Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM2018 loppu, hyvikset vei!

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 10:37:04

Xatalos kirjoitti:Se vähän ihmetyttää, miksi mielestäsi on minun hirveää pitää ”perusteiltaan heikentynyt ääni” Awaclusissa, kun taas Awaclusin äänet ovat kaikki perusteettomia ja se on OK? Eikö tuolla logiikalla minun pitäisi säilyttää ääneni Awaclusissa synnyttämään painetta/keskustelua vaikka ajattelisinkin, että hän on hyvis? Miksi Awaclusin perusteettomat äänet ympäri ketjua ovat hyväksi keskustelulle, mutta minun lievemmin perusteltu ääni hänelle on pahiksen teko..?


Siinä on se ero, että minä äänestän ihmisiä, jotka ovat todennäköisesti pahiksia hyvin perustein (joita en halua pahiksille kertoa), kun taas sinä äänestät minua, vaikka tiedostat ja olet julkisesti myöntänyt itsekin, että olen luultavasti hyvis, sen jälkeen kuin julkisesti kertomasi perustelu osoittautui heikoksi.

Muissa uutisissa, ++Xatalos
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 10:37:33

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:mikä ei kuitenkaan tunnu lainkaan toimivalta hyvisnäkäkölulmasta - eihän näihin kohteisiin ole mitään painetta tullut eikä tule olemaankaan tällä taktiikalla.


Kyllä se on tässä viimeisten neljän vuoden aikana ihan hyvin toiminut. On huomionarvoista itsessään, jos joku ei millään tavalla reagoi saamiinsa ääniin.


Ymmärrän että pelin alussa aloitteleva pahispelaaja voi säikähtää kokemattomuuttaan. Vähänkin kokeneempi pelaaja kuitenkin jättää huomiotta tuollaisen äänen, riippumatta tiimistään, koska se ei ole oikea uhka tai yleensä merkitse mitään. No, ehkä joissain tilanteissa se voisi reaktion synnyttää (kuten tiukassa äänestystilanteessa päivän lopussa), mutta paljon hyödyllisempää olisi edistää keskustelua syvällisemmin. Vain pahiksella on kunnollinen motiivi tehdä noin eli kieltää informaatiota hyviksiltä tai harhaanjohtaa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 10:38:33

Xatalos kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:mikä ei kuitenkaan tunnu lainkaan toimivalta hyvisnäkäkölulmasta - eihän näihin kohteisiin ole mitään painetta tullut eikä tule olemaankaan tällä taktiikalla.


Kyllä se on tässä viimeisten neljän vuoden aikana ihan hyvin toiminut. On huomionarvoista itsessään, jos joku ei millään tavalla reagoi saamiinsa ääniin.


Ymmärrän että pelin alussa aloitteleva pahispelaaja voi säikähtää kokemattomuuttaan. Vähänkin kokeneempi pelaaja kuitenkin jättää huomiotta tuollaisen äänen, riippumatta tiimistään, koska se ei ole oikea uhka tai yleensä merkitse mitään. No, ehkä joissain tilanteissa se voisi reaktion synnyttää (kuten tiukassa äänestystilanteessa päivän lopussa), mutta paljon hyödyllisempää olisi edistää keskustelua syvällisemmin. Vain pahiksella on kunnollinen motiivi tehdä noin eli kieltää informaatiota hyviksiltä tai harhaanjohtaa.


Hyviksillä on ihan yhtäläinen motiivi kieltää informaatiota pahiksilta.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 10:41:03

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Se vähän ihmetyttää, miksi mielestäsi on minun hirveää pitää ”perusteiltaan heikentynyt ääni” Awaclusissa, kun taas Awaclusin äänet ovat kaikki perusteettomia ja se on OK? Eikö tuolla logiikalla minun pitäisi säilyttää ääneni Awaclusissa synnyttämään painetta/keskustelua vaikka ajattelisinkin, että hän on hyvis? Miksi Awaclusin perusteettomat äänet ympäri ketjua ovat hyväksi keskustelulle, mutta minun lievemmin perusteltu ääni hänelle on pahiksen teko..?


Siinä on se ero, että minä äänestän ihmisiä, jotka ovat todennäköisesti pahiksia hyvin perustein (joita en halua pahiksille kertoa), kun taas sinä äänestät minua, vaikka tiedostat ja olet julkisesti myöntänyt itsekin, että olen luultavasti hyvis, sen jälkeen kuin julkisesti kertomasi perustelu osoittautui heikoksi.

Muissa uutisissa, ++Xatalos


En ole koskaan sanonut, että olet todennäköinen hyvis. Sanoin vain, että on uskottava mahdollisuus että voisit hyviksenä pelata tuolla tavalla (historiasi takia), mutta ihan hyvin myös pahiksena (kuten itsekin mainitsit että pyrit imitoimaan tällaista epämääräistä äänestelyä pahiksena). Ja pahiksena se on itsessään paljon järkevämpää.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 10:44:40

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:
Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:mikä ei kuitenkaan tunnu lainkaan toimivalta hyvisnäkäkölulmasta - eihän näihin kohteisiin ole mitään painetta tullut eikä tule olemaankaan tällä taktiikalla.


Kyllä se on tässä viimeisten neljän vuoden aikana ihan hyvin toiminut. On huomionarvoista itsessään, jos joku ei millään tavalla reagoi saamiinsa ääniin.


Ymmärrän että pelin alussa aloitteleva pahispelaaja voi säikähtää kokemattomuuttaan. Vähänkin kokeneempi pelaaja kuitenkin jättää huomiotta tuollaisen äänen, riippumatta tiimistään, koska se ei ole oikea uhka tai yleensä merkitse mitään. No, ehkä joissain tilanteissa se voisi reaktion synnyttää (kuten tiukassa äänestystilanteessa päivän lopussa), mutta paljon hyödyllisempää olisi edistää keskustelua syvällisemmin. Vain pahiksella on kunnollinen motiivi tehdä noin eli kieltää informaatiota hyviksiltä tai harhaanjohtaa.


Hyviksillä on ihan yhtäläinen motiivi kieltää informaatiota pahiksilta.


Lähinnä tässä kiellät informaatiota hyviksiltä. Pahistiimille ideaalinen tilanne on juuri se, että ketjussa on vähän informaatiota ja äänestäminen on epätarkempaa, jolloin pahikset voivat vahvemmin ohjata tuloksia. Läpinäkyvyys taas takaa sen, että pahisten on vaikeampi toimia avoimesti hyviksiä vastaan (kuten äänestää hyviksiä).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 10:49:07

Xatalos kirjoitti:En ole koskaan sanonut, että olet todennäköinen hyvis. Sanoin vain, että on uskottava mahdollisuus että voisit hyviksenä pelata tuolla tavalla (historiasi takia), mutta ihan hyvin myös pahiksena (kuten itsekin mainitsit että pyrit imitoimaan tällaista epämääräistä äänestelyä pahiksena). Ja pahiksena se on itsessään paljon järkevämpää.


En ole koskaan sanonut, että äänestelyni on epämääräistä, eikä se olekaan, vaikka onkin tietysti sinun kannaltasi kätevää väittää niin nyt, kun itse jouduit epäilyn kohteeksi.

Pahiksena paljon järkevämpää on välttää tekemästä asioita, jotka ovat pahiksena paljon järkevämpiä.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 10:50:06

Xatalos kirjoitti:Lähinnä tässä kiellät informaatiota hyviksiltä. Pahistiimille ideaalinen tilanne on juuri se, että ketjussa on vähän informaatiota ja äänestäminen on epätarkempaa, jolloin pahikset voivat vahvemmin ohjata tuloksia. Läpinäkyvyys taas takaa sen, että pahisten on vaikeampi toimia avoimesti hyviksiä vastaan (kuten äänestää hyviksiä).


En vaan pahiksilta. Pahistiimille ideaalinen tilanne on juuri se, että heillä on tarkka tieto kaikesta, mikä hyvisten päässä liikkuu, jolloin pahikset voivat vahvemmin ohjata tuloksia. Läpinäkyvyys takaa myös sen, että pahisten on helpompi valita yötapponsa oikein.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 10:56:04

Ihan pelin alussa ehkä näin onkin, mutta loppua kohti jokainen tiedonjyvänen ketjussa auttaa lähes yksinomaan hyviksiä. Hiljainen ketju aiheuttaa vain sen, että on mahdotonta tehdä lopullisia päätöksiä hyviksiltä ja pahiksista.

En kyllä vieläkään tajua, miksi olisi epäilyttävää pitää ääneni sinussa tällä hetkellä. Pitäisikö olla satavarma syyllisyydestä ensin? Selvästi et itse ainakaan ole varma ääniä jaellessasi.

Sitä kuitenkin arvostan, että poikkeuksellisesti perustelit tämän äänesi vastoin strategiaasi. Mikäs sen ajatuksen herätti?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 10:57:18

Xatalos kirjoitti:Se vähän ihmetyttää, miksi mielestäsi on minun hirveää pitää ”perusteiltaan heikentynyt ääni” Awaclusissa, kun taas Awaclusin äänet ovat kaikki perusteettomia ja se on OK? Eikö tuolla logiikalla minun pitäisi säilyttää ääneni Awaclusissa synnyttämään painetta/keskustelua vaikka ajattelisinkin, että hän on hyvis? Miksi Awaclusin perusteettomat äänet ympäri ketjua ovat hyväksi keskustelulle, mutta minun lievemmin perusteltu ääni hänelle on pahiksen teko..?

Ihmiset pelaa eri tyyleillä ja se on ok. Sinun tyylisi selvästi on epäillä jotakuta ja asettaa sinne painetta sekä äänen että perusteiden kera. Siksi on kummallista, että lievennät painetta sanallisesti, mutta jätät silti äänen. Itse en koe, että sinun äänesi enää painostaa Awaclusta, koska olet sanallisesti ilmaissut ettei hän enää epäilytä yhtä paljon.

Eikä se ole hirveää. Liioittelitkohan nyt vähän kysymystäni?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 10:57:25

Tarkennus: ihan pelin alussa on pieni järjen hiven salailla joitain asioita, mutta ei todellakaan valehdella, harhaanjohtaa tai olla mitään selittämättä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 10:59:57

Halima kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Se vähän ihmetyttää, miksi mielestäsi on minun hirveää pitää ”perusteiltaan heikentynyt ääni” Awaclusissa, kun taas Awaclusin äänet ovat kaikki perusteettomia ja se on OK? Eikö tuolla logiikalla minun pitäisi säilyttää ääneni Awaclusissa synnyttämään painetta/keskustelua vaikka ajattelisinkin, että hän on hyvis? Miksi Awaclusin perusteettomat äänet ympäri ketjua ovat hyväksi keskustelulle, mutta minun lievemmin perusteltu ääni hänelle on pahiksen teko..?

Ihmiset pelaa eri tyyleillä ja se on ok. Sinun tyylisi selvästi on epäillä jotakuta ja asettaa sinne painetta sekä äänen että perusteiden kera. Siksi on kummallista, että lievennät painetta sanallisesti, mutta jätät silti äänen. Itse en koe, että sinun äänesi enää painostaa Awaclusta, koska olet sanallisesti ilmaissut ettei hän enää epäilytä yhtä paljon.

Eikä se ole hirveää. Liioittelitkohan nyt vähän kysymystäni?


Ajattelin että se oli hirveää koska se oli pääsyy miksi olen todennäköisin pahis pelissä mielestäsi.. ;D

Yksittäinen heikentynyt ääni ei ehkä niin painosta, mutta kyllä iso ääniläjä nyt paremman puutteessa vähän painostaa ja edistää peliä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 11:03:07

Xatalos kirjoitti:Ihan pelin alussa ehkä näin onkin, mutta loppua kohti jokainen tiedonjyvänen ketjussa auttaa lähes yksinomaan hyviksiä. Hiljainen ketju aiheuttaa vain sen, että on mahdotonta tehdä lopullisia päätöksiä hyviksiltä ja pahiksista.


Olenko minä ollut mielestäsi aiheuttamassa jollain tavalla hiljaista ketjua?

Xatalos kirjoitti:En kyllä vieläkään tajua, miksi olisi epäilyttävää pitää ääneni sinussa tällä hetkellä. Pitäisikö olla satavarma syyllisyydestä ensin? Selvästi et itse ainakaan ole varma ääniä jaellessasi.


Olen itse asiassa tällä hetkellä melko varma nykyisestä äänestäni.

Xatalos kirjoitti:Sitä kuitenkin arvostan, että poikkeuksellisesti perustelit tämän äänesi vastoin strategiaasi. Mikäs sen ajatuksen herätti?


En ole perustellut ääntäni. Jos viittaat siihen, kun sanoin "Siinä on se ero, että minä äänestän ihmisiä, jotka ovat todennäköisesti pahiksia hyvin perustein (joita en halua pahiksille kertoa), kun taas sinä äänestät minua, vaikka tiedostat ja olet julkisesti myöntänyt itsekin, että olen luultavasti hyvis, sen jälkeen kuin julkisesti kertomasi perustelu osoittautui heikoksi.", niin siinä oli kyse itseni puolustamisesta. On turha kuvitella, etteikö olisi muitakin syitä epäillä sinua.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 11:04:14

Xatalos kirjoitti:Yksittäinen heikentynyt ääni ei ehkä niin painosta, mutta kyllä iso ääniläjä nyt paremman puutteessa vähän painostaa ja edistää peliä.


Millä tavalla se painostaa ja edistää peliä, että joudun todistelemaan, että strategiani on kilpailukykyinen käytettyäni sitä ihan onnistuneesti monta vuotta?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Halima » 02.10.2018 11:05:28

Xatalos kirjoitti:Ajattelin että se oli hirveää koska se oli pääsyy miksi olen todennäköisin pahis pelissä mielestäsi.. ;D

Se ei ole pääsyy epäilyysi. Pääsyy on se, että vaikka astuit peliin kun oli jo selvää, että Awan pelityyli herätti keskustelua ja sai pelin käyntiin, silti pidit häntä ja hänen pelityyliään pahismaisena. Myös sillä on vaikutusta, että omasta mielestäni Zeyn avaus oli jossain määrin pahismainen, kun taas sinä yhdellä lauseella totesit hänen avauksensa hyväksi ja hyvismäiseksi (en muista tarkkaa sanamuotoa enkä nyt tarkista).

Ja joo, kuten Awa tuossa toteaakin, hän ei ainakaan ole syypää hiljaiseen ketjuun, päinvastoin. Xatalosin perusteet tuntuvat menevän enemmän solmuun mitä enemmän hän niitä perustelee.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 11:12:00

Tunnut koko ajan jättävän huomiotta sen, että Awaclus on ainoastaan tahattomasti aiheuttanut aktiivisuutta herättämällä epäilyksiä itseensä. Tuo on sama kuin sanoisit, että jos nyt vaikka sanoisin sinua hyvikseksi ja alkaisin äänestää sinua, selvästi järjetön teko hyviksen näkökulmasta, se olisi hyvismäistä, koska herätin keskustelua saamalla äänet niskaani ja siten olen hyvis.

Samalla tavoin Awaclusin peli itsessään ei ole auttanut mitään, ainoastaan tahattomasti keräämällä epäilyt niskaansa, mitä hän ei selvästi ennustanut ja puolustautuu kiihkeästi.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ustegius » 02.10.2018 11:17:10

Tähän mennessä epäilyksiäni herättäneet:

Awaclus - Kenessä tämä aggressiivinen pökkiminen ja salaperäisyyden verho ei olisi herättänyt mitään tunteita? Pelityyli on omiaan herättämään ihmisiä heti alkuun, saamaan pökköä pesään. Todellista infoa siitä tulee kuitenkin aika vähän. Oon kuitenkin aina kokenut tälläisen tyyliin raskaaksi ja vahingoittavaksi kyläläisille, varsinkin kun syytöksiään ei perustele mitenkään. Awaclus perusteli tätä valintaa mm. sillä, että näin ei maalita itseään kun ei anna selkeää kuvaa epäilyksistään ja ajatuksistaan, mutta ei näin kyllä voita myös ketään hirveän hyvin puolelleen ja pitkällä tähtäimellä vielä huonommin. Hän sanoikin, että selviytyy usein pelin loppumetreille saakka. Tämä vähän viestii itsekkäästä pelaamisesta, jossa oma selviytyminen on tärkeämpää kuin tiimi voitto. Tai ylimielisestä, koska usko omaan pelaamiseen on niin vahva, että mielummin ei jätä mitään muiden varaan. Tosin jos peli jatkuu ihan viime metreille, niin onko silloin itse pelannut hyviksenä hyvin?

Meta-tasolla mielenkiintoinen peli-identiteetin rakennus, koska tyyli on hyvä sulauttaa pahikseksi, hyvikseksi, mutta myös soolorooleihin.

Aelina - Pohti rooliteknisiä vaihtoehtoja, joka on sinänsä hyvä mutta myös kuten mainittu helppo puheenaihe. Ei vienyt tätä kuitenkaan loppuun asti, vähän niin kuin ehdotti vapaaehtoisen ystävystyjän framille nousemista, mutta ei sitten kuitenkaan suoraan, vaan ikään kuin jätti asian muiden loppuun mietittäväksi. Strategianahan vapaaehtoisuus olisi huono, koska se antaisi helpon kohteen mafialle. Tämän takia epäilen Aelinaa, yrittikö hän vähän tahallaan saada itselleen helppoa maalitaulua ensiyöksi ja neutraloida ystävystyjän heti alkuunsa? Toinen vaihtoehto on, että se oli tietoinen syötti siihen, että tarttuuko joku ehdotukseen kovasti, mutta ei uhraa itseään, eli olisiko joku mafioso oppurtunistisesti (mutta lyhytnäköisesti) ajanut suunnitelmaa eteenpäin.

En itse kuitenkaan oikein luota jälkimmäiseen ajatukseeni, vaan itseasiassa Aelina epäilyttää tällä hetkellä eniten, ja haluan tavallaan nähdä mihin suuntaan Awa liikkuu, joten Aelina++
Avatar
Ustegius
Kyläläinen
 
Viestit: 10
Liittynyt: 22.09.2018 14:11:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 11:19:54

Xatalos kirjoitti:Samalla tavoin Awaclusin peli itsessään ei ole auttanut mitään, ainoastaan tahattomasti keräämällä epäilyt niskaansa, mitä hän ei selvästi ennustanut ja puolustautuu kiihkeästi.


Totta kai puolustaudun kiihkeästi. Se nimittäin ei millään tavalla edesauta pahistiimiä tekemään hyviä ratkaisuja, ja se on sen takia järkevämpää keskustelua kuin äänestyksieni perusteleminen.

Ja joo, en varmaan ennustanut saavani epäilyjä niskaan, koska niin ei ole historiassa kertaakaan ennen käynyt, kun olen pelannut ennestään tuntemattomien pelaajien kanssa. Ei ku hups, sillä tavalla onkin käynyt joka kerta ja itsekin siitä mainitsin hyvissä ajoin, esimerkiksi ennen kuin sinä lähetit ensimmäistäkään viestiä lankaan.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 11:27:20

Oliko tavoitteesi sitten kerätä huomiota ja ääniä? Tähän asti ainakin sain vahvasti sen kuvan, että tavoite oli nimenomaan painostaa kohteitasi (sanomasi mukaan), mikä ei ainakaan ole toteutunut.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 11:32:24

Xatalos kirjoitti:Oliko tavoitteesi sitten kerätä huomiota ja ääniä? Tähän asti ainakin sain vahvasti sen kuvan, että tavoite oli nimenomaan painostaa kohteitasi (sanomasi mukaan)

Tavoitteena ei ole pelkästään painostaa kohteita, vaan myös katsoa, kuinka muut reagoivat siihen, kun painostan kohteita.

Xatalos kirjoitti:mikä ei ainakaan ole toteutunut.


Oletko nyt ihan varma, että se ei ole toteutunut?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 11:37:24

En ainakaan ole huomannut, että ihmiset olisivat sinua äänestäneet ”vastaiskuna” äänillesi tai muutenkaan reagoineet eritysesti jouduttuaan kohteeksesi. Sen sijaan on reagoitu negatiivisesti pelityyliisi sivusta käsin, mikä ei mitään kerro pelityylisi onnistumisesta, koska mikä tahansa hyvisten vastainen pelityyli olisi voinut tehdä saman.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Ustegius » 02.10.2018 11:41:06

++Aelina

Menikö nyt komento oikein?
Avatar
Ustegius
Kyläläinen
 
Viestit: 10
Liittynyt: 22.09.2018 14:11:01
Palkinnot: 1

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 11:42:38

Xatalos kirjoitti:En ainakaan ole huomannut, että ihmiset olisivat sinua äänestäneet ”vastaiskuna” äänillesi tai muutenkaan reagoineet eritysesti jouduttuaan kohteeksesi. Sen sijaan on reagoitu negatiivisesti pelityyliisi sivusta käsin, mikä ei mitään kerro pelityylisi onnistumisesta, koska mikä tahansa hyvisten vastainen pelityyli olisi voinut tehdä saman.


Yllättävän paljon siihen nähden sinä koet kuitenkin painostusta vastata kaikkiin viesteihini.
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 11:54:39

Oma ääni lähtee ++Halima

Oon samaa mieltä siitä että Awalcuksen äänet herättivät reaktioita muilta ja sitä kautta saivat peliä käyntiin. Xatalosilta löytyy kuitenkin hyvä pointti tähän aiheeseen viestissä viewtopic.php?f=34&t=650&start=90#p18564

Mun silmään Halima kuitenkin julistaa Awalcuksen aukottomaksi hyvikseksi liian heppoisin perustein. Huomiotta jää mm. Awalcuksen mainitsema taktiikka omien mielipiteiden ja perusteluiden pimittämisestä, minkä kyseenalaistaminen mm. Xataloksen toimesta on ollut varsin aiheellista. Sen sijaan hyvisread on niin vahva, että iso osa Xatalosin äänestämiseen pohjautuu väärin tulkittuun readiin Awalcuksesta. "Tähän Xatan avaukseen mennessä peliä lukiessa minun on vaikea uskoa, että hyvä hyvispelaaja olisi tullut noin päinvastaisiin johtopäätöksiin kuin minä, joten Xata epäilyttää kyllä ihan kunnolla."

Samoin jatkoviestin (viewtopic.php?f=34&t=650&start=90#p18563) heitto "Xatalosin perusteet tuntuvat menevän enemmän solmuun mitä enemmän hän niitä perustelee.", ei anna minulle kuvaa että esitettyjä perusteluita olisi luettu kunnolla ajatuksen kera. En itse ole kokenut että Xatalos olisi menny solmuun perusteluidensa kanssa. Sen sijaan koen, että viesteissä on otettu hyvin huomioon myös se mahdollisuus miten Awalcus voisi pelata näin myös hyviksenä. Tästä johtuen äänen perustelu "väärällä" readilla ei osu kovin hyvin maaliin.

Miksi Zeyn epäily Awalcukselle jää huomiotta, kun taas vastaavantyyppiset kommentit Xatalokselta keräävät epäilyn?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Awaclus » 02.10.2018 11:58:30

Meiz kirjoitti:Oma ääni lähtee ++Halima

Oon samaa mieltä siitä että Awalcuksen äänet herättivät reaktioita muilta ja sitä kautta saivat peliä käyntiin. Xatalosilta löytyy kuitenkin hyvä pointti tähän aiheeseen viestissä viewtopic.php?f=34&t=650&start=90#p18564

Mun silmään Halima kuitenkin julistaa Awalcuksen aukottomaksi hyvikseksi liian heppoisin perustein. Huomiotta jää mm. Awalcuksen mainitsema taktiikka omien mielipiteiden ja perusteluiden pimittämisestä, minkä kyseenalaistaminen mm. Xataloksen toimesta on ollut varsin aiheellista. Sen sijaan hyvisread on niin vahva, että iso osa Xatalosin äänestämiseen pohjautuu väärin tulkittuun readiin Awalcuksesta. "Tähän Xatan avaukseen mennessä peliä lukiessa minun on vaikea uskoa, että hyvä hyvispelaaja olisi tullut noin päinvastaisiin johtopäätöksiin kuin minä, joten Xata epäilyttää kyllä ihan kunnolla."

Samoin jatkoviestin (viewtopic.php?f=34&t=650&start=90#p18563) heitto "Xatalosin perusteet tuntuvat menevän enemmän solmuun mitä enemmän hän niitä perustelee.", ei anna minulle kuvaa että esitettyjä perusteluita olisi luettu kunnolla ajatuksen kera. En itse ole kokenut että Xatalos olisi menny solmuun perusteluidensa kanssa. Sen sijaan koen, että viesteissä on otettu hyvin huomioon myös se mahdollisuus miten Awalcus voisi pelata näin myös hyviksenä. Tästä johtuen äänen perustelu "väärällä" readilla ei osu kovin hyvin maaliin.

Miksi Zeyn epäily Awalcukselle jää huomiotta, kun taas vastaavantyyppiset kommentit Xatalokselta keräävät epäilyn?

Oletko Xataloksen pahiskaveri?
Avatar
Awaclus
Kyläläinen
 
Viestit: 156
Liittynyt: 22.09.2018 11:56:56
Kotiyhteisö: Dominion Strategy

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 12:00:22

Awaclus kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:En ainakaan ole huomannut, että ihmiset olisivat sinua äänestäneet ”vastaiskuna” äänillesi tai muutenkaan reagoineet eritysesti jouduttuaan kohteeksesi. Sen sijaan on reagoitu negatiivisesti pelityyliisi sivusta käsin, mikä ei mitään kerro pelityylisi onnistumisesta, koska mikä tahansa hyvisten vastainen pelityyli olisi voinut tehdä saman.


Yllättävän paljon siihen nähden sinä koet kuitenkin painostusta vastata kaikkiin viesteihini.


Lähinnä tässä olen kyseenalaistanut pelitapaasi ja omia puolustelujasi. Ääneesi alunperin vastasin vain siksi, että sen sentään perustelit, toisin kuin muut.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja - SM 2018

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 12:05:41

Awaclus kirjoitti:Oletko Xataloksen pahiskaveri?

En, olen hyvis.

Mitkä ovat mietteesi Haliman tähänastisista viesteistä?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 12:07:34

Haliman eduksi täytyy mainita se, että hän kyllä sanoi epäilevänsä myös Zeytä.

Muuten samaa mieltä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.10.2018 12:08:56

Xatalos kirjoitti:Haliman eduksi täytyy mainita se, että hän kyllä sanoi epäilevänsä myös Zeytä.

Eikö tällöin olisi loogista myös kommentoida Zeyn Awalcusiin liittyviä viestejä ja sitä kautta painottaa omaa epäilyä. Nyt koko asia jää jonnekin limboon.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 12:13:12

Ehkä niin.. kieltämättä jännää ettei sen enempää Zeystä ole tullut.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Rotta, kuolonsyöjä ja lavastaja SM 2018 1.pv 5.10.klo21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 02.10.2018 12:14:22

No, oli hänellä kyllä Zeystä myös jonkin verran.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2018 finaali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron