Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 14:23:17

Hmm, Ebsuli mikä on "Facebookin juonittelupeliryhmä?"
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 07.10.2018 15:12:46

Se on fb ryhmä nimeltä juonittelupeli jossa pelataan juonareita. Alun perin jonkun piti samasta ryhmästä tulla pelaa tähän kans mut sit kaikki vaa hävis ja päädyin tänne itekseen, sen takia en kenenkään aikasemmista pelityyleistä tiedä ja niiden perusteella osaa sanoa kuka pelaa eritavalla pahiksena/hyviksenä. oon pelannu

Omasta pelaamisesta oon kyl huomannu sen et hyviksenä tipun tosi nopeesti ku oon huono perustelee minkä takia joku vibattaa pahikseks. Siellä kun ei pysty tota lainaus hommaa käyttämään.

Mutta peliin: pysyn kannassani että pahiksille parempi ryhmäjako olisi yksi hiljainen tube tai justy ja sitten joku puheliaampi esim. awa tai zay.

Awa olisi turvallisin äänestää pois koska no, eiköhän se ole jo tullut viesteissäni selväksi,

Pyramidia myös tässä mietin mutta violet/pyramidi oli äänestämässä aelinaa ulos ekojen joukossa mikä lisää hyvis viboja suuresti, olisi tyhmää lähteä heti lynkkaamaan yhtä omistaan heti ensimmäisenä päivänä jotan pyramidi pysyy mun hyvis listalla.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja justy » 07.10.2018 17:02:17

Väliaikatietoa, oon varmaan huomisen vielä kiinni töissä ja vieraissa aika täysipäiväisesti. Tiistaina yritän vähän pelatakin, mutta rehellisesti sanoen tää peli on nyt niin hyvällä mallilla että priorisoin härskisti IRL-kiireitä ja yöunia.

Pari kommenttia:
1) Rayn: olin kyllä tietoinen sun ja Haliman paljastuksesta kun postasin, ja yritin muistaakseni sen tietoisuuden siihen alkuun ilmaistakin. En kuitenkaan lähtenyt muokkaamaan viestistäni niitä osia joita olin kirjoittanut ennen D2 alkua, kun käytin mielummin sen ajan reaaliaikaisesti ketjussa.

2) Joku pohti olinko varapelaaja jo 1. päivän aikana. En ollut, sillä pyysin pj:tä kysymään Lauchuota eka näiden kiireisenä vuoksi. No sit yöllä näytti siltä että tarvittiin kaksi pelaajaa, joten sain PJ:ltä roolin ennen kuin selvisi että tarvitaankin vain yksi pelaaja. Sori Lauchuo ja sori muutkin, Lauchiosta olis teille varmasti nyt enenmän iloa.

Mutta tosiaan, ei kai tätä enää hävitä oikein voi?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 17:03:52

Ebsuli kirjoitti:


Mä voin ostaa selityksen, et Ebsuli luuli lavastajan olevan larppausrooli.

// Xata[/quote]

Jep, näin ajattelin asian kunnes minulle selvennettiin se.

ymmärrän itseeni kohdituvat epäilyt, mutta olin paikalla ennen päivän loppua. viestini ei ikinä lähtenyt siskon koneelle vaihdon jälkeen (hoidan sen koiraa atm), tästä laitoin viestiä ylläpitoon.

Xatalos kirjoitti:Joo, luulen kyllä että justy/Ebsuli on ainakin yksi pahis, process of elimination. En usko että molemmat ovat koska se olisi vähän liian helppoa :D
Toinen Pyramidi/Tube voi kyllä mahdollisesti myös olla. Voisi tosiaan tuntua riskialttiilta lähteä pelastamaan Aelinaa tuossa tilanteessa, eikä olisi täysin varmasti onnistunut.


samoilla perusteilla voi myös epäillä tingle/justya sekä tubea. Tästä syystä jos laitan ääneni Justylle, ja justy putoaa ja justy paljastuu pahikseksi voitte olla varma että olen hyvis, kun taas jos justy paljastuu hyvikseksi niin suuremmat pahis epäilyt kohdistuu muhun.

Xatalos kirjoitti:
Pyramidin viesti sai kyllä miettimään. Lisäksi tuossa Ebsuli itse sanoo että pahiksille olisi parempaa olla "kuin ei olisikaan", ja sitä Ebsuli tosiaan on noudattanut olemalla vaikuttamatta pelin kulkuun millään tavalla, vähän kuin Aelina mutta vielä köyhemmällä panoksella.


Mutta miksi pahiksena haluaisin tuoda asian ilmi jos se kriminalisoi miutkin, vain siksi että tiedän olevani hyvis enkä pelkää putoamista pois kun sen jo melkein sössin itse tuolla viestin lähtemättömyys hommalla.

Toisaalta jos toinen pahis on justy tai tube, silloin parina voisi aivan hyvin olla myös joku puheliaapi.[/quote]

En ihan tajunnut mitä lihavoitu kohta tarkoittaa?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 17:04:08

Menipä lainaus nyt sekaisin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 17:05:35

Ebsulille oli siis tarkoitettu.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 17:06:55

justy kirjoitti:Väliaikatietoa, oon varmaan huomisen vielä kiinni töissä ja vieraissa aika täysipäiväisesti. Tiistaina yritän vähän pelatakin, mutta rehellisesti sanoen tää peli on nyt niin hyvällä mallilla että priorisoin härskisti IRL-kiireitä ja yöunia.

Pari kommenttia:
1) Rayn: olin kyllä tietoinen sun ja Haliman paljastuksesta kun postasin, ja yritin muistaakseni sen tietoisuuden siihen alkuun ilmaistakin. En kuitenkaan lähtenyt muokkaamaan viestistäni niitä osia joita olin kirjoittanut ennen D2 alkua, kun käytin mielummin sen ajan reaaliaikaisesti ketjussa.

2) Joku pohti olinko varapelaaja jo 1. päivän aikana. En ollut, sillä pyysin pj:tä kysymään Lauchuota eka näiden kiireisenä vuoksi. No sit yöllä näytti siltä että tarvittiin kaksi pelaajaa, joten sain PJ:ltä roolin ennen kuin selvisi että tarvitaankin vain yksi pelaaja. Sori Lauchuo ja sori muutkin, Lauchiosta olis teille varmasti nyt enenmän iloa.

Mutta tosiaan, ei kai tätä enää hävitä oikein voi?


Ymmärrän että laiskuus voi iskeä, mutta olet itsekin kuitenkin lynkkauslistalla selkeästi, joten jos olet hyvis, kannattanee vähän panostaa tänään :P
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 17:07:14

Tuo lainaus on ollu sekaisin alkuperäisestä viestistä lähtien.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 17:07:53

Xatalos kirjoitti:jos olet hyvis, kannattanee vähän panostaa


t. henkilö joka ei viitsi edes itseään puolustaa
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 17:09:46

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:jos olet hyvis, kannattanee vähän panostaa


t. henkilö joka ei viitsi edes itseään puolustaa


....

Tässä vähän järkevämpi kysymys: miksi eilen äänestit Meiziä vastaan (käytännössä, siis eri lynkkausjonoon) vaikka omien sanojesi mukaan olit lähinnä varma siitä että Meiz oli hyvis eilen koska hän vastasi kysymykseesi? Eikö tämän pitäisi saada vähän miettimään?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 17:12:49

En edelleenkään vastaa kysymykseesi. Jos ei muuten, niin osoittaakseni miten pielessä "metodisi" on (eli minä, hyvis, voin helposti jättää vastaamatta, kun taas pahis voisi yhtä hyvin tai todennäköisemminkin vastata päästäkseen eroon äänestäsi).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 07.10.2018 17:55:27

Voisihan tuon perustelun Ebsulilta siitä, että luuli lavastajan tekevän toista uskoa. Mutta siitä edelleen nousee minulle ksymys, että miksi ei sääntöjä/roolilistaa lukenut ennen peliä? Ei luulisi olevan niin vaikeaa, mutta sitten toisaalta on aina se perustelu että pahis tuskin olisi tullut peliin niin huonosti valmistautuneena. Mutta siis edelleen Ebsuli minulle mättää juuri tuolla mitäänsanomattomuudellaan.

Ebsuli kirjoitti:Mutta miksi pahiksena haluaisin tuoda asian ilmi jos se kriminalisoi miutkin, vain siksi että tiedän olevani hyvis enkä pelkää putoamista pois kun sen jo melkein sössin itse tuolla viestin lähtemättömyys hommalla.


Ei välttämättä tarkoituksella, mutta fakta on että pahikset napataan yleensä juuri niiden viesteissä olevien virheiden ja epäloogisuuksien perusteella. Mutta itse sanoisin, että kyllä hyviksenkin täytyy pelätä putoamista jonkin verran, varsinkin ratkaisevassa tilanteessa, koska tällöin olisi taas yksi ilta käytetty hyviksen lynkkaamisen ja aika vähentyy pahisten kiinnisaamiseen.

justy kirjoitti:Mutta tosiaan, ei kai tätä enää hävitä oikein voi?


Harhalynkkayksia on varaa tehdä kolme kertaa, sitten 5. pelipäivänä olisi enää 5 jäljellä jolloin olisi pakko osua. Mutta kyllähän häviäminen on aika vaikeaa ottaen huomioon, että täysin toimintakuntoiset lukitsija ja ennustaja hyviksillä.

Jos Ebsuli otetaan joukosta pois pahikset olisi tällöin ryhmässä Awaclus, Tube ja justy. Jos tästä ryhmästä ei molempia pahiksia löydy, niin silloin on pakko lähteä miettimään sitä mahdollisuutta, että joku Aelinaa äänestäneistä oli pahis. Mutta en nyt lähde tätä vielä liian syvällisesti pohtimaan, kun on tosiaankin helpompiakin mahdollisuuksia löytää pahikset.

[quote="raynpelikoneet]En oikein ymmärrä miksi Pyramidi ei (hyvis ollessaan) äänestänyt Zeytä kun kuitenkin luki Aelinan kaupunkilaiseksi ja oli vielä suht varman oloinen readistaan. Tarkoitan sitä että jos sinulla on toisesta wagonista vahva hyvisreadi, miksi ikinä et laittaisi ääntäsi toiselle? (tai sitten edes menisi seuraavaksi lukemaan hänen postejaan)[/quote]

Koska minä luin tuona iltana sekä Aelinan että Zeyn viestit, mutta en havainnut kummastakaan mitään erikoista tai niin pahismaista, että olisin äänen arvoiseksi sen katsonut. Olin myös silloin huomioinut Zeyn pointit Aelinasta perustelluiksi. Lisäksi minulla oli tuolloin vielä muutaman pelaajan, kuten Keturin/Tube, viestit aikalailla lukematta, joten katsoin parhaaksi olla äänestämättä vajailla tiedoilla koska en ollut varma olisiko tuolloin muut vaikuttaneet pahismaisemmilta. Jos olisin pahis ollut tuolloin, en kai minä olisi suoraan antanut lavastajan tippua reagoimatta millään tavalla? Tai jos oletetaan teoreettinen tapaus, että halusin uhrata Aelinan ja keräillä siitä hyvisvibaa, miksi en olisi tuolloin äänestänyt Aelinaa hyvissä ajoin, kun kerta tilaisuus oli.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 18:01:19

Pyramidi kirjoitti:Voisihan tuon perustelun Ebsulilta siitä, että luuli lavastajan tekevän toista uskoa. Mutta siitä edelleen nousee minulle ksymys, että miksi ei sääntöjä/roolilistaa lukenut ennen peliä? Ei luulisi olevan niin vaikeaa, mutta sitten toisaalta on aina se perustelu että pahis tuskin olisi tullut peliin niin huonosti valmistautuneena. Mutta siis edelleen Ebsuli minulle mättää juuri tuolla mitäänsanomattomuudellaan.

Ebsuli kirjoitti:Mutta miksi pahiksena haluaisin tuoda asian ilmi jos se kriminalisoi miutkin, vain siksi että tiedän olevani hyvis enkä pelkää putoamista pois kun sen jo melkein sössin itse tuolla viestin lähtemättömyys hommalla.


Ei välttämättä tarkoituksella, mutta fakta on että pahikset napataan yleensä juuri niiden viesteissä olevien virheiden ja epäloogisuuksien perusteella. Mutta itse sanoisin, että kyllä hyviksenkin täytyy pelätä putoamista jonkin verran, varsinkin ratkaisevassa tilanteessa, koska tällöin olisi taas yksi ilta käytetty hyviksen lynkkaamisen ja aika vähentyy pahisten kiinnisaamiseen.

justy kirjoitti:Mutta tosiaan, ei kai tätä enää hävitä oikein voi?


Harhalynkkayksia on varaa tehdä kolme kertaa, sitten 5. pelipäivänä olisi enää 5 jäljellä jolloin olisi pakko osua. Mutta kyllähän häviäminen on aika vaikeaa ottaen huomioon, että täysin toimintakuntoiset lukitsija ja ennustaja hyviksillä.

Jos Ebsuli otetaan joukosta pois pahikset olisi tällöin ryhmässä Awaclus, Tube ja justy. Jos tästä ryhmästä ei molempia pahiksia löydy, niin silloin on pakko lähteä miettimään sitä mahdollisuutta, että joku Aelinaa äänestäneistä oli pahis. Mutta en nyt lähde tätä vielä liian syvällisesti pohtimaan, kun on tosiaankin helpompiakin mahdollisuuksia löytää pahikset.


Ei Halimaa ja Raynia voi pitää enää mitenkään pahiksena, jos ovat niin se voitto niille suotakoon. Vain ja ainoastaan Ebsulilla oli chance counterclaimaa ystävystyjä sanomalla, että ei onnistunut ystävystymään tai yritti ystävystyä Meizin kanssa. Awaclus voi olla edelleen pahis, mutta hyvin sulta pahisvibaista sanoa, että Halima tai Rayn vois SITTENKIN olla pahiksia.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 18:01:51

Ja ihan sama kuka ois countercleimannu niin sit me oltais vaan tapettu Rayn ja katottu miten käy.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 18:06:21

Anteeks sekotin Aelinan ja Zeyn äänestäneet keskenään.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 18:08:34

Xatalos kirjoitti:En edelleenkään vastaa kysymykseesi. Jos ei muuten, niin osoittaakseni miten pielessä "metodisi" on (eli minä, hyvis, voin helposti jättää vastaamatta, kun taas pahis voisi yhtä hyvin tai todennäköisemminkin vastata päästäkseen eroon äänestäsi).


Minä kanssa sitten osoitan miten pielessä sinun metodisi on jättämällä vastaamatta kysymyksiisi (koska minä, hyvis, voin helposti jättää vastaamatta, kun taas pahis voisi yhtä hyvin tai todennäköisemmin vastata päästäkseen eroon äänestäsi).
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 18:11:06

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:En edelleenkään vastaa kysymykseesi. Jos ei muuten, niin osoittaakseni miten pielessä "metodisi" on (eli minä, hyvis, voin helposti jättää vastaamatta, kun taas pahis voisi yhtä hyvin tai todennäköisemminkin vastata päästäkseen eroon äänestäsi).


Minä kanssa sitten osoitan miten pielessä sinun metodisi on jättämällä vastaamatta kysymyksiisi (koska minä, hyvis, voin helposti jättää vastaamatta, kun taas pahis voisi yhtä hyvin tai todennäköisemmin vastata päästäkseen eroon äänestäsi).


Mitäs sä sit teet, kun me lynkataan sut ihan vaan sen takia, et me voidaan ja ei kuitenkaan hävitä peliä? Onko susta oikeasti kivaa päätyä sellaiseen asemaan ensimmäisen Kyläpelin aikana, et vaikka sä et olekkaan rikkonu sääntöjä et sut modkillattais niin melkein kaikkien muiden pelaajien yhteinen konsensus on se, että sut on parempi poistaa pelistä ja varmaan tän pelin jälkeen tulee terkut että ei tarvi tulla enää jatkossa? Yks ihminen on jo sanonut, että ei halua pelata sun kanssa enää koskaan ja vaikka se on mun mielestä hyvin epäkohteliasta, en voi kiistää ettenkö olis samaa mieltä.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 18:16:03

++Awaclus

Ehkei tämä ole optimaalista (edelleen uskon että Awaclus on todennäköisemmin hyvis) mutta enpä usko että tilanne tästä paranee hänen suhteensa. Muista sentään kertyy lisää tietoa pelin edetessä, hänestä ei, joten yhtä hyvin voi lynkata nytkin ja katsoa mitä tulee arpaonnella, eikä sitten kolmen päivän päästä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 18:19:19

Selviää myös samalla, oliko Zey-lynkkaus todella puhtaasti hyviksen ajama vai ei.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 07.10.2018 18:19:44

*hyvisten
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 18:27:36

Keturin kirjoitti:Mitäs sä sit teet, kun me lynkataan sut ihan vaan sen takia, et me voidaan ja ei kuitenkaan hävitä peliä? Onko susta oikeasti kivaa päätyä sellaiseen asemaan ensimmäisen Kyläpelin aikana, et vaikka sä et olekkaan rikkonu sääntöjä et sut modkillattais niin melkein kaikkien muiden pelaajien yhteinen konsensus on se, että sut on parempi poistaa pelistä ja varmaan tän pelin jälkeen tulee terkut että ei tarvi tulla enää jatkossa? Yks ihminen on jo sanonut, että ei halua pelata sun kanssa enää koskaan ja vaikka se on mun mielestä hyvin epäkohteliasta, en voi kiistää ettenkö olis samaa mieltä.


No ei oikeastaan ole kovin kivaa, mutta aion silti tehdä kaikkeni hyvisten voiton eteen, koska se on tärkeämpää kuin se, onko minulla kivaa vai ei tai että olenko tänne tervetullut tulevaisuudessa vai en.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 18:29:03

++Awaclus ihan tälleen vinkkinä, että tän mun pelihistoriani aikana mulle on kerran rehellisesti sanottu, et mut lynkattiin koska olin ärsyttävä, vaikka olin selkee hyvis - olin sillon btw 17 - ja mä olen joutunut sanomaan kerran elämässäni aikaisemmin jollekki, että en aio jatkossa enää pelata tän tyypin kanssa tai päästää sitä mun vetämiin peleihin. Ja tulin tähän lopputulokseen vasta monien pelien jälkeen ja se sentään cleimas hyviksenä jotain näkijää for the lulz. Sä olet monin kerroin pahempi ja huonompi pelaaja.

Mä olen ehkä maailman intensiivisin tryhard tän lasten leikin suhteen, varsinki livepeleissä. Mä en kuitenkaan ikimaailmassa pelais sellasella tavalla, et jollekulle tulee ihan legit paha mieli siitä et ne on mun kanssa samassa pöydässä. Mua ei haittaa - paitsi välillä koen eettistä kriisiä - pelin kontekstissa valehdella ja manipuloida pahisroolissa muita pelaajia toisinaan ihan vitun julmasti -esim d2 cleimaa pahiksena ennustaja, lynkkauttaa yhen pahiksen jonka meedio varmistaa ja sit vedän koko 15+ hengen pelin pasianssina, koska n1 tapettu pelaaja sattu oleen se oikee näkijä ja kenenkään roolit ei flippaa-, koska se on tässä pelissä sallittua. Oikeassa elämässä ei kuitenkaan tulis mieleenkään käyttäytyä samalla tavalla ja sen takia oonki myös puhunu siitä minkä takia mulle on niin tärkeää, et tää peli ja "kaikki muu" on hyvin visusti erillä toisistaan.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 18:37:08

Awaclus kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Mitäs sä sit teet, kun me lynkataan sut ihan vaan sen takia, et me voidaan ja ei kuitenkaan hävitä peliä? Onko susta oikeasti kivaa päätyä sellaiseen asemaan ensimmäisen Kyläpelin aikana, et vaikka sä et olekkaan rikkonu sääntöjä et sut modkillattais niin melkein kaikkien muiden pelaajien yhteinen konsensus on se, että sut on parempi poistaa pelistä ja varmaan tän pelin jälkeen tulee terkut että ei tarvi tulla enää jatkossa? Yks ihminen on jo sanonut, että ei halua pelata sun kanssa enää koskaan ja vaikka se on mun mielestä hyvin epäkohteliasta, en voi kiistää ettenkö olis samaa mieltä.


No ei oikeastaan ole kovin kivaa, mutta aion silti tehdä kaikkeni hyvisten voiton eteen, koska se on tärkeämpää kuin se, onko minulla kivaa vai ei tai että olenko tänne tervetullut tulevaisuudessa vai en.


Mut sä et koe asiaksesi tehdä mitään toisin, vaikka tällä hetkellä näyttää siltä että sä yritit eilisessä äänestyksessä tappaa jonkun muun kuin todistetun pahiksen? Ainoana ei-varmistettuna pelaajana. Sä et aio tehdä mitään toisin vaikka sulle on monta pelaajaa - myös hyviksiks confirmattuja pelaajia, kuten Rayn - todennut, että sä et ole tehnyt mitään positiivista hyvistiimin eteen? Sä voit olla hyvis, mutta sä et todellakaan tee tällä hetkellä mitään hyvistiimin eteen. Sun ei tarvitse uskoa mua, koska se on sulle varmaan hankalaa mut viimeistään siinä vaiheessa kun mun rooli flippaa niin sun on pakko niellä se, että mä puhuin kokoajan positiosta joka näki sun pelin 100% haitallisena hyvistiimille.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 18:40:26

Keturin kirjoitti:++Awaclus ihan tälleen vinkkinä, että tän mun pelihistoriani aikana mulle on kerran rehellisesti sanottu, et mut lynkattiin koska olin ärsyttävä, vaikka olin selkee hyvis - olin sillon btw 17


Viileä tarina, veli. Voin hyvin kuvitella, että on olemassa kasuaalimpia peliporukoita, joissa ihmisiä viehättää enemmän peliin liittyvä sosiaalinen kanssakäyminen kuin peliin liittyvä kilpailu. Sääli, jos Kylä on sellainen.

Keturin kirjoitti:Sä olet monin kerroin pahempi ja huonompi pelaaja.


Olet edelleen väärässä.

Keturin kirjoitti:Oikeassa elämässä ei kuitenkaan tulis mieleenkään käyttäytyä samalla tavalla ja sen takia oonki myös puhunu siitä minkä takia mulle on niin tärkeää, et tää peli ja "kaikki muu" on hyvin visusti erillä toisistaan.


No en minäkään oikeassa elämässä kysele ihmisiltä, ovatko he pahiksia.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 07.10.2018 18:41:05

Xatalos kirjoitti:Riippuu äänen ajankohdasta. Luulen että tosiaan Tube oli kuitenkin jo jonkin aikaa ollut koneen äärellä, kun tuli aika iso viesti loppua kohti, vaikka sen ajankohtaa olikin myöhempään.

Joo siis olin koneen äärellä lukiessani uusia viestejä kronologisessa järjestyksessä, eli sikäli totta. Oleellista ehkä sikäli, että mulla ei ollut ajankohtaista käsitystä sen hetkisestä tilanteesta kuin juuri vasta ennen viestin lähettämistä, kun sain backlogin luettua kiinni.

justy kirjoitti:@Tube, avastko vähän sitä sun Awa-ääntäsi pelin alussa (tai osoitatko mulle missä oot siitä puhunut): ymmärsit että Awan sörkkiminen herätteli peliä, mutta olit sitä mieltä että hänen olisi hyviksenä pitänyt jättää ääni siirtämättä Ebsulilta raynille. Ebsuli ei ollut herännyt päivään, Rayn oli. Miksi heräämättömän äänestäminen olisi ollut parempaa sörkkimistä?

Olisi alusta alkaen pitänyt katsoa, että äänestää jotain herännyttä, jos lähtee sörkkimään. Tuo oli vain näppäimistölle oksentamista, ja ei saanut aikaan muuta kuin epäilyjä Awaclusta kohtaan, eikä onnistunut herättämään paineita kenessäkään.

raynpelikoneet kirjoitti:
Tube kirjoitti:(Ei-voi-tietää-pool on tarkoittaa lähinnä, että en ole miettinyt niin pitkälle, ei, ettei sitä voisi objektiivisesti ottaen perustella mihinkään.)

Täyttä potaskaa, perustelin sen sulle juuri, ja ton miettimiseen meni ehkä kaks sekuntia.

Sä yksinkertaistat liian paljon. Jos otat huomioon vain yhden asian, niin on tietty helppo päästä johonkin lopputulokseen tosi nopeasti, mutta kun siellä on enemmänkin vaikuttavia asioita. Voi esimerkiksi olla, että kaikki pahikset eivät halunneet laittaa ääntänsä Zeylle, vaan heidän on vähän pakko jakaa äänet useampaan paikkaan. Tai sitten ei. Mutta totuus on, että mä en miettinyt kaikkia pelaajia niin pitkälle, koska en ehtinyt. Piti mennä nukkumaan ja lauantai oli kiireinen.

Zey kirjoitti:
Tube kirjoitti: Lopussa hän oli kuitenkin mukana vaikuttamassa siihen, että nimenomaan Aelina tapetaan, vaikka hänellä olisi ollut vaa'ankieliasema päättää, että Zey lynkataan sen sijaan. Ei se tietenkään lopullista olisi ollut, mutta joka tapauksessa hän oli erittäin vaikuttavassa asemassa. Kaipa se on vaan pakko myöntään, että olin Keturinin suhteen väärässä.

Tässä kommentissa musta tullaan aikalailla siihen tulokseen, että Keturin on hyvis, mutta silti jostain syystä neutraaleissa viestin lopussa.

Joo, se on ihan siinä rajalla, eli olisi aivan hyvin voinut olla siellä hyvistenkin puolella.

Ebsuli kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Mä voin ostaa selityksen, et Ebsuli luuli lavastajan olevan larppausrooli.

// Xata


Jep, näin ajattelin asian kunnes minulle selvennettiin se.

(Korjasin lainauksen Keturinilta.)

Kuka selvensi? Menikö mulla ohi, että tässä ketjussa joku korjasi tämän asian vai lipsahtiko Ebsulilta juuri, että joku on pahiskeskustelussa kertonut, miten homma oikeasti toimii?

Ebsulilta muutenkin jännää peliä ekana päivänä tähdätä tasan tuohon kolmeen viestiin (ja sitten vielä epäonnistua siinä), ja pysyä mahdollisimman hiljaisena. Lupasin antaa äänet hiljaiselle, jos ei ole kovin vahvaa readia muista. Awacluksesta kyllä on aika vahva readi, mutta olisi vähän tylsää, jos käytännössä varmistettaisiin sen lynkkaus jo heti ennen kuin päivä on alkanutkaan. ++Ebsuli
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 18:48:36

Tube kirjoitti:
Ebsuli kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Mä voin ostaa selityksen, et Ebsuli luuli lavastajan olevan larppausrooli.



Jep, näin ajattelin asian kunnes minulle selvennettiin se.

(Korjasin lainauksen Keturinilta.)

Kuka selvensi? Menikö mulla ohi, että tässä ketjussa joku korjasi tämän asian vai lipsahtiko Ebsulilta juuri, että joku on pahiskeskustelussa kertonut, miten homma oikeasti toimii?


Ebsuli kirjoitti:Keturinista siis... en oo aikasemin täällä pelannu mut siis peleis mis oon ollu nii on aina ollu teorioita erikoisistakin joten tässä samalla yritän miettii et kuka vois olla erikoinen, eli lavastaja koska lavastajahan on pahis... ja keturin vaikutti äänellään hyppäävän awaclus- junaan ja muiden epäilyihin minusta hiemankin liian innokkaasti, mistä tuli nämä lavastaja vibat, voi myös johtua saamistaan äänistä josta sitten yrittää pelastaa itsensä?? vai onko lavastajan vain tarkoitus yöllä lavastaa, toisaalta onhan pahistenkin tarkoitus lavastaa hyviksiä päivällä pelissä, jotta hyvikset äänestävät toiset hyvikset pois. mutta siis tämän takia ajattelin että jos katurin olisikin ollut lavastaja.


Mun mielestä tässä kohtaa jo Ebsuli antoi hyvin vahvasti ilmi, et luuli kyseessä olevan larppausrooli. Voi olla hyvä ukotuskin.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 07.10.2018 18:50:26

Keturin kirjoitti:Mut sä et koe asiaksesi tehdä mitään toisin, vaikka tällä hetkellä näyttää siltä että sä yritit eilisessä äänestyksessä tappaa jonkun muun kuin todistetun pahiksen? Ainoana ei-varmistettuna pelaajana. Sä et aio tehdä mitään toisin vaikka sulle on monta pelaajaa - myös hyviksiks confirmattuja pelaajia, kuten Rayn - todennut, että sä et ole tehnyt mitään positiivista hyvistiimin eteen? Sä voit olla hyvis, mutta sä et todellakaan tee tällä hetkellä mitään hyvistiimin eteen. Sun ei tarvitse uskoa mua, koska se on sulle varmaan hankalaa mut viimeistään siinä vaiheessa kun mun rooli flippaa niin sun on pakko niellä se, että mä puhuin kokoajan positiosta joka näki sun pelin 100% haitallisena hyvistiimille.


En minä voinut tietää etukäteen, että Aelina on pahis, koska itse en satu olemaan hänen pahiskaverinsa. Se selvisi vasta järjettömän ennustajaclaimin myötä, ja sitten ääneni ei enää ehtinyt päivän puolella muuttumaan (eikä sitä onneksi tarvitukaan). Enkä ole myöskään ainoa ei-varmistettu pelaaja, joka ei äänestänyt Aelinaa ja alkaa olla pikku hiljaa aika ärsyttävää, että joudun tämän tästäkin oikaisemaan viesteistäsi täysin valheellisia faktoja.

On vaikeaa yksinään tehdä mitään positiivista hyvistiimin eteen, kun porukka on niin itsepäistä että ei viitsi muutamaa lausetta omaksi puolustukseen kirjoittaa, vaikka muiden puolusteluun ja sitä kautta pahisten auttamiseen kyllä tuntuu motivaatiota riittävän.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 07.10.2018 18:53:02

Keturin kirjoitti:Mun mielestä tässä kohtaa jo Ebsuli antoi hyvin vahvasti ilmi, et luuli kyseessä olevan larppausrooli. Voi olla hyvä ukotuskin.

Joo, siis tajusin kyllä tuon, mutta missä kohtaa ja kuka kertoi hänelle, että se ei ole larppausrooli?
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 19:02:13

Tube kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Mun mielestä tässä kohtaa jo Ebsuli antoi hyvin vahvasti ilmi, et luuli kyseessä olevan larppausrooli. Voi olla hyvä ukotuskin.

Joo, siis tajusin kyllä tuon, mutta missä kohtaa ja kuka kertoi hänelle, että se ei ole larppausrooli?


Täs
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 2.pv10.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 07.10.2018 19:12:45

Awaclus kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
On vaikeaa yksinään tehdä mitään positiivista hyvistiimin eteen, kun porukka on niin itsepäistä että ei viitsi muutamaa lausetta omaksi puolustukseen kirjoittaa, vaikka muiden puolusteluun ja sitä kautta pahisten auttamiseen kyllä tuntuu motivaatiota riittävän.


Kai sä tajuat, että kenenkään muun kuin pahisten ei kannata yrittää myydä itteään sulle hyviksenä, koska ne hyvikset yötapetaan samantien jotka sä uskot hyvikseks :D Pahikset todellakin haluaa, että sä olet ratkaisemassa tän pelin niiden edun mukaisesti. Mä ja Xatalos lähdetään yöllä saman tien jos sä vaikutat siltä, että sä et vahingossa vois äänestää mua ja Xatalosin kanssa ristiin. Tällä hetkellä yötappolistan kärjessä on minä, sitten Xatalos koska se voi olla ennustaja/lukko. Sen jälkeen tulee Halima ja Rayn. Sä et voi enää äänestää ristiin Haliman, mun tai Rayn kanssa, ilman et pelaisit vastoin voittoehtoasi. Jos Xatalos on vaan normihyvis niin sitten se pidetään hengissä siinä toivossa, että minä, halima tai rayn erehdyttäis ihan oikeasti äänestämän se ulos tai eri wagonia. Tai sit se on vaan pahis, ja se on tän pussituksen kyl valitettavasti ansainnut.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron