Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 19:54:18

Quotefail. Korjattu versio:

[quote="Tingle"]
Voisitko silti vastata? Jos valintasi on Keturin niin miksi hän?/quote]

Miksi ei? Oletko Keturinin pahiskaveri?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 19:54:45

Kolmas kerta toden sanoo:

Tingle kirjoitti:Voisitko silti vastata? Jos valintasi on Keturin niin miksi hän?


Miksi ei? Oletko Keturinin pahiskaveri?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 19:59:59

Ei rayn/Awaclus ihan voi verrata toisiinsa :D Onhan rayn kuitenkin selittänyt pyydettäessä about kaiken, ja ihan hyvinkin yleisesti ottaen. En ainakaan millään näe että hän hatusta heittäisi kantojaan. Mitenköhän ihmeessä päädyit edes siihen että rayn ja Awaclus pelaavat "ihan samalla tavalla"?

Oletko itse sitten sitä mieltä, että Awaclusin pelityyli on hyödyllinen/selkeä? Tai että hän olisi hyvä olla loppupelissä mukana? Ilmeisesti et ajattele näin, joten en tajua kritiikkiäsi minua kohtaan aiheesta.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 02.10.2018 20:06:38

Ehkä ihan samalla tavalla on pientä liioittelua, mutta lähelle. Kuten sanoin, raylta tulee ihan hyvää tekstiäkin välillä, mutta samalla tavalla heittelee epäilyjään perustelematta, ja lopulta sitä perusteltua on melko vähän. Haluaisin kovasti kuulla ajatuksia esim listan takaa.

Kyllä, voidaan miettiä, onko Awaclus hyödyllinen loppupelissä, mutta mun huomioni mukaan "tapetaan tämä pelaaja, se ei ole hyödyllinen" tulee usein pahiksilta. Saa hyvän syyn tappaa ilman, että etsii suoraan pahismaista pelaajaa. Minä kyllä tässä toivoisin, että Awaclusista kuulisi jotain hyödyllistä seuraavana päivänä. En tiedä, onko se ihan turha toivo?

//puhelin
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 02.10.2018 20:11:56

Tingle kirjoitti:En nyt oikein ymmärrä tätä Keturinin keissiä, saattaa olla että missaan nyt jotain. Pahiksilta tulee paljon sisällötöntä toistoa joo, mutta nyt on kuitenkin vasta ensimmäinen päivä eikä järkevää sanottavaa oikeasti vaan ole paljon. Minusta hän ei ole sen epäilyttävämpi kuin muutkaan.

Ekanakin päivänä silti toivoisi, että viestit eivät olisi 100 % referaattia siitä, mitä aiemmin on sanottu ja minkä kanssa on samaa mieltä, vaan yrittäisi laittaa edes vähän jotain omaa pohdintaa tai pelin kulkua kommentoivaa kamaa mukaan. Edes ihan vähän. Toki kiireessä käy virheitä, eli mitään varmaa ei voi sanoa. Tästä syystä minä sanoin ensimmäisenä tässä pelissä, että Keturin on epäilyttävä, vaikka en häntä olekaan äänestänyt, koska Awa on edelleen kaiken tämän jälkeenkin minun silmissäni epäilyttävin.

Awaclus väittää perustelleensa kaiken, mutta omaan makuuni hän ei ole perustellut oikeastaan mitään tarpeeksi hyvin. Mutu: Awan suosikkirooli on mafioso ja hän pelaa kaikki pelinsä luodakseen itselleen maineen sekavana pelaajana, jotta hän voi lunastaa tuon maineen pelatessaan pahista: "Mä pelaan aina näin!" Toivottavasti ei, mutta tuollaiselle pelityylille loogisin selitys, jonka keksin. Awaclus, mikä on sun suosikkirooli pelata?

Ps. Kylän mobiilikäyttöliittymä on aivan yhtä hirveä kuin kaikilla foorumeilla.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 20:14:47

Tube kirjoitti:Awaclus, mikä on sun suosikkirooli pelata?


Hyvisten erikoisroolit. Kovin suurta preferenssiä ei kyllä mihinkään suuntaan ole, kaikessa on omat puolensa.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 20:16:51

Tube kirjoitti:Mutu: Awan suosikkirooli on mafioso ja hän pelaa kaikki pelinsä luodakseen itselleen maineen sekavana pelaajana, jotta hän voi lunastaa tuon maineen pelatessaan pahista: "Mä pelaan aina näin!" Toivottavasti ei, mutta tuollaiselle pelityylille loogisin selitys, jonka keksin.


Tämä ei pidä paikkaansa. Pelan kaikki pelini voittaakseni sen nimenomaisen pelin, jota sillä hetkellä olen pelaamassa.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 02.10.2018 20:31:00

Noin mäkin oikeasti uskon, koska ei näitä muuten jaksaisi pelata, jos pelaisi jokaisen pelin joka viidettä peliä varten. Toi on vaan ainut edes jotenkin mun mielestä looginen perustelu, jonka keksin sun pelityylille, mutta uskon, että en vaan tajua. Vaikka asia olisikin noin, niin siinähän oltaisiin taas arvan ääressä, ja sun todennäköisyys olla pahis olisi sama kuin kenellä tahansa muulla. Toivon kuitenkin, että mietit vähän pelitapaasi, ja otat huomioon, että kanssapelaajat näkevät sen ei-hyödyllisenä, jos olet hyvis.

Vedän ääneni tässä kohtaa pois, koska musta tuntuu, että en kuitenkaan osaa sanoa Awasta vielä mitään. Ajattelin ensin, että vaihtaisin ääneni toiselle epäilemälleni, eli Keturinille, mutta en oikeasti osaa päättää kumpaa epäilen enemmän, joten jätän kellumaan.
--Awaclus

Saadaanko me jostain suoraa dataa, että miten monta viestiä kukin on oikeasti kirjoittanut, vai tartteeko moinen data kerätä itse?
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 02.10.2018 20:32:56

Minä en ole keksinyt parempaa keinoa kuin itse laskeminen. Sama tarkkojen äänestystulosten kanssa (äänet hetki hetkeltä).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 20:33:15

Aelina kirjoitti:Ehkä ihan samalla tavalla on pientä liioittelua, mutta lähelle. Kuten sanoin, raylta tulee ihan hyvää tekstiäkin välillä, mutta samalla tavalla heittelee epäilyjään perustelematta, ja lopulta sitä perusteltua on melko vähän. Haluaisin kovasti kuulla ajatuksia esim listan takaa.

Kyllä, voidaan miettiä, onko Awaclus hyödyllinen loppupelissä, mutta mun huomioni mukaan "tapetaan tämä pelaaja, se ei ole hyödyllinen" tulee usein pahiksilta. Saa hyvän syyn tappaa ilman, että etsii suoraan pahismaista pelaajaa. Minä kyllä tässä toivoisin, että Awaclusista kuulisi jotain hyödyllistä seuraavana päivänä. En tiedä, onko se ihan turha toivo?

//puhelin


On kuitenkin hyvin eri asia heittää ajatuksia ilmaan ja sitten perustella niitä, kuin olla koskaan perustelematta.

Toki pahis voi haluta tappaa "pahisten puolesta" pelaavan pelaajan "helppona maalina", mutta sanoisin kyllä että pahiksilla olisi suurempi motiivi jättää tämä eloon hämmentämään tilannetta ja sitten lynkkauttaa tämä loppupelissä, missä "helppo maali" on paljon arvokkaampi kuin alkumetreillä peliä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 02.10.2018 20:46:47

Itse kerran pelasin pahiksena ja loppupeleissä kävi vahingossa niin, että kyläläiset tarttuivat mun hutiääneen toiselle pahikselle liian voimakkaasti, joten sen kanssa piti vaan elää. Huono juttu oli se, että yksi pahis kuoli, mutta toisaalta musta tuntui, että sen äänestysrumban aloittaminen loi mulle sen verran uskottavuutta, että se mahdollisti pahisten voiton. En tiedä toimisiko tämä ekalla rundilla.

Jos Keturin on pahis, niin oma mututuntuma ois, että Tingle on myös. Tingle, alkupelin täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen, saapui juuri sopivasti syyttelemään Awaa, kun lynkkausjuna Keturinia kohtaan oli alkanut. Tämä voi tietysti olla täysin sattumaakin, enkä tyhjiössä näe Tinglen viesteissä kovin paljoa epäilyttävää. Jos Keturin lynkattaisiin ja jos Keturin paljastuisi pahikseksi, Tingle olisi aika vahva ehdokas seuraavaksi lynkatuksi mun kirjoissani.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ebsuli » 02.10.2018 20:56:02

Heippa... elikkä itehän oon vaa pienii pelei pelaillu aikasemmin, ja en eilen ehtiny kattomaan tätä mutta voi poijat tääl on paljo.

Alotetaan nyt vaikka Awaclusesta noilla monilla äänen vaihdoillaan, mut voi olla et oon niin tottunu siihen et on joko herätys äänii (hiljasille niinku mie olin eile) tai sit niitä sellasii oikeita epäilys äänii mitä ei vaihella noin vain, Awaclusin pelitekniikka taas vaikuttaa sillaselta "hakuammunta" tyyliltä missä ei oo välii kuka tippuu kuhan se ei oo hän ite; sellanen harhautus tekniikka vois sopia pahikselle mutta toisaalta on liian näkyvä taktiikka; tässä vaiheessa peli tyylin vaihto herättäisi ehkä enemmän kysymyksiä ja epäilyjä. toisaalta ei ole tavatonta että joku pahiksista uhraa itsensä muiden hyväksi, hieman epätavallista näin ihan alkuun kyllä koska siitä ei olisi pahiksille mitään hyötyä.

Zay taas alku kirjoitukseltaan tulee esiin hiukan agressiivisena mutta selittää hyvin päätelmänsä mikä antaa enemmän neutraalia vibaa kuin pahis
ja Meizin päätelmät ovat olleet sikäli hyviä että ei pahis viboja leiju ympärillä.
Halimasta tulee itselle hyvis viboja ja mietin että jos Keturin olisikin lavastaja, mutta olisiko tällöin niin suorasti tullut lynkkaamaan Awaclusia hiljaisuuden jälkeen ilman suurempia pohdintoja vai halusiko vain osallistua johonkin, koska ensimmäinen päivä on aina vaikein ja kenen vain pudottaminen on ok. jos osuu pahikseen se on vain plussaa, jos tavis niin sillä ei ole väliä, ja jos on erikoinen niin sitten vähän kirpaisee, kunhan ennustaja ei tipu.

sitten tähän alkupään ystävystyjä asiaan, eli ystävystyjän kannattaa ystävystyä pian että kysystä saa eniten irti, jos pahikset sattumalta hänet nappaavatkin, on kykyä silloin käytetty edes hetken ja autaa meitä muita löytämään pahiksen.
Tuolla olikin hyvää pointtia siitä miten pahikset mieluummin tekisivät itsestään taviksia, koska muut erikoiset voisivat silloin tulla esiin, tässä vaiheessa kuitenkin olisi pahiksille otollisempaa olla "kuin ei olisikaan" ja mitä vähemmän sisältöä täällä sen parempi se on pahiksille kun voivat keskustella yksityisesti omasta pelaamisestaan.
Ebsuli
Kyläläinen
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01.09.2018 08:18:16
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.10.2018 21:25:50

Juuh elikkäs. Vaikka vihaankin yli kaiken tässä pelissä puhua itsestäni tyyppinä sen ko. pelin ulkopuolella niin kai tämä on nyt välttämätöntä.

Moi mä oon Mika Ketu, olen pelannut juonittelupelejä erilaisissa liveformaateissa yli kymmenen vuoden ajan, hyvin vahvasti homogeenisellä porukalla. Meidän pelien päivä- ja äänestysformaatti on varmaan suurin syy mun suurimpaan ahdistukseen näiden viime päivien tapahtumien vuoksi. Meillä päivä kestää aina 3min, sen jälkeen viimeksi kuolleesta myötäpäivään laskettuna jokainen pelaaja antaa äänensä yksi kerrallaan, tasapelitilanteessa tulee uusi äänestys tasureiden välillä.

Tää kolmen minuutin aikarajan stressi ja kiire on niin syöpynyt mun takaraivoon, että mä olen lynkkauttanut jokaisen pelin aikana larppaavan, aikaisemmista peleistä puhuvat ja perussääntöjä kertaavat. Jokainen sana ja hengenveto joka ei tue pahisten löytämistä, on kellosta ja kylältä pois. Vaikka tää kello ei tässä pelissä ole niin paljon huolenaiheena, pidän silti kaikenmaailman metakeskustelua pelaajien pelityyleistä tai analyyseja aikaisemmista peleistä täysin turhana. Se voi olla myös tietoinen taktiikka väsyttää pelaajia tekemällä pelistä paljon raskaampaa jolloin pelaajat äänestävät enemmän hälläväliä-asenteella jne kylälle haitallisella tavalla. Jos tyypit täällä kokee, että näistä tiedoista voi saada jotain hyödyllistä irti tän pelin voittamisen kannalta niin tulee kyl tosi paha mieli. Paha mieli siitä miten huonojen pelaajien kanssa te ootte pelannu aikasemmin. Mulle jokainen peli elää omassa tyhjiössään ja tällä asenteella oon kehittänyt itselleni tehokkaan ja siistin työkalupakin jonka kanssa hyvikset ja pahikset haluaa molemmat ystävystyä.

Xatalos kirjoitti:(..)mutta mun huomioni mukaan "tapetaan tämä pelaaja, se ei ole hyödyllinen" tulee usein pahiksilta. Saa hyvän syyn tappaa ilman, että etsii suoraan pahismaista pelaajaa.


Mä pelaan yleensä (100%) ajasta pelejä joissa on possessoitu/petturi joka ei tiedä pahiksia. Yleensä kylälle haitallista peliä pelaavat kannattaa lynkata ulos, koska mun kontekstissa: a) ne on pahiksia b) ajamalla päivällä haitallisen, mut ei-pahiksen - koska joku pitää tappaa - lynkkaamista perustellusti, saatan vaikuttaa pahiksille petturilta, eikä mua silloin tapeta myöskään yöllä. Oon voittanut kylälle menneisyydessä enemmän kuin yhden pelin jossa herätään vikaan päivään (1pahis2hyvistä) ja totean ensimmäisenä: "Noniin, mä oon petturi, kumpi teistä on pahis niin voitetään tää peli?" :)

Lähdin ensimmäisenä peesaamaan tyhjillä sanoilla Awaclusia, koska 3(minä+2) ääntä ei nyt tässä vaiheessa ole mitenkään ratkaiseva juttu, mutta jäin mielenkiinnolla odottamaan neljättä ääntä joka onkin jo huomattavasti rankempi siirto äänestetyn pelaajan kuoleman puolesta. Eli erittäin otollinen paikka pahikselle pompata. Olin yllättynyt, että tämä pelaaja oli Tube. Mä en myöskään tajua miks Tube yrittää vähän skidisti nurkasta nyt saada mua puolelleen.

Mulla ei tällä hetkellä ole mitään käryä siitä, että mitä tässä pelissä tulee tapahtumaan koska kaikki tää metavääntö miten tyypit on pelannu aikasemmin mitäkin puolta jne on mulle vaan lähinnä staattista kohinaa joka peittää sen oikean pelin täysin alleen. Mä epäilen Tubea tällä hetkellä, mutta olen vakuuttunut siitä ettei Awaclus pyri kyläläisten yhteiseen voittoon joten en muuta ääntäni.

@raynpelikoneet: sori, muistin väärin koskien valehtelusyyötksiä, mut se ei kuitenkaan ole varsinaisesti oleellista. Sä silti esitit oman tulkintasi mun sanomisista mun totuutena ja väitit mun valehtelevan. En ymmärrä miksi etsit "helppoa" uhria sen sijaan, että voisit kysyä mitä oikein tarkoitin. Epäilyttävää silti.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 21:28:31

Huomionarvoista että Halima toistaiseksi ignorannut viestini viewtopic.php?f=34&t=650&p=18602#p18596

Kerraten, Awacluksen pelityyli ei ole optimaalinen hyviksille, ja siihen Haliman omin sanoin tarttuisivat niin hyvikset kuin pahiksetkin. Tästä huolimatta Awacluksen peli olisi pitänyt tunnistaa hyvispeliksi, joten epäily Awacluksen suuntaan on pahismaista (viitaten listaukseen viewtopic.php?f=34&t=650&start=60#p18543). Tämä siitä huolimatta että sekä Zey etä Xatalos ovat puhuneet miksi pelityyli sopisi myös hyvis-Awaclukselle. Miksi jälkimmäinen osuus jää alunperin täysin huomioimatta Halimalta? Epäilen, koska se vesittäisi hänen esittämää pointtia epäilyyn. Mielipide Awacluksen epäilemisen epäilyttävyydestä (heh) on niin vahva, että myös Xataloksen read Zeystä kääntyy pönkittymään epäilyä, ollen täysin päinvastainen kuin mitä Halima on saanut (ja tässä taas iso osa pohjautuu Zeyn epäilyihin Awaclusta kohti).

Viestissä kehoittaa Awaclusta pohtimaan uusiksi strategiaa hyviksenä valehtelusta. Pidän outona ettei Halima kuitenkaan löydä sanottavaa Awacluksen ideasta olla perustelematta ääniään. Uskoisin että hyviksenä Halima olisi tarttunut tähän vahvemmin, ja se olisi myös vaikuttanut enemmän Haliman readiin Awacluksesta. Nyt tulee kuva että tietoa löytyy liikaa (Awacluksen ollessa hyvis) ja hyvisreadiin päädytään liian helposti.

Lisähuomiona, kommentoi Tuben äänessä (Awaclus) ja puheissa (äänestän hiljaisia) ollutta ristiriitaa, mikä on mun silmään tikkuun tarttumista.

Ebsuli kirjoitti:ja Meizin päätelmät ovat olleet sikäli hyviä että ei pahis viboja leiju ympärillä.
Halimasta tulee itselle hyvis viboja ja mietin että jos Keturin olisikin lavastaja, mutta olisiko tällöin niin suorasti tullut lynkkaamaan Awaclusia hiljaisuuden jälkeen ilman suurempia pohdintoja vai halusiko vain osallistua johonkin, koska ensimmäinen päivä on aina vaikein ja kenen vain pudottaminen on ok. jos osuu pahikseen se on vain plussaa, jos tavis niin sillä ei ole väliä, ja jos on erikoinen niin sitten vähän kirpaisee, kunhan ennustaja ei tipu.

Päätelmäni ovat olleet hyviä, mutta Halima antaa hyvisviboja. Mihin päätelmiin siis viittaat? :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 21:39:24

Keturin kirjoitti:Juuh elikkäs. Vaikka vihaankin yli kaiken tässä pelissä puhua itsestäni tyyppinä sen ko. pelin ulkopuolella niin kai tämä on nyt välttämätöntä.

Moi mä oon Mika Ketu, olen pelannut juonittelupelejä erilaisissa liveformaateissa yli kymmenen vuoden ajan, hyvin vahvasti homogeenisellä porukalla. Meidän pelien päivä- ja äänestysformaatti on varmaan suurin syy mun suurimpaan ahdistukseen näiden viime päivien tapahtumien vuoksi. Meillä päivä kestää aina 3min, sen jälkeen viimeksi kuolleesta myötäpäivään laskettuna jokainen pelaaja antaa äänensä yksi kerrallaan, tasapelitilanteessa tulee uusi äänestys tasureiden välillä.

Tää kolmen minuutin aikarajan stressi ja kiire on niin syöpynyt mun takaraivoon, että mä olen lynkkauttanut jokaisen pelin aikana larppaavan, aikaisemmista peleistä puhuvat ja perussääntöjä kertaavat. Jokainen sana ja hengenveto joka ei tue pahisten löytämistä, on kellosta ja kylältä pois. Vaikka tää kello ei tässä pelissä ole niin paljon huolenaiheena, pidän silti kaikenmaailman metakeskustelua pelaajien pelityyleistä tai analyyseja aikaisemmista peleistä täysin turhana. Se voi olla myös tietoinen taktiikka väsyttää pelaajia tekemällä pelistä paljon raskaampaa jolloin pelaajat äänestävät enemmän hälläväliä-asenteella jne kylälle haitallisella tavalla. Jos tyypit täällä kokee, että näistä tiedoista voi saada jotain hyödyllistä irti tän pelin voittamisen kannalta niin tulee kyl tosi paha mieli. Paha mieli siitä miten huonojen pelaajien kanssa te ootte pelannu aikasemmin. Mulle jokainen peli elää omassa tyhjiössään ja tällä asenteella oon kehittänyt itselleni tehokkaan ja siistin työkalupakin jonka kanssa hyvikset ja pahikset haluaa molemmat ystävystyä.

Xatalos kirjoitti:(..)mutta mun huomioni mukaan "tapetaan tämä pelaaja, se ei ole hyödyllinen" tulee usein pahiksilta. Saa hyvän syyn tappaa ilman, että etsii suoraan pahismaista pelaajaa.


Mä pelaan yleensä (100%) ajasta pelejä joissa on possessoitu/petturi joka ei tiedä pahiksia. Yleensä kylälle haitallista peliä pelaavat kannattaa lynkata ulos, koska mun kontekstissa: a) ne on pahiksia b) ajamalla päivällä haitallisen, mut ei-pahiksen - koska joku pitää tappaa - lynkkaamista perustellusti, saatan vaikuttaa pahiksille petturilta, eikä mua silloin tapeta myöskään yöllä. Oon voittanut kylälle menneisyydessä enemmän kuin yhden pelin jossa herätään vikaan päivään (1pahis2hyvistä) ja totean ensimmäisenä: "Noniin, mä oon petturi, kumpi teistä on pahis niin voitetään tää peli?" :)

Lähdin ensimmäisenä peesaamaan tyhjillä sanoilla Awaclusia, koska 3(minä+2) ääntä ei nyt tässä vaiheessa ole mitenkään ratkaiseva juttu, mutta jäin mielenkiinnolla odottamaan neljättä ääntä joka onkin jo huomattavasti rankempi siirto äänestetyn pelaajan kuoleman puolesta. Eli erittäin otollinen paikka pahikselle pompata. Olin yllättynyt, että tämä pelaaja oli Tube. Mä en myöskään tajua miks Tube yrittää vähän skidisti nurkasta nyt saada mua puolelleen.

Mulla ei tällä hetkellä ole mitään käryä siitä, että mitä tässä pelissä tulee tapahtumaan koska kaikki tää metavääntö miten tyypit on pelannu aikasemmin mitäkin puolta jne on mulle vaan lähinnä staattista kohinaa joka peittää sen oikean pelin täysin alleen. Mä epäilen Tubea tällä hetkellä, mutta olen vakuuttunut siitä ettei Awaclus pyri kyläläisten yhteiseen voittoon joten en muuta ääntäni.

@raynpelikoneet: sori, muistin väärin koskien valehtelusyyötksiä, mut se ei kuitenkaan ole varsinaisesti oleellista. Sä silti esitit oman tulkintasi mun sanomisista mun totuutena ja väitit mun valehtelevan. En ymmärrä miksi etsit "helppoa" uhria sen sijaan, että voisit kysyä mitä oikein tarkoitin. Epäilyttävää silti.


Et kai nyt tosiaan sano, että tässä on ollut vain turhaa sisältöä? Etkö mitään saa irti koko vuorokauden tapahtumista? (muuta kuin että Awaclus pelaa anti-hyvismäisesti, minkä kaikki ovat jo sanoneet)
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.10.2018 21:53:38

Xatalos kirjoitti:
Keturin kirjoitti:Juuh elikkäs. Vaikka vihaankin yli kaiken tässä pelissä puhua itsestäni tyyppinä sen ko. pelin ulkopuolella niin kai tämä on nyt välttämätöntä.

Moi mä oon Mika Ketu, olen pelannut juonittelupelejä erilaisissa liveformaateissa yli kymmenen vuoden ajan, hyvin vahvasti homogeenisellä porukalla. Meidän pelien päivä- ja äänestysformaatti on varmaan suurin syy mun suurimpaan ahdistukseen näiden viime päivien tapahtumien vuoksi. Meillä päivä kestää aina 3min, sen jälkeen viimeksi kuolleesta myötäpäivään laskettuna jokainen pelaaja antaa äänensä yksi kerrallaan, tasapelitilanteessa tulee uusi äänestys tasureiden välillä.

Tää kolmen minuutin aikarajan stressi ja kiire on niin syöpynyt mun takaraivoon, että mä olen lynkkauttanut jokaisen pelin aikana larppaavan, aikaisemmista peleistä puhuvat ja perussääntöjä kertaavat. Jokainen sana ja hengenveto joka ei tue pahisten löytämistä, on kellosta ja kylältä pois. Vaikka tää kello ei tässä pelissä ole niin paljon huolenaiheena, pidän silti kaikenmaailman metakeskustelua pelaajien pelityyleistä tai analyyseja aikaisemmista peleistä täysin turhana. Se voi olla myös tietoinen taktiikka väsyttää pelaajia tekemällä pelistä paljon raskaampaa jolloin pelaajat äänestävät enemmän hälläväliä-asenteella jne kylälle haitallisella tavalla. Jos tyypit täällä kokee, että näistä tiedoista voi saada jotain hyödyllistä irti tän pelin voittamisen kannalta niin tulee kyl tosi paha mieli. Paha mieli siitä miten huonojen pelaajien kanssa te ootte pelannu aikasemmin. Mulle jokainen peli elää omassa tyhjiössään ja tällä asenteella oon kehittänyt itselleni tehokkaan ja siistin työkalupakin jonka kanssa hyvikset ja pahikset haluaa molemmat ystävystyä.

Xatalos kirjoitti:(..)mutta mun huomioni mukaan "tapetaan tämä pelaaja, se ei ole hyödyllinen" tulee usein pahiksilta. Saa hyvän syyn tappaa ilman, että etsii suoraan pahismaista pelaajaa.


Mä pelaan yleensä (100%) ajasta pelejä joissa on possessoitu/petturi joka ei tiedä pahiksia. Yleensä kylälle haitallista peliä pelaavat kannattaa lynkata ulos, koska mun kontekstissa: a) ne on pahiksia b) ajamalla päivällä haitallisen, mut ei-pahiksen - koska joku pitää tappaa - lynkkaamista perustellusti, saatan vaikuttaa pahiksille petturilta, eikä mua silloin tapeta myöskään yöllä. Oon voittanut kylälle menneisyydessä enemmän kuin yhden pelin jossa herätään vikaan päivään (1pahis2hyvistä) ja totean ensimmäisenä: "Noniin, mä oon petturi, kumpi teistä on pahis niin voitetään tää peli?" :)

Lähdin ensimmäisenä peesaamaan tyhjillä sanoilla Awaclusia, koska 3(minä+2) ääntä ei nyt tässä vaiheessa ole mitenkään ratkaiseva juttu, mutta jäin mielenkiinnolla odottamaan neljättä ääntä joka onkin jo huomattavasti rankempi siirto äänestetyn pelaajan kuoleman puolesta. Eli erittäin otollinen paikka pahikselle pompata. Olin yllättynyt, että tämä pelaaja oli Tube. Mä en myöskään tajua miks Tube yrittää vähän skidisti nurkasta nyt saada mua puolelleen.

Mulla ei tällä hetkellä ole mitään käryä siitä, että mitä tässä pelissä tulee tapahtumaan koska kaikki tää metavääntö miten tyypit on pelannu aikasemmin mitäkin puolta jne on mulle vaan lähinnä staattista kohinaa joka peittää sen oikean pelin täysin alleen. Mä epäilen Tubea tällä hetkellä, mutta olen vakuuttunut siitä ettei Awaclus pyri kyläläisten yhteiseen voittoon joten en muuta ääntäni.

@raynpelikoneet: sori, muistin väärin koskien valehtelusyyötksiä, mut se ei kuitenkaan ole varsinaisesti oleellista. Sä silti esitit oman tulkintasi mun sanomisista mun totuutena ja väitit mun valehtelevan. En ymmärrä miksi etsit "helppoa" uhria sen sijaan, että voisit kysyä mitä oikein tarkoitin. Epäilyttävää silti.


Et kai nyt tosiaan sano, että tässä on ollut vain turhaa sisältöä? Etkö mitään saa irti koko vuorokauden tapahtumista? (muuta kuin että Awaclus pelaa anti-hyvismäisesti, minkä kaikki ovat jo sanoneet)


En? Mä literally sanoin, että Tuben neljäs ääni Awalle oli epäilyttävä ja epäilyttää edelleen, samoin haluttomuus hypätä mun lynkkkausjunaan. Ehkä sen takia, että altavastaajan tukeminen synnyttää riippuvuussuhteen ja pahikset rakastaa hyviksiä joiden luottamuksen ne saa ostettua. Itseasiassa ++Tube
Samoin raynpelikoneiden sählääminen ja gun's blazing meno on mun mielestä epäilyttävää, mut en tiiä. Kysymällä sais aikaan paljon enemmän.

Näiden lisäksi myönnän, että suurimmasta osasta mun ekasta viestistä eteenpäin on ollu hyvin vähän minun mielestäni hedelmällistä keskustelua. On kuitenkin outoa, että yrität Xatalos baittaa muita mun kimppuun toistamalla väitettä, että mun mielestä tässä pelissä on so far ollut "vain turhaa sisältöä". Vaikka en omilla sanoillani ole missään vaiheessa omasta mielestäni edes vihjannut siihen suuntaan.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 22:18:21

Keturin kirjoitti:En? Mä literally sanoin, että Tuben neljäs ääni Awalle oli epäilyttävä ja epäilyttää edelleen, samoin haluttomuus hypätä mun lynkkkausjunaan. Ehkä sen takia, että altavastaajan tukeminen synnyttää riippuvuussuhteen ja pahikset rakastaa hyviksiä joiden luottamuksen ne saa ostettua. Itseasiassa ++Tube
Samoin raynpelikoneiden sählääminen ja gun's blazing meno on mun mielestä epäilyttävää, mut en tiiä. Kysymällä sais aikaan paljon enemmän.

Näiden lisäksi myönnän, että suurimmasta osasta mun ekasta viestistä eteenpäin on ollu hyvin vähän minun mielestäni hedelmällistä keskustelua. On kuitenkin outoa, että yrität Xatalos baittaa muita mun kimppuun toistamalla väitettä, että mun mielestä tässä pelissä on so far ollut "vain turhaa sisältöä". Vaikka en omilla sanoillani ole missään vaiheessa omasta mielestäni edes vihjannut siihen suuntaan.

Eli Tube on epäilyttävä, koska Awaclus äänen ajankohta sopisi pahiksen massaukseen. Samaan aikaan sinun äänestämättömyys on epäilyttävää, koska pahiksena ei haluaisi massata suosittua kohdeta vaan mielummin pussittaa hyvis omaan taskuun.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 22:25:37

"Joka tapauksessa ois kiva jos tänne sinä aikana tulis jotain oikeeta sisältöä." Käsitin tuon ainakin niin, että ei juuri "oikeaa sisältöä" ole vielä ollut.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 22:28:49

Muissa uutisissa, Tubelta ihan hyvä huomio Tinglen äänen ajankohdasta, sekä Keturin äänien jarruttelusta.

Samoin raynin pointti Zeystä on varteenotettavampi kuin alkuun kuvittelin. Pysytellyt toistaiseksi turvallsiesti aidalla, jatkoviestejä odotellessa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 22:29:42

Aelina, olen sanonut zeytä, halimaa ja keturinia pahikseksi. Mitä readiani näistä kolmesta en ole selittänyt?

Keturin. Sinä sanot asioita jotka eivät ole totta, ja kun sanot että valehtelet sanot että joo no ei noi ollu totta mitta on epäilyttävää että sanot minun valehtelevan.. mitä v.....????
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.10.2018 22:43:30

Xatalos kirjoitti:"Joka tapauksessa ois kiva jos tänne sinä aikana tulis jotain oikeeta sisältöä." Käsitin tuon ainakin niin, että ei juuri "oikeaa sisältöä" ole vielä ollut.


Ja oon nyt muutaman kerran yrittänyt sanoa, että tämä ei pidä paikkaansa ja tän tulkinnan pakottaminen on outoo.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 22:44:32

raynpelikoneet kirjoitti:Aelina, olen sanonut zeytä, halimaa ja keturinia pahikseksi. Mitä readiani näistä kolmesta en ole selittänyt?

Keturin. Sinä sanot asioita jotka eivät ole totta, ja kun sanot että valehtelet sanot että joo no ei noi ollu totta mitta on epäilyttävää että sanot minun valehtelevan.. mitä v.....????

Yritetään aamulla uudelleen, ei onnistu puhelimella kirjottaminen. Mutta ymmärsitte varmaan pointin. Kaveri valehtelee ja kun häntä kutsuu valehtelijaksi, on se "epäilyttävää". Huhhuh mitä pelleilyä..
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.10.2018 22:50:50

Meiz kirjoitti:
Keturin kirjoitti:En? Mä literally sanoin, että Tuben neljäs ääni Awalle oli epäilyttävä ja epäilyttää edelleen, samoin haluttomuus hypätä mun lynkkkausjunaan. Ehkä sen takia, että altavastaajan tukeminen synnyttää riippuvuussuhteen ja pahikset rakastaa hyviksiä joiden luottamuksen ne saa ostettua. Itseasiassa ++Tube
Samoin raynpelikoneiden sählääminen ja gun's blazing meno on mun mielestä epäilyttävää, mut en tiiä. Kysymällä sais aikaan paljon enemmän.

Näiden lisäksi myönnän, että suurimmasta osasta mun ekasta viestistä eteenpäin on ollu hyvin vähän minun mielestäni hedelmällistä keskustelua. On kuitenkin outoa, että yrität Xatalos baittaa muita mun kimppuun toistamalla väitettä, että mun mielestä tässä pelissä on so far ollut "vain turhaa sisältöä". Vaikka en omilla sanoillani ole missään vaiheessa omasta mielestäni edes vihjannut siihen suuntaan.

Eli Tube on epäilyttävä, koska Awaclus äänen ajankohta sopisi pahiksen massaukseen. Samaan aikaan sinun äänestämättömyys on epäilyttävää, koska pahiksena ei haluaisi massata suosittua kohdeta vaan mielummin pussittaa hyvis omaan taskuun.


Mä en ole Awaclus eikä tää tilanne ole mustavalkoinen. En haluais pussittaa hyvis!Awaclusta pussiini jos olisin pahis, saattaisin kyl yrittää moista kenen tahansa muun pelaajan kohdalla. Etenkin jos sillä ei-Awaclusin pussitusyrityksellä pääsis Awasta samalla kertaa eroon.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.10.2018 22:54:19

raynpelikoneet kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Aelina, olen sanonut zeytä, halimaa ja keturinia pahikseksi. Mitä readiani näistä kolmesta en ole selittänyt?

Keturin. Sinä sanot asioita jotka eivät ole totta, ja kun sanot että valehtelet sanot että joo no ei noi ollu totta mitta on epäilyttävää että sanot minun valehtelevan.. mitä v.....????

Yritetään aamulla uudelleen, ei onnistu puhelimella kirjottaminen. Mutta ymmärsitte varmaan pointin. Kaveri valehtelee ja kun häntä kutsuu valehtelijaksi, on se "epäilyttävää". Huhhuh mitä pelleilyä..


Mä en ole valehdellut tässä pelissä kertaakaan. Olin väärässä sen suhteen, että olisit väittänyt jotakuta muutakin valehtelijaksi perustuen lennokkaaseen luetunymmärtämiseen, varmistamisen sijaan. Muistin väärin ja pyysin anteeksi.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Niacin » 02.10.2018 22:55:46

Äänitilanne:

4 Keturin (raynpelikoneet, Awalcus, Xatalos, Halima)
2 Awaclus (Zey, Tingle)
1 Aelina (Ustegius)
1 Halima (Meiz)
1 Tube (Keturin)

Tällä hetkellä putoamassa Keturin äänienemmistöllä.

Suoritetut puhepakot (vain ne joilta niitä vielä puuttuu):
Ebsuli (1/3)
Tingle (2/3)
Ustegius (2/3)
Violet (2/3)

Poissaolot:
-

Kuolleet:
-

Ensimmäinen päivä päättyy pe 5.10. klo 21!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Violet » 02.10.2018 23:21:40

Järjestöhommat sekä työt ovat vieneet kaksi edeltävää päivää. Jonkin verran olen peliä ehtinyt kännykällä silmäillä, joten tiedän mihin kiinnitän huomiota nyt kun luen viestit läpi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 02.10.2018 23:43:16

Meiz kirjoitti:Lisähuomiona, kommentoi Tuben äänessä (Awaclus) ja puheissa (äänestän hiljaisia) ollutta ristiriitaa, mikä on mun silmään tikkuun tarttumista.

Joku tähän tarttuikin jo aiemmin, mutta toistetaan vielä: tarkoituksenani on äänestää hiljaisia pois, jos ei ole selkeitä muita epäilyksiä herättäviä. Awa ja Keturin saavat minut valpastumaan, joten ei ole tarvetta kiusata vielä niitä hiljaisia.

Keturin kirjoitti:Lähdin ensimmäisenä peesaamaan tyhjillä sanoilla Awaclusia, koska 3(minä+2) ääntä ei nyt tässä vaiheessa ole mitenkään ratkaiseva juttu, mutta jäin mielenkiinnolla odottamaan neljättä ääntä joka onkin jo huomattavasti rankempi siirto äänestetyn pelaajan kuoleman puolesta. Eli erittäin otollinen paikka pahikselle pompata. Olin yllättynyt, että tämä pelaaja oli Tube. Mä en myöskään tajua miks Tube yrittää vähän skidisti nurkasta nyt saada mua puolelleen.

Äänestin Awaa mun ensimmäisessä viestissäni tähän ketjuun, ja viestini tuli seitsemän minuuttia sun viestin jälkeen. En ole niin nopea kirjoittamaan, että saisin kirjoitettua ja korjailtua viestin tuossa ajassa. Saatan nyt olla liian varovainen ääneni kanssa, mutta kun nimeän sinut ensimmäisessä viestissäni kahtena mielestäni epäilyttävimpänä tyyppinä, niin en ymmärrä missä maailmassa saat sen olemaan minun yritys saada sinut puolelleni.

Keturinin perustelu siitä, että turha jauhaminen jättää allensa (hänen mielestään) "oikean keskustelun" on jossain määrin ymmärrettävä. Tuon verran lasken Keturinin eduksi. Sen sijaan vahva puolustuskanta vaikuttaa mun silmiini pahismaiselta, samaten se, että hän tekee pitkälle meneviä johtopäätöksiä viestistä, jossa on kuitenkin hyvä määrä tekstiä, ja joka on lähetetty seitsemän minuuttia hänen viestinsä jälkeen. (--> Mun ois pitänyt siis valmistella viestini jo etukäteen ja odottaa, että joku äänestää Awaa ennen kuin lähetän viestini.) Jotenkin tuosta vaan tulee sellainen fiba että pahis yrittää väkisin kääntää virran suunnan, ja ottaa kaikki perusteet käyttöönsä, oli niissä sitten oikeasti järkeä tai ei. Silläkin uhalla, että tämä nähdään vastaäänenä, eikä edellisten viestien tuoman lisäperusteiden takia annettuna äänenä: ++Keturin.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 02.10.2018 23:48:29

Xatalosilla on siinä pointti, että parempi lynkata hyviksenä alkupelissä, mikä multa itseltä on jäänyt osittain huomaamatta noissa muissa peleissä. Kuitenkin haluan nostaa esille sen seikan, että tuollaisesta lynkkauksesta on vaikea saada lisätietoa. Lisäksi sinä olet nostanut esille seikan, että Awaclusin peli vaikuttaa enemmän hänen hyvispeliltään (vaikka voisi feikata), mikä saa kommentin vaikuttamaan oudolta. Mä olen aiemmin ollut ja olen yhä sitä mieltä, että ennemmin kannattaisi oletusarvoisesti yrittää lynkata ne oikeasti pahismaiset, kuin omituisella tyylillä pelaavat pelaajat.

Mä olen lukenut nyt nuo rayn viestit uudestaan vielä huolellisemmin ja myönnän yhden virhearvion, mun olisi pitänyt sijoittaa ray Awaclusin yläpuolelle jo noilla kommenteilla (ja mietin huomenna uusimpien viestien valossa esim. Keturinia ja Ebsulia uudelleen). Sen lisäksi tarkennan: Joo, olen lukenut turhan väsyneenä, ja en tiedä mikä blackout kävi, kun luulin Zey/Halima viesteistäsi olevan kauemman aikaa (=eiliseltä/yöltä) ja niiden olleen lyhkäisempiä. Vaikeapa niistä on muuta sanoa, kun henkilöt eivät taida olla tänään käyneet kovin ahkerasti kommentoimasta. (Ja mun ei todellakaan kannattaisi näköjään mennä osittain muistin varassa vilkkaammassa pelissä.) Sen sijaan tuosta listauksestasi halusin mainita, että mikä mua ihmetytti, oli noiden pelaajien perustelujen puute. Esimerkiksi Tubesta, Xatalosta ja Awaclusta et ole käsitellyt, vaikka esim Awaclusin pelityyliä kommentoit paljon. Onko sulla joku syy olla näistä hiljaa? Lisäksi tuo Kerturinin ääni tuli vähän puskista. Ymmärrän, että se oli vastaus Keturinin kommenttiin, mutta miksi? Mikä sai sinut ajattelemaan, että Keturin olisi varmasti pahis? Ilmeisesti listauksestasi puuttuvat neutraalit. Meizin kommentti menee vähän siihen kategoriaan, että itse olisin luokitellut ennemmin neutraaliksi, vaikka siellä olikin “ihan ok pointteja”. Toisaalta sinun Halima-epäilys vaikuttaa tähän.

Joo, myönnän että mä en ole ollut selkeästikään tarpeeksi hereillä miettiessäni näitä ja mietin vielä uudelleen huomenna. Nyt kun luin uudelleen, mun mielestä pointit Zeytä ja Halimaa vastaan olivat ihan hyviä.

Ja sellainen yleinen kommentti, että viimeistään torstaina yritän äänestää.

// Tube
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 02.10.2018 23:53:03

Ebsuli kirjoitti:tässä vaiheessa peli tyylin vaihto herättäisi ehkä enemmän kysymyksiä ja epäilyjä. toisaalta ei ole tavatonta että joku pahiksista uhraa itsensä muiden hyväksi, hieman epätavallista näin ihan alkuun kyllä koska siitä ei olisi pahiksille mitään hyötyä.

Awaclus pelaa tällä hetkellä niin epäilyttävästi, että hänenä olisin kyllä ennemmin vaihtanut tyyliä kuin lähtenyt noin pelaamaan.

Ebsuli kirjoitti:Halimasta tulee itselle hyvis viboja ja mietin että jos Keturin olisikin lavastaja, mutta olisiko tällöin niin suorasti tullut lynkkaamaan Awaclusia hiljaisuuden jälkeen ilman suurempia pohdintoja vai halusiko vain osallistua johonkin, koska ensimmäinen päivä on aina vaikein ja kenen vain pudottaminen on ok. jos osuu pahikseen se on vain plussaa, jos tavis niin sillä ei ole väliä, ja jos on erikoinen niin sitten vähän kirpaisee, kunhan ennustaja ei tipu.

Ymmärränkö nyt väärin, vai miksi Keturin olisi juuri lavastaja?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 03.10.2018 00:09:46

No kommentoidaan nyt vielä paria kommenttia. Huomenna palaan miettimään, pakko mennä nukkumaan.

Tube kirjoitti:Ps. Kylän mobiilikäyttöliittymä on aivan yhtä hirveä kuin kaikilla foorumeilla.

Minä oon päätynyt käyttämään ihan tuota tietokoneversiota puhelimellakin.

Tube kirjoitti:Jos Keturin on pahis, niin oma mututuntuma ois, että Tingle on myös. Tingle, alkupelin täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen, saapui juuri sopivasti syyttelemään Awaa, kun lynkkausjuna Keturinia kohtaan oli alkanut. Tämä voi tietysti olla täysin sattumaakin, enkä tyhjiössä näe Tinglen viesteissä kovin paljoa epäilyttävää. Jos Keturin lynkattaisiin ja jos Keturin paljastuisi pahikseksi, Tingle olisi aika vahva ehdokas seuraavaksi lynkatuksi mun kirjoissani.

Mitä jos Keturin tai Tingle paljastuu hyvikseksi?

Keturin kirjoitti:Tää kolmen minuutin aikarajan stressi ja kiire on niin syöpynyt mun takaraivoon, että mä olen lynkkauttanut jokaisen pelin aikana larppaavan, aikaisemmista peleistä puhuvat ja perussääntöjä kertaavat. Jokainen sana ja hengenveto joka ei tue pahisten löytämistä, on kellosta ja kylältä pois. Vaikka tää kello ei tässä pelissä ole niin paljon huolenaiheena, pidän silti kaikenmaailman metakeskustelua pelaajien pelityyleistä tai analyyseja aikaisemmista peleistä täysin turhana.

Mutta eikö kaikesta materiaalista ole hyötyä? Foorumimafia on nyt siinä mielessä erilaista, että sitä aikaa kuitenkin on, vaikka tietysti koko pelipäivää ei kannata käyttää saman asian vatvomiseen.

Keturin kirjoitti:Jos tyypit täällä kokee, että näistä tiedoista voi saada jotain hyödyllistä irti tän pelin voittamisen kannalta niin tulee kyl tosi paha mieli. Paha mieli siitä miten huonojen pelaajien kanssa te ootte pelannu aikasemmin. Mulle jokainen peli elää omassa tyhjiössään ja tällä asenteella oon kehittänyt itselleni tehokkaan ja siistin työkalupakin jonka kanssa hyvikset ja pahikset haluaa molemmat ystävystyä.

Tämä kyllä saa vähän hälytyskellot soimaan. Niin miten meidän pitäisi sitten pelata? Millä tavalla epäillä? Pelityyli nyt vaan on yksi tekijä, jonka perusteella voi päätellä pelaajan puolen. Ei se mitenkään aukoton ole, mutta yksi asia. Eikä pelkästä pelityylistä kannata nyt päätellä että tuo on hyvis tai pahis, mutta se on osa kokonaisuutta.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron