Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.07.2018 22:15:33

Ja Haliman kuoleman takia olin ihan varma, että täällä on sarjamurhaaja. Jos Halima ei olisi kuollut, tämä todellakin olisi mennyt ehkä eri tavalla. :D Tiesin vikana päivänä kulttilaiset, ja Mursumuksen oli pakko olla suojelija. Jäljelle jäi siis jeekaka ja justy. Muodollisesti olin kyllä Jinmuruakin vastaan ketjussa.

Justy oli ihan oikeassa siinä, että olin valmis äänestämään justya. Se oli vähän suunniteltu juttu. Jeekakaa lähdin äänestämään, koska silloin justyn oli pakko pudota, vaikka lopussa olin varma jeekakan pahikseudesta, ja ilmeisesti jollain tasolla vakuutin myös miinan.

Eli jos en olisi kääntynyt, olisin ollut erittäin vihainen pelattuani osittain kultin puolesta. :D Tiukasti olin linjalla "en usko kulttiin, mutta jos" ketjussa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.07.2018 22:20:17

Jinmuru kirjoitti:
miina kirjoitti:Jinmuru. Mitenhä olisin seuraavassa miitissä reagoinut kohdatessamme jos olisit vaan cut her out ja silleen :D :D

HAHAAAAAAAAAAA :DDDDDDDDDDDD Voi olla ettei ois tullu seuraavaa miittiä!

Kolmiodraamaa miitissä. :D
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.07.2018 22:21:55

Ja täytyy kyllä vielä sanoa, että jeekaka oli aivan liian lähellä totuuksia, kun mietti teorioita täällä. Pisteet sinne! Olin aivan kauhuissani. :D
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja jeekaka » 30.07.2018 22:37:29

Aelina kirjoitti:Ja täytyy kyllä vielä sanoa, että jeekaka oli aivan liian lähellä totuuksia, kun mietti teorioita täällä. Pisteet sinne! Olin aivan kauhuissani. :D


No jaa, toisaalta justy oli oikeassa Jinmurusta ja mä aivan väärässä Haliman käännytetyistä yönimistä :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 30.07.2018 22:37:53

Hiukan kaksijakoiset fiilikset pelistä. Onnea kultille, mutta toisaalta en ollenkaan pidä tällaisista salaisen roolilistan peleistä, kun ei tiedä ollenkaan mitä jahtaa ja miten pitäisi pelata.

Halima, miksi tapoit minut heti ensimmäisenä yönä? Tuon sinun ensimmäisenä päivänä mainitseman vaiston takia?

Sen verran arvasin jo ensimmäisenä päivänä, että miina ei voi olla hyvis. Tuo ensimmäisen viestin kohta "Minä en ainakaan saanu lähellekkään sitä mitä toivoin. Piti nimittäin varmaan miljoonasti lukea viesti että onko tämä oikeesti tullu mulle kun tosiaan otti huomioon ne toiveet" täydellisesti paljasti minulle, ettei kyseessä voi olla ihan normihyvis. Ja sen vielä listasinkin toisena pahisvaihtoehtona kokoomaviestissäni ensimmäiseltä päivältä. Jinmurusta minulla ei ollut itään ajatuksia, koska ei myöskään mitään kirjoittanut tuolloin.

Toivottavasti saadaan vielä seuraava peli aikaan ja tällä krertaa toivoison pysyväni mukana hiukan pidempään. Enkä tulisi tapetuksi sen vuoksi, että "jonkun vaisto ei voi olla väärässä."
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.07.2018 22:55:10

Jinmuru kirjoitti:o/

Toiveeni!

1. Kultisti! Käännytyksen pitäis tosin toimia erikoisiin ja ehkä pahiksiinki. :D Tykkään siitä, miten Town of Salemissa toimii vastaava rooli eli vampyyrit: Kaikki vampyyrit (alussa yks tai useampi) saa äänestää, kenet käännytetään, mut tuorein lisäys tiimiin on se, joka käy käännyttämässä. Jos alkuperäinen vampyyri kuolee, vampyyrit voi silti jatkaa käännyttämistä. Vampyyrit voi toimia joka toinen yö, jottei niitä tuu liikaa liian nopeesti.

2. Kuolleistaherättäjä!

3. Yllyttäjä!

4. Pahis-ennustaja! ToS:issa yks mun lempirooleista on Consigliere, joka toimii samoin ku Tutkija mutta on vaan pahisten puolella. 8)

5. Pahis-puhehäiriöijä! ... Koska se ois hauskaa. :'''D Jos päädyn pahikseks, ni en halua olla normipahis ;_;

Jospa näistä joku toteutuis :D

Muitten toiveita?

Mua harmittaa ku en ehtiny pelata niin paljo ku haluisin, oli turha toive et työt tasaantuis kurssin alettua ku en malttanu olla menemättä mukaan kaikkeen aktiviteettiin... :')
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.07.2018 22:59:49

En mä osannut valita kolmea. :D Ekana eniten haluamani.

Hyvis/pahis-rakastavaiset
Rakastaja
Vapaamuurari
Ystävystyjä
Yönimien tietäjä
Kirottu
Puhehäiriöijä
Onnekas
Tavallinen kyläläinen
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja jeekaka » 30.07.2018 23:06:23

Mehän oltiin Aelinan kanssa melkein samikset :D

jeekaka kirjoitti:I'm in!

Meitsin toiveita olisi yönimien tietäjä, rakastavainen (kumpi vaan variantti), tai vapaamuurari. Voin olla pahiskin, mutta en erityisesti toivo sitä :D Paitsi ehkä jos saan olla pahisrakastavainen :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja jeekaka » 30.07.2018 23:08:11

Ja tosiaan, siksikin varmaan arvasin aika äkkiä mikä on miinan ja Aelinan meininki heti kun tulivat vapareina esiin, vaikka ekana päivänä olisin lotonnut ettei meillä rakastavaisia varmaan ole pelissä ;)
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.07.2018 23:09:56

Jaaha. :D Minä ajattelin lähinnä tappajan tähtäimeen joutumisen välttämistä. Toki mielessä kävi tuo variaatiokin, ja epäilyt.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 30.07.2018 23:54:24

Virallinen pelihaamu ilmoittautuu, hyvin pelattu! :)
Huh huh, nauroin välilillä maha kipeänä kun luin mitä pelissä mietittiin olevan mukana, oli mielenkiintoista seurata peliä haamun näkökulmasta. :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.07.2018 23:57:29

Marzzuu, jos olisit ollut elosa ni ketä oisit yllyttäny ja mihin suuntaan? :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Violet » 31.07.2018 00:08:23

Zey kirjoitti:Tokasta päivästä jäi parhaiten mieleen päivän alku, sillä mä olin silloin ihan pihalla, että mitä topassa oikein tapahtuu. Puhun nimittäin siitä mediapuhuja tiesi toisen mediapuhujan henkilöllisyyden ja että tämä tulisi kuolemaan sinä yönä. Violet voi toivottavasti valaista omistaako hän jotain salaisia telepaattisia kykyjä vai mitä hän viestillään tarkoitti. :D


Omistan salaisia telepaattisia kykyjä. Pyramidin oli kyllä suurin veikkaukseni kilpailevaksi mediapuhujaksi, ja kuten viesteissäni annoin ilmaista, niin telepaattiset kykyni sitten varmistivat tämän. Suurin pelkoni oli, että Mursumus olisi tunnistanut kirjoitustapani liian aikaisin.

Kiitokset kaikille pelistä, oli virkistävää pelata vaihteeksi hieman erilaista roolia! Onnittelut vielä kultille jaetusta voitosta!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 31.07.2018 06:06:34

Joo, onnea Violet myös sulle!

Ja jos sulla ois ollu Town of Salemin tapaan mahollisuus tappaa joku sut lynkanneista, kenet oisit valinnu? :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja miina » 31.07.2018 06:28:30

miina kirjoitti:Heippa! Kai se on pakko ilmottautua peliin!

Toiveet:
Petturi
Kirottu
Marttyyri

Ja sitten voin olla kyllä ihan mitä tahansa muutakin minkä rooli on suhteellisen helppo tajuta :)

Miina



Joo en saanu yksinkertaista. Aattelin että Zey olis saattanu laittaa miut jopa ihan tavan pahikseks tai hyvikseks, mutta ei.

Jeekaka, ihan sen takia ei haluttu tulla esiin rakastavaisina tosiaan ettei pahis ois tajunnu että meidät äänestämällä sais kaks kerralla pois. Mie en niinkään paljon ajatellu tuota variaatiota jonka muut ajuais, joten olin valmiimpi paljastaa meijän olleenkin roolin jos joku meijät esim ennustaa. Sen takia en myöskään halunnu heti sillon alkuun lähteä roolia paljastamaan kun sitä ehdotettiin 2.(?) päivänä. Oltais oltu niin helppo kohde.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 31.07.2018 11:49:19

Jinmuru kirjoitti:Marzzuu, jos olisit ollut elosa ni ketä oisit yllyttäny ja mihin suuntaan? :D

Jos oisin ollu yöllä elossa, olisi yllytetyksi toden näköisesti joutunut Aelina tai Halima, mistä tulikin mieleen hiukan Jinin kysymystä sivuava leikkimielinen ajatus, jotta mitenhän sitten oltaisiin toimittu jos samaan pelaajaan olisi osunut 2 eri yötoimea saman yön aikana? :D
(Okei, rauhotun)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Violet » 31.07.2018 12:26:27

Jinmuru kirjoitti:Joo, onnea Violet myös sulle!

Ja jos sulla ois ollu Town of Salemin tapaan mahollisuus tappaa joku sut lynkanneista, kenet oisit valinnu? :D


Varmaan kyllä sinut Jinmuru, sillä äänestäneistä Aelina oli uusi pelaaja, ja saisi tässä tilanteessa siksi säälipisteitä osakseen ja Justyä en roolikeskustelun jälkeen enää pitänyt uhkana Kylälle. Toisaalta koska en ollut Kylän puolella, niin olisin ihan vain voinut tappaa Justyn tässä kohtaa aiheuttaakseni lisää sekaannusta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Halima » 31.07.2018 12:53:51

Ens kerralla kun Zey pidät tällaista peliä, niin vois tehdä vaikka niin, että jokaisen pitää laittaa toiveroolilistaan pari hyvisroolia ja pari pahis/sarjamurhaaja/kulttiroolia. Näin voit ensin arpoa pari tyyppiä, joilta valitaan ne pahisvaihtoehdot, ja niitten perusteella valita muiden roolit ympärille. Näin ei ois niin paljon ennakko-odotuksia esim siihen, että mä oon hyvis tai Violet ei oo hyvis. :D

Pyramidi kirjoitti:Halima, miksi tapoit minut heti ensimmäisenä yönä? Tuon sinun ensimmäisenä päivänä mainitseman vaiston takia?

Joo, mulla oli susta pahisviba, joten siksi tapoin. Olen pahoillani että typistin sun ekan pelin pitkästä aikaa niin lyhyeen.

Kysymys kaikille jotka oli hengissä vielä kolmantena päivänä: Miksi ette yllyttäneet Jinmurua herättämään henkiin Pyramidia? Oishan se nyt ollut vähintään yhtä tärkeä rooli kuin mun, ja tällöin Jinmuru ois joutunut todistamaan kykynsä jo aiemmin.

Mun ilmoviesti:
Halima kirjoitti:Ilmoittaudun peliin. Tässä mun toiveroolit:

Hyvistappaja
Vapaamuurari
Onnekas eli kertakäyttöluotiliivit, saa tietää jos häntä yritettiin tappaa.

Pliis älä tee musta pahista! :D

Eli sain mitä toivoin, olen tyytyväinen. En vaan ois halunnut tehdä itsaria. ;_;
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja jeekaka » 31.07.2018 13:25:22

Halima kirjoitti:Kysymys kaikille jotka oli hengissä vielä kolmantena päivänä: Miksi ette yllyttäneet Jinmurua herättämään henkiin Pyramidia? Oishan se nyt ollut vähintään yhtä tärkeä rooli kuin mun, ja tällöin Jinmuru ois joutunut todistamaan kykynsä jo aiemmin.


Ei sillä ois ollut sen kannalta väliä kenet Jinmuru herättää, koska Jinmuru ois tehnyt herätyksen joka tapauksessa vasta kolmantena yönä. Niin ja oli mulla se skenaariokin mihin ois tarvittu nimenomaan hyvistappajaa :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 31.07.2018 13:47:37

jeekaka kirjoitti:
Halima kirjoitti:Kysymys kaikille jotka oli hengissä vielä kolmantena päivänä: Miksi ette yllyttäneet Jinmurua herättämään henkiin Pyramidia? Oishan se nyt ollut vähintään yhtä tärkeä rooli kuin mun, ja tällöin Jinmuru ois joutunut todistamaan kykynsä jo aiemmin.


Ei sillä ois ollut sen kannalta väliä kenet Jinmuru herättää, koska Jinmuru ois tehnyt herätyksen joka tapauksessa vasta kolmantena yönä. Niin ja oli mulla se skenaariokin mihin ois tarvittu nimenomaan hyvistappajaa :D


Pikemminkin tässä ajetaan takaa sitä, että olisi voinut kysyä minkä vuoksi Jinmuru ei herättänyt toisena yönä henkiin minua, jos kerta olisi ollut kuolleistaherättäjä. Eikö kertakäyttöisen ennustajan yönimen roolin kuuleminen olisi ollut hyviksille edullisempaa kuin kykynsä käytön lykkääminen. Minua vain ihmetytti samoin kuin Halimaa, miksi kukaan ei kysynyt Jinmurulta minkä vuoksi ei herättänyt aiemmin henkiin minua, jos kerta on kuolleistaherättäjä. Loppujen lopuksi kertakäyttöinen ennustaja olisi hyödyllisempi hyviksille kuin hyvistappaja, koska se tuo yhden varman hyviksen peliin.

Halima kirjoitti:Joo, mulla oli susta pahisviba, joten siksi tapoin. Olen pahoillani että typistin sun ekan pelin pitkästä aikaa niin lyhyeen.


Ihan vain vielä kysyn, että minkä vuoksi sait minusta pahisvibaa. Mikä minun viesteissäni sai sinut luulemaan minua pahikseksi? Vai oliko kyseessä vain sellainen viba, että minä olisin saattanut pyytää pahisroolia?

Tämä peli vain tuntui lopulta niin epäreilultä hyviksille, kun ei ole tietoa mitä ihmettä tässä pelissä edes ajetaan takaa ja sitten vielä narri täydellisesti sekoittaa koko pakkaa. Ja ennustaja ei todellisuudessa ole kovin tehokas kultistia vastaan, koska kultistin toimi suoritetaan ennustamisen jälkeen. Varsinkin kun koko pelissä on vain yksi kultisti jolloin pelistä vain tulee niin vaikea.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja jeekaka » 31.07.2018 13:59:15

Pyramidi kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Halima kirjoitti:Kysymys kaikille jotka oli hengissä vielä kolmantena päivänä: Miksi ette yllyttäneet Jinmurua herättämään henkiin Pyramidia? Oishan se nyt ollut vähintään yhtä tärkeä rooli kuin mun, ja tällöin Jinmuru ois joutunut todistamaan kykynsä jo aiemmin.


Ei sillä ois ollut sen kannalta väliä kenet Jinmuru herättää, koska Jinmuru ois tehnyt herätyksen joka tapauksessa vasta kolmantena yönä. Niin ja oli mulla se skenaariokin mihin ois tarvittu nimenomaan hyvistappajaa :D


Pikemminkin tässä ajetaan takaa sitä, että olisi voinut kysyä minkä vuoksi Jinmuru ei herättänyt toisena yönä henkiin minua, jos kerta olisi ollut kuolleistaherättäjä. Eikö kertakäyttöisen ennustajan yönimen roolin kuuleminen olisi ollut hyviksille edullisempaa kuin kykynsä käytön lykkääminen. Minua vain ihmetytti samoin kuin Halimaa, miksi kukaan ei kysynyt Jinmurulta minkä vuoksi ei herättänyt aiemmin henkiin minua, jos kerta on kuolleistaherättäjä. Loppujen lopuksi kertakäyttöinen ennustaja olisi hyödyllisempi hyviksille kuin hyvistappaja, koska se tuo yhden varman hyviksen peliin.


Niinjaa, en suoraan sanottuna pitänyt sitä kovin merkityksellisenä, koska Jinmuru olisi kuitenkin jäänyt valheesta kiinni seuraavana päivänä :D Haliman itsarin takia kumminkin pidin kulttia epätodennäköisenä, koska sitten olisi ollut jo narri, kultti ja sarjamurhaaja, aika paljon osapuolia kuitenkin aika pieneen peliin :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja jeekaka » 31.07.2018 14:04:28

Mut siis joo, käytännössähän kultti oli jo melkein mahdoton kukistaa kolmantena päivänä, kun Mursumus oli poissa. Ja vaikka olisi ollutkin paikalla, Aelina olis varmaan silti äänestänyt kultin mukana :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja justy » 31.07.2018 14:52:40

Kiitos pelinjohtajalle hyvin vedetystä pelistä. Onnittelut voittajille!

Lueskeltuani mistä pelissä oli kyse, olen tyytyväinen etten yrittänytkään käyttää enempää eforttia kolmantena päivänä. Näköjään peli ei enää siinä vaiheessa ollut voitettavissa. Tai no, ehkä jos Jinmuru ja Hagrid olisivat päättäneet uhrata miinan ja me oltais Jeekakan ja Mursumuksen kanssa tätä äänestetty. Vai harkitsitko Aelina missään vaiheessa henkesi uhraamista kylän voiton vuoksi?

Jeekakalle pisteet rakastavaisten keksimisestä. Mulle tosiaan kyseinen rooli on tuttu vain True Love -tyylisistä peleistä, missä pelaajat lynkataan pareittain ilman että näillä on mitään omia voittoehtoja.


Zey kirjoitti:Mun mielestä oli mielenkiintoista, miten vakuuttuneita porukka oli aluksi siitä, ettei pelissä ole kultistia. Mä välillä ihan oikeasti luin läpi niitä rooliviestejä ja aloitusviestiä ja kattoin, että olinko jossain mokannut ja väittänyt, että pelissä on ehdottomasti pahiksia. :D Tuntui hassulta, että salaisen roolilistan pelissä tehdään oletus, että tää on niin kuin tavallinen peli, napataan pahikset ja katotaan sitten tartteeko joku muukin napata, vaikka pelissä voi olla käytännössä katsoen mitä vain - kokeellisena pelinä jopa jotain sellaista, mitä ei kylässä ole aiemmin nähty.


Pidin todennäköisempänä että meillä on pahiksia kuin että näitä ei ole. Ja koska kulttia pitäisi jahdata aika eri tavalla kuin pahiksia, päätin keskittyä pahisjahtiin kunnes jotain todistetta kultista tulisi. Tähän liittyen: peliä vaikeutti huomattavasti se, että myöskään kultistit eivät ilmeisesti tienneet ettei pelissä ole pahiksia? Koska hekin pystyivät aidosti jahtaamaan pahiksia, oli heidän löytämisensä vieläkin vaikeampaa. Tällä en tosin tarkoita sitä että peli oli epäreilu, olihan meillä hyvisten puolella hyödyllisiä rooleja.



Zey kirjoitti:Ainoa, mikä mulla oikeastaan jäi mietittyttämään kultin/rakastavaisten viesteissä, oli tuo, miten miina ja Aelina tuntuivat useaan otteeseen sanovan, että on vihjailleet roolistaan ja loivat sitä kuvaa, että siellä on oikeasti jotain muuta taustalla kuin vapaamuurarius (esim. miinan ekan päivän kommentti siitä, miten hänelle ei olis tullut hänen roolinsa ees hänen mieleen, että ois semmosta voinut pyytää, viittas kyllä johonkin ihan muuhun kuin tavisvapariin), mut kukaan ei kuitenkaan tuntunut siihen kauheasti puuttuvan. En tiedä, ehkä se johtuu siitä, että tiesin, mitä oli meneillään, mutta musta se tuntui oudolta, ettei kukaan tarttunut siihen. Oliko se ihan tarkoituksellista? Kun musta on ainakin hassua, jos hyvis vihjailisi rooliaan kauheasti ellei ole kuolemassa, koska pahikset sun muut kiinnittää niihin vihjailuihin enemmän huomiota mitä hyvikset, jolloin vihjailemalla saa yleensä vaan itsensä tehokkaasti yökohteeksi. miinalla ja Aelinalla ei tätä vaaraa ollut, sillä he tais olla aika varmoja, ettei pelissä vois olla kultin lisäksi kauheasti muuta (kun tää kuitenkin oli 12 hengen peli).


Miinan kommentin lukee varmasti eri tavalla kun tietää mitä rooleja pelissä on. Musta tässä pelissä oli tosi vaikea arvailla pelaajien rooleja kun ei edes tiennyt mistä aloittaa. Olis tietty voinut tarkistaa onko miina joskus aiemmin pelannut vapaamuuraria. Jos ei, niin ei se mua olisi ihmetyttänyt jos sitä roolia ei olisi keksinyt toivoakaan.


Aelina kirjoitti:Rakastavais-keskustelu ei taida olla liiemmin tärkeä, koska ainakin viimeinen päivä oli oikeasti pahisten etsintää. Oli meillä myös jonkinlainen varasuunnitelma, jos mun käännytys ei onnistu. :D


Tässä yksi esimerkki siitä, miksi kultin löytäminen oli tosi vaikeaa - hekin (ja heidän liittolaisensa) etsivät täysillä pahiksia. Uskon kyllä että Aelina olisi osannut pelata vakuuttavan kolmannen päivän vaikka olisikin tiennyt että pelissä on vain kultti ja tähdännyt sen voittoon. Mutta nyt se oli tosi helppoa, kun hänellä oli aito ongelma ratkaistavanaan pahisjahdissa.


Halima kirjoitti:Mutta tää peli oli ihan hurjanhurjan hauska, toivoisin että tulis lisää tämmöisiä toiveroolipelejä kylään, mutta ehkä silleen että pahikset/kultti/kolmannet osapuolet kuitenkin arvotaan, ettei vois niin paljoa päätellä ihmisten mieltymyksistä puolia.


Vaikka mullakin oli kyllä hauskaa tätä pelatessa, toiveroolipelit jätän ainakin pari vuotta väliin. :) Musta roolien sattumanvaraisuus kuuluu juonittelupeliin. Salaisille roolilistoille tosin iso peukku, nää on välillä hauskoja.

Tai ehkä joku jukeboksitoiveroolipeli? Eli toivottais peliin rooleja, mutta se kuka sen roolin saa arvottaisiin. :)

Halima kirjoitti:Ens kerralla kun Zey pidät tällaista peliä, niin vois tehdä vaikka niin, että jokaisen pitää laittaa toiveroolilistaan pari hyvisroolia ja pari pahis/sarjamurhaaja/kulttiroolia. Näin voit ensin arpoa pari tyyppiä, joilta valitaan ne pahisvaihtoehdot, ja niitten perusteella valita muiden roolit ympärille. Näin ei ois niin paljon ennakko-odotuksia esim siihen, että mä oon hyvis tai Violet ei oo hyvis. :D


Tää toimisi kanssa.


jeekaka kirjoitti:Ai niin ja pitää vielä sanoa:

miina kirjoitti:-Jeekaka, jee! Siun kanssa on aina niin hauska pelata. Ei epäilytä, vielä ainakaan.


Halima kirjoitti:jeekaka toki myös. Tykkään jotenkin tosi paljon jeekakan pelityylistä, mutta en tiedä onko jeekakan pelissä ollut tähän mennessä mitään, mihin hän ei olisi kykeneväinen pahiksena. Eli periaatteessa ihan mahdollinen pahis, mutta... ei vaan tunnu siltä.


Jitachi kirjoitti:Henkilökohtaisena huomiona, tykkään hyvin paljon jeekakan rennosta tyylistä :>


Nää lämmitti kovasti <3 Kiitos, ootte mussukoita.

Ja justylle sori vikasta päivästä! Ilman Haliman itsemurhaa oltais viety tää vielä hyviksille :D


Joo, Jeekakan kanssa on aina hauska pelata!

Ilman Haliman itsemurhaakin me oltais kyllä varmaan oltu liian kujalla tän voittamiseen. Meillä ois ollut neljä ääntä kulttisymppaajien neljää ääntä vastaan, eli meidän ois pitänyt äänestää just oikein, yhdessä, ja vielä ekana. Toki kulttikin ois pelannut varmasti eri tavalla kun hyvistappaja olisi ollut maisemissa vielä 3. yönäkin.


Pyramidi kirjoitti:Pikemminkin tässä ajetaan takaa sitä, että olisi voinut kysyä minkä vuoksi Jinmuru ei herättänyt toisena yönä henkiin minua, jos kerta olisi ollut kuolleistaherättäjä. Eikö kertakäyttöisen ennustajan yönimen roolin kuuleminen olisi ollut hyviksille edullisempaa kuin kykynsä käytön lykkääminen. Minua vain ihmetytti samoin kuin Halimaa, miksi kukaan ei kysynyt Jinmurulta minkä vuoksi ei herättänyt aiemmin henkiin minua, jos kerta on kuolleistaherättäjä. Loppujen lopuksi kertakäyttöinen ennustaja olisi hyödyllisempi hyviksille kuin hyvistappaja, koska se tuo yhden varman hyviksen peliin.


Tää on ihan hyvä pointti. Itselläni vaikutti ehkä se, että olin vakuuttunut että Jinmuru on joko pahis tai kultisti, etten uskonut hänen rooliclaimiaan. Mutta tämä olisi tietysti ollut hyvä argumentti jolla yrittää vakuuttaa muitakin.


Pyramidi kirjoitti:Tämä peli vain tuntui lopulta niin epäreilultä hyviksille, kun ei ole tietoa mitä ihmettä tässä pelissä edes ajetaan takaa ja sitten vielä narri täydellisesti sekoittaa koko pakkaa. Ja ennustaja ei todellisuudessa ole kovin tehokas kultistia vastaan, koska kultistin toimi suoritetaan ennustamisen jälkeen. Varsinkin kun koko pelissä on vain yksi kultisti jolloin pelistä vain tulee niin vaikea.


Toisaalta hyviksillä oli tässä pelissä kaksi ennustajakykyä, suojelijakyky, ainoa yötappo, ja tieto yönimien kohteista. Plus Narrinkin voisi sanoa pelanneen hyvisten puolella - ainakin enemmän kuin pahisten.


Onnittelut vielä voittajille! Ja oli kiva pelata uusien naamojen kanssa, sekä nähdä pieneltä tauolta palaavia vanhoja naamoja myös.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Niacin » 31.07.2018 14:58:39

Jau, hyvin kultteiltu ja narreiltu!

Toivoin marttyyriä sillä ajatuksella, että lähden itsemurhamielellä marttyrisoimaan itseni mahdollisimman pian ulos pelistä, mutta en ajatellut hommaa ihan loppuun asti ja sen toiminta olikin lopulta paljon mutkikkaampaa kaikkien muiden erikoisroolien vaikutuksen myötä. :'D Mutta hyvä että Hagrid hoiti mun pestin loppuun. <3 (Muut toiveet oli rakastavaiset/vapaamuurarit/tavishyvis)

Lurkkasin loppupeliä vähän ja olin hyvin vakuuttunu miina&Aelina rakastavaisten ja miina&justy pahisten kolmiodraamasta. :D Ei ollutkaan sitten niin! Musta ei nyt kuitenkaan tullut salaisten roolilistojen suurta fania, koska pelissä oli niin valtavasti esim yötoimien puntarointia kaikkien mahdollisten eri skenaarioiden kannalta, mistä mulla meni lukiessa aivan pää pyörälle, kun ei tosiaan ollut oman roolin tietämisen lisäksi mitään mihin pohjata. Liian vaikeaa mulle! :< Mutta mahdollisuus toivoa roolia oli mukava.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 31.07.2018 15:04:30

Jos mulle olisi selvinnyt, että meillä ei ole pahiksia, olisin varmaan ennemmin yrittänyt saada rakastavaisvoittoa. Varsinkin Haliman avustetun itsemurhan jälkeen. Silloin olisin ihan hyvin voinut lähteä pudottamaan Jinmurua oikeasti.

Salaisen roolilistan suurempaa ystävää musta ei tullut, mutta roolien toivominen oli kivaa. Eli ehkä joskus uudestaankin. :)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 31.07.2018 15:12:01

Ja justy, en miettinyt henkeni uhraamista, halusin kuitenkin pysyä mukana pelissä. Ja ajatukseni 3. päivänä oli, että pelissä on 3 kulttilaista, 1-2 pahista ja 2-3 hyvistä. Siinä vaiheessa hyvisvoitto alkoi tuntua niin vaikealta, että päätin jahdata pahiksia ja toivoa käännytystä (mulla oli jo alkupäivästä selvillä, että teen tuollaisen viimeisen viestin). Lisäksi olin koko ajan valmis, että lähdetään yrittämään rakastavaisvoittoa, jos käännytys ei onnistu ja joku kulttilainen kuolee.

JOS Jinmurua olisi lähdetty tosissaan äänestämään (jeekaka, Mursumus ja justy), olisin saattanut tehdä käännöksen ja lähteä mukaan. Se kuitenkin oli kaukana tapahtumisesta. Silloin olisin miettinyt uudestaan, mitä mun kannattaa tehdä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Zey » 31.07.2018 15:20:33

Ei vitsi, noita keskusteluja oli hauska lukea. :D Hauska nähdä, et kaikki ei ollut ihan ruusuilla tanssimista, kuten ulkopuoliselle näytti, vaan mietittiin myös kuka pettää ja kenet vai pettääkö kukaan ketään. :D

Halima kirjoitti:Ens kerralla kun Zey pidät tällaista peliä, niin vois tehdä vaikka niin, että jokaisen pitää laittaa toiveroolilistaan pari hyvisroolia ja pari pahis/sarjamurhaaja/kulttiroolia. Näin voit ensin arpoa pari tyyppiä, joilta valitaan ne pahisvaihtoehdot, ja niitten perusteella valita muiden roolit ympärille. Näin ei ois niin paljon ennakko-odotuksia esim siihen, että mä oon hyvis tai Violet ei oo hyvis. :D

Tota vois miettiä. Tosin, ihan heti ei oo tämmöstä toiveroolipeliä tulossa ainakaan mun suunnalta, kun on niin monta muuta peliä mielessä (neljä tulevissa + viisi valmiiksi kirjoitettua pöytälaatikossa + muutama vielä ideatasolla olevaa, jotka täytyis ehtiä kirjoittamaan). :D

//justy väliin

justy kirjoitti: Tähän liittyen: peliä vaikeutti huomattavasti se, että myöskään kultistit eivät ilmeisesti tienneet ettei pelissä ole pahiksia?

Joo, ei tienneet. Luulin tosin, että kulttilaiset olis sen aika nopsaan keksineet et ovat ainoita, mutta Haliman itsemurha sotki tehokkaasti kaikkien ajatuksia. :D

//Niacin ja Aelina väliin.

Aika moni on nyt ilmaissut, että salaiset roolilistat ei enää oikein nappaa. Tuntuisko salaisen roolilistan peli kivemmalta, jos olisi K3:sen flyran ja Lenunen pelin "Let's All Löve Pahiskaakaot" (jos joku muu muistaa ees peliä? :D) tyyppisesti kerrottu mitä rooleja pelissä voi olla, muttei tarkkaan mitä on ja mitä ei? Tyyliin 20 hengen pelissä olisi kerrottuna 25 roolia, joita pelissä voi olla. Näin olisi edelleen vähän salaisen roolilistan tyyliä, jossa ei ihan varma olla kokoonpanosta, mutta vois olla mukavampaa pohtia, kun tietää mitä rooleja pelissä voi olla ja miten ne toimivat?

//Aelina väliin.

Onpas täällä aktiivista keskustelua vieläkin, kun ei millään meinaa saada viestiä lähetettyä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 31.07.2018 15:23:57

Jos saisi aluksi toivoa mitä vaan ja sen perusteella yritettäisiin antaa roolit, ja vasta sitten tulisi lista, niin olisi kiva. :)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 31.07.2018 15:27:15

Violet kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Joo, onnea Violet myös sulle!

Ja jos sulla ois ollu Town of Salemin tapaan mahollisuus tappaa joku sut lynkanneista, kenet oisit valinnu? :D


Varmaan kyllä sinut Jinmuru, sillä äänestäneistä Aelina oli uusi pelaaja, ja saisi tässä tilanteessa siksi säälipisteitä osakseen ja Justyä en roolikeskustelun jälkeen enää pitänyt uhkana Kylälle. Toisaalta koska en ollut Kylän puolella, niin olisin ihan vain voinut tappaa Justyn tässä kohtaa aiheuttaakseni lisää sekaannusta.

Noni, eli ihan syystä sit pelkäsin! :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Halima » 31.07.2018 17:41:37

Pyramidi kirjoitti:Ihan vain vielä kysyn, että minkä vuoksi sait minusta pahisvibaa. Mikä minun viesteissäni sai sinut luulemaan minua pahikseksi? Vai oliko kyseessä vain sellainen viba, että minä olisin saattanut pyytää pahisroolia?

En mä oikeesti enää muista. Mä oon koko tän pelin ajan ollut tosi kiireinen, ja vibat nyt tulee mistä tulee. Se voi olla ihan sun pelityylikin, mutta kun en oo siihen tottonut niin joku siinä tuntui pahismaiselta. Ehkä seuraavassa pelissä tunnen sun tyylin jo paremmin. :)

Tähän kultistipeliin liittyen: mä ihan oikeesti toisena yönä peliä lukiessa mietin että vedättääkö Zey meitä ja on laittanut koko pelin täyteen hyviksiä. Kun kukaan ei vaikuttanut pahismaiselta. Siinäpä Zey ois hekotellut partaansa ku hyvikset lynkkailee toisiaan. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron