Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Violet » 14.08.2018 22:36:17

// Pyramidi on kuollut, hän oli hyvistappajanne. Kunnollinen iltaviesti saapuu aamuyöstä. Seuraava päivä alkaa 15.8. Klo 23:00!

Se oikea iltaviesti:

Kapteeni Jaakko Varpunen on ollut hyvin hämmillään siitä, ettei hänen käskyjänsä ole noudatettu. Esimerkiksi laivan perämies jätti juuri ryöstetyn britannialaisen kaljuunan upseerille taskuliinan sekä tupakointivälineet autiolle saarelle - kuka tahansa voisi näillä välineillä kyhätä itselleen pakosuunnitelman. Rangaistukseksi Varpunen jätti perämiehen seuraavalle autiolle saarelle ilman taskuliinaa taikka mitään muutakaan perinteistä poikkeavaa.

Äänestystulos:

Pyramidi 3 (Halima, justy, Meiz)
Halima 3 (Pyramidi, Aelina, Mursumus)

Ensimmäisenä äänensä saanut Pyramidi lynkattiin. Hän oli rooliltaan hyvistappaja, ja toimi hyvisten puolella.

Kuolleet:
Pyramidi, hyvistappaja, hyvis

Yö päättyy tänään klo 23.00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Violet » 15.08.2018 23:10:51

Yö 1.

Perämiehen jättäminen autiolle saarelle oli Varpusen mielestä hyvä idea, mutta ilmeisesti se oli aiheuttanut laivalla eripuraa. Uusi perämies, Barbarossa, oli kertonut yön aikana syntyneestä kapinaliikkeestä. Heitettiinkö yli laidan tosiaan kapinnallinen, vai eliminoiko uusi perämies itseltään kilpailijan - kukaan ei tässä vaiheessa osaa sanoa.


Kuolleet:
1. Päivä: Pyramidi, hyvistappaja, hyvis
1. Yö: justy, ennustaja, hyvis

Päivä alkaa nyt ja päättyy Sunnuntaina 19.8. klo. 00.10! Saatte takaisin sen ajan, jonka pelinjohtaja pelistänne menetti. Pj pahoittelee viivettä tältä yöltä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 15.08.2018 23:18:45

No voihan nyt ":D" tätä tuuria erikoisten kanssa!

Mää oon takasi koto-Oulusa ja elosa, reissusa tuli vähän huonosti luettua topaa mut oon suurin piirtein kärryillä. Tuun jutteleen pelaajista sit ku oon saanu vähän unta palloon :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja miina » 15.08.2018 23:28:54

No just.

Mulla oli ihan katastrofi tuo edellinen päivä. Paljon juhlia ja synttäreitä ja muutama työpäiväkin.

Meizillä oli joku outo kommentti eilisen päivän lopulta. "Oikea hyvistappaja tappaa pyramidin sitten.." jotenkin ajattelisin että kannattais äänestää pois joku muu koska seuraavana päivänähän oikea hyvistappaja olis tullu esiin eikä olis näin menetetty hyvää roolia.

Ja katotaan tuleeko meille toista vartija ehdokasta.

Nyt alkaa epäilyttämään Jinmuru, Meiz. Nyt ainakin..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.08.2018 02:17:42

Mun unirytmi taas on vähän mitä on, mutta mua vaivaa eniten justyn tappo. Mitä ihmettä tapahtui yöllä? Vai onko tämä joku sekoittamisjuoni?

Osuin illalla paikalle ihan muutamaa minuuttia ennen yön alkua, ja kyllä ärsytti lukea viestejä, kun myöhäisten paljastusten takia ei edes ehtinyt tehdä mitään suurta käännöstä. :/ Tosin nyt tietenkin on tilanne, jossa Halima voi olla hyvis tai pahis, tuli toista vartijaehdokasta tai ei.

Jos Halima on hyvis, oliko se laskujen mukaan todennäköistä, että kapteeni on pahis? En muista, en nyt selaa. Koska tällöin vartija on yhtä tyhjän kanssa... (Vaikka vielä kaikki mahdollisuudet on auki.)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja miina » 16.08.2018 08:07:24

miina kirjoitti:
Nyt alkaa epäilyttämään Jinmuru, Meiz. Nyt ainakin..


Mitä ihmettä. Ei mulla oikeesti Jinmuru epäilytä, sillähän on poissaolo. En siis edes tunnista itteäni tuosta yön tekstistä. Onko meillä roolina puhehäiritsijä? :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 16.08.2018 08:18:05

Siis häh?

Olin ihan varma että kuolisin yöllä, mutta ilmeisesti pahikset oli bongannut justyn puheista jotain viitteitä ennustajaan, ja halusivat eliminoida hänet ensin.

Justy oli yks joka ois voinut olla mahdollinen vartioitava, joten mä luulen että kapteeni on pahis. Mä nimittäin vartioin sitä, ketä kapteeni määräsi mut vartioimaan, ja pahikset ei varmaan ois uskaltaneet lähteä tappamaan justyä jos eivät ois tienneet ketä mä vartioin.

Siltä varalta että kapteeni kuitenkin on hyvis, ja pahikset on ottaneet ison riskin, ei ehkä kuitenkaan kannata kertoa ketä viime yönä vartioin?

miina kirjoitti:Meizillä oli joku outo kommentti eilisen päivän lopulta. "Oikea hyvistappaja tappaa pyramidin sitten.." jotenkin ajattelisin että kannattais äänestää pois joku muu koska seuraavana päivänähän oikea hyvistappaja olis tullu esiin eikä olis näin menetetty hyvää roolia.

Eikös tää ollut Mursumus? Ja mä ymmärsin sen silleen, että ois pitänyt pelastaa Pyramidi päivälynkkaukselta, koska jos hän ei olis ollut hyvistappaja, oikea hyvistappaja ois kyllä ymmärtänyt tappaa Pyramidin sitten yöllä. Omasta mielestä siis se oli hyvismäisesti ajateltu.

Aelina kirjoitti:Jos Halima on hyvis, oliko se laskujen mukaan todennäköistä, että kapteeni on pahis? En muista, en nyt selaa. Koska tällöin vartija on yhtä tyhjän kanssa... (Vaikka vielä kaikki mahdollisuudet on auki.)

Jäljellä olevista seitsemästä pelaajasta (kahden kuolleen ja mun jälkeen siis) kaksi on pahiksia, eli kapteenin todennäköisyys olla pahis on 2/7 eli noin 29%. Kuitenkin ottaen huomioon viime yön tapahtumat, on mun mielestä paljon todennäköisempää että kapteeni on pahis.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 16.08.2018 08:19:17

miina kirjoitti:
miina kirjoitti:
Nyt alkaa epäilyttämään Jinmuru, Meiz. Nyt ainakin..


Mitä ihmettä. Ei mulla oikeesti Jinmuru epäilytä, sillähän on poissaolo. En siis edes tunnista itteäni tuosta yön tekstistä. Onko meillä roolina puhehäiritsijä? :D

Mitä ihmettä sä miina sekoilet?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.08.2018 08:59:49

Oon koulussa, niin taas vähän puolivillaisesti. (Kaverit tykkää.)

Voidaan päätyä ainakin siihen, että mun pelaajapohdinnat on ihan päin seinää, mun on pakko miettiä uudelleen.

Halima, oliko sun vartioima enemmän hyvismäinen vai pahismainen?

Niin ja Mursumus oli laskenut aiemmin, että on 52 % todennäkäisyys, että pahiksilla on yksi erikoisrooli. Mä en osaa laskea / en tiedä miten tämä luku on saatu.

Miinan ajatus oli mulle looginen vielä siinä, että Meiz on pahismainen ja muuten on vaikea löytää pahismaista - > Jinmuru voisi olla. Mutta melko hataraa, ja miinan uusin viesti kumoaa tämän.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 16.08.2018 09:05:33

Aelina kirjoitti:Halima, oliko sun vartioima enemmän hyvismäinen vai pahismainen?

Hyvismäinen.

Aelina kirjoitti:Niin ja Mursumus oli laskenut aiemmin, että on 52 % todennäkäisyys, että pahiksilla on yksi erikoisrooli. Mä en osaa laskea / en tiedä miten tämä luku on saatu.

Se oli laskettu ennen mitään tietoa. Mutta todennäköisyydet ei toimi ihan niin, että nyt kun on kolme roolia tiedossa (tai teille vain kaksi) niin edelleen samat todennäköisyydet pitäisivät.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.08.2018 09:12:08

Jos Halima onkin hyvis ja kapteeni komentaa, on sinänsä ihan ok seurata tätä, koska ainakaan mitään siinä ei menetä... Jos Halima on pahis ja kapteeni hyvis, ei mitään hyötyä.

Eli hyviksenä Halima ei mitään menetä tottelemalla, koska hyviskapteeni auttaa ja pahiskapteenin kanssa totteleminen ja tottelemattomuus ei vaikuta mihinkään.

// Halima, okei, en ymmärrä todennäköisyyslaskentaa ollenkaan missään tapauksessa, koska oon ihan onneton.

Ja nyt en niitä pelaaajapohdintaa lähde tekemään, koska siihen huono tilanne.

Ja kapteenin kohde nyt ei auta puolen miettimisessä, koska tietenkin pahikset tietää olla tähtäämättä suojeltuun pelaajaan.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.08.2018 11:00:04

Tää kylän kirous alkaa olemaan todella jäätävä, ja sen on pakko johtua liian hienoista suunnitelmista erikoisten käyttöön... Pisteet sekä justylle että pyramidille hyvästä pelistä.

miina kirjoitti:Meizillä oli joku outo kommentti eilisen päivän lopulta. "Oikea hyvistappaja tappaa pyramidin sitten.." jotenkin ajattelisin että kannattais äänestää pois joku muu koska seuraavana päivänähän oikea hyvistappaja olis tullu esiin eikä olis näin menetetty hyvää roolia.

Ei ollut mun sanomisia, enkä muutenkaan seuraa nyt ajatuksenjuoksuasi siitä miten käännyin pahismaiseksi. Saat avata tätä hieman lisää. Viittasitko johonkin toiseen pelaajaan Jinmurulla, vai mistä tuo kumpusi?

Halima kirjoitti:Siltä varalta että kapteeni kuitenkin on hyvis, ja pahikset on ottaneet ison riskin, ei ehkä kuitenkaan kannata kertoa ketä viime yönä vartioin?

En kekkaa yhtäkään syytä miksi vartioinnin kohdetta kannattaisi paljastaa.

Mun silmään Haliman ekan päivän reaktiot sopivat loogisesti vartija roolille, antoi hyvisvibaa mm. minulle, mursumusille ja justylle vartijapohdinnoista, kun taas Aelinan epämääräisempi "kapteeni sörkkiköön kuka tekee ja mitä" kommentti keräsi negatiivista huomiota.

Aelina, sanoit että pelaajapohdintasi olivat päin seinää ja pitää miettiä uusiksi, mihin tarkalleen viittaat tällä?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.08.2018 11:05:12

Lähinnä siihen, että pikaisella ajattelulla Pyramidi löytyi pohjan lähettyviltä ja justyn pelityyliä epäilin. Halima on vielä auki, mutta toisaalta ymmärrän Haliman käytöksen myös hyviksenä vähillä epäilyillä. Jos Halima on hyvis, mun listan loppupää koostuu hyviksistä.

Nyt aika loppui, voin selventää myöhemmin, jos joku haluaa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 16.08.2018 11:38:46

Mursumus kirjoitti:Marzzuu, äänestäminen on kyläläisen ainut tapa vaikuttaa ja se auttaa keskustelussa myöhemmin, kun katsotaan aikaisempiä ääniä. Yleisesti ottaen aina äänestä.

Tän Mursun kommentin nappasin kun tuli vastaan, on totta, että äänestäminen on kyläläisen ainoa vaikutusmahdollisuus, jotenkin vaan itseä hirvittää äänestää tilanteessa, jossa 2 pelaajaa melkein tasatilanteessa: oon surkea keksimään perusteita ja ++Marzzuu kun voi olla epäilyttävämpi kuin EetuEsimerkki kuulostaa kovin tökkivältä omaan korvaan.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja miina » 16.08.2018 12:46:58

Voi olla että sen kommentin laittaja oli mursumus ja nyt kun aloin tätä ajatusketjua kirjottaa ylös niin tajusin että eihän se kuka olikaan oo voinu ajatella noin miten Mie sen luulin ajattelavan vaan just päinvastoin, eli niinkun mieki sen ajattelin. Että eihän sitä mahdollista hyvistappajaa kannata päivällä lynkata vaan odottaa seuraavaan päivään.
Äh, ei pitäis kirjottaa mitään puhelimen varassa.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.08.2018 20:01:08

miina kirjoitti:Voi olla että sen kommentin laittaja oli mursumus ja nyt kun aloin tätä ajatusketjua kirjottaa ylös niin tajusin että eihän se kuka olikaan oo voinu ajatella noin miten Mie sen luulin ajattelavan vaan just päinvastoin, eli niinkun mieki sen ajattelin. Että eihän sitä mahdollista hyvistappajaa kannata päivällä lynkata vaan odottaa seuraavaan päivään.
Äh, ei pitäis kirjottaa mitään puhelimen varassa.

Jätit huomiotta kysymykseni, eli miten jinmuru päätyi mainituksi?

Marzzuu, oisko sinulta mahdollista saada pelaajiin liittyvää pohdintaa, vaikka ihan jokaisen pelaajan kohdalta?

Onkohan snude kadonnut tässä vaiheessa, vai vielä pelissä mukana?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja miina » 16.08.2018 21:09:45

Joo siis Jinmuru tuli mainituksi koska oli ollut vaan hissunkissun. JOnka tajusin johtuneen poissaolosta. Oon siis ihan rehellisesti sitä mieltä että sen koko viestin vois poistaa koska siinä ei oo Mitään järkeä, ei yhtään. Ihan ku olisin unissani sen kirjottanu.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 17.08.2018 01:25:12

Kirjotin pitkää viestiä melekeen kolme tuntia, sit painoin väärää nappulaa hiiresä ja se katos. :)))

Lyhyemmin: oon hyviskapteeni, uskon et Halima on pahis.

Nopeet perustelut sille, miks ylipäätään käytin hahmon kykyä:
1. Huomasin et täälä haluttiin et hyvistappaja tappaa jonku hiljasen/neutraalin --> aattelin suojella itteeni ja ohjata tappajan johonki muualle (ensin se oli Pyramidi, sit muutin sen Halimaks noin kello 20 Suomen aikaa eli just ennen ku menin lentokoneeseen)
2. Samalla aattelin varmistaa ettei mitenkään vartija päädy sinne, jonka yritän tapattaa (esim. pahisvartija ois voinu suojella pahiskaveriaan) ja laitoin vartijan hyvismäiseks koetun pelaajan luo
3. Vallanhimoisani aattelin sit et haluan samalla ennustustuloksen justysta, jonka roolista olin tosi epävarma (TÄMÄHÄN MENI HYVIN)
4. Olin lentokoneesa ku päivä oli päättymäsä --> en päässy kattomaan et tapoitteki kertakäyttötappajan ja koko yönimihöskä oli vähän turhaa :D

Halima kirjoitti:Justy oli yks joka ois voinut olla mahdollinen vartioitava, joten mä luulen että kapteeni on pahis. Mä nimittäin vartioin sitä, ketä kapteeni määräsi mut vartioimaan, ja pahikset ei varmaan ois uskaltaneet lähteä tappamaan justyä jos eivät ois tienneet ketä mä vartioin.


Halima on melko varmasti pahis, koska ohjasin tosiaan vartijaa (en tienny sillon et se oli Halima) suojelemaan sellasta, jonka kimppuun pahikset todennäkösesti kävis ---> Halima ties ketä suojelee --> helppo kohta pahiksille päästä eroon justysta, hyvästä pelaajasta? Koska justy ei ollu saanu yhtään suojeluääniä, Haliman selittely on aika heikohkoa. Mun nähäkseni justy oli muuten aika neutraali/hämmentävä, ja vielä yhteenotto hyvikseksi paljastuneen Pyramidin kanssa ois enemmänki lisänny justyn epäilyttävyyttä?

Halima kirjoitti:Olin ihan varma että kuolisin yöllä, mutta ilmeisesti pahikset oli bongannut justyn puheista jotain viitteitä ennustajaan, ja halusivat eliminoida hänet ensin.


Tää on niin outo laini, mistä pahikset ois muka keksiny ennustajuuden? Jos oisit hyvis, ni miks ihmeesä pahikset jättäis vartijan eloon? Jos ennustus osuis kohalleen ni silti menee päivätappo saaja pahis hengiltä, mut jos vartija on hengisä ja onnistuu suojelusa ni yks pahis kuolee yön aikana (ei yhtään hyvä). Ja tosiaan en nää mitään justyn viesteisä mikä viittais siihen et justy on ennustaja.

++Halima

En nyt jaksa enää käyä muita pelaajia läpi ja miettiä Halimalle pahiskaveria, pitää mennä nukkumaan et jaksan viettää huomena synttäreitäni o/ (Saatan siis olla heikosti paikalla.)
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Mursumus » 17.08.2018 04:12:42

Tuo lopun toiminta tuntuu kyllä oudolta hyvisvartijalle. Jos Halima olisi vain sanonut olevansa erikoisrooli, pahisten täytyy ottaa riski, että jos Halima on ennustaja ja joku toinen on vartija, vartija varmaan suojelee häntä. Mutta nyt jos Halima todellakin on hyvisvartija, niin pahikset voivat tappaa hänet milloin tahansa.

Mahdollisia tilanteita:

1. Meillä on hyvisvartijaHalima, joka epäili pyramidia ja oli valmis kertomaan roolinsa edellisen illan lopussa varmistaakseen, ettei itse tule lynkatuksi. Pahikset kierosti päättivät jättää Haliman henkiin, että tänään lynkkaisimme hänet. Pahiskapteeni (jinmuru) on tässä tilanteessa paljon todennäköisempi, mutta ei välttämätön: Halima ja jinmuru voivat jopa molemmat olla hyviksiä.

2. Meillä on pahisvartijaHalima, joka välttääkseen tulevansa lynkatuksi sanoo roolinsa, ja jonka takia hän ei kuollut yöllä.

3. Halima on hyvis mutta ei vartija, sanoi olevansa vartija, että pahikset kohdistuisivat häneen ja toivoi, että aito vartija suojelee häntä, jolloin pahis kuolisi.

Justyn kuolemasta tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa: joko pahiksilla ei ole keinoa kontrolloida suojeluksia ja sen takia välttivät Meizin tai minun lynkkaamista, jota useammat olivat pitäneet hyvismäisinä, tai pahikset päättelivät justyn viesteistä hänen ehkä olevan ennustaja, mikä on kyllä epätodennäköistä.

Jinmuru, miksi käskytit ennustajaa, vaikka käytännössä kaikki sanoivat, että sitä ei tehdä?

Mitä mieltä ihmiset on? Itse mietin 2:sta, koska se on yksinkertaisempi selitys kuin 1. Sen takia ++Halima. Pitää kuitenkin lukea varmaan kaikkien elossa olevien viestit vielä kerran läpi huolella, etten ole ollut ottamatta huomioon jotain olennaista.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Mursumus » 17.08.2018 04:19:06

Oikeastaan --Halima, koska justyn tappaminen ei mene kauhean hyvin sen kanssa yhteen, että Halima olisi pahisvartija. Voisi kuvitella, että Meiz tai minä kuolee siloin. Pitää vielä miettiä tätä.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 07:14:30

Minä en ymmärrä justyn tappoa siinä mielessä, että ihan hyvin saattaisi silti osua vartijan suojelemaan henkilöön - > kuolema. Huomattavasti järkevämpää olisi tähdätä vartijaan, kun ei voi edes suojella itseä.

En muuten tiennyt, että kapteeni saa käskeä monta. Mutta Jinmurulla on ainakin pettämätön vaisto erikoisten suhteen. Hyvässä tai huonossa.

Täytyy myös sanoa, että epäilin aiemmin Meiziä kapteeniksi, joka olisi halunnut vinkkejä ekalla kysymyksellään. Miksi aloit pohtia, mitä kapteeni tekee? Onko jotain erityistä syytä?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 07:46:16

Niin siis eka jos kumpikin erikoisista on hyviksiä.

En myöskään aiemmin huomannut mitään merkkiä siitä, että justy olisi vihjaillut olevansa ennustaja. Pitäisi ehkä selata ne viestit, jotta voisi miettiä, onko näin käynyt.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 17.08.2018 08:04:55

Jinmuru kirjoitti:
Halima kirjoitti:Justy oli yks joka ois voinut olla mahdollinen vartioitava, joten mä luulen että kapteeni on pahis. Mä nimittäin vartioin sitä, ketä kapteeni määräsi mut vartioimaan, ja pahikset ei varmaan ois uskaltaneet lähteä tappamaan justyä jos eivät ois tienneet ketä mä vartioin.


Halima on melko varmasti pahis, koska ohjasin tosiaan vartijaa (en tienny sillon et se oli Halima) suojelemaan sellasta, jonka kimppuun pahikset todennäkösesti kävis ---> Halima ties ketä suojelee --> helppo kohta pahiksille päästä eroon justysta, hyvästä pelaajasta? Koska justy ei ollu saanu yhtään suojeluääniä, Haliman selittely on aika heikohkoa. Mun nähäkseni justy oli muuten aika neutraali/hämmentävä, ja vielä yhteenotto hyvikseksi paljastuneen Pyramidin kanssa ois enemmänki lisänny justyn epäilyttävyyttä?

Hmm. Tosiaan, eihän justy ollut siellä ihan hyvismäisimpien listalla. Justy oli vaan mun mielestä niin hyvismäinen, että oletin että hän olisi siellä mahdollisten vartioitavien listalla tietysti. Näin ollen pahikset ois saattaneet ihan hyvin ottaa riskin ja tappaa justyn vaikka eivät ois tienneet mun vartioinnin kohdetta. Eli on ihan mahdollista että Jinmuru-kapteeni on hyvis. Lisäksi se seikka, että Jinmuru tuli esiin, on mun mielestä hyvismäistä, pahiskapteeni ei ehkä ois ainakaan tänään vielä tullut.

Jinmuru kirjoitti:
Halima kirjoitti:Olin ihan varma että kuolisin yöllä, mutta ilmeisesti pahikset oli bongannut justyn puheista jotain viitteitä ennustajaan, ja halusivat eliminoida hänet ensin.

Tää on niin outo laini, mistä pahikset ois muka keksiny ennustajuuden? Jos oisit hyvis, ni miks ihmeesä pahikset jättäis vartijan eloon? Jos ennustus osuis kohalleen ni silti menee päivätappo saaja pahis hengiltä, mut jos vartija on hengisä ja onnistuu suojelusa ni yks pahis kuolee yön aikana (ei yhtään hyvä). Ja tosiaan en nää mitään justyn viesteisä mikä viittais siihen et justy on ennustaja.

No mietin että se justyn ennustajuus ja pahisten sen jostain bongaaminen ois selittänyt pahisten riskinottohalun justyn tappamiseen. Mutta nyt kun tosiaan huomasin, että justy ei ollut siellä kahden hyvismäisimmän joukossa eilen, niin voihan se olla että justy tapettiin tosiaan vain hyvänä pelaajana pois.

Koska oon hyvis, en keksi muita syitä jättää mut eloon kuin
1) justy on jostain bongattu ennustajaksi ja haluttu listiä ensin
2) mut haluttiin jättää henkiin, koska oon tänään tosi helppo harhalynkkaus.

Todennäköisin vastaus on ehkä nuo kaks yhdistettynä. Mä olin eilen epäilyksissä, ja jos vartijaksi esittäytynyt ei kuole yöllä niin tottakai epäilykset vaan kasvaa -> oon lähes satavarma lynkattava tänään -> pahiksille tosi helppo päivä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 08:41:09

Haluaisin kyllä kuulla Marzzuusta, Snudesta ja jotain miinasta.

Justy oli aktiivinen pelaaja, joten siinä voi olla yksi syy pudottaa justy.

//sekoilin taas päivän loppumisen kanssa. Mietin, että kylläpä on pitkä päivä, kun maanantaihin asti. Sitten tajusin, että sunnuntai - maanantai väliseen yöhön.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 17.08.2018 10:57:51

Ajattelin selventää vähän ajatuksiani pelin kulusta ja lueskelin läpi pelaajien viestejä.

Aelina on kirjoitellut kohtalaisen aktiivisesti, mutta asia on jotenkin "kevyempää" kuin viime pelissä. Tiedän, että hän sanoi ettei ole yhtä paljon aikaa kuin viimeksi, mutta kaikki Aelinan mielipiteet tuntuu jäävän tosi haljuiksi, ja sellaisiksi, joista on helppo perääntyä jos haluaakin olla toista mieltä myöhemmin. Tälläkään hetkellä en osaisi sanoa kuka on hänen mielestään epäilyttävä ja kuka ei. Kirjoitusten sävy tuntuu myös tosi erilaiselta nyt kuin viime pelissä, missä hän oli hyvis... kunnes ei enää ollut, mutta kuitenkin. Epäilyttää, kun tuntuu että hän kirjoittelee yhtä paljon kuin ennenkin kiirevalittelustaan huolimatta, mutta viestit ovat erilaisen tuntuisia ja tuntuvat sanovan vähemmän.

Jinmuru sanoo olevansa kapteeni ja uskon ellei muita kapteeniehdokkaita tule. Se sitten onko hän hyvis- vai pahiskapteeni, onkin eri asia. Mua kuitenkin edelleen vähän ihmetyttää justyn kuolema yöllä, onhan se aika epätodennäköistä, että pahikset ois ottanut noin ison riskin jos Jinmuru on hyvis. Tulee kyllä vähän mieleen, onko tässä vain taka-ajatuksena saada mut lynkatuksi, kun mun hyvikseksi paljastumisen jälkeenkään Jinmuru ei kuitenkaan olisi mikään varmistettu pahis. Mutta tääkin tuntuu jotenkin hullulta ajatukselta, parempi ois ollut pysyä siinä tapauksessa piilossa eikä tulla julkisesti lynkkaamaan mua.

Marzzuu... En tiedä. Miten voi sanoa mitään pelaajasta, joka puhuu ot:tä, selittelee hiljaisuuttaan ja toteaa ettei halua ratkaista äänestämällä. Ei tuu hyvisviboja, mutta en tiedä voisko olla pahiskaan. Tuu Marzzuu pliis sanomaan jotain pelaajista. Kuka on hyvismäinen ja kuka pahismainen? Kenet lynkkaisit jos sun pitäis päättää?

Meiz oli minusta ekana päivänä hyvismäinen, ja on edelleen. Kirjoittaa hyviä, selkeitä viestejä ja hänen ajatuksenkulkuaan on helppo seurata.

miina sekoilee. Musta tuntuu että miina yleensä sekoilee enemmän hyviksenä kuin pahiksena, mutta on miina nyt yleensä enemmän tilanteen tasalla! Jotenkin vastakkainen mielipide kuin Marzzuusta, eli ei tuu pahisviboja, mutta jotenkin vaikea laittaa hyvismäiseksikään. Voisitko miina vähän keskittyä peliin (joo ymmärrän kiireet mut nyt sua on mahdotonta lukea) ja kertoa vaikka selkeällä listalla mielipiteesi?

Mursumus on kirjoittanut pitkiä, asiallisia tekstejä, ja ollut mun hyvislistalla pelin alusta asti. Tänään se, kuinka ensin äänesti mua, mutta sitten perääntyikin äänestään haluten miettiä vielä lisää, tuntuu myös hyvismäiseltä.

snudelta on tullut kaksi viestiä, joista kumpikaan ei käsittele tätä peliä. Ei voi mitenkään päätellä roolia. Toivottavasti snude tulee kohta pelaamaan, tai vähintäänkin saadaan hänelle aktiivisempi varapelaaja sitten.

Äänestän nyt, ++Aelina, ja jään odottelemaan hänen tämän päivän listaustaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 17.08.2018 12:26:18

Käskytin ennustajaa, koska kerranki on joku erikoiskyky, haluan käyttää sitä (= vallanhimo, jonka mainihin jo :D) ja justy valikoitu kohteeks, ku aattelin et sen roolin selviäminen auttais mun peliä eniten!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.08.2018 12:27:42

Jinmuru kirjoitti:Kirjotin pitkää viestiä melekeen kolme tuntia, sit painoin väärää nappulaa hiiresä ja se katos. :)))

//Lievä repsähdys giffille :D

Toivoinkin että kapteeni ymmärtää tulla esiin tänään ilman erillistä kehoittelua. Haluaisin kuulla sinulta vielä pohdinnat muista pelaajista ja yön ulkopuolelta, mielellään tämän pelipäivän aikana. Onnistuuko?

Mursumus kirjoitti:Tuo lopun toiminta tuntuu kyllä oudolta hyvisvartijalle. Jos Halima olisi vain sanonut olevansa erikoisrooli, pahisten täytyy ottaa riski, että jos Halima on ennustaja ja joku toinen on vartija, vartija varmaan suojelee häntä. Mutta nyt jos Halima todellakin on hyvisvartija, niin pahikset voivat tappaa hänet milloin tahansa.

Tää onkin muuten hyvä pointti, luulisi hyvisvartijan olleen tietoinen siitä että roolin kertominen johtaa varmaan kuolemaan yöllä, kun taas pahiksen näkökulmasta tuo ei välttämättä tulisi mieleen.

Mursumus kirjoitti:1. Meillä on hyvisvartijaHalima, joka epäili pyramidia ja oli valmis kertomaan roolinsa edellisen illan lopussa varmistaakseen, ettei itse tule lynkatuksi. Pahikset kierosti päättivät jättää Haliman henkiin, että tänään lynkkaisimme hänet. Pahiskapteeni (jinmuru) on tässä tilanteessa paljon todennäköisempi, mutta ei välttämätön: Halima ja jinmuru voivat jopa molemmat olla hyviksiä.

2. Meillä on pahisvartijaHalima, joka välttääkseen tulevansa lynkatuksi sanoo roolinsa, ja jonka takia hän ei kuollut yöllä.

3. Halima on hyvis mutta ei vartija, sanoi olevansa vartija, että pahikset kohdistuisivat häneen ja toivoi, että aito vartija suojelee häntä, jolloin pahis kuolisi.

Justyn kuolemasta tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa: joko pahiksilla ei ole keinoa kontrolloida suojeluksia ja sen takia välttivät Meizin tai minun lynkkaamista, jota useammat olivat pitäneet hyvismäisinä, tai pahikset päättelivät justyn viesteistä hänen ehkä olevan ennustaja, mikä on kyllä epätodennäköistä.

Mitä mieltä ihmiset on? Itse mietin 2:sta, koska se on yksinkertaisempi selitys kuin 1. Sen takia ++Halima. Pitää kuitenkin lukea varmaan kaikkien elossa olevien viestit vielä kerran läpi huolella, etten ole ollut ottamatta huomioon jotain olennaista.

3. kohtaa en pidä kovin todennäköisenä, koska tuollaisen hämäyksen jatkaminen vielä tänään ei olisi mitenkään järkevää hyvikselle.

Oon samaa mieltä siitä että justy olisi todennäköisesti kerännyt aika paljon huomiota tänään, koska keskittyi aika suppeasti pelaajiin ekana päivänä ja oli mukana pyramidin lynkkaamisessa. Puhui kuitenkin melko aktiivisesti eri skenaarioista erikoisten toiminnalle, mikä saattoi vihjata pahiksia hänen roolista.

Tässä vaiheessa olisi tärkeintä että saadaan mahdollisimman laajat ja aktiiviset pohdinnat sekä halimalta että jinmurulta. Se on paras keino selvittää molempien rooleja ja pelkkää plussaa koko pelille.

Aelina kirjoitti:Täytyy myös sanoa, että epäilin aiemmin Meiziä kapteeniksi, joka olisi halunnut vinkkejä ekalla kysymyksellään. Miksi aloit pohtia, mitä kapteeni tekee? Onko jotain erityistä syytä?

Suurin syy oli saada pelaajien aloitusviesteihin muutakin sisältöä kuin "hereillä ollaan". Miksi kysyt?

Pidätkö muuten Jinmurua todennäköisemmin hyviksenä vai pahiksena?

Halima kirjoitti:Aelina on kirjoitellut kohtalaisen aktiivisesti, mutta asia on jotenkin "kevyempää" kuin viime pelissä. Tiedän, että hän sanoi ettei ole yhtä paljon aikaa kuin viimeksi, mutta kaikki Aelinan mielipiteet tuntuu jäävän tosi haljuiksi, ja sellaisiksi, joista on helppo perääntyä jos haluaakin olla toista mieltä myöhemmin. Tälläkään hetkellä en osaisi sanoa kuka on hänen mielestään epäilyttävä ja kuka ei. Kirjoitusten sävy tuntuu myös tosi erilaiselta nyt kuin viime pelissä, missä hän oli hyvis... kunnes ei enää ollut, mutta kuitenkin. Epäilyttää, kun tuntuu että hän kirjoittelee yhtä paljon kuin ennenkin kiirevalittelustaan huolimatta, mutta viestit ovat erilaisen tuntuisia ja tuntuvat sanovan vähemmän.

Tosin ekana päivänä on yleensä vaikeaa muodostaa mitään erityisen vahvoja mielipiteitä, varsinkaan uutena pelaajana. Oliko aelinan aloitus ensimmäisessä pelissä varmempi, vai muodostuuko tuo kuva hänen kokonaispelistään joka voikin olla ihan erilainen pelin keski/loppuvaiheilla?

Halima kirjoitti:Jinmuru sanoo olevansa kapteeni ja uskon ellei muita kapteeniehdokkaita tule. Se sitten onko hän hyvis- vai pahiskapteeni, onkin eri asia. Mua kuitenkin edelleen vähän ihmetyttää justyn kuolema yöllä, onhan se aika epätodennäköistä, että pahikset ois ottanut noin ison riskin jos Jinmuru on hyvis. Tulee kyllä vähän mieleen, onko tässä vain taka-ajatuksena saada mut lynkatuksi, kun mun hyvikseksi paljastumisen jälkeenkään Jinmuru ei kuitenkaan olisi mikään varmistettu pahis. Mutta tääkin tuntuu jotenkin hullulta ajatukselta, parempi ois ollut pysyä siinä tapauksessa piilossa eikä tulla julkisesti lynkkaamaan mua.

Jos kapteeni olisi pysytellyt piilossa tämän päivän, olisi se itsessään lyönyt aika epäilyttävän leiman kapteenin harteille. Mutta kyllä, esiintulo oli oikea valinta, ja siitä annan itsekin pientä hyvisvibaa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 12:53:48

Vastailen nyt lyhyesti bussista (mulla kuluu yllättävän paljon aikaa koulumatkoihin odotuksineen), joten mitään järin syvällistä ei tule nyt ulos.

Halima uusimmissa viesteissä:
"Tosiaan, eihän justy ollut siellä ihan hyvismäisimpien listalla. Justy oli vaan mun mielestä niin hyvismäinen, että oletin että hän olisi siellä mahdollisten vartioitavien listalla tietysti" (Puhelimella, en nyt lainaa oikein.)
Mä saan tästä siinä mielessä pahismaisen kuvan, että oletettiin, että tapetaan joku listalla oleva - > muiden mielikuvissa pahikset ottaneet pienen riskin (vs listan huipulta tai pahismaisista) sen sijaan, että tiesivät ketä suojeltiin. Tajusiko kukaan? (Ei.) (Avaan tarvittaessa koneella.)

Ja sitä listaa on tulossa vielä tämän pelipäivän aikana, mun piti tehdä se eilen, mutta satuin hieman nukahtamaan (hups...).

Minä olin jo eilen kirjoittamassa viestiä, mutta sen lopputulos oli, että näillä rooleilla on ihan sama, tuleeko kapteeni ulos vai ei. Hyödyllisyyttä ajatellen.

Ja kapteeni-kysymyksellä mietin nimenomaa, että oliko sulla mitään syvällisempää syytä kysyä asiaa, vai vain herättää keskustelua. Jos epäilylinjalle lähdetään, niin tuo olisi voinut keino siirtää keskustelua johonkin pahikselle turhempaan kuin pahisten jahtaamiseen. Mutta totta, se herätti keskustelua.

Yyh, mua oksettaa kirjoittaa bussissa (tämän takia yleensä vältän). Lisäksi täällä on tosi kuuma.

Tällä hetkellä Jinmuru mun mielestä vaikuttaa lievästi hyvismäistä, mutta vielä vähän vaikea sanoa mitään muuta, koska Jinmuru on lähinnä avannut yötekemisiään.

Varmaan nyt ohitin jotain..
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 17.08.2018 13:52:48

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Aelina on kirjoitellut kohtalaisen aktiivisesti, mutta asia on jotenkin "kevyempää" kuin viime pelissä. Tiedän, että hän sanoi ettei ole yhtä paljon aikaa kuin viimeksi, mutta kaikki Aelinan mielipiteet tuntuu jäävän tosi haljuiksi, ja sellaisiksi, joista on helppo perääntyä jos haluaakin olla toista mieltä myöhemmin. Tälläkään hetkellä en osaisi sanoa kuka on hänen mielestään epäilyttävä ja kuka ei. Kirjoitusten sävy tuntuu myös tosi erilaiselta nyt kuin viime pelissä, missä hän oli hyvis... kunnes ei enää ollut, mutta kuitenkin. Epäilyttää, kun tuntuu että hän kirjoittelee yhtä paljon kuin ennenkin kiirevalittelustaan huolimatta, mutta viestit ovat erilaisen tuntuisia ja tuntuvat sanovan vähemmän.

Tosin ekana päivänä on yleensä vaikeaa muodostaa mitään erityisen vahvoja mielipiteitä, varsinkaan uutena pelaajana. Oliko aelinan aloitus ensimmäisessä pelissä varmempi, vai muodostuuko tuo kuva hänen kokonaispelistään joka voikin olla ihan erilainen pelin keski/loppuvaiheilla?

No en oo tarkistanut, että kaikki on mun muistin varassa, mutta mulla on sellainen muistikuva, että viime pelissä Aelina postasi aika alusta asti kattavia listauksia ja sanoi oikeasti mielipiteitä lähes kaikista pelaajista.

Mä oon lähdössä reissuun pariksi päiväksi, joten en oo tekemässä uusia listauksia hetkeen. Jossain välissä varmaan ehdin lukaista viestejä läpi ja vastailla, mutta ei kannata odottaa kovin pitkiä romaaneja nyt hetkeen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 13:53:31

Oho, joo, en ollut lukenut kamalan huolellisesti viestejä - Jinmuru epäili Halimaa ja perusteli. Tämän perusteella yhä lievästi hyvismäinen, kunhan nyt luen ajatuksen kanssa

// Halima
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa

cron