Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 20:37:29

Enkä oikein usko tuohon selitykseen että halusi vain "sekoittaa peliä uhraamalla itsensä". Ei se nyt kovin paljon ole vaikuttanut peliin, verrattuna vaikka Awaclusin toimintaan, vaikka nostitkin sen vahvasti esille.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 03.10.2018 20:42:16

Xatalos kirjoitti:Miksi pahiksena vetää epäilyjä itseensä valehtelemalla tahallaan ja melko typerällä/hyödyttömällä tavalla vielä? Paljon todennäköisemmältä tuntuu vaan, että mokasi asiassa.
Enkä oikein usko tuohon selitykseen että halusi vain "sekoittaa peliä uhraamalla itsensä".


Onko Tube lopulta vetänyt epäilyjä itseensä muiden kuin minun lisäkseni? Tuossahan koko jutun kauneus on: aina tuntuu todennäköisemmältä, että mokasi. Aina voi sanoo "lol sori" ja välttyä sen diipimmiltä epäilyiltä. Mä kuitenkin vaan käyn vaan ääneen läpi kaikkia optioita, en julista mitään totuutta. Mä en vielä tiedä mitä mieltä olla tän päivän lopputulemasta, mutta tällä äänestystilanteella kokisin kyllä pahiksella olevan liikkumavaraa tehdä riskimpiä muuveja ja syöttää esim tahallaan merkityksetöntä väärää infoa ihan vaan, jotta siihen tarttuva tekis itestään pellen keskittyen sen virheellisyyteen ja unohtaen sen tiedon irrelevanttiuden. Tässä tapauksessa minä, tyyppi kenellä on ehkä eniten todisteltavaa.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Niacin » 03.10.2018 20:58:30

Äänitilanne:

5 Keturin (raynpelikoneet, Awalcus, Xatalos, Halima, Tube)
3 Aelina (Ustegius, Violet, Zey)
1 Awaclus (Tingle)
1 Halima (Meiz)
1 Tube (Keturin)

Tällä hetkellä putoamassa Keturin äänienemmistöllä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (1/3)
Tingle (2/3)
Ustegius (2/3)

Poissaolot:
-

Kuolleet:
-

Ensimmäinen päivä päättyy pe 5.10. klo 21!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 03.10.2018 20:59:27

Xatalos kirjoitti:1) miten täysi hiljaisuus (muusta kuin omasta pelityylistäsi) synnyttää mahdollisimman paljon/nopeasti informaatiota vrt. siihen että painostaisit ja kuulustelisit muita pelaajia? (ja ei, perusteeton ääni ei painosta, koska siihen ei kukaan muu liity takiasi eikä siihen voi reagoida mitenkään järkevästi, eikä sitä voi poistaa niskastaan koska syytä ei tiedä, joten se vain pitää jättää huomiotta)
2) ehkä pahis *selviytyy* paremmin pelaamalla aktiivisesti ja selvittämällä peliä (esim. tarjoamalla hyviksille omia tiimiläisiään tarjottimella), mutta et kai tosissaan voi väittää että pelin selvittämisellä (pelatessa "hyvismäisesti") viivyttää informaation selvittämistä...?
3) ei sama pelitapa voi auttaa tiimiäsi yhtä lailla riippumatta tiimistäsi - ehkä selviät itse keskimäärin pidemmälle, jos pelaat aina samalla tavalla, mutta ei pahiksellakaan selviytyminen yksin auta jos tiimi kuolee heti ympäriltä
4) tarkoitin siis että yleisesti peliurallasi kun pelaat aina samalla tavalla, et voi edistää eri tiimien voittomahdollisuuksia yhtäläisesti, vaan väistämättä suosit toista tiimiä toisen kustannuksella

Pakko oli vielä vastata.. lol


1) Olen kuulustellut muita pelaajia. Voin toki tehdä sitä lisääkin, kun nyt kerran mainitset: miksi sinä olet hyvis? (ja kyllä äänen voi poistaa niskastaan vaikka ei tietäisikään syytä, jos on oikeasti hyvis ja pystyy sen käytöksellään osoittamaan. Pahisten tarvitsee tietää syy, koska tiettyä syytöstä vastaan on helpompi puolustautua, usein siksi että pahiksiakin epäillään "vääristä syistä", mutta myös siksi, että oikeaakin yksittäistä syytä vastaan on helpompi keksiä tekosyy vasta-argumentiksi kuin rakentaa kokonaisvaltainen puolustuskeissi itselleen)
2) Eihän tässä pelissä olisi mitään järkeä, jos pahisten kannattaisi pelata sillä tavalla, että on heti kaikille selvää, ketkä ovat hyviksiä ja ketkä pahiksia.
3) Kyllä se voi, koska se auttaa hyviksiä. Pahisten kannattaa aina pelata samalla tavalla millä hyvisten kannattaa pelata, jotta se ei paljastuisi, että he ovat pahiksia.
4) Kylläpäs voin, koska edelleen pahisten voittomahdollisuuksia parantaa eniten pelata sillä tavalla, millä hyvistenkin kannattaa pelata.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 20:59:47

Menee jo aika diipiksi tämä teoria itsessään :D Onko edes mahdollista, että Tube olisi tahallaan valehdellut kellonajoista, odottaen että olisit ylireagoinut siihen ja laskenut uskottavuuttasi.. Occamin partaveitsi sanoo että se oli vain virhe, eikä itselleni ainakaan tulisi edes mieleeni kerätä pahiksena valehtelijan mainetta tarkoituksella, edes suhteellisen harmittomasta asiasta. Voisi kuitenkin helposti osua omaan nilkkaan jos toistuu samanlainen "moka".
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 21:09:13

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:1) miten täysi hiljaisuus (muusta kuin omasta pelityylistäsi) synnyttää mahdollisimman paljon/nopeasti informaatiota vrt. siihen että painostaisit ja kuulustelisit muita pelaajia? (ja ei, perusteeton ääni ei painosta, koska siihen ei kukaan muu liity takiasi eikä siihen voi reagoida mitenkään järkevästi, eikä sitä voi poistaa niskastaan koska syytä ei tiedä, joten se vain pitää jättää huomiotta)
2) ehkä pahis *selviytyy* paremmin pelaamalla aktiivisesti ja selvittämällä peliä (esim. tarjoamalla hyviksille omia tiimiläisiään tarjottimella), mutta et kai tosissaan voi väittää että pelin selvittämisellä (pelatessa "hyvismäisesti") viivyttää informaation selvittämistä...?
3) ei sama pelitapa voi auttaa tiimiäsi yhtä lailla riippumatta tiimistäsi - ehkä selviät itse keskimäärin pidemmälle, jos pelaat aina samalla tavalla, mutta ei pahiksellakaan selviytyminen yksin auta jos tiimi kuolee heti ympäriltä
4) tarkoitin siis että yleisesti peliurallasi kun pelaat aina samalla tavalla, et voi edistää eri tiimien voittomahdollisuuksia yhtäläisesti, vaan väistämättä suosit toista tiimiä toisen kustannuksella

Pakko oli vielä vastata.. lol


1) Olen kuulustellut muita pelaajia. Voin toki tehdä sitä lisääkin, kun nyt kerran mainitset: miksi sinä olet hyvis? (ja kyllä äänen voi poistaa niskastaan vaikka ei tietäisikään syytä, jos on oikeasti hyvis ja pystyy sen käytöksellään osoittamaan. Pahisten tarvitsee tietää syy, koska tiettyä syytöstä vastaan on helpompi puolustautua, usein siksi että pahiksiakin epäillään "vääristä syistä", mutta myös siksi, että oikeaakin yksittäistä syytä vastaan on helpompi keksiä tekosyy vasta-argumentiksi kuin rakentaa kokonaisvaltainen puolustuskeissi itselleen)
2) Eihän tässä pelissä olisi mitään järkeä, jos pahisten kannattaisi pelata sillä tavalla, että on heti kaikille selvää, ketkä ovat hyviksiä ja ketkä pahiksia.
3) Kyllä se voi, koska se auttaa hyviksiä. Pahisten kannattaa aina pelata samalla tavalla millä hyvisten kannattaa pelata, jotta se ei paljastuisi, että he ovat pahiksia.
4) Kylläpäs voin, koska edelleen pahisten voittomahdollisuuksia parantaa eniten pelata sillä tavalla, millä hyvistenkin kannattaa pelata.


1) Et kyllä kovin paljon ole tehnyt mitään hyödyllistä ainakaan vielä. Tuokin kysymys on varsin typerä, sillä en minä voi itseäni julistaa hyvikseksi. Jos tietäisin, mikä minut tekee hyviksen näköiseksi/oloiseksi, tietäisin sen myös pahiksena ja voisin helposti harhauttaa sen avulla. Ehkä rayn osaa sanoa paremmin, miten pelaan.
2) Kaikessa tasapaino. Ei pahis voi voittaa pelaamalla kovin "hyvismäisesti", koska sitten pahisten objektiivit jäävät täyttämättä (mm. suojella tiimiläisiä, tappaa hyviksiä). Toisaalta jos on liian selvästi pahis, ei sekään ole hyvä, koska sitten vaan kuolee turhaan.
3) Johonkin rajaan saakka, mutta kuten jo sanoin, ei pahisten päätehtävä ole kuitenkaan selviytyä vaan voittaa. Selviytyminen ei auta, jos tiimi kuolee heti alta.
4) Tämä on jo ihan järjetön lause. Jos pahiksena tapatat tiimiläisesi ja vaikutat erityisen hyvikseltä, täytät määritelmäsi (pahiksena näyttää hyvikseltä), mutta häviät vaan, joten miten se auttaa pahistiimiä?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 21:12:26

Keturinilta olisi kyllä hyvä kuulla myös uutta tämän lisäksi. Tube-juttu ei ainakaan ole vakuuttanut minua eikä ilmeisesti muitakaan.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 03.10.2018 21:13:45

Xatalos kirjoitti:3) Johonkin rajaan saakka, mutta kuten jo sanoin, ei pahisten päätehtävä ole kuitenkaan selviytyä vaan voittaa. Selviytyminen ei auta, jos tiimi kuolee heti alta.
4) Tämä on jo ihan järjetön lause. Jos pahiksena tapatat tiimiläisesi ja vaikutat erityisen hyvikseltä, täytät määritelmäsi (pahiksena näyttää hyvikseltä), mutta häviät vaan, joten miten se auttaa pahistiimiä?

Pahiksena nimenomaan riittää se, että itse selviää pelin loppuun asti.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 21:20:57

No, jos tiimisi kuolee alta, sinun pitää kuitenkin jatkaa huomattavasti pidempään teeskentelyä kuin pitäisi, jos tiimikaverit ovat elossa (mitä enemmän pahiksia on elossa, sitä nopeammin peli päättyy). Hyvikset saavat runsaasti lisää mahdollisuuksia osua oikeaan ja kokeilla/selvittää, kuka on hyvis tai pahis. Todennäköisesti olet myös menettänyt pahisrooleja, joilla voisit estää hyvisroolien toimintaa, ja hyvisroolit pääsevät vapaammin etsimään sinua. Keskimäärin ainakin jokainen menetetty pahis laskee tiimin mahdollisuuksia voittaa reilusti. Erityisesti näin sinun tapauksessasi, kun pelityylisi on niin vaikeatulkintainen, veikkaan että sinut lynkataan/tarkastetaan yms. aina varmuuden vuoksi jo ennen loppupeliä. Ainakin kaikissa katsomissani peleissä sinut oli lynkattu suht varhain. Eksponentiaalisesti vaikeammaksi tulisi selvitä erityispitkässä pelissä (jossa olet ainoa elossa oleva pahis).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 03.10.2018 21:47:50

Xatalos kirjoitti:Menee jo aika diipiksi tämä teoria itsessään :D Onko edes mahdollista, että Tube olisi tahallaan valehdellut kellonajoista, odottaen että olisit ylireagoinut siihen ja laskenut uskottavuuttasi..


En kiistä etteikö tää vois olla vähä far out, mutta tällaiseen peliin mä olen itse tottunut enkä mä usko sekuntiakaan, että joku vilpittömästi "mokais" teknisissä asioissa, kuten äänestäminen, viestien postausväli jne. Varsinkaan henkilön kohdalla joka tietää miten kova faktantarkistaja mä olen ihan siviilissäkin ja se tekee musta toisinaan äärmmäisen helposti baitattavan.

Argumenttini on tämä vaikka itseä puistattaakin ottaa pelin ulkopuoliset seikat tiskiin: Äänestettyäni Tubea, pahis!Tube ymmärsi minun olevan riski hänen tiimilleen, bongasi mahdollisuuden syöttää minulle suunnatun false facts-atrapin johon minut tuntien aivan varmasti siirtäisin fokukseni - esimerkiksi sen sijaan, että kommentoisin tätä muuta peliä lol - ja parhaimmillaan mä räyhäisin tästä kellonajasta päivän loppuun asti tällä äänisaldolla ja homma ratkeaa kuin itsestään ilman sen suurempia ponnisteluja. Tubehan occamin partaveitsen ja kaiken logiikan mukaan "vain mokasi" :).

Mut lupaan seuraavassa viestissä kommentoida mitä mieltä oon muista pelaajista.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 22:06:47

Hetkinen, miten tuttuja sinä ja Tube nyt olittekaan keskenänne?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 03.10.2018 22:12:36

Keturin kirjoitti:Varsinkaan henkilön kohdalla joka tietää miten kova faktantarkistaja mä olen ihan siviilissäkin


Keturin kirjoitti:Pliis voidaanko lopettaa tää turha meta ja esim pelata


Kuva
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 22:15:06

:D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 03.10.2018 22:41:40

Vastaan silti!
Xatalos kirjoitti:Hetkinen, miten tuttuja sinä ja Tube nyt olittekaan keskenänne?

Ollaan kerran kännissä väitelty siitä miten provokatiivisesti animea on rakentavaa kritisoida ynnä muusta (minä olin naamat, en ole varma Keturinista). Se meinasi tulla mun luokse Finconin ajaksi nukkumaan, kun laitoin Discordiin avoimen tarjouksen, mutta ei sitten tullutkaan coniin. Discordissa ollaan juteltu muutamia kymmeniä rivejä samoissa keskusteluissa. (Ei varmaan ihan satoja?) Olikohan muuta? Toivottavasti ei ainakaan mitään isompaa, mitä en muista. Ei siis aivan kovin tuttuja, mutta tuttu nimimerkki, ja tiedän vähän mihin tyyliin se Discordissa jutustelee, mutta en tunne sitä sen vertaa, että osaisin niillä tiedoilla pelata neljäulotteista shakkia. :D
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 22:44:48

Olisin mieluummin kuullut Keturinilta, koska hänen syytöksensä sinua kohtaan ilmeisesti perustuu (osin) teidän yhteiseen historiaan.

Hassua sinänsä, koska hän eilen vain valitti siitä että puhuttiin turhaan historiasta :P

Sanoisitko että tiedät miten "kova faktantarkastaja" Keturin on?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 03.10.2018 22:59:13

Päällimmäisiä ajatuksia vuorokaudesta, pakko ehtiä suihkuun ja nukkumaan.

Zey kyseli Haliman hyvismäisyydestä. Mä kyseenalaistan Awaclusin selkeästi hyvismäiseksi leimaamisen. Tuo Haliman kommentti eroaa nyt hieman Xatalosin vastaavasta siinä, että Halima uhkaa (luo painetta) ja Xatalos on valmis äänestämään. Ehkä me sitten ollaan tästä asiasta Xatalosin kanssa eri mieltä. Hyvä pointti tosiaan siinä, että eka päivänä pahiksille vähemmän kannattavaa. Xatalosin kannalta katsoen Haliman kommentti on epäilyttävämpi (jättää tilaisuuden äänestää myöhemmin, vaikka nyt ei äänestä). Ehkä mä olen turhan heikoilla siinä, että mun mielestä Halimalla on nyt hyvismäinen tyyli, ja listauksen kannalta olin kuitenkin turhan heikosti peliin keskittynyt. Mutta mun mielestä Halima pelaa hyvismäisesti, ja pahiksena Haliman ei nyt vain ole kannattavaa leimata yksi hyvikseksi keinolla millä hyvänsä. Mä en vaan näe järkeä tässä, ellei Halima nyt yritä pahiksena saada hyvistä mukanaan hautaan (mutta Awaclus oli menossa siinä vaiheessa sinne ensin). Jos Halima on pahis, en näe järkeä noin epäilyttävän henkilön pelastamisessa. Toki silloin voi jättää hämmentävän pelaajan peliin mukaan, mutta enemmänkin se aiheuttaa epäilyjä Halimaa kohtaan. Lisäksi Halima on käsitellyt pelaajian monipuolisesti, mikä ei ole pahis-Halimaa. Toisaalta en kyllä epäile Haliman kykyjä feikata asiaa. Mä en tiedä, miksi mulla tuli jo Zeyn ekasta kommentista lähtien mieleen, että Zey yrittää tehdä Halimasta väkisin pahiksen.

Olettaisin, että Violetilta on tulossa listaa, kun on kuitenkin pelin käsitellyt? Mun mielestä Violet on nyt omituisen neutraali. Kommentoi peliä ja äänestää mua ilmeisesti lähinnä painostaakseen äänestämään (tai ainakaan muuta syytä ei sanonut). Siinä mielessä kovin helpon kohteen valitsi, koska tosiaan en ole vielä äänestänyt (ja kyllä, teen sen ajoissa ennen pelipäivän loppua). Meillä on ehkä tässä nyt pieni mielipide-ero. Toki äänet tuo paineita, mutta mun mielestä ne tulee ihan tarpeeksi ilmi listauksista. Minä en nyt vain ole sellainen, joka heittelee ääniä sinne ja tänne (=sen hetkiselle kovimmalle epäilylle), vaikka tässä pelissä näköjään on nyt sellainen tapa. Mua ihmetyttää Violetin neutraalius ja helppo äänestyskohde ja -peruste. Ja vielä tuosta äänestyspakosta: Äänestyspakottomuus ei mielestäni ole syy jättää äänestämättä, mutta kyllä useinkin joku jättää sen takia äänestämättä. Sen takia kannustan äänestämään. Tosin melko turhauttavaa on se, kun ilmestytään ensimmäisen kerran puoli tuntia ennen pelipäivän loppumista ja aletaan äänestämään. Sellaisesta ei ehdi keskustelemaan, ja saa hyvän syyn vaan heittää äänen kun tahtoo nyt kuitenkin äänestää, vaikka ei oikein tiedä pelistäkään mitään.

Olen kyllä huomannut, että ääntä saa vaihtaa, kiitos vain Awaclus. Mua vähän kummastuttaa, kuinka helpolla Awaclus nyt pääsee. Onhan sieltä tullut kaksi tai kolme ihan hyvää lainausta, mutta jotenkin kaikki ovat nyt luovuttaneet Awaclusin suhteen. Ja Xatalos epäilyttää vielä samasta syystä, eli siitä, että luopuu epäilystä ja silti pitää äänen (ja kun tämä nyt on nostettu esille, niin Zey taisi tehdä samaa). Tosin tässä vaiheessahan Xatalos on jo äänensä laittanut muualle.

Awaclusin ja Xatalosin keskustelu pahistaktiikasta taitaa nyt olla vähän turha. Ainoa tilanne, missä tuosta hyötyisitte, olisi pahischat (kaukaa haettuna ajatuksena mietin kyllä, että Xatalos pahiksena olisi tylsistynyt Awaclusin pelityyliin. Okei, turhan kaukaa haettuna.)

Keturin on kuuma puheenaihe. Mun mielestä on jännä, miten Keturin tuntuu omista puheenaiheistaankin syyttävän Tubea ja pitää nerokkaana pahisjuonena. Jos Tube näillä perusteilla paljastuu pahikseksi, niin onneksi olkoon. Villeimmissä mielikuvissakaan en osaa kehittää tuollaista teoriaa. Mun mielestä Keturinin teoria on turhan kaukaa haettu, ja tuntuu tosiaan unohtavan oman äänensä. Niin ja siis lempirooli pelissä ei tosiaan ole se hyödyllisin tieto pelissä, mutta pelityyli minusta on. Ja tässä pelissä nyt ihan oikeasti aikaa on, ja jos sen osaa käyttää, lempirooli nyt ei paljoa aikaa vie kirjoittaa.

Kommentoin Ebsulin kommenttia “lavastaja-Keturin”ista. Yhä olen kiinnostunut kuulemaan, millä ihmeen johtopäätöksellä Ebsuli epäilee Keturinia lavastajaksi? Siinä nyt vaan ei ole logiikkaa, ellei roolia satu tietämään. Freudilainen?

Tingle ja Ustegius vaivaa samasta syystä. Kumpikin on heittänyt epäilyn ja äänet 1-2 pelaajalla ja häipynyt. Mitä te ajattelette? Ustegius varsinkin, kun viimeisestä viestistä alkaa olla aikaa. Tingleä huhuilen kyllä myös.

Kolmella viimeisellä on pakolliset puhepakot. Muuten olisin miettinyt sinne suuntaan äänestämistä, mutta heidän on pakko nyt muutenkin käydä kommentoimassa. Violet taas on kirjoittanut monta viestiä, mutta silti jää neutraaliksi, eikä oikein kuitenkaan sano mitään. Meinasin äänestää huomenna, mutta toisaalta ääntähän voi aina vaihtaa tarvittaessa, joten ++Violet Ajatuksia?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 03.10.2018 23:03:21

Sori, mutta jaksaisiko ja osaisiko joku laskea, kauanko tämä peli kauimmillaan kestää?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 03.10.2018 23:05:34

Xatalos kirjoitti:Hetkinen, miten tuttuja sinä ja Tube nyt olittekaan keskenänne?


Ollaan tavattu kerran, mut Discordissa on tullu väänettyy millon mistäkin. Mä voin pelata tätä peliä kuvailemassani tyhjiössä, mutta ilmeisesti joudun ihan tosissani pohtimaan, että vaikuttaako ihmisten näkemykset ja tieto muiden pelaajien luonteenpiirteistä heidän päätöksiinsä ja stategiaansa. Etenkin pahis-pelaajille tällaiset tietovarat olisivat ihan kultasuoni, mikäli homman hoitais vielä niin hyvin ettei ne hyvikset koskaan edes tajuais, että niitä baitataan. Mä en pysty enkä halua mennä sanomaan Tubesta, että pystyisikö se tällaiseen peliliikkeeseen. Mä vaan näen ikkunan sellaiselle, riippumatta siitä tunteeko baittaaja ja baitattava toisensa.

Mut niihin muihin pelaajiin:

Awaclus: lol, tää tyyppi on mun mielestä edelleen täys vitsi, joka ei ole toistaiseksi tuonut peliin yhtään mitään sisältöä ja on vain yrittänyt justifioida omaa pelityyliään. Aivan sama onko hyvis/pahis tai lynkataanko heti vai huomenna, mutta olis parempi lynkata koska mafia ei tätä tyyppiä tule tappamaan. Varsinkin tässä vaiheessa, kun homma on saavuttanut täysin meemuilun.

Xatalos: Neutraalia peliä joka on selkeästi yrittänyt kärsivällisesti ymmärtää kaikkien pelaajien tulokulmia, myös minun ja Awan. Hyvisvibat, vaikka hyppy lynkkausjunaan jännittikin.

raynpelikoneet: Katosi kentältä julistettuaan mut mafiaksi eikä ole perustellut mikä tekee musta mafian. Tulkinnut tahallaan väärin mun sanomisia ja saanut mut huonoon valoon. Hyvispelaaja olisi koittanut ymmärtää tai hyväksynyt selitykseni mitä oikein tarkoitin sanomisillani, sen sijaan että jatkaa väitteen "Keturin valehtelee" pakottamista. Isot pahisvibat.

Violet selkeesti ymmärsi miksi vaikutan turhautuneelta ja maltillisuuden vuoksi neutraalit vibat. Odotan kommentteja muista pelaajista.

Tinglestä mulla ei oo yhtään mitään, odotan lisäkommentteja.

UstegiusSama homma, ei ole antanut peliin yhtään mitään toisen viestinsä jälkeen, on lähinnä väkisin täyttänyt postauskiintiönsä

Aelinalta odotan eniten kommentteja tähän nykytilanteeseen ja sitä ensimmäistä ääntä. ED: sieltähän ne tulikin.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 03.10.2018 23:11:51

Ja kun Zey mietti noita mun epäloogisuuksia ja pelin lukemista, niin jos siihen ryhdyt niin ehdotan Pelottomia (paitsi, että mulla on nyt tiukempi aikataulu). Kapteeni käskee on myös ok, mutta siinäkin oli enemmän aikaa minulla (siitä pelistä olen tosin lopulta melko ylpeä). Koiravideoita oli ajallisesti ja roolilta melko eri lähtökohdat kuin nyt (rakastavainen ja kesäloma).

// Keturin väliin. Minäkin haluaisin kuulla raysta. Ustegius ei ole täyttänyt postausvaatimuksia vielä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 03.10.2018 23:15:21

Aelina kirjoitti:
// Keturin väliin. Minäkin haluaisin kuulla raysta. Ustegius ei ole täyttänyt postausvaatimuksia vielä.


Ah katsoin vain haulla, että ekan päivän ketjuun tullut kolme viestiä, mutta ilmeisesti äänen syntaksin korjaamista ei laskettu viestiksi?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 23:16:35

Hm.. kenties tämä sittenkin on hyvisteoria (Keturinilta). Jotenkin tuli tunne, että ei olisi lähtenyt pahiksena näin vainoharhaista/vaikeaa vaihtoehtoa itselleen hakemaan. Tietysti jos nyt itse lähden vainoharhaiseksi, niin tämä mielentilani olisi juuri sitä, mitä Keturin koko ajan tavoitteli :P

Mielelläni kuulisin raynilta tarkemmat perusteet, miksi Keturin oli pahis eilisten juttujen perusteella. Homma jäi itselleni vielä vähän epäselväksi.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 03.10.2018 23:18:40

En voi sanoa, että pitäisin juuri erityisesti Keturinia kovana faktantarkastajana, vaan ihan normaalisti fiksuna tyyppinä. Kuitenkin Keturinilla on pointti: jos olisin tarkoituksella valehdellut, olisin tehnyt sen pitäen erittäin todennäköisenä, että joku sieltä kaivaa faktat esiin. Lisäksi varmaan olisin pitänyt Keturinia todennäköisimpänä tyyppinä, joka käy kaivamassa oikean ajan esiin. Ei siksi, että olen joskus jutellut hänen kanssaan tai tuntisin hänet todella kovana faktantarkastajana, vaan siksi, että keskustelin hänen kanssaan tässä pelissä. (Jos roolit olisivat olleet toisinpäin, olisin varmaan keskustelukumppanina itse käynyt tarkistamassa sen ajan, kuten kävin tarkistamassa Keturinin väitteen tasapelistä äänissä.)

En kuitenkaan olisi voinut mitenkään ajatella, että vääjäämätön valheesta kiinni jääminen olisi johtanut mihinkään positiiviseen, mistä johtuen valehtelemaan ryhtyminen tarkistettavista asioista on mun mielestä tosi tyhmää tällaisessa pelissä. Ei siis ole mitään 4D-shakkia miettien kahdenkymmenen siirron päähän. Moka, josta on jauhettu nolottavan paljon.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 23:22:49

Hm.....
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2018 23:30:14

Taidan miettiä huomenna uudelleen. Toivottavasti rayn palaa ketjuun lähitulevaisuudessa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 04.10.2018 00:08:07

Tube kirjoitti:En kuitenkaan olisi voinut mitenkään ajatella, että vääjäämätön valheesta kiinni jääminen olisi johtanut mihinkään positiiviseen, mistä johtuen valehtelemaan ryhtyminen tarkistettavista asioista on mun mielestä tosi tyhmää tällaisessa pelissä


Mä en tiedä muiden pelaajien pelaamishistoriasta mitään, mutta tän mun kelan esiteltyäni on tullut vähän sellainen kuva, että tää minun mielestäni täysin mahdollinen ja - joskus todistettukkin - skenaario on muiden pelaajien mielestä ihan liian diippiä tai kaukaahaettua. Joku muu ois voinut nostaa kulmakseen, että Tube valehtelee ja siinä vaiheessa kun Tube sanoo "lol mokasin" ja muutkin pelaajat on sitä mieltä, että on todennäköisintä, että kyseessä olisi inhimillinen moka tyytyisi syyttelijä tähän tulemaan ja unohtaisi asian. Energiaa olisi joka tapauksessa hukattu täysin mitättömään asiaan joka on aina plussaa pahiksille. En lopulta nostanut ongelmaksi sitä, että Tube valehtelee vaan, että Tube baittas mua uskoen tarttuvani baittiin, mutta ei uskonut että tunnistaisin sitä baitiks.

Mä nyt haluan korostaa, että tää ei oo mitenkään mun täysin lopullinen kulma, mutta on mielestäni pahismaista ohjata pelaajia sellaiseen suuntaan tai tekemään sellaisia asioita jotka ei auta löytämään pahiksia, mutta vie pelaajien energiaa pelata. Isoimmat ajatukset Tuben pahiksiudesta ovat kuitenkin olleet tyypin aikaisempi äänestyskäyttäytyminen, mut mä voin laittaa tän homman nyt toistaseks jäihin ja keskittyä vaikka rayniin:

Samalla tavalla mua jännitti hyvin paljon, kun rayn pyysi Tubea postaamaan jonkun vanhan pahispelinsä logit tähän ketjuun. Tää on mun mielestä erittäin iso ja raskas pyyntö pyytää pelaajaa tekemään jotain varsinaisen pelin ulkopuolella. Oli se sitten logien etsimistä tai niiden lukemista.


Nyt meen kyl nuk- En kuitenkaan sulje pois sitä mahdollisuutta, että rayn ja Tube olis molemmat pahiksia ja tää on ihan sovittu juttu. Mikäli Tube olis pahis niin olis aika helppoo "pyynnöstä" vaan postata omasta nykymenostaan poikkeava pahispeli ja luottaa siihen, että jengin tulkinta hänen pelityylistään kantaa pelistä toiseen. Selkeästi esimerkiksi Awaclus on tässä pelissä täysin vakuutettavissa sillä, että koska tyyppi X pelasi joskus täysin eri tavalla ollessaan pahis -> hän ei voi olla nyt pahis. Hän ei omsta mielestään itse ainakaan voi olla pahis, koska on pelannut aina hyvistä samalla tavalla kuin nyt. Yeah right.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 04.10.2018 00:39:21

Keturin kirjoitti:Energiaa olisi joka tapauksessa hukattu täysin mitättömään asiaan joka on aina plussaa pahiksille.

Kenestäköhän johtuu? Siitä, joka katsoi aikaleimaa väärin, vai siitä, joka jaksaa vääntää aiheesta vielä monta sivua myöhemmin? Eli eikös tässä ole keskusteltu aika mitättömästä asiasta aika paljon, "joka on aina plussaa pahiksille"? Yritä edes miettiä, että mä oon hyvis ja toi oli vaan moka, ja siitä kontekstista katso noita omia postailujasi. Melkoista ajan haaskausta, eikö?

Itseäkin kummastutti tuo pyyntö postata aiempi peli, mutta en ole Kylässä ennen pelannut, joten ajattelin, että se on normaalia käytöstä. Tuosta pelistä on myös ihan kamalasti aikaa, joten eipä se oikeastaan mitään todistaisi edes, eli sikäli turha pyyntö ja turha vastaus.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 04.10.2018 00:46:15

Meiz

Meiziltä on tullut hyviä pointteja Halimasta, mikä takia olisin valmis hieman luottamaan häneen. Haluisin saada jonkinlaista koostetta hänen muistakin mielipiteistään, sillä en ole niin varma mitä hän ajattelee muista kuin Halimasta.

raynpelikoneet

Ikuinen murheenaihe. Hyvin on tullut asiaa ja ollut mukana pelissä, mutta vielä ei ole tullut mitään sellaista, joka sais mut ajattelemaan, ettei ray noin pahiksena olisi tehnyt.

Tingle

Tingleltä onkin näköjään tullut kaks pikkuviestiä. En ihan ole varma onko hänen äänensä epäilyääni vai vain kannustin saamaan Awa avaamaan pohdintojaan. Jälkimmäinen tuntuu todennäköisemmältä hänen sanojensa mukaan, mutta toisaalta ihmetyttää voiko Tingle tuossa vaiheessa uskoa, että Tinglen ääni saisi Awan kertomaan perustellusti mielipiteensä, vai yrittääkö hän vain tehdä jotain hyödyllisen näköistä.

Tube

Tube kirjoitti:Tingle, alkupelin täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen, saapui juuri sopivasti syyttelemään Awaa, kun lynkkausjuna Keturinia kohtaan oli alkanut.

Uskotko sä siis, että pahikset olisi ajatelleet, että nyt Keturin tarvitsee äkkiä apujoukot paikalle, jottei Keturinia vain lynkata kun päivä päättyy reilun kolme vuorokauden päästä?

Ustegius

Ustegius kirjoitti: Pohti rooliteknisiä vaihtoehtoja, joka on sinänsä hyvä mutta myös kuten mainittu helppo puheenaihe. Ei vienyt tätä kuitenkaan loppuun asti, vähän niin kuin ehdotti vapaaehtoisen ystävystyjän framille nousemista, mutta ei sitten kuitenkaan suoraan, vaan ikään kuin jätti asian muiden loppuun mietittäväksi. Strategianahan vapaaehtoisuus olisi huono, koska se antaisi helpon kohteen mafialle. Tämän takia epäilen Aelinaa, yrittikö hän vähän tahallaan saada itselleen helppoa maalitaulua ensiyöksi ja neutraloida ystävystyjän heti alkuunsa? Toinen vaihtoehto on, että se oli tietoinen syötti siihen, että tarttuuko joku ehdotukseen kovasti, mutta ei uhraa itseään, eli olisiko joku mafioso oppurtunistisesti (mutta lyhytnäköisesti) ajanut suunnitelmaa eteenpäin.

Jos Aelinan suunnitelmana olisi ollut saada helppo kohde ensi yöksi, miksi hän itse toi asian esille, että suunnitelma on huono, koska antaa pahiksille helpon kohteen? Tai muutenkin lähti puhumaan suunnitelmaansa vastaan jo sen esittelyvaiheessa? Entä jos Aelinan tarkoituksena oli esittää virheellinen suunnitelma nähdäkseen kuka sitä kannattaisi, olisiko tämä mielestäsi ollut hyvä suunnitelma?

Violet

Violet kirjoitti: Rayn aloitusviesti kiinnitti huomiota, sillä siinä hän kertoo äänestävänsä pelaajia, jotka eivät anna muille ääniä, asettaen pelaajille paineetta äänestää ilman, että hän heittelee ääniä sattumanvaraisesti muille pelaajille.

Mitä tarkoitat tällä kohdalla?

Violet kirjoitti:Aelinan erikoispohdinta tuntuu sellaiselta, jonka hän on saanut roolilistaa katsoessaan ennen kuin on saanut itse peliroolinsa.

Miten päädyit tähän? Itse ainakin tulkitsen Aelinan aloituksen ”Ystävystyjän käyttäminen ennustajana olisi kyllä hyvä juttu” ja pohdinnan keskeneräisyyden (ts. ei esittänyt valmista kaavaa, vaan tuntui olevan vain ajatus ajatuksen perässä -tekstiä) takia niin, että hän pohti asiaa mun sanottua, että ystävystyjä toimii ennustushahmona.

Violet kirjoitti:Awaclus vaikuttaa pelaajalta, joka tietää mitä tekee = Joko hän on hyvis, ja vilpittömästi uskoo edistävänsä kylän peliä tai on pahis, ja uskoo selviytyvänsä strategialla pelin loppuun ja ohjattua kyläläisiä riittävästi harhaan. Tiedän kyllä itse kumman johtopäätöksen näistä tässä vaiheessa tekisin. Mikä on kantasi Zey?

Kantani kyseisellä hetkellä: ”Sikäli kyl Awaclus vaikuttaa pelaajalta, joka tietää mitä on tekemässä” = vois ollakin jopa tarpeeksi taitava pelaaja, joka osaa vetää tommosen halliten jälkiseuraukset = ajatukseni huonosta pahistaktiikasta ei välttämättä päde. ” eikä niin vaan huvikseen hommaa tee.” = Alkuperäinen ajatukseni vain aktiivista kuvaa tavoittelevasta pahiksesta oli väärä.

Violet kirjoitti:Pelistä löytyy siis jo aineistoa, joka tukee sitä, että Awaclus on omalla erikoisella linjallaan, ja Zey ei sitä huomaa.

Mitä aineistoa en huomaa?

Violet kirjoitti: Keturinin kohdalla mietityttää, että jos hän pahiksena todella on sitä mieltä, että peli ei etene, niin miksi hän tulisi voimakkaasti huutamaan että keskustelkaa oikeasta asiasta? Pahiksena hänelle pitäisi ihan hyvin sopia se, ettei peli etene. Jos peli taas etenee hänestä, niin miksi hän pahiksena tulisi huutelemaan että se ei etene? Pidän häntä tässä tilanteessa turhautuneena hyviksenä

Tää on Violetilta hyvä pointti.

Violetilta ihan kivoja kyseenalaistamisia, mutta vielä jäi epäselväksi/laihoiksi Violetin mielipiteet.

Xatalos

Järkevää tekstiä häneltä tullut, lähinnä ”ongelmana” vain se, että yhdistän hänet rayniin (ts. en ole juurikaan Xataloksen peliä nähnyt, enkä varmaan oo niissä kahdessa (?) pelissä ollut pahis, joten en sikäli hänen pahispeluunsa tasosta tiedä, mutta pelaajana ylipäänsä vaikuttaa olevan samantasoinen raynin kanssa, joka taas on pelottava pahiksena), jolloin sama pääosin sama ongelma kuin rayninkin kanssa. Tosin Awan muiden pelien etsiminen & tutkiminen viittais hyvikseen, sillä hyviksellä on enemmän kiinnostusta tutkia muita pelaajia. Pahiksena Xatalokselle olis ehkä riittänyt ne pari peliä, jotka Awa antoi. Lähinnä lisäinfon etsiminen pahiksena ois tarpeen, jos Xatalos haluaisi mielipiteensä liikkuvan johonkin suuntaan. Jos Xata haluaisi pahiksena Awan olevan hyvismäinen perustellusti, niin luulisi että olisi tehnyt sen jo Awan linkkaamien pelien perusteella (ja muutenkin, ei vaikuta/vaikuttanut kauhean innokkaalta muuttamaan mielipidettään Awan suhteen hyvismäiseen suuntaan). Jos taas Xata haluaisi Awan olevan pahismaisempi mieletään tai kumota Awan linkkaamat pelit, todennäköisesti lukisi vain Awan pahispelejä (koska vain sieltä voi löytää pelin, jolla pystyy kumoamaan hänen oman havaintonsa ”Awa pelasi pahiksena varovaisemmin kuin tässä pelissä”). Ja kuitenkin Xatalos on tutkinut Awan hyvispeliä -> todennäköisesti aidosti kiinnostunut hyvis.

Ja sitten niiden uusien viestien luku:

Aelina kirjoitti: Zey: Miksei näitä pointteja äänestää Keturinia nostettu mitenkään esille?

Nopealla vilkaisulla näissä viesteissä nyt ainakin nostettiin esille, että Keturin väitti, ettei mitään materiaalia ole, vaikka sitä on:
rayn kirjoitti: Viittaan siihen että hän tuli valittamaan asiasta josta on jo valitettu, tekemättä mitään muuta kun lyöden lisää löylyä ja sanomalla ettei "mitään muuta ole tapahtunut" (kyllä, lukekaapa uudelleen ^^) joka on täysi vale.

rayn kirjoitti: en, meinaan sitä että hän vain jauhaa samaa juttua esittäen vihaista Awaa ja muita kohtaan sanomatta yhtään mitään, muistaapa vielä mainita ettei "mitään muuta ole tapahtunut" vaikka asiahan ei ole missään nimessä oikeasti näin.

rayn kirjoitti: Sinä väitit ettei mitään muuta ole tapahtunut ellet toki halua sanoa mitä muuta " jos tänne sinä aikana tulis jotain oikeeta sisältöä" tarkoittaa. Ball is on your court dude.


Aelina kirjoitti: Haliman viestin olin ihan täysin unohtanut, hyvä että nostit esille.

No mitä mietit tästä viestistä? Tosin ihmettelen kyllä silti, miten sellainen asia on voinut täysin unohtua, jos kerran toi on aika vahva merkki pahikseudesta (tai ainakin sun mukaan yleensä aina sanoja on pahis -> luulis että tää soittais sitten aika paljon hälytyskelloja ja asian muistais).
//Nyt sieltä tuli uus viesti, jossa käsittelee Halimaa.
Aelina kirjoitti:Toki silloin voi jättää hämmentävän pelaajan peliin mukaan, mutta enemmänkin se aiheuttaa epäilyjä Halimaa kohtaan.

Millä tavalla se aiheuttaa epäilyjä Halimaa kohtaan?

Aelina kirjoitti: Eli siis, minä tarkoitin, että Tube on tainnut kaikilla kysyä/sanoa jotain muiden kommentteihin, mutta epäilyksiä kohdistanut vain yhteen henkilöön. Zey nosti esiin tuossa tuon Keturinin (mistä ajattelin, että onhan Tube epäillyt Keturiniakin), eli minun mielestäni Tube ei ole epäillyt varsinaisesti Keturinia, vaan sanonut vain pitävänsä silmällä. Muille Tube on vastaillut (eli kiinnittänyt huomiota pelaajiin), eli ei ole nostanut esille epäilyjä. Eli miettiminen (jonka kyllä itse sanoin) on väärä verbi, enemmän tuo "kiinnittänyt huomiota", mistä on vähän turhan helppo vetää vääriä johtopäätöksiä, kun en tuota tarkentanut.

Täh? Onko se nyt susta epäillyt Keturinia vai ei?
Aelina kirjoitti: Mun mielestä Tube on epäillyt enemmän yhtä pelaajaa, mutta toisaalta kyllä miettinyt kaikkia (tai ainakin kiinnittänyt moneen huomiota).

Eli tosiaan tällä tarkoitit, että Tube on epäillyt yhtä pelaajaa ja käynyt jonkinnäköistä keskustelua monien kanssa (= puhunut peliteknisyyksistä ja puolustautunut/vastannut muiden esittämiin kysymyksiin mun, rayn ja Haliman kanssa)?

Rayn epäilyttävyyksiä jo peruutitkin, mutta et kuitenkaan vastannut miksi rayn oli Awaa epäilyttävämpi ku luulit hänen käyttätyvän suurin piirtein samalla tavalla, välillä vain vähän järkevämmin?

Aelina kirjoitti: Ja Xatalos epäilyttää vielä samasta syystä, eli siitä, että luopuu epäilystä ja silti pitää äänen (ja kun tämä nyt on nostettu esille, niin Zey taisi tehdä samaa).

Enhän mä ole luopunut epäilyistä?

Keturin kirjoitti:Ironisesti töi_hommad kuivu kasaan alkuperäisen heittoni jälkeen ja raynpelikoneiden "kattokaa tätä mun Keturinin kommentista vääristeltyä sitaattia -> Keturin valehtelee"-väitteeseen oli hirveen helppo tarttua. En kuitenkaan aikonut lukea kaikkea aikaisempaa keskustelua mobiilissa vaan päästyäni ruudun ääreen, ei se töissä oleminen varsinaisesti ollut esteenä vaan haluttomuus tihrustaa noita tekstiseiniä puhelimel. Korostin, että oon vielä "en-ison ruudun ääressä" sen takia, että raynpelikoneet väitti virheelliseen tulkintaansa perustuen mun olevan sitä mieltä, että "ketjussa ei oo puhuttu mitään hyödyllistä". Enhän mä edes ollut lukenut koko ketjua vielä niin miten voisin olla sitä mieltä?

Ymmärrän, että olit väärässä, eikä rayn ollutkaan valehdellut aikaisemmin, mutta missä asiassa luulit raynin valehdelleen ja millä tavoin?
No, sama se, oliko syy työt, pieni ruutu vai jokin muu asia, miksi olit pahassa paikassa etkä olisi pystynyt keskustelemaan, joka tapauksessa siitä huolimatta keskustelu useaan otteeseen samaa asiaa hokien, kun asia olisi varmasti tullut ekalla kerrallakin selväksi jos olisi vain jättänyt vastaamatta kunnes tilanne on parempi, vaikuttaa musta ylireagoimiselta.
Ja musta toi toinenkin koko topa -tulkinta on mahdollinen ihan vain kyseistä ja edellisiä viestejäsi katsoen. Et kuitenkaan tuolloin ollut sanonut, ettet koko topaa ollut lukenut, joten musta on ihan luonnollista olettaa, että kun olet kerran keskustelusta jollain tasolla perillä, olet myös viestit lukenut.

Keturin kirjoitti:En myöskään päätynyt mihinkään tulokseen, että Tube yrittää pussittaa mut, vaan pohdin yleisellä tasolla

Kuitenkin sanoit, että haluttomuus lynkata sut oli epäilyttävää. Onko sulla siis jokin muukin teoria, miksi pahiksena Tube ei olisi halunnut lynkata sua?

Mitä tulee muuten Keturiniin, niin siellä on omasta mielestä menossa todella villit teoriat. :D Ts. jos itse mietteisin, että lähtisin valehtelemaan ajasta, niin olettaisin että homma menisi niin että sanon ajan -> aika tarkistetaan ja todistetaan vääräksi (koska jonkin ajan sanominen oikein houkuttelee lukijoita tsekkaamaan asian oikeellisuus) -> toteaisin hups, aika-asia jäisi siihen aiheuttamatta sen enempää hämminkiä ja joutuisin kuitenkin puolustautumaan ilman aika pointtia, jolloin koko homma olis ollut ihan turhaa, korkeintaan aiheuttanut sen, että muutkin mun sanomat faktat syynätään. (//Enkä näkis suurena hyötynä, että joku/jotkut käyttäis korkeintaan pari minuuttia viestien etsimiseen :D)

Nyt kyllä Keturinin homma alkaa olla niin itseensä keskittynyttä ja ylireagointia täynnä vainoharhaisuudesta puhumattakaan, että musta tuntuu Keturinin olevan hyvis. Pahikselta ymmärtäisin, että tilanteessa, jossa yhtäkkiä tuntuu ilmaantuneen kasa ääniä itselle, voi olla hankala hallita mitä tunteita tekstissä näkyy, varsinkin kun keskustelu on juuri nyt käynnissä ja on itse osallisena siinä. Mut nyt tilanne on tasaantunut ja luulisi, että pahiksella olis jo tunteet hallussa, sillä paniikki äänistä on kuitenkin perusvihje pahiksesta. Ja luulisin Keturinin kuitenkin osaavan tunteensa hallita (kuitenkin irl-peleissä tätä vaaditaan enemmän, kun sanojen lisäksi täytyy hallita myös kasvot ja muu elekieli), ettei se siitäkään ole kiinni.

Eli lopuksi vielä hyvismäisimmästä pahismaisimpaan:

Meiz
Xatalos
Keturin
Violet
raynpelikoneet
Ebsuli
Tube
Ustegius
Tingle
Awaclus
Halima
Aelina

Awacluksen ja Haliman järjestyksestä en ole ihan varma, mutta laitetaan noin. Awan pelit olis vielä edessä.

Aelina kirjoitti:Ja kun Zey mietti noita mun epäloogisuuksia ja pelin lukemista, niin jos siihen ryhdyt niin ehdotan Pelottomia (paitsi, että mulla on nyt tiukempi aikataulu). Kapteeni käskee on myös ok, mutta siinäkin oli enemmän aikaa minulla (siitä pelistä olen tosin lopulta melko ylpeä). Koiravideoita oli ajallisesti ja roolilta melko eri lähtökohdat kuin nyt (rakastavainen ja kesäloma).

Lisätään lukulistaan.

Mut nyt pidän kyllä tauon ja oottelen, että burana alkaa tehota päänsärkyyn.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 04.10.2018 00:56:22

Tube kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Energiaa olisi joka tapauksessa hukattu täysin mitättömään asiaan joka on aina plussaa pahiksille.

Kenestäköhän johtuu? Siitä, joka katsoi aikaleimaa väärin, vai siitä, joka jaksaa vääntää aiheesta vielä monta sivua myöhemmin? Eli eikös tässä ole keskusteltu aika mitättömästä asiasta aika paljon, "joka on aina plussaa pahiksille"? Yritä edes miettiä, että mä oon hyvis ja toi oli vaan moka, ja siitä kontekstista katso noita omia postailujasi. Melkoista ajan haaskausta, eikö?

Itseäkin kummastutti tuo pyyntö postata aiempi peli, mutta en ole Kylässä ennen pelannut, joten ajattelin, että se on normaalia käytöstä. Tuosta pelistä on myös ihan kamalasti aikaa, joten eipä se oikeastaan mitään todistaisi edes, eli sikäli turha pyyntö ja turha vastaus.


Vai johtuisko siitä joka ylipäätään otti ne aikaleimat puheeksi ;) Mä olen pitänyt sua pahiksena jo hyvän aikaa ja vaikka olisitkin vaan mokannut niiden timestamppien kanssa niin ei se kovin merkittävästi laskis mun pahisviboja susta. Pidän edelleen täysin mahdollisena, että juu oot vaan mokannu, mut en haluu päästää tästä sun mahdollisesta baittiyrityksestä niin helpolla irti. Pidän myös hyvin todennäköisenä, että olet oikeasti yllättynyt siitä miten pitkälle tällaisen "mitättömältä vaikuttavan" asian voi viedä ja mä voin ihan hyvin jatkaa sun, sun roolin ja sun pelin pohtimista, koska se ei selkeästikkään tunnu susta mukavalta joten luultavasti oon oikeilla jäljillä.

//Zey
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 04.10.2018 01:50:12

Enpä saa unta. Huonenna yritän koulupäivän jälkeen nukkua päiväunet, mutta palailen viimeistään yöllä.

Vastailen äkkiä Zeylle: Rayn noiden viestien kohdalla vetoan tähän: "Kamalalla vauhdilla pukkaa taas viestejä. Ajattelin ihan lähteä listauksella liikkeelle nyt. Sori, jos taas löytyy epäloogisuuksia, kun en käy ihan aikajärjestyksessä." "Kirjoitin tätä melko pitkään, joten väliin on tullut monta viestiä. En tällä sekunnilla käy läpi tarkemmin, mun on pakko tehdä koulujuttuja." Tuossa kohtaa noista rayn viesteistä oli mennyt puolisentoista tuntia. Loppuviestiin katsoin äänestykset, mutta äänien kanssa olevissa viesteissä ei kukaan kommentoinut kummemmin. Sen jälkeen en sen kummemmin ilmeisesti palannut mun viestejä ennen tulleisiin viesteihin. Kyllä, hävettää oma pelini. Raynin kanssa mua ylipäätään sekoittaa se, että äänet ja epäilyttävät henkilöt löytyvät eri viesteistä kuin epäilyksien syyt. Xataloskin on kaipaillut perusteluja, kuten myös Keturin. Tätä et kuitenkaan nostanut esille?

