Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 21:35:15

Mutta kiva, että tulit äänestämään. Toivottavasti myös miina tulisi. Mursumukseltakin olisi kiva kuulla ääni.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.08.2018 21:40:06

Aelina kirjoitti:Marzzuu, Meillä ei ole täällä äänestyspakkoja. Puhepakko kylläkin. En tiedä väittikö Mursumus niin tahallaan vai vahingossa. :D

Eiku joo hups... :D
Unohtakaa mun jupinat olemattomasta äänestyspakosta!
//Eipä haita vaikka äänestinkin, hyvä Aelina kun oikaisit tuon äänestysjutun ja toivottavasti muutkin innostuisivat äänestämään. :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2018 22:20:20

Jaa okei, mun ääni oli nyt hieman hätiköity kun päivää on jäljellä huominenkin. Periaatteessa Jinmurulle voisi siis löytyä varapelaaja ennen päivän päättymistä.

Aelina kirjoitti:Mä en suoraan sanoen ymmärrä, miksi Haliman tai Jinmurun olisi yhtään todennäköisempää olla pahiksia kuin vaikka miinan ja Snuden tai Mursumuksen ja sinun?

Lisäksi mua hieman kummeksuttaa "pahikset valmiita riskeeraamaan oman yötapon kanssa"? Mun nähdäkseni justy ei kuitenkaan ollut yleisesti hyviksenä pidetty, vaikka Halima oli sitä mieltä. Tällä sun logiikalla Haliman on nimenomaa epätodennäköistä mun nähdäkseni olla pahis.

Joo, siinä olen samaa mieltä, että Haliman pudotus toisi lisää tietoa, mutta mun mielestä tämä on siitä omituista, että muistaakseni olet pitänyt Halimaa hyvismäisenä ja nyt yhtäkkiä teet käännöksen?

Jos Halima ja Jinmuru ovat molemmat hyviksiä, pahiksilla ei olisi mitään keinoa vaikuttaa yötappoon. En alkuun hokannut tätä, mutta justyn kuolema yöllä sopii huonosti tähän ajatukseen, Halima oli kuitenkin listannut justyn hyvismäiseksi, joten justy vartioinnin kohteena olisi ollut hyvin mahdollinen vaihtoehto. Miksi pahikset ottaisivat tällaisen riskin? Vaikea uskoa että lavastusyritys olisi ollut pahiksen kuoleman riskeeraamisen arvoista. Tästä syystä pidän aika epätodennäköisenä että molemmat olisivat hyviksiä.

Jos tänään päädyttäisiinkin lynkkaamaan heidän ulkopuolelta ja lynkkaus osuu väärään, huominen voi hyvinkin olla täysin samassa tilanteessa sillä erolla, että on pakko osua pahikseen. Toki silloin olisi enemmän materiaalia pelissä, mutta en näe tällä hetkellä ketään niin selkeän pahismaista että lähtisin riskeeraamaan. Mielummin selvitän jommankumman roolin tänään. Jinmurua en halua äänestää, koska lisämateriaalia ei ole tulossa, ja koko pudotus tuntuu hyvin arpapeliltä. Haliman peli taas ei ole ollut mitenkään niin selkeän hyvismäistä, ettenkö näkisi potentiaalia pahispeliin. Oli lynkkaamassa pyramidia eilen, samoin tarkan roolin kertominen voisi viitata siihen, ettei hän ajatellut sen seuraamuksia hyviksen näkökulmasta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2018 22:26:33

Marzzuu kirjoitti:Öö... Huhuu, Snude? Huhuu?
Haliman äänestäminen tuntuisi jotenkin massaukselta, ääh...
Meizin "tyly" asenne saa mun silmissä armahduksen koska tavallaan ymmärrän hänen pointtinsa ja toisaalta, miksei itse Meiz tai Mursu vois olla pahis?

Äänestyspakko naputtaa ovella
++Meiz, koska inhoan massaamista ja Meizin jutut Jinmuru - Halima pahiksista sai epäilyn mieleeni.
//Aelina

Nyt oikeasti, en saa yhtään mitään tolkkua tästä viestistä. Mitkä jutut saivat epäilyt mieleen?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 22:26:48

Äh. Pitää vielä miettiä.

Meiz, meillä on 45 minuuttia päivää jäljellä.

// Meiz
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 22:34:30

Meiz kirjoitti:Jos Halima ja Jinmuru ovat molemmat hyviksiä, pahiksilla ei olisi mitään keinoa vaikuttaa yötappoon. En alkuun hokannut tätä, mutta justyn kuolema yöllä sopii huonosti tähän ajatukseen, Halima oli kuitenkin listannut justyn hyvismäiseksi, joten justy vartioinnin kohteena olisi ollut hyvin mahdollinen vaihtoehto. Miksi pahikset ottaisivat tällaisen riskin? Vaikea uskoa että lavastusyritys olisi ollut pahiksen kuoleman riskeeraamisen arvoista. Tästä syystä pidän aika epätodennäköisenä että molemmat olisivat hyviksiä.

Sori, joo, oon ymmärtänyt väärin. Mä olen ajatellut sillä tavalla, että justy ei ollut yleisesti hyviksenä pidetty, mutta sä oot ajatellut Haliman listausta, koska Halima päivitti ennen päivän loppua. Mulla on nyt tosi tyhmä olo, kun en ajatellut tuonne asti...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 22:35:18

Meiz, kuka olisi mielestäsi Haliman pahiskaveri?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.08.2018 22:39:43

Aelina kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Jos Halima ja Jinmuru ovat molemmat hyviksiä, pahiksilla ei olisi mitään keinoa vaikuttaa yötappoon. En alkuun hokannut tätä, mutta justyn kuolema yöllä sopii huonosti tähän ajatukseen, Halima oli kuitenkin listannut justyn hyvismäiseksi, joten justy vartioinnin kohteena olisi ollut hyvin mahdollinen vaihtoehto. Miksi pahikset ottaisivat tällaisen riskin? Vaikea uskoa että lavastusyritys olisi ollut pahiksen kuoleman riskeeraamisen arvoista. Tästä syystä pidän aika epätodennäköisenä että molemmat olisivat hyviksiä.

Sori, joo, oon ymmärtänyt väärin. Mä olen ajatellut sillä tavalla, että justy ei ollut yleisesti hyviksenä pidetty, mutta sä oot ajatellut Haliman listausta, koska Halima päivitti ennen päivän loppua. Mulla on nyt tosi tyhmä olo, kun en ajatellut tuonne asti...

Jääköön tämä tähän, koska mulla sama,anteksii...
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.08.2018 22:40:07

*anteeksi
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 22:53:47

Jos Meiz meinaa oikeasti varmistaa Haliman tippumisen, mulla jää outo maku suuhun. Jos Halima on pahis -> Meiz on ainoa pahispari, jonka keksin. Joko rajua hyvispisteiden keräämistä, mutta silti mietin, että olisihan minun pudottamiseni ollut kannattavampaa pahiksille, kun mulla on Halimalta ääni alla ja ihan hyvät mahdollisuudet. Tai sitten Meiz on pahis, joka lähtee pudottamaan Halimaa ajatuksella, että Halima paljastuu hyvikseksi -> Meizin pahismaisuus on epätodennäköisempää (koska mun ajatus Meizin pahekseudesta liittyy osaksi Halimaan). Mutta jos Meiz varmistelee nyt Haliman putoamista, se saa hyvispisteitä Halimalle, koska mun teorioissa Halima jää yksin. Meizin mahdollisuutta pahikseksi se tosin ei poista. Ja silloin mulla ajatukset siirtyy Mursumukseen, jolloin Meiz-Mursumus olisi myös todennäköinen. Silloin Meiz ja Mursumus saattoivat myös lähteä äänestämään eilen mieluummin eri henkilöitä, mutta se olisi kyllä jäänyt ihmeen viime tippaan.

Mä en tiedä, en ymmärrä ja aika loppuu.

Mutta mua kyllä mietityttää, että Halima halusi kuulla jotain musta ja sen jälkeen mun kirjoituksiin ei ole mitään kommentoitu? Voi olla kyllä kiireitäkin.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 22:57:25

Paikalla on 3 pelaajaa, ja päivää reilut 10 minuuttia jäljellä. Näillä sitten taidetaan mennä? Jos joku haluaa vielä nopeasti puhua, niin kannustan siihen.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.08.2018 22:58:42

Aelina kirjoitti:Jos Meiz meinaa oikeasti varmistaa Haliman tippumisen, mulla jää outo maku suuhun. Jos Halima on pahis -> Meiz on ainoa pahispari, jonka keksin. Joko rajua hyvispisteiden keräämistä, mutta silti mietin, että olisihan minun pudottamiseni ollut kannattavampaa pahiksille, kun mulla on Halimalta ääni alla ja ihan hyvät mahdollisuudet. Tai sitten Meiz on pahis, joka lähtee pudottamaan Halimaa ajatuksella, että Halima paljastuu hyvikseksi -> Meizin pahismaisuus on epätodennäköisempää (koska mun ajatus Meizin pahekseudesta liittyy osaksi Halimaan). Mutta jos Meiz varmistelee nyt Haliman putoamista, se saa hyvispisteitä Halimalle, koska mun teorioissa Halima jää yksin. Meizin mahdollisuutta pahikseksi se tosin ei poista. Ja silloin mulla ajatukset siirtyy Mursumukseen, jolloin Meiz-Mursumus olisi myös todennäköinen. Silloin Meiz ja Mursumus saattoivat myös lähteä äänestämään eilen mieluummin eri henkilöitä, mutta se olisi kyllä jäänyt ihmeen viime tippaan.

Mä en tiedä, en ymmärrä ja aika loppuu. *Tekstiä poistettu*

Mun viestit on nyt ihme Aelina-komppausta muttakun hänen mietteensäMeizistä ovat kuin toistoja omistani.
//Aelina
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 23:07:27

[quote="Meiz"]Jos Halima ja Jinmuru ovat molemmat hyviksiä, pahiksilla ei olisi mitään keinoa vaikuttaa yötappoon. En alkuun hokannut tätä, mutta justyn kuolema yöllä sopii huonosti tähän ajatukseen, Halima oli kuitenkin listannut justyn hyvismäiseksi, joten justy vartioinnin kohteena olisi ollut hyvin mahdollinen vaihtoehto. Miksi pahikset ottaisivat tällaisen riskin? Vaikea uskoa että lavastusyritys olisi ollut pahiksen kuoleman riskeeraamisen arvoista. Tästä syystä pidän aika epätodennäköisenä että molemmat olisivat hyviksiä./quote]
Mutta olisihan se nyt osittain myös omituista Halimaltakin lähteä pudottamaan pelaajaa, jonka hän on laittanus hyvislistalleen. Ymmärrän pointtisi, mutta onhan tässä toinenkin puoli (minkä takia mulla on koko ajan ristiriitainen tunne Halimasta). Minä en ajatellut asiaa tällä tavalla, eikä ilmeisesti Marzzuukaan. Ymmärrän, jos se pahikselta olisi jäänyt huomaamatta.

Mua niin turhauttaa nyt kaikki.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 23:08:22

Meiz kirjoitti:Jos Halima ja Jinmuru ovat molemmat hyviksiä, pahiksilla ei olisi mitään keinoa vaikuttaa yötappoon. En alkuun hokannut tätä, mutta justyn kuolema yöllä sopii huonosti tähän ajatukseen, Halima oli kuitenkin listannut justyn hyvismäiseksi, joten justy vartioinnin kohteena olisi ollut hyvin mahdollinen vaihtoehto. Miksi pahikset ottaisivat tällaisen riskin? Vaikea uskoa että lavastusyritys olisi ollut pahiksen kuoleman riskeeraamisen arvoista. Tästä syystä pidän aika epätodennäköisenä että molemmat olisivat hyviksiä.

Mutta olisihan se nyt osittain myös omituista Halimaltakin lähteä pudottamaan pelaajaa, jonka hän on laittanus hyvislistalleen. Ymmärrän pointtisi, mutta onhan tässä toinenkin puoli (minkä takia mulla on koko ajan ristiriitainen tunne Halimasta). Minä en ajatellut asiaa tällä tavalla, eikä ilmeisesti Marzzuukaan. Ymmärrän, jos se pahikselta olisi jäänyt huomaamatta.

Mua niin turhauttaa nyt kaikki.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 23:09:39

Nyt sitten toivotaan, että Halima on pahis. Ei kyllä tietoa kaverista.

Meiz ja Mursumus epäilyttää.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Violet » 18.08.2018 23:11:58

Ja päivä on päättynyt!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Violet » 18.08.2018 23:16:41

Toinen päivä laivan kannella on selvästi ollut koettelemus. Laivan sellit olivat jo täynnä kapinallisia. Koska vartijan päätös sitoa avaimet koiran kaulanauhalle ei ollut mikään järkevin veto, tyhjenivät sellit taas äkisti. Ei liene hankalaa arvata, kuka valopää joutui sinne seuraavaksi.

Halima 2 (Jinmuru, Meiz)
Aelina 1 (Halima)
Meiz 2 (Aelina, Marzzuu)

Halima on kuollut ensiksi saaduilla äänillä. Hän oli rooliltaan vartija ja puoleltaan pahis!

Kuolleet:
1. Päivä: Pyramidi, hyvistappaja, hyvis
1. Yö: justy, ennustaja, hyvis
2. Päivä: Halima, vartija, pahis

Snude111 ei suorittanut puhepakkoaan, hänelle on kuitenkin jo löytynyt varapelaaja - Savu tulee pelaamaan hänen tilalleen.

Yö päättyy huomenna 20.8. klo 01.00! Tätä ennen iltaviestit minulle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee - kolmas päivä päättyy 23.8 klo 01.00

ViestiKirjoittaja Violet » 20.08.2018 00:00:08

Yö 2

Nyt kun vartija on päätynyt omaan selliinsä, olot laivalla ovat jokseenkin vakiintuneet. Jostain syystä yksi piraatti oli joka tapauksessa pudonnut yli laidan yöaikaan. Hänestä ei ole sen koommin kuultu.

Kuolleet (4/10):
1. Päivä: Pyramidi, hyvistappaja, hyvis
1. Yö: justy, ennustaja, hyvis
2. Päivä: Halima, vartija, pahis
2. Yö: Aelina, tavallinen hyvis


Puhepakot:

Kaikilla

Poissaolot:

Jinmuru 18.8. - 20.8.

Kolmas päivä alkaa nyt ja päättyy 23.8. klo 01.00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 20.08.2018 02:20:44

Moi vaan kaikille!

Olen tosiaan uusi pelaaja ja tulin korvaamaan Snuden. En ole aiemmint osallistunut peleihin täällä enkä aiemminkaan osallistunut peleihin. Olen sivusta seurannut kun kaverini on täällä pelaillut aktiivisesti ja halusin tulla kokeilemaan. Nämä erikoisroolit hämmentävät minua vielä sen verran paljon että yritän nyt vain keskittyä pelaajien käytökseen miettimättä sen kummemmin rooleja. Ilmeisesti jäljellä on muutenkin enää kapteeni jolla ei ole voimia enää muiden roolien kuoltua?

En valitettavasti ole ihan koko ketjua lukenut mutta suurimman osan kyllä. Voisin heti alkuun tehdä pienen listauksen niistä pelaajista joista olen mielipiteen saanut muodostettua:

Halima: Lynkattiin juuri pahiksena. Haliman käytös pisti silmään jopa minulle kokemattomalle pelaajalle todella epäilyttävänä. Kun ottaa huomioon että kyseessä on kuitenkin tosi kokenut pelaaja, näin epäilyttävä käytös tuntui erikoiselta.

Jinmuru: Johti epäilyjä Haliman suuntaan ja antoi äänensä ensimmäisenä mikä aiheutti Haliman lynkkaamisen tasatilanteessa. Sinänsä siis vaikuttaa hyvismäiseltä, sillä pahis tuskin aktiivisesti veisi epäilyjä pahiskaveriaan kohtaan jos häntä ei kukaan muu vielä epäile. Toisaalta aloin epäillä josko tämä olikin sovittu kuvio, jolla epäilyt saadaan pitkäksi aikaa pois hänestä. Sanoo olevansa kapteeni ja käyttäneensä kaikkia käskyjään ensimmäisenä yönä. Käskytti myös ennustajaa "vallanhimossaan", mikä ainakin varmistaisi sen ettei ennustaja saisi ainakaan pahista selville ensimmäisenä yönä jos olisi selvinnyt hengissä. Jinmuru myös ollut paljon poissa ja hyökkäsi toisena päivänä pelkästään Halimaa kohtaan eikä juuri analysoinut muita.

Meiz: Huomautteli pelin alussa ihan hyvismäisen loogisesti että vartioinnin kohteen äänestäminen ei ole hyviksille edullista, ja että vartija osaa kyllä valita itse hyvismäisimmän kohteen vartioitavaksi. Meiziä kovasti täällä epäillään ja sai kaksi ääntäkin mutta nuo perustelut menee multa yli hilseen.

Miina: Käyttäytyy todella sekavasti ja jätti äänestämättä. Ei ole juuri tuonut peliin mitään järkevää pohdintaa, vaan lähinnä täyttänyt puhepakkonsa sekavalla höpinällä.

Mulla menee nyt kyllä Mursmus ja Marzzuu niin sekaisin että en saa vielä selkeää kuvaa kummastakaan. Alkaa yö venyä jo sen verran myöhään että yritän uudelleen huomenna :)
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 20.08.2018 02:38:46

Tulipa vielä mieleen että Marzzuu alkoi epäilyttää myös koska ei halunnut äänestää Halimaa vain sillä perusteella että se "tuntuu massaamiselta" ja äänesti Meiziä koska hänen järkevän kuuloiset pohdinnat "herätti epäilyt". Nostaen näin Meizin samaan äänimäärään kuin Halima. Ehkä oikea pahis olisi kuitenkin tässä vaiheessa vain äänestänyt Halimaa joka oli jo äänestyksen kärjessä, tai vaihtoehtoisesti vielä enemmän pyrkinyt perustelemaan äänestämistään jotta joltain olisi tullut kriittinen kolmas ääni Meizille ja pelastanut pahiskaveri Haliman.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.08.2018 07:14:06

Mul on selvästi vikaa luetunymmärtämisessä, voisin vannoa että PJ korjasi päivän päättymisen justiinsa toisinpäin :D Ei siinä, eipähän tarvinut alkaa arpomaan äänen kanssä ja parhaimmillaan perustella sen peruutus. Kiitti pelistä Aelina ja Halima, ja tervetuloa peliin Savu :)

Nykyfiilis on se että joko miina tai Jinmuru on pahis, kirjottelen perusteet kunhan pääsen koneelle ja työpäivä (khrm..) sen sallii.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja miina » 20.08.2018 09:37:03

Siis enhän Mie tajunnu että päivä päätty noin. Olin vielä löysässä yövuorossa että olisin voinu jopa reagoida. Sinällään kyllä hyvä etten osallistunu koska Halima ei ollu niitä ketä olisin välttis äänestäny.

Mun mielestä marzzuun ääni meizille on epäilyttävä. Yritys saada Meiz tasoihin ja joku viaton tiputtamaan se Haliman sijasta.

Jinmuru epäilyttää ihan sen takia että viime pelissä sen reaktio oli melko samanlainen yhden yön jälkeen kuin mitättömän tuo kapteeniviesti. Pahiksena siis. En osaa selittää, siitä vaan jotenkin huokuu sellanen samanlainen itsevarmuus, mitä sillonkin. Toisaalta, sillä viestillä Jinmuru olis jyränny kaverinsa melko loistokkaasti, mutta jinmurulta ja halimalta osaisin sellasta odottaakin.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.08.2018 18:58:58

Vähän venähti, mutta parempi myöhään.

Marzzuu
Viesti ensimmäisen päivän lopulta, viewtopic.php?f=9&t=633&start=60#p17826
Tässä vaiheessa Pyramidi on tippumassa yli Haliman (ja äänitilanne yllä), mutta höpisee kuinka Halima on putoamassa. En tiedä lähtisikö bluffailemaan tätä pahiksena, enkä toisaalta tiedä olisiko edes paremmin tilanteen kärryillä pahiksena vai ei. Sanoisin että todennäköisemmin ei bluffaisi, ja luultavasti olisi paremmin kärryillä.

Tokana päivänä kertoo alkuun kallistuvansa Haliman äänestämiseen, mutta lähteekin äänestämään minua Aelinan perässä. Tuntuu hyväksyvän selitykseni ja pyytelee anteeksi, muttei poista ääntä (Mikset, marzzuu?). Potentiaalisesti Haliman pelastusyritys, mutta tuo anteeksipyyntely minulle taas ei anna tätä tunnetta.

miina
Mulle viesti viewtopic.php?f=9&t=633&start=120#p17878 viittaa siihen että miina olisi Haliman pahiskaveri. Pientä vinkkausta siihen suuntaan että Jinmuru olisi epäilyttävämpi, kun taas Halima ehkä ei, ottamatta kuitenkaan mitään vahvaa kantaa kumpaankaan suuntaan. Tyypillisenoloista vaarassa olevan pahiskaverin kommentointia. Muuten huomionarvoista, niputtaa minut ja Mursumusin yhteen hyvin geneerisin kommentein, aivan kuin ei haluaisi listata hyvismäisyyksiä, ja samaan aikaan olla antamatta mitään epäilyjä. En nää mitään pointtia koko riville.

Pidän myös ensimmäisen päivän ääntä justylle väkinäisenä (viewtopic.php?f=9&t=633&start=30#p17790). Kokiko sitten pahiksena paineita äänestää IRL kiireistä huolimatta, ja mietin josko kohteeksi muodostui justy koska ei halunnut lähteä massaamaan Pyramidia Haliman kanssa.

Halimalta löytyy melko paljon kommentteja miinaan liittyen (toki kun siitä kyseltiin). Niiden perusteella ei selvästi ollut taipuvainen äänestämään / epäilemään miinaa missään välissä alun "outoudesta" huolimatta.

Jinmuru
Meiz kirjoitti:Voisin myös kuvitella että Halima epäilisi vahvemmin Jinmurua, mikäli pahiksina päättäisivät vetää teatteria. Nyt reaktio ei sovi hyvin yhteen tuon idean kanssa.

Tajusin ettei tässä olekaan järkeä. Mikäli Jinmuru on Haliman pahiskaveri, Halima tuskin olisi halunnut päivän lynkattavien olla heidän kahden väliltään. Halima oli kerännyt sen verran paljon epäilyä (ja selvinnyt vielä hengissä yöstä), joten ei olisi kovin järkevää alkaa ajamaan pahiskaveria hautaan itsensä sijaan. Yötaposta selviämiselle pahiskapteeni on helppo ja välitön selitys. Päivän edetessä mieli kuitenkin muuttuu ja koko ajatuksesta peruutellaan pikkuhiljaa pois, enkä keksi miksi Halima pahiksena tekisi näin. Paras mahdollisuus selviämiselle olisi ollut "pahis"kapteenin lynkkaus.

Jinmurun viestit käsittelevät ainoastaan Halimaa. Tähän tietenkin vaikuttaa poissaolo, mutta jatkoviesti piti sisällään vain vastauksen yksittäiseen kysymykseen. Tykkään foliohatustani ja pidän mahdollisena pahiskaverina Halimalle.

Mursumus
Ensimmäisen päivän ääni meni alkuun Pyramidille, mutta oli valmis lynkkaamaan Haliman, Pyramidin roolipaljastuksen jälkeen. En ole valmis antamaan täyttä hyvisviittaa tästä, mutta viittaa hyvikseen.

Ääni jäi kuitenkin laittamatta eilen, vastaus kysymykseeni saamatta, ja jatkuvasti huomaan toivovani aktiivisempaa osallistumista. Nykypeli ei olisi mikään mahdoton suoritus pahiksellekaan, joten toivottavasti saadaan sinustakin materiaalia mahd. paljon, tänään siihen pitäisi ainakin olla kunnolla aihetta.

Savu
Ihan mukava avaus peliin. Kuinka paljon tuosta oli pohdittu ennen varapelaajaksi pääsemistä? Kommentoit miinan peliä, muttet päätynyt hänen suhteen mihinkään lopputulokseen, joten saisiko tällekin vielä jatkoa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja miina » 20.08.2018 20:17:10

tekis mieli sanoa että Meiz on pahiskaveri halimalle mutta muutama juttu mitkä taistelee sitä vastaan. Ensinnäkin, en usko että Meiz olis pahiksena noin laittanut tippumaan, ellei sitten tuo päivä loppuminen oo tullut todellatodella yllätyksenä. Jos näin niin siinä tapauksessa tuo toisiks viimeisen viestin pieni epäröinti äänen kanssa on myöskin aika pahismaista.

Mutta ehkä kuitenkin nään todennäköisempänä pahiksena marzzuun tai Jinmurun. Savusta ei oikein osaa sanoa. Se vois tietty olla että jos Snude on ollu pitkään poissa niin Halima on joutunu tekemään ratkaisuja yksin joka vaikeuttaa meijän toimintaa, kun ne ei oikein oo päässy linkittymään.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 20.08.2018 21:47:58

Meiz kirjoitti:Savu
Ihan mukava avaus peliin. Kuinka paljon tuosta oli pohdittu ennen varapelaajaksi pääsemistä? Kommentoit miinan peliä, muttet päätynyt hänen suhteen mihinkään lopputulokseen, joten saisiko tällekin vielä jatkoa.

Aloin lueskelemaan viestejä hieman ennen toista lynkkausta. Siinä vaiheessa epäilyksiä herätti Halima ailahtelullaan ja Miina teennäisen aktiivisella käytöksellään. Tässäpä vielä vähän lisää pohdintoja nyt kun olen vähän enemmän hereillä ja lukenut lisää viestejä:

Miina: Epäilyttää koska hänellä on useampia viestejä mutta todella vähän asiasisältöä vähillä perusteluilla. Sanoi aluksi Meiziä ja Marzzuuta hyvismäisiksi mutta yhtäkkiä epäilee molempia. On kyllä epäillyt Halimaa alusta asti mikä taas puhuisi hyvismäisyyden puolesta. On niin ristiriitainen hahmo että jää neutraaliksi.

Mursumus: Epäilyttää kun otti äänensä pois Halimalta heti kun Jinmuru oli laittanut pitkän postauksensa Halimaa vastaan. Kuvittelisin kuitenkin että oikeana pahiksena olisi siirtänyt äänensä Miezille kun olivat kerran tasatilanteessa. Muu viestittely vaikuttaa aidolta hyvismäiseltä pohdinnalta. Eli aika neutraali.

Marzzuu: Ei oikein mitään syvempiä pohdintoja pelaajista. Jätti ekana päivänä äänestämättä kun ei halua olla vastuussa ja toisena päivänä siis äänesti Meizin tasoihin Haliman kanssa. Vaikuttaisi kiireisen pahiksen käytökseltä.

Meiz: Ainakin ensisilmäyksellä äänestyskäyttäytyminen ja suuri aktiivisuus näyttää hyvismäiseltä, sillä äänesti Haliman putoamaan. Toisaalta sai itsekin kaksi ääntä joten äänen vaihtaminen lopuksi olisi pudottanut hänet itsensä.

Niin paljon tekstiä ja mielipiteitä että vaikea seurata kaikkia lankoja ja mielen muutoksia. Jos jotain pahismaista pitäisi keksiä niin pelin alussa vähätteli Halimaan kohdistuneita epäilyjä. Lisäksi Meiziä ensimmäiseksi äänestänyt Aelina tapettiin heti seuraavana yönä. Toinen Meiziä äänestänyt on Marzzuu jota kohtaan Meiz myös kohdistaa paljon epäilyjä. Jos olisin ainoa jäljellä oleva pahis niin luultavasti olisin halunnut tappaa ainakin toisen itseäni vahvasti epäilevän pelaajan kun pelaajia on näin vähän jäljellä..

Jinmuru: Edelleen samat ajatukset, eli hyvin vähän viestejä ja hyökännyt vain Halimaa vastaan.

Vahvimpina epäilyinä siis Jinmuru ja Marzzuu, ja toivoisin molemmilta enemmän viestejä :)
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 21.08.2018 03:21:16

Pahoittelut, luulin päivän päättyvän eri aikaan edellisenä kyläpäivänä ja eilen en ehtinyt viestimään. Olisin viestissäni varmaan laittanut Aelinan neutraali-hyvismäisiin ja päätynyt äänestämään Halimaa jo ihan vain siksi, että Meiz oli toisena vaihtoehtona. En tätä voi tätä kuitenkaan todistaa.

Meiz kirjoitti:Mursumus päätyi äänestämään myöhään kahden ehdokkaan väliltä, sen sijaan että olisi ollut enemmän vaikuttamassa ehdokkaisiin päivän aikana. Reagoi nopeasti pyramidin paljastukseen, mikä voi viitata siihenkin että tiesi roolin todeksi. Mietitkö mikäli kyseessä olisi pahiksen viimeinen keino saada hyvis lynkatuksi?


Ajattelin, että jos pyramidi on hyvistappaja, niin se olisi todella hyödyllistä antaa hänen tehdä yötappo, koska ilman teoreettisia vartijatappoja tämä ei olisi tuonut pelin päätöstä lähemmäksi, ja olisi hyvällä onnella voinut osua pahikseen. Jos pyramidi olisi ollut hyvistappajaa claimaava pahis, niin hyvishyvistappaja voi tappaa tämän. Näin jälkikäteen mietittynä tässä on se ongelma, että pahiskin voi olla hyvistappaja, mutta se vaihtoehto ei tullut siinä lopussa mieleen. En myöskään miettinyt tilanteessa, että entä jos Halima on erikoisrooli.

Jinmurulta haluan kuulla vähän puhetta muista kuin Halimasta, kun poissaolo loppuu. Tällä hetkellä vaikeaa muodostaa lopullista mielipidettä. Viesti jossa vain äänestetään Halimaa tuntuu sopivan Haliman ja jinmurun kesken sovittuun suunnitelmaan, jossa jinmuru uhraa Haliman. Tuo kuvaus vallanhimosta ja ennustajan komentamisesta kuulostaa kuitenkin mun korvaan joltain, jota pahiskapteeni olis laskelmoinu että olisi parempi olla sanomatta ja on sen sijaan hyviskapteenin rehellinen kuvailu. Tällä hetkellä lievästi hyvismäinen mulla kokonaisuudessaan.

Ketä muuten komensit Halimaa suojelemaan?

Meiz voi olla hyvin pelaava pahis, mutta on todennäköisemmin mielestäni yhä hyvis. Viestien sisältö ollut pahistenjahtausta kauttaaltaan.

Miina, miksi haluaisit kutsua Meizia Haliman pahiskaveriksi? Aelinan argumenteilla vai jotain omia ideoita?

Mielestäni Meizin epäilyt miinaa kohtaan ovat valideja, ja niiden perusteella miina hieman epäilyttää.

Jotenkin kuvittelisin, että snude olisi lähettänyt pahiksena hieman enemmän kommentteja Haliman avunannon myötä, minkä vuoksi savuun olisin ehkä siinä mielessä alustavasti luottamaan. Pelaajista puhuva viesti on asiallinen.

Laitan lisää huomenna illalla varmaan, vähän enemmän aikaa silloin.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.08.2018 14:59:57

Kaks päivää aikaa löytää viimenen pahis, eli yks harhalynkkausmahis ja sit pitää osua oikeaan tai pahikset voittaa. Veikkaan et se on joko miina tai Marzzuu, Mursumuksesta ja Meizistä on nimittäin hyvä fiilis ollu koko ajan (teijjän välillä arvoin Haliman kohetta ja päädyin Mursumukseen) ja Snude-Savu ei pahisvibata. Eli aika lailla process of elimination, tosin Marzzuun haluttomuus äänestää Halimaa on kuitenki epäilyttävää, joten: ++Marzzuu Marzzuun jälkeen lynkkaisin miinan, jos Marzzuu onki hyvis.

Ei riitä keskittyminen tehä mitään isoa listausta, jos tahotte spesifejä mielipiteitä jostaki tietystä asiasta ni kysykää :)
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.08.2018 15:57:32

Savu kirjoitti:Miina: Epäilyttää koska hänellä on useampia viestejä mutta todella vähän asiasisältöä vähillä perusteluilla. Sanoi aluksi Meiziä ja Marzzuuta hyvismäisiksi mutta yhtäkkiä epäilee molempia. On kyllä epäillyt Halimaa alusta asti mikä taas puhuisi hyvismäisyyden puolesta. On niin ristiriitainen hahmo että jää neutraaliksi.

Mihin viittaat kun kerrot miinan epäilleen Halimaa alusta asti?

Savu kirjoitti:Mursumus: Epäilyttää kun otti äänensä pois Halimalta heti kun Jinmuru oli laittanut pitkän postauksensa Halimaa vastaan. Kuvittelisin kuitenkin että oikeana pahiksena olisi siirtänyt äänensä Miezille kun olivat kerran tasatilanteessa. Muu viestittely vaikuttaa aidolta hyvismäiseltä pohdinnalta. Eli aika neutraali.

Mursumus äänesti Halimaa Jinmurun postauksen ja äänen jälkeen, ja poisti äänen heti seuraavassa viestissään. Miten päädyit tulkitsemaan tuon tilanteen näin?

Jinmuru, minkälaiset mahdollisuudet sinulla on osallistua tähän pelipäivään? Kaipaisin specifisempää tekstiä mm. siihen miksi savu ei pahisvibata, miksi miina on kakkosvaihtoehto pahikseksi ja miten päädyit lukemaan minut ja mursumusin hyviksiksi. Nykyiset one linerit olisivat todella helppo keino pahikselle heittää epäilyjä yksinkertaisella logiikalla ja ilman sen suurempia perusteita, ja ainakin itselle jää tästä nyt melko huolestunut fiilis.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 21.08.2018 19:54:18

Meiz kirjoitti:Mihin viittaat kun kerrot miinan epäilleen Halimaa alusta asti?


Tällä en tarkoittanut että pelin alusta asti, vaan siitä asti kun Miina ensimmäisen analyysinsa Halimasta antoi, ne ovat olleet alusta asti epäileväisiä.

Meiz kirjoitti:Mursumus äänesti Halimaa Jinmurun postauksen ja äänen jälkeen, ja poisti äänen heti seuraavassa viestissään. Miten päädyit tulkitsemaan tuon tilanteen näin?


Hupsista! Tein haun jossa oli aina yhden käyttäjän viestit kerralla ja avasin näitä sivuja monta rinnakkain, se tuntui jotenkin selkeyttävän yhden pelaajan arviointia. Vertasin aikaleimoja Jinmurun ja Mursun postauksien välillä ja olen ne näköjään sekoittanut. Tämä hälventää epäilyksiäni jonkin verran, mutta hieman tuntuu että tuo haliman äänestäminen ja äänen takaisinveto olivat laskelmoituja liikkeitä. En tiedä miksi hyvis äkkipikaisesti peruuttaisi äänensä kun oli jo edellisenä päivänä äänestänyt Halimaa ja äänestysaikaakin oli vielä hyvin jäljellä.

Mursumus kirjoitti:Oikeastaan --Halima, koska justyn tappaminen ei mene kauhean hyvin sen kanssa yhteen, että Halima olisi pahisvartija. Voisi kuvitella, että Meiz tai minä kuolee siloin. Pitää vielä miettiä tätä.


En ymmärrä tätä, etenkin kun Halima osoittautui nimenomaan pahisvartijaksi. Miksi Meiz tai Mursumus kuolisi silloin jos Halima on pahisvartija? En kyllä muutenkaan juuri ymmärrä näitä rooleihin pohjautuvia perusteluja ja kenen odotetaan kuolevan minäkin yönä. Haluaisin kuulla tarkemmin mikä tällaisen ajattelun taustalla on niin ehkä oppisin miten tuollainen analysointi toimii. Minulle tuo kuulostaa vielä randomilta heittelyltä että noin tarkasti voisi päätellä miten minkäkin roolin pitäisi käyttäytyä.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Savu » 21.08.2018 20:03:35

Jinmurun lyhyt viesti lisää epäilyjä. Ei kunnon pohdintaa mistään eikä mitään kannanottoa häneen kohdistuneista epäilyistä, liekkö edes luki ketjun viestejä mikä ei ainakaan erityisen hyviksille edullinen tapa taida olla.

Marzzuusta ei edelleenkään kuulu mitään. Ehkä ihan hyväkin strategia pahikseksi jos Jinmuru kerran vetää itseensä negatiivista huomiota omituisilla lyhyillä viesteillään, mutta aika tylsä pelitapa. Ja jos nyt kävisi niin että Jinmuru lynkataan ja osoittautuu hyvikseksi niin pitkä hiljaiselo ei varmasti toisena päivänä ole eduksi jonka luulisi pahiksen tietävän.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron