Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:25:12

Ähh, toisaalta ei mua nyt ainakaan kamalasti epäilytä Pyramidi tuon edellisen viestin perusteella (olisiko taas pitänyt lukea ennen julkaisua).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:31:42

Ja äänestyksestä vielä: (Pitäisi myös lukea ne säännöt aina ja heti huolella.) Äänestyspakkoa ei kyllä ole, mutta en tällä hetkellä osaa ajatella muita kuin Halimaa maksimissaan. Eli en kyllä taida olla lähdössä mukaan Pyramidin lynkkaamiseen.

Sori, että oon nyt näin huonosti mukana... Lähinnä mua pelottaa, että tilanne muuttuu parin kolmen viimeisen tunnin aikana, enkä ole täällä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:33:43

Enkä kyllä kenenkään muunkaan tämän hetkisillä ajatuksella. Pyramidin mainitsin, kun löytyy listan lopussa, ja muut on äänestäneet.

Argh, en osaa ajatella enää.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 16:39:02

Aelina kirjoitti:Enkä kyllä kenenkään muunkaan tämän hetkisillä ajatuksella. Pyramidin mainitsin, kun löytyy listan lopussa, ja muut on äänestäneet.

Argh, en osaa ajatella enää.


Mikset halua äänestää Halimaa? Eikös hän ole listasi pohjalla?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:48:55

Justy, lähinnä syy on se, että en kai lähde nyt liian kärkkäästi Haliman perään, koska tietysti tulee luettua vähän paremmin ne viestit, joissa itseä äänestetään tai epäillään. Muuten en ole kuitenkaan kamalan mukana nyt pelissä, joten pelottaa, että olen ohittanut jotain tosi tärkeää. Jos ei ole tullut selväksi, olen erittäin epävarma äänestäjä...

Toisaalta en mä tiedä, menetänkö äänestämällä mitään. Otan riskin.
++Halima
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 17:01:51

Pyramidi kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tää on kyllä ihan totta. Kiireessä kun pelaa, ei ehdi itse ajattelemaan. :/ Mutta siis joo, samaa mieltä Meizin kanssa, että vartijan kannattaa ennemmin itse vartioida jotakuta hyvismäistä (ja ennustaja ja hyvistappaja kohdistavat tekonsa pahismaisiin kun kohdistavat), jotta pahikset joutuvat miettimään kenet uskaltavat tappaa yöllä.


Aiemmin pelissä puhui pahishyvistappajan mahdollisuudesta, nyt sanoo, että hyvistappajan kannattaa kohdista tekonsa pahismaiseen. Onko Halimalla jotain sisäpiirin tietoa, että hyvistappaja erikoisuus ei ole osunut pahiksille vai miksi näin kovasti on varma, että hyvistappajan erikoisuus on hyviksillä. Eikö ihan samanlainen tilanne saataisi aikaan, jos Halima kehottaisi kapteenia käskemään jompaakumpaa/molempia kertakäyttöerikoisuuksia tähtäämään kykynsä pahismaisiin.


Tää tuntuu vähän kaukaa haetulta syyltä epäillä Halimaa pahikseksi. Ainakin itseä välillä kyllästyttää lisätä tekstimuuriin pätkä siitä että myös pahistappaja on mahdollisuus. Kun ymmärtääkseni Haliman pointti oli nimenomaan se että vartijan kannattaa antaa kahdelle muulle roolille turvallista tilaa toimia.

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Tarkoitin tuolla ekalla kohdalla sitä, että sanoit Meizille että äänesi tarkoitus oli saada reaktioita muista pelaajista. Jos tämä oli tarkoituksesi, ihmettelin että mikset vaihtanut ääntäsi jo silloin kun paljastit tuon tarkoituksen. Mutta ilmeisesti syy oli siis se, että halusit minusta reaktion eniveis?


Ehkä paljastin liian aikaisin tuon äänen tarkoituksen. Sain kuitenkin haluamani reaktion. Jos olisin poistanut äänen ennen sinun heräämistäsi, en olisi välttämättä saanut mitään. Ääni pakottaa yleensä reagoimaan vahvasti, vaikka itse reagoin vahvasti myös epäilyksiin.


Eli tarkoituksesi oli siis nimenomaan saada reaktio minulta, ei muilta pelaajilta?

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Jos kapteeni on pahis mutta vartija ei, saa vartija pian tietää että hänelle annettiin eri käsky kuin mistä puhuttiin. Tästä ei välttämättä ole välitöntä hyötyä, mutta ei tästä kyllä mitään erityistä haittaakaan mielestäni ole, koska voisihan pahiskapteeni käskeä hyvisvartijaa ilman äänestystäkin. Ja samalla siis hyvisvartija tietäisi että meillä on pahiskapteeni, mikä voi myöhemmin olla hyödyllinen tieto. Ja edelleen olisi se hyöyt, että pelaajia rohkaistaisiin puhumaan hyvisreadeistaan ja siis muista pelaajista.


Toki on hyödyllistä saada pelaajat puhumaan hyvisreadeistaan. Mutta itse en edeleenkään välitä tällaisista luottamusäänestyksistä, kun on olemassa sellainen epätodennäköinen mahdollisuus, että kapteeni ja vartijaovat molemmat pahiksia. Lisäksi tietoa pahiskapteenin olemassaolosta ei saada esille kuin vasta sitten, jos jokin erikoishahmoista uskaltaa tulla esille jo toisena päivänä.


No haluaisitko puhua hyvisreadeistasi? Onko sinulla sellaisia?

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Eli siis herättelyäänesi ei varsinaisesti kääntänyt huomiota pois roolikeskustelusta sinun aktiivisuutesi vuoksi, vaan siksi että muut tarttuivat perusteluihisi sille äänelle.


Juuri niin. Kuten viesteistä voi havaita, pääasiassa minun äänen jälkeen keskustelu alkoi siirtymään muualle.


Eli tarkoituksesi oli, että äänesi epäilyttää muita pelaajia? Koska keskusteluhan alkoi siitä, kun Meiz ei halunnut antaa sulle hyvispisteitä äänestäsi, minkä jälkeen esitit minua oudoksuttaneet argumenttisi äänesi puolesta. Jos halusit herättää keskustelua äänelläsi, miksi sinua epäilyttää pelaaja(t), joka epäilee sinua äänten perusteluidesi vuoksi.

Mun mielestä on edelleen liioiteltua sanoa, että äänesi olisi ollut peliä edistävä siinä mielessä, että voisit hyviksenä saada sillä irti reaktioita pahiksista (ellet sitten usko että Meiz ja minä ollaan pahiksia ja Meiz pyrki jotenkin puolustamaan minua). Ja se että äänesi herättää epäilyttävyydessään huomiota oli tuskin suunnitelmasi.


Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Toisaalta Aelinan huomio siitä että Pyramidi piti edellisessä pelissä pelinjohtamista pahismaisena ja otti nyt pelinjohtajan roolia jäi myös mieleen. Sinänsä hän kyllä kovasti vastustaa erilaisia suunnitelmia vartijan ohjailemiseksi, mikä sopii pelinjohtamisen epäilyn kanssa yksiin.


Edellisessä pelissä pidin, totta. Mutta samalla huomasin lukiessani, vanhoja pelotopickkeja sekä myös Koiravideoita-peliä, että pelinjohtaminen juontuu aika usein ihan pelityylistä, eikä suinkaan kerro kovin paljoa siitä, että joku olisi pelaamassa pahista tai ei. Joten jätetään nämä viimepelissä sanoi tällaista-perusteet sikseen. Mielipiteet muuttuvat pelien myötä.


Kuinka kauan siitä on kun olet aiemmin pelannut Kylässä (tai jossain muualla)? Ja kuinka monta peliä olet aikanaan pelannut (riittää akselilla pari-kymmenkunta-paaaljon)?

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:1) Perustelut Meizille siitä miksi pahis ei moista ääntä antaisi = outoa. Okei, mahdollista että hän piti Meizin kommenttia kovana syytöksenä ja epäilynä ja mietti siksi pitkät perustelut. Tällainen reaktio sopii sinänsä hyvikselle tai pahikselle.

2) Perustellessaan äänestystään Pyramidi myös paljasti hakevansa reaktioita myös muista pelaajista pelkän herättelyn sijaan. Mielestäni tän kertominen ei ollut tuossa kohtaa järkevää. Miksei odottaa niitä reaktioita ja antaa Meizin kommentin olla?

3) Miksi Pyramidi kertoi että siirtää äänensä kohta pois, jos kyse oli herättelyäänestä? En siis ihmettele miksei hän päätä päivää äänestämällä hiljaista pelaajaa, vaan sitä miksi hän kertoo äänensiirrostaan ennen itse siirtoa.


1. Otin tuon meizin viestin syytöksenä, mihin vastasin sitten tuolla viestillä.

2. On totta, että paljastin tuon ääneni tarkoituksen liian aikaisin. Näin jälkikäteen katsottuna olisi ollut viisampaa olla hiljaa ja odotella sinun reaktiota, mutta en jonkun ajatuksen takia niin tehnyt. Ehkä unohdin hajamielisyyttäni tuon äänen tarkoituksen ja paljastin sen sitten toiselle, kun tätä ihmettelee.

3. Tarkoitin tuon viestin siten, että mitä tekisin äänelläni. Jälleen kerran en ajatellut, että ei olisi järkevää paljastaa tuon äänen merkitystä ja mitä sille tapahtuisi jos toinen ei herää. Se vei täysin pointin tuosta äänestä, kuten muutaat ovat nyt täällä huomautelleet.


Tuo ykkönen hämmentää mua. Sanot ylempänä että äänesi tarkoitus oli herättää keskustelua ja edistää peliä. Sitten se keskustelu saa sinut puolustuskannalle. Millaista keskustelua oikein odotit ääneesi liittyen?

Kakkoseen liittyen: mua enemmän kiinnosti siis se, mikset odottanut muiden pelaajien reaktioita pidempään, kun sanoit niidenkin olevan yksi syy äänellesi. Sen sijaan paljastit korttisi ensimmäisen reaktion jälkeen. Ja myös toki se mitä olen pari kertaa jo ylempänä todennut: mitä reaktioita oikein odotit äänesi herättävän, kun ne mitä se Meizissä ja minussa ovat herättäneet ovat ilmeisesti olleet ei-toivottuja reaktioita - tai ainakin reaktioita jotka yllättivät sinut?

Kommentoin noita Halima-juttuja toisessa viestissä. Mun täytyy lukea Haliman viestit itsekin uudestaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.08.2018 17:10:57

justy kirjoitti:PPS. Toivoisin lisää kommentteja siitä, kannattaako meidän rajoittaa vaikkapa kolmen pelaajan kopla joista vartija valitsee kohteensa tänä yönä? Näin muut erikoiskyvyt saisivat toimia rauhassa tän koplan ulkopuolella:

+ ei vahinkohuteja jos hyvisvartija
- todennäköisempiä vahinkohuteja jos pahisvartija
- pahiskykyjen käyttö helpompaa

Mielestäni tuo eka voittaa kaks tokaa, koska kuitenkin hyviksiä on enemmän, eli todennäköisempää että meillä on enemmän rooleja käytössä. Tässä skenaariossa kapteeni ei siis käskisi ketään.

Kaipasit varmaan kommentteja muiltakin kun minulta, mutta alkuperäisessä ideassa oli puhetta siitä, että kapteeni käskisi suojelemaan yhtä kolmesta ehdokkaasta, mikä suitsisi pahisvartijaa pois pelistä. Jos kapteeni ei tulisikaan kuvioon mukaan, pysyisin edelleen alkuperäisessä kannassani jossa hyvisvartijalle ei rajattaisi pientä porukkaa minkä pahikset voivat helposti ohittaa yöllä.
Tosin tässä vaiheessa tuntuu ettei mitään konsensusta ehditä saamaan siten, että myös ääniä saataisiin kerättyä pelaajilta.

Pyramidi kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tää on kyllä ihan totta. Kiireessä kun pelaa, ei ehdi itse ajattelemaan. :/ Mutta siis joo, samaa mieltä Meizin kanssa, että vartijan kannattaa ennemmin itse vartioida jotakuta hyvismäistä (ja ennustaja ja hyvistappaja kohdistavat tekonsa pahismaisiin kun kohdistavat), jotta pahikset joutuvat miettimään kenet uskaltavat tappaa yöllä.


Aiemmin pelissä puhui pahishyvistappajan mahdollisuudesta, nyt sanoo, että hyvistappajan kannattaa kohdista tekonsa pahismaiseen. Onko Halimalla jotain sisäpiirin tietoa, että hyvistappaja erikoisuus ei ole osunut pahiksille vai miksi näin kovasti on varma, että hyvistappajan erikoisuus on hyviksillä. Eikö ihan samanlainen tilanne saataisi aikaan, jos Halima kehottaisi kapteenia käskemään jompaakumpaa/molempia kertakäyttöerikoisuuksia tähtäämään kykynsä pahismaisiin.?

Ainakin minulle oli aika selvää että Haliman viestissä perspektiivi oli siinä miten hyvisroolien kannattaisi toimia.

Joudun olemaan seuraavat pari tuntia pois koneelta, joten viesti jää nyt tynkäiseksi :/

Miinan osalta ihmettelen kiirettä päästä antamaan ääni suht selvästi vajain tiedoin. Luontevampaa hyvistoimintaa olisi mielestäni halu välttää riskejä sen suhteen, että onkin äänestämässä hyvistä ulos. Tuntuu että tässä tapauksessa äänen anto oli tärkeämpi seikka kuin itse kohteen valinta. Pidän mahdollisena pahiksena joka koki painetta tähänastisestä hiljaisesta pelistä.

Näin muuten, en pidä kovin uskottavana pyramidin selitystä reaktionhausta herätysäänen kanssa. Vaikea uskoa että hän olisi todella kuvitellut äänen saavan aikaan sen kummempaa. Herätysäänet tuppaavat jäädä lähes aina suht huomiotta, vaikka nyt satuinkin siihen tällä kertaa tarttumaan. Tästä johtuen pisteiden keräily tuosta äänestä on outoa, samoin mielestäni tuolle huomiota saaneelle äänelle on haettu tarpeettoman suuria perusteluja.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 14.08.2018 18:03:53

justy kirjoitti:Tää tuntuu vähän kaukaa haetulta syyltä epäillä Halimaa pahikseksi. Ainakin itseä välillä kyllästyttää lisätä tekstimuuriin pätkä siitä että myös pahistappaja on mahdollisuus. Kun ymmärtääkseni Haliman pointti oli nimenomaan se että vartijan kannattaa antaa kahdelle muulle roolille turvallista tilaa toimia.


Minusta tällaisessa hyvinkin kokeellisella pelissä pitäisi ottaa kaikki mahdollisuudet huomioon olettamatta mitään turhaa. Muu syy Haliman epäilykseen on myös se ilmi tullut fakta, että kun Aelina ehdottaa kapteenin sörkkimistä, Halima pitää sitä sen verran pahismaisena, että äänestää. Mutta kun justy tuo esille samankaltaisen idean, jossa

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Okei, eli mun mielestäni yksi varteenotettava tapa käyttää tän pelin erikoisuuksia on vaatia kapteenia käskemään vartijaa vartioimaan konsensushyvistämme. Eli joka päivä äänestettäisiin kuka on hyvismäisin, ja vartija vartioisi tätä. Ajatuksia tästä?
Tosi hyvä ajatus, kannatan! Tässä vaiheessa peliä mun suojeluääni menee Meizille. Mietin kans Mursumusta, mutta jotenkin Meizin viestin sävy oli parempi.


Eli kaksi pelaajaa tuo esiin samankaltaisen idean, jossa kapteenia sörkitään/vaaditaan, niin Aelinan kommentti on äänen arvoinen ja justyn samanlainen idea on loistava ja lähtee mukaan. Muutenkin viesteistä tuntuu tarve kompata justya.

justy kirjoitti:Eli tarkoituksesi oli siis nimenomaan saada reaktio minulta, ei muilta pelaajilta?


Pääasiallinen tarkoitus saada sinulta. Pelin ensimmäinen ääni tarjoaa kutienkin muille, yleensä erityisesti pahiksille, myös helpon mahdollisuuden tarttua johonkin. Toki minun myöhemmät selittelyt tuosta äänestä ennen kuin vastasit mitään, romutti täysin mahdollisuuden saada kunnollisia reaktioita, jotka olisivat jotain kertoneet.

justy kirjoitti:Eli tarkoituksesi oli, että äänesi epäilyttää muita pelaajia? Koska keskusteluhan alkoi siitä, kun Meiz ei halunnut antaa sulle hyvispisteitä äänestäsi, minkä jälkeen esitit minua oudoksuttaneet argumenttisi äänesi puolesta. Jos halusit herättää keskustelua äänelläsi, miksi sinua epäilyttää pelaaja(t), joka epäilee sinua äänten perusteluidesi vuoksi.


Itse asiassa en ole meiziä epäillyt. Pääasiassa kummastelin vain sinun kiivasta reaktiota. Lisäksi jokin viestiesi asenteessa kummastutti, palaan vielä lukemaan ne uudestaan illan aikana.

justy kirjoitti:Kuinka kauan siitä on kun olet aiemmin pelannut Kylässä (tai jossain muualla)? Ja kuinka monta peliä olet aikanaan pelannut (riittää akselilla pari-kymmenkunta-paaaljon)?


Tarkkoja kuukausia en muista. Joku voi varmaan tarkistaa hiukan tästä, mutta minun muistaakseni minun pelini vanhassa Kylässä päättyivät siihen, kun johdin toisen pelini Erianin perintö. Sitä ennen pelasin noin 10 peliä, suuntaan tai toiseen. Olin Kylässä aktiivinen noin 1-2 vuotta, joten mitään hirvittäviä määriä ei ole tullut pelattua. Ja ennen kuin tänä kesänä palasin, en ole pelannut missään muualla tällä välillä, joten siitä voi havaita, että pitkä tauko oli välissä.

justy kirjoitti:Ja myös toki se mitä olen pari kertaa jo ylempänä todennut: mitä reaktioita oikein odotit äänesi herättävän, kun ne mitä se Meizissä ja minussa ovat herättäneet ovat ilmeisesti olleet ei-toivottuja reaktioita - tai ainakin reaktioita jotka yllättivät sinut?


En odottanut oikeastaan paljoa mitään, joten se tulleiden reaktioiden kiivaus yllätti. En odottanut, että muut antaisivat mitään hyvispointseja, mutta toisaalta en odottanut tällaista negatiivista vastaanottoa. Ymmärrän, jos tämä kuulostaa kauhean pahismaiselta, mutta sanoisin, että minulla oli myös tarve kokeilla mitä tuollainen herättelyääni voisi saada aikaan.

Jos nyt vähän huomioita niistä pelaajista, jotka ovat kirjoittaneet enemmän kuin viestin pari, mutta en ole käsitellyt paljoa yhtään.

miina on mielenkiintoinen tapaus. Äänestää justya sen vuoksi, että ehdottelee kapteenin painostamista/vaatimista. Eikö samoilla motiiveilla voisi yhtä hyvin äänestää Aelinaa, joka tosin ei enää myöhemmässä viestissään välitä asiasta. Sitten kommentoi Snuden olevan arvaamaton. Snude kirjoitti tasan kaksi viestiä toppaan, joista molemamat vahvaa offtopiccia, joten miten Snude voi olla arvaamaton. Minusta parempi sana tässä olsii neutraali, josta ei voi sanoa mitään. Samaan aikaan Marzzuu, jolla ei ole ollut yhtään sen asiapitoisempaa sisältöä, jää kokonaan mainitsematta. Eikö Marzzuunkin viestin sisällöillä olla "arvaamattomia"? Samoin tuo jo aiemmin mainittu pointti äänelleen oli justyn hyvistappajavaatimukset, joita on ollut muillakin. Onko syy kiireet vai mikä mutta jotenkin samat asiat saa aikaan kaksia eri reaktioita. Sanoisin, että tuo mieleen pahiksen.

meiz on sitten toinen tapaus. Mielenkiintoisia pointteja, kysyy ihan aiheellisia kysymyksiä. Tosin yksi, joka ihmetyttää, on justyn laittaminen hyvislistalle koska pelaa vahvasti hyviksenä. Minusta ei koskaan pidä antaa toiselle hyvisviboja, koska aiemmassa pelissä peleasi siten ja siten. Pelityyli kun voi pysyä samana roolista riippumatta.

meiz kirjoitti:Miinan osalta ihmettelen kiirettä päästä antamaan ääni suht selvästi vajain tiedoin. Luontevampaa hyvistoimintaa olisi mielestäni halu välttää riskejä sen suhteen, että onkin äänestämässä hyvistä ulos. Tuntuu että tässä tapauksessa äänen anto oli tärkeämpi seikka kuin itse kohteen valinta. Pidän mahdollisena pahiksena joka koki painetta tähänastisestä hiljaisesta pelistä.


Mutta kuten sanotaan, eikö hyviksillle myös tärkeämpää olisi äänestää kuin olla äänestämättä. Hiljainen peli tukee usein pahiksia. Tästä huolimatta sijoittaisin meizin edelleen hyvismäisempään päähän, johtuen hyvistä huomioista ja kommenteista.

Aelinassa ihmetyttää tämä:
Aelina kirjoitti:MEIZ - Meiziltä oli viestejä, peliteknisyyksiä ja lynkattavat ja suojeltavat. Haluaisin tosin kuulla myös muista pelaajista. En ainakaan löytänyt tällaisella ei-niin-huolellisella lukemisella pahismaisuuksia.


Mikä olisi sinusta tehnyt meizistä pahismaisen? Haluat kuulla lisää muista pelaajista, mutta olet silti myöhemmin viestissä valmis julistamaan meizin hyvikseksi. Voitko saada niistä aiemmista jutuista, jotka eivät sinusta koskeneet niinkään pelaajia varmuuden meizin hyvikseydestä? Mikä niissä saa sen aikaan?

Sitten tämä pelkää kiinnittää huomiota pelaajan, joka äänesti häntä. Eikö se ole ihan yleinen reaktio kiinnittää huomio pelaajan, joka sinua äänestää? Jos siinä äänessä on jotain puutteita, tuo ne ehdottomasti esille.

Muutamia mielenkiintoisia reaktioita, vaikea sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Tuntuu olevan nyt varovaisempi kuin yleensä. Neutraali.

Palataan asiaan taas myöhemmin.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 18:11:39

Meiz kirjoitti:Miinan osalta ihmettelen kiirettä päästä antamaan ääni suht selvästi vajain tiedoin. Luontevampaa hyvistoimintaa olisi mielestäni halu välttää riskejä sen suhteen, että onkin äänestämässä hyvistä ulos. Tuntuu että tässä tapauksessa äänen anto oli tärkeämpi seikka kuin itse kohteen valinta. Pidän mahdollisena pahiksena joka koki painetta tähänastisestä hiljaisesta pelistä.


Miinan ääni ihmetytti muakin, mutta kun itseä äänestetään on aina vähän vaikea arvioida ääntä reilusti. Tietty jos hän uskoi ettei ehdi enää lukea kunnolla viestejä ennen deadlinea, on äänestäminen vajavaisillakin tiedoilla ihan hyvä liike hyvikseltä kuin pahikseltakin.

Jos Pyramidi tai miina paljastuu pahikseksi, tää voisi hyvin olla linkki näiden välillä. Silloin miinan ääni olisi reaktio Pyramidin Halimalta saamaan toiseen ääneen. Eli halutaan auttaa kaveria selviämään ja äänestetään joku muu tasoihin tämän kanssa.

***

Halimasta. Viestit löytyvät täältä.

Kahdessa ekassa viestissä ei pistä mikään erityisesti silmään. Kolmannessa viestissä vähän ehkä väkisin väännettyjä kommentteja Aelinasta ja miinasta. Tuntui, että Halima halusi saada äänestettyä ja esitettyä jotain epäilyitä, kun peli oli siirtymässä siihen vaiheeseen. Perääntyi Aelina-äänestään vastaamatta kuitenkaan ihmettelyihini siitä miksi "kapteenin pitäisi sörkkiä" ylipäänsäsä oli äänen arvoinen.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Mä en lähtisi Aelinaa lynkkaamaan tänään. Hän on sanonut pystyvänsä käytännössä pelaamaan vasta tokana päivänä. En myöskään ihan näe mikä sua noissa miinan ja Aelinan kommenteissa epäilytti. Aelinassa se, että tämä haluaisi hyviskapteenin ohjailevan rooleja? Juurihan sä kannatit mun ideaa, että hyviskapteeni ohjaisi vartijaa.

miina ei epäilytä mua, olinko epäselvä. Sanoin, että miina voisi kirjoittaa tuon sekä hyviksenä että pahiksena, ja miina on mun keskikategorian ylimmäisenä, eli ei epäilyttävissä. Oot kyllä oikeassa tuosta Aelinan kiireisyydestä, saattaa olla että sen takia vaikuttaa pahismaiselta ettei ole nyt yhtä paljon aikaa panostaa peliin kuin viime pelissä.


Joo, mulle jäi kuva että miina epäilytti. Sanoit että "saatat ymmärtää" reaktion kun kyseessä oli miina, joten oletin että tämä oli jotain mikä sitten kuitenkin voisi olla syy epäillä miinaa. Mutta en hoksannut että listasit neutraalit järjestyksessä ja että miina oli hyvismäisin näistä.

Mihin järjestyksesi neutraaleiden osalta muuten perustui?


Neljännessä viestissään ihmettelee Pyramidin ääntä. Viidennessä viestissään vaihtaa äänen Pyramidille, koska haluaa antaa Aelinalle aikaa ja Pyramidin epäilyttävyys on lisääntynyt.

Pyramidi kirjoitti:
Halima kirjoitti:Jos se olisi jonkun muun pelaajan suusta, se saattaisi olla pahismainen, riippuen pelaajasta. Tuo, että siinä ajatellaan kapteenin olevan hyödyllinen jos kapteeni on pahis, on pahismainen ajatus, ja jos pelaaja on esim. melko kokematon, hän saattaisi pahiksena kirjoittaa huomaamattaan tällaisen pahisnäkökulmasta ajatellun kommentin ketjuun. miinan kohdalla en kuitenkaan usko, että takana on pahismotivaatiota.


Jos sama ajatus voi olla pahis tai hyvismäinen riippuen pelaajasta, eikö se silloin ole aika kehno syy äänestää. Lisäksi minua häiritsee kovasti nyt tuo, että kapteenia ei ajattelisi pahisnäkökulmasta muut kuin (kokemattomat) pahikset. Tottahan toki hyvikset myös pohtivat sitä, mitä rooli voi aiheuttaa pelin eri puolilla, koska se on lopuksi aika keskeinen osa peliä. justy ja Halima molemmat kannattavat hyvistappajan kyvyn käyttöä ensimmäisenä yönä, mikä toisaalta kielii hyvikseydestä. Tosin voi se pahistakin hyödyttää, kun hyvistappaja käyttää kykynsä ensimmäisenä yönä lynkkaamaan jonkun, koska tällöin on pienempi mahdollisuus osua pahikseen. Esimerkiksi jos kyvyn käyttää toisena yönä ja aiemmin on kuollut 3 hyvistä, on mahdollisuus osua pahikseen suurempi. Eikö tämä olisi parempi hetki kyvyn käyttöön vaarantamatta silti peliä?


Tämä on ihan hyvä pointti. Jos uskot Halima että miina on hyvis vaikka sanoi noin, en tiedä kehen tässä pelissä pätisi sitten että kommentti on pahismainen? Eikös kaikki meistä ole pelanneet useamman pelin.

Ja jos kommentti on miinan sanomana neutraali, en oikein ymmärrä miksi sitä kannattaa edes nostaa esiin.

(Sivuhuomiona tuohon hyvistappajaan: toki tokana yönä osuu todennäköisemmin pahikseen. Mutta sitä ennen on mahdollista kuolla kahden päivän ja yhden yön aikana. Plus tokana yönä osuu todennäköisemmin vartijan kohteeseenkin.)

Pyramidi kirjoitti:Lisäksi ihmetyttää helpot hyvispointit miinalle.

Halima kirjoitti:miina ei epäilytä mua, olinko epäselvä. Sanoin, että miina voisi kirjoittaa tuon sekä hyviksenä että pahiksena, ja miina on mun keskikategorian ylimmäisenä, eli ei epäilyttävissä.


Eikö jos pelaaja voi kirjoittaa jonkun asian sekä hyviksenä että pahiskena, pitäisi pikemminkin sijoittaa pelaaja keskelle eikä suinkaan hyvispuolelle. Mikä on syy, että miina on sinusta tuon kirjoitettuun hyvis? Minusta miina on ollut neutraali, lukuunottamatta tuota outoa ääntä justylle. Nyt loppuu aikaa, palaan myöhemmin analysoimaan tätä.


Tämäkin on hyvä pointti. Kuulisin mielelläni lisää siitä miten päädyit pitämään miinaa hyvismäisimpänä neutraalina.


Summa summarum: Halima epäilyttää. Hän on pelannut varovaisesti ja minimipanoksilla, eikä hänen viesteistään ole kauhean helppoa seurata hänen mielensä liikkeitä. Hänen äänensä Aelinalle oli puolivillainen, eikä sitä seurannut oikein minkäänlaista Aelinan kuulustelua tai painostusta. Äänenvaihdos Pyramidille on sinänsä ymmärrettävä, mutta myös helppo ratkaisu.

Lisäksi noissa miina-selittelyissä on jotain hassua. Ensinnäkin, miksi mainita koko asia jos se ei vaikuta miina-readiin? Toiseksi, kuten Pyramidi sanoi, miksi miina on hyvismäisin neutraaleista? Mistä miinan saama luotto kumpuaa?

--Pyramidi
++Halima
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 18:25:30

Kuten sanoin tuolla jossain viestin lopussa, mulla ei ole ketään selkeää pahista tai hyvistä, eli lähdin epäilyttävimmistä liikkeelle, ja nuo kaksi valitsin, jos olisi pakko valita.

Pahismaista? Vaikea sanoa näin sellaisia huomaamatta, mutta yleisesti epälogisuudet, ristiriitaisuudet, omituiset mielipiteet ja mitä näitä nyt on.

"Varovaisempi kuin yleensä" = Tämä on mun toinen peli, joten enpä tiedä, varsinkaan kun ei ole aikaa. :D

Sori, oon vähän pahassa paikassa, joten tulee puolivillaisia viestejä. Ja tosiaan, hyvällä tuurilla oon just ennen kymppiä paikalla, mutta välttämättä en.

// justy väliin
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 18:30:12

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Kuinka kauan siitä on kun olet aiemmin pelannut Kylässä (tai jossain muualla)? Ja kuinka monta peliä olet aikanaan pelannut (riittää akselilla pari-kymmenkunta-paaaljon)?


Tarkkoja kuukausia en muista. Joku voi varmaan tarkistaa hiukan tästä, mutta minun muistaakseni minun pelini vanhassa Kylässä päättyivät siihen, kun johdin toisen pelini Erianin perintö. Sitä ennen pelasin noin 10 peliä, suuntaan tai toiseen. Olin Kylässä aktiivinen noin 1-2 vuotta, joten mitään hirvittäviä määriä ei ole tullut pelattua. Ja ennen kuin tänä kesänä palasin, en ole pelannut missään muualla tällä välillä, joten siitä voi havaita, että pitkä tauko oli välissä.


Kysyin tästä sen vuoksi, että ihmettelin kun sanoit viime pelissä että:

Pyramidi kirjoitti:Edellisessä pelissä pidin, totta. Mutta samalla huomasin lukiessani, vanhoja pelotopickkeja sekä myös Koiravideoita-peliä, että pelinjohtaminen juontuu aika usein ihan pelityylistä, eikä suinkaan kerro kovin paljoa siitä, että joku olisi pelaamassa pahista tai ei. Joten jätetään nämä viimepelissä sanoi tällaista-perusteet sikseen. Mielipiteet muuttuvat pelien myötä.


Tää tuntuu oudolta oivallukselta kokeneen pelaajan suusta, kun luulisi että olet tehnyt tämän havainnon jo vuosia sitten. Mutta ehkä se on sitten parin vuoden tauon aikana unohtunut?

Noin yleisesti olen samaa mieltä että pelityylit muuttuvat, mutta silti vanhoihin peleihin vertailu on välillä hyödyllistä. Toki sitä vertailua pitäisi sitten tehdä ainakin kahteen vanhaan peliin, joista toisessa on hyvis ja toisessa pahis. Tää sun selityksesi tuntui taas vaan jotenkin puolustukelta, jonka pahis voisi kokea tarpeelliseksi tehdä.

(täytyy kyllä sanoa, että toivottavasti Pyramidi pelaat vielä monessa pelissä. Luulen että meillä voi hyvin olla vaan erilainen tapa ajatella peliä. Eli jos paljastut tässä hyvikseksi, niin lupaan huomoida nää tyylierot sitten tulevissa peleissä, kun tiedän että kyse on nimenomaan tyylieroista, ei siitä että ajattelet nyt peliä pahisvinkkelistä ja saat mun hämähäkkivaiston kutisemaan)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Niacin » 14.08.2018 19:09:39

Väliaikalaskenta

Halima 3 (Pyramidi, Aelina, justy)
Pyramidi 1 (Halima)

Putoamassa Halima äänienemmistöllä.

miinan ääntä justylle ei lasketa oikeinkirjoitus-säännön vuoksi.

Päivä päättyy tänään klo 22.00, Kapteenin käskyt ennen sitä!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 19:30:43

Mä en varmaan enää kauheasti tänään ketjuun ehdi. Sinänsä mulle käy Pyramidi tai Halima Näistä edellistä olen hiillostanut enemmän ja saanutkin osaan kysymyksistä vastauksia jotka tuntuvat järkeviltä, ja joista loputkin voivat olla kiinni pelityylistä. Halimasta on vähemmän infoa, mutta hänen pelinsä ei ole kyllä onnistunut hyvisviboja tuottamaan. Ehkä ainoastaan toive että tappaja ampuu epäilyttävää pelaajaa voisi sellainen olla, mutta saattaahan pahis-Halima tietäää ettei näin tapahdu.


Mutta, jotta kenenkään ei tarvitse sanoa jättäneensä äänestämättä koska äänellään ei voinut vaikuttaa:
--Halima
++Pyramidi

Nyt tilanne on tasaisempi, ja juuri sinun kannattaa äänestää. :)


Koetan ehtiä itsekin ennen kymmentä tarkastamaan äänestystilanteen. Mutta pidemmät viestit jäävät toivottavasti tähän. Pitäisi tehdä muutakin luin roikkua netissä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 20:12:23

Tää on mun osalta tässä tältä iltaa. Toivottavasti saatte vielä äksöniä aikaan.


Suosittelen että ennustaja ja tappaja toimivat yöllä oman harkintansa mukaan.

Suosittelen, että vartija vartioi Meiziä tai Mursumusta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:26:37

Olen paikalla ja aion vastata epäilyksiin. Niitä näköjään on tullut, ja suurin osa tuntui olevan aikamoisia väärinymmärryksiä. Katsotaan mitä saan nopeasti väsättyä kasaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.08.2018 20:37:42

Oma ääni menee ++Pyramidi

Syytös halimaa kohtaan vaikuttaa turhan väkinäiseltä. Muutamaan eri otteeseen suht selkeä kohta tulkitaan osoittamaan pahismaisuutta, kuten tuo ylläoleva syytös pahistappajaan liittyen. Samoin syytös miinan lukemisesta hyvikseksi heppoisin perustein, vaikka Halima on puhunut viestissään neutraalin eri asteista.

Nyt uudelleenlukemisen jälkeen huomasin, ettei Pyramidi ole reagoinut suuremmin minun suunnalta tulleihin epäilyihin. Käytös tuntuu oudolta verraten hänen aiemmin puhumaan näkemykseensä hyvispelaamisesta. Tietynlaista vastakkainasettelun välttelyä.

//offtopic, en ihan ymmärrä miksi annettuja ääniä syynätään näin tarkkaan. Toki tuo taitaa löytyä säännöistä, mutta ero ison ja pienen kirjaimen välillä on niin pieni että toivoisin ettei se vaikuta laskettuihin ääniin. Helpsoti menee maku peliin jos oma ääni jää laskematta tuollaisen takia.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Mursumus » 14.08.2018 20:42:08

Jaah, onnistuin vahingossa poistamaan pitemmän viestini. Jee.

Pyramidi, sanoit että sinulla on pari muuta epäilyä kuin Halima, muttet maininnut heitä. Ketkä?

Halima, sanoit pyramidin äänestysviestissä, että justy-pyramidi väittelyssä pyramidi vaikuttaa pahismaiselta, mutta et koskaan, miksi. Tarkennusta tähän?
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:45:18

Pyramidi kirjoitti:Jos kiivas väittely on kyseessä, kuten minun ja justyn välillä, minkä vuoksi toinen osapuoli vahvistaa sinun hyvisreadeja ja toinen osapuoli huonontaa? Onko tässä kyseessä se, että haluat tehdä toisesta osapuolesta, tässä tapauksessa minusta, helpon kohteen? Jos kaksi väittelevät kiivaasti, minusta molemmat ovat hiukan epäilyttäviä.

Kiivas väittely voi hyvin olla hyviksen ja pahiksen välillä, tai hyviksen ja hyviksen välillä. On hyvin harvinaista, että kiivas väittely tapahtuisi kahden pahiksen välillä - mahdollista toki, mutta harvinaista. Tässä täytyy myös olla kyseessä erittäin taitavat pahikset, jottei väittely vaikuta teennäiseltä. Näin ollen en todellakaan usko että justy ja Pyramidi molemmat ovat pahiksia, jos toinen on niin sanoisin että se on Pyramidi. On myös ihan mahdollista että molemmat ovat hyviksiä.

Pyramidi kirjoitti:Aiemmin pelissä puhui pahishyvistappajan mahdollisuudesta, nyt sanoo, että hyvistappajan kannattaa kohdista tekonsa pahismaiseen. Onko Halimalla jotain sisäpiirin tietoa, että hyvistappaja erikoisuus ei ole osunut pahiksille vai miksi näin kovasti on varma, että hyvistappajan erikoisuus on hyviksillä. Eikö ihan samanlainen tilanne saataisi aikaan, jos Halima kehottaisi kapteenia käskemään jompaakumpaa/molempia kertakäyttöerikoisuuksia tähtäämään kykynsä pahismaisiin.

Puhuin oletuksella, että erikoiset ovat hyviksiä. Siihen on kuitenkin paljon suurempi todennäköisyys, ja jos erikoiset ovat pahiksia, ei heidän liikkeitään voi kuitenkaan etukäteen suunnitella.

Pyramidi kirjoitti:Halima on nyt ehdottomasti mietinnän alla. Kuten viestin alussa kirjoitin hänen äänestään, siinä on jotain omituista. Epäloogisuuksia tulee siitä, että kovin herkästi syytteli Aelinaa ja jopa äänesti tämän kapteenipuheiden vuoksi, kun taas muut samaa puhuvat jäävät rauhaan. Onko mahdollista, että valitsi Aelinan kohteekseen syystä, että muut tätä puhuvat ovat jollain tapaa hänelle tuttuja. Sitten tuo kehotus tähdätä pahismaisiin. Lisäksi minua vain häiritsee tämä kohta niin kovaa.

Halusin äänestää Aelinaa, koska hän vaikutti mun mielestä tosi erilaiselta kuin viime pelissä, ja tuo kapteenikommentti oli outo. justyn kapteeni-ehdotus, että kapteeni käskisi vartijaa vartioimaan jotakuta, on ihan eri kategoriaa kuin Aelinan "kapteenina kokeilisin kuka tottelee" tai miten se menikään, en tarkistanut. Kehoitin (hyvis-)hyvistappajaa ja (hyvis)ennustajaa tähtäämään pahismaisiin, koska puheen alla olevan suunnitelman toteutuessa pahismaiset eivät ole (hyvis-)vartijan vartioimia. Näin varmistetaan että ennustaja ja hyvistappaja eivät kuole vartijan vartioimiseen (sori en vaan jaksa lisätä sitä hyvis-tä joka väliin).

Pyramidi kirjoitti:Jos sama ajatus voi olla pahis tai hyvismäinen riippuen pelaajasta, eikö se silloin ole aika kehno syy äänestää.

Öö, mä en äänestänyt miinaa, eli se ei ollut syy äänestää. Se oli syy kommentoida miinan viestiä. miina meni sillä viestillään hitusen neutraalia hyvismäisempään kategoriaan, en pidä häntä varmana hyviksenä enkä epäile. Musta alkaa tuntua että mun ulosannissa on jotain vikana kun mua ymmärretään niin paljon väärin.

Pyramidi kirjoitti:Eikö jos pelaaja voi kirjoittaa jonkun asian sekä hyviksenä että pahiskena, pitäisi pikemminkin sijoittaa pelaaja keskelle eikä suinkaan hyvispuolelle. Mikä on syy, että miina on sinusta tuon kirjoitettuun hyvis? Minusta miina on ollut neutraali, lukuunottamatta tuota outoa ääntä justylle. Nyt loppuu aikaa, palaan myöhemmin analysoimaan tätä.

miina on kuuluisa siitä, että sekoilee hyviksenä ja sanoo kummallisia asioita. Varmaan hänelle on mahdollista tehdä tätä pahiksenakin (siksi ei suoraan hyvisten listalle), mutta etenkin hyviksenä olen tätä paljon nähnyt. Siksi vähän hyvisvibaa hänestä.

Pyramidi kirjoitti:Jotenkin vain tuntuu, että Halima rakentaa luottamusta justyyn ja loikkaa kelkkaan tilaisuuden tullen.

Myönnän, että seurasin justyn epäilyjä häpeilemättä. justy vaikuttaa hyvikseltä ja on taitava pelaaja. Hänen selityksensä Pyramidin pahismaisuudesta vaikuttaa oikealta. Mulla itsellä on heikosti aikaa just nyt pelata, joten tein helpon ratkaisun ja seurasin justyn perässä äänestäen Pyramidia.

justy kirjoitti:Mihin järjestyksesi neutraaleiden osalta muuten perustui?

Tässä oli mun keskikasti:
miina
Marzzuu
Snude111
Jinmuru
Pyramidi
Ja järjestys perustui sellaiseen hattuvakioon, että miina on hitusen hyvismäisempi, Pyramidi hitusen pahismaisempi, ja nuo kolme muuta joista en osaa sanoa mitään, tuohon väliin. Eli hyvin tarkkaan harkittu täydellisessä järjestyksessä oleva lista. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:47:39

Mursumus kirjoitti:Halima, sanoit pyramidin äänestysviestissä, että justy-pyramidi väittelyssä pyramidi vaikuttaa pahismaiselta, mutta et koskaan, miksi. Tarkennusta tähän?

Pyramidi tuntui selittelevän ensin yhdellä tavalla ja sitten toisella tavalla. Oli myös vähän hätääntyneen oloinen. justy sen sijaan vaikutti mun mielestä rauhalliselta ja hänen viestinsä olivat selkeitä ja yhdessä linjassa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Niacin » 14.08.2018 20:50:43

Väliaikalaskenta

Pyramidi 3 (Halima, justy, Meiz)
Halima 2 (Pyramidi, Aelina)

Putoamassa Pyramidi äänienemmistöllä.

Päivä päättyy tänään klo 22.00, Kapteenin käskyt ennen sitä!

//Meiz: Mulla ei oo tällä hetkellä tietoa kuinka tarkkaa tuo on, joten meen sen mukaan mitä aiemmissa peleissä oon nähnyt. :<
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.08.2018 20:53:17

Kiirekiirekiire! Ehtii, ehtii...
Marsu on hereillä, itelle osuikin ziljoona hoitamatonta asiaa parille viikolle, en ihan ilkeä poissaololla vetästä kun Jinmurukin poissaoleilee vielä. :/ Tää siis varoituksena mun hiljaisuudelle.

(Elina, okei :)Bichonit on aina ollu söpöjä/komeita turkkeineen, hyvä jos kaverilla on jo parempi olla :) )

Peliin, nyt näyttäisi Halima (?) olevan putoamassa ellei Pyramidi saa kolmatta ääntä.
Mä en tässä vaiheessa äänestä, koska hirvittää olla vastuussa 1 päivän ratkaisusta...

//Halima, Niacin-varapj
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Mursumus » 14.08.2018 20:53:51

Noh, toi vastaa mun kysymykseen, ja ihan asiallinen vastaus. Koska mitään muuta erityisen epäilyttävää en nähnyt Halimassa, mutta voin nähdä joillekin pyramidin teoille pahismotivaation, ++Pyramidi on järkevämpi kohde.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 14.08.2018 20:56:27

No äänestäkää minut sitten ulos, saatte pois yhden erikoisen saman tien. En olisi halunnut tulla esiin, mutta olen siis erikoinenhyvis, kertakäyttöinen hyvistappaja.

Omat epäilykseni ovat Miina ja Halima. Muista en osaa sanoa mitään.

Toivottavasti joku vielä tulisi järkiinsä.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Mursumus » 14.08.2018 20:56:47

Marzzuu, äänestäminen on kyläläisen ainut tapa vaikuttaa ja se auttaa keskustelussa myöhemmin, kun katsotaan aikaisempiä ääniä. Yleisesti ottaen aina äänestä.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Mursumus » 14.08.2018 20:58:10

--Pyramidi
++Halima
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 14.08.2018 20:58:32

Kukaan ei näytä enää tulevan toisiin ajatuksiin, joten onnea vain hyviksille. Toivottavasti voitatte vielä. Itse sanoisin, etä lynkkaatte Meizin ja/tai Haliman. Meizin ääni tuntuu selvältä pelastukselta ennen päivän loppua.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Mursumus » 14.08.2018 20:58:37

Jos pyramidi valehtelee, aito hyvistappaja tappaa sen
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:59:09

Mäkin oon erikoinen!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:59:34

En tiiä kantsiiko kertoa, mut vartija.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Niacin » 14.08.2018 21:06:33

Ensimmäinen päivä on tullut päätökseensä, iltaviesti saapuu aikanaan.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa

cron