Pelottomat - Peli päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.09.2018 19:56:51

Vaihdan äänen perustuen Savun tuoreimpaan viestiin, joka piti sisällään vainoharhaisen hyviksen fiilistä, sekä Haliman täsmäiskuun :/
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Black Fox » 16.09.2018 19:58:44

Vampirelta tuli mielestäni ihan hyvä viesti. Vaikuttaa nopealla lukemisella aika perus Vampirelta.

Viime peliä lukiessani mulle tuli Meizistä samanlainen tunne kuin nyt. Viimeksi se merkitsi pahista. Myös hyökkäys takaisin Savun ja minun suuntaan on mielestäni epäilyttävää. Tällä tarkoitan sitä että lähdetään äänestämään Savua ja itse olen toinen vaihtoehto. +Meiz

Meizille vastaus toisen viestini ajankohtaan ja pelaajien miettimiseen on se, että ehdin hitaana pelaajana vastaamaan kysymyksiin ja muiden mietteisiin, mutta aikaa taas ei ollut sen enempää. Sitäkin viestiä kirjoitin yli tunnin kun yritin vähän lukea samalla peliä.

Nyt hämmentää ihan liikaa toi käänne. En näe Halimaa tällä hetkellä pahiksena, joten mä nyt menen tällä.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.09.2018 19:59:21

Jees, onnea loppupeliin. Arvaan pahiksiksi Haliman sekä öm öm öm en keksi toista :]
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 16.09.2018 19:59:48

++Halima
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 16.09.2018 20:00:12

Nyt tuntuu ihan liian oudolta tää tilanne!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Niacin » 16.09.2018 20:12:34

Päivä on päättynyt, iltaviesti tulee hiukkasen myöhemmin!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 16.09.2018 20:27:07

Väliaikalaskenta!

Savu 1 (Cameron)
Meiz 2 (Savu, Halima)
Black Fox 1 (Aelina)
Halima 2 (Meiz, Jinmuru)

Meiz kuolee saatuaan äänet ensin. Black Foxin ääntä Meizille ei hyväksytä virheellisen äänestysmerkinnän vuoksi, oikean merkinnän saa helpoiten koodilla:
Koodi: Valitse kaikki
[plus]Nimi[/plus]


Ja näin on ensimmäinen päivä saatu päätökseen! Hyvin jännittävän debatin lopputuloksena ensimmäisenä Pelottomista potkitaan ulos Meiz! Huono tuuri hyvikset, sillä pudonnut pelaaja oli yksi teistä! Nyt onkin yön aika. Kuka kuolee? Kuka elää? Älä missaa hetkeäkään sillä tämä on Pelottomat!

Kuolleet (1)
- Meiz, päivä 1, tavis

Äänestyspakot (0)

Poissaolot (1)
Jinmuru 14.9.-16.9

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (3)
Black Fox, Marzzuu, Vampire

Yö 1 alkaa nyt ja päättyy 17.9. klo 21. Yönimet ennen sitä minulle!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 17.09.2018 20:00:07

Viime yö oli hyvin jännittävä! Suojelija yritti kuumeisesti pähkäillä kuka pahisten kohde tulisi olemaan, mutta hänen harmikseen pahikset onnistuivat vetämään pidemmän korren ja tappamaan Aelinan! Hyviksiä on viisi jäljellä, pahistiimin puolestaan ollessa täysilukuinen. Näistä asetelmista alkaa Pelottomien toinen päivä! Onnea peliin!

Kuolleet (2)
- Meiz, päivä 1, tavis
- Aelina, yö 1, tavis

Äänestyspakot (2)
Marzzuu, Vampire

Poissaolot (0)


Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (7)
Black Fox, Cameron, Halima, Jinmuru, Marzzuu, Savu, Vampire

Päivä 2 alkaa nyt ja päättyy perjantaina 21.9. klo 21!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 18.09.2018 18:33:07

Täällä näyttää muutkin olleen kiireisiä kuin minä. :) Ja nyt kun mulla periaatteessa ois aikaa, tuntuu vaikealta löytää keskittymiskykyä tarpeeksi että rupeaisin analysoimaan edellisen päivän loppua. Aion yrittää sitä silti. :D Katsotaan mitä saan aikaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 18.09.2018 19:31:42

Meiz kirjoitti:Pikaisesti puhelimesta. Jos Savu on pahis niin nostaisin Aelinan mahdolliseksi pahiskaveriksi. En oikein ymmärrä nykyistä vastahakoisuutta Savun äänestämiseen. Potentiaalinen pahiskaverin yritys nostaa hiljaisia lynkattavaksi Savun sijaan.

Tämä pisti mulla silmään. Savun roolistahan ei vielä ole tietoa, mutta Aelina oli hyvis, ja pahikset tappoivat Aelinan yöllä. Oliko mahdollisesti Aelinan tapon syynä se, että Aelinaa aseteltiin Savun pahiskaverin rooliin, vai tuliko Aelina lynkatuksi vain hyvismäisenä pelaajana tai epäiltiinkö häntä suojelijaksi. Joo en tiedä, kunhan mietin.

Aelina kirjoitti:Mä pidän mahdollisena, että Savusta saisi huomenna irti lisää. Jos ei saa, Savu varmaan nousee epäilylistani kärkeen huomenna. Savu pelasi viimeksi erittäin varmasti, joten ajattelin, että huomenna näkisimme, onko Savu vieläkin omituinen, vai saako materiaalin takia varmuutta ja mielipiteitä.

Tässä ois itseasiassa toinen hyvä syy pahis-Savulle tappaa Aelina yöllä. Aelina ilmaisi varsin vahvasti että epäilyt kääntyisivät tänään Savun puoleen "jos Savusta ei saada lisää irti".

Ja nyt tää mun viesti lähti vähän silleen "pylly edellä puuhun" -taktiikalla, mutta siis kyllä tuo Meizin hyvikseksi paljastuminen saa entistä enemmän mua miettimään Savun pahikseutta.

Toinen kuka pahisvibattaa on Vampire. Vampiren ensimmäinen pitkä viesti oli pitkä, ja sinänsä tuttua turvallista Vampirea. Sisällössä oli kuitenkin aika paljon pahismaisuuksia: Ensinnäkin tuo, että Vampire tuntuu päättäneen epäillä mua, jonka johdosta kaikki mitä mä teen, mukaan lukien pelin ensimmäinen viesti, on epäilyttäviä.
Vampire kirjoitti:Mie ottaisin itse suojelijan esille vain ja ainoastaan siinä tilanteessa, että ollaan tätä päivällä lynkkaamassa. Yhden erikoisen pelissä ei voi tehdä erikoisten massaesiintuloakaan, joten lynkkausvaara-esiintuloa lukuunottamatta en näe järkevää syytä suojelijalle tulla esiin pelin aikana.

Tämä ei tunnu olevan hyvisten kannalta ajateltu, Ei siis ehkä suoranaisesti pahismainen lause, mutta kuitenkin ihmettelen, miksei Vampire haluaisi suojelijaa esiin edes lylo-tilanteessa. Mun mielestä se on ihan itsestäänselviö, että silloin kun on pakko osua pahikseen tai hävitään, suojelija tulee esiin heti alkupäivästä, jotta se pahisten piilottelujoukko pienenee.

Vampire tuntuu heittävän epäilystä vähän kepoisenoloisilla syillä muidenkin kuin mun suuntaan: Aelinaa Vam epäili siitä, että Aelina "kalasteli" erikoista esiin tehoäänikeskustelun yhteydessä (ei mun mielestä kalastellut) ja Meiziä Vam epäili siitä, että Meiz jakeli pisteitä muille hassuilla perusteilla. Joo, itsekin epäilin Meiziä, mutta nyt kun tiedetään että sekä Meiz että Aelina oli hyviksiä, ja tiedän itseni hyvikseksi, niin tuntuu kieltämättä pahismaiselta tää Vampiren hyvisten suuntaan paineen asetus.
Sitten toki seuraavassa kappaleessa Vam toteaa että Meiz vaikuttaa hyvismäisemmältä kuin esim. minä. :D

Vampire kirjoitti:Jaha, BF ehtikin jo kysyä Aelinalta samaa kuin miekin. Sen siitä saa, kun itse kirjoittaa ja lukee topicia kronologisesti. Mielenkiinnolla luen eteenpäin, että mitä tähän oikein on vastattu. Noin muuten BF:ltä kyllä hyvin käynnistynyt peli, fiksuja kommentteja ja hyviä näkökulmia. Ainakaan vielä ei ole mitään pompannut silmiin sen suuremmin.

Tässä potentiaalinen pahiskaveri Vampirelle. Laitan vain muistiin tähän, että jos Vampire paljastuu pahikseksi niin muistetaan tää.

Vampire kirjoitti:Miun mielestä kuitenkin Savu on onnistunut pysymään kannassaan ja suhteellisen rauhallisena ja tyynenä paineen ja saamansa huomion alla (en oo lukenut ihan koko topicia), kommentoi kärsivällisesti selittäen omaa kantaansa, mikä mun silmissä kyllä vaikuttaa lähinnä hyvimäiseltä, vaikka en tässä kohtaa vielä erityisemmin haluakaan lähteä vetämään liikaa johtopäätöksiä.

Tässä itseasiassa toinen potentiaalinen pahiskaveri Vampirelle. Tää ois just semmonen kommentti, mitä pahis sanoisi toisesta, kun kysytään mielipidettä. Pientä puolustelua, muttei liikaa ettei joudu tiejyrän alle sitten jos Savu joutuukin lynkatuksi. Ei kuitenkaan tahdo lähteä epäilemäänkään, koska kuka nyt haluaisi heittää pahiskaverin sinne tiejyrän alle.

Black Fox kirjoitti:Vampirelta tuli mielestäni ihan hyvä viesti. Vaikuttaa nopealla lukemisella aika perus Vampirelta.

Edelleen potentiaaliset pahiskaverit, Vampire ja Black Fox.

Black Fox kirjoitti:Viime peliä lukiessani mulle tuli Meizistä samanlainen tunne kuin nyt. Viimeksi se merkitsi pahista. Myös hyökkäys takaisin Savun ja minun suuntaan on mielestäni epäilyttävää. Tällä tarkoitan sitä että lähdetään äänestämään Savua ja itse olen toinen vaihtoehto. +Meiz

Tai Black Fox ja Savu?

Melkoinen kolmiodraama, mutta nyt tuntuu siltä että meidän pahikset ois joukossa Vampire-Savu-Black Fox. En oo ensimmäisiä yhtä ja puolta sivua lukenut uudestaan kun en jaksanut, katsotaan jaksanko joku muu päivä, mutta ainakin tuon toisen päivän lopun perusteella kuka tahansa näistä vois olla pahis kumman tahansa muun kanssa. Eniten näistä kolmesta epäilyttää Vampire epämääräisillä epäilyillään mua ja kahta varmistunutta hyvistä kohtaan, joten avataan saman tien tämän päivän äänestys.
++Vampire
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Vampire » 18.09.2018 20:24:26

Ensinnäkin tuo, että Vampire tuntuu päättäneen epäillä mua, jonka johdosta kaikki mitä mä teen, mukaan lukien pelin ensimmäinen viesti, on epäilyttäviä.

Mä en ole päättänyt sun suhteen yhtään mitään, enemmän oon vaan huvittunut siitä, että mä tunnun aina pitävän sua enemmän tai vähemmän epäilyttävänä - tässä tapauksessa vielä vähemmän, mutta pidän sua - ja kaikkia muita silmällä sen varalta, että jotain tulisi ilmi.

Tämä ei tunnu olevan hyvisten kannalta ajateltu, Ei siis ehkä suoranaisesti pahismainen lause, mutta kuitenkin ihmettelen, miksei Vampire haluaisi suojelijaa esiin edes lylo-tilanteessa. Mun mielestä se on ihan itsestäänselviö, että silloin kun on pakko osua pahikseen tai hävitään, suojelija tulee esiin heti alkupäivästä, jotta se pahisten piilottelujoukko pienenee.

LYLO-tilanne on ihan eri kuin normaali peli... Silloin kun tilanne ei ole se, että on pakko osua oikeeseen, niin silloin on suojelijaa turha ottaa esille muuten kuin tämän ollessa tippumisvaarassa, mutta LYLO:ssa koko tämä ajatus lentää suoraan ikkunasta. Kuten itsekin sanoit, niin kun on pakko osua pahikseen tai hävitään, niin silloin kannattaa ehdottomasti suojelijan tulla esiin niin pian kuin mahdollista. Oletuksena tietenkin, että selviää sinne asti. Se ehkä osaltaan syynä sille, etten lähtenyt tätä käymään sen tarkemmin läpi, koska valitettavan harvoin suojelija sinne LYLO:on selviää, joten en nähnyt järkeä paneutua liikaa tilanteeseen, joka kaikkien todennäköisyyksien (ja kokemuksen) myötä ei luultavasti edes tapahdu, koska valitettavan harvoin suojelija kuolee liian aikaisin pelissä.

Vampire tuntuu heittävän epäilystä vähän kepoisenoloisilla syillä muidenkin kuin mun suuntaan

Öö, sanooko eka päivä yhtään mitään? Ekana päivänä on aika vaikea lähteä heittämään epäilyä tai hyvisvibaa mitenkään muuten kuin heppoisilla perusteilla :D

Joo, itsekin epäilin Meiziä, mutta nyt kun tiedetään että sekä Meiz että Aelina oli hyviksiä, ja tiedän itseni hyvikseksi, niin tuntuu kieltämättä pahismaiselta tää Vampiren hyvisten suuntaan paineen asetus.

Joo, nyt tiedetään Meizin ja Aelinan roolit ja näiden hyvikseys, mutta eilen ei tiedetty. En siis näe, mikä siinä on pahismaista, ettei tiedä kahta hyvikseksi paljastunutta pelaajaa hyvikseksi ennen näiden putoamista. Mun näkökulmasta tässä epäilyssä ei ole päätä eikä häntää, koska tällä samalla tai melkein samalla perusteella voisi epäillä suunnilleen jokaista pelaajaa tässä pelissä, koska harvemmin pelaajien roolit tiedetään ennen niiden paljastumista.

Sitten toki seuraavassa kappaleessa Vam toteaa että Meiz vaikuttaa hyvismäisemmältä kuin esim. minä. :D

Edelleen: eka päivä :D Ja pelin eka sivu...

Ja ilmeisesti Haliman mielestä BF on mun potentiaalinen pahiskaveri sen takia, että mun mielestä BF oli heittänyt pelin ekan päivän ja ekan sivun puolella muutamia fiksuja pointteja :D Mä alan olla aika huvittunut, koska tää alkaa olla todella absurdia ::D Syytit mua siitä, että olen päättänyt, että olin päättänyt, että sie oot pahis. Nyt tuntuu siltä, että oisit päättänyt, että mie olen pahis. Koska näissä epäilyperusteissa ei tunnu olevan päätä eikä häntää.

Tässä itseasiassa toinen potentiaalinen pahiskaveri Vampirelle. Tää ois just semmonen kommentti, mitä pahis sanoisi toisesta, kun kysytään mielipidettä. Pientä puolustelua, muttei liikaa ettei joudu tiejyrän alle sitten jos Savu joutuukin lynkatuksi. Ei kuitenkaan tahdo lähteä epäilemäänkään, koska kuka nyt haluaisi heittää pahiskaverin sinne tiejyrän alle.

Tai sitten mun silmissä Savu vaikutti tuossa vaiheessa vielä suhteellisen rauhalliselta?

Juu, voi olla, että tämä viesti on sävyltään lievästi vattuuntunut, mutta kun fiilis on se, että tekisi samaan aikaan mieli nauraa kippurassa koko tilanteen absurdiudelle ja huutaa, että "oh for god's sake!", koska tämä koko tilanne on vaan niin älytön :::D Ja ei, Halima, en ole päättänyt että sie olet pahis, jos mun pitäis tällä hetkellä tehdä päätös siun roolista, niin sanoisin ennemmin että oot hyvis kaikesta epäilyttävyydestäsi huolimatta :::D Mie itse meen seuraavaksi nukkumaan, koska mun pitäis herätä huomenna ihan pirun aikasin + mun aivotoiminta alkaa olla aivan tilt jo tähän aikaan... Ja jos Halima reaktioita kaipasit, niin tässä niitä sulle ainakin riittää :D Mie menen seuraavaksi hihittämään tälle tilanteelle tuonne sängyn puolelle, jos vaikka olisin huomenna luennolla kerrankin pirteä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 18.09.2018 20:30:20

No olipa kohtuullisen hämmentävä ilta O.o Mä en vieläkään ymmärrä Meizin perusteluja tuohon itsariin. Aluksi luulin että se on jotain next level uhkapeliä pahikselta, mutta kun se nyt osoittautuikin hyvikseksi niin meninkin aika hämmentyneeksi. Saiko se niin vahvan tunteen Halimasta että halusi painottaa epäilystään kuolemalla itse? Vai alkoiko sitä stressaamaan peli niin ettei huvittanut enää jäädä toiselle kierrokselle? En tiedä voiko tätä pohdiskelemalla saavuttaa mitään, mutta en nyt pystynyt asiaa täysin sivuuttamaankaan. Jos joku keksii tuosta jotain muitakin ajatuksia niin antaa tulla vaan.

Kunnioitan kyllä suuresti Meizin arviointikykyä tuon viimehetken äänenvaihdon suhteen, ottaen huomioon että tein epäilemiseni todella helpoksi. Yritin ottaa pelin aluksi vähän rennommin, mikä tulkittiin tekopirteytenä ja hermostuneisuutena. Sitten komppasin muiden ideoita miettimättä niitä pidemmälle, ja juutuin kiinni väittelyyn Meizin kanssa. Lopulta turhauduin tosissani, kun väittley vain jatkui, ja otin itseeni kohdistuvat epäilyt liian henkilökohtaisesti. Lopulta tavallaan luovutin, ja yritin saada kirjoitettua ylös edes jotain ajatuksiani ennen putoamistani. Meiz kuitenkin päätti vaihtaa kanssani osia, joten nyt on aika typerä olo kun pääepäilyni menivät aivan metsään. Noh yritän kokemuksesta viisastuneena skarpata tälle kierrokselle.

Aelinan tappo tuntuu vähintäänki todella uhkarohkealta liikkeeltä. Aelina oli taitavana ja melko hyvismäisenä pidettynä pelaajana erittäin potentiaalinen suojeltava. Voisin kuvitella että suojelijakin piti Aelinaa niin selvänä suojeltavana, ettei uskonut pahisten häneen tähtäävän. Teko on niin uhkarohkea, että uskon Aelinan jossain vaiheessa listanneen oikean pahiksen epäilyttäväksi, eikä näitä ajatuksia haluttu vietävän pidemmälle. Aelina epäili pääasiassa minua ja Black Foxia, myös Cameron, Marzzuu ja Vampire mainittiin epäilyttävinä epäaktiivisuuden vuoksi. Helppoa on tietysti ajatella, että pahiksen täytyy olla Savu tai Black Fox, koska Aelinaa vastaan voisi olla ikävä taistella toinen kierros. Sanoisin että erittäin onnistunut tappo pahiksilta.

Vampire tuli kunnolla esille vasta illalla, että moi vaan uusi tuttavuus! Tuossa viestissä pohti jostain syystä lähinnä Halimaa ja hänen avausviestiään, sekä peliteknisyyksiä. Vaikutti kuitenkin aidosti siltä ettei ole lukenut vielä toisen päivän viestejä, kun uskoi minun pysyneen tyynenä ja rauhallisena :P Kaikenkaikkiaan tosi neutraali viesti, jossa oli myös ihan fiksuja pohdintoja tehoäänistä. Aikaleimoista selviää että viestiä on kirjoitettu vähintään tunti, joten miksi et Vampire halunnut sanoa pelaajista juuri mitään, vaan juttelit äänestysasioista jotka oli jo siinä vaiheessa aikalailla loppuunkaluttu keskutelunaihe?

Pakko kyllä sanoa että tykkäsin tuosta Vampiren Meizin pisteiden jakeluun tarttumisesta, koska siinä hän perustelee omat epäilyni paremmin kuin itse osasin :D En kuitenkaan tykännyt Vampiren vahvasta komppauksesta ja hyvisvibasta Black Foxin suuntaan, joka ei ketään muuta onnistunut vakuuttamaan lyhyillä viesteillään. Tuossa vaiheessa Black Fox oli kirjoittanut vasta kaksi varovaista viestiä. Miten Vampire ei keksi vahvaa sanottavaa kenestäkään aktiivisesta pelaajasta, mutta yksi hiljainen pelaaja ansaitsee kehut? Black Foxin ainoa kommentti Vampiresta taas on "ei kommentoitavaa".

Nyt ei näköjään aika riitä muuhun, huomiseen!

// Halima kirjoitti väliin

Halima kirjoitti:Oliko mahdollisesti Aelinan tapon syynä se, että Aelinaa aseteltiin Savun pahiskaverin rooliin, vai tuliko Aelina lynkatuksi vain hyvismäisenä pelaajana tai epäiltiinkö häntä suojelijaksi.

Miksi Aelina olisi tapettu siksi että häntä aseteltiin minun pahiskaveriksi? Eikö hänet juuri siksi olisi kannattanut jätttää henkiin?

Halima kirjoitti:Tässä ois itseasiassa toinen hyvä syy pahis-Savulle tappaa Aelina yöllä. Aelina ilmaisi varsin vahvasti että epäilyt kääntyisivät tänään Savun puoleen "jos Savusta ei saada lisää irti".

Odotinkin että kukahan tämän ajatuksen ensimmäisenä sanoo ääneen. Vähän laiskaa ajatella, että pahis on luultavasti se jota tapettu pelaaja vahvasti epäili juuri ennen kuolemaansa. Voihan tuota ajatusta pyöritellä miten päin haluaa, mutta minusta Aelinan taposta on hyvin vaikea lukea mitään. Ihan kiva tökkäisy kuitenkin.

// Oho nyt tuli vielä Vampirenki viesti, hemmetti ku pitää olla niin hidas. Aika nopeasti kiehahti Vampire :o
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Vampire » 18.09.2018 20:49:20

Aikaleimoista selviää että viestiä on kirjoitettu vähintään tunti, joten miksi et Vampire halunnut sanoa pelaajista juuri mitään, vaan juttelit äänestysasioista jotka oli jo siinä vaiheessa aikalailla loppuunkaluttu keskutelunaihe?

Ihan siitä syystä meni tunti sen viestin kirjoittamiseen, että oon hidas lukemaan ja kirjoittamaan + luin peliä kronologisesti, joten viestiä kirjoittaessa ei ollut mitään käsitystä siitä, mitkä asiat oli jo puhuttu läpi. Kunhan kirjottelin asiat, mitkä itsellä tuli siinä kohtaa mieleen. Hitauteen saa mun kohdalla vaan tottua, etenkin jos väännän pidempää viestiä (saatan myös duunata jotain muuta viestien kirjottamisen aikana, koska en vaan jaksa keskittyä kovin kauaa yhteen ja samaan asiaan vaan ajatus alkaa harhailla ja tarvii pitää breikkejä). Mulla saattaa oikeasti mennä yhtään kattavamman viestin kirjoittamiseen helposti esim. 6 tuntia, mikä taas meinaa myös suoraan sitä, että niitä viestejä multa ei niin usein nähdä - eli saatan olla ns. hiljaisempi pelaaja, koska tykkään kirjoittaa pidempiä viestejä peliin ja kuitata sillä isomman osan pelistä, jollon mun ei tarvitse olla koko ajan päivystämässä ja kirjoittamassa.

Aika nopeasti kiehahti Vampire :o

::D En nyt välttämättä sanois kiehahtaneeni (olin/olen lähinnä huvittunut, en närkästynyt, mutta kiukustunut en missään vaiheessa täällä ruudun takana). Toisaalta voi olla, että oon/oon ollut ehkä jollain tavalla tunnettukin siitä, että saatan kiihtyä nollasta sataan varsin nopeasti (Vartiosto valmiina palvelukseen tais olla jossain välissä aika hyvin ihmisten tiedossa, osaltaan sen takia, että mulla keitti siinä pelissä aivan totaalisesti :D). Toki tälläin kirjallisessa viestinnässä mun on vaikeampi välittää sitä oikeaa tunnetilaa (=huvittuneisuutta), koska oon sen verran spontaani tunnepelaaja, että mun kärkkäys on ehkä joskus tulkittavissa myös väärin :D Tässä nimenomaisessa tapauksessa oon kuitenkin lähinnä nauranut tälle tilanteelle sen suuremman hermostumisen sijaan, mutta musta vähän tuntuu, ettei sitä kuitenkaan tulla missään vaiheessa uskomaan ja oon vaan kaivanut itselleni hemmetin ison kuopan. Mutta hällä väliä, maailma ei kaadu ja peli ei ainakaan tällä hetkellä lopu, vaikka mitä tapahtuisi - ja kai se on vaan pääasia, että mulla(kin) on ollut hauskaa. Ja ei, en ole heittäytynyt marttyyriksi, koska jonkun todennäköisesti on aivan pakko kaivaa sekin kortti esiin :D Mä oon vaan ihan pirun väsynyt tällä hetkellä ja pitäs mennä unille....
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.09.2018 16:33:37

Nyt ehdin käymään vähän paremmin ajatuksen kanssa läpi tuota eilistä iltaa. Meiziltä kyllä erikoinen ratkaisu, eihän koskaan voi olla varma muusta kuin omasta roolistaan (jollei ole ennustaja), mutta ehkä hän toivoi että joku olisi äänestänyt esim. superäänellä Haliman ulos. Josta tuli mieleen: Jinmuru, jos kerran lähdit äänestämään Halimaa viimeisellä minuutilla, mikset käyttänyt superääntäsi (kun se oli kuitenkin vielä käytettävissäsi)? Nythän tuo sun ääni jäi vähän niinkuin turhaksi, kun Meizilläkin oli jo kaksi ääntä. Koititko vaan näyttää tehokkaalta haluamatta kuitenkaan oikeasti vaikuttaa lopulliseen ratkaisuun? Ja kunhan ehdit niin tulehan muutenkin kertomaan mielipiteitä pelaajista nyt kun poissaolokin on päättynyt :)

Tuo BF:n eilinen listaus jäi vähän mietityttämään, kun hän listaa 6/8 pelaajalistauksestaan neutraaliksi/ei kummempaa mielipidettä? :D Mitä järkeä on tehdä listausta pelaajista, jos siinä ei kerro mielipiteitään heistä? Ja lopuksi toteaa, että voisi äänestää Savua tai Meiziä, mutta lähinnä vain mahdolliselle Savun äänelle antaa perusteluja. Erikoista myös tuo, että BF sen jälkeenkin kun Meiz oli asettanut itsensä putoamisvaaraan, yritti äänestää häntä. En tosin ole oikein varma, näkisinkö itsekään tuollaista uhrautumista 11min ennen pelin päättymistä hyvismäisenä, mutta enemmän ehkä hyvismäisenä kuin pahismaisena. Pahis ei todennäköisesti kostuisi siitä mitään, paitsi luottoa itselleen jos putoaja olisi myös pahis, hyvis taas voi kevyemmillä mielin uhrata itsensä siinä toivossa että muut lähtevät äänestämään hänen mukanaan. Joten BF: mitä mieltä olet pelaajista? Jos pitäisi äänestää nyt, ketä äänestäisit?

Savu kirjoitti:Eli kun Meiz jatkaa aiheesta niin se on vähän hassua, mutta kun minä vastaan Meizin minulle esittämiin kysymyksiin niin se on jappasemista ja hämmentävää? Mulle tulee tästä sun koko viestistäsi sellainen olo, että sinäkin tulkitset tätä minun ja Meizin keskustelua kovin yksipuolisesti, eli kaikki näyttäytyy aloittelevan pahiksen valossa, mutta mitään ei edes pohdita aloittelevan hyviksen kannalta. Siitä en tiedä onko tämä ykispuolisuus tahallista vai tahatonta. Meizin viesteistä alkoi jo näkyä jotain objektiivisuuden siementä, mut sun jokainen lause on vain minun lyttäämistäni. Olen monet syytöksesi perustellut jo aiemmissa viesteissäni, mutta vaikutat siltä ettet ole niitä lukenut tai jätät ne tahallaan huomioimatta.
--
Edelleen mun vahvin epäily menee Meizille, joskin myös Cameronin tosi yksipuolinen viesti nostattaa hiukset pystyyn, koska se on vielä yksipuolsempi. Jotenkin kuitenkin tuntuu että ei olisi pokkaa sanoa että "toisten myötäileminen ja perässä äänestäminen on epäilyttävää" ja omassa viestissään tehdä juuri sitä eli myötäillä Meiziä ja äänestää minua.

Kyllä kiitos, olen lukenut kaikki viestisi, uusimpia lukuunottamatta useampaankin otteeseen :) Ja kuten sanoin, vastaamisesi oli vieläkin hämmentävämpää =pidin myös Meizin pitkiä ja analyyttisia vastauksia vähän hämmentävinä syytteiden tasoon nähden. Meiz kuitenkin perusteli hyvin, miksi hän halusi vastata niin seikkaperäisesti ja tiedän sen olevan myös tyypillistä hänelle aiemmista peleistä.
Savu kirjoitti:Pakko kyllä sanoa että tykkäsin tuosta Vampiren Meizin pisteiden jakeluun tarttumisesta, koska siinä hän perustelee omat epäilyni paremmin kuin itse osasin :D

Samoin koin itse Meizin kirjoittavan täsmälleen omat ajatukseni, mutta selkeämpänä kuin mihin itse kykenin, miksi koin hänet hyvismäiseksi ja kerroinkin, että olin monista ajatuksista hänen kanssaan samaa mieltä.
Sen sijaan sinä tunnuit vähän hätääntyvän ja turhautuvan vastauksissasi, joten en ymmärtänyt, miksi jatkoit samasta aiheesta, kun olisit voinut käyttää aikasi esimerkiksi pohtimalla jo muitakin pelaajia. Olen myös ottanut huomioon, että pelisi voi olla myös hyvis-aloittelijan kompurointia, mutta tällä hetkellä aika moni asia viittaa muuhun. Mielenkiintoista on muuten myös se, että koit viestini tosi yksipuoliseksi siihen nähden, että kerroin pelin jokaisesta pelaajasta hyvin selkeästi mielipiteeni, kahdesta hyvismäisimmästä ja kahdesta pahismaisemmasta vähän kattavammin vielä kuin muista. Minkähänlaista viestiä toivoisit, jotta se riittäisi sinun kattavuusasteikollasi? Sellaista missä et ole itse epäiltynä?
Tämän päivän viestit ovat Savulta on huomattavasti rennompi ja selittää myös viestissä osin eilistä käytöstään. En tiedä johtuuko rentous siitä, että Meiz hänen ykköshiillostajanaan on pois ja koki pääsevänsä nyt pälkähästä vai onko vaan nukkunut yhdet unet paremmin ja muistaa hengittää samalla kuin kirjottaa :D
Se on minusta kuitenkin mielenkiintoista, että lähdet epäilemään heitä, jotka epäilee eniten sua. Keitäs nyt ajattelet pahiskaksikoksi kun Meiz palajstui hyvikseksi?

Tämä vähän hyppäsi silmille tuolta Haliman viestistä:
Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Pikaisesti puhelimesta. Jos Savu on pahis niin nostaisin Aelinan mahdolliseksi pahiskaveriksi. En oikein ymmärrä nykyistä vastahakoisuutta Savun äänestämiseen. Potentiaalinen pahiskaverin yritys nostaa hiljaisia lynkattavaksi Savun sijaan.

Tämä pisti mulla silmään. Savun roolistahan ei vielä ole tietoa, mutta Aelina oli hyvis, ja pahikset tappoivat Aelinan yöllä. Oliko mahdollisesti Aelinan tapon syynä se, että Aelinaa aseteltiin Savun pahiskaverin rooliin, vai tuliko Aelina lynkatuksi vain hyvismäisenä pelaajana tai epäiltiinkö häntä suojelijaksi. Joo en tiedä, kunhan mietin.

Onko sinusta validia perustella epäilyjäsi Savun suhteen pahisten yötapolla? Luuletko tietäväsi mitä pahikset ajattelevat? Minusta yönimien taustojen arvailu on ihan yhtä tyhjän kanssa, sillä pahikset voivat aivan hyvin käyttää jotain käänteispsykologiaa tai olla käyttämättä. Ja miksi pahikset olisivat tappaneet Aelinan jos häntä epäiltiin Savun pahiskaveriksi? Kuten Savukin sanoi: jos Savu olisi pahis, pahiksethan olisivat vain hyvillään että väärä pelaaja linkitettäisiin hänen pahiskavereikseen?
Halima yrittää nyt muutenkin linkittää pelaajia keskenään, enkä oo oikeen koskaan ymmärtäny sitä, ennen kuin ensimmäinen pahis on saatu kiinni. Sen ymmärrän, että sen mainitsee ikään kuin laittaen sen itselle ylös, jotta muistaa sen mutta en oikein tuota että lähdetään linkittelemään pelaajia ja sen takia sitten epäilemään heitä. Pahikset pelaavat usein tietoisen erillään tai sitten sopivat taktiikan että esim. ottavat kunnolla yhteen topicissa tmv, joten minusta on vähän hankalaa/turhaa lähteä etsiskelemään linkittymiä ennen kuin eka pahis on selvillä.

Vampire kirjoitti:koska valitettavan harvoin suojelija kuolee liian aikaisin pelissä.

Oliko tämä pahiksen lipsahdus? :DD

Vampiren ja Haliman sanaharkka vaikuttaa just siltä, että molemmat ovat päättäneet nyt heti alkuun selvittää juurta jaksain, onko toinen pahis vai ei. Minusta suuntaan ja toiseen vähän ihmeperusteluita omille epäilyksille (siis niin tuo Vampiren Halima-keskeisyys kuin Haliman vastaukset siihen ja takaisinhyökkäys Vampirea vastaan :D). Meinasin kirjoittaa että Vampiresta välittyy kuitenkin aika rento fiilis tuosta tokavikasta viestistä, mutta kuten itsekin sanoi, viimeinen viesti menee vähän martyrisoinnin puolelle :D Halimakin alkaa miettiä jo muita vaihtoehtoja, joten mielenkiinnolla jään seurailemaan loppuiko tämä heidän välinen väittely tähän. Halimalla on kuitenkin edelleen ääni voimassa Vamille.

Vampire kirjoitti:
Aika nopeasti kiehahti Vampire :o

::D En nyt välttämättä sanois kiehahtaneeni (olin/olen lähinnä huvittunut, en närkästynyt, mutta kiukustunut en missään vaiheessa täällä ruudun takana).

Joo, sää et oo vielä nähny ku Vam oikeesti kiehahtaa :'DD

Mutta nyt kyllä ++Marzzuun olisi jo korkea aika herätä. Jos olet huomannut pelin alun, tervetuloa avaamaan sanaista arkkuasi! Viimeistään huomenna pitäisi ensimmäinen pahis saada kiinni, joten tämä peli ei ole oikein hitaan heräämisen paikka.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 19.09.2018 17:08:20

Sellanen ilta sitte. :') Viime hetkillä järkeilin ettei pahis-Meizin ois mitään järkeä toimia noin, mut sit oliki liian myöhästä. :I

Vampire vs. Halima on nyt uus Meiz vs. Savu :D Tätäki tilannetta on aika hankala lukea, molemmat syyttää toisiaan samoista asioista ("Sä oot vaan päättäny että mä oon pahis"). Molemmat semisti epäilyttäviä tällä hetkellä tuossa ehdottomuudessaan. :'D BF myöski vibattaa enemmän pahista ku hyvistä, tuntuu jotenki olevan tarkotuksella neutraali ettei sais mitään irti hänestä.

Savua en osaa nähä pahiksena vieläkään, vaikuttaa vaan alottelijalta joka hermostu ku joku keskitty häneen. Cameron on jääny vähän hämäräks, pitää lukee sen viestit uusiks ku ehtii. Marzzuu varmaan kuolee antiaktiivisuuteen.

// Cameron väliin! Tajusin oikeesti vasta nyt et oisin voinu superäänestääki, ei käyny mielesäkään tuosa päivän lopusa! Sit kyl harmittaa jos Halima paljastuuki pahikseks :I

Cameron, ootatko oikeesti et Marzzuu vielä heräis? Tai musta tuntuu, ettei sitä kannata äänestää ku varmaan kuolee muutenki :L

Ei hitto. Meitä on nyt 7. Pahimmasa tapauksesa (= tänään lynkataan hyvis, Marzzuu kuolee antiaktiivisuuteen ja on hyvis + suojelija ei osu oikeaan yöllä eli hyvis kuolee) huomena on jäljellä 2 pahista ja 2 hyvistä! Eli periaatteesa ois pakko jo osua pahikseen tänään tai peli on jo hävitty! Jos tältä kantilta miettii, ni Marzzuun lynkkaaminen ois erittäinki fiksua, jos hän ei herää. :I
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.09.2018 17:25:45

Moikka mooi koko lössi tasapuolisesti! :)
Ja heti alkuun pahoittelut täyshiljaisuudesta, peli osui itselle pahaan saumaan, mutta en voitsisi pudottautua kun varapelaajia ei ole ruuhkaksi asti näköpiirissä. :/
Ja nyt riittää turhat löpinät: no höh, Meiz ja Aelina olivat varmistettuja hyviksiä (#koska_mä_voin_toistaa_kaiken). Jin jo ehtikin mainita Vampiren ja Haliman sanailun, Vam on tuttu pelaaja mulle toiselta foorumilta ja melkein sanoisin, että olisin ollut pettynyt vähemmän aitoVampiremaisista reaktioista tilanteessa :D
Halima, Halima. Kokenut ja taitava pelaaja, joka voi joko puijata, tai olla hyvis. Mutta.
Tämän kortin kiskaisen esiin kuitenkin, eli entä jos joku jäljellä olevista olisikin suojelija?
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Vampire » 19.09.2018 19:04:39

koska valitettavan harvoin suojelija kuolee liian aikaisin pelissä.

Mitäköhän kummaa mä olen tässä oikein ajatellut :D Selvästi ei pitäis kirjottaa väsyneenä, koska ei saa omista ajatuksistakaan kiinni... Mutta ei, ei ole sen kummempaa tämän taustalla kuin pelkästään kahden samaa tarkoittavan ajatuksen meneminen tyylikkäästi solmuun. Yritin siis sanoa, että valitettavasti suojelija kuolee liian aikaisin yleensä tai valitettavan harvoin suojelija kovin pitkälle pelissä selviää vaan kuolee liian aikaisin. Selvästi en osannut päättää kumman halusin sanoa ja päädyin surkeaan kompromissiin :D

Halimakin alkaa miettiä jo muita vaihtoehtoja, joten mielenkiinnolla jään seurailemaan loppuiko tämä heidän välinen väittely tähän. Halimalla on kuitenkin edelleen ääni voimassa Vamille.

Mun puoleltani asia on pitkälti käsitelty ja jää tähän. Mulla ei ole tähän hätään sen kummemmin enää tarvetta kommentoida Halimaa, koska olen sanottavani sanonut.

Tämän kortin kiskaisen esiin kuitenkin, eli entä jos joku jäljellä olevista olisikin suojelija?

En tiedä, millä logiikalla tämä on kortti, koska kun pelissä on suojelija ja pelistä on tähän mennessä tiputettu kaksi tavista, niin kaiken järjen mukaan joku jäljellä olevista pelaajista on suojelija. Eli tämä on moot point. Ylipäänsä suojelijan henkilöllisyyden pohtiminen ei auta hyviksiä, sillä se palvelee pitkälti yksinomaa pahisten agendaa, koska näiden pelille olis tärkeää päästä suojelijasta eroon, kun taas hyvikset haluaa pitää suojelijan pelissä as long as possible. Melkein tekis mieli sanoa, että tää kommentti saa Marzzuun readin kääntymään sinne vähän pahismaisempaan suuntaan, mutta Marzzuu on aina Marzzuu ja mie taidan epäillä sitä melkein aina.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Black Fox » 19.09.2018 19:07:59

Yritin eilen kirjoittaa jonkinlaista pohdintaa, mutta ei vaan lähtenyt. Yritän nyt tänään sitten uudelleen. Olisi pitänyt vieläkin antaa työtilanteen rauhoittua, mutta kun teki jo mieli pelaamaan.

Ilta oli mielenkiintoinen, viime minuuteilla oli niin paljon tapahtumaa. Olin kirjoittanut nopeasti viestin valmiiksi, jonka jälkeen Meiz ilmoitti vaihtavansa ääntä. Siinä vaiheessa minulla oli parisen minuuttia aikaa miettiä ennen päivän loppua mihin ääneni laittaisin, mutta en osannut sitä laittaa muualle. Toisaalta, eipä se olisi mitään nähtävästi hyödyttänyt kun ääntä ei edes laskettu :’D Olen tosiaan hidas kirjoittaja ja tuollaiset nopeat käänteet eivät yhtään auta tilannetta. Pitäisi varman ilmoittautua toripeleihin, että saisin tähän harjoitusta :)

Halima, olenko vain potentiaalinen pahiskaveri kahdelle muulle vai oletko jostakin löytänyt jotain viitteitä, että olisin pahis? Tuntuu, että sinun perustelusi ovat minun roolilleni vain se mitä minä olen sanonut muiden viesteistä. En muistaisi sinun sanoneen muulloin pahismaiseksi.

Savu, kommentoin Vampirea sitten myöhemmin illasta uudelleen. En vielä ensimmäiseen listaukseen ollut lukenut hänen viestiään. Päätin antaa pienen listaukseni mennä ennen kuin jatkoin kymmeneen muuhun viestiin, jotka siinä olivat jo ehtineet tulla.

Cameronissa mua mietityttää kommentti siitä, että en haluaisi kertoa ketä äänestää. Missään vaiheessahan en ole sanonut niin, toin vain esille näkökulman varovaisuudesta. Ja pienen listauksen tein siitä syystä, että Aelina sitä pyysi. Siinä vaiheessa en ollut kovin paljoa ehtinyt pelaajiin paneutua, nyt olen hieman paremmin jaksanut keskittyä peliin.
Marzzuu heräsi viimein viestillä, joka ei sanonut mitään. En tiedä oliko herääminen äänen takia vai sattuiko se samoihin aikoihin vahingossa.

Savu kokee Cameronin viestit lyttäävinä ja yksipuolisina. Keskustelua lukiessa kieltämättä tulee välillä olo, että Cameron yrittää löytää jotakin epäilyttävää Savusta, johon Savu yrittää sanoa aloittelijana vastaan. Kieltämättä Cameron yrittää kääntää myös minun sanomisiani minua vastaan.

Muihin pelaajiin täytyy palata myöhemmin kun olen ehtinyt lukea heidätkin (= Halima, Vampire & Jinmuru).

Luultavasti ottaisin ja äänestäisin nyt Marzzuuta, ellei hän nyt saa vakuutettua jotenkin minua omasta roolistaan. Tai jos joku nousee myöhemmin epäilyttävämmäksi. Syy on se, että koen tärkeämmäksi saada ei niin salaperäisiä viestejä kuin satunnaisesti mitäänsanomattomia. Usein käy niin (oman näkemykseni mukaan), että Marzzuu ei äänestä, mikäli ei ole pakko. Tästä ei taas ole hyötyä huomenna jos: osutaan tänään hyvikseen ja suojelija ei onnistu. Tulee tilanne 3 vs.2. ja mikäli Marzzuu ei äänestä on tämä 2 vs. 2.

Toinen vaihtoehto voisi olla Cameron siitä syystä, että hän pyrkii kääntämään sanoja haluamikseen. Hyviksenä tällaista ei tarvitsisi tehdä.

P.s. Wordissa tää teksti näytti todella paljon pidemmältä kun täällä. Nyt tuntuu naurettavalta että käytin tunteja tähän lyhyeen tekstiin :D
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 19.09.2018 22:06:49

Tulin vaan kertomaan teille, että olen huomannut että mulle on kommentoitu asioita ja multa on kysytty asioita, mutta en jaksa enkä ehdi nyt paneutua mihinkään. Yritän ehtiä huomenna vastailemaan ja perustelemaan esim. Black Foxin epäilemistä. Nyt lyhyesti vain, että epäilytät kyllä sen perusteella, että sanot niin vähän, tai varovaisesti. En ole näistä kirjoittanut aikaisemmin, koska aika on kroonisesti kortilla ja epäilytät vähemmän kuin Vampire ja ehkä myös Savu. Joo, ehkä myös siksi, että en nyt oo ihan varma missä järjestyksessä olette mun epäilylistalla, kun en oo tämän päivän viestejä muuta kuin nopeasti selannut.

Nyt pitää mennä nukkumaan, palataan asiaan huomenna toivottavasti paremmalla ajalla.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Niacin » 19.09.2018 22:21:55

Väliaikaääntenlasku!

Vampire 1 (Halima)
Marzzuu 1 (Cameron)

Tällä hetkellä putoamassa Vampire ensiksi saadulla äänellä.

Kuolleet (2)
- Meiz, päivä 1, tavis
- Aelina, yö 1, tavis

Äänestyspakot (2)
Marzzuu, Vampire

Poissaolot (0)

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (5)
Black Fox, Jinmuru, Marzzuu, Savu, Vampire

Päivä päättyy perjantaina 21.9. klo 21!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 20.09.2018 01:48:15

Cameron kirjoitti:Sen sijaan sinä tunnuit vähän hätääntyvän ja turhautuvan vastauksissasi, joten en ymmärtänyt, miksi jatkoit samasta aiheesta, kun olisit voinut käyttää aikasi esimerkiksi pohtimalla jo muitakin pelaajia. Olen myös ottanut huomioon, että pelisi voi olla myös hyvis-aloittelijan kompurointia, mutta tällä hetkellä aika moni asia viittaa muuhun.

Et ymmärtänyt miksi jatkoin aiheesta, mutta otit huomioon että voi olla hyvisaloittelijan kompurointia. Eli ymmärsit? Ennen tuota kirjoitustasi olin jo itse sanonut, että tämä keskustelu ei vie mihinkään ja aion käyttää loput ajasta muiden pelaajien analysointiin, kuten teinkin. En ole vieläkään kuullut sinulta yhtäkään selkeää perustelua, miksi käyttäytymiseni on juuri pahisaloittelijan kompurointia. Jokaisen käyttämäsi perustelun voi mieltää myös hyvisaloittelijan virheeksi.

Cameron kirjoitti:Mielenkiintoista on muuten myös se, että koit viestini tosi yksipuoliseksi siihen nähden, että kerroin pelin jokaisesta pelaajasta hyvin selkeästi mielipiteeni, kahdesta hyvismäisimmästä ja kahdesta pahismaisemmasta vähän kattavammin vielä kuin muista. Minkähänlaista viestiä toivoisit, jotta se riittäisi sinun kattavuusasteikollasi? Sellaista missä et ole itse epäiltynä?

Tosi yksipuolisella viestillä tarkoitin sinun yksipuolista tulkintaa minusta, en sitä ettet keskittyisi muihin. Tämä tarkoitukseni tulee todella hyvin selväksi tuosta lainaamastasi tekstistä. Pidän epäilyttävänä, että olet päättänyt minun olevan aloitteleva pahis enkä aloitteleva hyvis, ja tunnut olevan siitä kovin varma. Vakuuttavia perusteluja päätöksellesi en kuitenkaan ole nähnyt, joten tällainen käytös viittaa minun silmissä pahikseen, joka on päättänyt ottaa hampaisiinsa helpoimman kohteen, eli hermostuneen aloittelevan hyviksen. Et esimerkiksi missään kohtaa ole maininnut minun pelistäni mitään hyvismäistä, vaikka olen löytänyt muiden pelistä samoja epäilyksiä kuin sinä myöhemmin.

Kun tuon Haliman viestin on lukenut nyt pari kertaa, niin ihmettelen miksi myös muihin kohdistuvat epäilyt ovat niin heikosti perusteltuja. Pidän myös erikoisena että Halima sivuutti viestissään täysin Meizin syytökset ja äänen viime kierroksen lopulta, aiotko niitä kommentoida mitenkään?

Cameron kirjoitti:Halima yrittää nyt muutenkin linkittää pelaajia keskenään, enkä oo oikeen koskaan ymmärtäny sitä, ennen kuin ensimmäinen pahis on saatu kiinni.

Minusta se on joissain tilanteissa ihan järkevää, esim jos löytää pelaajien toisistaan antamista kommenteista ristiriitaisia tai epäloogisia perusteluja, esim täysin perusteeton "vaikuttaa hyvikseltä" kommentti. Toki Haliman mainitsemat seikat eivät tähän kategoriaan kuulu, vaan vaikuttavat sellaiselta näennäispäättelyltä jonka voi helposti kääntää tarkoittamaan myös täysin päinvastaista.

Miksi Jinmuru päätyi äänestämään Halimaa vaikka tiesi ettei ääni pudota tätä? Cameron hoksasi hyvin että Jin olisi voinut käyttää tehoääntä. Itse en tätä aiemmin edes tajunnut.

Marzzuu pelasi viime pelin tismalleen samalla tavalla kuin nyt, eli kirjoitti niin vähän kuin oli pakko, viestit olivat lyhyitä ja aivan älyttömiä, äänestyskäytös oli todella epäilyttävää. Hän ei kuitenkaan ollut pahis.

Tänään oli niin kiireinen päivä etten ehtinyt vielä Vampirea, Jinmurua ja Black Foxia juuri analysoida. Yritän huomenna kirjoittaa jotain ennen iltaa. Jos nyt pikalistauksen vielä heittäis niin Vampiren sanaharkka Haliman kanssa hieman haiskahtaa tahalliselta yhteenotolta, viestien ajoitusten vuoksi. Vampire on edelleen välttynyt ottamasta hirveästi kantaa mihinkään, ensimmäinen päivä meni peliteknisyyksien ja parin pelaajan pelin kommentointiin, tämä päivä on toistaiseksi kulunut vain puolustautumiseen Halimaa vastaan. Tämä voisi olla ihan kätevä tapa pelata aikaa jos on kerran tunnettu siitä, että saattaa hermostua nopeasti toisten viesteistä myös hyviksenä. Black Foxista ei oikein irtoa vielä mitään, pitää lukea hänen viestit läpi vielä uudestaan.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Cameron » 20.09.2018 07:21:49

Noin vain Jinmuru se—Marzzuu kuitenki heräs :D Olen todennut tämän aiemminkin, että hän usein tulee pelaamaan vasta kun on ihan pakko. Täytyy tosin sanoa, että nytkin viestin asiasisältö oli aika plusmiinusnolla että en tiedä mitä hänen kanssaan oikein tekisi. Tuollaisen viestin hän voisi kirjoittaa niin hyviksenä kuin pahiksenakin, mutta jos mielipiteitä pelaajista ei ala tulla lisää, hän ei juurikaan edesauta hyvisten peliä.

Vam: näin vähän arvelinkin :D

BF: Mielestäni en ole kääntänyt sanoja haluamikseni vaan kärjistänyt niitä. Teen sitä usein ja paljon, sillä silloin pelaajasta saa yleensä isomman reaktion jota on helpompi tulkita kuin olankohautusta. BF mietityttää kyllä edelleen. Ymmärrän hänen perustelunsa Marzzuun suhteen, itsekin mietin olisiko järkevää äänestää hänet ulos vai ei. Toisaalta BF:n mielipiteet suurimmasta osasta pelaajista jää taas hämäräksi, mikä sopisi hyvin pahiksen pelityyliin.

Et ymmärtänyt miksi jatkoin aiheesta, mutta otit huomioon että voi olla hyvisaloittelijan kompurointia. Eli ymmärsit? Ennen tuota kirjoitustasi olin jo itse sanonut, että tämä keskustelu ei vie mihinkään ja aion käyttää loput ajasta muiden pelaajien analysointiin, kuten teinkin. En ole vieläkään kuullut sinulta yhtäkään selkeää perustelua, miksi käyttäytymiseni on juuri pahisaloittelijan kompurointia. Jokaisen käyttämäsi perustelun voi mieltää myös hyvisaloittelijan virheeksi.

Siis nimenomaanhan kirjoitin viestissäni, että tämä ajatuksenjuoksu sopii pahikselle, tai voi olla vain aloittelijan kompurointia ajatuksissaan? Ja ei, minusta nimen omaan aloittelijalle oli epätyypillistä tuo että jatkoit väittelyä, moni aloittelija olisi liiskaantunut jo ajat sitten katujyrän nimeltä Meiz alle ja todennut että sori, syökää minut sitten :D Pahiksena taas olisit voinut saada hyvinkin vinkkejä, miten puolustautua Meiziä vastaan ja että on pahikselle hyödyllistä jäädä vääntämään kättä tällaisesta, jolloin ei tarvi keksiä syytöksiä muita pelaajia vastaan. Mielestäni tämän päivän viestisi ovat kuitenkin paljon hyvismäisempiä ja monipuolisempia kuin eiliset.

Lievästi hyvismäisinä pidän Vampirea ja Jinmurua, molemmat pelailevat kivan rennon oloisesti (tarkoitan nyt lähinnä Vamin viimeisimpiä viestejä). Jinmurulla tuntuu olevan myös selkeitä mielipiteitä pelaajista. Halima taas epäilyttää lievästi nuiden erikoisten linkitysten vuoksi, eikä ole tänään ollut ihan yhtä aktiivinen kuin ekana päivänä, tosin kertoikin että on nyt kiireinen IRL.
Tällä hetkellä vaihtoehtoja äänelleni ovat BF, Savu ja Marzzuu. Savu on kuitenkin tänään pelannut huomattavasti vakuuttavammin kuin eilen, BF:n kommentit pelaajista taas ovat edelleen hyvin suppeitaä, joten ++Black Fox
Toivon että tulisit kertomaan vähän lisää mielipiteitä pelaajista?

Kirjoitin tämän nyt kännykällä kun tajusin etten ole enää koneen ulottuvilla ennen kuin tämä pelipäivä päättyy. (Lähden kohta töihin, olen tänään iltaan asti töissä ja huomenna töissä 7-22, joten pääsen vain pikaisesti käymään puhelimella tauoilla.)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 20.09.2018 12:44:12

Marzzuu kirjoitti:Moikka mooi koko lössi tasapuolisesti! :)
Ja heti alkuun pahoittelut täyshiljaisuudesta, peli osui itselle pahaan saumaan, mutta en voitsisi pudottautua kun varapelaajia ei ole ruuhkaksi asti näköpiirissä. :/
Ja nyt riittää turhat löpinät: no höh, Meiz ja Aelina olivat varmistettuja hyviksiä (#koska_mä_voin_toistaa_kaiken). Jin jo ehtikin mainita Vampiren ja Haliman sanailun, Vam on tuttu pelaaja mulle toiselta foorumilta ja melkein sanoisin, että olisin ollut pettynyt vähemmän aitoVampiremaisista reaktioista tilanteessa :D
Halima, Halima. Kokenut ja taitava pelaaja, joka voi joko puijata, tai olla hyvis. Mutta.
Tämän kortin kiskaisen esiin kuitenkin, eli entä jos joku jäljellä olevista olisikin suojelija?

Ootko nyt ihan tosissas tän viestin kaa... :'D Kuus oikeeta virkettä, joista vaan kahdessa on järkevähköä asiaa (boldattu). Ei siis ees järkevää, vaan sinne päin. :I Muutenki tulit paikalle just sopivasti ku sun pudottaminen tuotiin esille (17:33 ääni Cameronilta, 18:08 mun pohdinnat, 18:25 Marzzuun herääminen). Mikset aiemmin voinu sanoa ees "hei, olen hereillä"? Ei varmaan tarvi sanoa, ettei oo kovin luottamusta herättävä pelitapa pysyä hiljaa niin kauan, et joku huomaa sut. :I

Savulle sama vastaus ku Cameronille: en ees hoksannu tehoäänen mahollisuutta loppupäivän paniikisa. :L
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Vampire » 20.09.2018 13:58:50

Ei varmaan tarvi sanoa, ettei oo kovin luottamusta herättävä pelitapa pysyä hiljaa niin kauan, et joku huomaa sut. :I

Mulle tulee lähinnä mieleen, että yritetään pysyä hiljaa, jotta unohtuisi, että tälläinenkin pelaaja on mukana pelissä ja sitä kautta välttyisi putoamiselta, koska oon huomannut, että Marzzuu on kyllä yksiä vakiepäiltyjä peleissä, koska pelityyli on usein sellainen, että tuo Marzzuun eka viesti vastaa sitä varsin hyvin. Eli oon kyllä tässä samaa mieltä kuin Jinmu. Tää ei ole ehkä se selkein lainauskommentti, koska Jinmun lainaamisella kommentoidaan toista pelaajaa, mutta olkoon... Sattui vaan tulemaan sopivasti ajatus mieleen :D

Nyt palaan taas opiskelujen pariin :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 20.09.2018 14:28:50

Black Fox kirjoitti:Luultavasti ottaisin ja äänestäisin nyt Marzzuuta, ellei hän nyt saa vakuutettua jotenkin minua omasta roolistaan. Tai jos joku nousee myöhemmin epäilyttävämmäksi. Syy on se, että koen tärkeämmäksi saada ei niin salaperäisiä viestejä kuin satunnaisesti mitäänsanomattomia. Usein käy niin (oman näkemykseni mukaan), että Marzzuu ei äänestä, mikäli ei ole pakko. Tästä ei taas ole hyötyä huomenna jos: osutaan tänään hyvikseen ja suojelija ei onnistu. Tulee tilanne 3 vs.2. ja mikäli Marzzuu ei äänestä on tämä 2 vs. 2.


Lueskelin töissä vielä Black Foxin viestit. Pakko vielä näin kesken työpäivän korostaa tuota hyvää pointtia Marzzuusta mitä itse en tajunnut. Jos Marzzuu jättää tänään äänestämättä, hän tippuu. Jos tapahtuu nämä kolme asiaa yhtä aikaa, niin peli voidaan hävitä jo tänä yönä:
- Marzzuu on hyvis ja jättää äänestämättä
- Joku muu hyvis lynkataan
- Suojelija lynkataan tai ei onnistu yösuojelussa

Eli jos ++Marzzuu ei tule äänestämään niin pidän hyvin järkevänä lynkata hänet tänään, koska voi mahdollisesti olla myös pahis, joten paljoa siinä ei menetäkkään. Jos Marzzuu äänestää niin pelin päättymisvaara poistuu ja vaihdan ääneni.

Luin taas läpi Black Foxin viestit, ja ei vieläkään noussut oikein mitään mihin tarttua. Pysyttelee jotenkin liian neutraalina joka suuntaan.

Cameron taas tökkii melko aggressiivisesti vähän joka suuntaan. Vastauksista saa ihan hyvää materiaalia, mutta voihan sitä tehdä pahiksenakin jotta näyttäytyy aktiivisena ja muiden aika energia kuluu puolustautumiseen. En tunne hänen aiempaa pelityyliä jotta osaisin vetää käytöksestä mitään johtopäätöksiä.

Jos Marzzuu tulee äänestmään, niin ääneni vaihtuu mitä todennäköisimmin Halimalle.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 20.09.2018 18:22:56

Mulla ei oikeasti ollut aikaa pelailla, Jitaa jo varoitin ennen pelin alkua, mistä pääsenkin tuumailuun heräämisestäni ja Camin äänestä mulle.
Cam oli ja on oikeassa, että kaipasin pikku hoputuksen pelin aloituksen tajuamiseen, mutta se, että heräsin heti äänen saatuani oli kuitenkin sattuma.

Haha, mie voisin vaikka saada (syystä kielletyn) super-mävoinkaikkea-tyypin roolia ja mua epäiltäis :D
Vampiren pelityyli on mulle tuttu, joten en yritäkään yllättyä, että epäilet miuu.
Jinmurun kommentit mulle, höö! :/ En tiiä pitäisikö ottaa itseensä vai nauraa. Toisaalta ymmärrän, en ala inttämään, mutta
A.
Minulla ei tosiaan ollut aiemmin aikaa ja resursseja sanoa edes "Ammuu!" koska ++työ.
B.
Heräämiseni samaan aikaan mun pudottamisen keskustelu tuli, oli sattuma.
Jos mut kuitenkin pudotetaan, niin siitäs sain kun pelasin huonosti. Mä käytän varmaan tehoääneni kertarykäisyllä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 20.09.2018 18:29:05

Ja nyt
Tehoääni ++Black Foxille koska intuitio BF:n viesteistä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 20.09.2018 19:30:57

--Marzzuu
++Halima



Perustelut taitaa löytyä aiemmasta viestistäni. Pysytellyt aika turvallisen etäällä pelistä eikä oikein sanonut tänään mitään, perustelut olivat Haliman tasoiseksi pelaajaksi kummallisen heikkoja. Äänestettävän valinta oli nyt tosi vaikeaa ja melko arvauksella mennään. Osaltaan tähän vaikuttaa myös Meizin antama vahva epäily jota Halima ei kommentoinut mitenkään. En ole koneen ääressä enää tänään.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 20.09.2018 19:32:04

Marzzuu, tuo ei ole tehoääni >_>
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 2 päättyy 21.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 20.09.2018 19:41:31

Savu kirjoitti:Marzzuu, tuo ei ole tehoääni >_>

No voihan nenä.... Murh! Noh, siis tavallinen ääni
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa

cron