Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.08.2018 22:03:00

Meiz, ei ihan älyttömästi oo aikaa ja ajatukset on muualla, mielellään antasin paikan varapelaajalle jos sopiva sattuis löytymään. :')

Savu ei pahisvibata, koska viestit vaikuttaa hyvismäisiltä? :D Hakuammuntaahan tää on, ei mulla oo mitään selkeää tuomiota siitä kuka on vika pahis. Sää ja Mursumus vaan tunnutte luotettavammilta ku muut (tähän vaikuttaa varmasti yleinen mielipide ekoina pelipäivinä).

Oon lukenu kaikki viestit kyllä, Savu, mut enpä oikeen tiiä mitä voin sanoa siihen et mua epäillään lähinnä hiljasuuesta/ajan puutteesta :D Tai sen verran sanon et jos aiotte lynkata ni tehkää se ees tänään, jottei käy niin (jos tänään tulee harhalynkkaus) et hävitään huomena siihen ku lynkkaatte mut. Niinku sanoin ni ei riitä keskittyminen isoihin listauksiin, saati sitte ketjun uuelleen lukemiseen, eli vibapohjalla meen. Ymmärrän et se on epäilyttävää ja ärsyttävää, mut vaihtoehto ois et pudottaudun kokonaan ja sinne menis harhalynkkausmahis (koska varapelaajia ei yleensä oo).
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 22.08.2018 08:23:09

Jinmuru kirjoitti:Oon lukenu kaikki viestit kyllä, Savu, mut enpä oikeen tiiä mitä voin sanoa siihen et mua epäillään lähinnä hiljasuuesta/ajan puutteesta :D Tai sen verran sanon et jos aiotte lynkata ni tehkää se ees tänään, jottei käy niin (jos tänään tulee harhalynkkaus) et hävitään huomena siihen ku lynkkaatte mut. Niinku sanoin ni ei riitä keskittyminen isoihin listauksiin, saati sitte ketjun uuelleen lukemiseen, eli vibapohjalla meen. Ymmärrän et se on epäilyttävää ja ärsyttävää, mut vaihtoehto ois et pudottaudun kokonaan ja sinne menis harhalynkkausmahis (koska varapelaajia ei yleensä oo).

Eikö sinun lynkkaaminen sitten tänään tekisi vikaa pelipäivää yhtä hankalaksi?

Miksi lynkkaisit Marzzuun ennen miinaa?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Niacin » 22.08.2018 09:52:26

Väliääntenlaskuaika!

Äänet:
Marzzuu 1 (Jinmuru)

Näin ollen putoamassa tällä hetkellä on Marzzuu.

Puhepakot:
Marzzuu

Poissaolot:
Ei oleee

Kolmas päivä päättyy tulevana yönä 23.8. klo 01.00!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 22.08.2018 12:20:50

Sanoinki et jos aiotte lynkata mut, se on teijjän valinta :'D

Marzzuu, koska ei halunnu äänestää Halimaa.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja miina » 22.08.2018 12:59:35

Mun mielestä Jinmuru mahdollisena pahiksena antoi jotenkin ymmärtää että jos marzzuu ei ole pahis niin minä olen. Jotenkin sellanen aukoton selkeä viesti.

Meizin postaukset on kyllä nyt niin hyvismäisiä, että en pysty ajattelemaan, että se olis pahis.

Mursumuksesta ei vieläkään mielipidettä.

Savu hyvismäinen.

Marzzuu aivan yhenmoinen mysteeri.

Mulla pelottaa, että koska itekkin olen ollu melko poissa tämän pelin, niin mut jätetään tänne huomenna vielä kärsimään jos ei tänään pahista saada kiinni. Koska miehän oon nyt melko lailla kaikkien pahislistalla. Ääk. En kestä näitä paineita :D

Olen siis myös sitä mieltä että jos minä oon kaikkien ykkösepäily joka tapauksessa huomenna niin kannattaa tiputtaa jo tänään. Toisaalta siitä ei oo oikein informatiivista hyötyä kun oon pelaanu tämän pelin ihan randomina. No, tänään olisin tiputtamassa joko jinmurun tai Marzzuun. Haluaisin äänestää marzzuuta mutta laitan nyt kuitenkin eholle ++Jinmuru.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 22.08.2018 13:33:46

Marzzuu saattaa muuten pudota anti-aktiivisuuteen.

Mun ääni menee nyt kuitenkin ++Jinmuru. En saa ollenkaan hyvää fiilistä nykyisistä suht mustavalkoisista ja tavallaan liian lukkoonlyödyistä/ylivarmoista mielipiteistä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 22.08.2018 13:35:35

Savu kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Oikeastaan --Halima, koska justyn tappaminen ei mene kauhean hyvin sen kanssa yhteen, että Halima olisi pahisvartija. Voisi kuvitella, että Meiz tai minä kuolee siloin. Pitää vielä miettiä tätä.


En ymmärrä tätä, etenkin kun Halima osoittautui nimenomaan pahisvartijaksi. Miksi Meiz tai Mursumus kuolisi silloin jos Halima on pahisvartija? En kyllä muutenkaan juuri ymmärrä näitä rooleihin pohjautuvia perusteluja ja kenen odotetaan kuolevan minäkin yönä. Haluaisin kuulla tarkemmin mikä tällaisen ajattelun taustalla on niin ehkä oppisin miten tuollainen analysointi toimii. Minulle tuo kuulostaa vielä randomilta heittelyltä että noin tarkasti voisi päätellä miten minkäkin roolin pitäisi käyttäytyä.

Minunkin puolesta Mursumus voisi avata lisää mielinliikkeitä Halima äänen kanssa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 22.08.2018 14:03:39

Savu kirjoitti:[quote"Mursumus"]Oikeastaan --Halima, koska justyn tappaminen ei mene kauhean hyvin sen kanssa yhteen, että Halima olisi pahisvartija. Voisi kuvitella, että Meiz tai minä kuolee siloin. Pitää vielä miettiä tätä.

En ymmärrä tätä, etenkin kun Halima osoittautui nimenomaan pahisvartijaksi. Miksi Meiz tai Mursumus kuolisi silloin jos Halima on pahisvartija? En kyllä muutenkaan juuri ymmärrä näitä rooleihin pohjautuvia perusteluja ja kenen odotetaan kuolevan minäkin yönä. Haluaisin kuulla tarkemmin mikä tällaisen ajattelun taustalla on niin ehkä oppisin miten tuollainen analysointi toimii. Minulle tuo kuulostaa vielä randomilta heittelyltä että noin tarkasti voisi päätellä miten minkäkin roolin pitäisi käyttäytyä.[/quote]

Ajatuksena tuossa oli siis se, että jos Halima todella on pahisvartija, niin pahikset voisivat sellaisessa tilanteessa tappaa kenet tahansa yöllä ilman mitään riskiä, ja pahikset tappaisivat siksi kaikista hyvismäisiltä vaikuttavia pelaajia. Ensimmäisenä päivänä minä ja Meiz oltiin yleisesti hyvismäisimpänä pidetyt, ja justyä ei oltu pidetty niin hyvismäisenä yleisesti, joten jompikumpi meistä olisi ollut itsestäänselvempi tappo. Jos pahiksilla ei olisi ollut kapteenia tai vartijaa, niin ei niin hyvismäisten tappaminen olisi ollut näille järkevämpää, koska kaikista hyvismäisimpien tappaminen riskeeraa vartijan kohteeseen osumisen. Halusin miettiä vielä hetken, että olisiko järkevää jos pelissä ei ole pahisvartijaa/kapteenia, ja siksi poistin ääneni, mutta sitten kun en huomannut päivän loppuvan aikaisemmin kuin luulin, niin en ehtinyt äänestää Halimaa uudelleen.

Tää tuntuu aika ikävältä sanoa, mutta hyvisMarzzuun oikea pelillinen valinta on ehkä kuolla nyt tahallaan antiaktiivisuuteen. Sitten viimeisenä päivänä jos nyt kuolee hyvis on enää kolme jäljellä joista yksi on pahis, eikä voi itse tulla mitenkään harhalynkatuksi.

Mulla on nyt semmoinen ongelma, että mä voin kuvitella sekä Jinmurun että Meizin pahikseksi, mutta musta tuntuu molemmista että ne olisi ehkä kuitenkin hyviksiä. Miinasta taas tulee lievästi hyvismäinen tunne, mutta se perustuu enimmäkseen siihen mielikuvaan mikä musta tulee sen viestejä lukiessa kuin mihinkään pelilliseen. Meizistä ja jinmurusta jinmurun uskon olevan helpommin pahis, ja tulisin häntä kyllä epäilemään myös toisena päivänä, joten siinä mielessä pystyn hyväksymään hänen lynkkaamisensa, ja koska Marzzuu ehkä kuolee antiaktiivisuuteen, niin ++Jinmuru.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 22.08.2018 18:40:31

Noniin,taas linjoilla, itse väittäsin pahiksen löytyvän Jinmuru - Meiz - miina Haliman oltua varma pahis (no höö, niin vähällä etten osunu pahikseen)
Toisaalta, Meiziä en vielä haluaisi äänestää ja miinaa jään tarkkailemaan,alustavalla
++Jinmuru äänellä liikkeellä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 22.08.2018 18:41:52

@jäätävä_mahakipu_ei_jaksa
Palaan asiaan toivon mukaan myöhemmin.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Niacin » 22.08.2018 20:10:04

Väliaikaääntenlasku

Äänet:
Jinmuru 4 (miina, Meiz, Mursumus, Marzzuu)
Marzzuu 1 (Jinmuru)

Lankulle siis marssimassa tällä hetkellä äänienemmistöllä Jinmuru.

Puhepakot:
Kaikki suoritettu

Poissaolot:
Ei oleee

Kolmas päivä päättyy tulevana yönä 23.8. klo 01.00!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja miina » 22.08.2018 20:39:02

Hei siis. Päivähän päättyy nyt taas yöllä. Ollaanko me tyytyväisiä siihen että Jinmuru tippuu?
Jotenkin tuntuu oudolta että kaikki äänestää sitä.

Tää yöllä vaihtuva päivä on hankala kun jotenki aivot kääntää sen huomiseen vasta. Mie en ainakaan kyllä jaksa ees olla linjoilla tuohon asti.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 22.08.2018 21:09:15

Sori ku mulla meni peli huonosti, toivottavasti nappaatte vikan pahiksen!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 22.08.2018 21:11:05

Joo-o, itsellä hyvä flunssa päällä ja taju aivan kankaalla. Jinmurun hiljaisuus epäilyttää, kuten myös marzzuun ihmeviesti (minua ei halua äänestää _vielä_, miinaa tarkkaillaan). Tähänkään tuskin saadaan mitään selvyyttä häneltä. Savun katoaminen ihmetyttää, mutta onhan tässä vielä aikaa...

//Jinmuru
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 22.08.2018 21:58:25

Mursumus kirjoitti:Ajatuksena tuossa oli siis se, että jos Halima todella on pahisvartija, niin pahikset voisivat sellaisessa tilanteessa tappaa kenet tahansa yöllä ilman mitään riskiä, ja pahikset tappaisivat siksi kaikista hyvismäisiltä vaikuttavia pelaajia. Ensimmäisenä päivänä minä ja Meiz oltiin yleisesti hyvismäisimpänä pidetyt, ja justyä ei oltu pidetty niin hyvismäisenä yleisesti, joten jompikumpi meistä olisi ollut itsestäänselvempi tappo. Jos pahiksilla ei olisi ollut kapteenia tai vartijaa, niin ei niin hyvismäisten tappaminen olisi ollut näille järkevämpää, koska kaikista hyvismäisimpien tappaminen riskeeraa vartijan kohteeseen osumisen. Halusin miettiä vielä hetken, että olisiko järkevää jos pelissä ei ole pahisvartijaa/kapteenia, ja siksi poistin ääneni, mutta sitten kun en huomannut päivän loppuvan aikaisemmin kuin luulin, niin en ehtinyt äänestää Halimaa uudelleen.


Kiitos selvennyksestä! Mielenkiintoinen päättelyketju ja kuulostaa ihan järkevältä. Ja pahiskapteeni taas olisi ilmeisesti voinut käytännössä estää hyvisvartijan toimintakyvyn.

Marzzuu kirjoitti:Noniin,taas linjoilla, itse väittäsin pahiksen löytyvän Jinmuru - Meiz - miina Haliman oltua varma pahis (no höö, niin vähällä etten osunu pahikseen)
Toisaalta, Meiziä en vielä haluaisi äänestää ja miinaa jään tarkkailemaan,alustavalla
++Jinmuru äänellä liikkeellä.

Ajattelin antaa ääneni Jinmurulle mutta jos tässä on Marzzuun päivän kaikki pohdiskelu niin tuntuu että ei edes yritä auttaa hyvisten toimintaa. Lisää mielikuvaani kiireisestä pahiksesta. Jinmurun viestit ovat lähes yhtä epämääräisiä mutta edes jonkinlaista selittelyä saatiin.

Mursumus kirjoitti:Tää tuntuu aika ikävältä sanoa, mutta hyvisMarzzuun oikea pelillinen valinta on ehkä kuolla nyt tahallaan antiaktiivisuuteen. Sitten viimeisenä päivänä jos nyt kuolee hyvis on enää kolme jäljellä joista yksi on pahis, eikä voi itse tulla mitenkään harhalynkatuksi.

Jos hyvis Marzzuu kuolisi tänään ja Jinmurukin lynkattaisiin hyviksenä, niin eikö peli päättyisi sitten jo tulevana yönä kun jäljelle jäisi neljä pelaajaa?

Meiz kirjoitti:Savun katoaminen ihmetyttää, mutta onhan tässä vielä aikaa...

Vähän oli kiireinen päivä tänään mutta onneksi tuo päivä päättyy vasta yöllä niin ehtii vielä kirjoittelemaan :) Olen muutenkin yleensä vasta iltaisin koneen ääressä, mutta luen viestejä myös päivällä kännykällä.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 22.08.2018 22:24:32

Mulla on ollut tosiaan jäätävä kiire ruudun takana ja sehän näkyy luvattoman laaduttomana pelinä. :/ Noh, oma syy jos pöhköilee ittensä jokapaikkaan yhtä aikaa.

@Meiz ei tarkemman viestienluvun jälkeen tunnu enää "pahikselta", jatkoon. Ja miina. Kaipaisin lisämateriaalia.
/Eiosaaeipystyselittämään/
Jos mun peli on nyt tai yön aikana out, niin se on sitten niin.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 22.08.2018 22:27:41

Meiz ja Mursumus edelleen hyvismäisimpiä mielestäni.

miina kirjoitti:Olen siis myös sitä mieltä että jos minä oon kaikkien ykkösepäily joka tapauksessa huomenna niin kannattaa tiputtaa jo tänään


Tästä tulee enemmän sellainen olo että esität marttyyriä ja keräät hyvispisteitä, kun selvästikään et tunnu olevan kenenkään ykkösepäilty. Eikä sen pitäisi tehdä toista kierrosta millään tavalla helpommaksi. Ehkä ensimmäinen selkeästi pahismainen lause sinulta.

Tuo Marzzuun epäaktiivisuus ja viime hetken sisällötön viesti vaan tuntuu niin kummalliselta. Toisaalta pahiksen luulisi yrittävän jotenkin vaikuttaa äänestykseen kuten Jinmuru tekee kun on putoamassa, mutta Marzzuulla ei olekkaan tällä hetkellä paljoa ääniä joten voi jatkaa hiljaiseloaan. Ehkä kuvittelisin että jos on ainoa jäljellä oleva pahispelaaja niin kokeneena pelaajana ihan pelin mielekkyyden säilyttämiseksi yrittäisi edes jonkinlaista aktiivisuutta pitää yllä.

Ääneni taidan antaa tällä kertaa ++Jinmuru kun hänen käytöstä en vaan millään saa käännettyä hyvismäiseksi, muilla on vielä jotain hyvismäisiä piirteitä.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Violet » 23.08.2018 00:12:50

Päivä on päättynyt, iltaviesti seuraa pian.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Violet » 23.08.2018 00:17:39

3. Päivä

Äänet:
Jinmuru 5 (miina, Meiz, Mursumus, Marzzuu, Savu)
Marzzuu 1 (Jinmuru)

Jinmuru kuolee äänienemmistöllä.

Tortugan satama, tuo romminjanoisten keidas keskellä karibian saaristoa. Ainut asia, joka olisi voinut tehdä Kapteenin illanvietosta paremman, oli lojaali miehistö, joka häneltä nyt uupui. Herättyään aamulla huomasi hän jäänensä satamaan ilman laivaansa sekä lähimuistiaan.

Jinmuru oli pelin kapteeni, ja voimaltaan hän oli hyvis.

Kuolleet (5/10):
1. Päivä: Pyramidi, hyvistappaja, hyvis
1. Yö: justy, ennustaja, hyvis
2. Päivä: Halima, vartija, pahis
2. Yö: Aelina, tavallinen hyvis
3. Päivä: Jinmuru, kapteeni, hyvis

Puhepakot:
Kaikki suorittivat!

Poissaolot:
Ei ole

Yö päättyy 24.8. klo 01.00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Violet » 24.08.2018 07:05:32

3. Yö

Kapteenin jäätyä pois kyydistä, ei kukaan huomannut, että yksi tavallinen merimies oli myös jäänyt kyydistä. Laivan miehistö oli karsiutunut jo varsin pieneksi.

Kuolleet (6/10):
1. Päivä: Pyramidi, hyvistappaja, hyvis
1. Yö: justy, ennustaja, hyvis
2. Päivä: Halima, vartija, pahis
2. Yö: Aelina, tavallinen hyvis
3. Päivä: Jinmuru, kapteeni, hyvis
3. Yö: Mursumus, tavallinen hyvis

Puhepakot:
Kaikki

Poissaolot:
Ei ole.

Päivä päättyy 27.8. klo 23.00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 24.08.2018 12:12:12

Äh, pieleenhän se sitten meni, ja tänään on osuttava pahikseen. Tällä kertaa deadline on onneksi inhimilliseen aikaan. Pahoittelut Jinmuru, ja turha pahoitella omasta pelistä kun asia ei ollut käsissäsi.

Marzzuu, sanoit etten tuntunut enää pahikselta tarkemman viestieni lukemisen jälkeen. Jos kerta luit viestini läpi, miksi ohitit aiemman kysymykseni sinulle?
Eilisistä äänistä marzzuun ääni Jinmurulle antoi huonoimman tunteen muiden seuraamisesta. Samoin uskoisin että Mursumus oli taipuvaisin äänestämään Marzzuuta tänään viimeisimmän viestin perusteella, joten yötappo voisi viitata pahis-marzzuun.

Savu kirjoitti:Jos hyvis Marzzuu kuolisi tänään ja Jinmurukin lynkattaisiin hyviksenä, niin eikö peli päättyisi sitten jo tulevana yönä kun jäljelle jäisi neljä pelaajaa?

Selitätkö hieman miten päädyit tähän sääntötulkintaan?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 25.08.2018 00:53:32

Kiitos Jinmurulle ja Mursulle! Molemmat pelasi hyvän pelin vaikka Jinmurulla vähän kiireistä olikin :)

Tässäpä olisi minun ensimmäinen pidemmälle pohdiskeltu pahisteoria:

Nyt Jinmurun lynkkauksen myötä selvisi sitten että kapteeni oli hyvis, ja pahikset ovat tietysti tienneet tämän alusta asti. Pahiksille olisi ollut edullista jos kapteeni ei olisi antanut käskyjä lainkaan, koska kapteeni oli hyvis joten käskyt olisivat mahdollistaneet hyvisten erikoisten toimimisen, mutta estäneet Halimaa käyttämästä vartijan rooliaan pahiksille hyödillisellä tavalla.

Lähdin tutkimaan ensimmäisen päivän viestejä sillä silmällä, onko joku ohjaillut roolien toimintaa pahiksille edulliseen suuntaan epäilyttävällä tavalla. Kapteenin toiminnasta käytiinkin paljon keskustelua ensimmäisenä päivänä. Jäljellä olevista pelaajista ainoastaan Meiz ja Miina osallistuivat keskusteluun.

Miina kirjoitti:En oikein ymmärrä miksi kapteenin teoista pitäisi äänestää? Koska siinähän on mahdollisuus että pahikset voi saada omat ehdokkaat helpostikkin läpi.. Niin, mutta mitenkäs se meneekään jos kapteeni onkin pahis? Minä olisin sitä mieltä että kapteeni tekee itse päätöksensä, tai. En tiedä, koska jos pahis on kapteeni niin silloinhan hyviksille olisi taas hyvä jos sen kohde olisi äänestetty hyvisten kesken.

Miina pohdiskeli muutamalla lauseella kapteenia eri näkökulmista ja mietti että kapteeni voisi toimia kuten parhaaksi näkee.

Silmiini pisti Meizin kova tarve vakuuttaa muut siitä, että kapteenin ei pitäisi antaa käskyjä. Meiz perusteli mitä haittaa käskytyksestä olisi, mutta en huomannut että hän olisi maininnut mitään hyödyllisiä seikkoja, eli ei punninnut asiaa molemmilta kannoilta. Mursumus ja muut löysivät aktiivisesta kapteenista myös paljon hyviksille edullisia puolia, joten ihmettelen miksi Meiz ei tähän pystynyt. Meiz menee jopa niin pitkälle että pohdiskelee Mursumuksen äänestämistä, koska hänellä on vastakkainen näkemys siitä miten kapteenin pitäisi toimia.

Meiz kirjoitti:Jeps, itse sanoisin ettei hyviskapteenin kannata antaa käskyjä (mikä on harmi kun kyseessä aika mielenkiintoinen rooli). Lähinnä sen takia että erikoisten on melko vaikea päätellä mikäli käskyt pelaisivatkin pahisten pussiin, ja jos käskyä vastaan haluaisi kapinoida niin kyky ei toimikaan ollenkaan. Pahimmillaan tässä vain jarruteltaisiin hyvisroolien toimintaa. Ehkä jossain loppupelin skenaariossa roolista voisi olla jotain hyötyä, vaikken sitä nyt suoraan keksikään :) Hyvis-vartijan taasen kannattaisi mielestäni käyttää roolia joka yö suojeluun.

Meiz kirjoitti:Vaikka tämä idea toimisikin pahis-vartijaa vastaan, ongelmana on se ettei hyvisversio tiedä kapteenin motivaatioita. En siis sanoisi etteikö käskyt aiheuta hyvisvartijalle ongelmia. Jos kapteeni onkin osunut pahiksille, voisivat pahikset rampauttaa vartijan kokonaan pois pelistä käskyttämällä "hyvismäisin motiivein", koska he silti tietäisivät tasan tarkkaan ketä vartija suojelee öisin. Kaikista paras vaihtoehto olisi antaa myös vartijalle vapaat kädet ja siten varmistaa ettei pahiksilla ole mitään keinoja vaikuttaa hyvisvartijan yötoimiin.

Meiz kirjoitti:Pointti jota olen yrittäny hakea takaa on se, ettei pahiksilla olisi keinoja arvata tai ohjailla hyvisvartijan kohdetta. Mielestäni tämä olisi hyviksille arvokkaampaan kuin hyvismäisenä pidetyn pelaajan suojelun varmistelu, jonka tapon pahikset voisivat äänestyksen jälkeen helposti kiertää. Mikäli joku pelaaja vaikuttaa selkeästi hyvismäiseltä, ei minusta tarvita äänestyksiä jotta hyvisvartija ymmärtäisi suojella tätä. Samaan syssyyn pahikset joutuisivat ihan toden teolla miettimään hyvismäisten pelaajien tappamista. Summaten, ideat toimivat mikäli pelissä on pahisvartija, mutta mielestäni rampauttaisivat hyvisvartijan toimintaa liikaa.

Meiz avaa keskustelun ja keskittyy erityisesti perustelemaan miksi juuri vartijaa ei pitäisi käskyttää. Ennustajan ja tappajan käskyttämisen pohtiminen ei saa läheskään yhtä paljoa huomiota.

Halimalla oli erilainen tyyli, ja hän kannatti aktiivista kapteenia sekä vartijan kohteen äänestämisestä. Halima taisi myös olla ainoa joka ehti kapteenin käskytystä äänestää ainakin selväsanaisesti. Halima äänesti että vartija pitäisi käskeä suojelemaan Meiziä, koska piti tätä hyvismäisimpänä. Tällä ehkä yritettiin saada muutkin äänestämään Meiziä suojeltavaksi, jolloin toinen pahiksista olisi suojattu hyvistappajalta ensimmäisenä yönä.

Meiz myös komppasi ajatuksia että tappajaa ja ennustajaa käytettäisiin heti pelin alussa. Tämäkin on pahiksille edullista, koska tappajan käytössä ensimmäisenä yönä on suuri todennäköisyys osua hyvikseen. Lisäksi vartija oli pahiksilla, joten jos Halima olisi suojellut Meiziä kuten julkisesti ehdotti, olisi todennäköisyys pahiksille edulliseen lopputulokseen hyvin suuri. Toki pahiksille riskittömämpää olisi ollut se, ettei tappajaa käytetä ollenkaan. Mutta koska pahikset eivät voineet tietää totteleeko tappaja tätä ajatusta, edullisin hetki hyvistappajan käyttöön pahiksien näkökulmasta on ensimmäinen yö, jolloin hyviksiä on paljon suhteessa pahiksiin ja vartija suurella todennäköisyydellä vielä elossa.

Toki pelin alussa hyviksen on vaikea arvioida rooleja kun ei tiedä niiden puolia, joten kyllähän oikea hyviskin voisi tuollaista päätellä. Kovin epäilyttävää on kuitenkin miten Meizin kaikki roolipohdiskelut pelaavat juuri pahisten pussiin. Varmistuneiden hyvisten roolipohdinnoista näkee selvemmin aitoa pohdiskelua ja molempien puolien puntarointia.

Aelina kirjoitti:Onko Meiz todella valmis pudottamaan Haliman, vai onko tämä sen takia, että olen epäillyt Halimaa ja Meiziä pahiskaksikoksi? Varsinkin, kun mun nähdäkseni Meiz ja Halima ovat melko lailla myötäilleet toisiaan mielipiteissä (ei mitenkään erityisen huomiota herättävästi, mutta eri mieltä he eivät ole olleet). Meiz ei myöskään ole erityisemmin pitänyt Halimaa epäilyttävänä.

Hieman tätä pahis-Meiz teoriaani vastaan sotii se että Halima tippui tasatilanteessa Meizin äänellä (Meiz itse sai yhtä paljon ääniä). Haliman lynkkausta seuraavana yönä kuoli Aelina joka äänesti Meiziä ja oli vahvimmin häntä epäillyt pelaaja.

Mursumuksen yötappo sopisi myös tähän, sillä hän vaikutti pitävän Meiziä kakkosepäiltynä heti Jinmurun jälkeen. Myös Marzzuu on pahis-Meizille uhka koska epäilee ja äänestikin Meiziä. Mutta Marzzuu on nyt niin vahvasti epäilty että häntä pahis-Meizin ei missään nimessä kannattaisi tappaa. Miina ja minä itse olemme pitäneet Meiziä hyvismäisenä ja epäilleet vahvasti Marzzuuta. Mursumus tuntuu siis kaikista loogisimmalta kohteelta pahis-Meizille, jolloin viimeisen kierroksen vahvimmat epäilyt kohdistuisivat Marzzuun.

Teoria päättyy! Haluaisin kuulla erityisesti Meizin itsensä kommentit tähän.

Meiz kirjoitti:Selitätkö hieman miten päädyit tähän sääntötulkintaan?

Ajatukseni oli että jos on kerran kaksi harhalynkkausta enää jäljellä, niin kahden hyviksen kuoleminen samana päivänä päättäisi pelin heti.
Kun tuon virheeni tajusin niin hämmästytti vielä enemmän miksi Marzzuu sitten avasi suunsa vain äänestäkseen samaa henkilöä kuin kaikki muutkin.

Onko sulla Marzzuu mitään muuta selitystä tuolle käytökselle kuin että oli jäätävä kiire? Mitä sanot Mursumuksen kommenttiin siitä että sinun olisi hyviksenä kannattanut pudota epäaktiivisuuteen? Marzzuulta ei pelin alussa tullut minkäänlaista roolipohdintaa joten ainakaan sitä ei saa käännettyä häntä itseään vastaan. Vaikea kyllä uskoa että lähes kaksi viikkoa kestäneen pelin aikana Marzzuulla on ollut aivan koko ajan niin kiire ettei ole voinut osallistua peliin kunnolla.

Miinasta ei tule vahvaa mielipidettä suuntaan tai toiseen. Hieman liian vähän on tullut analyysiä pelaajista tai rooleista, mutta äänestyskäyttäytymisestä tai roolipohdinnoista en saa mitään samanlaista teoriaa aikaiseksi.

Aika hiljaiseksi kyllä mennyt tämä pelin loppu! Toivottavasti myös Marzzuu osallistuisi enemmän. Nyt nukkumaan ja voisi jatkossa yrittää pienemmissä määrin olla aktiivinen myös päiväsaikaan. :)
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja miina » 25.08.2018 17:16:27

Vou. Savulla oli nyt kyllä melko tyhjentävää analyysiä meizistä. Ihan mielenkiinnolla odotan Meizin vastausta. Mullakin heti yön jälkeen lähinnä epäilyttäi marzzuu ja nyt tuon tekstin jälkeen Meiz. Ajattelisin että kenen vaan pahiksena kannattaa pitää marzzuu mukana pelissä kun se on saanut nyt niin paljon epäilystä niskaansa.

Savu nostatti kyllä nyt niin huolellisella pohdinnalla pisteitään, joten nyt ++Meiz
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.08.2018 18:31:33

Savu kirjoitti:Silmiini pisti Meizin kova tarve vakuuttaa muut siitä, että kapteenin ei pitäisi antaa käskyjä. Meiz perusteli mitä haittaa käskytyksestä olisi, mutta en huomannut että hän olisi maininnut mitään hyödyllisiä seikkoja, eli ei punninnut asiaa molemmilta kannoilta. Mursumus ja muut löysivät aktiivisesta kapteenista myös paljon hyviksille edullisia puolia, joten ihmettelen miksi Meiz ei tähän pystynyt. Meiz menee jopa niin pitkälle että pohdiskelee Mursumuksen äänestämistä, koska hänellä on vastakkainen näkemys siitä miten kapteenin pitäisi toimia.

<snip>

Meiz avaa keskustelun ja keskittyy erityisesti perustelemaan miksi juuri vartijaa ei pitäisi käskyttää. Ennustajan ja tappajan käskyttämisen pohtiminen ei saa läheskään yhtä paljoa huomiota.

Halimalla oli erilainen tyyli, ja hän kannatti aktiivista kapteenia sekä vartijan kohteen äänestämisestä. Halima taisi myös olla ainoa joka ehti kapteenin käskytystä äänestää ainakin selväsanaisesti. Halima äänesti että vartija pitäisi käskeä suojelemaan Meiziä, koska piti tätä hyvismäisimpänä. Tällä ehkä yritettiin saada muutkin äänestämään Meiziä suojeltavaksi, jolloin toinen pahiksista olisi suojattu hyvistappajalta ensimmäisenä yönä.

Meiz myös komppasi ajatuksia että tappajaa ja ennustajaa käytettäisiin heti pelin alussa. Tämäkin on pahiksille edullista, koska tappajan käytössä ensimmäisenä yönä on suuri todennäköisyys osua hyvikseen. Lisäksi vartija oli pahiksilla, joten jos Halima olisi suojellut Meiziä kuten julkisesti ehdotti, olisi todennäköisyys pahiksille edulliseen lopputulokseen hyvin suuri. Toki pahiksille riskittömämpää olisi ollut se, ettei tappajaa käytetä ollenkaan. Mutta koska pahikset eivät voineet tietää totteleeko tappaja tätä ajatusta, edullisin hetki hyvistappajan käyttöön pahiksien näkökulmasta on ensimmäinen yö, jolloin hyviksiä on paljon suhteessa pahiksiin ja vartija suurella todennäköisyydellä vielä elossa.

Toki pelin alussa hyviksen on vaikea arvioida rooleja kun ei tiedä niiden puolia, joten kyllähän oikea hyviskin voisi tuollaista päätellä. Kovin epäilyttävää on kuitenkin miten Meizin kaikki roolipohdiskelut pelaavat juuri pahisten pussiin. Varmistuneiden hyvisten roolipohdinnoista näkee selvemmin aitoa pohdiskelua ja molempien puolien puntarointia.

Jep, käytin paljon aikaa sen pohtimiseen miten erikoisista saataisiin mahdollisimman suuri hyöty, ja päädyin nopeasti vahvaan kantaan ettei kapteenin kannattaisi jakaa mitään käskyjä millekään roolille (ellei vastaan sitten tulisi myöhemmässä vaiheessa jotain hyvin spesifistä tapausta missä käskyttämisestä voisi olla hyötyä, esim. loppupeli ja tappajan käskyttäminen). Keskustelu pyöri hyvin pitkälti kapteenin ja vartijan vuorovaikutuksessa, minkä vuoksi omatkin kommenttini keskittyivät siihen. Kapteenin toimista ennustajaa tai tappajaa kohtaan ei ollut suurempia ideoita tai epäselvyyksiä, mihin olisin nähnyt syytä kommentoida. Samoin, en tiedä miten selkeästi asia ilmenee viesteistäni, mutta pidin Mursumusin ideoista kapteenin käskytyksessä hyvinä (viesti viewtopic.php?f=9&t=633&start=30#p17779).

Mursumusia en muuten kommentoinut sen takia että hänellä on vastakkainen näkemys, vaan koska hänen avausviestinsä käsitteli aihetta vain yhdeltä kantilta katsottuna (eli ei huomoinut miten skenaario toimii pahiskapteenin tapauksessa). Mursumusin jatkoviesti samasta aiheesta antoi jo hyvän tunteen enkä palannut asiaan sen koommin.

Piti ihan käydä tarkistamassa msisä olen ehdottanut ennustajaa käyttämään kykynsä ekana yönä, kyse lienee viestistä viewtopic.php?f=9&t=633&sk=a&start=90#p17783 ? Sen sijaan että olisi äänestetty yhtä kohdetta vartijalle, kolmen ehdokkaan valitseminen vaikutti huomattavasti paremmalta ehdotukselta. Ennustuksen ajankohtaan minulla ei ollu sen suurempaa kantaa (aikaisessa ja myöhemmässä ennustuksessa on molemmissa omat hyvät puolensa).

Kysymykseni sinulle, koetko perusteluni ja kantani erikoiskeskustelussa epäilyttäväksi, vai onko kyse siitä että vartija sattui paljastumaan pahikseksi? Näin jälkikäteen katsottuna vartijapohdintani oli turhaa ja saattoi pelata pahisten pussiin, mutta tuohon aikaan koin antavani hyvisten peliä hyödyttäviä ehdotuksia.

Savu kirjoitti:Mursumuksen yötappo sopisi myös tähän, sillä hän vaikutti pitävän Meiziä kakkosepäiltynä heti Jinmurun jälkeen. Myös Marzzuu on pahis-Meizille uhka koska epäilee ja äänestikin Meiziä. Mutta Marzzuu on nyt niin vahvasti epäilty että häntä pahis-Meizin ei missään nimessä kannattaisi tappaa. Miina ja minä itse olemme pitäneet Meiziä hyvismäisenä ja epäilleet vahvasti Marzzuuta. Mursumus tuntuu siis kaikista loogisimmalta kohteelta pahis-Meizille, jolloin viimeisen kierroksen vahvimmat epäilyt kohdistuisivat Marzzuun.

Hmm, en ole kokenut että Mursumus olisi epäillyt minua, mihin viesteihin viittaat tällä? Marzzuu taas oli kovasti julistamassa minua hyvikseksi viimeisissä viesteissään, mitä en ihan pureskelematta tällä hetkellä usko, koska en ole vakuuttunut että hän ylipäätänsä on lukenut viestejäni ja sitä kautta päätynyt tuohon ajatukseen aidosti.
Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Selitätkö hieman miten päädyit tähän sääntötulkintaan?

Ajatukseni oli että jos on kerran kaksi harhalynkkausta enää jäljellä, niin kahden hyviksen kuoleminen samana päivänä päättäisi pelin heti.
Kun tuon virheeni tajusin niin hämmästytti vielä enemmän miksi Marzzuu sitten avasi suunsa vain äänestäkseen samaa henkilöä kuin kaikki muutkin.

Nyt en ymmärrä, miksi Marzzuun puhuminen hämmästytti enemmän?

Olen tässä vaiheessa melko vakuuttunut että pahis löytyy miinasta tai marzzuusta. Savun pohdinta ja viestien sisältö olisi älyttömän kova suoritus ensikertalaiselle pelaamassa pahista. Ajatuksentasolla olin jo lyömässä lukkoon marzzuun, mutta miinan tuoreempi komppaus ja ääni nostattaa nyt pahasti karvoja. miina, olet jättänyt edelleen vastaamatta Mursumusin aiempaan kysymykseen sinulle (miksi?) ja tähän kaipaisin nyt viimeistään vastauksen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Savu » 25.08.2018 18:57:42

Mä en kyllä itse halua äänestää Meiziä ennen kuin kuulisin muidenkin näkökantoja tuohon teoriaani. Esimerkiksi edellisenä päivänä en oikein löytänyt mitään epäilyttävää Meizistä, joten mun hyvis-pahis vaaka Meizin kohdalla on vielä fifty-fifty. Ja voihan olla että jo lähtöolettamuksissani on jokin pielessä joten kaipaisin teorialle vertaisarviointia :)

Miina, viime päivän lopussa sanoit:
miina kirjoitti:Meizin postaukset on kyllä nyt niin hyvismäisiä, että en pysty ajattelemaan, että se olis pahis.

Ja nyt:
miina kirjoitti:Savu nostatti kyllä nyt niin huolellisella pohdinnalla pisteitään, joten nyt ++Meiz.

Aika nopeasti vaihdoit mielipidettä. Olis kiva kuulla sultakin enemmän tekstiä, etenkin kun tässä ei hirveästi ole pelaajia enää jäljellä ja lisäksi Marzzuukin loistaa poissaolollaan.

Marzzuu taas ei ole huomioinut minun peliintuloani vielä sanallakaan, mikä hämmästyttää vielä enemmän. Hänen kaikki viestinsä tähän peliin voi lukea parissa minuutissa. Marzzuulla on kyllä kova työ saada minut vakuuttuneeksi jäljellä olevassa ajassa.

Meiz kirjoitti:Marzzuun oon sen verran monesti lynkannut pelaamattomuuden vuoksi, ettei ajatus jaksa enää kiinnostaa. Jos pahiksena vie voiton tällaisella pelillä niin vieköön. Pahoittelen jo nyt tylyä asennetta.

Toisaalta tämä viesti antaa ymmärtää että tämä on Marzzuulle ihan tavallista käytöstä hyviksenä. Itselläni kyllä hieman samanlainen fiilis. Jos Marzzuu ei ala osallistumaan ja lynkataan hyviksenä niin ketuttaa että piti pelata tuollaista peliä. Jos taas lynkataan pahiksena niin melko antiklimaattinen loppu pelille.

// Meiz
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja miina » 25.08.2018 19:19:15

Oikeastaan päivän alussa olin vielä vakuuttunut Meizin olevan hyvis ja pahiksen löytyvän akselilta Marzzuu (tai savu). Mutta nyt en ikimaailmassa usko että savu on pahis tuollasen pohdinnan jälkeen, tai jos on niin voittakoon, on sen ansainnu.

Mutta äänestin Meiziä, koska siitä on mahdollisuus saada vastauksia, joilla on mahdollisuus tulla johonkin tulokseen. Ja kyllä pidän noita Savun huomioita ihan relevantteinakin. Onhan tuo aikamoista tuurinkantamaa, että noin hienosti olisit osannut olla pahisten peliä koko alkupelin. Tietenkin, rapatessa roiskuu ja kun paljon pelaa niin pakostakin saattaa tulla tehtyä liikkuja jotka vaikuttaa pahismaiselta.


-- Nyt lähen ettimään sitä Mursmuksen kysymystä johon oon täysin unohtanu vastata. Sen kyllä muistan jossakin olleen, mutteen muista mitä siinä kysyttiin.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja miina » 25.08.2018 19:27:06

Mursumus kirjoitti:
Miina, miksi haluaisit kutsua Meizia Haliman pahiskaveriksi? Aelinan argumenteilla vai jotain omia ideoita?



Olikohan se tää?

Muistaakseni ajattelin että minä ainakin pahiksena tekisin just noin. Eli jos näyttäis että jompi kumpi on tippumassa niin tietty ite olisin se jolla niittaisin sen kaverin arkun. Saapahan mukavasti luottoa jos jompi kumpi kuitenkin tippumassa.

Ja sitten siinä tais olla sellanen vielä, että olit äänestänyt Halimaa ja jossakin tulevassa viestissä sanoit että "no olikohan se ääni vähän häitköity". JOka miun korvaa vaikuttaa siltä että tulisit poistamaan äänen ja oletkin sitä jo kivasti pohjustanut. Ainut vaan että päivä tais päättyä ja se jäi tekemättä.

Mutta summasummarum, en kuitenkaan ajatellut sua pahikseksi, koska mikään muu kuin fiilis ei tätä tukenut. Ja taisinkin äänestää sinä päivänä jinmurua, mikä kylläkin oli virhe. Toinen vaihtoehto oli marzzuu.

miina kirjoitti:tekis mieli sanoa että Meiz on pahiskaveri halimalle mutta muutama juttu mitkä taistelee sitä vastaan. Ensinnäkin, en usko että Meiz olis pahiksena noin laittanut tippumaan, ellei sitten tuo päivä loppuminen oo tullut todellatodella yllätyksenä. Jos näin niin siinä tapauksessa tuo toisiks viimeisen viestin pieni epäröinti äänen kanssa on myöskin aika pahismaista.

Mutta ehkä kuitenkin nään todennäköisempänä pahiksena marzzuun tai Jinmurun. Savusta ei oikein osaa sanoa. Se vois tietty olla että jos Snude on ollu pitkään poissa niin Halima on joutunu tekemään ratkaisuja yksin joka vaikeuttaa meijän toimintaa, kun ne ei oikein oo päässy linkittymään.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.08.2018 19:41:24

miina kirjoitti:Mutta äänestin Meiziä, koska siitä on mahdollisuus saada vastauksia, joilla on mahdollisuus tulla johonkin tulokseen. Ja kyllä pidän noita Savun huomioita ihan relevantteinakin. Onhan tuo aikamoista tuurinkantamaa, että noin hienosti olisit osannut olla pahisten peliä koko alkupelin. Tietenkin, rapatessa roiskuu ja kun paljon pelaa niin pakostakin saattaa tulla tehtyä liikkuja jotka vaikuttaa pahismaiselta.

Luitko vastauksiani ja onko niihin kommentteja?

miina kirjoitti:Muistaakseni ajattelin että minä ainakin pahiksena tekisin just noin. Eli jos näyttäis että jompi kumpi on tippumassa niin tietty ite olisin se jolla niittaisin sen kaverin arkun. Saapahan mukavasti luottoa jos jompi kumpi kuitenkin tippumassa.

Etkö sinä juuri lainauksessa kerro kuinka et usko että olisin pahiksena laittanut Haliman tippumaan?

Savu kirjoitti:Toisaalta tämä viesti antaa ymmärtää että tämä on Marzzuulle ihan tavallista käytöstä hyviksenä. Itselläni kyllä hieman samanlainen fiilis. Jos Marzzuu ei ala osallistumaan ja lynkataan hyviksenä niin ketuttaa että piti pelata tuollaista peliä. Jos taas lynkataan pahiksena niin melko antiklimaattinen loppu pelille.

My thoughts exactly. En muista marzzuulta yhtään peliä jossa olisi käyttäytynyt erilailla,yleensä päätyy pudottautumaan. En tosin myöskään muista oliko hän pahis missäkään niistä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 26.08.2018 11:59:53

Muutama seikka mitkä osoittavat mielestäni miinan vikaksi pahikseksi.

1) Sekä ensimmäisenä että toisena päivänä Halima oli vaarassa pudota, ja molemmilla kerroilla miina on pysynyt melko hissukseen ja ollut äänestämättä / ottamatta vahvaa kantaa puolesta tai vastaan. Ekan päivän ääntä justylle ei hyväksytty, mutta toisaalta Halimakaan ei ollut tällöin saanut vielä ääniä. Kun Jinmuru on putoamassa, asiaan löytyy vahvempi kanta ja ääni.

Halima luultavasti ymmärtäisi kokeneena pelaajana, että selkeä pahiskaverin pelastus tullaa syynäämään todella tarkkaa mikäli hän paljastuu myöhemmin pahikseksi. Tästä johtuen pidän tokan päivän viestiä miinalta epäilyttävänä (viewtopic.php?f=9&t=633&start=120#p17878). Viesti vaikuttaa hyvin ylivarovaisesti kirjoitetulta, pientä vihjettä kuinka Haliman selviäminen yöstä olisi pahisten juoni saada hyvis-vartija lynkatuksi, ja kuinka Jinmuru vaikuttaa pahismaiselta, ottamatta kuitenkaan vahvaa kantaa suuntaan tai toiseen. Viesteistä ei käy ilmi miten tuohon ideaan hyvis-Halimasta ollaan ylipäätänsä päädytty, mikä sai pahisjuonen & mahdollisen pahiskapteenin vaikuttamaan todennäköisemmältä vaihtoehdolta (vaikkei tätä suoraan viestissä sanotakkaan, niin tulkitsen viestin näin). Saan fiiliksen että viesti olisi pyritty kirjoittamaan siten, ettei Haliman mahdollinen pahikseksi paljastuminen kuitenkaan leimaisi miinaa suoraan pahiskaveriksi.

2) Omien kokemusteni mukaan pahispelin hankalin osuus on löytää hyvisten pelistä omia epäilyä jotka eivät vaikuta ns. väkinäiseltä ja teennäiseltä. Mielestäni miinan ekan päivän perustelu justyä vastaan oli hyvinkin väkinäisen oloinen, ja muuten hänen peli pitää sisällään melko paljon muiden ideoiden komppailua. Komppailu itsessään ei mielestäni ole pahismaista, mutta erityisesti tänään tuo on antanut huonon tuntee, koska en ole kokenut että miina itse olisi kovin kiinnostunut selvittämään rooliani.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 26.08.2018 12:28:16

Meiz kirjoitti:Keskustelu pyöri hyvin pitkälti kapteenin ja vartijan vuorovaikutuksessa, minkä vuoksi omatkin kommenttini keskittyivät siihen. Kapteenin toimista ennustajaa tai tappajaa kohtaan ei ollut suurempia ideoita tai epäselvyyksiä, mihin olisin nähnyt syytä kommentoida.

Varsinainen keskustelu alkoi siitä kun Mursumus vastasi kysymykseesi, miten hyviskapteenin pitäisi eri rooleja käskyttää. Sinä itse kuitenkin keskityt vastauksessasi puhumaan vain vartijasta ottamatta kantaa muihin rooleihin joista Mursu puhui.

Minusta on kummallista että aluksi herättelit keskustelua kapteenista ja sitten sulla olikin asiasta vahvat mielipiteet joita yritit muille perustella. Tämä jotenkin sopisi pahikselle, koska tuntuu että halusit kapteenin käyttäytyvän tietyllä tavalla, mutta et ehkä uskaltanut olla ensimmäisenä mielipidettäsi kertomassa epäilyksien pelossa. Kun Mursun mielipide sitten osui aika lähelle sitä mikä pahiksille olisi edullisinta, tarvitsi sinun enää keskittyä perustelemaan miksi vartijaakaan ei pitäisi käskyttää. En siis oikein usko tätä perustelua että keskustelu pyöri vain vartijan ympärillä. Enemmän näyttää siltä että sinä halusit vain siihen keskittyä.

Meiz kirjoitti:Kysymykseni sinulle, koetko perusteluni ja kantani erikoiskeskustelussa epäilyttäväksi, vai onko kyse siitä että vartija sattui paljastumaan pahikseksi? Näin jälkikäteen katsottuna vartijapohdintani oli turhaa ja saattoi pelata pahisten pussiin, mutta tuohon aikaan koin antavani hyvisten peliä hyödyttäviä ehdotuksia.

En pitänyt puheitasi epäilyttävänä ensilukemalla, kun roolien puolia ei vielä tiedetty. Siinä vaiheessa roolipohdinnoista ei kai voi vielä vetää kovinkaan kummoisia johtopäätöksiä. Viestisi näyttäytyvät aivan erilaisessa valossa kun Halima paljastui vartijaksi ja kapteeni hyvikseksi. Yritinkin tuoda esille sitä että juuri sinun pohdinnoista lähes kaikki pelaa pahisten pussiin. Muiden pohdinnasta tällaista ei minulle välity.

Meiz kirjoitti:Mursumusia en muuten kommentoinut sen takia että hänellä on vastakkainen näkemys, vaan koska hänen avausviestinsä käsitteli aihetta vain yhdeltä kantilta katsottuna (eli ei huomoinut miten skenaario toimii pahiskapteenin tapauksessa).

Avausviestissäsi tiedustelit muiden mielipiteitä siitä miten juuri hyviskapteenin pitäisi toimia. Kritisoit sen jälkeen Mursumusta siitä ettei hän miettinyt asiaa pahiskapteenin näkökulmasta ja esität alustavia epäilyjä häntä kohtaan.

Meiz kirjoitti:Hmm, en ole kokenut että Mursumus olisi epäillyt minua, mihin viesteihin viittaat tällä? Marzzuu taas oli kovasti julistamassa minua hyvikseksi viimeisissä viesteissään, mitä en ihan pureskelematta tällä hetkellä usko, koska en ole vakuuttunut että hän ylipäätänsä on lukenut viestejäni ja sitä kautta päätynyt tuohon ajatukseen aidosti.


Lähinnä näihin kommentteihin:

"Johtuen siitä, miten aktiivisesti Meiz suositteli vartijan pitämistä vapaana, voin nähdä Meizin potentiaalisesti pahiksena vain Haliman tai Jinmurun kanssa."
"Mulla on nyt semmoinen ongelma, että mä voin kuvitella sekä Jinmurun että Meizin pahikseksi"

Olen kyllä niitä aika yksipuolisesti tulkinnut, sillä eipä nuo epäilyt kyllä kovin painavia ole olleet ja hyviksenäkin on välillä pidetty. Mua häiritsee tuossa kuitenkin se että Mursumus esitti jo viime päivänä tuon ajatuksen siitä, että puheesi vartijasta olivat epäilyttäviä. Mursumusin yötappo voisi estää ajatusta etenemästä pidemmälle.

Marzzuu kirjoitti:++Meiz, koska inhoan massaamista ja Meizin jutut Jinmuru - Halima pahiksista sai epäilyn mieleeni.
Mun viestit on nyt ihme Aelina-komppausta muttakun hänen mietteensä Meizistä ovat kuin toistoja omistani.
Meiziä en vielä haluaisi äänestää
Meiz ei tarkemman viestienluvun jälkeen tunnu enää "pahikselta", jatkoon.


Hassua että Marzzuu jopa äänesti Meiziä, mutta kun Meiz alkoi mm. minun ja Miinan mielestä olla hyvismäinen kääntyi Marzzuun mielipide hyvin nopeasti. Tämä vaikuttaa taas siltä että ei juurikaan yritä muodostaa omia ajatuksia, vaan yrittää seurata konsensusta.

Meiz kirjoitti:Nyt en ymmärrä, miksi Marzzuun puhuminen hämmästytti enemmän?

Aluksi pidin ymmärrettävänä että Marzzuu avasi suunsa, koskaluulin että jos hän putoaisi hyviksenä epäaktiivisuuteen hyvikset häviäisivät heti. Kun hoksasin tuon laskuvirheen niin hämmästytti miksi Marzzuu ei huomioinut Mursumuksen ehdotusta pudota epäaktiivisuuteen, jolloin viimeisellä kierroksella olisi suurempi todennäköisyys osua pahikseen. En keksi muuta selitystä kuin että ei lukenut muiden viestejä lainkaan ja ei ajatellut tai sitten on pahis.

// Meiz, mielenkiintoisia pointteja miinasta. Pitääpä paneutua kun taas on aikaa.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 67 vierailijaa

cron