Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Ustegius » 08.10.2018 00:07:50

Halima kirjoitti:Lähdin lukemaan ekaa päivää uudestaan. Pohjaoletuksena mulla on, että Awaclus ja Keturin on hyviksiä (koska en vaan oikeasti usko kumpaakaan pahikseksi). Laitan tähän huomioita sitä mukaa kuin niitä tulee. Toivottavasti tulen myös johonkin lopputulokseen.

Tube kirjoitti:(tekstiä poistettu)...hyviksille on huono idea olla äänestämättä, koska pahiksilla äänestäminen on varmaan aika hyvin koordinoitua, ja äänestämättä jätetään vain silloin, kun pahikset tiiminä näkevät, että ei välttämättä ole tarvetta äänestää ketään tai että voi antaa jonkun hajaäänen jonnekin. Toivottavasti saataisiin patistettua kaikki antamaan ja perustelemaan äänensä.

Mun mielestä tää ei kuulosta pahiksen ajatukselta, vaan ennemmin hyviksen.
Niacin kirjoitti:Awaclus 4 (Zey, Xatalos, Keturin, Tube)
Meiz 1 (Awaclus)

Jos ryhmässä Zey, Xatalos ja Tube olisi kaksi pahista, olisiko kaksi pahista heti pelin alussa tarttunut Awaclusiin? Aelinakin tarttui, muttei äänestänyt. Hmm.
Aelina kirjoitti:Eli Awaclus epäilyttää melko vahvasti, mutta ei kai pahis voi olla noin ilmiselvä?

Mua tosin kiinnostaisi kuulla, miksi Zey meni tuohon ääneen vastaamaan. Alussa Awaclus kuitenkin heitteli niitä ääniä minne sattuu, eli ei vaikuttanut niin epäilyttävältä kuin perustelujensa jälkeen. Toki tässä on voinut olla Zeyn suunnalta pelkkää reaktionhakua, eli en tiedä onko epäilyttävää. Muuten Zeyltä on tullut hyviä perusteluja ja mielipiteitä.

Zey-Aelina mahdollinen.
Xatalos kirjoitti:
Zey kirjoitti:Eli summasummarum, tällä hetkellä uskoisin Aelinan hyvikseksi ja Awacluksen pahikseksi. Muista ei vielä ookaan ajatuksia herännyt. Mut nyt taidan mennä nukkumaan, et pääsen joskus ylöskin. :D

Vähän ylianalysoitu roolikeskustelua varmaan. Ei se voi kovin suuri osoitus hyvyydestä olla, jos rooleista laittaa järkevän viestin, koska se on yksi helpoimmista asioista pahiksena tehdä kerätäkseen puoli-ilmaista hyväksyntää pelaajilta.

Xatalos vähän laimentaa Zeyn efforttia pitää Aelinaa hyviksenä. Jos Xatalos olisi Aelinan pahiskaveri, mikä olisi motiivi tälle?

Xatalos kirjoitti:Hm. Täytyy kyllä sanoa, että tämän pelin Awaclus tuntuu soveltuvan paremmin aiempaan hyvispeliinsä kuin pahispeliinsä (mm. oli pahiksena varovaisemman oloinen ja kyseli/puuhaili kaikkea turhaa enemmän kuin haastoi muita uhmakkaana). No, ongelmana on se, että Awaclusin aiempi hyvispeli olisi kuitenkin helppoa toistaa myös pahiksena, enkä yhtään ihmettelisi vaikka se olisi ollut johtoajatuksena tähän peliin tultaessa. Toisaalta isolta osin putosi pohja siltä alkuperäiseltä ajatuksestani, että tuskin hyvis lähtisi näin pelaamaan, koska selvästi Awaclus voisi niin tehdäkin hyviksenä.

Pidän nyt ääneni hänessä toistaiseksi kuitenkin, jos se rohkaisisi osallistumaan hyödyllisemmin pudotusuhan alla ollessa, ellei muuta.

Tämäntyylisiä viestejä Awaclusista löytyy Xatalosilta useita. Silti Xata äänestää Awaclusta. Miksi? Eikö vaan ois tehokkaampaa jättää Awa rauhaan ja keskittyä niihin ketkä vaikuttaa pahiksilta? Miksi Xata olet käyttänyt puoli peliä siihen, että joko yrität saada Awaclusia pelaamaan "oikein" tai sitten vain selittelet, kuinka Awa pelaa enemmän kuin hyvispelissään, mutta voisi tehdä ehkä näin pahiksenakin?

Ustegius kirjoitti:Tähän mennessä epäilyksiäni herättäneet:

Awaclus - Kenessä tämä aggressiivinen pökkiminen ja salaperäisyyden verho ei olisi herättänyt mitään tunteita? Pelityyli on omiaan herättämään ihmisiä heti alkuun, saamaan pökköä pesään. Todellista infoa siitä tulee kuitenkin aika vähän. Oon kuitenkin aina kokenut tälläisen tyyliin raskaaksi ja vahingoittavaksi kyläläisille, varsinkin kun syytöksiään ei perustele mitenkään. Awaclus perusteli tätä valintaa mm. sillä, että näin ei maalita itseään kun ei anna selkeää kuvaa epäilyksistään ja ajatuksistaan, mutta ei näin kyllä voita myös ketään hirveän hyvin puolelleen ja pitkällä tähtäimellä vielä huonommin. Hän sanoikin, että selviytyy usein pelin loppumetreille saakka. Tämä vähän viestii itsekkäästä pelaamisesta, jossa oma selviytyminen on tärkeämpää kuin tiimi voitto. Tai ylimielisestä, koska usko omaan pelaamiseen on niin vahva, että mielummin ei jätä mitään muiden varaan. Tosin jos peli jatkuu ihan viime metreille, niin onko silloin itse pelannut hyviksenä hyvin?

Meta-tasolla mielenkiintoinen peli-identiteetin rakennus, koska tyyli on hyvä sulauttaa pahikseksi, hyvikseksi, mutta myös soolorooleihin.

Aelina - Pohti rooliteknisiä vaihtoehtoja, joka on sinänsä hyvä mutta myös kuten mainittu helppo puheenaihe. Ei vienyt tätä kuitenkaan loppuun asti, vähän niin kuin ehdotti vapaaehtoisen ystävystyjän framille nousemista, mutta ei sitten kuitenkaan suoraan, vaan ikään kuin jätti asian muiden loppuun mietittäväksi. Strategianahan vapaaehtoisuus olisi huono, koska se antaisi helpon kohteen mafialle. Tämän takia epäilen Aelinaa, yrittikö hän vähän tahallaan saada itselleen helppoa maalitaulua ensiyöksi ja neutraloida ystävystyjän heti alkuunsa? Toinen vaihtoehto on, että se oli tietoinen syötti siihen, että tarttuuko joku ehdotukseen kovasti, mutta ei uhraa itseään, eli olisiko joku mafioso oppurtunistisesti (mutta lyhytnäköisesti) ajanut suunnitelmaa eteenpäin.

En itse kuitenkaan oikein luota jälkimmäiseen ajatukseeni, vaan itseasiassa Aelina epäilyttää tällä hetkellä eniten, ja haluan tavallaan nähdä mihin suuntaan Awa liikkuu, joten Aelina++

Ustegiuksen eka kunnon viesti. Voisiko hyvis olla löytänyt pahiksen heti tällä tavalla, vai voiko tässä olla kyseessä pahis, joka epäilee pahiskaveriaan näin, mielestäni aika heppoisilla perusteluilla (joista samoista viesteistä esim. Zey ja minä oltiin saatu Aelina ennemmin hyvismäiseksi). Sitä mietin, että jos Ustegius ajatteli vetää hajurakoa Aelinaan äänestämällä Aelinaa ekana, eikä ajatellut että Aelina-epäilys siitä suuremmin leviäisi. Tämähän toisi sitten loppupelissä varmasti hyviskredittiä sille toiselle, jos toinen kuolee.

Aelina kirjoitti:Mulla loppuu aika. Ustegius äänesti minua, joten vastataanpa siihen vähäsen. Mä olen koko ajan nostanut esille asiaa, että tämä antaa pahiksille tapettavan (missä ainoa hyvä puoli on, että se ei ole erikoinen). Sen takia kyseenalaistin jo alkuun, että onko tällainen järkevää, jos joku muu löytäisi pointin kuitenkin. Mulle tärkein pointti asiassa oli, että hyvis päivän lopussa voisi ainakin ekana päivänä ilmoittautua vapaaehtoiseksi (erikoinen taas tulisi tässä esiin), jolloin ystävystyjä yrittäisi käännytystä. Mutta pahiksen tappokohde on iso miinuspuoli, minkä takia en tahtonut lähteä tätä ajamaan sen kovempaa, kuin mainitsemalla. Mä olen aiemmissa peleissä puhunut, kuinka mä mietin asiaa -> mainitsen -> seuraavalla kerralla voin olla jo eri mieltä.

Tässä Aelinan puolustus. Ihan hyvin pahis-Aelina ja pahis-Ustegius ois voinut tämän suunnitella. Pitää lukea jatkoa, eteneekö tämä mihinkään.

Zey kirjoitti:Tää pisti silmään samankaltaisena viestinä rayn ekan viestin kanssa, mutta kuitenkin tässä musta motiivit tuntuu eriltä. Siinä missä rayn viesti tuntui olevan painostus kaikkia äänestämään ”tai pelaat omaa voittoasi vastaan ja lynkkaan sut siitä” -tyyppisesti, niin Tube tuntuu enemmän lähestyvän tätä omasta näkökulmastaan. Ts. ”jos mulla ei ole parempaakaan epäilyä, niin äänestän sitten hiljaisia, koska vaikka he ei välttämättä oo pahiksia, niin he voivat olla” -varoitus tuntuu enemmän varoitukselta, jossa koitetaan saada itseä parempaan valoon eikä niinkään saamaan hyviksiä toimimaan tietyllä tavalla,koska eihän hiljaisuus automaattisesti tarkoita että saisi äänen, vaan vain jos Tube ei parempaakaan kohdetta löydä. Tää on ok, musta epäiltyjen tuleekin mennä edelle, mutta musta se syö uhkauksesta tehon ja tuntuu enemmän ”älkää ihmetelkö jos teen näin” -varoitukselta kuin ”älkää te olko hiljaa” -varoitukselta.

Zey kirjoitti:Tuben epäily taas vaikuttaa väkisin väännetyltä, kun edes faktat ei ole oikein.

Kummallista, että Zey ensin itse heittää pientä epäilyä Tuben suuntaan, ja samassa viestissä kritisoi mua Tuben epäilemisestä.

Zey kirjoitti:
Aelina kirjoitti: Zeyltä tulee mun mielestä ihan hyvää pohdintaa, mutta hieman tuo aiempi ääni mietityttää.

Enhän mä ole kirjoittanut mitään sitten viime viestisi, jossa mua kommentoit?
Sun kysymyksees on vastaus ylempänä, kun kerta kysyit nyt uudestaan samaa.

Tässä ensimmäinen Zeyn viesti, joka ei ehkä sopisi Zey-Aelina pahispariin. Hmm, pistää miettimään. Jos Zey olis Aelinan pahiskaveri, ei ois ollut mitään järkeä sanoa tätä ketjussa, sillä kukaan muu ei todennäköisesti ois muistanut, että Aelina kysyi samaa jo aiemmin.

Halima kirjoitti:Ustegiukselta mielenkiintoinen pelinavaus. Awaclus nyt on tietysti ollut kaikkien huulilla, mutta sitten hän nostaa toiseksi puheenaiheeksi Aelinan. Ei siinä mitään, tietysti saa ja pitääkin nostaa eri ihmisiä tutkailtavaksi, mutta jotenkin nyt omasta näkökulmasta silmiinpistävää on se, että et sano mitään Xataloksesta, josta on nyt kuitenkin aika paljon ollut puhetta.

Ustegius: miksi et kommentoinut Xatalosta ollenkaan ensimmäisissä viesteissäsi? Miksi Aelina nousi äänestettäväksi, kun kommentoit vain paria pelaajaa? Miksi jätit niin paljon kommentoimatta?

Tingle kirjoitti: ++Awaclus, nyt kun olet peliä herättänyt voisit kertoa mitä johtopäätöksiä olet muista pelaajista saanut? Toisaalta ääneni Awaclusille on siinä mielessä epäreilu, etteivät muut pelaajat jättäneet toistaiseksi mitään makua suuhun. Näin nopeasti on ketjussa jo seitsemän sivua huhhuh.

Tinglen ekan viestin pointti on tässä. Ei mitään mikä estäis Tinglen pahikseuden.

Aelina kirjoitti:TINGLE - Minä oon kyllä samaa mieltä Tinglen kanssa, mutta Tinglen kommentti jäi vähän turhan hiljaiseksi. Ryntäsi syyttämään yhtä henkilöä, eikä ottanut muihin oikein mitään kantaa. Haluaisin kuitenkin vähän enemmän materiaalia, ennen kuin osaan sanoa mitään. Neutraali.

TUBE - Täältäkin kaipailisin enemmän materiaalia. Mun mielestä Tube on epäillyt enemmän yhtä pelaajaa, mutta toisaalta kyllä miettinyt kaikkia (tai ainakin kiinnittänyt moneen huomiota). Ehkä pienellä varauksella lievästi hyvismäinen, mutta tosiaan kaipailisin lisää.

Tingle-Aelina-pari sopis ihan hyvin. Tube-Aelina-pari vaikuttaa jopa todennäköiseltä. Aelinalla oli jopa virhe tuossa "miettinyt kaikkia" -kohdassa, ja kuitenkin laittaa sen perusteella Tuben lievästi hyvismäisiin. Hmm?

Aelina kirjoitti:USTEGIUS - Mulla ei ole ongelmaa sen kanssa, että mua epäilyttää. Mutta Ustegius sinkoaa esille, heittää mulle äänen lyhyillä perusteluilla (ja kommentoi Awaclusia) ja katoaa. Niin mitä juuri tapahtui? Suoraan sanoen tuntuu, että Ustegius haluaisi multa jonkun reaktion. Neutraali, kunnes kuulen lisää.

Edelleen Ustegiuskin voi olla pahis.

Aelina kirjoitti:XATALOS - Ihan hyvää mietintää, mutta keskittyy turhan paljon yhteen pelaajaan, vaikka lopulta laajentaakin useampaan (haluaisin kuulla tämänhetkiset mietteet linjalta Halima/Zey/Meiz, kun olet niitä miettinyt). Mua myös vaivaa se, että yhdessä välissä tuntui jo päättäneen, että Awaclus on hyvismäisempi kuin pahismaisempi, mutta silti halusi kauan pitää ääntään. Ehkä eniten mua häiritsee lause “Puoliksi tekisi vain mieli jatkaa tällä ja lynkata Awaclus pois tieltä riippumatta mikä on. Toisaalta jos on hyvis, se kyllä hukkaisi vain koko ekan päivän..” Tämä on jostain syystä mun pelaamissa peleissä aina ollut huono merkki. Sanoja yleensä on pahis, joka on löytänyt hyvän syyn edes olla etsimättä pahismaista pelaajaa.

Tämä puhuis ehkä ennemmin Xatalosin hyvikseyden puolesta.

Aelina kirjoitti:ZEY - Tosiaan, toistan hieman itseäni. Mun mielestä Zeyltä tulee ihan hyvää pohdintaa, mutta käsittelee vain muutamia pelaajia, joista toisia tosi paljon. Ymmärrän kyllä tuon erityisesti muutamaan pelaajaan kohdistuneet viestit, koska peli on kuitenkin kohtuu alussa, eivätkä kaikki ole edes heränneet. Silti mulle jäi vähän mitäänsanomaton olo. Toivoisin ehkä nyt jotain kattavampaa listausta ja mielipiteitä, mutta uskoisin kyllä, että sellaisia on tulossa.

Tän perusteella Zey vois olla pahis.

Aelina kirjoitti:Elikkäs suunnilleen näin:

Halima
Tube
---
Zey
Meiz
Tingle
Ustegius
---
Keturin
Awaclus
Raynpelikoneet
Xatalos

Ebsuli ja Violet hiljaisia.

Tästä Aelinan listauksesta nostaisin todennäköisimmiksi pahiksiksi Tuben ja Tingle/Ustegius/Ebsuli/Violetin.

Xatalos kirjoitti:Ei rayn/Awaclus ihan voi verrata toisiinsa :D Onhan rayn kuitenkin selittänyt pyydettäessä about kaiken, ja ihan hyvinkin yleisesti ottaen. En ainakaan millään näe että hän hatusta heittäisi kantojaan. Mitenköhän ihmeessä päädyit edes siihen että rayn ja Awaclus pelaavat "ihan samalla tavalla"?

Vahvistaa ajatusta siitä, että Xatalos ei ois Aelinan pahiskaveri.

Tube kirjoitti:Vedän ääneni tässä kohtaa pois, koska musta tuntuu, että en kuitenkaan osaa sanoa Awasta vielä mitään. Ajattelin ensin, että vaihtaisin ääneni toiselle epäilemälleni, eli Keturinille, mutta en oikeasti osaa päättää kumpaa epäilen enemmän, joten jätän kellumaan.
--Awaclus

Tube kelluttaa ääntään kahden hyviksen välillä. Muita ei paljon ole käsitellyt.

Tube kirjoitti:Jos Keturin on pahis, niin oma mututuntuma ois, että Tingle on myös. Tingle, alkupelin täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen, saapui juuri sopivasti syyttelemään Awaa, kun lynkkausjuna Keturinia kohtaan oli alkanut. Tämä voi tietysti olla täysin sattumaakin, enkä tyhjiössä näe Tinglen viesteissä kovin paljoa epäilyttävää. Jos Keturin lynkattaisiin ja jos Keturin paljastuisi pahikseksi, Tingle olisi aika vahva ehdokas seuraavaksi lynkatuksi mun kirjoissani.

Jos Tube paljastuu pahikseksi, tämä sais ajattelemaan että Tingle vois olla se viimeinen. Nimenomaan tuo, että tyhjiössä Tingle ei ole epäilyttävä, mutta jos Keturin on pahis niin sitten Tinglekin voisi olla.

Ebsuli lyhenneltynä kirjoitti:Awaclusin pelitekniikka taas vaikuttaa sillaselta "hakuammunta" tyyliltä missä ei oo välii kuka tippuu kuhan se ei oo hän ite; sellanen harhautus tekniikka vois sopia pahikselle mutta toisaalta on liian näkyvä taktiikka; tässä vaiheessa peli tyylin vaihto herättäisi ehkä enemmän kysymyksiä ja epäilyjä.

Zay taas alku kirjoitukseltaan tulee esiin hiukan agressiivisena mutta selittää hyvin päätelmänsä mikä antaa enemmän neutraalia vibaa kuin pahis
ja Meizin päätelmät ovat olleet sikäli hyviä että ei pahis viboja leiju ympärillä.
Halimasta tulee itselle hyvis viboja ja mietin että jos Keturin olisikin lavastaja, mutta olisiko tällöin niin suorasti tullut lynkkaamaan Awaclusia hiljaisuuden jälkeen ilman suurempia pohdintoja vai halusiko vain osallistua johonkin, koska ensimmäinen päivä on aina vaikein ja kenen vain pudottaminen on ok. jos osuu pahikseen se on vain plussaa, jos tavis niin sillä ei ole väliä, ja jos on erikoinen niin sitten vähän kirpaisee, kunhan ennustaja ei tipu.

Minusta tuosta lavastaja-kommentista tulee enemmän hyvisfiilis, mutta muuten vois periaatteessa olla Aelinan pahiskaveri.

Violet kirjoitti:Aelinalta tulee alkupuolella seuraava kommentti:
Joo, äänestäminen kannattaa kyllä joka tilanteessa. Jos ei äänestä, ei vaikuta pudotukseen, eivätkä muut saa pelaajasta mitään selkoa.

Innolla seuraan kuinka hänen äänestyskäyttäytymisensä on kehittynyt.

Tästä tulee enemmän sellainen olo, että Violet ei ois Aelinan pahiskamu. Aelinasta on jo jonkin verran ollut puhetta, niin pahiksen ei kannattaisi vielä lisää nostaa kaveriaan epäilylistoille. Ja sinnehän Aelina nousee, kun Violet huomaa, että Aelina ei oo äänestänyt vaikka sanoi alussa noin.

Tube kirjoitti:
Aelina kirjoitti:Mitä jos Keturin tai Tingle paljastuu hyvikseksi?

En näkisi, että jos toinen on varma hyvis, niin toinen olisi myös. Enemmän niin, että jos toinen on varmistettu pahis, niin toinen on pahis hieman korkeammalla todennäköisyydellä kuin muutoin olisi. Ylipäätään argumenttini tälle linkille on melko kevyt ja saattaa olla täysin väärä tulkinta.

Aelina-Tube-Tingle mahdollinen, mutta ehkä todennäköisempää on, että se kolmas ois joku muu kuin Tingle?

Violet kirjoitti:Joudun tähän päättämään öisen lukemiseni, sillä joudun heräämään turhan aikaisin huomenna. Selasin kuitenkin Aelinan viestit, ja häneltä ei ole tullut yhtäkään ääntä, vaikka alussa sen tärkeyttä korosti. Tämä oli yksi niistä seikoista, joihin olin Awaclusiin tarttuneiden ihmisten lisäksi tarkastella. ++Aelina

Violet aika epätodennäköinen pahis.

Zey kirjoitti:Aelina

Aelina kirjoitti:Mua vähän häiritsee se, että pitää Awaclusia niin vahvasti hyvismäisenä, ja yhtenä syynä se, että Awaclusin avulla peli on lähtenyt käyntiin. Ehkä Haliman tyylillä tämä olisi ihan positiivista, mutta kuten Halima Xatalosille sanoi, kaikki eivät pelaa samalla tyylillä.

En ymmärrä mikä olisi Haliman tyylillä positiivista?

Keturinin ja hänen tapauksensa käsittely häiritsee, sillä hänen pointtinsa on käytännössä niitä samoja pointteja, joita rayn ja Xatalos pohti ja kun rayn ja Xatalos (ja Awa) lähti äänestää tän pointin perusteella Keturinia, niin Aelina kuitenkin ihmettelee miksi rayn & muut lähti äänestämään Keturinia. Luulis ettei asiassa olisi mitään ihmeteltävää, jos kerran itsekin ajattelee samaa. Ja toisaalta, luulis että asiaa ehkä pohtis enemmän, että onko Keturin epäilyttävä sen takia, mitä hänen pääepäilty tuo hänestä esiin ja minkä takia kaikki epäilyt äänestää häntä.

Rayn epäily on toinen mielenkiintoinen seikka. Vaikka ymmärrän miks välillä rayn jutut tuntuukin tulevan tyhjästä (koska tältä se mustakin tuntu kun ekaa kertaa pelasin), niin rayn ja Awan vertaaminen toisiinsa ihmetyttää, kun kuitenkin rayn on niin kovasti perustellut miksi Awan taktiikka ei toimi -> ei selkeästi arvosta samaa perustelemattomuutta mitä Awa. Ja kun tän epäilyn lisäksi Aelina sanoo rayn olevan kuitenkin välillä järkevämpi kuin Awa niin silti loppulistauksessaan rayn on epäilyttävämpi kuin Awa, mitä en ymmärrä.

Lisäksi nyt kun luin Haliman viestit uudestaan, niin aloin ihmettelemään miksei Aelina mainitse lainkaan sitä, että Halima sanoi tämän:
Halima kirjoitti:Nyt Awaclus joku roti. Uskon että olet hyvis, mutta jos sun asenne peliin on tämä, niin mäkin alan olla sillä kannalla, että sut on sama lynkata.

Tää on aikalailla sama, minkä Xataloskin sanoi Awasta ja siitä kommentista tuli Aelinan Xataloksen epäilyn pääpointti (ja Xatalos on sentään Aelinan ykkösepäilty, joten ilmeisesti kommentilla on tosiaan painoarvoa), mutta kun Halima sanoo saman, niin asia ohitetaan täysin?

Aelinalla on listauksensa mukaan mielipide siis Halimasta, Tubesta, Keturinista, Awasta, raynista ja Xataloksesta, joista Halimassa, Keturinista, raynista ja Xataloksesta löytyy musta ”virheitä”. Awasta ei, mutta häntä on toisaalta pohdittu topassa paljon. Mielenkiinnolla vilkaisin Tuben viestejä, enkä oo tyytyväinen.

Aelina kirjoitti: TUBE - Täältäkin kaipailisin enemmän materiaalia. Mun mielestä Tube on epäillyt enemmän yhtä pelaajaa, mutta toisaalta kyllä miettinyt kaikkia (tai ainakin kiinnittänyt moneen huomiota). Ehkä pienellä varauksella lievästi hyvismäinen, mutta tosiaan kaipailisin lisää.

Nopealla Tuben viestien vilkaisulla ennen sun viestiä Tube oli pohtinut kahta pelaajaa, Awaa ja Keturinia. Muista en pohdintaa löytänyt (paitsi Tinglestä, mutta se tuli sun listauksen jälkeen). Ei siis todellakaan oo miettinyt kaikkia tai edes montaa (ellei kahta laske moneksi, mut oletan ettei, koska muita kuitenkin samasta määrästä sätittiin).

Alkaa tulla tunne, että mielipiteet on keksittyjä. ++Aelina

Ok. On tuossa aika perusteellinen selitys, miksi Aelina ois pahis. Jos tää on tehty pahis-pahikselle, niin on se kieltämättä vähän omituista. Ehkä Zey on vaan hyvis.

Xatalos kirjoitti:Zeyllä mielenkiintoisia pointteja muuten Aelinasta. Minulla hän jäänyt osin huomiotta, mutta tosiaan varsin ihmeellisiä/ristiriitaisia johtopäätöksiä näyttäisi olevan hänen viesteissään. Ja en kyllä tiedä miksi äänesti minua tuon Awaclus-kommentin takia, mutta muiden samanlaiset kommentit sivuutettiin samalla. Muistaakseni useampikin itse asiassa sanoi samaa eikä vain tuo toinen esimerkki?

Olisi ehkä mahdollista pahis-Xatalosilta, mutta todennäköisempää ehkä hyvis-Xatalosilta.

*******************************************************************************************

Ensimmäiset 10 sivua sain kahlattua läpi ja näiden sivujen mukaan laittaisin Aelinan mahdolliset pahiskaverit seuraavaan järjestykseen:
Todennäköisin pahis:
++Tube

Hyvin mahdollisia pahiksia:
Ustegius
Tingle

Mahdollisia, mutta ei yhtä todennäköisiä mun mielestä:
Violet
Ebsuli

Ei kovin mahdollisia pahiskavereita Aelinalle:
Xatalos
Zey

Tosi hyvismäisiä mun mielestä:
Keturin
Awaclus

Varmoja hyviksiä:
Halima
raynpelikoneet


Xatalos ei mussa tuossa vaiheessa herättänyt mitään fiiliksiä. En epäillyt yhtään ja edelleen kallistun hyvis readiin. Oli kuitenkin alkupäässä kaatamassa Aelinaa, jo tuntuu viesteissään aidosti koittavan pohtia ja ratkaista tilannetta.

Meitsi äänesti Aelinaa alusta lähtien enkä muuttanut ääntäni missään vaiheessa, olin viimeksi online parisen tuntia ennen päivän loppumista, joka nimenomaan ois ollut oivallinen kelkankääntö hetki kun asiat poreili. Jos oisin pahis, olisin kyllä varmistanut, että tulen varmasti vaihtamaan äänen hyvissä ajoin, ettei satu vahinkoja.

Mua vähän muuten harmittaa, että moni piti mun readiä heppoisena. Mitä ekan päivän lukuihin tulee, niin se oli hiton tiukka. Itseasiassa yks päivän parhaita. Siihen ei liittynyt mitään metaa, ei ollut mitää process of elimination dataa. Se vaan liittyi tulkintaan viestin muotoilusta ja lähestymistavasta. Dissatkaa vaan. Meikä taputtelee sit omaa selkää.
Avatar
Ustegius
Kyläläinen
 
Viestit: 10
Liittynyt: 22.09.2018 14:11:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 00:11:44

Hm. No, se kyllä on totta että olisi ollut vähän riskaabelia jättää Aelinaan ääni siinä vaiheessa jos olisit pahis kuitenkin..
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 08.10.2018 00:25:25

Halima kirjoitti: Kummallista, että Zey ensin itse heittää pientä epäilyä Tuben suuntaan, ja samassa viestissä kritisoi mua Tuben epäilemisestä.

Sulla oli faktat pielessä, kun kerran väitit, että Tube sanoi äänestävänsä hiljaisia ohi epäilyttävien vaikka Tube sanoi äänestävänsä hiljaisia vain jos parempaakaan kohdetta ei ole.

Et rayn muuten oo vieläkään kertonut miks Awan on pakko olla pahis?

Täytyy kyllä sanoa, että Halimalla on pointtinsa Ustegiuksesta. Epäily ei ole suurta, joten sopis pahiskaverinkin epäilyyn. Ehkä enemmän mietityttään Ustegiuksen varmistusviesti viimeisenä päivänä 19:15, jolloin sanoo, ettei vaihda ääntään Aelinalta. Tää on vähän kaks piippunen juttu: toisaalta, jos oli kiireitä, eikä päässyt seuraamaan loppua ja tarvitsi sen yhden viestin pysyäkseen pelissä mukana, niin toi viesti olis järkevä pahikselta. Mut jos Ustegius pystyi olemaan paikalla, niin miks pahiksena varmistaisi Aelinan, kun sitten vaaran uhatessa äänen vaihto olisi todella hankalaa? Ja tuntuu sitovan kätensä myös mun suhteen, kun toteaa, että mun epäilyksen alla olemisesta keskustelemiseen täytyisi tietää miten oon käyttäytynyt vanhoissa peleissä, joita hän ei ehdi lukemaan. Tilanne ei sinänsä ollut uhkaava, koska Aelinalla oli tosiaan mun ja Ustegiuksen äänet ja mulla oli 5 ääntä ja awalla 4 -> on voinut aatella, että nyt käydään mun ja awan väliltä tää ilta. Toisaalta, olin samaan aikaan topassa kyselemässä, että lähtiskö joku äänestämään Aelinaa, joten jos vaan olis Ustella ollut mahdollisuus olla myöhemmin läsnä, luulis että olis sitten ollut tossa vaiheessa hiljaa ja vielä tarkistellut tilannetta ja myöhemmin vasta kirjoittanut viestinsä, jossa sitoi kätensä, mikäli tilanne olis yhä näyttänyt rauhalliselta Aelinan suhteen? En sano, että Ustegius on varma hyvis, mut en kyllä ihan ekana lähtis epäilemään. Koska todistusta ei oo, että olis ollut paikalla viestinsä jälkeen, niin ehkä laittaisin kuitenkin Pyramidia epäilyttävämmäks (joka ainakin oli paikalla, eikä siltikään pelastanut Aelinaa). Mut Ebsuli, Awa, justy ja Tube on musta yhä epäilyttävämpiä.

Eli oon sillä kannalla, että lynkataan Tingle->justy tai ++Tube.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 08.10.2018 02:03:49

Moi oon tavis ja mua epäillään. Jottain tarttis tehrä, mutta en nyt oikeasti osaa sen paremmin itseäni puolustaa, koska itsensä hyväksi perusteleminen ei oikein toimi. Palaan nyt maanantaina päivällä ja yritän perustella, miksi joku muu olisi mua todennäköisempi pahis.

Awacluksen pudottautuminen ei muuten yhtään ota omatunnon päälle. Puhuin ilkeästi sen pelitavasta ja näemmä meni viesti perille. Jos oikein yrittäisin pelata peliä siten, että muut saavat pelistä mahdollisimman vähän iloa irti, pelaisin kuten Awa pelasi. Vähän kyllä sikäli farssi, että näin suuri osa pelaajista on jouduttu korvaamaan varapelaajilla, mutta noin muuten todella hyvä, että päästiin eroon. Hyvisten kannalta tietysti on tosi ongelmallista, että readit vaikeutuvat joka kerta, kun tulee varapelaaja, koska varapelaajaa ei oikein pysty saamaan vastuuseen alkuperäisen sanomisista.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 08.10.2018 06:37:01

Lauchuo tulee korvaamaan Awaclusta, mutta hänellä on poissaolo 10.10. asti.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 07:42:53

Tube, miksi nyt paljastaa roolisi...?

Enpä kyllä yhtään osaa sanoa, ketä epäilen tällä hetkellä. Katsotaan nyt mitä Tube sanoo seuraavaksi.

Myös muilta epäilyksen alaisilta olisi hyvä kuulla lisää, kuten ++Ebsuli (jolla mielestäni on ehkä vähiten syitä miksi olisi hyvis)
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 09:22:54

Ustegius kirjoitti:Xatalos ei mussa tuossa vaiheessa herättänyt mitään fiiliksiä. En epäillyt yhtään ja edelleen kallistun hyvis readiin. Oli kuitenkin alkupäässä kaatamassa Aelinaa, jo tuntuu viesteissään aidosti koittavan pohtia ja ratkaista tilannetta.

Meitsi äänesti Aelinaa alusta lähtien enkä muuttanut ääntäni missään vaiheessa, olin viimeksi online parisen tuntia ennen päivän loppumista, joka nimenomaan ois ollut oivallinen kelkankääntö hetki kun asiat poreili. Jos oisin pahis, olisin kyllä varmistanut, että tulen varmasti vaihtamaan äänen hyvissä ajoin, ettei satu vahinkoja.

Mua vähän muuten harmittaa, että moni piti mun readiä heppoisena. Mitä ekan päivän lukuihin tulee, niin se oli hiton tiukka. Itseasiassa yks päivän parhaita. Siihen ei liittynyt mitään metaa, ei ollut mitää process of elimination dataa. Se vaan liittyi tulkintaan viestin muotoilusta ja lähestymistavasta. Dissatkaa vaan. Meikä taputtelee sit omaa selkää.

Älä maire masennu! Jos oot ollut paikalla pari tuntia ennen päivän loppua, se tulee varmasti vaikuttamaan readiini susta. Tuossa oon lukenut pelkästään ekat kymmenen sivua.

Ps. tuosta quotesta ois ehkä voinut muutaman rivin leikata pois. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 11:46:17

Aelina kirjoitti:Mun tekee mieli hakata päätä seinään nyt. Sori, mä ymmärsin ja luin ja vastasin taas ihan väärin tuohon Tubeen. :D Eli siis, minä tarkoitin, että Tube on tainnut kaikilla kysyä/sanoa jotain muiden kommentteihin, mutta epäilyksiä kohdistanut vain yhteen henkilöön. Zey nosti esiin tuossa tuon Keturinin (mistä ajattelin, että onhan Tube epäillyt Keturiniakin), eli minun mielestäni Tube ei ole epäillyt varsinaisesti Keturinia, vaan sanonut vain pitävänsä silmällä. Muille Tube on vastaillut (eli kiinnittänyt huomiota pelaajiin), eli ei ole nostanut esille epäilyjä. Eli miettiminen (jonka kyllä itse sanoin) on väärä verbi, enemmän tuo "kiinnittänyt huomiota", mistä on vähän turhan helppo vetää vääriä johtopäätöksiä, kun en tuota tarkentanut. Ja tämän takia kaipasin Tubelta lisää materiaalia. Ja se mikä ero oli, että sanoin varauksella lievästi hyvismäinen: Ustegius ja Tingle kävivät vain kommentoimassa 1-2 pelaajaa ja lähtivät pois. Tubesta sain alkupelissä hyvismäisemmän mielikuvan kuin sinusta ja Zeystä, mutta se on vähän enemmän tunne kuin järkisyyt. Tämän jälkeen sinusta ja Zeystä (ja Tubesta) on kuulunut enemmän, mihin palaan myöhemmin. Kunhan saan tämän läksypinon taas pienemmäksi.

Kummasta Aelina todennäköisemmin sekoilisi näin: pahiskaverista vai hyviksestä? En oikein osaa sanoa.

Tube kirjoitti:Tinglen hiljaisuus on hyvin jännää etenkin siinä kontekstissa, että perinteisesti Tingle on näissä peleissä todella aktiivinen pelaaja. Pienemmissä ja rauhallisimmissa peleissä usein aktiivisin. Iso peli saattaa toki uuvuttaa, jolloin intoa aivan samanlaiseen postaustahtiin ei olisi. Kaipa se sieltä kohta tulee kertomaan, että on ollut kiireitä, ja ei ehdi postaamaan niin paljoa kuin haluaisi. Voi toki olla totta, mutta silti myös epäilyttävää tavallisesta pelitavasta poikkeamista. Erityisen epäilyttävää tämä olisi, jos Keturin paljastuisi pahikseksi, koska sen voisi yhdistää siihen, että hän tuli antamaan äänen Awalle juuri sopivasti äänitulvan alettua Keturinin suuntaan.

Tämä tutisuttaa taas Tube-Tingel pahiskaksikkoon päin.

Violet kirjoitti:Topa jotakuinkin luettu, en jaksanut tehdä sivukommentaareja. Nyt kun sekä Awaclus ja Keturin molemmat ovat olleet huomion kohteena, ja molemmat tuntuvat hyviksiltä (Awaclusia olen käsitellyt jo. Keturinin kohdalla mietityttää, että jos hän pahiksena todella on sitä mieltä, että peli ei etene, niin miksi hän tulisi voimakkaasti huutamaan että keskustelkaa oikeasta asiasta? Pahiksena hänelle pitäisi ihan hyvin sopia se, ettei peli etene. Jos peli taas etenee hänestä, niin miksi hän pahiksena tulisi huutelemaan että se ei etene? Pidän häntä tässä tilanteessa turhautuneena hyviksenä). Kun kaksi oletettua hyvistä on näin tarjottimella, huomio kohdistuu niihin, jotka näennäisesti vaikuttavat tutkivan heitä, ja rakentavan itselleen tällä tavalla hyvismäistä kuvaa. Tube ainakin sopii tähän profiiliin, tosin katson vielä muut pelaajat läpi. Ääni pysyy nyt Aelinalla.

Tämä vahvistaa vähän hyvisvibaa Violetista.

Aelina kirjoitti:Olettaisin, että Violetilta on tulossa listaa, kun on kuitenkin pelin käsitellyt? Mun mielestä Violet on nyt omituisen neutraali. Kommentoi peliä ja äänestää mua ilmeisesti lähinnä painostaakseen äänestämään (tai ainakaan muuta syytä ei sanonut). Siinä mielessä kovin helpon kohteen valitsi, koska tosiaan en ole vielä äänestänyt (ja kyllä, teen sen ajoissa ennen pelipäivän loppua).

Aelinalta kevytepäilyä Violetille. Mahdollista pahiskavereiden välillä.

Aelina kirjoitti:Mun mielestä on jännä, miten Keturin tuntuu omista puheenaiheistaankin syyttävän Tubea ja pitää nerokkaana pahisjuonena. Jos Tube näillä perusteilla paljastuu pahikseksi, niin onneksi olkoon.

Tube-Aelina mahdollinen edelleen.

Aelina kirjoitti:Kommentoin Ebsulin kommenttia “lavastaja-Keturin”ista. Yhä olen kiinnostunut kuulemaan, millä ihmeen johtopäätöksellä Ebsuli epäilee Keturinia lavastajaksi? Siinä nyt vaan ei ole logiikkaa, ellei roolia satu tietämään. Freudilainen?

Pienentää hitusen Ebsuli-Aelinan todennäköisyyttä.

Aelina kirjoitti:Tingle ja Ustegius vaivaa samasta syystä. Kumpikin on heittänyt epäilyn ja äänet 1-2 pelaajalla ja häipynyt. Mitä te ajattelette? Ustegius varsinkin, kun viimeisestä viestistä alkaa olla aikaa. Tingleä huhuilen kyllä myös.

Näistä kumpi vaan vois olla pahiskaveri, mutta ehkä vähän todennäköisemmin Tingle.

Aelina kirjoitti:Kolmella viimeisellä on pakolliset puhepakot. Muuten olisin miettinyt sinne suuntaan äänestämistä, mutta heidän on pakko nyt muutenkin käydä kommentoimassa. Violet taas on kirjoittanut monta viestiä, mutta silti jää neutraaliksi, eikä oikein kuitenkaan sano mitään. Meinasin äänestää huomenna, mutta toisaalta ääntähän voi aina vaihtaa tarvittaessa, joten ++Violet Ajatuksia?

"Kolme viimeistä" ovat Ebsuli, Ustegius ja Tingle. Kuka vaan näistä vois olla Aelinan pahiskamu, kun Aelina "miettii sinne suuntaan äänestämistä", mutta ei äänestä. Violet ehkä vähän epätodennäköisempi, vaikka toisaalta tuohonkin on jätetty "ääntähän voi aina vaihtaa tarvittaessa" -takaportti auki, eli periaatteessa Violetkin voi olla edelleen pahis.

Zey kirjoitti:
Ustegius kirjoitti: Pohti rooliteknisiä vaihtoehtoja, joka on sinänsä hyvä mutta myös kuten mainittu helppo puheenaihe. Ei vienyt tätä kuitenkaan loppuun asti, vähän niin kuin ehdotti vapaaehtoisen ystävystyjän framille nousemista, mutta ei sitten kuitenkaan suoraan, vaan ikään kuin jätti asian muiden loppuun mietittäväksi. Strategianahan vapaaehtoisuus olisi huono, koska se antaisi helpon kohteen mafialle. Tämän takia epäilen Aelinaa, yrittikö hän vähän tahallaan saada itselleen helppoa maalitaulua ensiyöksi ja neutraloida ystävystyjän heti alkuunsa? Toinen vaihtoehto on, että se oli tietoinen syötti siihen, että tarttuuko joku ehdotukseen kovasti, mutta ei uhraa itseään, eli olisiko joku mafioso oppurtunistisesti (mutta lyhytnäköisesti) ajanut suunnitelmaa eteenpäin.

Jos Aelinan suunnitelmana olisi ollut saada helppo kohde ensi yöksi, miksi hän itse toi asian esille, että suunnitelma on huono, koska antaa pahiksille helpon kohteen? Tai muutenkin lähti puhumaan suunnitelmaansa vastaan jo sen esittelyvaiheessa? Entä jos Aelinan tarkoituksena oli esittää virheellinen suunnitelma nähdäkseen kuka sitä kannattaisi, olisiko tämä mielestäsi ollut hyvä suunnitelma?


Zey kirjoitti:
Violet kirjoitti:Aelinan erikoispohdinta tuntuu sellaiselta, jonka hän on saanut roolilistaa katsoessaan ennen kuin on saanut itse peliroolinsa.

Miten päädyit tähän? Itse ainakin tulkitsen Aelinan aloituksen ”Ystävystyjän käyttäminen ennustajana olisi kyllä hyvä juttu” ja pohdinnan keskeneräisyyden (ts. ei esittänyt valmista kaavaa, vaan tuntui olevan vain ajatus ajatuksen perässä -tekstiä) takia niin, että hän pohti asiaa mun sanottua, että ystävystyjä toimii ennustushahmona.

Nyt mua hämmentää. Zey vaikuttaa hyvikseltä, koska teki pitkän syyttelyviestin ja äänesti Aelinaa, mutta nyt sitten pari sivua myöhemmin törmään tällaiseen Aelinan puolusteluun. Joo ymmärrän että Zey puolustaa tässä Aelinan alkuviestejä, joista Zey itsekin pelin alussa ajatteli Aelinan olevan hyvis. Jotenkin vain pistää silmään, kun jos tässä vaiheessa peliä Zey ajattelee, että Aelina on pahis, niin mitä väliä sillä oikeastaan on, millä syillä muut epäilevät Aelinaa? Eikö se ole vain hyvä, että muut äänestävät samaa, ja Zey saa todennäköisemmin oman epäilyksen kohteensa lynkattua.

Zey kirjoitti:
Aelina kirjoitti: Haliman viestin olin ihan täysin unohtanut, hyvä että nostit esille.

No mitä mietit tästä viestistä? Tosin ihmettelen kyllä silti, miten sellainen asia on voinut täysin unohtua, jos kerran toi on aika vahva merkki pahikseudesta (tai ainakin sun mukaan yleensä aina sanoja on pahis -> luulis että tää soittais sitten aika paljon hälytyskelloja ja asian muistais).

Ja tässä saman viestin aikana kuitenkin jatkaa painostustaan Aelinan suuntaan. Hämmentävää.

Aelina kirjoitti:Jatketaan vieläkin ei-kamalan-virkeänä. Eli ehkä oon Tuben kommenteista vetänyt turhan paljon johtopäätöksen, että olisi varsinaisesti miettinyt pelaajia, mutta tosiaan osaan verrattuna mielikuva on parempi siltä osin.

Edelleen Tube sopii Aelinan pahiskaveriksi.

Tube kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:1) minä en usko hetkeäkään että Tube kirjoitti tuota postiaan kaksi tuntia koska se oli copy-paste Keturinin edeltävästä ja jotain pari pikku muuta juttua joiden kirjoittamiseen menee ehkä 5 min max. Jos kahdessa tunnissa saa aikaan pari quotea joihin vastaa "ei oikeen mitään" ja +1 edellisestä viestistä ja sitten pienen epäilyn (edelliseen viestiin liittyen) niin kunnon postauksen - perusteineen - tekemiseen menee sitten varmaan pari päivää.

Huomaa, että tuohon kirjoittamiseen sisältyi myös koko ketjun lukeminen ja kirjoittelin viestiä sitä mukaa, kun etenin ketjussa. + Tein muita asioita välissä. Se ei ollut referaatti Keturinin viestistä, vaan referaatti kahdesta ekasta sivusta. Keturin oli päätynyt samanlaiseen lopputulokseen. En kokenut Keturinin viestin vaikuttaneen oman viestini sisältöön kuin loppuosalta, jota sitten siis muokkasin kun olin jo lähettämässä, ja huomasin Keturinin viestin tulleen tai pääsin ketjun loppuun asti. Ennen lähettämistä vielä siis luin sen viestin. En missään kohtaa väittänyt, etten lukenut Keturinin viestiä ennen kuin lähetin viestini, vaan, että se ei vaikuttanut viestiini paljoa, koska luin sen vasta juuri ennen kuin viesti oli valmis. Muistaakseni tyyliin vika kappale on kirjoitettu sen jälkeen (ehkä jopa ainoastaan tuon Keturinia käsittelevä lause), kun luin Keturinin viestin ja luultavasti tein vielä jotain muita pieniä muutoksia.

Miks mulle tulee tästä kuitenkin fiilis, että Tube ois hyvis. Tuo, että Tube lähti epäilemään Keturinia siitä, että Keturin kirjoitti samalla tavalla kuin Tube, vaikka Keturin oli postannut postinsa aiemmin... En osaa kuvitella pahiksen epäilevän tällaisen syyn pohjilta. Hyvikselle se taas voi olla jotenkin kierosti epäilyttävää, että toinen käyttää "samoja perusteita", vaikka oli ennen. En tiedä.

Violet kirjoitti:Joka tapauksessa tässä vaiheessa vahvimmat hyvikseni ovat Awaclus ja Keturin aikaisemmin mainitsemistani syistä. Tingle vaikuttaa lievästi hyvismäiseltä, sillä pahiksena hänen äänensä tuli todella huonoon aikaan, sillä se rikkoo äkillisesti syntyneen Keturin vs. Awaclus tasapelin, mitä pahis ei haluaisi tehdä etenkään jos toinen tasapelin kohteista on pahis - molempien kohteiden ollessa hyviksiä pahis haluaa kyllä osallistua, mutta ei äänestämällä näin huonoon aikaan. Ei vahvin readi, mutta riittää kirjoissani neutraaliin hyvikseen.

Jos Violet on pahis, Tingle voi olla myös. Tämä Tingle-hyvisreadi on minusta aika omituisen heikko Violetin tuntien. Toki hänellä oli selvästi liian vähän aikaa tähän peliin, eli sinänsä ymmärrettävää myös hyviksenä.

********************************************
15 sivua takana, tällä hetkellä suurimmat epäilyt pyörii Tube-Ustegius-Tingle-Violet-neliössä. Näistä kuitenkaan Tube ei enää epäilytä eniten, joten siirrän ääneni.
++justy
En oo justyn kirjoittamia viestejä oikeasti vielä lukenut yhtään ajatuksella, tää on pelkästään alkupelin perusteella Tinglen epäilyttävyyden takia.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 12:38:43

Cameron kirjoitti:3 Aelina (Ustegius, Violet, Zey)
3 Awaclus (Tingle, Keturin, Tube)
2 Violet (Aelina, Xatalos)
1 Keturin (Awalcus)
1 Halima (Meiz)
1 Meiz (Halima)
1 Zey (raynpelikoneet)

Violet ja Aelina äänestävät toisiaan. Äärimmäistä etäisyyden ottoa, vai Violet on vain hyvis? Tinglen ja Tuben äänet ovat Aelinan vastakilpailijalla, eli kumpi tahansa näistä voisi olla yrittämässä pelastaa Aelinaa.

Xatalos kirjoitti:Aelinan ääni minulle aiemmin pelissä jäi nyt kyllä vähän vaivaamaan. Perusteena oli että olisin "piileskellyt oikealta pelaamiselta äänestämällä helppoa kohdetta" tms., mutta olin kuitenkin siihenkin mennessä ollut jo varsin aktiivinen osallistuja pelissä monin tavoin. Lisäksi oli moni muukin äänestänyt Awaclusta, vieläpä ainakin Zey samalla tyylillä (eli epäilyt laskeneet mutta ääni pysyi yleisen ärsyttävyyden/haitallisuuden takia tms.), joten miksi minä olin juuri se pahis, kun taas esim. juuri Zey ei pahemmin haitannut?

Melko mitäänsanomaton olo jää Aelinasta ylipäänsä. Jos ei Awaclus tai Violet, niin ehkä Aelina.

Vahvistaa entisestään hyviskuvaa Xatalosista.

Xatalos kirjoitti:Aelina - neutraali/pahis - ei mitään kovin positiivista ja häiritseviä yksityiskohtia (mm. se ääni minulle alussa)

Mun muisti... Mä muistan että eilen päättelin jostain syystä, että Xatalos ois hyvis. Mut nyt taas kun luen Xatalosin viestejä, epäilyttää. Mun pitää mennä lukemaan mun omasta viestistä, miksi Xatalos olikaan hyvä, mutta laitan tämän silti tähän näkyville, koska tämä listausviestin kommentti Aelinasta on minusta epäilyttävä.

Okei kävin tarkistamassa. Ja ei siellä mitään vedenpitäviä syitä ollut siihen, miksi Xataloksen ois pakko olla hyvis. Eli palautan Xataloksen pohdinnan alle. Katsotaan mitä tapahtuu jatkossa.

Xatalos kirjoitti:Mitäs hemmettiä..... Tosiaan. Jostakin syystä muistiini on ilmeisesti iskostunut, että äänestit minua, vaikka se olikin vain se "top read".

No, ei se sinänsä muuta asiaa, koska olisit selvästi äänestänyt minua siinä kohtaa jos et olisi ollut "odotuskannalla" äänesi suhteen.

Joka tapauksessa en nyt niin hirveän tarkasti ole miettinyt sinua. Mielikuva huonohko (ja näköjään osin virheellinen :D), vaikka tuskin lopullinen.

Hmm. Tämä kyllä taas puhuu Xatalosin hyvikseyden puolesta. Pahis tuskin unohtaisi - kaksi kertaa - että toinen pahis ei äänestänyt häntä, vaan pelkästään epäili.

Niacin kirjoitti:4 Awaclus (Tingle, Keturin, Tube, Xatalos)
3 Aelina (Ustegius, Violet, Zey)
2 Zey (raynpelikoneet, Halima)
1 Violet (Awaclus)
1 Halima (Meiz)

Xatalos siirsi Awaclusin johtoon Aelinan ohi, mikä taas nostaa ajattelemaan, että Xatalos voisi olla pahiskin. Toki hyviskin voi äänestää mihin vain, en mä sillä.

Xatalos kirjoitti:Tosiaan se tunne jää, että pahis-Halima näki hyvis vs hyvis -tilanteen ja otti liian radikaalin kannan vahingossa (ottaen huomioon miten epämääräinen tilanne oli sillä hetkellä). Etenkin kun hän on sitä mieltä, että Awaclusin pelityyli on huono hyviksille, mutta siitä seurasi epäsuorasti jotain hyvää, joten olen pahis koska epäilen tuota tyyliä.. Vaikka oikeastaan hän on samaa mieltä tyylin huonoudesta. En siis millään näe, miten hän hyviksenä teki tuon loogisen hypyn että olen pahis tuon perusteella. Sen sijaan olisi kyllä pahiksena järkeä hivuttautua Awaclusin suosioon, jota todennäköisesti ei koskaan tultaisi muutenkaan ampumaan yöllä.

Zey-pointista ehkä voin olla samaa mieltä, koska annoin tosiaan alussa Zeylle vähän turhan paljon anteeksi. Muuten koko viesti on kuitenkin aika ihmeellistä kamaa, mistä on nyt hankalampaa uskoa että se oli aito syy epäillä minua.

++Halima

Sitten heti kohta Xatalos kuitenkin siirtää äänensä pois sieltä Awaclukselta, eli taas on tilanne Awacluksen ja Aelinan välillä tasan.

Aelina kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Hienosti tehty. Jos olet kaupunkilainen ja oikeassa, paljastit juuri, et ainoastaan omaa rooliasi vaan myös ystävystyjän.


Tällä hetkellä Violetin spottiin kohdistuu niin paljon pahisviboja, että mä en usko pahisten menevän yötapollaan sinne. Olis kuitenkin tosi bonusta jos roolinlukitsija ei menis myöskään ja mikäli olin riidini kanssa oikeassa, päästäis tosi lujaa eteenpäin pelissä. Vaikka Violetin spotti olis pahis, ei yönimeä lähetettäis siitä osoitteesta tällä tilanteella.


Ja pahimmillaan vedit nyt Violetin pahisten tappolistalle. Tajuathan sä, että pahiksetkin lukee nämä viestit? Ymmärrätkö, miksi erikoiset pysyvät hiljaa?

Pieni piste taas Violetin hyvikseydelle.

Aelina kirjoitti:Violet pudottautui. En usko Violetin pudottautuneen vain epäilyjen tai roolinsa takia takia, ja ehkä osaltaan tämä selittää neutraalia käytöstä. Mua kuitenkin vaivaa se, että Violet luki topicin läpi, kommentoi asioita, mutta ei kertonut mielipidettään kuin kolmesta henkilöstä. Mulle jäi vähän mysteeriksi, oliko ääni mulle pelkkää painostusta äänestämään, vai oliko pohjalla joku isompi syy. // Pyramidi varapelaamaan, tervetuloa! Minun puolestani Pyramidi saa tämän pelipäivän aikaa.

Pieni lisäpiste Violetin hyvikseydelle.

Aelina kirjoitti:Ebsulista on jäänyt mieleen kaksi kommenttia, jotka ovat hieman hämäriä. Jos pelissä ei olisi puhepakkoa, suuntaisin ääntä varmaan sinne. Ebsulin on kuitenkin pakko tulla puhumaan vielä.

Pikku piste myös Ebsulin hyväksi.

Aelina kirjoitti:Tingle ja Ustegius tulee jaettua yhteen ryhmään, koska henkilöt ovat kadonneet kokonaan. Tässä vaiheessa jopa sanoisin, että kummankin äänet ovat vanhentuneita. Vaikka samoja henkilöitä vielä epäilisivät, ovat jääneet ihan varjoihin ja olisi erittäin kiva kuulla lisää. Tällä hetkellä jäävät ehkä jopa hieman keskustelun ulkopuolelle. Toisaalta vaikea heistä on keskustellakaan. Ustegius on äänestänyt keskipäivällä 2. päivä. Tingle puolestaan seitsemän maissa illalla 2. päivä. Tingle tuo viestissään esille, että haluaa mielipiteitä. Ustegius ei, mutta tuo tuntui reaktion hakemiselta. Voin toki olla väärässäkin.

Tingle tai Ustegius voi olla pahis, mutta en jotenkin näe Aelinaa kirjoittamassa tätä, jos molemmat olisivat pahiksia.

Aelina kirjoitti:Tube jää tällä hetkellä kovin neutraaliksi. Aiemmin vaikutti varauksella lievästi hyvismäiseltä, mutta ei ole tuonut vieläkään kovin laajasti niitä epäilyjä läpi. Mietityttää kyllä, että ilman tuota Keturin vs Tube -väittelyä olisi jäänyt turhan paljon taustoihin. Oikeastaan Tube on kommentoinut tässä vaiheessa kaikkea muuta erittäin vähän. Vastannut muutamaan itseään koskevaan juttuun ja lisäksi tuohon Keturinin juttuun - kuitenkin siihenkin melko vähän. Ehkä hieman epäilyttävä tuon neutraalina pysymisen takia? Aiemmin vielä ymmärsin sitä, mutta pelipäivää on alle vuorokausi jäljellä.

Hmm. Aelina piti Tube lievästi hyvismäisenä, mutta nyt kun on itse yhä useamman epäilylistalla, ja pitää ottaa huomioon se mahdollisuus että lynkkautuisi, Tube alkaakin vähän epäilyttämään. Tämä kyllä puhuisi enemmän Tuben pahikseuden puolesta.

*****************************************************
Sivun 20 loppu. Musta tuntuu, että loput pahikset on joukossa Tube-Ustegius-Tingle. Mahdollisia ovat myös Violet->Pyramidi ja ehkäehkäehkä Ebsuli tai Xatalos. Nyt kuitenkin nuo kolme ensimmäistä on paljon epäilyttävämpiä kuin muut.

Sitten on tuo yksi Aelinan viesti, jossa niputtaa Tinglen ja Ustegiuksen samaan nippuun. En vaan näe pahista tekemässä tätä kahdelle pahiskaverilleen. Siksi ajattelen, että todennäköisesti Tinglestä ja Ustegiuksesta vain toinen ois pahis. Ja tämähän tarkoittais sitä, että mitä todennäköisimmin Tube ois pahis. Siirrän siis ääneni takaisin sinne.
++Tube

Aion käydä vielä myöhemmin tänään (tai jos en ehdi tänään niin huomenna) ensimmäisen päivän loppuun asti läpi. Kuitenkin mun mielestä tuo päivän loppu ei oo yhtä paljastavaa kuin aikaisemmin tapahtunut. Päivän lähestyessä loppua oli jo nähtävissä, että Aelina saattaa hyvinkin lynkkautua, ja pahiskaverit ovat ihan yhtä hyvin voineet olla Aelinaa äänestäneissä kuin puolustaneissa. (Aivojen pohjalla kutkuttelee muistikuva Mafia Championshippien finaalista, missä toisena päivänä yksi pahis kuoli tasapeliäänin, ja häntä oli äänestänyt molemmat kaksi muuta pahista. Eli pahikset hyvinkin voivat äänestää pois pahiskaverinsa, jos kokevat, että saavat siitä hyötyä loppupeliin.)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 12:40:00

Halima kirjoitti:Tämäntyylisiä viestejä Awaclusista löytyy Xatalosilta useita. Silti Xata äänestää Awaclusta. Miksi? Eikö vaan ois tehokkaampaa jättää Awa rauhaan ja keskittyä niihin ketkä vaikuttaa pahiksilta? Miksi Xata olet käyttänyt puoli peliä siihen, että joko yrität saada Awaclusia pelaamaan "oikein" tai sitten vain selittelet, kuinka Awa pelaa enemmän kuin hyvispelissään, mutta voisi tehdä ehkä näin pahiksenakin?

Voisitko Xatalos vastata tähän?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 13:41:00

Awaclus on (tai oli) sellainen pelaaja, ettei sitä koskaan ammuttaisi, mutta saattaisi realistisesti selvitä loppupeliin asti hengissä tekemättä käytännössä mitään hyödyllistä pelin edistämiseksi. Yritin siis painostaa häntä pelaamaan, onkia reaktiota/tietoa, mitä tahansa että voitonmahdollisuudet paranisivat Awaclusin dominoimassa loppupelissä. Välilä aina usko aidosti petti ja ajattelin että tämä farssi pitää lopettaa nyt, koska muuten hävitään, lynkkaamalla Awaclus kun vielä voidaan. Välillä taas usko vähän palasi ja innostuin painostamaan Awaclusia. Nyt olen tyytyväinen kun Awaclus häipyi (varmaan minun ja Keturinin takia...) ja koko ongelma on haudattu päiväjärjestyksestä. Toki ikävää hänelle, mutta voitonmahdollosuudet paranivat tuntuvasti (vaikka olivat ennestään hyvät) ja peli on mukavampaa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 13:44:07

Ja uskon siis että varsin todennäköisesti Awaclus-slot on hyvis. Ainoa mikä oikeasti osoittaa pahis-mahdollisuuteen on Aelinan ”pelastusyritys” (ainakin jos Zey on hyvis).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 08.10.2018 14:29:33

Heippa pelaajat!

On ollut kiva johtaa näin aktiivista ja korkeatasoista peliä. Haluaisin kuitenkin nostaa yhden asian nyt kaikkien huomioitavaksi, nimittäin pelin ilmapiirin.
SM-kisojen tarkoituksena on loistavan SM-pelin ohessa kerätä yhteen suomenkielisiä juonittelupelien pelaajia ja tuoda esille eri yhteisöjä, joissa voi pelata juonareita/mafiaa/werewolfia.
Parhaimmillaan SM-peleistä löytääkin uusia kavereita ja uusia pelaajia uusille foorumeille.
Viime aikoina pelissä on kuitenkin ollut aika paljon negatiivissävytteistä viestittelyä ja suoranaista ilkeilyä puolin ja toisin, joka syö aikalailla ideaa verkostoitumiselta.
Tämä ei koske kaikkia pelaajia, ja osaan pelaajista onkin oltu asian tiimoilta jo yhteydessä yksityisviestein pelimoderaattorin toimesta. Osa onkin jo pahoitellut käytöstään topicissa. Haluaisin ottaa tämän asian kuitenkin vielä yhteisesti esille ja totisesti toivon, ettei tästä asiasta tarvitsisi keskustella enää (ainakaan tässä pelissä), sillä tarvittaessa alamme jakamaan käytöksestä varoituksia.
Tehdään muutama asia selväksi:
1) Kukaan ei sano etteikö joku pelaaja ole tervetullut Kylään. Tällaiset asiat hoidetaan ylläpidon toimesta ja vain silloin, kun niihin on oikeasti aihetta.
2) Juonittelupelit nostattavat ajoittain tunteita, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö hyvät käytöstavat olisi silti syytä muistaa ja pitää mukana viesteissä. Välilä on hyvä käydä vähän hengittelemässä syvään ja kirjoittaa viesti vasta sitten.
3) Kärkkäitä syytöksiä voi (ja tuleekin >:)) esittää, mutta ei ole mitään syytä mennä henkilökohtaisuuksiin.

Toivon, että loppupeli sujuu kaikkien osalta hyvässä ilmapiirissä. :) Hyviä lynkkauksia!

Ja sitten väliaikalaskentaan...

Äänet
3 Tube (Keturin, Zey, Halima)
2 Awaclus -> Lauchuo (Ustegius, raynpelikoneet)
2 Ebsuli (Tube, Xatalos)
1 Xatalos (Awaclus-> Lauchuo)

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa, huippua! :)

Poissaolot:
Lauchuo 7.-10.10.

2. Päivä päättyy 10.10. keskiviikkona klo 21. Jatkakaa, olkaa hyvät! :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 14:53:14

Joo, onhan tässä ollut vähän rankkoja viestejä.

Pitää vielä katsoa pelaajia tarkemmin, mutta jostain syystä uskoisin Tuben olevan hyvis. Varmaan sen takia, kuinka... avointa/läpinäkyvää/selkeää sen ajatusprosessi on ollut ketjussa? Eikä mitään turhia listoja, vaan suoraan sanoi että oli epävarma mitä äänestää. Tuntuisi vähän typerältä pahiksena sanoa niin, ja sitten vielä äänen kanssa hötkyily viime minuuteilla. Ennemmin antaa kuvan (yli)harkitsevasta hyviksestä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 14:56:20

Ja olisi luullakseni tosiaan ehtinyt pelastamaan Aelinan, jos olisi vaivautunut hetkeä aiemmin äänestämään Zeytä ennen kuin Aelina sai 5 ääntä. Jos ei sitä tehnyt, niin miksi sitten lähti sekoilemaan viime minuuteilla pahiksena.

Toivottavasti Tube nyt vielä valottaa lisää ajatuksiaan.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 14:58:55

Mä ehkä vähän pakitan tosta mun Zey scumreadista. Mä luin Zeyn viestit taas kerran ja siellä on oikeasti ihan hyviäkin pointteja aelinasta. Ongelma mun mielestä on siinä että kun kirjotat noin about tuhat sanaa jostain niin ne hyvät pointit hautautuu huonojen pointtejen sekaan aj musta oikeasti tuntui (tai tuntuu vieläkin) että sä yritit maalata käytännössä "kaiken" mitä aelina teki pahismaiseksi, mikä ei ikinä tule olemaan totta ja mulla katoaa mielenkiinto edes analysoida niitä kaikkia pointteja kun se olettama on jo lähtökohtaisesti oikeasti se ettet vaan voi olla kaikessa oikeassa. Kukaan mafia ei ikinä tee 100%:sti mafiajuttuja. Mua vieläkin häiritsee se että sä oot mennyt käytännössä taaksepäin koko D2:n ajan, ensin kun D2 alkoi sä olit varma että joku aktiivinen on mafia (aka minä, halima, awaclus) ja kun me claimattiin niin ylläripylläri se loogisin vaihtoehto sulle ei kiinnostanutkaan. Se häiritsee mua sen takia että jos mä olin oikeassa D2 alussa niin sä kuolet aina seuraavana päivänä jos awaclus flippaa town, koska sillon sun alignment ei enää riipukkaan siitä että olit mafia-lynkkauksen counter wagon. Sit nyt viimesimmässä viestissäs sä laitoit scumpooliin käytännössä kaikki pelaajat jotka voi vaan ikinä olla mafia (tai siis niin että ihan kaikki ketä voit koskaan syyttää, ettei vaan suoraa näe että puhut puuta-heinää). Se häiritsee mua tosi kovaa. Koska D2 alussa sulla oli suunta johon olit menossa ja sä oot nyt käytännössä heittäny kaiken mitä sillon aluks sanoit roskiin (vaikka mun mielestä sun olis pitäny pääsät eteenpäin) ja oot vaan ottanu takapakkia tilanteeseen "en tiedä oikeestaan mistään mitään". Jollekin joka oletettavasti pelasi hyviksenä superhyvän, loogisen, ja (oikeeseen paikkaan) suunnatun D1:n, toi vaikuttaa tosi ihmeelliseltä. D2 pitäis olla paljon helpompi kun D1 koska infoa on paljon enemmän. Mä oon nyt valmis tekeen jotain muuta mutta jos Zey elää loppupeleissä, niin miettikää tätä. Mun on ollut tosi vaikeeta selittää mun scumreadia koko pelin ajan koska Zey on tarpeeks fiksu varmasti mafiana, ettei postaile aivan päättömiä hommia. Mun mielestä sen ajatuskuvio ei vaan vastaa sitä mitä sen mun mielestä pitäis sanoa seuraavaks -- niinsanotusti mikä follow up pitäs olla jutuille joita se tekee ja pohtii -- se tekeeki jotain ihan muuta. Voi olla että mä oon väärässäkin, mutta sellanen tunne mulla on.

Ustegius ei ole mafia, kamoon?? Kaverin vimppa posti erityisesti oli tosi hyvismäinen koska mulle ainakin tulee sellainen fiilis että Ustegius on oikeesti ylpeä riidistään ja hyvällä mielellä sen takia. Tuo ei vaikuta mitenkään teennäiseltä ja mun mielestä on aika hemmetin halpaa laittaa se scumpileen siks että "olis voinu bussata", esim vaikka zeyn sijaan....

Tubessa häiritsee pari seikkaa. Ensiks mua häiritsee se että mä en oo edelleenkään ollenkaan varma uskonko sen timestamphomman. Joo mä uskon että Tube luki timestampin väärin ja jälkeenpäin uskoi Keturinin postanneen 7 min ennen sitä, mutta mun usko lopahti siinä vaihees ku Keturin sano että "hey dude, se mun posti tuli 115 min ennen sua, mitä sä jauhat?", niin Tuben vastaus oli "ehkä mä kirjotin tota mun postia kaks tuntia". Tuo kuulostaa mun korvaan täysin uskomattomalta varsinki kun se posti oli oikeesti käytännössä pelkkä copy-paste mitä on jo sanottu ja sit jotain settiä Keturinista jota just copy pastes ehkä 50% postistaan. Jos kirjotti viestiään kaks tuntia niin mun on vaikea uskoa että kerkes "analysoimaan keturinin postin TIETÄÄKSEEN (kuten jälkikäteen väitti) siinä seittemässä minuutissa". Lisäksi mua häiritsee se, että kun Tubea oon kyseenalaistanut tänään ja antanut hänelle loogisia johtopäätöksiä ja kysynyt miksei hän ole tullut niihin niin hän on vastannut vaan että "no siis kyl näinkin vois käydä", joka on mun mielestä aika beeässää. Tottakai mitä tahansa VOI käydä, Cameron voi vaikka olla lähettäny sulle väärän rooliviestin, kyl se niinkin VOI olla, muttaku siitä ei oo kyse, kyse on siitä mikä on kaikista todennäkösintä, ja mun mielestä Tube ei oo hirveesti tänään miettiny mikä olis kaikista todennäkösintä.

Ebsuli ei vaikuta mun mielestä mafialta lainkaan. Ensinnäkin mä en oikein nää sen peliä mafia pelinä koska se tuntuu sanovan mitä sitä itseään huvittaa, eikä tunnu pelaavan missään "tiimissä" jos tiedätte mitä tarkotan. Mä en myöskään tajua miksi Ebsuli ei laittais Pyramidia pahislistalle kun sen helposti voi sinne laittaa.

Pyramidi saa vähä hyvispointseja Violetin äänestä. Mä en tajua miksi se ei miettinyt ekan päivän lopussa kumpi Aelinasta-Zeystä edes vois olla pahis vaan tuli vaan lopputulokseen että "Aelina on hyvismäinen mutta Zeyllä on kyllä hyviä pointteja Aelinasta eli Zeykin on hyvismäinen (miten voi olla hyviä pointteja jos Aelinakin on hyvismäinen? ja miksei sitten koittanut tehä asialle mitään, vaikka edes sanonut että "mä uskon että te ootte nyt molemmat väärässä"?)". Pieni epäilys takapuolessa että käytettiin replacementtiä vaan siihen ettei tarvinnut oikeasti olla mitään mieltä, en tiedä miksi hyvis ei olis halunnut ottaa kantaa tavalla jolla Pyra sen teki, tai siis oli tekemättä. Erityisesti tää:
Pyramidi kirjoitti:Olen nyt saanut luettua hiukan Aelina vastaan Zey tapaukseen liittyviä viestejä ja olen sillä kannalla, että tästä olisi hyvä saada selvyys lynkkaamalla jompikumpi. Mutta syy minkä vuoksi pidättäydyn nyt vielä äänestämästä on yksinkertaisesti se, etten ole lukenut läheskään kaikkien pelaajien viestejä topassa. Minusta ei vain ole mukava olla lynkkaamassa ketään, kun en ole vielä selvillä mitä kukin on topassa kirjoittanut. Siinä mielessä inhottavaa joutua varapelaamaan, kun päivää jäljellä alle yksi irlpäivä ja siinä ajassa pitäisi setviä kolmen aiemman irlpäivän aikana tulleet viestit. Olen paikalla kuitenkin, jos jotain erikoispaljastuksia ynnä muuta tulee, valmiina toimimaan.

/Xatalos, Awaclus, Meiz

/ynnä muita

niinpä niin, olis hyvä jos jompikumpi noista mun townreadeista lynkattais mut mä en kyl halua sanoa et kuka....

Sitten tokana päivänä Pyramidi uskookin, "että pahiskaksikossa on joku aktiivinen. Kerta Aelina luovutti ja sitli yritti esiintuloa viittaa siihen, että pahiskeskusteluissa on pidetty neuvoa", ja mitä sen jälkeen, keskittyy analysoimaan hiljaisempia pelaajia, aka Ebsulia (joka on semi-iisi target mafialle tässä vaiheessa jos hyvis, ja Tubea). Okei. Makes sense? Sen jälkeen siis kun oli varma että pahiskaksikossa pitää olla AINAKIN (kyllä sanoi noin) yksi aktiivinen.

justy ei oo sanonu oikeen mitään. En tajua miks justy edes joinas tähän peliin jossei nyt sitten rollannu pahista, yleensö jengi kuitenkin joinaa (varapelaajaksi) jos kiinnostaa pelata, justyä ei näytä kiinnostavan.

Awaclus slotti on todennäkösesti town by dick-move-analysis, toivottavasti kerkeet pelaan Lauchuo ennenkun mä kuolen. I like you. :)

--Lauchuo
++justy
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 15:02:44

Xatalos kirjoitti:Awaclus on (tai oli) sellainen pelaaja, ettei sitä koskaan ammuttaisi, mutta saattaisi realistisesti selvitä loppupeliin asti hengissä tekemättä käytännössä mitään hyödyllistä pelin edistämiseksi. Yritin siis painostaa häntä pelaamaan, onkia reaktiota/tietoa, mitä tahansa että voitonmahdollisuudet paranisivat Awaclusin dominoimassa loppupelissä. Välilä aina usko aidosti petti ja ajattelin että tämä farssi pitää lopettaa nyt, koska muuten hävitään, lynkkaamalla Awaclus kun vielä voidaan. Välillä taas usko vähän palasi ja innostuin painostamaan Awaclusia. Nyt olen tyytyväinen kun Awaclus häipyi (varmaan minun ja Keturinin takia...) ja koko ongelma on haudattu päiväjärjestyksestä. Toki ikävää hänelle, mutta voitonmahdollosuudet paranivat tuntuvasti (vaikka olivat ennestään hyvät) ja peli on mukavampaa.

No mun mielestä ei oo yhtään kivaa eikä mukavaa, että Awaclus häipyi. Vaikka miten toinen pelaisi sun mielestä huonosti, tuo touhu meni välillä jo koulukiusaamisen näköiseksi. Ja Awaclus ei oikeasti kauheasti häirinnyt peliä niin kauan kuin sinä et häntä "kuulustellut". Tai tämmöinen kuva mulla on. Lisäksi mun mielestä Awaclus onnistui yhdessä asiassa, missä säkään et oo ihan niin hyvin onnistunut, nimittäin vakuuttamaan mua hyvikseydestäsi.

Joo. En nyt halua tehdä koko pelistä jotain taistelutannerta, jossa haukutaan muita pelaajia puolin ja toisin, mutta itse oon sitä mieltä, että jos toinen ei nätillä sanomisella usko, niin asian voisi jättää siihen ja antaa toisen pelata omalla tyylillään. Tai ok, voi lynkata pois, mutta tuo painostus mitä sä oot harrastanut koko pelin, ei oo mun mielestä enää ok.

Ja mitä se sanoo susta ihmisenä, että oot tyytyväinen siitä, että Awaclus häipyi? Eikö sulla oo ollenkaan omatuntoa? Eikö yhtään tunnu pahalta että toisella tuli paha mieli?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 15:05:50

Cameron kirjoitti:Äänet
4 Tube (Halima, Keturin, Zey, Halima)
2 Awaclus -> Lauchuo (Ustegius, raynpelikoneet)
2 Ebsuli (Tube, Xatalos)
1 Xatalos (Awaclus-> Lauchuo)

Pahoiteluni, että sekaannuin vielä asiaan tämän sun viestin jälkeen. Mutta mulla ei kuitenkaan varmaan oo kahta ääntä käytettävissä? :P
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 15:06:18

Xatalos ei kyllä sanonut mitään sellaista minkä olis pitänyt edesauttaa Awaclusin "häipymistä".
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 15:15:00

Toinen päivä on mulla tosi huonolla luvulla, eli siltä osin en tiedä. Ekana päivänä kuitenkin ainakin Xatalos käytti ihan hirveästi energiaa ja aikaa Awaclusin pelityylin mollaamiseen. Ja siitä en tykkää.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 15:15:53

Halima kirjoitti:Toinen päivä on mulla tosi huonolla luvulla, eli siltä osin en tiedä. Ekana päivänä kuitenkin ainakin Xatalos käytti ihan hirveästi energiaa ja aikaa Awaclusin pelityylin mollaamiseen. Ja siitä en tykkää.

niin käytti käytännössä kaikki muutkin paitsi sä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 15:19:59

Xatalos teki paljon muutakin kun keskusteli Awaclusin kanssa. Ja mä oon ainakin henkilökohtaisesti sitä mieltä (no offense here -- tarkoitan että tää on täysin mielikuvituksellinen vertauskuva ketään loukkaamatta), että jos joku sanoo sua apinaksi niin voit vaan kohauttaa olkapäitäs, mutta siinä vaiheessa kun 11/12 sanoo sua apinaksi niin kannattais ehkä kattoa peiliin tai alkaa syödä banaaneja..
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 08.10.2018 15:25:47

No ainakaan en oo huomannut kenenkään muun sanovan olevansa _tyytyväinen_ kun Awaclus lähti. Tää oli se mikä mulla eniten otti silmään niin, että piti kommentoida.

Mutta mä lupasin jo pj:lle että lopettaisin tästä puhumisen niin yritän nyt oikeasti lopettaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 15:27:44

No jos pelattais, mä sanoisin että justy -> Pyramidi -> Tube, ja syytän sitte teitä kaikkia jos Zey onki mafia.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.10.2018 15:31:16

Mä oikeasti varmaan ajattelisin Xatalosin olevan mafia kun se on vaihtanu ääntään varmaan joku 20 kertaa D2, mut ei se ole, ei olis bussannut D1.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 08.10.2018 15:46:48

Väliaikalaskenta korjattu. Kiitos Halima huomautuksesta! :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 16:27:06

++justy (rayn sheep mode activated)

Minua kiusattiin pitkään peruskoulussa, joten en oikein arvosta tuota vertausta koulukiusaamisesta. Se on mielestäni täysin eri asia painostaa jotain syyttä (paitsi oman egon pönkitys) & tilanteessa jossa toinen ei halua olla, kuin hyvästä syystä ja tilanteessa johon toinen tuli täysin vapaaehtoisesti. Paljon parempi vertauskuva olisi se, että tyyppi vaikka tulee naapuruston säännölliseen lautapeli-iltaan, jossa pelataan 5v5-joukkueissa, mutta auttaa jatkuvasti vastapuolen joukkuetta ja saadessaan arvostelua tiimiltään vain haistattelee tiimilleen ja sanoo että ”kunhan itse selviän, vien tämän tiimin lopussa voittoon” (vaikka muu tiimi olisi jo mennyttä siihen mennessä). Tuossa sanoisin että on ihan asiallista vähintään painostaa muuttamaan pelityyliään. En ole muistaakseni ainakaan koskaan haukkunut Awaclusia ihmisenä, ainoastaan koettanut saada hänet pelaamaan peliä järkevästi ja ilmaisin vähän helpotusta kun tilanne ratkesi tiimini kannalta edullisesti (eikä tarvinnut tuhlata tänään lynkkausta).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 08.10.2018 16:32:58

Xatalos kirjoitti:Tube, miksi nyt paljastaa roolisi...?

Voi olla, että ois riittänyt, että sanon olevani hyvis, eli ehkä en miettinyt tarpeeksi pitkälle. Toisaalta jos mulla ois erikoisrooli ja sanoisin, että mulla on rooli tässä kohtaa peliä, niin sanoisin silti, että oon tavis, että pahikset ei saa tietää. Mutta oikeasti oon siis tavis, kun se tuli jo kerrottua.

Xatalos kirjoitti:Toivottavasti Tube nyt vielä valottaa lisää ajatuksiaan.

Mä en voi ainoastaan omia ajatuksia valottamalla paljoa saada aikaiseksi, kun esimerkiksi Halima perustelee mun syyllisyyteni sen perusteella, mitä Aelina on sanonut. Multa meni ihan ohi, että Aelina yritti päivän loppuun heittää vähän lokaa mun niskaan, ennen kuin Halima poimi Aelinalta yksittäisiä kommentteja liittyen minuun. Mun mielestä jännästi Halima kyllä laittoi Ebsulin hyväksi kommentin, jonka hän olisi aivan varmasti lukenut mun haitaksi, jos Aelina olisi sanonut saman minusta, mutta varmaan oma perspektiivi tätä vähän vääristää. Ihan muuten myös sellainen, että kai pahikset toisiaankin esittävät epäilevän, joten siinä mielessä Halima veti mun mielestä mutkia aika paljon suoraksi tuossa viestissään, jossa lainaili Aelinan sanomisia. viewtopic.php?f=34&t=650&start=1020#p19534 Mun mielestä monet noista lainauksista voisivat todistaa mitä vaan kumpaan vaan suuntaan.

Jos kuitenkin huomaan jonkun suoraan mun sanomisista lähteneen epäilyn, niin totta kai koetan selkeyttää omaa ajatuskuviotani sen ympärillä. Etenkin, kun näen, että monet mua kohtaan esitetyt teoriat eivät ole aivan 100 % tuulesta temmattuja, vaan saattaisin itsekin tarttua joihinkin sellaisiin, jos ne koskisivat jotain muuta pelaajaa. Täytyy vielä lukea uudelleen ja katsoa, että missä olisi epäilyttävän hataraa perustelua, niin saadaan pahikset kiikkiin, koska kerran tiedän itseni hyvikseksi.

raynpelikoneet kirjoitti:Tubessa häiritsee pari seikkaa. Ensiks mua häiritsee se että mä en oo edelleenkään ollenkaan varma uskonko sen timestamphomman. Joo mä uskon että Tube luki timestampin väärin ja jälkeenpäin uskoi Keturinin postanneen 7 min ennen sitä, mutta mun usko lopahti siinä vaihees ku Keturin sano että "hey dude, se mun posti tuli 115 min ennen sua, mitä sä jauhat?", niin Tuben vastaus oli "ehkä mä kirjotin tota mun postia kaks tuntia". Tuo kuulostaa mun korvaan täysin uskomattomalta varsinki kun se posti oli oikeesti käytännössä pelkkä copy-paste mitä on jo sanottu ja sit jotain settiä Keturinista jota just copy pastes ehkä 50% postistaan. Jos kirjotti viestiään kaks tuntia niin mun on vaikea uskoa että kerkes "analysoimaan keturinin postin TIETÄÄKSEEN (kuten jälkikäteen väitti) siinä seittemässä minuutissa". Lisäksi mua häiritsee se, että kun Tubea oon kyseenalaistanut tänään ja antanut hänelle loogisia johtopäätöksiä ja kysynyt miksei hän ole tullut niihin niin hän on vastannut vaan että "no siis kyl näinkin vois käydä", joka on mun mielestä aika beeässää. Tottakai mitä tahansa VOI käydä, Cameron voi vaikka olla lähettäny sulle väärän rooliviestin, kyl se niinkin VOI olla, muttaku siitä ei oo kyse, kyse on siitä mikä on kaikista todennäkösintä, ja mun mielestä Tube ei oo hirveesti tänään miettiny mikä olis kaikista todennäkösintä.

Mihin viittaat tuolla, että mä oon noita pyöritellyt, että saattaa olla tai olla olematta? Sen verran kyllä joudun myöntämään, että mulla ei ole ollut aikaa yhtä paljon D2 aikana kuin D1, joten kaikki pohdinnat ovat jääneet pinnallisemmiksi. Pointti edelleen tuossa on se, että tapa, jolla mä kirjoitan viestejä on se, että luen ketjua kronologisessa järjestyksessä ja kirjoitan viestiäni sitä mukaan, kun tulee vastaan viestejä, joihin mulla on kommentoitavaa. Sitten, kun olen saanut ketjun loppuun asti, lähetän viestin, ja jos on tullut uusia viestejä, luen ne vielä, ja lisään niitä koskevat kommenttini vielä viestiin.

Sanoin jo aiemmin tosiaan, että viestini ei ollut todellakaan mikään copypaste Keturinin viestistä, vaan referaatti ensimmäisestä kahdesta sivusta (niistä asioista, joita pidin järkevinä), ja me päädyttiin monilta osin Keturinin kanssa todella samankaltaisiin lopputuloksiin. Mua ei Keturinin viestissä epäilyttänyt se, että se oli samankaltainen kuin mun (toivottavasti ilmeisistä syistä), vaikka olihan se sikäli outoa, näin jälkikäteen, että päädyttiin niin samankaltaisiin lopputulemiin. Silloin näin tämän vain merkkinä siitä, että olen oikeilla raiteilla, kun joku muukin on kirjoittanut samankaltaista tavaraa. Epäilyttävää oli se, että siinä ei ollut yhtään mitään sellaista, jota joku muu ei olisi sanonut kahden ensimmäisen sivun aikana, kun itse ainakin yritin kommentoida itsekin jotain. Se readi oli mun mielestä huti, koska nykyään pidän todella todennäköisenä, että Keturin on hyvis, mutta aikanaan se epäilytti tosi paljon. (Ja jälkikäteen en voi sanoa mitään todellisesta ajankulusta, ainoastaan sen verran, että luin Keturinin viestin vasta aivan vähän aikaa ennen kuin lopulta painoin lähetä-nappia viestini osalta, ja että eka viestini oli lähes valmis ennen kuin luin Keturinin ekan viestin.)

Halima kirjoitti:No ainakaan en oo huomannut kenenkään muun sanovan olevansa _tyytyväinen_ kun Awaclus lähti.

Mä joudun tunnustamaan. :/ Xalatosin viimeisen viestin kanssa samaa mieltä noin muuten.


Mä en muuten oikein tajua millä perusteella esimerkiksi Xalatos on aivan varma hyvis, mutta Zey ei ole. Mun silmissä Zeyllä oli paljon oleellisempi rooli siinä, että Aelina saatiin lynkattua, vaikka on toki totta, että Zey toimi vähän kuin pakon edessä loppua kohden, kun oli itse epäiltynä. Tästä huolimatta Zey oli sitä lynkkausjunaa käynnistämässä paljon vahvemmin kuin Xalatos. Meinaatteko, että Zey olisi alusta alkaen lähtenyt lynkauttamaan Aelinaa, jotta saisi hyvispisteitä? Tämän vielä uskoisin, mutta kun päälle laitetaan Zeyn ihan viime hetken äänestymiskäyttäytyminen, niin on jotenkin vaikea uskoa, että se olisi pahiksen käyttäytymistä.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 08.10.2018 16:43:58

Tube kirjoitti:Ebsulilta muutenkin jännää peliä ekana päivänä tähdätä tasan tuohon kolmeen viestiin (ja sitten vielä epäonnistua siinä), ja pysyä mahdollisimman hiljaisena. Lupasin antaa äänet hiljaiselle, jos ei ole kovin vahvaa readia muista. Awacluksesta kyllä on aika vahva readi, mutta olisi vähän tylsää, jos käytännössä varmistettaisiin sen lynkkaus jo heti ennen kuin päivä on alkanutkaan.


Tuo D1 meni multa töiden ja väsymyksen takia sinänsä ohi että halusin vain saada 3 pakollista viestiä kirjoitettua ja sitten seurattua ja ymmärrettyä tätä peliä (jotenkin tuntuu että en välillä vieläkään tajua). Viimeiset harjoittelut ja esseet kirjoitettava ennen valmistumista joten en oikein pystynyt keskittymään lukemiseen kun tänne tuppasi niin paljon viestejä.

Xatalos kirjoitti:Pitää vielä katsoa pelaajia tarkemmin, mutta jostain syystä uskoisin Tuben olevan hyvis. Varmaan sen takia, kuinka... avointa/läpinäkyvää/selkeää sen ajatusprosessi on ollut ketjussa? Eikä mitään turhia listoja, vaan suoraan sanoi että oli epävarma mitä äänestää. Tuntuisi vähän typerältä pahiksena sanoa niin, ja sitten vielä äänen kanssa hötkyily viime minuuteilla. Ennemmin antaa kuvan (yli)harkitsevasta hyviksestä.


Pahiksenahan sitä hyvin voi sanoa noin kun ei halua vetää epäilyjä puoleensa. kuitenkin, ensimäisenä päivänäkään ei äänestys pakkoa ollut joten jos oikeasti todella epävarma siitä ketä äänestää niin helposti jättää äänestämättä kuin äänestää summamutikassa jotakuta; hötkyily: pahiksen pelastus yritys itselle tai joukkue toverilleen?
Jostain syystä xata on näillä äänen vaihdoillaan sekä mielestäni ympäripyöreillä vastauksilla saanut itsessä vivahtamaan pahismaiseksi, yrittää pelastaa toverinsa?

joten annan mun ääneni nyt näin

++tube

mielestäni loogisimmat pahis kaksikot tällä hetkellä voisivat olla

Tube/justy
Tube/zay
Tube/xata

Btw, niis peleis mis oon ollut, se että sanoo että on tavis = hyvis eli ei sinäänsä edes paljasta sun roolia, koska pahikset ja erikoiset voi ihan yhtähyvin sanoo olevansa taviksii toivoen saavansa enemmän hyvisviboi.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 08.10.2018 16:45:00

No höh. Tosin vaikka olisitkin rooli, luotan että sanoisit saman asian *wink wink* :D

Samaa mieltä että Zey on varmaan vaan hyvis. Toivottavasti on. Muuten pelistä voikin tulla hankalaa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron