Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 16:46:00

Mihinköhän Zey tosin on hävinnyt D2?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 08.10.2018 16:48:11

Enpä osaa sanoa mitä Awaclusin mielessä liikkui muuta kuin se, että satavarmasti tunsi itsensä loukatuksi jne. Toivottavasti varapelaaja tuo peliin jotain rakentavaa.

raynpelikoneet kirjoitti:Sitten tokana päivänä Pyramidi uskookin, "että pahiskaksikossa on joku aktiivinen. Kerta Aelina luovutti ja sitli yritti esiintuloa viittaa siihen, että pahiskeskusteluissa on pidetty neuvoa", ja mitä sen jälkeen, keskittyy analysoimaan hiljaisempia pelaajia, aka Ebsulia (joka on semi-iisi target mafialle tässä vaiheessa jos hyvis, ja Tubea). Okei. Makes sense? Sen jälkeen siis kun oli varma että pahiskaksikossa pitää olla AINAKIN (kyllä sanoi noin) yksi aktiivinen.


Joo, tiedän puutteeni tuossa. Lähdin analysoimaan näitä hiljaisia kavereita ja samalla jätin huomioimatta ne aktiivisemmat. Mutta keissi kuitenkin oli niin, että analysoin myös Tubea sekä yritin analysoida Awaclusta, joiden uuskoin olevan se aktiivinen pahis. Muu aktiivit, kuten Keturin, Xatalos ja sinä, olitte sen verran vahvalla hyvisreadilla tuon ensimmäisen päivänäänestystuloksen ja sinä esiintulosi vuoksi, etten katsonut aiheelliseksi lähteä käsittelemään näitä. Sanoin myös sen, että jos tästä joukosta ei pahiksia löydykään eli joku uhrasi Aelinan tarkoituksella äänestämällä tätä, silloin on syytä laajentaa näkökulmaa niihin, jotka olivat vaikuttamassa Aelinan kuolemaan jollain tavalla. Awaclusista taas oli niin vaikea ottaa selkoa, että hänet saattoi lukea molempiin.

raynpelikoneet kirjoitti: Pieni epäilys takapuolessa että käytettiin replacementtiä vaan siihen ettei tarvinnut oikeasti olla mitään mieltä, en tiedä miksi hyvis ei olis halunnut ottaa kantaa tavalla jolla Pyra sen teki, tai siis oli tekemättä.


Koska minun pelilogiikkani on sellainen, etten ole äänestämässä ulos henkilöä, jos minulla on toisten viestejä lukematta. Kuka tietää, tuolloin sieltä olisi voinut löytyä todennäköisempi vaihtoehto sille hetkelle. Sen vuoksi katsoin parhaaksi tuon neutraaliuden ottamisen. Pahiksena en olisi antanut Aelinan pudota tekemättä mitään, ottaen huomioon että hän oli lavastaja ja ainoa tapa saada hyvisten ennustusreadeja kyseenalaiseksi. Nythän ennustaja on täysin satavarma jokaikisestä tuloksestaan, koska lavastaja ei häiritse. Syy minkä vuoksi teoria siitä, että Aelina uhrattiin pahisten toimesta on minusta todennäköinen vasta, kun muut neutraalit vaihtoehdot on eliminoitu pois.

Nyt minun pahisluvuistani vahvimpina jatkaa justy ja Tube. Ebsuli todellakin tuntuu olleen niin pahasti pihalla, että olisi ihme jos on vielä sittenkin pahis. Kuitenkin edelleen silmällä pidettävä.

Tube taas. Olin ihan samalla tavalla epävarma tuolloin ensimmäisenä päivänä, tosin minulla painoi taustalla syy osaksi lukemattomasta ketjusta. Ymmärrän, että äänestys on vaikeaa varsinkin näissä tilanteissa, kun vastakkain kaksi ja päätös pitää tehdä. Kuitenkin ihan samalla tavalla tulee vastaan tuon ensimmäisen päivän kellonaikasotkut, joihin annetut selitykset menivät hieman vaikeaksi uskoa. Toisaalta tuo Aelinan pohdinta Tubesta ei tunnu mitä sanoisi pahiskaverista:

Aelina kirjoitti:TUBE - Täältäkin kaipailisin enemmän materiaalia. Mun mielestä Tube on epäillyt enemmän yhtä pelaajaa, mutta toisaalta kyllä miettinyt kaikkia (tai ainakin kiinnittänyt moneen huomiota). Ehkä pienellä varauksella lievästi hyvismäinen, mutta tosiaan kaipailisin lisää.


Tuntuu vain niin uskomattomalta laittaa perusteetonta hyvisvibaa pahiskaverille.

justy on sitten aivan eri tapaus. Aiempi readini epäaktiivisesta pahiksesta pätee tähän ensimmäisen päivän äänestykseen ja siihen vaikuttamattajättämiseen, oli jo jättäytynyt pois, joten ei olisi millään tavalla auttanut Aelinaa illalla. Sitten justy ei ole millään tavalla osallistunut peliin toisena päivänä lukuunottamatta tuota vanhentunutta listaustaan, jonka oli kirjoittanut jo aiemmin. Lisäksi Aelinan käsittely Tinglesta oli sopivan mitäänsanomatonta, mitä olisi voinut puhua myös pahistoveristaan.

justy on se todennäköisin vaihtoehto pahikselle nyt. ++justy

Toivottavasti ennustaja voi tuoda kolmantena tai mieluummin neljäntenä päivänä jotain lisäselvyyttä tähän tilanteeseen. Olettaen tietysti, että pahikset haluavat metsästää erikoisia varmojen hyvisten sijaan.

/Xatalos, TUbe
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 16:49:28

Ebsuli: käyttäydyin eilen täsmälleen samoin Zeyn kanssa, kun epäröin pudottaa häntä. En mielellään äänestä jos en usko pahikseksi sisimmässäni (Awaclus on erikoistapaus).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 16:55:58

Tingle/justy eivät hirveästi ole vielä tehneet pelissä. Pysyköön ääneni nyt tässä pinossa ellei justy ilmesty ketjuun oksentaen hyvyyttä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 17:18:03

Tube mä viittaan tähän sillä "saattaa olla tai saattaa olla olematta". Sä D2:n alussa postasit listan jossa oli:

Lähes varmat hyvikset:
Zey

Neutraali:
Keturin
Halima

Pahikset:
raynpelikoneet
Awaclus

Ei mitään käsitystä:
Meiz
Xatalos
??? (Tingle)
Ebsuli
Ustegius
Pyramidi

................

Kaikki jotka äänestivät Aelinaa, paitsi Keturin, on kategoriassa "ei oo käsitystä". Ensinnäkään ne kaikki ei voi edes olla mafia, ja toisekseen mafia näinniinkun normaalisti haluaa lynkata kaupunkilaisia EIKÄ mafiaa. Jokainen noista muista olis voinut tappaa Zeyn (joka joo ei ole välttämättä kaupunkilainen mutta sun mielestä se on), ja sen jälkeen varmaan minä ja Halima oltais saatu syyt niskoilleen jos Zey olis flipannut town. Eli ihan aikuisten oikeasti kaikista järkevintä Meizille, Xatalosille, Keturinille, ja ustegiusille olis vaan äänestää Zeytä ja antaa mun ja haliman ottaa se damage jälkeenpäin. Tämä oli mielestäni se loogisin vaihtoehto, jonka sulle esitin. Sä vastasit näin:
Tube kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Tube kirjoitti:(Ei-voi-tietää-pool on tarkoittaa lähinnä, että en ole miettinyt niin pitkälle, ei, ettei sitä voisi objektiivisesti ottaen perustella mihinkään.)

Täyttä potaskaa, perustelin sen sulle juuri, ja ton miettimiseen meni ehkä kaks sekuntia.

Sä yksinkertaistat liian paljon. Jos otat huomioon vain yhden asian, niin on tietty helppo päästä johonkin lopputulokseen tosi nopeasti, mutta kun siellä on enemmänkin vaikuttavia asioita. Voi esimerkiksi olla, että kaikki pahikset eivät halunneet laittaa ääntänsä Zeylle, vaan heidän on vähän pakko jakaa äänet useampaan paikkaan. Tai sitten ei. Mutta totuus on, että mä en miettinyt kaikkia pelaajia niin pitkälle, koska en ehtinyt. Piti mennä nukkumaan ja lauantai oli kiireinen.

Miksi sä et sitten kerro miksi pahikset olis IKINÄ tehnyt jotain mitä sä väität? Varsinkin kun KAIKKIEN pahisten (olettaen että Awaclus ei ole mafia) ei olis tarvinnut tehä noin? Ja sun listauksessashan sä iteasiassa sanot että kaikki mafiat teki noin (minä ja awaclus ollaan mafia sun listassas).

Eli se mitä mulle käteen jää sun postistas on se että sä laitoit jonkun listan joka on mun mielestä täysin epälooginen ja kun rupean kyseenalaistamaan sitä, sä vastaat että "joo no voi se yhtä hyvin olla jotain muutakin". Miksi sä sitten laitoit tollasen listan alunperinkään?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 17:25:51

Yksinkertaisesti sanottuna se mitä sä sanot ja miten sanot asioita ajattelevan ei näytä kohtaavan sen kanssa mitä sä threadiin kirjoitat readien muodossa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 08.10.2018 17:27:04

Tube kirjoitti:Ja jälkikäteen en voi sanoa mitään todellisesta ajankulusta, ainoastaan sen verran, että luin Keturinin viestin vasta aivan vähän aikaa ennen kuin lopulta painoin lähetä-nappia viestini osalta, ja että eka viestini oli lähes valmis ennen kuin luin Keturinin ekan viestin.


Tube kirjoitti:Mua ei Keturinin viestissä epäilyttänyt se, että se oli samankaltainen kuin mun (toivottavasti ilmeisistä syistä), vaikka olihan se sikäli outoa, näin jälkikäteen, että päädyttiin niin samankaltaisiin lopputulemiin.


Tämän outous pitää paikkaansa vain ja ainoastaan jos meidän viestien välissä ois ollu oikeasti vaa 7min, eikä kaks tuntia. Pomppasiko mun viesti ekaa kertaa "lähetä"-napin jälkeen sun silmille millon addasit ton kappaleen musta vai luitko ketjua toisessa tabissa kirjoittamisen ohella?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 17:28:43

Keturin kirjoitti:
Tube kirjoitti:Ja jälkikäteen en voi sanoa mitään todellisesta ajankulusta, ainoastaan sen verran, että luin Keturinin viestin vasta aivan vähän aikaa ennen kuin lopulta painoin lähetä-nappia viestini osalta, ja että eka viestini oli lähes valmis ennen kuin luin Keturinin ekan viestin.


Tube kirjoitti:Mua ei Keturinin viestissä epäilyttänyt se, että se oli samankaltainen kuin mun (toivottavasti ilmeisistä syistä), vaikka olihan se sikäli outoa, näin jälkikäteen, että päädyttiin niin samankaltaisiin lopputulemiin.


Tämän outous pitää paikkaansa vain ja ainoastaan jos meidän viestien välissä ois ollu oikeasti vaa 7min, eikä kaks tuntia. Pomppasiko mun viesti ekaa kertaa "lähetä"-napin jälkeen sun silmille millon addasit ton kappaleen musta vai luitko ketjua toisessa tabissa kirjoittamisen ohella?

tuoo sun "punaistama" sanamuoto on just se mikä saa mutkin miettimään tota, ja sitte se "ehkä mä sittekin kirjotin viestiäni pari tuntia" kommentti...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 17:34:45

Tube kirjoitti:Mä en muuten oikein tajua millä perusteella esimerkiksi Xalatos on aivan varma hyvis, mutta Zey ei ole. Mun silmissä Zeyllä oli paljon oleellisempi rooli siinä, että Aelina saatiin lynkattua, vaikka on toki totta, että Zey toimi vähän kuin pakon edessä loppua kohden, kun oli itse epäiltynä. Tästä huolimatta Zey oli sitä lynkkausjunaa käynnistämässä paljon vahvemmin kuin Xalatos. Meinaatteko, että Zey olisi alusta alkaen lähtenyt lynkauttamaan Aelinaa, jotta saisi hyvispisteitä? Tämän vielä uskoisin, mutta kun päälle laitetaan Zeyn ihan viime hetken äänestymiskäyttäytyminen, niin on jotenkin vaikea uskoa, että se olisi pahiksen käyttäytymistä.

No nyt kun oon lukenut uudestaan ekat 20 sivua oon sitä mieltä, että Xatalos voi vielä olla pahis, Zey hyvin todennäköisesti ei. Eli jos tää oli mulle suunnattu, niin tässä vastaus. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 17:36:16

Mikä Zeyn "viime hetken äänestyskäyttäytyminen" btw?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 17:45:30

Mä sanon tosta Zeyn "viime hetken äänestyskäyttäytymisestä" sen verran että Zey itse sanoi että ekaks uskoi (tai luotti) Aelinan clamiin. Se mikä mulle herättää epäilyksiä tossa on se että vaikka uskoiskin niin ei koskaan pitäis itteään haluta lynkata, jolloin mun mielestä ei koskaan pitäis äänestää Halimaa jolla on about 0% mahdollisuus toteutua, vaan Awaclusia, jolla oli OIKEASTI mahdollisuus toteutua. En tie miksi Zey mafianakaan äänestäis Halimaa tolloin Awan sijaan (jos Awa on hyvis), mutta usein kun mikään ei käy järkeen millään tavalla sä et vaan tie mitä mafia mietti siinä tilanteessa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 17:46:55

Zeyn olis mielestäni pitäny huutaa -- vaikka reaktiolla vaan kovaa -- että "laittakaa äänenne awclusille, selvitetään Aelina huomennna", jos uskoi sekunninkaan Aelinan claimia.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 08.10.2018 18:04:36

Voisko joku replyy mitä vaan tähän viestiin asap.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 18:05:41

Keturin kirjoitti:Voisko joku replyy mitä vaan tähän viestiin asap.

reply
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 08.10.2018 18:06:54

Keturin kirjoitti:Voisko joku replyy mitä vaan tähän viestiin asap.


Tää viesti on kirjoitettu 19:05:29, ja oon refreshannu odotellessa toisessa tabissa varsinaista ketjua. Olen lukenut raynpelikoneiden viestin 19:05:41 toisessa tabissa. Nyt painan lähetä ja katson tuleeko tässä replyvälilehdessä Rayn viesti mun ruudulle.

....

Tulee.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 18:46:36

Awaclusista vielä viimeinen viesti: siinä mielessä olen kyllä pahoillani, että jos/kun Awaclus on hyvis ja oikeasti yritti omalla tavallaan auttaa, meni valtaosa hänen ajastaan vastatessa painostukseeni eikä varmaan jäänyt kovin mukava muisto pelistä. Tässä yhteydessä täytyy mainita, että Team Liquidissa on myös ollut aikojen saatossa useita "omaa juttuaan tekeviä" pelaajia, jotka vain roolipelaavat tms. pitävät hauskaa eivätkä niin välitä voitosta (Alakaslam.. jne). En ole muistaakseni koskaan heille valittanut pelityylistään, vaan jopa osallistunut roolipelaukseen tms. omalta osaltani ja antanut heidän tehdä juttuaan, vaikka moni muu pelaaja haukkuikin asiasta. Tässä pelissä on nyt kuitenkin yhdistynyt kaksi asiaa: Awaclusin pelityyli oli ensinnäkin omalta kannaltani ärsyttävämpi kuin mitään mitä olen ennen kokenut, ja toiseksi otin tämän pelin vakavammin kuin olen ennen ottanut foorumipeliä. Yleensä en ole ihan niin hirveästi välittänyt voitosta, vaan enemmän hauskasta ajanvietteestä, mutta nyt en ole aikoihin pelannut Mafiaa (enkä varmaan aikoihin tule taas pelaamaan) ja kyseessä kuitenkin ns. "mestaruuspeli". Hylkäsin tämän pelin takia useita muita velvoitteita (sekä "IRL" että netissä) vapauttaakseni aikaa tälle pelille. Muuten peli onkin ollut viihdyttävä, mutta sitten yksi pelaaja "triggeröi" minua käytännössä jokaisella viestillään, ja nautintoni pelistä laski 20-80% aina sen jälkeen kun hän oli kirjoittanut jotain ketjuun. Eikä siinä vielä kaikki, vaan laski ratkaisevasti voitonmahdollisuuksiani pelissä (no, nyt tuskin enää vaikuttaisi niin paljon kun eka päivä meni niin hyvin, mutta varsinkin pelin alussa oli sellainen tunne). Tulin ajoittain siis turhankin ärtyneeksi monen tekijän summan seurauksena, enkä ole koskaan missään foorumipelissä vielä ollut yhtä ärtynyt.. Huhhuh. Nyt kun tämän sain purettua ketjuun, niin toivottavasti vähän helpottaa jatkossa. Olen siis siitä pahoillani, että toisissa olosuhteissa olisin voinutkin "leikkiä mukana" Awaclusin pelityylin kanssa eikä se varmaan olisi ärsyttänyt yhtä paljon jossakin satunnaisessa peruspelissä muiden seassa, jossa en olisi välittänyt niin paljoa voitosta. Nyt kuitenkin kävi näin, ja tuli varmaan tehtyä Awaclusin pelistä ikävämpää kuin edes hän teki minulle. Enää ei voi kuitenkaan mitään... Ehkä joskus vielä pelaamme toisessa pelissä rennommissa tunnelmissa ja Awacluskin voi pelata rauhallisemmin omalla tyylillään, ilman että siitä sen erityisemmin taistelemme, ja keskitytään enemmän sosiaaliseen puoleen kuin kovaan vääntöön voitosta.

- - - - - - -

Voitosta kun nyt tuli puhuttua - tässä on pelaajat, joiden uskon olevan todennäköisesti hyviksiä:

rayn
Halima
- - -
Keturin
Zey
Awaclus
Ustegius
- - -
Pyramidi(rajalla)
Tube(rajalla)

Jäljelle jäävät vain:

Ebsuli
justy

4 lynkkausta meillä on jäljellä, ja sitten lisäksi kaksi erikoisroolia jotka voivat tavallaan "puhdistaa maineen" yhdeltä pelaajalta per yö. Voidaan siis vaikka lynkata kaikki 2 listan alimmaista, tai jopa 4 listan alimmaista, ja olisin varsin yllättynyt jos siinä vaiheessa ei olisi jo voitettu. D3 voitaisiin vaikka jo tehdä mass claim (ainakin jos epäilyttävien joukossa on rooleja / roolien kohteita) enkä näe oikein mitään tapaa hävitä tätä peliä, jos saadaan yhä ahdistettua pahisten piiloutumistilaa tästä lisää.

justyn tai Ebsulin varmaan mieluiten lynkkaisin tänään, koska kummastakaan en nyt ole keksinyt mitään hyvää syytä, miksi olisivat hyviksiä, toisin kuin kaikista muista. Molemmilla on vain ollut melko etäistä pohdiskelua / listaamista ja minimaalinen vaikutus pelin kulkuun, kuten Aelinalla oli tilanne.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 18:49:37

raynpelikoneet kirjoitti:Zeyn olis mielestäni pitäny huutaa -- vaikka reaktiolla vaan kovaa -- että "laittakaa äänenne awclusille, selvitetään Aelina huomennna", jos uskoi sekunninkaan Aelinan claimia.


Oliko Zey tähän muuten vastannut? Olen saattanut missata, mutta kysyit samaa joskus aiemminkin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 18:53:11

Näköjään....

rayn kirjoitti:
Zey poisti äänensä Aelinalta perjantai-illalla jossain vaiheessa (miksi, hän oli itse counter wagon)

Zey:
Aelina tuli esiin ennustajan, jonka uskoin, kunnes tajusin, ettei voi olla erikoinen. Jos mennään siihen, että on ennustaja vs. minä, niin kyllä mä itteni tapatan, jos en onnistu enää ääniä saamaan toiselle epäilyttävälle pelaajalle.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 18:54:07

Vähän se kyllä ihmetyttää, miksi tapattaa 100% hyvis (omasta näkökulmasta) kuin epäilyttävä claim?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 18:54:34

Nojoo, tai siis uskoi sen ensin näköjään täysin, joten ehkä siinä on jotain järkeä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 18:57:33

Pyramidi kirjoitti:Enpä osaa sanoa mitä Awaclusin mielessä liikkui muuta kuin se, että satavarmasti tunsi itsensä loukatuksi jne. Toivottavasti varapelaaja tuo peliin jotain rakentavaa.
Aelina kirjoitti:TUBE - Täältäkin kaipailisin enemmän materiaalia. Mun mielestä Tube on epäillyt enemmän yhtä pelaajaa, mutta toisaalta kyllä miettinyt kaikkia (tai ainakin kiinnittänyt moneen huomiota). Ehkä pienellä varauksella lievästi hyvismäinen, mutta tosiaan kaipailisin lisää.


Tuntuu vain niin uskomattomalta laittaa perusteetonta hyvisvibaa pahiskaverille.


Njoo.. Tästä on kyllä vaikea sanoa. Voisi olla pahisviittauskin kun on noin varovainen. Tuskin siitä kannattaa tehdä liikaa johtopäätöksiä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 08.10.2018 19:00:03

Keturin kirjoitti:
Tube kirjoitti:Ja jälkikäteen en voi sanoa mitään todellisesta ajankulusta, ainoastaan sen verran, että luin Keturinin viestin vasta aivan vähän aikaa ennen kuin lopulta painoin lähetä-nappia viestini osalta, ja että eka viestini oli lähes valmis ennen kuin luin Keturinin ekan viestin.


Tube kirjoitti:Mua ei Keturinin viestissä epäilyttänyt se, että se oli samankaltainen kuin mun (toivottavasti ilmeisistä syistä), vaikka olihan se sikäli outoa, näin jälkikäteen, että päädyttiin niin samankaltaisiin lopputulemiin.


Tämän outous pitää paikkaansa vain ja ainoastaan jos meidän viestien välissä ois ollu oikeasti vaa 7min, eikä kaks tuntia. Pomppasiko mun viesti ekaa kertaa "lähetä"-napin jälkeen sun silmille millon addasit ton kappaleen musta vai luitko ketjua toisessa tabissa kirjoittamisen ohella?


Lisäänpä tähän vielä kysymyksen: mikäli mun viesti pomppas lähetä-napin jälkeen, niin oliko se ainut viesti vai pomppasko myös Zeyn viesti samalla kertaa?

//Tube
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 08.10.2018 19:00:19

//Xatalos*
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 19:00:28

raynpelikoneet kirjoitti:Tube mä viittaan tähän sillä "saattaa olla tai saattaa olla olematta". Sä D2:n alussa postasit listan jossa oli:

Lähes varmat hyvikset:
Zey

Neutraali:
Keturin
Halima

Pahikset:
raynpelikoneet
Awaclus

Ei mitään käsitystä:
Meiz
Xatalos
??? (Tingle)
Ebsuli
Ustegius
Pyramidi

................

Kaikki jotka äänestivät Aelinaa, paitsi Keturin, on kategoriassa "ei oo käsitystä". Ensinnäkään ne kaikki ei voi edes olla mafia, ja toisekseen mafia näinniinkun normaalisti haluaa lynkata kaupunkilaisia EIKÄ mafiaa. Jokainen noista muista olis voinut tappaa Zeyn (joka joo ei ole välttämättä kaupunkilainen mutta sun mielestä se on), ja sen jälkeen varmaan minä ja Halima oltais saatu syyt niskoilleen jos Zey olis flipannut town. Eli ihan aikuisten oikeasti kaikista järkevintä Meizille, Xatalosille, Keturinille, ja ustegiusille olis vaan äänestää Zeytä ja antaa mun ja haliman ottaa se damage jälkeenpäin. Tämä oli mielestäni se loogisin vaihtoehto, jonka sulle esitin. Sä vastasit näin:
Tube kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Tube kirjoitti:(Ei-voi-tietää-pool on tarkoittaa lähinnä, että en ole miettinyt niin pitkälle, ei, ettei sitä voisi objektiivisesti ottaen perustella mihinkään.)

Täyttä potaskaa, perustelin sen sulle juuri, ja ton miettimiseen meni ehkä kaks sekuntia.

Sä yksinkertaistat liian paljon. Jos otat huomioon vain yhden asian, niin on tietty helppo päästä johonkin lopputulokseen tosi nopeasti, mutta kun siellä on enemmänkin vaikuttavia asioita. Voi esimerkiksi olla, että kaikki pahikset eivät halunneet laittaa ääntänsä Zeylle, vaan heidän on vähän pakko jakaa äänet useampaan paikkaan. Tai sitten ei. Mutta totuus on, että mä en miettinyt kaikkia pelaajia niin pitkälle, koska en ehtinyt. Piti mennä nukkumaan ja lauantai oli kiireinen.

Miksi sä et sitten kerro miksi pahikset olis IKINÄ tehnyt jotain mitä sä väität? Varsinkin kun KAIKKIEN pahisten (olettaen että Awaclus ei ole mafia) ei olis tarvinnut tehä noin? Ja sun listauksessashan sä iteasiassa sanot että kaikki mafiat teki noin (minä ja awaclus ollaan mafia sun listassas).

Eli se mitä mulle käteen jää sun postistas on se että sä laitoit jonkun listan joka on mun mielestä täysin epälooginen ja kun rupean kyseenalaistamaan sitä, sä vastaat että "joo no voi se yhtä hyvin olla jotain muutakin". Miksi sä sitten laitoit tollasen listan alunperinkään?


Onpa kyllä vähän laimea lista. Olisi hyvä nähdä ajankohtaiset näkemykset Tubelta, mikä on muuttunut pelin edetessä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 19:01:15

En kyllä tajua mikä pointti on vaivautua noiden //-juttujen kanssa :P
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja justy » 08.10.2018 19:51:02

Koetan tulla huomenna oksentamaan hyvyyttä. Tosin saas nyt nähdä, taas meni 13 tuntia vieraiden kanssa tai töissä. Ja ti-ke pitäisi saada jaksoarvioinnit valmiiksi saksalaisten viihdyttämisen lisäksi. Perjantaina helpottaa, mutta sehän ei teitä auta.

Näköjään Lauchuo teki fiksusti ja tuli mukaan poissaololla. Oisinpa tajunnut saman, tää mun peliintulo osui pahimpaan kohtaan loka-marraskuuta.

Mutta, kuten aiemmin sanoin, tää peli menee nyt niin hyvin että en koe huonoa omatuntoa vaikken niistä yöunista aikaa pelaamiselle. Koska vaikka lynkkaisitte mut ja se tekisi tästä pelistä noloimman esiintymisesi (sitä yhtä pudottautumista lukuunottamatta) Kylässä, en usko että se heikentäisi juurikaan hyvisten voittomahdollisuuksia, viivästyttäisi sitä vain vähän.

Mutta jos maltatte odottaa, niin D3 pystyn osallistumaan järjellisesti. Plus pe alkaa loma. Ja koetan kyllä tulla Xatallr oksennusta tarjoilemaan vielä D2 aikanakin. ;)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 19:53:42

Odotan innolla oksennustasi :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 08.10.2018 19:55:53

Halima kirjoitti:Jotenkin vain pistää silmään, kun jos tässä vaiheessa peliä Zey ajattelee, että Aelina on pahis, niin mitä väliä sillä oikeastaan on, millä syillä muut epäilevät Aelinaa?

Kertoohan se niistä muista pelaajista jotain. Esim. jos Ustegius olisi pitänyt virheellisen suunnitelman esittämisen pahiksien houkutteluksi hyvänä suunnitelmana, eikä siitä huolimatta pohtinut Awaa siltä kannalta (joka oli ainoa, jonka mielestä Aelinan suunnitelma oli hyvä), Ustegius epäilyttäisi enemmän.

rayn kirjoitti:musta oikeasti tuntui (tai tuntuu vieläkin) että sä yritit maalata käytännössä "kaiken" mitä aelina teki pahismaiseksi, mikä ei ikinä tule olemaan totta ja mulla katoaa mielenkiinto edes analysoida niitä kaikkia pointteja kun se olettama on jo lähtökohtaisesti oikeasti se ettet vaan voi olla kaikessa oikeassa.

Tää on kyl asia, joka mulle ei oo koskaan auennut, et miten ihmeessä mun pitäis toimia, kun mulle valitetaan tosta tosi usein. Kun esim. Aelinastakin olin sen yhden mielestäni hyvismäisen pointin sanonut ja monta juttua neutraaleina ohittanut (koska turha hokea joka kohdassa, että tää ei kerro mitään) ja osan selityksistäkin hyväksynyt ja totenut neutraaleiksi asioiksi, mut jostain syystä se, etten kaikkea selitystä vaan niele, saa muut tuntemaan, että mä väkisin väännän kaikesta pahismaista. En tiiä tuleeko se tunne siitä, että vastaan niihin puolustuksiin suoraan vai mistä. Mut joo, tätä voi ehkä sit pelin jälkeen miettiä tai joskus muuten. Mut häiritsevää kyllä, kun omasta mielestään ei väännä mitään, osotan vaan niitä ”huonoja” kohtia, mut muiden silmään se tulee vääntämisenä.

rayn kirjoitti:Mua vieläkin häiritsee se että sä oot mennyt käytännössä taaksepäin koko D2:n ajan, ensin kun D2 alkoi sä olit varma että joku aktiivinen on mafia (aka minä, halima, awaclus) ja kun me claimattiin niin ylläripylläri se loogisin vaihtoehto sulle ei kiinnostanutkaan.

Mähän olin varma, että sinä, Halima ja/tai Tube ootte pahiksia ja kun claimasitte, niin lähdin äänestämään Tubea?

rayn kirjoitti: Sit nyt viimesimmässä viestissäs sä laitoit scumpooliin käytännössä kaikki pelaajat jotka voi vaan ikinä olla mafia

Jos viittaat tähän ”Mut Ebsuli, Awa, justy ja Tube on musta yhä epäilyttävämpiä.” niin tarkoitin, että noi on yhä epäilyttävämpiä kuin Ustegius.

Xatalos kirjoitti: Mihinköhän Zey tosin on hävinnyt D2?

Oon ollu tupperware-tätien aktiivisen hyökkäyksen kohteena tänään jo kahdesti. X_x (Ootteko tiennyt, että niillä on vasta-argumentti sillekin, ettei kiinnosta? Tai ylipäänsä kaikelle muullekin?) Nyt kuitenkin oon taas aikalailla koneella, mitä nyt käyn pyörähtämässä keittiössä heittämässä mikroon ruokaa (ilman tupperware astioita), et saan koneen ääressä syötyä. :D

//justy, Xatalos
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 08.10.2018 19:58:53

Okei noniin, oon lähes varma että Zey ja Tube on meidän pahikset ja scumchatissa on sovittu etukäteen, että Zey kerää town credut tilanteissa joissa Tube/Aelina on menossa hirteen ja Tube/Aelina koittaa mahdollisuuden mukaan pelastaa toisen, esim vaikka Awan kautta. Näin myös tapahtui. Zeyta äänesti hyvisperspektiivistä Raynpelikoneet, Halima, Awaclus ja Aelina ja pahis!tuben perspektiivistä Raynpelikoneet, Halima[ Awaclus ja Aelina. En ois halunnu olla tossa jengissä pahiksena, kun Aelina flippaa lavastajan. Aelinan äänestämiseen ei kuitenkaan voinut committaa, koska piti pitää kiinni mahdollisuudesta pelastaa Zey sekä Aelina.



Tube kirjoitti:Varm,aan tyhmä kysymys tässä kohtaa, mutta mitä te viestitte noilla kenoviivoilla viestin lopussa? Mulla on ollut jos jonkinmoisia ideoita, mutta en ole saanut aikaiseksi varmaan päätelmää.


Tässä viestissä Tube kysyy mikä on kenoviivojen tarkoitus.

Mun ensimmäisessä viestissä josta tää kellonaikagate alkoi, oli myös kohta:
//Zey kerkes välii, luettu.


Tässä vaiheessa Tube on myöntänyt, että on lukenut mun viestin ennen kuin on lähettänyt oman avauksensa. Viestin jossa hyvin selvästi avataan, että miten toi kenoviivaformaatti toimii. Tubelle ei ole voinut olla epäselvää, mikä tää kenoviivakäytäntö on. On hyvin outoa, että Tube "vilpittömästi" kysyy vasta sivulla 17 mitä tää kenoviivakäytäntö tarkoittaa, paitsi jos haluaa antaa itsestään kuvan hyviksenä "joka on pihalla" Pahisvibat++

Lisäksi mun ekan viestin ja kuittaamani Zeyn viestin välissä on neljä minuuttia. Mikäli Tube on saanut välireplyn mun viestistä painaessaan lähetä, mutta ei Zeyn viestiä: Tuben on täytynyt aloittaa kirjoittamaan viestiään aikaikkunassa: 03:24:55-03:28:50. Eli juuri, kun Zey on lähettänyt oman viestinsä.


Pari huomiota:

a) Mikäli Tube on aloittanut viestinsä kirjoittamisen mun ja Zeyn viestien välissä (ikkuna 4min), saanut sen valmiiksi mun viestin lähettämisen jälkeen -> On lukenut Zeyn viestin, kuitenkin päättänyt jättää kommentoimatta hänen viestiään oman postauksensa lopussa, kommentoi kuitenkin minua. Tube ei halua kommentoida Zeyta.

b) Mikäli Tube on aloittanut viestinsä kirjoittamisen ja saanut sen valmiiksi mun viestin jälkeen -> On lukenut mun ja Zeyn viestin, Tube ei voi "olla yllättynyt", että me tultiin samaan lopputulokseen, ei siltikään kommentoi Zeytä mitenkään. Tube ei halua kommentoida Zeyta

c) Tube on aloittanut kirjoittamaan viestiään ennen Zeyn viestiä -> Eli milloin vain aikaikkunassa 02:04:50-03:24:55. Ei ole mitenkään realistista edes kuvitella, että potenttiaalisesti jopa kolmen tunnin viestinkirjoitus on supistunu 7 minuutiksi ellei vain halua antaa ymmärtää, että teksti on rakennettu minun viestistäni piittaamatta. Mikäli Tube on oikeasti kirjoittanut viestinsä loppuosaa lukuunottamatta mun avauksesta piittaamatta, Tube varmaan tässä vaiheessa sanois että se on kirjoitettu myös piittaamatta Zeyn viestistä. Jos Tube olis valmis paljastamaan, että hänen viestiä on kirjoitettu oikeasti yli kolme tuntia.

tube kirjoitti:Mä en muuten oikein tajua millä perusteella esimerkiksi Xalatos on aivan varma hyvis, mutta Zey ei ole. Mun silmissä Zeyllä oli paljon oleellisempi rooli siinä, että Aelina saatiin lynkattua, vaikka on toki totta, että Zey toimi vähän kuin pakon edessä loppua kohden, kun oli itse epäiltynä. Tästä huolimatta Zey oli sitä lynkkausjunaa käynnistämässä paljon vahvemmin kuin Xalatos. Meinaatteko, että Zey olisi alusta alkaen lähtenyt lynkauttamaan Aelinaa, jotta saisi hyvispisteitä? Tämän vielä uskoisin, mutta kun päälle laitetaan Zeyn ihan viime hetken äänestymiskäyttäytyminen, niin on jotenkin vaikea uskoa, että se olisi pahiksen käyttäytymistä.


Tää vahvisti mun epäilyt. Mä sanon, että Tube hirteen ja lukko Zeyhyn ihan sama mitä flippaa.


//tosi paljon, erityisesti Zeyn town cred-kalastelut.

zey 20:55:33 kirjoitti:Mähän olin varma, että sinä, Halima ja/tai Tube ootte pahiksia ja kun claimasitte, niin lähdin äänestämään Tubea?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 20:03:49

Jotenkin voin uskoa että Tube/Aelina olisi pari, mutta varsin vahvasti epäilen Zey/Aelina. Kuten sanoin aiemmin, Zey olisi voinut helposti lynkkauttaa Awaclusin siinä tilanteessa, ja useampi oli valmiskin jo siirtymään siihen selvästi. Kuitenkin ehdoin tahdoin tahtoi lynkkauttaa Awaclusin.. Miksi pahiksena?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron