Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.10.2018 13:42:18

Äänitilanne:

5 Zey (raynpelikoneet, Halima, Awalcus, Aelina, Meiz)
3 Awaclus (Tingle, Keturin, Tube)
2 Aelina (Ustegius, Zey)
1 Halima (Xatalos)

Tällä hetkellä putoamassa Zey äänienemmistöllä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (1/3)
Tingle (2/3)
Ustegius (2/3)

Poissaolot:
-

Päivä päättyy tänään klo 21!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 13:52:58

Mulle tarjottiin töitä! \o/ _o_ \o/ !!!
Jee mä oon niin onnellinen! Ja saan vielä kivan syysloman tähän, 29.10. aloitan uudessa työpaikassa. :)

Just tulin työhaastattelusta, en oo vielä lukenut viestejä, piti vaan heti päästä hehkuttamaan. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 14:06:31

Keturin kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Huom(x2). en ole mitenkään täysin varma että Awaclus on hyvis, vaan melko varma. Suosittelen lukemaan itse ja katsomaan, mitä mieltä olet.


Alkaa tuleen omat ajankäytölliset rajotteet vastaan, että mun olis järkevää ruveta just nyt opetteleen lontoomafian syntaksia ja lukeen logei. Kysyin sen takia, että sais jotain näkemystä joltakulta joka on jo lukenut ne viestit. Mun mielestä myös edelleen rehellisesti kuulostaa ihan täysin kusetukselta yrittää vakuuttaa pelaajat hyvistelystään vedoten johonkin yhdellä foorumilla pelattuihin peleihin. Ja tää on menty jotenki, mm. sun toimesta Xatalos ostamaan ja myymään kaikille pelaajille. Jengi on myös vakuuttunut sun hyvikseydestä, koska oot selkeesti käyttäny aikaa Awan ja sen pelien tutkimiseen. Olis aika työlästä just nyt aloittaa tarkistamaan et hetkinen, puhutkohan ihan täyttä paskaa.

En väitä mitään, pohdin nyt vaan ääneen.

Sinulla oli melkein neljä päivää aikaa tarkistaa asia ja minä sanoin aivan saman kun Xataloskin että eipäs nyt ruveta viime minuuteilla puhumaan mistään kusetuksista kun olisit itse voinut tarkistuksen tehdä jo muutaman päivän ajan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 05.10.2018 14:17:04

Awaclus kirjoitti:No kai minut on helppo saada lynkattua jos kaikki koko ajan haluavat lynkata minut, vaikka olisin miten selvästi hyvis. Siihen ongelmaan on olemassa ratkaisu: älkää lynkatko hyviksiä.


Sä et ole mitenkään selvästi hyvis :DDDDD Voitko lopettaa. On esitetty kolme sun hyvistelyä tukevaa argumenttia:

1) "Olet aina pelannut yhtä raivostuttavalla ja ihan uskomattoman raskalla pelityylillä, kun olet ollut hyvis"
2) Xatalos on todennut: "Juu kyllä siltä näyttää, tähän tulkintaan voidaan luottaa"
3) Joku on sanonu, että olis aika dortsii lähtee oikeestioikeesti pelaamaan pahista noin älyttömän syöpäsellä tavalla.

Näiden kolmen asian lisäksi tässä topaasissa ei ole esitetty YHTÄÄN AINUTTA asiaa joka antais susta (positiivisia) hyvisviboja. Sä et ole tehnyt tämän pelin aikana ainuttakaan sun 102:ssa viestissä osoittanut elettä joka olis +1 sun hyvisviboihin. Sulle on tän pelin aikana nyt sanottu niin tajuttoman monta kertaa, että jos sä olet hyvis ni voitko skarpata ja keskustella. Mä en voi oikeesti sanoa tässä vaiheessa mitään muutako, että joko sä olet pahis -jolloin tää sun veemäisyys on ihan täysin perusteltua ja ok - ja sut tulee lynkata asap tai sitten sä oikeesti oot tullu tänne vaan trollaan ja aukoon päätäs itseäsi tyydyttääkses, kun muut yrittää pitää hauskaa reilun ja kivan pelaamisen merkeissä. Ja se ei mun mielestä ole ok millään tasolla.

Tän quoten ois sillon 2017 pitäny herättää aikuisessa ihmisessä jonkun verran itsetutkiskelua, et onkohan ihmisillä kivaa mun kanssa: "I think it'll be fun to watch the mafia goo roos squirm when they have to play with someone like Awaclus." On mun mielestä myös hyvin huolestuttavaa, että jossain nettiyhteisössä pidetään VIIHDYTTÄVÄNÄ seurata vierestä, kun tyypit voi pahoin, kun ne joutuu pelaamaan sun kaltasen tyypin kanssa. Korostan et musta on tosi kiva vääntelehtii tääl ruudun ääressä, kun joudun kokoajan arpomaan Xatalosia tai raynpelikoneita jne, se on musta hauskaa. Sä et olet tuonut tähän peliin yhtäkään positiivista asiaa. Okei alan oleen varmempi Xatalosin pahisviboista, koska sen mielestä on varmaan ihan ok et katotaan tätä tyyppii viel toinen kokonainen pelipäivä.

Zey on varmaan ihan hyvä pahisehdokas, mut mä jaksaisin kattoo Zeyn peliä vielä kakkospäivän, mut Awaa en sit niinku mitenkää.

Meen tänään leffaan ni en vältsii hirveesti kerkee vastailla, mut tiedätte mun kannan.

raynpelikoneet kirjoitti:Sinulla oli melkein neljä päivää aikaa tarkistaa asia ja minä sanoin aivan saman kun Xataloskin että eipäs nyt ruveta viime minuuteilla puhumaan mistään kusetuksista kun olisit itse voinut tarkistuksen tehdä jo muutaman päivän ajan.


Mä en todellakaan ollut menossa katsomaan kenenkään aikaisempia pelejä, enkä tule koskaan menemään jotta mä saisin jotain kulmaa kyseisen pelaajan tämän hetkiseen peliin. Heräsin vasta tässä vaiheessa siihen mahdollisuuteen, että mitä jos Xatalos valehtelee siitä, että kyllä voidaan luottaa, että Awaclus on 100% hyvispeleistään tällainen pelaaja eikä mulla enää yksinkertasesti ole aikaa tehdä sitä itse. Pitää varmaan pelata jatkossakin teidän kanssa ja foorumipelejä enemmän jotta voin todistaa, että johonki päässä rakennettuun makrotason pelaaja-analyysiin ei voi mitenkään luottaa ja jossain vaiheessa siiihen tukeutuminen kostautuu tosi rumasti.

//Halima
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 14:30:55

Ei se ole mikään makrotason päässärakennettu analyysi, jotkut pelaajat nyt vaan ovat tosi huonoja valehtelemaan (tai siis esittämään jotain muuta kun mitä oikeasti ovat -- mitä mafia nimenomaisesti tekee). Eikä metan tarkoitus ole toimia minään absoluuttisena totuutena (vaikka huonot pelaajat tekevätkin readeja perustuen pelkästään siihen -- sitä minäkin pidän aivan bullshittinä). Ihan varmana tekin livemafiassa lynkkaatte jonkun joskus sen perusteella että hän on hiljainen kun normaalisti hän puhuu paljon tms. Jos esim pelikaverisi Ville katsoo sinua jännästi ja sinä olet sitä mieltä että se tekee hänestä mafian, sen jälkeen kun olet lynkannut hänet kolme kertaa siitä syystä ja hän paljastuu kaupunkilaiseksi, kannattaisi ehkä miettiä että Ville saattaa vain tykätä sinusta tai se nyt vaan katsoo kaikkia jännästi, eikä se kerro mitään hänen joukkueestaan (tai AINAKAAN tee hänestä pahista)...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 14:31:59

Meiz kirjoitti:Ja näin sitä itsetunto vain vapisee kun alkaa miettimään asioita seitsemättä kertaa. Mun mielestä Haliman avaus peliin ja siinä esitetyt epäilyt ovat edelleen epäilyttävät, pohjautuen niin vahvasti Awacluksen hyvisreadiin. Tietyllä tapaa ymmärrän näkökulman siitä, ettei uskonut Awacluksen avauspeliä pahikselle sopivaksi, ja alkoi sitä kautta etsimään niitä pelaajia jotka tartuisivat "helppoon kohteeseen". Halimalta haluan vastauksen siihen, mikä Xatalosin vastauksissa oli häneltä "itsensä pussiin puhumista". Tuo on niin random heitto mihin toinen ei voi mitenkään puolustautua.

Jos Halima on hyvis, ensituntumalta laittaisin Zeyn pahisten joukkoon.

Mun pitää mennä kaivamaan tämä pelin alusta esiin, en enää muista mihin viittasin tällä. Mutta just nyt en mee, koska tärisyttää se työnsaanti ja haluan hihkua iloissani nyt hetken. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 14:36:20

Halimalle vastaus; Xatalos reagoi minun kyselyyni Zeystä tavalla jolla en usko hänen reagoivan mikäli hän olisi pahis Zeyn kanssa. Voidaan keskustella tästä lisää toisena päivänä mikäli Zey on pahis ja haluat silti syyttää Xatalosia ja minä olen elossa. Minä tunnen Xatalosin suht hyvin enkä usko että hänellä olisi mitään syytä pahiksena tuossa vaiheessa uudelleenarvioida Zeytä, Zey oli kuitenkin tehnyt "hänen mielestään" (tarkoitan tällä sitä, että jos he ovat molemmat pahiksia, siksi lainausmerkit) vain hyvismäisiä asioita, aka molemmat uskoivat Awaclusin olevan mafia.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 14:39:02

Keturin kirjoitti:Näiden kolmen asian lisäksi tässä topaasissa ei ole esitetty YHTÄÄN AINUTTA asiaa joka antais susta (positiivisia) hyvisviboja. Sä et ole tehnyt tämän pelin aikana ainuttakaan sun 102:ssa viestissä osoittanut elettä joka olis +1 sun hyvisviboihin. Sulle on tän pelin aikana nyt sanottu niin tajuttoman monta kertaa, että jos sä olet hyvis ni voitko skarpata ja keskustella. Mä en voi oikeesti sanoa tässä vaiheessa mitään muutako, että joko sä olet pahis -jolloin tää sun veemäisyys on ihan täysin perusteltua ja ok - ja sut tulee lynkata asap tai sitten sä oikeesti oot tullu tänne vaan trollaan ja aukoon päätäs itseäsi tyydyttääkses, kun muut yrittää pitää hauskaa reilun ja kivan pelaamisen merkeissä. Ja se ei mun mielestä ole ok millään tasolla.

Tän quoten ois sillon 2017 pitäny herättää aikuisessa ihmisessä jonkun verran itsetutkiskelua, et onkohan ihmisillä kivaa mun kanssa: "I think it'll be fun to watch the mafia goo roos squirm when they have to play with someone like Awaclus." On mun mielestä myös hyvin huolestuttavaa, että jossain nettiyhteisössä pidetään VIIHDYTTÄVÄNÄ seurata vierestä, kun tyypit voi pahoin, kun ne joutuu pelaamaan sun kaltasen tyypin kanssa. Korostan et musta on tosi kiva vääntelehtii tääl ruudun ääressä, kun joudun kokoajan arpomaan Xatalosia tai raynpelikoneita jne, se on musta hauskaa. Sä et olet tuonut tähän peliin yhtäkään positiivista asiaa. Okei alan oleen varmempi Xatalosin pahisviboista, koska sen mielestä on varmaan ihan ok et katotaan tätä tyyppii viel toinen kokonainen pelipäivä.

+1, tämä on Awaclus ihan oikeasti ihan totta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 14:39:27

Mikä peruste se nyt on minun pahikseudelleni, että harkitsen muita vaihtoehtoja kuin Awaclus? Samoin tekee about jokainen muukin pelaaja (paitsi nyt sinä viime aikoina), eivätkä kaikki muut paitsi sinä voi olla pahiksia.

Tunnetasolla olen kyllä samaa mieltä, että preferenssini olisi lynkata Awaclus saman tien. Luulen myös että olet (Keturin) hyvis, ja sitä itse asiassa vahvisti yksi viimeaikainen juttu, josta ei nyt enempää.

Luulen samoin kuitenkin myös että jos kaikki laittavat nyt vain äänensä Awaclusille, siitä tulee aika tylsä loppupäivä. Ideaalista olisi varmaan jokin 1v1, esim Awaclus vs Zey, josta voisi sitten kalastella reaktioita ja kannanottoja pelaajilta (parhaimmillaan toinen olisi myös pahis).

Heitänpä tässä vaiheessa ääneni Awaclusille ja tarkastelen Zeytä vielä hyvissä ajoin ennen päivän loppua myös. Toinen heistä näyttää nyt tulevan lynkatuksi kuitenkin näillä näkymin.

++Awaclus
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 14:40:00

rayn: kuinka perustelisit Zeyn olevan pahis tällä hetkellä?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 14:40:58

Ei muuten olisi haitaksi saada (edes tilapäisiä) ääniä lisää Awaclusille. Ehkä hän jopa innostuisi pelaamaan peliä, kuten mainitsi, että voisi paljastaa kantojaan jos vaihtoehtona on kuolema.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 14:41:14

Mutta minun luontoni ei anna periksi pelata voittoehtoani vastaan ja lynkata hyvistä. :(
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 14:41:53

Xatalos kirjoitti:rayn: kuinka perustelisit Zeyn olevan pahis tällä hetkellä?

Mä olen sen jo perustellut niin monta kertaa etten sitä uudestaan tee.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 14:45:40

raynpelikoneet kirjoitti:Mutta minun luontoni ei anna periksi pelata voittoehtoani vastaan ja lynkata hyvistä. :(


Luulen kyllä että kokonaisuudessa se olisi kuitenkin voiton hyväksi (voitko kuvitella hyvisten voittavan jos hyvis-Awaclus on elossa vikana päivänä?).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 14:47:49

Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Mutta minun luontoni ei anna periksi pelata voittoehtoani vastaan ja lynkata hyvistä. :(


Luulen kyllä että kokonaisuudessa se olisi kuitenkin voiton hyväksi (voitko kuvitella hyvisten voittavan jos hyvis-Awaclus on elossa vikana päivänä?).

Spoiler:
mua kiinnostaa lynkata pahis Awaclusin sijaan koska mua suoraansanottuna vituttaa jos en edes yrittänyt ja kuolen ekana yönä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 14:49:25

raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:rayn: kuinka perustelisit Zeyn olevan pahis tällä hetkellä?

Mä olen sen jo perustellut niin monta kertaa etten sitä uudestaan tee.


Muistaakseni sanoit että hän oli passiivinen ja vastahakoinen Haliman lynkkaukseen epäilystäkään huolimatta. Oliko mitään todella raskauttavaa? Ensimmäinen kuitenkin pätee muihinkin (mm. Violet) ja jälkimmäinen merkitsee vain jos Halima on pahis?

Kaipa katselen nämäkin vielä uudelleen läpi joka tapauksessa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 14:53:55

raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Mutta minun luontoni ei anna periksi pelata voittoehtoani vastaan ja lynkata hyvistä. :(


Luulen kyllä että kokonaisuudessa se olisi kuitenkin voiton hyväksi (voitko kuvitella hyvisten voittavan jos hyvis-Awaclus on elossa vikana päivänä?).

Spoiler:
mua kiinnostaa lynkata pahis Awaclusin sijaan koska mua suoraansanottuna vituttaa jos en edes yrittänyt ja kuolen ekana yönä.


No kieltämättä ymmärrän että sinut ammutaan usein aikaisin hyviksenä :D Itse taas olen siitä jännässä asemassa, että hyviksenä minua ei koskaan lynkata, mutta ei myöskään ammuta (paitsi pari kertaa on ammuttu D3-D4). Kai se johtuu siitä, että osaan hyviksenä herättää luottamusta, mutta en löytää pahiksia tarpeeksi hyvin ollakseni ”ykkösuhka” aikaisin pelissä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 14:54:48

Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:rayn: kuinka perustelisit Zeyn olevan pahis tällä hetkellä?

Mä olen sen jo perustellut niin monta kertaa etten sitä uudestaan tee.


Muistaakseni sanoit että hän oli passiivinen ja vastahakoinen Haliman lynkkaukseen epäilystäkään huolimatta. Oliko mitään todella raskauttavaa? Ensimmäinen kuitenkin pätee muihinkin (mm. Violet) ja jälkimmäinen merkitsee vain jos Halima on pahis?

Kaipa katselen nämäkin vielä uudelleen läpi joka tapauksessa.


|
|
|
V

No kun minun mielestäni Zey ensin on vahvastikin sitä mieltä että Awaclus on mafia, sen jälkeen ottaa puoliksi takapakkia (vaikka syyttää toista käytännössä samasta asiasta), eikä mielestäni haasta (en saa päähäni käännöstä sanalle confront) häntä tavalla, jolla hyvis haastaa pahisreadiaan. Mielestäni jo tuo alkuperäinen pahireadi oli iso !!!! koska en oikeasto usko, että joku voi ihan oikeasti ajatella Awaclusin avauksen tekevän hänestä mafian.

Muutenkin joka pelissä jossa olen Zeyn kanssa pelannut, hän on aina vaikuttanut super hyvismäiseltä ihan alusta asti, tänään en ole nähnyt mitään sinnepäinkään.

Niinno se ongelma mieleatäni on juuri siinä, että minä en näe Zeyn pelissä tätä "painostusta". Jos minä olisin Awaclus ja mafia en olisi lainkaan huolissani Zeystä, koska vaikka hän "painostaakin" ja on äänestänyt, hänen käytöksestään ja tavasta jolla hän Awaclusille puhuu huokuu mielestäni se, ettei hän ole ollenkaan varma omasta readistään.

En kyllä mitenkään ymmärrä miksi pitäisi olla läpinäkyvä jos jotain painostaa, varsinkin jos oma argumentti on että toinen on mafia koska on läpinäkyvä painostusääniensä kanssa (tuohonhan Zey käytännössä argumenttinsa "perustaa" nähdäkseni).

Ei minulla ole mitään kommentteja siitä miten hyvis-Zey "voisi hoitaa tilanteen". ei ainakaan niin että vatvotaan samoja juttuja uudestaan ja uudestaan, ja tehdään jotain super weird summary posteja joissa puolet pelaajista jätetään pois. Kysymättä keneltäkään mitään / kyseenalaistamatta ketään muuta pelissä (vrt: viewtopic.php?f=10&t=549&sk=a&start=480 -- Zeyn postit pelissä alkaa Violetin jälkeen, ja ovat ISO- tai filtterimuodossa, eli saman pelaajan kaikki postit pelissä peräkkäin) yhtään mistään asiasta. Mielestäni Zey on aivan täysin väritön, hajuton ja mauton aivan kaikkien topikkien osalta tässä pelissä, poislukien Awaclus, jossa kuitenkaan ei päästä yhtään mihinkään.

Zey on mielestäni pahis siitä yksinkertaisesta syystä että hän ei näytä oikeasti haluavan saavuttaa yhtään mitään. Kuten jo sanoin, en minä edes enää tiedä miksi hän pitää Aelinaa pahismaisena, ja muutenkin hän näyttää tällä hetkellä enemmän kiinnostuneelta vakuuttamaan Aelinaa siitä että Aelina on pahis, kun siitä että vakuuttaisi muita asiasta (joka on jo itsessään aivan absurdia). Jos sinä olet sitä mieltä että joku on pahis, sinä yrität todistaa sen muille, etkä keskity muihin asioihin (vertaa esim Keturin -> Tube aiemmin, mielestäni tuo on erittäin hyvä esimerkki siitä miten hyvis normaalisti toimii kun hän on jotain mieltä). Sen jälkeen kun Zey äänesti Aelinaa, hän on vain tehnyt jotain listauksia, jotka ovat mielestäni olleet aika sisällöttömiä ja alkuunkin, mutta suurempi syy miksi tätä pidän pahismaisena on se, että tuntuu siltä ettei hän oikeasti ole edes kiinnostunut siitä lynkataanko Aelina vai ei (mikä käy ihan hyvin järkeen erityisesti jos Awaclus ja Keturin -- aka counterwagonit ovat town). Minäkin tylkkään mafiana äänestää jotain henkilöä jota ei tulla lynkkaamaan koska voin jatkaa hänen syyttelyään seuraavina päivinä, itseasiassa se on pahikselle paljon parempi ettei tätä henkilöä lynkata koska sitten pitäisi tehdä jotain muuta. ^^

Yllättävän pieni osa pelaajista oikeasti kiinnittää tuollaiseen asiaan huomiota, ja se on aika sääli (tosin se on ihan kivaa kun on itse pahis koska sitä voi helposti käyttää hyödyksi). Mielestäni tässä pelissä on hyvin vähän merkitystä sillä mitä joku pelaaja sanoo, ainoa asia millä on merkitystä on se, MIKSI joku pelaaja sanoo mitä sanoo, ja onko se todennäköisempää että hänen syynsä ovat hyvis- vai pahisnäkökulmasta järkeenkäyviä. Kuten aiemmin sanoin, kukaan pahis ei tule sanomaan, että "moi mä oon pahis" ja täten asioista on pakko tehdä johtopäätöksiä ihan itse, jolloin tulee aina väärinymmärryksiä. Ja jälleen kerran, jos joku tulee sanomaan että "tehkää jotain järkevää" niin se on ihan oma vika jos siitä väärinymmärretään, koska oletusarvoisesti ketju pitäisi olla luettuna kun peliin kommentoidaan, on ihan turha kommentoida mitään jos ei ole lukenut koko ketjua (jollei vaan sheeppaa mielestään hyvää keissiä -- tämän ymmärrän kyllä).

[quote]
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 15:00:22

Hm. Millainen Zey yleisesti ottaen on hyviksenä? Kieltämättä ei mitään erityisiä ”hyvis-fiiliksiä” ole tähän mennessä herättänyt, joten jos yleensä niin tekee, se on huono merkki.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 05.10.2018 15:03:36

Keturin kirjoitti:Näiden kolmen asian lisäksi tässä topaasissa ei ole esitetty YHTÄÄN AINUTTA asiaa joka antais susta (positiivisia) hyvisviboja. Sä et ole tehnyt tämän pelin aikana ainuttakaan sun 102:ssa viestissä osoittanut elettä joka olis +1 sun hyvisviboihin. Sulle on tän pelin aikana nyt sanottu niin tajuttoman monta kertaa, että jos sä olet hyvis ni voitko skarpata ja keskustella. Mä en voi oikeesti sanoa tässä vaiheessa mitään muutako, että joko sä olet pahis -jolloin tää sun veemäisyys on ihan täysin perusteltua ja ok - ja sut tulee lynkata asap tai sitten sä oikeesti oot tullu tänne vaan trollaan ja aukoon päätäs itseäsi tyydyttääkses, kun muut yrittää pitää hauskaa reilun ja kivan pelaamisen merkeissä. Ja se ei mun mielestä ole ok millään tasolla.


Sinulla ei ole kyllä yhtään varaa valittaa siitä, jos muut ovat ärsyttäviä. Et ole lisäksi vieläkään näköjään lukenut tätä viestiä, vaikka kehoitin tekemään niin jo kolme sivua sitten (lisäsin siihen nyt vähän korostusta josko se vaikka auttaisi luetunymmärtämisen kanssa):

Awaclus kirjoitti: - Aiempien pelieni perusteella on selvää, että pelaan nyt samalla tavalla kuin olen aina pelannut hyviksiä, enkä ole koskaan aikaisemminkaan pystynyt tätä tyyliä pahiksena täysin jäljittelemään.
- Vaikka olisinkin pahiksena lähtenyt pelaamaan tähän tyyliin, en olisi aloittanut peliä varta vasten vetämällä kaiken huomion itseeni.
- Tässä vaiheessa kaikki pelaajat ovat ottaneet minuun kantaa jollain tavalla, ja olen suurimmalle osalle vastannut takaisin. En usko, että kukaan vaikuttaa minun pahiskaveriltani.
- Vaikka olenkin joutunut puolustelemaan pelityyliäni, olen useita kertoja yrittänyt saada peliä vietyä järkevämpään suuntaan, jolloin hyvikset keskittyisivät minun hyvispelityylistäni väittelemisen sijaan oikeiden pahisten etsimiseen. Kun tällainen käänne saatiin yhteisvoimin aikaan, minulla ei ollut mitään ongelmaa katsella vähän sivummalta ja yrittää olla häiritsemättä peliä. Pahiksena olisin ollut ihan tyytyväinen siihen, kun peli junnasi paikoillaan, ja yrittänyt muuttaa tilannetta silloin kun peli lähti etenemään; nyt toimin päin vastoin.


Keturin kirjoitti:Tän quoten ois sillon 2017 pitäny herättää aikuisessa ihmisessä jonkun verran itsetutkiskelua, et onkohan ihmisillä kivaa mun kanssa: "I think it'll be fun to watch the mafia goo roos squirm when they have to play with someone like Awaclus." On mun mielestä myös hyvin huolestuttavaa, että jossain nettiyhteisössä pidetään VIIHDYTTÄVÄNÄ seurata vierestä, kun tyypit voi pahoin, kun ne joutuu pelaamaan sun kaltasen tyypin kanssa. Korostan et musta on tosi kiva vääntelehtii tääl ruudun ääressä, kun joudun kokoajan arpomaan Xatalosia tai raynpelikoneita jne, se on musta hauskaa. Sä et olet tuonut tähän peliin yhtäkään positiivista asiaa. Okei alan oleen varmempi Xatalosin pahisviboista, koska sen mielestä on varmaan ihan ok et katotaan tätä tyyppii viel toinen kokonainen pelipäivä.


Oletko tosissasi sitä mieltä, että sinun henkilökohtainen hauskanpitosi on niin paljon tärkeämpää kuin hyvisten voitto, että haluat siksi lynkata hyviksen, josta et tykkää?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 15:35:35

Awaclus kirjoitti:Oletko tosissasi sitä mieltä, että sinun henkilökohtainen hauskanpitosi on niin paljon tärkeämpää kuin hyvisten voitto, että haluat siksi lynkata hyviksen, josta et tykkää?

Joillekin se on, kuten sinulle se, ettet halua mitään antaa ulos...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 15:41:30

rayn olisiko sinulla linkata esim jotain Zeyn tyypillistä hyvispeliä? Entä pahispeliä?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 15:43:35

Xatalos kirjoitti:rayn olisiko sinulla linkata esim jotain Zeyn tyypillistä hyvispeliä? Entä pahispeliä?

Linkkasin jo.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 15:43:53

En ole nähnyt Zeyn pelaavan pahista koskaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 15:44:38

raynpelikoneet kirjoitti:Ei minulla ole mitään kommentteja siitä miten hyvis-Zey "voisi hoitaa tilanteen". ei ainakaan niin että vatvotaan samoja juttuja uudestaan ja uudestaan, ja tehdään jotain super weird summary posteja joissa puolet pelaajista jätetään pois. Kysymättä keneltäkään mitään / kyseenalaistamatta ketään muuta pelissä (vrt: viewtopic.php?f=10&t=549&sk=a&start=480 -- Zeyn postit pelissä alkaa Violetin jälkeen, ja ovat ISO- tai filtterimuodossa, eli saman pelaajan kaikki postit pelissä peräkkäin) yhtään mistään asiasta.

tuosta
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2018 15:45:05

Kiitos.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2018 15:45:10

Muistaakseni kylässä olevassa pelaajan oppaassakin lukee kutakuinkin näin:
1. Pelaa niin, että sinulla ja kanssapelaajillasi on hauskaa
2. Pelaa oman puolesi voittoehdon puolesta.

Eli ensisijaista mun mielestä (ja muistaakseni myös Kylän ohjeiston mielestä) on se, että kaikilla olisi mukavaa.

Nyt käy kuulkaa niin, että mä en tarkastele enää mitään viestejä vaan siirryn viettämään iltaa ehkä vielä rattoisammin(?). On mahdollista, että eksyn kännykällä katsomaan ketjua, ja jos näin käy, pystyn ehkä siirtämään ääneni tms, mutta en kirjoita mitään viestejä enää. Enkä välttämättä edes muista koko peliä, jos ilta menee mukavasti.

Rattoisaa loppuiltaa siis myös teille, ja lynkatkaa hyvin! :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2018 15:47:09

Hauskaa kaljaa. Mäkin meen saunaan :p
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 05.10.2018 16:01:31

Keturinista siis... en oo aikasemin täällä pelannu mut siis peleis mis oon ollu nii on aina ollu teorioita erikoisistakin joten tässä samalla yritän miettii et kuka vois olla erikoinen, eli lavastaja koska lavastajahan on pahis... ja keturin vaikutti äänellään hyppäävän awaclus- junaan ja muiden epäilyihin minusta hiemankin liian innokkaasti, mistä tuli nämä lavastaja vibat, voi myös johtua saamistaan äänistä josta sitten yrittää pelastaa itsensä?? vai onko lavastajan vain tarkoitus yöllä lavastaa, toisaalta onhan pahistenkin tarkoitus lavastaa hyviksiä päivällä pelissä, jotta hyvikset äänestävät toiset hyvikset pois. mutta siis tämän takia ajattelin että jos katurin olisikin ollut lavastaja.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 05.10.2018 16:07:56

Aelina kirjoitti: Aluksi epäilytin epäloogisuuksieni takia, nyt koska vaikitan siltä, että yritän olla muka-aktiivinen ja yritän näyttää jakavan mielipiteitä.

Kyllä mulla toi sama epäily oli alusta asti. Eli vaikutat vain haluavan tuoda ne mielipiteet esille, etkä siltä että oikeasti pohdit muita pelaajia, mistä sitten nuo sun epäloogisuudet johtuu. Toki nyt olen antanut jo jotain epäloogisuuksia anteeksi, kun sieltä on tullut ihan uskottavia selityksiä sille. Mutta samalla sieltä on tullut lisää infoa, jonka perusteella yhä vaikuttaa siltä, ettet oikeasti niitä pelaajia pohdi, kun kerran unohdat oikeasti isoja asioita sun epäilyistäs (jotka musta pitäis olla semmonen huutomerkki, että vaikka ei siltä istumalta ehtisikään lukemaan niitä viestejä, niin jäis kuitenkin päähän pyörimään se kysymys, että mitä ne kaikki pahismaiset pelaajat siellä nyt hyörii yhdessä kasassa, miks kolme mun pahismaista pelaajaa äänestää kaikki ilman perusteluita samaa tyyppiä ja mitä se sit tarkoittaa, että ne vielä äänestää mun neljättä epäiltyä. Oikeesti, luulis että tossa hyvikseltä sormet syhyis päästä lukemaan, että mitä ihmettä oikeen on tapahtunut eikä vaan unohda koko asiaa kuin se olis pikku juttu).

Aelina kirjoitti: Sen kommentin pohjalta Zeyn ääni mulle tuntuu erikoiselta, koska Zey on oikeastaan ainoa, jota tuossa vaiheessa minä epäilytin (en vain ennen sitä kommenttia, myös jälkeen).

Ei muilla mitään suuria epäilyksiä sua kohtaan ollut, mutta ei mulla semmosta käsitystä kyllä ollut, että olisit samalla tavalla hyvismäinen mitä Meiz, enemmän yleisesti ehkä neutraalin paikkeilla. Ja mun ääni oli kuitenkin kolmas sulle, milloin tilanteesta syntyy painetta varmasti enemmän, kuin yhdestä äänestä. Nyt oon vähän elätellyt toiveita, että jotkut muutkin innostuis äänestämään, kun ei kuitenkaan kukaan oo lähtenyt tyrmäämäänkään mun perusteluja. (Tosin nyt pyramidi tuli ainakin eri päätökseen kuin Violet.)

Meiz kirjoitti: Mielestäni hän on ollut nyt tavanomaista enemmän pelin ulkopuolella, ei sellaista aktiivista osallistumista mihin olen tottunut, vaan harvemmin tulevia koosteita.

Oon kyllä itsekin pettynyt tähän omaan aktiivisuuteen. Mut täytyy kyllä sanoa, että keskimääräsesti mun pelaamissa peleissä tää on saman tasoista aktiivista tasoa (=yksi pidempi viesti irl-päivässä, jossa käydään läpi mitä on tapahtunut ja sen jälkeen jos vaan aikaa on ja tulee vielä jotain reagoitavaa ennen nukkumaan menoa, niin niitä pieniä viestejä). Ero vaan on se, että tää peli taitaa olla jo yli kaksi kertaa sen mittanen, mitä yleensä ne pelit on kokonaisuudessaan olleet, joten mun viesteihin törmää harvemmin.

Xatalos kirjoitti: rayn olisiko sinulla linkata esim jotain Zeyn tyypillistä hyvispeliä? Entä pahispeliä?

Tyypillisyydestä en tiiä, mut viime vuonna pelasin 5 kertaa, 2 peliä pahiksena ja 3 hyviksenä:
”Pieni” peruspeli, pahis, kuolin 3. päivänä
Kissan viikset! hyvis, kuolin 5. päivänä
Derivointia pahis, kuolin vikana päivänä
Humanistit vs. tiedekunta hyvis, kuolin 2. yönä
Joulupukin kuuma linja ehdottomasti paras hyvispelini kautta aikojen (ainakin alku), kuolin 1.yönä, tulin varapelaajana myöhemmin takaisin peliin ja tiputtauduin pois 4. päivänä ja totesin, että ei enää koskaan (ja tässä sitä jostain syystä kuitenkin ollaan :D).

Ebsuli: Lavastaja on tosiaan muuten normaali pahis, mutta yöllä voi lavastaa, jonkun pelaajan = näkyy ennustajalle pahiksena puolesta riippumatta, mikäli ennustaja kyseisen pelaajan tarkistaa kyseisenä yönä. Onko sulla muuten muita mietteitä pelaajista? Ja oletko yhä sillä kannalla, että Keturin on lavastaja?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron