Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Aelina » 02.10.2018 12:22:05

//Erittäin paljon väliin ja huonosti luettuna

Täällä on tullut kohtuu nopeaan tahtiin viestejä, joten vastaan nyt vähän jäljessä kaikkeen ja valikoidusti, mulla on pieni hetki vaan aikaa. Kirjoitin edellistä viestiä Kylään, ja se poistui.

Halima antaa melko hyvismäisen kuvan tällä hetkellä verrattuna pahis-Halimaan. Tyyli on erilainen siihen verrattuna. Mikäänhän ei sano, että tyyli ei voisi muuttua, mutta tällaiset ensimmäiset mietteen.

Awaclus vaikuttaa tosi varmalta omasta tyylistään, mutta minä hieman kyseenalaistan sitä. Moni onkin jo kommentoinut tätä, mutta en nyt ymmärrä miten tiedon minimointi pahiksilta auttaa. Ihan loppupelissä pahiksia voi olla melkein puolet, jolloin pahiksilla on ehdoton yliasema, kun voivat jakaa ajatuksiaan keskenään. Hyviksenä olet yksin, jolloin yhdessä miettiminen auttaa (vaikka tietysti pahikset tällöin varmasti yrittää manipuloida). Varsinkin, kun yksi pelaaja ei välttämättä kaikkea näe. Ainoa keino hyvikselle on jakaa ajatuksia ja katsoa reaktioita. Mihin sinä saat reaktion, jos et kerro pelaajalle, mistä haluat reaktion? Tosin melko rohkeaa, jos pahiksena julistaa, että ei halua kertoa mielipiteitään, kunhan äänestää. En kyllä näe suurta järkeä kummallakaan puolella.

Zeyltä tulee mun mielestä ihan hyvää pohdintaa, mutta hieman tuo aiempi ääni mietityttää. Miksi lähdit vastaamaan jonkin sortin herättelyääneen (toisaalta tämähän tietysti voi olla reaktionhakua)? Ymmärrän kyllä tällä hetkellä pointin äänestää Awaclusta, mutta miksi äänestit aiemmin?

Mulla loppuu aika. Ustegius äänesti minua, joten vastataanpa siihen vähäsen. Mä olen koko ajan nostanut esille asiaa, että tämä antaa pahiksille tapettavan (missä ainoa hyvä puoli on, että se ei ole erikoinen). Sen takia kyseenalaistin jo alkuun, että onko tällainen järkevää, jos joku muu löytäisi pointin kuitenkin. Mulle tärkein pointti asiassa oli, että hyvis päivän lopussa voisi ainakin ekana päivänä ilmoittautua vapaaehtoiseksi (erikoinen taas tulisi tässä esiin), jolloin ystävystyjä yrittäisi käännytystä. Mutta pahiksen tappokohde on iso miinuspuoli, minkä takia en tahtonut lähteä tätä ajamaan sen kovempaa, kuin mainitsemalla. Mä olen aiemmissa peleissä puhunut, kuinka mä mietin asiaa -> mainitsen -> seuraavalla kerralla voin olla jo eri mieltä.

Pakko mennä, tunti alkaa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 12:27:22

@Xatalos, Näköjään onkin mainittuna, my bad. Ei tosin muuta alkuperäistä pointtia :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 12:47:53

Tavallaan, luulisi että Zey olisi vähän enemmän fokuksessa, kun about samat asiat mistä Halima syyttää minua, pätevät myös Zeylle.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Zey » 02.10.2018 13:44:10

Ohhoh, täällähän on tullutkin viestejä. :D

Tube kirjoitti:
Zey kirjoitti:Lisäksi jos pahis ei tiedä, että hänen kanssaan on yritetty ystävystyä, hän voi myöhemmin pelissä yrittää claimata taviksen roolia -> saadaan hänestä varma pahis.


En menisi noin pitkälle. Itse olen ainakin joskus hyviksenäkin väittänyt olevani tavis, vaikka mulla on ollut erikoisrooli, jotta olen vielä päässyt yhden tai kaksi yötä käyttämään rooliani. Toki mutulla paljon useammin pahiksena tulee moista jekutettua, että sikäli olet oikeilla jäljillä.

Tarkoitin tilannetta, jossa erikoiset tulee esille = kaikki väittää jotain roolia, jolloin pahis todennäköisemmin väittää olevansa tavallinen. Tässä tilanteessa tuskin kukaan erikoinen väittää itseään tavikseksi, sillä noi kaikki erikoiset tulee esiin -tilanteet on yleensä yhdessä sovittuja ja yhdenkin erikoisen esille tulemattomuus romuttaa massa esilletulon hyödyn.

Tube kirjoitti: Vähän tulevaa pohjustaen:

Tulen epävarmoissa tilanteissa ainakin itse antamaan äänet joillekin hyvin hiljaisille tyypeille, jotta pahikset eivät pääse pakenemaan hiljaisuuden ja lyhyeiden ja sisällöttämien viestien ansiosta. Hiljaisuus ei tietenkään tarkoita, että on pahis, mutta jos jollain ryhmällä on tarve antaa mahdollisimman vähän tarttumapintaa muille pelaajille, niin juuri pahiksilla. Enkä toisaalta tarkoita myöskään hiljaisuudella pelkästään viestien vähäistä määrää, vaan myös niiden sisältöä: tarjoaako pelaaja jotain kommentteja, joihin muut voivat ottaa kantaa, vai pyrkiikö hän olemaan teflon, johon mikään ei voi tarttua? raynpelikoneet mainitsi myös tuon äänten antamatta jättämisen: helpompi yrittää jäädä varjoon, jos ei anna tuonkaan vertaa tarttumapintaa muille, ja hyviksille on huono idea olla äänestämättä, koska pahiksilla äänestäminen on varmaan aika hyvin koordinoitua, ja äänestämättä jätetään vain silloin, kun pahikset tiiminä näkevät, että ei välttämättä ole tarvetta äänestää ketään tai että voi antaa jonkun hajaäänen jonnekin. Toivottavasti saataisiin patistettua kaikki antamaan ja perustelemaan äänensä.

Tää pisti silmään samankaltaisena viestinä rayn ekan viestin kanssa, mutta kuitenkin tässä musta motiivit tuntuu eriltä. Siinä missä rayn viesti tuntui olevan painostus kaikkia äänestämään ”tai pelaat omaa voittoasi vastaan ja lynkkaan sut siitä” -tyyppisesti, niin Tube tuntuu enemmän lähestyvän tätä omasta näkökulmastaan. Ts. ”jos mulla ei ole parempaakaan epäilyä, niin äänestän sitten hiljaisia, koska vaikka he ei välttämättä oo pahiksia, niin he voivat olla” -varoitus tuntuu enemmän varoitukselta, jossa koitetaan saada itseä parempaan valoon eikä niinkään saamaan hyviksiä toimimaan tietyllä tavalla,koska eihän hiljaisuus automaattisesti tarkoita että saisi äänen, vaan vain jos Tube ei parempaakaan kohdetta löydä. Tää on ok, musta epäiltyjen tuleekin mennä edelle, mutta musta se syö uhkauksesta tehon ja tuntuu enemmän ”älkää ihmetelkö jos teen näin” -varoitukselta kuin ”älkää te olko hiljaa” -varoitukselta.

Aelina kirjoitti:Mua tosin kiinnostaisi kuulla, miksi Zey meni tuohon ääneen vastaamaan. Alussa Awaclus kuitenkin heitteli niitä ääniä minne sattuu, eli ei vaikuttanut niin epäilyttävältä kuin perustelujensa jälkeen.

Koska Awaclus pisti silmään ja miksi sitä ääntään panttailemaankaan.

Awaclus kirjoitti: Vähän ylianalysoitu roolikeskustelua varmaan. Ei se voi kovin suuri osoitus hyvyydestä olla, jos rooleista laittaa järkevän viestin, koska se on yksi helpoimmista asioista pahiksena tehdä kerätäkseen puoli-ilmaista hyväksyntää pelaajilta.

Sen takia se onkin vain pieni positiivinen merkki.

Awaclukselta näköjään tuli esimerkkipelit, jotka olis kyl hyvä lukea. 66 sivua englanniksi… Oon varmaan harmaa ja ryppynen kun nuo on luettu. :D

Ja Halimalta pitkä viesti, jossa pohtii pelaajia. Ja todella moni kohta häiritsee.

