Pelottomat - Peli päättynyt!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Pelottomat - Peli päättynyt!

ViestiKirjoittaja Jita » 12.09.2018 19:22:21

Pelottomat

PJ: Jitachi
VPJ/APJ: Niacin
Pelityyppi: Kokeellinen peli
Pelaajamäärä: 9
Äänestystapa: Hybridi (VÄ/UÄ)
Pelimode: justy

Tervetuloa Kylä-TV:n uusimpaan game showiin, Pelottomiin! Tässä ohjelmassa näemme kilpailijoidemme pelaavan hengenvaarallista mafiapeliä lisätwistillä: kilpailija voi äänestäessään ensimmäistä kertaa kierroksella lukita äänensä ja saada sille enemmän painoarvoa. Onko se typerää? Onko se rohkeaa? Ajaako huono päätös hyvispelaajat kuolemaan vai tuoko se heille voiton? Älä missaa tätä, sillä tämä on Pelottomat!

Päivä ja äänestys:
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.

Äänestyssysteemissä tavallisen äänen sijasta on mahdollista käyttää tavallista tehokkaampaa ääntä, jonka ääniarvo on 1,5 tavallisen yhden sijaan. Tämä ääni merkitään boldattuna ja kolmella plussalla +++Nimi. Tämän käyttäminen on mahdollista vain silloin, kun sitä käyttävä pelaaja ei ole vielä äänestänyt ollenkaan päivän aikana (tässä tapauksessa äänestämiseksi katsotaan myös poistetut äänet). Tehoääntä ei voi perua!
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.


Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Hahmot:

Hyvät:
6 tavallista kyläläistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.

1 Suojelija, joka valitsee joka yö yhden pelaajan suojeltavakseen. Valittu pelaaja ei kuole, jos pahikset yrittävät valita häntä kohteekseen. Suojelija voi suojella itseään niin halutessaan, mutta ei voi suojella samaa pelaajaa peräkkäisinä öinä.

Pahat:
2 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.


Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.

Mukana: (9/9)
Aelina - Tavis, yö 1
Black Fox - Tavis, päivä 2
Cameron - pahis
Halima - pahis
Jinmuru - Suojelija, yö 2
Marzzuu -> Aelina - tavis
Meiz - Tavis, päivä 1
Savu - Tavis, päivä 3
Vampire - tavis
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - PELI ALKAA KLO 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 12.09.2018 19:24:04

Peli on alkamassa noin puolen tunnin päästä, arvon roolit tämän viestin postauksen jälkeen. Peliin lisätty suojelija, joten pelissä on 6 tavista, 1 suojelija ja 2 pahista.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - PELI ALKAA KLO 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 12.09.2018 19:41:43

Rooliviestit lähetetty! Jos olen unohtanut lähettää rooliviestisi, otathan minuun heti yhteyttä!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - PELI ALKAA KLO 21!

ViestiKirjoittaja Jita » 12.09.2018 20:00:15

Tervetuloa Kylä-TV:n uutuusohjelmaan, Pelottomiin. Olen Jonne Porkkana ja tämän ohjelman isäntä. Tiedän että te kotisohvilla jo mietitte mistä oikein on kysymys, mutta ei huolta. Porkkana kertoo! Pelottomat on hyvin jännä juonittelupeli, jossa kilpailijat ovat studion alla olevassa bunkkerissa kaikennäköisten aseiden kanssa. (Disclaimer: ne eivät ole tappavia, Kylä-TV ei valitettavasti saa enää esittää murhapelejä, Halloween-spesiaali oli kuulemma liian verinen :/) Mutta jotta homma ei mene lekotteluksi, kaksi heistä on pahiksia jotka voittavat kisan palkinnon jos onnistuvat eliminoimaan tarpeeksi monta kilpailijaa, joita kutsuttakoon tässä tapauksessa hyviksiksi. Hyvikset puolestaan jakavat voittosumman jos onnistuvat pääsemään molemmista pahiksista eroon äänestämällä heidät ulos. Mutta ei siinä vielä kaikki! Normaalin äänen sijaan, kilpailijalla on oikeus lukita äänensä samalla kun kierroksella äänestää ensimmäistä kertaa. Miksi tämä on hyödyllistä? Vastaus on, tekemällä niin kilpailija saa omalle äänelleen enemmän painoarvoa! Onko tämä houkutus vaivan arvoinen vai pelkästään tuotantotiimin ansa huonoihin päätöksiin? Älä poistu sohvaltasi, sillä tämä ohjelma on Pelottomat!

Kuolleet (0)

Äänestyspakot (0)

Poissaolot (0)

Pelaajat, jotka voivat käyttää tehoääntä (9)
Aelina, Black Fox, Cameron, Halima, Jinmuru, Marzzuu, Meiz, Savu, Vampire

Ensimmäinen päivä loppuu sunnuntaina 16.9. klo 21!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pelottomat - PELI ALKAA KLO 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 12.09.2018 20:02:15

Arvatkaa mikä tärinä oli kun avasin rooliviestiä: "eikai taas, eikai taas.... HUH!" En tiiä miten oisin sluibaillut tän pelin läpi jos mut taas ois heitetty pahiksen rooliin. Mutta nyt JES, saan vaihteeksi pelata hyvistä. :)

Peliin lisättiin suojelija, siitä ei varmaan paljon oo sanottavaa, suojelkoon sitä ketä ajattelee pahisten todennäköisimmin tappavan kunakin yönä. Ja yrittää pysyä hengissä mahdollisimman pitkälle pelissä ja tulee esiin ennen ku kuolee päivällä.

Sitte tää äänestyssysteemi: mulla on semmoinen etukäteisfiilis, että en oikein tykkää noista tehoäänistä. Kun käytännössähän ne tekee sen, että kukaan ei halua äänestää alkupäivästä, jotta sitten loppupäivästä voi heittää sen tehoäänen. Ja sitten ne tekee sen, että jos lynkattavana onkin suojelija tai muuten hyviksen tuntuinen, jota on aiemmin tehoäänestänyt, niin siinäpä oot sitten, et voi vaihtaa ääntäsi. En tiiä vielä miten itse rupean pelaamaan äänestämisen puolesta, kun toisaalta kannustaisin kaikkia äänestämään mahdollisimman aikaisin ja usein, mutta sitten taas jos osa (esim. pahikset) käyttää tehoääniä ja osa ei niin silloinhan tää hankaloituu.

Joo, sekalaista alkumietintää pelin alkua odotellessa. Tulkaahan juttelemaan ja tehdään tästä aktiivinen ja kiva peli!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - PELI ALKAA KLO 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.09.2018 20:19:16

Halima kirjoitti:Arvatkaa mikä tärinä oli kun avasin rooliviestiä: "eikai taas, eikai taas.... HUH!" En tiiä miten oisin sluibaillut tän pelin läpi jos mut taas ois heitetty pahiksen rooliin. Mutta nyt JES, saan vaihteeksi pelata hyvistä. :)

"Mutta näinhän pahis-Halima sanoisi" ;) :D

Mua kyl aina peleisä harmittaa ku on jotaki uutta ja hienoa, eikä sit kukaan uskalla käyttää niitä ominaisuuksia! Ite ainaki aion käyttää tehoääntä, jos oon ihan varma siitä et joku on pahis, tosin näin käy erittäin harvoin :D Viime peli oli eka kerta ehkä ikinä.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.09.2018 20:42:16

*pyörähtää viitan hulmahduksessa paikalle*
Woaah! Pelottomat, siistiä! Ja heippa vaan uudet nassut Aelina ja Savu! Mukava päästä uusienkin kanssa pelaileen :) Tosin ainakin Aelinasta oon saanut parin lukemani pelin perusteella semmosen kuvan että oot aika taitava pelaaja, joten ei sua ihan puhtaasti alottelijaksi voi enää laskea.
Mielenkiintoinen tuo äänestyssysteemi. Tuntuu että nyt kun on suojelija pelissä niin pitää olla kyllä vähän varovainen nuiden lukittujen äänten kanssa ettei savusteta heti ensialkuun sitä pihalle...mutta toki voivat olla käteviä niinkuin Jinmuru sanoi sillon, jos on "ihan 100varma", mitä ite oon tuskin koskaan :D No saa nähdä miten niitä aletaan käyttään!

Halima ilmoitti jo ettei ole pahis (hah, kuka sitä enää uskoo :DDD), mistä vähän hyvisvibaa. Itellä ei ois ainakaan pahiksena nimittäin kanttia kirjottaa tuommosta ekaan viestiin, mutta toki Halima on aina Halima.
Jinmurulta rennon oloinen aloitusviesti, mutta petaako jo kaiken varalta pahiksena massalynkkausta superäänillä? Että voi sitten sanoa että "minä vaan testaan näitä hienoja ominaisuuksia O:)) ++++++++suojelija " :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 12.09.2018 21:02:03

Minä varoisin tehoäänten kanssa sitä, että ei päädy vahingossa massaukseen, jota ei voikaan perua. Haluan kyllä nähdä, miten tehoäänet lähtevät toimimaan, vaikuttaa mielenkiintoisilta ja yhtäaikaa pelottavilta. Henkilökohtaisesti en lähtisi niitä alkupelissä käyttämään (tai mun äänestystavoilla tuskin koskaan...), mutta miksei, jos on vahva epäilys. Haluaisin kyllä nostaa hyvänkin puolen esille: jos suojelija tulisi illalla esille, vähemmällä pelaajamäärällä voidaan muuttaa äänestyksen suuntaa. Tosin tämä tarkoittaa viime hetken ääniä ja yllättäviä käänteitä, joiden fani en ole.

Haliman pelinaloitus pomppasi silmille huvittavana. En kyllä osaa sanoa suuntaan tai toiseen vielä, onko Halima hyvis vai pahis. Jostain syystä voin kuvitella Haliman molempina tekemässä noin.

Kiitos, Cameron. :D

Jos tällain viime pelistä tutulla linjalla aloitetaan: varmaan epäaktiivisempi ekana päivänä (ellen jätä jotain tärkeää tekemättä), kun oon hieman jäljessä opinnoissa. Toka päivä taas helpottaa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 12.09.2018 21:21:43

Moooi! Jee, uus peli, nyt ei tarvi enää miettiä mihin kuluttaa kaikki vapaa-aika.

Cameron kirjoitti:Ja heippa vaan uudet nassut Aelina ja Savu!

Heippa! :)

Halima kirjoitti:Arvatkaa mikä tärinä oli kun avasin rooliviestiä: "eikai taas, eikai taas.... HUH!" En tiiä miten oisin sluibaillut tän pelin läpi jos mut taas ois heitetty pahiksen rooliin. Mutta nyt JES, saan vaihteeksi pelata hyvistä. :)

Mulle tulee tästä heti ihan samanlainen pahisfiilis ku viime pelissä! Ehkä Halimalla ja Miinalla on vaan sellanen tyyli mikä jostain syystä epäilyttää mua suuresti. :D

Halima kirjoitti:Peliin lisättiin suojelija, siitä ei varmaan paljon oo sanottavaa, suojelkoon sitä ketä ajattelee pahisten todennäköisimmin tappavan kunakin yönä. Ja yrittää pysyä hengissä mahdollisimman pitkälle pelissä ja tulee esiin ennen ku kuolee päivällä.

Meinaatko siis että tulee esiin päivällä, jos alkaa näyttää siltä että on lynkkautumassa? Mä en ainakaan keksi miksi se tulis esiin muuten vain, kun käytännössä vain varmistaa oman kuolemansa yöllä. Suojelija on tässä pelissä ilmeisesti aina hyvis toisin kuin tuo kapteeni käskee -pelin vartija?

Superääni vaikuttaa kyl ihan mielenkiintoselta. Kyllä se varmaan aiheuttaa sen että moni ei enää heittele aikaisia ääniä jotka tois säpinää peliin. Ja pahikset voi koordinoida omat superäänensä niin että käytössä on kolme ääntä jos tilanne sitä vaatii. Tuntuu musta tosi hyödylliseltä ominaisuudelta pahiksille, kun taas hyviksenä ei voi olla varma mistään, joten superääni on vähän kaksipiippuinen juttu.

// Aelina
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - PELI ALKAA KLO 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 12.09.2018 21:23:53

Story of my life:
Jinmuru kirjoitti:"Mutta näinhän pahis-Halima sanoisi" ;) :D

Cameron kirjoitti:Halima on aina Halima.

Aelina kirjoitti:Jostain syystä voin kuvitella Haliman molempina tekemässä noin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 12.09.2018 21:29:44

Savu kirjoitti:Meinaatko siis että tulee esiin päivällä, jos alkaa näyttää siltä että on lynkkautumassa? Mä en ainakaan keksi miksi se tulis esiin muuten vain, kun käytännössä vain varmistaa oman kuolemansa yöllä. Suojelija on tässä pelissä ilmeisesti aina hyvis toisin kuin tuo kapteeni käskee -pelin vartija?

Meinaan juuri sitä, että suojelijan kannattaa muita tarkemmin seurata illan lähestyessä ihmisten ajatuksia ja mahdollisia tulevia (teho-)ääniä. Jos näyttää siltä että moni aikoo äänestää kyseistä suojelijaa, kannattaa tulla esiin tässä pelissä mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään, koska kaikki ei välttämättä pysty enää sitten siirtämään ääniään. Tässä pelissä suojelija voi myös suojella itseään, jolloin suojelijan yökuolema ei ole ollenkaan varma juttu vaikka suojelija tulisikin esiin.

Ja joo, tämän pelin suojelija on varma hyvis. Toki pahiskin voi esittää suojelijaa, mutta tämä kyllä tulee varmasti ilmi sitten viimeistään seuraavana päivänä, kun oikea suojelija tulee esiin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.09.2018 21:35:40

Savulta ja Aelinalta mukavan aktiiviset aloitukset!

Savu kirjoitti:Mulle tulee tästä heti ihan samanlainen pahisfiilis ku viime pelissä! Ehkä Halimalla ja Miinalla on vaan sellanen tyyli mikä jostain syystä epäilyttää mua suuresti.

Ymmärrän Savu täysin :D Musta Miina on aina vähintäänkin vähän epäilyttävä. Halimaan on oppinut joissain peleissä jo vähän luottaankin, mutta siitäkään ei oo aina seurannu hyvää :D
Ja oon samaa mieltä tuosta, että suojelija hyvissä ajoin esille jos vaikuttaa että ois lynkkautumassa.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.09.2018 08:31:16

Oikein hyvää huomenta kaikille, ja hienoa saada "vanhoja" kasvoja taas mukaan peliin :)

Tehoäänistä, ymmärrän mikäli porukat haluavat pantata äänien kanssa, mutta toivoisin että tässäkin tapauksessa oma ääni annetaan vaikka sitten leikkiversiona. Näin nähtäisiin selkeämmin kenet kukakin olisi valmis pudottamaan, ja mikäli tämän suhteen vielä mennään sanoista tekoihin myöhemmin. Kallistun henk. koht. perusäänestelyn puoleen ainakin alkuvaiheessa. Yleensä aidoimmat reaktiot tulevat siinä vaiheessa kun putoamisvaara on todellinen, joten en pidä niin hyvänä ajatuksena äänen lukitsemista vajavaisin tiedoin. Loppupelissä vahvojen äänien panttaus on arvokkaampaa.

Sain oikein hyvän fiiliksen Haliman avauksesta, vaikuttaa aidonoloisen innostuneelta vaikkei avaus mahdoton olisikaan pahikselle. Antaisin myös pienenpienenpienen pisteen Cameronille tuon avauksen huomioimisesta, sekä tökkäisystä Jinmurun suuntaan. Jinmurun avaus taas oli huolettoman oloinen.

Muuten heränneista Aelinalta ja Savulta asialliset ja asiapitoiset viestit. Viestien sävyn puolesta molemmat jäivät neutraaleiksi. Pidän kumpaakin potentiaalisina pahiksina :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 13.09.2018 17:34:38

En nyt lainaile.

Jinmurun ekaa viestiä on kommentoitu. Ymmärrän pointin massamurhasta, mutta onhan täällä muutkin olleet tehoäänten puolella tarvittaessa. Lisäksi mulla on käsitys Jinmurusta aktiivisena peliasioiden (sori, en osaa ilmaista, mutta voimat, äänestys yms) käyttäjänä viime pelin perusteella. Huolettomasta aloituksesta olen samaa mieltä.

Meiziltä on pakko huomioida, että sai Halimasta hyvismäisen aloituksen ja saman tunteen saaneelle Cameronille antaa pisteen. Jinmuru (?), minä ja Savu jäimme neutraaleiksi, minun jättäessä Haliman neutraaliksi, Jinmurun mainitessa Haliman aloitus ja Savun jättäessä mainitsematta.

Meizin kommentti, että minä ja Savu olisimme potentiaalisia pahiksia, on vähän mielenkiintoinen tässä vaiheessa peliä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 13.09.2018 20:00:27

Mä odotin viestitulvaa, mutta täällä on vain pari hassua viestiä lisää. :( Missä olette ihmiset?

Tässä mun pari sanasta kaikista tähän mennessä heränneistä.

Jinmurulta saman oloinen aloitus peliin kuin yleensäkin hyviksenä.
Cameronin aloitus oli kivan iloinen, ja tykkään siitä että jo heti ekasta kahdesta viestistä löysi sanottavaa pelaajista.
Aelinankin avaus on tutuhkon oloinen, mutta en saanut samanlaista hyvää vibaa kuin ylemmistä.
Savun avauksesta en oikein tiedä. Periaatteesa ihan ok, mutta sitten kuitenkin jokin tökkii. Vähän niinkuin tekopirteän oloinen tai en tiedä mikä siinä mättää.
Meiziltä ihan varteenotettava ehdotus noista "leikkiäänistä", mutta sitten taas en oikein innostu. Jos pelataan selkeästi ja kirjoitetaan silloin tällöin listauksia, ketä epäillään ja ketä ei, niin kyllähän ne epäilyksenalaiset sieltä käy ilmi. Ja jotenkin tuntuis hankalalta ruveta "leikkiäänestämään" kun tässä pelissä on jo kahta erilaista oikeaa äänestystäkin. Meizin roolistahan tämä ehdotus ei kerro mitään tietenkään.

Sitten pelissä ois vielä Black Fox, Marzzuu ja Vampire, jotka nukkuu vielä jossain kolossa. Oispa kiva saada lisää äksöniä ketjuun!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 13.09.2018 20:28:22

Sanotaanpa tähän väliin, että Halimasta tulee ihan erilainen tunne kuin viime pelissä, ainakin tässä vaiheessa. Innokkaampi ja aktiivisemmin mukana pelin kulussa. Vapautuneempi? Vaikuttaisi tässä vaiheessa hyvismäiseltä.

Teen myöhemmin tämän pelipäivän aikana kunnon listauksen, nyt tulee vähän katkonaisia ajatuksia.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Black Fox » 13.09.2018 20:37:33

Täällä ollaan, juuri töistä kotiin päässeenä. Eilen puoliunessa vähän lueskelin tätä keskustelua, mutta energiaa vastaamiselle ei ollut vielä silloin. Kiva kuitenkin päästä pitkästä aikaa itsekin pelaamaan pelkän lukemisen sijaan. Katotaan muistanko enää mitään :)

Ensinnäkin pelistä, äänestys vaikuttaa mielenkiintoiselta, vaikkakin alkuun ei niin suositeltavalta. Loppua kohden ehkä sitten voi uskaltaa tuota tehokasta ääntä käyttää, katsotaan kuka on se ensimmäinen rohkea. Jotenkin uskoisin, että ne tulevat jossakin vaiheessa käyttöön. Kiva oli saada myös suojelija porukkaan, toivottavasti siitä roolista saadaan mahdollisimman suuri hyöty irti :)

Halima avasi pelin viestillään, jonka ensimmäinen kappale rooliviestin lukemisesta särähti korvaan. Hetken sitä mietittyäni tuli mieleen jossakin pelissä Haliman sanoneen, että hän on varomattomampi sanoissaan hyviksenä, joten ehkä se voi mennä senkin piikkiin. Halima kuitenkin sluibailee todella usein pahiksena läpi pelin, en tiedä olisiko tämäkään peli mitenkään kovin erilainen siinä suhteessa. Kukaan ei kuitenkaan ole heti lynkkaamassa ilman näyttöä ketään vaan ihan tyhjältä pöydältä lähdetään. Halimalla on kieltämättä hyvä pointti äänestyssysteemistä.

Cameronia komppailen liittyen Aelinan taitavaan pelaamiseen aloittelijaksi. Kaksi lukemaani peliä olivat kyllä todella hyviä aloittelijaksi! Paljon mielipiteitä, joihin itselläni ei missään vaiheessa olisi riittänyt älykkyys. Täytyy kyllä Savuakin kehua hyvästä pelistä, sitä oli kiva lukea!

Aelina kirjoitti:Haluaisin kyllä nostaa hyvänkin puolen esille: jos suojelija tulisi illalla esille, vähemmällä pelaajamäärällä voidaan muuttaa äänestyksen suuntaa. Tosin tämä tarkoittaa viime hetken ääniä ja yllättäviä käänteitä, joiden fani en ole.

Meinaatko, että haluaisit suojelijan tänä iltana esille vai tarkoititko ihan yleisesti jotakin iltaa? En ehkä nyt päässyt tähän kärryille :)

Savu kirjoitti: Suojelija on tässä pelissä ilmeisesti aina hyvis toisin kuin tuo kapteeni käskee -pelin vartija?

Suojelija on tässä pelissä hyvis. Kapteeni koskee-peli oli eritavalla rakennettu, jossa normaalisti hyviksen roolin voi saada pahis.

Meiz kirjoitti:Tehoäänistä, ymmärrän mikäli porukat haluavat pantata äänien kanssa, mutta toivoisin että tässäkin tapauksessa oma ääni annetaan vaikka sitten leikkiversiona. Näin nähtäisiin selkeämmin kenet kukakin olisi valmis pudottamaan, ja mikäli tämän suhteen vielä mennään sanoista tekoihin myöhemmin.

Jäin miettimään tätä kommenttia. Jotenkin omat aivot kääntävät tämän niin, että ihmisten äänet halutaan tietää sen takia, että kenet on helppo pahiksena äänestää pois. Pitkällisen mietinnän jälkeen tämä kertominen sinänsä voi hyödyttää hyviksiä jos huomataan, että äänet olisivat tulossa suojelijalle. Toki hyviksenä itse mietin ennemminkin sitä kuka minun mielestäni on pahis kuin että mitä muut haluavat äänestää. En tiedä saiko kukaan tästä ajatuksesta kiinni.

Muutaman pelaajan kommentti särähti korvaan, mutta koen kuitenkin kaikkien olevan vielä neutraalin puolella. Katsotaan miten seuraavat viestit muuttavat tilannetta. Kiva kuitenkin päästä pelaamaan taas!

//Jaaha, lisää viestejä. Katson nekin nyt sitten samalla.
Halima, täällä ollaan! Nähtävästi ollaan samoilla linjoilla koskien Meizin ehdotusta, siitä pieni plussa.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 13.09.2018 20:44:51

Eli tosiaan tarkoitin sitä, että mikäli suojelija tulee vasta viime tipassa esille päivän lopussa ja on tiputusuhan alla, tehoäänillä saattaisi pystyä pelastamaan suojelijan, koska ei tarvitsisi niin paljon ääniä. Mutta tämä edellyttäisi, että pelin loppua olisi seuraamassa äänestämättömiä pelaajia, joten alan jo tajuta, että käytännössä tilanne on epätodennäköinen.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.09.2018 22:11:14

En tajua miten en ilmotesa hokannu, et mullahan on larppireissu tänä samana viikonloppuna... :D Hyvin Halima painosti ilmoamaan ku unohtu koko homma. No, sunnuntaina illalla oon kuitenki jo paikalla todnäk!

Cameron, tuskin tulee huvin vuoks kuitenkaan testattua superääntä :'D

Aelina sanoi: "Haluaisin kyllä nostaa hyvänkin puolen esille: jos suojelija tulisi illalla esille, vähemmällä pelaajamäärällä voidaan muuttaa äänestyksen suuntaa. Tosin tämä tarkoittaa viime hetken ääniä ja yllättäviä käänteitä, joiden fani en ole."
Ku on vaan yks erikoinen ni mitä muuta yllättävää voi tulla? Vai alkoko pahiksena pelottaa et esiintullutta suojelijaa pelastaesa sut äänestettäiski pois? :p

Halima, älä välitä, mun lausahus sulle oli tarkotettu ihan leikkisäks! :D Tällä hetkellä ei oo mitään syytä, miks saisin susta pahisvibaa. Oot vaan niin ovela pelaaja, et aina pitää olla vähän varuillaan!

Sori, en jaksanu tehä lainauksia puhelimella!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 13.09.2018 22:55:01

Black Fox kirjoitti:Hetken sitä mietittyäni tuli mieleen jossakin pelissä Haliman sanoneen, että hän on varomattomampi sanoissaan hyviksenä, joten ehkä se voi mennä senkin piikkiin

Itse asiassa Halima oli viime pelissä pahis ja erottautui juuri harkitsemattomilla viesteillään, jotka särähtivät pahasti korvaan itse kullakin. Melkolailla aiheutti oman lynkkautumisensa toisena päivänä paljastamalla roolinsa, mitä katui "10 sekuntia myöhemmin". Sikäli tuo ensimmäinen viesti antoi mulle ihan samanlaiset vibat kuin silloin. Myöhemmät viestit on kuulostaneet kyllä paljon aktiivisemmilta ja analyyttisemmiltä kuin viime pelin pahis-Halima joka kuulosti todella huolettomalta ja vaihtoi nopeasti mielipitetään.

Meiz kirjoitti:Sain oikein hyvän fiiliksen Haliman avauksesta, vaikuttaa aidonoloisen innostuneelta vaikkei avaus mahdoton olisikaan pahikselle. Antaisin myös pienenpienenpienen pisteen Cameronille tuon avauksen huomioimisesta, sekä tökkäisystä Jinmurun suuntaan. Jinmurun avaus taas oli huolettoman oloinen.

Tämmönen pisteiden jakelu yhden viestin pohjalta ja "oikein hyvän fiiliksen" saaminen noin erikoisesta aloitusviestistä ei kuulosta yhtään siltä super analyyttiseltä Meiziltä jota viime pelissä näin. Toisaalta olit siinä pelissä pahis joten ehkä tää nyt viittaakin juuri päinvastaiseen. Sanoit myös viime pelissä, että vaikeinta pahiksena pelaamisessa on keksiä epäilyjä toisista pelaajista, jotka eivät vaikuta teennäisiltä. Nyt olisi ollut kyllä ihan hyviä kohtia mihin tarttua, mutta jostain syystä löysit vain hyvismäisiä/neutraaleja asioita, ja vielä aika epäjohdonmukaisilla perusteilla kuten Aelina mainitsi.

Aelina kirjoitti:Meizin kommentti, että minä ja Savu olisimme potentiaalisia pahiksia, on vähän mielenkiintoinen tässä vaiheessa peliä.

Musta on kyllä ihan normaalia pitää ketä tahansa neutraalina tai potentiaalisena pahiksena tässä vaiheessa peliä. Enemmän olen ihmeissään että on noin nopeasti saamassa hyvisvibaa muutaman viestin perusteella.

Halima kirjoitti:Savun avauksesta en oikein tiedä. Periaatteesa ihan ok, mutta sitten kuitenkin jokin tökkii. Vähän niinkuin tekopirteän oloinen tai en tiedä mikä siinä mättää.

Pitääpä lopettaa tuo pirteän esittäminen ja olla vaan oma synkkä itseni :D

Jinmuru kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin viime pelissä, eli innokkaalta erikoisominaisuuksien käyttäjältä :) Siellähän Jinmuru paljasti olleensa kapteeni ja käyttäneensä kaikkia käytössä olevia kykyjään. Samaan tyyliin myös osallistuu peliin melko lyhkäisillä viesteillä rennolla otteella.

Aelinasta en nyt löydä oikein mitään sanottavaa suuntaan enkä toiseen, hyvää analyysiä.

BlackFoxin avauksesta tykkäsin erityisesti, tuli ihan mielenkiintoinen uusi näkökanta tuohon Meizin ehdotukseen. Minäkään en nyt oikein näe miten hyviksiä hyödyttää aikainen äänien antaminen. Äänestys ei varmasti mene niin viime tippaan että suojelija ei ehtisi tulla esille, ja kun tehoäänetkin on vielä käytössä niin suunta on nopeampi muuttaa. Meiz piti viime pelissä aikaisia ääniä epäilyttävänä, joten aika erikoinen suunnanmuutos. Viime pelissä sanoi tällaista:

Meiz kirjoitti:Miinan osalta ihmettelen kiirettä päästä antamaan ääni suht selvästi vajain tiedoin. Luontevampaa hyvistoimintaa olisi mielestäni halu välttää riskejä sen suhteen, että onkin äänestämässä hyvistä ulos.


Toisaalta tuo on sanottu pahiksena, joten voihan toki olla että Meiz on oikeasti aivan päinvastaista mieltä ja tämä perustelu oli väkisin keksitty.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.09.2018 10:16:41

Joo, yhteisesti sovitut "viralliset" leikkiäänet menevät turhan monimutkaiseksi. Mikäli joku päättää pantata superäänen kanssa, selkeä "tällä hetkellä äänestäisin xxx" olisi jokatapauksessa hyödyllinen alleviivaus esimerkiksi listausviestiin. Saan tästä enemmän irti kuin listasta jossa kerrotaan epäilyt, muttei päädytä tulokseen siitä kenet sillä hetkellä pudottaisi yli muiden. Ehkä itsestäänselvää, ehkä ei.

Black Fox kirjoitti:Jäin miettimään tätä kommenttia. Jotenkin omat aivot kääntävät tämän niin, että ihmisten äänet halutaan tietää sen takia, että kenet on helppo pahiksena äänestää pois. Pitkällisen mietinnän jälkeen tämä kertominen sinänsä voi hyödyttää hyviksiä jos huomataan, että äänet olisivat tulossa suojelijalle. Toki hyviksenä itse mietin ennemminkin sitä kuka minun mielestäni on pahis kuin että mitä muut haluavat äänestää. En tiedä saiko kukaan tästä ajatuksesta kiinni.

Ehdotatko että hyviksille edullisempaa peliä olisi jättää kertomatta kenet haluaisi pudottaa, kesken päivää? Olen itse pitänyt tällaista tietoa erittäin hyödyllisenä tulevina päivinä.

Savu kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:Hetken sitä mietittyäni tuli mieleen jossakin pelissä Haliman sanoneen, että hän on varomattomampi sanoissaan hyviksenä, joten ehkä se voi mennä senkin piikkiin

Itse asiassa Halima oli viime pelissä pahis ja erottautui juuri harkitsemattomilla viesteillään, jotka särähtivät pahasti korvaan itse kullakin. Melkolailla aiheutti oman lynkkautumisensa toisena päivänä paljastamalla roolinsa, mitä katui "10 sekuntia myöhemmin". Sikäli tuo ensimmäinen viesti antoi mulle ihan samanlaiset vibat kuin silloin. Myöhemmät viestit on kuulostaneet kyllä paljon aktiivisemmilta ja analyyttisemmiltä kuin viime pelin pahis-Halima joka kuulosti todella huolettomalta ja vaihtoi nopeasti mielipitetään.

Halima ei ollut varomaton sanoissaan viime pelissä, päinvastoin. Epäilyä hän sai niskaan heikosti perustelluista epäilyistä ja äänestä. Mikä yhteys edellisen pelin roolipaljastuksella putoamisuhan alla on tämän pelin avausviestiin? Tässä viestissä tuntuu olevan konteksti hukassa, kuten myös seuraavassa lainauksessa.
Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Sain oikein hyvän fiiliksen Haliman avauksesta, vaikuttaa aidonoloisen innostuneelta vaikkei avaus mahdoton olisikaan pahikselle. Antaisin myös pienenpienenpienen pisteen Cameronille tuon avauksen huomioimisesta, sekä tökkäisystä Jinmurun suuntaan. Jinmurun avaus taas oli huolettoman oloinen.
Tämmönen pisteiden jakelu yhden viestin pohjalta ja "oikein hyvän fiiliksen" saaminen noin erikoisesta aloitusviestistä ei kuulosta yhtään siltä super analyyttiseltä Meiziltä jota viime pelissä näin. Toisaalta olit siinä pelissä pahis joten ehkä tää nyt viittaakin juuri päinvastaiseen. Sanoit myös viime pelissä, että vaikeinta pahiksena pelaamisessa on keksiä epäilyjä toisista pelaajista, jotka eivät vaikuta teennäisiltä. Nyt olisi ollut kyllä ihan hyviä kohtia mihin tarttua, mutta jostain syystä löysit vain hyvismäisiä/neutraaleja asioita, ja vielä aika epäjohdonmukaisilla perusteilla kuten Aelina mainitsi.
Aelina kirjoitti:Meizin kommentti, että minä ja Savu olisimme potentiaalisia pahiksia, on vähän mielenkiintoinen tässä vaiheessa peliä.

Musta on kyllä ihan normaalia pitää ketä tahansa neutraalina tai potentiaalisena pahiksena tässä vaiheessa peliä. Enemmän olen ihmeissään että on noin nopeasti saamassa hyvisvibaa muutaman viestin perusteella.

Vertailet parhaillaan tämän pelin avausviestiäni edellisen pelin kokonaisuuteen. Ja koska avausviestini ei täyttänyt edellispelin standardeja ja pitänyt sisällään "super-analytiikkaa", saadut hyvisvibat / neutraali - kommentit eivät ole tarpeeksi hyvin perusteltuja, vaan pikemminkin koet heikot perusteet epäilyttäviä. Miten perusteluni olivat epäjohdonmukaisia, nehän perustuivat suurimmaksi osaksi viestien sävyyn?

Pahiksena epäilyjen keksiminen on kovinkin helppoa, joten edellisen pelin kommentti oli tarkoitettu ajamaan miina hautaan. Mielestäni perusteluni edellispelissä eivät olleet teennäisiä vaan oikein hyviä :)
Savu kirjoitti:Meiz piti viime pelissä aikaisia ääniä epäilyttävänä, joten aika erikoinen suunnanmuutos. Viime pelissä sanoi tällaista:
Meiz kirjoitti:Miinan osalta ihmettelen kiirettä päästä antamaan ääni suht selvästi vajain tiedoin. Luontevampaa hyvistoimintaa olisi mielestäni halu välttää riskejä sen suhteen, että onkin äänestämässä hyvistä ulos.

Toisaalta tuo on sanottu pahiksena, joten voihan toki olla että Meiz on oikeasti aivan päinvastaista mieltä ja tämä perustelu oli väkisin keksitty.

Voin taustoittaa muutaman seikan edellispelistä ja omasta näkemyksestäni peliin. Aikaiset äänet eivät ole epäilyttäviä, enkä tällaista yleislinjausta ole koskaan vetänytkään. Päinvastoin ääniä kannattaa mielestäni jakaa aktiivisesti niin kauan kun niitä ei joudu lyömään lukkoon. Miinan osalta kommentti perustui heikkoihin perusteluihin sekä siihen ettei hän uskonut ehtivänsä loppupäivään mukaan, eli ääni oli tavallaan lopullinen. Kysessä ei siis ollut äänen ajankohta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.09.2018 10:34:47

Savu kirjoitti:Superääni vaikuttaa kyl ihan mielenkiintoselta. Kyllä se varmaan aiheuttaa sen että moni ei enää heittele aikaisia ääniä jotka tois säpinää peliin. Ja pahikset voi koordinoida omat superäänensä niin että käytössä on kolme ääntä jos tilanne sitä vaatii. Tuntuu musta tosi hyödylliseltä ominaisuudelta pahiksille, kun taas hyviksenä ei voi olla varma mistään, joten superääni on vähän kaksipiippuinen juttu.

Savu kirjoitti:BlackFoxin avauksesta tykkäsin erityisesti, tuli ihan mielenkiintoinen uusi näkökanta tuohon Meizin ehdotukseen. Minäkään en nyt oikein näe miten hyviksiä hyödyttää aikainen äänien antaminen. Äänestys ei varmasti mene niin viime tippaan että suojelija ei ehtisi tulla esille, ja kun tehoäänetkin on vielä käytössä niin suunta on nopeampi muuttaa. Meiz piti viime pelissä aikaisia ääniä epäilyttävänä, joten aika erikoinen suunnanmuutos.

Tulkitsen ylläolevasta lainauksesta että hieman harmittelet aikaisten äänien puuttumista, joka toisi säpinää peliin. Nyt kuitenkin et näe aikaisia ääniä hyödyllisinä ja koet oman mielipiteeni tästä epäilyttävänä? :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.09.2018 10:39:30

Jinmuru: Mun mielestä se, että äänestys muuttaa täysin suuntaa, on yllättävä käänne ja sitä käänteellä tarkoitin. Viime hetkellä esiintulo suojelijalta on myös yllättävä käänne (ymmärrän osittain, mutta esiin voisi tulla vähän aikaisemmin). Tällaisista en pidä, koska siinä vaiheessa lähdetään enemmän arvailulinjalle, ja seuraavana päivänä mietitään, mitä ihmettä illalla tapahtui. Eikä noihin yllättäviin käänteisiin nyt edes tarvita, kuin että muutama alkaa miettiä, onko pudotettava pahis ja sitten alkaa äänet lennellä suuntaan ja toiseen. Mun on nyt vaikea ymmärtää, mikä tuossa alkuperäisessä viestissä oli sun mielestä niin hälyttävää.

Savu: Mun mielestä näin varhaisessa vaiheessa kaikki pelaajat ovat potentiaalisia pahiksia. Joten siltä kannalta on omituista nimetä kaksi pelaajaa potenttiaalisiksi pahiksiksi. Mutta en tiedä, Meizillä saattaa olla vahvemmat ajatukset pelistä, kuin mitä minä osaan muodostaa heti.

Mun mielestä Savu pelaa vähän epävarmemmin, mutta ihan pelin alku saattaa olla syynä.

// Huonosti luettu muut
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Cameron » 14.09.2018 13:37:14

Meiziltä ihan mielenkiintoinen heitto nuista "leikkiäänistä". Komppaan kyllä Halimaa ja Meiziä tässä, että ehkä vaan mennään normaalisti ja kirjoitellaan omat epäilyt auki ja äänestetään sitten oikeasti kun äänestetään niin ei mene liian sekavaksi. Meiz vaikuttaa muutenkin ihan itseltään, ei synny suurempia viboja vielä mihinkään suuntaan.

Jee BF:kin heräsi! :) Aika rennon oloinen eka viesti ja hyvää pohdiskelua.

Savun viestistä tämä kyllä hyppäsi silmille:
Savu kirjoitti:Minäkään en nyt oikein näe miten hyviksiä hyödyttää aikainen äänien antaminen. Äänestys ei varmasti mene niin viime tippaan että suojelija ei ehtisi tulla esille, ja kun tehoäänetkin on vielä käytössä niin suunta on nopeampi muuttaa. Meiz piti viime pelissä aikaisia ääniä epäilyttävänä, joten aika erikoinen suunnanmuutos.

Ööööm siis totta kai aikaiset äänet ovat hyviksille eduksi? Äänen saanut ehtii puollustautua, reagoida ja sen jälkeen ehtii nähdä myös muiden pelaajien reagointeja toisen pelaajan saamaan ääniin. Koska äänethän ovat lopuksi ne, jotka ratkaisee ja niistä voi nähdä lopulta konkreettisia yhteyksiä pelaajien välillä. Pahiksille ovat eduksi myöhään illalla heitetyt äänet, joita ei sitten "ehdikään" juuri perustella tai vaihtaa, eivätkä muutkaan ehdi oikein reagoida näihin. Lisäksi aikaisista äänistä syntyy tavallisesti lisää keskustelua, mikä on lähes aina eduksi hyviksille.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.09.2018 13:50:42

Black Fox kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Tehoäänistä, ymmärrän mikäli porukat haluavat pantata äänien kanssa, mutta toivoisin että tässäkin tapauksessa oma ääni annetaan vaikka sitten leikkiversiona. Näin nähtäisiin selkeämmin kenet kukakin olisi valmis pudottamaan, ja mikäli tämän suhteen vielä mennään sanoista tekoihin myöhemmin.

Jäin miettimään tätä kommenttia. Jotenkin omat aivot kääntävät tämän niin, että ihmisten äänet halutaan tietää sen takia, että kenet on helppo pahiksena äänestää pois. Pitkällisen mietinnän jälkeen tämä kertominen sinänsä voi hyödyttää hyviksiä jos huomataan, että äänet olisivat tulossa suojelijalle. Toki hyviksenä itse mietin ennemminkin sitä kuka minun mielestäni on pahis kuin että mitä muut haluavat äänestää. En tiedä saiko kukaan tästä ajatuksesta kiinni.

Itse näen Meizin kommentin enemmänkin niin, että jos haluaa säästellä tehoääntään, kannattaisi kuitenkin kertoa selkeästi, ketä on lähdössä äänestämään jo ennen äänestystä. Ääneenhän voi reagoida äänestyksen jälkeenkin, vaikka se on pysyvä, mutta ehkä on apua ensin kuulla pelaajan selitykset/mielipiteet/tmv ennen lopullista äänestystä. Minä kyllä hieman kyseenalaistan tehoäänen panttaamista tarkoituksella, mutta voihan niinkin tehdä. Ennemmin pahiksena olisi hyvä lähteä seuraamaan jo heitettyä tehoääntä, kuin neuvotella mahdollisimman pitkään äänistä. Lisäksi minun mielestäni äänestys kertoo, ketä on valmis äänestämään pois eli pitää pahiksena, joten mun mielestä tuo on vähän omituinen pointti, että ennemmin tiedät pahismaiset kuin äänestettävät. (Meiz taisi nostaa näitä esille uudemmassa viestissä, ehkä olisi pitänyt lukea ensin kaikki.)

Black Fox kirjoitti:Muutaman pelaajan kommentti särähti korvaan, mutta koen kuitenkin kaikkien olevan vielä neutraalin puolella. Katsotaan miten seuraavat viestit muuttavat tilannetta. Kiva kuitenkin päästä pelaamaan taas!


Esititkö kaiken särähtävän viestissäsi, vai oliko vielä muuta?

Jinmuru kirjoitti:Aelina sanoi: "Haluaisin kyllä nostaa hyvänkin puolen esille: jos suojelija tulisi illalla esille, vähemmällä pelaajamäärällä voidaan muuttaa äänestyksen suuntaa. Tosin tämä tarkoittaa viime hetken ääniä ja yllättäviä käänteitä, joiden fani en ole."
Ku on vaan yks erikoinen ni mitä muuta yllättävää voi tulla? Vai alkoko pahiksena pelottaa et esiintullutta suojelijaa pelastaesa sut äänestettäiski pois? :p

Tämä on osoitettu mulle jonkin aikaa Cameronin epäilyn jälkeen. Jotenkin mun mielestä tämä ajankohta on omituinen, ihan kuin olisi pakko päästä jostakin löytämään epäilyjä.

//Cameron
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.09.2018 13:54:50

Olen näköjään saanut järjestettyä enemmän aikaa kuin ensin ajattelin. Okei, nyt voisin jo listailla vähän ihmisiä. Mitään kamalan syvällistä en ole vielä saanut. Huomaan kommentoivani monessa tyyliä, mutta eipä voi mitään. (Luen näitä kirjoittajajärjestyksessä, katsotaan, tuleeko epäloogisuuksia.)

Black Fox: Black Foxilta tuli jo jotain asiaa, mutta jää melko neutraaliksi.

Cameron: Cameron vaikuttaa olevan innokkaana pelaamassa viestin tyylistä päätellen, mutta ei vielä oikein mitään kommentoitavaa.

Halima: Tuo ensimmäinen viesti sai nostamaan kulmia. Ihan vain sen takia, että pahiksena olisi melko kätevää ilmoittaa noin, mutta hyviksenäkin loogista. Ainakin osittain. Noista uudemmista viesteistä tulee tosin ihan erilainen tunne kuin edellisessä pelissä. Paljon innokkaamman tuntuinen. Voisi ihan hyvin olla pahisjuoni, mutta ainakin tällä hetkellä vaikuttaa hyvismäiseltä.

Jinmuru: Jinmuru sinänsä ei vielä ole sanonut mitään erityisen epäilyttävää, mutta jokin mua vaan häiritsee. Se on noiden viestien tunnelma, mikä on ihan erilainen mun muistamaani Jinmuruun. Voin kyllä olla väärässäkin, eikä mulla nyt kamalan hyviä vertauskohteita ole. Tökkii kuitenkin.

Marzzuu: Ei herännyt.

Meiz: Ristiriitaisia tunnelmia. Meiziltäkin on tullut asiaa ja ihan hyvää sellaista. Jostain syystä mulla tulee vaan tunne tuosta potentiaalisia pahiksia -viestistä, että alkaisi valmistella jo nyt pudotuksia pahiksena, mutta ehkä se on vain tunne… Neutraali vielä.

Savu: Yleisesti ottaen Savu vaikuttaa hieman epävarmemmalta kuin viime pelissä, mutta tämä saattaisi johtua siitä, että materiaalia on vähemmän, kun viimeksi pääsi suoraan analysointihommiin. Mutta ehkä tämäkin vaikute katosi toista viestiä loppuun lukiessa. Mua hieman vaivaa jokin, mutta en osaa sanoa tarkemmin.

//Yhä Cameron
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Halima » 14.09.2018 20:51:58

Black Fox avasi pelin kivasti, kevyt hyvisfiilis tuli mulle heti kun oli paljon asiaa ja luonnollisen ja avoimen oloisesti kirjoitettu.

Jinmuru kirjoitti:En tajua miten en ilmotesa hokannu, et mullahan on larppireissu tänä samana viikonloppuna... :D Hyvin Halima painosti ilmoamaan ku unohtu koko homma. No, sunnuntaina illalla oon kuitenki jo paikalla todnäk!

Hups ja anteeksi! (Oikeasti ei kaduta yhtään, kiva että oot mukana ja yhden viikonlopun poissaolo ei paljoa paina). :)


Savun ja Meizin sananvaihto on ehkä kiinnostavinta mitä tässä pelissä on tähän mennessä tapahtunut. En ihan osaa vielä vetää tästä johtopäätöstä, mutta tällaisia ajatuksia mulla on siitä:
    1) Savu kritisoi Meizin pisteiden jakelua ja "oikein hyvän fiiliksen" saamista yhden viestin perusteella. En kuitenkaan saa tästä Savun viestistä sellaista kuvaa että hän olisi oikeasti epäilemässä Meiziä pahikseksi, koska hän parissa eri kohdassa viestissään käyttää lausahduksia kuten "Toisaalta olit siinä pelissä pahis joten ehkä tää nyt viittaakin juuri päinvastaiseen" ja "Toisaalta tuo on sanottu pahiksena, joten voihan toki olla että Meiz on oikeasti aivan päinvastaista mieltä ja tämä perustelu oli väkisin keksitty".
    2) Meiz puolustautuu Savun viestiin ihan hyvin, mutta melko pitkänlaisesti ja perusteellisesti ottaen huomioon epäilyjen asteen.
Mulla tulee tästä nyt mieleen seuraavat mahdollisuudet:
    a) Savu on pahis, ja yrittää mustamaalata Meiziä, mutta saada sen näyttämään siltä, että hän ei olisi se alkuperäinen epäilijä ja siksi toistelee tuota että nämä Meizin "pahismaisuudet" saattavat kuitenkin olla hyvismäisyyksiä.
    b) Savu on aloitteleva hyvis ja Meiz on pahis, joka näkee Savussa helpon kohteen epäilyille, koska Savun epäilyissä (kieltämättä) on aukkoja.
    c) Molemmat ovat hyviksiä ja haukkuvat väärää puuta
Tämän sananvaihdon perusteella en usko, että molemmat olisivat pahiksia, vaikka kyllähän sekin ehkä Meizin tuntien olisi mahdollista. Mua kiinnostais kuulla mitä mieltä te muut ootte tästä sananvaihdosta?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.09.2018 21:29:39

Oho, unohdinpa listauksestani Vampiren, vaikka Marzzuu sieltä löytyi. Noh, eiköhän tämäkin ole ilmiselvä...

Mun mielestä on ihan mahdollista, että jompi kumpi on pahis. Miksei molemmat, mutta en ehkä vielä kallistu ainakaan sinne. (Tai sitten molemmat on hyviksiä.) Mun mielestä hyviä pointteja, mulla huomiota ei kiinnittänyt keskustelu, mutta ehkä oon nyt liian väsynyt katsomaan sitä tarkemmin. Ylipäätään, kun katson tuota mun edellistä viestiä, sieltä on näköjään muutama asia jäänyt uupumaan / tulee huonosti esille. Tuo keskustelu ei kiinnittänyt siis huomiota, mutta henkilöt kyllä.

Mua itseä ärsyttää käyttää Savua vastaan tyyliargumenttia, kun ekan pelin maine voi olla tosi vaikea seuraavassa pelissä. Mun aktiivinen maine ei ollut mikään kiva viimeksi. :D Varsinkin, kun Savu lähti varapelaamaan ihan erilaisilla lähtökohdilla, kuin on nyt mukana. Jotenkin Savu tuntuu enemmän tukeutuvan muiden mielipiteisiin, ja on tosiaan vähän kysyvämpi nyt. Ehkä kaipaisin peliä vähän pidemmälle, mutta mun mielestä tämä muutos on nyt huomattava. Mutta kuten Halima sanoi, voi olla ihan vain aloitteleva hyvis. Tai sitten pahis, joka ei tiedä, miten pelaisi. En ehkä vielä lähtisi äänestämään Savua, mutta ei pääse kyllä hyvismäisten kärkeen tällä hetkellä. SIlmällä pidettävä.

Ja Meiz. Mä luulen, että mulla on jonkinlainen - vaikkakin epäselvä - kuva Meizin pahispelistä (satuinpa lukemaan aiempaa peliä, jossa Meiz sanoi epäilyttäväksi tyylin, jota käytti viimeksi pahiksena). Mun on vaikea vielä nähdä, onko peli samanlaista kuin viimeksi, joten en uskalla sanoa siitä oikein mitään. Tämä on vähän toistoa mun edelliseen viestiin: Se, miksi koin potentiaaliset pahikset omituiseksi sanavalinnaksi, oli tosiaan kahden pelaajan nostaminen muiden yli potentiaalisiksi pahiksiksi. Mulla tuli vähän tunne, että lähdetään nyt osittain mun perään (vaikkapa ihan sen takia, että lähdin viimeksi äänestämään Meiziä pois pahiksena) ja osittain Savun perään (Savulta tuli hyvää peliä, ja on tosiaan vasta yksi peli takana, molemmilta kannoilta hyvä "uhri"). Sitten Meiz lähtee enemmän Savun perään, joka oli minua ennen lähtenyt miettimään pelaajia.

Saikohan kukaan edes mitään selvää...

Toivottavasti Marzzuu ja Vampire herää. Cameronista ja Black Foxista mun on vaikea muodostaa kuvaa tällä hetkellä, joten toivoisin jotain lisää. Ja pitäisi ehkä lukea vähemmän väsyneenä uudestaan viestit.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Savu » 14.09.2018 22:58:52

Meiz kirjoitti:Halima ei ollut varomaton sanoissaan viime pelissä, päinvastoin. Epäilyä hän sai niskaan heikosti perustelluista epäilyistä ja äänestä. Mikä yhteys edellisen pelin roolipaljastuksella putoamisuhan alla on tämän pelin avausviestiin? Tässä viestissä tuntuu olevan konteksti hukassa, kuten myös seuraavassa lainauksessa.

Mielestäni oli, niinhän hän itsekin myönsi kun katui paljastustaan. Mielestäni hänen roolipaljastuksensa ennen yötä aiheutti juuri suurimmat epäilyt toisena päivänä. Moni oli sitä mieltä että Haliman olisi pitänyt kuolla yöllä koska paljasti olevansa vartija ennen yötä. Tämän yhteys avausviestiin on se, että Halima voi kirjoittaa pahiksena tosi huomiota herättäviä viestejä, vaikka tuntuisi pahikselle fiksummalta välttää tarpeetonta huomiota.

Meiz kirjoitti:Vertailet parhaillaan tämän pelin avausviestiäni edellisen pelin kokonaisuuteen. Ja koska avausviestini ei täyttänyt edellispelin standardeja ja pitänyt sisällään "super-analytiikkaa", saadut hyvisvibat / neutraali - kommentit eivät ole tarpeeksi hyvin perusteltuja, vaan pikemminkin koet heikot perusteet epäilyttäviä. Miten perusteluni olivat epäjohdonmukaisia, nehän perustuivat suurimmaksi osaksi viestien sävyyn?

Totta kai vertaan, ethän sinä ensimmäisenä vuorokautena kirjoittanut kuin yhden lyhyehkön viestin, joten ei kai sitä muuhun sitä voi verrata kuin aiemmin muodostaneeseeni kokonaisuuteen sinusta. Muotoilisin ehkä uudestaan että perustelusi eivät olleet epäjohdonmukaisia, koska niitähän oli vain Cameronin osalta. Tarkoitin että hyvis/neutraali arviot olivat mielestäni epäjohdonmukaisia, koska niillä perustein millä sanoit pitäväsi Cameronia hyviksenä, olisi sinun pitänyt pitää myös ainakin Aelinaa hyviksenä. Jos mielipiteesi pohjautuivatkin kuitenkin ainoastaan tulkitsemaasi viestien sävyyn niin niitä on vaikea järkiperustein alkaa kritisoimaan.

Meiz kirjoitti:Voin taustoittaa muutaman seikan edellispelistä ja omasta näkemyksestäni peliin. Aikaiset äänet eivät ole epäilyttäviä, enkä tällaista yleislinjausta ole koskaan vetänytkään. Päinvastoin ääniä kannattaa mielestäni jakaa aktiivisesti niin kauan kun niitä ei joudu lyömään lukkoon. Miinan osalta kommentti perustui heikkoihin perusteluihin sekä siihen ettei hän uskonut ehtivänsä loppupäivään mukaan, eli ääni oli tavallaan lopullinen. Kysessä ei siis ollut äänen ajankohta.


Tähän täytyy vastata että moni noista asioita monikaan ei pidä paikkaansa. Miina nimenomaan sanoi että "äänestin Meiziä, koska siitä on mahdollisuus saada vastauksia, joilla on mahdollisuus tulla johonkin tulokseen." Peliä oli myös kaksi vuorokautta jäljellä, eikä Miina missään vaiheessa ilmaissut joutuvansa olemaan pois loppupäivää, eli ääni ei ollut millään muotoa "tavallaan lopullinen". Mä en ainakaan löydä mitään sellaista viestiä, mihin viittaat? Näillä tieodin hän siis toimi juuri kuten tuossa viestissäsi sanot että hyvisten kannattaa toimia. Minut olis riittänyt vakuuttamaan tuo perustelu että aiemman pelin erilaiset näkemyksesi olivat vain pahisjuonittelua. En tiedä miksi tämä tarvitsi vielä lisä taustoitusta enkä varsinkaan miksi perustelut ovat noin ontuvia. Jos multa ei jäänyt jotain tosi oleellista huomaamatta niin tästä jää hyvin hämmentynyt fiilis.


Meiz kirjoitti:Tulkitsen ylläolevasta lainauksesta että hieman harmittelet aikaisten äänien puuttumista, joka toisi säpinää peliin. Nyt kuitenkin et näe aikaisia ääniä hyödyllisinä ja koet oman mielipiteeni tästä epäilyttävänä? :)

Pidin mielipidettäsi tietyltä kannalta epäilyttävänä koska se poikkesi täysin aiemmin esittämistäsi mielipiteistä kuten lainauksien kera esitin, en siksi että se poikkeaisi omasta mielipiteestäni. Onhan täällä moni muukin ollut aikaisien äänien kannalla. Mielestäni sinun ja Cameronin pointit aikaisista äänistä ovat hyviä, enkä oikein jaksa enää keksiä miten aikaisten äänten kannattamisesta tai vastustamisesta voisi vetää johtopäätöksiä pelaajan roolista, kun molemmille argumenteille löytyy ihan hyvät perustelut.

Cameron kirjoitti:Ööööm siis totta kai aikaiset äänet ovat hyviksille eduksi? Äänen saanut ehtii puollustautua, reagoida ja sen jälkeen ehtii nähdä myös muiden pelaajien reagointeja toisen pelaajan saamaan ääniin. Koska äänethän ovat lopuksi ne, jotka ratkaisee ja niistä voi nähdä lopulta konkreettisia yhteyksiä pelaajien välillä. Pahiksille ovat eduksi myöhään illalla heitetyt äänet, joita ei sitten "ehdikään" juuri perustella tai vaihtaa, eivätkä muutkaan ehdi oikein reagoida näihin. Lisäksi aikaisista äänistä syntyy tavallisesti lisää keskustelua, mikä on lähes aina eduksi hyviksille.

Miten niin tottakai? BlackFox ja minä juuri esitimme perusteluja miksi aikaiset äänet voivat hyödyttää myös pahiksia. Näen kyllä nyt pointteja puolesta ja vastaan, joten siinä mielessä aiemmat kommenttini olivat harkitsemattomia. En silti näe että ne ovat "tottakai" hyviksille hyödyllisiä.

Meni nyt niin vastailuksi että vedetäänpä pika yhteenveto loppuun!
Jinmuru: Saman oloinen kuin viime pelissä, itsevarma ja huoleton. Viime pelissä pidin sitä epäilyttävänä mutta nyt voisin kuvitella että pelaa vain itselle tyypillistä hyvispeliä.
Aelina: Vaikuttaa minusta samanlaiselta kuin viime pelissä, tosi neutraali ja punnitsee hyvin kaikkia pelaajia
Cameron: Mukavan pirteää peliä! Vielä ei ole antanut paljoa mihin tarttua. Esim Aelinan ja BlackFoxin olemassaolon on vain noteerannut mutta ei kommentoinut viestejä mitenkään.
Halima: Ihan eri tyyli kuin viime pelissä. Paljon pohtivampi ja varmempi, ei ole tullut sellaista "tuuliviiri" fiilistä kuten viime pelissä.
BlackFox: Ei vielä mielipidettä
Meiz: Tökkäsin aika paljon alussa mutta en odottanut ihan noin isoa vastareaktiota. Mietityttää reaktion hyökkäävyys verrattuna viime peliin, mikä voi selittyä sillä että asemansa oli silloin uhatumpi joten joutui olemaan sovittelevampi.

Oon kirjottanut tätä jo pari tuntia enkä jaksa alkaa enää oikolukemaan, tuli mitä tuli. Enkä haluais kuulostaa aina niin synkältä niin heitetään loppukevennyksenä tämmönen tekopirteä hymy :D

// Halima ja Aelina (joo kirjoitan oikeasti näin hitaasti)
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottomat - Päivä 1 päättyy 16.9.18. klo 21!

ViestiKirjoittaja Black Fox » 15.09.2018 10:07:32

Savu kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:Hetken sitä mietittyäni tuli mieleen jossakin pelissä Haliman sanoneen, että hän on varomattomampi sanoissaan hyviksenä, joten ehkä se voi mennä senkin piikkiin

Itse asiassa Halima oli viime pelissä pahis ja erottautui juuri harkitsemattomilla viesteillään, jotka särähtivät pahasti korvaan itse kullakin. Melkolailla aiheutti oman lynkkautumisensa toisena päivänä paljastamalla roolinsa, mitä katui "10 sekuntia myöhemmin". Sikäli tuo ensimmäinen viesti antoi mulle ihan samanlaiset vibat kuin silloin. Myöhemmät viestit on kuulostaneet kyllä paljon aktiivisemmilta ja analyyttisemmiltä kuin viime pelin pahis-Halima joka kuulosti todella huolettomalta ja vaihtoi nopeasti mielipitetään.

Halima on miltei jokaisessa pelissä pahis :'D Mutta mitä Haliman kanssa olen itse pelaillut, hän on yleensä hyvinkin taitava pahispelaaja. Viime pelissä taisi tulla Halimalle arviointivirhe ja sen pelin varaan ei ihan kokonaan kannata omaa näkemystään perustaa. KIeltämättä on helpompi perustaa omat näkemykset aiempaan peliin, mutta sokeasti ei kannata siihen luottaa :)

Meiz kirjoitti:Joo, yhteisesti sovitut "viralliset" leikkiäänet menevät turhan monimutkaiseksi. Mikäli joku päättää pantata superäänen kanssa, selkeä "tällä hetkellä äänestäisin xxx" olisi jokatapauksessa hyödyllinen alleviivaus esimerkiksi listausviestiin. Saan tästä enemmän irti kuin listasta jossa kerrotaan epäilyt, muttei päädytä tulokseen siitä kenet sillä hetkellä pudottaisi yli muiden. Ehkä itsestäänselvää, ehkä ei.

Black Fox kirjoitti:Jäin miettimään tätä kommenttia. Jotenkin omat aivot kääntävät tämän niin, että ihmisten äänet halutaan tietää sen takia, että kenet on helppo pahiksena äänestää pois. Pitkällisen mietinnän jälkeen tämä kertominen sinänsä voi hyödyttää hyviksiä jos huomataan, että äänet olisivat tulossa suojelijalle. Toki hyviksenä itse mietin ennemminkin sitä kuka minun mielestäni on pahis kuin että mitä muut haluavat äänestää. En tiedä saiko kukaan tästä ajatuksesta kiinni.

Ehdotatko että hyviksille edullisempaa peliä olisi jättää kertomatta kenet haluaisi pudottaa, kesken päivää? Olen itse pitänyt tällaista tietoa erittäin hyödyllisenä tulevina päivinä.

En toki tarkoita sitä että tehoäänen käyttöä tarvitsee muilta mitenkään salata, mutta sen kanssa kannattaa olla varovainen. Kuten sanoin, pahiksille tämä voi olla hyödyllinen tieto ja he voivat lähteä savustamaan sen kautta jotakin pelaajaa pihalle. Kyllähän se tehoääni tulee pahiksille selväksi kun sitä käyttää, mutta voi olla vaikeampaa lähteä savustamaan jotakin pihalle jos aiemmin pelaajasta on ollut erilainen käsitys. Tehoääni on kuitenkin hyvä alku savustukselle ja sitä ei voi enää muuttaa. Ymmärrän kyllä pointtisi, että se helpottaa äänestyksen hahmottamista, mutta samalla se helpottanee pahisten peliä.

Aelina kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Tehoäänistä, ymmärrän mikäli porukat haluavat pantata äänien kanssa, mutta toivoisin että tässäkin tapauksessa oma ääni annetaan vaikka sitten leikkiversiona. Näin nähtäisiin selkeämmin kenet kukakin olisi valmis pudottamaan, ja mikäli tämän suhteen vielä mennään sanoista tekoihin myöhemmin.

Jäin miettimään tätä kommenttia. Jotenkin omat aivot kääntävät tämän niin, että ihmisten äänet halutaan tietää sen takia, että kenet on helppo pahiksena äänestää pois. Pitkällisen mietinnän jälkeen tämä kertominen sinänsä voi hyödyttää hyviksiä jos huomataan, että äänet olisivat tulossa suojelijalle. Toki hyviksenä itse mietin ennemminkin sitä kuka minun mielestäni on pahis kuin että mitä muut haluavat äänestää. En tiedä saiko kukaan tästä ajatuksesta kiinni.

Itse näen Meizin kommentin enemmänkin niin, että jos haluaa säästellä tehoääntään, kannattaisi kuitenkin kertoa selkeästi, ketä on lähdössä äänestämään jo ennen äänestystä. Ääneenhän voi reagoida äänestyksen jälkeenkin, vaikka se on pysyvä, mutta ehkä on apua ensin kuulla pelaajan selitykset/mielipiteet/tmv ennen lopullista äänestystä. Minä kyllä hieman kyseenalaistan tehoäänen panttaamista tarkoituksella, mutta voihan niinkin tehdä. Ennemmin pahiksena olisi hyvä lähteä seuraamaan jo heitettyä tehoääntä, kuin neuvotella mahdollisimman pitkään äänistä. Lisäksi minun mielestäni äänestys kertoo, ketä on valmis äänestämään pois eli pitää pahiksena, joten mun mielestä tuo on vähän omituinen pointti, että ennemmin tiedät pahismaiset kuin äänestettävät. (Meiz taisi nostaa näitä esille uudemmassa viestissä, ehkä olisi pitänyt lukea ensin kaikki.)

Tämä oli kieltämättä hyvä pontti tehoäänien kertomisesta. Meiz puhui siitä, että kertomalla näkee kenet kukakin olisi valmis pudottamaan eikä siitä, että toinen ehtisi vielä reagoimaan asiaan. Jälkimmäisellä perustelulla olisin varmaan jättänyt tähän asiaan puuttumisen, mutta Meizin sanavalinta jäi kalvamaan.

Black Fox kirjoitti:Muutaman pelaajan kommentti särähti korvaan, mutta koen kuitenkin kaikkien olevan vielä neutraalin puolella. Katsotaan miten seuraavat viestit muuttavat tilannetta. Kiva kuitenkin päästä pelaamaan taas!


Aelina kirjoitti:Esititkö kaiken särähtävän viestissäsi, vai oliko vielä muuta?

Esitin viestissäni ne kohdat, jotka itselleni särähtivät parin nopean lukukerran jälkeen. Täytyisi ehtiä jossakin välissä lukea viestit uudelleen ajatuksella.

Halima esitti Savun ja Meizin välisestä sananvaihdosta kysymyksen, johon en nyt ehdi paneutua. Täytyy jättää se myöhemmäksi kun ehdin tarkemmin lukemaan keskustelun läpi.

Savu kirjoitti:// Halima ja Aelina (joo kirjoitan oikeasti näin hitaasti)

Ihana kun en ole ainut hidas kirjoittaja :D

Pahoittelut pitkistä quoteista ja vähäisestä omasta tekstistä. Palaan asiaan taas viikonlopun aikana toivottavasti paremmalla ajalla :)
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa

cron