Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 14:37:12

Kirjoittelen tässä listausta, mutta yksi asia mikä pisti silmään: en muista sanoiko vain Halima (jonka viesteissä olen menossa) vai joku muukin, mutta miksi ihmeessä Jinmuru esittäisi kapteenia? Meinaan sitä, että on tilanne, jossa Jinmurun ei tarvitsisi esittää kapteenia, ja pikemminkin se olisi lähinnä älytöntä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 14:40:08

Halima kirjoitti:Mursumus on kirjoittanut pitkiä, asiallisia tekstejä, ja ollut mun hyvislistalla pelin alusta asti. Tänään se, kuinka ensin äänesti mua, mutta sitten perääntyikin äänestään haluten miettiä vielä lisää, tuntuu myös hyvismäiseltä.

On ihan mahdollista, mutta toisaalta olen minäkin äänestänyt ns turhaan ja palannut vetämään äänen pois, ihan vain taktikoinnin takia. Mutta niin. Silloin se olisi Mursumus-Halima (tahallinen linkittäytyminen tuntuisi ehkä tyhmältä, kun Halimaa epäillään enemmän kuin Mursumusta), joten ymmärrän hyvismäisyyden sinun näkökulmastasi.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 14:44:34

Aelina kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mursumus on kirjoittanut pitkiä, asiallisia tekstejä, ja ollut mun hyvislistalla pelin alusta asti. Tänään se, kuinka ensin äänesti mua, mutta sitten perääntyikin äänestään haluten miettiä vielä lisää, tuntuu myös hyvismäiseltä.

On ihan mahdollista, mutta toisaalta olen minäkin äänestänyt ns turhaan ja palannut vetämään äänen pois, ihan vain taktikoinnin takia. Mutta niin. Silloin se olisi Mursumus-Halima (tahallinen linkittäytyminen tuntuisi ehkä tyhmältä, kun Halimaa epäillään enemmän kuin Mursumusta), joten ymmärrän hyvismäisyyden sinun näkökulmastasi.

Perunpa sanani. Mursumus-Halima ainakin on erittäin epätodennäköistä miettien eilistä äänestystä. Siinä vaiheessa Mursumus olisi lähtenyt pudottamaan pahiskaveriaan tosi isolla riskillä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 15:01:34

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Ja Meiz, keitä sun suojeltavien listalla olisi? Ketkä ovat hyvismäisiä ja miksi?

Laittaisin suojeltavaksi tällä hetkellä itseni lisäksi sinut sekä Mursumusin. Mursumusin tuoreempi roolipohdinta vaikutti enemmän hyviksen näkökulmasta mietityltä, ja mukana oli uusiakin hyviä pointteja. Sinun osalta kaipaisin vielä laajempaa pohdintaa muistakin pelaajista. Vaikka näen muiden tökkimisen mielipiteiden kertomiseen hyvänä asiana, tuo toiminta ei anna kuvaa omasta roolistasi vaan jää suht neutraaliksi. Tästä huolimatta laittaisin tässä vaiheessa listalle jo sen takia, että pelaat yleensä hyviksenä vahvasti.

Meiz, olisi kiva kuulla vähän tarkennusta tuohon ensimmäiseen kohtaan:
a) Nimeäisit itsesi listalle
b) Muut olivat laittaneet sinut listalle, jolle lisäisit 2 muuta
c) Jotain muuta
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 15:46:17

Sori monesta pikkuviestistä, mutta en osannut alkaa kokoamaan niitä kokonaisuudeksi, kun kävin viestejä läpi. Mennäänpä taas aakkosjärjestyksellä, koska en jaksa selata viestejä väärinpäin. Onpa muuten ihanaa vaihteeksi saada istua rauhassa koneen ääreen. Ja sen haluan lisätä, että mulla on kiireitä nyt melko lailla koko ajan, mutta alkuviikko oli tällä viikolla se pahin. Ensi viikolla menee pahemmaksi, kun toivon mukaan iltaopinnot alkaa...

---

HALIMA: Se miksi lähdin viimeksi Halimaa äänestämään ja Halimaa epäilin, johtui nopeista mielenmuutoksista ja muita seuraavista ajatuksista. Tästä sanoinkin viimeksi. Ensin lähti muiden epäillessä mua, epäilemään mua enemmän (muut mainitsi, Halima lähti äänestämään). Kun ääni kyseenalaistettiin, päätti lähteä äänestämään toista. Tästä mulla vähän heräsi ajatus, että yrittää lähteä pelaajan perään, jota yleisesti on epäilty, ja kyseenalaistaminen sai perääntymään. Tänään Halima on palannut epäilemään minua. Jos jokin on omituista, niin minun ajatukset tästä: mun mielestä tämä on jossain määrin jopa hyvismäistä, koska Halimalla on selkeä linja. Samaan aikaan mua mietityttää, että tartutko muhun pahiksena (=tämän takia justyn pelityyli mua on epäilyttänyt kahdessa pelissä)? Ja lisäksi tuon vartijan kertominen ja se, että Halima ei kuollut (ja joo, totta, voi olla pahisten tahallinen teko jättää Halima meidän lynkattavaksi). Ja lisäksi tuo “justy niin hyvismäinen, että vartioitavien listalla”. Yritin jotain epämääräistä sanoakin, mutta mun mielestä se sopii vaan kumpaankin kuvioon, Halima hyvis tai Halima pahis. Halima kuvitteli justyn olevan listalla -> kuvitteli tappavansa hyvismäisen pelaajan epäilyttävän sijasta. Tai sitten pahikset tarttui välimalliin. Jotenkin olen tosi hämmentynyt Halimasta. On tosi monta asiaa, jotka viittaisi pahikseuteen, mutta toisaalta monta asiaa voi sanoa, että voisihan näin hyviksenäkin.

JINMURU: Jinmuru on lähinnä kertonut yönimistä ja puhunut Halimasta. Ainakin näistä tulisi ihan hyvä fiilis ja mun mielestä Jinmurulla oli ihan hyvät selitykset. Kuitenkin mua vaivaa se, että Jinmurulta on yksi viesti, jossa on asiaa. (Ja ymmärrän kiireet, on vähän omakin ongelma…) En siis haluaisi suoraan vetää johtopäätöksiä tämän perusteella.

MARZZUU: Ei kommenttia.

MEIZ: Mun mielestä Meizin kommentointi oli yleisesti hyvismäisen kuuloista ja on esittänyt kysymyksiä muille. Pari kohtaa kuitenkin oli, jotka haluaisin nostaa esille. Mainitsinkin tuon ensimmäisen kapteeni-kysymyksen. Ehkä hieman pahismaista keskittyä vain roolipohdintaan? Lisäksi kommentoi, että kapteenipohdinnan perusteella olisi valmis äänestämään Mursumusta (mitä sanoi myöhemmin tökkäisyksi), mutta kuitenkin roolipohdinnalla on kuulemma vaikea päätellä kenenkään roolia. Kysymys oli tarkoitettu kuulemma siihen, että tulisi jotain muuta keskusteltavaa kuin heräilyviestit. Mun mielestä tämä nyt on omituista, koska 1) kysymys oli tarkoitettu keskustelun herättämiseen 2) roolipohdinnalla on vaikea sanoa puolia 3) Meiz esittää aika paljon roolipohdintaa. Meiz esittää paljon kysymyksiä, ja tuo lyhyitä ajatuksia pelaajista. Olisikohan mahdollista saada laajempaa pohdintaa yhdessä viestissä näiden pelipäivien aikana muodostuneista mielipiteistä? Mielenmuutos tälle päivälle johtui siitä, että olin jossain määrin vetänyt osittain johtopäätöksen, että hyviskapteenina Meiz ei tiennyt mitä tehdä roolillaan.

MIINA: Tekisi mieli sanoa “Ei kommenttia”, mutta jos nyt jotakin saisin ylös. Mun mielestä miina vaikuttaa epäilyttävältä, mutta samaan aikaan ihmiseltä, joka ei ole välttämättä lukenut vielä edes ketjua läpi. Pahiksena tuntuisi kyllä epäilyttävältä lähteä äänestämään tuolla tavalla? Oletettavasti siinä olisi kuitenkin kaveri, paitsi jos kaverikaan ei olisi kamalan aktiivinen.

MURSUMUS: Mursumukselta on myös tullut roolipohdintaa aluksi ja esittänyt myös mielipiteitään. Mun mielestä Mursumuksella on ollut hyvismäinen tyyli, enkä nyt löydä ainakaan tällä hetkellä mitään epäilyttävää. Toivoisin mietteitä tälle päivälle.

SNUDE111: Ei kommenttia.

---

JUSTY: Epäili Pyramidia ja Halimaa. Piti Mursumusta ja Meiziä hyvismäisenä.

PYRAMIDI: Epäili miinaa ja Meiziä ja Halimaa.

---

Ehdin koulussa miettiä, että jos äänestäisin Snudea. Tajusin sen kuitenkin jo silloin tyhmäksi. Joko Snude ei puhu tänään ja putoaa tai sitten toivottavasti kertoo pelaajapohdintaa.

Eli Marzzuuta, miinaa ja Snudea huhuilen: Kertoisitteko jotakin pohdintaa? Edes muutamasta henkilöstä?

Jinmurulta toivoisin kattavampaa listaa heti kun ehtii.

Mursumukselta ja Meiziltä olisi kiva kuulla kootut pohdinnat.

Mun täytyy vielä pohtia järjestystä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 20:26:53

Nyt kun mä oon miettinyt, on käynyt kyllä myös mielessä, että Snude ei vaan pelaisi pahiksena, ja olisi erityisesti sen takia hiljaa? Jos hyviksenä on vaikea pelata aloittelijana, olisiko pahiksena vielä vaikeampi?

Joo, menee vähän spekuloinniksi. Mutta sinä iltana, kun mulla olisi paljon aikaa ja erittäin tylsää, kukaan ei lopulta kommentoi. :(

Marzzuusta mun on vaikea sanoa mitään.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 20:30:25

Siinä on sellainen summittainen järjestys (jota en tajunnut liittää edelliseen viestiin):

Mursumus
Jinmuru / miina
Marzzuu
Snude111
Meiz / Halima
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja miina » 17.08.2018 20:55:30

Mie oon nyt hämmentynyt tuosta että Jinmuru on satavarma että Halima on pahis. Tai siis ei sillä etteikö vois olla vaan onko sen oltava joko tai? Voiko olla että molemmat olis pahiksia? Tuntuu että tää pelaaminen menee koko ajan vaan hankalammaks kun on niin paljon jälessä. Voin siis kuvitella että snudella on haasteita kans alottaa, ihan vaan koska enää ei oikein riitä mikään muu kuin kunnon paneutuminen asiaan.

Jotenkin tuossa Jinmurun selityksessä vähän hämmentää joku. Ehkä se että siinä on jonkinlainen selityksen maku.

Halima olis miun mielestä selkeä pahis, mutta vaan sen takia että se ei kuollu. Ja tuossa olis taas miun mielestä pahiksille oikein oiva syntipukki valmiiks taputeltuna että ainakin ite pahiksena jättäisin -hyvis- haliman vartijanakin eloon. Varsinkin jos kapteeni on pahis ja voi ohjailla vartijaa.

Aelina ei suuremmin epäilytä. Uskon että syksyyn vedoten tekstimäärät edelliseen peiiin verrattuna voi olla erot mutta samalla lailla miun mielestä muuten kirjottaa.

Marzzuusta ei sanottavaa.

Meiz ja mursumus menee mulla jostakin syystä koko ajan sekasin. Ehkä koska pelaatte mun mielestä tosi samalla lailla hyvismäistä peliä, tai sitten molemmat pahiksia :). Pitää tarkastella tekstit kunnolla koneella.

Snude voi olla vaan ekaa kertaa pelaamassa ja kauhistus hommasta. Ei yllättäisi, itelläkin joka pelissä sama homma :) jotenkin uskoisin että pahiksena kaveri yrittäis jonkun verran boostata pelaamaan ja helpompaa se alottaminen on kaverin kanssa.

Onko meitä vielä muita?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja miina » 17.08.2018 20:56:19

Ja siis Mie oon niin jälessä että lähen nyt lukemaan sääntöjä uusiks ja yritän perehtyä rooleihin :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 21:52:45

1. päivä:

+justy (Pyramidi)
+Pyramidi (justy)
+Aelina (Halima)
-Aelina [Halima]
+Pyramidi (justy, Halima)
+justy (miina) (EI HYVÄKSYTTY)
-justy [Pyramidi]
+Halima (Pyramidi)
+Halima (Pyramidi, Aelina)
-Pyramidi [justy] (Halima)
+Halima (Pyramidi, Aelina, justy)
-Halima [justy] (Pyramidi, Aelina)
+Pyramidi (Halima, justy)
+Pyramidi (Halima, justy, Meiz)
+Pyramidi (Halima, justy, Meiz, Mursumus)
-Pyramidi (Halima, justy, Meiz)
+Halima (Pyramidi, Aelina, Mursumus)

Lopullinen:

Pyramidi 3 (Halima, justy, Meiz)
Halima 3 (Pyramidi, Aelina, Mursumus)

2. päivä:

+Halima (Jinmuru)
+Halima (Jinmuru, Mursumus)
-Halima [Mursumus] (Jinmuru)
+Aelina (Halima)

Hyvikset (=justy ja Pyramidi) on sinisellä.
Itseni merkitsin vihreällä, mutta ymmärrettävästi muille kuin minulle siitä ei ole hyötyä. Paitsi jos miettii ketä äänestin ja kuka äänesti minua.

Ekana päivänä Jinmuru, Marzzuu, miina ja Snude jättivät äänestämättä. Periaatteessa miina kyllä yritti ja Jinmurulla oli poissaolo.

Mun mielestä Halima hyvis vai pahis olisi nyt melko avain saada tietää. Minun mielestäni tämä on mielenkiintoinen:
+Pyramidi (Halima, justy, Meiz, Mursumus)
Tässä kohtaa Pyramidilla oli neljä ääntä, joista 1 oli hyvikseltä eli justylta. Jäljelle jää Halima, Mursumus ja Meiz. Meizin ääni on siitä mielenkiintoinen, että se nosti Pyramidin Haliman edelle äänestyksessä. Mursumus vaihtoi viime sekunneilla äänensä, mikä tällä hetkellä on mun mielestä melko hyvismäinen merkki. Jos Halima paljastuu hyvikseksi, voidaan keskustella siitä uudestaan.

Äänestyksen takia myös Marzzuun kommentti, että ei halua tehdä valintaa, nousee hyvismäiseksi. Pahiksena Marzzuulla olisi ollut ainakin 1 hyvis jota äänestää, tai jota olisi jopa täytynyt äänestää, jos Halima on pahis. Tämän takia väittäisin, että Marzzuu on hyvis, tai sitten pelaa pahiksena ihan omaa peliään. En myöskään ymmärrä äänestämättä jättämistä, vaikka molemmat olisi hyviksiä: siitä kun vaan valitsee pahismaisemman. Ellei tässä ole käänteispsykologiaa (koska Marzzuu olisi tietenkin päätynyt aina hyvikseen ja saanut syyt valitsijana)... Ja huomiona: Molemmat oli yleisesti pahismaisina pidettyjä.

Tällä hetkellä lähtisin etsimään pahista linjalta Halima-Meiz. Miina vaikuttaa hyvismäiseltä. Jinmurun lasken lievästi hyvismäisiin. Snude yhä kysymysmerkki. Mursumus hyvismäinen. Eli päivitelläänpä (jälleen vähän summittainen):
Marzzuu
Mursumus
miina
Jinmuru
Snude111
Meiz
Halima

Jos Halima on hyvis, laskisin Meizin hyvismäisiin ja kiinnittäisin katseen erityisesti Mursumukseen ja Jinmuruun. Miinaa ja Snudea pitäisi silloin myös miettiä uudelleen. Mutta nyt en mene vielä ihan sinne asti.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 22:08:34

Miina: Periaatteessa toinen voi olla hyvis ja toinen pahis tai molemmat pahiksia tai molemmat hyviksiä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 22:59:57

Sanotaanpa vielä, että selasin Meizin ja Haliman viestit läpi ja ne sisälsivät komppailua ja hyvismäisenä pitämistä. Huomenna voin tarvittaessa kommentoida niitä enemmän.

Tällä hetkellä ajatus on se, että ehkä kannattaisi lähteä ennemmin pudottamaan Meiz, koska Halima ja Meiz linkittäytyy mun mielestä paljon toisiinsa. Meizillä on ollut hyvismäinen sävy kirjoittamisessa, joten ymmärrän, jos muita ei kiinnosta lähteä Meiziä pudottamaan. Ja se miksi mieluummin pudottaisin Meizin, on se, että kumpikin saattaa olla toki hyviksiäkin, jolloin Halimasta on enemmän hyötyä (pl. tilanne, jossa Jinmuru on pahis). Toki Halima voisi olla pahis myös jonkun muun kanssa.

Oli pahis kuka tahansa, pahiksilla on kyllä hyvää peliä. Tätä keskustelua on välillä tosi vaikea lukea.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Mursumus » 18.08.2018 04:18:37

Meiz kirjoitti:Tää kylän kirous alkaa olemaan todella jäätävä, ja sen on pakko johtua liian hienoista suunnitelmista erikoisten käyttöön... Pisteet sekä justylle että pyramidille hyvästä pelistä.


Näetkö jonkun suoran yhteyden päivän erikoisroolisuunnitelmien ja pyramidin/justyn kuolemissa?

Jinmuru: Ainot isompi viesti on Haliman äänestysviesti, mikä on siinä mielessä ikävää, että Haliman äänestys on hyvin loogista sekä hyvis- että pahiskapteenille. Pahiskapteenia olisi kuitenkin mahdollisesti mietityttänyt se, että Halima uskoo kapteenin olevan pahis, ja aikainen claimi kapteeniuudesta on hyvismäistä. Odottelen vielä lisää.

Meiz: Johtuen siitä, miten aktiivisesti Meiz suositteli vartijan pitämistä vapaana, voin nähdä Meizin potentiaalisesti pahiksena vain Haliman tai Jinmurun kanssa. Pelin suhteen mielestäni hyvismäistä, viestejä lukiessani törmäsin aina vähän väliä kohtiin joista pidin.

Halima: Varmaan pelin hankalin henkilö nyt. Edellisen illan tapahtumaat vaikuttaa musta yhä hieman enemmän pahismaisemmalta kuin hyvismäiseltä, ja hänen selviytymisensä on kieltämättä odottamatonta. Aiemmin peruutin ääneni, koska ajattelin pahisvartijan tapauksessa pahisten tappavan yleisesti hyvismäisimpiä pelaajia ensin, ja justyn tappo ei sopinut tähän. Toisaalta saattaa olla, että pahikset vain kunnioittivat justyn peliä suuresti, tai saivat ennustajareadin, tai jotain muita syitä, minkä takia pahikset eivät toimisikaan näin, joten tämä ei toimi kauhean hyvin. Kuitenkin Haliman jättäminen eloon vaikuttaa hyvin pahisjuonelta, ja aika moni tuntuu epäilevän samaa. Haliman Aelinaan kohdistama epäily on hieman outo, kun pohjautuu niin voimakkaasti Aekinan aikaisempaan peliin.

Miina: Neutraali, viimeisin viesti aika varovainen kyllä. Onko jinmuru mielestäsi siis pelin epäilyttävin henkilö tällä hetkellä?

Jinmuru, mitä mieltä olet muista pelaajista? Olen samaa mieltä Meizin kanssa siitä, että varsinkin sinulta ja Halimalta olisi kivaa saada mahdollisimman kattavasti tietoa.

Marzzuu, sulla on tänään äänestyspakko. Ketä äänestäisit nyt tällä hetkellä?

miina kirjoitti:Ja siis Mie oon niin jälessä että lähen nyt lukemaan sääntöjä uusiks ja yritän perehtyä rooleihin :D


Nyt kun hyvistappaja ja ennustaja on poissa, niin ei oo enää paljoon mitään monimutkaista jäljellä. Kannattaa varmaan suhtautua tähän kuin peruspeliin.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2018 08:53:10

Mökkeilen viikonlopun, joten nyt tulee ajatuksenvirtaa suoraa mobiilista (=täyttä tuskaa)
Halima kirjoitti:Hmm. Tosiaan, eihän justy ollut siellä ihan hyvismäisimpien listalla. Justy oli vaan mun mielestä niin hyvismäinen, että oletin että hän olisi siellä mahdollisten vartioitavien listalla tietysti. Näin ollen pahikset ois saattaneet ihan hyvin ottaa riskin ja tappaa justyn vaikka eivät ois tienneet mun vartioinnin kohdetta. Eli on ihan mahdollista että Jinmuru-kapteeni on hyvis. Lisäksi se seikka, että Jinmuru tuli esiin, on mun mielestä hyvismäistä, pahiskapteeni ei ehkä ois ainakaan tänään vielä tullut.

Jos olisitte molemmat hyviksiä, justyn yötappo on astetta oudompi. Olit listannut justyn top3 hyviksiin, eikä pahikset voisi tietää päätyikö kapteeni käskemään vartijaa vai ei -> riski osua vartijaan on suuri. En jaksa uskoa että pahikset olisivat lähteneet riskeeraamaan tätä.

Aelina kirjoitti:Minä olin jo eilen kirjoittamassa viestiä, mutta sen lopputulos oli, että näillä rooleilla on ihan sama, tuleeko kapteeni ulos vai ei. Hyödyllisyyttä ajatellen.

Selventäisitkö tätä lisää.

Aelina kirjoitti:Meiz, olisi kiva kuulla vähän tarkennusta tuohon ensimmäiseen kohtaan:
a) Nimeäisit itsesi listalle
b) Muut olivat laittaneet sinut listalle, jolle lisäisit 2 muuta
c) Jotain muuta

A

Listauksestasi, mulla ei ole mitään muistikuvaa että useampi pelaaja olisi epäillyt sinua ekana päivänä, jota Halima olisi sitten komppaillut. Mihin viesteihin viittaat?

Mun omasta päivästä, en todellakaan keskittynyt vain roolipohdintaan ja tuon kääntäminen epäilyksi häiritsee. Kommentti mursumusin äänestämisestä oli ihan pelin alkumetreiltä, jossa halusin jo kääntää keskustelua pelaajiin. Pelkän roolipohdinnan perusteella en kuitenkaan osaa päätellä kenenkään roolia, mutta ei se turhaa ole.

Jinmurun osalta on todella harmillista kun joutuu viettämään synttäreitään tänään. Mun mielestä on hyvismäistä ettei Halima jäänyt jumittamaan epäilyissä Jinmurua vastaan, vaikka päivän eka viesti olisi antanut siihen aihetta. Sen sijaan jatkoi muidenkin pelaajien miettimistä, saan tästä hyvisvibaa.

Se on kyllä totta, että Haliman roolin tietäminen selventäisi peliä paljon. Jos Halima on pahis, Aelina on tod. näk. hyvis. Mursumus luultavasti hyvis. Jinmurua en laittaisi suoraan hyviksiin, koska pahis Halima olisi jo ns. menetetty tapaus. En kuitenkaan ole valmis lynkkaamaan Halimaa pelkästään tästä syystä, mistä johtuen Jinmuristakin pitäisi kuulla mahd. paljon.
Mursumus kirjoitti:Näetkö jonkun suoran yhteyden päivän erikoisroolisuunnitelmien ja pyramidin/justyn kuolemissa?

En, vaan uskon korkeampaan voimaan joka torppaa erikoiset kun suunnitelmat kehittyvät tarpeeksi hyviksi. Pelistä riippumatta.

Marzzuun oon sen verran monesti lynkannut pelaamattomuuden vuoksi, ettei ajatus jaksa enää kiinnostaa. Jos pahiksena vie voiton tällaisella pelillä niin vieköön. Pahoittelen jo nyt tylyä asennetta.

Miina ilmeisesti sekoilee hyviksenä. Jonkun pahispelin häneltä muistan, jossa viestit olivat konkreettisia, hyväntuulisia ja oli kärryillä pelissä hyvin. En ole valmis laskemaan hyvikseksi, vaan haluan konkretiaa lisää tähänkin peliin.

Snuden osalta kolikonheitto, säikähti pahisroolia ja katosi. Tai sitten ei.

Mursumus päätyi äänestämään myöhään kahden ehdokkaan väliltä, sen sijaan että olisi ollut enemmän vaikuttamassa ehdokkaisiin päivän aikana. Reagoi nopeasti pyramidin paljastukseen, mikä voi viitata siihenkin että tiesi roolin todeksi. Mietitkö mikäli kyseessä olisi pahiksen viimeinen keino saada hyvis lynkatuksi?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 10:28:40

Mursumus, pelissä ei ole äänestyspakkoja vain jokapäiväinen puhepakko.

Kapteenista:
Olisi pitänyt heti laittaa se viesti muistiin, kun en enää muista kaikkea. Ykkösasiana roolit on voineet jakautua miten vaan. Pahiskapteeni olisi osannut olla tähtäämättä vartioituun. Pahisvartija olisi osannut olla tähtäämättä vartioituun. Sattumalta pahis ei tähdännyt vartioituun. Meidän on mahdotonta tietää mitä yöllä on tapahtunut, joten meidän on ihan mahdotonta tietää kenenkään puolia varmaksi. Lisäksi taas jos lähdetään epäilylinjalle, eihän välttämättä Jinmurun kertoma ole edes totta (missä taas ei olisi logiikkaa). Kapteenin on epätodennäköistä kuolla yöllä, koska tällä hetkellä kapteenin voimaa ei voi käyttää hyödyksi oikein kummallekaan puolelle. Jinmuru on käytännössä siis normaali pelaaja. Me ei siis saada kapteeni-claimista mitään muuta tietoa, kuin se, että Jinmuru on kapteeni. Se taas ei auta puolen mietinnässä ollenkaan. Selvensikö tämä edes ollenkaan? Ajatus katkeili...

Halimasta:
Mun kommentista heitettiin kommenttia, että se oli epäilyttävä/omituinen. Kukaan ei tainnut lähteä sanomaan mua pahismaiseksi, mutta tällä perusteella Halima lähti mua äänestämään. Ainakin Pyramidi ja Mursumus nostivat sen ekalla sivulla esille ennen Halimaa.

Meizistä:
Siis ei sulta tosiaan pelkkää roolipohdintaa tullut, mutta näin asian hieman ristiriitaisena. Näkisin sut hyvänä vaihtoehtona Haliman pahispariksi, ja se on yksi syy, miksi mun epäilyt kohdistuu sinuun. Haliman pudottaminen pelottaa siinä, jos Halima on hyvisvartija. Jos Haliman pahispari on joku muu, en usko sen olevan Jinmuru. Sen verran tarmokkaasti Jinmuru lähti Haliman perään. Lisäksi Marzzuunkaan en usko. Jäljelle jäävät miina ja Snude. Mutta ehkä silloin yöllä ei olisi kannattanut tappaa juuri justya? Ja miinakin olisi oletettavasti laitettu ennemmin äänestämään Pyramidia. Snude taas ei ole paikalla.

Toinen vaihtoehto on, että Halima paljastuu hyvikseksi, jolloin Mursumus joutuu silmän alle äänenvaihdon takia. Silloin se olisi ollut turha.

Viimeistään huomenna on pakko lynkata pahis.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2018 10:28:49

Voisin myös kuvitella että Halima epäilisi vahvemmin Jinmurua, mikäli pahiksina päättäisivät vetää teatteria. Nyt reaktio ei sovi hyvin yhteen tuon idean kanssa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2018 10:48:21

Aelina kirjoitti:Mursumus, pelissä ei ole äänestyspakkoja vain jokapäiväinen puhepakko..

Tämän ois voinut mun puolesta jättää sanomatta :D
Aelina kirjoitti:Kapteenista:
Olisi pitänyt heti laittaa se viesti muistiin, kun en enää muista kaikkea. Ykkösasiana roolit on voineet jakautua miten vaan. Pahiskapteeni olisi osannut olla tähtäämättä vartioituun. Pahisvartija olisi osannut olla tähtäämättä vartioituun. Sattumalta pahis ei tähdännyt vartioituun. Meidän on mahdotonta tietää mitä yöllä on tapahtunut, joten meidän on ihan mahdotonta tietää kenenkään puolia varmaksi. Lisäksi taas jos lähdetään epäilylinjalle, eihän välttämättä Jinmurun kertoma ole edes totta (missä taas ei olisi logiikkaa). Kapteenin on epätodennäköistä kuolla yöllä, koska tällä hetkellä kapteenin voimaa ei voi käyttää hyödyksi oikein kummallekaan puolelle. Jinmuru on käytännössä siis normaali pelaaja. Me ei siis saada kapteeni-claimista mitään muuta tietoa, kuin se, että Jinmuru on kapteeni. Se taas ei auta puolen mietinnässä ollenkaan. Selvensikö tämä edes ollenkaan? Ajatus katkeili...

Auttaahan tuo esiintulo paljonkin. Nyt voi miettiä tulisiko jinmuru pahiskapteenina esiin vai ei. Etkö olisi pitänyt epäiluttävänä sitä jos kapteeni pysyykin piilossa, vaikka vartijaa ei tapettu yöllä?

Aelina kirjoitti:Halimasta:
Mun kommentista heitettiin kommenttia, että se oli epäilyttävä/omituinen. Kukaan ei tainnut lähteä sanomaan mua pahismaiseksi, mutta tällä perusteella Halima lähti mua äänestämään. Ainakin Pyramidi ja Mursumus nostivat sen ekalla sivulla esille ennen Halimaa.

Pyramidi kysyi lisätietoja ja kertoi omat mietteet, en nähnyt tuota epäilynä. Mursumusin kommentti on siinä ja siinä, enkä muista hänen palanneen asiaan sen kummemmin. Koit nuo kuitenkin epäilynä, osaatko kertoa miksi?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 11:04:01

Ää, sori. :D: Ei pitäisi kirhoittaa lyhyellä miettimisajalla. Marzzuu, kerro nyt kuitenkin, ketä äänestäisit. Ihan ajatuksena tänään kannattaisi kyllä kaikkien äänestää, jotta seuraavana pelipäivänä on materiaalia.

Mun mielestä tilanne on jokaisen kohdalla se, että me mietitään onko hyvis vai pahis. Jinmuru on ihan samalla todennäköisyydellä saanut arvotuista rooleista pahiksen tai hyviksen, kuin me kaikki muutkin. Mun mielestä kapteenin rooli ei vaikuta siihen. Ja toki, kapteenin piilossa pysyminen olisi ollut epäilyttävää, mutta eihän me silloin tiedettäisi kapteenia, ellei tule myöhemmin esille tai livauta vahingossa jotakin.

Mun mielestäni mietteiden jaossa kerrotaan omia epäilyjä ja joo, ymmärrän myös, miksi tuota lausetta epäiltiin / nostettiin esille. Mutta jos sitä ei nosteta hyvällä tavalla esille, se on mun mielestä tapa laittaa asiat ylös epäilyinä, joita sitten kootaan isommaksi kasaksi. Eli mun mielestä voidaan nostaa esille hyvismäisiä, turhia ja epäilyttäviä asioita ja tulkitsin Pyramidin ja Mursumuksen viestit niin, että se oli kategoriassa epäilyttävä, josta Halima sen sitten poimi. Haliman ääntä epäiltiin ja Halima veti äänensä pois.

// Miten sä jaksat lainata puhelimella? :o
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 18.08.2018 11:08:33

Anteeks, pakko ottaa poissaolo pariks päiväks, mummini on joutunu sairaalaan. Violetilla on lupa korvata mut varapelaajalla, jos sellanen sattuis löytymään!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Violet » 18.08.2018 11:15:41

Ääntenlasku!

Perämies oli kerännyt koko miehistön jälleen kannelle. Laivalla oli kuulemma edelleen kapinallisia.

Äänet:

Halima 1 (Jinmuru)
Aelina 1 (Halima)

Kuolemassa Halima ensin annetulla äänellä.

Puhepakko suorittamatta:

Snude111

Jinmurulla on poissaolo viikonlopun ajan. Hänelle ollaan myös hakemassa varapelaajaa.

Päivä on päättymässä 12 tunnin päästä kymmentä yli keskiyön. Tätä ennen kapteeni lähettää minulle yönimensä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2018 11:37:30

Jinmuru, tosi ikävä kuulla, jaksamisia teille... :/
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2018 12:16:55

On varmaan liikaa odottaa että varapelaaja löytyisi niin pian, että saataisiin laajemmat kommentit pelaajista... Mun mielestä tänään kannattaa pudottaa jokatapauksessa joko Halima tai Jinmuru, vaikea uskoa että molemmat olisivat hyviksiä ja pahikset olisi olleet valmiina riskeeraamaan yötapon kanssa. Jinmurun rooli on nyt aika arpapeliä, kun taas Haliman rooli antaa huomattavasti enemmän infoa eilisestä ja muiden mahdollisista rooleista. ++Halima

Jos olet hyvis niin suosittelen osallistumaan mahd. aktiivisesti.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.08.2018 13:13:12

Mukana, mulle osui töissä yllättävä järjestyksenvalvontakeikka (epävirallinen) ja olin puoliltaöin kotona, joku jo kysyikin ketä äänestäisin tänään.
Äänestyspakko on paras hoitaa alta pois, toden näköisesti mitä olen yleisesti viestejä lukenut ääni lähtisi Halima-suuntaan koska tuntuisi jotenkin pöllöltä äänestää Jinmurua.
// Eikä Jin, toivottavasti mummisi paranee pian :(
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 16:11:19

PJ-Violet, eikö päivän loppumiseksi ole merkattu maanantai 00.10, eli vuorokauden ja 7 tunnin päästä?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 17:34:33

Meiz kirjoitti:On varmaan liikaa odottaa että varapelaaja löytyisi niin pian, että saataisiin laajemmat kommentit pelaajista... Mun mielestä tänään kannattaa pudottaa jokatapauksessa joko Halima tai Jinmuru, vaikea uskoa että molemmat olisivat hyviksiä ja pahikset olisi olleet valmiina riskeeraamaan yötapon kanssa. Jinmurun rooli on nyt aika arpapeliä, kun taas Haliman rooli antaa huomattavasti enemmän infoa eilisestä ja muiden mahdollisista rooleista. ++Halima

Jos olet hyvis niin suosittelen osallistumaan mahd. aktiivisesti.

Mä en suoraan sanoen ymmärrä, miksi Haliman tai Jinmurun olisi yhtään todennäköisempää olla pahiksia kuin vaikka miinan ja Snuden tai Mursumuksen ja sinun?

Lisäksi mua hieman kummeksuttaa "pahikset valmiita riskeeraamaan oman yötapon kanssa"? Mun nähdäkseni justy ei kuitenkaan ollut yleisesti hyviksenä pidetty, vaikka Halima oli sitä mieltä. Tällä sun logiikalla Haliman on nimenomaa epätodennäköistä mun nähdäkseni olla pahis.

Joo, siinä olen samaa mieltä, että Haliman pudotus toisi lisää tietoa, mutta mun mielestä tämä on siitä omituista, että muistaakseni olet pitänyt Halimaa hyvismäisenä ja nyt yhtäkkiä teet käännöksen?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Niacin » 18.08.2018 19:53:54

Aelina kirjoitti:PJ-Violet, eikö päivän loppumiseksi ole merkattu maanantai 00.10, eli vuorokauden ja 7 tunnin päästä?



Huomio kannella!

Päivä päättyy tulevana yönä sunnuntaina 19.8 klo 00:10!


Näin pelipäivä kestää säännöissä mainitut 3 vrk. Suuret pahoittelut aiemmin lipsahtaneesta väärästä tiedosta.

Äänet tällä hetkellä:

Halima 2 (Jinmuru, Meiz)
Aelina 1 (Halima)

Kuolemassa Halima äänienemmistöllä.

Puhepakko suorittamatta:

Snude111
Viimeksi muokannut Niacin päivämäärä 18.08.2018 21:02:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 19:55:48

Mä oon tulossa äänestämään, mutta mietin vielä hetken...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 21:19:03

Oho, jumitin Mustepulloon ja sen jälkeen lenkille. Yritän pikaisesti kerrata ajatuksia. Ihan vain etukäteen: Jos oon elossa seuraavana pelipäivänä, en tiedä ehdinkö maanantaina ollenkaan tänne, ja oon myös muina päivinä kiireinen.

Snude on suurella todennäköisyydellä putoamassa, ellei varapelaajaa saada. Jinmurua en haluaisi edes periaatteen takia pudottaa. Marzzuun äänestyskäytös viimeksi olisi ollut älytöntä pahikselle, ellei takana ole hienompi juoni. Miina ei epäilytä tällä hetkellä, ja mun mielestä justyn pudottaminen yöllä olisi omituista hänen ollessa miinan ainoa epäily (=paljastuu heti hyvikseksi), ellei pudottaja ole pelannut justyn kanssa paljon / tunne tämän tyyliä (irrallinen huomio, ei liity miinaan). Tänään tai huomenna on pakko lynkata pahis. Jos Jinmuru tipahtaa, näyttää huonolta.

Sitten mulla on jäljellä kolme, jotka hämmentää mua (ja muita hämmentää Mursumuksen löytyminen täältä). Halimaa mä olen perustellut, mutta Meizin ääni on se, joka erityisesti sekoittaa mua. Onko Meiz todella valmis pudottamaan Haliman, vai onko tämä sen takia, että olen epäillyt Halimaa ja Meiziä pahiskaksikoksi? Varsinkin, kun mun nähdäkseni Meiz ja Halima ovat melko lailla myötäilleet toisiaan mielipiteissä (ei mitenkään erityisen huomiota herättävästi, mutta eri mieltä he eivät ole olleet). Meiz ei myöskään ole erityisemmin pitänyt Halimaa epäilyttävänä. Lisäksi multa taitaa jostain löytyä teoria, jossa en saanut ketään muuta Haliman pahiskaveriksi. SItten on Mursumus. Mursumuksen hyvismäisyyteen yksi syy on ollut äänestyskäyttäytyminen ja mielipiteet ja hyvismäinen tyyli. Mutta jos Halima on hyvis, Mursumus nousee kyllä epäilyttäväksi, koska äänenvaihdossa ei ollut mitään haittaa Mursumukselle. Selailin nyt Mursumuksen viestit vielä pariin kertaan läpi. Joo, hyvismäinen tyyli, mutta osittain se tuntuu johtuvan siitä, että Mursumus on vähän hiljainen, eikä sano mitään isoa. Jää hieman taustalle ja tuntuu varovaiselta, mikä ei vielä ekan päivän aikana mietityttänyt, mutta nyt hieman vaivaa. Mä lähtisin etsimään pahista joukosta Halima-Meiz-Mursumus. Jinmuru ja miina ehkä Meizin tai Mursumuksen kanssa. Ehkä. Mursumus ja Meiz voisi olla myös pari.

Marzzuu
miina
Jinmuru
Snude
Mursumus
Meiz
Halima

Mun on vaikea parittaa Halimaa muulle kuin Meizille (ehkä Snudelle), ja Meiz olisi potentiaalinen ehdokas myös Mursumukselle. Tämän takia näistä kolmesta:
++Meiz
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.08.2018 21:29:31

Öö... Huhuu, Snude? Huhuu?
Haliman äänestäminen tuntuisi jotenkin massaukselta, ääh...
Meizin "tyly" asenne saa mun silmissä armahduksen koska tavallaan ymmärrän hänen pointtinsa ja toisaalta, miksei itse Meiz tai Mursu vois olla pahis?

Äänestyspakko naputtaa ovella
++Meiz, koska inhoan massaamista ja Meizin jutut Jinmuru - Halima pahiksista sai epäilyn mieleeni.
//Aelina
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.08.2018 21:33:45

Marzzuu, Meillä ei ole täällä äänestyspakkoja. Puhepakko kylläkin. En tiedä väittikö Mursumus niin tahallaan vai vahingossa. :D
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa

cron