi pahis, niin tämä olisi silti hyviksille kätevää, koska meillä olisi enemmän aikaa yhdessä pohtia, kenet laitetaan lihoiksi, ja Vampirella olisi vähemmän vaikutusvaltaa kuoleviin tyyppeihin. Toki sarjamurhaaja voisi myös teeskennellä, että pystyy tappamaan vain joka toinen yö ja jättäisi yötapon tekemättä. Sama ongelma kuin edellä kuitenkin: onko 1/4-tilanne vaan kuitenkin niin hyvä, että siihen on käytännössä pakko pyrkiä. Vai onko? Onko ainut neuvo, joka voidaan hyvis!Vampirelle antaa, että älä tapa ketään, ja roolin varmistaminen ei vaan ole mahdollista ilman, että se on hyviksille tuhoisaa? Toki jos olisi varmistettuna Vampiren hyvyys ja sarjamurhaaja ei nisti Vampirea, niin se olisi siinä kohtaa vain 1/3 tilanne lylossa. Vaikka Vampire on mun mielestä edelleen epäilyttävin, niin tätä kannattaa silti miettiä.


Btw Miina, minäkin sanoin jo ekana päivänä olevani tavallinen kyläläinen, joten en voi mitenkään olla pahis, koska kukaan ei voi näissä peleissä koskaan valehdella. /s
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 08.11.2018 20:35:37

Vampire, miina, Nia passaa lynkkauslistaks mulle. Tosin jos oikeen laskin ni ei kai näistä ehitä lynkata ku kaks, paitsi jos tänään tapetaan miina ja katotaan, tappaako Vampire jonku toisen yleisesti epäilyttävän (eli Nian)? Mut jos sarjamurhaaja tosiaan ei vois tappaa joka yö, tai päättää kikkailla muuta, ni siltiki menee toinen päivä Vampirea pohtiessa. :I Eli en nyt ehkä kuitenkaan muuta ääntä ku niin moni asia on Vampirea vastaan.

Musta tuntuu ettei meillä oo erikoishahmoja psykiatrin lisäksi. Ehkä Horaaneko yritti eka yönä käännyttää sarjamurhaajaa?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Tube » 08.11.2018 21:07:26

Voiko syy ekan yön tapottomuuteen olla se, että Horaaneko yritti käännyttää sarjamurhaajaa, ja epäonnistunut käännytys toimi "lukkona"? Vai olisiko meidän sarjamurhaaja joka toinen yö tappavaa sorttia?
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 08.11.2018 22:20:42

Onhan meillä aikaa lynkata kolme.
Tänään on 7 pelaajaa, lynkataan yks -> 6
Yöllä kuolee toivottavasti enintään yks -> 5
Huomenna on 5 pelaajaa, lynkataan yks -> 4
Yöllä kuolee toivottavasti enintään yks -> 3
Ylihuomenna on lylo kolmella pelaajalla. Silloin vielä päästään lynkkaamaan yks -> 2 jäljellä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Zey » 08.11.2018 23:08:11

Välipalan aika

Voileipäkakku

12 palaa

16 viipaletta täysjyväpaahtoleipää
2-3 dl makeuttamatonta mantelimaitoa
1 pkt Sheese Sweet Chilli -soijatuorejuustoa
1 annos hummusta (resepti alla)
5 kevätsipulia varsineen
2 dl aurinkokuivattuja tomaatteja silputtuna ja valutettuna
puolikas kurkku hienonnettuna
mustapippuria
4-5 oksaa tuoretta timjamia

Koristeluun:
1,5 pkt Sheese Garlic & Herb -tuorejuustoa
1-2 rkl maustamatonta soijajogurttia
herneenversoja
varrellisia kapriksia
liiloja ketunleipiä*

1. Leikkaa paahtoleivistä reunat pois (voit käyttää ne esimerkiksi krutonkien valmistamiseen!).
2. Levitä työtasolle tuorekelmua. Laita kelmun päälle peräkkäin 4 viipaletta leipää. Kostuta leipäpalat mantelimaidolla. Levitä päälle Sheese Sweet Chilli -soijatuorejuustoa ja ripottele sen päälle aurinkokuivattuja tomaatteja, tuoretta timjamia ja mustapippuria.
3. Lado seuraava kerros leipää, kostuta ne, voitele hummuksella ja ripottele pinnalle kevätsipulia ja kurkkua. Lado taas kerros leipää, kostuta, ja lisää toinen kerros tuorejuustoa, tomaatteja, timjamia ja mustappuria.
4. Laita päällimmäiseksi leipäviipaleet ja kostuta ne. Nosta kakku leipävuokaan tai kääräise kelmun avulla tiukkaan pakettiin. Laita kakku painon alle tekeytymään vähintään yön ajaksi.
5. Poista kelmu kakun ympäriltä. Notkista tuorejuusto jogurtilla tai kermalla, jotta se on helpompi levittää. Kuorruta kakku tuorejuustolla ja koristele esimerkiksi kapriksilla, herneenversoilla ja ketunleivillä.

Hummus:
1 tlk kikherneitä
1/2 pienen sitruunan mehu
0,5 dl vettä
2 rkl tummaa tahinia
0,25 dl hyvää oliiviöljyä
(suolaa)

1. Huuhtele ja valuta kikherneet.
2. Purista joukkoon sitruunan mehu ja lisää loput aineet. Soseuta tehosekoittimella tai sauvasekoittimella.
3. Lisää vettä tai öljyä, kunnes koostumus on sopiva. Tarkista suola, mikäli käyttämäsi tahini ei ole suolattua.


Äänet
4 Vampire (Jinmuru, Halima, Tube, Niacin)
1 miina (Vampire)

Kuolemassa on Vampire suurimmalla äänimäärällä.

Poissaolot
Jinmuru 10.-12.11.

Äänestyspakot
miina

Päivä päättyy perjantaina 09.11 kello 23:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Niacin » 08.11.2018 23:17:44

Jinmuru ja Cameron tuntuu eniten hyviksiltä, Tubesta meinasin vähän huolestua kun tuntui jättäytyneen taka-alalle ekan päivän pudotusuhasta selvittyään ja pitäneen matalaa profiilia, mutta on nyt tehnyt paremmalta vaikuttavan paluun. Haliman alkupeliä jos mietin niin vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta tämän päivän kuviot herättää kysymysmerkkejä. miina ei oo muistaakseni(?) erityisen hyvismäiseltä tuntunut missään vaiheessa ja tuntuu olevan ikään kuin hyvin varpasillaan ja hyökkää heti epäilemään kaikkia jotka on häntä kyseenalaistaneet, ja perusteet nuille vastahyökkäyksille on minusta olleet melkolailla heikkoja ja perustelut itsensä epäilyihin arvelluttavia. (Esim kun käytännössä kysyin miinalta että "tarkoitatko tosiaan asiaa X?" ja se oli miinan mielestä niin pahapaha että koki äänen olevan minulla oikeassa paikassa ja selitti hassusti että JOS sana muuttaa koko lauseen merkitystä aivan eriksi kuin väitän. Tube ainakin sai kiinni miksi siinä ei ollut mitään järkeä.) Vampiresta taas oon puhunut jo enemmänkin enkä viitsi kerrata. Tässä siis pelkistettynä:

-viilenee-

Jinmuru
Cameron
Tube
Halima
miina
Vampire

-polttaa-

Omasta puolestani on tässä kohtaa vielä vähän vaikea puolustautua, kun ilmeisesti ainut peruste mun mahdollisesti myöhemmin tulevaan lynkkaamiseen on se että en oo osannu riittävän selvästi osoittaa olevani hyvis. Noh, mitäpä tuohon nyt sanois, muutaku että yritän kyllä pelata parhaani mukaan. :D Jos saan jotain konkreettista niin voin sitten koittaa vastailla paremmin. Jos käy niin että jään lyloon jäljelle epäilyttävimpien lynkkauksen jälkeen, niin sitten on sarjamurhaaja vain pelannut todella vakuuttavasti ja voittaa ihan ansaitusti. Mutta kyllä tällä hetkellä arvelisin että peli ei jatku sellaiseen tilanteeseen asti jos Vampire ja miina lynkattaisiin ensin.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Tube » 09.11.2018 03:27:09

Halima kirjoitti:Onhan meillä aikaa lynkata kolme.
Tänään on 7 pelaajaa, lynkataan yks -> 6
Yöllä kuolee toivottavasti enintään yks -> 5
Huomenna on 5 pelaajaa, lynkataan yks -> 4
Yöllä kuolee toivottavasti enintään yks -> 3
Ylihuomenna on lylo kolmella pelaajalla. Silloin vielä päästään lynkkaamaan yks -> 2 jäljellä.

Tarkoitin siinä tapauksessa, että hyvis!Vampire jäisi henkiin ja käyttäisi kykyään.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 09.11.2018 17:22:21

Vampire: Jos oot hyvis niin voisit jättää meille jonkin listan sun mielipiteistä. Kuten miina sanoi, sun ääni miinalle tuli vähän puskista, ja mä ainakaan en tiedä mikä sun epäilyttävyysjärjestys on tällä hetkellä. Toki jos oot sarjis niin tällä ei oo väliä, en usko että siirryn pois sua äänestämästä vaikka sanoisit mitä.

Ymmärrän toki jos ei huvita, ei se kenenkään mielestä oo mukavaa tulla lynkatuksi.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Cameron » 09.11.2018 17:40:10

No niin laskeskelin tässä vähän ja päätin että mun on järkevää ehkä nyt tulla esiin. Eli kertakäyttöinen ennustajanne tässä iltaa :> Sain ennustuksen tuloksen tarkan roolin tarkkuudella ja Halima on tavallinen hyvis, kuten väittääkin, tarkistin viime yönä. Mun pelintarkastajakokemuksella en nimittäin usko, että meillä ois tämän kokoisessa pelissä kertisennustajan, psykiatrin ja hyvistappajan lisäksi enää suojelijaa tai roolinlukitsijaa mukana kulttia ja sarjamurhaajaa vastaan. Tämä taas tarkoittais sitä, että sarjamurhaaja tappais vaan joka toinen yö. Kultilla taas on voinu olla esim. niin että rekryää kans vaan joka toinen yö tai on tosiaan osunut johonkin erikoishahmoon, eikä saa käännyttää tätä.
Josta päästäänkin siihen, että seuraavana yönä sarjamurhaaja ei tappais, jolloin Vam voisi todistaa itsensä varmaksi hyvikseksi tappamalla yhdessä sovitun pelaajan ja mun esiintulon jälkeen Vamin ens yön osumatarkkuus on 1/3, mikä on jo ihan hyvä, jos tänään ei vielä saada sarjamurhaajaa hengiltä. Jos taas ens yönä ei kuole kukaan, tiedetään että Vam on pahis. Ehdottaisin siis että tänään lynkattaisi ++miina?
Voi toki olla että oon ihan väärässäkin ja meillä on vaikkapa kertakäyttöinen suojelija matkassa, jolloin tämä suunnitelma heittää ihan häränpyllyä :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Niacin » 09.11.2018 18:08:25

Cameron, kuulostais aika järkevältä suunnitelmalta. Minä en oo mikkään erikoinen myöskään, eli ei taida jäädä oikein mahdollisia suojelijoitakaan jäljelle, ellei sitten miina, mutta se tekis tosiaan jo ehkä liiankin voimakkaaksi hyvisleirin eikä kuulosta todennäköseltä. Jos on varmaa että sarjis tappaa vain joka toinen yö, niin sitten Vampiren puoli saadaan kyllä selville noin. Koitin miettiä onko mitään muuta mahollista syytä ekan yön hiljaisuuteen, ja tuli mieleen että voisko olla mahollista että käännytys ja yötappo kumoutuu molemmat jos ne osuu samaan henkilöön yhtä aikaa, mutta oisko se jo liian erikoista? Tai oon ainakin ollu siinä käsityksessä että näissä salaisen listan peleissä roolit toimis kutakuinki samalla tavalla kuin roolilistassa lukee, eikä tuommosten omien salaisten lisäsääntöjen keksiminen ois sallittua. Ehkä siis ennemmin uskon tuohon että vaan joka toinen yö toimii.
--Vampire
++miina
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Vampire » 09.11.2018 18:19:24

Halima: varmaan pahismaisimmasta hyvismäisimpään suunnilleen miina, Niacin, Tube, Jinmuru... miinaa pidän hämmentävimpävä, sen jälkeen menee vibapohjalle ja epävarmalle maastolle

Mun motivaatio on ollut aikalailla nollassa, joten ei oo ollu kauheesti intoa tulla lätisemään, kun kaikki kuitenkin olisi teilattu suoralta kädeltä (kuten tähänkin mennessä), kun tyypit ovat niin fiksoituneita siihen, että mun on oltava sarjamurhaaja. Mä en vaan jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan, joten totesin, että oon sitten ennemmin hiljaa. Jos mä en tipu tänään, niin vallan mainiosti voin tiputtaa ennalta sovitun tyypin yöllä Cameronin ehdotuksen mukaan... jos tänään tippuis vaikka miina, niin jos se ei olekaan sarjis, niin kun kuviosta poistaa Camin ja Haliman, niin sarjis on joko Niacin, Jinmuru tai Tube. Mistä joukosta mä ekana lähtisin epäilemään Niacinia tai Tunea, jos miina ei ole sarjis... Onko meillä muuten peliä jäljellä sillain, että ehtis ampua vaikka kaikki kolme? Mä en jaksa laskea..

//Niacin väliin

Mä veikkaisin, et kultisti on yrittänyt käännyttää ekan yönä. Se olis mun mielestä se loogisin selitys. En usko meillä olevan joka yö tappava sarjamurhaaja. Se olis aika vahva kultin lisäksi + tähän mennessä en oo nähnyt viitteitä sen puolesta.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Vampire » 09.11.2018 18:25:45

Ja Halima tuolla aikaisemmin jo totesi sen, minkä takia mua ei oo enää hetkeen kiinnostanut juuri ollenkaan, mitä tässä tän päivän aikana tulee tapahtuun, kun totesi ettei millään mun sanomisilla ole mitään vaikutusta siihen, ketä äänestää ja käytännössä, että mieli ei tule muuttumaan. Kiva. Mä oon koko tän päivän ollut lopen kyllästynyt siihen, että ainakin osa on päättänyt niin visusti katsoa mua vain niiden yksien lasien läpi, ettei voi edes harkita sitä mahdollisuutta, että sattuisikin olemaan väärässä.

En ole tässäkään vaiheessa kauhean optimistinen tän pelipäivän suhteen. Jossain kohtaa mietin, että äänestäisin itseäni, mutta koska sekään tuskin olis vaikuttanut yhtään mihinkään, koska sekin olisi kuitenkin käännetty sille kantille, että sen on pakko osoittaa, että mun on oltava sarjamurhaaja, niin totesin, että nääh.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Niacin » 09.11.2018 18:31:45

Vampire kirjoitti://Niacin väliin

Mä veikkaisin, et kultisti on yrittänyt käännyttää ekan yönä. Se olis mun mielestä se loogisin selitys. En usko meillä olevan joka yö tappava sarjamurhaaja. Se olis aika vahva kultin lisäksi + tähän mennessä en oo nähnyt viitteitä sen puolesta.

Niin, mietin tuota että miksi se käännytys ei onnistunut. Tässä pelissä on suhteellisesti melko vähän tavishyviksiä, joten vois kuvitella että erikoisrooli ei välttämättä olis este käännytykselle (niinkuin tuossa yhdessä aiemmassa pelissä). Mutta onhan kultisti voinut yrittää käännyttää sarjamurhaajan ja siksi epäonnistua. Tai että kultsi ja sarjis toimis vuoroöinä. Nojoo, joka tapauksessa vaikuttais kyllä siltä ettei ens yönä pitäis tulla pahistappoa.

//Vampire, älähän ota itseesi. :) Uskon että kaikki on kyllä mietiskelleet asiaa monelta kantilta ja etsinyt epäiltyjä myös muualta, eihän siinä ois mitään järkeä että koko porukka vaan huvin vuoksi päättää epäillä sua ja sulkea korvat kaikelta muulta.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Vampire » 09.11.2018 18:46:49

En ota itseeni, kunhan oon turhautunut siitä, että olis ihan sama kuin yrittäisin välillä puhua seinille, kun omilla sanoilla ei oo minkäänlaista vaikutusta mihinkään, vaan ollaan niin fiksoituneita siihen omaan ajatukseen. Tiedän että se on usein helpompaa kuin todeta olleensa väärässä, koska oon ollut itsekin siellä toisella puolella fiksoituneena omaan ajatukseen.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Niacin » 09.11.2018 20:07:58

Jos lasken oikein, niin jos sarjis ei voi murhata tulevana yönä, ja jos Vampire saatais varmistettua hyvistappajaksi ja käyttää kykyään ensi yönä, niin meillä ois sitten sen verran monta varmistettua hyvistä loppupeliin, että ei oo oikeestaan enää mahdollista hävitä. Eikö? Tai no, ainut virhemarginaali ois ehkä se että sarjis!Cameron oiskin riskillä feikannu Haliman ennustuksen. :D
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 09.11.2018 20:47:58

Cameronilta varteenotettava ehdotus.

Jos oletetaan että Vampire puhuu totta ja on kertakäyttöhyvistappaja ja oletetaan että Cam on oikeassa siinä, että meillä on joka toinen yö tappava sarjis, joka tappaa parillisina öinä, niin hommahan menisi jatkossa suunnilleen näin:

Lynkataan miina -> Jos miina ei ole sarjis, tulee yö ja 6 pelaajaa mukana.
Yöllä Vampire tappaa meidän päättämän pelaajan, ehkä Niacinin tai Tuben? Jos tämä ei ole sarjis, tulee päivä ja 5 pelaajaa mukana.
Lynkataan Niacin tai Tube tai Vampire. (En tiedä osattaisko luottaa Vampireen vaikka oikea ois kuollut, kun kaikki muut vaihtikset alkaa olla niin hyvismäisiä). Jos tämä ei oo sarjis, tulee yö ja 4 pelaajaa mukana.
Seuraava yö on parillinen yö ja sarjamurhaaja tappaa. Todennäköisesti minut tai Cameronin, ei sillä väliä. Tulee päivä ja mukana on 3 pelaajaa.
Viimeinen päivä ja lylo, jossa meillä on vielä yksi mahdollisuus osua oikeaan sarjikseen.

Eli tässä skenaariossa meillä olisi 4 itsepäätettyä tappoa vielä jäljellä.

Kuitenkin mun on jotenkin vaikea uskoa, että sarjamurhaaja ois heitetty näin mahdottoman tehtävän eteen. Että itse saa tappaa vain joka toinen yö, ja on vähintään joka toinen yö laajeneva kultti vieressä, ja hyviksillä on kertakäyttöennustaja ja kertakäyttöhyvistappaja ja psykiatri. Aika huonot tsäänssit voittaa minusta sarjikselle! Eli jotenkin tuntuu että joku tässä kuviossa nyt mättää.

Faktat:
Minä olen tavis.(Oli Cam ennustaja tai sarjis, minä olen joka tapauksessa varmistettu hyvis)

Luulot:
Cameron on ennustaja.
Vampire on hyvistappaja.
Jinmuru on tavis.
Niacin on tavis.
Tube on tavis.
miina ei ole paljastanut mitä on.

Mitä jos meidän skenaario onkin, että miina on suojelija tai joku muu suojelurooli, ja sen takia sarjiksen tappo ekana yönä on epäonnistunut. Tällöin en kylläkään uskoisi, että meillä olisi ennustajan, suojelijan ja psykiatrin lisäksi vielä hyvistappajaa.

Nojoo, kai se on tavallaan aika sama missä järjestyksessä lynkataan, tuleehan nämä roolit ja tiedot esiin kuitenkin. Eli voidaan mun puolesta lynkata tänään miina, ja katsellaan huomenna sitten Vampirea uudestaan jos miina (tai mahdollinen yötappo) ei ollut sarjis.

--Vampire
++miina
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 09.11.2018 21:11:08

Minä olen ihan tavallinen kyläläinen myöskin.

Joten jos mennään noin niinku ehotitte niin suosittelen vampirea tappamaan yöllä niacinin.

Tubesta edelleen aika hankala uskoa. Cameronin tarina on aika uskottava. Halima ja Jinmuru on pelannu melko hyvismäisesti. Minä luonnollisestikin ehdotan Niacinia

++Niacin
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 09.11.2018 21:11:52

Miks muuten Cameron käytit kykysi vasta nyt viime yönä?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Cameron » 09.11.2018 21:40:12

Onpa täällä hiljasta! Missä kaikki on?
Mulle sopii myös että Vam tappaa yöllä Niacinin jos peli ei pääty vielä tähän iltaan.

miina kirjoitti:Miks muuten Cameron käytit kykysi vasta nyt viime yönä?

Haluan yleensä ennustaa mahdollisimman myöhään, jotta ois mahollisimman hyvä todennäköisyys osua pahikseen(tai tässä pelissä niihin ei-hyviksiin). Erikoisilla on vaan aika paha tapa kuolla öisin, joten aattelin että en riskeeraa enää kolmanteen yöhön vaan käytän nyt ennustuksen.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 09.11.2018 21:48:00

Peli ei pääty tänään.

Mie pystyn tosi huonosti seuraamaan peliä, kiusallista näpytellä elokuvaa kattoessa.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja miina » 09.11.2018 21:48:38

Siis ei pääty jos minä tipun :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Vampire » 09.11.2018 22:10:04

Mä uskoisin, että jos mua ei lynkata huomenna, niin peli päättyy lähes varmasti hyvisten voittoon. Sen sijaan, jos käytetään yks ylimääräinen päivätappo siihen, että saadaan käytännössä varma hyvis tiputettua vain sen takia, että ”ei voi luottaa” käytännössä varmistettuun, niin sillon on enemmän epävarmuustekijöitä.

Skenaario 1, jossa mua ei lynkata huomenna

Tänään kuolee miina -> jos ei ole sarjis, jäljellä 5 hyvistä + sarjis ja Vam, Nia, Hali, Cam, Tube ja Jin
Ensi yönä kuolee Niacin -> jos ei sarjis, jäljellä 4 vs 1: 3 varmaa hyvistä + Tube ja Jin
Päivällä lynkattaisiin Tube -> jos ei sarjis, jäljellä edelleen 3 varmaa hyvistä + Jin
Yöllä todennäköisesti kuolisi varmistettu hyvis -> jäljellä 3 varmaa hyvistä + Jin
Lynkataan Jin ja viimekstään tässä kohtaa pitäis olla voitto

Skenaario 2, jossa mut lynkataan huomenna

Tänään kuolee miina -> jos ei oikein, niin sarjis + mie, Nia, Hali, Cam, Tube ja Jin
Yöllä kuolee Niacin -> 3 varmaa hyvistä + Tube ja Jin
Päivällä lynkattaisiin mut -> 2 varmaa hyvistä + Tube ja Jin, joista toinen sarjis
Yöllä todennäkösesti kuolisi varmistettu hyvis -> 1 varma hyvis + Tube ja Jin
-> tässä kohtaa tilanne on 50:50 sen suhteen, että onko Tube sarjis vai onko se Jin, molempia ei pysty kokeilemaan, on osuttava kerrasta ja hyvisten voitto ei ole 100% varma

Eli mun järjen mulaan skenaario 1 johtaa siihen, että hyvikset voittaa 100% varmasti. Etenkin, kun todennäköisesti sarjis ei pysty tappamaan huomenna ja jos/kun yöllä tulee yötappo, niin se todistaa mun puhuneen totta roolistani. Koska ilmeisesti ne jotka mua epäilee ei usko, että pelissä olisi koko hyvistappajaa, jollon kaiken järjen mukaan yötappo ensi yönä vahvistaa sen, että pelissä on hyvistappaja ja oon puhunut totta. Joten pitäisin tässä kohtaa lähinnä hölmönä riskinottona sen, että mentäisiin tuon kakkosskenaarion mukaan ja lynkattaisiin mut huomenna, jos kerran toinen skenaario käytännössä takaa sen, että hyvikset voittaa joka tapauksessa viimeistään lylossa.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Zey » 09.11.2018 22:21:47

Välipalan aika

Lätyt

2 dl maitoa
0,5 tl suolaa
2 rkl sokeria
2 rkl öljyä
4 dl vehnäjauhoja
3 dl vissyä

1. Sekoita suola, sokeri, öljy ja vehnäjauhot maidon joukkoon. Lisää viimeisenä vissy.
2. Kuumenna rasva paistinpannulla ja kaada lättytaikinaa ohuehko kerros paistumaan. Kun lättytaikina on hyytynyt yläpuolelta, käännä lätty ja paista se kauniin ruskeaksi myös toiselta puolelta.
3. Tarjoile heti.


Äänet
4 miina (Vampire, Cameron, Niacin, Halima)
2 Vampire (Jinmuru, Tube)
1 Niacin (miina)

Kuolemassa on miina suurimmalla äänimäärällä.

Poissaolot
Jinmuru 10.-12.11.

Äänestyspakot
miina

Päivä päättyy tänään kello 23:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Niacin » 09.11.2018 22:40:51

Tuo Skenaario 1 on hirveän kivan näköinen, siinä arvelluttaa hiukkasen vaan se että se nojaa täysin siihen että todennäköisesti sarjis toimii vaan joka toinen yö. Sitä kun ei varmaksi voi tietää kukaan muu kuin sarjis itse, niin vähän huolettaa voiko se virheoletus kostautua. Mutta se on ainakin musta saletti että tänään ei kannata vielä päättää tai sopia seuraavan päivän lynkattavia, vaan katsoa päivä kerrallaan miltä tilanne vaikuttaa. Jos peli ei lopukaan miinan lynkkaukseen ja itse kuolen yöllä, niin tällä hetkellä tuumin että seuraavaksi katsottais Tube ja sitten palattais vielä miettimään Vampirea jos ei vieläkään loppua ala näkymään. Jinmurua erittäin vaikea uskoa pahikseksi nyt, Halima on hyvis, ja Cameroninkin kuitenkin luottaisin ennustajaksi vaikka se ei 100% varmistettu olekaan.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 09.11.2018 22:50:41

Tiiättekö mitä. Oon ihan varma nyt et Tube se kuitenki on. :D Miina ei epäilytä mua enää oikeestaan, mut passaa jos tänään tarkistetaan sen kortit kuitenki. Mut joo, antasin Vampirelle mahiksen todistaa ittensä, jos ei näy yötappoa tai joku hyvismäisistä on tapettu ni sithän on selvää kenet lynkataan. :p Mut tällä hetkellä luotan Cameroniin ja Halimaan. Tai jos Cameron on uskaltanu tehä sarjiksena tällasen tempun ni huh hei, ansainnu voiton :D

--Vampire
++Tube
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 09.11.2018 22:51:30

Just ehin paikalle ennen päivän päättymistä, oletin et täälä ois ollu isompi tohina :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Niacin » 09.11.2018 22:53:19

Mulle passais myös jos Vampire tappais yöllä Tuben niin nopeutuu pelin paketointi, muhun menee kyllä yötappo hukkaan. Mutta kuinka vaan!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Vampire » 09.11.2018 22:55:15

Miksi sä Cameron muuten tarkistit Haliman? Mä olin kuitenkin ilmeisesti herättänyt jonkin verran huomiota kultistittomuusperusteillani (josta tää koko jupakka lähtikin). Vois kuvitella, et jos sä oisit epäillyt mua sarjamurhaajaksx, niin olisit ennemmin tarkastanut sellasen pelaajan, joka epäilyttää etkä sellasta, jota on yleisesti pidetty hyviksenä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 09.11.2018 22:57:15

Joo ehkä vois yöllä tappaa Niacinin sijaan Tuben. Mut kumpi vaan käy mulle.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 3. päivä päättyy pe 09.11 klo 23

ViestiKirjoittaja Vampire » 09.11.2018 22:57:51

Pidän jotenkin ironisena, että kun mä tulen esiin erikoisena, niin kukaan ei usko ja on vakuuttuneita siitä, että oon vaan kusettava sarjis, mutta kun Cam tulee erikoisena esiin, niin kaikki on heti sillain ”joo, hyvis se on, ei epäilystäkään” :D mahdollisuushan on siihen, et Cam huijaa, mutta Halima on anyway hyvis...

Mut tapan silti yöllä joko Tuben tai Nian.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron