Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.07.2018 19:51:22

Mutta joo, kulttia meillä ei siis joka tapauksessa näyttäisi olevan :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 19:56:16

Mä luulisin, että se lasketaan kaksinimisiin, koska 3. kohta kuitenkin on kaksinimisille.

Oho, joo. Tuossa tuli oma moka, että mua ei voitaisi laskea ekaan (luen taas omiani), mutta kohta 2 ei voi olla Halima, koska Halimalla oli ääni Violetilta.

En minäkään keksi näille parempaa selitystä. Sen takia niitä tässä pyöritetään. :D

/ Jotakin positiivista siis? :D
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.07.2018 20:03:11

Kohta 1 voi olla Halima, kohta 2 voit olla sä Aelina, sitten joko voi olla tai ei että sä voit olla tähtääjä ja Halima kohde :D Katsotaan nyt ketä Mursumus sanoo suojelleensa, mutta en kyllä keksi miten Mursumus ja Halima olisivat voineet olla Jitachin yöniminä, koska jos Halima olisi ollut Mursumuksen + Jitachin kohde, Halima ei olisi kuollut, ja jos Mursumus olisi ollut Haliman + Jitachin kohde Mursumus olisi kuollut.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.07.2018 20:25:38

Aelina: Ensimmäisen yön nimien perusteella uskoisin hyvikseksi, koska kolmannen nimen on melkein pakko olla yötappo, muuten nimien määrä ei täsmää ja Pyramidin lisäksi olisi kuollut joku muu.

Jinmuru: Jos on pahis, niin keksi kyllä harvinaisen huonon peiteroolin, koska jää heti kiinni jos Halima ei ole huomenna hengissä :D

justy: Rooleista helpoiten pahis. Mun mielestä justyn pahismaisuutta tukee ehkä muutama muukin seikka. Ensimmäisenä päivänä piti Violetia varmasti narrina, mutta oli sitten kuitenkin äänestämässä Violetia pois toisena päivänä (vaikka jopa mulle tuli sellainen olo Violetin tiputtua että olisihan se toisen päivän perusteella pitänyt arvata :D). Narri olisi ollut hyviksille tosi iso riski loppupeleissä, joten periaatteessa paras tapa miten hyvikset olisivat voineet "voittaa" narrin olisi se, että ennustaja olisi tutkinut tämän ja narri olisi jäänyt kiinni. Halima on joskus aiemminkin haaveillut hyvistappajan roolista, joten pahikselle paljon parempi ennustuskohde :D

miina: Varsinkin jennen kuolleistaherättäjän claimia, nyt olisi tullut se hetki kun rakastavaisten kannattaisi antaa toisen pahiksen mennä ja tähdätä voittoon yhdessä :D Tykkään tästä teoriasta ehkä eniten kaikista.

Hagrid: Periaatteessa voisi olla mahdollista, että pahiksilla olisi joku kertakäyttöinen rooli, joka nyt claimaisi marttyyria, ja justy voisi ennustajana tämän vahvistaa... Ainoastaan miksi tämä rooli olisi käyttänyt kykynsä Aelinaan, jos pahikset olivat kuitenkin tappamassa tätä :D Elleivät pystyneet laskelmoimaan, että Aelina oli Jitachin kohde myös ekana yönä, eivätkä tule jäämään kiinni.

Mursumus: Yön tapahtumat ei olisi menneet niinkuin ovat menneet, jos Mursumus ei olisi se joka sanoo olevansa.

Eli en näe oikein muita pahisvaihtoehtoja kuin justy + miina tai Hagrid. Ymmärrän kyllä että vaikutan aika monelle siltä todennäköisemmältä pahiskaverilta justylle, mutta ei se mitään, ei olisi eka kerta kun menen hautaan pahisjustyn kaa :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.07.2018 20:47:43

Niin ja ++justy
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.07.2018 20:52:47

jeekaka kirjoitti:miina: Varsinkin jennen kuolleistaherättäjän claimia, nyt olisi tullut se hetki kun rakastavaisten kannattaisi antaa toisen pahiksen mennä ja tähdätä voittoon yhdessä :D Tykkään tästä teoriasta ehkä eniten kaikista.


Tosin Aelinan yötapon yritys ei oikein käy järkeen, jos miina on rakastavaisparin pahis :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.07.2018 20:55:57

Toisaalta, toisaalta... :D

miina kirjoitti:Pyramidi oli miun mielestä vähän outo yötappo. Olisin olettanu että joku joka on herättäny yleisesti luottoa (esim. Aelina) enemmän olis kuollu.


miina kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Oikeastaan en yllättyisi jos hyvistappaja olisi listinyt Pyramidin pahismediapuhujana ja sekä pahikset että suojelija olisivat tähdänneet hyvismediapujalta vaikuttavaan Aelinaan :D

Tämä kuulostaa järkevältä!


Näitten perusteella arvelin eilen miinaa suojelijaksi, ja mietin ettei miinakaan nyt ainakaan pahiksena menisi vihjailemaan tuohon suuntaan XD
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 21:25:32

Ajattelin tehdä listauksen myöhemmin, mutta tästä taitaa tulla nyt tällainen pikaversio (=päänsärkyni on palannut).

MIINA = Miinan roolin tiedän. Mä en yhtään ymmärrä, miksi justy nyt on vetänyt miinan pahikseksi, ja miksi ihmeessä miina olisi pahis-rakastavainen. Voin kertoa, että me kummatkin olemme hyviksiä (mikä onkin vakuuttavaa, kun se tulee minulta…). Sen enempää en jaksa miinasta kirjoittaa. // HYVIS

MURSUMUS = Pakko olla hyvis. Mä en ole nähnyt mitään pahismaista, ja rooli vahvistaa tämän. Muuten tässä ei ole järkeä. (Taas päässäni on se ääni “entä jos…”, mutta tänään se voisi pysyä hiljaa.) // HYVISMÄINEN

NIACIN / HAGRID = Niacin arvelutti välillä jossain määrin, mutta toisaalta jäi itsekin pois, mikä saattoi olla ihan vain kiireellisyyden merkki. Hagridista ei ole materiaalia. Täsmäisi myös yönimiin. // HYVISMÄINEN (varauksella)

JEEKAKA = Mulla on tosi ristiriitaiset ajatukset jeekakasta. Hiljaisuus ja syrjäänvetäytyminen varsinkin ekana pelipäivänä saattoi olla merkki voimakkaasta roolista tai pahiksesta. Tai pahiksesta voimakkaalla roolilla. Mä en oo myöskään kovin varma tuosta uusimmasta listasta. Joko se on tekaistu, tai sitten se on oikea. Mä vaan en osaa ajatella nyt ollenkaan… Jos peli ei seuraavana pelipäivänä ratkea, lynkkaisin jeekakan. En nyt. Jeekaka epäilyttää pikkuisen, mutta ei yllä lynkkauslistani kärkeen. // PAHIS(MAINEN)

JINMURU: Jinmuru aiemmin ehdotteli peliä, jossa olisi vain kolmansia osapuolia. Tämä sai minut aiemmin miettimään Jinmurua kolmantena osapuolena, mutta en nyt enää tiedä. Jinmuru voisi olla myös pahis, joka leikkii “ei täällä ole pahiksia” -leikkiä. Tai sitten Jinmuru on hyvis. Rooli oli ihan vakuuttava, mutta hauska juttu: se ei lähetä yönimiä (ainakaan vielä) (paraskin puhuja, kun kumpikaan meistä ei lähetä yönimiä…). Jeekaka on siinä oikeassa, että jos Halima ei ole hengissä huomenna, Jinmurulla on selitettävää. // PAHISMAINEN

JUSTY: Mistäs sitä aloittaisi. Mä oon alusta asti pomppinut välillä lynkkaa - älä lynkkaa. Tänään olisin valmis lynkkaamaan justyn. Alusta asti keksinyt omituisia syytöksiä. Lisäksi Violetin lynkkaaminen. Ensin justy oli kannalla, että ei lynkata turhaan narria. Sitten päätyi kuitenkin lynkkaamaan. Kummallisesti Halima ennustettiin, ja seuraavana yönä kuoli. Lisäksi justy tyrmäsi Jinmurun teorian, ja sanoi sen olevan turhan vaikea salamurhaajalle, jos ei tiedä, että on pahiksia. Siinä vaiheessa justy oli ennustanut Haliman, ja tiesi, että on hyvistappaja. Mun teoriani on, että joko justy on pahis, joka ei uskonut Jinmurun teoriaan, koska tappaa itse ja tietää Haliman tappavan. Tai sitten hän tarttui salamurhaaja-näkökulmaan, koska on itse salamurhaaja. Kenties tajusi samalla, ettei täällä välttämättä olekaan pahiksia ja lähti lynkkaamaan helpon. Ja tietysti miinan ja mun roolit on nyt lottovoitto - pahiskaksikko, jonka ei tarvitse edes välttää linkittäytymistä. Ja samalla hieno syyllistyksen kohde. // PAHISMAINEN

Lopputulos on se, että tänään lynkkaisin justyn. Jos justy on pahis, pitäisin todennäköisempänä parina jeekakaa, mutta Jinmurukin on mahdollinen. Jos justy on salamurhaaja, kumpikaan tuskin on pari. Jos justy on hyvis, suunnan katseeni Jinmuruun ja jeekakaan. (Ei se ollutkaan niin pika kuin piti.)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 21:27:38

Pöh. Mokasin vielä. Jeekaka on pahismainen ja justy on pahis(mainen).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 21:36:57

Ja lueskeltuani viestejä, opin, että se on sarjamurhaaja eikä salamurhaaja. :D
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 26.07.2018 21:43:01

Ensinnäkin. Miten eilisten justy epäilyjen ja yötappojen jälkeen (jotka viittaa justyyn) ei painostettu justya kertomaan omaa ennustustaan ensiksi. Nyt sitten mahdollinen pahis-justy sai vaan kerätä kirsikat päältä ja mukavasti päättää ketä sanoin "ennustaneensa".

Justy mitä tarkotat tällä?
justy kirjoitti:Eilinen ”eikai me vielä paljasteta” sopisi hyvin pahiksen paniikiksi.

Jos ottaa huomioon miun roolin niin eikö ollu ihan viisasta sitä vielä pimittää.

Jeekaka, miks tää näyttää huonolta erityisesti mulle. Miks ei esim justylle, aelinalle, hagridille, jinmurulle, sulle. En tajua?
jeekaka kirjoitti:Kumpikin näyttää suoraan sanottuna aika huonolta miinalle :D


Hups
jeekaka kirjoitti:Ok, faktat oli lukematta :D Pitää miettiä uudelleen.


jeekaka kirjoitti:miina: Varsinkin jennen kuolleistaherättäjän claimia, nyt olisi tullut se hetki kun rakastavaisten kannattaisi antaa toisen pahiksen mennä ja tähdätä voittoon yhdessä :D Tykkään tästä teoriasta ehkä eniten kaikista.

Mitä tarkotat tuolla kuolleistaherättäjäclaimilla, miten se liittyy minuun? Toivon tietty että minut herätetään jos kuolen..

Mutta vois kai Aelina voinu olla jotenkin hämärästi ajateltuna Haliman kohde (en kyllä ikinä usko) ja näin siis pahikset ei ois tän siun teorian mukaan yrittäneet Aelinan tappoa. -->
jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:miina: Varsinkin jennen kuolleistaherättäjän claimia, nyt olisi tullut se hetki kun rakastavaisten kannattaisi antaa toisen pahiksen mennä ja tähdätä voittoon yhdessä :D Tykkään tästä teoriasta ehkä eniten kaikista.


Tosin Aelinan yötapon yritys ei oikein käy järkeen, jos miina on rakastavaisparin pahis :D




Mun miten tuo jeekakan lista ei tunnu täsmäävän? Ensinnäkään , en tajua mitään mitä te keskustelette mistään toisista tai kolmansista nimistä.. Huh.

Mutta:
Aelina -- Hagrid
hagrid -- Justy
halima -- Pahis
halima
mursumus
mursumus

Vielä jää kolme nimeä. Siis ihan oikeesti. Jitachilta siis kaksi nimeä, ja mursumuksen nimi . Jos mursumuksen nimi olisi ollu Halima, niin halima ei olis kuollut. Ja omaa nimeään en usko että suojelija saa laittaa. Mutta vaikka saisikin, niin siinä tapauksessa jos jitachin nimet meni mursu-halima, niin mursumus olisikin suojellut itsensä sijasta halimaa --> halima elossa. Jos toisin päin niin haliman kohde olisikin ollut mursumus jonkun muun sijasta, ja mursumus olisi suojellut itseään. Mutta onko haliman rooli siis toiminut yöllä? Äh, aivot menee totaali solmuun.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 21:48:50

Miina: Käytännössä niin, että noilla nimillä Haliman olisi pitänyt tähdätä Mursumukseen ja Mursumuksen suojella itseään. Tällöin Halimalla tosin on täytynyt olla vain joka toinen yö tappava rooli, koska Halimalta itseltään ei ole kohdetta tällä tavalla laskettuna. Tai sitten Hagridin nimeä minulle ei enää lasketa, jolloin koko kuvio menee ihan sekaisin.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 26.07.2018 21:54:41

Mulla jää vähän kaikki muut pelaajat miettimättä kun en oikein nää muita pahismahdollisuuksia ku justy. Ja sen kaveriks mukavasti jeekaka. Pitää vielä miettiä jinmurun mahkuja justyn pariks ja Hagridin. Mutta en osaa oikein ajatella sinne asti, kun haluan vaan tuon justyn alas :D Varsinkin kun kaikki syytökset miusta on jotenkin niin keksityn olosia.

//Aelina. Miten Haliman kohdetta ei lasketa, mutta kuitenkin se olisi tähdännyt mursumukseen. En oo oikein parhaimillani sääntöjen kanssa.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 22:00:40

Siis ainoa tapa saada nuo riittämään on se, että Halimalla ei ole ollut kohdetta viime yönä, tai Hagridin nimeä mulle ei lasketa. Eli tuo Haliman laittaminen tähtäämään Mursumusta olisi ollut ihan turha, koska Halimalla ei olisi ollut tappovuoroa tänä yönä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.07.2018 22:16:36

miina kirjoitti:Jeekaka, miks tää näyttää huonolta erityisesti mulle. Miks ei esim justylle, aelinalle, hagridille, jinmurulle, sulle. En tajua?
jeekaka kirjoitti:Kumpikin näyttää suoraan sanottuna aika huonolta miinalle :D


Hups
jeekaka kirjoitti:Ok, faktat oli lukematta :D Pitää miettiä uudelleen.



No siis obv ei enää ajankohtaista, mutta jos meillä olisi ollut ylimääräinen yönimi, meillä olisi ollut joko
A) kultisti: vapari ois ollut hyvä peiterooli, ja sä oisit ollut pääjehu koska Aelina oli yönimissä, sä et
B) yönimiä lähettävä pahis: todennäköisesti ei olisi ollut pahista, joka lähettää kaksi yönimeä yötapon lisäksi, joten oisit ollut käytännössä ainoa mahdollisuus, ja silloin sun ois pakko olla ollut myös rakastavainen koska Aelina ei voi mielestäni olla pahis.

Mutta koska luin sääntöjen sijaan pelinjohtan käsikirjaa niin olin väärässä käsityksessä varanimistä, joten edellä mainittu väärä hälytys.

miina kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:miina: Varsinkin jennen kuolleistaherättäjän claimia, nyt olisi tullut se hetki kun rakastavaisten kannattaisi antaa toisen pahiksen mennä ja tähdätä voittoon yhdessä :D Tykkään tästä teoriasta ehkä eniten kaikista.

Mitä tarkotat tuolla kuolleistaherättäjäclaimilla, miten se liittyy minuun? Toivon tietty että minut herätetään jos kuolen..


Meitä on nyt seitsemän, joten huomenna todennäköisesti jäljellä viisi, jos saatte huomenna mut lynkattua teitä on yötapon jälkeen kolme jolloin voitatte Aelinan kanssa kun saatte kahdestaan sen kolmannen hengiltä :D Kuolleistaherättäjä tuo peliin takaisin yhden varman lisähyviksen, joten voitto on vähän kauempana, edelleen ihan mahdollinen kyllä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 26.07.2018 22:21:48

Jeekaka: nyt tajusin. Ehkä. Kiitti.

Aelina ja muutkin: säännöissä lukee että esim. marttyyrin nimi säilyy ellei erikseen sitä vaihdeta, oletan siis että siun nimi on hagridin antama.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 22:40:01

Mä ootan Mursumuksen vastauksen, ennen kuin pyöritän yhtään enempää nimilistaa. Järki ei riitä.

Mun logiikka ei vaan riitä, että miksi mä olisin hyvisrakastavainen ja miina pahisrakastavainen, mutta ehkä mun ei tarvitsekaan.

Ja mietittyäni hetken päätin antaa ääneni Jinmurulle. Justy epäilyttää pikkuisen enemmän, mutta justylla on jo niin monta ääntä, että haluan testata toista kohdetta. Ei huolta, olen kyllä valmis äänestämään ilomielin myös justyn pois, sen verran mua molemmat epäilyttää. Jeekakaa en ehkä tänään, jos jompikumpi aiemmista paljastuukin sarjamurhaajaksi. Lupaan kyllä myöhemmin pelipäivän aikana kertoa, miksi juuri justy-jeekaka voisivat olla pahiskaksikko. Jinmuru tai justy kävisivät sarjamurhaajiksi. Toisaalta Jinmuru tosiaan voisi olla pahiskin, en vaan tiedä kenen kanssa...

++Jinmuru
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 26.07.2018 22:43:48

Suojelin siis itseäni. Halusin varmuuden vuoksi nähdä vielä, saako jeekaka toisen postin taas oikein.

Haluaisin Zeyltä vastauksen vielä yhteen asiaan: jos Haliman yötappoon vaikuttaa roolinlukitsija, näkyykö sen kohde jeekakan listassa? Ja vielä olisi kiva varmistus siihen, että näkyykö Hagridin marttyyrin yönimen ennallaan pito nyt tokana yönä mitenkään jeekakan listassa.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 22:49:08

Okei, eli se kyllä täsmää. Ehkä lyön hanskat tiskiin, en jaksa miettiä.

Tällöin jeekakan lista on näin muutoin oikeassa, mutta kyseenalaistan kyllä justyn ennustuksen ja sitä myötä jeekakan listan.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 22:49:34

Mursumus, Onko ajatuksia pelaajista?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 22:54:56

Ja oikeastaan kaikilta muiltakin olisi kiva saada jotain listaa, mieluiten kaikista pelaajista.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 23:01:47

Ei siinä ole kyllä mitään järkeä, mutta pakko Jitachin on olla laittanut mut tähtäämään Halimaan ja Haliman on täytynyt tähdätä oikeasti Mursumukseen. Siis jos Hagridin nimeä ei lasketa. Jos lasketaan, Jitachin on täytynyt laittaa Halima tähtäämään Mursumusta ei-tappo-yönä. Ja molempien täytyy näkyä listalla, koska eihän tässä muuten ole järkeä (ja onhan ne molemmat periaatteessa yönimiä...). Ei, en jaksa.

Mutta aloin kyllä miettimään sitä, että jos justy on ennustava sarjamurhaaja, ennustuksen täytyy tapahtua joka yö, kuten myös tapon. En sitten tiedä, kuinka mahdollista se on. Ehkä?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.07.2018 23:04:41

Eli päivitys jeekaka-mietteisiin: Mä uskoisin jossain määrin, että jeekaka on hyvis. Jos justy on normipahis (eikä varsinkaan ennustaja), jeekaka on kyllä seuraavaksi mietteissä pariksi. Yksinään en usko jeekakan olevan pahis.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 26.07.2018 23:40:46

Väliaikalaskenta

Äänet:
2 justy (Jinmuru, jeekaka)
1 miina (justy)
1 Jinmuru (Aelina)

miinan ääntä justylle ei lasketa, johtuen väärin kirjoitetusta äänestä. justy on kuolemassa suurimmalla äänimäärällä.

Äänestyspakot:
jeekaka

Poissa:
Ei kukaan.

Haluaisin Zeyltä vastauksen vielä yhteen asiaan: jos Haliman yötappoon vaikuttaa roolinlukitsija, näkyykö sen kohde jeekakan listassa? Ja vielä olisi kiva varmistus siihen, että näkyykö Hagridin marttyyrin yönimen ennallaan pito nyt tokana yönä mitenkään jeekakan listassa.

Mikäli pelissä on yönimien tietäjä ja roolinlukitsija, roolinlukitsijan yönimi tulee yönimien tietäjän tietoon, ellei jokin pelissä oleva rooli sitä estä. Mikäli pelissä on yönimien tietäjä ja marttyyri, eikä marttyyri jonain yönä anna yönimeä, yönimien tietäjä ei saa luonnollisesti mitään yönimeä marttyyriltä.

Päivä päättyy sunnuntaina 29.7. kello 22:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 27.07.2018 01:07:29

++justy
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 27.07.2018 05:14:11

Eihän tässä nyt vieläkään oo järkeä. Kenenkäs nimi sitten Aelina on? Onko varma että hagrid et siis antanu kuitenkin nimeä vaikket sitä vaihtanukkaan? Yritän ettiä jotaki loogisia vaihtoehtoja..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 09:05:07

Yö 1

Aelina - tapettu?
Aelina - suojeltu (Mursumus)
Aelina - marttyroitu (Niacin)
Halima - ennustettu (justy)
Jinmuru - ?
Mursumus - ?
Pyramidi - tapettu(Halima?)
Violet - ?

1. yönä oli nimiä laittamassa 11 pelaajaa, joista 1 (Violet) ei voinut laittaa nimiä ja yhdestä (Pyramidi) ei ole tietoa laittoiko nimiä. Jitachi laittoi kaksi nimeä. Eli Jitan lisäksi kuusi yönimien laittajaa, joista yksi ehkä oli Pyramidi.

Tän perusteella olen kyllä taipuvainen pitämään Aelinaa hyviksenä, koska muussa tapauksessa meillä ei ole pahiksia, jotka tappavat (en nimittäin usko että Halima ampui Aelinaa ja pahikset tappoivat Pyramidin).

Yksi vaihtoehto tietysti on, ettei Halima ampunut ketään ekana yönä. En oikein silti tiedä miksi pahikset olisivat valinneet Pyramidin kohteekseen.

Yö 2

Aelina - ?
Hagrid - ennustettu (justy)
Halima - tapettu(?)
Halima -
Mursumus - suojeltu (Mursumus)
Mursumus - ?

2. yönä oli nimiä laittamassa 9 pelaajaa. Nyt on kaksi vaihtoehtoa:
1) Jitachille arvottiin kohde/käytettiin varakohteita. Tällöin Jitan lisäksi oli vain neljä yönimien laittajaa, mikä tarkoitaisi ehkä sitä, ettei Halima ole joka yö toimiva tappaja. Tai sitten sitä, että pahikset käyttivät ekana yönä jotain joka toinen yö toimivaa kykyä. Veikkaan ettei Halima tapa joka yö, koska en usko hänen ampuvan Aelinaa tai Mursumusta.


2) Jitachille ei arvottu kohdetta. Tämä tarkoittaisi että meillä oli kuusi muuta yötoimijaa, mikä voisi viitata siihen että Pyramidi ei ehkä käyttänyt kykyään ekana yönä, vaan toimijat ovat samat molempina öinä.

***

En oikein usko että Mursumuskaan on pahis, sillä pahissuojelija olisi aika outo ratkaisu. Tietysti jos Zey on antanut vaan kaikille toivottuja rooleja (paitsi miinalle) ja arponut sitten pahikset jättäen näiden roolit ennalleen. Mutta siinäkin tapauksessa eka yö on tosi outo, koska pahisten pitäisi tietää että Aelinaa suojellaan.

***

Mä alan vähän taipua siihen että meillä on ehkä sitten kuitenkin se kultti. Tässä skenaariossa 1. yön käännytys on ollut Jinmuru tai Mursumus. 2. yön käännytys sitten Aelina tai Mursumus. Analysoin näitä vaihtoehtoja tarkemmin varmaan myöhemmin, mutta Aelina ois aika looginen kohde tokalle yölle, jos olettaa ettei suojelija voi suojella samaa kohdetta peräkkäin.

Myös Jinmurun role claim sopii hyvin tilanteeseen, jossa meillä on joka yö käännyttävä kultti. Heitä on nyt kolme, ja tän yön jälkeen yksi lisää jos kaikki onnistuu. Eli huominen olisi laskujeni mukaan kultin voitto, eikä Jinmuru jäisi kiinni feikkiclaimistaan.

***

Äänestysanalyysin lopputulemana: --miina

++Jinmuru

Jinmuru-ääni oikeastaan siksi, etten usko Aelinan tai Mursumuksen olevan perinteisiä pahiksia. Jos Aelina ei ole perinteinen pahis, ei miinakaan ole perinteinen pahis - jolloin pahistiimi on Jinmuru-Jeekaka.

Jos meillä on kultti, ovat sen jäseniä Jinmuru/Mursumus(1. yö) ja Aelina/Mursumus(2. yö). Eli Jinmuru on siihenkin sopiva kohde.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 09:19:51

Aelina kirjoitti:Pfff. Jos Violet on hyvis, haluan kyllä tietää Jinmurun ja Mursumuksen roolit. Jinmuru noin muutenkin on minun listan loppupäässä. En osaa kuitenkaan liittää tällä hetkellä Violetia Jitachiin tai Niaciniin. Ja totta kai justy sitten. Mä en kyllä usko siihen, että hyviksillä ei olisi kokoaikaista ennustajaa, mutta pahiksilla olisi. Eli toivottavasti joku muukin nyt väittäytyisi ennustajaksi. Muuten justy on ehkä hieman hyvismäisessä valossa.


Mikä muutti sun mielesi ja sai uskomaan että pahiksilla onkin kokoaikainen ennustaja, mutta hyviksillä ei ole? Ainakin äänestät taas mua, vaikka toista kokoaikaista ennustajaa ei löytynyt.


jeekaka kirjoitti:Toinen vaihtoehto on sitten se, etteivät Aelina ja miina olekaan vapaamuurarit vaan rakastavaiset, ja miina on näistä pahis. Tällöin näyttäisi aika pahasti siltä, että justy on pahisennustaja, ja meneillään on nyt jonkinlainen kolmiodraama :D


Miksi Aelina valehtelisi olevansa rakastaja eikä vapaamuurari?


jeekaka kirjoitti:Jinmuru: Jos on pahis, niin keksi kyllä harvinaisen huonon peiteroolin, koska jää heti kiinni jos Halima ei ole huomenna hengissä :D


Mun teoria on, että huomenna sä fiksaat yötoimilistaa siten, että Jinmurun toimi näyttää tulleen blokatuksi tms. Koska siis olen tullut siihen johtopäätökseen että sä ja Jinmuru olette järkevin vaihtoehto pahispariksi. :D

[/quote]justy: Rooleista helpoiten pahis. Mun mielestä justyn pahismaisuutta tukee ehkä muutama muukin seikka. Ensimmäisenä päivänä piti Violetia varmasti narrina, mutta oli sitten kuitenkin äänestämässä Violetia pois toisena päivänä (vaikka jopa mulle tuli sellainen olo Violetin tiputtua että olisihan se toisen päivän perusteella pitänyt arvata :D). Narri olisi ollut hyviksille tosi iso riski loppupeleissä, joten periaatteessa paras tapa miten hyvikset olisivat voineet "voittaa" narrin olisi se, että ennustaja olisi tutkinut tämän ja narri olisi jäänyt kiinni. Halima on joskus aiemminkin haaveillut hyvistappajan roolista, joten pahikselle paljon parempi ennustuskohde :D
[/quote]

Tää on jälkiviisastelua, jota vastaan on vaikea tässä vaiheessa mitenkään puolustautua. Kuten 2. päivän iltana topikissa sanoin, mun Violet-readiini vaikutti aika lailla se, että sä ja Niacin aloitte vaikuttaa päivän mittaa hyvismäisemmiltä. Kun en halunnut myöskään lynkata epäaktiivista Jitachia, Violet olikin yllättäen aika korkealla.

Harmi kun et tullut eilen puhumaan tällä tapaa Violet-lynkkausta vastaan. (Ja jos tulit niin sori kun olen jo unohtanut... Koetin lukea eilisillan tänä aamuna läpi, mutta menin eteenpäin aika reippaasti kun halusin saada tänkin päivän luettua kunnolla).

Aelina kirjoitti:JUSTY: Mistäs sitä aloittaisi. Mä oon alusta asti pomppinut välillä lynkkaa - älä lynkkaa. Tänään olisin valmis lynkkaamaan justyn. Alusta asti keksinyt omituisia syytöksiä. Lisäksi Violetin lynkkaaminen. Ensin justy oli kannalla, että ei lynkata turhaan narria. Sitten päätyi kuitenkin lynkkaamaan. Kummallisesti Halima ennustettiin, ja seuraavana yönä kuoli. Lisäksi justy tyrmäsi Jinmurun teorian, ja sanoi sen olevan turhan vaikea salamurhaajalle, jos ei tiedä, että on pahiksia. Siinä vaiheessa justy oli ennustanut Haliman, ja tiesi, että on hyvistappaja. Mun teoriani on, että joko justy on pahis, joka ei uskonut Jinmurun teoriaan, koska tappaa itse ja tietää Haliman tappavan. Tai sitten hän tarttui salamurhaaja-näkökulmaan, koska on itse salamurhaaja. Kenties tajusi samalla, ettei täällä välttämättä olekaan pahiksia ja lähti lynkkaamaan helpon. Ja tietysti miinan ja mun roolit on nyt lottovoitto - pahiskaksikko, jonka ei tarvitse edes välttää linkittäytymistä. Ja samalla hieno syyllistyksen kohde. // PAHISMAINEN


Kertasin tuossa yllä Jeekakalle miksi halusin lynkata Violetin eilen. Mutta kerro mulle vielä, miksi olisin pahiksena halunnut yhtään sen mielummin lynkata Violetin kuin hyviksenä?

Miksi tuo alleviivattu on mussa epäilyttävää, muttei meidän suojelijassa Mursumuksessa? Hänhän olisi voinut toimillaan estää Haliman kuoleman.

Lihavoidun ymmärsit väärin. Sanoin että se on liian vaikeaa meille hyviksille metsästää kolmatta osapuolta, jos kukaan pelissä ei tiedä ettei pelissä oo pahiksia. Koska me ei voida saada sarjamurhaajaa kiinni siitä että hän feikkaa pahisjahtia - sarjamurhaajahan voi aidosti metsästää niitä pahiksia. Jos sarjamurhaaja tietäisi ettei pelissä ole pahiksia, hän voisi sentään jäädä kiinni feikatuista readeista.

Uskotko sinä siis sarjamurhaajateoriaan? Musta se on koko ajan ollut aika kaukaa haettu teoria, enkä ymmärrä miksi sitä vastaan puhuminen on ollut multa jotenkin epäilyttävää. Kertaatko mulle vielä miksi meidän kannattaisi olla just nyt kauhean huolissaan sarjamurhaajasta?


@Mursumus oletko muuten perustellut miksi valitsit itsesi suojelun kohteeksi etkä varmistettua hyvistä Halimaa?



miina kirjoitti:Ensinnäkin. Miten eilisten justy epäilyjen ja yötappojen jälkeen (jotka viittaa justyyn) ei painostettu justya kertomaan omaa ennustustaan ensiksi. Nyt sitten mahdollinen pahis-justy sai vaan kerätä kirsikat päältä ja mukavasti päättää ketä sanoin "ennustaneensa".


Eli siis veikkauksesi on että käytin Hagridiin jotain muuta yötoimea? Vai että Hagridiin kohdistunut yötoimi on jonkun muun kuin minun lähettämä?

miina kirjoitti:Justy mitä tarkotat tällä?
justy kirjoitti:Eilinen ”eikai me vielä paljasteta” sopisi hyvin pahiksen paniikiksi.

Jos ottaa huomioon miun roolin niin eikö ollu ihan viisasta sitä vielä pimittää.


Tarkoitin sillä sitä, että tuo voisi olla selkäytimestä tuleva reaktio pahikselle, joka ei ole suunnitellut feikkirooliaan siinä valossa, että pelissä on yökohteet tietävä erikoishahmo. Esim. jos olit suunnitellut feikkaavasi yönimen lähettävää hahmoa, olisi Jeekakan paljastus voinut pilata tän suunnitelman.

En myöskään ole ihan varma olisiko sun kannattanut pimittää rooliasi vai ei. En keksi äkkiseltään mitään erityistä haittaa siitä että olisit sen paljastanut - keksitkö sinä?


miina kirjoitti:Mulla jää vähän kaikki muut pelaajat miettimättä kun en oikein nää muita pahismahdollisuuksia ku justy. Ja sen kaveriks mukavasti jeekaka. Pitää vielä miettiä jinmurun mahkuja justyn pariks ja Hagridin. Mutta en osaa oikein ajatella sinne asti, kun haluan vaan tuon justyn alas :D Varsinkin kun kaikki syytökset miusta on jotenkin niin keksityn olosia.


Miksi ne ovat keksityn oloisia? Eilen vielä tunnuit hyväksyvän sen kun sanoin että vapaamuurari-claimi olisi pahikselle sopiva.

miina kirjoitti:
justy kirjoitti:
miina kirjoitti:Hmm. Ihan hulluna en tuolle kaksikolle antais tietoja mitkä saa muljattua yhdessä pahischatissa mieleisekseen. :D

Mielipide ei viimeisimmän yön/päivän jälkeen oo muuttunu. Justy on mukavasti tienny vielä Haliman roolinkin ihan loppuun asti. ++Justy


Ymmärrän tunteen. Samoin vapaamuurarirooli kuulostaa kovin hyvältä vaihtoehdolta kahdelle pahikselle claimata. ;)


Aivan varmasti. Eipä siihen oikein muutakaan voi sanoa.



Ja sun omat syytöksesi mua kohtaan ovat siis olleet, että ekaksi veikkaat pelissä olevan kaksi ennustajaa ja että minä olen niistä se pahisversio (ennen kuin edes tiedät kuka se toinen on). Sitten kun ei ole kahta ennustajaa, teoriasi ilmeisesti on että mä feikkasinkin olevani ennustaja.

Aelina"
Mun logiikka ei vaan riitä, että miksi mä olisin hyvisrakastavainen ja miina pahisrakastavainen, mutta ehkä mun ei tarvitsekaan.
[/quote]

Joo, tätä Jeekakan teoriaa en kyllä tajua minäkään.


[quote="Aelina kirjoitti:
Eli päivitys jeekaka-mietteisiin: Mä uskoisin jossain määrin, että jeekaka on hyvis. Jos justy on normipahis (eikä varsinkaan ennustaja), jeekaka on kyllä seuraavaksi mietteissä pariksi. Yksinään en usko jeekakan olevan pahis.


Mikä tää juttu justystä normipahiksena on? Arvasinko mä siis 2. päivänä Haliman roolin oikein? Ja mitä mä nyt sitten oikeasti teidän teorioissanne Hagridille (ja Halimalle 1. yönä) tein?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 09:31:49

Toivottavasti en tulkinnut kenenkään viestejä mahdottoman väärin tai missannut mitään oleellisia selityksiä. Oli paljon kiinniotettavaa...


Yritin yllä tehdä oman hahmotelmani siitä mitä yönimet tarkoittavat. Vaikka miinan ja Aelinan viestit tänään tunuvatkin kovin pahismaisilta, en oikein yötoimien kautta ymmärrä miten Aelina olisi pahis. Ja jos Aelina on kultisti, ei miinan kai pitäisi voida olla kultisti myös, ellei sitten ollut se eka...

Ja ehkä tuo pahismaisuus johtuu siitä, että he ovat lähteneet kovasti lynkkaamaan mua, minkä hyviksenä tulkitsen tietysti pahismaiseksi. Ehkä ymmärrän heidän epäilyidensä perusteita paremmin kun saan heidän vastauksiaan kysymyksiini.


Jos kulttiteoria unohdetaan, väittäisin että Jinmurun ja Jeekakan on pakko olla meidän pahistiimi - koska en myöskään Mursumusin toimia saa oikein sovitettua yhteen pahikseuden kanssa. Epäilyttävin hänen toimistaan on viime yön itseenkohdistettu suojelu. Voisi olla kultisti, joka käännytettiin 1. yönä.

Jinmurua äänestin koska hän voi olla pahis tai kultisti yötoimien perusteella. Claimi sopisi myös kultistille, jonka ei tarvitse välittää huomisesta (ensi yön jälkeen kultisteja olisi jo neljä, mikä on enemmistö ja riittää kultin voittoon). Ja itse asiassa, eihän kahden pahiksenkaan tarvitse välittää huomisesta, jos yötapot menevät läpi. Ja nehän menevät, kun suojelija on kertonut viimeyön kohteensa.

Jeekaka sopii sitten Jinmurun pahiskaveriksi. Rooli ei kyllä ole tyypillinen pahisrooli, mutta Jeekaka jää jäljelle parhaaksi mahdolliseksi vaihtoehdoksi.


miina (voi olla petturi - ei tietääkseni riko vapaamuurarin hyviskriteerejä)
Mursumus (voi olla kultisti - mahdollinen käännytys 1. yönä)
Aelina (voi olla kultisti - todennäköinen käännytys viime yönä)
Jeekaka (todennäköinen pahis)
Jinmuru (voi olla alkuperäinen kultisti - mahdollinen käännytys 1. yönä)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 09:32:25

Jinmurusuta unohtui, että hän siis myös todennäköinen pahis.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa

cron