Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 07.10.2018 19:15:36

Eikun oho joo, en jostain syystä huomannut tuota alhaalla olevaa tekstiä, kun ei ollut lainattu. Noh se selittää ainakin tuon. Tuo ei kuitenkaan ollut peruste äänelleni, koska oli epävarma huomio, joten ääni pysyy.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 19:51:03

Keturin kirjoitti:Tällä hetkellä yötappolistan kärjessä on minä


öö tuotaa....
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 07.10.2018 20:06:31

Iltapalaksi lihapasteijoita ja kurpitsamehua :>

Äänet
4 Awaclus (Ustegius, raynpelikoneet, Xatalos, Keturin)
1 justy (Zey)
1 Xatalos (Awaclus)
1 Ebsuli (Tube)

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa, huippua! :)


Poissaolot:
-

2. Päivä päättyy 10.10. keskiviikkona klo 21.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 20:07:05

Awaclus kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Tällä hetkellä yötappolistan kärjessä on minä


öö tuotaa....


No kerro sä kuka on todennäköisesti korkeimmalla pahisten yötappolistalla. Saat valehdellakki.

//Cameron
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 20:14:33

Keturin kirjoitti:Ja ihan sama kuka ois countercleimannu niin sit me oltais vaan tapettu Rayn ja katottu miten käy.

No tää olis ollu kyllä tyhmin idea ikinä. Olisitte tappanut sen joka counterclaimaa koska jos se ei ole pahis niin minä ja halima hävitään suoraa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 20:23:11

raynpelikoneet kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Ja ihan sama kuka ois countercleimannu niin sit me oltais vaan tapettu Rayn ja katottu miten käy.

No tää olis ollu kyllä tyhmin idea ikinä. Olisitte tappanut sen joka counterclaimaa koska jos se ei ole pahis niin minä ja halima hävitään suoraa.


Paitsi, et jos se oiski ollu totta, ja ystävystyjä ei ois vaan osunu ekana yönä, niin sillä ois ollu toinen yö käytössä.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 20:24:31

Keturin kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Ja ihan sama kuka ois countercleimannu niin sit me oltais vaan tapettu Rayn ja katottu miten käy.

No tää olis ollu kyllä tyhmin idea ikinä. Olisitte tappanut sen joka counterclaimaa koska jos se ei ole pahis niin minä ja halima hävitään suoraa.


Paitsi, et jos se oiski ollu totta, ja ystävystyjä ei ois vaan osunu ekana yönä, niin sillä ois ollu toinen yö käytössä.

Mitä väliä sillä on kun minä ja halima hävitään kuitenkin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 20:31:07

raynpelikoneet kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Ja ihan sama kuka ois countercleimannu niin sit me oltais vaan tapettu Rayn ja katottu miten käy.

No tää olis ollu kyllä tyhmin idea ikinä. Olisitte tappanut sen joka counterclaimaa koska jos se ei ole pahis niin minä ja halima hävitään suoraa.


Paitsi, et jos se oiski ollu totta, ja ystävystyjä ei ois vaan osunu ekana yönä, niin sillä ois ollu toinen yö käytössä.

Mitä väliä sillä on kun minä ja halima hävitään kuitenkin?


Oltais vaan saatu siistimpi peli jos oltais tapettu sut, flippaat pahiksen, roolinlukitsija lukitsee Haliman :D
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 20:31:17

justy kirjoitti:1) Rayn: olin kyllä tietoinen sun ja Haliman paljastuksesta kun postasin, ja yritin muistaakseni sen tietoisuuden siihen alkuun ilmaistakin. En kuitenkaan lähtenyt muokkaamaan viestistäni niitä osia joita olin kirjoittanut ennen D2 alkua, kun käytin mielummin sen ajan reaaliaikaisesti ketjussa.

No kerrotko minulle sitten että mitkä osat tässä viestissä:
Spoiler:
justy kirjoitti:Tervehdys kaikille! Oon kovasti koettanut lukea ketjua kiinni. Alla on ajatuksiani jotka perustuvat lähinnä huomioihini katsojina. Luin myös ekat seitsemän sivua uudestaan läpi tässä lauantain ratoksi, ja selasin tuossa myös ekan päivän viisi vikaa sivua. Olen nyt selaillut tokan päivän läpi ja täytyy sanoa ettei Meizin kuolema kyllä yllättänyt. Samoin olen nyt tietoinen että Halima ja rayn ovat hyviksiä. Ei sekään kauheasti yllätä, vaikka huomasinkin ekan päivän loppua lukiessani että raynia epäiltiin kovasti Aelinan puolustelun vuoksi.

Tässä siis toistaiseksi ajatukseni. Niihin sellainen päivitys että Xatalos ei ole noin epäilyttävä kuin tuolla vaikuttaa koska oli niin keskeinen osa Aelinan lynkkauksessa. Sanoisin, että lukemani perusteella ++Tube. Tuben heppoiset perusteet Awaculus-äänelle pelin alussa, eikä päivän lopun Aelina-äänestäkään mitään hyvispisteitä heru.

***

Ajatuksia ekasta päivästä

Kaksi asiaa joihin kiinnitin huomiota peliä seuratessani:

1)Awaculuksen pelityylin herättämä keskustelu siitä pelaisiko pahis noin epärakentavasti.
2) Keturinin valehtelugate, jossa kovasti pohdittiin kuka on valehdellut ja mitä.

Tän ohessa onnistuitte sitten myös nappaamaan pahiksen. Mulle ei ollut ihan selvillä miten se onnistui, vaikka toki Aelinan flippauksen jälkeen olinkin sitä mieltä että joo, pelasihan Aelina aika eri tyylillä kuin aiemmissa hyvispeleissään.

Tarkoitus olisi nyt lukea ekaa päivää uudestaan, katsoa nuo Awaculus ja Keturin -jutut läpi. Äkkiseltään ei kummastakaan ole jäänyt pahisvibaa, mutta olivatpa kumpia tahansa, niin nuo molemmat keissit kasvoivat sen verta isoiksi että oletan pahisten ottaneen niihin osaa.

Alla jotain ajatuksia, joita eka päivä on jättänyt pelaajista. Pahoittelut mahdollisista sekavuuksista – mulle tuli perjantaina viikoksi saksalaisia vieraita, joten oon koonnut tätä postia siten että kirjasin eka ne ajatukset mitä mulla oli katsojana herännyt, ja aloin sitten lukea ketjua uudestaan läpi.


- rayn pelaa eri tavalla kuin pelasi viime sm-pelissä pahiksena. Sovittelevampi, rakentavampi. Olisiko pahiksena solminut itsensä noin pahasti pahiskaveriinsa Aelinaan?

- Meiz vaikuttaa hyvikseltä. Ollut aktiivisesti johtamassa peliä ja tuntunut vievän sitä hyvin eteenpäin (en nyt osaa antaa tästä konkreettista esimerkkiä, eli fiilispohjalta mennään). Pelaa toki vahvaa peliä pahiksenakin, ja vaikuttaa pelaajalta joka käyttäisi paljon energiaa SM-peliin pahiksenakin. Mutta eipä kyllä paljoa Meiz murehdituta: jos hyvis, on pahiksille liian vaarallinen pelaaja pitää elossa. Jos pahis, hengissä säilyminen loppua kohden hyvä indikaattori tästä.

- Awaculus saa hyvisvibaa ihan vaan siksi, että tuntuisi oudolta lähteä pelaamaan tuollaista peliä pahiksena, etenkin kun hän tuntuu tietävän, että hänen pelityylinsä herättää epäilyksiä.

- Keturinista tuli hyvisvibaa hänen purkaessa turhautumistaan ja postatessaan pelitaustastaan. En myöskään usko että pahis olisi välttämättä postannut ajatuksiaan Violetin roolista ketjuun. Toisaalta Keturin tuntui äänestävän aika reaktiivisesti. Oliko äänet Tubelle ja Awaculukselle molemmat sen jälkeen kun nämä olivat epäilleet Keturinia?

- Zey myös varmaankin hyvis. Jos pahis, käytti 90 % D1 energiastaan pahiskaverinsa lynkkaamiseen. Pieni epäilys tässä – Zey ei kyllä kovastikaan koettanut saada muita lynkkaamaan Aelinaa. Oliko Xatalos joka sanoi, että Zey tuntui keskittyvän vakuuttamaan Aelinaa siitä että tämä on pahis. Tämä voisi kyllä olla ihan vaan Zeyn pohdiskelevaa tyyliä.


- Xatalos muistuttaa mua viime vuoden SM-pelin Xataloksesta. Pohdiskelevaa peliä, jossa raynin kanssa kommunikoinnilla keskeinen merkitys. En ole tainnut kuitenkaan nähdä pahis-Xatalosia koskaan. Hämähäkkivaistoa kutittaa kyllä vähän pelifilosofinen keskustelu Awaculuksen kanssa – on nimitätin hyvä tapa saada aikaa kulumaan ilman että peli siitä etenee. Ellei sitten todella uskonut, että saisi Awaculuksen muuttamaan pelityyliään tämän keskustelun avulla?

(lisäys uudelleenluvun aikana: sivuilla 3-4 Xatalos soutaa ja huopaa Awaculuksen kanssa. Ensin näyttää siltä että häntä ei Awa suuremmin epäilytä, mutta haluaa pitää äänensä tällä painostuksen vuoksi. Keskustelu näyttää siirtyvän jo siihen pelifilosofiseen osuuteen, mutta sitten sivulla neljä Xatalos sanookin että kylläpäs hän vieläkin epäilee Awaa kun Awa äänestää Xatalosta. Tästä pitkät väännöt Awaculuksen ja Haliman kanssa. En nyt oikein osaa sanoa mitä tästä pitäisi ajatella. Miksi hyvis-Xatalos kokee tarvetta kovasti puolustaa ääntään, muttei kuitenkaan oikein tunnu yrittävän päästä kiinni siihen onko Awaculus pahis vai ei, vaan sen sijaan puhuu sitä pelifilosofiaa. Toisaalta, miksei pahis-Xatalos olisi pudottanut sitä ääntään pois ja alkanut sitten tuhlata aikaa pelifilosofiasta vääntäen.)

- Halimasta lievää hyvisvibaa. Tästä tulee enemmän mieleen Koiravideoiden Halima, joka pääsi pelaamaan hyvistä kuin parin viime pelin pahis-Halima. Mun mielestä asioiden unohtelu ja jotenkin kevytmielisempi suhtautuminen peliin vaikuttaa hyvis-Halimalta. Tästä huolimatta ymmällän kyllä Xatalosin ja Meizin (?) ongelman Haliman suhteen: vaikka Halima saisi hyvisvibaa Awasta, ei sen kyllä pitäisi suoraan johtaa Awan epäilijöiden pahismaisuuteen jos Halima kerran ymmärtää että Awan käytös ei ole hyviksille toivottavaa.

(sivulla 5 raynilla hyviä pointteja Halimasta – väitetty unohdus siitä että juuri Xatalos kävi lukemassa Awaculuksen vanhoja viestejä kun hän samalla epäilee Xatalosta tämän Awa-kannoista kuulostaa oudolta. Tuo mahdollinen distancing Zeystä, josta rayn Halimaa epäilee on ihan validi ajatus, muta en kyllä tosiaan ihan heti ole uskomassa Zeytä Aelinan pahiskaveriksi.

***


Ajatuksia uudelleenluvun lomassa:

Sivulla kolme Tube tulee mukaan Awaculus-äänestykseen. Kaksi peräkkäistä viestiä, joissa lievä ristiriita: ekaksi äänestää Awaa koska tämä vaihtaa ääntänsä niin nopeasti (eli mahdollinen agressiivinen aloitus kuivuu kokoon kun ääni ei pysykään Ebsulilla). Tokassa viestissään sanoo, että oli hyvä että sekoitti soppaa. Tää on outoa, koska olisiko pelkkä Ebsuli-ääni muka sekoittanut soppaa millään tavalla? Eikö sopansekoittamisen kannalta ollut järkevää, että Awaculus vaihtoi äänensä pelaajalle, joka oli oikeasti paikalla pelaamassa? Näistä alkupelin äänistä Tuben ääni Awaculukselle epäilyttää kyllä eniten.

Sivulta 4 Ebsulille läjä hyvispisteitä. Eka oikea posti, jossa heti äänestäisi pahiskaveriaan? Ei vaikuta todennäköiseltä ottaen huomioon hänen hitaan aloituksensa.

***

Ehdin seiskasivulle uudelleenluvussani, sitten piti tehdä muuta. Nyt selailin vikat viisi sivua läpi nähdäkseni miten äänet kehittyivät.

Xatalosille hyvispisteitä hänen Aelina-äänestään. Jos tiimi ei ole Zey-Aelina-Xatalos, pahis-Xatalos olisi nostanut kaverinsa tasatilanteeseen (tosin ilmeisesti tietämättään? No, nostanut kuitenkin lähemmäs putoamista)

Aelinan äänitempoilu Zeystä – Xatalosiin ja takaisin Zeyhyn herätti vähän epäilyä Zeyn suhteen. Miksi pahis siirtäisi äänensä pois hyvis-Zeyltä tasatilanteessa? Ei kai Xatalos ollut tuossa vaiheessa mitenkään mahdollinen lynkkaus? Ja äänen palautus Zeylle kun peli alkoi olla jo selvä tuntui vähän turhalta eleeltä. Jos äänen tarkoitus oli yrittää ennustaja-revealilla saada Zey lynkatuksi, niin olisi varmaan tosiaan kannattanut tehdä se reveali ennen kuin toivottelee muille hyvää peliä. Ja toisaalta se että juuri Zey huomasi tuon bluffin huonon ajoituksen sopisi siihen että tässä yritettiin ottaa etäisyyttä pahiskaveriin.

Rayn sai tuossa paljon epäilyjä Aelinan puolustamisesta. En osaa tätä asiaa kommentoida ennen kuin oon lukenut ketjun kunnolla läpi, kun en vielä ole oikein kärryillä siitä miksi raynilla on niin vahva fiilis Aelinasta. Huomautan tässä kuitenkin, että ainakin vuoden takaisessa SM-pelissä raynin bussi oli armoton, eikä hän silloin osoittanut taipumusta hirttäytyä pahiskaveriinsa.

//Okei, näköjään Zey kovasti teitä epäilyttää. Miksi Zey kun hän ei oikein muuta ekana päivänä muistaakseni tehnyt kuin epäillyt Aelinaa?

...on kirjoitettu sen jälkeen ku rupesit lukemaan tokaa päivää. Koska tuolla missä sanot "Nyt selailin vikat viisi sivua läpi...." joka kyllä minulle kertoo että tässä vaiheessa on uudet tokan päivän postaukset luettu edes jolllain tasolla, mutta siltikin teet readia minusta, kun sinun pitäisi tietää että ole varmistettu hyvis. Vai yritätkö sinä sanoa että viestissäsi ei ole mitään tokalta päivältä? Mitä järkeä on viestissä jossa faktat ja pohdinnat perustuvat osittain väärään informaatioon?
Ei voisi ainakaan mua vähempää kiinnostaa kirjoitella tai postailla siitä miksi Meiz oli tosi hyvismäinen tai pahismainen ja pohtia sitä joku 100 sanaa kun meiz on kuollut, siinä nyt ei vain yksinkertaisesti ole mitään järkeä tuhlata aikaa sen kirjoittamiseen, vaikka se olisi sulla jo päässä valmiina.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 20:31:37

rayn: mitä mieltä olet, pitäisikö tänään hankkiutua eroon Awaclusista (riski koska äänestää mitä sattuu omalla logiikallaan, vaikka olisikin hyvis, ja selventäisi eilisen äänestystapahtumia)? Edelleen kuitenkin pidän todennäköisempänä että on hyvis. Mutta voi se olla pahiskin, kun nyt vaan menee koko ajan anti-hyvismäisemmäksi.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 20:32:24

Toisaalta parempi todennäköisyys napata pahis voisi olla joukossa Ebsuli/justy (ehkä Tube).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 20:35:25

Xatalos kirjoitti:rayn: mitä mieltä olet, pitäisikö tänään hankkiutua eroon Awaclusista (riski koska äänestää mitä sattuu omalla logiikallaan, vaikka olisikin hyvis, ja selventäisi eilisen äänestystapahtumia)? Edelleen kuitenkin pidän todennäköisempänä että on hyvis. Mutta voi se olla pahiskin, kun nyt vaan menee koko ajan anti-hyvismäisemmäksi.

Pitäisi, koska kaiken järjen mukaan:
1) Awaclus on pahis, tai
2) Zey on pahis (jota te ette voi ilmeisesti mitenkään nähdä ennenkun Awaclus kuolee), tai
3) Pahistiimi on vai yksinkertaisesti tosi huono, tai
4) Joku bussasi D1

Mielestäni tuo on todennäköisin järjestys, ehkä pidän itse (2) ihan yhtä todennäköisenä kun (1) mutta jo eka päivä osoitti että tosi moni pelaaja piiloutui ja varmaan tulee jatkossakin piiloutumaan Awaclus äänen taakse silloin kun pitäisi tehdä joku muu vaikea päätös (koska lähtökohtaisesti siinä ei mitään "väärää" ole). Mä en jaksa kattella sitä enää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 20:36:45

Ei nyt kyllä tällä hetkellä ole kenestäkään mitään vahvaa, tai edes kunnollista, pahisreadia.

Kai tämä peli kuitenkin hoituu w/ process of elimination & roolien käyttö tätä rataa, ellei jotain ihan hullua ole tapahtunut (kuten että pahistiimi on Zey/Keturin LOL, mitä en kyllä voi uskoa).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 20:37:03

Keturin kirjoitti:No kerro sä kuka on todennäköisesti korkeimmalla pahisten yötappolistalla. Saat valehdellakki.

Kirjaimellisesti ihan kuka vain muu.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 20:41:41

raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:rayn: mitä mieltä olet, pitäisikö tänään hankkiutua eroon Awaclusista (riski koska äänestää mitä sattuu omalla logiikallaan, vaikka olisikin hyvis, ja selventäisi eilisen äänestystapahtumia)? Edelleen kuitenkin pidän todennäköisempänä että on hyvis. Mutta voi se olla pahiskin, kun nyt vaan menee koko ajan anti-hyvismäisemmäksi.

Pitäisi, koska kaiken järjen mukaan:
1) Awaclus on pahis, tai
2) Zey on pahis (jota te ette voi ilmeisesti mitenkään nähdä ennenkun Awaclus kuolee), tai
3) Pahistiimi on vai yksinkertaisesti tosi huono, tai
4) Joku bussasi D1

Mielestäni tuo on todennäköisin järjestys, ehkä pidän itse (2) ihan yhtä todennäköisenä kun (1) mutta jo eka päivä osoitti että tosi moni pelaaja piiloutui ja varmaan tulee jatkossakin piiloutumaan Awaclus äänen taakse silloin kun pitäisi tehdä joku muu vaikea päätös (koska lähtökohtaisesti siinä ei mitään "väärää" ole). Mä en jaksa kattella sitä enää.


Njoo. Tuntuu kyllä että se selventää peliä monella tavalla, oli sitten hyvis tai pahis, ja meillä on tällä hetkellä hyvin varaa tehdä se vaikka olisi hyvis.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 07.10.2018 20:58:05

Koitan lukea vielä uudelleen läpi porukan justy/Tube/Ebsuli/Pyra kun saan vähän syötyä jne.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 07.10.2018 21:02:06

Keturin kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Tällä hetkellä yötappolistan kärjessä on minä

öö tuotaa....

No kerro sä kuka on todennäköisesti korkeimmalla pahisten yötappolistalla. Saat valehdellakki.

Olen varmaan ekaa kertaa pelin aikana Awan kanssa samaa mieltä. 100 % varmat hyvikset, eli rayn ja Halima varmaan kärjessä.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 07.10.2018 21:04:21

Awaclus kirjoitti:
Keturin kirjoitti:No kerro sä kuka on todennäköisesti korkeimmalla pahisten yötappolistalla. Saat valehdellakki.

Kirjaimellisesti ihan kuka vain muu.

Okei no tästä en oo samaa mieltä.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 21:22:08

Tube kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Keturin kirjoitti:No kerro sä kuka on todennäköisesti korkeimmalla pahisten yötappolistalla. Saat valehdellakki.

Kirjaimellisesti ihan kuka vain muu.

Okei no tästä en oo samaa mieltä.


Jos Keturin ja Awaclus ovat molemmat hyviksiä, niin Keturin on kyllä varmasti tappolistan ylemmässä puoliskossa kun taas Awaclus on sen ulkopuolella :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 07.10.2018 21:54:01

Awaclus on pudottautunut pelistä. Varapelaajaa etsitään.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 22:16:34

Hm... Ehkä tämä oli paras lopputulos. Nyt antaisin seuraajalle mahdollisuuden.

++Ebsuli
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 22:18:39

Luulen että oli (tavis?)hyvis, kun noin helpolla luovutti eikä edes yrittänyt selviytyä. Muuten olisi esim. voinut (fake)claimata ja siten muuttaa tilanteen itselleen edullisemmaksi.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 22:19:45

Tai no, onhan siinä pieni mahdollisuus että oli pahis ja ajatteli näin parantavansa tiiminsä mahdollisuuksia, mutta epäilen vähän.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Halima » 07.10.2018 22:37:30

Lähdin lukemaan ekaa päivää uudestaan. Pohjaoletuksena mulla on, että Awaclus ja Keturin on hyviksiä (koska en vaan oikeasti usko kumpaakaan pahikseksi). Laitan tähän huomioita sitä mukaa kuin niitä tulee. Toivottavasti tulen myös johonkin lopputulokseen.

Tube kirjoitti:(tekstiä poistettu)...hyviksille on huono idea olla äänestämättä, koska pahiksilla äänestäminen on varmaan aika hyvin koordinoitua, ja äänestämättä jätetään vain silloin, kun pahikset tiiminä näkevät, että ei välttämättä ole tarvetta äänestää ketään tai että voi antaa jonkun hajaäänen jonnekin. Toivottavasti saataisiin patistettua kaikki antamaan ja perustelemaan äänensä.

Mun mielestä tää ei kuulosta pahiksen ajatukselta, vaan ennemmin hyviksen.
Niacin kirjoitti:Awaclus 4 (Zey, Xatalos, Keturin, Tube)
Meiz 1 (Awaclus)

Jos ryhmässä Zey, Xatalos ja Tube olisi kaksi pahista, olisiko kaksi pahista heti pelin alussa tarttunut Awaclusiin? Aelinakin tarttui, muttei äänestänyt. Hmm.
Aelina kirjoitti:Eli Awaclus epäilyttää melko vahvasti, mutta ei kai pahis voi olla noin ilmiselvä?

Mua tosin kiinnostaisi kuulla, miksi Zey meni tuohon ääneen vastaamaan. Alussa Awaclus kuitenkin heitteli niitä ääniä minne sattuu, eli ei vaikuttanut niin epäilyttävältä kuin perustelujensa jälkeen. Toki tässä on voinut olla Zeyn suunnalta pelkkää reaktionhakua, eli en tiedä onko epäilyttävää. Muuten Zeyltä on tullut hyviä perusteluja ja mielipiteitä.

Zey-Aelina mahdollinen.
Xatalos kirjoitti:
Zey kirjoitti:Eli summasummarum, tällä hetkellä uskoisin Aelinan hyvikseksi ja Awacluksen pahikseksi. Muista ei vielä ookaan ajatuksia herännyt. Mut nyt taidan mennä nukkumaan, et pääsen joskus ylöskin. :D

Vähän ylianalysoitu roolikeskustelua varmaan. Ei se voi kovin suuri osoitus hyvyydestä olla, jos rooleista laittaa järkevän viestin, koska se on yksi helpoimmista asioista pahiksena tehdä kerätäkseen puoli-ilmaista hyväksyntää pelaajilta.

Xatalos vähän laimentaa Zeyn efforttia pitää Aelinaa hyviksenä. Jos Xatalos olisi Aelinan pahiskaveri, mikä olisi motiivi tälle?

Xatalos kirjoitti:Hm. Täytyy kyllä sanoa, että tämän pelin Awaclus tuntuu soveltuvan paremmin aiempaan hyvispeliinsä kuin pahispeliinsä (mm. oli pahiksena varovaisemman oloinen ja kyseli/puuhaili kaikkea turhaa enemmän kuin haastoi muita uhmakkaana). No, ongelmana on se, että Awaclusin aiempi hyvispeli olisi kuitenkin helppoa toistaa myös pahiksena, enkä yhtään ihmettelisi vaikka se olisi ollut johtoajatuksena tähän peliin tultaessa. Toisaalta isolta osin putosi pohja siltä alkuperäiseltä ajatuksestani, että tuskin hyvis lähtisi näin pelaamaan, koska selvästi Awaclus voisi niin tehdäkin hyviksenä.

Pidän nyt ääneni hänessä toistaiseksi kuitenkin, jos se rohkaisisi osallistumaan hyödyllisemmin pudotusuhan alla ollessa, ellei muuta.

Tämäntyylisiä viestejä Awaclusista löytyy Xatalosilta useita. Silti Xata äänestää Awaclusta. Miksi? Eikö vaan ois tehokkaampaa jättää Awa rauhaan ja keskittyä niihin ketkä vaikuttaa pahiksilta? Miksi Xata olet käyttänyt puoli peliä siihen, että joko yrität saada Awaclusia pelaamaan "oikein" tai sitten vain selittelet, kuinka Awa pelaa enemmän kuin hyvispelissään, mutta voisi tehdä ehkä näin pahiksenakin?

Ustegius kirjoitti:Tähän mennessä epäilyksiäni herättäneet:

Awaclus - Kenessä tämä aggressiivinen pökkiminen ja salaperäisyyden verho ei olisi herättänyt mitään tunteita? Pelityyli on omiaan herättämään ihmisiä heti alkuun, saamaan pökköä pesään. Todellista infoa siitä tulee kuitenkin aika vähän. Oon kuitenkin aina kokenut tälläisen tyyliin raskaaksi ja vahingoittavaksi kyläläisille, varsinkin kun syytöksiään ei perustele mitenkään. Awaclus perusteli tätä valintaa mm. sillä, että näin ei maalita itseään kun ei anna selkeää kuvaa epäilyksistään ja ajatuksistaan, mutta ei näin kyllä voita myös ketään hirveän hyvin puolelleen ja pitkällä tähtäimellä vielä huonommin. Hän sanoikin, että selviytyy usein pelin loppumetreille saakka. Tämä vähän viestii itsekkäästä pelaamisesta, jossa oma selviytyminen on tärkeämpää kuin tiimi voitto. Tai ylimielisestä, koska usko omaan pelaamiseen on niin vahva, että mielummin ei jätä mitään muiden varaan. Tosin jos peli jatkuu ihan viime metreille, niin onko silloin itse pelannut hyviksenä hyvin?

Meta-tasolla mielenkiintoinen peli-identiteetin rakennus, koska tyyli on hyvä sulauttaa pahikseksi, hyvikseksi, mutta myös soolorooleihin.

Aelina - Pohti rooliteknisiä vaihtoehtoja, joka on sinänsä hyvä mutta myös kuten mainittu helppo puheenaihe. Ei vienyt tätä kuitenkaan loppuun asti, vähän niin kuin ehdotti vapaaehtoisen ystävystyjän framille nousemista, mutta ei sitten kuitenkaan suoraan, vaan ikään kuin jätti asian muiden loppuun mietittäväksi. Strategianahan vapaaehtoisuus olisi huono, koska se antaisi helpon kohteen mafialle. Tämän takia epäilen Aelinaa, yrittikö hän vähän tahallaan saada itselleen helppoa maalitaulua ensiyöksi ja neutraloida ystävystyjän heti alkuunsa? Toinen vaihtoehto on, että se oli tietoinen syötti siihen, että tarttuuko joku ehdotukseen kovasti, mutta ei uhraa itseään, eli olisiko joku mafioso oppurtunistisesti (mutta lyhytnäköisesti) ajanut suunnitelmaa eteenpäin.

En itse kuitenkaan oikein luota jälkimmäiseen ajatukseeni, vaan itseasiassa Aelina epäilyttää tällä hetkellä eniten, ja haluan tavallaan nähdä mihin suuntaan Awa liikkuu, joten Aelina++

Ustegiuksen eka kunnon viesti. Voisiko hyvis olla löytänyt pahiksen heti tällä tavalla, vai voiko tässä olla kyseessä pahis, joka epäilee pahiskaveriaan näin, mielestäni aika heppoisilla perusteluilla (joista samoista viesteistä esim. Zey ja minä oltiin saatu Aelina ennemmin hyvismäiseksi). Sitä mietin, että jos Ustegius ajatteli vetää hajurakoa Aelinaan äänestämällä Aelinaa ekana, eikä ajatellut että Aelina-epäilys siitä suuremmin leviäisi. Tämähän toisi sitten loppupelissä varmasti hyviskredittiä sille toiselle, jos toinen kuolee.

Aelina kirjoitti:Mulla loppuu aika. Ustegius äänesti minua, joten vastataanpa siihen vähäsen. Mä olen koko ajan nostanut esille asiaa, että tämä antaa pahiksille tapettavan (missä ainoa hyvä puoli on, että se ei ole erikoinen). Sen takia kyseenalaistin jo alkuun, että onko tällainen järkevää, jos joku muu löytäisi pointin kuitenkin. Mulle tärkein pointti asiassa oli, että hyvis päivän lopussa voisi ainakin ekana päivänä ilmoittautua vapaaehtoiseksi (erikoinen taas tulisi tässä esiin), jolloin ystävystyjä yrittäisi käännytystä. Mutta pahiksen tappokohde on iso miinuspuoli, minkä takia en tahtonut lähteä tätä ajamaan sen kovempaa, kuin mainitsemalla. Mä olen aiemmissa peleissä puhunut, kuinka mä mietin asiaa -> mainitsen -> seuraavalla kerralla voin olla jo eri mieltä.

Tässä Aelinan puolustus. Ihan hyvin pahis-Aelina ja pahis-Ustegius ois voinut tämän suunnitella. Pitää lukea jatkoa, eteneekö tämä mihinkään.

Zey kirjoitti:Tää pisti silmään samankaltaisena viestinä rayn ekan viestin kanssa, mutta kuitenkin tässä musta motiivit tuntuu eriltä. Siinä missä rayn viesti tuntui olevan painostus kaikkia äänestämään ”tai pelaat omaa voittoasi vastaan ja lynkkaan sut siitä” -tyyppisesti, niin Tube tuntuu enemmän lähestyvän tätä omasta näkökulmastaan. Ts. ”jos mulla ei ole parempaakaan epäilyä, niin äänestän sitten hiljaisia, koska vaikka he ei välttämättä oo pahiksia, niin he voivat olla” -varoitus tuntuu enemmän varoitukselta, jossa koitetaan saada itseä parempaan valoon eikä niinkään saamaan hyviksiä toimimaan tietyllä tavalla,koska eihän hiljaisuus automaattisesti tarkoita että saisi äänen, vaan vain jos Tube ei parempaakaan kohdetta löydä. Tää on ok, musta epäiltyjen tuleekin mennä edelle, mutta musta se syö uhkauksesta tehon ja tuntuu enemmän ”älkää ihmetelkö jos teen näin” -varoitukselta kuin ”älkää te olko hiljaa” -varoitukselta.

Zey kirjoitti:Tuben epäily taas vaikuttaa väkisin väännetyltä, kun edes faktat ei ole oikein.

Kummallista, että Zey ensin itse heittää pientä epäilyä Tuben suuntaan, ja samassa viestissä kritisoi mua Tuben epäilemisestä.

Zey kirjoitti:
Aelina kirjoitti: Zeyltä tulee mun mielestä ihan hyvää pohdintaa, mutta hieman tuo aiempi ääni mietityttää.

Enhän mä ole kirjoittanut mitään sitten viime viestisi, jossa mua kommentoit?
Sun kysymyksees on vastaus ylempänä, kun kerta kysyit nyt uudestaan samaa.

Tässä ensimmäinen Zeyn viesti, joka ei ehkä sopisi Zey-Aelina pahispariin. Hmm, pistää miettimään. Jos Zey olis Aelinan pahiskaveri, ei ois ollut mitään järkeä sanoa tätä ketjussa, sillä kukaan muu ei todennäköisesti ois muistanut, että Aelina kysyi samaa jo aiemmin.

Halima kirjoitti:Ustegiukselta mielenkiintoinen pelinavaus. Awaclus nyt on tietysti ollut kaikkien huulilla, mutta sitten hän nostaa toiseksi puheenaiheeksi Aelinan. Ei siinä mitään, tietysti saa ja pitääkin nostaa eri ihmisiä tutkailtavaksi, mutta jotenkin nyt omasta näkökulmasta silmiinpistävää on se, että et sano mitään Xataloksesta, josta on nyt kuitenkin aika paljon ollut puhetta.

Ustegius: miksi et kommentoinut Xatalosta ollenkaan ensimmäisissä viesteissäsi? Miksi Aelina nousi äänestettäväksi, kun kommentoit vain paria pelaajaa? Miksi jätit niin paljon kommentoimatta?

Tingle kirjoitti: ++Awaclus, nyt kun olet peliä herättänyt voisit kertoa mitä johtopäätöksiä olet muista pelaajista saanut? Toisaalta ääneni Awaclusille on siinä mielessä epäreilu, etteivät muut pelaajat jättäneet toistaiseksi mitään makua suuhun. Näin nopeasti on ketjussa jo seitsemän sivua huhhuh.

Tinglen ekan viestin pointti on tässä. Ei mitään mikä estäis Tinglen pahikseuden.

Aelina kirjoitti:TINGLE - Minä oon kyllä samaa mieltä Tinglen kanssa, mutta Tinglen kommentti jäi vähän turhan hiljaiseksi. Ryntäsi syyttämään yhtä henkilöä, eikä ottanut muihin oikein mitään kantaa. Haluaisin kuitenkin vähän enemmän materiaalia, ennen kuin osaan sanoa mitään. Neutraali.

TUBE - Täältäkin kaipailisin enemmän materiaalia. Mun mielestä Tube on epäillyt enemmän yhtä pelaajaa, mutta toisaalta kyllä miettinyt kaikkia (tai ainakin kiinnittänyt moneen huomiota). Ehkä pienellä varauksella lievästi hyvismäinen, mutta tosiaan kaipailisin lisää.

Tingle-Aelina-pari sopis ihan hyvin. Tube-Aelina-pari vaikuttaa jopa todennäköiseltä. Aelinalla oli jopa virhe tuossa "miettinyt kaikkia" -kohdassa, ja kuitenkin laittaa sen perusteella Tuben lievästi hyvismäisiin. Hmm?

Aelina kirjoitti:USTEGIUS - Mulla ei ole ongelmaa sen kanssa, että mua epäilyttää. Mutta Ustegius sinkoaa esille, heittää mulle äänen lyhyillä perusteluilla (ja kommentoi Awaclusia) ja katoaa. Niin mitä juuri tapahtui? Suoraan sanoen tuntuu, että Ustegius haluaisi multa jonkun reaktion. Neutraali, kunnes kuulen lisää.

Edelleen Ustegiuskin voi olla pahis.

Aelina kirjoitti:XATALOS - Ihan hyvää mietintää, mutta keskittyy turhan paljon yhteen pelaajaan, vaikka lopulta laajentaakin useampaan (haluaisin kuulla tämänhetkiset mietteet linjalta Halima/Zey/Meiz, kun olet niitä miettinyt). Mua myös vaivaa se, että yhdessä välissä tuntui jo päättäneen, että Awaclus on hyvismäisempi kuin pahismaisempi, mutta silti halusi kauan pitää ääntään. Ehkä eniten mua häiritsee lause “Puoliksi tekisi vain mieli jatkaa tällä ja lynkata Awaclus pois tieltä riippumatta mikä on. Toisaalta jos on hyvis, se kyllä hukkaisi vain koko ekan päivän..” Tämä on jostain syystä mun pelaamissa peleissä aina ollut huono merkki. Sanoja yleensä on pahis, joka on löytänyt hyvän syyn edes olla etsimättä pahismaista pelaajaa.

Tämä puhuis ehkä ennemmin Xatalosin hyvikseyden puolesta.

Aelina kirjoitti:ZEY - Tosiaan, toistan hieman itseäni. Mun mielestä Zeyltä tulee ihan hyvää pohdintaa, mutta käsittelee vain muutamia pelaajia, joista toisia tosi paljon. Ymmärrän kyllä tuon erityisesti muutamaan pelaajaan kohdistuneet viestit, koska peli on kuitenkin kohtuu alussa, eivätkä kaikki ole edes heränneet. Silti mulle jäi vähän mitäänsanomaton olo. Toivoisin ehkä nyt jotain kattavampaa listausta ja mielipiteitä, mutta uskoisin kyllä, että sellaisia on tulossa.

Tän perusteella Zey vois olla pahis.

Aelina kirjoitti:Elikkäs suunnilleen näin:

Halima
Tube
---
Zey
Meiz
Tingle
Ustegius
---
Keturin
Awaclus
Raynpelikoneet
Xatalos

Ebsuli ja Violet hiljaisia.

Tästä Aelinan listauksesta nostaisin todennäköisimmiksi pahiksiksi Tuben ja Tingle/Ustegius/Ebsuli/Violetin.

Xatalos kirjoitti:Ei rayn/Awaclus ihan voi verrata toisiinsa :D Onhan rayn kuitenkin selittänyt pyydettäessä about kaiken, ja ihan hyvinkin yleisesti ottaen. En ainakaan millään näe että hän hatusta heittäisi kantojaan. Mitenköhän ihmeessä päädyit edes siihen että rayn ja Awaclus pelaavat "ihan samalla tavalla"?

Vahvistaa ajatusta siitä, että Xatalos ei ois Aelinan pahiskaveri.

Tube kirjoitti:Vedän ääneni tässä kohtaa pois, koska musta tuntuu, että en kuitenkaan osaa sanoa Awasta vielä mitään. Ajattelin ensin, että vaihtaisin ääneni toiselle epäilemälleni, eli Keturinille, mutta en oikeasti osaa päättää kumpaa epäilen enemmän, joten jätän kellumaan.
--Awaclus

Tube kelluttaa ääntään kahden hyviksen välillä. Muita ei paljon ole käsitellyt.

Tube kirjoitti:Jos Keturin on pahis, niin oma mututuntuma ois, että Tingle on myös. Tingle, alkupelin täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen, saapui juuri sopivasti syyttelemään Awaa, kun lynkkausjuna Keturinia kohtaan oli alkanut. Tämä voi tietysti olla täysin sattumaakin, enkä tyhjiössä näe Tinglen viesteissä kovin paljoa epäilyttävää. Jos Keturin lynkattaisiin ja jos Keturin paljastuisi pahikseksi, Tingle olisi aika vahva ehdokas seuraavaksi lynkatuksi mun kirjoissani.

Jos Tube paljastuu pahikseksi, tämä sais ajattelemaan että Tingle vois olla se viimeinen. Nimenomaan tuo, että tyhjiössä Tingle ei ole epäilyttävä, mutta jos Keturin on pahis niin sitten Tinglekin voisi olla.

Ebsuli lyhenneltynä kirjoitti:Awaclusin pelitekniikka taas vaikuttaa sillaselta "hakuammunta" tyyliltä missä ei oo välii kuka tippuu kuhan se ei oo hän ite; sellanen harhautus tekniikka vois sopia pahikselle mutta toisaalta on liian näkyvä taktiikka; tässä vaiheessa peli tyylin vaihto herättäisi ehkä enemmän kysymyksiä ja epäilyjä.

Zay taas alku kirjoitukseltaan tulee esiin hiukan agressiivisena mutta selittää hyvin päätelmänsä mikä antaa enemmän neutraalia vibaa kuin pahis
ja Meizin päätelmät ovat olleet sikäli hyviä että ei pahis viboja leiju ympärillä.
Halimasta tulee itselle hyvis viboja ja mietin että jos Keturin olisikin lavastaja, mutta olisiko tällöin niin suorasti tullut lynkkaamaan Awaclusia hiljaisuuden jälkeen ilman suurempia pohdintoja vai halusiko vain osallistua johonkin, koska ensimmäinen päivä on aina vaikein ja kenen vain pudottaminen on ok. jos osuu pahikseen se on vain plussaa, jos tavis niin sillä ei ole väliä, ja jos on erikoinen niin sitten vähän kirpaisee, kunhan ennustaja ei tipu.

Minusta tuosta lavastaja-kommentista tulee enemmän hyvisfiilis, mutta muuten vois periaatteessa olla Aelinan pahiskaveri.

Violet kirjoitti:Aelinalta tulee alkupuolella seuraava kommentti:
Joo, äänestäminen kannattaa kyllä joka tilanteessa. Jos ei äänestä, ei vaikuta pudotukseen, eivätkä muut saa pelaajasta mitään selkoa.

Innolla seuraan kuinka hänen äänestyskäyttäytymisensä on kehittynyt.

Tästä tulee enemmän sellainen olo, että Violet ei ois Aelinan pahiskamu. Aelinasta on jo jonkin verran ollut puhetta, niin pahiksen ei kannattaisi vielä lisää nostaa kaveriaan epäilylistoille. Ja sinnehän Aelina nousee, kun Violet huomaa, että Aelina ei oo äänestänyt vaikka sanoi alussa noin.

Tube kirjoitti:
Aelina kirjoitti:Mitä jos Keturin tai Tingle paljastuu hyvikseksi?

En näkisi, että jos toinen on varma hyvis, niin toinen olisi myös. Enemmän niin, että jos toinen on varmistettu pahis, niin toinen on pahis hieman korkeammalla todennäköisyydellä kuin muutoin olisi. Ylipäätään argumenttini tälle linkille on melko kevyt ja saattaa olla täysin väärä tulkinta.

Aelina-Tube-Tingle mahdollinen, mutta ehkä todennäköisempää on, että se kolmas ois joku muu kuin Tingle?

Violet kirjoitti:Joudun tähän päättämään öisen lukemiseni, sillä joudun heräämään turhan aikaisin huomenna. Selasin kuitenkin Aelinan viestit, ja häneltä ei ole tullut yhtäkään ääntä, vaikka alussa sen tärkeyttä korosti. Tämä oli yksi niistä seikoista, joihin olin Awaclusiin tarttuneiden ihmisten lisäksi tarkastella. ++Aelina

Violet aika epätodennäköinen pahis.

Zey kirjoitti:Aelina

Aelina kirjoitti:Mua vähän häiritsee se, että pitää Awaclusia niin vahvasti hyvismäisenä, ja yhtenä syynä se, että Awaclusin avulla peli on lähtenyt käyntiin. Ehkä Haliman tyylillä tämä olisi ihan positiivista, mutta kuten Halima Xatalosille sanoi, kaikki eivät pelaa samalla tyylillä.

En ymmärrä mikä olisi Haliman tyylillä positiivista?

Keturinin ja hänen tapauksensa käsittely häiritsee, sillä hänen pointtinsa on käytännössä niitä samoja pointteja, joita rayn ja Xatalos pohti ja kun rayn ja Xatalos (ja Awa) lähti äänestää tän pointin perusteella Keturinia, niin Aelina kuitenkin ihmettelee miksi rayn & muut lähti äänestämään Keturinia. Luulis ettei asiassa olisi mitään ihmeteltävää, jos kerran itsekin ajattelee samaa. Ja toisaalta, luulis että asiaa ehkä pohtis enemmän, että onko Keturin epäilyttävä sen takia, mitä hänen pääepäilty tuo hänestä esiin ja minkä takia kaikki epäilyt äänestää häntä.

Rayn epäily on toinen mielenkiintoinen seikka. Vaikka ymmärrän miks välillä rayn jutut tuntuukin tulevan tyhjästä (koska tältä se mustakin tuntu kun ekaa kertaa pelasin), niin rayn ja Awan vertaaminen toisiinsa ihmetyttää, kun kuitenkin rayn on niin kovasti perustellut miksi Awan taktiikka ei toimi -> ei selkeästi arvosta samaa perustelemattomuutta mitä Awa. Ja kun tän epäilyn lisäksi Aelina sanoo rayn olevan kuitenkin välillä järkevämpi kuin Awa niin silti loppulistauksessaan rayn on epäilyttävämpi kuin Awa, mitä en ymmärrä.

Lisäksi nyt kun luin Haliman viestit uudestaan, niin aloin ihmettelemään miksei Aelina mainitse lainkaan sitä, että Halima sanoi tämän:
Halima kirjoitti:Nyt Awaclus joku roti. Uskon että olet hyvis, mutta jos sun asenne peliin on tämä, niin mäkin alan olla sillä kannalla, että sut on sama lynkata.

Tää on aikalailla sama, minkä Xataloskin sanoi Awasta ja siitä kommentista tuli Aelinan Xataloksen epäilyn pääpointti (ja Xatalos on sentään Aelinan ykkösepäilty, joten ilmeisesti kommentilla on tosiaan painoarvoa), mutta kun Halima sanoo saman, niin asia ohitetaan täysin?

Aelinalla on listauksensa mukaan mielipide siis Halimasta, Tubesta, Keturinista, Awasta, raynista ja Xataloksesta, joista Halimassa, Keturinista, raynista ja Xataloksesta löytyy musta ”virheitä”. Awasta ei, mutta häntä on toisaalta pohdittu topassa paljon. Mielenkiinnolla vilkaisin Tuben viestejä, enkä oo tyytyväinen.

Aelina kirjoitti: TUBE - Täältäkin kaipailisin enemmän materiaalia. Mun mielestä Tube on epäillyt enemmän yhtä pelaajaa, mutta toisaalta kyllä miettinyt kaikkia (tai ainakin kiinnittänyt moneen huomiota). Ehkä pienellä varauksella lievästi hyvismäinen, mutta tosiaan kaipailisin lisää.

Nopealla Tuben viestien vilkaisulla ennen sun viestiä Tube oli pohtinut kahta pelaajaa, Awaa ja Keturinia. Muista en pohdintaa löytänyt (paitsi Tinglestä, mutta se tuli sun listauksen jälkeen). Ei siis todellakaan oo miettinyt kaikkia tai edes montaa (ellei kahta laske moneksi, mut oletan ettei, koska muita kuitenkin samasta määrästä sätittiin).

Alkaa tulla tunne, että mielipiteet on keksittyjä. ++Aelina

Ok. On tuossa aika perusteellinen selitys, miksi Aelina ois pahis. Jos tää on tehty pahis-pahikselle, niin on se kieltämättä vähän omituista. Ehkä Zey on vaan hyvis.

Xatalos kirjoitti:Zeyllä mielenkiintoisia pointteja muuten Aelinasta. Minulla hän jäänyt osin huomiotta, mutta tosiaan varsin ihmeellisiä/ristiriitaisia johtopäätöksiä näyttäisi olevan hänen viesteissään. Ja en kyllä tiedä miksi äänesti minua tuon Awaclus-kommentin takia, mutta muiden samanlaiset kommentit sivuutettiin samalla. Muistaakseni useampikin itse asiassa sanoi samaa eikä vain tuo toinen esimerkki?

Olisi ehkä mahdollista pahis-Xatalosilta, mutta todennäköisempää ehkä hyvis-Xatalosilta.

*******************************************************************************************

Ensimmäiset 10 sivua sain kahlattua läpi ja näiden sivujen mukaan laittaisin Aelinan mahdolliset pahiskaverit seuraavaan järjestykseen:
Todennäköisin pahis:
++Tube

Hyvin mahdollisia pahiksia:
Ustegius
Tingle

Mahdollisia, mutta ei yhtä todennäköisiä mun mielestä:
Violet
Ebsuli

Ei kovin mahdollisia pahiskavereita Aelinalle:
Xatalos
Zey

Tosi hyvismäisiä mun mielestä:
Keturin
Awaclus

Varmoja hyviksiä:
Halima
raynpelikoneet
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 22:48:05

No tulipa ihan hirveä olo Awan lähdöstä. Tiedostan 100%, että menin kyllä hyvien käytöstapojen rajan yli, mutta viimeistään siinä vaiheessa hirtti täysin kiinni, kun ruvetaan julistamaan miten muut pelaajat eivät ole kiinnostuneita voitosta eikä suostuta mitenkään näkemään miten oma peli on vahingollista. Tämä ei ollut missään nimessä tarkoitukseni ja olen pahoillani sopimattomasta käytöksestä. Toivottavasti Awa tai kukaan muukaan ei ole lähtenyt pelistä kenenkään toisen pelaajan käytöksen vuoksi. Pahoittelut.

No, show jatkuu. ++Tube
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 22:52:44

Ihan mielenkiintoinen näkökulma Ustegiukseen. Taidat olla oikeassa, että hän on ollut vähän turhan kevyin perustein "hyvislistalla", kun vielä ilmeisesti oli poissa paikalta päivän lopussa (?), mikä sopisi siihen että pahikset eivät pystyneet pelastamaan Aelinaa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 23:08:08

++Ustegius
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 23:09:21

Edelleen vähän epäilen Tuben olevan pahis. No, saakoon hän nyt puolustaa itseään teoilla :P
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 23:10:29

Ebsuli/Ustegius ehkä olisi hyvä lynkkaus/painekulma mielestäni tällä hetkellä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 23:16:20

Awaclusin suhteen täytyy vain sanoa, että harmi hänen kannaltaan kun peli meni näin rankasti (sosiaalisessa mielessä). Team Liquidissa on ollut muutamia vähän samanlaisia, ihan omaa juttuaan "roolipelaavia" pelaajia aikojen saatossa. En tosin ennen ole nähnyt sellaista tapausta, että noin päämäärättömästi pelaisi eikä yhtään osallistuisi ketjuun (käytännössä pelin kannalta) ja silti haukkuisi vain muita koko ajan. Osin ärtynyt ja osin surullinen mieli jäi tästä episodista. Ehkä hän jotain tästä oppi, ja ehkä mekin opimme jotain siitä että voisi varmaan kuitenkin hillitä pahimpia raivon purkauksia. Peliä se kuitenkin vain lopulta on.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron