Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.07.2018 19:23:22

Ei kai mikään estäisi ennustamasta pahistoveria? :D Hagridin ennustaessaan justy olisi kuitenkin jo tiennyt, että mä näen yönimet ja niiden täytyy täsmätä jos ei mieli jäädä pahistelusta kiinni.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 28.07.2018 19:29:52

Totta. Lähinnä mietin Hagridin lähettämää yönimeä. Jos Hagrid on pahis, rooli on ihan mysteeri.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 28.07.2018 21:46:12

Määrä en nyt oikein enää keksi mitään sanottavaa. Tuntuu etten keksi mitään uutta tapaa käsitellä yötoimia. Ja aika ei oikein riitä pelaajien uuteen läpilukuunkaan.

Samalla hämää kun Jeekaka ja Jinmurukaan eivät käyttäydy niin kuin nalkkiin jääneet pahikset. Tekisi mieli äänestää käytöksen puolesta miinaa, mutta en vaan saa häntä sopimaan pelin rakenteeseen kun Aelina taas ei vaikuta pahikselta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 28.07.2018 21:51:20

Samat tunnelmat täällä. En saa kenestäkään selkeää hei tää on pakko äänestää pois -tunnelmaa. Toisaalta lähes kaikki voi olla pahiksia, mutta eipä kenenkään käytös ole sillä tavalla häiritsevää. Ja pahimmillaan tänään on pakko napata pahis.

Onko Mursumus ja jeekaka vielä äänestäneet?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 28.07.2018 23:19:32

Mie ooon hengissääää! Ja huomenna appivanhempien kanssa seurustelua ennen iltavuoroa. Hienosti taas päivän loppu tulossa. Istun autossa ja ajankin vielä sitä autoa todennäköisesti.

Oon lukenu viestejä tuolla festareilla (jee mitä seuraa olenkaan ollut) mutta en pysy perässä. Oon edelleen vakuuttunut, että justy on pahis. Ihan vaan koska en usko että meillä on kahta hyvisennustajaa, lisäksi Haliman yötappo, lisäksi se että kummasti halusit oman narriehdotuksen kuitenki lynkata. Sitten vielä sekin että et kertonut omaa ennustustasi ennen muita (sillä olisit vakuuttanut muut) ja lisäksi että mulla on voimakas tunne että oot pahis. Erityisesti viimenen varmaan vakuuttaa kaikki muutkin :D

Jos justylla on kaveri niin se on joku muu kuin Aelina. Taino jos tietty kyse nyt olis siitä kultista niin mistäs minä tiiä että mikä Aelina väittää olevansa, mutta uskoisin että meijän viestittelyssä olis näkyny muutosta jos näin ois käyny.

En usko että se on mursumuskaan. Harmi kun et nyt tänä yönä siis voi suojella itteäs enää niinkö?

Hagrid saattais olla mutta en keksi että mikä idea olis ennustaa pahiskaveri kun vois hyvin ennustaa jonkun muun. Vaanko luoton takia..

Jinmurusta on hankala saaha kiinni. Se Jinmurun yönimi oli outo. Onkohan Jinmuru ollu jitachin vaihtokohde, mutta jos Jinmuru ei ookkaan lähettäny nimeä vielä sillon niin ei ookkaan tapahtunu mitään. Mutta mitä Jitachi on ajatellu Jinmurun olevan..

Jeekaka, jeekaka. Mulla jäi jotenkin hämärä olo tuosta viimeisimmästä yönimi listasta. Ihan ku jättäsit jotaki kertomatta.

Nyt nukkumaan.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 29.07.2018 10:06:24

Kääk kun tekis mieli äänestää miinaa. Eilen kyseli Jeekakalta saako tää yötoimilistan joka yö, tänään Mursumukselta saako tää suojella samaa kohdetta peräkkäisinä öinä. :D

Mutta joo, olisi varmaan pitänyt kertoa mun tulos Hagridista eka. Ajattelin tätä tietysti omasta näkökulmastani, eli jos Hagrid näyttäytyy mulle hyvismarttyyrinä ja onkin pahis, olisi pieni mahdollisuus ettei hän tiedä käyttäytyvänsä juuri marttyyrinä.

Mikset muuten Miina pyytänyt mua päivän alussa kertomaan tuloksestani ekaksi?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 29.07.2018 11:59:59

En kyllä keksi mitään skenaariota misä justy vois olla hyvis...
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 29.07.2018 13:57:29

Väliaikalaskenta

Äänet:
4 justy (Jinmuru, jeekaka, miina, Hagrid)
1 Jinmuru (justy)
1 jeekaka (Aelina)

justy on kuolemassa suurimmalla äänimäärällä.

Äänestyspakot:
jeekaka

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy tänään kello 22:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 29.07.2018 13:59:59

Mursumuksesta olisi kiva kuulla jotain ennen päivän loppua.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 29.07.2018 14:19:18

Mulla ei oikein ole edes mitään testamenttia. Jos pahikset eivät auto-voita huomenna, niin suosittelen yhä Jinmuru-lynkkausta. Paitsi tietysti jos Halima jostain syystä palaakin peliin.

Jos meidän pahistiimi on Miina-Aelina, niin tää on hävitty peli. Hattu päästä molempien edessä, huikea suoritus.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 29.07.2018 16:37:30

Moi, mulla ei harmillisesti oo ollut mahdollisuutta puhua täällä nää pari päivää. Olin messuilla nää kolme päivää, aioin kommunikoida kännykällä, mutta se ei toiminut aluksi ja vasta nyt tajusin miksi. Pahoittelut, että kävi näin. Mulla ei oo nyt tietoa jonks perusteella äänestää kun en ehdi miettiä kaikkea. Pian loppuu taas aika olla täällä, toivon tänään pahiksen lynkkaantuvan.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 29.07.2018 19:11:02

Eipä voi mitään. Näköjään melko yksimielinen päätös, vaikka tässä miettiessäni olen kallistunut jeekakaan...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 29.07.2018 20:08:24

Väliaikalaskenta

Äänet:
4 justy (Jinmuru, jeekaka, miina, Hagrid)
1 Jinmuru (justy)
1 jeekaka (Aelina)

justy on kuolemassa suurimmalla äänimäärällä.

Äänestyspakot:
jeekaka

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy alle tunnin päästä eli kello 22:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 29.07.2018 20:29:13

Tsemppiä huomiseen, jos sellainen koittaa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 29.07.2018 20:30:34

Epäiletkö jeekakaa?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 29.07.2018 20:51:24

Minä ilmeisesti yksikseni stressaan, kun kukaan muu ei ole paikalla...

Ääneni jätän jeekakalle, jos joku muukin haluaisi lähteä yrittämään pudottamaan häntä. 10 minuutissa. Eh...

Mun mielestä yönimien kannalta jeekaka on paljon todennäköisempi pahis tai toinen osapuoli pahiksista lähes kenen kanssa vain.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.07.2018 20:56:14

Ite mietin vielä vähän Jinmurua, mutta Jinmurua jättäminen henkiin on riski vain jos pahistiimissä on kolme. Ja ei voi oikein olla ilman justya. Tai sitten Hagridin on oltava hyviksenä näkyvä petturimarttyyri ja miinan pahisrakastaja :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 29.07.2018 20:57:17

Mun mielestä tuossa teoriassa on liikaa kaikkia ylimääräisiä pahiksia.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 29.07.2018 20:58:28

Autossa. --justy ++jeekaka
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 29.07.2018 21:00:01

Äh. Jos me nyt ei osuta sarjamurhaajaan, ensi yönä luultavasti joku kuolee pahisten toimesta. Täällä on nyt tullut jonkin verran epäilyjä mua ja miinaa kohtaan, joten jotain mä haluan sanoa. Ihan totta, että me ei olla perus vapaamuurareita, vaikka hyviksiä ollaankin. Ehkä miinan kommentitkin ovat sinne suuntaan vihjanneet, että kaikkea ei olla vielä kerrottu. Jos jompikumpi meistä kuolee ensi yönä, hyvisten voittomahdollisuudet tipahtaa... paljon. Sen takia olisi suositeltavaa pitää meidät hengissä yön yli, huomenna ehkä uskalletaan kertoa lisää meidän rooleista. Ja kerron tämän nyt, koska mulla on huono tunne yöstä. Lisäksi täällä on epäilty muitakin, joten me ei välttämättä olla tarpeeksi epäilyttäviä, jotta pysytään elossa.

Mun ehdotus on, että Mursumus suojelee miinaa, ja Hagrid pitää minut yönimenään. Ja jos me kuitenkin kuollaan, niin selviääpä muillekin meidän roolit...

Ja miksi kumpikaan ei ole tuonut tätä päivällä esiin: hyvä kysymys. Ihan vain sen takia, että sen jälkeen meitä olisi lähdetty jahtaamaan, eikä se olisi ollut hyvää päivän käyttöä. Lisäksi eräät kommentit ja arvailut ovat saaneet mut epäilemään paria henkilöä pahisjoukoksi, joka valehtelee rooleistaan ja yötekemisistään (mikä selittää meidän kahden epäilyjä muutamaa henkilöä kohtaan). Jos yöllä on käynyt niin kuin mietin, meitä on pakko suojella. Meistä ei ole kummemmin hyötyä, mutta meidän putoamisesta on huomattavan paljon haittaa. (Tässä vaiheessa rooli on varmaan jo arvattu.)

Pahiksina meidän ei todellakaan tarvitsisi pyytää suojelua. Jos Jinmuru on mitä väittää, Halimakaan ei ole vielä tänä yönä jahtaamassa pahiksia. Joten mikä pointti olisi tätä pyytää pahiksena? (Pahikset, etsikää parempi kohde. Meitä toivottavasti suojellaan.)

Eli, toivottavasti Mursumus päättää suojella miinaa ja Hagrid minua...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 29.07.2018 21:00:43

Päivä on päättynyt.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 29.07.2018 21:26:05

3. ilta

Me tykätään perheen pienimmistä!

Äänet:
3 justy (Jinmuru, jeekaka, Hagrid)
2 jeekaka (Aelina, miina)
1 Jinmuru (justy)

justy kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet (6/12):
1. päivä: Marzzuu - yllyttäjä
1. yö: Pyramidi - mediapuhuja Vuh & kertakäyttöinen ennustaja
2. päivä: Violet - mediapuhuja Hau & narri (tehtävää suorittava 3. osapuoli, tehtävänä kuolla)
2. yö: Halima - hyvistappaja
Jitachi - kohteenvaihtaja (antiaktiivisuuskuolema)
3. päivä: justy - ennustaja

Äänestyspakot:
jeekaka

Äänestyspakkolainen suoritti äänestyspakkonsa. n___n

Poissa:
Ei kukaan.

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna kello 22:00. Yönimet oltava mulla viimeistään tuntia aiemmin, eli kello 21:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 3. yö päättyy ma 30.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 30.07.2018 21:00:19

4. aamu

Me rakastetaan teitä niin paljon, että me ei vaan pystytä pitämään sitä rakkautta sisällämme. <3 n____n

Kuolleet (6/12):
1. päivä: Marzzuu - yllyttäjä
1. yö: Pyramidi - mediapuhuja Vuh & kertakäyttöinen ennustaja
2. päivä: Violet - mediapuhuja Hau & narri (tehtävää suorittava 3. osapuoli, tehtävänä kuolla)
2. yö: Halima - hyvistappaja
Jitachi - kohteenvaihtaja (antiaktiivisuuskuolema)
3. päivä: justy - ennustaja
3. yö: -

Peli on päättynyt kultin voittoon!

Kultissa mukana kultisti Jinmuru, marttyyri & kulttilainen Hagrid, kulttipetturi & rakastavainen miina sekä rakastavainen & kulttilainen Aelina. Onnea heille voitosta! Ja vielä kerran onnea Violetille, joka nappasi voiton 2. päivänä.

Spoilerien takana on rooliviestit + pj:n kommentteja.

Spoiler:
Kultti

1 Kultisti - Jinmuru
Olet kultisti ja saat joka yö yrittää käännyttää yhden pelaajan kulttiisi. Käännytys tapahtuu lähettämällä minulle yksityisviestillä sen pelaajan nimi, jonka käännytystä haluat yrittää. Onnistut käännyttämään sekä tavallisia että erikoishyviksiä. Saat keskustella kaikkien käännytettyjen kanssa parhaalla katsomallanne yksityisellä tavalla. Voitat kun kultin jäseniä on vähintään puolet pelaajista.

Lisäksi sinulla on apuna petturi miina, jonka kanssa saat keskustella. Petturia ei lasketa kultin jäseneksi kultin voitossa, eikä petturia tarvitse tappaa kultin kukistamiseksi. Et pysty käännyttämään petturia kulttilaiseksi.

Mikäli kuolet ja olet ehtinyt käännyttämään vain yhden pelaajan, tämä pelaaja perii voimasi. Mikäli olet käännyttänyt useamman henkilön, voimasi kuolevat mukanasi.

Mikäli et jonain yönä lähetä sen pelaajan nimeä, jonka haluat käännyttää, arvotaan kohteesi niiden hengissä olevien pelaajien kesken, jotka eivät päivällä saaneet yhtään ääntä. Mikäli tällaisia pelaajia ei ole, arvotaan kohteesi niiden hengissä olevien pelaajien kesken, jotka eivät sitä edeltävänä päivänä saaneet yhtään ääniä. Mikäli ei ole yhtään sellaista henkilöä hengissä, joka ei ole saanut ääniä jonakin päivänä, arvotaan kohteesi kaikkien muiden hengissä olevien pelaajien kesken lukuunottamatta petturia ja jo kultissa olevia.

Onnea peliin!

Kommentti: Pystyy siis käännyttämään kaikki muut paitsi petturin ja mediapuhujanarrin (ellei mikään voima estä tietty). Kulttiin käännytetyn erikoishyviksen voimat säilyy lukuunottamatta hyvistappajan kykyä. Eli jos marttyyri käännytetään, niin edelleen suojelee jotakuta, käännytetty ennustaja ennustaa jne. Ainoana poikkeuksena hyvistappaja, joka ei enää kultissa ollessaan pysty tappamaan. Kulttilaisen kuollessa ilmoitetaan myös kyseisen henkilön silloinen rooli, esim. kulttilainen/ennustaja ja hyvistappajan kyseessä ollessa vain kulttilainen.

1 Rakastavainenkulttipetturi - miina
Olet kulttipetturi, toisin sanoen kultin epävirallinen jäsen. Saat keskustella kultin jäsenten kanssa ja voitat kultin voittaessa eli kun kultin jäseniä on vähintään puolet pelaajista. Sinua ei lasketa kultin jäseneksi kultin voittoon, eikä sinua tarvitse tappaa kultin kukistamiseksi. Kultisti on Jinmuru.

Lisäksi olet rakastavainen hyvis-Aelinan kanssa. Voit siis keskustella hänen kanssaan parhaaksi katsomallanne yksityisellä tavalla. Mikäli toinen teistä tapetaan/lynkataan, toinen kuolee samalla sydänsuruihin. Voit voittaa myös yhdessä rakastavaisesi kanssa, mikäli olette viimeisiä hengissäolioita. Hyvisten tarvitsee tappaa sinut voittaakseen pelin. Rakastavaisesi tietää, ettet ole hyvis, muttei tiedä rooliasi sen tarkemmin. Kultisti ei tiedä siitä, että olet rakastavainen.

Mikäli pelissä on ennustushahmoja, petturuutesi ei näy, vaan näyt hyviksenä (tai rakastavaisena riippuen ennustushahmon tarkkuudesta).

Onnea peliin!

Kommentti: Kuollessa rooli on ihan vain petturi/rakastavainen, eikä erikseen mainita, että on nimenomaa kultissa mukana oleva petturi. Rakastavaiset eivät myöskään saa äänestää toisiaan.

3. osapuoli

1 Mediapuhujanarri - Violet
Olet mediapuhujanarri. Tavoitteesi on tapattaa itsesi päivällä. Mikäli sinut tapetaan yöllä tai et kuole lainkaan pelin aikana, häviät. Voit pelin aikana lähettää anonyymejä viestejä lähettämällä viestisi joko minulle tai Lauchuolle (APJ/VPJ). Viestisi julkaistaan heti kunhan vain jompi kumpi sen huomaa. Voit toki esittää myös toiveita viestin julkaisemisen ajankohdasta, mutta niitä ei välttämättä voida toteuttaa johtuen PJ:n ja APJ/VPJ:n muusta elämästä. Vaikka viestisi julkaistaan anonyymisti (kirjoittajana teemaan sopiva Hau), voit paljastaa henkilöllisyytesi itse viestissä niin halutessasi.

Onnea peliin!

Kommentti: Ennustajat yms. eivät saa hänestä tulosta.

Hyvikset

1 Marttyyri - Niacin
Olet marttyyri, erikoishyvis. Voit siis valita pelaajan, jonka puolesta kuolet, mikäli tämä kuolee päivällä tai yöllä. Et kuitenkaan erota tappajaa muista suojelemaasi pelaajaa lähestyvistä henkilöistä, vaan kaikki suojelemaasi pelaajaan kohdistetut voimat kohdistuvat sinuun. Suojelemaasi pelaajaan tähdännyt henkilö ei saa tietoonsa osuneensa sinuun. Et voi olla suojelematta ketään, lukuunottamatta 1. päivää, jolloin sinulla ei ole nimeä voimassa. Lähetä 1. yönä ensimmäinen suojeluksesi kohde. Mikäli et lähetä suojeluksesi kohdetta 1. yönä, se arvotaan kaikkien muiden hengissä olevien pelaajien kesken. Voit vaihtaa joka yö suojeluksesi kohdetta. Mikäli et jonain yönä lähetä uutta nimeä, vanha nimi pysyy voimassa.

Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.

Onnea peliin!

Kommentti: Se, ettei tunnista tappajaa muista, tarkoittaa lähinnä sitä, että jos esim. ennustaja tähtää marttyyrin suojelemaan pelaajaan -> ennustaja saa tulokseksi marttyyrin roolin, eikä siihen johon tähtäsi, eikä ennustaja saa tietoonsa, että hänen tulokseensa vaikutti marttyyrin voima.

1 Suojelija - Mursumus
Olet suojelija, erikoishyvis. Voit joka yö valita pelaajan, jota suojelet sinä yönä. Suojelemaasi kohteeseen kohdistetut yötoiminnat eivät onnistu. Suojeleminen tapahtuu lähettämällä sen pelaajan nimen, jota haluat suojella, yöllä yksityisviestinä minulle. Mikäli et jonain yönä lähetä sen pelaajan nimeä, jota haluat suojella, arvotaan kohteesi niiden hengissä olevien pelaajien kesken, jotka eivät päivällä saaneet yhtään ääntä. Mikäli tällaisia pelaajia ei ole, arvotaan kohteesi niiden hengissä olevien pelaajien kesken, jotka eivät sitä edeltävänä päivänä saaneet yhtään ääniä. Mikäli ei ole yhtään sellaista henkilöä hengissä, joka ei olisi saanut ääniä jonakin päivänä, arvotaan kohteesi kaikkien muiden hengissä olevien pelaajien kesken.

Saat suojella itseäsi, muttet saa suojella ketään kahta kertaa peräkkäin.

Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.

Onnea peliin!

1 Yönimien tietäjä - jeekaka
Olet yönimien tietäjä, erikoishyvis. Saat joka yö tietoosi kyseisen yön yönimet. Kun pelaajia on jäljellä 6, et saa enää yönimiä tietoosi.

Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.

Onnea peliin!

1 Kohteenvaihtaja - Jitachi
Olet kohteenvaihtaja, erikoishyvis. Saat joka yö vaihtaa jonkin pelaajan kohdetta. Tämä tapatuu lähettämällä minulle yöllä kaksi nimeä: ensimmäinen nimi on sen pelaajan nimi, jonka kohteen haluat vaihtaa ja toinen nimi on ensimmäisen nimen uusi kohde. Ne pelaajat, joiden kohteen vaihdat, eivät saa tietää kohteensa vaihtuneen. Mikäli yrität vaihtaan pelaajan kohteen sellaiseksi, joka on säännöissä kielletty (esim. jos pelissä on suojelija, joka ei saa suojella itseään ja yrität vaihtaa suojelijan kohteeksi suojelijan itsensä), käytetään antaamaasi varanimeä. Mikäli varanimeä ei ole käytettävissä, arvotaan uudet yönimet kaikkien hengissä olevien pelaajien keskuudesta. Et voi ottaa samoja kohteita peräkkäin kahtena peräkkäisenä yönä (ainakin toisen yönimen on muututtava). Voit laittaa itsesi kohteeksi.

Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.

Onnea peliin!

1 Hyvistappaja - Halima
Olet hyvistappaja. Voit joka yö tappaa jonkun valitsemasi pelaajan lähettämällä kyseisen pelaajan nimen minulle. Mikäli et jonain yönä lähetä minulle yönimeä, eikä käytettävissä ole varanimeä, kohteesi on se hengissä oleva pelaaja, jota olet viimeksi äänestänyt. Mikäli tällaista pelaajaa ei ole, kohteesi arvotaan kaikkien muiden hengissä olevien pelaajien kesken.

Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.

Onnea peliin!

1 Ennustaja - justy
Olet ennustaja, erikoishyvis. Voit joka yö ennustaa yhden valitsemasi pelaajan roolin lähettämällä kyseisen pelaajan nimen minulle yksityisviestillä. Saat tietää kyseisen pelaajan tarkan roolin.

Mikäli et jonain yönä lähetä yönimeä, eikä käytettävissä ole varanimeä, kohteesi on se hengissä oleva pelaaja, jota olet viimeksi äänestänyt. Mikäli tällaista pelaajaa ei ole, kohteesi arvotaan kaikkien muiden hengissä olevien pelaajien kesken.

Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.

Onnea peliin!

1 Mediapuhuja & kertakäyttöinen ennustaja - Pyramidi
Olet mediapuhuja, erikoishyvis. Voit pelin aikana lähettää anonyymejä viestejä lähettämällä viestisi joko minulle tai Lauchuolle (APJ/VPJ). Viestisi julkaistaan heti kunhan vain jompi kumpi sen huomaa. Voit toki esittää myös toiveita viestin julkaisemisen ajankohdasta, mutta niitä ei välttämättä voida toteuttaa johtuen PJ:n ja APJ/VPJ:n muusta elämästä. Vaikka viestisi julkaistaan anonyymisti (kirjoittajana teemaan sopiva Vuh), voit paljastaa henkilöllisyytesi itse viestissä niin halutessasi.

Sinulla on käytössäsi myös yksi ennustus. Voit siis jonakin haluamanasi yönä lähettää minulle yksityisviestillä sen pelaajan nimen, jonka haluat ennustaa. Saat tulokseksi kyseisen pelaajan tarkan roolin.

Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.

Onnea peliin!

1 Yllyttäjä - Marzzuu
Olet yllyttäjä, erikoishyvis. Saat joka toinen päivä yhden pelaajan äänestämään tahtosi mukaan. Tahtosi toteutuu parillisina päivinä, eli lähetät parittomina öinä minulle kaksi nimeä: sen pelaajan nimen, jonka haluat pakottaa äänestämään tahtosi mukaan, sekä sen pelaajan nimen, jota haluat äänestettävän. Tahtosi mukaan äänestävä pelaaja ei saa kertoa tai vihjailla tulleensa yllytetyksi. Saat käskeä samaa pelaajaa useampaan otteeseen.

Mikäli et jonain yönä lähetä yönimiä, eikä käytettävissä ole varanimiä, arvotaan kaikkien muiden hengissä olevien pelaajien kesken pelaaja, joka äänestää tahtosi mukaan. Äänestyksen kohde on se hengissä oleva pelaaja, jota olet viimeksi äänestänyt. Mikäli tällaista pelaajaa ei ole, arvotaan äänestyksen kohde kaikkien hengissä olevien pelaajien kesken.

Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.

Onnea peliin!

1 rakastavainen - Aelina
Olet rakastavainen, erikoishyvis. Rakastavaisesi on miina, joka ei ole hyvis. Rakastavaisesi tietää sinun olevan hyvis. Mikäli toinen teistä kuolee päivällä tai yöllä, toinen kuolee siinä mukana. Saat jutella rakastavaisesi kanssa parhaalla katsomallanne yksityisellä tavalla.

Voit voittaa pelin kahdella tavalla, hyviksien mukana tai rakastavaisena.
Hyviksien tapa: Tavoitteesi on saada mahdolliset pahikset tapettua. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, jotka tarvitsee tappaa hyviten voittoon. Pelissä voi olla myös 3. osapuolia, joita ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Rakastavaisten tapa: Olette rakastavaisesi kanssa viimeiset hengissä olevat pelaajat.

Onnea peliin!


Ja tässä pelissä kun oli varsin kiinnostavat yöt, niin ehkäpä voisi niitäkin avata:

1. yön tapahtumat:
Hyvistappaja (Halima): Pyramidi
Suojelija (Mursumus): Aelina
Marttyyri (Niacin): Aelina
Kultisti (Jinmuru): Aelina (epäonnistuu käännytyksessään johtuen suojelusta)
Kertakäyttöinen ennustaja (Pyramidi): Mursumus (tulos: suojelija)
Ennustaja (justy): Halima (tulos: hyvistappaja)
Kohteenvaihtaja (Jitachi): Violetin kohteeksi Jinmuru

2. yön tapahtumat:
Hyvistappaja (Halima): Mursumus
Suojelija (Mursumus): Mursumus
Marttyyri (Hagrid): ei nimeä, jatkaa siis Aelinan suojelua
Kultisti (Jinmuru): Aelina (koska Hagrid suojelee, Hagrid kääntyy)
Ennustaja (justy): Hagrid (saa tuloksena marttyyrin johtuen yötoimien järjestyksestä)
Kohteenvaihtaja (Jitachi): ei nimeä. Käytetään varanimeä Halima, joka arvottiin kohteeksi. Arvottiin pelaaja, jonka kohde vaihdetaan: Halima. (Yötoimien järjestyksestä johtuen Halima siis kuolee)

3. yön tapahtumat:
Marttyyri (Hagrid): Jinmuru
Kultisti (Jinmuru): Aelina, tulos: Aelina kääntyy
Suojelija (Mursumus): miina

Ja nyt vielä pelkistetty versio yönimistä:

"0.yö":
Kultisti (Jinmuru): Varanimi 1. yölle: justy. Varanimi vaihdettiin myöhemmin Aelinaksi.

1. yö:
Kultisti (Jinmuru): Aelina
Kohteevaihtaja (Jitachi): Violetin kohteeksi Jinmuru (varanimenä Halima)
Marttyyri (Niacin): Aelina
Ennustaja (justy): Halima (varanimenä Violet)
Kertakäyttöinen ennustaja (Pyramidi): Mursumus
Suojelija (Mursumus): Aelina
Hyvistappaja (Halima): Pyramidi

2. yö:
Kultisti (Jinmuru): Aelina
Ennustaja (justy): Mursumus (varanimena Jinmuru) muutti yönimensä Hagridiksi (varanimenä Mursumus)
Hyvistappaja (Halima): Jinmuru, muutti mieltään ja päätti tappaa Mursumuksen
Suojelija (Mursumus): Mursumus
Kohteenvaihtaja (Jitachi): Ei yönimiä
Marttyyri (Hagrid): Ei yönimiä.

3. yö:
Kultisti (Jinmuru): Aelina
Marttyyri (Hagrid): Jinmuru
Suojelija (Mursumus): miina

Kaikki toiveet:
2 Ennustaja
1 Suojelija
1 Pahis
2 Marttyyri
3 Rakastavaiset
5 Vapaamuurari
2 Tavis
1 Mediapuhuja narri
1 Tv-reportteri (mediapuhuja & reportteri)
1 Sarjamurhaaja
1 Petturi
2 Kirottu
2 Yönimien tietäjä
1 Kohteenvaihtaja
1 Kohtalonvaihtaja
2 Valekuolija
1 Hyvistappaja
2 Onnekas
1 Ennustajan kuuntelija
1 Kultisti
1 Kuolleistaherättäjä
2 Yllyttäjä
1 Pahisennustaja
1 Pahispuhehäiriöijä
1 Mediapuhuja & kertakäyttöinen hyvis
1 Syvästi rakastettu kyläläinen
1 Arkkienkeli
1 Reportteri
2 Ystävystyjä
1 Kuningas
1 Pormestari
1 Rakastaja
1 Puhehäiriöijä

Sana on vapaa. :> Tulen itsekin pian kommentoimaan, jahka saan kirjoitettua, sillä tää oli kyllä erittäin mielenkiintoinen peli seurata.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.07.2018 21:03:24

Ja minä ihan oikeasti yritin saada pahiksen kiinni. :(
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.07.2018 21:03:55

Anteeeeeks mut jeee :'D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Zey » 30.07.2018 21:04:55

Peliä oli tosiaan mielenkiintoista seurata ja muutama juttu jäi mieleen erityisesti mulle.

Mun mielestä oli mielenkiintoista, miten vakuuttuneita porukka oli aluksi siitä, ettei pelissä ole kultistia. Mä välillä ihan oikeasti luin läpi niitä rooliviestejä ja aloitusviestiä ja kattoin, että olinko jossain mokannut ja väittänyt, että pelissä on ehdottomasti pahiksia. :D Tuntui hassulta, että salaisen roolilistan pelissä tehdään oletus, että tää on niin kuin tavallinen peli, napataan pahikset ja katotaan sitten tartteeko joku muukin napata, vaikka pelissä voi olla käytännössä katsoen mitä vain - kokeellisena pelinä jopa jotain sellaista, mitä ei kylässä ole aiemmin nähty.

Ekasta päivästä jäi myös mieleen justyn kommentti, että 2 pahista + petturi olis niin mun tyyppistä, mikä on totta. Petturi on rooli, josta tykkään paljon, joten kun miinalla oli se ykköstoiveena, niin kyllähän se piti yrittää saada mukaan. (Mistä puheenollen, miina sai varmaan kaikista pelaajista huonoiten toivettaan vastaavan roolin, pahoittelut siitä. Vai voidaanko me laskea kulttipetturirakastavainen -roolihirviötä simppeliksi rooliksi? 0:>) Mutta koska pahisroolit ei vaikuttaneet kiinnostavan pelaajia ja meillä oli Jinmuru, joka vaikutti todella innostuneelta kultistin roolista, niin olihan pakko edes katsoa, saisko pelin tasapainotettua kultistille. (Tosin, myönnetään nyt sekin, että kuttipelit on aina olleet niin ihania musta, että voittaa jopa 2 pahista + petturi -asetelman. :D)

Tokasta päivästä jäi parhaiten mieleen päivän alku, sillä mä olin silloin ihan pihalla, että mitä topassa oikein tapahtuu. Puhun nimittäin siitä mediapuhuja tiesi toisen mediapuhujan henkilöllisyyden ja että tämä tulisi kuolemaan sinä yönä. Violet voi toivottavasti valaista omistaako hän jotain salaisia telepaattisia kykyjä vai mitä hän viestillään tarkoitti. :D

Kolmas päivä taas oli tää roolipäivä, mikä oli varmaan kiinnostavin vaihe seurata, sillä nyt musta tuntu, että alettiin tosissaan vasta miettimään, että mitä jos pelissä on kultti. Lisäksi oli jännä nähdä mitä miina ja Aelina väittävät olevansa, sillä mä pikkasen toivoin, että he ois lähtenyt yrittämään voittoa rakastavaisina (siitä huolimatta, että Jinmuru itsepintaisesti yritti joka yö käännyttää Aelinaa :D). Olisi ollut hienoa nähdä miten he olis napsinut yksitellen pelaajia kummaltakin puolelta - ja loppujen lopuksi mä uskoisin, että heillä olis ollut siihen hyvät mahkut, semmonen voimakaksikko he oli. :D Erityisesti Aelinan viimeinen viesti varmisti hänelle voiton, sillä joko Mursumus luottaa Aelinaan ja suojelee miinaa (kuten teki) tai sitten ei luota Aelinaan, jolloin ei tietenkään ainakaan Aelinaa suojele. Kun toi viimeinen viesti tuli, niin mä jouduin hylkäämään kaikki toiveet rakastavaisten suuresta voitosta (tai no, voittihan he, muttei rakastavaisina :P) ja toteamaan, että voitto on taattu kultille.

Toinen 3. päivän liike, mikä jäi mieleen, oli Jinmurun kuolleistaherättäjäksi esittäytyminen. Kun Jinmuru tuli esiin, niin ajattelin, että siinä on riskialtis rooli väitettäväksi, mut se kyllä kannatti - koska kuka hullu semmosen roolin väittäis omaavansa, kun siitä jää niin nopeaan kiinni? :D

Ainoa, mikä mulla oikeastaan jäi mietittyttämään kultin/rakastavaisten viesteissä, oli tuo, miten miina ja Aelina tuntuivat useaan otteeseen sanovan, että on vihjailleet roolistaan ja loivat sitä kuvaa, että siellä on oikeasti jotain muuta taustalla kuin vapaamuurarius (esim. miinan ekan päivän kommentti siitä, miten hänelle ei olis tullut hänen roolinsa ees hänen mieleen, että ois semmosta voinut pyytää, viittas kyllä johonkin ihan muuhun kuin tavisvapariin), mut kukaan ei kuitenkaan tuntunut siihen kauheasti puuttuvan. En tiedä, ehkä se johtuu siitä, että tiesin, mitä oli meneillään, mutta musta se tuntui oudolta, ettei kukaan tarttunut siihen. Oliko se ihan tarkoituksellista? Kun musta on ainakin hassua, jos hyvis vihjailisi rooliaan kauheasti ellei ole kuolemassa, koska pahikset sun muut kiinnittää niihin vihjailuihin enemmän huomiota mitä hyvikset, jolloin vihjailemalla saa yleensä vaan itsensä tehokkaasti yökohteeksi. miinalla ja Aelinalla ei tätä vaaraa ollut, sillä he tais olla aika varmoja, ettei pelissä vois olla kultin lisäksi kauheasti muuta (kun tää kuitenkin oli 12 hengen peli).

Mut joo, oli mielenkiintoista seurata, kiitos siis hyvästä pelaamisesta teille kaikille! Oli kiva vetää peliä, vaikka välillä mun aivot meinaskin (ja menikin) solmuun tän salaisen roolilistan kanssa. Mun kun piti muistuttaa aina itteeni, etten voi vastata kysymyksiin roolilistan perusteella, vaan ottaa mukaan aina kaikki mahdolliset muutkin roolit mukaan - mikä oli hankalaa kun kokeellisetkin roolit oli sallittu. :D

Mut olis kyllä kiva lukea kultin viestittelyä ja rakastavaisten viestittelyä, sekä tietty millä perusteilla yönimet valittiin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja miina » 30.07.2018 21:07:38

Jeee!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja jeekaka » 30.07.2018 21:08:14

No jes, olin sentään oikeassa Haliman roolista ja siitä, että miina on ei hyvis-rakastavainen.

Haliman kuolema oli kyllä paha, olin varma ettei tuo olisi mahdollista kun arvotuissa yönimissä Halima ei olisi sopinut molempiin kohtiin, eikä tullut pieneen mieleenkään että toinen olisi voinut olla varanimi ja toinen arvottu.

Muutenkaan ei selkeästi sovi mulle tällaiset pelit, jossa ei tiedä yhtään mitä on jahtaamassa :D Muuten kyllä tykkäsin tästä roolista ihan sikana!
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.07.2018 21:12:14

MINÄHÄN TIESIN ETTEI OLE PAHIKSIA :DDD Aloin sit vaan uskoa siihen myöhemmin... :'D Mut outoa ettei oo ees sarjamurhaajaa! Kävipä meille hyvä tuuri ettei ennustaja napannu.

Oiskohan joku kätevä tapa jakaa tänne kultin Whatsapp-keskusteluja?

Zey, mun suunnitelma oli vaan selviytyä tästä päivästä, aattelin et jos joku kulttilainen kuolee yöllä ni voijjaan vielä voittaa :'D Mut päiväkuolema ois kauheeta, ku pelkäsin et pahis-jeekaka nappais meistä jonku sit yöllä!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita

ViestiKirjoittaja Aelina » 30.07.2018 21:13:11

Minä ihan oikeasti tosiaan luulin, että täällä on sarjamurhaaja. 2. päivän alussa miina sanoi olevansa 3. osapuoli jonkun muun kanssa ja 3. päivänä olevansa kulttipetturi ja Jinmuru kultisti ja Hagrid kulttilainen. Eli 3. päivänä pelasin osittain kultin piikkiin, vaikka olinkin hyvis.

Tuossa viimeisessä viestissä todellakin ajattelin, että Mursumus joko pitää meitä niin epäilyttävinä, ettei suojele, tai luottaa ja suojelee miinaa - > minut voi käännyttää. Eli mua ei suojella kuten 1. yönä. :D

Ajattelin siis 1. yön tapon olleen Haliman ja 2. sarjamurhaajan.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa

cron