Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 26.08.2018 13:15:03

Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Keskustelu pyöri hyvin pitkälti kapteenin ja vartijan vuorovaikutuksessa, minkä vuoksi omatkin kommenttini keskittyivät siihen. Kapteenin toimista ennustajaa tai tappajaa kohtaan ei ollut suurempia ideoita tai epäselvyyksiä, mihin olisin nähnyt syytä kommentoida.

Varsinainen keskustelu alkoi siitä kun Mursumus vastasi kysymykseesi, miten hyviskapteenin pitäisi eri rooleja käskyttää. Sinä itse kuitenkin keskityt vastauksessasi puhumaan vain vartijasta ottamatta kantaa muihin rooleihin joista Mursu puhui.

Minusta on kummallista että aluksi herättelit keskustelua kapteenista ja sitten sulla olikin asiasta vahvat mielipiteet joita yritit muille perustella. Tämä jotenkin sopisi pahikselle, koska tuntuu että halusit kapteenin käyttäytyvän tietyllä tavalla, mutta et ehkä uskaltanut olla ensimmäisenä mielipidettäsi kertomassa epäilyksien pelossa. Kun Mursun mielipide sitten osui aika lähelle sitä mikä pahiksille olisi edullisinta, tarvitsi sinun enää keskittyä perustelemaan miksi vartijaakaan ei pitäisi käskyttää. En siis oikein usko tätä perustelua että keskustelu pyöri vain vartijan ympärillä. Enemmän näyttää siltä että sinä halusit vain siihen keskittyä.

Oma kantani oli ettei kapteenin tulisi käskyttää mitään rooleja, ja myös Mursumus oli samaa mieltä ennustajan ja tappajan osalta. Tässä vaiheessa, tai ylipäätänsä missään vaiheessa peliä ei muistaakseni tullut esiin suuria perusteluita minkä takia kapteenin kannattaisi käskyttää nimenomaan ennustajaa tai tappajaa, kun taas vartijan käskytyksistä oli paljonkin keskustelua. Tästä syystä myös omat kommenttini keskittyivät enemmän tähän aiheeseen. Ja kyllä, voi sanoa että myös halusin siihen itse keskittyä, koska koin oman näkemykseni hyödyttävän hyvisvartijaa parhaiten.

Minulla oli oma näkemys kapteenin toiminnasta jo ensimmäisen kysymykseni esittäessä, minkä toinkin esille suht pian avauksen jälkeen. Totesinkin jo aiemmin että kysymykseni päätavoite oli saada lisää sisältöä kaikkien avausviesteihin, jotka yleensä pitävät sisällään vain "olen hereillä" tason kommentointia. Samoin kapteeni on täysin uusi rooli kylässä, joten keskustelu kapteenista oli itseäni kiinnostava aihe.

Savu kirjoitti:En pitänyt puheitasi epäilyttävänä ensilukemalla, kun roolien puolia ei vielä tiedetty. Siinä vaiheessa roolipohdinnoista ei kai voi vielä vetää kovinkaan kummoisia johtopäätöksiä. Viestisi näyttäytyvät aivan erilaisessa valossa kun Halima paljastui vartijaksi ja kapteeni hyvikseksi. Yritinkin tuoda esille sitä että juuri sinun pohdinnoista lähes kaikki pelaa pahisten pussiin. Muiden pohdinnasta tällaista ei minulle välity.

Tähän on valitettavasti vaikea kommentoida sen enempää. Mikäli pelissä olisi ollut hyvis-vartija tai pahistappaja, koen pohdintani olleen hyvinkin hyviksiä hyödyttävää. Nyt voi sitten jossitella että näillä rooleilla kapteenin olisi ehdottomasti kannattanut käskyttää vartijaa koska roolit sattuivat osumaan näin päin... :]

Savu kirjoitti:Avausviestissäsi tiedustelit muiden mielipiteitä siitä miten juuri hyviskapteenin pitäisi toimia. Kritisoit sen jälkeen Mursumusta siitä ettei hän miettinyt asiaa pahiskapteenin näkökulmasta ja esität alustavia epäilyjä häntä kohtaan.

Jonka huomoinkin jo jatkoviestissäni.

Savu kirjoitti:Lähinnä näihin kommentteihin:

"Johtuen siitä, miten aktiivisesti Meiz suositteli vartijan pitämistä vapaana, voin nähdä Meizin potentiaalisesti pahiksena vain Haliman tai Jinmurun kanssa."
"Mulla on nyt semmoinen ongelma, että mä voin kuvitella sekä Jinmurun että Meizin pahikseksi"

Olen kyllä niitä aika yksipuolisesti tulkinnut, sillä eipä nuo epäilyt kyllä kovin painavia ole olleet ja hyviksenäkin on välillä pidetty. Mua häiritsee tuossa kuitenkin se että Mursumus esitti jo viime päivänä tuon ajatuksen siitä, että puheesi vartijasta olivat epäilyttäviä. Mursumusin yötappo voisi estää ajatusta etenemästä pidemmälle.

Ok, molemmissa lainauksissa Mursumus kylläkin puhui siitä että tästä huolimatta näki minut hyvismäisenä, joten en itse kokenut kumpaakaan epäilynä. Sen sijaan uskoisin että Mursumus olisi päätynyt äänestämään marzzuuta tänään, koska näki hänen pudottautumisen ns. ainoana pelastavana seikkana viimeiseen päivään, mikäli marzzuu olisikin hyvis.

Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Nyt en ymmärrä, miksi Marzzuun puhuminen hämmästytti enemmän?

Aluksi pidin ymmärrettävänä että Marzzuu avasi suunsa, koskaluulin että jos hän putoaisi hyviksenä epäaktiivisuuteen hyvikset häviäisivät heti. Kun hoksasin tuon laskuvirheen niin hämmästytti miksi Marzzuu ei huomioinut Mursumuksen ehdotusta pudota epäaktiivisuuteen, jolloin viimeisellä kierroksella olisi suurempi todennäköisyys osua pahikseen. En keksi muuta selitystä kuin että ei lukenut muiden viestejä lainkaan ja ei ajatellut tai sitten on pahis.

Alkuun, mun mielestä ketään ei pitäisi painostaa pudottautumaan pelistä taktisista syistä, mutta tää meneekin nyt jo vähän pelin ulkopuoliseksi keskusteluksi. Mutta toiseksi, en itse usko että marzzuu lukee kovinkaan tarkkaan ketjun viestejä, minkä takia haluankin kuulla miten hän päätyi niin vahvaan hvyisreadiin minusta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja miina » 26.08.2018 16:35:00

Meiz kirjoitti:Muutama seikka mitkä osoittavat mielestäni miinan vikaksi pahikseksi.

1) Sekä ensimmäisenä että toisena päivänä Halima oli vaarassa pudota, ja molemmilla kerroilla miina on pysynyt melko hissukseen ja ollut äänestämättä / ottamatta vahvaa kantaa puolesta tai vastaan. Ekan päivän ääntä justylle ei hyväksytty, mutta toisaalta Halimakaan ei ollut tällöin saanut vielä ääniä. Kun Jinmuru on putoamassa, asiaan löytyy vahvempi kanta ja ääni.


Eikö sen nyt luulis olevan todella epäpahismaista että miun ns. pelastusääni onkin väärin kirjotettu? Eikö vois kuvitella että mahollinen pahispari jossain privassa laillais viestiä, että haloo, korjaa ääni. Varsinkin kun päivän päättymiseen tais olla vielä hyvinkin aikaa.

Meiz kirjoitti:2) Omien kokemusteni mukaan pahispelin hankalin osuus on löytää hyvisten pelistä omia epäilyä jotka eivät vaikuta ns. väkinäiseltä ja teennäiseltä. Mielestäni miinan ekan päivän perustelu justyä vastaan oli hyvinkin väkinäisen oloinen, ja muuten hänen peli pitää sisällään melko paljon muiden ideoiden komppailua. Komppailu itsessään ei mielestäni ole pahismaista, mutta erityisesti tänään tuo on antanut huonon tuntee, koska en ole kokenut että miina itse olisi kovin kiinnostunut selvittämään rooliani.


Ja tähän on vaan sanottava, että mulla on yleensä hankalampaa juurikin hyviksenä koska ei voi luottaa mihinkään. Pahiksena yleensä löydän pelaajista hyvinkin selkeitä hyvistapoja, koska ne nyt vaan on hyvismäisiä. Ja toisekseen, tää peli on ollu mulle vähän hankala jostakin syystä. Varmaankin ajallisesti kuin myös tuo roolitus, kun se on vähän niinku salainen. Oon ollu aivan säälittävän kova kyllä komppailemaan :D JA miun mielestä savulla oli hyviä pointteja joita on hyvä kompata.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 26.08.2018 19:33:05

Kiitos Meizille kattavista vastauksista :) Onhan se totta että eri roolituksella alkupelisi näyttäytyisi paljon hyvismäisemmässä valossa. Jotenkin olisin kuitenkin odottanut, että analyyttisena pelaajana olisit edes jonkin verran tuonut mahdollisia hyviä puolia siitä, mitä aktiivisesta kapteenista olisi hyviksille. Mursumus yritti tuoda esille hyviä puolia ja kuinka pieni on ylipäätään todennäköisyys, että kapteeni on pahis. Jotenkin vain kuvittelisin että hyvis-Meiz olisi hieman enemmän pohtinut myös muita näkökantoja.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Okei, eli mun mielestäni yksi varteenotettava tapa käyttää tän pelin erikoisuuksia on vaatia kapteenia käskemään vartijaa vartioimaan konsensushyvistämme. Eli joka päivä äänestettäisiin kuka on hyvismäisin, ja vartija vartioisi tätä. Ajatuksia tästä?

Tosi hyvä ajatus, kannatan! Tässä vaiheessa peliä mun suojeluääni menee Meizille. Mietin kans Mursumusta, mutta jotenkin Meizin viestin sävy oli parempi.

Halima kirjoitti:Mutta siis joo, samaa mieltä Meizin kanssa, että vartijan kannattaa ennemmin itse vartioida jotakuta hyvismäistä (ja ennustaja ja hyvistappaja kohdistavat tekonsa pahismaisiin kun kohdistavat), jotta pahikset joutuvat miettimään kenet uskaltavat tappaa yöllä.

Lueskelin vielä Halimankin viestejä läpi. Alkuun Halima komppaa ajatusta että pitäisi äänestää ketä kapteeni vartioi (ja äänestää Meiziä). Seuraavana päivänä Halima kuitenkin pyörtää kantansa ja alkaakin komppaamaan Meizin ajatusta siitä että vartijaa ei pitäisi käskeä. Tämä nyt herättää tosi ristiriitaisia tunteita. Toisaalta tämä voisi olla merkki siitä että Halima halusi aluksi tahallaan vetää juuri päinvastaista linjaa ja lopulta "vakuuttua" Meizin ideasta. Toisaalta tämä voi olla vain merkki siitä että Meiz vahingossa antoi Halimalle ajatuksen että hiljainen kapteeni olisi pahisvartijalle parempi vaihtoehto, mistä seurauksena yllättävä suunnanmuutos.

Meiz kirjoitti:Alkuun, mun mielestä ketään ei pitäisi painostaa pudottautumaan pelistä taktisista syistä, mutta tää meneekin nyt jo vähän pelin ulkopuoliseksi keskusteluksi. Mutta toiseksi, en itse usko että marzzuu lukee kovinkaan tarkkaan ketjun viestejä, minkä takia haluankin kuulla miten hän päätyi niin vahvaan hvyisreadiin minusta.

Olen kyllä samaa mieltä että tuollaiseen painostaminen on tympeää. Jos Marzzuu pelaa aina epäaktiivista peliä, niin en tiedä pelaisiko sitten pahiksena yhtään eri tavalla. Marzzuulla on edelleen mahdollisuus pudottautua epäaktiivisuuteen ja rajata mahdollisia pahiksia, mutta mieluummin kyllä kuulisin hänenkin osallistumista peliin. Erittäin ikävää kyllä jos aikoo tulla vain antamaan äänensä juuri ennen äänestysajan loppumista ilman muuta osallistumista peliin.

Meiz kirjoitti:Mielestäni miinan ekan päivän perustelu justyä vastaan oli hyvinkin väkinäisen oloinen, ja muuten hänen peli pitää sisällään melko paljon muiden ideoiden komppailua

Miinan perustelut justystä ovat kyllä erikoisia. Miina ei aluksi omien sanojensa mukaan tajunnut miten kapteeni toimii ja mitä hyötyä siitä on. Seuraavan päivän Miina on hiljaa mutta sitä seuraavana päivänä hän äänestääkin Justyä, koska Justy ehdotti kapteenin toiminnasta äänestämistä. Vaikutti siltä että Miina oli tarkkaan seurannut peliä ja muodostanut vahvan käsityksen kapteenista. Kuitenkin hän on sanonut viesteissään ettei ole ehtinyt seurata peliä, mikä viittaisi siihen suuntaan että on aktiivinen pahis joka teeskentelee kiireistä.

Tuo Haliman yllättävä mielenmuutos kapteenista voisi myös liittyä tähän. Pahiskaksikko Halima ja Miina saivat muodostettua yhteisen strategian vasta muutaman päivän pohdinnan jälkeen, mistä seurauksena Miinan yllättävän vahva mielipide ja Haliman mielenmuutos.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja miina » 26.08.2018 20:16:58

Savu: Jos me oltais Haliman kanssa pahiksia niin meillä ei ois ollu ongelmia muodostaa jotain mainiota strategiaa ihan kuule ensimmäisten minuuttien aikana. :D näpytinäpytinäp kun whatsup laulais!

Ja siis mulla ei vieläkään oo kauheen hyvää käsitystä mitä roolit tekee/ teki mutta sillä ei onneks enää oo kauheesti väliä. Mutta se että olin sitä mieltä että kapteeni saa ite päättää hommansa johtui ihan siitä että
miun mielestä pahikset olis saanu siitä liikaa hyötyä kun jos esimerkiksi hyvikset Aelina-mursumus-pyramid olisivat äänestäneet että kapteenin pitää käyttää hyvistappajan rooli vaikkapa nyt sitten justyyn niin olishan sitä toki seuraavana päivänä epäilty että tuossa joukossa on "pakosti" joku pahis. Ja näin tulis harhalaukauksia. Miun mielestä se oli vaan vähän huono idea -pidin sitä pahismaisena -> äänestin Justya epäonnistuneesti. Miun mielestä se että minä (hyviksenä) en halunnut että hyviskapteenin toimia rajoitetaan ei oo minusta pahismaista.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.08.2018 11:58:11

miina kirjoitti:Eikö sen nyt luulis olevan todella epäpahismaista että miun ns. pelastusääni onkin väärin kirjotettu? Eikö vois kuvitella että mahollinen pahispari jossain privassa laillais viestiä, että haloo, korjaa ääni. Varsinkin kun päivän päättymiseen tais olla vielä hyvinkin aikaa.

Ei Halima ollut saanut yhtäkään ääntä tuolloin, enkä väittänytkään että tuossa olisi ollut kyse pelastusäänestä.

miina kirjoitti:
Meiz kirjoitti:2) Omien kokemusteni mukaan pahispelin hankalin osuus on löytää hyvisten pelistä omia epäilyä jotka eivät vaikuta ns. väkinäiseltä ja teennäiseltä. Mielestäni miinan ekan päivän perustelu justyä vastaan oli hyvinkin väkinäisen oloinen, ja muuten hänen peli pitää sisällään melko paljon muiden ideoiden komppailua. Komppailu itsessään ei mielestäni ole pahismaista, mutta erityisesti tänään tuo on antanut huonon tuntee, koska en ole kokenut että miina itse olisi kovin kiinnostunut selvittämään rooliani.


Ja tähän on vaan sanottava, että mulla on yleensä hankalampaa juurikin hyviksenä koska ei voi luottaa mihinkään. Pahiksena yleensä löydän pelaajista hyvinkin selkeitä hyvistapoja, koska ne nyt vaan on hyvismäisiä. Ja toisekseen, tää peli on ollu mulle vähän hankala jostakin syystä. Varmaankin ajallisesti kuin myös tuo roolitus, kun se on vähän niinku salainen. Oon ollu aivan säälittävän kova kyllä komppailemaan :D JA miun mielestä savulla oli hyviä pointteja joita on hyvä kompata.

Kyllä, hyvisreadien anto hyviksille on yleensä pahiksille helppoa, koska niitä ei varsinaisesti tarvitse keksiä. Pahisreadit ovat asia erikseen.

Kuten sanoin, komppailu itsessään ei minustakaan ole pahismaista, päinvastoin pidän sitä luontevana toimintana hyviksillekin. Pelissäsi häiritsee enemmän se, etten ole missään vaiheessa saanut fiilistä että olisit itse kiinnostunut selvittämään rooliani, vaan tuo ääni on perustunut täysin komppaukseen. Uskoisin että hyviksenä olisit kiinnostuneempi vastauksistani Savulle, varsinkin kun erityisesti kerroit odottavasi niitä mielenkiinnolla. Sen sijaan vaikutat turvautuvan siihen, että Savu jatkaa aiheen tonkimista, pysyen tavallaan itse ulkona koko keskustelusta. Hyvänä esimerkkinä tuoreemmat suorat kysymykseni sinulle, jotka ohitit taas täysin. Saan täysin saman tunteen myös ensimmäisen päivän äänestä justylle, jossa epäily jäi alkuperäisen suht vahvan mielipiteen jälkeen vaisuksi. Minusta vaikuttaa enemmänkin siltä että tyydyt antamaan äänen jollain perusteilla, muttet ole aidosti kiinnostunut jatkamaan epäilyä, kaivamaan lisää infoa ja aidosti selvittämään mikäli äänesi on menossa oikeaan osoitteeseen.

Savu kirjoitti:Kiitos Meizille kattavista vastauksista :) Onhan se totta että eri roolituksella alkupelisi näyttäytyisi paljon hyvismäisemmässä valossa. Jotenkin olisin kuitenkin odottanut, että analyyttisena pelaajana olisit edes jonkin verran tuonut mahdollisia hyviä puolia siitä, mitä aktiivisesta kapteenista olisi hyviksille. Mursumus yritti tuoda esille hyviä puolia ja kuinka pieni on ylipäätään todennäköisyys, että kapteeni on pahis. Jotenkin vain kuvittelisin että hyvis-Meiz olisi hieman enemmän pohtinut myös muita näkökantoja.

Jotkut pelaajat tykkäävät käydä erikoiskeskustelun läpi hyvinkin laajasti, kun taas itselleni tuo ei ole ollenkaan tyypillistä. Tuon peliin oman näkemykseni parhaasta toiminnasta, sen sijaan että käyttäisin ajan kaikkien eri skenaarioiden analysointiin. Mielestäni kuitenkin perustelin varsin hyvin miksi hyviskapteeninkin kannattaisi olla jakamatta käskyjä vaikka tarkoitusperät olisivat kuinka hyviä, ja todennäköisesti pysyisin samassa kannassa myös seuraavassa identtisessä pelissä. Se että tällä kertaa tuo ajatus käskyjen jakamattomuudesta ei toiminut vartijan kohdalla on toki ikävää. Prosenttilaskut taas jätän aina omaan arvoonsa, koska mielestäni matematiikalla ja todennäköisyyksillä ei voi aidosti päätellä kenenkään roolia.

Savu kirjoitti:Olen kyllä samaa mieltä että tuollaiseen painostaminen on tympeää. Jos Marzzuu pelaa aina epäaktiivista peliä, niin en tiedä pelaisiko sitten pahiksena yhtään eri tavalla. Marzzuulla on edelleen mahdollisuus pudottautua epäaktiivisuuteen ja rajata mahdollisia pahiksia, mutta mieluummin kyllä kuulisin hänenkin osallistumista peliin. Erittäin ikävää kyllä jos aikoo tulla vain antamaan äänensä juuri ennen äänestysajan loppumista ilman muuta osallistumista peliin.

Silläkin uhalla ettei kyseessä ole optimaalinen strategia, mun mielestä näitä pelejä ei koskaan pitäisi pelata sillä asenteella että epäilyn alla paras taktiikka on pudottautua pois pelistä. Sen enempää en tästä aiheesta jaksa jatkaa.

miina kirjoitti:Savu: Jos me oltais Haliman kanssa pahiksia niin meillä ei ois ollu ongelmia muodostaa jotain mainiota strategiaa ihan kuule ensimmäisten minuuttien aikana. :D näpytinäpytinäp kun whatsup laulais!

Pelin alkaessa harvemmin on tietoa mihin suuntaan keskustelu pelissä kehittyy, jotta omia näkökantoja voisi jollain tapaa etukäteen strategisoida pahiskaverin kanssa.

Hieman aiheen vierestä, väitän että ns. "universaali totuus" erikoiskeskusteluissa on se että vahvasti tähän keskittyminen, ja roolien vahva ohjailu koetaan helpsoti pahismaisena toimintana. Haliman hieman välinpitämätön "kaikki käy" asenne sopii varsin hyvin siihen mielikuvaan miten uskon pahisten käsittelevän aihetta. Mielestäni myös miinan peli sopii vastaavaan profiiliin, jossa omaa vahvaa ja selkeää kantaa erikoisten toimintaan ei esitetä. Sen sijaan ketjusta bongataan jokin mielipide jonka saa käännettyä pahismaiseksi (tässä tapauksessa justyn ehdotus äänestämisestä) ja siitä haetaan (mielestäni heikko) peruste omalle äänelle.

Kiinnitin huomioni myös erikoiseen seikkaan siitä, kuinka Halima kommentoi ensimmäisenä päivänä melko samantyyppisistä aiheista sekä miinaa että Aelinaa. Tämä johti ääneen Aelinaa kohti, kun taas miina jäi neutraali/ei pahismainen - asenteeseen syistä jotka eivät vieläkään täysin aukea minulle. miinan vuorovaikutus taas Halimaa kohtaan jäi hyvin minimaaliseksi, minkä voi nyt tulkita kumminpäin tahansa.

Niin huonon fiiliksen kuin tämä antaakin, en halua laittaa ääntä Marzzuulle joka on tässä vaiheessa täysin ulkona pelistä. Jos peli päättyy tätä kautta häviöön niin jätän koko pelin omaan arvoonsa. Savun pelin taas koen olleen melko hyvää tämän viimeisen päivän, ja hän vaikuttaa aidosti pohtivan ja käyvän ketjua läpi mahdollisten johtolankojen perässä. miinasta näen useammankin pointin jotka viittaisivat hänet Haliman pahiskaveriksi. Paraus arvaukseni, ++miina
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Savu » 27.08.2018 13:01:07

Mä en oikein millään saa päätöstä aikaiseksi. Yritin vielä tarkastella asiaa siltä kannalta, miten pelaajien välinen suhde Halimaan on toiminut.

Meizin ja Haliman väliltä löytyy enemmän kanssakäymistä, aluksi komppaamista ja sitten Meiz pudottaakin Haliman. Toisaalta jutut ovat tosi perusteltuja, yrittää herätellä kaikkia mukaan peliin ja muutenkin tuntuu pohtivan asioita aina hyvisten kannalta. Jotenkin musta on myös vähän hassua että Meiz on tosi kova analysoimaan, mutta ei minun alun sekoiluihin ole ottanut juuri kantaa muuta kuin kysynyt että mitä tarkoitan. Tällainen "mitä tarkoitat tällä" ja "voisitko antaa kommentisi x:stä" tuntuu tosi helpolta tavalta pahikselle pelata hyvismäistä peliä. Pystyn näkemään pahiksena mutta myös hyviksenä.

Miina ei ole hirveästi kommentoinut Halimaa, mutta Halima on pitänyt Miinaa hyviksenä epäloogisin perustein. Näen monia pahisviitteitä mutta en oikein mitään selkeästi hyvismäistä. Etenkin tuo mielenmuutos ja nopea ääni Meizille herättää epäluuloja, vaikuttaisi vähän selustan turvaamiselta tasatilanteen varalta.

Marzzuu kyllä epäilyttää aivan älyttömästi kun ensin ei halua äänestää tasatilanteessa kun on seurannut peliä niin huonosti. Sitten heittää että "inhoan massaamista" nostaen Meizin tasoihin Haliman kanssa. Seuraavalla kierroksella osallistuu Jinmurun massaamiseen 4-1. Ei niin minkäänlaista yhdenmukaisuutta.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Niacin » 27.08.2018 13:14:08

Väliaikaääntenlasku

Meiz 1 (miina)
miina 1 (Meiz)

Tällä hetkellä putoamassa Meiz ensiksisaadulla äänellä.

Puhepakot suorittamatta:
Marzzuu

Poissaolot:
Ei ole

Päivä päättyy tänään 27.8 klo 23:00!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja miina » 27.08.2018 17:26:18

--Meiz

En kyllä usko että Meiz voisi olla vika pahis. Sen on oltava marzzuu. Hölmöltä tuntuu vaan äänestää sitä.

++Marzzuu

Yritän päästä kohta vielä koneelle että pääsisin jotenkin kelvollisesti vastaamaan Meizin kysymyksiin.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja miina » 27.08.2018 17:56:40

Miun mielestä on muuten lähinnä omituista että savu edes pohtii noilla tuon edellisen viestin perusteilla että äänestäis Meiziä ennen mua?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Savu » 27.08.2018 19:27:25

miina kirjoitti:Miun mielestä on muuten lähinnä omituista että savu edes pohtii noilla tuon edellisen viestin perusteilla että äänestäis Meiziä ennen mua?


Hmm, miksi on omituista pohtia kenenkään äänestämistä jos perustelee epäilynsä? Oliko perusteluissa jotain epäilyttävää? Viestissäni toin kyllä ilmi että voin pitää kaikkia pahiksina, joten minusta se ei ole kovinkaan omituista. Vielä hetki sitten pidit itsekin epäilyjäni Meizistä tosi vakuuttavina, mutta nyt on taas eri ääni kellossa vaikket ole perustellut tätäkään mielenmuutosta. Miksi Meiz ei voi olla vika pahis?

Mä nyt taidan antaa kuitenkin ääneni ++miina ja laitan sormet ristiin.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja miina » 27.08.2018 19:33:46

Miun mielestä siinä tekstissä oli oikein hyvät perustelut miun äänestämiselle niin tuntu jotenkin teennäiseltä että mietit että ketä oikein äänestät.

Ää. Mie oon ihan sekasin. Viimeisen illan paniikki puskee päälle.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Savu » 27.08.2018 20:05:22

miina kirjoitti:Miun mielestä siinä tekstissä oli oikein hyvät perustelut miun äänestämiselle niin tuntu jotenkin teennäiseltä että mietit että ketä oikein äänestät.

Ää. Mie oon ihan sekasin. Viimeisen illan paniikki puskee päälle.


Mielestäni oon kyllä aiemmissa viesteissäni paremmin perustellu Meizin äänestämistä, minkä vuoksi voisin enemminkin pitää epäilyttävänä että päädyinkin sinuun.

Ei hätää, tää on vaan peliä :)
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.08.2018 20:26:06

Savu kirjoitti:Jotenkin musta on myös vähän hassua että Meiz on tosi kova analysoimaan, mutta ei minun alun sekoiluihin ole ottanut juuri kantaa muuta kuin kysynyt että mitä tarkoitan. Tällainen "mitä tarkoitat tällä" ja "voisitko antaa kommentisi x:stä" tuntuu tosi helpolta tavalta pahikselle pelata hyvismäistä peliä.

Sinulta tuli alkuun muutamakin eri pointti jossa faktat oli täysin pielessä, jotka näin aiheelliseksi korjata. En pitänyt kumpaakaan virhettä pahismaisina, mutten myöskään halua tarjota selityksiä valmiina lautasella. Enemmän kiinnostaa reaktio ja asian/ajatuksen selitys omin sanoin.

Mun on todella vaikea pureskella tätä tuoretta mielipiteen ja äänen vaihtoa miinalta, ja väkisinkin tulee mieleen että on nyt kokenut painetta toisen äänen saamiseen Savulta. Ääni Marzzuulle tosiaan tuntuu panikoinnilta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja miina » 27.08.2018 20:46:34

Meiz kirjoitti:
Savu kirjoitti:Jotenkin musta on myös vähän hassua että Meiz on tosi kova analysoimaan, mutta ei minun alun sekoiluihin ole ottanut juuri kantaa muuta kuin kysynyt että mitä tarkoitan. Tällainen "mitä tarkoitat tällä" ja "voisitko antaa kommentisi x:stä" tuntuu tosi helpolta tavalta pahikselle pelata hyvismäistä peliä.

Sinulta tuli alkuun muutamakin eri pointti jossa faktat oli täysin pielessä, jotka näin aiheelliseksi korjata. En pitänyt kumpaakaan virhettä pahismaisina, mutten myöskään halua tarjota selityksiä valmiina lautasella. Enemmän kiinnostaa reaktio ja asian/ajatuksen selitys omin sanoin.

Mun on todella vaikea pureskella tätä tuoretta mielipiteen ja äänen vaihtoa miinalta, ja väkisinkin tulee mieleen että on nyt kokenut painetta toisen äänen saamiseen Savulta. Ääni Marzzuulle tosiaan tuntuu panikoinnilta.


Ai hankala pureskella sitä että annoin äänen että saan sulta reaktiota. Ja Kun niitä sain niin otin äänen pois?

Mitä painetta siis kokenu? Siis sitä että savu äänestää mua vai?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.08.2018 21:04:22

miina kirjoitti:Ai hankala pureskella sitä että annoin äänen että saan sulta reaktiota. Ja Kun niitä sain niin otin äänen pois?

Mitä painetta siis kokenu? Siis sitä että savu äänestää mua vai?

Koko päivän on tuntunut siltä ettei millään sanomallani tunnu olevan vaikutusta sinuun, joten tämä äkkikäännös tuli kyllä yllätyksenä. Ääni ja sitä kautta paineen antaminen sopii hyvin alkupeliin ja mm. pahisyhteyksien etsimiseen, mutta näin viimeisenä päivänä en koe että äänesi on saavuttanut mitään. Sen sijaan että olisit pyrkinyt aitoon keskusteluun ja viestien kommentointiin, asia on jäänyt täysin muiden harteille. Jotenkin koko kuviosta tulee mieleen enemmän itsesuojelu kuin aito yritys pahiksen etsimiseen, mahdollisesti juurikin Savun tuoreemman viestin pohilta. Jos koet että marzzuu on viimeinen pahis, voitko perustella tätä kantaa pelkän äänestämisen lisäksi?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Niacin » 27.08.2018 21:43:08

Väliaikaääntenlasku

miina 2 (Meiz, Savu)
Marzzuu 1 (miina)

Tällä hetkellä putoamassa miina äänienemmistöllä.

Puhepakot suorittamatta:
Marzzuu

Poissaolot:
Ei ole

Päivä päättyy tänään 27.8 klo 23:00!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 27.08.2018 22:02:47

No voihan piekana, niinhän siinä kävi että joudun pudottautumaan aikapulan takia (++kiire). :/
Noh, itse pelasin huonosti ja ilmoittauduin keskellä työ/harrastussirkuksen pyöritystä
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Violet » 27.08.2018 22:03:59

Ja päivä on päättynyt!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Violet » 27.08.2018 22:09:31

Äänet:

miina 2 (Meiz, Savu)
Marzzuu 1 (miina)

Varpusen jäätyä Tortugaan, sekä sen toisen merimiehen katoaminen, olivat autioittaneet laivaa entisestään. Uusi kapteeni ei selvästikään ottanut huomioon, että laivan ohjaamiseen todella tarvittiin täysikokoinen miehistö. Kun hän nyt kerran joutui kokonaisen miehistön itselleen rekryämään, päätti hän heittää saman tien vielä yhden narisijan yli laidan.

Pelastusrenkaan varaan joutui miina, joka oli rooliltaan tavallinen hyvis.

Kuolleet (7/10):
1. Päivä: Pyramidi, hyvistappaja, hyvis
1. Yö: justy, ennustaja, hyvis
2. Päivä: Halima, vartija, pahis
2. Yö: Aelina, tavallinen hyvis
3. Päivä: Jinmuru, kapteeni, hyvis
3. Yö: Mursumus, tavallinen hyvis
4. Päivä: miina, tavallinen hyvis
- Savu, tavallinen hyvis
- Marzzuu, tavallinen hyvis
- Meiz, erikoisvoimaton pahis.

Onnittelut pahiksille sekä kiitokset kaikille osallistujille. Syvimmät pahoittelut pelinjohdossa tapahtuneiden kämmien vuoksi, elämään tuli lyhyellä aikataululla yllättävän monta häiritsevää tekijää kerralla.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.08.2018 22:11:05

Henkilökohtainen voitto. :P Olisin pudottanut heti seuraavana päivänä Meizin (ja sitten varmaan Savun, paitsi että Meiz oli tietenkin pahis).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.08.2018 22:11:21

Muahhahhahahhahhhhahhhahhhahhahhahahhahaaaaaaaaaaaaa!
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja justy » 27.08.2018 22:13:46

Hyvin pelattu Meiz. Totesin toisaalla että yötapot kyllä viittasivat sun pahikseuteen, mutta päiväpelisi oli vakuuttavaa.

Savulle myös aplodit vakuuttavasta pelistä. Toivottavasti nähdään sua näissä merkeissä usein.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.08.2018 22:14:51

Ja joo, pahiksilla oli kyllä hieno peli, kuten myös Savulla.:)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.08.2018 22:15:49

Oli kyllä varsin onnistunut peli, ja itselle jäi parhaiten mieleen suht tuoreet tuttavuudet eli Aelina, Pyramidi sekä nyt Savu. Hienon aktiivista peliä ja hyvää pohdintaa. Erityisesti Aelinan ja Savun teoriat jättivät muutamat sydämenlyönnit välistä ja aiheuttivat lieviä epätoivon hetkiä. justylle myös pisteet tapansa mukaisesta vahvasta pelistä, kuten myös Mursumusille jota ei juuri kukaan tainnut epäillä missään välissä. Ja tietenkin Halimalle pisteet taas kerran hyvästä tsempistä ties monenteen pahispeliin ;)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja justy » 27.08.2018 22:17:46

Omasta pelistä sen verran, että ei olisi näköjään kannattanut ottaa riskiä ja puhua erikoisrooleista niin paljoa. Plus turhaan temppuilin ääneni kanssa, ei siitä edes seurannut kummempaa keskustelua.

Pyramidille pahoittelut vielä väärintulkinnasta. Me ajatellaan tätä peliä selvästi eri vinkkeleistä, pitää vaan oppia ettei se tarkota että ollaan eri puolilla. Voisin ehkä myös taas välillä kokeilla vähemmän aggressiivista pelinaloitustapaa. Tykkään siitä miten hyökkääminen herättää keskustelua, mut voihan siinä olla ikävää olla saamapuolella.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja justy » 27.08.2018 22:18:43

Meiz kirjoitti:Oli kyllä varsin onnistunut peli, ja itselle jäi parhaiten mieleen suht tuoreet tuttavuudet eli Aelina, Pyramidi sekä nyt Savu. Hienon aktiivista peliä ja hyvää pohdintaa. Erityisesti Aelinan ja Savun teoriat jättivät muutamat sydämenlyönnit välistä ja aiheuttivat lieviä epätoivon hetkiä. justylle myös pisteet tapansa mukaisesta vahvasta pelistä, kuten myös Mursumusille jota ei juuri kukaan tainnut epäillä missään välissä. Ja tietenkin Halimalle pisteet taas kerran hyvästä tsempistä ties monenteen pahispeliin ;)


Mä kyllä toivon että te kaikki ilmoatte kylän edustajiksi sm-kisoihin. Olis hienoa päästä äänestämään tollasesta kaartista meille edustajaa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 27.08.2018 22:32:03

Onnea pahiksille, hyvää peliä teiltä!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 27.08.2018 22:52:09

Onnea Meiz ja Halima, hyvin veditte.

Meiz, oliko tuon ensimmäisen päivän äänesi minulle tarkoituksena pelastaa Halima? Lisäksi kysyn, että mielissä liikkui toisena päivänä, kun putoamassa oli jompikumpi teistä? Oliko mitään suunnitelmaa?

justy kirjoitti:Pyramidille pahoittelut vielä väärintulkinnasta. Me ajatellaan tätä peliä selvästi eri vinkkeleistä, pitää vaan oppia ettei se tarkota että ollaan eri puolilla. Voisin ehkä myös taas välillä kokeilla vähemmän aggressiivista pelinaloitustapaa. Tykkään siitä miten hyökkääminen herättää keskustelua, mut voihan siinä olla ikävää olla saamapuolella.


Joo, huomaan selvästi että meillä on kaksi erilaista filosofiaa ja tapaa pelata tätä peliä. Sääli vain, että tuo meidän kahden kiistely tuli olemaan niin kohtalokasta. Toivottavasti seuraavasta pelistä justy tulisi vähän parempi ettekä olisi heti lynkkaamassa minua minun oman pelifilosofiani vuoksi.

Voin sanoa pelanneeni ihan hyvin ja olen tyytyväinen omaan peliini. Lisäksi tuo minun viime rooliclaimi toivottavasti sai aikaan Haliman esilletulon ja seuraavan päivän lynkkayksen, koska ei kuollutkaan yöllä. Halima, ihan mielenkiinnosta. Miksi claimasit olevasi roolinvartija juuri ennen päivän päättymistä? Minulla oli kuitenkin äänet tulleet ensin ja aikaa vain hetki jäljellä.

Sääli ettette uskoneet minun vaistoa tuon ensimmäisen viimeisestä viestistäni.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.08.2018 23:06:12

Pyramidi kirjoitti:Meiz, oliko tuon ensimmäisen päivän äänesi minulle tarkoituksena pelastaa Halima? Lisäksi kysyn, että mielissä liikkui toisena päivänä, kun putoamassa oli jompikumpi teistä? Oliko mitään suunnitelmaa?

Olin koko päivän pedannut ääntä sinun suuntaan, joten koin oudoksi jos ääneni ei olisi lopulta kääntynyt sinne. Haliman pelastaminen oli kuitenkin samaan aikaan hyvin vahvasti mielessä. Haliman lynkkautuessa sinä, justy sekä Aelina olisitte saaneet heti pelin alkuun hyvin vahvat hyvisviitat niskaan, eikä meillä yksinkertaisesti ollut varaa siihen. Onni siinä etten joutunut keksimään mitään uutta perustelua toisesta pelaajasta Haliman pelastukseen, nyt tuo ääni jäi lopulta aika luontevaksi.

Tiesimme oikeastaan heti Haliman roolipaljastuksen jälkeen ettei hän tule selviämään pelin loppuun asti. Vartijan selviämistä öisin voi selitellä vain tiettyyn pisteeseen asti :] En kuitenkaan halunnut tehdä selvää tyrkkäystä bussin alle paristakin syystä. Ensinnäkin suht aukoton teoria herättää todella helposti epäilystä liiasta tiedosta ja pahistaktikoinnista, ks. tapaus Jinmuru. Ja toiseksi, halusin Halimalle siedettävän päivän jossa pahiskaveri ei ole ensimmäisenä jonossa talikon ja soihdun kera. Päätös Haliman äänestämiseen tuli ennen saamiani ääniä, joten sinänsä sen osalta ei ollut vahvaa suunnitelmaa. Pidin kuitenkin hyvin todennäköisenä että Halima lynkattaisiin yli minun, joten sen puolesta ei lopulta ollut niin pahaa stressiä. Vaikkakin järkytys Aelinan viestejä ja ääntä lukiessa oli karsea, eihän tämän näin pitänyt mennä :D

Pyramidi kirjoitti:Voin sanoa pelanneeni ihan hyvin ja olen tyytyväinen omaan peliini. Lisäksi tuo minun viime rooliclaimi toivottavasti sai aikaan Haliman esilletulon ja seuraavan päivän lynkkayksen, koska ei kuollutkaan yöllä. Halima, ihan mielenkiinnosta. Miksi claimasit olevasi roolinvartija juuri ennen päivän päättymistä? Minulla oli kuitenkin äänet tulleet ensin ja aikaa vain hetki jäljellä.

Sääli ettette uskoneet minun vaistoa tuon ensimmäisen viimeisestä viestistäni.

Roolin paljastus oli selvä virhe meiltä ja alkoi kaduttaa n. 10 sekuntia paljastuksen jälkeen. Laitan pahischatin alle spoilereihin (karsittuna offtopiccia ja muutaman viestin viilausta), mistä tämä varmaan käy aika hyvin ilmi :) Muistan omalta osalta myös muutaman pelin jossa viimeiset sanat ovat nimenneet pahikset, ja peli on päätynyt pahisten voittoon, antaen oikein hyvän fiiliksen. Voit puolestani ottaa tästä henkilökohtaisen voiton :)

chat:

Spoiler:
[10:12, 8/12/2018] Halima: Moi, tässä halima
[10:12, 8/12/2018] Halima: mä en oo vielä ehtinyt yhtään peliä katsomaan, ilmeisesti sä olit jo kirjoittanut jotain
[10:12, 8/12/2018] Halima: mut aattelin ottaa tähän peliin semmosen lähtökohdan, että sä oot mun ykköshyvisreadi
[10:13, 8/12/2018] Halima: koska sä oot monessa pelissä aiemminkin ollut, ja koska pahiksen ei ainakaan kannata laittaa kaveriaan sinne keskikastiin mistä ei sano mitään
[10:13, 8/12/2018] Halima: ja en halua epäillä sua ainakaan heti alkuun
[10:15, 8/12/2018] Meiz: Heh, siinä onkin sitten tavoitetta :D Kahen tiiminä pelataan ilman muuta siten ettei kaveria olla tyrkkäämässä bussin alle, jos vaan mitenkään mahdollista ;)
[10:17, 8/12/2018] Meiz: Meillä kävi tosi hyvä tuuri sun roolin kanssa. Ei tartte ollenkaan stressata yötappojen kanssa, samoin sun valitsemia kohteita ei voi kukaan todentaa todeksi. Jospa kapteeni vielä antaisi vapaat kädet toiminnalle
[10:18, 8/12/2018] Halima: mä en ees oo vielä kattonu mitä mun rooli tekee :D
[10:18, 8/12/2018] Halima: tosi hyvin valmistautunut tähän peliin
[10:19, 8/12/2018] Meiz: Hehe :]
[10:21, 8/12/2018] Meiz: Pelissä ei oo tapahtunut yhtään mitään, joten sen puoleen ei oo kiirus mihinkään
[10:21, 8/12/2018] Halima: jep hyvä

[11:04, 8/14/2018] Meiz: Oma tuntuma on se, että päivän päätteeksi äänet tuppaavat päätymään neutraalien pelaajien niskaan, kun täysin hiljaisia ei oikein haluta äänestää. Mun silmään Pyramidi on hyvinkin mahdollinen kohde putoamaan tänään aktiivisista, mutta jos tuo ei jostain syystä mene läpi niin voisin kuvitella sinun olevan nyt siinä riskialueella
[11:05, 8/14/2018] Meiz: Voisi ehkä tehdä hyvää antaa Aelinalle lisäaikaa, ellet sitten ole bongannut hänen tuoreimmista viesteistä jotain tartuttavaa. Voisi jopa antaa hyvisvibaa tuollainen toiminta
[11:06, 8/14/2018] Meiz: Justyä taisit pitää hyvismäisenä ja ajaa vahvasti syytöstään pyramidia kohti, voisi olla luonteva kohde seurata
[11:06, 8/14/2018] Meiz: Nää on nyt vaan tällasia ilmaan heitettyjä ajatuksia, kun tiedät itse parhaiten miten edetä :P
[11:51, 8/14/2018] Halima: Joo, koitan kirjoittaa jotain tässä päivällä
[11:51, 8/14/2018] Halima: Illalla en varmaan pääse paikalle

[21:37, 8/14/2018] Halima: ootko paikalla?
[21:38, 8/14/2018] Meiz: Toki, laitoin juuri viestin topicciin
[21:38, 8/14/2018] Meiz: En oo valmis antamaan sun lynkkautua, toisi liikaa varmanoloisia hyviksiä peliin liian aikaisin
[21:40, 8/14/2018] Halima: just meinasin sanoa ettei ehkä kannata lähteä pelastamaan mua :D
[21:40, 8/14/2018] Meiz: No todellakin lähden :D
[21:40, 8/14/2018] Meiz: team player all the way
[21:40, 8/14/2018] Halima: voi olla että hyvistappaja tappaa mut yöllä ja sitte saatat saada epäilyksiä jos oot pelastanu mut
[21:40, 8/14/2018] Halima: ok, kiitos siitä :)
[21:40, 8/14/2018] Halima: joko on mennyt tarpeeksi aikaa, että voin postata pitkän puolustusviestin?
[21:40, 8/14/2018] Meiz: Mä en nää kovin helppoa tietä jos sut lynkataan heti alkuunsa
[21:41, 8/14/2018] Halima: totta kyllä
[21:41, 8/14/2018] Meiz: laittaisin heti pyramidin, justyn ja aelinan varmoiksi hyviksiks
[21:41, 8/14/2018] Halima: katotaan miten käy
[21:41, 8/14/2018] Meiz: kuka hullu lähtis pahiskaverin äänestää ulos ekana päivänä
[21:41, 8/14/2018] Halima: jep
[21:41, 8/14/2018] Halima: vaikeaksi menisi
[21:41, 8/14/2018] Halima: koitetaan siis selvitä
[21:41, 8/14/2018] Halima: mulla on siis puolustusviesti valmiina, tarkistusluen sen vielä
[21:41, 8/14/2018] Meiz: Mä en tiedä kuinka pitkä viesti sulta on tulossa, mutta jos se tulee suht nopeasti niin antaa kuvan ettet ole joutunut liikaa pohtimaan
[21:42, 8/14/2018] Meiz: aika tikittää jokatapauksessa lujaa
[21:42, 8/14/2018] Halima: aika pitkä :D
[21:42, 8/14/2018] Halima: joo kohta laitan
[21:42, 8/14/2018] Meiz: Mitenköhän noi äänestyssäännöt menee
[21:48, 8/14/2018] Halima: harmi etten voi vartioida itseäni
[21:48, 8/14/2018] Meiz: Hienoa että kerkesit paikalle, mun kokemusten mukaan jo pelkkä aktiivisuus tuppaa kääntämään ääniä pois jos ei mitään ihan kauheaa möläyttele
[21:48, 8/14/2018] Halima: saatan nimittäin hyvin olla ennustajan tai hyvistappajan kohde ens yönä
[21:48, 8/14/2018] Meiz: Yllättyisin jos tappajan kohde
[21:49, 8/14/2018] Halima: miksi?
[21:49, 8/14/2018] Meiz: Tykkään ajatella positiivisesti :)
[21:49, 8/14/2018] Halima: :D
[21:49, 8/14/2018] Halima: mäki tykkään
[21:49, 8/14/2018] Meiz: Et mun silmään ollut niin pahismainen että suoraan tulisi ammutuksi, toki riippuu paljon kuka roolin omaa
[21:49, 8/14/2018] Halima: mut nyt vähän tärisyttää kyllä
[21:50, 8/14/2018] Meiz: se on hieno fiilis kyllä :]
[21:50, 8/14/2018] Halima: toivottavasti joku sellainen joka tykkää ampua pois noita hiljaisia
[21:50, 8/14/2018] Meiz: ennustus toki on mahdollinen, mutta sitten meidän pitää vain löytää ennustaja tänään ketjusta
[21:50, 8/14/2018] Halima: joo
[21:50, 8/14/2018] Halima: onko sulla mitään ajatuksia erikoisista?
[21:50, 8/14/2018] Meiz: Pitäs lukea ketju vähän sillä silmällä kuka vois olla erikoinen, huomenna kerään aikaa siihen
[21:50, 8/14/2018] Halima: ennustaja just ehkä tärkeimpänä pitäis löytää
[21:51, 8/14/2018] Halima: mulla on huomenna ehkä yhtä huonosti aikaa kuin tänään
[21:51, 8/14/2018] Halima: päivällä ehkä hetki ja illalla toinen
[21:51, 8/14/2018] Halima: mut ei paljoa
[21:51, 8/14/2018] Meiz: Joo eipä siinä mitään, hyvä hetki kerätä voimia
[21:51, 8/14/2018] Halima: uskon että en kuole tänään
[21:51, 8/14/2018] Halima: pitäis tulla vielä kaks ääntä mulle
[21:51, 8/14/2018] Halima: mut yö on sitte se mitä pitää jännätä
[21:52, 8/14/2018] Halima: miten muuten tehdään mun vartioinnin kanssa?
[21:52, 8/14/2018] Halima: harmi tosiaan kun en voi vartioida itseäni, mä oisin ihan paras kohde
[21:52, 8/14/2018] Meiz: Alkuun pitää toki katsoa mitä kapteeni käskee
[21:52, 8/14/2018] Meiz: täytyy yrittää tuotakin vähän tuumailla ajan kanssa
[21:52, 8/14/2018] Halima: jos siis ei tuu kapteenilta komentoa, niin tottahan mä vartioin jotain pahismaista jota saatettais tappaa tai ennustaa
[21:53, 8/14/2018] Meiz: en usko että itse olen kohde mihinkään, vaikka mun vartijoinnilla voisi varmistaa ettei tule ennustetuksi
[21:53, 8/14/2018] Halima: tuskin sä oot joo kohde
[21:53, 8/14/2018] Halima: marzzuu/snude/Jinmuru on potentiaalisia
[21:53, 8/14/2018] Meiz: miina yks vaihtoehto myös
[21:53, 8/14/2018] Halima: sekä tappajalle että ennustajalle
[21:53, 8/14/2018] Halima: nojoo, ehkä
[21:54, 8/14/2018] Halima: mut jos sulla on aikaa niin lue peliä sillä silmällä että löytäisit erikoisia
[21:54, 8/14/2018] Halima: jos ois hajua ketä ne on, ois myös helpompi päätellä kehen ne saattais kohdistaa yökykynsä
[21:54, 8/14/2018] Meiz: joo panostan koko huomisen töissä siihen
[21:54, 8/14/2018] Meiz: :D
[21:54, 8/14/2018] Halima: :D
[21:54, 8/14/2018] Halima: tehokas työpäivä
[21:54, 8/14/2018] Meiz: asiat pitää olla tärkeysjärjestyksessä
[21:54, 8/14/2018] Halima: jes Mursuki tuli pelastamaan mut ❤
[21:55, 8/14/2018] Meiz: Joo vastauksesi olivat tosi hyviä
[21:55, 8/14/2018] Halima: kiitos :)
[21:55, 8/14/2018] Halima: mä inhoan pelata pahista, mut mulla on siitä aika paljon harjoitusta :D
[21:56, 8/14/2018] Meiz: Joo ei oo munkaan lempitouhua, vaikka tässä onkin paatunut aika kylmäksi ajan kanssa
[21:56, 8/14/2018] Meiz: hyviksen mysteeriselvitys on se minkä takia näihin osallistun
[21:56, 8/14/2018] Halima: hyviksenä on vaan niin paljon kivempaa kun saa oikeasti ratkaista peliä
[21:56, 8/14/2018] Meiz: ens kerralla sitte ellei tuu halima syndroomaa
[21:56, 8/14/2018] Halima: jepjep
[21:56, 8/14/2018] Halima: no mullahan se näköjään vaan jatkuu
[21:56, 8/14/2018] Meiz: Oli kyl muikea ilme kun näin roolit :]
[21:56, 8/14/2018] Halima: toki pahiksena kivaa on nää pahiskeskustelut
[21:57, 8/14/2018] Halima: en muista ollaanko koskaan ennen oltu pahiskamuja, mut oon pitkään tykännyt sun pelityylistä ni oli kiva kyllä huomata että oot mun pahiskaveri
[21:57, 8/14/2018] Meiz: hyvä nyt sanoa, mutta arvasin pyramidin erikoiseksi sen takia ettei halunnut keskittyä erikoisiin
[21:58, 8/14/2018] Halima: toivottavasti eivät ehdi siirtämään ääniään
[21:58, 8/14/2018] Halima: iik
[21:58, 8/14/2018] Meiz: se on siinä ja siinä, en aio siirtää
[21:58, 8/14/2018] Halima: tuunko esiin erikoisena?
[21:59, 8/14/2018] Meiz: joo
[22:00, 8/14/2018] Meiz: Mun ois varmaan pitänyt heittää jotain viestiä, mutta menköön
[22:00, 8/14/2018] Halima: mihin?
[22:00, 8/14/2018] Halima: huh tais päivä päättyä
[22:00, 8/14/2018] Meiz: siis reaktiota roolipaljastuksiin kun lähes aina päivystän pelien loppuja
[22:00, 8/14/2018] Halima: ja Pyramidi kuoli!
[22:00, 8/14/2018] Halima: ja mitäs sitte ku mä en kuole yöllä
[22:00, 8/14/2018] Halima: ei ois pitäny paljastaa sittekään
[22:01, 8/14/2018] Meiz: Joo nytkun sanoit, olis pitänyt jättää siihen että olet erikoinen
[22:01, 8/14/2018] Meiz: ei osaa ajatella loppun asti :/
[22:01, 8/14/2018] Halima: tai ilman sitäki
[22:01, 8/14/2018] Halima: ei kiireellä
[22:01, 8/14/2018] Halima: siellä ois voinu olla joku toinenki vaihtaja passissa
[22:01, 8/14/2018] Meiz: no, sille ei voi mitään. Huomisesta tulee aika mielenkiintonen päivä
[22:01, 8/14/2018] Halima: jep
[22:02, 8/14/2018] Halima: oispa hyvä jos löydettäis vielä ennustaja ja tapettais se yöllä
[22:02, 8/14/2018] Halima: tai sitte mä vartioisin ennustajan kohdetta
[22:02, 8/14/2018] Halima: kaks mahdollisuutta osua - jos kapteeni ei käske
[22:02, 8/14/2018] Halima: enpähän kuole hyvistappajaan :D
[22:03, 8/14/2018] Meiz: no se. Lisäks voidaan ehkä pelata sulle aikaa tappamalla joku hyvin random kohde
[22:03, 8/14/2018] Halima: mitä meinaat?
[22:03, 8/14/2018] Halima: se millä saatais pelattua aikaa, ois se että ennustaja kuolis
[22:03, 8/14/2018] Meiz: Sun peli on aika menetetty kun et kuole öisin
[22:03, 8/14/2018] Halima: jos pahiksilla on hyvä tutka ennustajaan, on ymmärrettävää miksei vartijaa välttämättä tapettu
[22:04, 8/14/2018] Meiz: hmm niin ehkä tuo
[22:04, 8/14/2018] Halima: joo, mä kuolen huomenna mitä todennäköisimmin
[22:04, 8/14/2018] Meiz: ajattelin että pahikset haluaisivat että päivä käytetään sun puimiseen
[22:04, 8/14/2018] Halima: koska kyllähän vartija on pahempi uhka ehkä pahiksille kuin ennustaja
[22:04, 8/14/2018] Meiz: jolloinka heillä olis motivaatio jättää henkiin
[22:04, 8/14/2018] Meiz: mut se on kyllä melko kaukaa haettua
[22:04, 8/14/2018] Halima: no seki on yks
[22:04, 8/14/2018] Halima: vartija on kuitenki tosi paha rooli pahiksille jos se on hyviksillä
[22:04, 8/14/2018] Halima: ja vartija ei voi vartioida itseään niin...
[22:05, 8/14/2018] Halima: miksei pahikset tappais sitä?
[22:05, 8/14/2018] Meiz: Jooh, harmi ton kanssa
[22:05, 8/14/2018] Halima: nojoo, ehkä just siks että mä oon huomisen varma tappokohde jos mut jätetään henkiin
[22:05, 8/14/2018] Meiz: Toi on se ainoo mahis millä voisit vielä selvitä
[22:05, 8/14/2018] Halima: jos oisin rayn ni selviäisin
[22:05, 8/14/2018] Meiz: mut tuskin loputtomiin, täytyy ehkä pelata kortit sitten mun varaan
[22:05, 8/14/2018] Meiz: ei paineita tosiaan
[22:05, 8/14/2018] Halima: mut oon Halima ja vaikeeta tulee olemaan
[22:06, 8/14/2018] Halima: joo jos en huomenna kuole ni seuraavana päivänä viimeistään
[22:06, 8/14/2018] Halima: että älä enää puolustele mua
[22:06, 8/14/2018] Halima: hitsi nyt harmittaa ku tulin esiin
[22:06, 8/14/2018] Meiz: jep
[22:08, 8/14/2018] Meiz: Minuutissa on vaikea kyl käydä skenaariot läpi :P
[22:08, 8/14/2018] Halima: on
[22:09, 8/14/2018] Halima: ois vaan hermo kestäny ni en ois painanu sitä nappia
[22:09, 8/14/2018] Halima: mut turha tätä on enää pohtia, meni jo
[22:09, 8/14/2018] Halima: ja sä oot onneks tosi hyvässä asemassa, että pärjäät kyllä hyvällä pelillä loppuun
[22:10, 8/14/2018] Meiz: Kenetköhän sitä tosiaan tappais sitten yöllä. Mä itse kallistun siihen vartijan väistelyyn vielä
[22:10, 8/14/2018] Meiz: mutta ihan mahdotonta ennustaa mihin se ikinä sitten johtaisi
[22:12, 8/14/2018] Halima: vartijan väistelyyn?
[22:12, 8/14/2018] Halima: eli ei ketään hyvismäistä?
[22:12, 8/14/2018] Meiz: no sitä just mietin
[22:12, 8/14/2018] Meiz: en tiedä onko sen arvoista, mutta sillä olisi se pieni mahdollisuus pitkittää sun peliä
[22:12, 8/14/2018] Halima: mä taas sanoisin että tapetaan joku hyvismäinen, koska mä kuolen kuitenkin
[22:12, 8/14/2018] Meiz: mursumus tai justy?
[22:12, 8/14/2018] Halima: ja itse asiassa, mitä vähemmän aikaa oon pelissä, sitä vähemmän mä annan vinkkejä pahiskaverista
[22:13, 8/14/2018] Halima: sellanen joka ois varma hyvis kun mä paljastun pahikseksi
[22:13, 8/14/2018] Meiz: Mursumus vaihto äänen lopussa
[22:13, 8/14/2018] Halima: mursumus siirtyy epäilyihin ku mä kuolen, koska pelasti mua tänään
[22:13, 8/14/2018] Halima: ensin
[22:13, 8/14/2018] Halima: nojoo hmm
[22:13, 8/14/2018] Meiz: "Jos pyramidi valehtelee, aito hyvistappaja tappaa sen"
[22:13, 8/14/2018] Meiz: oli hyvä pointti myös
[22:13, 8/14/2018] Halima: oli tosi hyvä
[22:14, 8/14/2018] Meiz: pitäskö sit kuitenkin vartioida mua, mitä luulet?
[22:15, 8/14/2018] Meiz: no ehkä katotaan nää vielä huomenna kun lukenut ketjua läpi
[22:15, 8/14/2018] Halima: katotaan huomenna

[09:31, 8/15/2018] Meiz: Ja huomenta, antoko kapteeni käskyjä? :]
[09:31, 8/15/2018] Halima: Joo
[09:31, 8/15/2018] Halima: Vartioin mursumusta
[09:32, 8/15/2018] Meiz: pläh
[09:32, 8/15/2018] Halima: Toki voin myös olla vartioimatta
[09:32, 8/15/2018] Halima: Mut se varmistaa että oon pahis
[09:33, 8/15/2018] Meiz: sepä se, ja antaa kapteenille hyvisleiman
[09:33, 8/15/2018] Halima: Mut jos luulet että mursu on ennustaja, tapetaan hänet ja en vartioi
[09:33, 8/15/2018] Meiz: Pidän sitä kyllä mahdollisena, mutta en oo lukenut ketjua kokonaan läpi
[09:34, 8/15/2018] Halima: Mä mietin aelinaa
[09:34, 8/15/2018] Halima: Että oisko se erikoinen
[09:34, 8/15/2018] Meiz: Aelina ei oo erikoinen mun mielestä
[09:34, 8/15/2018] Halima: Fiilis vain
[09:34, 8/15/2018] Halima: Ok
[09:34, 8/15/2018] Meiz: viewtopic.php?f=9&t=633#p17752 ja viewtopic.php?f=9&t=633#p17766
[09:35, 8/15/2018] Meiz: Jotenki tuo puhe siitä että kapteeni sörkkiköön kuka on valmis tekemään ja mitä, ei anna mulle kuvaa siitä että olisi erikoinen
[09:35, 8/15/2018] Halima: Hmm ehkä
[09:35, 8/15/2018] Meiz: samoin jälkimmäisessä tuo että kapteenia käytettäisiin selvittämään onko erikoiset hyviksiä vai ei
[09:36, 8/15/2018] Meiz: kun tietäisi itsensä hyvis erikoiseksi
[09:36, 8/15/2018] Halima: Mut sä oot se joka tän pelin meille voittaa niin sä saat nyt päättää yötoimetkin
[09:38, 8/15/2018] Meiz: Mursun avausviesti taas vaikutti hyviserikoisen näkövinkkelistä pohditulta
[09:38, 8/15/2018] Meiz: viewtopic.php?f=9&t=633#p17764
[09:39, 8/15/2018] Meiz: Noh, täytyy vielä pohtia lisää mitä meidän kannattaa tehä
[09:40, 8/15/2018] Meiz: toi käsky kyllä mutkistaa tilanne turhan paljon :]
[09:40, 8/15/2018] Halima: Joo
[09:48, 8/15/2018] Meiz: viewtopic.php?f=9&t=633&start=30#p17779
[09:48, 8/15/2018] Meiz: Voisko mursu kuitenkin olla sitten kapteeni
[09:48, 8/15/2018] Meiz: aika tarkkaan miettinyt nimenomaan sitä miten hyvsikapteenista saisi hyötyä ja kuinka erikoisten voisi olla hyvä luottaa käskyyn
[10:07, 8/15/2018] Halima: Samaa vähän mietin
[10:08, 8/15/2018] Meiz: Mursun tappaminen on aika all-in - liike
[10:08, 8/15/2018] Meiz: :D
[10:08, 8/15/2018] Meiz: jos osuis kapteeniin niin toimisi todella hyvin
[10:08, 8/15/2018] Halima: Jep
[10:08, 8/15/2018] Meiz: jos ei niin 100% selvä peli sun osalta
[10:08, 8/15/2018] Halima: Riski, mut saattais kannattaa
[10:09, 8/15/2018] Halima: Mut koita vielä ettiä ennustajaa
[10:09, 8/15/2018] Halima: Toki se voi olla joku superhiljaisista, jolloin ei voi tietää
[10:09, 8/15/2018] Meiz: Mä en oo ihan niin huolissani nyt ennustajasta. Mut nimettiin yhdeksi mahdolliseksi vartijan kohteeksi, ja sua taas en ennustajana ennustaisi nyt
[10:10, 8/15/2018] Meiz: koska tod näk kuolet yöllä jos olisit hyvis
[10:11, 8/15/2018] Halima: Ja kun en kuole yöllä, kuolen päivällä
[10:11, 8/15/2018] Halima: Mut ennustaja tuo kaks varmaa hyvistä esiintullessaan
[10:11, 8/15/2018] Meiz: tässä pelissä ei niin varmaa
[10:11, 8/15/2018] Halima: Pienentää mahdollista pahisten joukkoa
[10:11, 8/15/2018] Halima: Melko varmaa mun kuoleman jälkeen
[10:12, 8/15/2018] Meiz: juu
[10:12, 8/15/2018] Halima: Siksi priorisoisin ennustajan tapon ennen kapteenia
[10:13, 8/15/2018] Halima: Ootko miettinyt justya?
[10:15, 8/15/2018] Meiz: pitää lukasta tarkemmin, toistaseks en oo bongannu mitään suoraa viitettä erikoisuudesta
[10:15, 8/15/2018] Halima: Justy on varteenotettava tappovaihtoehto vaikka ois taviskin
[10:15, 8/15/2018] Halima: Hyvä pelaaja
[10:16, 8/15/2018] Meiz: Juu, osaa johtaa hyviksiä. Tuossa vain se ettei pahiksina sitten oltais oltu ollenkaan huolissamme vartijasta
[10:16, 8/15/2018] Meiz: sama toki pätee myös mursumusiin
[10:16, 8/15/2018] Meiz: ei ehkä ihan niin vahvasti kuitenkaan
[10:18, 8/15/2018] Halima: mitä tarkoitat ei oltais oltu huolissamme?
[10:18, 8/15/2018] Halima: sehän jo tarkoittaa ettei olla huolissamme vartijasta että mä en kuole yöllä
[10:19, 8/15/2018] Halima: jos meinaat että ketkä vois olla mun hyvis-vartijan kohteita, niin mursumus ja justy on molemmat mahdollisia vartioituja, mutta mursumus todennäköisempi
[10:19, 8/15/2018] Halima: eli justyn vois ehkä siltä kannalta ajateltuna "turvallisemmin" tappaa
[10:19, 8/15/2018] Halima: katopa tää aelinan viesti viewtopic.php?f=9&t=633&start=30#p17798
[10:22, 8/15/2018] Halima: ku mä luin tota uudestaan ni en enää tiiä, ensin ajattelin että Aelina vois olla kapteeni
[10:22, 8/15/2018] Halima: mut joo, ehkä ei
[10:22, 8/15/2018] Meiz: Mä luulen että alkuviestit homman suhteen ei ois ollu niin epämääräisiä
[10:23, 8/15/2018] Halima: mites mursumus, laittaisko hän kapteenina itsensä mun kohteeksi?
[10:23, 8/15/2018] Halima: vois varmaan laittaa
[10:23, 8/15/2018] Meiz: pidän hyvin mahdollisena
[10:24, 8/15/2018] Meiz: En tiedä vaikuttaako mihkään, mutta ne kapteenin käskyt piti laittaa ennen päivän päättymistä
[10:24, 8/15/2018] Halima: joo
[10:24, 8/15/2018] Meiz: justyn näkisin ainakin käskemään tuota, mutta hänkin oli tosi epämääräinen sen kanssa miten kannattaisi toimia
[10:24, 8/15/2018] Halima: Aelina on mun kuoleman jälkeen lähes varmistettu hyvis
[10:24, 8/15/2018] Meiz: Mursu tuntui jotenkin miettineen asian kerrasta loppuun
[10:25, 8/15/2018] Meiz: se on totta, mutta mun mielestä voidaan jättää myöhemmäksi
[10:25, 8/15/2018] Meiz: tappolistalla ehdottomasti jollain aikataululla
[10:25, 8/15/2018] Meiz: kuten justykin
[10:26, 8/15/2018] Meiz: mutta mä lähden nyt lounastamaan ja jatkan ketjun lukemista kun ehdin
[10:26, 8/15/2018] Meiz: ihan koko työpäivää ei voi valitettavasti tälle pyhittää ;)
[10:26, 8/15/2018] Halima: jep, en mäkään :D
[10:29, 8/15/2018] Halima: viewtopic.php?f=9&t=633&start=30#p17781 tämän viestin perusteella sanoisin että justy ei varmaankaan ole ennustaja
[10:30, 8/15/2018] Meiz: Mä en jotenkin nää justyä nyt erikoisena
[10:30, 8/15/2018] Meiz: joo tiedän, piti jo mennä lounaalle :)
[11:02, 8/15/2018] Halima: Mä sanoisin, että missään tapauksessa tänä yönä ei tapeta Marzzuuta, miinaa, Snudea eikä Jinmurua. Nämä on kaikki potentiaalisia erikoisia, mutta myös hyvin potentiaalisia päivälynkkauksia myöhemmin, koska kukaan ei ole saanut mitään hyviksen viittaa harteilleen – eikä saa vaikka mä kuolen.
Jäljelle jää justy, Mursumus ja Aelina. justy ei varmaankaan oo erikoinen. Aelina voi olla erikoinen, mutta ei erityisemmin vaikuta siltä. Mursumus vaikuttaa erikoiselta. Nämä kaikki kolme saa myös paljon hyvispisteitä mun kuollessa, koska olivat joko epäilemässä mua tai äänestämässä mua ekana päivänä.
Mun puolesta sä saat valita yötapettavan, mutta pelillisesti ehkä ois kaikista hyödyllisintä tappaa Mursumus. Jos ollaan oikeassa siinä, että hän on erikoinen, oispahan kunnollista hyötyä yötaposta. Ja mun mielestä Mursun viestit sopii kapteenin lisäksi siihen, että hän ois ennustaja, eli tavallaan tuplamahdollisuus erikoiselle.
Tää on kyllä vähän itsemurha, mutta mahdollisuus mun toisesta päivästä selviämiseen on joka tapauksessa hyvin pieni, eli mun puolesta voidaan mennä sillä, että mä en vartioi ketään yöllä, ja tapetaan Mursumus.
[12:03, 8/15/2018] Meiz: Nyt kun on maha täynnä niin omat ajatuksetkin vähän selkenee
[12:03, 8/15/2018] Meiz: justy on se pelaaja joka pystyy keräämään hyvikset yhteen huomenna
[12:04, 8/15/2018] Meiz: justy on sen verran taitava pelaaja, ettei paljastaisi erikoisroolia, mun mielestä neutraali sen suhteen
[12:04, 8/15/2018] Meiz: pyytäisi kapteenina vartioimaan mursumusia suht varmasti
[12:04, 8/15/2018] Meiz: Mua ei huvita sabotoida sun peliä täysin huomiselle tappamalla mursumusia ja toivomalla että sattuisi olemaan juuri kapteeni
[12:05, 8/15/2018] Meiz: vartioi sinä mursua ja tapetaan justy
[12:05, 8/15/2018] Halima: ootko varma?
[12:06, 8/15/2018] Meiz: Joo kyllä mä nyt menisin tällä
[12:06, 8/15/2018] Halima: laitanko Violetille että vartioin mursua ja tapetaan justy
[12:06, 8/15/2018] Halima: vai haluatko sä laittaa yötapon? :D
[12:06, 8/15/2018] Meiz: laita pois
[12:06, 8/15/2018] Halima: ok
[12:06, 8/15/2018] Meiz: onko sillä merkitystä?
[12:06, 8/15/2018] Halima: ei, ku mä oon vartija
[12:06, 8/15/2018] Halima: jos ois hyvisvartija ni tappaja vois kuolla
[12:06, 8/15/2018] Meiz: jos iskee joku hirveä katumus niin pistän vielä viestiä :D
[12:07, 8/15/2018] Halima: joo
[12:07, 8/15/2018] Halima: oon mä varmaan illalla koneella kuitenkin, että pystyn vastaamaan
[12:07, 8/15/2018] Halima: ja laittamaan uuden viestin violetille tarvittaessa
[12:07, 8/15/2018] Meiz: jees
[12:11, 8/15/2018] Halima: nyt on vartiointi ja yötappo ilmoitettu
[12:58, 8/15/2018] Meiz: Ainiin, sun ei sitten kannata kertoa ketä vartioit viimeyönä
[12:58, 8/15/2018] Halima: kui?
[12:58, 8/15/2018] Meiz: koska et voi vartioida uusiks
[12:58, 8/15/2018] Halima: ainiin, jos ei voi vartioida uusiks joo
[12:58, 8/15/2018] Meiz: -> pahikset tietäs kenet tappaa
[12:58, 8/15/2018] Meiz: toki voi sanoa että kapteeni käski
[12:58, 8/15/2018] Halima: joo ja mun kannattaa varmaan olla tosi yllättynyt että oon hengissä
[12:58, 8/15/2018] Meiz: no ehkä :D
[12:58, 8/15/2018] Halima: joo sanon että kapteeni käski ja sitä vartioin

[09:04, 8/16/2018] Halima: justy oli ennustaja!!!
[10:07, 8/16/2018] Meiz: Very nice :D
[13:56, 8/16/2018] Meiz: Ootko miettinyt enempää ketä meinaat epäillä tänään? Sun näkökulmasta kapteeni on pahis, että se voi olla ihan hyvä lähestyminen
[13:57, 8/16/2018] Meiz: Mä ajattelin rauhassa katsoa tuleeko kapteeni itse esiin, jos ei niin pidän sitä pahismaisena asiana
[14:03, 8/16/2018] Halima: no sitä mä mietin, että mun ei kannattais oikeesti epäillä ketään muuta ku sitä joka lynkkautuu
[14:03, 8/16/2018] Halima: jotta ei tulis lisää varmoja hyviksiä sitte ku mä kuolen
[14:04, 8/16/2018] Halima: jos kapteeni on hyvis niin ei sen ehkä kannata vielä tulla esiin
[14:04, 8/16/2018] Halima: eli ei mun mielestä oo epäilyttävää se, että se pysyy piilossa
[14:04, 8/16/2018] Meiz: Joo ei ton kanssa kannata liioitella, mutta jotain epäilyjä mun mielestä kannattaa jossain välissä postata tosta näkökulmasta.
[14:04, 8/16/2018] Halima: joo
[14:04, 8/16/2018] Meiz: hyviskapteenilla on tieto siitä että pahikset uskals tappaa justyn vartioinnista huolimatta
[14:04, 8/16/2018] Meiz: sen verran kriittinen info että itse tulisin kyllä esiin
[14:05, 8/16/2018] Meiz: Noh, mursu on mun mielestä edelleen kapteeni, joten hänen heräämistä päivään odotan
[14:05, 8/16/2018] Halima: joo, mäki luulen että Mursu on kapteeni
[14:05, 8/16/2018] Halima: Aelina ainakin on tavis
[14:05, 8/16/2018] Halima: ihan varmasti
[14:05, 8/16/2018] Meiz: ja miina
[14:05, 8/16/2018] Halima: siitä en oo yhtä satavarma
[14:06, 8/16/2018] Halima: miina on vaan pihalla :D
[14:06, 8/16/2018] Halima: mahdollisesti helppo kohde tänään lynkattavaksi
[14:06, 8/16/2018] Meiz: viewtopic.php?f=9&t=633&start=30#p17790
[14:06, 8/16/2018] Meiz: tosta arvaisin että ei oo kapteeni
[14:06, 8/16/2018] Halima: toisaalta miina on pihalla enemmän ollessaan hyvis kuin pahis, että en tiiä voinko mä epäillä miinaa helposti
[14:06, 8/16/2018] Meiz: ja juuh, miina on potentiaalinen kyllä
[14:06, 8/16/2018] Meiz: sä ehkä et
[14:07, 8/16/2018] Halima: mä en mitä?
[14:07, 8/16/2018] Halima: niin voi epäillä miinaa :D
[14:13, 8/16/2018] Meiz: No ehkä sen takia et menee lievästi sanottuna jo överiks
[14:13, 8/16/2018] Meiz: :D
[14:13, 8/16/2018] Meiz: ainakin omassa takaraivossa toi
[14:13, 8/16/2018] Meiz: ei hyvis mitenkään voi olla noi huolimaton
[14:13, 8/16/2018] Meiz: ;)
[14:33, 8/16/2018] Meiz: Ehkä selvää, mut mursumusin ekan päivän viestejä sun ei kannata ainakaan epäillä mitenkään
[14:33, 8/16/2018] Meiz: kun kerroit vartijakäskyn osuneen hyvismäistä kohti
[14:33, 8/16/2018] Meiz: :D
[14:38, 8/16/2018] Meiz: Sanoisitko että aelina pelaa edelleen erilailla kuin edellisessä hyviksenä?
[15:00, 8/16/2018] Halima: siis Mursumushan oli mun ekan päivän kolmen hyvismäisimmän joukossa, että en aio epäillä joo
[15:00, 8/16/2018] Halima: Aelina on tosi paljon epä-aktiivisempi ja vähemmän kantaa ottava kuin edellisessä pelissään
[15:00, 8/16/2018] Halima: eli joo, erilailla pelaa
[15:00, 8/16/2018] Halima: toki on sanonut että on vähemmän aikaa
[15:00, 8/16/2018] Halima: mutta silti
[15:01, 8/16/2018] Halima: eli periaatteessa voisin jatkaa Aelinan epäilyä helposti, kun se joka tapauksessa on varmojen hyvisten listalla kun mä kuolen
[15:01, 8/16/2018] Meiz: Jep, sitä aattelin
[15:03, 8/16/2018] Halima: sitte voi ottaa siihen toisiksi muutaman epävarman, joita epäilen sen verran vähän, että joku niistä vois olla pahiskaveri
[15:04, 8/16/2018] Halima: meidän muuten ei tarvis selvitä kuin kahdesta päivästä ja voitettais jos kumpikaan ei kuolis
[15:04, 8/16/2018] Halima: nyt 8 -> kolmantena päivänä 6 -> neljäntenä päivänä ois vaan 4 eli voitto
[15:04, 8/16/2018] Halima: tänään oon hengissä ku ne halus tappaa eka ennustajan
[15:04, 8/16/2018] Halima: seuraavalle päivälle pitää keksiä sitte joku tosi hyvä syy olla hengissä
[15:05, 8/16/2018] Halima: esim se, että tottakai ne jättää mut henkiin, kun oon automaattinen harhalynkkaus viimeiselle päivälle ja kun mut lynkataan niin pahikset voittaa :D
[15:06, 8/16/2018] Halima: Mursu pitää tappaa seuraavana yönä, sen jälkeen loppukylä voi olla melko helposti jopa johdateltavissa kun me ollaan kuitenkin kaks melko vahvaa hahmoa tossa pelissä
[15:07, 8/16/2018] Halima: jos me hyvin perustellaan miks joku on pahis ja mä hyvis niin voi olla jopa mahdollisuus onnistua
[15:08, 8/16/2018] Meiz: Joo, riippuu miten tää päivä menee
[15:08, 8/16/2018] Halima: tietysti
[15:08, 8/16/2018] Halima: kaikella on mahdollisuus epäonnistua :D
[15:48, 8/16/2018] Meiz: Ennustan jo nyt et snude tippuu antiaktiivisuuteen ja justy on pian takaisin pelissä
[15:48, 8/16/2018] Meiz: se siitä positiivisesta ajattelusta :D
[15:49, 8/16/2018] Halima: Haha
[15:49, 8/16/2018] Halima: Saapa nähdä
[15:49, 8/16/2018] Meiz: sen verran, että mä saatan ehkä pitää aelinaa hieman hyvismäisenä
[15:49, 8/16/2018] Meiz: toki en osaa suoraa vertaillakaan edelliseen peliin
[15:50, 8/16/2018] Meiz: mitä voit sitte yrittää takoa mun päähän jos haluat :D
[15:50, 8/16/2018] Meiz: ei mulla kyllä mitään selkeitä suunnitelmia oo tohonkaan
[15:52, 8/16/2018] Halima: Mäkään en osaa oikein suunnitella etukäteen
[15:52, 8/16/2018] Halima: Parempi mennä fiiliksen mukaan

[09:07, 8/17/2018] Meiz: Hellou
[09:07, 8/17/2018] Meiz: Jos mun pitäs arpoa sun ja Jinmurun välillä hyvistä, päätyisin siihen joka jatkaa pelin pohtimista yöhässäkän ulkopuoleltakin
[09:07, 8/17/2018] Meiz: Jinmuru sanoi kommentoivansa pelaajia, mutta keskittyi sitten vain sinuun
[09:07, 8/17/2018] Halima: joo pitää miettiä
[09:07, 8/17/2018] Halima: on vaan huonosti aikaa
[09:08, 8/17/2018] Meiz: jos heität laajempaa pohdintaa niin nään itse sut hyvismäsiempänä
[09:08, 8/17/2018] Meiz: joo ymmärrän :D
[09:08, 8/17/2018] Halima: halusin kuitenki tuon kirjottaa minkä laitoin
[09:08, 8/17/2018] Meiz: mä oon lähössä mökkeilemään viikonlopuks joka rajottaa kyllä aktiivisuutta
[09:08, 8/17/2018] Halima: yritän saada tänään jotain pohdintaa jäljellä olevista pelaajistakin
[09:08, 8/17/2018] Meiz: mut yritän ennen reissua postata jotain
[09:09, 8/17/2018] Meiz: Nyt on sit aika iso päätös sen suhteen miten edetä tästä. Ei hirveästi huvittais alkaa torppaamaan sua vaikka riski onkin aika iso sillon
[09:13, 8/17/2018] Halima: moneenko sulla on aikaa ennen mökkireissua?
[09:21, 8/17/2018] Meiz: klo 15 jälkee lähtö
[09:32, 8/17/2018] Halima: no mä yritän sitä ennen kirjoitella jotain
[09:32, 8/17/2018] Halima: vaikka jo tässä kohta, mitä mulla nyt muutakaan ois töissä tekemistä :D
[09:32, 8/17/2018] Meiz: Joo helppo se on täältä huudella mut jos löytyy mahis tohon ni anna mennä :]
[09:43, 8/17/2018] Meiz: mjaa jinmuru olikin kommentoinut miksei käy nyt läpi muita pelaajia

[12:45, 8/18/2018] Meiz: Mulla voi olla ihan hyvät mahkut voittoon, jos äänestän sinua tänään ja tapan aelinan yöllä
[12:46, 8/18/2018] Meiz: Mutta mikä on oma fiilis, yritetäänkö selvitä molemmat ja selitellä tie voittoon seuraavana päivänä?
[12:50, 8/18/2018] Halima: Äänestä mut pois vaan
[12:51, 8/18/2018] Halima: Tuskin selviän loppuun kuitenkaan
[12:51, 8/18/2018] Meiz: Ok
[13:23, 8/18/2018] Meiz: On kyllä jännä nähä miten tää kehkeytyy. En yllättyis vaikka porukat päätyy siihen että hyvisvartijan lynkkaaminen on liian iso riski. Jinmuru on ihan täys mysteeri edelleen
[13:23, 8/18/2018] Halima: Mä en pysty nyt lukemaan, saati kirjoittamaan
[13:24, 8/18/2018] Halima: Illalla ehkä
[13:24, 8/18/2018] Meiz: Mietin omalle kohalle seuraavan päivän aika mahottomaks jos en oo harkinnukkaa sua
[13:24, 8/18/2018] Meiz: Joo ei hätää, kandee keskittyä oleelliseen :)
[13:24, 8/18/2018] Halima: Joo tottakai lynkkaat mut
Viimeksi muokannut Meiz päivämäärä 27.08.2018 23:22:42, muokattu yhteensä 3 kertaa
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.08.2018 23:08:29

justy kirjoitti:Omasta pelistä sen verran, että ei olisi näköjään kannattanut ottaa riskiä ja puhua erikoisrooleista niin paljoa.

Ei me sinusta saatu varsinaista erikoisreadia, vaan tuon osalta jäätiin melko neutraalille tasolle. Enemmän huolestutti se että sinulta yleensä löytyy kyky kerätä hyvikset yhden lipun alle ja tällaista leaderia ei kaivattu peliin tällä kertaa :) Tosin samaan aikaan meillä oli erittäin selvä tavoite osua ennustajaan ensimmäisenä yönä, joten selvästi rooli paljastui jollain tapaa alitajunnan kautta :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa

cron