Aiheuttaa epäilyjä sillä, että Halima lähtee puolustelemaan valtaosan mielestä epäilyttävää pelaajaa.

Typo, ei siellä pitäisi n-kirjainta olla. :D "...mistä [Zey] ajatteli, että onhan Tube epäillyt Keturiniakin), eli minun mielestäni Tube ei ole epäillyt varsinaisesti Keturinia..."

Halima? taisi sinun väittää luopuneen / heikentäneen? epäilyistä. Ilmeisesti näin et sitten tehnyt edes pelin alussa.

Ja epäloogisuuksiin Pelottomat liittyi siten, että taisin joka listaan vaihtaa Savun paikkaa, koska en lukenut viestejä kunnolla läpi... (Siitä pelistä puolestaan en ole kamalan ylpeä.)

Raynia kohtaan epäilyt aiheutuivat siitä, että kukaan ei kuitenkaan raynia epäillyt, vaikka kaikki kävivät (ymmärrettävästi) Awaclusin päälle. Tämä sai epäilemään, että keskustelua ohjattiin tahallaan sinne, mutta rayn yritettiin (pahiskavereiden taholta) jättää rauhaan. Olin ensin merkitsemässä Awaclus / raynpelikoneet ja Meiz / Zey, eli nuo olivat kuitenkin melko liikkuvat osat keskenään.

Tubea tarkoitin noin, mutta selkeästikään asiaa en noin osannut ilmaista. Typoja, typoja... Onnettomasti olin kyllä suluissa asian yrittänyt ilmaista. Siinä vaiheessa mietin Tingleä ja Ustugiusta, jotka eivät olleet edes kiinnittäneet huomiota muihin pelaajiin. Siinä mielessä Tube vaikutti erittäin aktiiviselta.

Vastasinhan mä kaikkeen?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 04.10.2018 01:59:08

Zey kirjoitti:
Ja sitten niiden uusien viestien luku:

Aelina kirjoitti: Zey: Miksei näitä pointteja äänestää Keturinia nostettu mitenkään esille?

Nopealla vilkaisulla näissä viesteissä nyt ainakin nostettiin esille, että Keturin väitti, ettei mitään materiaalia ole, vaikka sitä on:
rayn kirjoitti: Viittaan siihen että hän tuli valittamaan asiasta josta on jo valitettu, tekemättä mitään muuta kun lyöden lisää löylyä ja sanomalla ettei "mitään muuta ole tapahtunut" (kyllä, lukekaapa uudelleen ^^) joka on täysi vale.

rayn kirjoitti: en, meinaan sitä että hän vain jauhaa samaa juttua esittäen vihaista Awaa ja muita kohtaan sanomatta yhtään mitään, muistaapa vielä mainita ettei "mitään muuta ole tapahtunut" vaikka asiahan ei ole missään nimessä oikeasti näin.

rayn kirjoitti: Sinä väitit ettei mitään muuta ole tapahtunut ellet toki halua sanoa mitä muuta " jos tänne sinä aikana tulis jotain oikeeta sisältöä" tarkoittaa. Ball is on your court dude.


Zey kirjoitti:Ymmärrän, että olit väärässä, eikä rayn ollutkaan valehdellut aikaisemmin, mutta missä asiassa luulit raynin valehdelleen ja millä tavoin?


En koskaan sanonut, että rayn olisi valehdellut ketjussa aikaisemmin:

Keturin kirjoitti:Luetaanpa uudestaan!
Keturin kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Pliis voidaanko lopettaa tää turha meta ja esim pelata

Voitko sitten kommentoida johonkin muuhun mitä pelissä on sanottu tai tuoda jotain muuta esille?


Sanoin jo, että kommentoin muuta peliä kunhan pääsen koneen äärelle. Joka tapauksessa ois kiva jos tänne sinä aikana tulis jotain oikeeta sisältöä.


En missään vaiheessa väittänyt, että muuta ei ole tapahtunut vaan toivoisin et tästä eteenpäin ketjua dominoinut metapaska loppuis ja tulis jotain oikeeta aikavälillä nyt-kunnes pääsen ison ruudun ääreen. Onneksi saatiin valehtelusyytöksiä joilla ei ole todellisuuspohjaa, eikä kestä kantti quottaa valheeksi väitettyä lausetta. Ei ole muuten eka kerta raynpelikoneilta tässä pelissä :)


Sanoin, että ei ole ensimmäinen kerta tässä pelissä, että Rayn vääristelee toisen pelaajan sitaattia, oksentaa sen oman filtterinsä läpi ja esittelee ko. pelaajan valehtelijana. Olin väärässä siinä, että juuri näin olis tapahtunu aikasemminkin. Oli kuitenkin suoraan syyttänyt Awaclusia valehtelijaksi. Jos hän olis quotennu mua suoraan, niin kaikki ois varmasti tajunnu, että hänen väitteensä musta valehtelijana olisi ollut vähintäänkin tulkinnanvaraista, eikä se olis kestäny tarkempaa katselua.

Rayn kuitenkin jatkoi tämän tulkintansa pakottamista ilman, että edes harkitsi mun ihan oikeasti tarkoittaneen pyynnöntäni "oikeasta sisällöstä" kohdistuneen viestiäni seuranneita viestejä kohtaan enkä koko ketjua yhdessä, onnistui myös myymään tämän oman versionsa mun sanomisista muille. Tämän jälkeen olenkin mielestäni perustellut ihan riittävästi, minkä takia mun perspektiivistä siinä vaiheessa oli ollut hyvin paljon sitä ns. "kohinaa" mitä mä en ymmärrä.

raynpelikoneet kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Keturin. Sinä sanot asioita jotka eivät ole totta, ja kun sanot että valehtelet sanot että joo no ei noi ollu totta mitta on epäilyttävää että sanot minun valehtelevan.. mitä v.....????

Yritetään aamulla uudelleen, ei onnistu puhelimella kirjottaminen. Mutta ymmärsitte varmaan pointin. Kaveri valehtelee ja kun häntä kutsuu valehtelijaksi, on se "epäilyttävää". Huhhuh mitä pelleilyä..


Rayn myös kehotti mua listaamaan "hänen valheensa" ketjuun, vaikka en koskaan ollut sanonut Rayn valehtelevan vaan korkeintaan laittavan sanoja mun suuhun. Rayn esitteli onnistuneesti muille pelaajille, että hän olisi mun mielestä valehdellut ja huuti tätä vielä viimeisessäkin viestissä mun päälle, se on tosi outoa.


zey kirjoitti:
Keturin kirjoitti:En myöskään päätynyt mihinkään tulokseen, että Tube yrittää pussittaa mut, vaan pohdin yleisellä tasolla

Kuitenkin sanoit, että haluttomuus lynkata sut oli epäilyttävää. Onko sulla siis jokin muukin teoria, miksi pahiksena Tube ei olisi halunnut lynkata sua?


Emmä kyl osaa sanoa varmaksi, miks tuntu oudolta. Näin jälkikäteen mietittynä kyllähän Tube salli mun lynkkaukseni ja Awan henkiinjäämisen poistamalla äänensä Awalta, täten lyömällä mut kärkeen ja laittoi toisen vaihteen silmään mun hirttäjäisissä mielestäni haistettuani jotain. En tiedä olisko Tube voinut tehä muutakuin pitää äänensä toistaiseksi Awassa jotta mun epäilyt ei olisi saaneet vahvistusta.

//Aelina
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron