Pieni luolaseikkailu 3 - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 19:58:49

Et kysyny multa, mutta Mie ottasin jeekakan, me ei kyllä varmasti voitettais, hmm. Sun kanssa jo pahisteltu aikanaan, paristikkin?[/quote]

Miksi ette?
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 19:59:16

jaahas, quotet meni seinille. Miinalle tuo kysymys.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 12.10.2018 20:00:37

Mus kirjoitti:Mitä mieltä marzzuu olet jeekakan arivoinnista sinusta?

Jaa, jeekaka täräytti heti kättelyssä rehellisen arvioinnin minusta. :D En tiedä olenko nyt hienohelma ja tunnen jotain ärtymyksensuuntaista "lurkkaaja" sanasta, mutta toisaalta, karu totuushan tuo on joten nielen sen vähän irvistäen.
Cameron
Unohda, lähinnä mietin että selkeyttäisi omaa pelinlukuani
(Seli seli)
// Läjä uusia viestejä
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 20:05:26

Marzzuu kirjoitti:
Mus kirjoitti:Mitä mieltä marzzuu olet jeekakan arivoinnista sinusta?

Jaa, jeekaka täräytti heti kättelyssä rehellisen arvioinnin minusta. :D En tiedä olenko nyt hienohelma ja tunnen jotain ärtymyksensuuntaista "lurkkaaja" sanasta, mutta toisaalta, karu totuushan tuo on joten nielen sen vähän irvistäen.
Cameron
Unohda, lähinnä mietin että selkeyttäisi omaa pelinlukuani
(Seli seli)
// Läjä uusia viestejä


Koetko että lurkkaaminen/ketjun valvominen mutta osallistumatta jättäminen tulee edistämään hyvisten mahdollisuuksia voittaa?
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 12.10.2018 20:06:25

No en tiiä jeekakassa mutta Mie oon ihan häselö missä tahansa roolissa ja erityisesti pahiksena se ei oo mikään ihailtava ominaisuus. Ja jeekakahan on varsin selkeä ilmaisussaan mutta mulla on sellanen olo ettei jeekaka pystyis tekemään samanlaisia unpirehellisiä analyysejä pahiksena kuin hyviksenä?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 20:07:56

Voidaan sitten pelin jälkeen hihitellä noille viesteille kuin pahispariksi paljastuu miina/jeekaka.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 20:09:44

Mitä Cameron arvelet siitä että Miina hyppäsi vastaamaan kysymykseen. Täysin NAI* vai jotain muuta?

(NAI = Not Alignment Indicative)
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 12.10.2018 20:15:22

Mus kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
Mus kirjoitti:Mitä mieltä marzzuu olet jeekakan arivoinnista sinusta?

Jaa, jeekaka täräytti heti kättelyssä rehellisen arvioinnin minusta. :D En tiedä olenko nyt hienohelma ja tunnen jotain ärtymyksensuuntaista "lurkkaaja" sanasta, mutta toisaalta, karu totuushan tuo on joten nielen sen vähän irvistäen.
Cameron
Unohda, lähinnä mietin että selkeyttäisi omaa pelinlukuani
(Seli seli)
// Läjä uusia viestejä


Koetko että lurkkaaminen/ketjun valvominen mutta osallistumatta jättäminen tulee edistämään hyvisten mahdollisuuksia voittaa?

"Ketjunvalvojan" rooli on itselläni tavalaan itseopittu rooli, joka pamahtaa päälle, yritän osallistua reippaammin tässä pelissä.
// Mus
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 12.10.2018 20:16:41

Mus kirjoitti:Mitä Cameron arvelet siitä että Miina hyppäsi vastaamaan kysymykseen. Täysin NAI* vai jotain muuta?

(NAI = Not Alignment Indicative)


Ahhaahh. Tekis mieli taas vähintään kommentoida tähän kysymykseen joka ei tullu mulle mutta en taija sitä tehä ku haluan kuulla myös cameronin vastauksen.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.10.2018 20:18:48

Mus kirjoitti:Jeekaka, kuka tästä pelaajalistasta olisi kaikkein vaarallisin pahiksena? Miksi?


Etköhän se ois sä. Tuolla menolla voin nähdä sun olevan aika voimahahmo pelissä, ja se on aina ongelma jos pahis pääsee liian vaikutusvaltaiseen asemaan :D

//Marzzuu, miina
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 12.10.2018 20:21:51

Huhhh okei tulin lähinnä vaan ilmottaa et oon tietoinen pelin alusta. Ja iha ensalkuun pyyntö et ennen ku saan aikaseks vaihtaa mun nimimerkin (kai se yhä on sallittuu kyläs huhuh i hope so) nii voitteks kutsuu mua vaik nimel Horaa :'D Ku keksit nimimerkkis 13-vuotiaana, se saattaa tälleen 22v jo vähän pistää itkettään..

Musin kysymykseen, mun mielest noi vois kummatkin olla pahistaktikointii ja nähny kumpaaki pahiksien tekevän (mut nii kyl hyviksienki). Jos pelaaja haluu pelaa vähä turvallisemmin voi laittaa päivän alus "herättelyäänen" ja sit "unohtaa" sen loppupäivään asti ja saattaa ehk siin päivän aikana keksii jonku ihan validin syynkin äänelle ja taktikoi tälleen että henkilölle x on laitettu ääni ekana mikä voi sit vaikuttaa lopputuloksiin. Toisaalt taas viime hetkilläki annettu ääni on kätevä pahikselle jos sil ratkasee äänestystilanteen mut usein koituu pelaajan kohtaloks jos tää viel on sit elossa seuraavana päivänä. Sanosin siis et melkein se pitkään pidetty ääni vois olla epäilyttävämpi koska ei niin riski!
Mut niinku pääsääntösesti kumpikaa ei leimaa viel pelaajaa pahikseks et pitää kattoo iha tilannekohtasesti.

Nyt en ehi jubailee enemmä, huomenna pitäs ol paremmi aikaa!

// huh huhhh kirjotatte nopee joku sataviiskyt viestii tähä väliin. kattelen nää paremmi huomenna!
// ja viel lisää porukkaa väliin, jeekaka miina marzzuu ainaki
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.10.2018 20:31:58

Mus kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Musilta mielenkiintoisia kysymyksiä. Heitetäänpä takaisinkin yksi: Jos olisit pahis ja saisit valita tiimikaverisi, kenet valitsisit ja miksi?


Todennäköisesti sinä, koska sinulla on paljon kokemusta ja todennäköisesti osaat pelata vesitiiviin pahispelin.

Olin aika yllättynyt tästä valinnasta :D Siitä täytyy olla piiiiitkä aika ku oot viimeksi pelannu mun kanssa silleen että olin pahis! Olin varsinki tuollon 2010-luvun alussa aika onneton pelaan pahista, aina ihan paineissaan.

Mus kirjoitti:Voidaan sitten pelin jälkeen hihitellä noille viesteille kuin pahispariksi paljastuu miina/jeekaka.

Tuli ihan sama mieleen :D

Mus kirjoitti:Mitä Cameron arvelet siitä että Miina hyppäsi vastaamaan kysymykseen. Täysin NAI* vai jotain muuta?

Koska kyse on miinasta, se vaan tykkää kommentoida kaikkia kivoja kysymyksiä, jos on sillä päällä ja just sillon aktiivisena ketjussa juttelemassa, joten en pidä tätä oleellisena pahisjahdissa. Hän olisi voinut vastata noin niin hyviksenä kuin pahiksenakin.

Mukavaa Marzzuu että oot kuitenkin tähän peliin kirjoitellut jo monta viestiä. Mitkä ovat ensivaikutelmasi pelaajista?

jeekakalta hyvä pointti että Mus voisi yrittää olla aika hallitseva pahiksena. Tarkoitatko jeekaka kuten nyt? Kyselee paljon kysymyksiä ja näin vähän ohjailee keskustelun suuntaa?

Mitä Mus voit päätellä tähän mennessä saamistasi vastauksista? Tyydyttivätkö vastaukset?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja miina » 12.10.2018 20:40:34

Toisaalta oli muuten aika pahismaista jeekakalta sanoa Musia "pahismaiseksi" aktiivisuudesta.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 20:42:02

Cameron kirjoitti:Olin aika yllättynyt tästä valinnasta :D Siitä täytyy olla piiiiitkä aika ku oot viimeksi pelannu mun kanssa silleen että olin pahis! Olin varsinki tuollon 2010-luvun alussa aika onneton pelaan pahista, aina ihan paineissaan.

No mulla on joko ei yhtään kokemusta pelaajista tai juuri kuten sinusta, hyvin kauan sitten olleita kokemuksia. En ole seurannut yhtään peliä sitten Mafiapeli III:n niin ei hajuakaan muista :D...

Mitä Mus voit päätellä tähän mennessä saamistasi vastauksista? Tyydyttivätkö vastaukset?


No, yksi pieni pahisepäily on vastausten perusteella tullut, mutta se on vielä aika hatara.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 20:43:01

jaaha, taas quotet sitä itseään x). Unohtanut tän foorumisoftan kommervenkit.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 20:45:16

Nimittäin,

jeekaka kirjoitti:
Itseasiassa mietin juuri aihetta aiemmin kun haaveilin vähän pahisroolista :D

//Mushan tykittää


Tää viesti kovasti häiritsee mua. Tuntuu kovin "oi katsokaa kuinka pahis minä en ole" filleri-viestiltä, jonka pahis voisi heittää helposti pelin alussa pehmentämään mielikuvia.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 20:49:21

jeekaka kirjoitti:Oonko mä jotenkin huono vastaamaan näihin kysymyksiin :D


Samalla tavalla myös tämä viesti häiritsi.
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Savu » 12.10.2018 20:59:11

Hei uudet tuttavuudet Mus, jeekaka ja Horaaneko :) Luulinkin aluksi että Mus on nimeään vaihtanut Mursumus, mutta tämä virhekäsitys tulikin onneksi jo oikaistua. Tykkään tuosta Musin tavasta aloittaa peli.

Mus kirjoitti:Savu – Mikä aktiivisustaso on mielestäsi toivottavaa, jotta pelaajasta pystyisi tekemään hyvän arvion hänen hyviksydestä tai pahikseudesta?

Vaikea sanoa kun olen pelannut vasta 1.5 peliä ja osumatarkkuus äänissä ollut tosi heikko. Ehkä kuitenkin pelin alussa soisi jokaisen kirjoittavan vähintään 1 viestin per IRL päivä ja yhden pelaajalistauksen per pelipäivä. Ei ole kovin mielekästä, jos joku pelaaja herää vasta pelipäivän lopussa avaamaan suunsa tai kirjoittaa vain pari tosi lyhyttä viestiä. Toisaalta taas liian aktiivinen peli (1-2 pitkää viestiä per oikea päivä) jota viime pelissä vedin ei näyttänyt olevan hyvä ratkaisu, koska se näyttäytyy monelle yliyrittämisenä, antaa pahiksille tarttumakohtia massaamiseen ja vie tilaa muiden paremmin harkituilta epäilyiltä. Tähän mennessä eniten mua on epäilyttänyt juuri pelaajien epäaktiivisuus sekä epämääräinen äänten ja mielipiteiden vaihtelu, mutta toistaiseksi kaikki eniten epäilyttäneet pelaajat on olleet hyviksiä. Mulla on kokemusta vain aktiivista ja analyyttisistä pahiksista, joten en yhtään tiedä miten luonnostaan epämääräinen/epäaktiivinen pelaaja käyttäytyisi pahiksena.

Ettei olis niin yksipuolinen kyselytuokio, niin vastakysymyksenä Musille: Mikä on mielestäsi sopiva hyökkäävyyden taso hyvikselle? Pidätkö mielestäsi tärkeänä esittää kohdennettuja kysymyksiä, vai onko parempi vain tuoda esille omia ajatuksia ja katsoa miten muut niihin reagoivat tai jättävät reagoimatta? Näetkö ongelmaa siinä, että yksi pelaaja johtaa keskustelua olemalla super-aktiivinen, vai olisiko hyvä antaa tilaa myös muille ja seurata miten he reagoivat toisiinsa?

Miinan aloitusviesti oli niin miinamainen että nauratti :D

// kaikki 18 viestiä kello 21:49:21 jälkeen, huh
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Savu » 12.10.2018 21:04:36

Korjaus, kaikki viestit kello 20:44:01 jälkeen
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Aelina » 12.10.2018 21:20:51

Mus kirjoitti:Aelina – Oletko pelannut aiemmin Cameronin kanssa? Jos olet, miten koet hänet pelaavan hyviksenä, ja miten pahiksena? Jos et ole pelannut aikaisemmin Cameronin kanssa, kuvailisitko jotain toista pelaajaa pelaajalistalta samoilla kriteereillä.


Cameronin kanssa olen pelannut yhdessä pelissä, jossa Cameron oli pahis ja minä hyvis. (Ja olin muuten vähän pihalla siinä pelissä. :D) Cameronia en ole nähnyt pelaamassa hyviksenä. Kuitenkin Cameron pelasi erittäin vakuuttavasti pahista. En tainnut häntä kertaakaan epäillä. Jos näin jälkiviisaasti sanotaan, niin ehkä Cameron oli vähän mauton siinä mielessä, että oli hyvin paljon samaa mieltä yleisen mielipiteen kanssa, ja ehkä hieman hiljainen. Mutta minulla ei ole mihin vertailla, joten en osaa sanoa, millainen hän hyviksenä on, joten vähän paha ehkä sanoa, olivatko ne pahiksen merkkejä vai eivät.

Olen tainnut pelata kaikkien muiden kanssa paitsi Musin ja Horaan. Keneltäkään en ole nähnyt hyvis- ja pahis-peliä. Tai oikeastaan pahispeliä, paitsi kerran Jinmuru ja miina oli kultti, mikä voi olla huono vertailukohta (koska etsittiin pahiksia...).

Mus kirjoitti:Omasta mielestäni kannattaa aina olla ääni pelissä käytössä, varsinkin kun ei pelata majority-rulella. Ääni on hyviksen paras ase.

++Savu

En tunne sinua. Oletko hyvis?

Mä en vaan vieläkään ymmärrä äänien heittelyä. Okei, ääni on hyödyllinen, mutta onko siitä jotakin erityistä hyötyä, kun pelaajat eivät vielä edes heränneet? (Ah, taas näitä oletko pahis/hyvis-kysymyksiä. Niistäkään ei vieläkään saa oikeasti mitään tietoa.)

miina kirjoitti:
Cameron kirjoitti:
miina kirjoitti:Onneks omasta roolista ei oo paljon kysyttävää.

Voisin kuvitella miinan kirjoittamaan tämän kommentin myös sen jälkeen ku oot lähettänyt PJ:lle kymmenkohtaisen kysymyspatterin PJ:lle :D Eli en kyllä poissulje sun kohdalta vielä mitään sarjamurhaajaennustajawannabepahis -rooliakaan pois :>


En tällä kertaa :D Mutta on epäilyttävää että sanoit tuon ääneen että kaikki muutkin näin alkaisivat ajatella.

Sori, pakko kysyä: Onko näin käynyt? :D

jeekaka kirjoitti:
Mus kirjoitti:Jeekaka, kuka tästä pelaajalistasta olisi kaikkein vaarallisin pahiksena? Miksi?


Etköhän se ois sä. Tuolla menolla voin nähdä sun olevan aika voimahahmo pelissä, ja se on aina ongelma jos pahis pääsee liian vaikutusvaltaiseen asemaan :D

Mulla tulee mieleen raynpelikoneet ja viime vuoden SM:t. Rayn taisi olla koko pelin johtohahmo ja paljastui pahikseksi.

Mus kirjoitti:Nimittäin,

jeekaka kirjoitti:
Itseasiassa mietin juuri aihetta aiemmin kun haaveilin vähän pahisroolista :D

//Mushan tykittää


Tää viesti kovasti häiritsee mua. Tuntuu kovin "oi katsokaa kuinka pahis minä en ole" filleri-viestiltä, jonka pahis voisi heittää helposti pelin alussa pehmentämään mielikuvia.


Tämä voi olla totta. Mun muistaakseni jeekaka taitaa kuitenkin olla niitä harvoja pelaajia, jotka vapaaehtoisesti suostuisivat pelaamaan pahista, joten en tiedä vaikuttaako tuo jeekakan viesti suuntaan tai toiseen vielä. Mutta jeekaka, miksi olisit juuri nyt toivonut pahisroolia?

// Savu ja Savu. Toivoin vähän rauhallisempaa peliä, mutta ilmeisesti toivo on menetetty.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Aelina » 12.10.2018 21:23:28

Aelina kirjoitti:Olen tainnut pelata kaikkien muiden kanssa paitsi Musin ja Horaan. Keneltäkään en ole nähnyt hyvis- ja pahis-peliä. Tai oikeastaan pahispeliä, paitsi kerran Jinmuru ja miina oli kultti, mikä voi olla huono vertailukohta (koska etsittiin pahiksia...).

Niin siis poislukien Cameron, jolta olen nähnyt vain pahispelin.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 12.10.2018 21:32:18

Savu kirjoitti:Ettei olis niin yksipuolinen kyselytuokio, niin vastakysymyksenä Musille: Mikä on mielestäsi sopiva hyökkäävyyden taso hyvikselle? Pidätkö mielestäsi tärkeänä esittää kohdennettuja kysymyksiä, vai onko parempi vain tuoda esille omia ajatuksia ja katsoa miten muut niihin reagoivat tai jättävät reagoimatta? Näetkö ongelmaa siinä, että yksi pelaaja johtaa keskustelua olemalla super-aktiivinen, vai olisiko hyvä antaa tilaa myös muille ja seurata miten he reagoivat toisiinsa?

Miinan aloitusviesti oli niin miinamainen että nauratti :D

// kaikki 18 viestiä kello 21:49:21 jälkeen, huh


Kohdennetut kysymykset vs omat ajatukset: Molemmat ovat tärkeitä. Tässä vaiheessa peliä on paha repäistä tyhjästä mitään, niin kohdennetut kysymykset ovat parempi tapa saada peli käyntiin.
Aktiivisuudesta: Olen tottunut peleihin joissa joka pelipäivä tulee 500-1000 viestiä. Tarkoitus ei ole olla niinkään dominoiva, vaan herättää keskustelua.

Aelina kirjoitti:Mä en vaan vieläkään ymmärrä äänien heittelyä. Okei, ääni on hyödyllinen, mutta onko siitä jotakin erityistä hyötyä, kun pelaajat eivät vielä edes heränneet? (Ah, taas näitä oletko pahis/hyvis-kysymyksiä. Niistäkään ei vieläkään saa oikeasti mitään tietoa.)


Äänen laittamisessa ei ole mitään negatiivisia puolia pelissä, jossa päivä ei voi päättyä etukäteen majority-rulen takia. Omasta mielestäni kaikkien pitäisi laittaa joku ääni pelin alusta lähtien liikkeelle, tämä ei ole mikään VÄ peli.

Koska Savu tuli paikalle,

++Jinmuru

Ajatuksia? Vastauksia?
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.10.2018 22:55:54

Elossa ja semisti hereillä o/ Oon nimittäin viikonlopun koti-kotona ja täälä on vähän kaikkea hässäkkää, mut ehin luultavasti pelata ihan kohtuullisesti :L

Mus kirjoitti:Jinmuru – Oletko pelannut aiemmin Savun kanssa? Jos olet, miten koet hänet pelaavan hyviksenä, ja miten pahiksena? Jos et ole pelannut aikaisemmin Cameronin Savun kanssa, kuvailisitko jotain toista pelaajaa pelaajalistalta samoilla kriteereillä.

Pelottomissa pelattiin Savun kaa, ja oltiin molemmat hyviksiä. Pahispeliä en oo Savulta nähny. Hyviksenä Savu oli tosi aktiivinen ja heitteli paljo ideoita, mikä sit herätti joisaki aika paljo epäilyksiä :') Mun mielestä Savu pelas tosi hyvin, en varmasti ite ollu noin pätevä alottelijana! En saanu Savusta pahisvibaa sen pelin aikana muistaakseni kertaakaan. Savu on alottanu tän pelin mun mielestä aika samalla tyylillä ku viime pelisä pelas, siitä pientä hyvisvibaa, aika näyttää sit tuleeko edelliseen peliin verrattavaa aktiivisuutta (yhen viestin perusteella nyt ei tietenkään voi hirveesti sanoa) ja sellasta "luovaa ajattelua", Savu ei nimittäin muistaakseni hirveesti peesaillu muita. Viime pelisä toki tuli Savulta välillä kärkkäitä vastauksia, mut juonareisa vähän itse kullakin näyttää käyvän näin... :D

Sanon Savu sen verran, et musta on todella ikävää jos alat rajottamaan sun viestien määrää vaan koska joittenki mielestä se on epäilyttävää. Jos oot hyvis ni epäilyjen ei pitäis niin haitata. Toki jos kaikki grillaa sua ni se on kurjaa, mutta silti aktiivinen kirjottelu on hyvisten keino saada infoa, epäaktiivinen peli hyödyttää pahiksia! Eli neuvoisin, et kirjota menemään sillon ku on oikeesti sanottavaa. :) Vaikka jollaki muulla ois "paremmin harkittu teoria" (lainausmerkeisä, koska en täysin allekirjota näitä sanoja), ei se tarkota, että sun teoriat tai epäilykset ois hyödyttömiä. Mää ite tykkään keksiä eri skenaarioita (tän voi huomata esim. Koiravideoita-pelin kultistichateista), eli ehkä täsä vaan tunnen jonkulaista samastumista Savuun (Savustumista, lol :'D), mut mun mielestä ei oo haittaa siitä et heittelee epäilyksiä, kuhan ne on perusteltu!

Ja koska Musilla oli jääny tohon kysymykseen Cameron kummittelemaan, ni sanon siitä sen verran et mulle on aina tosi vaikea lukea Cameronia, Pelottomisa esimerkiks olin ihan varma et se on hyvis ja kuinkas sitten kävikään :'D Pitää tarkkailla täsä pelisä vähän enemmän.

Mus, mitä hyötyä sun mielestä on kysyä joltain "ootko hyvis"? Ei kait siihen kukaan vastaa "En oo, lynkatkaa vaan"? :'D

Jeekakan "haaveilin pahisroolista" -viesteistä vähän tulee sellanen viba, että esittää hyvistä. Vertaan tätä esim. pahis-Halimaan Pelottomisa ("onneks en tällä kertaa oo pahis" -tyyppinen alotusviesti)... :D Seurasitko jeekaka Pelottomia?

Muista pelaajista lisää myöhemmin, nyt sänkyyn!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 13.10.2018 08:23:50

Jinmuru kirjoitti:
Mus, mitä hyötyä sun mielestä on kysyä joltain "ootko hyvis"? Ei kait siihen kukaan vastaa "En oo, lynkatkaa vaan"? :'D



Ilman tontyyppistä kysymystä ei olisi esim tullut tota Jeekakan epäilyttävää kommenttia :-). Tää vastaus on myös vähän hassu - jotenkin puolustelevan oloinen ilman mitään syytä?
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Mus » 13.10.2018 08:24:31

++jeekaka
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2018 09:51:07

miina kirjoitti:Toisaalta oli muuten aika pahismaista jeekakalta sanoa Musia "pahismaiseksi" aktiivisuudesta.


Hold your horses, kysymys kuului että kuka olisi vaarallisin pahiksena, ei kuka on pahismainen :D

Jinmuru kirjoitti:Jeekakan "haaveilin pahisroolista" -viesteistä vähän tulee sellanen viba, että esittää hyvistä. Vertaan tätä esim. pahis-Halimaan Pelottomisa ("onneks en tällä kertaa oo pahis" -tyyppinen alotusviesti)... :D Seurasitko jeekaka Pelottomia?/quote]

Seurasin, mutta Halima kyllä tekee noita "Voi kun kiva rooli, onneks en saanu pahista :):)))" -aloituksia myös hyviksenä :D Joten sikäli epäreilua verrata Halimaan, koska mun vastaus oli suora reaktio Musin kysymykseen, kun just mulle sattui ainoana "miten pelaat pahista" -tyylinen kysymys juuri kun olin miettinyt, että olisi hauska kokeilla pitkästä aikaa mitenhän mun pahispeli menisi :D

Aelina kirjoitti:Tämä voi olla totta. Mun muistaakseni jeekaka taitaa kuitenkin olla niitä harvoja pelaajia, jotka vapaaehtoisesti suostuisivat pelaamaan pahista, joten en tiedä vaikuttaako tuo jeekakan viesti suuntaan tai toiseen vielä. Mutta jeekaka, miksi olisit juuri nyt toivonut pahisroolia?


Suoraan sanottuna voimaannuin tosta SM-pelistä, koska pahiksilla meni kaikki niin pieleen että aattelin ettei edes mulla voisi mennä pahispeli huonommin :D Mun pahispelin suurin heikkous (ainakin henkilökohtaisella tasolla :D) on stressi siitä, että häviän pelin tiimille, ja siksi huonoimmillaan vihaan pahisroolia. Sitä olen jäävi sanomaan, kuinka paljon se näkyy ulospäin. Haluaisin kuitenkin kokeilla pitkästä aikaa :D

Voin kyllä puhua mun pahispelaamisen traumoista jos haluatte, tykkään puhua itsestäni :D Sinänsä keskustelu tästä aiheesta ei tosiaan kuitenkaan mun nähdäkseni palvele mun roolin selvittämistä mitenkään, koska mun ei tarvitse roolista riippumatta valehdella tässä mistään :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2018 09:51:30

Arh, kusin quotet.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2018 10:09:48

Cameron kirjoitti:jeekakalta hyvä pointti että Mus voisi yrittää olla aika hallitseva pahiksena. Tarkoitatko jeekaka kuten nyt? Kyselee paljon kysymyksiä ja näin vähän ohjailee keskustelun suuntaa?


Mulla on oikeasti vaan aika hämärä mielikuva jostain muinaisesta pelistä, jossa Mus ois selvinnyt voittoon pahiksena aika vähin epäilyksin, eikä muistikuvaa pelityylistä sen kummemmin, ja pelityyli on varmasti muuttunut vuosien varrella :D Mun mielestä pelin avaus oli hyvä ja lähti viemään peliä heti eteenpäin ja totisesti toivon että Mus on hyvis, koska myös hyvistiimi kaipaa jotain kokoavaa voimaa. Sit jos se MVP onkin pahis niin kurjempi juttu hyviksille :D

Ainoa juttu mikä nyt toistaiseksi epäilyttää on se, että kysyy multa pahispelistäni, saa mut vastaamaan aiheeseen ja sitten rakentaa casen, vaikkei tiedä miten joku muu, joka ei ole vaikka koskaan pelannut pahista, olisi vastannut tuohon kysymykseen, tai olisinko mä ottanut mun roolipreferenssejä edes puheeksi jos kysymys ei olisi liipannut aihetta (tuskin). On siis vähän framed olo :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 13.10.2018 11:19:12

Cameron kyseli multa pelaajamietteitä?
Niitä tulee, olin yökylässä ystäväni luona ja lähetään kohta kaupukielämää ällistelemään.
Ihastuttavan aktiivisesti alkanut peli, hyvä me!
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu 3 - 1. päivä alkaa pe 12.10. klo 20

ViestiKirjoittaja justy » 13.10.2018 12:19:07

Väliaikalaskenta
1 jeekaka (Mus)

Kuulitte huhua, että petturikyläläinen suunnittelee Kylän linnan tornissa jonkinlaista ovelaa juonta, joka päästäisi luurangot puolustustenne läpi. Nyt äkkiä tutkimaan!

Kuva


1. päivä päättyy maanantaina klo 21.00.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron