Mitä tänään syötäisiin? Peli on päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 03.11.2018 09:15:47

Nyt ku katon tota eilist pelii nii en kyl oikei tiiä mikä iski, jälkeenpäi kelailtuna marzun lynkkaamine ois kyl ollu paljo järkevämpää, nyt se pyörii edellee pelis hiljasena ja ollaa iha samas pistees. Sori Savu :(

++Marzzuu

Tuu jubaa meidän kaa
(laitan pidempää viestii täs myöhemmin tänää)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.11.2018 09:22:07

Mut ei yötappoa, tarkottaa et joko suojelija osu tai sit meijjän sarjamurhaajalla on tappoja vaan joka toinen yö tms (oispa julmaa).

Jinmuru, miksi oletat että ekana yönä tappoa on yrittänyt sarjamurhaaja? Ei-hyviksiä on kuitenkin kaksi kappaletta, jolloin tuo toinen rooli voisi olla vaikkapa normaali pahis. Tiedätkö kenties pahiksen ja sarjamurhaajan tappavan vuoroöin ja että eka yö olisi ollut sarjiksen vuoro? Koska tää mun mielestä näyttää vähän siltä, että sulla olisi tästä jotain tietoa. Tai siis, mä itse automaattisesti olettaisin, että meillä on pahis+sarjamurhaaja ja että pahikset tappais joka yö. Sä sentään oletat suoraan, että sarjamurhaaja olisi ollut se, joka on tappaja viime yönä. Mä ite aloin miettiä, että onko mahdollisesti pahis osunut vaikkapa kirottuun, mutta ei-hyvisten määrä on sama, eli päättelisin, että kirottua joko ei ole mukana tai tähän ei ole osuttu.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.11.2018 09:26:24

Oon julma tuplapostaaja, mutta en usko, että tämän päivän käyttäminen Marzzuun tappamiseen on järkevää, ellei Marzzuu oikeasti ja rehellisesti ole se epäilyttävin pelaaja (mitä epäilen, Marzzuu on mitäänsanomaton ja hämmentävä, mutta tuskin epäilyttävin pelaaja koko pelissä). Jos me käytetään tää päivä siihen, että tiputetaan Marsu, niin silloinhan me ollaan pahimmassa tapauksessa hassattu kaksi päivää siihen, että saadaan lähinnä minimaalinen määrä peliä edistävää tietoa - eli ollaan vaan siivosti pelattu ei-hyvisten pussiin. Mä käyttäisin itse tämän päivän siihen, että tiputetaan se oikeasti eniten epäilyttävä pelaaja sen sijaan, että tiputettaisiin vain häiritsevä pelaaja. Mä en kuitenkaan ole pelin enemmistö, mä en yksin näitä päätöksiä tee, vaan siihen tarvitaan useampia, mutta imho mä mieluusti yrittäisin oikeasti löytää ne ei-hyvikset.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 03.11.2018 10:27:06

Vampire, ei hätää, ainakaan itse en ole tässä vaiheessa päivää lyömässä ketään lukkoon vaan aion kyllä tässä viikonlopun aikana perehtyä muihin pelaajiin vaikka äänen heitinkin. :) Enkä usko että Horaakaan on tyytyväisenä nostamassa jalkoja pöydälle ja odottamassa päivän loppua. Hassua että olet noin kovin huolissasi Marzzuun parista äänestä.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.11.2018 10:43:39

Niacin kirjoitti:Hassua että olet noin kovin huolissasi Marzzuun parista äänestä.

En ole huolissani, enemmän ehkä turhautunut, kun en haluais käyttää kahta päivää siihen, että lopputuloksena ei olla yhtään sen lähempänä ei-hyvisten kiinnisaantia kuin alunalkaenkaan. Oon ihan fine Marzzuun lynkkauksen kanssa, jos hän on perustellusti enemmistön mielestä todennäköisin ei-hyvis, mutta noin muuten en haluais lähteä lynkkaamaan potentiaalista/todennäköistä hyvistä, kun alla on jo yksi ns. "turha" hyvislynkkaus, vain sen takia, että tämä on ärsyttävä. Jos mun olis pitänyt nimetä, kenet tiputetaan Tuben sijasta edellisenä päivänä, niin olisi varmaan nimennyt Marzzuun - sillä ehkä vähän ihmettelenkin tuota Savuun päätymistä. Mä en vain näe järkeä/logiikkaa tällä hetkellä oikein missään enkä pidä siitä tunteesta :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 03.11.2018 12:56:38

Joo Niacin näki mun pointin. Tosin huomasin just, et marzul on äänestyspakko joten josko sielt nyt oikeest tulis jotai viestii. Pidän ääneni nyt siel toistaseks, mut ton ei oo todellakaa tarkotus olla lynkkausääni.

Tuben marttyyrisointi tos päivän lopussa häiritsee ihan jäätävästi. Se kuitenki ehk vähän laski mun silmis tuben pahis (tai no, ei-hyvis) pisteitä. Tho mäkää en heittäis Tubee varmaks hyvikseks varsinki nyt ku selvis et pelissä on sarjamurhaaja eli tilanne on pakosti sellanen, et ei-hyvikset pelaa soolona. Kun mieles ei paina vastuuntunto pelin voittamisest muuten ku omalta osalta, en näkis mahdottomana tollast "no tappakaa nyt sitten" asennoitumistakaa. Pointtina siis et pelaaja voi luovuttaa pelin suhtee oli sit hyvis tai ei, ja se luovuttaminen käy varmaan helpommin jos pelaat yksin.

Jinmuru kirjoitti:Jos tää ois Town of Salem -peli ni Halima ois satavarma executioner (eli pelaaja joka voittaa ku saa kohteensa lynkattua) :D Mut tätä ei taijja löytyä kylän roolilistalta!


Tällane löytyy:

Tehtävää suorittava kolmas osapuoli. Osapuolelle annetaan pelin alussa jokin tehtävä, jonka hoidettuaan tämä voittaa. Esimerkkejä tehtävistä voivat olla vaikkapa jonkun henkilön tai pelissä kiertävän esineen löytäminen tai jonkun yksittäisen henkilön järjestäminen ulos pelistä. Viimeksimainitusta on olemassa myös versio, jossa pelissä on kolmas ja neljäs osapuoli, jotka kumpikin yrittävät saada nimenomaan toistaan hengiltä. Yleisin 3. osapuolen muoto nykyisessä Kylässä.


Mitä mietin ekan kerran jo sillon kun Halima halus marzun kovasti pois pelist, mut tää ajatus oikeestaan jää polkeen tyhjää siin et Halima on kyl montaa pelaajaa savustanu (pun inteded) ulos pelist, mut on tosiaa vilkkaasti vaihdellu niit kohteitaa ja tos ois nimenomaa se, et pitäis saada yksittäinen pelaaja ulos.

Joku tos sanokin täst mut uskon itekki et pelis on hyvispuoli ja kaks kolmannen osapuolen pelaajaa. Yksinäinen pahis tuntuu vaa aiks mahdottomalt, ellei pelis sit oo se kirottu. Kirotun käännyttäminenhä aiheuttaa yötapottoman yön, mut saatto johtuu jostai muustaki (ku ei-hyvisten määrä o edellee sama nii ei oo mahollist et meil ois nyt kääntyny kirottu pelis). Tää toimis kans siin mieles salaisen roolilistan pelissä, et ei-hyvismäärän mahdollisesti kasvaes ei voitais olla varmoja, johtuuks se kirotusta vai kultista. Kultti onki sit se toine vaihtoehto mitä veikkaan. Toi tehtävää suorittava osapuoli tuntuu ehk kaikkei epätodennäkösimmält, kosk jos pelis ois vaa yks tappava rooli ja sillekki mahdolline hoitokeino tuntuis aiks epätasapainoselt.

Ehk täs äänestyskäyttäytymises mun silmään pistää eniten Jinmuru ja Cameron. Kummallekin tuntuu olevan melkei ihan sama, kumpi putoaa. Ja ei sil, tää tuntu olevan yleinen ilmapiiri ja mäki kelasin et kummanki vaa pudottaminen edistäis pelii ees jotenki, mut toi rennonolonen suhtautuminen on se mikä häiritsee.

Jinmuru kirjoitti:Mulla on ny vähän sellanen ihan sama fiilis, joka tapauksesa peli etenee ku joko saajaan Tuben rooli tai sit helpottuu tulevat päivät ilman Marzzuun mystistä tyyliä...

Cameron kirjoitti:Ilmeisesti Marsu tai Tube on tippumassa. En vastusta suuresti kummankaan pudotusta.


Tosin en tiiä kehtaisko ei-hyvis sitä suoraan sanoo, et on "ihan sama fiilis" :D Näist kahdest Cameronin kommentti tökkii siis kyl enemmän. Samoin koko tää viesti:

Halima, miksi Savu? ääh ärsyttää kun en ehdi kyllä nyt lukea kaikkia viestejä tuolta välistä mitä on jääny lukematta enkä ehdi vastaamaan niihin. Laitan tähän nyt kuitenkin niihin vastaukset mitkä ehdin jo lukea-- (loppu pätkästy pois)


(sori mä en osaa linkkaa viestei enk tajuu miten teette sen :DDD)
Päivä oli tosiaa täs kohtaa aika lopuillaa ja Cameron sano et ehtii lukee vaa muutamii viestei, must vaa tuntuu tosi oudolt et niist muutamist päätti valita ne, joissa vastaa itseään koskeviin kysymyksiin/puolustelee itseään. Jos et ollu varma siit ketä kannattais äänestää, eiks ois kannattanu käyttää tää aika vaik selaamal nopee putoamas olevien pelaajien viestei?

Halima kirjoitti:pallikas ratkaisu

Mä niin aion varastaa tän sanonnan

Halima kirjoitti:Toisaalta jos tää on mun paras muisti Savusta, ehkä Savu voi odottaa huomiseen tarkempaa tarkastelua, ja lynkataan nyt vaan Marzzuu. Voihan sekin olla pahis.


Seuraavas viestis äänestit Savuu. Mikä sai sut tekeen tän valinnan ja pyörtään omat sanas viestis, joka tuli samal minuutil ku toi jonka toho ylös laitoin?

Vampire kirjoitti:Mä en siis tajua, että miksi pirussa Savu lynkattiin? Okei, joo, Savua mietittiin vähän, että olisko se Tuben pahiskaveri, mutta ainakin omat kommentit siitä oli lähinnä sellasta "nää nyt linkittyy, mutta tuskin kuitenkaan", jonka perusteella en olis lähtenyt ite lynkkaamaan Savua.

Savua äänestäneissä todennäköisesti on pahis - tai vaikka molemmat


Lynkkauksii saa aina kyseenalaistaa ja kritisoida, mut tää viesti nostaa mul vähä karvat pystyyn. On tosi helppoo huudella, kun ei oo ite ollu paikalla, et pelaajan x tappaminen oli tyhmää ja ootte kaikki pahiksii ! Pahiksellehan tällanen iltasähellys ois loistava ja helppo tilaisuus lähtee ettiin syntipukkei, varsinkaan kun ei ite linkity tapahtumiin millään tavalla.

Vampire kirjoitti:Haluankin siis kysyä kaikilta Savua äänestäneiltä, että miksi juuri Savu, miksi ei esim. Marzzuu, joka tuossa vaiheessa oli toisena äänissä ja siten olisi ollut potentiaalinen pudotettava?

En huomannu tätä kysymystä ku aiemmin postasin mut siin se vastaus tuliki :D Mun muistikuvat tost illast on pieni panikointi ja epävarmuus, mul meni ainaki pasmat iha sekasin ku aloin kelaa et tuskin Tube noil eväil ois pahis. En rehellisesti osaa omast puolestani vastaa miks päädyin Marzzuun sijaan Savuun. Jälkeenpäi ajateltuna sen ois pitäny olla Marzzuu tai Tube, kosk Savul ei ollu ees mitää mahiksii tulla puolustautuu tai claimaa rooliaan ja ihan tätä päivääkin ajatellen.

Mul ei nyt pysy jotenkaa yhtää aivot kasas tän pelin kaa nii sori vähä huterast viestist :D Yritän tulla illemmal kokoomaan ajatuksii viel vähä selkeemmi, ainaki Haliman viestei pitää viel syynää tarkemmi
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 03.11.2018 13:25:22

Vampire kirjoitti:
Mut ei yötappoa, tarkottaa et joko suojelija osu tai sit meijjän sarjamurhaajalla on tappoja vaan joka toinen yö tms (oispa julmaa).

Jinmuru, miksi oletat että ekana yönä tappoa on yrittänyt sarjamurhaaja? Ei-hyviksiä on kuitenkin kaksi kappaletta, jolloin tuo toinen rooli voisi olla vaikkapa normaali pahis. Tiedätkö kenties pahiksen ja sarjamurhaajan tappavan vuoroöin ja että eka yö olisi ollut sarjiksen vuoro? Koska tää mun mielestä näyttää vähän siltä, että sulla olisi tästä jotain tietoa. Tai siis, mä itse automaattisesti olettaisin, että meillä on pahis+sarjamurhaaja ja että pahikset tappais joka yö. Sä sentään oletat suoraan, että sarjamurhaaja olisi ollut se, joka on tappaja viime yönä. Mä ite aloin miettiä, että onko mahdollisesti pahis osunut vaikkapa kirottuun, mutta ei-hyvisten määrä on sama, eli päättelisin, että kirottua joko ei ole mukana tai tähän ei ole osuttu.

Ihan vaan koska en usko et meillä on sarjamurhaaja + pahis, vaan sarjamurhaaja ja joku muu kolmas osapuoli.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 03.11.2018 13:40:55

Muaki ärsyttää tuo Savun lynkkaus ihan hulluna, koska musta alkupelistä tuntu et se on ihan hyvis, sit Tuben käytös ja tuo iltapaniikki veti pakan ihan sekasi :|

Määki mietin et Tuben käytös vois periaatteesa sopia sellaselle, joka pelaa vaan ittensä puolesta, mut luulis et silti ois ei-hyviksenä ollu vähän enemmän taistelutahtoa?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 03.11.2018 15:06:03

Täällä kun Niacin ja Horaa ainakin jo mua kaipailivat topsun puolelle :) ja anteeksi totaalihiljenemiseni, sain tietää torstaina, että maanantaina saan lopullisesti tietää jatkanko nykyisissä töissäni eli olen vähän hermostunut, mutta yritän jotain puristaa peliin liittyenkin itestäni.

Voi kökkö, siinä meni erikoinen kun Savu lynkkaantui. Täällä onkin jo ihmetelty sitä joten en sörki aihetta enempää.

Tuben käytöksestä
"Määki mietin et Tuben käytös vois periaatteesa sopia sellaselle, joka pelaa vaan ittensä puolesta, mut luulis et silti ois ei-hyviksenä ollu vähän enemmän taistelutahtoa?"
Tuo Jinin viestistä napattu kohta mietityttää täälläkin. Peliä hätäisesti lukeneena muodostan nyt aitoMarsutyylillä mielpiteitäni, mutta.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Halima » 03.11.2018 16:36:24

Tube kirjoitti:Voisiko olla kaksi sarjamurhaajaa?

Voisi, ja silloin nää todennäköisesti murhais vuorottaisina öinä. Tällöin meillä ois suojelija, joka ois suojellut onnistuneesti viime yönä. Tää on myös siinä mielessä ihan potentiaalinen vaihtoehto, että sitten jos psykiatri onnistuis parantamaan yhden sarjamurhaajan, kaikki tappavat osapuolet ei ois kuitenkaan poissa pelistä.

Todennäköisempänä kuitenkin pidän sitä, että meillä on yksi sarjamurhaaja ja joku muu kolmas osapuoli. Tehtävää suorittava on mahdollinen, mutta eniten pelkään sitä että meillä on kultti. Kulttia vastaan on lähes mahdoton taistella, varsinkin jos se saa levitä joka yö ja näin pienessä pelissä se on tosi nopeasti niin iso ettei sille voi mitään. Toki nyt on ei-hyvisten määrä sama, eli jos meillä ois kultti, se ei oo levinnyt viime yönä.

Eli mä toivon että meillä on sarjamurhaajan lisäksi joku tehtävää suorittava kolmas osapuoli. :D

Kuuluuko narri kolmansiin osapuoliin? Kuuluu varmaan. Rupesin miettimään että voisko Tube olla narri, mut jos on niin pelas kyllä tosi huonosti eilisillan, koska ilman hyvää loppuillan peliään ois lynkkautunut melko varmasti. Eli ois vaan ollut hiljaa niin sillä ois voittanut. Eli joo, narri voi olla mut jos on niin tuskin se on Tube.

miina kirjoitti:Heti kun näin että savu oli hyvis niin tajusin että tuo savun lynkkaus oli varmaan pahiksille (tai mitä nyt ovatkaan) aivan huippu homma! Peliin jäi vielä mystisiä pelaajia ja yhestä melko selkeästä pelaajista pääs eroon. Kuitenkin sekä tube että marzzuu on herättäny epäilyksiä ja ne varmasti epäilyttää kunnes tippuvat. Tietenkin eilen ois pitäny tiputtaa marzzuu! Sen takia halimaa täytyy kyllä esim. miettiä uusiks. Kuitenkin Haliman ykkös vaihtoehto oli pitkään marzzuu, mutta yllättäen äänestitkin savua.

Tässä on niin paljon niin väärin että ++miina.

Ensinnäkin: Savu ei ollut selkeä. Jos olisi ollut niin ei olisi mitenkään saanut tarpeeksi ääniä lynkkautuakseen.
Toiseksi: Tube ei epäilytä ainakaan mua enää yhtään. En usko hetkeäkään että Tube olisi vetänyt tuota eilisillan peliä muuna kuin hyviksenä. Jos veti niin täydet pisteet Tubelle ja on voittonsa ansainnut.
Kolmanneksi: Marzzuu ei ole missään vaiheessa peliä epäilyttänyt mua! Mä sanoin tästä sulle jo eilen, mutta ilmeisesti et joko usko tai lue mun viestejä. Painostin Marzzuuta ekan päivän aluksi siksi ja vain siksi, että Marzzuu tulisi puolustautumaan ja hänen puolestaan voitaisiin saada jonkinlaista osviittaa. Olen koko pelin ollut sitä mieltä, että Marzzuu on todennäköisemmin hyvis. En ymmärrä miten tää on niin vaikea asia miinalle ymmärtää. Miina on kuitenkin älykäs ihminen (tiedän kun tunnen), joten tää ettei miina suostu käsittämään mun motiivia Marzzuun äänestämiseen ja painostamiseen, epäilyttää ihan todella.

Jatkokeskusteluun: Mun ääni Marzzuulle EI OLLUT HERÄTTELYÄÄNI!!! Ärsyttää ihan hulluna kun mua ei ymmärretä.

Lisäksi ärsyttää se, että porukka (ainakin Vampire) edelleen puhuu pahiksista, kun nyt on kuitenkin lähes satavarmaa, että tässä pelissä ei ole pahiksia.

Mä äänestin Savua mieluummin kuin Marzzuuta, koska Marzzuu ei missään vaiheessa epäilyttänyt, Savu sen sijaan nousi sitä epäilyttävämmäksi mitä pitemmälle päivä eteni. Joo ensin epäilin Savua vain Tuben pahiskaveriksi, mutta sitten Savu teki ihan itsenäisestikin epäilyttäviä asioita ja nousi mun pahislistan huipuksi. JA! Vaikka Savu ei ollutkaan ei-hyvis, niin minusta tämä lynkkaus oli siinä mielessä hyvä, että siitä saatiin paljon infoa! Nyt kun pelissä oli psykiatri, on oikeastaan varmaa että meillä on sarjamurhaaja. Ja se taas tarkoittaa että pelissä ei ole pahiksia. Eli loppupeleissä ihan hyvä lynkkaus, vaikkei ihan siinä mielessä kuin toivoin.

Vampire kirjoitti:Tai siis, mä itse automaattisesti olettaisin, että meillä on pahis+sarjamurhaaja ja että pahikset tappais joka yö.

Jos pelissä olisi yksinäinen pahis, senkin nimi ois sarjamurhaaja. Ei ois mitään pointtia olla yksi sarjamurhaaja ja yksi yksinäinen pahis. Koska ne on käytännössä ihan samanlaisia, voittaa yksin, eli sarjamurhaajia.

Horaaneko kirjoitti:
Halima kirjoitti:Toisaalta jos tää on mun paras muisti Savusta, ehkä Savu voi odottaa huomiseen tarkempaa tarkastelua, ja lynkataan nyt vaan Marzzuu. Voihan sekin olla pahis.


Seuraavas viestis äänestit Savuu. Mikä sai sut tekeen tän valinnan ja pyörtään omat sanas viestis, joka tuli samal minuutil ku toi jonka toho ylös laitoin?

Fiilis. En muista enää tarkkaan mitä ajattelin, mutta kun Marzzuu ei ollut kuitenkaan missään vaiheessa epäilyttänyt, ja Savu oli, niin ajattelin että mieluummin kuitenkin Savu.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.11.2018 18:57:53

Pikainen puhelinviesti, en kerkee pidempään, koska seura. Mutta haluan täsmentää, että mä puhun pahiksista tarkoittaen geneerisesti ei-hyviksiä. Se, että mä sanon sarjis+pahis ei automaattisesti meinaa, että sen pahiksen on oltava pahispahid, se voi olla ihan yhtä hyvin joku muu pahispuolella (=ei-hyvispuolella) pelaava. Joskus jaksan nää eritellä, yleensä en, koska pahiksista puhuminen on helpompaa.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 03.11.2018 20:42:18

Marzzuu kirjoitti:Täällä kun Niacin ja Horaa ainakin jo mua kaipailivat topsun puolelle :) ja anteeksi totaalihiljenemiseni, sain tietää torstaina, että maanantaina saan lopullisesti tietää jatkanko nykyisissä töissäni eli olen vähän hermostunut, mutta yritän jotain puristaa peliin liittyenkin itestäni.

Voi kökkö, siinä meni erikoinen kun Savu lynkkaantui. Täällä onkin jo ihmetelty sitä joten en sörki aihetta enempää.

Tuben käytöksestä
"Määki mietin et Tuben käytös vois periaatteesa sopia sellaselle, joka pelaa vaan ittensä puolesta, mut luulis et silti ois ei-hyviksenä ollu vähän enemmän taistelutahtoa?"
Tuo Jinin viestistä napattu kohta mietityttää täälläkin. Peliä hätäisesti lukeneena muodostan nyt aitoMarsutyylillä mielpiteitäni, mutta.

Ou... Äänestyspakkokin näköjään alla joten
++Tube ainakin nyt, syy löytyy lainaamastani #minun kirjoittamasta viestistä. Voisin kyllä myös äänestää +Marzzuu kun oon kuitenkin epäilyttävä vaikka olisin !hyvis, mutta itsensä äänestämisellä ei juurikaan auta hyvisten peliä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 03.11.2018 21:04:42

Eli ymmärsinkö oikein Marzzuu: Olisit epäilyttävä vaikka olisit hyvis? Ja tässä pelissä kun olet jotain muuta kuin hyvis niin olet vielä suuremmalla syyllä epäilyttävä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 03.11.2018 21:18:23

--miina
++Marzzuu
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 03.11.2018 21:46:10

Halima kirjoitti:Eli ymmärsinkö oikein Marzzuu: Olisit epäilyttävä vaikka olisit hyvis? Ja tässä pelissä kun olet jotain muuta kuin hyvis niin olet vielä suuremmalla syyllä epäilyttävä?

Mun moka: yritin sanoa, että hyviksenä ja pahiksena taidan aina olla Se Epäilyttävä Pelaaja persoonallisen tyylini vuoksi.
//Tiiän olevani hyvis tässä pelissä
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 03.11.2018 23:23:03

Väliaikalaskenta

Suklaamuffinssi
noin 5 kpl isoja muffinsseja
3,5 dl vehnäjauhoja
3/4 dl tummaa kaakaojauhetta
1tl ruokasoodaa
2tl vaniljasokeria
1/4 tl suolaa
2dl luomu ruokosokeria
1 ja 1/4 dl rypsiöljyä
1 ja 1/2 dl jäähtynyttä kahvia
2 rkl omenaviinietikkaa

Sekoita kuivat aineet keskenään kulhossa puuhaarukalla. Sekoita joukkoon jäähtynyt kahvi ja öljy vuorotellen lisäten. Sekoita lopuksi taikinaan viinietikka varovasti käännellen. Jaa taikina muffininssivuokiin noin puoleen väliin vuokaa tai muffinini pellille. Käytä jotain vahvempaa muffinssivuokaa jos et käytä peltiä sillä muffineista tulee melko painavia. Paista 200 asteisessa uunissa noin 15-20 minuuttia.


Äänet:
3 Marzzuu (Niacin, Horaaneko, Halima)
1 Tube (Marzzuu)

Kuolemassa on Marzzuu suurimmalla äänimäärällä.

Poissaolot
-

Äänestyspakot
Marzzuu, Vampire

Päivä päättyy maanantaina 5.11. kello 22:00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja miina » 04.11.2018 09:34:48

Halima kirjoitti:
miina kirjoitti:--
Heti kun näin että savu oli hyvis niin tajusin että tuo savun lynkkaus oli varmaan pahiksille (tai mitä nyt ovatkaan) aivan huippu homma! Peliin jäi vielä mystisiä pelaajia ja yhestä melko selkeästä pelaajista pääs eroon. Kuitenkin sekä tube että marzzuu on herättäny epäilyksiä ja ne varmasti epäilyttää kunnes tippuvat. Tietenkin eilen ois pitäny tiputtaa marzzuu! Sen takia halimaa täytyy kyllä esim. miettiä uusiks. Kuitenkin Haliman ykkös vaihtoehto oli pitkään marzzuu, mutta yllättäen äänestitkin savua.

Tässä on niin paljon niin väärin että ++miina.

Ensinnäkin: Savu ei ollut selkeä. Jos olisi ollut niin ei olisi mitenkään saanut tarpeeksi ääniä lynkkautuakseen.
Toiseksi: Tube ei epäilytä ainakaan mua enää yhtään. En usko hetkeäkään että Tube olisi vetänyt tuota eilisillan peliä muuna kuin hyviksenä. Jos veti niin täydet pisteet Tubelle ja on voittonsa ansainnut.
Kolmanneksi: Marzzuu ei ole missään vaiheessa peliä epäilyttänyt mua! Mä sanoin tästä sulle jo eilen, mutta ilmeisesti et joko usko tai lue mun viestejä. Painostin Marzzuuta ekan päivän aluksi siksi ja vain siksi, että Marzzuu tulisi puolustautumaan ja hänen puolestaan voitaisiin saada jonkinlaista osviittaa. Olen koko pelin ollut sitä mieltä, että Marzzuu on todennäköisemmin hyvis. En ymmärrä miten tää on niin vaikea asia miinalle ymmärtää. Miina on kuitenkin älykäs ihminen (tiedän kun tunnen), joten tää ettei miina suostu käsittämään mun motiivia Marzzuun äänestämiseen ja painostamiseen, epäilyttää ihan todella.

---



Nopeeta puutun vielä tähän.

Siis en tarkottanu että savu olis selkeä HYVIS, vaan että se on selkeämpi pelaajana ja ehkä helpompi lukea (kuin moni muu, kuten minä ja marzzuu).
Toiseksi, olen samaa mieltä, että tube ei enää niin epäilytä. Tietenkin esin. Jinmurun esittämä ajatus siite että yksinäisenä ratsastajana ei niin paina vaikka kuolee. Toisaalta Tube ei vaikuta pelaajalta joka vain luovuttaisi jos oma voitto olisi menossa (toisaalta jos nyt on joku kolmas osapuoli niin ei kyllä todellakaan luovuttanut vaan teki just melko pallikkaan ratkasun..).
Ja tuo kolmas, hmm. Mulla on vähän hankaluuksia selittää mitä tarkotan. Ymmärrän kyllä sun äänen pointin, että se ei ole herättely eikä lynkkausääni, enemmänkin painostus.. Nyt tuli vieraita. Jatkan tätä selitystä myöhemmin!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 04.11.2018 10:22:40

Marzzuu kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Täällä kun Niacin ja Horaa ainakin jo mua kaipailivat topsun puolelle :) ja anteeksi totaalihiljenemiseni, sain tietää torstaina, että maanantaina saan lopullisesti tietää jatkanko nykyisissä töissäni eli olen vähän hermostunut, mutta yritän jotain puristaa peliin liittyenkin itestäni.

Voi kökkö, siinä meni erikoinen kun Savu lynkkaantui. Täällä onkin jo ihmetelty sitä joten en sörki aihetta enempää.

Tuben käytöksestä
"Määki mietin et Tuben käytös vois periaatteesa sopia sellaselle, joka pelaa vaan ittensä puolesta, mut luulis et silti ois ei-hyviksenä ollu vähän enemmän taistelutahtoa?"
Tuo Jinin viestistä napattu kohta mietityttää täälläkin. Peliä hätäisesti lukeneena muodostan nyt aitoMarsutyylillä mielpiteitäni, mutta.

Ou... Äänestyspakkokin näköjään alla joten
++Tube ainakin nyt, syy löytyy lainaamastani #minun kirjoittamasta viestistä. Voisin kyllä myös äänestää +Marzzuu kun oon kuitenkin epäilyttävä vaikka olisin !hyvis, mutta itsensä äänestämisellä ei juurikaan auta hyvisten peliä.

Eikö tuo Jinin lainaus tule vähän niinkuin siihen lopputulokseen, että Tube olis kuitenkin hyvis? Miten voit käyttää sitä perusteena äänelle? Olisi kiva jos kertoisit niitä mielipiteitäsi etkä sanoisi vain "mutta", se ei kerro yhtään mitä mielessäsi liikkuu. Jäljemmästä viestistä tulee fiilis että Marzzuu näki Tuben kääntyvän epäilyttävästä hyvismäiseksi itseään äänestämällä ja yrittää nyt matkia samaa temppua.

//Offtopic: Marzzuu- Ikävä kuulla työpaikasta, toivottavasti kaikki menee hyvin. :/
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 04.11.2018 10:48:46

Vampire kirjoitti:Tai siis, mä itse automaattisesti olettaisin, että meillä on pahis+sarjamurhaaja ja että pahikset tappais joka yö. Sä sentään oletat suoraan, että sarjamurhaaja olisi ollut se, joka on tappaja viime yönä. Mä ite aloin miettiä, että onko mahdollisesti pahis osunut vaikkapa kirottuun, mutta ei-hyvisten määrä on sama, eli päättelisin, että kirottua joko ei ole mukana tai tähän ei ole osuttu.


Vampire kirjoitti:Pikainen puhelinviesti, en kerkee pidempään, koska seura. Mutta haluan täsmentää, että mä puhun pahiksista tarkoittaen geneerisesti ei-hyviksiä. Se, että mä sanon sarjis+pahis ei automaattisesti meinaa, että sen pahiksen on oltava pahispahid, se voi olla ihan yhtä hyvin joku muu pahispuolella (=ei-hyvispuolella) pelaava. Joskus jaksan nää eritellä, yleensä en, koska pahiksista puhuminen on helpompaa.


Tuo ylempi viesti missä pohdit ei-hyvisrooleja, minusta puhut siinä selkeästi kahdesta tappavasta pahisroolista. Tai ainakin on todella hämmentävää jos tarkoitat samassa viestissä ensin pahiksella toistaiseksi-tuntematonta-ei-hyvisroolia ("pahis+sarjamurhaaja") ja myöhemmin juuri tappavaa pahista ("pahis ei osunut kirottuun"). En tiiä osaanko selittää tätä ymmärrettävästi, mutta minusta on aika ontuvaa väittää jälkeenpäin että tarkoitat puheissasi pahiksella kaikkia mahdollisia ei-hyvis-rooleja, koska esim kultti ei sovi tuohon kuvioon ollenkaan.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja miina » 04.11.2018 12:48:04

Mutta niin siis. Jatkan.

Enemmän mulla halima häiritsi se miten reagoit siihen miten sinun viestiin ei reagoitu. Eli siis, halusit marzzuun puhumaan. Oliko reaktio muka riittävä ja miten sait marzzuusta mielikuvan yhden viestin perusteella että on hyvis? Miun mielestä niiden kahden viestin jälkeen hän on ihan yhtä neutraali kuin ennen niitä viestejä. ( nyt tämä kolmas viesti oli kyllä jotakin niin omituista etten tiedä mitä ajatella.)
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 04.11.2018 16:11:26

Neutraali tarkoittaa sitä, että on todennäköisemmin hyvis. Pelissä on kuitenkin alussa huomattavasti vähemmän pahiksia kuin hyviksiä, niin jos ei osaa sanoa tyypistä mitään, tyyppi on todennäköisemmin aina hyvis.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 04.11.2018 16:32:43

Horaaneko kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Jos tää ois Town of Salem -peli ni Halima ois satavarma executioner (eli pelaaja joka voittaa ku saa kohteensa lynkattua) :D Mut tätä ei taijja löytyä kylän roolilistalta!


Tällane löytyy:

Tehtävää suorittava kolmas osapuoli. Osapuolelle annetaan pelin alussa jokin tehtävä, jonka hoidettuaan tämä voittaa. Esimerkkejä tehtävistä voivat olla vaikkapa jonkun henkilön tai pelissä kiertävän esineen löytäminen tai jonkun yksittäisen henkilön järjestäminen ulos pelistä. Viimeksimainitusta on olemassa myös versio, jossa pelissä on kolmas ja neljäs osapuoli, jotka kumpikin yrittävät saada nimenomaan toistaan hengiltä. Yleisin 3. osapuolen muoto nykyisessä Kylässä.


Mitä mietin ekan kerran jo sillon kun Halima halus marzun kovasti pois pelist, mut tää ajatus oikeestaan jää polkeen tyhjää siin et Halima on kyl montaa pelaajaa savustanu (pun inteded) ulos pelist, mut on tosiaa vilkkaasti vaihdellu niit kohteitaa ja tos ois nimenomaa se, et pitäis saada yksittäinen pelaaja ulos.

No joo, totta tuo et kohde vaihteli turhan runsaasti tähän :D

Niacin kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Tuben käytöksestä
"Määki mietin et Tuben käytös vois periaatteesa sopia sellaselle, joka pelaa vaan ittensä puolesta, mut luulis et silti ois ei-hyviksenä ollu vähän enemmän taistelutahtoa?"
Tuo Jinin viestistä napattu kohta mietityttää täälläkin. Peliä hätäisesti lukeneena muodostan nyt aitoMarsutyylillä mielpiteitäni, mutta.

Ou... Äänestyspakkokin näköjään alla joten
++Tube ainakin nyt, syy löytyy lainaamastani #minun kirjoittamasta viestistä. Voisin kyllä myös äänestää +Marzzuu kun oon kuitenkin epäilyttävä vaikka olisin !hyvis, mutta itsensä äänestämisellä ei juurikaan auta hyvisten peliä.

Eikö tuo Jinin lainaus tule vähän niinkuin siihen lopputulokseen, että Tube olis kuitenkin hyvis? Miten voit käyttää sitä perusteena äänelle?

Joo, just näin. Palaisin Tubeen myöhemmin jos näyttää siltä ettei muualta ei-hyviksiä löydy, mut tällä hetkellä uskon et Tube on hyvis.

Ymmärrän et kaikilla on oma pelityyli enkä esim. sano et itekään oisin hirveen pätevä ja hyödyllinen aina, mut Marzzuu, sun tyyli tuntuu olevan välttely ja epäselvyys, ja totta kai sillon vaikutat pahismaiselta ku et oikeestaan osallistu peliin. :/

Kahen sarjamurhaajan peli ois kyl mielenkiintonen, ja koska pelisä on psykiatri ni mää ite uskon eniten tähän. Muuten peli vois loppua tosi nopeesti, eikä varmasti ois ihan tasapainosa :D Toki sarjamurhaajan tilalla voi olla joku toinen tappaja. Esim. ihmissusi, joka tosin Kyläsä vissiin on hyvisrooli, mut vois kai siitä olla pahisversioki.

Jotain jaottelua tähän väliin eli listaus hyvismäisimmästä pahismaisimpaan:

Horaaneko
Halima
Tube
Niacin
Cameron
miina
Vampire
Marzzuu

Sellanen fiilis nyt, et ehkä Vampire vois olla toinen sarjamurhaajista... Tuo ettei (muka?) hoksaa ettei pelisä ois normipahiksia tökkii vähän. :D Marzzuusta taas ei voi oikeesti tietää et onks se hyvis vai pahis. Miina taas on aina tosi vaikea tulkita. :D Cameron ja Niacin on aika neutraaleja. Horaanekoa, Halimaa ja Tubea en usko pahoiks.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Vampire » 04.11.2018 17:27:09

Okei, poikaystävä on saatettu asemalle ja oon saanut itseni parkkeerattua tietokoneen ääreen, eli nyt on sopiva hetki alkaa syynätä pelitopicia läpi. Tää on kirjotettu kronologisesti, joten saatan toistaa asioita, joita muut on jo nostaneet esiin.

Lähdetään liikkeelle vaikka siitä Tubesta. Edellisen illan äänestyssählin myötä tuntuis hassulta ajatella, että pahis olis ihan tolla tavalla heittämässä hanskoja tiskiin ja vain melkein vähän jo alistumassa siihen, että on tippumassa. Voisi kuvitella, että etenkin soolona pelaavat pahikset (oli ne sitten kulttia, sarjiksia tai jotain ihan muuta) jättäis käyttämättä kaikki mahdolliset hetket kääntää muiden päät ja pelastaa oma nahkansa. Toisaalta taas Tubella on ollut paljon tosi omituisia kommentteja, jotka saa mut miettimään, että missä mennään. Epäillään vähän sinne sun tänne, äänestetään miinaa, mutta ei kuitenkaan äänestetä miinaa. Tuben jatkuva hyvistely on kanssa kulmia kohotuttelevaa. Olisko hyviksen oikeasti tarve korostaa asiaa noin paljon? En usko. Mä väännän hyvistelystä vähintään jonkun (yleensä Haliman) kanssa varmaan joka pelissä, mutta mä koen hyvistelyn pahismaisena, koska hyviksellä ei pitäisi missään tilanteessa olla tarvetta erikseen korostaa omaa hyvikseyttään, kun taas pahiksen on pakko yrittää näyttäytyä hyviksenä, jolloin sitä ehkä tulee korostettuakin enemmän.

Halima kirjoitti:Ja nyt kun äänestän Tubea, joka epäilyttää oikeasti, toivon saavuttavani pahiksen lynkkauksen

Minne se Tube-epäily katosi, kun kuitenkin päädyit äänestämään Savua? En myöskään ihan ehkä ymmärrä Savu-epäilyperustettakaan, ehkä oon vaan jotenkin hidas.

Mua jotenkin hämmentää se, että välillä noita eilisillan viestejä lukiessa tuntuu, että ääniä siirretään muualle, vaikka Tubea selvästi kuitenkaan epäillään. Ainakin Jinmurun äänenperumisviestistä tulee sellanen fiilis, että uskoo Tuben olevan pahis, mutta claimin puutteen takia äänestää sitten lopulta jotakuta muuta. Siis mikä tässä on oikein se logiikka? Mun käsittääkseni tarkoituksena on äänestää pelaajaa, jota epäilee kaikkein eniten. Sinällään ymmärrän pointin, mutta silti. Jinmurun peruste Marzzuu-äänelle on myös pelkästään "loppupeli helpompi ilman", mikä ei kyllä sinänsä ainakaan mun silmissä ole se hyvismäisin toimintatapa.

Halima kirjoitti:En toki kauheasti pistä vastaan Marzzuutakaan, uskon että hän on hyvis

Mikä on muuttunut, kun tänään oot kuitenkin valmis Marzzuun lynkkaamaan? En pidä kovin hyvismäisenä sitä, että on valmis lynkkaamaan hyviksenä pitämänsä pelaajan vain sen takia, että myöhemmin olisi helpompaa. Ideana ei kuitenkaan oo lynkata ärsyttäviä tai vaikeaselkoisia pelaajia "ihan vaan varmuuden vuoksi" tai siksi, että ei tarvisi miettiä, vaan pitäisi löytää ne pahikset. Millä tavalla hyvikseksi uskotun pelaajan lynkkaaminen auttaa tässä?

Jinmurun fiksaatiota claimimiseen en ihan täysin ymmärrä. Joo, pahis voi yrittää pelastaa itsensä claimimalla, mutta kaikki pahikset ei näin tee. Claimimattomuutta ei siis mun mielestä voi varsinaisesti käyttää perusteena sille, miksi joku ei voi olla pahis. Enkä myöskään varsinaisesti näe kovin suurena etuna pahispelille sitä, että selviää "edes toiseen päivään", jos mahdollisesti on tippumassa kaikesta huolimatta.

Halima tuntuu iltasählin aikana seilaavan vähän laidasta laitaan. Mm. kommentoi, että Savun lynkkaus voi odottaa seuraavaan päivään, mutta käy saman tien postaamassa uuden viestin, jossa äänestää Savua, vaikka omien sanojensakin mukaisesti ei muista Savua niin hyvin - saati sitten omia epäilyperusteitaan. Öh?

Cameron kirjoitti:++Savu koska mun hyvismäisimmät pelaajat äänestää häntä. I count on you kun ite en oo perillä!

Mikä peruste tämä on hypätä Savu-trainiin?

Horaaneko kirjoitti:Lynkkauksii saa aina kyseenalaistaa ja kritisoida, mut tää viesti nostaa mul vähä karvat pystyyn. On tosi helppoo huudella, kun ei oo ite ollu paikalla, et pelaajan x tappaminen oli tyhmää ja ootte kaikki pahiksii ! Pahiksellehan tällanen iltasähellys ois loistava ja helppo tilaisuus lähtee ettiin syntipukkei, varsinkaan kun ei ite linkity tapahtumiin millään tavalla.

En oo tietääkseni huudellut, että ootte kaikki pahiksia. Ennemmin en vaan tajua, että miksi Savu sai ääniä, kun mulle oli jäänyt kuva, ettei kovin moni tätä epäillyt, joten en ihan ymmärtänyt tuota valintaa äänien saajaksi. Mä olisin tullut itse osallistumaan peliin tuossakin vaiheessa jollain tavalla, mutta muistin sen vasta sen jälkeen, kun päivä oli jo päättynyt.

Marzzuukin näköjään ilmestyi puhumaan... ja äänestämään... Jinmurun perusteilla. Argh! Oikeesti.

Niacin kirjoitti:Tuo ylempi viesti missä pohdit ei-hyvisrooleja, minusta puhut siinä selkeästi kahdesta tappavasta pahisroolista. Tai ainakin on todella hämmentävää jos tarkoitat samassa viestissä ensin pahiksella toistaiseksi-tuntematonta-ei-hyvisroolia ("pahis+sarjamurhaaja") ja myöhemmin juuri tappavaa pahista ("pahis ei osunut kirottuun"). En tiiä osaanko selittää tätä ymmärrettävästi, mutta minusta on aika ontuvaa väittää jälkeenpäin että tarkoitat puheissasi pahiksella kaikkia mahdollisia ei-hyvis-rooleja, koska esim kultti ei sovi tuohon kuvioon ollenkaan.

Mä taas en tiedä, osaanko ollenkaan selittää omaa ajattelutapaani ymmärrettävästi, koska mulle itsellenihän se on täysin looginen. Mä olen tottunut puhumaan juonarihistoriani aikana pahiksista, tarkoittaen yleensä yleisesti kaikkia hyviksiä vastaan pelaavia tahoja, koska oon sen verran laiska, etten jaksa alkaa joka ikinen kerta täsmentämään, että tässä puhun roolista X ja tässä roolista Y ja tässä roolista Z tai vaikka kaikista mahdollisista yhtä aikaa. Kirottu+pahis oli tuossa kohtaa mulle se loogisin ajatuskulku, koska se on se, mihin mä olen tottunut ns. epäselvissä tilanteissa. Pahis+sarjamurhaaja voi mun puheessa tarkoittaa joko pahispahista tai jotakin muuta ei-hyvispuolen roolia, yleensä puhun pahiksista osaltaan ihan sillä, etten joko itsekään tiedä, mistä siinä pitäisi puhua tai en jaksa ajatella niin tarkasti. Kulttia mä oon pitänyt epätodennäköisenä, joten se on sillä sulkeutunut ehkä mun ajatusprosessina ulkopuolelle. Hyvis ja pahis on mulle pitkälti puoli-indikaattoreita, ne ilmaisee vaan sen, millä puolella pelaa, niitä sitten täsmennetään tarpeen vaatiessa. Tässä vaiheessa siis me tiedetään mukana olevan sarjamurhaaja ja pahis, jossa pahis voi tarkoittaa mitä tahansa hyviksiä vastaan pelaavaa roolia - vaikkapa sitä toista sarjamurhaajaa, kuten Halima mulle nillitti, että pahispahis on käytännössä sarjamurhaaja.

//Jinmuru väliin.

Jinmuru kirjoitti:Esim. ihmissusi, joka tosin Kyläsä vissiin on hyvisrooli, mut vois kai siitä olla pahisversioki.

Roolilistassa mun mielestä ainakin luki, että ihmissusi voi olla myös pahispuolen rooli.

Jinmuru kirjoitti:Tuo ettei (muka?) hoksaa ettei pelisä ois normipahiksia tökkii vähän. :D

Mä olen vaan oikeasti legit huono peliteknisyyksissä, koska en muista/osaa/jaksa ajatella ihan kaikkia mahdollisuuksia.

Mun aivot on tällä hetkellä niin totaalisekaisin, että en tällä hetkellä osaa pistää pelaajia sen suuremmin järjestykseen hyvismäisestä pahismaiseen. Tube ihmetyttää mua edelleen, joten ainakin tähän hätään ++Tube. Yritän vielä saada aivoni ojennukseen ja lukea topicin (taas) uudelleen läpi.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 04.11.2018 17:30:08

Oho, oli niin väljä sunnuntai että jaksoin oikeasti selailla pelaaja kerrallaan kaikki viestit läpi, wuhuu! En uskonu että saisin kirjoitettua yhtään näin pitkää viestiä tähän peliin, mutta täältä pesee:

Aloin miettiä että onko kultissakaan välttämättä järkeä viimeyön jälkeen. Koska ei-hyvisten määrä ei kasvanut, niin silloin sarjamurhaaja ei onnistunut tappamaan ketään, eikä mahdollinen kultisti käännyttämään, jolloin se tarkottais että molemmat on tähdänneet samaan heppuun joka on ollut jollain lailla suojeltu. Jotenkin tuntuis liian kovalta tuurilta että kaikki kolme on tähdänneet samaan kohteeseen. Tai sitten sarjis ei ole joka yö tappava. Tai jotain. Hmm. Ehkä tässä saattaa olla joku vielä ketkumpi kuvio taustalla.

Cameron vaikuttaa enimmäkseen ihan hyvismäiseltä. Loppupäivästä yritti ottaa peliä kiinni, ja pisti silmään vähä tuo kommentti ”++Savu koska mun hyvismäisimmät pelaajat äänestää häntä. I count on you kun ite en oo perillä!”, semmoisena että pesee käsiään Savun lynkkaamisesta jos se osoittautuukin hyviksen lynkkaukseksi. Ei siis tavallaan ota vastuuta omasta äänestään. Mutta tuon voisi kuvitella yhtä hyvin myös hyviksen heitoksi.

Haliman pelistä oon jotenkin tykännyt. Loppupäivä näyttää Haliman osalta huonolta, koska Halima sanoi minusta monta kertaa että mielummin Marzzuu kuin Savu, mutta heitti sitten kuitenkin äänen Savulle  ”ihan vaan koska mä voin.”. Kiinnostaisi kuulla miksi näin kävi? Ymmärrän hyvin miksi äänestit Marsua aluksi ja yritit saada muitakin mukaan, (mulla meni se vähän ohi, oisin voinut liittyä joukkoon jo aiemmin :<), mutta sitä en oikein ymmärrä että miten Marzzuun yksi lyhyt viesti ja täyshiljaisuus sai sut pitämään Marzzua niin hyvismäisenä koko eka päivän ajan?

Halima kirjoitti:Jatkokeskusteluun: Mun ääni Marzzuulle EI OLLUT HERÄTTELYÄÄNI!!! Ärsyttää ihan hulluna kun mua ei ymmärretä.

Täh XD Eikö se vähän niinkun tarkoita herättelyääntä jos et halunnut Marzzuun oikeasti kuolevan vaan halusit herätellä häntä aktivoitumaan ja tulemaan puolustautumaan…? Nyt en ymmärrä.

Välihuomio: Ihme massa-amnesia kun kukaan Savua äänestänyt ei oikein osaa selittää mitenkäs siinä nyt sillä lailla pääsi käymään. :D

Horaaneko on ollut tosi hyvismäisen oloinen, varsinkin loppupäivän pitkä viesti.

Jinmurukin tuntuu nyt päällisin puolin ihan hyvismäiseltä. Sama homma että Savua päätyi äänestämään aika ihmeellisesti, kun puhui sitä ennen että joko Marzzuu tai Tube ois hyvä vaihtoehto, Savu ei niinkään.

Marzukaista oon kommentoinut jo aiemmin. Oikeasti mulla oli tän päivän alussa ihan semmoinen Halimamainen ajatus vaan hiillostaa Marzzua ulos puskista lymyilemästä, mutta tän päivän viestit ei oo kyllä yhtään herättäneet haluja siirtää ääntä poiskaan. :D

miina tuntui aiemmin epäilyttävältä, mutta nyt kun luin uudestaan läpi niin en tiedä enää. Miina oli ehkä ainut jolla oli oikeasti jo pitkin päivää hyviä perusteluita Savun epäilemiselle, eikä suunnan muutos tullut samallain puskista kuin muilla.
Miina tuntuu reagoivan häntä epäileviin jotenkin erikoisen voimakkaasti. Esim. Cameron - on totta että Cameron pätki sun viestistä kohtia pois jättäen vain epäilyttävät kohdat, mutta se ei muuta sitä että Cameronilla oli aivan hyvä pointti että lopputulos kaikista pelaajista oli käytännössä ”ei voi tietää”. Siksi on hassua epäillä Cameronia tuon viestin pilkkomisen takia, kun sillä ei varsinaisesti vääristelty sun sanomisia. Samoin hassulta tuntuu se että olit alkupäivästä valmis lynkkaamaan monia pelaajia joista et osannut sanoa mitään. Jos joku pelaaja on ”mysteeri” niin eikö olisi järkevämpi odottaa ja katsoa miten kuva kehittyy, kuin ruveta vaan randomilla lynkkaamaan kaikkia joista ei eka päivänä osaa vielä sanoa kumpaan kallistuu? Vähän pahismaiseen jää kuitenkin kallelleen tämä pohdinta nyt, vaikka hyvsmäisiäkin pointteja näen.

Tube kirjoitti:Toisaalta hyviksilläkin on salaiset voittokeinot. Voisivatkohan nuo ainesosat liittyä siihenkin jotenkin? Oletan, että pahisten lynkkaaminen on kuitenkin vähintään yksi voittokeinoista hyviksille, vai voiko salainen voittokeino olla pahiksille hankkiutua lynkattavaksi?

Tuossa Tuben aloitusviestissä mulla kiinnittää huomiota tuo vähän aiempi kohta, alleviivasin sen. Okei, ei tuossa nyt kyllä ole oikein järkeä että kukaan hyvis ajattelisi hyviksillä olevan sellaisia salaisia voittoehtoja, joita hyvikset ei itsekään tiedä. :D Tai siis.. että.. miten kukaan voisi pelata peliä, jos ei tietäisi mitkä oman joukkueen voittoehdot on? Myöskin se, että Cameron epäilytti hiljentymisen takia, mutta justy ei ollut tuossa vaiheessa laittanut edes sitä aloitusviestiä (eikä vielä pudottautunut), mutta silti juuri Cameronin hiljaisuus oli pahismaista. Pelipäivää oli vielä tuossa vaiheessa hyvin jäljellä, joten yhden vuorokauden hiljaisuutta on vähän outoa lähteä epäilemään. Sen jälkeen kuitenkin ihan hyvääkin peliä ja tutun tuntuista aiemmasta hyvispelistä. Loppupäivän kommentit oli vähän ????. En oikein oo varma mitä mieltä olla. Toisaalta vaikutti aidolta lannistumiselta, mutta toisaalta se tappiomieliala puski niin kovasti esiin että voisi ollakin pahiksen viimeinen show jolla koittaa saada epäilyt vielä muualle. (Kun siis aiemmin mietin että Tube ei pahiksena olisi luovuttanut noin, mutta jos se olikin vain ”luovuttanut”.)

Vampiresta pisti silmään myös tuo Savun lynkkauksen taivastelu. En edes tajunnut tuota ennenkuin joku muu huomautti, mutta Vampire ei itse äänestänyt eilen ollenkaan, eikä siis millään tapaa vaikuttanut siihen kuka tulee tai ei tule lynkatuksi. Sellaisesta asemasta on vähän hassua tulla syyllistämään muita huonosta valinnasta. Oon samaa mieltä siitä, että Savun lynkkaus tuli vähän puskista, mutta jotenkin tuo tuntuu vähän liian dramatisoidulta tavalta tulla jälkeenpäin kertomaan ettei missään nimessä olisi pitänyt Savua pudottaa. Ymmärtäisin paremmin jos olisit yrittänyt tehdä jotain sen estämiseksi. Nyt jää enemmän fiilis että haluat vain korostaa että sinä et ainakaan ollut mukana lynkkaamassa hyvistä eilen. Samoin jäi hiertämään se, että Vampire pitin Tuben huolta raaka-aineiden paljastamisesta jotenkin tuulesta temmattuna ja huomion siirtämisenä. Tube ei kuitenkin pelannut täällä vain yhden pelin aiemmin, joten hänellä ei ollut mitään taustatietoa minkälaista ingame-hommaa täällä on aiemmin ollut, joten huoli oli minusta hyvinkin aiheellinen. En ehkä osannut selittää omaa näkökantaani tähän aiemmin tarpeeksi hyvin, mutta itse pidin todennäköisempänä että hyvis miettii: ”voisikohan näillä raaka-aineilla olla jotain pelillistä merkitystä” kuin että pahis miettisi ”voisikohan hyvikset saada epäilemään että näillä raaka-aineilla olisi jotain pelillistä merkitystä”. (Olinkin jo ihan unohtanut tämän homman Tubesta, se kyllä minusta edelleen nostaa Tubea hyvismäisempään suuntaan)

Summasummaarum! Muutama vaikuttaa enemmän hyvismäiseltä, ja osassa on sekä hyvismäistä että pahismaista. Koska ei-hyvikset ei koskaan tee pelkästään pahismaisia asioita, niin pidän mahdollisian ei-hyviksinä kaikkia joissa näen jonkinlaista epäilyttävyyksiä.

Hyvismäisiä:
Horaaneko,
Jinmuru?
Cameron?

Melko hyvismäisiä:

Halima,

Mahdollisesti ei-hyviksiä:
Tube?
Marzzuu,
Miina,
Vampire

//Muutamia viestejä tässä lomassa tuli
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 04.11.2018 18:07:21

Vampire kirjoitti:Mua jotenkin hämmentää se, että välillä noita eilisillan viestejä lukiessa tuntuu, että ääniä siirretään muualle, vaikka Tubea selvästi kuitenkaan epäillään. Ainakin Jinmurun äänenperumisviestistä tulee sellanen fiilis, että uskoo Tuben olevan pahis, mutta claimin puutteen takia äänestää sitten lopulta jotakuta muuta. Siis mikä tässä on oikein se logiikka? Mun käsittääkseni tarkoituksena on äänestää pelaajaa, jota epäilee kaikkein eniten. Sinällään ymmärrän pointin, mutta silti. Jinmurun peruste Marzzuu-äänelle on myös pelkästään "loppupeli helpompi ilman", mikä ei kyllä sinänsä ainakaan mun silmissä ole se hyvismäisin toimintatapa.

- -

Jinmurun fiksaatiota claimimiseen en ihan täysin ymmärrä. Joo, pahis voi yrittää pelastaa itsensä claimimalla, mutta kaikki pahikset ei näin tee. Claimimattomuutta ei siis mun mielestä voi varsinaisesti käyttää perusteena sille, miksi joku ei voi olla pahis. Enkä myöskään varsinaisesti näe kovin suurena etuna pahispelille sitä, että selviää "edes toiseen päivään", jos mahdollisesti on tippumassa kaikesta huolimatta.


En vaan nähny et ei-hyvis ois luovuttanu niin täysin et ois jo äänestäny itteään! Niinku ihan oikeesti :D Nyt ku luen uuestaan ekaa iltaa ni tuohan se oli mikä muutti sen kulun, ei kukaan uskonu et ei-hyvis tekis noin. "Voisin vaihtaa Savuun mut en silleen et riskeerais Tuben putoamisen, joko Marzzuu tai vissiin Savu sitte." Näin sanoin eilen, Savu tuli mulla varmaan siitä et Halima tuntu olevan niin varma Savun pahismaisuuesta. Ehkei pitäs niin herkästi luottaa muihin... :L Tube alko sit kolme minsaa ennen päivän päättymistä taas pelastamaan itteensä, mihin sulla Tube hävis se idea et ois parempi ettei me mietittäis sua sit koko seuraavaaki pelipäivää?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 1. yö päättyy pe 02.11 klo 20:00

ViestiKirjoittaja Cameron » 04.11.2018 18:25:14

Tube kirjoitti:Voisiko olla kaksi sarjamurhaajaa?

Voisi, se on musta jopa ihan potentiaalinen vaihtoehto, niin kuin tuolla porukka jo totesikin. Tällöin ois todennäköisesti vuoroöin tappavat. Itse kuitenkin kallistun enemmän sarjis+kultti -optioon.

Niacin kirjoitti:Savujuustokiatri! Kun siis pelissä ilmeisesti nyt on sarjamurhaaja, niin tuntuisi loogiselta että ei sitten ole toista hyviksiä tappavaa roolia (aka normipahista), vaan ehkä ennemmin kultisti tai joku muu vieraampi hokkuspokkusveikko, koska muuten näin pieni peli saattaisi loppua aika lyhyeen. Tuleeko kellään erikoisroolit paremmin tuntevilla mieleen minkälainen muu kolmas osapuoli vois sopia kuvioihin? En löytänyt sitä Kylän roolilistaa mistään kun yritin penkoa arkistojen syövereistä.

Roolilista löytyy Tietotoimisto -> Pelinjohtajan säännöt ja ohjeet -> Roolit eli täältä

Vampire kirjoitti:Haluankin siis kysyä kaikilta Savua äänestäneiltä, että miksi juuri Savu, miksi ei esim. Marzzuu, joka tuossa vaiheessa oli toisena äänissä ja siten olisi ollut potentiaalinen pudotettava?

Kuten itse sen myöhemmin muotoilit:
Vampire kirjoitti:Oon julma tuplapostaaja, mutta en usko, että tämän päivän käyttäminen Marzzuun tappamiseen on järkevää, ellei Marzzuu oikeasti ja rehellisesti ole se epäilyttävin pelaaja (mitä epäilen, Marzzuu on mitäänsanomaton ja hämmentävä, mutta tuskin epäilyttävin pelaaja koko pelissä). -- Mä käyttäisin itse tämän päivän siihen, että tiputetaan se oikeasti eniten epäilyttävä pelaaja sen sijaan, että tiputettaisiin vain häiritsevä pelaaja.

....koska Marzzuu ei tuolloin ollut se oikeasti epäilyttävin pelaaja. Voin ainakin itse sanoa että mielelläni kuuntelin myös muita vaihtoehtoja, kun Tube alkoi tuntumaan enemmän hyvikseltä kuon pahikselta illan loppuvaiheilla. Muutama pelaaja ehdotti heidän mielestään pahismaisempaa, Savua, joten mieluummin sitä äänestää sellaista, jota kohti joillain selkeästi hyvismäisillä pelaajilla on epäilyksiä, kun sitten vaan sitä "häiritsevää" pelaajaa. Nyt tosin Marzzuu on käyttäytynyt jo oikeasti pahismaisesti, mutta siitä lisää myöhemmin.

Horaaneko kirjoitti:Ehk täs äänestyskäyttäytymises mun silmään pistää eniten Jinmuru ja Cameron. Kummallekin tuntuu olevan melkei ihan sama, kumpi putoaa. Ja ei sil, tää tuntu olevan yleinen ilmapiiri ja mäki kelasin et kummanki vaa pudottaminen edistäis pelii ees jotenki, mut toi rennonolonen suhtautuminen on se mikä häiritsee.
Cameron kirjoitti:Ilmeisesti Marsu tai Tube on tippumassa. En vastusta suuresti kummankaan pudotusta.


Tosin en tiiä kehtaisko ei-hyvis sitä suoraan sanoo, et on "ihan sama fiilis" :D Näist kahdest Cameronin kommentti tökkii siis kyl enemmän. Samoin koko tää viesti:

Halima, miksi Savu? ääh ärsyttää kun en ehdi kyllä nyt lukea kaikkia viestejä tuolta välistä mitä on jääny lukematta enkä ehdi vastaamaan niihin. Laitan tähän nyt kuitenkin niihin vastaukset mitkä ehdin jo lukea-- (loppu pätkästy pois)


(sori mä en osaa linkkaa viestei enk tajuu miten teette sen :DDD)
Päivä oli tosiaa täs kohtaa aika lopuillaa ja Cameron sano et ehtii lukee vaa muutamii viestei, must vaa tuntuu tosi oudolt et niist muutamist päätti valita ne, joissa vastaa itseään koskeviin kysymyksiin/puolustelee itseään. Jos et ollu varma siit ketä kannattais äänestää, eiks ois kannattanu käyttää tää aika vaik selaamal nopee putoamas olevien pelaajien viestei?

Kuvittelin, että mulla oli vähemmän viestejä luettavana ja enemmän aikaa. Lähdin siis lukemaan kronologisesti viestejä sieltä asti, mistä mulla oli lukematta ja kirjoittelin samalla vastauksia mulle esitettyihin kysymyksiin ja tein muistiinpanoja. Samalla sitte tajusin kun siellä alko tulla mm. Horaan maratoonipostauksia että eihän mulla oo mitään tsäännssiä ehtiä lukea näitä enää läpi ennen päivän päättymistä, joten siinä vaiheessa skippasin sen sivun lopun ja hyppäsin mieluummin reaaliaikaan mukaan tapahtumiin seuraamaan, mitä putoamassa oleva Tube oli sanomassa.

Tuo Marzzuu on kyllä nyt niin pahismainen, että en tiiä voiko se enää olla hyvis :D

Vam: Miksi pidät Kulttia epätodennäköisenä? Jos pelissä on jo yksi tappava, itsekseen toimiva rooli, eikö olisi jopa aika todennäköistä että se toinen ei-hyvis olisi kultti? Pakostakin tulee mieleen että onko tässä nyt kultti joka yrittää lakaista itsensä maton alle :D Plus että oon samaa mieltä että aika jännä että Vam on suunnilleen polttamassa roviolla kaikki Savua eilen äänestäneet, siihen nähden ettei hän itse ollut edes äänesänyt tai paikalla kertomassa mielipiteitään...jälkiviisaus on aina paras viisauden laji! Nää on nyt mielenkiintosia uusia näkökulmia siihen nähden, että Vamin peli muuten on mulle näyttäytynyt tosi hyvismäisenä

Niacinin uudesta viestistä tykkään tosi paljon, siitä välittyy hyvismäinen kuva.

Hyvismäisiä:

Horaaneko
Niacin

Lievästi hyvismäisiä:

Jinmurusta ei oo tullut tänään ihan niin vahvoja positiivisia fiiliksiä kuin edellisenä päivänä (tai verrattuna nyt esim. Horaaseen), ehkä se on tuo hyvistely (sen korostaminen, miten niiiiin kovasti harmittaa että Savu lynkattiin), mikä häirittee. Kuitenkin mun silmiin kokonaisuudessaan kallistuu hyviksiin.

Lievästi pahismaisia:
Halima puollustautuu aika aggressiivisesti tämän päivän viestissään. En tiedä oikein onko se ei-hyviksen hermoilua kun häneen kohdistuu huomiota vai hyviksen turhautumista nuihin syytöksiin. Voisin kuvitella kuitenkin Haliman helposti ei-hyviksenä "syttyvän" puolustelemaan itseään MELKO SUURINKIN sanakääntein :D Pelin alun rentous alkaa olla aika kaukana.
Miina Kuten joku sanokin niin pahikset tekee myös hyvismäisiä juttuja (ja toisin päin). Eli vaikka en oikein aiemmin nähnyt syytä, miksi Miina olisi lähtenyt Tubea seivaamaan eilen, niin en kyllä voi häntä hyvismäisiinkään siirtää, sillä muuten en oikein vakuutu hänen hyvikseydestään.

Tube Täytyy sano että oon ollu vähän pettynyt Tuben tämän päivän tähänastiseen peliin. Vähän tuntuu, että hän on nyt huokaissut helpotuksesta että jee selvisin! Ja vetäytynyt nurkkaan. Tube on siis käynyt kysymässä voiko olla kaksi sarjamurhaajaa, vastaamassa mun esittämään kysymykseen ja kommentoimassa että Halima halusi Marzzuulle vaan herättelyääniä. Eli 0 mielipidettä tai kommenttia yhdestäkään pelaajasta. Tube: kenet kaksi ajattelisit tällä hetkellä ei-hyviksiksi ja miksi?

Vampiresta puhuinkin jo aiemmin.

Mahdollinen ei-hyvis:
++Marzzuu Minusta aina siinä vaiheessa jos pelaaja itse ilmoittaa olevansa ei-hyvis, eteenkin vähän epäsuorasti, on syytä äänestää häntä, vaikka sitä kuinka vahingoksi myöhemmin yritettäisiin selittää. Viime pelissäkin Marsu epäsuorasti vahingossa lipsautti olevansa pahis, joten en ihmettele vaikka olisi nytkin. Lisäksi se, että hän äänestää Tubea täysin Jinmurun perusteluilla, joista selvästi käy ilmi että Jinmuru ajattelee Tuben siinä hyvikseksi, on vähintäänkin absurdia.

//Jinmuru. Hyvä kysymys Tubelle.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Vampire » 04.11.2018 18:42:53

Cameron kirjoitti:Miksi pidät Kulttia epätodennäköisenä? Jos pelissä on jo yksi tappava, itsekseen toimiva rooli, eikö olisi jopa aika todennäköistä että se toinen ei-hyvis olisi kultti?

Mä tietääkseni selitin oman kantani tähän jo ekana päivänä? Se, että pelissä on yksi tappava osapuoli, joka toimii itsekseen ei muuta tilannetta mihinkään.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Vampire » 04.11.2018 18:59:35

Ilmeisesti en ookaan kommentoinut tota aihetta ollenkaan (muistan kyllä miettineeni sitä ja luulin kirjoittaneenikin, mutta näköjään en)... Mutta tiivistetysti: mä en näe kulttia todennäköisenä, koska yleensä kultisti ei pysty käännyttämää erikoishyviksiä tai pahiksia puolelleen. Salaisessa roolilistassa taas ei ole oikein järkeä, jos pelissä on kasa taviksia (joka on yleensä ollut ainoa rooli, jonka kultisti pystyy käännyttämään puolelleen), joten voidaan olettaa että kaikilla/lähes kaikilla on joku erikoisuus, jolloin taviksia käännyttävälle kultille ei olisi käännytettävää. Jos taas kultisti pystyy käännyttämään myös erikoishyviksiä, niin mun mielestä silloin kultista tulee nopeasti todella vahva, koska saa puolelleen erikoisrooleja - tämä etenkin, jos kulttilaiset tietäis toisensa, mutta myös muuten, koska ei-hyviksiksi kääntyneet erikoishahmot mun mielestä keikauttaisi pelin aika nopeasti epätasapainoon hyvisten osalta. Pidän siis itse todennäköisempänä, että joko mukana on kaksi tappavaa ei-hyvistä tai tappava ja etsivä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 04.11.2018 19:37:14

Vampire kirjoitti:En oo tietääkseni huudellut, että ootte kaikki pahiksia. Ennemmin en vaan tajua, että miksi Savu sai ääniä, kun mulle oli jäänyt kuva, ettei kovin moni tätä epäillyt, joten en ihan ymmärtänyt tuota valintaa äänien saajaksi.


Once again, kärjistys. Sanoit, että äänestäjäporukasta löytyy luultavasti ainakin yksi pahis, ellei molemmat.

Mul on täs nyt tosiaa 5 minuuttii aikaa ennen ku pitää lähtee noutaa miestä kotiin mut yritän vähä summata mu mielipiteit sairaaaaan nopee. Legit harmittaa etten tuleval viikol pysty olee hirvee aktiivinen, vaik totta kai oikee elämä on prioriteetti :^D On vaa nii kivaa pelaa pitkäst aikaa. Harmittaa kans sen puolest et tuntuu et nyt ois monii pelaajii jotka pitäis syynää alust asti (Halima, Vampire ja Cameron ainakin) mut tuskin saan tehtyy aikaa sellasee.

Niacin tuntuu edellee hyvismäiselt, hyvii pointtei ja käy kaikkii läpi tasapuolisesti ja oikeest tuntuu edistävän peliä. Jinmuru vähä siin ja siin, mut rento ote peliin kielii mul ehk enemmä hyvisJinmurust atm. Halima hämmentäää ja haluisin käydä ajatuksen kaa viestei läpi mut no can do. Vampire tuntuu jotenkin varautuneelta ja olevan jatkuval puolustuskannal, plus aiemmat jutut mitä siit on sanonu, kääntyy täl hetkel pahismaiseen. Cameronist en kans osaa sanoo, selitti kyl iha vakuuttavan olosesti tota mihin puutuin mut suhtaudun täl hetkel aika varautuneesti Cameroniin kosk siit on niin vaikee ottaa selvää ja meni aiks helpolla tos eilen loppupäiväst. miinan uusiin viesteihin en oo yhtää paneutunu. Öö sit Tube. Tube??? Emmä tiiä. Heitän neutraaliks, kosk toi eilisilta ei loppuje lopuks mulle kertonu viel oikei mitää, mut Tube tuntuu harkitsevalt pelaajalt ja mietin lähtiskö kuitenkaa tol taval taktikoimaan ei-hyviksenä. Sit marzzuu... voi jummijammi. En tiiä yhtää mitä sanoo noist uusimmist sekoiluist, mut en tiiä tykkäänks siitäkää jos käytetää tää päivä vaa marzun epäilyyn ku ei siit oikeest ota selvää. Sanosin, et kannattais tosissaa ettii niit ei-hyviksii muist pelaajist ja jos tuntuu ettei kukaa muu epäilytä nii sit marzu. En oo sen kaa hirveesti pelannu mut en ihmettelis et "lipsautuksia" tulis hyviksenäki ku noi viestit on nii vaikeelukusia. Esim mä en saanu tost sen epäilyttävyys-kommentist fiilist et ois lipsauttanu olevansa ei-hyvis mut pari muuta tais saada, joten tuntuu vähä et marzun kommentit menee vähä nii et miten ne kukin tulkitsee :D Voidaanks heittää tietotoimistoon marzu-sanakirja.

Täl hetkel heitän kuitenki äänen pois ihan silt varalt etten pääse ennen päivänloppuu koneelle --Marzzuu kosk toi tosiaa oli vaa herättelyääni
Uskon kyl et pääsen välil nopeesti lukasee topicii ja heittää jotai nopeit kommenttei, mut en osaa kyl yhtää sanoo varmaks

//Vampire
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Mitä tänään syötäisiin? 2. päivä päättyy ma 05.11 klo 22

ViestiKirjoittaja Jii » 04.11.2018 22:05:24

Välipalan aika

Kiivi-avokadosmoothie

1 kiivi
½ avokado
1 dl jäisiä vadelmia tai karhunvatukoita
2 dl Omenatäysmehua

Kuori kiivi ja avokado. Paloittele molemmat hedelmät pieneksi paloiksi. Lisää kaikki ainekset tehosekoittimeen ja sekoita smoothie tasaiseksi ja kuohkeaksi juomaksi.

Äänet
3 Marzzuu (Niacin, Halima, Cameron)
2 Tube (Marzzuu, Vampire)

Kuolemassa on Marzzuu suurimmalla äänimäärällä.

Poissaolot
-

Äänestyspakot
Marzzuu, Vampire

Päivä päättyy huomenna maanantaina 05.11 kello 22:00.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa

cron