Halima kirjoitti: Itse nyt kuitenkin myöhemmin peliin palattuani huomaan, että nimenomaan Awacluksen selittämätön äänipoukkoilu on se, joka sai pelin käyntiin. Ja tämä on mielestäni hyvismäistä jos mikä!

Musta pelin käyntiin saanti ei oo automaattisesti hyvismäistä. Musta hyvismäinen pelin käyntiin saanti on sellainen, jossa pelaaja lähtee epäilemään ja ottamaan kantaa muiden viesteihin, jolloin puhetta herää toki myös pelaajasta itsestään, mutta myös pelaajien kohteeksi ottamistaan pelaajista, jolloin on todennäköisempää, että huomion kohteena on myös pahis/pahiksia. Sen sijaan musta semmoinen pelin käyntiin saanti, jossa pelaaja kerää huomion vain ja ainoastaan itseensä, ei ole hyvismäinen, sillä jos kyseinen pelaaja on hyvis, niin hän takaa sen, että huomio ei ole pahiksissa, josta hyötyvät pahikset.
Toki jos vaihtoehdot on se, että peli lähtee käyntiin vs. peli ei lähde käyntiin, niin toki pelin käyntiin lähteminen on hyvä juttu, mutta tällä kokoonpanolla en usko, että ilman Awacluksen huomion keräämistä olisi muutenkaan kauaa kestänyt kun keskustelu olisi kunnolla lähtenyt käyntiin.

Halima kirjoitti:Tämä mitäänsanomaton avaus on tavallaan ominaista Meizille, mutta SM-pelissä odottaisin häneltäkin vähän vahvempaa kannanottoa kyllä jo alkupelissä. Vähän pahisvibattaa.

Miksi pelin nimi vaikuttaisi Meizin peliin? Etkö usko, että Meiz hyviksenä tekee parhaansa muissa peleissä?

Halima kirjoitti:Ei lähde puhumaan erikoisroolisuunnitelmista, mikä viittaa minusta ennemmin hyvikseen kuin pahikseen.

Onko ray yleensä pahiksena puhunut erikoisroolisuunnitelmista?

Tuben epäily taas vaikuttaa väkisin väännetyltä, kun edes faktat ei ole oikein.

Halima kirjoitti: Yllättävän "väärää" mieltä siitä, että äänien heittely ei auttaisi hyviksiä -> kuten sanoin Awaclus-kohdassa, tuo äänien heittely nimenomaan sai pelin nopeasti käyntiin, eli auttoi hyviksiä.

Äänien antamisessa ei oo vikaa, oonhan itekin antanut. Mutta jos nyt tarkastelee Awacluksen tekoja, niin hän on 1) saanut kaikki pohtimaan itseään – ja jos hän on hyvis, niin kaikkien huomio on keskittynyt hyvikseen, mikä tarkoittaa, että tämä huomio ei ole pahiksissa -> huono juttu hyviksille 2) hän on onnistunut keräämään jo 4 ääntä ja tämän perusteella olisi nyt kuolemassa -> sillä huomiolla, jonka hän on itseensä kerännyt, ei hän tällä hetkellä ole onnistunut vakuuttamaan muita hyvikseydestään vaan päinvastoin on kerännyt itselleen ääniä ja asettanut itsensä lynkkaus vaaraan -> jos hänet lynkataan ja hän on hyvis, ollaan tuhlattu yksi lynkkaus 3) viesteissään hän ei ole tuonut esille pointteja muista pelaajista -> ei johda pelaajia sinne pahiksien etsintään – ellei itse ole pahis. Millä tavoin tää on nyt hyviksien auttamista?

Halima kirjoitti: Zey vähän pakittaa epäilyksensä kanssa Awaclusta kohtaan, mutta jättää kuitenkin äänensä paikalleen. Tämä on minusta vähän epäilyttävää, koska en näe motivaatiota miksi hyvis-Zey tekisi näin.

Miksi hyvis-Zey olisi poistanut äänensä pelaajalta, joka edelleen epäilyttää, vaikka alkoikin miettimään myös muita näkökulmia?

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti: Ystävystyjä käyttääkin näköjään kykynsä ennen pahiksia, joten päivällä lynkkauksen pelko ei oo ongelma.

Onko tässä jokin ajatushärö, vai miksi en ymmärrä mitä tarkoitat?

Jos ystävystyjä joutuu tulemaan päivällä esiin lynkkauksen pelossa ennen kuin on käyttänyt kykynsä, ei se tarkoita automaattisesti, että kyky jää käyttämättä, sillä ystävystyjä ystävystyy ennen pahiksien tappoa. Toki se on riskialttiimpaa noin, mutta riskejäkin pystyy vähentämään.

Halima nousi kyllä toiseksi vaihtoehdoksi äänelle, en löydä loogisuutta hänen mielipiteistään. Toisaalta Halima oli ensimmäinen, joka nosti Awacluksen hyvismäiseen statukseen ja vielä noin vahvasti, joten en usko heitä pahiskavereiksi. Tätyy tutkia heitä, että kumpi on todennäköisempi pahis, mutta koitetaan nyt ensteks saada ees nää uudet viestit luettua, ennen kuin lähden uudestaan läpi käymään viestejä. :D

Xatalos kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa, että tämän pelin Awaclus tuntuu soveltuvan paremmin aiempaan hyvispeliinsä kuin pahispeliinsä (mm. oli pahiksena varovaisemman oloinen ja kyseli/puuhaili kaikkea turhaa enemmän kuin haastoi muita uhmakkaana). No, ongelmana on se, että Awaclusin aiempi hyvispeli olisi kuitenkin helppoa toistaa myös pahiksena, enkä yhtään ihmettelisi vaikka se olisi ollut johtoajatuksena tähän peliin tultaessa. Toisaalta isolta osin putosi pohja siltä alkuperäiseltä ajatuksestani, että tuskin hyvis lähtisi näin pelaamaan, koska selvästi Awaclus voisi niin tehdäkin hyviksenä.

Xatalos kirjoitti: En ole koskaan sanonut, että olet todennäköinen hyvis. Sanoin vain, että on uskottava mahdollisuus että voisit hyviksenä pelata tuolla tavalla (historiasi takia), mutta ihan hyvin myös pahiksena (kuten itsekin mainitsit että pyrit imitoimaan tällaista epämääräistä äänestelyä pahiksena).

Musta ylemmässä nimenomaa sanot, että Awacluksen peli vaikuttaa enemmän hyvis-Awacluksen peliltä, eikä pahis-Awacluksen peliltä (=todennäköisempi hyvis), mutta siitä huolimatta voi olla pahis, etkä niin, että on ennemmin pahis, mutta voi olla myös hyvis.

Aelina kirjoitti:Halima antaa melko hyvismäisen kuvan tällä hetkellä verrattuna pahis-Halimaan. Tyyli on erilainen siihen verrattuna.

Millä tavalla tyyli on erilainen?

Aelina kirjoitti: Zeyltä tulee mun mielestä ihan hyvää pohdintaa, mutta hieman tuo aiempi ääni mietityttää.

Enhän mä ole kirjoittanut mitään sitten viime viestisi, jossa mua kommentoit?
Sun kysymyksees on vastaus ylempänä, kun kerta kysyit nyt uudestaan samaa.

Ja nyt oon vihdoin lukenut taas kaikki viestit! Nyt on aika mennä aamupalalle. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 13:53:04

Meiz kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:Oletko Xataloksen pahiskaveri?

En, olen hyvis.


Hieno homma. Miksi kaikkien pitäisi uskoa tuo?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 13:54:35

Tarkoitin siis että ehkä tässä pelissä Awaclus on vähän lähempänä aiempaa linkkaamaansa hyvispeliä kuin pahispeliä, mutta se ei vielä paljon kerro, koska tuota hyvispeliä olisi äärimmäisen helppo teeskennellä pahiksena, ja ehkä nimenomaan lähti sitä matkimaan kun kerran sanoi että yrittäisi pelata sillä tavalla myös pahiksena. Jonkin verran edelleen epäilen häntä, mutta vähän kuitenkin laantui epäilys kun selvisi että saattaa olla vain vahingollisesti pelaava hyvis... Enempää epäilyttävää pelaajaa ei myöskään ole vielä löytynyt. Meiz nyt näyttää tekevän ihan järkeviä viestejä. Halima on vielä kysymysmerkki.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 13:55:42

Sekin vielä, että mistä sitä tietää miten nuo pelit ovat valikoituneet. Voihan Awaclus olla valinnut itselleen edulliset historialliset esimerkit.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 13:56:32

Awaclus kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:Oletko Xataloksen pahiskaveri?

En, olen hyvis.


Hieno homma. Miksi kaikkien pitäisi uskoa tuo?

Oletan että pelini tulee aikanaan kertomaan tämän. Mitä mieltä olet Haliman tähänastisista viestistä?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 14:10:26

Xatalos kirjoitti:Tunnut koko ajan jättävän huomiotta sen, että Awaclus on ainoastaan tahattomasti aiheuttanut aktiivisuutta herättämällä epäilyksiä itseensä.

En usko hetkeäkään että se on tahatonta. Jos Awaclus on tällä pelityylillä pelannut monta vuotta, hän varmasti tietää että sillä saa keskustelun käyntiin. Varmastikin usein niin, että ensin häntä epäillään sen takia, mutta keskustelu käynnistyi joka tapauksessa.


Ustegiukselta mielenkiintoinen pelinavaus. Awaclus nyt on tietysti ollut kaikkien huulilla, mutta sitten hän nostaa toiseksi puheenaiheeksi Aelinan. Ei siinä mitään, tietysti saa ja pitääkin nostaa eri ihmisiä tutkailtavaksi, mutta jotenkin nyt omasta näkökulmasta silmiinpistävää on se, että et sano mitään Xataloksesta, josta on nyt kuitenkin aika paljon ollut puhetta.


Meiz kirjoitti:Oma ääni lähtee ++Halima

Oon samaa mieltä siitä että Awalcuksen äänet herättivät reaktioita muilta ja sitä kautta saivat peliä käyntiin. Xatalosilta löytyy kuitenkin hyvä pointti tähän aiheeseen viestissä viewtopic.php?f=34&t=650&start=90#p18564

Mun silmään Halima kuitenkin julistaa Awalcuksen aukottomaksi hyvikseksi liian heppoisin perustein. Huomiotta jää mm. Awalcuksen mainitsema taktiikka omien mielipiteiden ja perusteluiden pimittämisestä, minkä kyseenalaistaminen mm. Xataloksen toimesta on ollut varsin aiheellista. Sen sijaan hyvisread on niin vahva, että iso osa Xatalosin äänestämiseen pohjautuu väärin tulkittuun readiin Awalcuksesta. "Tähän Xatan avaukseen mennessä peliä lukiessa minun on vaikea uskoa, että hyvä hyvispelaaja olisi tullut noin päinvastaisiin johtopäätöksiin kuin minä, joten Xata epäilyttää kyllä ihan kunnolla."

Samoin jatkoviestin (viewtopic.php?f=34&t=650&start=90#p18563) heitto "Xatalosin perusteet tuntuvat menevän enemmän solmuun mitä enemmän hän niitä perustelee.", ei anna minulle kuvaa että esitettyjä perusteluita olisi luettu kunnolla ajatuksen kera. En itse ole kokenut että Xatalos olisi menny solmuun perusteluidensa kanssa. Sen sijaan koen, että viesteissä on otettu hyvin huomioon myös se mahdollisuus miten Awalcus voisi pelata näin myös hyviksenä. Tästä johtuen äänen perustelu "väärällä" readilla ei osu kovin hyvin maaliin.

Miksi Zeyn epäily Awalcukselle jää huomiotta, kun taas vastaavantyyppiset kommentit Xatalokselta keräävät epäilyn?

Vastasin tuohon Xataloksen pointtiin jo yllä. Olen myös yrittänyt painottaa, että mielestäni Awacluksen pelityyli ei ole hyvikselle todellakaan paras mahdollinen (varsinkin pelin edetessä jos jatkuu saman tyylisenä, kaukana siitä), mutta peli on joka tapauksessa hyvin pitkälti Awacluksen ansiosta lähtenyt hyvin käyntiin. Ja jopa se joku, joka tarkisti Awacluksen aiempia pelejä, sanoi että tämä peli vaikuttaa enemmän Awan hyvispeliltä kuin pahispeliltä. Itse en ole tarkistanut, enkä varmaan aiokaan, koska tykkään luottaa omaan intuitiooni. Tällä hetkellä mun intuitio sanoo, että Awaclus on hyvis, ja monet (varmasti sekä hyvikset että pahikset) tarttuvat helppoon tarjolla olevaan maalitauluun. Awacluksen pelityyli on täällä Kylässä uusi ja outo, mutta Mafia Universellä olen törmännyt saman tyylisiin, eikä se siksi minua mitenkään ihmetytä.

En ole myöskään julistanut Awaclusta aukottomaksi hyvikseksi. Tottakai pelin edetessä kaikkia readeja täytyy uudelleenarvioida, enkä voi sanoa etten pelin jossain vaiheessa epäilisi Awaclusta. Juuri nyt hän ei kuitenkaan epäilytä, nimenomaan tuon maalitauluksi tarjoutumisen vuoksi. (Tästä oli itse asiassa joku laskenut jotain tilastoa Championship-peleistä, että juuri koskaan pelin aktiivisimmat eivät olleet niitä pahiksia. Toki on poikkeuksia, mutta itse en haluaisi ekana päivänä ilman _hyviä_ perusteluita lynkata yhtä pelin aktiivisimmista jäsenistä.)

Enkö huomioinut viestissäni Zeyn epäilyä Awaclukselle? Luulin sanoneeni siellä, että se on yksi syy miksi Zey epäilyttää, että hän ensin epäilee Awaclusta ja äänestää tätä, ja sitten myöhemmin lieventää epäilystään poistamatta ääntä. Niin, ja jos sitä alkuperäistä epäilyn syytä tarkoitat, niin ero on siinä, että Zey oli päivän alussa aktiivisesti heti vääntämässä Awacluksen kanssa. Silloin ymmärrän sen helpommin: jos itse olisin ollut silloin paikalla, saattaisin myös epäillä Awaclusta tuosta toiminnasta. Näin jälkikäteen katsottuna kuitenkin se käynnisti pelin niin tehokkaasti, että en epäile siitä.


Vitossivu on vielä lukematta, postaan tämän ensin ja siirryn sitten sinne.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Tube » 02.10.2018 14:12:32

Huh, tuleepas tänne paljon viestejä. Mukavaa vaihtelua muutamaan aiempaan pelaamani peliin, kun sakki on näin innoissaan pelaamassa. Toivottavasti kaikki saataisiin hereille.

raynpelikoneet kirjoitti:
Tube kirjoitti:Aika pitkälti tässä kyllä tulee vaan toisteltua jo esitettyjä havaintoja ja annettua niille validaatiota, mutta minkäs teet, kun oot paikalla vähän myöhemmin. En tiedä miksi, mutta Keturinin viesti vaikutti omaan silmään tosi peesailevalta, eikä uutta sisältöä ollut senkään vertaa kuin minulla on viestissäni, mistä johtuen aion ainakin jatkossa tarkkailla hänen viestejään vähän tarkemmin.

Sinähän sanoit aivan täsmälleen saman mitä hänkin, käytit vain enemmän sanoja sen sanomiseen??


Plus pientä omaa analyysiä muista asioista, eli ei nyt ihan vain ja ainoastaan pelkästään aiemman toistoa.

raynpelikoneet kirjoitti:Kuinka kokenut mafiapelaaja olet, ja pidätkö itseäsi hyvänä mafiosona?


Koen pelanneeni mafiosona suunnilleen odotusarvojen mukaan, eli sen kolmanneksen-neljänneksen peleistäni. Tykkään pelata mafiosona (lempiroolini), mutta en oikeastaan mielestäni tavallista parempi, eli turpaan tulee usein.


Ihan yleinen kysymys kaikilta: mitä roolia pelaatte mieluiten?


raynpelikoneet kirjoitti:Olisiko sinulla linkata jotain (mieluiten viimeistä) pelaamaasi peliä, jonka olet pelannut mafiana?


[url=Tämä on viimeisin, jonka löysin.]http://resetti.net/index.php/topic,3678.0.html[/url] (Tuo on jo näemmä yhdeksän vuotta vanha ja aika ropetustäyteinen verrattuna sittemmin pelaamiini peleihin.) Olen pelannut ei-foorumipelinä kyllä tuon jälkeen pahiksena, mutta niihin en ymmärrettävistä syistä voi linkata.

Awaclus kirjoitti:Täällä onkin kätevästi jo näköjään esitetty minun puolestani argumentti siitä, että en pelaisi pahiksena tällä tavalla uudessa ympäristössä, kun tiedän, miten paljon huomiota tämä vetää puoleensa.


Et sinä varsinaisesti kyllä hyvistenkään puolella tuollaisella käytöksellä ole. (Tai siis joo, roolisi voi olla tavis tai vaikka ystävystyjä, mutta hyvisten pussiin et pelaa.) Joku tosin tuossa jo väitti kaivaneensa, että pelaat hyviksenä yleensäkin juuri noin, mutta pahiksenakin samansuuntaisesti, joten ehkä tuosta ei voi sitten sanoa juuta eikä jaata, paitsi ehkä sen, että loppupelissä et välttämättä olisi kovin hyvä hyviskumppani, etenkään, jos pelityyli jatkuisi tuonkaltaisena.

Halima kirjoitti:Tube
Outo kommentti, että on joskus hyviserikoisena väittänyt olevansa tavis. En suosittele ketään tekemään tätä koskaan, koska se sekoittaa peliä ja hyvisten on vaikea pysyä asioista kärryillä jos hyviksetkin valehtelee. Lähtee myös mukaan Awan äänestäjiin. Sitten kuitenkin toteaa, että tulee antamaan äänet hiljaisille tyypeille -> ristiriita Awan äänestämisen kanssa! Tube on ihan oikeassa siinä, että nimenomaan pahiksilla on tarve antaa mahdollisimman vähän tarttumapintaa muille pelaajille. No mutta Awahan nimenomaan on antanut tarttumapintaa, ja Tube tarttui siihen. Tämä ristiriitaisuus epäilyttää.


Puolustaudun sen verran, että sanoin, että äänestän hiljaisia silloin, kun olen epävarma ja Awan ojentamat tarttumapinnat ovat lopulta vähän mitä ovat, koska hän ei perustele yhtään mitään millään tavalla. Lisään vielä sen verran, että oman kokemukseni mukaan pahiksille voitokas strategia on usein ollut jakautua kovaäänisiin ja hiljaisiin. (Saas nähdä vaikuttaako tällainen huomio joidenkin käyttäytymiseen ja vielä enemmän tämän kommentin jälkeen...) Awaclus voisi aivan hyvin olla se kovaääninen pahis ja muutama muu pitää matalampaa profiilia.

Voi myös olla, että erikoisroolina ei ole hyvä idea kertoa olevansa tavis, mutta niin olen kyllä kuitenkin joskus tehnyt. Taisi olla sellainen peli, jossa kaikki roolit paljastuivat kuoleman jälkeen, eli jos pahikset lynkkaisivat minut yöllä, niin ainakin saisivat tietää lopulta totuuden, vaikka eivät minun selvityksiäni saisikaan tietää. Saattoi olla tasoa, että ennustaja oli paljastunut, mä olin suojelija, mutta siitä on sen verran aikaa, että muistikuvani ovat hatarat, enkä toisaalta ala nyt myöskään sitä peliä kaivamaan. Muuten vaan tietenkään ei kannata hyviksenä valehdella rooliaan, vaan vaatii tietyn tilanteen.

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Siinä on se ero, että minä äänestän ihmisiä, jotka ovat todennäköisesti pahiksia hyvin perustein (joita en halua pahiksille kertoa), kun taas sinä äänestät minua, vaikka tiedostat ja olet julkisesti myöntänyt itsekin, että olen luultavasti hyvis, sen jälkeen kuin julkisesti kertomasi perustelu osoittautui heikoksi.


Sä vaan valehtelet. Sulla vaan ei voi olla hyviä perusteita olemassa noissa tilanteissa, kun lähetät ääniä hakuammunnalla joka suuntaan. Ehkä nyt myöhemmin sulla voisikin olla jotain perusteita, vaikka et niitä halua kertoa, mutta alussa niitä ei vaan voinut olla olemassa.

Mulla on 100 % varmuus siitä, että Cameron on susi ja ennustaja ja roolinlukitsija, ja teidän pitää nyt vaan luottaa siihen että mä olen oikeassa! /s (Cameron on pelinjohtaja.)

Zey kirjoitti:
Tube kirjoitti:
Zey kirjoitti:Lisäksi jos pahis ei tiedä, että hänen kanssaan on yritetty ystävystyä, hän voi myöhemmin pelissä yrittää claimata taviksen roolia -> saadaan hänestä varma pahis.

En menisi noin pitkälle. Itse olen ainakin joskus hyviksenäkin väittänyt olevani tavis, vaikka mulla on ollut erikoisrooli, jotta olen vielä päässyt yhden tai kaksi yötä käyttämään rooliani. Toki mutulla paljon useammin pahiksena tulee moista jekutettua, että sikäli olet oikeilla jäljillä.

Tarkoitin tilannetta, jossa erikoiset tulee esille = kaikki väittää jotain roolia, jolloin pahis todennäköisemmin väittää olevansa tavallinen. Tässä tilanteessa tuskin kukaan erikoinen väittää itseään tavikseksi, sillä noi kaikki erikoiset tulee esiin -tilanteet on yleensä yhdessä sovittuja ja yhdenkin erikoisen esille tulemattomuus romuttaa massa esilletulon hyödyn.

Aah, selkeni. Meni toi massaesiintuloskenaario ohi.

Zey kirjoitti:Tää pisti silmään samankaltaisena viestinä rayn ekan viestin kanssa, mutta kuitenkin tässä musta motiivit tuntuu eriltä. Siinä missä rayn viesti tuntui olevan painostus kaikkia äänestämään ”tai pelaat omaa voittoasi vastaan ja lynkkaan sut siitä” -tyyppisesti, niin Tube tuntuu enemmän lähestyvän tätä omasta näkökulmastaan. Ts. ”jos mulla ei ole parempaakaan epäilyä, niin äänestän sitten hiljaisia, koska vaikka he ei välttämättä oo pahiksia, niin he voivat olla” -varoitus tuntuu enemmän varoitukselta, jossa koitetaan saada itseä parempaan valoon eikä niinkään saamaan hyviksiä toimimaan tietyllä tavalla,koska eihän hiljaisuus automaattisesti tarkoita että saisi äänen, vaan vain jos Tube ei parempaakaan kohdetta löydä. Tää on ok, musta epäiltyjen tuleekin mennä edelle, mutta musta se syö uhkauksesta tehon ja tuntuu enemmän ”älkää ihmetelkö jos teen näin” -varoitukselta kuin ”älkää te olko hiljaa” -varoitukselta.


Hain kyllä tuolla takaa sitä, että olisi hyvä, että muutkin pistävät tämän merkille, ja parempien vaihtoehtojen puutteessa muistavat myös hiljaisten pelaajien olemassaolon --> ei kannata olla hiljaa nyt, koska myöhemmin se voi kostautua. Tulisin kyllä ajallani perustelemaan vielä erikseen, jos moisen äänen antaisin. Eli nimenomaan oli tarkoitettu patistamaan pahiksia ulos koloistaan muistuttamalla niitä, että hyvikset kyllä tietävät tämän, ja hiljaisena ei voi selvitä loppuun asti.

Awaclus kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:Oletko Xataloksen pahiskaveri?

En, olen hyvis.

Hieno homma. Miksi kaikkien pitäisi uskoa tuo?

Oletko itse pahis? Jos et, miksi kaikkien pitäisi uskoa sua? "Oletko jo lakannut hakkaamasta vaimoasi" -tason kysymys tässä kohtaa peliä. Meillä ei ole oikein syitä vielä uskoa keneenkään, vaan tässä vaiheessa meillä on mahdollisuus vasta miettiä, kuka on epäilyttävä ja kuka on vähemmän epäilyttävä.

Omatkin epäilyni Awaclusta kohtaan ovat lieventyneet, mutta eivät tarpeeksi, että poistaisin ääneni, joten ymmärrän esimerkiksi Zeyn käytöksen olla poistamatta ääntään.
Avatar
Tube
Kyläläinen
 
Viestit: 106
Liittynyt: 23.09.2018 10:44:48
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 14:14:58

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Yksittäinen heikentynyt ääni ei ehkä niin painosta, mutta kyllä iso ääniläjä nyt paremman puutteessa vähän painostaa ja edistää peliä.


Millä tavalla se painostaa ja edistää peliä, että joudun todistelemaan, että strategiani on kilpailukykyinen käytettyäni sitä ihan onnistuneesti monta vuotta?

Siksi koska (katson tässä hyvispelisi threadia):

Players

LaLight – Mafia Goon (survived) – WINS
WestCoastDidds – VT (lynched day 5)
hypercube – Doctor (killed night 1)
chairs – VT (endgamed)
DatSwan – VT (killed night 3)
Xxraptorslayer96 Replacement: gkrieg – Doctor (killed night 2)
Hydrad – Mafia Rolecop (lynched day 2) – WINS
Awaclus – VT (lynched day 3)
Uncleeurope – VT (killed night 4)
infangthief – VT (lynched day 1)

Maifa voitti (eli strategiasi ei ollut onnistunut), sinut lynkattiin (eli strategiasi ei ollut onnistunut), setup on aivan uskomattoman town-favored (2 doctors ja 8vs2 -- kun normaalisti balanced game olisi 7vs2 eikä TODELLAKAAN mitään kahta kaupunkilaisroolia ja mafialle ehdottomasti roleblocker).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 14:29:47

Aelina kirjoitti://Erittäin paljon väliin ja huonosti luettuna
Halima antaa melko hyvismäisen kuvan tällä hetkellä verrattuna pahis-Halimaan. Tyyli on erilainen siihen verrattuna. Mikäänhän ei sano, että tyyli ei voisi muuttua, mutta tällaiset ensimmäiset mietteen.

Selittäisitkö tarkemmin? Mikä on erilaista?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 14:30:52

Perimmäinen ongelma on juuri se, että Awaclusia on hankalaa tulkita, jos pelaa samansuuntaisesti sekä hyviksenä että pahiksena (= aina pahiksia hyödyntäen). Kai se auttaa häntä sitten kun sattuu olemaan pahis, mutta yleisemmin vain haittaa, ja voi hyviksenä helpommin joutua lynkatuksi.

Minä sen kaivoin aiemmin että mielestäni nykypeli sopii paremmin hänellä hyvismetaan. Olisi hyvä kuulla myös raynin mielipide, koska en kovin pitkälle pelejä katsonut.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 14:32:37

Ja tosiaan ero ei kuitenkaan ollut suuri. Joka tapauksessa oli melko hyödyttömän oloinen pelissä, ainakin alkupelissä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 14:35:59

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Yksittäinen heikentynyt ääni ei ehkä niin painosta, mutta kyllä iso ääniläjä nyt paremman puutteessa vähän painostaa ja edistää peliä.


Millä tavalla se painostaa ja edistää peliä, että joudun todistelemaan, että strategiani on kilpailukykyinen käytettyäni sitä ihan onnistuneesti monta vuotta?

Siksi koska (katson tässä hyvispelisi threadia):

Players

LaLight – Mafia Goon (survived) – WINS
WestCoastDidds – VT (lynched day 5)
hypercube – Doctor (killed night 1)
chairs – VT (endgamed)
DatSwan – VT (killed night 3)
Xxraptorslayer96 Replacement: gkrieg – Doctor (killed night 2)
Hydrad – Mafia Rolecop (lynched day 2) – WINS
Awaclus – VT (lynched day 3)
Uncleeurope – VT (killed night 4)
infangthief – VT (lynched day 1)

Maifa voitti (eli strategiasi ei ollut onnistunut), sinut lynkattiin (eli strategiasi ei ollut onnistunut), setup on aivan uskomattoman town-favored (2 doctors ja 8vs2 -- kun normaalisti balanced game olisi 7vs2 eikä TODELLAKAAN mitään kahta kaupunkilaisroolia ja mafialle ehdottomasti roleblocker).

Jäipi vielä sanomatta että onnistuit löytämään tasan 0 mafiaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 14:36:22

Halima kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Tunnut koko ajan jättävän huomiotta sen, että Awaclus on ainoastaan tahattomasti aiheuttanut aktiivisuutta herättämällä epäilyksiä itseensä.

En usko hetkeäkään että se on tahatonta. Jos Awaclus on tällä pelityylillä pelannut monta vuotta, hän varmasti tietää että sillä saa keskustelun käyntiin. Varmastikin usein niin, että ensin häntä epäillään sen takia, mutta keskustelu käynnistyi joka tapauksessa.

Halima kirjoitti:Vastasin tuohon Xataloksen pointtiin jo yllä. Olen myös yrittänyt painottaa, että mielestäni Awacluksen pelityyli ei ole hyvikselle todellakaan paras mahdollinen (varsinkin pelin edetessä jos jatkuu saman tyylisenä, kaukana siitä), mutta peli on joka tapauksessa hyvin pitkälti Awacluksen ansiosta lähtenyt hyvin käyntiin. Ja jopa se joku, joka tarkisti Awacluksen aiempia pelejä, sanoi että tämä peli vaikuttaa enemmän Awan hyvispeliltä kuin pahispeliltä. Itse en ole tarkistanut, enkä varmaan aiokaan, koska tykkään luottaa omaan intuitiooni. Tällä hetkellä mun intuitio sanoo, että Awaclus on hyvis, ja monet (varmasti sekä hyvikset että pahikset) tarttuvat helppoon tarjolla olevaan maalitauluun. Awacluksen pelityyli on täällä Kylässä uusi ja outo, mutta Mafia Universellä olen törmännyt saman tyylisiin, eikä se siksi minua mitenkään ihmetytä.

En ole myöskään julistanut Awaclusta aukottomaksi hyvikseksi. Tottakai pelin edetessä kaikkia readeja täytyy uudelleenarvioida, enkä voi sanoa etten pelin jossain vaiheessa epäilisi Awaclusta. Juuri nyt hän ei kuitenkaan epäilytä, nimenomaan tuon maalitauluksi tarjoutumisen vuoksi. (Tästä oli itse asiassa joku laskenut jotain tilastoa Championship-peleistä, että juuri koskaan pelin aktiivisimmat eivät olleet niitä pahiksia. Toki on poikkeuksia, mutta itse en haluaisi ekana päivänä ilman _hyviä_ perusteluita lynkata yhtä pelin aktiivisimmista jäsenistä.)

Enkö huomioinut viestissäni Zeyn epäilyä Awaclukselle? Luulin sanoneeni siellä, että se on yksi syy miksi Zey epäilyttää, että hän ensin epäilee Awaclusta ja äänestää tätä, ja sitten myöhemmin lieventää epäilystään poistamatta ääntä. Niin, ja jos sitä alkuperäistä epäilyn syytä tarkoitat, niin ero on siinä, että Zey oli päivän alussa aktiivisesti heti vääntämässä Awacluksen kanssa. Silloin ymmärrän sen helpommin: jos itse olisin ollut silloin paikalla, saattaisin myös epäillä Awaclusta tuosta toiminnasta. Näin jälkikäteen katsottuna kuitenkin se käynnisti pelin niin tehokkaasti, että en epäile siitä.

Ja samanaikaisesti pahikset pyrkivät yleensä pelaamaan kuten pelaisivat hyviksenä. Keskustelussa on myös käyty läpi mm. mahdollisuus käänteispsykologian käyttöön (pahis ei pelaisi huomiotaherättävästi). En itsekään pidä Awaclusta ykkösvaihtoehtona pahikseksi, mutta se että hän jättää perustelut äänille pimentöön herättää varmuudella kysymyksiä myös hyviksiltä, kuten itsekin sanot tässä yllä. Mutta Zeyn ja Xataloksen tarttuminen viittaa pahiksiini, koska pahikset tarttuisivat helppoon kohteeseen? Molemmat ovat puntaroineet sitäkin mahdollisuutta, että Awaclus voisi pelata näin hyviksenä, ja se oli Xatalos joka katsoi vanhojen pelien perusteella myös hyvispelin mahdolliseksi Awclukselle. Tämä osuus jää sinulta huomiotta, ja Xatalus epäilyyn tunnutaan päätyneen nyt melko kierolla logiikalla :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 14:38:04

Annat aika paljon melko perätöntä kiitosta Awaclusille, Halima. Katsot vain nykytilannetta ja päättelet, että kaikki positiivinen(?) seuraus oli Awaclusin suunnitelmaa. Mistä tämä järkkymätön usko? Tosiaan sama kuin jos lähtisin nyt tekemään jotain typerää/pahismaista ja sitten vaatisin että olen hyvis koska ihmiset epäilevät minua. En tajua, mikä järki tuossa on, vaikka se olisikin Awaclusin ”suuri suunnitelma” (mitä et voi tietää, koska hän ei selitä asioita).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 14:42:09

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Itse nyt kuitenkin myöhemmin peliin palattuani huomaan, että nimenomaan Awacluksen selittämätön äänipoukkoilu on se, joka sai pelin käyntiin. Ja tämä on mielestäni hyvismäistä jos mikä!

Musta pelin käyntiin saanti ei oo automaattisesti hyvismäistä. Musta hyvismäinen pelin käyntiin saanti on sellainen, jossa pelaaja lähtee epäilemään ja ottamaan kantaa muiden viesteihin, jolloin puhetta herää toki myös pelaajasta itsestään, mutta myös pelaajien kohteeksi ottamistaan pelaajista, jolloin on todennäköisempää, että huomion kohteena on myös pahis/pahiksia. Sen sijaan musta semmoinen pelin käyntiin saanti, jossa pelaaja kerää huomion vain ja ainoastaan itseensä, ei ole hyvismäinen, sillä jos kyseinen pelaaja on hyvis, niin hän takaa sen, että huomio ei ole pahiksissa, josta hyötyvät pahikset.

Ok. Olemme eri mieltä. Tästä on varmaan turha jaappasta enempää, tuskin kummankaan mielipide siitä suuremmin heilahtaa. Minusta pelin käyntiin saanti on käyntiin saanti ja hyvä niin. Sitäpaitsi puhutaanhan täällä ainakin nyt jo paljon muustakin kuin Awacluksesta.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tämä mitäänsanomaton avaus on tavallaan ominaista Meizille, mutta SM-pelissä odottaisin häneltäkin vähän vahvempaa kannanottoa kyllä jo alkupelissä. Vähän pahisvibattaa.

Miksi pelin nimi vaikuttaisi Meizin peliin? Etkö usko, että Meiz hyviksenä tekee parhaansa muissa peleissä?

Kauhean vaikea kysymys. Varmaan tekee joo, mutta kyllä varmasti jokainen antaa vähän ekstraa, kun kyseessä on spesiaalimpi peli. Ja tuossa ehkä sanoitin ajatukseni huonosti, mutta jokin Meizin ekoissa viesteissä toi ennemmin mieleen pahis-Meizin kuin hyvis-Meizin. Enkä toki vieläkään oikein osaa sanoa mikä se on, eli ymmärrän kysymyksesi ja pahoittelen etten osaa vastata paremmin.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ei lähde puhumaan erikoisroolisuunnitelmista, mikä viittaa minusta ennemmin hyvikseen kuin pahikseen.

Onko ray yleensä pahiksena puhunut erikoisroolisuunnitelmista?

Jos mun muisti ei ihan reistaile, niin ainakin yhdessä pelissä missä olin raynin kanssa pahis, raynillä oli aika pitkiäkin teorioita ja suunnitelmia erikoishahmojen käyttöön. Voi toki olla että muistan väärin, mutta silloinkin minusta on hyvismäistä jättää erikoisroolipohdinnat vähemmälle ja keskittyä itse peliin.

Zey kirjoitti:Tuben epäily taas vaikuttaa väkisin väännetyltä, kun edes faktat ei ole oikein.
Halima kirjoitti: Yllättävän "väärää" mieltä siitä, että äänien heittely ei auttaisi hyviksiä -> kuten sanoin Awaclus-kohdassa, tuo äänien heittely nimenomaan sai pelin nopeasti käyntiin, eli auttoi hyviksiä.

Äänien antamisessa ei oo vikaa, oonhan itekin antanut. Mutta jos nyt tarkastelee Awacluksen tekoja, niin hän on 1) saanut kaikki pohtimaan itseään – ja jos hän on hyvis, niin kaikkien huomio on keskittynyt hyvikseen, mikä tarkoittaa, että tämä huomio ei ole pahiksissa -> huono juttu hyviksille 2) hän on onnistunut keräämään jo 4 ääntä ja tämän perusteella olisi nyt kuolemassa -> sillä huomiolla, jonka hän on itseensä kerännyt, ei hän tällä hetkellä ole onnistunut vakuuttamaan muita hyvikseydestään vaan päinvastoin on kerännyt itselleen ääniä ja asettanut itsensä lynkkaus vaaraan -> jos hänet lynkataan ja hän on hyvis, ollaan tuhlattu yksi lynkkaus 3) viesteissään hän ei ole tuonut esille pointteja muista pelaajista -> ei johda pelaajia sinne pahiksien etsintään – ellei itse ole pahis. Millä tavoin tää on nyt hyviksien auttamista?

Puh, rankkaa selittää joka kohtaan. Me nyt vaan oikeesti ollaan perustavanlaatuisesti eri mieltä monesta asiasta, niin tuntuu että selittäminen ei oikeastaan edes paljon auta. Mutta. Joo, hän on saanut kaikki pohtimaan itseään. Hän on kerännyt ääniä. Nämä ovat ihan oikein. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että hän on minun mielestäni hyvismäinen. Sitten tuo "Hän ei johda pelaajia pahisten etsintään". Minusta johtaa, hän tekee sen vain omalla tyylillään. Esim. juuri Awacluksen ja Xatalosin välinen keskustelu johti minut Xatalosin pahikseuden jäljille. Ja niin, olen toistellut tätä toistelemasta päästyäni: hän ei minun mielestäni pelaa optimaalisella tavalla hyvikselle, mutta minun mielestäni jokaisella saa olla oma pelityyli, ja minun mielestäni Awacluksen pelityyli vaikuttaa hyvismäiseltä.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Zey vähän pakittaa epäilyksensä kanssa Awaclusta kohtaan, mutta jättää kuitenkin äänensä paikalleen. Tämä on minusta vähän epäilyttävää, koska en näe motivaatiota miksi hyvis-Zey tekisi näin.

Miksi hyvis-Zey olisi poistanut äänensä pelaajalta, joka edelleen epäilyttää, vaikka alkoikin miettimään myös muita näkökulmia?

Nojoo, ei välttämättä miksikään. Kuitenkin pakittamalla poistit Awacluksen päältä sitä painetta, mitä ainakin oletan että epäilemällä ja äänestämällä sinne yritettiin saada. Toki pieni osa siitä paineesta ehkä jäi äänen muodossa.

Jos jotain hyvää tästä Zeylle selittämisestä haluaa löytää, niin ainakin se sai minut nostamaan Zeytä listallani ylemmäs. Tämä minun joka lauseeseen tarrautuminen on nimittäin hyvinkin sellaista, mitä hyvis-Zey tekee. Voi olla siis että Zey on hyvis. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 14:44:29

Town:

Xatalos
Awaclus
Meiz
Tube

Mafia:

Zey
Halima
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 14:50:53

Miksi Zey?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 14:51:32

Ja Awaclus hyvis..?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 14:53:06

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Kai sinä ymmärrät, Awaclus, että ainoastaan sillä mitä sinä tiedät tai luulet ei ole merkitystä. Jos sinä olet hyvis, on aivan yhtä tärkeää että näytät sen, koska sinusta tulee samalla luotettavampi (=uskottavampi) ja muiden ei tarvitse tarpeettomasti pähkäillä sinun joukkuettasi.

Toisin sanoen, vaikka sinä löytäisit kaikki pahikset nyt heti se on yhtä tyhjän kanssa jos kukaan ei usko sinua.


Kyse ei ole vain siitä, mitä minä tiedän tai luulen. Tämä pelityyli auttaa muitakin hyviksiä tulemaan hyviin johtopäätöksiin.

Toivottavasti kerrot ennen päivän loppua miten. Oken lisäksi esittänyt sinulle kysymyksen ja koska et ole antanut vastausta, en oikein voi tulla muuhun johtopäätökseen, kun että et osaa vastata. Jos uskot, että minä olen tehnyt pahismaisen postin niin silloin minä olen mielestäsi pahis enkä käsitä kuinka tuleva käytökseni voi mahdolliseati muuttaa pahismaisen postini yht'äkkiä hyvismäiseksi....

Xatalos tarkenna Zey, alen aivan päinvastaista mieltä.

Awacluksen kyseenalaistaminen on ymmärrettävää, mutta tässä kohtaa raynilta lähtee melko kovaa kuumotusta ottaen huomioon suht selkeän random voten, joka on jo siirtynyt rayniltä eteenpäin. Tämä itsessään kertoo jo sen kuinka pahismaisena Awaclus on tuota avausta pitänyt.

raynpelikoneet kirjoitti:No kun minun mielestäni Zey ensin on vahvastikin sitä mieltä että Awaclus on mafia, sen jälkeen ottaa puoliksi takapakkia (vaikka syyttää toista käytännössä samasta asiasta), eikä mielestäni haasta (en saa päähäni käännöstä sanalle confront) häntä tavalla, jolla hyvis haastaa pahisreadiaan. Mielestäni jo tuo alkuperäinen pahireadi oli iso !!!! koska en oikeasto usko, että joku voi ihan oikeasti ajatella Awaclusin avauksen tekevän hänestä mafian.

Muutenkin joka pelissä jossa olen Zeyn kanssa pelannut, hän on aina vaikuttanut super hyvismäiseltä ihan alusta asti, tänään en ole nähnyt mitään sinnepäinkään.

Roolikeskuskustelu on kaikelta osin yhtä tyhjän kanssa, ihan sama mitä kukakin sanoi, se ei merkkaa mitään alignmentwise.

raynpelikoneet kirjoitti:Niinno se ongelma mieleatäni on juuri siinä, että minä en näe Zeyn pelissä tätä "painostusta". Jos minä olisin Awaclus ja mafia en olisi lainkaan huolissani Zeystä, koska vaikka hän "painostaakin" ja on äänestänyt, hänen käytöksestään ja tavasta jolla hän Awaclusille puhuu huokuu mielestäni se, ettei hän ole ollenkaan varma omasta readistään.

Tässä epäily Zeylle tulee melko kärjistetysti, ja pohjautuen enemmän siihen miten rayn itse pelaisi epäilyn kanssa. En koe että tässä on huomoitu sitä miten hyvis-zey mahdollisesti voisi hoitaa tilanteen. Zey perusteli suht pian tämän jälkeen pointit jotka voisivat tehdä Awacluksesta hyviksen, kommmentteja siitä?. Ja tosiaan, miksi jälkimmäinen lainaus epävarmasta epäilystä viittaa Zeyn kohdalla pahikseen? Mikä pitää Zeyn epäilyttävien listalla?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 14:58:04

Xatalos kirjoitti:Miksi Zey?

Ihanko oikeasti kysyt?
Xatalos kirjoitti:Ja Awaclus hyvis..?

Joo
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 15:02:01

Akku loppuu juuri, mutta katson kotona uudelleen. En muista nyt ainakaan argumenttejasi Zeyn suhteen. Siis niiden lisäksi, jotka kumosin jo(?), muistaakseni.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:04:38

Tube kirjoitti:Ihan yleinen kysymys kaikilta: mitä roolia pelaatte mieluiten?

Hyvis. Hyvishyvishyvis. Kaikki jotka mut tuntee, tietää että oon viimeisimmän vuoden aikana pelannut ehkä 75% peleistäni pahista, ja en tykkää siitä yhtään. Hyviksistä kivoin on yleensä ihan tavis, niin ei tarvi pelätä oman nahan puolesta niin kovasti. :)

Tube kirjoitti:Voi myös olla, että erikoisroolina ei ole hyvä idea kertoa olevansa tavis, mutta niin olen kyllä kuitenkin joskus tehnyt. Taisi olla sellainen peli, jossa kaikki roolit paljastuivat kuoleman jälkeen, eli jos pahikset lynkkaisivat minut yöllä, niin ainakin saisivat tietää lopulta totuuden, vaikka eivät minun selvityksiäni saisikaan tietää. Saattoi olla tasoa, että ennustaja oli paljastunut, mä olin suojelija, mutta siitä on sen verran aikaa, että muistikuvani ovat hatarat, enkä toisaalta ala nyt myöskään sitä peliä kaivamaan. Muuten vaan tietenkään ei kannata hyviksenä valehdella rooliaan, vaan vaatii tietyn tilanteen.

Niin siis tarkoitin tosiaan tuollaisessa, kun on sovittu että erikoiset tulevat esiin. Jos ei ole mitään syytä tulla esiin, ei kannata tietenkään. Ja tässä pelissä, kuten Kylän peleissä yleensäkin, pelaajien roolit kyllä kerrotaan kuollessa.

Tube kirjoitti:Hain kyllä tuolla takaa sitä, että olisi hyvä, että muutkin pistävät tämän merkille, ja parempien vaihtoehtojen puutteessa muistavat myös hiljaisten pelaajien olemassaolon --> ei kannata olla hiljaa nyt, koska myöhemmin se voi kostautua. Tulisin kyllä ajallani perustelemaan vielä erikseen, jos moisen äänen antaisin. Eli nimenomaan oli tarkoitettu patistamaan pahiksia ulos koloistaan muistuttamalla niitä, että hyvikset kyllä tietävät tämän, ja hiljaisena ei voi selvitä loppuun asti.

Se on kyllä totta, että hiljaisiin pelaajiin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Näiden pelien ongelma on usein se, että äänekkäät riitelevät keskenään ja lynkkailevat toisiaan, ja sitten ne hiljaiset (joissa usein on pahis tai kaksi) sinnittelevät loppupeliin.

Xatalos kirjoitti:Annat aika paljon melko perätöntä kiitosta Awaclusille, Halima. Katsot vain nykytilannetta ja päättelet, että kaikki positiivinen(?) seuraus oli Awaclusin suunnitelmaa. Mistä tämä järkkymätön usko? Tosiaan sama kuin jos lähtisin nyt tekemään jotain typerää/pahismaista ja sitten vaatisin että olen hyvis koska ihmiset epäilevät minua. En tajua, mikä järki tuossa on, vaikka se olisikin Awaclusin ”suuri suunnitelma” (mitä et voi tietää, koska hän ei selitä asioita).

Mä sanon tän vielä kerran selkokielellä ja isosti: Mun mielestä Awaclusin pelityyli ei ole hyvikselle kannattava. Silti uskon että Awaclus on hyvis. Tähän liittyy moni asia:
    1) Pahiksen ei kannattaisi tuossa määrin vetää huomiota ja epäilyksiä puoleensa
    2) Pahiksena Awaclus (sinun itsesi mukaan) pelasi varovaisemmin
    3) Awaclus vaikuttaa rennolta, vaikka häntä epäillään joka suunnalta
    4) Pahiksena on tosi vaikea ylläpitää noin aktiivista ja rentoa otetta läpi pelin, eli jos Awa on pahis, hän jää siitä kiinni kyllä myöhemmin.

Mä varmaan unohdin tästä vielä jotain mitä meinasin sanoa. Mutta mun pointti lähinnä on, että vaikka ei pelaa hyvikselle optimaalisella tavalla, voi olla hyvis. Ja mun pahistutka ei värähdä mihinkään kun luen Awan viestejä, joten ainakin nykyisten viestien valossa uskon hänet hyvikseksi.

(Tää on muuten tosi hyvä tää kahtiajako täällä ketjussa. Suosittelen muitakin ottamaan vahvasti kantaa puoleen tai toiseen, sillä sitten jos paljastuu että joku puolelaisista on pahis, tästä saadaan mahtavaa materiaalia jatkopäiville.)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 15:09:20

raynpelikoneet kirjoitti:Town:

Xatalos
Awaclus
Meiz
Tube

Mafia:

Zey
Halima

Miksi minä pahis ja miksi Xatalos hyvis? Miksi Meiz hyvis? Tubea olen itsekin pikkuhiljaa nostamassa ylemmäs listallani, eli sen voin jotenkin ymmärtää.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 15:16:58

Ei minulla ole mitään kommentteja siitä miten hyvis-Zey "voisi hoitaa tilanteen". ei ainakaan niin että vatvotaan samoja juttuja uudestaan ja uudestaan, ja tehdään jotain super weird summary posteja joissa puolet pelaajista jätetään pois. Kysymättä keneltäkään mitään / kyseenalaistamatta ketään muuta pelissä (vrt: viewtopic.php?f=10&t=549&sk=a&start=480 -- Zeyn postit pelissä alkaa Violetin jälkeen, ja ovat ISO- tai filtterimuodossa, eli saman pelaajan kaikki postit pelissä peräkkäin) yhtään mistään asiasta. Mielestäni Zey on aivan täysin väritön, hajuton ja mauton aivan kaikkien topikkien osalta tässä pelissä, poislukien Awaclus, jossa kuitenkaan ei päästä yhtään mihinkään.

En suoraan sanottuna usko, että Halima "ei tiedä tai muista" kuka kävi lukemassa Awaclusin vanhoja pelejä kun hänen top 1 scumreadinsä perustuu nimenomaan niihin johtopäätöksiin (tai syyt juontuvat niistä) joita Xatalos teki käydessään lukemassa noita pelejä. Ei voi kirjottaa noin paljon sanoja jos ei suoraan sanottuna vain jauha potaskaa kun ei edes tiedä mitä #1 mafiaread teki vaikka case perustuu siihen nimenomaiseen asiaan jota teki. Lisäksi koko readi Zeystä vaikuttaa erittäin kummalliselta, syystä että Halima kirjoittaa " Zey käy kyllä Awaclusta aika monipuolisesti läpi, tämä vaikuttaa enemmän hyvis-Zeyviestiltä". Viesti josta puhutaan on siis yhteenvetto siitä mitä Zey on sanonut Awaclusista, ja jossa Zey summaa kaikki ajatuksensa hänestä. Mielestäni ei ole mahdollista että päädytään lopputulokseen jossa viesti vaikuttaa hyvis-Zeyltä (joten kaiken mitä Zey tekee pitäisi käydä järkeen, miksi se muuten vaikuttaisi hyvis-Zeyltä?), mutta sitten kuitenkin kutsutaan häntä pahikseksi (huom tämä on käytännössä ainoa asia mitä Zey on pelissä tehnyt). I smell distancing, erityisesti koska minä olin jo aiemmin tuonut hyvin samankaltaisen mielipiteen Zeystä esille, kuitenkaan minun mielipiteelläni (huomattavaa tässä vaiheessa on se että jos minä olisin pahis Zeyn kanssa minun ei tarvitsisi ikinä mistään syystä hyökätä Zeytä vastaan koska kaikki jotka ovat Zeystä jotain sanoneet ovat hänet lukeneet kaupunkilaiseksi) ei ole mitään merkitystä sen suhteen mikä minun joukkueeni on, se vain jotenkin ihmeellisesti siivuutetaan. Minun mielestäni tämä kertoo siitä että Halima haluaa ottaa puolen jossa jos Zey lynkataan hän näyttää hyvältä (koska syytti Zeytä) kuitenkaan haluamatta sen kummemmin oikeasti siirtää lynkkausta Zeyn suuntaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.10.2018 15:19:14

Xatalos kirjoitti:Akku loppuu juuri, mutta katson kotona uudelleen. En muista nyt ainakaan argumenttejasi Zeyn suhteen. Siis niiden lisäksi, jotka kumosin jo(?), muistaakseni.

Et ole kumonnut yhtään mitään. Osaan minäkin tehdä posteja jotka näyttävät tosi loogisilta ja järkeviltä mafiana, mutta pitäisitkö minua kaupunkilaisena jos ainut asia mitä tekisin olisi että flippailen edestakaisin sinun joukkueesi suhteen ja ignoraisin käytännössä kaiken muun ketjussa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 15:19:24

Tube kirjoitti:Et sinä varsinaisesti kyllä hyvistenkään puolella tuollaisella käytöksellä ole. (Tai siis joo, roolisi voi olla tavis tai vaikka ystävystyjä, mutta hyvisten pussiin et pelaa.) Joku tosin tuossa jo väitti kaivaneensa, että pelaat hyviksenä yleensäkin juuri noin, mutta pahiksenakin samansuuntaisesti, joten ehkä tuosta ei voi sitten sanoa juuta eikä jaata, paitsi ehkä sen, että loppupelissä et välttämättä olisi kovin hyvä hyviskumppani, etenkään, jos pelityyli jatkuisi tuonkaltaisena.


Totta kai se jatkuu tämänkaltaisena, koska tästä on superpaljon hyötyä hyviksille.

Tube kirjoitti:Sä vaan valehtelet. Sulla vaan ei voi olla hyviä perusteita olemassa noissa tilanteissa, kun lähetät ääniä hakuammunnalla joka suuntaan. Ehkä nyt myöhemmin sulla voisikin olla jotain perusteita, vaikka et niitä halua kertoa, mutta alussa niitä ei vaan voinut olla olemassa.


En lähetä ääniä hakuammunnalla joka suuntaan, vaan tietyille henkilöille laskelmoidusti. Ebsulille antamani ääni (jota ei tosin laskettu koska syntaksi oli väärin) oli tietoisesti valittu sen perusteella, että en nähnyt syytä äänestää ketään siihen mennessä postanneista henkilöistä joten kokeilin äänestää jotakuta muuta, ja raylle antamani ääni oli tietoisesti valittu sen viestin perusteella, jonka ray lähetti. Edelleen rayn käytöksessä ensimmäisestä viestistä lähtien on jotain, jota suorastaan ihmettelen, ettei kukaan muu ole tähän mennessä millään muotoa huomioinut (mutta luonnollisesti enää se ei ole se tärkein johtolanka, muuten äänestäisin edelleen raytä).

Tube kirjoitti:Oletko itse pahis? Jos et, miksi kaikkien pitäisi uskoa sua? "Oletko jo lakannut hakkaamasta vaimoasi" -tason kysymys tässä kohtaa peliä. Meillä ei ole oikein syitä vielä uskoa keneenkään, vaan tässä vaiheessa meillä on mahdollisuus vasta miettiä, kuka on epäilyttävä ja kuka on vähemmän epäilyttävä.


Olen tässä nyt koko pelin ajan selittänyt perusteluita sille, miksi olen hyvis. Meiz ei ole.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 15:23:31

raynpelikoneet kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Yksittäinen heikentynyt ääni ei ehkä niin painosta, mutta kyllä iso ääniläjä nyt paremman puutteessa vähän painostaa ja edistää peliä.


Millä tavalla se painostaa ja edistää peliä, että joudun todistelemaan, että strategiani on kilpailukykyinen käytettyäni sitä ihan onnistuneesti monta vuotta?

Siksi koska (katson tässä hyvispelisi threadia):

Players

LaLight – Mafia Goon (survived) – WINS
WestCoastDidds – VT (lynched day 5)
hypercube – Doctor (killed night 1)
chairs – VT (endgamed)
DatSwan – VT (killed night 3)
Xxraptorslayer96 Replacement: gkrieg – Doctor (killed night 2)
Hydrad – Mafia Rolecop (lynched day 2) – WINS
Awaclus – VT (lynched day 3)
Uncleeurope – VT (killed night 4)
infangthief – VT (lynched day 1)

Maifa voitti (eli strategiasi ei ollut onnistunut), sinut lynkattiin (eli strategiasi ei ollut onnistunut), setup on aivan uskomattoman town-favored (2 doctors ja 8vs2 -- kun normaalisti balanced game olisi 7vs2 eikä TODELLAKAAN mitään kahta kaupunkilaisroolia ja mafialle ehdottomasti roleblocker).


Kyseinen peli oli uusille pelaajille suunniteltu. Tämä tarkoitti sitä, että pelissä oli mukana paljon uusia pelaajia. Valitsin sen esimerkiksi demonstroimaan sitä, mitä haittaa siitä voi olla, jos hyvikset keskittyvät pahisten etsimisen sijaan minun pelityylini kritisointiin.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron